Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben ook aan het kijken naar een foamlance, hier hebben ze een mooie aanbieding: http://www.detailingworld...m/showthread.php?t=183611

Maar voor de zekerheid, snap ik het goed dat je hiervoor een hoge druk spuit nodig hebt? Dus dit gaat niet op een tuinslangetje werken? Wat is een mooie HD-spuiter voor dit soort dingen?

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2010 17:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Ja, dat gaat inderdaad op een HD-spuit.

Volgens mij voldoet iedere HD-spuit wel voor foamen, ik zou voor Kärcher of Nilfisk/Alto gaan, daar kun je ook de meeste accessoires voor krijgen (ik denk dat ik eens een underbody lance ga kopen, stomme pekel ;)).

Wat basis richtlijnen: Een exemplaar met metalen pomp zal langer meegaan dan een exemplaar met plastic pomp. En een soepele rubberen slang werkt heel wat fijner dan een stugge kunststof slang.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 17:05
Dodo sn gekocht bij cc in de actie, t weer werkt nu natuurlijk niet bepaald mee maar hoop van het voorjaar m'n nieuwe wagen te voorzien van een laagje SN van dodo. Hoor veel positiefs over deze wax, ervaringsdeskundigen hier?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:00
Heb hem zelf ook (zit nu op de Leon). Heerlijke wax, makkelijk te verwerken en mooie glans.
Wel oppassen met de houten pot dat je hem niet per ongeluk omdraait want dan knikkert de wax eruit :'(

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

Ik wou dat het mooi weer was :(
De Altea en de "nieuwe" Yaris zien er niet uit (alhoewel dat bij de grijze Yaris niet zo opvalt, maar die schreeuwt weer om een laag 476) en ik wil de PRO900 (vandaag binnengekregen, thanks CC :)) uitproberen. Rotsneeuw en rotvorst! :( :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Cybersijp
Dibbuz schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:48:
Heb hem zelf ook (zit nu op de Leon). Heerlijke wax, makkelijk te verwerken en mooie glans.
Wel oppassen met de houten pot dat je hem niet per ongeluk omdraait want dan knikkert de wax eruit :'(
Zag op het forum dat je bridgestone Blizzak lm 25 winterbanden gekocht had met velgen, prima keuze! Heb ze zelf gehad op een skoda fabia combi (gezinswagen he! :P ) En prima bevallen die keren dat het sneeuwde/lage temperaturen waren.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Dibbuz
Hoop dat ze er snel zijn, met 18" nu is het echt geen doen in de sneeuw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Heb sinds woensdag een nieuwe voorruit in m'n Starlet zitten. Oude zat sinds week of 2 een enorme barst over heel de breedte in. Ze hebben het bij Carglass gelukkig en zover ik weet netjes gedaan, alleen moet ik nog ff terug omdat ze de ruitenwissers er niet helemaal goed op gezet hebben (zitten iets te laag).

Door omstandigheden woensdag en donderdag was ik vrijdagmiddag pas weer voor het eerst op m'n werk. Auto eerst bij de dealer in de wasbox met hete hogedrukspuit grotendeels afgespoten, en heb daarna op m'n werk in onze eigen werkplaats meteen als eerste de voorruit en gelijk ook andere ramen opnieuw goed ingesmeerd met ProVision Rain Clear. Scheelt toch wel enorm in de afstotendheid van water en vuil :) zeker belangrijk nu met die zooi op de weg :D Zal ook heel veel beschadigingen als gevolg van vuil voorkomen, vuil dat niet meer door de ruitenwissers over het glas wordt uitgesmeerd. Zo hoop ik m'n splinternieuwe ruit ook wat langer mooi te houden :D

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 25-12-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
Laat ik gezien mijn kerstcadeau ook wat plaatsen hier. Ik heb namelijk een Krauss DB-5200 gekregen. Nu moet ik dus op zoek naar een goede starterset bestaande uit pads en poetsmiddeltjes. Nu zaten er zat boekjes bij met allemaal verschillende merken types etc. Ook op internet is uiteraard heel veel te vinden het een nog duurder dan het ander. Wat is nou een mooie set op mee te gaan beginnen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag het maar weer eens aangedurft om de auto te wassen, wilde eigenlijk alleen de buitenkant snel ff doen, maar een uur later was ik toch met stofzuiger en interieurreiniger in de weer, herkenbaar? :P

De buitekant heb ik dus alleen gewassen en droog gezeemd, maar kun je met dit soort koude temperaturen eigenlijk met wax aan de gang? (meguiars tech wax 2.0 paste)
Heb nog nooit zo rond het vriespunt ermee gewerkt, maar kan me voorstellen dat het opbrengen nog wel goed gaat, maar dat het uitwrijven nogal rottig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Probleem is vooral het drogen. De wax droogt niet goed en dan is uitpoetsen geen knaller.

Waxen in de winter gaat het minst moeilijk in het zonnetje. Wagen in de zon zetten, lak beetje opwarmen en dan waxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Wax zou ik niet doen.

Tijdje terug nog bezig geweest met m'n Collinite 915, opbrengen ging wel maar toen werd het ineens vrij vochtig en werd dat uitpoetsen een klus waar ik niet zo vrolijk van werd.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xander schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:22:
Ja, dat gaat inderdaad op een HD-spuit.

Volgens mij voldoet iedere HD-spuit wel voor foamen, ik zou voor Kärcher of Nilfisk/Alto gaan, daar kun je ook de meeste accessoires voor krijgen (ik denk dat ik eens een underbody lance ga kopen, stomme pekel ;)).

Wat basis richtlijnen: Een exemplaar met metalen pomp zal langer meegaan dan een exemplaar met plastic pomp. En een soepele rubberen slang werkt heel wat fijner dan een stugge kunststof slang.
Vandaag een Nilfisk C110 besteld. Schijnt een goed dingetje te zijn volgens velen op dw.co.uk. Ik heb geen grote profi machine nodig voor een auto'tje om de paar weken :P

Nu nog een sneeuwmaker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

Hier zie je de duidelijke werking van Provision Rainclear op een raam.

Ik heb inmiddels ook al mijn douchewand ermee behandeld, ik kan niks anders zeggen dan ideaal ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
B-Buster schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:49:
Wax zou ik niet doen.

