Aankomst op Sion waar ze een netje vergeten waren weg te halen.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Gulfstream G650
[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 20-12-2009 16:10 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
[ Voor 22% gewijzigd door Bolk op 20-12-2009 17:29 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
De cloud9 EHAM is wel een leuke add on. Er is voor FSX geen EHAM scenery.Bolk schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:28:
Ik doe vanwege het testen van de AirSimmer A320 nog steeds FS9.
Wat zijn nu echt de must have terrain opties voor FS9? Ik heb nog wel wat capaciteit over om er nu ook visueel iets van te maken
/edit: lol Dani86, ik zie nu je edit pas.
De A320 is heel erg basic op het moment maar vliegt wel. Ik zie overigens wel potentie.
[ Voor 12% gewijzigd door Dani86 op 20-12-2009 20:13 ]
Als iemand een A380 uitbrengt verwacht ik een panel dat mijn hele monitor zowat vult, zodat ik elk systeem en knop gewoon kan aanraken of stuk maken. Zo'n kist vlieg je niet meer met stick-and-rudders, maar die vlieg je op de checklists. Daarom ben ik ook zo'n enorme fan van de PMDG MD-11 en Level-D 767, ze mogen dan wat minder vlot op de knuppels reageren, maar echt is het zeker, vooral als je met een co vliegt of op IVAO bezig bent.Tuzla schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:20:
Maar toch is de overland a380 beter dan de wilco versie, goed voor de FPS en de besturing is veel beter, wilco is gewoon te licht, deze is precies goed.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mja, ik dacht meer aan Mesh en Terrain eigenlijkDani86 schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:12:
[...]
De cloud9 EHAM is wel een leuke add on. Er is voor FSX geen EHAM scenery.
Vanmiddag FSX ff goed getest met m'n i7 860 op 4Ghz. En heb na 3 jaar eindelijk een CPU die FSX met 50+ fps draait, ongeacht het verkeers aanbod etc.
Ik zou voor Ultimate Terrain en Ground Environment voor Europa/USA gaan.Bolk schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:52:
[...]
Mja, ik dacht meer aan Mesh en Terrain eigenlijk
[ Voor 7% gewijzigd door FSXnoob op 21-12-2009 15:25 ]
Wat een strontvervelende camera shake zeg.... Voor de rest lijkt het er inderdaad op dat hij wat met de kleuren en het contrast kloot, maar of het dat er nou beter doet uitzien is blijkbaar persoonlijk. Ik vind het namelijk niet echt super.Tuzla schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:17:
[video]
Dus ik ging googlen, en vond wat vegas geheimen, hij versterkt/verscherpt de kleuren in z'n videos ook altijd, daarom zit het er zo HQ uit, dus ik deed dat ook net ff als een testje.. ( amateur basis ) Op sommige shots zijn de kleuren flink wat helderder, mooier en krachtiger dan de orginele fsx, voornamelijk de kleur grooen. Op andere ziet het er weer extra wazig uit..
[video]
De socket 1366 is de laatste socket...de 1156 zat er (vlak) voor. De 1156 kan alleen dualband RAM aan en geen tripleband. Voorts kan socket1366 ook de, verwachtte, 6core I7 CPU's aan.Remco Tr schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:17:
I860 is sneller dus waarom dan nog 920 te nemen?
Triple maakt nauwlijks tot geen verschil met dual. ( in fsx dan)
Verwijderd
Nee, FSX = Een Game.Kensei schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:33:
FSX is ook geen game, maar een sim. En dat stelt ook andere eisen aan de hardware, los van (uiteraard) het feit dat de gebruikte techniek inmiddels (volgens mij) anders aangepakt zou kunnen worden.
Het gerucht gaat trouwens dat Aerosoft een flightsim aan het ontwikkelen gaat (of er althans over nadenkt dit te gaan doen)
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door SalimRMAF op 23-12-2009 18:17 ]
Gulfstream G650
Nee, FSX is net als FS9 een flightsimulatie. En met add-ons is FSX ook mooi te maken. Je moet dus wel even appels met appels vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:56:
[...]
Nee, FSX = Een Game.
FS9[ FS2004 ] Is een Simulatie.
FS9 is veel mooier met Addons zoals; Fly Tampa FSDreamteam Aerosoft PMDG Wilco enz.
