Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 13 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Inderdaad verkeerd gelezen, het is een maximaal een uur ;) en minimaal een uur wachten voor de volgende laag.

Pastawaxjes bevatten minder oplosmiddelen en ingredienten om de boel vloeibaar te houden.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
8)7 En nou ben ik je kwijt hoor.... misschien ff je post editten?

[ Voor 3% gewijzigd door joeltje op 12-11-2010 16:10 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Welk gedeelte snap je niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

- edit: shit, verkeerde topic, nvrmnd -

[ Voor 96% gewijzigd door dominic op 12-11-2010 20:50 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ook een vraag m.b.t. wax.

Twee weken terug nam ik de auto van mijn zus onder handen. Geëindigd met wax. Heb alleen geen swipe test gedaan en het na tien minuten al uitgeboend met fantastic fur doek van Dodojuice. Ochtend daarna bleek ik de rechterkant vergeten te zijn, maar toen ik daar de swipe test op deed bleek het makkelijker er af te gaan. Want bij het uitboenen ontstond na x minuten wederom een waas. Dan is het kennelijk nog geen tijd om uit te boenen? Ik vraag het, want morgen wil ik het deel dat ik vergat als nog uit boenen. En dan toppen met Collinite 476S. Had er twee weken terug 1x laagje Mothers step 3 wax op gedaan.

Eerst het vergeten deel uitboenen, vervolgens wassen en in de weer met Collinite. Wachten en echt swipe test uitvoeren en dan pas uitboenen. Denk dat het daar namelijk verkeerd gegaan is de eerste keer. Heb het te vroeg uitgeboend voordat het kon denk ik. Of ik heb er te dik op gedaan, maar met 1 drupje deed ik per deel (bovenkant, zijkant, voorkant, achterkant) das toch niet te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Zo te lezen heb je idd te snel uitgepoetst :) als het nog niet helemaal gedroogd is ga je het opnieuw uitsmeren, en dat is wat de extra weerstand veroorzaakt en dus moeite kost.

Toen ik vorige week m'n Starlet gedaan heb heb ik overigens ook geen uur gewacht tussen Sealant uitpoetsen en Carnauba wax opsmeren... De Poorboys EX-P Pure Sealant is vloeibaar en de Mothers Pure Carnauba Wax is harde pasta, dus dat laatste zal als ik het zo begrijp de Sealant niet erg hebben aangetast.

Ik moet wel nog steeds een 2e laagje Wheel Sealant op de velgen doen, denk dat ik daar morgen ff tijd voor maak. Heeft het in ieder geval een weekje genoeg kunnen uitharden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Inderdaad te snel uitgepoetst of te dik aangebracht.

Het is uiteraard niet schadelijk om snel na de EXP de step3 van Mother's aan te brengen maar je test de EXP wel aan. Die is namelijk nog zacht en kwetsbaar. Vervolgens zit je met een pad en een andere wax eroverheen te wrijven. Hoeveel er weg is valt niet te controleren maar het is niet optimaal. Volgende keer zou ik even wat langer wachten, even koffie doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Je schrijft:
"het is een maximaal een uur en minimaal een uur wachten voor de volgende laag."

Wat is het nu; maximaal een uur, of minimaal een uur?

Ik weet niet beter, dan dat je een swipe test doet voor afname, of dat nu een uur is, of een minuut, dat boeit niet. Swipe test verteld je wanneer je af moet nemen. Voor een volgende laag aanbrengen, hangt weer enorm af van welke wax je gebruikt, bij de ene is dat een uurtje, bij d andere een week (!).

Anyway, dit staat altijd wel op de bijsluiter van de wax ;)

Voor mijn gevoel is een tweede laag niet nuttig voor een langere standtijd, maar wel om zeker te zijn dat je overal wax hebt zitten...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Van alles en nog wat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yBGLlSyEoLXolGmnCN36ufrV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HpKeinGbOUhmfBGgUP8HC4qO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hXKaZQ9pRUmvlPlsPt3zUhhk/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U6JUFUt402cIu7O3WMmbKbjJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bJ3t3Grbe17LMPce9cQPYGFM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xmz1TWovcVo8rSQKxillxZVR/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C2m4YuTnL8o4mPkyXmWm2wrh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NP3PL2R9jEtMIcjBsCTAIt8T/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yWaCHUfSUUMvhZpJlwIq2Vjx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oZQrgEwDNDnBHz85Z1ycDzgQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KAAHDkoG9DsJnjJa9yh7VBJx/thumb.jpg

Vanochtend om 09:15 begonnen met de auto van mijn zus opnieuw te wassen. Twee weken geleden had ik al step1/2/3 van Mothers aangebracht, maar de wax had ik dus te snel uitgepoetst. Ondertussen heb ik Collinite 476S kunnen overkopen en ik wilde de volvo van zusjelief winterproof maken. Mijn micra heeft ook 476S erop zitten. Enfin, rustig gewassen, droog geboend. Wax aangebracht. Vervolgens rustig laten zitten, krantje erbij gepakt, in eigen auto de krant gelezen :P Drie kwartier later maar eens de swipe test gedaan en het uitboenen kon beginnen. Nadien nog wat foto's gemaakt :) Al met al bijna 3,5 uur bezig geweest (waarvan 50min wassen, 50 min wax erop aan brengen, 50 min wachten en 50 min uitboenen van wax.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nu nog even met Trim Restorer aan de slag. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:47:
Dat kunnen ze wel gebruiken ja :Y)

Ga ik vanmiddag nog doen. Maar eerst mijn bestelling van carclean afwachten. Kan ik trim restorer en APC beide in sprayflesjes meenemen. Wordt dan de finishing touch. Istie weer aan de beurt in april, eerder niet. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:07:
[...]
Ik weet niet beter, dan dat je een swipe test doet voor afname, of dat nu een uur is, of een minuut, dat boeit niet. Swipe test verteld je wanneer je af moet nemen. Voor een volgende laag aanbrengen, hangt weer enorm af van welke wax je gebruikt, bij de ene is dat een uurtje, bij d andere een week (!).
Voor het afnemen is dat inderdaad de enige correcte werkwijze! Het is geheel afhankelijk van de wax en de omstandigheden waarin de wax verwerkt wordt.
joeltje schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:07:
[...]