Tijdje terug nog bezig geweest met m'n Collinite 915, opbrengen ging wel maar toen werd het ineens vrij vochtig en werd dat uitpoetsen een klus waar ik niet zo vrolijk van werd.
Da's idd een ramp. En m'n baas maar zeuren als ik 'lang' bezig ben met de luchtdruk-spuit om water uit de kiertjes en randjes te blazen voor ik de poets erop smeer. Dat beetje water dat er zit is een ramp met uitpoetsen naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Zo, auto vandaag ontdaan van al het kruid van afgelopen dagen. M'n auto staat er weer glimmend bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Knightwolf schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:10:
en heb daarna op m'n werk in onze eigen werkplaats meteen als eerste de voorruit en gelijk ook andere ramen opnieuw goed ingesmeerd met ProVision Rain Clear. Scheelt toch wel enorm in de afstotendheid van water en vuil :) zeker belangrijk nu met die zooi op de weg :D
Ik heb een tijdje Aquapel gebruikt, maar ik was door mijn voorraad heen en had zin om eens wat anders te proberen. Dat is de Nanolex Urban Glass Sealant geworden.

Gisteren een laagje op de voorruit en de voorste portierruiten gesmeerd. Eerste indrukken zijn erg goed, het residu laat zich heel gemakkelijk afnemen, de Aquapel heb ik wel eens harder op staan boenen. De ruiten zijn spiegelglad geworden, de achterruitjes voelen in vergelijking aan als rubber...

Jammer genoeg nog geen echte regenbui gehad, enkel wat gemiezer. Maar juist de werking tijdens miezerregen vond ik erg indrukwekkend, die hele kleine haast onzichtbare druppeltjes lopen bij 60km/h al rustig van de ruit af, met 100km/h wordt de hele ruit streeploos droog. De werking van Aquapel was tijdens die zachte miezerbuitjes veel slechter, de druppels werden niet groot genoeg om wind te vangen en bleven dus gewoon liggen. Ik heb mezelf een keer betrapt op een "Argh, laat het eens flink doorregenen, dan kan ik de wissers uitzetten!" gedachte. :X Wat dat betreft presteert de Nanolex een stuk beter. :)

Ik ben benieuwd hoe het werkt in echte regenbuien. Volgens het reclamepraatje kan ik dan zonder wissers vanaf 35km/h, Aquapel werkte pas voldoende bij de dubbele snelheid.

En de duurzaamheid... deze "Urban" versie zou het minder lang moeten volhouden dan de normale variant, maar als ik daadwerkelijk 6000km haal kan ik daar prima mee leven. Da's een half jaar voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Nu de drukke tijd dus voor ons weer voor even achter de rug is, en mijn langverwachte vakantie een begin heeft gevonden. Was het tijd geworden om na al die pekel/ijs en andere winterse ellende mijn auto weer wat op te halen....

Gistermiddag begonnen met het afspuiten, het wassen (2 washmitts en twee buckets systeem, gesopt met ss&s ) Gedroogd met een delirium towel.

Maar omdat het al wat later in de middag was, was de rest eigenlijk al verkeken(dauw was er al zeg maar) 's avonds de wagen in de garage gereden en daar een klein elektrisch kacheltje aangezet.

Vanmorgen weer verder gegaan met e.e.a:

Dodo redmist opgezet

Trims gedaan met pb trim restorer

Velgen gedaan met pb spray & rinse

Afgespoten

Pb apc sterke oplossing op de rest losgelaten van de velgen.(had ik nog niet echt aangepakt sinds aanschaf wagen) Al te veel werk ga ik er ook niet aan wagen, omdat ze 90 % zeker van het voorjaar gespoten gaan worden. er zit een gepolijste laag op met blanke lak en die wordt gewoon weg erg lelijk. Plan is zoals al eerder gemeld om ze black chroom te spuiten)

Velgen gedroogd

Pb wheel sealant erop gedaan, laten curen en gebuffd

Rvs bullbar, sidebars, embleem suzuki gedaan met : Meguiar's NXT Generation All Metal Polysh

Banden in de pb bold & bright gezet

Zou ook het glas nog doen met pro vision producten, en de binnenkant van de wagen stofzuigen en behandelen met: pb naturel look dressing maar mijn vingers waren een beetje "dood"aan het gaan. Was weliswaar 3 graad Celsius maar met een pittig windje was het niet echt fijn om nog langer buiten te zijn. Dat pakken we dus morgen maar even op

Vond deze "kouwe klauwwe"wel best, morgen weer een dag.

Ik heb wel foto's gemaakt (alleen "after") en die zal ik zo ff uppen brb :ja

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/poZCBr3coQXxRYK535ANzikA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fV5ipErkwU57T5zt82EiRFpr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPAJ3JmPA1NffbAWlZwXKICH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iykdv6ORdxH1mOwZL9qLxss9/full.jpg

T ziet er allemaal keurig knap uit, totdat je met je neus op de lak gaat staan kijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0DVoTnIhLuMylF8UQesQFam/full.jpg

Vandaar ook dat we als het straks in het voorjaar warmer weer wordt, we de wagen maar even van voor tot achter aan gaan pakken met de Dap :love

Motorkap is al ff snel gedaan en gaf dit als resultaat:

met flits:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/REtcBUzquDXafFXGJT8wacx4/full.jpg

zonder flits:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/noTpvcKlHuONyE3zCiWt0I4H/full.jpg

T komt wel goed met me denk ik ..... :jippie

Ik ben in ieder geval hartstikke blij met mijn nieuwe wagen ! :party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^ ziet er netjes uit ja :)
Die swirls moet je er volgens mij helemaal uit kunnen krijgen, ziet er niet naar uit dat daar grof geschut voor nodig is
Xander schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb een tijdje Aquapel gebruikt, maar ik was door mijn voorraad heen en had zin om eens wat anders te proberen. Dat is de Nanolex Urban Glass Sealant geworden.