Opzicht met Default Scenery enz is FS9 erg slecht.
Wat addons er bij en FS9 is meteen mooier!
[ Voor 28% gewijzigd door Tallguy op 23-12-2009 22:00 ]
Hier heb je het stukje software wat meer contrast geeft aan FSX en je krijgt er ook blooming bij.salimrmaf schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:07:
Ik zou graag de "donkere omgeving" en de cabin-geluiden willen in mijn FSX: iemand al gelukt?
[ Voor 27% gewijzigd door Remco Tr op 23-12-2009 22:17 ]
Heel erg bedankt voor de ruime uitleg!
- Ik dacht begrepen te hebben dat de 1366 wat later was gemaakt, maar goed...ik kan het mis hebbenSahib_kiran schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:17:
[...]
Heel erg bedankt voor de ruime uitleg!
Enkele opmerkingen mijnerzijds;
- Ik geloof dat socket 1156 later kwam dan socket 1366, wat betreft futureproof, naar mijn weten worden de Golftowns akelig duur, dus of socket 1366 wel zo futureproof is weet ik niet. Tegen de tijd dat ik de overstap zal maken (minimaal 4 jaar later) neem ik aan dat ik al wel weer een nieuwe moederbord nodig heb voor tetra cores (ik noem maar wat).
- Volgens mij overclocked de 860 even goed als de 920, alleen wat moeilijker.
- 860 en 920 zijn beide quad cores, alleen volgens veel reviews is de 860 net iets sneller op dezelfde kloksnelheden.
Wat ik dus echt wil weten is wat nu de meerwaarde is van de i7 920 t.o.v. de i7 860 wat betreft FS9/X. Zoals ik zei, is triple channel ram (en dus 6 gb) werkelijk een meerwaarde t.o.v. dual channel ram (en dus 4 gb)? Zijn er verder nog andere voordelen waardoor de 920 echt beter is dan de 860 voor FSX.
Ik stem mijn systeem af op FS9/FSX. Op verschillende flightsim-fora gelezen dat de 860 op standaard snelheid wat beter presteert dan een 920. Mijn ervaring is dat FS en overclocken niet al te goed samen gaat en slechts een marginale overclock lukt om FS niet te laten crashen. De prijs van een 860 mobo ligt een stuk lager dan een 920 mobo.Remco Tr schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:11:
[...]
@ RDLUCA wat is jou reden om voor de 860 te kiezen ipv 920?
[ Voor 19% gewijzigd door Sahib_kiran op 24-12-2009 11:34 ]
Verwijderd
Hmm, handige tip. Ik ga dan is na de kerstdagen even kijken voor extra reepjes.Kensei schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:43:
Ik denk dat je de meeste winst dan haalt uit het toevoegen van RAM dan het veranderen van OS. Ik lees toch veel berichten van simmers die de overstap naar WIN7 (vanuit XP) bewust niet doen omdat het weinig toegevoegde waarde zou hebben. RAM is een ander verhaal...toen ik van 4 naar 8GB ging liep alles een stuk lekkerder...en ik zag zelfs dat mijn FSX systeem 5,3GB RAM in gebruik had; niet onverstandig dus die upgrade
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Zonder add-ons had ik toch al genoeg aan 2GB hoor, en nu ik er 4 heb gebruik ik amper meer dan 2GB (met REX). De nummer 1 upgrade voor FSX is de CPU, minstens dual-core (maar ook niet noodzakelijk meer cores) en een hoge kloksnelheid zijn een must.Kensei schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:43:
Ik denk dat je de meeste winst dan haalt uit het toevoegen van RAM dan het veranderen van OS. Ik lees toch veel berichten van simmers die de overstap naar WIN7 (vanuit XP) bewust niet doen omdat het weinig toegevoegde waarde zou hebben. RAM is een ander verhaal...toen ik van 4 naar 8GB ging liep alles een stuk lekkerder...en ik zag zelfs dat mijn FSX systeem 5,3GB RAM in gebruik had; niet onverstandig dus die upgrade
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 12:26 ]
[ Voor 231% gewijzigd door Mr.Joker op 24-12-2009 15:35 ]
Verwijderd
Tsja, maar weet je...het is een kale FSX zonder addons zoals scenery (payware) kisten etc. En dat ik eigenlijk een beetje jammer. Ook omdat ze zich focussen op de FPS, terwijl dat met FS niet altijd een graadmeter is...het is maar net hoe vloeiend de sim loopt. 'tuurlijk wil iedereen alles voluit kunnen zetten en dan nog steeds 30fps halen, maar het is vlgs mij in het verleden al gebleken dat juist de addons (en dan primair scenery) een hoop resources opslokken.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Je moet je niet blindstaren op fps dat is maar indicatie.Kensei schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:36:
[...]