Voor mijn gevoel is een tweede laag niet nuttig voor een langere standtijd, maar wel om zeker te zijn dat je overal wax hebt zitten...
Meerdere lagen geeft inderdaad geen langere standtijd. Vaak is de reden voor het aanbrengen van meerdere lagen wax puur een gevoelskwestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Waarom zou meerdere lagen geen langere standtijd geven? Zeker als je tussen de lagen genoeg uithard-tijd in achtneemt zou dat wel degelijk verschil moeten maken lijkt me.
Dibbuz schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:10:
Hoeveel er weg is valt niet te controleren maar het is niet optimaal. Volgende keer zou ik even wat langer wachten, even koffie doen :9
Ga ik zeker doen ja :)
Joosie200 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:45:
Al met al bijna 3,5 uur bezig geweest (waarvan 50min wassen, 50 min wax erop aan brengen, 50 min wachten en 50 min uitboenen van wax.)
Wow hoe doe je daar zo lang over? :o
Wax erop smeren, als je dat goed en grondig doet, kun je met een gemiddelde auto zoals die Volvo met 15-20 mins klaar zijn.
Uitpoetsen hoeft niet langer te duren dan 25-30 mins.

[ Voor 57% gewijzigd door Knightwolf op 13-11-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:20:
Waarom zou meerdere lagen geen langere standtijd geven?
Draai het eens om; Waarom denk jij dat meerdere lagen wél een langere standtijd geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het laagje dat je erop smeert 'slijt' eraf, door weersinvloeden en wassen. Hoe meer erop zit, hoe langer het duurt voor het eraf gesleten is. Echter dik erop doen werkt niet omdat het uitgepoetst moet worden. Daarom tussen de lagen door goed laten uitharden, dan gaat de eerste laag er niet af bij het erop smeren van de volgende laag. Het verschil zul je niet zien of voelen omdat het op microniveau werkt, maar voor de levensduur van een laag geloof ik wel dat het effect heeft. Ook als je er 10x in een week tijd een nieuwe laag op smeert denk ik dat het veel langer zal houden dan die eerste laag, echter zal het effect niet meer 10x zo lang duren. Ofwel, meer lagen werkt zeker, maar hoe meer lagen hoe minder effect per laag.

Geen id in hoeverre ik onzin praat, maar da's mijn gedachten iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Ik doe meestal ook een tweede (dunne laag) wax over de eerste laag heen. Ik doe het echter omdat ik dan zeker weet dat ik elk plekje op de auto gehad heb. En zo de hele wagen goed in de wax staat.

Moet nog steeds een goede dag vinden om de laatst aangeschafte 915 te proberen... alleen dit weer.... :'(

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:47:
:Y)

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hXKaZQ9pRUmvlPlsPt3zUhhk/full.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EEFEtEutxymu77ZWTMLmx3X1/full.jpg

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U6JUFUt402cIu7O3WMmbKbjJ/full.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QV3xIDFqtxykcU5B3TBrNgut/full.jpg

Vanmiddag langs de volvo gegaan bewapend met APC en PB Trim Restorer. Er kwam aardig wat vuil van de banden toen ik de APC er op spoot. :X Trim restorer laten intrekken, maar zo op de foto's vind ik het maar een miniem verschil. Heb een laag aangebracht, dus misschien hebben deze trims een tweede laag nodig. Want ze hebben al 16 jaar weersinvloeden moeten doorstaan, met als resultaat dat het aardig verweerd/vergrijsd is. Enfin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Miniem verschil?! Dag en nacht man!

Enige is dat ik de durability van Trim Restorer niet helemaal optimaal vindt, ik weet niet in hoeverre Black Wow beter is hierin? (Dibbuz? M3rcury?)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
De duurzaamheid van PB's Trim Restorer bevalt me juist prima. :)

In het begin valt het wat tegen, maar na een paar behandelingen blijft het erg lang mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35030015,noline]
Enige is dat ik de durability van Trim Restorer niet helemaal optimaal vindt, ik weet niet in hoeverre Black Wow beter is hierin? (Dibbuz? M3rcury?)
Black Wow is qua duurzaamheid een stuk beter dan de Trim Restorer maar het zijn dan ook 2 heel verschillende producten gelet op de samenstelling.

Ikzelf zweer nog altijd bij de Black Wow. Het is prijzig maar wat een fantastisch spul en zeer zuinig in gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 14:00
De standtijd van Trim Restorer is ook sterk afhankelijk van de manier van opbrengen.

Ik doe eerst de trims reinigen met APC en daarna meerdere 'lagen' trim restorer. Dus eerst de trim goed zwart maken, in laten trekken, nog een keer licht eroverheen etc.

Geeft een goed resultaat bij mij.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, volgende keer meerdere lagen proberen dus. Zag net de spiegelkappen van de Twingo nog volop beaden, en die heb ik maandag voorzien van een laagje Trim Restorer, in m'n hoofd was het erger. De sierlijsten van de Altea beaden al bijna niet meer, dat was denk ik een maand geleden. Zal er eens op gaan letten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Er zijn ook veel verschillende soort kunststoffen. De een staat veel meer open dan de ander en zal dus beter een product kunnen absorberen.