Gisteren een laagje op de voorruit en de voorste portierruiten gesmeerd. Eerste indrukken zijn erg goed, het residu laat zich heel gemakkelijk afnemen, de Aquapel heb ik wel eens harder op staan boenen. De ruiten zijn spiegelglad geworden, de achterruitjes voelen in vergelijking aan als rubber...
ProVision Rain Clear dat je bij elke automaterialenzaak en bouwmarkt kan vinden werkt ook erg goed. Heb het nou een tijdje en zal het ook altijd blijven gebruiken. Opsmeren stelt niks voor, en uitpoetsen is met Rain Clear imo ook niet veel werk.
Jammer genoeg nog geen echte regenbui gehad, enkel wat gemiezer. Maar juist de werking tijdens miezerregen vond ik erg indrukwekkend, die hele kleine haast onzichtbare druppeltjes lopen bij 60km/h al rustig van de ruit af, met 100km/h wordt de hele ruit streeploos droog. De werking van Aquapel was tijdens die zachte miezerbuitjes veel slechter, de druppels werden niet groot genoeg om wind te vangen en bleven dus gewoon liggen. Ik heb mezelf een keer betrapt op een "Argh, laat het eens flink doorregenen, dan kan ik de wissers uitzetten!" gedachte. :X Wat dat betreft presteert de Nanolex een stuk beter. :)
Heb laatste op YT een filmpje gezien van een vergelijking tussen Aquapel (toen nooit eerder van gehoord) en Rain Clear. Kwam er op neer dat Rain Clear beter werkt en vanaf lagere snelheden al, maar Aquapel bleef weer langer zitten. Nou dan weet ik het wel, smeer het er wel een keer extra op hoor :D
Ik ben benieuwd hoe het werkt in echte regenbuien. Volgens het reclamepraatje kan ik dan zonder wissers vanaf 35km/h, Aquapel werkte pas voldoende bij de dubbele snelheid.
Met m'n Starlet, die een niet zo heel schuin gestroomlijnde voorruit heeft, begint het met lichte regen vanaf 40-50 km al weg te lopen, en met 80 vliegt het er al af. Zelfs met veel regen met 120 op de snelweg, in het donker! geen ruitenwissers nodig! Het vliegt er af en zicht blijft perfect :D _O_
En de duurzaamheid... deze "Urban" versie zou het minder lang moeten volhouden dan de normale variant, maar als ik daadwerkelijk 6000km haal kan ik daar prima mee leven. Da's een half jaar voor mij. :)
Voor RainClear staat geen km's opgegeven, gewoon elke maand erop smeren voor optimale werking. Is ook erg afhankelijk van hoevaak je de ruitenwissers gebruikt. Ik probeer het koste wat kost te vermijden en gebruik ze alleen een enkel momentje als het echt noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Cybersijp,

Goed om te zien dat je liefde hebt voor je auto ;-)
En inderdaad een dap behandeling zal de auto nodig hebben. Je kan er dan vanuit gaan dat zeker 95% van de swirls eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aankomend weekend worden er temperaturen verwacht van ong. 9/10 graden. Tijd voor een grondige was&wax beurt. Kan ie de resterende maanden tot het echt lenteweer is er weer mee door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, staat ook voor mij op de planning dit weekend :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Knightwolf schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:50:
ProVision Rain Clear dat je bij elke automaterialenzaak en bouwmarkt kan vinden werkt ook erg goed. Heb het nou een tijdje en zal het ook altijd blijven gebruiken. Opsmeren stelt niks voor, en uitpoetsen is met Rain Clear imo ook niet veel werk.
Ik *geloof* dat ik Rain Clear eens geprobeerd heb (zit dat in zo'n zelfde flesje als Glass Scrub?), maar het zou rain-x geweest kunnen zijn. Daar was ik niet erg over te spreken, de wissers gingen irritant strepen als je ze toch nog eens nodig had...
Heb laatste op YT een filmpje gezien van een vergelijking tussen Aquapel (toen nooit eerder van gehoord) en Rain Clear. Kwam er op neer dat Rain Clear beter werkt en vanaf lagere snelheden al, maar Aquapel bleef weer langer zitten. Nou dan weet ik het wel, smeer het er wel een keer extra op hoor :D
De duurzaamheid van Aquapel was iig erg goed. :) Ik was daar ook niet ontevreden over, maar ja, de belofte van werking bij lagere snelheden is natuurlijk altijd aanlokkelijk. :+
Met m'n Starlet, die een niet zo heel schuin gestroomlijnde voorruit heeft, begint het met lichte regen vanaf 40-50 km al weg te lopen, en met 80 vliegt het er al af.
Een niet zo heel gestroomlijnde voorruit is natuurlijk alleen maar goed in dit geval. :+
Zelfs met veel regen met 120 op de snelweg, in het donker! geen ruitenwissers nodig! Het vliegt er af en zicht blijft perfect :D _O_
Ja, dat is mijn ervaring met de Aquapel ook, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n prestatie. Hoe meer regen hoe beter het werkt, hoe sneller je rijdt hoe beter het werkt... Ik ben eerder onder de indruk als het goed werkt met een *heel* licht miezerbuitje en niet al te hoge snelheden.

In het donker werkte de Aquapel ook prima trouwens, de druppeltjes op de ruit werden dan vrijwel onzichtbaar, zelfs als je tegenliggers met irritante koplampen had. Licht van boven was dan weer wel irritant, ik heb mijn zicht wel eens dramatisch zien verslechteren toen ik een gebied met lantaarnpalen inreed (rare gewaarwoording...)
Voor RainClear staat geen km's opgegeven, gewoon elke maand erop smeren voor optimale werking. Is ook erg afhankelijk van hoevaak je de ruitenwissers gebruikt. Ik probeer het koste wat kost te vermijden en gebruik ze alleen een enkel momentje als het echt noodzaak is.
Ik heb niet de indruk dat Aquapel last had van de wissers of de ruitensproeiers. Het schijnt een chemische reactie met het glas aan te gaan (:? blabla reclamepraat :+) en ik kwam eens een forumtopic van iemand die het wilde verwijderen tegen, dat bleek niet gemakkelijk. :X

In het Nanolex foldertje wordt geadviseerd om de sproeiers niet te vaak te gebruiken (of enkel te vullen met water + antivries, geen schoonmaakmiddeltjes).

Voorlopig bevalt die Nanolex me beter dan de Aquapel (en dat vond ik ook al erg leuk spul), maar ik heb nog steeds geen fatsoenlijke regenbui gezien... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb zelf een goedje van Gtechniq er op. Een Brits bedrijf waar op DW.co.uk een hoop over te vinden is. Het is wat lastig er om er op te smeren maar gaat een paar tienduizend km mee en werkt erg goed.
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.gtechniq.com/s...-maxrepellency-glass-kit/
Voor de prijs hoef je het niet te laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Xander schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Een niet zo heel gestroomlijnde voorruit is natuurlijk alleen maar goed in dit geval. :+
Juist niet. Hoe rechter de ruit hoe meer snelheid je moet hebben om de wind tegen de zwaarte kracht te laten werken. Hoe platter de ruit hoe makkelijker het er dus naar boven afgeblazen wordt.
Ja, dat is mijn ervaring met de Aquapel ook, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n prestatie. Hoe meer regen hoe beter het werkt, hoe sneller je rijdt hoe beter het werkt... Ik ben eerder onder de indruk als het goed werkt met een *heel* licht miezerbuitje en niet al te hoge snelheden.
Ja daar heb je wel gelijk in.
Voorlopig bevalt die Nanolex me beter dan de Aquapel (en dat vond ik ook al erg leuk spul), maar ik heb nog steeds geen fatsoenlijke regenbui gezien... :(
Zelf water overheen sproeien te moeilijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Knightwolf schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:36:
Tijdens het rijden wel of bedoelde je dat niet :P

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Of het goed afstoot hoef je niet voor te rijden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Knightwolf schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:36:
[...]

