Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Behoorlijk zware duik voor de landing :+

Ik heb nu ook iets vaags met fspassengersx, elk x als ik land krijg ik klapband 8)7 4 x gedaan met 2 vliegtuigen 3 klapbanden 'ineens'. Overige 75 landingen die precies zelfde zijn lukte altijd wel en nu ineens klapband-gevoeligheid, volgens mij is me fspx niet meet 100% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
De PMDG 747 vliegt toch een stuk anders dan de default 737 xD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 15:56
Sander-B schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:08:
[...]

Heb ik ook soms, het komt vaak door het openen van een in-game menu. Heb er nog geen oplossing voor gevonden helaas... Heel irritant!

Wat heb je voor videokaart en wat draai je voor besturingssysteem?
Ik heb een ATI Radeon HD5850 en draai Win7 Pro 64-bit.
Check:

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=273341]

http://forums1.avsim.net/...0d&showtopic=249211&st=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:56
Heeft iemand misschien de Ryanair painting voor de Project Opensky/POSKY versie van Misha Grift (738_ryanair_ei-dlv.zip)? Ik kan hem nergens vinden, waar ik hem kan downloaden. Avsim werkt niet, ook de nadere website die ik heb geprobeerd krijg ik een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:29

Jake Bullet

Wise Scripter

Tuzla schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:49:

Ik heb nu ook iets vaags met fspassengersx, elk x als ik land krijg ik klapband 8)7 4 x gedaan met 2 vliegtuigen 3 klapbanden 'ineens'. Overige 75 landingen die precies zelfde zijn lukte altijd wel en nu ineens klapband-gevoeligheid, volgens mij is me fspx niet meet 100% 8)7
Hoe is het onderhoud aan je vliegtuigen? Misschien was een vorige landing relatief hard en telt dat een beetje mee? Ik had het laatst ook, kom neer met slechts 440, poef. Andere landing was met 490, geen poef. Er zit waarschijnlijk ook een random component in.

Nog wat leuks met fspx, voor de lol beide motoren uitgeschakeld op FL340. De passagiers bleven 100% happy. Als ik dat in het echt zou meemaken zou ik niet zo blij zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:02:
Heeft iemand misschien de Ryanair painting voor de Project Opensky/POSKY versie van Misha Grift (738_ryanair_ei-dlv.zip)? Ik kan hem nergens vinden, waar ik hem kan downloaden. Avsim werkt niet, ook de nadere website die ik heb geprobeerd krijg ik een error.
Avsim doet het hier anders prima...?
http://library.avsim.net/download.php?DLID=135019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:56
ik krijg dit:
Not Found

The requested URL /civil_flight/msfs/fsx/aircraft_repaints/738_ryanair_ei-dlv.zip was not found on this server.

Ligt het er misschien aan Safari en Mac OS X? Zit namelijk nu onder mijn OS X dualboot

Edit:

Het ligt blijk baar aan Safari, ik heb het even geprobeerd met Firefox voor OS X, daar doet ie het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Martijn-HK op 09-02-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
Heb ik al geprobeerd... Lost wel crashes op, maar geen zwarte schermen helaas. Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:19:
Zo-even op het PMDG forum zitten lezen en kijken naar de 747-8.

Die wingflex is wel ok. Maar die raked wingtips vind ik er niet uitzien.
Geef mij maar winglets. ziet er tig keer gaver uit. Die paar honderd kilogram extra brandstof is in FSX toch gratis.

Van het PMDG forum:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb hem eens geinstalleerd.
Vind het erg veel geld voor een exterior model + wat andere engine sounds.
Je moet zelfs voordat je FSX opstart aangeven in welke 747 je vliegen.
Kan dus niet in-game dan kom je niet echt uit in de cockpit. :S
Voor de rest vrij weinig extra's ten opzichte van de gewone 747 van PMDG.
Een quick buck voor PMDG dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Mt. Gambier na een tripje vanaf Warracknabeal, beide in Zuid-Australie waarbij Warracknabeal het dichtst bij Minyip ligt aka Coopers Crossing van Flying Doctors. Het uiteindelijke doel is een heel rondje Australie met het aandoen van de mooiste plekjes. Ik weet niet of het onder "bush flying" valt, maar dit is ook zeker geen airliner. Het leuke van dit vliegtuig (Spifire MkI) is dat je verschrikkelijk op je fuel moet letten want z'n bereik is niet groot. Korte tripjes dus.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/2396/20808910.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/2396/20808910.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jouke74 op 09-02-2010 23:11 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Tuzla schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:49:

Bij FSPX moet je een stuk rustiger landen.. Hier had ik in het begin ook erg last van, op een gegeven moment weet je niet beter. Zonder fspx is het idgv een stuk simpeler/saaier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouke74 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:07:
Mt. Gambier na een tripje vanaf Warracknabeal, beide in Zuid-Australie waarbij Warracknabeal het dichtst bij Minyip ligt aka Coopers Crossing van Flying Doctors. Het uiteindelijke doel is een heel rondje Australie met het aandoen van de mooiste plekjes. Ik weet niet of het onder "bush flying" valt, maar dit is ook zeker geen airliner. Het leuke van dit vliegtuig (Spifire MkI) is dat je verschrikkelijk op je fuel moet letten want z'n bereik is niet groot. Korte tripjes dus.
_/-\o_ Gebruik je FTX...? Dat moet haast wel als je down under aan het vliegen bent. Zo niet: meteen aanschaffen die hap! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Dit is inderdaad uiteraard met de ORBX/FTX Blue region. Desalniettemin wilde ik altijd al een keer door Australie heen dus ook de andere regio's komen aan de beurt. :)

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, zo'n rondreis! :) Ik vlieg ook alleen maar in Australië, maar echt alleen maar omdat Orbx nog geen scenery heeft voor FSX. ;) Maar binnenkort komt de Pacific North West van Orbx uit: daar heb ik veel zin in! Vooral omdat die addon de lat nóg weer hoger schijnt te leggen (wat kwaliteit betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:49:
Hoe komt het eigenlijk dat de meesten hier zich vooral bezig houden met airliners...? Ik ben de laatste tijd meer en meer richting bush flying gegaan. Ik was sowieso al veel bezig met GA's, maar nu dus echt met bush flying: low and slow en geen AP (maar wel GPS ;) ) in onherbergzame gebieden, vliegen door valleien etc.. ECHT vliegen, dus... 8) :P Is het gewoon toeval dat of gaat het hier zo vaak over de airliners dat anderen denken dat GA hier geen plek heeft en dus maar niets posten?
Eigenlijk voornamelijk omdat ik geen goede payware kist hiervoor heb voor FSX :)
Gister nog wel even in een default MS Cessna EHSE-EHAM gevlogen, basic navigatie via RTM VOR (anderhalf jaar niet gevlogen, nu voornamelijk airliners). Het is wel leuk en zo af en toe verken ik wel eens een stukje scenery wereld, maar ik vind de default kisten gewoon te slecht en vlieg te weinig VFR om me te verdiepen in wat een leuke payware kist zou zijn.

