Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 15 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Oh dat scheelt dan weer :) dat moet er makkelijk af te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben op zoek naar een zwarte banden pad (van foam dacht ik) maar door het grote aanbod op cc zie ik door de bomen het bos niet meer. Deze had ook een soort van handvat, de pad is geheel van foam en is zwart kleurig.

Weet iemand toevallig welke pad dit is?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:04
deadsy33 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:17:
Ik ben op zoek naar een zwarte banden pad (van foam dacht ik) maar door het grote aanbod op cc zie ik door de bomen het bos niet meer. Deze had ook een soort van handvat, de pad is geheel van foam en is zwart kleurig.

Deze?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik wil een harde wax met een wat langere standtijd voor in de winter en om bijvoorbeeld deurpostranden wat beter te beschermen. Nu heb ik al een beetje ervaring met Collinite 476 en dat beviel me prima. Het is een bitch om op te brengen en je moet het niet te lang laten curen want dan heb je onderhand schuurpapier nodig om het eraf te krijgen maar de bescherming is fenomenaal en de glans is voor 's winters voldoende. In de zomer top ik 'm wel af met een concours wax oid voor een leuke wetlook.

Nu was ik tegenwoordig met Dodo Juice Born to be Mild, en daar zitten geen cleaners in. Om de waslaag dus van mijn auto af te krijgen moet ik een cleaner hebben en aangezien ik ook nog geen APC heb zit ik te denken aan Poorboy's World All Purpose Cleaner. Dat kan je volgens wat berichten op DW.com prima gebruiken om ook een waslaag van je auto af te halen. Iemand daar verder ervaring mee?

Mijn lijstje voor deze bestelling is nu als volgt:
Collinite 476S
Clearkote Luxury Foam Pad Applicator
Poorboy's World APC
Wax On Clay Bar: Medium (80gr) (voor mijn velgen)

Iemand eventueel nog tips over die pads? Werken die een beetje fijn om ook was aan te brengen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 13:56
Wellicht iets wat jullie weten alszijnde detailingexperts:
Ik heb een papieren sticker of iets in die richting op m'n auto zitten.
Echter krijg ik hem er niet vanaf, heb al een fohn/verfbrander geprobeerd en ook stickerverwijderaar.
Maar zonder resultaat.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://nellys.org/uploader/files/b6z2gj9v.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 17:05
AtleX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:26:
Ik wil een harde wax met een wat langere standtijd voor in de winter en om bijvoorbeeld deurpostranden wat beter te beschermen. Nu heb ik al een beetje ervaring met Collinite 476 en dat beviel me prima. Het is een bitch om op te brengen en je moet het niet te lang laten curen want dan heb je onderhand schuurpapier nodig om het eraf te krijgen maar de bescherming is fenomenaal en de glans is voor 's winters voldoende. In de zomer top ik 'm wel af met een concours wax oid voor een leuke wetlook.

Nu was ik tegenwoordig met Dodo Juice Born to be Mild, en daar zitten geen cleaners in. Om de waslaag dus van mijn auto af te krijgen moet ik een cleaner hebben en aangezien ik ook nog geen APC heb zit ik te denken aan Poorboy's World All Purpose Cleaner. Dat kan je volgens wat berichten op DW.com prima gebruiken om ook een waslaag van je auto af te halen. Iemand daar verder ervaring mee?

Mijn lijstje voor deze bestelling is nu als volgt:
Collinite 476S
Clearkote Luxury Foam Pad Applicator
Poorboy's World APC
Wax On Clay Bar: Medium (80gr) (voor mijn velgen)

Iemand eventueel nog tips over die pads? Werken die een beetje fijn om ook was aan te brengen?
Zelf gebruik ik monello gold pads, houden lekker vast en de rondingen volgende rondingen van de auto wat beter naar mijn idee.

Qua je vraag over apc, als je apc gebruikt om je laag te strippen: Is prima te doen, echter zul je wel een flinke hoge concentratie moeten gebruiken. Zelf zou ik 1:10 gebruiken, aangevuld met een ipa wipedown erna. Omdat je enkel hoeft "af"te nemen na het wassen(je kan dan meteen je evt. beading nog zien) heb je niet al te veel hoeveelheid vloeistof nodig natuurlijk. Pb apc is wel een wereldspul hoor! Naast auto gebruik, heb ik het ook al gebruikt om vlekken in kleding te verwijderen(kerrie vlekken op witte stof..... das hardnekkig :P ) Ging prima !

Trims, badges, sponningen etc kun je er ook prima mee doen, ontvet als een malle :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
deadsy33 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:17:

Bandenzwart gewoon direct op de band spuiten :) geen pad voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tenzij je een gel gebruikt, zoals ik, en dan is een pad ineens wel heel prettig...
Ik heb een nameless applicator, hardfoam aan de bovenkant, zacht aan de onderkant. ideaal, en kostte nagenoeg niets..

Denk dat je deze bedoelt...

[ Voor 25% gewijzigd door joeltje op 29-01-2011 07:55 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

joeltje schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 07:51:
Tenzij je een gel gebruikt, zoals ik, en dan is een pad ineens wel heel prettig...
Ik heb een nameless applicator, hardfoam aan de bovenkant, zacht aan de onderkant. ideaal, en kostte nagenoeg niets..

Denk dat je deze bedoelt...
Ik gebruik daarvoor de achterkant van een schuursponsje (bij de gel variant).
Uiteraard wel eerst ff de band cleanen met APC, zodat de smerigheid eraf is. Blijft de band langer zwart ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DennizZMeister schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:32:
Wellicht iets wat jullie weten alszijnde detailingexperts:
Ik heb een papieren sticker of iets in die richting op m'n auto zitten.
Echter krijg ik hem er niet vanaf, heb al een fohn/verfbrander geprobeerd en ook stickerverwijderaar.
Maar zonder resultaat.

Iemand enig idee?

[afbeelding]
Caramelschijf? die haalt het lichtelijk wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
Blueone schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:00:
[...]

Caramelschijf? die haalt het lichtelijk wel weg.
Daar was ik inderdaad naar aan het zoeken, maar Gamma/Praxis hebben er nog nooit van gehoord.

EDIT:
Zojuist besteld bij een NL webshop (15 euro incl. verzending)

[ Voor 11% gewijzigd door DriessenDev op 01-02-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

DennizZMeister,
wat is de ondergrond waar de sticker/folie opzit?
ik zou wel een fijne caramelschijf gebruiken, want de iets grovere zijn bedoeld voor het polijsten van je autoruiten (keihard). En dan is je lak daarbij heel zacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
In de omschrijving staat dat hij bestemd is voor op autolakken, dus ga ervanuit dat het wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:56

anu

@ DennizZMeister, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt?
Ik heb zelf ook resten van een stickerstrip op mijn voorbumper die ik er niet afkrijg ( de sticker zelf is eraf, alleen door weersinvloeden was de sticker half vergaan en zit de helft nog op de bumper), wellicht dat het met zo'n schijf wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Toen ik vanmorgen ClearKote tapijtreiniger aan het gebruiken was op mijn bureaustoel bedacht ik me dat ik langzamerhand mijn autopoetsspullen voor steeds meer dingen ga gebruiken. Zo heb ik pas geleden een paar chromen stoelpoten gesealt met JetSeal 109, mijn 1:18 schaalmodellen staan allemaal keurig netjes in de Megs NXT wax en mijn oude NXT shampoo werkte prima bij het schoonmaken van de tuinset. Hebben jullie daar ook 'last' van?

