Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Gulf_5 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:03:
Zo, na een korte stilte even bijkletsen m.b.t. de "voort"gang... voor zover dat zo mag heten...

De processor draait nu op 3,0 GHz stabiel. Bij iedere waarde hoger, komt het moederbord niet eens door tot het eerste piepje, slaat de PC af, reset hij het BIOS naar 2,66 GHz en boot hij terug naar het BIOS met de overclockwaarschuwing. Echt heel frustrerend want ik heb geen idee waar hem dat in zit.

Tot zover dus even mijn OC avontuur. Ik laat het hier even bij en probeer nu eerst FSX voorzover het met deze config gaat, te optimaliseren. Ik heb mijn Raptor binnen dus ik begin met een schone install op de Raptor. En dan ga ik stukje voor stukje de add-ons invoegen en kijken wat er te configgen valt en te optimaliseren...
Nog mensen met ideëen over de volgorde ?
Zelf zat ik te denken aan:
FSX, Acceleration, WOAI, FSGlobal2010, UTX, GEX, ASX, REX
Ik heb nog FSGenesis ergens op een HD staan, maar weet niet of die enige overlap heeft met bovengenoemde addons.
Wat betreft de Addon kisten, is daar nog een volgorde in ? Had begrepen alleen bij de PMDG bakken ?
(in volgorde:) PMDG 747-400, PMDG MD-11, JS4100, Wilco E-Jets, PIC733/4/5
Als laatste had ik gisteravond FSPassengerX geinstalleerd, en toen kreeg ik voor het eerst in deze installatie last van vastlopers... Gewoon "freeze" van FSX. Iemand daar ervaring mee ?
Ben benieuwd of hier nog nuttige input voor is :)
Heeft ASX nog toegevoegde waarde tov REX vraag ik me af....ik dacht dat REX toch met kop en schouders boven ASX stond....of niet?

FSGenesis is primair een goede mesh voor NA, maar zal overlap hebben met FSGlobal2010.

Vergeet niet tix keer te rebooten tussen de installs door...Install -> Reboot, FSX starten, FSX sluiten, volgende install -> Reboot.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Dat rebooten zou ik vergeten zijn, thanks. Ga ik doen !
ASX gebruik ik voor de weather updates, omdat REX daar nogal wat in vastliep in een vorige install... Geen idee of dat probleem aan die install toen lag... Maar als ik jou zo hoor, komt dat probleem bij jou niet voor dus ?
Als FSGenesis overlap geeft met FSGlobal, laat ik het denk ik bij FSGlobal. Mooi overal dezelfde troep ipv overal wat anders... lijkt me ook beter ?
Goed FSX staat er weer op, met Acceleration.... reboot :w

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
De mesh van Genesis is in NA nauwkeuriger vlgs mij dan FSGlobal, Je kan uiteraard kijken wat er gebeurd met beiden. Vlgs mij zou FS degene nemen met de laagste meshwaarde als hij deze kan vinden.

Zelf loop ik nog steeds tegen een issue aan in FSX dat het beeld, en dan voornamelijk de lichten op de grond op airports, niet super mooi zijn maar een soort schaduw lijken te hebben, Dat zie ik ook op tekstvlakken zoals bijv RadarContact en de 'eigen' tekst van FS; net niet helemaal scherp.
Heb de laatste Nvidia driver voor WIN7,64bits en Nhancer ingesteld zoals Nick adviseert. In FS heb ik Triliniar aan, geen AA / AF in FSX aan.
Draai 1920x1200 32bits en dat is de default reso van mijn 24" TFT.
Gebruik DX9, hoewel het met DX10 er wel beter uit gaat zien. Maar toch ... vreemd dat het niet scherp lijkt te zijn.

Enig idee waar ik dit mee kan oplossen?

Ah...en nog een vraag...kan ik iets via WideFS overhevelen naar een andere PC om mijn SIM PC te ontlasten? Ik denk dan aan REX, GEX of iets in dien aard. Mijn hoeveelheid add-ons begint teveel te worden voor mijn E8400 dus die staat bijna constant op 100% cpu op beide cores (ja..een I7 920 zou beter zijn, maar die komt vlgd jaar wel als de die-size naar 32nm is gegaan)

[ Voor 83% gewijzigd door Tallguy op 30-12-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Ik had ASX via m'n laptop en WideFS draaien, maar nu ga ik dus proberen zonder ASX te werken, met de WeatherUpdates van REX. Voor zover ik weet zijn alle texture/landclass/mesh/graphics add-ons niet extern te draaien... (omdat deze direct invloed op de sim hebben in de zin van zichtbare dingen die grof rekenwerk nodig hebben? effe op z'n n00bs gezegd ongeveer ;)) Dingen die je extern kan gooien zijn volgens mij alles wat te maken heeft met flightplans, communicatie met ATC / Vatsim etc, GPS, navigatie en besturing, voorzover die kunnen worden aangestuurd door FSUIPC (Yoke, Throttles etc) dus ook touchscreen monitors :9 (volgende hebbedingetje 8) voor als er weer gespaard is)
hmm... begint weer te balen.... wil ook nog een 100-400L lens...

iets met foto's...

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kensei schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:23:
[...]

Heeft ASX nog toegevoegde waarde tov REX vraag ik me af....ik dacht dat REX toch met kop en schouders boven ASX stond....of niet?
ASX heeft voor mij een negatieve toegevoegde waarde. In niets herken ik de goede versie 6 voor FS9 terug. Het is langzaam, geeft telkens belachelijk hoge temperaturen op velden en heb steeds last van heftige windshifts.
Ik zit aan REX te denken en ASX niet meer te gebruiken.

Verwijderd

Kensei schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:08:
Gebruik DX9, hoewel het met DX10 er wel beter uit gaat zien. Maar toch ... vreemd dat het niet scherp lijkt te zijn.
DX10 kan niet omgaan met externe FSAA, alleen maar met de interne FSAA setting. Dus de nHancer-instellingen van NickN worden met DX10 compleet genegeerd. Dat ziet er dus minder uit, ja... maar voor mij is de fps-winst zo ongelooflijk groot, dat ik dat verlies graag voor lief neem! Wat heb je aan superstrakke graphics als de boel verrot loopt? ;) Maar ook onder DX10 ziet alles er prachtig uit, hoor, hier en daar (water) beter zelfs! Alleen jammer van de iets mindere FSAA en geen vsync...
Gulf_5 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:50:
Voor zover ik weet zijn alle texture/landclass/mesh/graphics add-ons niet extern te draaien... (omdat deze direct invloed op de sim hebben in de zin van zichtbare dingen die grof rekenwerk nodig hebben? effe op z'n n00bs gezegd ongeveer ;))
Dat soort addons hoef je niet extern te draaien omdat je ze gewoon helemaal niet hoeft te draaien als je FSX draait! Textures, landclass, mesh, etc. worden via de desbetreffende programma's geinstalleerd en (tenzij je wat wilt wijzigen) hoef je die programma's nooit meer te draaien, laat staan extern. Alleen als je de weather engine van REX wilt gebruiken is het interessant om die extern te draaien. Maar voor de textures etc. is dat niet nodig. Ik heb zelf FEX (in feite zelfde als REX maar dan zonder weather engine) en op m'n vorige computer (die nogal krap in de ruimte zat) heb ik na het installeren van alle textures het programma zelfs weer gedeinstalleerd om ruimte te besparen.
rdluca schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:30:
[...]