Ik heb me de laatste dagen prima vermaakt met de Airport Editor en de AI Traffic Editor.
Ik kon het niet hebben dat de AI kisten op Schiphol soms aan de meest vreemde gates geparkeerd staan. Dus dat ging ik eens "even" fixen ... Het werd een hele klus:

Eerst de juiste airlines toegewezen aan de juiste gates.

Toen kwam ik erachter dat er aardig wat gates missen in de default EHAM voor FSX.(A-apron, paar op de B-pier en nog wat op de zuidelijke tak van de D-pier). Bovendien zijn er een aantal hernoemd (met name de B-pier). Dus ik heb alle gates toegevoegd en de juiste benaming gegeven.

Vervolgens bleek er nog niks van te kloppen. Google leerde me dat de AI kisten parkeren op basis van de airline code, maar ook op basis van de gate-radius die je de gate geeft, in combinatie met de wingspan van de kist (maw de kist moet passen aan de gate). Van alle kisten de wingspan verzameld, uitgezocht wat er in real life op welke gate past en aan de hand daarvan alle gate-radii van EHAM aangepast.

En nog klopte het niet, het blijkt dat de wingspan van de AI kisten gewoon een variabele is die buiten het parkeren niks doet en bij de meeste AI kisten helemaal verkeerd staat. Dus van alle AI kisten in de .cfg file de wingspan goed gezet.

Toen begon het ergens op te lijken, ware het niet dat het op het A en B-Apron nog niet helemaal lekker ging. Dat bleek op te lossen door alle Apron gates de code RAMP te geven ipv GATE en in de .cfg files van de Fokkers e.d. die op EHAM komen ook de park code te veranderen in RAMP, GATE (ja je kunt twee codes assignen in FSX, als er op een airport geen RAMPs zijn parkeert de kist netjes aan een GATE met zijn airline code).

Al met al een aantal dagen (toen ik begon dacht ik een middagje bezig te zijn 8) ) werk, maar toen stond alles op EHAM aardig goed.

Ik wil de AFCAD file best delen, maar besef dat om het goed te laten werken je nog aardig wat moet doen:
- Van alle AI kisten in de .cfg de variable wing_span=xxx.xx goed zetten (real wingspan in feet)
- Alle AI kisten die op de Apron moeten parkeren de code ATC_PARKING_TYPES=RAMP, GATE geven
Je kunt de AFCAD natuurlijk ook zo gebruiken, de parkeer logica van AI traffic zou er in ieder geval niet slechter op moeten worden.

Een hoop werk, maar leuk en leerzaam om te doen. Eindelijk weet ik zo'n beetje hoe het AI traffic gebeuren werkt. Dat leverde meteen een nieuw project op ... ik ben nu bezig om zelf mijn traffic pakket te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
orbx heeft wel scenery voor fsx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alleen maar voor FSX afaik. Op dit moment heel Australië (omdat het bedrijf daar zit) plus een hele lading aan addon airfields voor dat gebied, en binnenkort komt dus PNW uit, waarmee ze de (ongetwijfeld populaire) overstap maken naar Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Net FS2004 geïnstalleerd op een oudere pc. Iemand enig idee waarom m'n vliegtuigje altijd maar naar rechts wilt gaan? Er is niet eens wind. Op de taxiway trekt dat constant naar rechts en takeoff is al helemaal niet mogelijk. Die kist gaat zo goed als niet naar links (de 737-800 van Project Open Sky) en knalt maar ergens tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joystick kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet er al een joystick zijn. En de muis kan het niet normaal gezien... 't is geen X-Plane.
'k gebruik gewoon een keyboard atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:03

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:04:
Hmm... Net FS2004 geïnstalleerd op een oudere pc. Iemand enig idee waarom m'n vliegtuigje altijd maar naar rechts wilt gaan? Er is niet eens wind. Op de taxiway trekt dat constant naar rechts en takeoff is al helemaal niet mogelijk. Die kist gaat zo goed als niet naar links (de 737-800 van Project Open Sky) en knalt maar ergens tegenop.
Heb ik ook soms last van, niet altijd :') het landen gaat dan ook vrij kut :X
Mr.Joker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:55:
[video]

even snel opgenomen.

Heb via school de 1ste 4 lessen van PMDG uitgeprint ( bij elkaar 125 pagina's oid ).

Ga daar wel als eerst mee starten.
Wtf wat voor scenery heb jij ofzo? _O_

[ Voor 25% gewijzigd door Saven op 10-02-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Zie 'meer info' bij youtube filmpje, zie je wat ik allemaal geinstalleerd heb :).

De rex 2.0 is echt een verbetering tov de oude, het weer ziet er ook zeer realistisch bij, en wordt ook snel bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sleepie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Al met al een aantal dagen (toen ik begon dacht ik een middagje bezig te zijn 8) ) werk, maar toen stond alles op EHAM aardig goed.

Ik wil de AFCAD file best delen, maar besef dat om het goed te laten werken je nog aardig wat moet doen:
- Van alle AI kisten in de .cfg de variable wing_span=xxx.xx goed zetten (real wingspan in feet)
- Alle AI kisten die op de Apron moeten parkeren de code ATC_PARKING_TYPES=RAMP, GATE geven
Je kunt de AFCAD natuurlijk ook zo gebruiken, de parkeer logica van AI traffic zou er in ieder geval niet slechter op moeten worden.

Een hoop werk, maar leuk en leerzaam om te doen. Eindelijk weet ik zo'n beetje hoe het AI traffic gebeuren werkt. Dat leverde meteen een nieuw project op ... ik ben nu bezig om zelf mijn traffic pakket te maken.
Waarschijnlijk heb je het al gevonden, maar just in case kan je op het Alpha India forum de laatste
AIG Aircraft Radius Table en Parking Code Table vinden.
Vergeet ook niet de exits aan de aircraft.cfg toe te voegen zodat de gates ook aan de ai planes koppelen.

Een leuke afwisseling op FSX is het onderhouden ervan. AI planes toevoegen of updaten en flightplans toevoegen.
Ik heb ook een aparte traffic.bgl gemaakt voor als ik op Kai Tak vlieg en het daar vol wil hebben.

Het is echt aanrader om voor je airbussen EvolveAI, DJC en The Fruit Stand te gebruiken. Op avsim staan een hoop airlines en veel daarvan ook in 32bit textures. Wat ouder maar zeker een aanrader zijn de FSPainter 772v3 en 773v3 paints. De Project Opensky Boeings en ERJ's zijn ook perfect als ai traffic te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Inderdaad een leuke afwisseling tussen het vliegen door.
Ik had deze pagina gevonden voor bruikbare models :
http://www.fsonline.dk/en/index.php?title=AI_aircraft_models

Gister BAW gecompiled en vanmiddag vanaf EGLL naar LHBP gevlogen. Heathrow staat met alleen BAW al aardig vol. Helaas hebben m'n framerates er wel onder te lijden, maar met Aerosoft Heathrow, flink wat AI en slecht weer (ook niet ideaal voor je fps) haal ik zo'n 13-14 fps nu. Opstijgen gaat daarmee prima, maar landen zou iets soepeler mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Wie kent het probleem dat vliegtuigen en andere zaken zoals karretjes, autos etc om de zoveel seconden opeens op en neer bouncen alsof FSX een hik heeft?
Dacht dat het kwam na installeren van WOAI, maar na deinstall gebeurd het nog steeds.
Draai dezelfde scenery als ik al 3/4 jaar draai, maar het is afgelopen dagen opeens verschenen.
Laatst geinstalleerde zaken gedeinstalleerd om dat uit te sluiten, maar heeft niet geholpen.