Waar Trim Restorer er meer in trekt blijft Black Wow meer aan de oppervlakte.
Dodo Juice Supernatural Trim Sealant ligt er helemaal bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vanmiddag na werktijd velgen van de Slet even schoongeveegd (remstof van 1 week ging er zo af), en opnieuw met Poorboys Wheel Sealant ingesmeerd. Heel veel tijd om te laten drogen had ik niet, maar tegen de tijd dat je met de 4e velg klaar bent is de eerste al aardig droog, toen nog ff een boterham en een bakkie en daarna zelfde velgvolgorde uitpoetsen. Ging heel makkelijk. En damn wat voelen ze superglad aan :D daar blijft bijna geen remstof meer op zitten volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zojuist m'n TransAm gewassen, na 2 oktober is dat niet meer gebeurd en hij staat hier altijd buiten in weer en wind... Ik rij er amper mee dus nauwelijks straatvuil maartoch he.

Wat me als eerste opviel met het met heet water voorspoelen is dat er op de lak nauwelijks nog beading zat op de liggende delen. Verticale delen nog wel een beetje. Da's raar want als het geregend had zag ik die beading nog steeds duidelijk. Nouja het is ook zeker 2 maanden geleden dat ik hem gewaxed heb dus het kan wel kloppen dat de waterafstotende werking minder begint te worden.

Daarna gewassen met Mothers California Gold Car Wash, met Washmitt en 2 emmers! (voor het eerst :$ ) Het was duidelijk wel nodig, maar echt vies was hij ook weer niet.

Daarna kwam het, met heet water afspoelen... zelfs de liggende delen weer een behoorlijke beading! :D wtf. Dat was dus echt alleen micro-vuil wat het oppervlak dusdanig 'ruw' maakte dat er bijna geen beading meer optrad. Vuil weg, ondergrond superglad, dus weer beading :)

Nou ga ik zo naar m'n werk zodat ik binnen kan staan, en dan doe ik er Poorboys EX-P Pure Sealant op :) Voor de Mothers Step 3 Pure Carnauba Wax heb ik vandaag zowiezo geen tijd meer, en dan kan de Sealant meteen wat langer uitharden voor ik er wat nieuws op smeer :)

Kan hij er weer even tegenaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed bezig :)

Vandaag de Altea gewassen en ingesmeerd met Collinite 476, ook de deurstijlen en sponningen allemaal. Blijft wel een bitch om uit te poetsen, ben er nog steeds niet achter hoe ik de 476 nu het beste kan verwerken.

EDIT: buurvrouw kwam naar me toe, haar rode auto verkleurde nogal. Of ik daar iets aan kon doen, want "ik wist vast wel hoe dat moest". Volgend jaar een echte detailklus dus! 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Arfman op 20-11-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Er is tot middernacht een aanbieding op aveo.nl. Is die set iets? Klinkt iets te ideaal, eigenlijk :X
Afbeeldingslocatie: http://www.avao.nl/wp-content/uploads/2010/11/Surf-City-Detailer.jpg
P.S. ik ben een totale noob op het gebied van detailing, daarom mijn vraag hier.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik weet niet hoeveel clay daarbij zit, maar ik vind het eerlijk gezed best prijzig.

Hoezo klinkt het te ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Vooral die spray klinkt te ideaal: je spuit het erop, gaat er met een MF doek overheen en je auto glimt als een malle, volgens de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Lijkt te ideaal? is TE ideaal, kijk maar eens op fora als carclean.nl etc. Kleien is een onderdeel en zeker geen eindoplossing naar een mooie lak ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Krentenbol schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:04:
Vooral die spray klinkt te ideaal: je spuit het erop, gaat er met een MF doek overheen en je auto glimt als een malle, volgens de filmpjes.
Dat klopt, dat werkt ook... echter alleen op een auto die al gedetaild (wassen, kleien, polijsten, wassen, waxen) is geweest ;) Maar op een auto die nog lekker smerig is zou ik het zeerzeker niet proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op zondag 21 november 2010 @ 06:54:
[...]

Dat klopt, dat werkt ook... echter alleen op een auto die al gedetaild (wassen, kleien, polijsten, wassen, waxen) is geweest ;) Maar op een auto die nog lekker smerig is zou ik het zeerzeker niet proberen :+
Ik neem aan dat je gewoon bedoelt dat je die spay nadat dat allemaal gedaan is, steeds na elke wasbeurt kan gebruiken. Dan krijg je weer de glans van je wax terug :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ja dat zeg ik, dat spul niet gebruiken op een auto die niet gedetailed is geweest. En op een auto die wel gedetailed is geweest zou ik het ook niet gebruiken als hij aardig vies is, zoals m'n T/A gisteren, dan kun je beter echt wassen met veel water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Knightwolf schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:21:
Ja dat zeg ik, dat spul niet gebruiken op een auto die niet gedetailed is geweest. En op een auto die wel gedetailed is geweest zou ik het ook niet gebruiken als hij aardig vies is, zoals m'n T/A gisteren, dan kun je beter echt wassen met veel water.
Het is niet om je auto mee schoon te maken, het is om hem weer te laten glimmen. Vandaar ook de naam Quick detailer. Altijd wassen voordat je dit spul gebruikt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik snap dat wel, maar er zijn ook mensen die dat niet weten ;)

