Er zijn producten tegen waterspots. Ziet er idd uit als zooi uit bomen. Welke keramische spraycoating heb je? Gyeon Cure toevallig? Welke coating je ook hebt, polijsten haalt alle coating er weer af. Ik denk dat je dit met een goede wasbeurt er wel af kan krijgen, wellicht een beetje APC in je sopje erbij doen. Ik gebruik sinds 2 jaar Gyeon Cure en heb nooit zo'n moeite om dit soort vlekken er af te krijgen, geen speciale spulletjes nodig iig.
Coldcat schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:23:
Ik ga binnenkort m'n nieuwe wagen ophalen. Nu woon ik op een plek waar die snel vies wordt. En helaas heb ik geen water, wel stroom.
Ik spoel m'n auto nu af met een cheap-ass hogedruk pistool op accu's van 50 euro. Werkt op zich prima om wat water over de auto te krijgen. Opdrogen op ruiten laat dan wel vlekken achter.
Is er een mobiele oplossing die enigzins goed werkt uit jullie ervaring? Zou ik de aanvoer van een normale cheap ass parktool (lidl) hogedrukspuit in een emmer kunnen stoppen (wel aan de bodem maken natuurlijk)? Ik ben er altijd van het beste te kopen, maar als dat niet werkt dan de goedkoopste totdat je het beste kunt kopen.
Door het opdrogen en vlekken zou je dan eigenlijk een ontharder moeten gebruiken. Maar die combinatie lijkt me helemaal onmogelijk als je geen aanvoer van water hebt.
Waar je woont geen water?? Zit je op een camping of zo?
Lastige situatie! Je kan een HD wel gebruiken met emmers water, die zuigen het toch wel aan. Voor een HD heb je zover ik weet geen waterdruk nodig. Maar het verbruik is wel aardig hoog dus dan zou je eerst al gauw 10 emmers moeten klaarzetten als je een beetje door wil werken.
Hey, wellicht een water tank of regenton een idee? Ik zie fantastisch veel opties waar ik het bestaan niet eens van wist.
https://www.google.com/se...B&biw=1271&bih=1015&dpr=1
Verder is het belangrijk, je zit hier in het goede topic, te zorgen dat je een goede coating op je auto hebt. Dat maakt het schoonmaken altijd een heel stuk makkelijker omdat vuil niet goed kan hechten op de lak.
Opdrogen op de ruiten is nooit zo'n probleem omdat glas aardig krasbestendig is. Je moet de auto natuurlijk wel afdrogen om watervlekken te voorkomen. En met een doekje met glasreiniger en droog nawrijfdoekje over je ramen is doorgaans erg weinig extra moeite en vlekken heb je dan geen last van.
Om het blad uit de omgeving te vegen ga ik een bladblazer kopen op 18V. Echter zijn hogedrukspuiten op accu niet echt heel populair. Ik denk dat er teveel energie voor nodig is.
Ben weken zo niet maanden op zoek geweest. Omdat ik nog geen accu-machines had had ik de vrije keus om voor een merk en voltage te kiezen. Heb uiteindelijk voor Makita LXT 18V gekozen ivm de lagere prijzen van alle apparaten en accu's, maar wel redelijke capaciteit en apparaten met brushless motor. Hou er rekening mee dat verreweg de meeste apparaten verkocht worden zonder lader en accu.
Ik heb deze. Lijkt duur maar is wel incl snellader en 5AH accu! Die zijn los te krijgen maar ook prijzig.
https://www.bol.com/nl/nl...QFpAcg.4_7.8.ProductTitle
Toch was dit de goedkoopste blazer-set met fatsoenlijke capaciteit die ik na maanden zoeken kon vinden, die gewoon in Nederland bij een Nederlandse webshop te krijgen was.
En dan een losse reservebuis gekocht en die afgezaagd om een soort 'Stubby Nozzle' te creeren. Werkt fantastisch voor de auto droog te blazen. Heb hem toch niet nodig voor bladeren. Ook voor bladeren werkt dit goed, en anders kan ik de originele lange tube er weer op zetten.
:strip_exif()/f/image/C5RFSN5WKHZ1o5NmMwwITKEN.jpg?f=fotoalbum_medium)
Tehh schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:07:
Over velgschade gesproken; twee van mijn lichtmetalen velgen zitten onder de fijne krasjes, ik vermoed dat ze een keer met een schuurspons zijn schoongemaakt. Valt zoiets er nog uit te polijsten met de hand? De oppervlakte is te klein/onhandig voor een polijstmachine.
Er zijn veel soorten polijst-cones of polijst-ballen opzet stukjes voor de boormachine, speciaal voor kleine randjes en kiertjes en dus ook voor velgen. Wellicht een optie voor je.
Willekeurig plaatje van internet