Is nogal irritant want als je de realism settings hoog hebt, ziet FSX het als een crash en kan je weer opnieuw beginnen :'(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik heb dat ook soms, meestal als ik tussen fullscreen/desktop/terug fullscreen doe... is niet gek veel aan te doen denk ik.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:03

Saven

Administrator

Nog steeds niemand een reactie op mijn vraag over die Flight Director switch in de default airbus in FSX? Waarom die niet uit wil, en daardoor het landen erg lastig maakt? ;(

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Interessante Add-On: de Electronic Flight Bag (http://www.aivlasoft.com/products/index.html). Je kan een 30-dagen trial downloaden.

Zie topic op AVSim http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=275795

[ Voor 22% gewijzigd door Tallguy op 11-02-2010 08:23 ]

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Kensei schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:21:
Interessante Add-On: de Electronic Flight Bag (http://www.aivlasoft.com/products/index.html). Je kan een 30-dagen trial downloaden.

Zie topic op AVSim http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=275795
Ziet er leuk uit, maar wel vrij duur.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

IStealYourGun schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:09:
[...]

Ziet er leuk uit, maar wel vrij duur.
50 Euro voor charts? Dat valt mij 100% mee. Zeker met alle features die ze hebben ingebouwd. Beter dan alle AIP's doorspitten :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:47
Iemand de nieuwe screenshots van Schiphol (FS2004) al gezien??? Klikkerdeklik

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Looks good!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Ziet er super mooi uit!
Kan niet wachten tot ie er voor FSX is.

• seal74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:04:
Dat kan een aantal verklaringen hebben:
1. Een single prop bij een rechtsom draaiende motor loopt altijd weg naar links omdat de propellor rechtsom draait. De wet van newton zegt actie = -reactie. Daarnaast heeft de neergaande propellor (links) een grotere invalshoek dus meer trekkracht.

2. Multi engine. Het kan zijn dat je linker motor meer trekkracht geeft dan de rechter. Het vliegtuig trekt dan naar rechts. Controleer dus of motoren evenveel trekkracht op dat moment hebben,

3. Crosswind. Indien er wind komt vanaf 90 graden dan duwt de wind je richtingsroer naar links waardoor je neus naar de wind toe draait, (dit effect treed alleen op als je contact met de grond hebt)

4. Een verkeerd afgestelde ruddertrim.

5. Verkeerd afgestelde trim of callibratie op je Joystick,.. Dit kun je simpel testen in het configuratie scherm van joystick. de x en y as en je rudder as moeten in het midden staan als je je controls loslaat,

Verwijderd

Saven schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:57:
Nog steeds niemand een reactie op mijn vraag over die Flight Director switch in de default airbus in FSX? Waarom die niet uit wil, en daardoor het landen erg lastig maakt? ;(
Nee, sorry, geen idee. Ik post alleen maar om je even te laten weten dat ik je vraag (al een paar keer) gezien heb... ;) Ik denk dat hier niet veel lui de default Airbus vliegen Ik niet, in ieder geval.

Verwijderd

Kan iemand me een leuke panel aanraden voor de 737-800 van Project Open Sky?

Dat trekken naar rechts is ondertussen wel opgelost... Blijkbaar toch iets met de engines :o
Op de gauge stond de info correct, maar in spotplane view stond er gewoon eentje stil. Héél vreemd. Heb ondertussen een andere panel gebruikt en het probleem is verholpen, maar daar werkt de throttle quadrant en radio stack weer niet... ILS approach is zo goed als onmogelijk. Vrij kut voor m'n approach op EFHK in de mist. 'k zie het ding niet eens liggen vanop 2000 ft.

Prachtige luchthaven daar (EHAM) Maar als brave belg vlieg uit altijd vanuit Brussel ^^
Aerosoft heeft die ook prachtig weten vorm te geven :o

Verwijderd

Ziet er goed uit die EHAM versie. :)
Hopelijk is het niet een al te grote FPS killer.

• FSXnoob
iemand ervaringen met flight 1 md80 pro @ fsx ?
Hoe in godsnaam je repaints moet installeren via hun text-o-matic gebeuren..

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Saven schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:57:
Net twee keer geprobeerd, FD switch wil inderdaad niet uit tijdens approach. Maar waarom moet het uit, het zit niet echt in de weg. Wat gaat er dan niet goed? Ik vermoed dat je iets anders verkeerd doet. Die geniepige knopjes voor speed, heading etc, daar is lastig aan te zien of ze actief zijn of niet. Even met de muis erover en je weet het. Hmm toch niet lastig ;) Probeer eens een ils approach, vlak voor de landing je autopilot en autothrotle uit zetten, dan kan het niet mis gaan. Niet vergeten op je snelheid te letten natuurlijk.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Die default A320 vliegt als een wasmachine en er klopt werkelijk geen enkele knop in die cockpit. Je kunt dan nog beter de default 737 vliegen, die lijkt nog ergens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:06:
Kan iemand me een leuke panel aanraden voor de 737-800 van Project Open Sky?

Dat trekken naar rechts is ondertussen wel opgelost... Blijkbaar toch iets met de engines :o
Op de gauge stond de info correct, maar in spotplane view stond er gewoon eentje stil. Héél vreemd. Heb ondertussen een andere panel gebruikt en het probleem is verholpen, maar daar werkt de throttle quadrant en radio stack weer niet... ILS approach is zo goed als onmogelijk. Vrij kut voor m'n approach op EFHK in de mist. 'k zie het ding niet eens liggen vanop 2000 ft.

Prachtige luchthaven daar (EHAM) Maar als brave belg vlieg uit altijd vanuit Brussel ^^
Aerosoft heeft die ook prachtig weten vorm te geven :o
Kijk eens op deze site... Mooi semi realistich panel met IRS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:16:
Ziet er goed uit die EHAM versie. :)
Hopelijk is het niet een al te grote FPS killer.
Aerosoft kennende.. zet je geld op ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Aerosoft killt zeker de fps, vooral die bij Heathrow.

Ook flytampa hoor, vooral bij Boston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:31:
[...]

Kijk eens op deze site... Mooi semi realistich panel met IRS!
Die ga ik zeker eens uitproberen vanavond.