TransAm staat weer thuis trouwens. Vanmiddag de Mothers Step 3 Pure Carnauba Wax erop gesmeerd, tijdje zitten niksen, ramen gedaan, ramen met RainClear ingesmeerd en uitgepoetst, en toen de wax gaan uitpoetsen. Hij blinkt weer super! En zo kan hij er weer een tijdje tegenaan :)

[ Voor 70% gewijzigd door Knightwolf op 21-11-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien een hele stomme vraag... O-)
ik heb hier een aantal schaalmodellen 1:18 staan, heeft het nut als ik die zou behandelen?
de laklaag is wat doffer geworden in de loop der jaren, en ik wil graag proberen om de glans weer terug te krijgen.
maar is die laklaag uberhaupt wel op te knappen en zo ja.. kan ik m'n 'standaard' Meguiars spul gebruiken?

het gaat trouwens om diverse 1:18 modellen van het merk Buraggo.
die kunnen overigens helemaal uit elkaar, wel zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
dat kan prima, maar of een DAP gaat passen weet ik niet. Lekke voorzichtig met de hand, moet lukken.

We willen wel de voor / na foto's zien hier!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
joeltje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:49:
dat kan prima, maar of een DAP gaat passen weet ik niet.
:D

Gewoon een kleine backingplate kopen. 0.25" ofzo. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met een witte handpad en Mezzo moet je een heel eind komen gok ik zo. Wel oppassen, ik gok dat die lak boterzacht is.

En nee, dit zijn geen rare gedachten :X Mijn schoonmaakstation van het scheerapparaat zit onder de swirls, de spoelbak zit vol RDS'en, de kookplaat (die, gok ik, Inizio Forza op geel of wol nodig heeft :X) is ook een beetje swirly, etc. M'n vriendin heeft echter gedreigd om het huis te verlaten als ik "die manie" ook meeneem naar binnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Arfman schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:48:
Met een witte handpad en Mezzo moet je een heel eind komen gok ik zo. Wel oppassen, ik gok dat die lak boterzacht is.

En nee, dit zijn geen rare gedachten :X Mijn schoonmaakstation van het scheerapparaat zit onder de swirls, de spoelbak zit vol RDS'en, de kookplaat (die, gok ik, Inizio Forza op geel of wol nodig heeft :X) is ook een beetje swirly, etc. M'n vriendin heeft echter gedreigd om het huis te verlaten als ik "die manie" ook meeneem naar binnen :X
Ik ben dus niet de enige die de tv doet :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

M'n vriendin heeft echter gedreigd om het huis te verlaten als ik "die manie" ook meeneem naar binnen :X
Sorry maar ik geef haar groot gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knightwolf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:32:
[...]

Sorry maar ik geef haar groot gelijk :D
Mooie is ook dat ik andere mensen er mee besmet :D

Collega van me heeft een zwarte Golf, en die deed al netjes (nouja, iig. beter dan 90% van de mensen) wassen met Meguiar's NXT Wash en NXT Wax, vond dat z'n auto er nog goed uitzag. Dat doet hij ook, maar wel met swirls. Ik uitgelegd wat dat zijn, hoe je ze kunt voorkomen en hoe je ze kunt weghalen, en nu irriteert hij zich ook dood en vraagt hij steeds wanneer ik z'n auto ga polijsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 15:15
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/1162817741_5__9Gy.jpg

Afgelopen weekend samen met een maatje weer eens bezig geweest.
(alleen goed gewassen en poor boys simpele wax, weer een beetje bij gewerkt dus.)

[ Voor 7% gewijzigd door maikel_rox op 24-11-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ziet er goed uit, mooie wetlook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Arfman schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:09:
[...]

Mooie is ook dat ik andere mensen er mee besmet :D

Collega van me heeft een zwarte Golf, en die deed al netjes (nouja, iig. beter dan 90% van de mensen) wassen met Meguiar's NXT Wash en NXT Wax, vond dat z'n auto er nog goed uitzag. Dat doet hij ook, maar wel met swirls. Ik uitgelegd wat dat zijn, hoe je ze kunt voorkomen en hoe je ze kunt weghalen, en nu irriteert hij zich ook dood en vraagt hij steeds wanneer ik z'n auto ga polijsten :D
Dat is zeker een groot nadeel. Ik had het zelfde toen ik er achter kwam wat detailen was ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel_rox schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:16:
[afbeelding]

(alleen goed gewassen en poor boys simpele wax, weer een beetje bij gewerkt dus.)
Ziet er zeer netjes uit. Geen glaze gebruikt voor het waxen? geeft net een tikkie extra glans. Vooral met deze weersomstandigheden geeft dat een mooi effect. Glimmend bakkie dat tussen alle doffe blikken heen rijd op de snelweg. Altijd leuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik vraag me nog steeds af wat een Glaze doet met de duurzaamheid van de waxlaag die je er overheen smeert.

Sure, glans is leuk. Maar in deze tijd van het jaar heb ik liever een langere standtijd van mijn Sealant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Glans is niet alleen leuk, maar ook belangrijk. Glans krijg je namelijk door een glad oppervlak. En juist zo'n superglad oppervlak is nodig om te zorgen dat het vuil er niet op wil hechten. Dus glans staat (redelijkerwijs) gelijk aan water/vuilafstoting.

Nog wat pics die ik wilde posten...
Vanmorgen stond m'n auto er zo bij, best nice :D Check vooral dat huis in de spiegeling van al die druppels _O_

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8732.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8733.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8735.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8736.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8738.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8740.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

In mijn zeer bescheiden optiek is het inderdaad 's winters gewoon zorgen dat je er een knalharde wax/sealant ophebt met een lange standtijd. Ik heb afgelopen zaterdag de Seat verwend met 1 laagje Collinite 476, ik had geen armen meer voor het 2e laagje helaas. Komt wel een keer als ik hem heb gewassen van het winter.

