Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Sins de Tupolev 154 van de Poolse predisdent verongelukt is van de week, is mijn Project Tupolev tu-154 video op youtube in paar dagen tijd met +400% meer bekeken zie ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik zit nog steeds te zoeken naar een goed flightmodel voor een FSX 737, welke werkt i.c.m. Project Magenta software.

Afgevallen tot op heden:
  • Default 737, continu 4000fpm tot FL410 met volle tanks lijkt met niet bijster realistisch ;) ;
  • Ariane 737, goed vliegmodel maar incompatible met Project Magenta;
  • PMDG 737, FS2004 toestel
  • Heel veel freeware kisten die ik geprobeerd heb. Stuk voor stuk hadden ze volstrekt onrealistische vliegeigenschappen
Ik kan het me niet voorstellen dat er 3 jaar na introductie van FSX er nog geen goed 737 model is, dat compatible is met Project Magenta.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:25:
Ik zit nog steeds te zoeken naar een goed flightmodel voor een FSX 737, welke werkt i.c.m. Project Magenta software.

Afgevallen tot op heden:
  • Default 737, continu 4000fpm tot FL410 met volle tanks lijkt met niet bijster realistisch ;) ;
  • Ariane 737, goed vliegmodel maar incompatible met Project Magenta;
  • PMDG 737, FS2004 toestel
  • Heel veel freeware kisten die ik geprobeerd heb. Stuk voor stuk hadden ze volstrekt onrealistische vliegeigenschappen
Ik kan het me niet voorstellen dat er 3 jaar na introductie van FSX er nog geen goed 737 model is, dat compatible is met Project Magenta.
Ik heb geen idee of het werkt, maar heb je de Posky (Project Opensky) 737 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
rdluca schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:44:
[...]

Ik heb geen idee of het werkt, maar heb je de Posky (Project Opensky) 737 al geprobeerd?
Deze werkt met FSX. Ik gebruik zelf het Posky model, met een Ryanair painting van Misha Grift. Werkt erg goed, is ook een realistisch soundpack voor te downloaden van de Project Opensky website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Saven schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:42:

Paar pagina's terug staat wat ik met bufferpools heb gedaan :P
Ben met name benieuwd naar jou ATI settings in catalyst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
rdluca schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Deze heb ik ook al geprobeerd, maar onder DX10 zijn de toestellen helemaal wit (geen bitmaps). En laat DX10 bij mij nu een stuk sneller draaien dan DX9.

Maar het klopt, voorlopig is dit wel de beste oplossing. En nu maar wachten tot de PMDG 737 klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ehh... ligt het nou aan mijn matige pc of is de aerosoft rotterdam x scenery heel matig van kwaliteit rondom het vliegveld? de boeren velden, het gras etc, bij mij is het zo wazig en lelijk dat de graphics van fs1998 er nog beter uit zagen 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JYmSHvyFfXI]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9oFHV7xP-kYI]

[ Voor 24% gewijzigd door FSXnoob op 19-04-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:29

Jake Bullet

Wise Scripter

alexbl69 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:25:
Ik weet niet hoe je dit hebt getest maar met de default 737 kreeg ik toch een gezellige stall op FL320 voor mijn kiezen :) volle tanks, default gewicht aan passagiers, 4000 fpm, geen gekke weersinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Jake Bullet schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet hoe je dit hebt getest maar met de default 737 kreeg ik toch een gezellige stall op FL320 voor mijn kiezen :) volle tanks, default gewicht aan passagiers, 4000 fpm, geen gekke weersinstellingen.
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk FL310. En 4000fpm is wellicht ook een beetje overdreven maar het probleem is wel duidelijk.

Ondanks dat ik eerder aangaf nu verder te gaan met Posky/DX9 moet ik daar toch op terugkomen. M'n framerates mét DX10 preview zijn een steady 30fps (zoals ingesteld). Zonder DX10 preview zit ik continu onder de 10fps!! Dat verschil is me echt te gortig.

Heb als alternatief nu de PDMG 747 geprobeerd, maar dat gaat weer niet samen met de Project Magenta software. Zucht :| . Maar ik blijf zoeken en bij succes meld ik het hier uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 07:04

Saven

Administrator

Remco Tr schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:57:
[...]

Ben met name benieuwd naar jou ATI settings in catalyst ;)
Ik heb eerlijk gezegd geen catalyst geinstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de "Vulcanic Ash" update voor FSX? :P
Kijken wat er nou gebeurd als je daar doorheen vliegt. ;)
ActiveSky simuleerd het in iedergeval niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
op mijn 4870 klik ik catalyst en alle functies via taakbeheer er van ook geheel uit, mijn idee is dat het dan ook beter loopt dan met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:17:
Waar blijft de "Vulcanic Ash" update voor FSX? :P
Kijken wat er nou gebeurd als je daar doorheen vliegt. ;)
ActiveSky simuleerd het in iedergeval niet. :'(
Ik vraag me inderdaad af of die grote online servers rekening houden met de vulkaan uitbarsting. :p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

In FSX kun je toch een vulkaan laten uitbarsten in Ijsland, als je de datum verschuift naar 1983 ofzo... ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht je maakt een geintje. Maar een snelle search leverde deze YT video op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hahaha, en dat terwijl ikzelf net een leukere video heb gemaakt. ;)

720P HD Volkaan-video.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je erdoor vliegt? Building collision :') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:21:
Wat gebeurt er als je erdoor vliegt? Building collision :') ?
Hahahah nee, zoals je hoorde gingen mn motoren uit.. herstarte lukte niet... dus het heeft wel ENIGE realiteit in zich.