ASX heeft voor mij een negatieve toegevoegde waarde. In niets herken ik de goede versie 6 voor FS9 terug. Het is langzaam, geeft telkens belachelijk hoge temperaturen op velden en heb steeds last van heftige windshifts.
Ik zit aan REX te denken en ASX niet meer te gebruiken.
Misschien is ASA beter...? Ik heb ASA, maar gebruik het niet: het is zelden het weer dat ik wil :P en bovendien duurt het opstarten ervan (en het connecten met de servers) me veel te lang. Ik vlieg ook altijd in Australie (door FTX kan ik niet anders) en ik heb het idee dat realtime weather mij daar dus verkeerd weer geeft (ik vlieg daar natuurlijk niet op real time).

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Kensei schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:47:
Zet HT ook maar eens uit. Nick en anderen hebben ontdekt dat dat juist meer problemen brengt met FSX dan als je HT uit laat.
Ook al met FSX, nu brengt HT dus gezeik met alle games die ik speel. **had beter een i5 kunnen kopen en 80EUR in the kitty kunnen houden**

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Uit veiligheidsoverwegingen i.v.m. een mogelijke decenniumbug heb ik m'n kist gedurende oud & nieuw cold&dark aan de grond gehouden.... 8) Laten we hopen dat FSX dit nieuwe jaar beter gaat draaien dan in het oude jaar het geval was. Maar voordat ik verder ga stoeien, wens ik iedereen een hoop safe and happy landings en veel plezier in 2010 toe, en bedankt voor ieders hulp, mooie screens en FRAPSen het afgelopen jaar :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 21:56
Wat is het beste AI programma volgens jullie? Ik heb MyTraffic X geprobeerd, die modellen vond ik niet heel mooi, maar de luchthavens stonden wel allemaal vol! Nu heb ik World of AI, met een aantal pakketten zoals: KLM, Transavia, Martinair, BA, KLM Cityhopper, KLM Cargo, SAS etc. Dit staat alleen op Schiphol en op rotterdam staan een paar kisten van Transavia en VLM. Maar bijv. op Schiphol staan Fokker 50 bij gates, dat heb ik nog niet gezien hoor. Ik keek even op Billund (Denemarken, vanwege te korte vluchten) staat helemaal niks. Op Kopenhagen (Kastrup) stond alleen een airbus van BA, en een fokker 50 van een of andere maatschappij. De traffic setting is 71%, GA staat op 20%, doe ik iets fout, waar zijn alle kisten? Zelfs op het rustigste moment van de dag (real-life) weet ik zeker dat er niet 2 kisten op Kopenhagen staan. Weet iemand anders nog een goed AI programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gisteren nog eens FSX + mijn MD11 geïnstalleerd en voor de gein had ik alles op high gezet en fraps op gezet. Toen ik opstarte had ik ~8 FPS. -_-

En dat op een vrij krachtig toestel.
De komende dagen wat verder prutsen en dan een ghost maken van mijn installatie, kent er iemand een goed programma hiervoor of zou gewoon het comprimeren van de installatie folder + user app folder voldoende zijn?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Martijn: dat je op CPH maar weinig kisten ziet is omdat je alleen de lijndienst van de geinstalleerde pakketten op CPH zult zien. WOAI installeert niet "zomaar" xx aantal KLM kisten voor de gein op elk veld...
Wil je op CPH meer kisten, installeer dan ook maatschappijen als Singapore Airlines, Finnair, Lufthansa, Norwegian, Air Berlin, CSA, Air Baltic, Wideroe etc.
Zo zul je in de USA ws heel weinig kisten vinden, behalve de intercontinentale van KLM en BA, en op MIA zul je Martinair vinden, maar ook alleen maar op dat moment van de dag dat die kist daar "hoort" te zijn...
Daarvoor moet je dan vooral weer AI kisten van Southwest, Continental Express en Delta Connection e.d. installeren.
WOAI laat alleen zien, wat volgens de ingebouwde dienstregeling, op een bepaald moment, op een bepaalde plek, hoort te zijn.
Persoonlijk heb ik zowat de hele WOAI pagina geleeched .... dus ik heb over kisten geen klagen, wel over de FPS drop die ik daarmee teweeg breng... :(

en als je geen F50's @ the gate wil hebben, installeer dan de alternatieve EHAM indeling... volgens mij op Avsim of simflight te vinden... Ik heb m eeuwen geleden gedownload, eventueel kan ik je die wel effe mailen...
edit:
http://www.gulf5.nl/FSX_eham_ade_rs.rar
vooruit dan maar :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gulf_5 op 01-01-2010 18:13 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

http://www.dutchfs.nl/for...php?f=21&t=12092&p=164703

ik kwam deze tegen, is er iemand al lid van deze club die deze Afcad file kan bemachtigen ? :) of heeft iemand deze al elders aangetroffen ? Lijkt me wel tijd worden dat we op EHAM eindelijk fatsoenlijk baangebruik krijgen ;)

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Dank je wel, heb al een beetje meer geïnstalleerd. Heeft iemand toevallig de WOAI Scandinavian Airlines (SAS) voor mij, er staat NOT AVAILABLE? Of betekend dit dat deze wel weer online gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Voor de i7 920 gaan of de i5 750?
Aangezien ik heb gelezen dat HT niet lekker werkt met FSX ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
wie had nu ook al weer een hele goede scenery voor de scandinavische landen? Ik doel dan op ene fijne terrainmesh op ..wat was het...1m ofzo?
Ik had het vorige week ergens gelezen, maar weet niet meer wie of wat het nu was. Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:26:
Voor de i7 920 gaan of de i5 750?
Aangezien ik heb gelezen dat HT niet lekker werkt met FSX ... ?
Ik ben voor de 860 gegaan die is onder FSX iets sneller.

Zie hier voor conclusie http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=647

LET OP: dit is met standaard scenery en kisten van fsx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Kensei schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:09:
wie had nu ook al weer een hele goede scenery voor de scandinavische landen? Ik doel dan op ene fijne terrainmesh op ..wat was het...1m ofzo?
Ik had het vorige week ergens gelezen, maar weet niet meer wie of wat het nu was. Jullie een idee?
Voor FS9 of FSX? Voor zover ik weet is er voor FSX nog weinig voor scandinavie.
Je zou op flightsim.no of fsnordic.net kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Martijn-HK schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:24:
Dank je wel, heb al een beetje meer geïnstalleerd. Heeft iemand toevallig de WOAI Scandinavian Airlines (SAS) voor mij, er staat NOT AVAILABLE? Of betekend dit dat deze wel weer online gaat komen?
Ik heb toen de hele site ongeveer geleeched.... kan me niet herinneren welke er toen op NOT AVAILABLE stonden... maar ik weet wel zeker dat ik die SAS heb, of misschien alleen SAS Norway.... iig werken ze bij WOAI met onmogelijke filenames, dus als jij me kan vertellen welke lettercode ze voor SAS hebben gebruikt, kan ik kijken of ik m voor je heb ;) anders wordt t een lastig verhaal :Y

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Gulf_5 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:15:
[...]