EDOT: KW, netjes! Goeie beading, zo zag de Seat er vanmorgen ook uit, ben benieuwd hoe lang het zo mooi blijft beaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arfman op 24-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb ook wel redelijk dat druppel effect, maar als de auto opdroogt in de zon, dan zie je echt zandvlekken in die ronde vormpjes. Is dat juist niet schadelijker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
neehoor, dat spoelt er zo weer vanaf omdat het door de gladheid niet (goed) kan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

ik ga het dit weekend eens proberen, ik ben dus niet de enige met de afwijking :P
ik zet ook ieder jaar de buitenunit van de airco in de wax :P geen idee of het daardoor komt, maar hij staat er nog superstrak bij, geen roest of aangekoekt vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Van een buiten-unit kan ik me dat op zich nog wel voorstellen... maar binnenshuis is het allemaal nergens voor nodig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Knightwolf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:38:
Glans is niet alleen leuk, maar ook belangrijk. Glans krijg je namelijk door een glad oppervlak. En juist zo'n superglad oppervlak is nodig om te zorgen dat het vuil er niet op wil hechten. Dus glans staat (redelijkerwijs) gelijk aan water/vuilafstoting.
Ok, maar dan heb je het over een ander soort glans dan de glans die je met een glaze toevoegt. ;)

Je kunt het oppervlak prima glad maken zonder een glaze aan te brengen iig.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 24-11-2010 23:36 ]

• Knightwolf
Nee hoor, glans is glans, en een glaze maakt het gladder dan sealant of wax, aangezien glaze ook microkrasjes en swirls opvult. En hoe gladder het oppervlak hoe meer het glanst.

[ Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 25-11-2010 01:36 ]

• Xander
  • Nu online
Nou, als ik mijn auto compleet gepolijst heb is hij toch echt wel glad hoor. Daar heb ik geen glaze voor nodig. En zo lang het mij niet duidelijk is wat die extra laag met de standtijd van mijn wax doet laat ik die glaze ook liever achterwege...

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

[afbeelding]

*O* *O* *O*

Die staat er mooi bij! Het is precies de mijne, velgen and everything. Maar dan (monaco?)blauw :-)

• maikel_rox
this one is Topaz blau ;)

• joeltje
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:12:
Nou, als ik mijn auto compleet gepolijst heb is hij toch echt wel glad hoor. Daar heb ik geen glaze voor nodig. En zo lang het mij niet duidelijk is wat die extra laag met de standtijd van mijn wax doet laat ik die glaze ook liever achterwege...
Dit wellicht:
A glaze is a shine-enhancing product that goes on after polishing but before the wax or sealant. It is made with oils and wetting agents that amplify your paint’s shine and improve the clarity. Glazes are usually used by auto manufacturers and paint and body shops to prefect freshly painted surfaces before the vehicle is handed over to the consumer. Glazes generally do not have protective qualities, but they may have fillers that hide any slight imperfections in the paint.

BRON

Ik heb niets te melden.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
[afbeelding]

Exact mijn bimmert. Mijne is in 328i trim. Moet ook nog eens goed gepolijst op het dak. Vorige eigenaar heeft daar wat krasjes opgemaakt. Die moeten er natuurlijk vanaf. Gelukkig is een goede vriend van me spuiter.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Hele toffe kleur, is nog een stuk helderder als hij buiten staat denk ik?

Verwijderd

Dat is inderdaad een schitterende kleur! Wagens met deze kleur die goed onderhanden zijn genomen zijn een streling voor het menselijk oog!

• maikel_rox
hij is als ie buiten staan idd lichter en helderder!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:00:
Ziet er zeer netjes uit. Geen glaze gebruikt voor het waxen? geeft net een tikkie extra glans. Vooral met deze weersomstandigheden geeft dat een mooi effect. Glimmend bakkie dat tussen alle doffe blikken heen rijd op de snelweg. Altijd leuk toch?
Ik wil ook met een glaze aan de slag. Ik heb de PB Black Hole besteld maar vraag me af hoe ik dat het best handmatig kan aanbrengen. Als het kleine krasjes en swirls vult dan poets je het er toch ook zo weer uit? En wat voor pad is het handigst? Uiteraard dient de lak schoon te zijn, maar moet ik dan ook weer eerst met de polish aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:29:
[...]
Ik wil ook met een glaze aan de slag. Ik heb de PB Black Hole besteld maar vraag me af hoe ik dat het best handmatig kan aanbrengen. Als het kleine krasjes en swirls vult dan poets je het er toch ook zo weer uit? En wat voor pad is het handigst? Uiteraard dient de lak schoon te zijn, maar moet ik dan ook weer eerst met de polish aan de gang?
een glaze zal niet alle krasjes en swirls opvullen. Het beste kun je eerst polijsten en daarna met een glaze nalopen. Wax erover en klaar. Ben zelf tegenwoordig ook 4 a 5 uur bezig met mijn auto hoor. En dan heb ik het nog niet eens over het polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Persoonlijk vind ik de Rode Lake Country Handpad het lekkerste werken i.c.m. de Blackhole. De gele Megs pads nemen naar mijn gevoel teveel BH op wat het verwerken niet bevordert.

Modbreak:De link is verwijdert omdat het opgevat kan worden als spam, immers je linkt naar een bestelpagina van jouw eigen site. Als je zo'n Rode Lake Country Handpad wilt laten zien, embed het dan in dit topic met behulp van de img-tag.

