Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
concorde x is uit zie ik, ben benieuwd.. alleen 50 euro :/
Als het echt de geld waard is zal ik er over nadenken als me vakantiegeld komt :+

[ Voor 41% gewijzigd door FSXnoob op 29-04-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Tuzla schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:37:
concorde x is uit zie ik, ben benieuwd.. alleen 50 euro :/
Als het echt de geld waard is zal ik er over nadenken als me vakantiegeld komt :+
Tussen de features: Wheel fire. :X :+

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

IStealYourGun schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:02:
[...]
Tussen de features: Wheel fire. :X :+
En geen wing tank perforation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 13:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Je haalt de woorden uit mn mond.. Wilde vanmiddag een reply plaatsen met; "als ze ook als optie zouden hebben om stalen platen van de runway te ontwijken is het een top-addon". >:)

ORBX Melbourne heeft hier in DX10 veel ongeladen DX10 incompatible textures. :( Jullie ook?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Is er trouwens nog nieuws omtrent de update voor Mega Airport Amsterdam van Aerosoft/FSDT?

Aangezien er nogal foutjes inzitten namelijk en er een update zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

salimrmaf schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:42:
[...]

ORBX Melbourne heeft hier in DX10 veel ongeladen DX10 incompatible textures. :( Jullie ook?
Ik heb Melbourne niet maar weet wel dat Orbx DX10 niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De gratis scenery van NL2000 komt halverwege mei uit. Lijkt me geweldig!

Heel Nederland fotorealistisch, inclusief een flink aantal vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Iedereen is blijkbaar met vakantie, uitgestorven zooitje hier :D
Ik ben maar is beetje gaan testen en filmen met de hand-held style

[ Voor 20% gewijzigd door FSXnoob op 05-05-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuzla schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:42:

[video]
Leuk! Alleen is het rond 1.05 minuten wel hééééééél erg hand-held style... ;) En hoort dat ATC-window (op 1.40) erin of was dat een foutje...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
Voordeel van SSD tov normale harddisk? ( bij FSX uiteraard )

Misschien ook benchmarks?

Ben nu aan het twijfelen of ik een SSD moet aanschaffen...

Iemand hier?

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 06-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mr.Joker schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:17:
Voordeel van SSD tov normale harddisk? ( bij FSX uiteraard )

Ben nu aan het twijfelen of ik een SSD moet aanschaffen...

Iemand hier?
Meeste bestanden van FSX zijn niet gecompressed = groot = veel diskload
SDD verbeterd dus wel de prestatie als de threshold zich bij de HDD bevind. Maar als je een trage systeembus of CPU hebt dan ben je er nog niets mee.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Asus Rampage 2 extreme.
i7 920 op 4.3Ghz
6GB OCZ

?

SSD zou dus wel verbetering moeten brengen?

Als ik er 1 neem voor alleen FSX zal het er 1 worden met 40GB/60GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:24:
[...]

Leuk! Alleen is het rond 1.05 minuten wel hééééééél erg hand-held style... ;) En hoort dat ATC-window (op 1.40) erin of was dat een foutje...?
De shot op 1.05 was nieuw experiment op hand-held manier, namelijk dat de eerste paar seconden normaal zijn en wanneer de vliegtuig dichterbij komt de hand-held-paniek-komt, alleen is dat half gelukt.. was zo gefocust op dat hand-held gebeuren dat ik de hele atc-window bericht over het hoofd had gezien, pas toen het op youtube was, aardig blundertje dus haha.

Maar voor de toekomst zeker leuk, alleen dan niet in 100% hand-held style, maar voor sommige shots blijft het leuk als er beetje beweging en speling tussen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Topicstarter
Tuzla schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:42:

[video]
Echt tof! Ook leuk om te zien dat je er steeds beter in wordt. Keep it up. d:)b

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Wat is het exacte ZFW van een 737-800 (de PH-BXI in dit geval)? Airane houdt het op 91.300kg, TOPCAT geeft aan 60815kg.
Het gaat om de CFM56-7B26 engine configuration.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kensei schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:27:
Wat is het exacte ZFW van een 737-800 (de PH-BXI in dit geval)? Airane houdt het op 91.300kg, TOPCAT geeft aan 60815kg.
60 ton ZFW? Dat lijkt me meer max ZFW dan? 91.3 ton kan absoluut geen ZFW zijn iig ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Bolk schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:29:
[...]