Ik heb toen de hele site ongeveer geleeched.... kan me niet herinneren welke er toen op NOT AVAILABLE stonden... maar ik weet wel zeker dat ik die SAS heb, of misschien alleen SAS Norway.... iig werken ze bij WOAI met onmogelijke filenames, dus als jij me kan vertellen welke lettercode ze voor SAS hebben gebruikt, kan ik kijken of ik m voor je heb ;) anders wordt t een lastig verhaal :Y
Scandinavian Airlines (woasasv1.zip), kun je eventueel kijken of je ook hebt: Air France by regional (woaraev1.zip), Air France by Britair (woabzhv1.zip), British Midland (woabmav1.zip), Cimber Air (woacimv1.zip), Federal Express (woafdxv1.zip), Tap Air Portugal (woatapv3.zip), LH regional (woadhlx1.zip). Als ik namelijk FSX speel, vlieg ik altijd in Europa, omdat ik geen zin heb om de lange oversteek naar de andere continenten te maken. Dus dan zou ik ook graag deze airlines hebben, kun je kijken of je die hebt? Alvast bedankt.

De alternatieve .bgl voor Schiphol, lost deze ook het probleem op, dat Heavy airplanes à 747's naast elkaar op small en medium gates staan, hierdoor overlappen de vleugels elkaar. Ziet er grappig uit, maar niet echt realistisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn-HK op 01-01-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

die je noemt.... daar heb ik er geeneen van :+ dus das makkelijk
welke ik wel heb: BMI v3 en TAP v4
Wel apart dat ik al die andere niet heb trouwens.... vermoedelijk waren die toen ook al UNAVAIL.... :(
www.gulf5.nl/WOAI.rar
veel plezier 8)\

ahgi is in die .bgl de hele parkingstructuur op de schop gegaan...
ik geloof dat er zelfs gates worden toegewezen aan bepaalde airlines... van verkeerde types/airlines op verkeerde plaatsen zou geen sprake (meer) moeten zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door Gulf_5 op 01-01-2010 23:08 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

Stoney3K

Flatsehats!

Kensei schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:48:
[...]

+ de rest die je niet opschrijft ;)
Jah, dit was even de uit-mijn-blote-hoofd aanzwengelprocedure die ik altijd met succes op de PMDG toepas. Ik ging er voor het gemak wel even vanuit dat de vorige eigenaar de boel wel in een fatsoenlijke staat achterliet, dus niet alle IRS'en uitzetten, fuel pumps uit, hydraulics uit en dat soort zaken. Als ik dan de hele checklist op moet gaan ratelen zijn we 2 pagina's verder.

Wat ik hier neergooide was meer een situatie van "We moeten over 2 minuten weg, want er komt een asteroïde op ons af die het vliegveld verplettert als we niet opstijgen!" waarmee je zo snel mogelijk je motoren aan de gang kunt krijgen. Als je het nétjes wil doen, ben je al gauw een kwartier bezig. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

rdluca schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:58:
[...]

Asus P7P55D/ i7 860/ 4Gb / XFX 9600GT/ DiamondMax 23 1TB
CPU en mem default in BIOS.

Display driver 195.62
Settings
[afbeelding]

NHancer gebruik ik niet. Met de instelling via de driver zoals hierboven heb ik retestrak beeld.

Traffic heb ik zelf samengesteld.
Gebruikte modellen: Aardvark, Alpha India Group, EvolveAI, The Fruit Stand, OSP, Malcontent, FSPainter, Posky enz. Allemaal op avsim.com en flightsim.com te vinden.
hoeveel fps haal jij ongeveer? (min, max gemiddeld) :)
en op welke resolutie :P

ga namelijk ook waarshcijnlijk hetzelfde moederbord + processor als jij halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Remco Tr schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:17:
[...]

Ik ben voor de 860 gegaan die is onder FSX iets sneller.

Zie hier voor conclusie http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=647

LET OP: dit is met standaard scenery en kisten van fsx.
Klopt, maar dit verschilt per computer ook weer natuurlijk.
De i5 is ook weer een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
rdluca schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Voor FS9 of FSX? Voor zover ik weet is er voor FSX nog weinig voor scandinavie.
Je zou op flightsim.no of fsnordic.net kunnen kijken.
Voor FSX. Het was vlgs mij zelfs payware. Dacht een plaatje gezien te hebben van een kist die landde op een vliegveld en de scenery was echt superstrak en gedetailleerd. Misschien was het in Noorwegen..ik weet het echt niet meer. Heb ik het op YouTube misschien gezien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Net de MD11 aangeschaft en geinstalleerd. Wat een complex ding is dat als je de B747 gewend bent. Moet er veel tijd in gaan steken. Heb een vluchtje van EHAM naar EHRD gedaan om te kijken hoe alles werkt, maar ik ben er nog lang niet achter. Ding vliegt wel lekker en de visual landing was redelijk smooth.
Wat helemaal vaag is is dat je niet kan trimmen, doet de LSAS dat voor je? Heel onnatuurlijk in ieder geval!

Als er iemand nog een mooie manual weet die ik uit kan printen :P

De documentatie die erbij zit is in het Duits....

[ Voor 5% gewijzigd door Dani86 op 02-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Dani86 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:47:
Net de MD11 aangeschaft en geinstalleerd. Wat een complex ding is dat als je de B747 gewend bent. Moet er veel tijd in gaan steken. Heb een vluchtje van EHAM naar EHRD gedaan om te kijken hoe alles werkt, maar ik ben er nog lang niet achter. Ding vliegt wel lekker en de visual landing was redelijk smooth.
Wat helemaal vaag is is dat je niet kan trimmen, doet de LSAS dat voor je? Heel onnatuurlijk in ieder geval!

Je kan wel gewoon trimmen, werkt hetzelfde als bij andere vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:47:

Gewoon op de PMDG site...? En waar heb je 'm gekocht dan...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Luchtvaarthobbyshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat ze daar een Duitse versie verkopen...! Had je beter de donloadable versie kunnen kopen. Of was deze goedkoper? In ieder geval: op de PMDG site kan je dus alle manuals downloaden. En als je echt alles wilt printen, moet je wel ff wat extra papier in huis halen...! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja, het is de Aerosoft versie. Maar ik wilde hem gewoon boxed op DVD hebben, kost ongeveer hetzelfde als de download versie: 60EUR.