[ Voor 21% gewijzigd door Steffie op 29-11-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]
Gewoon met kleine applicator pads (die van 1 euro nogiets van Carclean zijn prima). Daarna aftoppen met een wax, Black Hole spoelt er bij de eerste de beste regenbui zo weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Arfman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:38:
[...]

Black Hole spoelt er bij de eerste de beste regenbui zo weer af.
Huh? :? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
als je BH niet beschermt is het er snel vanaf. Als je het echter topt met een wax, beschermt de wax ook de BH, dus blijf je er langer plezier van hebben..

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:38:
Gewoon met kleine applicator pads (die van 1 euro nogiets van Carclean zijn prima). Daarna aftoppen met een wax, Black Hole spoelt er bij de eerste de beste regenbui zo weer af.
Hoeveel tijd hou je daartussen aan? Niet dat je de BH er weer afhaalt bij het opbrengen van de wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Als je het goed wil doen moet je het in 4 stappen doen neem ik aan?
- pre-wax cleaner
- glaze
- sealant
- wax

In mijn geval wordt het
- Mothers California Gold Step 1 PreWax Cleaner
- Mothers California Gold Step 2 Glaze/Sealant (waar dus geen sealant in zit :?)
- Poorboys EX-P Pure Sealant
- Mothers California Gold Step 3 Pure Carnauba Wax

De eerste keer nadat ik m'n TransAm gepolijst had heb ik alleen Mothers Step 1, 2 en 3 gedaan.

Toen ik pasgeleden m'n Starlet opnieuw in de poets wilde zetten (had voorheen alleen Turtle NanoWax) heb ik alleen PB Sealant en Mothers Step-3 gebruikt, goed genoeg vond ik.

Toen ik vorige week m'n TransAm opnieuw behandeld heb heb ik ook alleen PB Sealant en Mothers Step-3 gedaan.

Beide hebben stiekum toch nog aardig wat polijstswirls (geen hologrammen/banen, da's niet hetzelfde), maar daar ga ik komend jaar van de lente wel weer es voor zitten.

Edit:

Hierover gesproken... had gisteren m'n kamer weer es een grote beurt gegeven, waarbij ik ook de ramen gedaan heb met glasreiniger die ik eigenlijk alleen voor de auto gebruik... zo ook m'n spiegelkastje boven de wasbak. Deze keer echter ook RainClear op de spiegel en de hele wasbak gesmeerd, even laten drogen en weer uitpoetsen...

Die zijn nou echt zo glad als een tiet :D geen druppel water en tandpasta blijft er nog op zitten, roets zo in het putje, en achteraf met een veeg van een handdoek erover en tis weer bling bling schoon en droog :D Die wasbak was al glad (vorig jaar erop gehangen dus nog redelijk nieuw) maar nu zo glad dat zelfs m'n potje haargel er bijna niet meer op wil blijven staan :+ nice!

Ja ja, ben een kei in het gebruiken van dingen waar ze niet voor bedoeld zijn :9
Zou eigenlijk iedereen om de zoveel tijd moeten doen :P voorkomt een hoop schoonmaakwerk!
(zou het niks voor je vriendin zijn Arfman?)

[ Voor 43% gewijzigd door Knightwolf op 27-11-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb al zitten denken om de tegels in de badkamer te voorzien van 2 coatings Colli 476 :X

Maarja, dat dreigement he .... ;)

Maar je bent niet de eerste, sprak iemand op het CC forum die ook rainclear/provision op z'n raam in de badkamer smeerde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wat je kan doen is het een keer opsmeren als ze niet thuis is, en hopen dat ze het niet merkt :P

Grootste vraag waar ik trouwens wel mee zit is wat er met zoiets gebeurt met heet water, wat in de douche en in de wasbak toch wel geregeld voorkomt... Zou het er dan niet veel sneller vanaf slijten waardoor het niet echt nuttig is om erop te doen?

[ Voor 56% gewijzigd door Knightwolf op 27-11-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat weet ik wel zeker, in de spoelbak was het na enkele dagen al weg (niet verder vertellen :X :D)

Viel me nog mee met alle Dreft en andere zooi die daar dagelijks overheengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

Aangezien het morgen droog blijft, dacht ik er aan om nog even een wasje te doen en evt. paar lagen wax op te brengen voordat het echte wintergeweld begint. Maar is aangezien de temperatuur vrij laag is - 2 graden - is dit wel te doen buiten? "cured" zo'n wax wel met die temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die zal idd niet snel curen. Maar maak me meer zorgen over je 'wasje', aangezien water bij die temperaturen bevriest, en als je auto overal in naden en kieren vol water zit (waar dat met alleen regen niet komt) kan dat met de tijd schade opleveren (ijs zet uit).

Daarbij zal het niet makkelijk werken zijn, aangezien het water in alle kiertjes en randjes vrijwel niet droogt, en het is met name bij de sealant/wax uitpoetsen belangrijk dat de auto droog is.