[edit]
En die ClearKote op mijn blauwe bureaustoel was geen goed idee. Het ding is nu smerig bruin met vlekken. :X :( Volgende keer toch eerst maar eens testen op een onopvallende plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 03-02-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

AtleX schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:19:
Toen ik vanmorgen ClearKote tapijtreiniger aan het gebruiken was op mijn bureaustoel bedacht ik me dat ik langzamerhand mijn autopoetsspullen voor steeds meer dingen ga gebruiken. Zo heb ik pas geleden een paar chromen stoelpoten gesealt met JetSeal 109, mijn 1:18 schaalmodellen staan allemaal keurig netjes in de Megs NXT wax en mijn oude NXT shampoo werkte prima bij het schoonmaken van de tuinset. Hebben jullie daar ook 'last' van?

[edit]
En die ClearKote op mijn blauwe bureaustoel was geen goed idee. Het ding is nu smerig bruin met vlekken. :X :( Volgende keer toch eerst maar eens testen op een onopvallende plaats.
Ik heb de rand van mijn tv in de carnauba wax staan :X Verder gebruik ik APC ook overal en nergens voor.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
anu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:15:
@ DennizZMeister, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt?
Ik heb zelf ook resten van een stickerstrip op mijn voorbumper die ik er niet afkrijg ( de sticker zelf is eraf, alleen door weersinvloeden was de sticker half vergaan en zit de helft nog op de bumper), wellicht dat het met zo'n schijf wel lukt.
Heb hem bij nonpaintstore.nl weg,
Echter zit er alleen schroefdraad op de schijf dus moet even een manier vinden
om hem op de accuboor te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:03

Arfman

Drome!

Ik moet me echt inhouden om niet de kookplaat met de rotary en wat Monello Mezzo te lijf te gaan :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Poorboys APC gebruik ik binnenshuis regelmatig. Vooral in de keuken is het echt een topproduct, het werkt veel beter tegen vettigheid dan al die Cilit Bang meuk enzo. En ik hoef niet bang te zijn als ik iets op mijn kleding krijg, Cilit Bang enzo laat meteen uitgebeten plekken achter. :(

Mijn glasreiniger (Meguiars NXT) gebruik ik ook nog wel eens in de badkamer (spiegel en douchedeurtjes). Maar andere detailproducten gebruik ik niet echt in het dagelijks leven... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik wil stootlijsten, met plak strip gaan monteren op mijn autodeuren. De Suzuki Alto is van mei 2010, en is sindsdien 4x behandeld met NXT wax. Hoe maak ik de lak het beste schoon alvorens de stootlijsten vast te plakken? .......(kleien of met een speciale ontvetter/wax verwijderaar, multi purpose cleaner)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb op m'n kamer nog een ouwe 51 cm CRT TV staan, die ik overigens vrijwel nooit gebruik, maar dus wel stof staat te happen. Heb gisteravond m'n kraan en wasbak opnieuw ingesmeerd met RainClear en heb de beeldbuis van de TV er ook mee gedaan! :+ Is nu zo glad dat stof bijna geen kans meer heeft :P Spiegelkastje met z'n broertje FogClear gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 03-02-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Xander schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:19:
Poorboys APC gebruik ik binnenshuis regelmatig. Vooral in de keuken is het echt een topproduct, het werkt veel beter tegen vettigheid dan al die Cilit Bang meuk enzo.
Mr Muscle is een mietje vergeleken met PB APC...de bovenkant van de keukenkastjes waren super ranzig maar dit was no problem voor de APC. Met Mr Muscle, CillitBang of andere meuk was het niet te doen.

Nu maar hopen dat het vineer er niet vanaf gaat na verloop van tijd :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
Heeft er iemand ervaring met zowel de Meguiars APC als de PB APC?
Twijfel tussen deze twee n.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PB APC schijnt iets sterker/geconcentreerder te zijn, alhoewel er nog niets is wat ik niet heb weggekregen met de Meg's APC.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik heb beide. De PB APC is inderdaad een stuk geconcentreerder. Beide werken prima hier, persoonlijk ben ik overgestapt naar de Meg's APC omdat ik die beter vind ruiken. De APC van PB ruikt érg sterk en vind ik voor bijv. het interieur minder geschikt.

Meg's APC plus heb ik ook, voor gebruik i.c.m. m'n extractor. Die schuimt wat minder en is daardoor beter geschikt met die combinatie.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik kwam op DW nog een topic tegen van deze gozer over zijn vorige auto. Daar ging een wax op van 8416 dollar. :X Da's bijna de helft van de aanschafwaarde van die auto. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 08-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vraagje voor de schoonmaak experts :+

Wat is nou DE beste manier om je ramen aan de binnenkant schoon te maken? Vanwege de sneeuwval is de binnenkant van mijn auto erg vochtig geworden, wat natuurlijk als gevolg had dat het op de ramen sloeg. Dus weinig zicht als je 's ochtends weg wilt.

Dus hoe krijg je ze goed schoon? En 2; hoe krijg je vocht zo goed als mogelijk uit je auto?

En nog een 3e vraag; ik was afgelopen weekend naar het strand met de storm. Gevolg, heel veel zand op mijn auto en ook in de kieren van mijn ramen. Hoe krijg ik dit het beste weg?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:04:
Ik kwam op DW nog een topic tegen van deze gozer over zijn vorige auto. Daar ging een wax op van 8416 dollar. :X Da's bijna de helft van de aanschafwaarde van die auto. 8)7
Zo hard glimmen dat het lelijk wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AtleX schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:04:
Als ik zo lees is die wax voor het leven :+ Die vullen ze weer bij :X :+

Afbeeldingslocatie: http://www.zymol.com/images/products/display/royaledt.jpg

Die laatste zin.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat had ik gelezen, maar dan nog is het een belachelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:32:
Dat had ik gelezen, maar dan nog is het een belachelijke prijs.
Tenzij je het voor je werk doet en dat er weer dik uit kan slepen met mooie praatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Naboo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:16:
Vraagje voor de schoonmaak experts :+

Wat is nou DE beste manier om je ramen aan de binnenkant schoon te maken? Vanwege de sneeuwval is de binnenkant van mijn auto erg vochtig geworden, wat natuurlijk als gevolg had dat het op de ramen sloeg. Dus weinig zicht als je 's ochtends weg wilt.

Dus hoe krijg je ze goed schoon? En 2; hoe krijg je vocht zo goed als mogelijk uit je auto?

En nog een 3e vraag; ik was afgelopen weekend naar het strand met de storm. Gevolg, heel veel zand op mijn auto en ook in de kieren van mijn ramen. Hoe krijg ik dit het beste weg?
Binnenkant ramen:
- MF-doekje vochtig maken met glasreiniger, glasreiniger ook direct beetje op glas sprayen, goed poetsen, laten drogen (krijg je meestal lichte waas), uitpoetsen met droge katoenen theedoek (of ander speciaal hiervoor bedoeld MF doekje maar heb ik geen ervaring mee).

- Je kan er daarna bv ook nog ProVision AntiFog op smeren. Op een doekje doen, er op smeren, wachten tot het droog is en er een waas ontstaat, daarna met katoenen of MF doekje goed uitpoetsen.

Veel zand aan de buitenkant:
- evt (snow)foamen en laten weken
- hogedruk spuit, te beginnen van grote afstand en langzaam dichterbij werken. HD is juist uitermate geschikt voor kiertjes en hoekjes waar je anders niet bij komt.
- als je dit ge(snow)foamd hebt evt nog een keer opnieuw als het erg vuil is.
- gewoon wassen goede zachte shampoo met washmitt en 2 emmers, afspoelen met HD of tuinslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:35:
[...]

Tenzij je het voor je werk doet en dat er weer dik uit kan slepen met mooie praatjes ;)
Daar zullen vast wel bepaalde voorwaarde aanhangen :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vandaag van 10:00 tot 15:30 bezig geweest met mijn auto wassen, kleien en waxen en daarnaast nog aan de binnenkant gedeeltelijk reinigen.