Ik heb de beginners guide gedownload en ga die vlucht doen zoals beschreven staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Ik heb zelf nog een (denk ik) bijzondere foto, Air France Concorde landt op Schiphol 18R (Polderbaan):

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/9/r1soorb.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is in het echt ook wel gebeurd.
Maar voor de Polderbaan zeker, die was er toen nog niet. ;)

Filmpje:
http://www.jetvideos.net/video/view.php?id=467

Foto:
http://www.airliners.net/...C-Concorde-102/1193022/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:07:
Is in het echt ook wel gebeurd.
Maar voor de Polderbaan zeker, die was er toen nog niet. ;)

Filmpje:
http://www.jetvideos.net/video/view.php?id=467

Foto:
http://www.airliners.net/...C-Concorde-102/1193022/L/
Ik was even aan het testen hoe die freeware kist vloog, en ik wist niet hoe lang de landingsbaan voor de Concorde moest zijn :+ , dus ik dacht: Dan pakken we toch de langste? Bloomper: Ik vloog veel te snel de approach rond de 160knots, maar de concorde land ongeveer op 135, dus ik landde zo ongeveer in het midden. Doordat ik een hele lange flare had, de neus van de Concorde moet zo ongeveer 9 graden omhoog wijzen bij het landen, dus op mijn 160knots ging die weer omhoog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een lange baan wil hebben om op te 'testen' kun je het beste naar KEDW (Edwards Air Force Base) vliegen. 39.000 ft lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Saven schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:09:
[...]

hoeveel fps haal jij ongeveer? (min, max gemiddeld) :)
en op welke resolutie :P

ga namelijk ook waarshcijnlijk hetzelfde moederbord + processor als jij halen ;)
Mid air schommelt het tussen 44-50fps. Op drukke velden als Hong Kong op de grond rond de 14fps.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx62.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx99.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx112.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx144.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx174.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mphvhx191.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beetje offtopic; ik ben de laatste paar dagen even in een ander soort simulatie bezig, maar ook daar komt vliegen in voor. Als je dan nog even een goede livery maakt;

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/swxnwy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/zx3769.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Een beetje offtopic?

Ik denk dat dit gewoon in een andere topic thuishoort.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:19:
Een beetje offtopic?

Ik denk dat dit gewoon in een andere topic thuishoort.
Dat noem je 'een grapje'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het idee was om even wat 'luchtigs' tussendoor te posten na twee pagina's over overclocken, CPU's. SSD's en AI pakketten ;).

Helaas stond de Lexus 777 "Nahanni National Park' alweer snel aan de grond wegens het overschrijden van alpha kritiek :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
Kensei schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:23:
Nu nog een keer een full motion 737, maar die schijnen best duur te zijn...iets van 800-1000eur per uur(?)
Zo duur hoeft dat helemaal niet te zijn hoor:
http://www.brugesaircollege.be/

[ Voor 12% gewijzigd door Sleepie op 03-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe9.jpg

Tja, je gaat toch de 737 missen.

De PH-BXE op Sion om te testen :P De xenon taxi/landinglights zijn nog niet gemonteerd. Dat is nog wel wat sleutelen aan de aircraft cfg voordat alles op zijn plek zit. En op het overhead-panel mis ik een switch voor de nav ligts, iemand een idee waar die is verstopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sleepie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:57:
[...]

Zo duur hoeft dat helemaal niet te zijn hoor:
http://www.brugesaircollege.be/
Ik was niet kapot van die sim eigenlijk...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
Bolk schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:27:
Ik was niet kapot van die sim eigenlijk...
Geen idee ben er zelf nooit geweest. Een collega van me is er wel geweest en vond het super-gaaf.
Maar ja, zijn ervaringen tot dan toe waren alleen Flightsim en dat is voor jou natuurlijk anders.

Het is sowieso goedkoop en ik denk toch wel een mooie ervaring om zoiets eens mee te maken (zelfs al is de sim niet helemaal optimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sleepie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:51:
[...]

Geen idee ben er zelf nooit geweest. Een collega van me is er wel geweest en vond het super-gaaf.
Maar ja, zijn ervaringen tot dan toe waren alleen Flightsim en dat is voor jou natuurlijk anders.

Het is sowieso goedkoop en ik denk toch wel een mooie ervaring om zoiets eens mee te maken (zelfs al is de sim niet helemaal optimaal).
Dat sowieso. Ik ben er al ruim 3 jaar niet meer geweest, dus ik mag aannemen dat de ontwikkeling verder is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Misschien een heel rare vraag;

Ik heb sinds kost FS2004 weer eens uit de kast getrokken.
Joystick gekocht en ben weer aan het vliegen.

Ik weet al zo ongeveer hoe IFR werkt.

Nu wil ik alleen nog ILS uitvogelen, een sorot automatische landing?

Stel, ik neem de Learjet, en wil van rotterdam naar Schiphol vliegen.
Hoe kan ik dan het 'mooiste' erheen vliegen en netjes laten landen
dmv alles vooraf in te stellen?

Heb al wel op google enzo gezocht, maar staat allemaal rare taal die ik niet begrijp als amateurtje.
Heeft iemand een korte, maar toch goede handleiding?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ILS staat voor Instrument Landing System en bestaat uit 3 delen;

- Een glideslope
- Een localizer
- Afstands meting apparatuur

Deze drie systemen werken op één frequentie. De localizer is een 'verticaal' radio signaal die recht op de centerline staat. De glideslope is een 'horizontaal' radiosignaal die onder een hoek van 3 graden naar het touchdown punt op de runway loopt. Door van te voren de ILS frequentie in je navigatie apparatuur te zetten kun je deze signalen volgen waardoor je een exacte daling tot aan het touchdown punt inzet. De radio signalen kun je aflezen als twee lijnen in dit instrument:

Afbeeldingslocatie: http://www.austrocontrol.at/Images/Bordinstrument_232x232-rgb_tcm586-46594.jpg

De twee dikke witte lijnen stellen de radio signalen voor. Zit de verticale lijn links van het midden dan zul je ook naar links moeten opsturen omdat je anders rechts van de baan uitkomt. Zit de horizontale lijn onder het midden dan zit je te hoog en zal je moeten dalen om netjes terecht te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kokomoftc.com/flight_training/training_aids/exhibits/ils_ap2.jpg
Beetje knullig plaatje maar wel vrij duidelijk.

In Flight Simulator kun je vrij simpel een ILS volgen door aan de ATC je intenties door te geven voor je landing. Als je aangeeft dat je een ILS op runway XX wilt vliegen geef je dat gewoon aan waarna je instructies krijg tot aan de localizer. Je zal dan langzaam de verticale lijn naar het midden zien schuiven. Zodra die in het midden zit ben je zogenaamd 'established on the localizer'. Op dat moment blijf je op de aangegeven hoogte doorvliegen tot je ook de horizontale lijn naar het midden zit schuiven. Daarna is het een kwestie van beide lijnen in het midden houden tot je op de baan staat ;).