Tsja, maar weet je...het is een kale FSX zonder addons zoals scenery (payware) kisten etc. En dat ik eigenlijk een beetje jammer. Ook omdat ze zich focussen op de FPS, terwijl dat met FS niet altijd een graadmeter is...het is maar net hoe vloeiend de sim loopt. 'tuurlijk wil iedereen alles voluit kunnen zetten en dan nog steeds 30fps halen, maar het is vlgs mij in het verleden al gebleken dat juist de addons (en dan primair scenery) een hoop resources opslokken.
Aan de andere kant wel leuk te zien dat de verschillen niet eens zo heel groot zijn.
Zal ik zeker doenVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:23:
Check nog even de PW zou ik zeggen.
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
Ook bedankt voor de tip, in een winkel aanschaffen heeft wel mijn voorkeur.Tuzla schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:58:
Monitor zou ik maar niet online bestellen![]()
gewoon naar de winkel gaan en daar zien, testen & kopen. Meeste shops laten het je ook wel ff aansluiten zo weet je zeker dat je geen dooie pixels of rare strepen cadeau krijgt.
[ Voor 83% gewijzigd door Mr.Joker op 26-12-2009 01:16 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Joker op 26-12-2009 01:17 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 26-12-2009 01:16 ]
Staat dat hier niet ergens in.Mr.Joker schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:15:
ik kom niet van Night environment X af, het stoort me mateloos die domme verlichting, ik kan ook nergens een uninstall vinden etc ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Beter gewoon piloot worden, dat geeft ook een kickIStealYourGun schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:09:
Overigens vorige week een opleiding + vacature zien voorbijkomen van Belgocontrol als lucht verkeersleider.
Ik heb er echt over zitten twijfelen, maar ik doe nu eenmaal liever ICT.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel er een behoorlijk tekort is aan verkeersvliegers, zijn de (medische en psychologische) selectie-eisen eraan enorm, IMO soms buiten proporties, streng. En als je de opleiding níet haalt, mag je de lening die je van een airline krijgt mooi terugbetalen.Propane schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:54:
[...]
Beter gewoon piloot worden, dat geeft ook een kick.
[ Voor 37% gewijzigd door FSXnoob op 26-12-2009 14:26 ]
Dit moet ik toch echt even corrigeren. Een tekort aan verkeersvliegers is er absoluut niet. Het tegengestelde is juist het geval. Sinds de crisis zijn er nog nauwelijks maatschappijen waar wordt aangenomen, en daarnaast is het ook zo dat er al verschillende maatschappijen failliet zijn gegaan waardoor ervaren piloten op straat zijn komen te staan. Tel dit op bij het grote aantal verkeersvliegers dat elk jaar afstudeert in Europa en je zult zien dat het aanbod aan piloten echt veel groter is dan de vraag. Ik weet van veel mensen die al meer dan een jaar klaar zijn met hun opleiding en nog steeds geen baan hebben.Hoewel er een behoorlijk tekort is aan verkeersvliegers,
FSX is de weg kwijt, eerst zat er op de baan een ophoping op sintmaarten, ( ik weet het, heel raar uitgelegd), en nu ik flytampa opnieuw heb geinstalleerd, zie ik 2 banen door elkaar, dus 2 keer de middenstreep etc, dacht eerst al van wat; Zie ik nou dubbel of wat.
[ Voor 23% gewijzigd door Mr.Joker op 26-12-2009 15:39 ]
FS Earth Tiles. Daarmee kun je de scenery opslaan i.p.v. 'streamen'. Kan ook voor FS9 gebruikt worden. Ik heb momenteel FPS op 22 staan, maar dan wel met settings erg hoog (bij resolutie 1920x1080).Er!k schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:50:
Ziet er netjes uit... Waar heb je die scenery vandaan? Iets van TileProxy ofzo? Kun je dit ook gebruiken in FS9? En de FPS?