FSX speelt supersoepel met deze Win7 installatie van een weekje oud. CPU noch GPU zijn overclocked... REX en extra Addons; in Tokyo krijg ik nog 30 FPS (Scenery nog best high, maar Bloom uitgeschakeld.)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha :D
Ow ... 'k had jou filmpje nog niet gezien. Maar snel een gaan kijken dan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:30:
Ehh... ligt het nou aan mijn matige pc of is de aerosoft rotterdam x scenery heel matig van kwaliteit rondom het vliegveld? de boeren velden, het gras etc, bij mij is het zo wazig en lelijk dat de graphics van fs1998 er nog beter uit zagen 8)7
Nee, ik vind ook dat het er wazig uit ziet tenopzichte van de rest van het veld.
Vind het ook niet echt heel moi aansluiten bij de rest van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
ik wou ook z'n volcano-as filmpje maken, maar teveel mensen hebben t al gedaan op YT zie ik dus lol is er vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tuzla schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:49:
ik wou ook z'n volcano-as filmpje maken, maar teveel mensen hebben t al gedaan op YT zie ik dus lol is er vanaf :P
Wat je kan doen, is net als ik producten vergelijken. ;) Zo weet ik dat MyTraffic wel zorgt voor een *hele* goede FPS, en dat MyTraffic 2010 goed werkt met DX10, en dat er best veel exclusieve vliegtuigen inzitten, maar dat de models zelf best slecht zijn. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/1289/mytraffic2010.jpg
Eigenschappen> URL kopieren voor een HQ foto.
De winglets en de kartelrandjes-vorming... :X

Trouwens, het is niet meer zo dat je zelf de plaatjes moet resizen? Dat doet GoT zelf voor je toch? :)

[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 20-04-2010 14:56 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet 'echt' resizen. Er wordt een tag meegegeven op welk formaat de afbeelding op het scherm komt.
De omvang van het plaatje neemt daarmee niet af. Dat is toch voor sommige (mobiele?) users lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:55:
Trouwens, het is niet meer zo dat je zelf de plaatjes moet resizen? Dat doet GoT zelf voor je toch? :)
In de nogal opvallende rode balk onder je plaatje staat: 'Deze afbeelding is 1680 * 1050 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.' Resizen dus die hap! ;) Ik gebruik altijd tinypic.com en verstuur de boel dan twee keer: een keer normaal en een keer verkleind. Het is ff wat meer werk, maar wel zo netjes:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29count.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs.to :)
Maakt automatisch een thumbnail voor je incl bb-code en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Naja Ai traffic is nooit 100% goed, geen een opzich. Ik doe het met skai omdat die het beste is voor me fps, graphics zijn niet altijd 100% en ook niet altijd helemaal up to date alles, maar beter dat dan een leeg vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MyTraffic 2010 bevalt mij in ieder geval prima. Veel variatie, veel liveries en ik zit er eigenlijk nooit zo dicht op dat ik me stoor aan dat soort bugjes. In de lucht zie je er al helemaal niets van, dan is het gewoon leuk dat je boven en onder je verkeer ziet langs cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hahha ja, net vloog ik van Tanger naar Gibraltar. _/-\o_

Er vlogen Tornado's en Chinooks over Gibralter... en dat terwijl toen ik een jaar geleden er was ik gedurende een half uur een Tornado zag overvliegen. >:) Best goed nagemaakt,.. buiten het feit dat de Chinook met 100kts landde op de startbaan, net zoals een jetliner. :F

MyTraffic2010 is ook mijn favo. O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:50
Propane schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:09:
MyTraffic 2010 bevalt mij in ieder geval prima. Veel variatie, veel liveries en ik zit er eigenlijk nooit zo dicht op dat ik me stoor aan dat soort bugjes. In de lucht zie je er al helemaal niets van, dan is het gewoon leuk dat je boven en onder je verkeer ziet langs cruisen.
Dat dus :*)

Iemand een idee hoe het komt dat mijn Mega Airport Frankfurt grijze textures heeft..
Draai met GEX/REX maar ik neem aan dat dit geen probleem moet opleveren.
Herinstalleer nu voor de 'weetikhethoeveelste' x 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:49:
xs.to :)
Maakt automatisch een thumbnail voor je incl bb-code en al.
O, da's ook top...!!! Wel jammer dat je niet alsnog kan resizen, maar dat 'ie automatisch een thumbnail maakt is wel super. En je kan zelfs 10 bestanden tegelijk uploaden! Super!!! Bestaat die site al lang...? Bye bye Tinypic, hello XS! :)

EDIT:
En potjandorie, als je meer beelden upload, krijg je zelfs hotlinks/BBCodes voor forums, dus je kan dan in 1 keer alle beelden kopieren, kant en klaar met thumbnails die linken naar de originele beelden...! Dit had ik eerder moeten weten...!!! :o _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:06:
[...]

O, da's ook top...!!! Wel jammer dat je niet alsnog kan resizen, maar dat 'ie automatisch een thumbnail maakt is wel super. En je kan zelfs 10 bestanden tegelijk uploaden! Super!!! Bestaat die site al lang...? Bye bye Tinypic, hello XS! :)
Geen idee hoe lang het bestaat, maar ik gebruik die dienst al enkele jaren. Wat het resizen betreft... scroll een beetje meer naar beneden, bij Image Enhancements. Het laatste icoontje van de eerste rij aanvinken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:55
Vraagje;

Ik ben bezig met me nieuwe systeem;

Moet zoiezo dus een nieuwe videokaart.

Wou een ATI 5850/5870 halen maar heb nog niet echt ervaring met deze kaart; wel met de 4870/8800/9800/5770.

met de 8800/9800 had ik toch de beste ervaringen, mooie details etc, echter zijn deze kaarten outdated voor andere spellen.

Ik dacht eraan om een 5850/5870 te halen en daarnaast een 8800/9800 te draaien als physics kaartje, iemand ooit geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik gebruik voor mijn mainGFX nu een 8800GT. Superstabiel; een nCidia kaartje halen voor Physx is naar mijn mening complete Bull*. En FSX draaien op een ATI kaartje werkt niet echt goed bij de meeste mensen. Vandaar dat ikzelf van een 5770 naar de 8800GT ben gegaan. ;)

PS: FSX ondersteunt toch geen physx?
PS2: Weet er iemand of FSX Surround geluid ondersteund?

@Hieronder: De GTX275 is voor FSX een van de beste kaartjes...

[ Voor 23% gewijzigd door SalimRMAF op 22-04-2010 18:45 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Why bull?

Ik ga niet alleen een kaart van 4 jaar oud draaien voor alleen fsx...
Me pc is ook voor andere spellen en daar komt de 8800 gewoon te kort, vooral op 1920*1080 reso.

Bij mij werkte het wel gewoon goed, alleen het was mooier met een 8800/9800.

Ik wacht wel reacties af van mensen die het wel is geprobeerd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik ben het eens met salimrmaf...GTX275 (eventueel de FTW) is een goede kaart, stabiel en erg vlot. Overkill voor FSX misschien, maar ja..ik doe ook wel een Crysis Warhead, Bad Company2 enzo. Daar kan je alles op high gooien op 1920x1600.

FSX doet nik met Physx. Physx is ook later gekomen dan FSX.
Vergeet ook niet dat een Nvidia voor FS nog steeds de 'betere' kaart is vanwege de manier waarop FSX en Nvidia op elkaar 'aansluiten' qua gebruikte en gevraagde technieken voor het renderen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Overkill ?? zeker niet een HD5850 kan je nog plat laten gaan in fsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:25:
Overkill ?? zeker niet een HD5850 kan je nog plat laten gaan in fsx
Hmmm, mijn HD4850 gaat anders al niet zo snel plat hoor. Addon scenery, GEX+UTX+REX en een PMDG J41 leveren natuurlijk wel lagere framerates, maar dan door CPU limitaties. Sterker nog, ik kan zonder problemen Edge Detect AA op z'n hoogst zetten zonder verschil in fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Propane schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:58:
[...]
Hmmm, mijn HD4850 gaat anders al niet zo snel plat hoor. Addon scenery, GEX+UTX+REX en een PMDG J41 leveren natuurlijk wel lagere framerates, maar dan door CPU limitaties. Sterker nog, ik kan zonder problemen Edge Detect AA op z'n hoogst zetten zonder verschil in fps.
Ow dat heb ik niet..

Ik heb de HD5850

I7 860 @ 3.8 Ghz
8GB DDR3
FSX op SSD.

De zelfde addons.

Maar hoogste setting AA trekt ie niet.

En wat zijn jou settings van catalyst en in fsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
een gtx275 is niks vergeleken met een 5870...

dan zou ik eerder voor een single pcb gtx295 gaan, maar die worden HEET en verbruiken veel stroom...

EDIT: shit, gtx295 is altijd dual gpu...

Bekijk van allebei wel wat het is

welke me niet bevalt doe ik dan weg...

[ Voor 49% gewijzigd door Mr.Joker op 22-04-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:01:
een gtx275 is niks vergeleken met een 5870...

dan zou ik eerder voor een single pcb gtx295 gaan, maar die worden HEET en verbruiken veel stroom...
De GTX295 moet je in ieder geval NIET voor FSX kopen, want FSX haat dubbele GPU's! Dan kan je beter de GTX285 kopen. Of (als je het per se HEET wilt) de GTX 480. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
GTX 480 wordt het niet, bbq heb ik al staan thuis.

lastige keuze...

Die gtx 285 is gelijk aan een wat zou het zijn?? 4890 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
als je in Duitsland beland moet je de GTX 275 FTW halen, kost niks en met een snelle processor er bij vlieg je over Manhatten zo soepel als de wind zelf :9~

Helaas is die in NL nergens meer te krijgen/bestellen, heb er 2 maanden op gewacht en alles geprobeerd mja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:37:
[...]

Ow dat heb ik niet..

Ik heb de HD5850

I7 860 @ 3.8 Ghz
8GB DDR3
FSX op SSD.

De zelfde addons.

Maar hoogste setting AA trekt ie niet.

En wat zijn jou settings van catalyst en in fsx
Catalyst staat alles qua 3D op application controlled en AI op Standard. Mipmaps op quality. Als ik Edge Detect aanzet is dat ook het enige dat ik verander in Catalyst. Normaal gebruik ik wel gewoon de AA en AF van FSX, is niet zoveel mis mee imo. Een merkbaar verschil in FPS is er naar mijn idee niet als ik Edge Detect aanzet iig.

FSX is een redelijk verse install met enkel config tweaks van deze tool (allemaal aangevinkt): http://www.forum.aerosoft...=220488&st=0&#entry220488

FPS blijft eigenlijk altijd wel speelbaar, harde benchmarks heb ik echter niet voor je. Voor de rest is mijn systeem als volgt;

E8400 @ 4GHz
4GB PC8500 DDR2
Rampage Formula
HIS HD4850 1GB
Samsung F1 750GB schijf waarop alles staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:24:
[...]

De GTX295 moet je in ieder geval NIET voor FSX kopen, want FSX haat dubbele GPU's! Dan kan je beter de GTX285 kopen. Of (als je het per se HEET wilt) de GTX 480. ;)
Dat valt wel mee, voor mij althans, draait FSX sinds catalyst 9.3 simpelweg stabiel. Geen last meer van blackscreens, random crashes of fps drops( op zelfs een hoogte van FL300).

Overigens zie ik het nut er niet van in om bijvoorbeeld met een resolutie 1920x1080 anti-aliasing hoger dan 4x te zetten.

En oja, het is al -tig keren aangegeven in deze en het vorige topic. FSX draait niet beter met Nvidia kaarten dan met kaarten van ATi. Dat was een paar jaar geleden zo, maar inmiddels allang achterhaald.
Waar je nog wel over kan twisten is de IQ. Wellicht dat enkelen een vergelijkingstest willen doen?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dus de vergelijking tussen MIJN 48970 en 8800/9800 op hetzelfde systeem klopt niet :emo: ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:46:
Dus de vergelijking tussen MIJN 48970 en 8800/9800 op hetzelfde systeem klopt niet :emo: ??
Het wordt ook wel érg ingewikkeld met al die nummers, hè...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
ja idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ik gebruik een 5870. De keuze hiervoor is hoofdzakelijk bepaald door de mogelijkheid 3 schermen aan te sturen met bezel correction. Eén van de schermen moet echter op de displayport worden aangesloten. En als dit geen scherm is met displayport aansluiting, heb je een aardig prijzige (>€100) DP>DVI adapter nodig. Deze heb ik nog niet binnen dus nu speel ik nog maar op 1 van mijn 3 schermen (1280x1024).