[ Voor 27% gewijzigd door Knightwolf op 28-11-2010 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wassen zou ik inderdaad nu even niet doen, voor de winterprep ben je rijkelijk laat eerlijk gezegd. Hopelijk komt er nog een weekendje met +8 graden ofzo, kan ik hem ook weer wassen en een tweede laag Colli 476 opbrengen, kom ik zeker te weten de winter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe is de ervaring hier met 'allesreiniger'? Wij hebben van die spuitflacons op het werk met van dat groene spul erin, en als een auto erg vuil is, spuiten we de vieze gedeeltes daarmee in, we spuiten de velgen in met velgenreiniger, en dan spuiten we de auto af. Dit helpt heel erg goed en maakt het poetsen ook wat gemakkelijker. Maar is dit wel goed voor de lak edg?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Lak kan daar prima tegen, maar je verwijdert wel meteen alle waxlaagjes etc. Ik zou er als klant niet blij van worden als jullie dat op mijn auto gingen doen, maar ik heb dan eigenlijk ook liever dat hij helemaal niet gewassen wordt. ;)
Arfman schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:59:
Wassen zou ik inderdaad nu even niet doen
Ik ga morgenmiddag mijn auto wel wassen. Liever niet met dit weer, maar het "moet" even. Heb dinsdag een afspraak bij de garage staan voor het rechtzetten van een spatscherm en er zit zoveel modder aan de zijkant van mijn auto dat je de naden rondom dat scherm niet eens meer ziet. :+ Dat moet even schoon dus, en dat doe ik liever zelf.

Nog dingen waar ik op moet letten? Ik denk dat ik even een stukje tape over de portiersloten plak zodat daar geen water in kan komen, dat ik de deursponningen goed droog na het wassen en dat ik hem naderhand even warm rijd zodat ik water dat in het motorruim gekomen is kwijt ben... Dan neem ik volgens mij wel alle benodigde voorzorgsmaatregelen? :)

[ Voor 64% gewijzigd door Xander op 28-11-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

met droog weer een uurtje rijden doet een hoop wonderen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Joopieboy schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:07:
Hoe is de ervaring hier met 'allesreiniger'? Wij hebben van die spuitflacons op het werk met van dat groene spul erin, en als een auto erg vuil is, spuiten we de vieze gedeeltes daarmee in, we spuiten de velgen in met velgenreiniger, en dan spuiten we de auto af. Dit helpt heel erg goed en maakt het poetsen ook wat gemakkelijker. Maar is dit wel goed voor de lak edg?
Voor de lak zal het zogezegd niets uitmaken, wel strip je waarschijnlijk alle wax/sealants die eropzitten (as if, maargoed) weg. Je hebt dus een hele kleine kans dat iemand net een week daarvoor z'n auto heeft laten opvullen bij de lokale poetsturk voor 100 euro (waardoor de auto er weer zeer glanzend uitziet voor ongeveer een maand) en jij spuit dat er weer af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whaha ok, scheelt dat wij de auto dan wel weer inwaxen maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waarmee waxen jullie de auto's in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Xander schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:20:
Ik ga morgenmiddag mijn auto wel wassen. Liever niet met dit weer, maar het "moet" even. Heb dinsdag een afspraak bij de garage staan voor het rechtzetten van een spatscherm en er zit zoveel modder aan de zijkant van mijn auto dat je de naden rondom dat scherm niet eens meer ziet. :+ Dat moet even schoon dus, en dat doe ik liever zelf.
Nou. Hierdoor voelde ik dus de noodzaak om toch maar mijn auto te wassen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7KWK9sSreG2Sw1QFDr8FflIB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/naX2s0iqPCK3Pym6W5OjYMPF/full.jpg

Leek me een beetje loos om hem morgen in zo'n toestand naar de garage te brengen met de mededeling "het portier raakt het spatscherm als je het helemaal opengooit". Volgens mij hadden ze me dan gevraagd of ik zeker wist dat het zonder modder ook gebeurde. :+ :X

Anyway, wassen met warm water ging best goed. Eigenlijk gewoon zoals normaal. Het drogen liet iets meer strepen achter dan ik gewend was, maar met een tweede keer vegen waren die ook zo weg. Even een stukje gereden en de radiatorfan laten aanslaan zo dat daar geen water meer tussen zit en ik geloof het wel weer. :)

Blijkbaar vroor het aan de grond wel. En dan gaat Super Snow Foam ineens best wel veel op echte sneeuw lijken. 8)7 Helaas geen foto's meer van na het wassen, mijn camera-accu leek het te koud te hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Arfman schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:40:
Waarmee waxen jullie de auto's in dan?
Wij waxen met X5, zwarte bus met rode 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:06:
Als je het goed wil doen moet je het in 4 stappen doen neem ik aan?
- pre-wax cleaner
- glaze
- sealant
- wax
...
Hoeveel tijd hou je dan aan tussen deze stappen en dan met name tussen de glaze en de sealant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Roenie schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:48:
[...]
Hoeveel tijd hou je dan aan tussen deze stappen en dan met name tussen de glaze en de sealant?
Zelf hou ik qua tijd aan tot ik een waas zie ontstaan. Is dus afhankelijk van temperatuur. Wat ik vaak doe is eerst de bovenkanten te doen met de sealer/glaze (zit bij Mothers in 1 fles), nadien zijkanten. Als ik klaar ben met de zijkanten zie je op de bovenkanten al een waas ontstaan. Dan wacht ik nog tien minuten tot er aan de zijkanten eenzelfde situatie ontstaat en dan is het een kwestie van afnemen met een schone doek.

M.b.t. wax moet je met je vinger door de wax gaan en zien of je de lak er al onder ziet, de zogeheten swipe test. Is dat het geval dan kun je de wax uitboenen, zo niet dan moet je nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Joosie200 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:52:
[...]

Zelf hou ik qua tijd aan tot ik een waas zie ontstaan. Is dus afhankelijk van temperatuur.
Dat is geen antwoord op zijn vraag ;) hij vraagt hoe lang je wacht met het nieuwe spul erop smeren nadat je klaar bent met de vorige laag uitpoetsen.

De eerste keer dat ik m'n T/A gedaan heb heb ik in ieder geval stap 1 en 2 meteen achter elkaar gedaan, stap 3 volgens mij de volgende dag maar dat kwam meer door de omstandigheden dan dat dat planning was.