Verwijderd
Ik wil die setting maar niet snappen... Ik heb het idee alsof voornamelijk de zoom veranderd: als ik met True anders zoom, lijkt alles weer hetzelfde als op False...!rdluca schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:31:
fsx.cfg doorlopend kwam ik ook WideViewAspect=False tegen. Deze op True zetten levert bij een widescreen monitor ook behoorlijk aangenamer beeld op.
Ik ga eens vogelen met zoom. Volgens mij is er wel verschil los van de zoomfactor maar zeker weten doe ik het niet.Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:12:
[...]
Ik wil die setting maar niet snappen... Ik heb het idee alsof voornamelijk de zoom veranderd: als ik met True anders zoom, lijkt alles weer hetzelfde als op False...!
[ Voor 5% gewijzigd door rdluca op 27-12-2009 23:06 ]
Verwijderd
nope, maar wel leuke herinnering. Echt zoiets doen als je de kans hebt!Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:54:
http://www.simsensation.nl straks voor 125,- per uur.
Hopelijk is ie er binnenkort. Ik wil wel graag een rondje vliegen in zo'n ding.
Heb je nog foto's van je ervaring?
Vond jij het zicht/beeld niet raar van die sim?? Zicht was nogal beperkt vond ik.Kensei schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:23:
Vanochtend wezen vliegen in een 737-800NG op Schiphol-Oost en het was erg leuk. Vooral omdat ik de PMDG 738 goed ken en vorige week ook nog eens de 738 van Ariane had aangeschaft.
We kregen dus geen praatje vooraf over hoe het vliegen in z'n werk gaat, maar mochten zelf kiezen wat we wilden. Takeoff van 18C op EHAM en een vlucht via de CDU naar EGLL 27R. Omdat de instructeur in de gaten had dat ik mezelf wel kon redden ging hij even op zoek naar alle comunicatie settings terwijl ik de CDU programmeerdeOok even foutjes uit de legs gehaald...no problemo
![]()
Weet je...eigenlijk is het best scary dat mensen bij wijze van spreken in een 737 kunnen stappen en 'm aan de praat kunnen krijgen en er mee zouden kunnen vliegen (slag om de arm houdende uiteraard). Ook de instructeur gaf dat toe...met de payware kisten van tegenwoordig en de kwaliteit ervan stap je idd zo in een cockpit. Ik wist alles te vinden, kon 'm 'cold' starten als ik wilde...alles uit 't blote bolleke was te doen![]()
Was een heel leuke ervaring, zou ik zo weer willen doen of nog liever...die sim gewoon thuis hebben staan![]()
Wel jammer dat maar weer eens blijkt dat sommigen geen 'eerbied' hebben voor anderman's spullen: trustreversers waren afgebroken, flaphendel was afgebroken
en men had uit voorzorg de servo's uit de throttlepedestal maar uitgezet.
Nu nog een keer een full motion 737, maar die schijnen best duur te zijn...iets van 800-1000eur per uur(?)
iets met foto's...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 22:04 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Gulf_5 op 28-12-2009 22:31 ]
iets met foto's...
Inderdaad staan op www.simforums.com wel de beste tips. Ook ik aan de hand van hetzelfde topic heb ik FSX ingesteld. http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041Gulf_5 schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:15:
gewoon een simpel HELP is wat al te kort door de bocht, maar t illustreert wel een beetje waar ik nu mee zithoop dat iemand me kan helpen...
GA-EX58-UD5, Intel I7-920, 12GB OCZ, MSI N275GTX OC en dezelfde HD's. Windows 7 Ultimate x64.
..Droefig stemmend stuk..
[ Voor 31% gewijzigd door Gulf_5 op 28-12-2009 23:33 ]
iets met foto's...
[ Voor 50% gewijzigd door Gulf_5 op 28-12-2009 23:54 ]
iets met foto's...
Klopt dat die officieel niet werkt maar als we mogen geloven werkt die bij sommigen wel in FSX. Bij ons dus totaal niet. En ik mis mijn 737Kensei schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:26:
@ RDULCA, die 737 behoort toch officieel niet onder FSX te werken dacht ik? Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar dat werkte van geen meter (net als jij crashes CTD). Daarom een beter alternatief gevonden: de Ariane 737 kisten. Stukkie duurder dan de PMDG's, maar wel voor FSX gemaakt en ook een stuk nauwkeuriger. Eventueel iets voor jou?