60 ton ZFW? Dat lijkt me meer max ZFW dan? 91.3 ton kan absoluut geen ZFW zijn iig ;)
Dat is juist het verwarrende. De DOW zou 41.613kg zijn, de ZFW 60ton. de TOW ongeveer 65ton (uitgaande van vlucht EHAM-LFPG met 147pax)

Zie (clickable) sreenshot
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q6C6B0F50pbc2NdjsMHnunaQ/thumb.jpg

EDIT: ik denk dat ik het wel weet...het door elkaar halen van lbs vs kg 8)7
in lbs is het 91.740. Nog steeds een klein verschil tov de 91.300....een verschil van 440lbs.

[ Voor 34% gewijzigd door Tallguy op 09-05-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Kensei schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:27:
Ik krijg met een ZFW van 138 (lbs is enige wat de FMC accepteert) in de Ariane Vref's die redelijk kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@RDULCA: je zou 'm eens kunnen proberen met de gegevens uit mijn TOPCAT screenshot (of gaat dat niet werken)? Ik ga dat nl wel v/d week proberen.
Gewoon TOPCAT invullen, kijken welk ZFW eruit komt, dat invullen als ZFW in Ariane's CDU en zien of de Vref's in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik check dit topic elke dag, maar nu post ik is een keertje ;) met een crosswind landing.

[ Voor 28% gewijzigd door Leroykok op 10-05-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Kensei schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:02:
@RDULCA: je zou 'm eens kunnen proberen met de gegevens uit mijn TOPCAT screenshot (of gaat dat niet werken)? Ik ga dat nl wel v/d week proberen.
Gewoon TOPCAT invullen, kijken welk ZFW eruit komt, dat invullen als ZFW in Ariane's CDU en zien of de Vref's in de buurt komen.
De FMC van mijn Ariane accepteert alleen een ZFW tussen 134 en 139. De rest pakt die niet.
iFreaky schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:10:
Ik check dit topic elke dag, maar nu post ik is een keertje ;) met een crosswind landing.

[video]
:P
Heel gaaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:27
Ben in de gelegenheid mijn huidige FSX systeem goed te verkopen, maar dan moet er uiteraard wel een waardige vervanger komen. Heb zelfs zover als een Core i7-980X gekeken, maar in mijn ontdekkingstocht kwam ik (in potentie) veel aantrekkelijker kandidaten tegen: de Core i5-6xx serie.

Net als de i7-980X is de i5-6xx serie op 32nm gebakken. Het verschil tussen de 2 is het aantal cores (6 t.o.v. 2) en de hoeveelheid cache (12 t.o.v. 4Mb). Nu hebben veel programma’s baadt die fantastische quad- en sixcores, maar FSX voelt zich toch nog het fijnst met een hoog geklokte CPU.

En daar komt de i5-6xx serie in beeld. Waar de 3,33Ghz. i7-980X maarliefst e999 kost, kost een gelijk geklokte i5-661 maar e220!! En door het lagere aantal cores wordt de i5 ook nog eens veel minder heet, waardoor hij veel hoger te overclocken is. Zonder al te veel fratsen is hij met luchtkoeling op 4,5Ghz. te krijgen!!!

Ik vraag me af of er al iemand enige ervaring met deze processorserie i.c.m. FSX heeft. Is de relatief lage cache funest voor FSX, of wordt het meer dan goed gemaakt door de absurd hoge kloksnelheid? Als je er op googled kom je (nog) niet veel zinvols tegen, alleen mensen die deze zelfde vraag stellen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Een i7 920 krijg je ook met gemak op 4 Ghz.....