Het gebruikte spul:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sAJa7MQ0qsQAlpz9ex90Leib/medium.jpg
  • Mothers Showtime detailing spray
  • ClearKote Extra Duty Carpet Cleaner
  • Collinite 476S
  • ClearKote foam pad voor de Collinite
  • Poorboy's World APC
  • Dodo Juice Born to be Mild
  • Meguiars NXT Tech Wax 2.0
  • Meguiars foam pad
  • 303 Aerospace Protectant
  • Tesa schilderstape
  • Assortiment kwasten
  • Microvezel doeken, ik heb er dit keer 5 gebruikt
  • Mothers lambswool washmitt
  • Dodo Juice drooghanddoek
Beading vooraf, ik heb mijn auto voor het laatst eind november van 2 laagjes Megs NXT voorzien en sindsdien is de auto 3x gewassen. Laatste wasbeurt was vorige week zaterdag en sindsdien heb ik er zo'n 600km mee gereden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WSdoRLOO0dD9oLJe09UBUy5Q/medium.jpg

Ik heb de auto eerst afgespoeld met een tuinslang en daarna één voor één de velgen verwijderd en deze schoongemaakt. Dat was hard nodig:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hFqhttbdCp7MhFVUhRwfdoPv/medium.jpg

En de wielkasten konden ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vyvN6q9GUVLDunewASWiQr6O/medium.jpg

Ik heb de velgen ingespoten met velgenreiniger en de wielkasten met PB's APC in een vrij sterke oplossing. Terwijl de APC zijn werk deed met een spons en BtbM de velg van binnen en van buiten schoongemaakt. Terwijl ik de BtbM eraf liet druipen heb ik met de tuinslang de wielkast schoon gespoten en het wiel daarna weer gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ML8OW8u63OXI5xPE2ZNXe4U/medium.jpg

En zo dus alle vier de wielen gedaan. Ik ga mijn garagekrik echt steeds meer waarderen. :P

Vervolgens heb ik wat dingen ingespoten met APC en schoongemaakt met de kwast, bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l5bkMS8vMbaG6nVTGX7epfqB/medium.jpg

Daarnaast heb ik ook de deursponningen, scharnieren en sloten hiermee schoongemaakt. Ook iets waar ik me al een tijdje aan ergerde, de tankopening, heb ik onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4j6Gw1tHDI0o4fVD1qVpmIw6/medium.jpg

Daarna de auto afgespoten en deze gewassen (2-bucket) met een nieuwe emmer BtbM en de Mothers washmitt. Na het afspoelen heb ik de auto afgedroogd en de motorkap en het dak gekleid:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lSVixXphs3MH3v1zvThj3UeF/medium.jpg

Dit was van de helft van de motorkap. Deze is in september 2010 voor het laatst gedaan en sindsdien is de auto ongeveer 10x gewassen en nog 2x in de was gezet. Bizar hoeveel vuil er dan toch nog intrekt.

Weer afsproeien en met een verse emmer schoon water en een refill van de emmer met shampoo heb ik de auto weer gewassen. Daarna (alweer) met de tuinslang afgespoten, met de droogdoek droog gewreven en de hele auto, behalve de motorkap, voorzien van 2 laagjes NXT met steeds 10 minuten curen tussen beide laagjes. De deursponningen, dorpels, onderkant van de deuren en de drempel van de koffer heb ik met Collinite 467S gedaan.

De motorkap heb ik als experimentje voorzien van zowel Collinite als NXT:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pQnZWALnXxI&hd=1]
Ja, ik ben verkouden.

Beading shot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dMcLKSKEW2vrr8zvdhCJWuN2/medium.jpg

Vervolgens onder de kap bezig geweest. Vooraf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ru3C2JaTA2UBuM8E8pvqpv0v/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JamwyEkQ2qcIB41qjIOdwAH8/medium.jpg

Wat APC erop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g0UVDIs4fKQVCyQMaITjZ910/medium.jpg
De eerste die een opmerking maakt over mijn oliedop krijgt een beuk.

Na het schoonmaken & drogen (even laten draaien) 303 Aerospace Protectant erop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cJ9U3EnsKwrL2aoSMctfFlm/medium.jpg

Even 5 minuten laten curen en daarna afgedaan met een schone microvezeldoek:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ianKhGnoVfRb0CqBHlRn2wie/medium.jpg

De spiegels, antenne, parafan & ruitenwissers heb ik ook met dit spul gedaan. Daarna ben ik in het interieur aan de gang gegaan. Het dashboard & de deuren heb ik schoongemaakt met APC en daarnaast ook een vervelende melkvlek uit mijn passagierstoel verwijderd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Tw7yhRHI9j1dIpOgDVjtomQ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ec2RaAvNU0XSJkdVfmd3z537/medium.jpg

En de rest van de stoelen, zoals de verstelling, gordeldingen en de montage van de stoelrails:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cRuPjnOcNemq7l3ojASBLwc8/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rs4tT4kuSM1eIJO2bygn7rHr/medium.jpg

Ik heb niet het tapijt of de matten voor schoongemaakt. Dinsdag mag mijn auto naar de garage en naar mijn ervaring is het dan nu zonde van de moeite. Komend weekend komt dat wel aan de beurt. Achter heb ik wel schoongemaakt, met ClearKote Extra Duty Carpet Cleaner.

Vervolgens de banden nog even van Aerospace Protectant voorzien en klaar was * Alex . :)

Trouwens nog een mooi voorbeeld van de voordelen van 2-Bucket wassen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RQB46xXBk5bqos36x9Me4FcK/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xHuzeppb9zDQSw7f34bBl6fu/medium.jpg

Dat was dus mijn emmer die begon als schoon water. Let wel, de auto was een week terug nog gewassen en had sinds die tijd slechts zo'n 600 kilometer gereden! Ook was de auto dus afgespoeld voordat ik begon met wassen.

[edit]
En spullen voor de grote schoonmaak in september 2010 vs. nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tI9aKiQZTxkgCLjAHqAfBjk5/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sAJa7MQ0qsQAlpz9ex90Leib/medium.jpg
Ik koop teveel van die rommel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Weer lekker bezig geweest dus :)

Heb vorige week een keer m'n Starlet weer gewassen met Mothers California Gold Car Wash en Washmitt met 2 emmers, en hetzelfde heb ik afgelopen woensdag met m'n TransAm gedaan.

Heb alleen gewassen en afgedroogd, verder niks. Het is al wel een tijd geleden dat ik er PB EX-P Pure Sealant en Mothers California Gold Pure Carnauba Wax op gedaan heb, maar dat mag er nog niet af gesleten zijn (zeker de sealant). Dat komt wel als het echt wat beter weer wordt. TA heeft gewoon stilgestaan en de Slet heb ik afhankelijk van vervuiling eens in de 1-2 weken met de HD op m'n werk afgespoten om de ergste zooi eraf te houden. Zijn beide al die tijd niet gewassen geweest.

TransAm was zo smerig van het stilstaan dat ik die niet durfde te wassen zonder eerst met tuinslang en heet water af te spoelen, en daarna met hogedrukspuit af te spuiten. De beading daarna werd al wel beter, maar het water trok nog niet echt snel van de motorkap af. Pas toen ik er met de washmitt overheen gegaan was en afgespoeld had werd dat ineens weer goed zichtbaar :D wat een verschil dat beetje wrijving uitmaakt!

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 13-02-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen woensdag heb ik mijn eigen auto gefoamed met de Nilfisk + HD foamlans. Deze keer met een 1:6 oplossing (Super Snow Foam) aangezien deze auto erg vuil was. Het resultaat viel mij een beetje tegen. Het vuil werd wel losgeweekt waardoor het afnemen met een washmit erg makkelijk ging maar het meeste vuil droop er niet echt van af. Liggen mijn verwachtingen te hoog of is dit normaal? Met name de achterkant leek net zo "vuil" te zijn als voor het foamen.

Of is het toch beter om de foampot te vullen met SSF + APC voor een betere reiniging?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dat is ook de bedoeling van een foam, losweken van vuil. Je hebt agitatie nodig om vervuiling te verwijderen, en dat doe je met de mit. Foam is niet meer dan een soort voorweek voor mij. Het zorgt dat je minder druk hoeft uit te oefenen met de mit, dus minder swirls veroorzaakt...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
deadsy33 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:34:
Afgelopen woensdag heb ik mijn eigen auto gefoamed met de Nilfisk + HD foamlans. Deze keer met een 1:6 oplossing (Super Snow Foam) aangezien deze auto erg vuil was. Het resultaat viel mij een beetje tegen. Het vuil werd wel losgeweekt waardoor het afnemen met een washmit erg makkelijk ging maar het meeste vuil droop er niet echt van af. Liggen mijn verwachtingen te hoog of is dit normaal? Met name de achterkant leek net zo "vuil" te zijn als voor het foamen.

Of is het toch beter om de foampot te vullen met SSF + APC voor een betere reiniging?
Heb je de standaard bijgeleverde foamlans gebruikt? Heb dat zelf ook gedaan eer ik er een van autobrite had aangeschaft, maar who whoooooo wat een resultaat met de nieuwste foamlans zeg! Je ziet het vuil gewoonweg naar beneden druipen(vooral bij de wielkasten etc erg goed te zien) . Apc zou ik alleen erbij doen als je je hele systeem wil strippen. Spul is me een partijtje sterk(ook in lage doseringen overigens...) :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cybersijp schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Heb je de standaard bijgeleverde foamlans gebruikt? Heb dat zelf ook gedaan eer ik er een van autobrite had aangeschaft, maar who whoooooo wat een resultaat met de nieuwste foamlans zeg! Je ziet het vuil gewoonweg naar beneden druipen(vooral bij de wielkasten etc erg goed te zien) . Apc zou ik alleen erbij doen als je je hele systeem wil strippen. Spul is me een partijtje sterk(ook in lage doseringen overigens...) :)
Nee, ik heb de autobrite HD (Heavy Duty) lans. Het foam wat er uit komt is overigens prima. Net slagroom :9
joeltje schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:57:
dat is ook de bedoeling van een foam, losweken van vuil. Je hebt agitatie nodig om vervuiling te verwijderen, en dat doe je met de mit. Foam is niet meer dan een soort voorweek voor mij. Het zorgt dat je minder druk hoeft uit te oefenen met de mit, dus minder swirls veroorzaakt...
OK, blijkbaar begrijp ik de meeste verhalen (zoals hierboven gequoted) dan verkeerd. De meeste mensen hebben het over dat het vuil naar beneden druipt en in mindere mate over het losweken van het vuil. Jou verhaal bevestigd dan gelijk wat ik merk tijdens het wassen met een mit. Het gaat dus gemakkelijker.

Nou ja, weer een twijfel de wereld uit :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wat je er ook op spuit, het fijnste vuil zal er echt niet uit zichzelf vanaf druipen. Net als dat dat ook met de HD er niet af te spuiten is, zelfs niet met een harde spuit van heel dichtbij. Daar is gewoon wrijving voor nodig, wat met zacht overheen aaien met de mitt al genoeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
deadsy33 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:11:
[...]

Nee, ik heb de autobrite HD (Heavy Duty) lans. Het foam wat er uit komt is overigens prima. Net slagroom :9

[...]

OK, blijkbaar begrijp ik de meeste verhalen (zoals hierboven gequoted) dan verkeerd. De meeste mensen hebben het over dat het vuil naar beneden druipt en in mindere mate over het losweken van het vuil. Jou verhaal bevestigd dan gelijk wat ik merk tijdens het wassen met een mit. Het gaat dus gemakkelijker.

Nou ja, weer een twijfel de wereld uit :)
Ik heb ook een autobrite HD lans, en ik vind het resultaat ook tegenvallen. Ik las ook altijd verhalen dat al het vuil er zo af druipt. Ja het lichte vuil loopt er zo af, maar dat doet het met de waterslang ook. De rest moet nog steeds met de washmitt. En ik voel echt weinig verschil wanneer de auto is gefoamed of gesproeid.

Hetzelfde geldt voor de verhalen over de watermagnets. Net zo overdreven. Het gaat idd. sneller dan met een zeem, maar het is echt niet zo dat je een hele auto, of zelfs maar 1 heel paneel droog krijgt zonder te wringen.
Ik moet trouwens weer eens wat nieuwe dingetjes gaan bestellen.

* shampoo
* quick detailer
* velgenreiniger
* washmitt
* watermagnets
* poetsdoeken
* pads

De winter heeft mijn assortiment aardig doen inkrimpen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Mijn koplampen zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/7220/83085680eh6.jpg

Dit is dus plastic.

Hoe krijg ik dit weer mooi ? Heb weleens gelezen dat dit met waterproof schuurpapier kan > korrel 1500.

Maar dit durf ik denk ik niet aan. Is er een goed polijstmiddel dat dit weer mooi krijgt ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dutch_guy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:54:

[afbeelding]

Dit is dus plastic.

Hoe krijg ik dit weer mooi ? Heb weleens gelezen dat dit met waterproof schuurpapier kan > korrel 1500.

Maar dit durf ik denk ik niet aan. Is er een goed polijstmiddel dat dit weer mooi krijgt ?
Ander merk auto maar het idee zal wel hetzelfde zijn:
http://www.bmwportal.nl/d...zen-reviseren-t14430.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wetsanden met een fijne korrel in stapjes van 1500 tot heel fijn (korrel 4000 natschuurpapier) en daarna polijsten. Het is een rotwerk (dag per koplamp ongeveer) maar ze zien er daarna weer als nieuw uit.

@Kaasplank: Die link mag je alleen openen als je daar geregistreerd bent.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 23-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AtleX schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:06:
Hetzelfde idee:

[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 23-02-2011 13:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[b][message=35581506,noline]
is dat zo? Wat een droeftoeters :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:02
Dan maar een link waar je wel gewoon mag kijken:
http://forum.carclean.nl/...mpen-Toyota-Yaris-99.aspx

Mother's wax heeft ook een kitje met 2 schuurpadjes: met 800-1000 1500-2000, plastic polish en een opzetstuk voor een boormachine.

Je kan ook eerst polijsten, is dat niet genoeg dan pas wetsanden.

edit:
nog 1:
http://forum.carclean.nl/...plampherstel-Audi-S4.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Dibbuz op 25-02-2011 13:34 ]

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Deze dus: http://www.carclean.nl/pr...toration_Kit__101710.aspx

Ik denk dat ik dat maar ga proberen. Ik heb ook geen polijstmachine, dus dat dit op de boormachine kan is prima. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dutch_guy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:54:

[afbeelding]

Dit is dus plastic.

Zit er ook niet iets van vocht in? Maar succes iig met deze lampen!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Nee, is een plaatje die ik geleend heb. Wel hetzelfde merk en type auto overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Dutch_guy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:01:
Nee, is een plaatje die ik geleend heb. Wel hetzelfde merk en type auto overigens.
Je zou het ook eerst kunnen proberen met polijsten.. denk dat je dan het oppervlakkige vuil eraf hebt.. Wil je het echt strak, dan wordt het wetsanden.

Van de zomer ga ik er ook mee aan de slag. Bij mij is 1 koplampunit vervangen ivm ongeval en de rechter is nog de oude ;( lelijk kleur verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Een korte vraag over waxen. Ik heb afgelopen weekend mijn auto gepoetst (was ook wel tijd, vorige wasbeurt was wel een half jaar geleden...) en ook voorzien van een laagje wax. Hierbij heb ik alleen de metalen delen in de wax gezet. De plastic onderdelen heb ik overgeslagen. Waxen jullie de in kleur gesporten bumpers ook altijd mee?

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 28-02-2011 13:53 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, die lak heeft immers ook gewoon bescherming nodig.

[ Voor 89% gewijzigd door AtleX op 28-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
AtleX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:56:
Ja, die lak heeft immers ook gewoon bescherming nodig.
Dank, klinkt logisch. De overweging om de bumpers over te slaan was het feit dat die relatief veel zwarte plastic delen bevatten. Mijn ervaring is dat die delen snel dof uitslaan als er per ongeluk wax op komt. Rondom de metalen delen had ik derhalve de zwarte plastic delen afgeplakt. Hoe daar het beste mee om te gaan? Dat afplakken is nogal een klus eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gewoon geen wax daarop smeren. :P Dat moet je echt ten koste van alles vermijden, want dat verwijderen is een drama. Dit doen heeft me ruim een uur per kant gekost en het is nog niet helemaal weg. Wat voor wax gebruik je en hoe breng je deze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:08

empy

Rijdt rondjes

@ AtleX

Die Clearcote carpet cleaner, hoe gebruik jij die? doe je dat met een spons of met een mf doekje? en kan je die ook veilig voor je bekleding gebruiken of is dat te heftig? Mijn bekleding is namelijk wel aan een poetsbeurt toe en ik vroeg me af of dit veilig te gebruiken was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met een spons op de automatten die ik daarna een paar uur (8 of langer) in huis laat drogen. Het tapijt in de auto doe ik met een vochtige MF-doek omdat dat niet zo lang hoeft te drogen en ik dus ook veel minder last heb van vocht in de auto. Met een spons is het wel makkelijker te verwijderen, met een MF-doek ben je wel even aan het boenen. Daarna doe ik er Fabric Guard van 303 op, daardoor hecht het vuil beduidend minder goed.

Op bekleding heb ik het spul nooit gebruikt. Daarvoor gebruikte ik altijd gewoon de stofzuiger, een plantenspuit met water en een afwasborstel. Dat werkt bij mij ook prima omdat mijn bekleding niet zo heel vuil is en ook niet veel vuil aantrekt.

Eventueel zou je het eens kunnen proberen op een onopvallend stukje. Dat wordt sowieso aangeraden en hoewel het op mijn tapijt en matten niets verkeerd doet qua verkleuring oid ging het op mijn bureaustoel toch niet helemaal goed. Die heb ik met wat advies van M3rcury nog kunnen redden met een flink sterke APC-oplossing maar leuk was anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
AtleX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:30:
Gewoon geen wax daarop smeren. :P Dat moet je echt ten koste van alles vermijden, want dat verwijderen is een drama. Dit doen heeft me ruim een uur per kant gekost en het is nog niet helemaal weg. Wat voor wax gebruik je en hoe breng je deze aan?
Geen idee wat voor was het precies is, het is roze en vloeibaar. Ik breng de wax aan met spons-a, laat deze drogen en wrijf het uit met spons-b.

Jouw methode om de strips weer schoon te krijgen is indrukwekkend, zowel qua resultaat als qua benodigde arbeid. Voor suggesties voor minder arbeidsintensieve methoden houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

Wok

Dakloos...

Nieuwe ronde, nieuwe kansen :P

Van mijn goede voornemens is afgelopen jaar dus niks terecht gekomen :X Daarom gaan we dit jaar op herkansing :)

Mijn 205 zal eerst grondig ontdaan moeten worden van zijn vervuiling voordat ik überhaupt kan gaan denken aan polijsten en de vervolgstappen. Hier wringt hem echter ook de schoen, want ik heb vorig jaar al eens een poging ondernomen het ding te kleien (Meg's klei + Meg's Quick Detailer), maar de lak is zó vervuild dat ik na een uur slechts een vlak van 20 bij 20 cm schoon heb gekregen ;( (ik heb mijn poging toen maar gestaakt, omdat mijn rug inmiddels ook begon te protesteren).

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om thuis voor de deur de auto uitgebreid te gaan wassen (vanwege een gedeeld waterverbruik in onze bergingen - die zijn op de begane grond; appartementencomplex - kan ik het t.o.v. mijn buren niet maken om uitgebreid met tuinslang etc. aan de slag te gaan) en ik ben wat dat betreft dus aangewezen op de wasbox. Zijn er wellicht (was)middelen die beter in staat zijn om die vervuiling van de lak te krijgen voordat ik de klei ter hand neem?

Daarnaast ontvang ik graag advies over welke klei (en lube) ik kan gebruiken voor extreme vervuiling. Blijkbaar is de klei van Meg's te zacht voor deze mate van vervuiling.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wok schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:57:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen :P

Van mijn goede voornemens is afgelopen jaar dus niks terecht gekomen :X Daarom gaan we dit jaar op herkansing :)

Mijn 205 zal eerst grondig ontdaan moeten worden van zijn vervuiling voordat ik überhaupt kan gaan denken aan polijsten en de vervolgstappen. Hier wringt hem echter ook de schoen, want ik heb vorig jaar al eens een poging ondernomen het ding te kleien (Meg's klei + Meg's Quick Detailer), maar de lak is zó vervuild dat ik na een uur slechts een vlak van 20 bij 20 cm schoon heb gekregen ;( (ik heb mijn poging toen maar gestaakt, omdat mijn rug inmiddels ook begon te protesteren).

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om thuis voor de deur de auto uitgebreid te gaan wassen (vanwege een gedeeld waterverbruik in onze bergingen - die zijn op de begane grond; appartementencomplex - kan ik het t.o.v. mijn buren niet maken om uitgebreid met tuinslang etc. aan de slag te gaan) en ik ben wat dat betreft dus aangewezen op de wasbox. Zijn er wellicht (was)middelen die beter in staat zijn om die vervuiling van de lak te krijgen voordat ik de klei ter hand neem?

Daarnaast ontvang ik graag advies over welke klei (en lube) ik kan gebruiken voor extreme vervuiling. Blijkbaar is de klei van Meg's te zacht voor deze mate van vervuiling.
imo ben je 'slechts' 3 a 4 emmers water nodig om je auto te wassen.

desnoods spoel je t grove vuile eerst in een wasbox weg, en droog j m thuis af, waarna je gaat kleien en de rest van t stappenplan doorloopt?

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 28-02-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Wok schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:57:
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om thuis voor de deur de auto uitgebreid te gaan wassen (vanwege een gedeeld waterverbruik in onze bergingen - die zijn op de begane grond; appartementencomplex - kan ik het t.o.v. mijn buren niet maken om uitgebreid met tuinslang etc. aan de slag te gaan)
Kun je dan niet gewoon in overleg met je buren een groter deel van de totaalrekening voldoen? Of desnoods een eigen meter plaatsen en je buren terugbetalen ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

Wok

Dakloos...

Bedankt voor het meedenken t.a.v. het waterverbruik, maar dat was mijn vraag niet ;)

Voor nu is die mogelijkheid er voor mij gewoon (nog) niet (wat niet is, kan nog komen) en daarmee basta :P

Terug naar de kernvragen:
- Welke middelen kan ik gebruiken - rekening houdend met het feit dat ik de auto in de wasbox was - om meer vervuiling uit de lak te krijgen voordat ik begin met kleien?
- Welke klei + lube is geschikt om extreme vervuiling te lijf te gaan? Meg's klei + Meg's Quick Detailer is niet afdoende.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Er zijn verschillende soorten klei, voor verschillende gradaties vervuiling. "hardere/grovere" klei die hardnekkigere vervuiling weghaalt geeft echter ook kans op microkrasjes (ofwel banen/hologrammen) die je vervolgens weer moet wegpolijsten. Als polijsten toch op je programma staat zou ik dat dus gewoon gebruiken.

De klei van PoorBoys die ik heb zou wel tegen redelijk sterke vervuiling zijn maar toch geen hologrammen achterlaten... dat deed het dus wel, wat op de zwarte lak van m'n TransAm perfect te zien was :P Maar aangezien ik toch zwaar grondig ging polijsten boeide dat dus niet.

Btw, zou hem gewoon grondig afspuiten in wasbox, desnoods neem je een spons (nee geen mitt, een spons in dit stadium, zou daar geen mitt mee vern**ken) mee om alles met de hand goed te kunnen boenen om de ergste vervuiling eraf te krijgen. Dan afspuiten. Terug naar huis rijden. Afdrogen niet nodig. Gewoon met een sterke verdunning (heb zelf m'n Poorboys Spray&Wipe ongeveer 1:8 a 1:10 verdund, werkte perfect, kost lang niet zoveel van het dure goedje) de lubricant er goed op spuiten en dan gaan kleien.

Als je het goed wil doen, na het kleien even goed afspoelen (dat kun je best met de tuinslang op je algemene wateraansluiting doen, heb je niet veel water voor nodig).

Daarna ga je polijsten. En na het polijsten ga je terug naar de wasbox om alles goed grondig te wassen. Dan zou ik wel emmers, een mitt (ja nu wel) en shampoo (en evt APC of soortgelijke) meenemen naar de wasbox en daar dan even lekker aan de gang gaan.

Na afdrogen uiteraard sealant en/of wax erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat je voor het kleien al iets moet doen om het grove vastzittende vuil los te krijgen. Kijk eens naar iets als Tardis van Autosmart of Autoglym Intensive Tar Remover. Daarmee kan je vuil wat echt goed vastzit loskrijgen, waardoor het kleien een stuk eenvoudiger gaat. Dus: Afspoelen, wassen (2BM), afspoelen, Tardis/Intensive Tar Remover, wassen, afspoelen, kleien, wassen, afspoelen, afdrogen, waxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zeer interessant topic dit trouwens. Er worden mooie resultaten geboekt. De volgende keer ook maar eens kijken naar klei en dergelijke.
Xander schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:24:
[...]

Kun je dan niet gewoon in overleg met je buren een groter deel van de totaalrekening voldoen? Of desnoods een eigen meter plaatsen en je buren terugbetalen ofzo?
Daarbij kost een kuub water hooguit een euro of twee. Neem de waterstand voor het autowassen op, neem de stand na het autowassen op en reken dit af. Transparant en eerlijk. Daar moet je als buren toch uit kunnen komen lijkt mij.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 01-03-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je waterloos wilt wassen (of bijna waterloos) schijnt Optimum No Rinse heel goed te zijn, helaas niet verkrijgbaar in Nederland (tenminste niet bij Wax-On en Carclean helaas). Voor het kleien van je auto kun je gewoon een plantenspuit met water gebruiken, hoeft niet meer dan een paar liter te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Vervuiling die je redelijk makkelijk eraf kan krijgen zonder klei zijn teerspetters (Valet Pro Tar & glue remover) en metaaldeeltjes (vliegroest/spoorslag), dat kan met Iron-X

hier een resultaat van iemand met een lak die helemaal onder de spoorslag zat:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.110/1240250001-1240300000/1240276201-1240276300/1240276233_5_qQjb.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.171/1240250001-1240300000/1240276201-1240276300/1240276298_5_sGDT.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.13/1240250001-1240300000/1240276301-1240276400/1240276374_5_icee.jpeg

Daarna gewoon afspoelen, spul stink verschrikkelijk maar werkt erg goed.

En de Meguiar's klei is erg zacht, heb je veel vervuiling neem dan een medium (Poorboy's) of heavy clay (Dodo Purposeful purple).

Klei kan marring achterlaten, geen hologrammen (dat komt door een rotary). Maar dat is makkelijk eruit te polijsten dus als je toch gaat polijsten zou ik de zware klei nemen. Gaat aanzienlijk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

WTF @ Dibbuz! Vandaag zelf Iron.X binnengekregen (jullie hadden de 500ml niet meer op voorraad dus moest ik de 1000ml maar nemen, sneaky bastards :P), ben erg benieuwd.

PS: nog bedankt voor het kadootje (Dodo Juice paneelpot met Blue Velvet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb afgelopen zomer deze stappen gedaan:

- schoonmaken
- kleien
- paint cleaner
- wax

Nu was dit dus ook de laatste wax beurt :'( .
Als het weer wat warmer is wil ik me auto weer een beetje opknappen ( heel de winter niet gewassen ).

Is het genoeg om te kleien en 2 laagjes wax toe te voegen? Dus de paint cleaner stap te skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
@Arfman, graag gedaan :)

De IronX verkoop echt gigantisch. Er is een nieuwe grote zending onderweg maar dat duurt nog een maand.
De boot wil niet harder varen voor ons :(

@Promo, zou de paintcleaner zeker niet overslaan. Daar heb je veel meer aan dan 10 lagen wax.

[ Voor 21% gewijzigd door Dibbuz op 03-03-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Het is dit weekend weer ideaal autowas weer :D dus kom op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

AMDFreak schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:08:
Het is dit weekend weer ideaal autowas weer :D dus kom op!!
Mee eens, hoop dat ik van het weekend tijd heb om mijn motor even te doen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

/me c0ne stoft het "reageer" knopje af

Heren! De winterslaap was lang en koud maar volgens mij begint het seizoen aan te trekken. Gister voor het eerst in maanden een flesje Dodo BTM in mijn handen gehad en de bedrijfswaggel eens schoongemaakt. Nou zit daar een grote partij met grijszwarte trims aan, welke ik wil opknappen.
Ik heb Mothers B2B al gehad en dat beviel prima, tot ik over de fles heenreed :X Nou heb ik dus weer een flesje trimspul op het verlanglijstje staan, iemand nog alternatieven? Niet al te duur en het liefst met een redelijke standtijd. Ik was ook weer niet van plan om elke week de bedrijfswagen te doen..

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Black Wow schijnt het allerbeste te zijn, gevolgd door PB Trim Restorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Black Wow is goed maar werkt alleen op hard kunststof, niet op zachte kunststof/rubbers/
Trim Restorer van Poorboy's bijvoorbeeld weer wel.

Ik heb beide en TR is veelzijdiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik gebruik meestal spul van Meguirs, maar ik ben geen extreme poetrsfreak. Nu zit er op mijn auto een klein krasje, in mijn idee niet heel diep (nauwelijks te voelen), maar hij ziet er wel een beetje wittig uit, dus de toplaag verf is eraf -denk ik-
is ScratchX 2.0 een goed product hiervoor? mijn lak is parelmoer lichtblauw (Alfa Romeo Azzurro Nuvola) Of raden jullie een ander product aan? En moet ik na scratchX nog iets na behandelen of is NXTgenWax goed genoeg.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

als ik zo dat ironX spul zie, ben ik bang dat er gelijk een x aantal telefoontjes worden gepleegd van omwonenden naar de gemeente vanwege een potentieel milieu delict. :/

Wat mij weer brengt naar een nieuwe vraag:

Hebben jullie nooit last van bezorgde bewoners die denken dat je het milieu verpest met je autowasspulletjes?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

deadsy33 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:33:
als ik zo dat ironX spul zie, ben ik bang dat er gelijk een x aantal telefoontjes worden gepleegd van omwonenden naar de gemeente vanwege een potentieel milieu delict. :/

Wat mij weer brengt naar een nieuwe vraag:

Hebben jullie nooit last van bezorgde bewoners die denken dat je het milieu verpest met je autowasspulletjes?
Gewoon zeggen dat het milieu vriendelijker is dan de shampoo van zijn vrouw/vriendin :+

Ik heb er hier trouwens geen last van :)

[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 06-03-2011 00:22 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

deadsy33 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:33:
Nee, hooguit wat belangstelling van mensen die vervolgens _echt_ niet snappen dat je "zo lang" met een auto wassen bezig kunt zijn, terwijl je hem alleen maar even snel wast en verder niks (kost maar 2 uurtjes :+).

Weerwoord is trouwens simpel: al die shampoo's e.d. zijn biologisch afbreekbaar, een gemiddelde douchebeurt van een vrouwspersoon is veel slechter voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Nu het weer wat beter wordt, is het tijd om de auto weer eens wat meer aandacht te geven.

Ik heb alvast weer wat nieuwe spulletjes besteld. Ik had zelf nog een kleikit van Mothers liggen en ook nog een 3/4 volle fles Meguiars NXT2.0 wax.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CXFSYCWU.jpg

Ik neem aan dat ik na stap 1 en 2 van Mothers, gewoon mijn eigen NXT2.0 wax kan gebruiken om het af te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik ga ook maar is dat iron X gebruiken!
thnx nog voor de tip van die Mothers Wax Reflections Advanced Tire Care. Volgens mij is dat gewoon swissvax pneu voor 1:10 van de prijs :D Het ziet er naar mijn mening het zelfde uit en geeft het zelfde resultaat!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Iron X is echt een aanrader.. stinkt naar rotte eieren, maar het doet z'n werk uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kendo schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:58:
Nu het weer wat beter wordt, is het tijd om de auto weer eens wat meer aandacht te geven.

Ik heb alvast weer wat nieuwe spulletjes besteld. Ik had zelf nog een kleikit van Mothers liggen en ook nog een 3/4 volle fles Meguiars NXT2.0 wax.

[afbeelding]

Ik neem aan dat ik na stap 1 en 2 van Mothers, gewoon mijn eigen NXT2.0 wax kan gebruiken om het af te werken?
Volgens mij zitten er cleaners in NXT 2.0, dus de sealant and glaze van mothers heeft dan niet zo veel zin, want dat haal je er gewoon weer af.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AMDFreak schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:53:
Iron X is echt een aanrader.. stinkt naar rotte eieren, maar het doet z'n werk uitstekend!
Stinkt naar rotte eieren is een understatement .. onderstaande heb ik gepost op het CC forum:
HOLY SMOKE!

Zojuist even de fles Iron.X geopend. Natuurlijk ken je de verhalen dat het stinkt, maar ach, iedereen is een mietje en ik ben een bikkel. Toch?

Mooi niet dus. Ik trok de dop eraf en snoof voorzichtig. Wat er toen gebeurde is met geen pen te beschrijven. Onder mij opende de grond zich met een daverend geweld, een tafereel zoals ik nog nooit gezien had tonende. Brandende muren, minstens 300 graden heet en overal fakkels langs de bebloede muren, waar ik in de verte Satan kon zien staan lachen, temidden van allerlei gespieste mensen die tevens in brand stonden. De zoldervloer kwam met een donderend geraas naar beneden en terwijl ik verdwaasd rondkeek zag ik langzaam een dikke gasachtige substantie langs de muren omhoogkruipen, daarbij de muren strippend van alles wat een muur mooi maakt: behang, verf, cement en uiteindelijk de bakstenen zelf. Op dat moment viel ik flauw. Toen ik mijn ogen weer opende bevond ik me weer op de zolder en leek het alsof er niks gebeurd was, behalve dat de fles Iron.X geopend voor me stond.

Moraal van het verhaal: godallemachtig wat stinkt dat spul!
Dusch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Arfman schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:23:
[...]

Stinkt naar rotte eieren is een understatement .. onderstaande heb ik gepost op het CC forum:

[...]

LAUGHING OUT LOUD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Arfman schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:23:
[...]

[...]

Held! _O_ _O_

/me Joopie krabbelt weer op zijn stoel :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
:D :D

ok niet gebruiken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Gisteren de vitara gewassen, dus voorgespoeld met de hd, gefoamd met de foamlans , afspoelen, 2 bucket methodiek,(pb ss&s) afspoelen, droogmaken met delirium, onderhoudsdosis dodo red mist

Tijdens het foamen staat er een man aan de andere kant van de straat foto's te nemen van het schuimen. Man man ik verbaas mezelf er elke keer over hoe een dikke laag schuim die autobrite lans weet te geven (in combo met autobrite schuim that is) is net een dikke laag yoghurt oid. mooi werk ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Foto's maken terwijl je bezig bent? Heb je ook nog gevraagd waarom hij dat doet? Zeker weer zo'n miljeufreak of zo :')
Zelf gelukkig geen last van als ik m'n auto voor de deur was, als ik al opmerkingen krijg van buren of voorbijgangers zijn het complimenten.

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 07-03-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Knightwolf schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:41:
Foto's maken terwijl je bezig bent? Heb je ook nog gevraagd waarom hij dat doet? Zeker weer zo'n miljeufreak of zo :')
Zelf gelukkig geen last van als ik m'n auto voor de deur was, als ik al opmerkingen krijg van buren of voorbijgangers zijn het complimenten.
Ja, ben naar hem toegelopen en het bleek een Duitse toerist te zijn. Was vol bewondering hoeveel schuim dat nou was nl.. Nog even gesprek mee gehad etc. geen milieumafia oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gisteren de auto van mijn moeder onder handen genomen. Tenminste, dat was de bedoeling. De lak van de auto is in heel slechte staat, dus helaas ben ik niet verder gekomen dan een grondige wasbeurt, trims & onder de kap schoonmaken en een goeie waslaag.

Gebruikte spullen:
  • Dodo Juice Born to be Mild shampoo
  • Collinite 476S wax
  • Mothers klei met Mothers Showtime als lubricant
  • 303 Aerospace Protectant
  • Poorboy's APC
En natuurlijk nog het gebruikelijke assortiment washandschoenen, kwasten, microvezeldoeken, drooghanddoeken en dat soort dingen.

Als eerste, de staat vooraf. De auto is in september vorig jaar voor het laatst in de was gezet met merkloos spul en sindsdien een paar keer gewassen in een wasbox en de wasstraat. Ik blij erbij, dat is geen goed idee en zeker niet met een rode auto. De lak is in heel slechte staat met overal loslatende blanke lak, ingevreten vogelpoep en diepe krassen en beschadigingen.

De auto is bijvoorbeeld meer roze dan rood:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tc0vMITwkYK8IGSH2ahrXwz7/medium.jpg

Wasresidu:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ULo9rH1bOCFJ6p7SR1ufjnnT/medium.jpg

Ingevreten vogelpoep in het midden van de foto en rechtsboven, dit is door de blanke laklaag heen en heb ik dus niet kunnen herstellen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e4f8nwTN0uGv2MHhgL9K9UeN/medium.jpg

Doffe lak & trims:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LwnrFZgqhdN81VVtAbuyNe1W/medium.jpg

En waarom vergeten mensen dit altijd schoon te maken?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ZHw4dOUAMtOqNbzHIygOuFP/medium.jpg

Dorpels:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J6gEhYXUVqdtFC37kch66oGG/medium.jpg

Motorkap, geen isolatiedeken en veel aangekoekt zout, zand en ander vuil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uohnz5XHqtWcFfEsyPdEeGJR/medium.jpg

Dus, aan de slag! Als eerste de auto goed afgespoeld, door gebrek aan een tuinslang op de locatie heb ik dit gedaan met een aantal gieters water. Terwijl dit van de auto afdroop heb ik met PB's APC (1:10) en wat kwasten de logo's e.d. onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mzu2cf8Ir9BHhrZSIZvvHL1K/medium.jpg

Het schuim is behoorlijk bruin van het vuil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H5LnKH4YqykC7vrPSjR8AuKO/medium.jpg

En de tankopening (WIP op deze foto):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCO1GWdvbRh3YYP5aMy8ldE5/medium.jpg

Vervolgens de hele auto gewassen met de 2-bucket methode, waarbij ik halverwege een nieuwe emmer schoon water heb gepakt. Ook de randen en scharnieren van bijvoorbeeld het kofferdeksel en de motorkap heb ik gewassen. De binnenkant van de motorkap heb ik ingespoten met APC en deze vervolgens ook gewassen.

Na het wassen heb ik de auto afgespoeld en daarna met de klei aan de gang gegaan. Dat heeft veel geholpen om veel van de rode glans weer te herstellen. Ondanks dat ik altijd milde klei gebruik heb ik er veel vuil vanaf kunnen halen, bijvoorbeeld het resultaat van een 30x30cm stukje dak:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HnjGmiBDOra6CnpQMwh5bymA/medium.jpg

Ook heb ik toen de deurposten, etc. onder handen genomen, met goed resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GsQ2mNFegN8TRoXg6hZywB4m/medium.jpg

Hierna heb ik de auto weer afgespoeld en gewassen met nieuwe emmers sop en schoon water, na het afspoelen & afdrogen zag de motorkap er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3B1r7JCYpPQoGW9fB7yYMFd/medium.jpg

Dat gaat de goeie kant op dus!

Na het drogen ben ik onder de kap aan de gang gegaan, maar helaas zit er nu een hiaat in de foto's want de batterijen van mijn camera waren op. :+ Ik heb de boel ingespoten met APC, goed schoongemaakt met borstels en kwasten, even laten drogen en vervolgens alles voorzien van een mooi laagje 303 Aerospace Protectant en deze laten drogen.

Daarna heb ik de auto voorzien van twee laagjes Collinite 476S, ook dorpels, onderkant van de deuren, binnenkant van de motorkap, etc. Bescherming is voor deze auto veel belangrijker dan een mooie diepe wetlook. Cure tijd bij beide lagen was ongeveer 6-7 minuten, ik kon dus ongeveer een paneel per keer doen. Na de tweede laag heb ik de trims & banden voorzien van een Aerospace Protectant, de ruiten binnen (rokersauto :( ) en buiten goed schoongemaakt met glasreiniger en de wieldoppen nog even met de gieter afgespoeld om vlekken van de Aerospace Protectant weg te halen. Helaas was er toen geen tijd meer voor de binnenkant, die pak ik dus de volgende keer wel mee.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LBLUFFuomJnxEkDQ7XxIKnV3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oMMtPqbFSAMtuPM69CZg02NG/medium.jpg

Reflectie in het dak:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zvSIqSJIIxdBaLtHVupKIObX/medium.jpg
De grijze streep rechts op de foto is een defect onder de blanke laklaag en dus waarschijnlijk al aanwezig vanaf de fabriek, erg zonde. :(

Ondanks de enorm slechte staat van de lak is het nog best wel aardig gelukt om de kleur weer wat op te halen, maar ik ben bang dat door de overal aanwezige roestblaasjes en loslatende blanke lak het niet lang zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Ziet er een stuk beter uit.
Wat is goed spul om me wintervelgen nog schoon te krijgen? Zijn lichtmetaal en zijn zo zwart als roet.
Me zomervelgen was ik elke week en dan blijven ze makkelijk schoon, dit vind ik in de winter niks met die kou.
Ga binnen kort poetsen maar heb op me dak en moterkap een paar plekjes waar de blanke lak los laat, kan ik hier iets aan doen om het te stappen of wordt dat overspuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Velgen schoonmaken: Meguiar's Wheel Brightener 1:6 als ze echt pikzwart zijn en de hele winter niet schoongemaakt, anders kom je met APC 1:4 ook een heel eind.

Blanke lak die loslaat: dat wordt een tripje naar de spuiter. Polijsten/detailen heeft alleen zin als de basislaag qua blanke lak in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Ok thanks, welke APC bedoelen jullie wordt hier namelijk veel over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DJ-Promo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:50:
APC staat voor All Purpose Cleaner, volgens mij wordt door de meeste hier die van PoorBoys gebruikt. Maar er zijn wel meer merken die er 1 hebben :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mooi voorbeeld project van een RS6 >klik<
Ik zie dat hij hier ook elke keer de stap teer remover en soort van Iron x is gebruikt. Daarna weinig vervuiling in de klei.
Helemaal geniaal met die velgen! Normaal klei ik velgen in die staat.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 07-03-2011 13:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DJ-Promo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:50:
APC = All Purpose Cleaner inderdaad. Je hebt de versie van Meguiar's (alleen in gallonverpakking te krijgen, zelf afmengen op gewenste sterkte) en de versie van Poorboy's World. Deze is sterker dan de Meguiar's versie bij gelijke menging (bijv. 1:10) en is in kleinere verpakkingen te krijgen. Ik zou echter toch een gallonverpakking aanraden, APC kun je echt overal voor gebruiken (1:15 voor dashboard, 1:10 voor bekleding, 1:4 voor velgen en random badges/plaatjes/kieren van je auto). APC is bij mij een van de hardst verbruikende zaken, heb ook nog een gallon Last Touch staan maar daar kan ik wel mee tot het einde der tijden denk ik, gebruik het nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Zo, ook ik heb een rood monster >:)

Net een boodschappen auto'tje gekocht. Het kreng was erg goedkoop omdat de lak in zeer slechte staat is. Thuisgekomen meteen de verhuisdoos met dap+toebehoren opgezocht, de boel eens goed gewassen en een testspot gemaakt. Ik denk dat ik een groot deel van de auto nog aardig netjes ga krijgen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KjihoMPHVBeRC6RKM1mMxY36/thumb.jpg
Het dak is te redden, net als de bovenkant van de portieren en de kofferklep.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/33BDvsVg4XA06JYYQ5LeDFKj/thumb.jpg
De motorkap waarschijnlijk niet meer...
Al moet ik zeggen dat na een pass of 2 met Ultimatie compound en 2 met Inizio de lak er niet beter uitzag maar wel stukken minder "Craquelé" aanvoelt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dvnt3TfrGFSMrW8w4ulS9sid/thumb.jpg
De loslatende blanke lak op de bestuurdersdeur is duidelijk niet meer te redden.

Nou maar eens opzoek naar wat grover geschut qua polijstpads, de zwaarst cuttende die ik heb is de oranje Monello pad.

[ Voor 5% gewijzigd door c0ne op 07-03-2011 16:24 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik wil ook eens een keer op mijn auto de swirls weg gaan werken aangezien die er echt vol mee zit. Ik erger me er behoorlijk aan en vind het ook wel zonde omdat het eigenlijk een mooie kleur zwart is (opel astra h in de kleur black sapphire).

Ik zat zelf aan dit lijstje te denken:

1. meguiar nxt shampoo (heb ik nog)
2. meguiar klei (heb ik nog)
3. Poorboys World - Professional Polish
4. Meguiars - SwirlX Swirl Remover
5. Poorboys World - Black Hole
6. Poorboys World - EXP Pure Sealant

Zou dit een goede poging zijn? Ik hoop eigenlijk dat hij met deze wax wat langer mooi blijft aangezien ik hem eigenlijk niet zo veel was.
Pagina: 1 ... 15 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.