Juist niet. Hoe rechter de ruit hoe meer snelheid je moet hebben om de wind tegen de zwaarte kracht te laten werken. Hoe platter de ruit hoe makkelijker het er dus naar boven afgeblazen wordt.
Hm ik ben niet overtuigd. Met een heel aerodynamische auto vangt de ruit wel minder wind toch? :P
Eh nee. Maar dat vertelt me niet zo veel, ik geloof al wel dat het waterafstotend is. Ik wil weten hoe het zicht in een regenbui is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Xander schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Hm ik ben niet overtuigd. Met een heel aerodynamische auto vangt de ruit wel minder wind toch? :P
Vangt wind genoeg. Zelfs de druppels op het preecies horizontale dakraam worden er als een dolle afgeblazen, en dat ding vangt helemaal 0,0 wind :) laat staan het voorraam.
Eh nee. Maar dat vertelt me niet zo veel, ik geloof al wel dat het waterafstotend is. Ik wil weten hoe het zicht in een regenbui is... :P
goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:29:
[...]

Vangt wind genoeg. Zelfs de druppels op het preecies horizontale dakraam worden er als een dolle afgeblazen, en dat ding vangt helemaal 0,0 wind :) laat staan het voorraam.
[quote]
Dat noemen ze nou stromingsleer :P (tenminste ik dacht dat dat het nederlandse woord er voor was)

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 07-01-2011 08:45 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

hmm...ik ben benieuwd, vanmiddag maar eens een flesje/tube Rain Clear halen bij de Halfords oid...als ze het daar verkopen.

Hopelijk blijft het droog van het weekend. Auto's kunnen wel een poetsbeurt gebruiken

EDIT: nou een flesje gehaald bij de Halfords....maar ik ben mooi de scrub vergeten 8)7 En helaas hadden ze die niet meer bij de local bouwmarkt dus dat wordt wachten tot ik weer eens in de buurt kom bij de Halfords :X

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 07-01-2011 21:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, leugens! Pas boven de 40km/h gebeurt er iets met de Nanolex Urban Glass Sealant en je moet wel 52km/h rijden als je er iets aan wilt hebben. :P

Maar ik ben er wel tevreden mee. Vandaag veel in de regen gereden en dat viel absoluut niet tegen. :)

Zit nu op een Center Parcs park trouwens. Het is nogal druk op de parkeerplaats, ik heb in een uur tijd al 4 verschillende auto's naast de mijne zien staan. Ben benieuwd of ik straks weer extra krasjes mag gaan wegpolijsten...

[ Voor 31% gewijzigd door Xander op 07-01-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Moest vanmorgen m'n baas ff bij een dealer ophalen en naar de zaak brengen. Amper onderweg zegtie, je hebt je raam zeker behandeld :P druppels vlogen er goed hard vanaf boven 70 km/u :D had hem al een keer eerder uitgelegt over dat RainClear dus kon hij nu goed zien wat het doet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 07-01-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat spul werkt idd erg goed ja, wij hebben zelf een andere versie van dat Rain spul, maar werkt precies hetzelfde. Gebruiken wij veel op de achterruiten van S40's enzo waarop geen ruitenwisser zit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heb de Nilfisk C 110.3-5 gekocht voor maar 55 euro bij de lokale Karwei :+ Eigenlijk geen geld voor zo'n ding, hopelijk is de levensduur net zo goed als de prijs. Er stonden een paar ervaringen op kieskeurig die wel positief waren.

Afbeeldingslocatie: http://my.nilfisk-advance.com/WebFiles/6180.jpg

Trouwens, de foam lans van CClean is duurder dan dit ding zelf.. 8)7 Hopelijk voldoet de meegeleverde shampoo pot

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 08-01-2011 16:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Trouwens, de foam lans van CClean is duurder dan dit ding zelf.. 8)7 Hopelijk voldoet de meegeleverde shampoo pot
'foamlancen' van de HD reinigers zelf mogen deze naam eigenlijk niet dragen, het resultaat valt vaak erg tegen in vergelijking met bijv een autobrite foamlance.

Maar wie weet werkt de standaard nilfisk 'foamlance' wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Op m'n werk hadden we eerst een Kärcher HD-spuit, tot er iets aan de HD-slang kapot gegaan was. Ding was ook best groot, zwaar en dus onhandig eigenlijk dus kocht m'n baas een nieuwe. En dat is zo'n bovenstaande Nilfisk geworden (althans ziet er hetzelfde uit). Best een prettig ding om mee te werken :) enige trouble dat we er mee gehad hebben is een rubber ringetje dat eruit geschoten was waar de HD-slang in de lans gaat en dus nogal lekte. Nieuw rubbertje erin en klaar.

Bijgeleverde foampot nooit geprobeerd dus weet niet hoe dat werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 08-01-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

detonated schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:56:
[...]

'foamlancen' van de HD reinigers zelf mogen deze naam eigenlijk niet dragen, het resultaat valt vaak erg tegen in vergelijking met bijv een autobrite foamlance.

Bij de spuit zit een CD'tje met wat video's, oa. van de 'foam lance'. Zelfs op die video ziet het er maar zielig uit :P
Ik heb dezelfde spuit en heb vandaag eens gekeken of ik er wat grof vuil van m'n auto af kan spoelen. Dat gaat wel, maar meer dan grof vuil krijg je niet weg, hopelijk komt de foam lance die ik besteld heb bij autobrite snel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Een foamlans is ook niet bedoeld om vuil van de auto af te krijgen he, maar om het sop op de auto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Knightwolf schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:00:
Een foamlans is ook niet bedoeld om vuil van de auto af te krijgen he, maar om het sop op de auto te krijgen.
Ik heb ook geen foam lance gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Huh? Zo staat het wel in je post beschreven... wat bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

detonated schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:56:
[...]

Jah, zag op CClean een treffend filmpje met de standaard 'foamlans' en de autobrite lans. Laten we zeggen dat het verschil wel duidelijk was... :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Knightwolf schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:57:
Huh? Zo staat het wel in je post beschreven... wat bedoel je dan?
Ik schrijf dat ik de spuit heb gebruikt, niet dat ik een foam lance heb gebruikt ;)
Alleen om m'n banden en wielkasten even af te spoelen van wat zooi. Ik heb dat ding een paar dagen terug binnen gekregen en ik wilde hem wel eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4sJprTWxU7uheYo02K0qanJC/full.jpg

1x Laagje Collinite 476S na een nachtje buiten staan met vorst/dooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zaterdag de Altea gewassen, die ik in november had voorzien van een laagje Collinite 476. Resultaat na het wassen: beaden als een gek :P Dak en motorkap voorzien van een 2e laag als test, geen verschil waar te nemen met de rest van de auto qua beading. Netjes.