Precies zo gedaan en daarnaast anders geprobeerd maar het werkt totaal niet.Remco Tr schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:12:
737 is fsx werkt perfect je moet het precies zo doen als op de canadianva site.
Het werkt alleen met 600/700.
[ Voor 13% gewijzigd door Gulf_5 op 29-12-2009 00:55 ]
iets met foto's...
Overzetten is mogelijk. Ik heb gewoon de boel 1:1 gekopieerd en daarna de driveletters omgewisseld zodat de nwe HDD met de nwe FSX partitie dezelfde driveletter kreeg als de oude. Werkt prima.Gulf_5 schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:52:
HT in de BIOS ?
die is al uit(nou ja, sinds 10 minuten)
ga nu weer rondje testvliegen
ik post zo nog mijn bevindingen en dan ga ik morgen na mijn werk weer lekker verder prutten
Trouwens wel gelezen dat e.e.a. mogelijk moet zijn m.b.t. het overzetten van de FSX dir naar een andere HD (straks mijn Raptortje dus)
Maar is er iemand die dat eerder, met succes, heeft gedaan ? Of is het wijs om de hele riedel opnieuw te gaan installeren ? En dus alle add-ons en reut opnieuw te installeren en te configgen ...heb er nu al geen zin in als ik daaraan denk...
Verwijderd
Ik heb alleen maar FTX (scenery) en FEX (mooiere wolken) en ik vlieg nu met de Quest Kodiak. Maar al met al zijn dat geen erg zware dingen. Ik heb AI uit: er rijden alleen wat auto's rond. Ik vlieg de laatste tijd alleen maar bush en niet op grote vliegvelden, dus AI interesseert me niet (scheelt gelijk weer wat fps). En ik draai dus DX10, want dat scheelt bij mij echt gigantisch.Gulf_5 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:16:
Maar mag ik nog vragen welke addon meuk jij er nog bij hebt staan en hoeveel traffic ? Mogelijk dat dat er ook voor zorgt dat jij toch een beste FPS hebt t.o.v. mij ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 10:36 ]
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Remco Tr op 29-12-2009 17:05 ]
Asus P7P55D/ i7 860/ 4Gb / XFX 9600GT/ DiamondMax 23 1TBGulf_5 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:38:
(wat zijn jouw specs en instellingen eigenlijk ? Zie bij jou ook een hoop traffic gaan...)
[ Voor 19% gewijzigd door rdluca op 29-12-2009 19:07 ]
Battery ON, APU START, Bleeds & packs OFF. APU bleed ON, Crossflow valve OFF. Engine 1 START, Engine 1 fuel valve OPEN. Engine 1 bleed OPEN, crossflow valve AUTO, Engine 2 START, Engine 2 fuel valve OPEN. Check N1 20%...[b][message=33175543,noline]Weet je...eigenlijk is het best scary dat mensen bij wijze van spreken in een 737 kunnen stappen en 'm aan de praat kunnen krijgen en er mee zouden kunnen vliegen (slag om de arm houdende uiteraard). Ook de instructeur gaf dat toe...met de payware kisten van tegenwoordig en de kwaliteit ervan stap je idd zo in een cockpit. Ik wist alles te vinden, kon 'm 'cold' starten als ik wilde...alles uit 't blote bolleke was te doen
+ de rest die je niet opschrijftStoney3K schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:25:
[...]
Battery ON, APU START, Bleeds & packs OFF. APU bleed ON, Crossflow valve OFF. Engine 1 START, Engine 1 fuel valve OPEN. Engine 1 bleed OPEN, crossflow valve AUTO, Engine 2 START, Engine 2 fuel valve OPEN. Check N1 20%...
Écht niet moeilijk hoor.
Oh, natuurlijk wel even de packs openzetten na take-off, anders mag je naar lucht happen!
APU gaat normaal pas uit tijdens cruise, voor het geval er nog in-flight opnieuw gestart moet worden (daarom staan de starters+ignition op take-off ook op CONTinuous).
iets met foto's...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq