Laat ik hier mijn probleem eens neerleggen

Wie weet weten jullie waar het aan kan liggen.
Ik heb een 980x en een Asus p6t6 ws revo, alles watergekoeld.
En sinds kort een nieuw mem setje, de Corsair Dominator GT CMT6GX3M3A2000C8
Ik heb er niet geweldig veel verstand van, maar wil gewoon een zo hoog mogelijke 24/7 oc halen.
En dan af en toe misschien wat benches draaien voor de fun.
Om het oc-en voor een beginner wat makkelijker te maken vind ik geheugen met hogere clocks wel makkelijk (Wat meer speel ruimte)
Ik had tot een half jaar geleden een elpida 2000-8-8-8 setje, dat setje wilde alles wat ik wilde

Maar spijtig genoeg was het een Rev. 1.0 setje en dus ook overleden.
Vandaar het nieuwe setje nu.
Maar ..
Ten eerste kwam ik erachter dat als ik de multiplier hoger dan 25x zet, dan blijft de multiplier niet stabiel als ik ga stressen.
Echt heel gek als ik bijv 33x133 draai dan zie ik onder stressen dus gewoon de multiplier van 33 naar 27 schommelen in cpu-z
Heb er wat kleine stukjes over kunnen vinden op internet, sommigen hebben dat ook, maar zie nog geen oplossing.
Cpu draait nu dan dus ook op 25x180
Zit je dan met een extreme cpu waarvan je de unlocked multi amper kunt gebruiken
Vervolgens moest eerst wel 20x rebooten voordat ik erachter kwam dat ik het niet draaiende kreeg op 2000Mhz met de settings die ik altijd bij het Elpida GT setje gebuikte.
Zelfs op XMP settings 2000mhz 8-9-8-24 kreeg ik het niet draaiende.
Enigste manier was op 25x133 of daaronder.
Ben toen verder gegaan met lagere speeds op 1600 8-9-8-24, dat wilde zelfs amper booten.
Op een gegeven moment toch stabiel met bepaalde settings.
Wat blijkt nu, ik krijg het wel stabiel als ik de UClk of uncore lager zet als dat het zou moeten zijn. (Niet hoger dan 3200)
Ik heb het nu draaiende op 25x180 4500Mhz - mem 1800 7-9-7-24 Uclk 3200
Vroeger met Elpida setje kon ik gewoon mem 2000 7-7-7-20 Uclk 4000 draaien.
Dit is hoe ik nu 24/7 draai, op de 5970 na dan, die draait stock.
Mijn 2 vragen zijn dus.
Iemand een idee hoe ik dat 25x multiplier probleem kan oplossen ?
Iemand enig idee waarom ik niet eens stock settings mem mem kan draaien 2000-8-9-8 ?