Daarna de Yaris gewassen, daar zit nog een hoop detailwerk aan :X Kleien van een stuk van 20x20cm van de motorkap resulteerde al in zwaar vervuilde klei, lak voelt ook stroef aan met veel oneffenheden, dus ik kan m'n lol op. Geen tijd om dat te doen afgelopen zaterdag, dus netjes gewassen (2BM), rondgeweest met kwastje + APC en toen een laag Collinite 476 erop, moet voorlopig voldoende zijn, maar mijn handen jeuken om de Yaris een full detail te geven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb mijn Yaris zaterdag ook gewassen (2BM, washmitt, Dodo Juice) maar niet opnieuw in de was gezet. De laatste keer was eind november dus het is wel nodig met een standtijd van ongeveer 6 weken (Meguiars NXT). Alleen was het geen moment echt droog tijdens het wassen, constant een paar spetters regen. Dan in de was zetten is geen succes.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dibbuz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:45:
[...]

[...]

Nee helaas niet, wij hebben vaak meetings/clinics in het weekend en je kan niet de ene zaterdag wel open gaan en de andere niet.
off topic: je hebt geen DM, daarom even zo: kan je vrijdag de 21e overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joosie200 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:41:
[afbeelding]

1x Laagje Collinite 476S na een nachtje buiten staan met vorst/dooi :)
Dat is vet :o

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
M'n T/A heeft afgelopen 4-5 weken op m'n werk binnen mogen staan, zolang hij niet in de weg stond. Nou het weer drukker wordt moestie er weer uit, en ben er op weg naar huis meteen even langs de wasbox gereden om alle zand en stof van de eerste sneeuw deze winter en het lange stilstaan in de loods eraf te spuiten met 'vlekvrij water'. Gewoon even koud ergste eraf spuiten, verder niks, geen sop of spons mitt of wat dan ook, wil de sealant/wax natuurlijk niet aantasten! En 'vlekvrij water' dus omdat ik hem ook niet wilde afdrogen. Niet alleen geen tijd voor vanmiddag, maar ook omdatie dus niet echt gewassen was. Mag ook niet nodig zijn, niet lang voor de eerste sneeuw had ik hem behandeld met PB EX-P Pure Sealant en nieuwe laag Mothers Pure Carnauba Wax. Heeft nauwelijks buiten gestaan. Met afspuiten, zogauw het ergste eraf was weer beaden als een gek :D het water dat ik erop spoot knalde er met een rotgang weer keihard vanaf! En ook weer blinken als een tiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Knightwolf,

Lekker gevoel geeft je zoiets he.

Tipje, als je een auto gaat wassen, zorg ervoor dat de auto schuin staat. Bijvoorbeeld met 2 wielen op de stoep. Daarna ff wassen en afspoelen (zonder spuitkop) liefst gewoon puur vanuit de tuinslang, hoef je hem nog maar amper te drogen ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EAC7OtaNCIc]

[ Voor 9% gewijzigd door AMDFreak op 11-01-2011 22:41 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meh, als er nog een goeie wax laag opzit dan loopt het er ook zo vanaf hoor. :+

Kan mij nog een auto herinneren die spoten we nat en voordat we konden soppen was die bij wijze van spreke al droog haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Joopieboy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:56:
Meh, als er nog een goeie wax laag opzit dan loopt het er ook zo vanaf hoor. :+

Kan mij nog een auto herinneren die spoten we nat en voordat we konden soppen was die bij wijze van spreke al droog haha. :P
is ook zo.. maar het scheelt aanzienlijk.. gewoon een droge motorkap, ipv allemaal beading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik weet niet of deze ooit een keer voorbij gekomen is, maar uhm...... :X

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81391

Hoe overdreven wil je het hebben?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Omg, wat een pietlut :D maar echt geweldig _O_
Ben al paar uur bezig dat topic door te bladeren, en dan lees ik amper de helft :P

Wat me wel opvalt is dat hij verschillende dingen in de verkeerde volgorde doet.
- eerst auto polijsten en waxen
- dan interieur schoonmaken en behandelen
- dan halve dash uit elkaar om alle verlichting van onderdelen en dash te vervangen met andere kleur
- terug in elkaar
- dan hele interieur eruit voor audio-install
- terug in elkaar

En dan met name het schoonmaken van interieur en behandeling van de buitenkant had hij beter kunnen doen na de install van dashverlichting en audio :P als je dan toch zo'n pietlut bent dat alles superperfect moet, kans op beschadigingen van je mooie detailwerk is dan veel kleiner.

[ Voor 117% gewijzigd door Knightwolf op 14-01-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vent moet naar de dokter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M7o2nCSdZVKzqaAFx1brOwUG/full.jpg
Now this I was really upset about, although you couldn’t see it as it was under carpet it was there.....I asked Basil if it was possible to get to this after the ice install was done, so I could get it re-sprayed over as it ruins the white...Absolute vandalism of my car when building...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kKJ0Ghu3WVAU36sxgHhDQmvh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/npcYbrcW11UMOcA3B4jFRbt8/full.jpg
Now when Basil started doing the fronts I asked him if he could take 15 minutes so I could get rid of all this behind the door as it would drive me crazy knowing it was there...Horrible sticky glue from the original weather seal.. grrrrr,,,.....
:') :D _/-\o_ :D 8)7 :') :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die gast wordt zelfs op DW voor gek verklaard inderdaad. Hij is ook degene die na elk ritje (elk ritje) zijn velgen ging schoonmaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
Dit is dan ook een school voorbeeld van doorslaan, dit is toch ook de vent die zijn hele auto met een macrolens op de foto heeft vastgelegd en helemaal door het lint ging vanwege een stofje in de lak die je met het blote oog waarschijnlijk niet zou opmerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

jammer dat hij z'n vrij unieke Astra OPC NB-ring edition zo heeft 'verkloot' met aftermarket spul..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nouja, alles heeft toegevoegde waarde of is prima terug te draaien. Afgezien van de dynamat en dashboardverlichting is het meeste binnen een dag wel weer om te bouwen naar origineel.

[ Voor 50% gewijzigd door AtleX op 14-01-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

AtleX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:34:
Nouja, alles heeft toegevoegde waarde of is prima terug te draaien. Afgezien van de dynamat en dashboardverlichting is het meeste binnen een dag wel weer om te bouwen naar origineel.
Maar Dynamat kan me nog wel voorstellen als je een beetje van audio houdt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

En 't het is allemaal custom made, zit niets bij wat "aftermarket" is.
Serieus voer voor een psycholoog dit trouwens :+

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die kerel is echt serieus ziek, wel enorm gaaf om dit te lezen haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Die kerel is helemaal gek! Zeker dat ie z'n velgen iedere keer schoonmaakt.. kom op zeg! Doe het dan wekelijks ofzo.

Zou die eigenlijk een vriendin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

AMDFreak schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:26:
Die kerel is helemaal gek! Zeker dat ie z'n velgen iedere keer schoonmaakt.. kom op zeg! Doe het dan wekelijks ofzo.

Zou die eigenlijk een vriendin hebben?
Een dure auto kopen, weer inruilen "omdat het kan", 51 lagen bescherming in meerdere dagen aanbrengen, dure custom onderdelen. Nee, ik denk van niet. :+

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

tsunami69 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:57:
Dit is dan ook een school voorbeeld van doorslaan, dit is toch ook de vent die zijn hele auto met een macrolens op de foto heeft vastgelegd en helemaal door het lint ging vanwege een stofje in de lak die je met het blote oog waarschijnlijk niet zou opmerken
Klopt. Als hij dat bij aflevering had gezien had hij de auto geweigerd, maar de dealer stond hem niet toe om daar 8 uur lang met een microscoop te gaan staan, gek he? 8)7

Ontopic: vandaag de ramen van de Altea en de Yaris in de Rain-X gezet, nu maar wachten op regen, geeft altijd zo'n mooi effect :P

Overigens de voorruit van de Altea niet gedaan, de regensensor gaan dan altijd flippen als ik dat doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Beetje overdreven is die kerel wel, maar vind zeker niet datie z'n auto verneukt heeft hoor. Alles custom en heel netjes passend gemaakt, geen overdreven shit en zo zoals meeste sjonnies doen. Gewoon heel mooi en netjes op professionele manier.

Eerste dat me wel opviel is datie meeste in de verkeerde volgorde gedaan heeft.
- eerst polijsten en waxen
- dan dashboard uit elkaar om ledjes te veranderen
- dash weer in elkaar
- dan halve auto uit elkaar voor audio-install
- alles weer in elkaar
- ergens tussendoor ook nog de custom dingen onder de motorkap

Met name het polijsten en waxen had hij als laatste moeten doen :) Ben je zo'n mierenneukert, doe je het in de verkeerde volgorde, lol. Dan moet je wel naar de dokter ja :+

Wat ik alleen wel slecht vind is datie een "Nurburgring Edition" heeft en dan vol gooit met zware zooi. Neem aan dat die Dynamatten vele kilo's wegen, en dan een enorme sub en versterker achterin en zo. Het is erg mooi, maar bij Nurburgring Edition zou ik eerder denken aan de tent compleet strippen :D

Verder het enige dat ik niet mooi vind is de kleur van het kleppendeksel, dat vloekt enorm met de paarsige slangen. Kleppendeksel had beter exact met de slangen kunnen matchen. Als je toch zo'n mierenneuker bent vind ik dat wel tegenvallen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Knightwolf op 16-01-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wellicht al eerder gezegd, maar wie gaat z'n auto dan compleet strippen om er een ICE systeem in te bouwen terwijl je net je lak hebt gewaxed met z'n 10k euro wax (althans, dat begreep ik uit het verhaal).

Achja, ieder zijn ding denk ik dan maar...persoonlijk vond ik de auto 'fabriek af' mooier om te zien. Ik heb het niet zo met 'customizen'....doet me denken aan Pimp my Ride oid.

Overigens heb ik mijn scheerspiegel gedetailed met Rain Clear + Glass Scrub :+

* vhal hoopt op drogere tijden...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Vandaag is het een mooie dag om de auto te wassen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Absoluut, ook beter met weinig wind en zonnetje i.t.t. vorige week zondag. Ach, wellicht nog de auto even langs lopen met Dodo Juice Red Mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
net weer klaar met de auto van mijn vrouw. Even gefoamed, gewassen met super natural, en de wagen trok zichzelf zo'n beetje droog door de sheeting! Valt me niet tegen, voor een Natty's beurt eind oktober!

Wel relaxed, want het drogen was nu zo gepiept!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:34

empy

Rijdt rondjes

Gisteren maar een begin gemaakt met het proper maken van mijn recent aangeschafte velgen, deze zijn volgens mij door hun vorige eigenaar nooit schoongemaakt en/of onder handen genomen.
Nu heb ik er een waar de detailer traantjes van krijgt wanneer je deze ziet, hier zit zo'n grote laag zwarte meuk op (remstof, modder, vastgekoekte zooi) die niet loskomt. Heeft iemand hier tips hoe je die troep een beetje los krijgt? Want mij lukt het niet om dit weer een fatsoenlijke velg te maken.

Zelf heb ik flink lopen schrobben met een stugge spons en allesreiniger, maar er zijn vast betere methodes voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ovenreiniger of velgenreiniger erop, 5 minuutjes in laten trekken en met veel water afspoelen. Daarna goed wassen met fatsoenlijke autoshampoo, droogmaken en een paar laagjes was erop. :) En stop met die spons, daar maak je alleen maar krassen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

En alle resten die daarna eventueel nog overblijven zou je met klei kunnen proberen weg te halen (die je daarna niet meer op je lak moet gebruiken!)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb trouwens zo'n Mothers lamswollen washmitt die inmiddels best wel wat vuil bevat. Hoe kan ik deze het beste wassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

Kijk, deze tips kan ik wat mee! Geen idee hoe laat ik vanavond thuis ben, maar anders ga ik morgenavond nog wel een poging wagen. Kunnen ze binnenkort onder de wagen gezet worden :) Alles beter dan de toegetakelde wieldoppen die er nu onder liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AtleX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:44:
Ovenreiniger of velgenreiniger erop, 5 minuutjes in laten trekken en met veel water afspoelen...
Zelf gebruik ik de velgenreiniger van de Halfords (zwart spuitflesje). Werkt erg goed op droge/vuile velgen. Wel goed opletten qua inwerken want echt na 20 seconden intrekken en daarna afvegen met een (zachte) spons, worden mijn velgen erg schoon.

@Ovenreiniger: welke merk/type is aan te raden want ik kan me voorstellen dat dit minder bijtend is dan commerciele velgenreiniger maar toch net zo goed schoonmaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AtleX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:14:
Ik heb trouwens zo'n Mothers lamswollen washmitt die inmiddels best wel wat vuil bevat. Hoe kan ik deze het beste wassen?
Wasmachine, 30 of 40 graden, geen wasverzachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Wasmachine, 30 of 40 graden, geen wasverzachter :)
Nee, niet in de wasmachine. Gewoon ff schoonmaken met water, en als dat niet werkt met een klein beetje shampoo.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gooi die van mij al meer dan een jaar in de wasmachine, geen probleem hoor ;)
Droogdoeken en buffing MF's doe ik altijd in een "Jemako" zak die eigenlijk ter bescherming is van de Jemako ramenlapdoekjes, zo behouden ze hun structuur en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

MAX3400 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Zelf gebruik ik de velgenreiniger van de Halfords (zwart spuitflesje). Werkt erg goed op droge/vuile velgen. Wel goed opletten qua inwerken want echt na 20 seconden intrekken en daarna afvegen met een (zachte) spons, worden mijn velgen erg schoon.