De rest van het systeem is ook niet kinderachtig, met een i7-860, 8Gb. DDR3 en FSX op twee X25 Postville SSD's in RAID0.

Ik speel met alle grafische opties op max. Met DX9 krijg je dan een onspeelbare 5-8fps, met DX10 komt hij niet onder de ingestelde 30fps. Unlimited zit ik meestal tussen de 45 en de 50 maar zie je duidelijk dat de scenery moet worden opgebouwd. Niet mooi dus.

Als ik mijn adapter binnen heb wordt de resolutie natuurlijk 3x zo groot, maar aangezien dit enkel extra performance van de kaart vraag ben ik niet zo bang voor een aanzienlijke fps-drop.

Moraal van het verhaal: er is niks mis met een 5870 voor FSX. (en BC2 is helemaal om je vingers bij af te likken ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
alexbl69 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:01:
Als ik mijn adapter binnen heb wordt de resolutie natuurlijk 3x zo groot, maar aangezien dit enkel extra performance van de kaart vraag ben ik niet zo bang voor een aanzienlijke fps-drop.
Drie schermen is wel gaaf. Maar ik ben benieuwd in hoeverre het idd alleen meer werk voor de gpu betekent. Wir sind gespannt...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Welke AA sample mode gebruiken jullie op de 58xx kaarten (super,mult enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
mekkieboek schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:17:
[...]

Drie schermen is wel gaaf. Maar ik ben benieuwd in hoeverre het idd alleen meer werk voor de gpu betekent. Wir sind gespannt...
Ich auch... Zal het melden als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Bij een tripple scherm opstelling heb je veel baat bij veel geheugen.

Zou best kunnen dat je 1GB 5870 het moeilijk gaat krijgen.

Een 2GB versie zou wat beter zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Om de 737 lovers beetje te pesten op fsx :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=38Kh6upY1Qo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er heel leuk uit!
'k Moet nog met FS9 sukkelen spijtig genoeg.

Heb daarnet iets héél vreemds voorgehad. Vluchtje met de iFDG Airbus A319 van EBLG > EGAA. Vlucht verloopt vlekkeloos, totdat Maastricht me naar FL310 doet vliegen. Het vliegtuig begon ineens te stallen en vooraleer ik het door had stond de staart al recht naar beneden en is 'm in no time naar FL16 gevallen en stuk door overstressing. Ik dacht toch dat het plafond van een A319 zo'n 39000ft was?
Climbspeed stond tot FL010 op 240kts en die heb ik daarna opgevoerd tot 280kts.

Ik dacht eerst aan een random failure, maar daar was niks van te bespeuren :/
Zulk iets heb ik nog nooit voorgehad met FS, tenzij ik het echt forceerde. Ik kreeg zelfs de neus van de airbus naar beneden. M'n joystick rammelde als gek en banking werd supergevoelig -_-

Hardware foutje ergens met de controls? Of zou ik toch iets over het hoofd gezien hebben? Vrij vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Komt denk ik door het as...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:39:
Dat ziet er heel leuk uit!
'k Moet nog met FS9 sukkelen spijtig genoeg.

Heb daarnet iets héél vreemds voorgehad. Vluchtje met de iFDG Airbus A319 van EBLG > EGAA. Vlucht verloopt vlekkeloos, totdat Maastricht me naar FL310 doet vliegen. Het vliegtuig begon ineens te stallen en vooraleer ik het door had stond de staart al recht naar beneden en is 'm in no time naar FL16 gevallen en stuk door overstressing. Ik dacht toch dat het plafond van een A319 zo'n 39000ft was?
Climbspeed stond tot FL010 op 240kts en die heb ik daarna opgevoerd tot 280kts.

Ik dacht eerst aan een random failure, maar daar was niks van te bespeuren :/
Zulk iets heb ik nog nooit voorgehad met FS, tenzij ik het echt forceerde. Ik kreeg zelfs de neus van de airbus naar beneden. M'n joystick rammelde als gek en banking werd supergevoelig -_-

Hardware foutje ergens met de controls? Of zou ik toch iets over het hoofd gezien hebben? Vrij vervelend :(
Het maximum plafond kan misschien wel op FL390 liggen, dit hangt natuurlijk ook af van je load. De optimum altitude verschuift met de hoeveelheid massa. Lichter = hoger. Als je nog aardig zwaar bent kan het zo zijn dat je inderdaad bij FL310 niet meer verder kunt klimmen. Dan zit je waarschijnlijk al over je optimum altitude heen en dichtbij of over de maximum altitude. Ik heb dit zelf eerder gehad met de CaptainSim 767.

Bij de 767 staat de optimum altitude/maximum altitude ook in je FMC en kun je dus FL changes anticiperen en zorgen dat je niets overschrijdt . Misschien even kijken of je dit ook terug kunt vinden bij de Airbus? Dat je heel snel bankt komt waarschijnlijk ook doordat je dus stalled. Iets met de wingtip die eerst stalled enzo als ik me niet vergis (even weinig zin om het op te zoeken in m'n principles of flight boek :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iep ^^"
En zo leer je elke dag iets bij. Stom dat die boeken allemaal zo duur zijn >_< Heb er zo een paar zien liggen in de boekhandel van d'unief (AIAA Education Series), maar die kostten allemaal 175 à 250€
Toch wel een beetje duur voor gewoon zo maar te kopen.