Tussen de glaze en sealant, volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Wachttijd tussen sealant en wax lijkt me belangrijker omdat juist de sealant goed moet uitharden om z'n bescherming te behouden. Glaze geeft zowiezo geen bescherming dus daar geldt het niet voor lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben nogal inspiratieloos qua kerstcadeaus en dacht dat het wel leuk was als ik wat poetsspul zou krijgen. Maar wat is nu iets leuks om mee te beginnen? Ik zat zelf te denken aan de echte basis: schoonmaken. Maakt het nog uit wat voor autoshampoo je gebruikt? En is zo'n lamswollen wasmitt echt nodig? Of kan zo'n microvezel-handschoen met vingers ook? Ik zat zelf te denken om te beginnen met MF handdoeken, zo'n washmitt of MF handschoen, nog wat MF poetsdoekjes en de wheelcare kit van Wax-On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Washmittje, shampoo en droogdoek. Leuke startset. De microfibers van bv een Meguiar's mitt is beter van kwaliteit dan die van de euroshopper gevallen maar ik kan me voorstellen dat je het budget niet hebt om allemaal merk handel te kopen. Elke MF mitt is in ieder geval beter dan een gewone spons.

Neem wel een goede shampoo, dat scheelt zo veel in gemak, reiniging en aantasting van je waxlaag.
Knightwolf schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:14:
[...]
Tussen de glaze en sealant, volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Wachttijd tussen sealant en wax lijkt me belangrijker omdat juist de sealant goed moet uitharden om z'n bescherming te behouden. Glaze geeft zowiezo geen bescherming dus daar geldt het niet voor lijkt me?
Correct en tevens juist! Tussen sealant en eventuele carnaubawax toch wel minimaal een uur, liefst langer wachten.

[ Voor 39% gewijzigd door Dibbuz op 30-11-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Krentenbol schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:28:
Ik ben nogal inspiratieloos qua kerstcadeaus en dacht dat het wel leuk was als ik wat poetsspul zou krijgen. Maar wat is nu iets leuks om mee te beginnen? Ik zat zelf te denken aan de echte basis: schoonmaken. Maakt het nog uit wat voor autoshampoo je gebruikt? En is zo'n lamswollen wasmitt echt nodig? Of kan zo'n microvezel-handschoen met vingers ook? Ik zat zelf te denken om te beginnen met MF handdoeken, zo'n wash mitt of MF handschoen, nog wat MF poetsdoekjes en de wheelcare kit van Wax-On.
De echte basis begint ook gewoon bij een washmitt en een goede autoshampoo. Een washmitt zorgt ervoor dat je je auto wast op de manier zodat het de minste krassen veroorzaakt. Een washmitt neemt namelijk het vuil op in de vezels ipv het over de lak te duwen met een spons. Hierbij helpt het uiteraard om de 2 emmer methode te gebruiken. een goede autoshampoo zorgt ervoor dat je waxlaag behouden blijft en dat het uiteraard vuil verwijderd. De ene shampoo ruikt gewoon lekker, de andere haalt veel vuil weg en weer een andere voegt ook gelijk wat glans toe.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
En als je het echt niet meer weet kan je ook een cadeaubon nemen (Car Care Coupon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan moet ik alsnog weten wat ik van die bon zou moeten kopen ;) Bedankt voor de reacties iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gezegd inderdaad beginnen bij de basis. Een goede washmitt met een PH-neutrale shampoo en een microvezel droogdoek. Dit zijn in principe de basisstappen om je auto goed te onderhouden. Vanuit hier kun je beginnen met het uitbreiden van je collectie indien gewenst uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Mijn witte auto is inmiddels grijs geworden door die vieze meuk op de wegen. Mijn handen jeuken dan ook om m'n auto weer eens onder handen te nemen.

Omdat ik geen HDspuit heb en het nogal omslachtig is om de auto te wassen met een washmit (want hij is ECHT smerig), is het raadzaam om je auto (met beleid) af te spuiten in een was box?

Of is het maar beter om ergens een HDspuit vandaan te halen + een foamlans...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Als je een HD met foamlans kan regelen dan zou dat mijn voorkeur wezen.
Lukt dat niet: afspuiten in wasbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik zie het verschil niet tussen een HD spuit regelen en naar een wasbox gaan, da's exact hetzelfde aangezien er bij een wasbox een HD spuit is, vaak ook nog foamlans en meer mogelijkheden.

Zou gewoon lekker naar een wasbox gaan :) en dan neem je evt zelf nog wat spullen mee, doe ik voor m'n werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk dat Dibbuz bedoelt dat je een HD met foamlans gebruikt zodat je daarna met je washmitt de auto kunt wassen.

Moet er overigens niet aan denken, de auto is megaranzig maar no way dat ik hem nu ga wassen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Knightwolf schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:58:
Ik zie het verschil niet tussen een HD spuit regelen en naar een wasbox gaan, da's exact hetzelfde aangezien er bij een wasbox een HD spuit is, vaak ook nog foamlans en meer mogelijkheden.
De HD niet maar de foam wel. De foam van een wasbox is veel aggresiever dan goede foam die je koopt bij je favo detailshop. Je waxlaag wordt dus minder aangetast, voor mij erg belangrijk aangezien ik nu niet kan waxen. Ik houd mijn bestaande waxlaag zo lang mogelijk intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Foamlansen in een wasbox gebruik ik zowiezo nooit, gewoon alleen HD, goed zat om de ergste zooi eraf te krijgen :) uitgebreid wassen doe ik wel als het weer beter/warmer is.

[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 01-12-2010 14:39 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.