@Ovenreiniger: welke merk/type is aan te raden want ik kan me voorstellen dat dit minder bijtend is dan commerciele velgenreiniger maar toch net zo goed schoonmaakt.
Ik kreeg als tip hier op de zaak nog dat Dasty van de wibra ook wonderen schijnt te doen. Nu weet ik alleen niet hoe bevorderlijk het voor de lak is, maar die velgenreinigingsproducten lijken me ook redelijk agressief.
Even inspuiten en inderdaad 5 tot 20 secondes in laten werken en dan goed afspoelen.

Iemand die hier nog wat over te zeggen heeft? Opzich maken de kosten van echte velgenreiniger en dasty me niet zo veel uit, maar als het geen verschil maakt is het toch weer 3 liter benzine die ik op kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dasty is een ontvetter. Een hele goede, maar het vuil op je velgen is meer dan alleen vet, dat is ook remstof en vuil wat opgepikt is van de weg. Dus ja, je zult er resultaat mee boeken, maar niet zoveel als met een goede velgreiniger (Wheel Brightener bv., alhoewel je die alleen in gallonverpakking kunt krijgen volgens mij). Mijn stappenplan zou zijn: Wheel Brightener, goed inborstelen, afspoelen, nog een keer WB, Iron.X en als laatste kleien. Daarna velgenwax erop zodat de volgende keer schoonmaken niet zo'n hel wordt (Autosmart Rimwax, Poorboy's Wheel Sealant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Voor m'n gekregen setje ouwe velgen met banden om mee te driften ging ik op zoek naar een sterke velgreiniger omdat ze oud, beschadigd en errug smerig waren, echt gitzwart.

Heb die schoonmaak fotosessie helaas ooit weggemikt omdat ik dacht dat het niet meer interessant was. Moest dus net in de schuur de fles gaan zoeken omdat ik niet meer wist wat het merk was. FF piccie gemaakt voor jullie.

Gewoon bij automaterialen-zaak te halen, kost geen drol, paar euro maar, 1 euro voor knijpspuit. Werkt beter, zit meer in de fles, en kost veel minder dan alle bekende spul in mooi vormgegeven flessen, wat wil je nog meer :P

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_8975.jpg

Hiermee zijn ze heel erg schoon geworden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 19-01-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Artman, dank voor de uitleg; ik zocht meer iets om "even" mijn velg me schoon te maken i.p.v. een 4 uur durend detailing jobje ;)

@Knightwolf, interessant... Kost weinig maar dan hebbie ook niks :9

Zal binnenkort eens de autozaken in de buurt nalopen; hoop wel dat het komend weekend wel ff droog is buiten. Was eigenlijk van plan om de wielen eraf te halen en eventjes goed netjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MAX3400 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:58:
@Artman, dank voor de uitleg; ik zocht meer iets om "even" mijn velg me schoon te maken i.p.v. een 4 uur durend detailing jobje ;)

Zal binnenkort eens de autozaken in de buurt nalopen; hoop wel dat het komend weekend wel ff droog is buiten. Was eigenlijk van plan om de wielen eraf te halen en eventjes goed netjes te maken.
Sorry, hobbydeformatie. "Even snel" is er niet meer bij tegenwoordig bij mij, zelfs even snel de auto wassen ben ik 1,5 a 2 uur mee bezig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Goed, vandaag was ik vrij, eerst even op buienradar gekeken of het wel de moeite waard was om de auto van mijn vriendin te wassen. Zo op het eerste gezicht leek het prima dus ik heb haar auto even naar een andere plek gereden en lekker breed uit neergezet.

Na alle spullen beneden te hebben gezet (we wonen 1 hoog) heb ik de SSF aangemengd met warm water, haar wagen was redelijk vies dus ik heb maar een oplossing van 1:10 gebruikt. De lans gemonteerd op het handstuk van mijn nieuwe Nilfisk, tuinslang aangesloten en gaan met die banaan. In het begin was het even kloten met de instellingen waardoor ik geen mooie straal met foam kreeg. Uiteindelijk is het wel gelukt en kwam er een redelijk dikke laag foam uit. Voor 1 Ford Fiesta gebruikte ik +/- 500ml aan oplossing. De foam bleef overigens wel zitten op de auto. Zie ook onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5vHYSCXbOZh4ufC7bLfi5173/full.jpg

Vervolgens +/- 10 minuutjes gewacht en alles afgespoten met de tuinslang. Het grove vuil was er inmiddels wel vanaf geweekt en ik kon aan de slag met de washmit, shampoo + 2 emmer systeem. Op de lak bleek nog aardig wat oppervlakkige vuil te zitten wat overigens erg makkelijk was om te verwijderen. Hierna de auto weer afgespoeld en voor de tweede keer in de foam gezet. Na enkele minuten weer afgespoeld met de tuinslang en toen begon het grote feest :X

Wat bleek...op de motorkap, dak, en zijkanten waren allemaal kleine grijze vlekjes te zien die je met geen mogelijk kon verwijderen met een washmit. Het leek erop alsof ze 'in' de lak zaten. Maargoed, gewapend met klei en Spray and Wipe van Poorboys ging ik deze vlekjes te lijf. Het koste echt moeite om ze te verwijderen, ik heb geen idee wat het nou eigenlijk was. Er zijn geen bomen in de buurt (ook niet op haar werk) of iets anders wat deze vlekjes kon veroorzaken. Na een tijdje begon het mij te dagen, het zal toch niet vuurwerk zijn geweest? Op nieuwjaarsdag waren onze auto's echt bedolven onder de kruit- en papierresten. Toen had ik alles wel afgespoten maar desondanks lijkt het erop dat er nog wat resten zijn achtergebleven.
Maargoed, na een klein anderhalf uur kleien :X was het allemaal ervan af. Verder heb ik gelijk maar alle 'roestkleurige' puntjes die je wel vaker ziet op witte auto's verwijderd met de klei.

Helaas begon het te regenen waardoor ik haar auto helaas niet verder kon behandelen met polish/glaze/wax. Eigenlijk vond ik het niet zo erg want inmiddels stond ik al ruim 3 uur buiten :/

Vriendin was overigens wel blij met het voorlopige resultaat :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat soort plekjes, die zijn niet bestand tegen een klei sessie. Ik was nu alleen maar, en haal de ergste troep weg. In het voorjaar weer een grote beurt, moet er niet aan denken nu zonder lak bescherming rond te moeten rijden, dan maar wat harder boenen in het voorjaar....

en 1:10, dat vind ik nog redelijk mild voor een SSF... Ik zit meestal op 1:10, in deze periode ga ik al gauw naar 1:6...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

joeltje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:53:
Dat soort plekjes, die zijn niet bestand tegen een klei sessie. Ik was nu alleen maar, en haal de ergste troep weg. In het voorjaar weer een grote beurt, moet er niet aan denken nu zonder lak bescherming rond te moeten rijden, dan maar wat harder boenen in het voorjaar....
Met welk produkt krijg je deze vlekken het beste mee weg? Een paintcleaner oid?
Overigens was bovenstaande auto een vrij nieuwe auto die nog niet eerder onder handen was genomen (PS, we hebben twee witte Fords, mijn auto staat wel in de wax maar is niet om aan te zien). Wel balen van het weer, schiet zo niet echt op.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 19-01-2011 17:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Op zich balen van het weer dat je hem niet hebt kunnen afmaken, maar elke keer dat je hem grondig wast voorkomt het verder aankoeken en invreten van vuil, en ben je uiteindelijk toch elke keer weer goed bezig :)
MAX3400 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:58:

:?

Kost niks, en dan heb je veel, dat spul werkt echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Knightwolf schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:15:
:?

Kost niks, en dan heb je veel, dat spul werkt echt goed.
Crap ja, ik zat met "I didnt see nothing" in mijn hoofd (crime serie gisteren); dubbele ontkenning die een bevestiging moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Ik gebruik zelf de Meguairs All Wheel Cleaner.
En daarna een lekkere stinkende Iron X. Ik heb wel begrepen dat er binnenkort een frissere versie komt.

Iron X zorgt ervoor dat eventuele metaaldeeltjes van je remschijven worden verwijderd. Schijnt ook te werken op je autolak.

Jammer dat Meguairs in Nederland zo duur is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heren,

Ik heb een vraagje:

Onderstaande foto is mijn bumper na een aanrijding. Je zit links een vrij diepe kras / scheur in de lak zitten. Verder zitten er een boel kleine krasjes in de voorbumper(midden / rechts).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5243/5372195577_ca8db94773_b.jpg

Ik heb een lakstift maar heb daar vaak erg weinig geduld mee. Daarbij lijkt het me niet de beste oplossing... je blijft de kleine krasjes zien natuurlijk. Zijn er mensen die dit eruit kunnen polijsten en de schade met behulp van de lakstift / polijstmachine oid kunnen verminderen? Ik heb er zelf niet echt de tools voor namelijk... Een eventuele vergoeding valt uiteraard te bespreken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus op 20-01-2011 15:15 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:05:
Heren,

Ik heb een vraagje:

Onderstaande foto is mijn bumper na een aanrijding. Je zit links een vrij diepe kras / scheur in de lak zitten. Verder zitten er een boel kleine krasjes in de voorbumper(midden / rechts).

[afbeelding]

Ik heb een lakstift maar heb daar vaak erg weinig geduld mee. Daarbij lijkt het me niet de beste oplossing... je blijft de kleine krasjes zien natuurlijk. Zijn er mensen die dit eruit kunnen polijsten en de schade met behulp van de lakstift / polijstmachine oid kunnen verminderen? Ik heb er zelf niet echt de tools voor namelijk... Een eventuele vergoeding valt uiteraard te bespreken ;)
Als je deze vraag dropped op het forum bij http://autodetailing.nl denk ik dat je prima iemand kan vinden. Veel prof/semi prof aanwezig daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Ik denk dat je die kleine krasjes nog wel met polijsten weg krijgt.
Die diepe kras links, wordt opvullen met een lakstift.. 5-6 dunne laagjes wetsanden en dan polijsten. Dan zou het een stuk minder zichtbaar moeten zijn. Hooguit in een bepaalde kijk hoek als je weet dat het er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Wat AMDFreak zegt inderdaad maar het ligt er aan of de diepere kras links op de foto ook een deuk is.
Ik kan dat op de foto niet goed zien.

De lichtere krasjes polijsten is niet het probleem denk ik.
Kijk anders even op http://www.forum.driven2shine.nl daar zijn er ook zat die je vraag kunnen beantwoorden.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die lichtere verticale krasjes kun je met polijsten wel een stuk minder laten opvallen, maar helemaal weg krijg je ze niet zover ik van deze foto kan beoordelen, daarvoor zijn ze te diep.

Zowiezo, alles dat je met je nagel kan voelen krijg je met polijsten niet helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Knightwolf schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:19:
Die lichtere verticale krasjes kujn je met polijsten wel een stuk minder laten opvallen, maar helemaal weg krijg je ze niet zover ik van deze foto kan beoordelen, daarvoor zijn ze te diep.

Zowiezo, alles dat je met je nagel kan voelen krijg je met polijsten niet helemaal weg.
Eens, maar het is allemaal lastig te zien op de foto. Verminderen kan absoluut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vandaag eindelijk eens naar het probleem van mijn stootstrips gekeken. Ik heb met een plantenspuit een oplossing van 1:50 Mequiars shampoo & water erop gespoten. Vervolgens afgedaan met een drying towel en weer ingespoten, steeds kleine stukjes (ongeveer 20cm per keer) en die vervolgens met een zachte tandenborstel geschrobd. Toen ik een stootlijst gehad had heb ik ze weer drooggewreven, in dezelfde kleine stapjes opnieuw ingespoten en schoongemaakt met een harde tandenborstel. Zodra ik alle stootstrips had gehad heb ik er een laagje Mothers Back to Black op gedaan, dit 5 minuutjes in laten trekken en vervolgens afgedaan met een schone microvezeldoek. Dit heb ik 3x herhaald zodat er een fatsoenlijke laag op zit.

Ik moet zeggen, het was een rotwerk maar het is wel opgeknapt. Helemaal geweldig is het nog niet geworden, dus ik probeer het van het voorjaar nog een keer met APC en een hot air gun om het plastic op te warmen zodat Mothers Naturally Black er beter in kan trekken (tip van DW.com).

Foto's. :)

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NCag9BfgZEM85XXLaOh5S2Wq/medium.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPyDmzLW0hp3DjnsLNyjzmmG/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lijkt erop alsof je met polijstpad met krijthoudende pasta over de strips gegaan bent? :X Je moet zowiezo geen pasta gebruiken waar krijt en siliconen in zitten. Krijt krijg je zowat niet meer uit plastic waar je per ongeluk overheen gaat en siliconen zorgen er voor dat het deel dat je polijst nooit meer fatsoenlijk te spuiten is (bij lichte schade bv) zonder compleet kaal te strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is geen polijstpasta, het is wax.

Pagina: 1 ... 14 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.