'k dacht toch dat ze in FS wel even een warning geven als je gevaarlijk in de buurt van een stall komt en niet "STALL" als je er middenin zit. Payware kisten ftw dus.

Misschien toch maar vaker met de Wilco/Feelthere A319-A32x vliegen dan. Die FMC begin ik stilaan echt wel als een must beschouwen. Eens een weekendje rtfm doen maw en m'n Ultimate Terrain problemen oplossen (-:

Bedank voor je uitleg *gaat dat eens allemaal googlen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In de Airbus vind je op de PROG page je optimum altitude en je recommended max. Bij een T/O weight van 70 ton moet je toch wel makkelijk de FL350 halen, mits je belading goed is...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Vraagje: als je REX2 en GEX (Europe) geïnstalleerd hebt, wat voegt UTX (Europe) dan nog toe. Zie veel mensen die zowel GEX als UTX op hun machine hebben staan. Die overlappen elkaar toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
alexbl69 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:57:
Vraagje: als je REX2 en GEX (Europe) geïnstalleerd hebt, wat voegt UTX (Europe) dan nog toe. Zie veel mensen die zowel GEX als UTX op hun machine hebben staan. Die overlappen elkaar toch? :?
GEX is alleen textures UTX zijn wegen kustlijnen spoorwegen GEX veranderd daar niks aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Remco Tr schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:14:
[...]

GEX is alleen textures UTX zijn wegen kustlijnen spoorwegen GEX veranderd daar niks aan,
OK, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Boeing 767 in Hawaii, landend of ja; proberen om te landen. :S

YouTube: Directe link, 1080P

Software:
FSX Acceleration DX10
LevelD 767 FSX
REX: Real Environment-X
MegaScenery X: Hawaii

Hardware:
Asus P5e Maximus Formula
nVidia 8800GT - No Overclock
Intel XEON E3110 @ standard clock
30FPS with Fraps recording, all High settings

Had niet verwacht dat je 30FPS in 1080P kon krigjen terwijl je ging FRAPSEN: Tip: Verander de Fraps-opslag-map naar een andere HDD dan waar FSX in zit. Bij mij D bijvoorbeeld. 4x4gb bestanden waren het resultaat: converteren naar 1080p.ts, daarna muxen naar 1 TS bestand, en die weer converteren naar een h264 van 140 MB.

[ Voor 56% gewijzigd door SalimRMAF op 25-04-2010 18:57 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Realisme settings staan zeker niet echt hoog hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Propane schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:02:
Realisme settings staan zeker niet echt hoog hè?
Ik dacht dat iemand was vergeten de main exit dicht te doen. De pilot skills ziende begrijp ik dat alle pax stonden te dringen om eruit te springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Air Maroc in Hawaii, ook heel realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k vraag me af waarom je daar een Level-D kist voor moet hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:( Jullie zijn allemaal gewoon jaloers dat ik een 767 kan laten stunten als een F16 zonder hem te laten crashen. B)

Waarom AirMaroc? Nou ik wilde wel een KL767 gebruiken maar dan zou je echt teveel blauw zien in mijn video. :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door SalimRMAF op 25-04-2010 23:15 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Nou ik weet het niet, afgezien van de gear down bij een iets te hoge IAS van 600 knots zie ik eigenlijk niets vreemds aan deze approach. Of het moet de taxi manouvre door gras zijn helemaal aan het eind. Maar voortaan, als je bij 600 kts een overspeed warning krijgt, eerst flink afremmen met full flaps voordat je de gear extend. :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

mekkieboek schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:33:
Nou ik weet het niet, afgezien van de gear down bij een iets te hoge IAS van 600 knots zie ik eigenlijk niets vreemds aan deze approach. Of het moet de taxi manouvre door gras zijn helemaal aan het eind. Maar voortaan, als je bij 600 kts een overspeed warning krijgt, eerst flink afremmen met full flaps voordat je de gear extend. :P
Als ik flaps op full zet terwijl ik met 600kts vlieg, dan gaat mn vliegtuig omhoog terwijl ik dat juist niet wil.
Over het rijden over gras: tsjaa ik stuur met volle kracht maar het is nooit genoeg; FSX staat denk ik verkeerd afgesteld. En wanneer ik mn spoilers retract zie je dat niet in beeld; de spoilers blijven gewoon ingeklapt. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Als je je flaps op full zet bij 600 kts dan gaat je vliegtuig omlaag. In meerdere stukken. Maar alle flauwe grappen opzij, ik vind het wel een aardige fillempie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
700 kts approach ahahah

+1

Sorry, maar ik vind dat als je bezig bent met fsx dat je dan ook een klein beetje realstisch bezig mag zijn.

Kan/wil je dat niet, kan je beter hawx oid gaan spelen :)

Hoop voor je overigens dat je niet altijd zo vliegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mr.Joker schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:19:
700 kts approach ahahah

+1

Sorry, maar ik vind dat als je bezig bent met fsx dat je dan ook een klein beetje realstisch bezig mag zijn.

Je moet ergens beginnen. In het begin heb ik veel van dit soort landings gedaan ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

700 kts approach ahahah

+1

Volgens de regeltjes vliegen kan iedereen, je bent pas echt goed als je limieten opzoekt. :p (ook al is dat niet eerlijk met realism op low :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX & limits: SR-71 of zoiets :3
Of die vliegtuigen van Boeing Phantom Works zoals de X-45B,X-36 etc <3
Zijn er overigens models voor dat soort vliegtuigen? De Boeing Bird of Prey wil ik wel eens in MSFS zien, hoewel het geen hoogvlieger is (420kts, FL200) 't ziet er wel futuristisch uit :p
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1349/1215465030_40b009b054.jpg
Meh... maar snel naar de les vertrekken nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag je vinden (en ik hou zelf ook van realisme) maar hoeveel procent van de lui die FSX hebben gekocht, zijn realistisch bezig, denk je...? Ik schat zo'n 5 tot 10 procent...? Het merendeel ragt gewoon wat rond in een vliegend bakkie en trekt zich nergens wat van aan. De gemiddelde FSX-gebruiker heeft nog nooit gehoord van PMDG of Level-D of Orbx. En alleen de wat meer serieuze lui vind je op FSX-fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Over realistisch gesproken.

Ik keek op het PMDG-forum of er al wat meer bekend is over de komende 737. Kom ik dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/post-100109-1271447880.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:01:
Ik gebruik een 5870. De keuze hiervoor is hoofdzakelijk bepaald door de mogelijkheid 3 schermen aan te sturen met bezel correction.
Ik ben superbenieuwd hoe dat er uit ziet. Ik heb zelf twee graka's en 3 monitors met verschillende resoluties en ik maak gebruik van FSX's camera's. Ik heb één camera per monitor.
Eyefinity heeft toch last van vertekening?
Ik wil zelf een of twee graka's kopen; bv een 5850 voor 2 monitors en een 5770 voor de derde monitor. Is dat een idee?
Voordeel is dat ik geen DP-adapter hoef te kopen en ik heb meer poorten ter beschikking dus kan eventueel nog meer monitoren aansluiten.
Hoe denken jullie over een 5850 en een 5770 samen?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Welke 5*** van ati kan 3 schermen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:10:
En alleen de wat meer serieuze lui vind je op FSX-fora.
Vroegah (eig zo'n beetje tot fsx uitkwam) was dit topic af en toe best serieus. Met got-vatsim events enzo. Best wel wat opgestoken hier. Nu gaat het iets meer over prestaties vd hardware. Ook belangrijk (zeker met fsx) al kan 't mij niet zo boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
mekkieboek schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:53:
[...]

Vroegah (eig zo'n beetje tot fsx uitkwam) was dit topic af en toe best serieus. Met got-vatsim events enzo. Best wel wat opgestoken hier. Nu gaat het iets meer over prestaties vd hardware. Ook belangrijk (zeker met fsx) al kan 't mij niet zo boeien.
Na waar wil je het over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

IStealYourGun schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:41:
[...]

Je moet ergens beginnen. In het begin heb ik veel van dit soort landings gedaan ;)
Ik speel FS al sinds FS95. _/-\o_ Sindsdien vlieg ik eignelijk nooit "serieus". Zo af en toe korte afstandsvluchten, zoals AMS-ROT, of Gibraltar-Tanger etc.. Vreemd dat ik na 10 jaar nog geen genoeg heb van Opstijgen, vliegen, en landen... :?
Net terug van schiphol overigens, viel me op dat ik gedurende de gehele heen en terugreis (trein en auto) geen enkele passagiersvliegtuig heb zien opstijgen of landen. Was best rustig dus.

Met welk legervliegtuig vliegen jullie het liefst? Mijn stem gaat naar Aerosoft F16

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Ik heb net GEX Europe geïnstalleerd, wil nu ook UTX installeren. Maar ik krijg dit:
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-0044_4BD5EFA1.jpg

Wat kan dit zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn-HK op 26-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
salimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:29:
[...]
Met welk legervliegtuig vliegen jullie het liefst? Mijn stem gaat naar Aerosoft F16
Zonder twijfel de Lotus Simulations L-39 Albatros. Heb het al vaker over die kist gehad in dit topic, puur omdat het naar mijn idee dé beste payware kist die je kunt krijgen. Top graphics, top framerates en een nagenoeg perfect vluchtmodel. En omdat het gemaakt is door één persoon promoot ik het maar even :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Daar heb ik al eens naartoe gekeken, maar ik vind het persoonlijk maar een saaie vliegtuigje, zonder weaponry, de snelheid valt mee (vergleken met de F/A-18 bijvoorbeeld) Ik heb hem nog niet getest, en zal dat dus nu doen! >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
salimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:53:
Daar heb ik al eens naartoe gekeken, maar ik vind het persoonlijk maar een saaie vliegtuigje, zonder weaponry, de snelheid valt mee (vergleken met de F/A-18 bijvoorbeeld) Ik heb hem nog niet getest, en zal dat dus nu doen! >:)
ga hem ook ff testen morgen,

maar aan wapens heb je niet zoveel in fsx he ;)

ps welke f18 gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De standaard F18 :X Ik weet het, klopt niet veel van, maar de Aerosoft F16 is een STUK beter, zowel qua flightmodel alsook realistisiteit.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik ben altijd al een fan geweest van de F-14. Dus voor mij komt het qua legertuig aan op de F-14 van IRIS. Ik gebruik het beestje vooral voor even wat simpel vliegwerk door de canyons en snelle tests van scenery dingetjes :)

In actie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ihtyl8NuGts5xZFplImiuM0a/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lMpG6KKF3qtLUiSVqpuTTxs7/thumb.jpg
That didn't quite work out as planned..

Overigens is dat niet direct m'n favoriete legerbeest. Die award gaat naar de A-10 Tank Killer.

[ Voor 9% gewijzigd door Major Carnage op 27-04-2010 00:02 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:50
Major Carnage schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:56:
Ik ben altijd al een fan geweest van de F-14. Dus voor mij komt het qua legertuig aan op de F-14 van IRIS. Ik gebruik het beestje vooral voor even wat simpel vliegwerk door de canyons en snelle tests van scenery dingetjes :)

In actie:
[afbeelding]

[afbeelding]
That didn't quite work out as planned..

Overigens is dat niet direct m'n favoriete legerbeest. Die award gaat naar de A-10 Tank Killer.
Hahah die laatste screenshot, heeft wel iets weg van Battlefield Desert Combat :P

A10 met Lock-On :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
Heb je al wel eens gekeken naar VRSimulations F/A 18E? Over realisme gesproken, OMG.
Ik heb altijd met veel plezier de FS9 versie gevlogen, en nu dus ook op FSX.
De FSX versie afgelopen weekend gekocht en ben er helemaal weg van.

De implementatie van FBW is ongelofelijk (AirSimmer, kijk, zo moet het dus....)
Als je Aerosoft's F16 mooi vind, dan sla je hier stijl van achterover... . :D

www.vrsimulations.com

ow ja, had ik al vermeld dat alle wapensystemen en A/A A/G modes werken? En TACAN? En ILS? En in-flight refueling? En dat er zelfs SAM sites zijn die op je "schieten"?

Overigens, je kunt alle wapens ook gebruiken. Bijv in A/A mode, kun je gesimuleerde targets neerschieten met bijv. een sidewinder. Je kunt dus niet daadwerkelik een AI model uit de lucht schieten, met bijbehorende explosie enzo, maar, net als in het echt, worden de targets op je systemen gesimuleerd. Alle wapens worden ook daadwerkelijk afgevuurd en de vermindering in drag door een missend wapen wordt vervolgens ook weer gesimuleerd. Fantastisch, imho.

De framerates zijn op mijn oude bakkie (zie sig) uitstekend, overigens wel met veel van de laatste tweaks. (bufferpools=o, highmem fix enzo)

[ Voor 49% gewijzigd door Spitfire123 op 27-04-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Vandaag efe een vluchtje gemaakt: Ryanair FR9112: Turin Caselle (TRN - LIMF) - Girona Costa-Brava (Barcelona, zoals Ryanair het zelf noemt) (GRO - LEGE). Geplande vertrektijd: 12:00, Geplande aankomsttijd: 13:30. Actuele vertrektijd: 11:58, Actuele aankomsttijd: 13:00. Gevlogen met een Posky 737-800W met een paint van Misha Grift (geloof ik). GEX gebruikt.

Vlucht ging prima, beetje turbulentie.
Efe een paar foto's:

"Ryanair is pleased to announce that Ryanair FR9112 has began boarding, priorrity passengers first please"
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/5741/fsx2010042715244959.th.png

Rotate
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/4056/fsx2010042715340372.th.png

Climbing out
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/146/fsx2010042715371171.th.png

Door de wolken heen (over de alpen) - Het "Do you want to buy our scratchcard?" moment
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/6668/fsx2010042715421759.th.png

Descending through 10000 feet
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/9500/fsx2010042715581358.th.png

Runway insight, airplane in landing configuration
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/3154/fsx2010042716044677.th.png

Final-approach, 1000 feet (right overwing exit view)
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/2386/fsx2010042716074061.th.png

Touchdown
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2553/fsx2010042716091859.th.png

Unboarding aircraft
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/197/fsx2010042716144568.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:11:
Vandaag efe een vluchtje gemaakt: Ryanair FR9112: Turin Caselle (TRN - LIMF) - Girona Costa-Brava (Barcelona, zoals Ryanair het zelf noemt) (GRO - LEGE). Geplande vertrektijd: 12:00, Geplande aankomsttijd: 13:30. Actuele vertrektijd: 11:58, Actuele aankomsttijd: 13:00. Gevlogen met een Posky 737-800W met een paint van Misha Grift (geloof ik). GEX gebruikt.
Hiervoor kan je toch echt beter www.xs.to gebruiken. In 1 keer thumbnails en de hele mikmak. ;)

"Ryanair is pleased to announce that Ryanair FR9112 has began boarding, priorrity passengers first please"
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-C655_4BD732BC.jpg

Rotate
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-C074_4BD732BC.jpg

Climbing out
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-5AB6_4BD732BC.jpg

Door de wolken heen (over de alpen) - Het "Do you want to buy our scratchcard?" moment
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-565F_4BD732BC.jpg

Descending through 10000 feet
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-E1EE_4BD732BC.jpg

Runway insight, airplane in landing configuration
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-5111_4BD732BC.jpg

Final-approach, 1000 feet (right overwing exit view)
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-FCA5_4BD732BC.jpg

Touchdown
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-5BC4_4BD732BC.jpg

Unboarding aircraft
Afbeeldingslocatie: http://67.202.71.99/thumb-D20F_4BD732BC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Ja, die heb ik gebruikt, echter waren het .bmp bestanden en die verwerkt xs.to niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:01:
Ja, die heb ik gebruikt, echter waren het .bmp bestanden en die verwerkt xs.to niet.
O, haha, okay. :) Ik zet sowieso alles altijd om naar jpg omdat dat stukken sneller gaat. ;) (Jouw bestanden waren nu trouwens 16 bit png's.. :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

@ L-39 Albatros: Leuk klein vliegtuigje. De FPS is goed, zoals al eerder is gezegd, alleen stalled hij erg snel bij mij. De straalmotoren hebben niet zoveel power vind ik. Kan de afterburner aan? Ook worden de spoilers op willekeuige momenten uitgeklapt bij mij. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11
Lees al een beste tijd mee hier maar iets wat in andere delen ook weinig ter sprake komt is het probleem rondom de Polderbaan toevoeging..

Zoals in de TS staat, heb ik via avsim netjes het bestand binnen gehaald en ook in de maps gezet.
Het probleem is eigenlijk alleen dat ik niet met ILS kan landen. Als ik in de nav naar EHAM toe ga zie ik netjes de ILS freq's van de andere banen behalve die van de Polderbaan.

Valt dit wellicht aan te passen met het programma Afcad?

Hopelijk dat één van jullie misschien advies heeft.

Alvast bedankt in ieder geval :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ibin op 28-04-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Ibin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:49:
Lees al een beste tijd mee hier maar iets wat in andere delen ook weinig ter sprake komt is het probleem rondom de Polderbaan toevoeging..

Zoals in de TS staat, heb ik via avsim netjes het bestand binnen gehaald en ook in de maps gezet.
Het probleem is eigenlijk alleen dat ik niet met ILS kan landen. Als ik in de nav naar EHAM toe ga zie ik netjes de ILS freq's van de andere banen behalve die van de Polderbaan.

Valt dit wellicht aan te passen met het programma Afcad?

Hopelijk dat één van jullie misschien advies heeft.

Alvast bedankt in ieder geval :)
Een ILS freq is met afcad eenvoudig toe te voegen. Aangezien je een polderbaan toevoeging van avsim hebt geinstalleerd zal de ILS wel al in de nieuwe EHAM-bgl aanwezig zijn. Je kan met afcad de nieuwe eham-bgl openen en alle nav freqs tonen. Dan zien je vanzelf of en met welke freq de polderbaan aanwezig is.

Ik weet niet wat je bedoelt met " Als ik in de nav naar EHAM toe ga ...". Je kan de ILS van de polderbaan niet in een FS9 overzicht oproepen omdat dan alleen naar de default vliegvelden wordt gekeken, althans volgens mij.

Kom je er niet uit, vertel dan eens de filename van de polderbaan toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
rdluca schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:23:
[...]

Een ILS freq is met afcad eenvoudig toe te voegen. Aangezien je een polderbaan toevoeging van avsim hebt geinstalleerd zal de ILS wel al in de nieuwe EHAM-bgl aanwezig zijn. Je kan met afcad de nieuwe eham-bgl openen en alle nav freqs tonen. Dan zien je vanzelf of en met welke freq de polderbaan aanwezig is.

Ik weet niet wat je bedoelt met " Als ik in de nav naar EHAM toe ga ...". Je kan de ILS van de polderbaan niet in een FS9 overzicht oproepen omdat dan alleen naar de default vliegvelden wordt gekeken, althans volgens mij.

Kom je er niet uit, vertel dan eens de filename van de polderbaan toevoeging.
rdluca thnx voor je snelle reactie!

Ik heb het bestandje gebruikt waar in de openings post naar wordt verwezen. Het gaat om het rar bestand met filename: p5-2004

Hierin zit een scenery + texture map die ik bij de map FS9/Scenery moet toevoegen. In het mapje scenery zit idd de bgl file. Deze bgl file moet ik dus waarschijnlijk gaan openen om een overzicht van de ILS freq's te krijgen.

Kan ik in dat overzicht dan ook direct een nieuwe ILS invoeren voor 36L/18R? En mag ik deze dan ook zelf verzinnen of moet het wel gerelateerd zijn?

Als ik nu vlieg en ik klik op de map om de ILS + hdg op te zoeken is deze leeg. Dat bedoelde ik eigenlijk met " Als ik in de nav naar EHAM toe ga ..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Ibin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:09:
[...]

rdluca thnx voor je snelle reactie!

Ik heb het bestandje gebruikt waar in de openings post naar wordt verwezen. Het gaat om het rar bestand met filename: p5-2004

Hierin zit een scenery + texture map die ik bij de map FS9/Scenery moet toevoegen. In het mapje scenery zit idd de bgl file. Deze bgl file moet ik dus waarschijnlijk gaan openen om een overzicht van de ILS freq's te krijgen.

Kan ik in dat overzicht dan ook direct een nieuwe ILS invoeren voor 36L/18R? En mag ik deze dan ook zelf verzinnen of moet het wel gerelateerd zijn?

Als ik nu vlieg en ik klik op de map om de ILS + hdg op te zoeken is deze leeg. Dat bedoelde ik eigenlijk met " Als ik in de nav naar EHAM toe ga ..." ;)
De Map van FS9 leest alleen de default bgl's en geen toegevoegde.
Ik heb de zip gedownload en in de readme staat:

RUNWAY DATA:
============
36L 3800 x 60 meters
18R 3530 x 60 meters (displaced threshold 270 meters)

18R ILS VPB 110.10 Mhz (OBS 187, note differs from realworld due to FS2002 magnetic variation)
18R PAPI L

Runway and taxiways are designed that only 36L will be used for departing
traffic and 18R only for landing traffic.

De ILS-freq van Polderbaan 18R zou al aanwezig zijn. Ben je als eens aangevlogen op baan 18R met 110.10 in de NAV1 radio? Je zou hem moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
rdluca schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:48:
[...]

De Map van FS9 leest alleen de default bgl's en geen toegevoegde.
Ik heb de zip gedownload en in de readme staat:

RUNWAY DATA:
============
36L 3800 x 60 meters
18R 3530 x 60 meters (displaced threshold 270 meters)

18R ILS VPB 110.10 Mhz (OBS 187, note differs from realworld due to FS2002 magnetic variation)
18R PAPI L

Runway and taxiways are designed that only 36L will be used for departing
traffic and 18R only for landing traffic.

De ILS-freq van Polderbaan 18R zou al aanwezig zijn. Ben je als eens aangevlogen op baan 18R met 110.10 in de NAV1 radio? Je zou hem moeten ontvangen.
Ik kan mezelf wel voor me 8)7 slaan. Totaal over die freq heen gelezen :9

Lange werkdag achter de rug hé dan krijg je dit soort stupide dingen :+

Iig thnx voor de moeite!
Nu hoef ik alleen nog uit te vogelen hoe ik de rest van de AI daar laat opstijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:16:
[...]

Ik ben superbenieuwd hoe dat er uit ziet. Ik heb zelf twee graka's en 3 monitors met verschillende resoluties en ik maak gebruik van FSX's camera's. Ik heb één camera per monitor.
Eyefinity heeft toch last van vertekening?
Ik wil zelf een of twee graka's kopen; bv een 5850 voor 2 monitors en een 5770 voor de derde monitor. Is dat een idee?
Voordeel is dat ik geen DP-adapter hoef te kopen en ik heb meer poorten ter beschikking dus kan eventueel nog meer monitoren aansluiten.
Hoe denken jullie over een 5850 en een 5770 samen?
8)
5850 + 5770 zal wel werken voor 3 monitoren, maar bezel correction (BC) is dan niet mogelijk. Daarvoor moet je namelijk een "groep" aanmaken en dat kan AFAIK alleen met monitoren aangesloten op 1 kaart.

En als je BC eenmaal gewend bent wil je echt niet anders meer. Nadeel is wel dat het enkel in windowed mode werkt, niet bij full screen.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.