Voorts... voor de normale freeware vliegtuigen... Kun je een approach koppelen aan de vluchtroute? 'k heb hier de approach procedure toegevoegd aan m'n flightplan, maar het klop natuurlijk niet. Er zouden nogal misselijkmakende stoten uitgehaald moeten worden :D

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-16F5_4B75907B.gif
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-EAB9_4B75907B.gif

Dus... is het mogelijk op dit geheel te automatiseren zodat m'n vliegtuig netjes een route volgt die 'm tegenover de runway zet zoals op de afbeelding en dat je dan gewoon verder ILS inschakelt en zijn ding doet zodat je enkel nog maar zelf even moet landen? En volgens welke regels en welke waypoints sluit je ze naadloos aan mekaar? Krijg je dan nog steeds ATC instructies ivm met heading?

Nou... 'k had hier nog een andere panel waarbij niet alles pluis was en zelf manueel heb moeten alignen, wat ik echt moeilijk vind :s *honestly O.o* Ben dus met m'n B738 voorbij de piste geslipt uiteindelijk.

Na refueling vertrokken richting Reykjavik, maar toen liep het helemaal mis. Taxiing ging goed, take off misschien wat te wild gedaan? Ik had de brakes ingehouden, geleidelijk aan opgetrokken en dan alles los gelaten om me maar uit de voeten te maken voor die 2 inkomende vliegtuigen (OMG O.o ATC!?). Nu weet ik niet of het daaraan ligt (vliegtuig schoot als een kogel weg :D ), aan een vermoedelijke tailstrike of schade bij het landen, maar het gans hydraulisch systeem was naar de zak na nog geen 200ft in de lucht te zijn. Niks meer mee aan te vangen :| Hij is blijven stijgen, met de wind beginnen rollen naar links en toen in zee gevallen. Er staan in m'n settings geen random failures of wat dan ook aan 8)7

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-9FE4_4B75923C.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-7424_4B75923C.jpgAfbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-FDF7_4B75923C.jpg

Meh... 't was niet meer te redden. Echt vies :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, even wat low and slow pics van m'n vlucht van Mt. Beauty naar Geehi (down under). Ik heb de route zo gemaakt dat ik laag kan vliegen door valleien en over water: heerlijk. Hier is de route:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/zy6dtt.jpg

En hier zijn de pics (klik voor grotere):

Ochtend boven de bergen:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1z14me1.jpg

Een dam. En dan zijn er nog steeds mensen die water op High 2x nutteloos vinden...

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/fbygz7.jpg

Als het ff kan volg ik wegen: lekker heen en weer gaan over de bossen. De weg ziet er met Extremely dense autogen een stuk beter uit, doordat 'ie wat verborgen ligt tussen de bomen:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2pyn9xl.jpg

We verlaten de wildernis even:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/amchz9.jpg

Een weidse vallei:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ea1fv8.jpg

Een weidse vallei, deel 2:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/359i74m.jpg

Ah, daar zie ik een kortere weg:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/28wpjso.jpg

Nee, hier moeten we nog niet landen. Ik hou er van vlak over heuvels te scheren en 'in' de bocht te kijken:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15qb3i9.jpg

Weer de wildernis in: daar ergens rechts moeten we zijn: het wordt aardig krap...:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/behw07.jpg

Nou, daar ergens is het... verborgen in 'the middle of nowhere':

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/wquj68.jpg

Ja, daar is de landingsbaan. Nou ja, baan... nogal krap en smal en kort...:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/3492ghu.jpg

Gelukkig heeft m'n C185F daar geen moeite mee:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/iqeo38.jpg

Zoals je ziet, geen externe screenshots, zoals je meestal ziet, maar ik verlaat de cockpit nooit tijdens het vliegen, dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeer leuk uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

VFR boren is het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Blijft jammer dat je niet zelf z'n beeld kan kiezen wat standaard word voor je een YT filmpje afspeelt, ik heb 3 van die raampjes dus en op geen van de 3 staat de 777, waar het filmpje toch over gaat pff.. 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UturbW2zSH8]

Me next one word de 100ste.. dat moet iets bijzonders worden maar geen idee pff..

[ Voor 38% gewijzigd door FSXnoob op 14-02-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste shot waarin het landingsgestel wordt ingetrokken is wel heel erg gaaf met die wolken zo op de achtergrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar lichtere screenshots dan gisteren, toen ik vroeg in de ochtend vloog. Deze zijn gemaakt tijdens 1 korte vlucht. Ik ben echt gek op Extremely dense autogen, niet alleen boven grote bossen, maar ook op de vlaktes maakt het alles net ff wat voller en echter. Moet je die perfect gepositioneerde autogen bomen op de derde pic eens zien, langs het weggetje. Prachtig. :P (Klik voor grotere jpg's.)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/24e3zu8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/23h3ndc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/u3p5v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2cp7wb6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er gelikt uit! :)
FSX of FS2004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. ;) Probeer dit soort graphics maar eens uit FS2004 te krijgen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, FS2004 met veel addons en tweaks gaf/geeft ook nog steeds mooie beelden.
Zoiets red ik niet met mijn FSX.
Toch maar eens sparen voor een upgrade.
(Nu nog een E6600, 4GB + 8800GTS640).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:26:
FSX. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. ;) Probeer dit soort graphics maar eens uit FS2004 te krijgen! :P
Wat zijn je pc specs dan? het ziet er te goed uit gewoon _/-\o_

Ik hou me hart al vast, vast me hele maandsalaris haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat valt wel mee: een i7 920 @ 3.3 met stock cooler, 6 Gb RAM (nogal traag CLS 9 trouwens) en een GTX285, stock. Een leuk systeem maar ook geen topper, helemaal niet met de CPU op 'slechts' 3.3.

Maar ik heb FSX dan ook helemaal gericht op GA/bushflying, dus ik heb 0,0 AI (alleen 15% auto's) en ik draai geen zware airliner-addons. De Carenado C185F is op dit moment m'n default en die is net zo 'zwaar' als een default Cessna.

Doordat ik geen heavy hires airliner VC heb, kan ik FSAA ook wat lichter instellen (ik gebruik nu zelfs de ingame FSAA!) en heb ik nHancer verwijderd en via het nVidia control panel alles zoveel mogelijk op performance gezet i.p.v. kwaliteit. Maar echt, verschil zie je helemaal niet (behalve dan wat betreft FSAA) wat visuals betreft. Maar wel wat performance betreft!

Tot slot heb ik 1 tweak in m'n fxg.cfg (Bufferpools op 500000), gebruik ik de limiter addon en heb ik (sinds dit weekend) de res op 1680x1050x16 i.p.v. 1680x1050x32. Dat laatste, plus het instellen op performance via de driver, heeft het mogelijk gemaakt dit weekend te gaan van Dense autogen naar Extremely dense autogen! Het verschil is enorm, moet ik zeggen.

En ondanks al die knievallen voor performance ziet alles er prachtig uit. Mooier zelfs, dankzij de hogere autogen. :)

En BTW (niet onbelangrijk!!!) dat het er zo goed uitziet is voornamelijk te danken aan FTX...!!! Want out of the box krijg je dit dus echt never nooit niet met FSX, hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
DX10 brengt mij weinig goeds bij fsx, gelijk uitgezet. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 15-02-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb DX10 een tijdje gebruikt omdat het bij mij beter werkte, maar nu ik m'n systeem beter heb ingesteld en getweaked, loopt DX9 beter...! DX10 had toch teveel nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Mwah, ik merkte gewoon dat dingen gingen flikkeren, verlichting werd opeens heel vaag etc....
Water vind ik onrealistich...