Dat is even een hele korte en waarschijnlijk een veel te simpele uitleg, maar hiermee zou je al een eind moeten komen in FSX. Ik vlieg ze zelf het liefst handmatig omdat ik vooral in kleinere vliegtuigen vlieg, in de grote luchtvaart echter gaat iets van 90% van de landingen automatisch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik weet niet of het verschilt met FSX, maar volgens mij geeft de toren niet aan welke ILS-frequentie de baan is. Je krijgt instructies van de toren tot aan de localizer idd, maar je moet zelf de radiofrequentie instellen voor de baan en dit doe je nadat je van de toren te horen hebt gekregen op welke baan je mag landen. Daarna ga je naar je map, klik je op het vliegveld waar je wilt landen, zoek je jouw landingsbaan op met de bijbehorende radiofrequentie. Deze vul je vervolgens in je NAV1 radio en activeer je.
Zodra de roze balkjes te zien zijn op je display, zet je APP aan, dan vliegt de automatische piloot richting de baan en volgt hij de glideslope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Verschilt ook per vliegtuig natuurlijk, het instellen van de ILS.
Als je bijv. airbus gaat vliegen in fsx, en ja gaat IFR en vraagt voor ILS, krijg je automatisch alles binnen.
Bij een 737 bijv, moet je zelf bij nav1 @ radio stack de freq van de baan invoeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Mr.Joker op 05-01-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Yippie!! Het is me gelukt.

Een IFR van Eindhoven naar Maastricht met de Learjet.

Netjes alles opgevolgd.

Autopilot aan met Heading, Speed en Alt hold.
Netjes in GPS ingevoerd de ILS van de runway.

Toen ik contact had met de toren van Beek de Approach aangezet, waarna automatisch de Heading uitging.

Autopilot heeft me op de grond gezet. Ging wel ietsje te hard, waardoor ik slingerend tot stilstand kwam. Dus dat moet ik nog ff onder de knie krijgen.

Weet nu wel hoe ik precies bij de runway aankom en dat de AP me erheen brengt tot vlak boven de grond.

Waarom moet ik eigenlijk NAV 1 aanzetten met de freq erin? *domme vraag-modus*

[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 05-01-2010 16:30 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

freddyathlon schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:30:

[..]

Je moet de ILS frequentie tunen. Dat doe je in je NAV box. Iedere ILS heeft een andere frequentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Crisisheid op zn best gewoon, nergens in europa is de gtx 275 FTW te koop/bestellen ;( heb alle webshop's, winkels, leveranciers gemaild alles, niemand weet waar of wanneer de kaart ooit opduikt. Echt zonde, voor fsx is het een genot + heel goed betaalbaar mja, word dus zoeken naar goede gtx 285 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Zelfde verhaal met de nieuwe generatie ATI kaarten. Zit zelf nog te wachten tot de fatsoenlijk geprijste 5970's het land bereiken :(.

Ondertussen weer een boel getweaked aan fs, en voornamelijk tileproxy. Het is nu toch bijna as real as it gets :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/prtlvRSszo0Ds17I6mngWm7w/thumb.jpg

Weet iemand overigens een fatsoenlijke (en recente) FSX scenery voor ZBAA? Ik heb tot nu toe alleen wat oudere kunnen vinden waar de 3e baan nog niet bij zit..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Tuzla schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:59:
Crisisheid op zn best gewoon, nergens in europa is de gtx 275 FTW te koop/bestellen ;( heb alle webshop's, winkels, leveranciers gemaild alles, niemand weet waar of wanneer de kaart ooit opduikt. Echt zonde, voor fsx is het een genot + heel goed betaalbaar mja, word dus zoeken naar goede gtx 285 :/
Mail Afuture (Arnhem) eens...daar heb ik 'm een maandje of wat geleden bij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

freddyathlon schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:30:

Een IFR van Eindhoven naar Maastricht met de Learjet.

Netjes alles opgevolgd.

Autopilot aan met Heading, Speed en Alt hold.
Netjes in GPS ingevoerd de ILS van de runway.

Toen ik contact had met de toren van Beek de Approach aangezet, waarna automatisch de Heading uitging.

Autopilot heeft me op de grond gezet. Ging wel ietsje te hard, waardoor ik slingerend tot stilstand kwam. Dus dat moet ik nog ff onder de knie krijgen.

Weet nu wel hoe ik precies bij de runway aankom en dat de AP me erheen brengt tot vlak boven de grond.

Beetje normaal dat het landen niet zo goed ging want de standaard vliegtuigen van FSX kunnen niet automatisch landen. Als je onder de 500ft bent moet je normaal de autopilot uitzetten en de kist manueel op de tarmac plaatsen. Enkel de payware toestellen kunnen een volledige automatische landing uitvoeren. Een RTFM is hier wel op zijn plats want dat staat er wel zeker in. :+

De NAV1 hoeft in principe niet, dit dient enkel als controle, zodra je gebeep hoort mag je die gerust uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Welke weer programmas gebruiken jullie voor FSX?

Ik heb met ASX rare wind veranderingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Raar en vreemd;

Met gedownloade freeware kisten kan ik GEEN ils uitvoeren.

Was van heathrow naar schiphol onderweg, en ding pakte geen ILS. Wel alles netjes ingesteld, maar heb rondjes gevlogen rond schiphol.
Kreeg het signaal niet te pakken.

Daarna met de Learjet van Schiphol naar Rotterdam gevlogen; in 1 keer goed.

Welke lampjes moet ik allemaal aanhebben dan?

Ook het NAV-lampje ? Die had ik namelijk uit.

Standaard gebruik ik Heading, Altitude en IAS tijdens de vlucht.
Wanneer ik de laatste melding heb gehad 'until you're stablised', zet ik de APP aan.

[ Voor 9% gewijzigd door freddyathlon op 06-01-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
ga anders eerst eens een tutorial vliegen met (ILS) landingen. Misschien leerzamer dan hier al je vragen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals Kensei al schrijft is het misschien een goed idee om bij een spel als FS de handleiding te lezen voordat je gaat spelen en vragen stelt op een forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Kensei schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:53:
[...]

Mail Afuture (Arnhem) eens...daar heb ik 'm een maandje of wat geleden bij besteld.
Had ik al gebeld, ze gingen het natrekken voor me en zeiden je kan beter een ander kaart zoeken, 275 FTW was/is word in lage aantallen gemaakt, de Europese voorraad is blijkbaar lang op.

Dus ja, nu word het flink googlen voor wat anders, de ati kaarten die het overal super goed doen, of een nvidia die het met fsx altijd beter doet dan een ati hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Wat me in dit topic opvalt is dat er een hoop mensen FSX of FS9 spelen met een ATI kaart (en die klagen behoorlijk), terwijl de mensen met een Nvidia kaart redelijk tevreden zijn. Wat is dat toch, ik heb zelf ook een Nvidia GTX 295.

Ben er zelf goed te spreken over, ook andere games zien er top uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Goh, de 295 is wel toevalig de beste kaart die er is..

Mijn 4870 is geweldige kaart, speelt elk spel super, alleen fsx tja.. is ok/aardig maar kan veel mooier en scherper en vloeiender wat een nvidia kaart easy doet.