Heb ff gefrapsd, snel ff landing van 747 @ Sint maarten.

ff kijken of ik deze wel goed krijg gecomprimeerd, aangezien virtual dub het niet doet met x64, tenminste krijg geen divx codec voor dat programma geinstalleerd, heb nu corel

ff snel filmpje, gebruik nu corel voor video's.
van 500mb naar 16mb!

Btw tuzla, hoe zorg jij ervoor dat je video's makkelijk gevonden worden, kan die van mij de 1ste pagina's niet vinden, ook al typ ik de hele exacte titel in...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZwDfaBlU3jI]

[ Voor 29% gewijzigd door Mr.Joker op 16-02-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mr.Joker schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:42:
ff kijken of ik deze wel goed krijg gecomprimeerd, aangezien virtual dub het niet doet met x64, tenminste krijg geen divx codec voor dat programma geinstalleerd, heb nu corel
Je kunt gewoon de 32bit VirtualDub gebruiken en bijvoorbeeld ffdshow met de VirtualDub plugin installeren, dan heb je tig codecs om uit te kiezen. Zo heb ik het ook maar gedaan op m'n PC, omdat ik bij de 64 bits versie van VirtualDub niets geïnstalleerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Tuzla: kan je niet een keer (als je tijd en zin hebt) een soortement how-to maken voor het maken van YouTube filmpjes zoals jij doet? Ik denk dat er heus wel animo naar is bij de GoT piloten om dat zelf ook een keer te proberen.

Kan ik 'm dan ook opnemen in de startpost van het volgende deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik zal wel in de toekomst een klein how-to maken ja, met de basis van frapsen met ezdok-camera en wat makkelijke editing dingetjes voor dr na.

Het filmen is opzich niet moeilijk, als je het met ezdok camera doet of standaard views gebruikt. Daarmaa kan je het zo mooi, simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Een landing kan je in 40 seconden in 1 deel opnemen, of 40 seconden als 1 deel + 2 min daarnaast uit diverse hoeken als extra, hoe je het doet is puur persoonlijk dus..

Frapsen is dus makkelijk, video editing maakt het verschil, en dat is ook gevoelig ding waar je heeel veel mee moet rotzooien wil je dat leuk krijgen. Als je de orginele gefrapste filmpje naast de bewerkte zet dan zie je een wereld van verschil, geloof me maar dat mijn graphics minimaal 20/30% slechter zijn ingame dan op de video's.

Video editing is netals photoshop, als je weet hoe het werkt dan kan je alles voor elkaar krijgen.

Heer en meester ( in bewerken van video's ) john5700, Hoe goed zijn pc ook is zo scherp is het dus never nooit zonder editing allemaal. Sommige shots zijn normaal, andere zijn flink gelikt en extra fijn. Ik probeer zoveel mogelijk van hem af te kijken maar die man is gewoon prof, hij verteld nooit aan mensen hoe en wat die gebruikt, mja hij is ook partner van youtube dus verdient z'n geld zo, dan gaat die niks blootgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb ruzie met fsx.

Me panels doen het niet meer bij de md11 en 747.
Probleem kwam na het installeren van de md-11 ( had als eerste de 747 )

EDIT: na de md-11 verwijdert te hebben doet hij het weer, maar is er geen patch ofzo waarbij je allebei kan gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door Mr.Joker op 17-02-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Hier maar eens een screenshot: DutchBird holding short op EBBR :P

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8295/dbr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mr.Joker schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 02:39:
Heb ruzie met fsx.

Me panels doen het niet meer bij de md11 en 747.
Probleem kwam na het installeren van de md-11 ( had als eerste de 747 )

EDIT: na de md-11 verwijdert te hebben doet hij het weer, maar is er geen patch ofzo waarbij je allebei kan gebruiken?
Geen idee hoe jij het doet, hier doen beide producten het allemaal normaal samen. Maybe heb je niet op z'n ja dingetje goed geklikt als je het de eerste keer opstart/laadt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ja wel gedaan, maar me 747 cockpit die houdt er ook mee op na 4 seconden. ( Ook na deinstalleren van md11 )

FSX doet weer leuk, beeld wordt uit het niets helemaal zwart, ook de menubalk....

Wordt een beetje ziek van dat opnieuw installeren de hele tijd...

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 17-02-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:00
Mr.Joker schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:04:
Ja wel gedaan, maar me 747 cockpit die houdt er ook mee op na 4 seconden. ( Ook na deinstalleren van md11 )

FSX doet weer leuk, beeld wordt uit het niets helemaal zwart, ook de menubalk....

Je zou het even op het PMDG support forum kunnen vragen daar helpen ze je vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Aerosoft heeft Schiphol uitgebracht. Eerst de FS2004-versie. De FSX-versie kan nog geruime tijd duren. Dat wordt voor mij dus nog een tijdje wachten.

Ben benieuwd naar de eerste pics en indrukken. Er zullen genoeg hierop hebben gewacht. Laat de pics maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is goed nieuws, binnenkort maar eens uitproberen.

Ik heb sinds kort overigens TOPCAT aangeschaft en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het maakt performance berekeningen makkelijker en voegt weer wat extra realisme toe. Wat mij betreft dus zeker een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:04:

Als je een legale PMDG installatie (van beide kisten) hebt, neem dan even met PMDG contact op.

Zo niet, tja, de panels gaan nu eenmaal op zwart als de software een gehackte install opmerkt. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Joni schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:58:

Ik heb sinds kort overigens TOPCAT aangeschaft en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Het maakt performance berekeningen makkelijker en voegt weer wat extra realisme toe. Wat mij betreft dus zeker een aanrader! :)
Ziet er interessant uit. Ik had al meer mensen gezien die topcat gebruiken (je komt het voornamelijk tegen op AVSim forums).
Kan je zelf al wat meer erover vertellen? Ik zie dat het integreert met een aantal PMDG kisten en Level-D. Blijft het op de achtergrond draaien en krijg je tijdens je vlucht updates?
Houdt het bijv ook rekening met een 1 uur delay in een HOLD (wat vlgs mij default gecalculeerd moet worden als reserve van je vliegtuig).

Ben wel benieuwd naar jou eigen ervaringen. Kunnen we misschien bij het volgende deeltje ook naar verwijzen :*)

Ben zelf bezig met FSPassengersX. Loop alleen nog regelmatig (vlieg momenteel alleen met de Ariane 738X2) aan tegen een overspeed issue, ook al vlieg ik realtime. Dat kost me keer op keer punten. Heb nu ook eindelijk een keer een touchdown gedaan zonder klapband te krijgen (daar wordt veel over geklaagd dat je dat binnen no-time krijgt).
Maakt het geheel toch weer wat 'echter':
- RadarContact 4 waar je je hoofd bij moet houden (omdat ik de co-pilot niet laat communiceren met ATC)
- je hele FP regelen in de FMC incl een goede startup van het vliegtuig (geen default FS 737 meuk dus)
- je hardware add-ons van Goflight en CH die niet moeten stuiteren zodat je een smooth vlucht hebt
- met FSPasX ook alles inregelen qua gewichten, brandstof, ETA op DEST en vooral een zijdenzachte vlucht geven zodat je goede punten krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Tallguy op 18-02-2010 09:23 ]

• Sleepie
TOPCAT ziet er inderdaad erg goed uit en is ook best interessant geprijsd. Ik denk dat ik die maar eens aan moet schaffen.