Dus ja, ik moet maar faken met video's beetje bewerken om het extra gelikt te krijgen :X
85mb, HD video, vraag niet hoe ik het voor elkaar en zo klein heb gekregen want ik sta er ook van te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Tuzla schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:41:
Goh, de 295 is wel toevalig de beste kaart die er is..
Dat weet ik ook wel, heb er ook veel plezier van, maar dan toch. Waarom kopen mensen dan een ATI terwijl ze weten dat het 8)7 is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ze ook andere games spelen...? Het is (dacht ik) zo langzamerhand algemeen bekend dat nVidia kaarten beter zijn met FSX. Trouwens, voor FSX is een GTX295 niet ideaal omdat dat in feite SLI is, en daar kan FSX niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik speel ook andere games, en van dat SLI gebeuren merk niet veel van (als je me kan uitleggen wat ik er van zou moeten merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb hier een 5770 liggen voor een vriend, heb nu zelf 4870, dus opzich hetzelfde, maar misschien dat die 5770 toch wat beter overweg kan met FSX, indien interesse, test ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
Zeker interesse voor zo'n test! Overigens weet ik niet wat er te klagen valt over ati-kaarten? Zeker niet de nieuwere generatie (hoop ik)! Dit is toch wel een van de mooiste filmpjes, en jawel met een ati 4870 kaart gemaakt:

[ Voor 8% gewijzigd door Sahib_kiran op 06-01-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Pierre61 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:35:
Wat me in dit topic opvalt is dat er een hoop mensen FSX of FS9 spelen met een ATI kaart (en die klagen behoorlijk), terwijl de mensen met een Nvidia kaart redelijk tevreden zijn. Wat is dat toch, ik heb zelf ook een Nvidia GTX 295.

Ben er zelf goed te spreken over, ook andere games zien er top uit.
Het zijn trouwens maar enkelen die klagen. Ik maak ook gebruik van ATi-kaarten maar mij hoor je niet klagen. Overigens het hele nvidia-presteert-beter-verhaal is allang achterhaald. Zoals wel vaker in vorige deeltjes is teruggekomen, en door verschillende tweakers ook is uitgelegd. De prestaties in FSX hangt voor de grootste gedeelte af van de kracht van je processor.
Het enige punt wanneer een krachtigere videokaart heel misschien van toepassing kan zijn, is wanneer je gebruik gemaakt van 3rd-party(payware) sceneries. Maar verwacht geen enorme verbeteringen, want zoals gezegd, de processor is de prestatie bepalende factor.

Zie bijvoorbeeld de meest recente benchmark resultaten van ome Tom.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/6/6/221838/original/FS%20X%201680%20AAAF.pngAfbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/6/7/221839/original/FS%20x%202560%20AAAF.png

Zoals je wel kunt zien is de videokaart niet het bottleneck.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat hele ATI verhaal is inmiddels aardig achterhaald. Maarja dat soort dingen zijn altijd vrij moeilijk uit de wereld te krijgen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
zal wel een prtscrn maken van mijn 4870, onscherpe randen, onscherpe schaduwen etc. ( Catalyst 9.10)
Zet er nu 9.12 op, kijken hoe het er dan uitziet.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr.Joker op 06-01-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Beeldsnelheid zegt niets over beeldkwaliteit.

Met een NVidia-kaart weet ik zeker dat ik strak beeld heb zonder kartels en weet ik het wat. Ik de serie FS-topics heb ik wel aardig wat mensen voorbij zie komen die behoorlijk moeite hadden om met een ATI-kaart strak beeld te krijgen.
Wellicht is dat met de laatste kaarten niet meer een probleem maar in het verleden was dat toch regelmatig een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik heb met m'n 5870 nergens last van, dat is dan ook een snellere GPU dan 1 van de 2 op je 295. Misschien wel sneller dan beide ;)

Maar laten we hier geen red vs green thread van maken. De CPU is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Sahib_kiran schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:31:
Zeker interesse voor zo'n test! Overigens weet ik niet wat er te klagen valt over ati-kaarten? Zeker niet de nieuwere generatie (hoop ik)! Dit is toch wel een van de mooiste filmpjes, en jawel met een ati 4870 kaart gemaakt:

[video]
Vergeet niet dat het met een payware vliegtuig is, en met add-on scenery. ( vegas X oid)

Ga nu me oude drivers verwijderen en de 5770 proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 06-01-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

pffft wat een kist die MD11.

Hoe kan ik met A/T vliegen? Ik krijg de autothrust maar niet werkend. Alleen met autoflight engaged, maar ik wil gewoon ff een beetje circuitvliegen doen en wil gewoon normaal zoals in de boeings een speed instellen en dat de A/T die aanhoudt.

De A/P zelf is helemaal vaag. Ik had de de introductie vlucht geprobeerd. Maar de A/P blijft gewoon op de SPD/LCB limit van de eerste waypoint vliegen, maar ik wil dat ie gaat klimmen! Hoe doe ik dit? Ik bleef maar met V2+10 op 1700ft doortuffen. De Boeing gaat braaf klimmen volgens de FMC.

De MD11 is best frustrerend als je de 747 gewend bent, dat werkt een stuk simpeler nl. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Getest met 5770.

Beeld van de kisten zijn wel iets mooier/scherper, alleen een fps drop van 4 ongeveer, maar dit is met std 5770 512 MB.
hiervoor een 4870 1GB OC'ed 805/1035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dani86 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:07:

Hoe kan ik met A/T vliegen? Ik krijg de autothrust maar niet werkend. Alleen met autoflight engaged, maar ik wil gewoon ff een beetje circuitvliegen doen en wil gewoon normaal zoals in de boeings een speed instellen en dat de A/T die aanhoudt.

De A/P zelf is helemaal vaag. Ik had de de introductie vlucht geprobeerd. Maar de A/P blijft gewoon op de SPD/LCB limit van de eerste waypoint vliegen, maar ik wil dat ie gaat klimmen! Hoe doe ik dit? Ik bleef maar met V2+10 op 1700ft doortuffen. De Boeing gaat braaf klimmen volgens de FMC.

De MD11 is best frustrerend als je de 747 gewend bent, dat werkt een stuk simpeler nl. :P
De MD-11 is idd een heel irritant ding, in het echt ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
pfffff het is al weer een poosje geleden voor me (ben de laatste tijd meer met de JS4100 en de Ariane 737 bezig geweest, maar daarvoor was het de MD-11 continue). Volgens mij moest je de ALT instellen en de knop indrukken of uittrekken. Eventueel een LVL CHG proberen.

Hoe is is CDU geprogrammeerd naar je 1e waypoint? Valt dat waypoint binnen de FL100/250kts restrictie soms? Zelfs dan zou mijn 1e advies met de ALT cq LVL CHG moeten werken.

Toevoeging: stel je voor FSxx in combinatie met Project Natal op je PC of via je TV (zie oa http://www.youtube.com/us...projectnatal?blend=1&ob=4 en nieuws: CES: Microsoft introduceert Natal voor eind 2010).

Kan je lekker in een stoel zitten en dan in de cockpit van je FSxx. Je hoeft alleen maar dezelfde bewegingen te maken met je handen voor het omzetten van switches, je MCP, je throttle etc... Ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets een toevoeging kan zijn van je simplezier...het enige dat je nog mist is het contact met de knopjes en schakelaars.