RadarContact heb ik nu een paar weken in gebruik en ik heb er een beetje wisselend gevoel over. De ATC is zeker beter dan de default FSX ATC, maar ik maak toch nog teveel rare dingen mee om het echt het predicaat "Goed" te kunnen geven.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Sleepie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:46:
TOPCAT ziet er inderdaad erg goed uit en is ook best interessant geprijsd. Ik denk dat ik die maar eens aan moet schaffen.

RadarContact heb ik nu een paar weken in gebruik en ik heb er een beetje wisselend gevoel over. De ATC is zeker beter dan de default FSX ATC, maar ik maak toch nog teveel rare dingen mee om het echt het predicaat "Goed" te kunnen geven.
Zoals?? :?

Verwijderd

FSPassengers leek mij ook wel geinig, maar veels te duur, eigenlijk... 36,90! Ik heb ook gekeken naar Air Hauler, maar da's me weer te ingewikkeld: veel te veel geregel en gedoe. Dat programma lijkt me wel veel uitgebreider dan FSPassengers en kost 29,95. Die prijzen van FSX-addons slaan vaak helemaal nergens op...

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Kensei schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:17:
[...]

Ben zelf bezig met FSPassengersX. Loop alleen nog regelmatig (vlieg momenteel alleen met de Ariane 738X2) aan tegen een overspeed issue, ook al vlieg ik realtime. Dat kost me keer op keer punten.
Ik heb deze penalty maar uitgezet, gek werd ik er van. Doe je eigenlijk alles goed, krijg je een penalty door de wind-bug van fsx (zie ook een aantal pagina's). Fsx kan soms spontaan de windrichting veranderen. Vlieg je rustig een veilige 465, ineens 520, Penalty.
Timeacceleration penalty staat ook uit, ik ga niet uren zitten kijken hoe de autopilot zijn werk doet. Saai baantje, piloot ;)

• Sleepie
"KLM1430, you're 5 miles out, cleared to land 36C" (AI Aircraft)
Meteen daarna
"Martinair 945, line up 36C and wait" (ikke)

Verder laat hij je wel erg vroeg descenden (50-70nm voor m'n T/D point is niet ongewoon). En dan heel vaak laat ATC me hangen op FL110. Vervolgens krijg ik op 30 miles out een 'base leg' en een descend to 3000ft, meteen gevolgd door "You're 27 miles from the runway cleared ILS27L".

Dingen als een Riviera Approach op Nice zijn wel mogelijk door de optie IAP approach te kiezen. Echter, die optie komt imo pas te laat beschikbaar en wat vooral irritant is, is dat je door drie menu's heen moet (IAP App kiezen, soort approach kiezen en dan de runway kiezen). Op zich niet erg, ware het niet dat dat menu pas op een keuze reageert als ATC 'idle' is. Met wat AI traffic in de buurt duurt het dus allemaal nog een stuk langer en wordt je minuten lang uitgefoeterd door ATC omdat je van je path afwijkt .....

Ik zeg niet dat het slecht is, maar hier een daar nog voor verbetering vatbaar is mijn opinie.

• rdluca
  • Niet online
Ik zit zelf aan FS2crew te denken. Heeft iemand daar al ervaringen mee?

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Jake Bullet schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:
[...]

Ik heb deze penalty maar uitgezet, gek werd ik er van. Doe je eigenlijk alles goed, krijg je een penalty door de wind-bug van fsx (zie ook een aantal pagina's). Fsx kan soms spontaan de windrichting veranderen. Vlieg je rustig een veilige 465, ineens 520, Penalty.
Timeacceleration penalty staat ook uit, ik ga niet uren zitten kijken hoe de autopilot zijn werk doet. Saai baantje, piloot ;)
M.b.t. de wind bug heb ik een paar weken geleden een postje toegevoegd waarin ik aangeef dat als je wat met de instellingen van FSUIPC gaat rommelen, onder het tabje Winds, het probleem mogelijk wat minder wordt. In ieder geval heb ik er sinds ik die aanpassing gedaan heb, geen last meer van :) Heb je die al geprobeerd? (Moet je wel regged versie van FSUIPC hebben....)
ik heb alleen nog maar last van random BSOD's ;(

Ik gebruik ook FS Pax en het bevalt me uitstekend !! Flinke hoeveelheid toegevoegde realisme en vooral de beoordeling van m'n vlucht vind ik leuk. Ben er nu weer even uit omdat ik de MD-11 van PMDG aan t leren ben, maar zodra ik die onder de knie heb gaat FS Pax er weer aan geloven.
Zit nu te klootviolen met het "lijmen" van flight plans in de FMC... ik heb steeds discontinuities... Iemand die me daarmee kan/wil helpen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Gulf_5 op 18-02-2010 18:33 ]

iets met foto's...

• FSXnoob
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:07:
FSPassengers leek mij ook wel geinig, maar veels te duur, eigenlijk... 36,90! Ik heb ook gekeken naar Air Hauler, maar da's me weer te ingewikkeld: veel te veel geregel en gedoe. Dat programma lijkt me wel veel uitgebreider dan FSPassengers en kost 29,95. Die prijzen van FSX-addons slaan vaak helemaal nergens op...
FSPX is het geld dik waard, geeft fsx een heel nieuw dimensie met vliegen, management, keuzes maken alles word leuker en beter.

Verwijderd

Tuzla schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:12:
[...]

FSPX is het geld dik waard, geeft fsx een heel nieuw dimensie met vliegen, management, keuzes maken alles word leuker en beter.
Hm, misschien moet ik nog maar eens kijken dan... Ik vond Air Hauler er interessanter uitzien, veel meer te doen en zo (en nog goedkoper ook), maar da's dan ook weer een nadeel. Bovendien kan je niet zomaar zelf bepalen waar je wilt vliegen en met welk vliegtuig. Is FSPX wel interessant voor GA en bushflying...? Veel opties lijken me gericht op airliners.

Verwijderd

Gosh :s

Nu zie ik pas waarom ik er maar niet in slaag te landen op BIRK in Ijsland O.o
Die runway is maar 1500ft... veel te kort voor m'n 737-800 :')

Daar gaat m'n vlucht EFHK -> BIRK Dat wordt dus flightplan go-around, flightplan aanpassen naar de andere luchthaven een beetje verder *zucht*

By the way, op BIRK slaag ik er niet in een ILS approach uit te voeren op RWY19. ILS Freq: 109.90Mhz. Enig idee waarom? Het piept wel, maar wanneer ik APP inschakel op de AP, vliegt ie een tijdje door, dan kleine correctie en ineens stijgt hij heel fel, gevolgd door stall en alle shit dat volgt 'm terug recht te krijgen zonder te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:33:
[...]

Hm, misschien moet ik nog maar eens kijken dan... Ik vond Air Hauler er interessanter uitzien, veel meer te doen en zo (en nog goedkoper ook), maar da's dan ook weer een nadeel. Bovendien kan je niet zomaar zelf bepalen waar je wilt vliegen en met welk vliegtuig. Is FSPX wel interessant voor GA en bushflying...? Veel opties lijken me gericht op airliners.
Als je je wilt verdiepen in airlines en veel vliegen, + alles wat er bij komt en hoort wilt bijhouden dan moet je FSPX zeker kopen en durf ik garant te staan voor niet goed, geld terug van mij.

En het mooie is je kan het zo moeilijk of makkelijk doen als je wilt, begin een company met lening, 1 vliegtuig, de cheat en dan begin je met half miljoen, maak een low-cost airlines met veel passagiers of maak het duur en luxe met minder.. regel het eten, drinken, benzine, verzekering etc etc..

En zelf natuurlijk de vluchten volgens het boekje doen van gate-tot-gate, netjes vliegen, landen, zorgen dat ze zich niet vervelen tijdens de vlucht etc, je noemt het maar op en het kan.

Voor bushflying is er niet veel, wel de optie om toeristen rond te vliegen enzo zodat ze beetje van het uitzicht genieten, maar als je het alleen voor dat doet dan gebruik je de boel maar voor 2% en is t zeker niet kopen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Tuzla schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:12:
[...]eenboel[...]

benzine,

[...]en nog wat[...]
:z maar je filmpjes zijn super 8)

:edit
nou vooruit... in basis klopt t wel, t bestaat allebei uit koolwaterstoffen :+ ;) :P
(bron: kwero.nl)
Benzine is een mengsel van koolwaterstoffen dat wordt gebruikt als brandstof voor benzinemotoren en als oplos-en schoonmaakmiddel. Het is een distillatiefractie van aardolie met een lage viscositeit en betrekkelijk laag kooktraject.

Kerosine is een bij gefractioneerde destillatie van aardolie verkregen middenfractie,volgend op de benzinefractie. Het wordt verkregen bij een kooktraject van ca 150 graden celcius-290 graden celcius.Het is een mengsel van alifatische(paraffine en isoparaffinen) en cyclische(aromaten en naftenen) koolwaterstoffen en bevat wisselende hoeveelheden zuurstof-stikstof-en zwavelverbindingen van koolwaterstoffen. Kerosine als brandstof wordt gebruikt in straalmotoren van vliegtuigen.

Maar om het eenvoudiger te zeggen: zowel benzine als kerosine zijn mengsels van koolwaterstoffen, alleen bestaat kerosine uit zwaardere componenten.
Hetzelfde geldt bijv ook voor diesel.
:edit
en nog sterker... een vliegtuig KAN draaien op benzine ;)
http://www.goeievraag.nl/...kerosine-bijv-bezine.1661

tis alleen vanwege de prijs dat men dat niet doet...

[ Voor 79% gewijzigd door Gulf_5 op 19-02-2010 08:36 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Gulf_5 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:27:
[...]
Zit nu te klootviolen met het "lijmen" van flight plans in de FMC... ik heb steeds discontinuities... Iemand die me daarmee kan/wil helpen ?
Vertel en leg uit wat er mis gaat? Heb zelf ook tijden de MD-11 (FS9 weliswaar) gevlogen. Superkist, vooral je je 'm met add-ons hardware (VRinsight MCP-combo, GF-T8 en GF-TQ6) koppelt. Kon dmv schakelaars en knoppen de engines starten, lichten aan etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Klein MD11 vraagje.
Ik heb een G11 keyboard van logitech en gebruik nu die macro button's om snel te switchen tussen de verschillende 2D screens. Ik zou die echter liever gebruiken voor 3D, enig idee hoe ik dit klaar zou krijgen, heb al geprobeerd in de settings van md11 maar voor één of andere reden neemt hij mijn shortcut's niet over. Google didn't helped allot.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mijn city-trips met fspassengers x. Ik hou niet van lang vliegen, gewoon korte vluchtjes van +- 300 km vind ik voldoende :+

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2luxhlt.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door FSXnoob op 19-02-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat ILS approaches het niet meer correct doen als je FS Global hebt geinstalleerd?
De approach op Keflavik RWY02 lukt totaal niet. Ik vlieg op 2800ft, tel er 71ft bij voor de hoogte van't vliegveld. Kom lang het zuiden aangevlogen en zit de HDG in op 019 om zo min of meer in de as van de runway te komen alvorens op het APP knopje te drukken en HDG, ALT, VS uit te zetten. Resultaat is dat het vliegtuig precies serieus onder de glide scope komt te zitten, en 'm dus dik 2 à 3 km voor de runway crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

@ Kensei:
Ik heb voor al m'n vluchten de juiste charts, of weet er aan te komen. De SID invoeren vanaf de T/O rwy gaat goed. Dan vanaf het einde van de SID, op weg naar de volgende waypoints gaat ook goed (maar soms ook niet, dan heb ik een disconiuty tussen de eerste waypoint en t laatste punt van de SID. Het omgekeerde gebeurt bij de STAR.) De STAR op zich gaat goed.
De disconuities zitten hem tussen de SID / route en de route / STAR zeg maar....
Verder vind ik t best lastig om uberhaupt een route te maken... Korte stukjes gaat wel, maar over langere afstanden wil t niet zo lukken... Er zijn wel tooltjes voor en websites, of FS Navigator, maar bij die laatste bijvoorbeeld kom ik er niet uit hoe t werkt.... en een export functie die m panklaar voor je FMC bakt, zodat je m zo kan inladen, ben ik nog niet tegengekomen...

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Zijn er mensen die de software van http://www.flightdecksoftware.com/ gebruiken?
Behoorlijk wat features, hardware support en wordt volop verder ontwikkeld.

Misschien tegelijk een aanrader om in de topicstart toe te voegen?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:41:
Mijn city-trips met fspassengers x. Ik hou niet van lang vliegen, gewoon korte vluchtjes van +- 300 km vind ik voldoende :+

[afbeelding]
Is die flightsmap onderdeel van FSPassengers? Of is dit een losse tool waarmee je je logboek van FSX visueel kan laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Is van FSPassengers zelf, zie je al je vluchten in de wereld + report's er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb zostraks eens de FSX Adventures KLM Missionpack geïnstalleerd en de eerste 'missie' gevlogen. Amsterdam - Heathrow in een 747. Op EGLL was runway 09L in gebruik, dus netjes een approach in de GPS gezet (ILS 09L LAM Transition)... Kan de autopilot de laatste 2 bochten voor de runway niet aan :P.