[ Voor 43% gewijzigd door Tallguy op 07-01-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ok, ik ga er nog wel mee aan de gang. Ik vond VNAV en LNAV makkelijker werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Dani86 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:55:
Ok, ik ga er nog wel mee aan de gang. Ik vond VNAV en LNAV makkelijker werken :)
Vergeet ook niet dat de MD-11 met zgn profiles werkt. Het is niet zomaar te vergelijken met de 7x7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Kensei schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:18:
pfffff het is al weer een poosje geleden voor me (ben de laatste tijd meer met de JS4100 en de Ariane 737 bezig geweest, maar daarvoor was het de MD-11 continue). Volgens mij moest je de ALT instellen en de knop indrukken of uittrekken. Eventueel een LVL CHG proberen.
Het 737-gevoel kriebelt toch wel maar ik ben niet van plan FS9 weer te installen. De 737 voor FSX van PMDG duurt nog wel een behoorlijke tijd :(

Hoe is de Ariane X? Met de FS9-versie, gewoon de legale, had ik regelmatig een CTD en de FMC vond ik half af. Is dat met de FSX versie beter? Misschien toch maar doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ariane is meer gedetailleerd dan de PMDG 737 voor FS9. Alleen de navdata is erg summier (omdat ze geen contract met de AIRAC's van navdata.at hebben maar een eigen brouwsel). Toch wacht ik met smart op de PMDG versie.
Ariane is trouwens ook een stuk duurder :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Dani86 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:07:

Bij take off 70% N1 geven, autoflight indrukken, gas doorschuiven. A/T gaat werken. Als je in de lucht nogmaals op autoflight drukt gaat de AP erbij. Als je de Autopilot eraf haalt (NIET de switches gebruiken, maar op Z drukken) dan blijft autothrottle gewoon erop. Als zowel A/T en AP gedisconnect zijn en je wilt alleen de A/T aanhebben, druk je simpelweg op PROF.

Zorg voordat je takeoff gaat NAV en PROF gearmd zijn. Stel in je FMS in dat ACC ALT op 3000ft HAA ligt, CLB THRUST op 1500ft HAA en E/O op 1500ft HAA. Er kunnen andere default waardes in staan, op zich geen probleem.
Mr.Joker schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:10:
[...]

De MD-11 is idd een heel irritant ding, in het echt ook :9
Vlieg je MD11?

[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 08-01-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Nee, het was meer omdat er vaak ongelukken mee gebeuren, en het een toestel is wat een stuk meer aandacht vergt, dan een b747 / 737 bijv, alles is daarbij anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Bounced landings en landingen met veel crosswind kan tricky zijn op de MD11.

MD11 heeft een prachtig autoflight systeem wat prima werkt. Daar komt ook bij dat de MD11 een stuk geavanceerder is dan de 737 en 747 qua techniek. Maar inderdaad qua accidents, statistisch gezien komt de MD11 er minder goed van af. Maar dat heeft meer te maken met de kleine vleugeltjes/rudder/horizontal stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb je ook de flaps gezien als ze full extended zijn, apart beeld.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/2/5/0783529.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 08-01-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Zo daar zijn we weer, met die gekke FSX rig van mij, die wel potentie heeft, maar qua prestatie nog aardig wat te wensen over laat....:/
Nu ik alles heb geinstalleerd draait alles mid air als een droom. Maar zodra ik in de buurt van de grond kom en hij druk bezig gaat met boompjes berekenen gaat het mis. FPS dropt naar +/- 13-15 en ik krijg stutters in de scenery. Als ik in de buurt kom van een airport, ongeacht welke (traffic op 20%) dropt de fps tot rond de 10fps... Op KATL, KSEA en EHAM kijk ik met tranen in mijn ogen toe naar het getalletje 4 wat verschijnt bij de FPS indicator... ;(

Ook met traffic op 0% is het in de buurt van de grond vervelend qua framerate en heb ik last van stutters. Zoals gezegd midair vloeiend, geen probleem, geen klagen :)
Ik zie vast wat over het hoofd, maar ik heb ook besloten om die rare i7 maar es wat op te stoken... Tot 3,0Ghz was goed te doen maar daarna had hij er, wat ik er ook aan doe, geen zin in...
Nu heb ik m gek genoeg op 3,6 GHz draaien, maar als ik straks ga rebooten schiet ie gegarandeerd terug naar 2,67....
En daar heb ik gelijk de hoofdvraag voor deze post.. wat gaat er met OC mis... bij een "bepaalde" reboot doet ie het met bijna alle base clock waardes en start ie op (met in dit geval 3,6)... Windows draait dan ook gewoon stabiel, stresstesten met OCCT gaat ook goed....
Maar dan die reboot... alles weer foetsie... komt niet eens tot POST-beep, maar slaat weer af, reboot en staat weer op 2,67....
Als ik m daarna weer op welke kloksnelheid dan ook instel, blijft ie dit herhalen, tot ik m weer "gewoon" op 3,0 instel....
Is er een bekend issue bij mijn type mobo / CPU, waardoor hij vaak niet eens door POST heenkomt bij OC-en?

Afbeeldingslocatie: http://www.gulf5.nl/fsx/cpu1.jpg

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
Heb je de tutorial gelezen die ik je had aanbevolen en de tips opgevold die andere mensen hebben gegeven? Ik denk het niet, bovendien is dit niet echt een overclock topic maar een simulator topic. Lees die tutorial, voer het uit, post je problemen op de goede forum en natuurlijk veel succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

die tutorial van HW.info ja die heb ik zelfs geprint voor me liggen, die gebruik ik continu bij alles wat ik doe... maar het stomme is dat ik met (gevoelsmatig) de meest willekeurige settings de PC wel aan t booten krijg... dat die vraag niet echt hier thuis hoort weet ik... maar hoopte stiekum dat iemand hier nog een vlotte tip had, dat zou een hoop zoeken en mogelijk een nieuw topic schelen....

bovendien kon t zijn dat iemand nog wat mbt de instellingen van FSX te melden had waar ik misschien wat mee zou kunnen....
iig bedankt voor je snelle reply, ik ga dus effe verder proberen en lezen @ OC draadjes....
als iemand tussendoor nog wat kan zeggen over FSX voor mij, houdt ik me aanbevolen...
inmiddels zover dat ik op KATL 14 fps haal.... moet dit het ongeveer zijn bij 40% traffic en alles op de hoogste instelling ? of moet mijn rig verder kunnen ? geen idee waar de grens ligt.. :S

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Ik zou is beginnen met de scenery settings eerst is op ultra high te zetten, en dan vandaar uit kijken hoeveel lager de scenery objects instellingen(autogen en scenery complexity) gezet moet worden, tot dat je een acceptabele framerate hebt op een willekeurig main airport. Maar gezien je processor zal dat niet lager dan 1 of 2 stapjes zijn. En Traffic(road vehicles in het bijzonder) zou ik sowieso niet hoger zetten dan 20%.