Missed approach, opnieuw ILS 09L aangevraagd, dan maar met Vectors to Final. Krijg netjes instructies van ATC, totdat ik op een gegeven moment bijna 60nm weg ben en men blijkbaar helemaal vergeten is dat ik nog naar Heathrow wilde. Vervolgens zelf maar aan de hand van de LON VOR en een NDB in de buurt een track gevlogen waarmee ik mooi voor de baan uitkwam en m'n flightplan opnieuw ingevoerd.

FSX ATC is dan wel slecht, je wordt zo wel gedwongen jezelf te redden als het ware :P. Leuke vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tripje Genève - Brussel (LSGG - EBBR). Addons in gebruik:

- FSDreamteam LSGG
- Aerosoft Mega Airport Brussel
- GEX Eur
- UTX Eur
- REX 2.0
- PMDG Jetstream 4100

Route:

ARBOS 5N SID - DJL - CTL - CIV - ARVOL 3A STAR (beetje aangepast, CIV - RODRI - KERKY)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2739/4379763809_e9146520f2.jpg
Net vertrokken vanuit Genève op de ARBOS 5N SID.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2747/4380519926_beea3b71fc.jpg
FSX kan met wat addons toch echt mooie plaatjes laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/4380520706_14569ec56f.jpg
Al mooi licht geworden terwijl ik Brussel nader op een afgesneden ARVOL 3A STAR. Door de wind had ik een arrival verwacht op 07L, ondanks het voorkeur systeem op Brussel. Helaas hadden ze gewoon 25R en 25L in gebruik en kon ik ook geen andere runway kiezen. Omdat het een beetje kort tijd was om nog in de FMS te kloten gewoon maar m'n oude approach aangevraagd met een circling op 25R. Vervolgens m'n approach gevlogen tot op 3000ft en een downwind 25R.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2437/4380521102_6b1ac0107c.jpg
Dus, downwind 25R.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2733/4379765895_7cebf31180.jpg
Long final.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2741/4379766283_d63ce5598a.jpg
Short final, beetje laag en rechts van de centerline.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4379767125_6e4ea273fe.jpg
Op de grond, de landing was alsnog vrij zacht en redelijk in het midden van de baan.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4379767527_d40bb74803.jpg
Tijdens de lange rit naar m'n 'gate' even rondgekeken. Brussel is bij mij niet zo zwaar op de framerate en ziet er wel mooi uit. Leuk vliegveld.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2753/4379767957_33aea27dcc.jpg
Klaar met de shutdown, alle passagiers eruit en wachtend op brandstof en nieuwe passagiers.[/center]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaatjes :D

't ziet er naar uit dat je goed bent voor een night stop daar op die 'gate' ;-)
Heb er ooit eens een avondshift gedaan:"Ja mannen, alles wat nu uit de lucht valt is voor jullie."

Werk genoeg gehad die avond met al die Avro's :o Die hebben me letterlijk sterren doen zien. Verdomd harde vliegtuigen ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de combinatie van beide het beste resultaat? Zonder conflicten? En als je zou moeten kiezen, welke is de beste? (kwaliteit/performance) moeilijk om te kiezen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:41:
[...]
Heb je met de combinatie van beide het beste resultaat? Zonder conflicten? En als je zou moeten kiezen, welke is de beste? (kwaliteit/performance) moeilijk om te kiezen
Kiezen is lastig omdat het twee totaal verschillende pakketten zijn: het is appels met peren vergelijken. Even héél kort door de bocht gezegd: GEX geeft nieuwe (generic) groundtextures en UTX geeft 'echte' wegen en waters. Dus... het is maar net wat je wilt! Als je de wegen wilt kunnen volgen met een landkaart dan moet je UTX nemen, maar als je betere (zo zegt men) algemene groundtextures wilt, dan moet je GEX nemen. Oftewel: voor het beste resultaat heb je beide nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:55:
[...]

Kiezen is lastig omdat het twee totaal verschillende pakketten zijn: het is appels met peren vergelijken. Even héél kort door de bocht gezegd: GEX geeft nieuwe (generic) groundtextures en UTX geeft 'echte' wegen en waters. Dus... het is maar net wat je wilt! Als je de wegen wilt kunnen volgen met een landkaart dan moet je UTX nemen, maar als je betere (zo zegt men) algemene groundtextures wilt, dan moet je GEX nemen. Oftewel: voor het beste resultaat heb je beide nodig. ;)
+1

Beide samen geven gewoon een erg goed resultaat. De groundtextures zijn wat gevarieerder en het komt wat realistischer over. Het blijven wel tiles, dus herhaling zul je sowieso houden. UTX op zichzelf is voornamelijk geschikt als je langs waterwegen en snelwegen VFR wilt navigeren. Ook dat verschil is redelijk goed te merken.

Of de prijs geschikt is... Naar mijn mening wel, aangezien ik redelijk veel VFR navigeer en hoe mooier/realistischer het er dan uit ziet hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:28:
[...]
+1

Beide samen geven gewoon een erg goed resultaat. De groundtextures zijn wat gevarieerder en het komt wat realistischer over. Het blijven wel tiles, dus herhaling zul je sowieso houden. UTX op zichzelf is voornamelijk geschikt als je langs waterwegen en snelwegen VFR wilt navigeren. Ook dat verschil is redelijk goed te merken.

Of de prijs geschikt is... Naar mijn mening wel, aangezien ik redelijk veel VFR navigeer en hoe mooier/realistischer het er dan uit ziet hoe beter.
Ik wil daar wel even aan toevoegen dat GEX en UTX samen worden weggevaagd door FTX... Maar dan moet je er geen bezwaar tegen hebben om in Australie te vliegen of, vanaf zondag aanstaande, in the Pacific North West. Ik vlieg nergens anders meer dan in Australie, gewoonweg omdat FTX zoveel mooier is dan GEX en UTX... En vanaf zondag denk ik voorlopig in Noord-Amerika te zitten. Die laatste is natuurlijk vooral interessant als je van low en slow houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Joni schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:58:

Op de trial versie kan je alleen maar de 747 gebruiken...da's jammer ;( . Ik zou liever de 737 willen kiezen. Kan je daar eens wat van laten zien van bijv EGLL naar EHAM met 119pax en volle cargo op FL330?

[ Voor 8% gewijzigd door Tallguy op 23-02-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik heb het op dit moment heel druk en de HDD waar TOPCAT op stond heeft het helaas begeven. Hopelijk is dat systeem van het weekend weer in orde en zal ik wat screenshots posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste filmpje tot op heden @ youtube om een FSX product aan te kondigen imo ! Hands down _o_
The All-New Flight Sim Labs Concorde-X! Beyond the Sound Barrier!

This high-quality, visually stunning aircraft add-on has been eagerly anticipated by the flight simulation community worldwide. The Concorde-X offers novice, as well as advanced flight simmers exceptional fidelity to the actual aircraft and features stunning new 3-D graphics as well as industry-leading systems and modeling. The all-new Concorde-X by Flight Sim Labs. Arrive before you evolve."

http://www.flightsimlabs.com/aircraft/concorde-x/features/
Binnenkort beschikbaar ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 21:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.