Ik las trouwens in je eerdere post dat je naast FSGlobal2010, UTX, GEX en REX gebruikt. Kijk je wel uit dat deze add-ons elkaar niet overlappen? In dit geval zou je of voor FSGlobal moeten kiezen, of voor UTX(Noord-Amerika/Europa) en of GEX(Europa/Noord-Amerika) en of REX. Alle 4 tegelijk is volgens mij iets te veel van het goede.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Xadeon schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:05:
Ik las trouwens in je eerdere post dat je naast FSGlobal2010, UTX, GEX en REX gebruikt. Kijk je wel uit dat deze add-ons elkaar niet overlappen? In dit geval zou je of voor FSGlobal moeten kiezen, of voor UTX(Noord-Amerika/Europa) en of GEX(Europa/Noord-Amerika) en of REX. Alle 4 tegelijk is volgens mij iets te veel van het goede.
FSGlobal2010 tegelijk met UTX lijkt mij inderdaad dat die elkaar in de weg zitten.

FSGlobal is een GB of tig volgens mij. Dan is het geen wonder dat FS merkbaar langzamer wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door rdluca op 08-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

welke van de 2 zal ik er af keilen dan?
ik vind ze allebei mooi, dacht dat ze elkaar aanvulden... maar dat is dus niet zo ?
Ik heb ook FS Genesis liggen... die is zo mogelijk nog mooier.... maar ik heb geen idee welke van deze 3 de meeste performance impact heeft.... iemand daar ervaring mee ?
Als ik zoek op performance hits van FSGlobal kom ik vooral heel veel info over de versie van 2008 tegen.... maar die was grafisch al niet beter dan UTX en Genesis... 2010 ziet er an sich al wel veel beter uit....

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=271373
hieruit maak ik op dat UTX de terrain meshes van FSglobal en Genesis niet bijt ?
Stukje verder staat dat "FSGenesis een hoop delen dekt, die UTX niet dekt"... m.a.w. dat ze elkaar wel degelijk overlappen ?
t wordt er niet makkelijker op :N :P

[ Voor 19% gewijzigd door Gulf_5 op 08-01-2010 23:19 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Gulf_5 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:15:
welke van de 2 zal ik er af keilen dan?
ik vind ze allebei mooi, dacht dat ze elkaar aanvulden... maar dat is dus niet zo ?
Ik heb ook FS Genesis liggen... die is zo mogelijk nog mooier.... maar ik heb geen idee welke van deze 3 de meeste performance impact heeft.... iemand daar ervaring mee ?
Als ik zoek op performance hits van FSGlobal kom ik vooral heel veel info over de versie van 2008 tegen.... maar die was grafisch al niet beter dan UTX en Genesis... 2010 ziet er an sich al wel veel beter uit.... t wordt er niet makkelijker op :N
De mesh van FSGenesis heeft weinig impact.
Ik zou eens beginnen met UTX erin en FSGlobal eruit laten. FSGenesis vult UTX aan dus dat gaat prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

http://forums.simflight.c...&t=78851&p=479719#p479686
nuttig :Y

bedenkt zich 2 sec na posten dat dit ook in de startpost is opgenomen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Gulf_5 op 08-01-2010 23:25 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
New kid on the block :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe72.jpg

edit:
Op Boston met zo goed als aan alle gates traffic, op de voorgrond een AAL Posky 737-800 als AI en 19 FPS. Ergens zit er bij jou iets niet goed lijkt me.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/klbxe75.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door rdluca op 08-01-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Wat voor systeem heb jij RDLUCA?

Ik heb i7 860 icm hd5850 als ik AA in catalyst uit doe gaat het soepel (ziet er alleen niet uit)
Als ik AA aan heb supersample loopt het alles behalve soepel 8x of 4x maakt niet uit.

Dus ben benieuwd naar ATI settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Remco Tr schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:48:
Wat voor systeem heb jij RDLUCA?

Ik heb i7 860 icm hd5850 als ik AA in catalyst uit doe gaat het soepel (ziet er alleen niet uit)
Als ik AA aan heb supersample loopt het alles behalve soepel 8x of 4x maakt niet uit.

Dus ben benieuwd naar ATI settings
Een i7 860 met een XFX NVidia 9600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Voor mn HD5850 had ik ook 9600gt.

Wat zijn jou AA instellinen in nhancer/nvidia en fsx??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Remco Tr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:05:
Voor mn HD5850 had ik ook 9600gt.

Wat zijn jou AA instellinen in nhancer/nvidia en fsx??
Driver settings
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/settings.JPG

NHancer gebruik ik niet.

FSX ingesteld aan de hand van de settings in de pdf van Mathijs Kok van Aerosoft. Die vind je in de openingspost van: http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=30796

[ Voor 19% gewijzigd door rdluca op 09-01-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor degenen die DX10 gebruiken: gisteren heb ik DX9 weer even getest en dus nHancer geinstalleerd. Het beviel echter niet dus ik ging weer terug naar DX10. Ik had geen zin om nHancer weer te deinstalleren, dus ik liet de instellingen zoals ze waren. Tot mijn grote verbazing en blijheid blijkt Vsync nu opeens te werken!!! Het gaat dan wel om de combinatie Windows 7 (64 bit), nVidia 196.25 en nHancer (Vsync forced on).
Ook al krijg je mij met geen honderd paarden weg bij DX10, Vsync off was een groot nadeel, vooral omdat het zo ontzettend opvallend is (helemaal met mijn TrackIR): de mindere ingame FSAA ben ik helemaal aan gewend. Maar nu ben ik helemaal een Dx10 fan: het vliegt stukken smoother, fps is hoog (onbelangrijk, maar goed...) en het beeld is nu superstrak met Vsync! :) Ik ben helemaal blij!

Dus ik zou zeggen: give it a try! DX10 liep sowieso al beter onder Windows 7, maar nu is het echt NOG stukken beter!

Ik heb trouwens een aparte installatie van Windows 7 plus FSX gemaakt op een SSD, die ik speciaal voor FSX reserveer. Ik heb alles ingesteld (OS en FSX) zoals NickN adviseert (op het defraggen na): tot nu toe had ik daar nooit baat bij, maar ik moet zeggen dat alles nu toch ietsje beter loopt, ook al gebruik ik DX10 i.p.v. DX9 zoals NickN. De ontdekking dat Vsync nu werkt is trouwens helemaal van mijzelf en niet van NickN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Vind het van dx10 irritant dat als hij laad dat je dat blauwe logo ziet. Of is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Zo drai ik dus ook. WIN7 x64 op een 32GB HDD en heb mijn complete FSX incl add-ons op een 80GB SSD staan. Boeltje geinstalleerd volgens Nick's handleiding en het draait goed, met uitzondering dat mijn dualcore niet alle scenery die ik heb vlot kan verwerken. Daarom dat ik mijn huidige spullen probeer te verkopen (zie V&A) en een I7 920 ervoor in de plaats wil nemen.
Ik heb domweg gewoon een goede quadcore nodig, andrs trekt ie het niet goed nu :'(

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.