Je moet niet kijken naar de kloksnelheid uit de winkel...

de i7 920 komt ook met een std freq van 2.6 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 09:03
alexbl69 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:49:
Ben in de gelegenheid mijn huidige FSX systeem goed te verkopen, maar dan moet er uiteraard wel een waardige vervanger komen. Heb zelfs zover als een Core i7-980X gekeken, maar in mijn ontdekkingstocht kwam ik (in potentie) veel aantrekkelijker kandidaten tegen: de Core i5-6xx serie.

Net als de i7-980X is de i5-6xx serie op 32nm gebakken. Het verschil tussen de 2 is het aantal cores (6 t.o.v. 2) en de hoeveelheid cache (12 t.o.v. 4Mb). Nu hebben veel programma’s baadt die fantastische quad- en sixcores, maar FSX voelt zich toch nog het fijnst met een hoog geklokte CPU.

En daar komt de i5-6xx serie in beeld. Waar de 3,33Ghz. i7-980X maarliefst e999 kost, kost een gelijk geklokte i5-661 maar e220!! En door het lagere aantal cores wordt de i5 ook nog eens veel minder heet, waardoor hij veel hoger te overclocken is. Zonder al te veel fratsen is hij met luchtkoeling op 4,5Ghz. te krijgen!!!

Ik vraag me af of er al iemand enige ervaring met deze processorserie i.c.m. FSX heeft. Is de relatief lage cache funest voor FSX, of wordt het meer dan goed gemaakt door de absurd hoge kloksnelheid? Als je er op googled kom je (nog) niet veel zinvols tegen, alleen mensen die deze zelfde vraag stellen.
Ik weet niet of je wel jouw 661 zover gaat krijgen hoor, maar de meeste sockets voor moederborden van 1156 komen van Foxconn heb ik gelezen, en die schijnen gewoonweg een soort van smelten.
http://www.everyjoe.com/t...rned-LGA-1156-socket1.jpg
Dit heb ik een tijd terug gelezen, ik weet niet of het nog steeds zo is. Ik geloof dat er speciale versies van moederborden zijn met sockets die niet doorbranden (of die zouden komen) heb ik destijds gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:15
iFreaky schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:10:

[video]
super mooi filmpje.
sorry dat ik het vraag maar die cockpit geluiden en crew geluiden, welke addon is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Dat is geen addon dat is dit filmpje :9 http://www.youtube.com/watch?v=ksmDuXO_k6E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van oktober vorig jaar... Tijdens de landing & taxi van EGLL > EBBR
[YouTube: http://www.youtube.com/v/ubIa1OCAJNk]

'k heb er ook nog eentje van taxi & takeoff op VHHH, maar daar zie je niet zoveel met een nachtvlucht :/ Enkel blauwe taxiway lichtjes, een ander vliegtuig en pas bij het stijgen wat gebouwen en zo. 'k wil het wel eens uploaden voor de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Mr.Joker schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:00:
Een i7 920 krijg je ook met gemak op 4 Ghz.....

Je moet niet kijken naar de kloksnelheid uit de winkel...

de i7 920 komt ook met een std freq van 2.6 Ghz
Kannone :*) . Na al deze verhalen ben ik even bezig gegaan om te kijken hoe ver ik mijn huidige systeem kan overklokken. Nou, die 860 gaat dus mooi de deur nog niet uit. Heb hem nu stabiel op 4,02Ghz. draaien!

Daarnaast heb ik met behulp van Nick N's FSX setup guide alles opnieuw geïnstalleerd en ben diep onder de indruk van het resultaat.

Mijn traditionele default vlucht begint op de active van LaGaurdia (KLGA). Je hoeft de lucht niet in. Als de fps hier goed is kun je overal fatsoenlijk vliegen. Als ik de eyecandy opschroefde zakte de boel hier echter flink in elkaar (<10fps). Maar met deze overclock en install kom ik niet onder de 20.

En wat nog mooier is. Binnen een minuut stijgt de fps van ca. 20 naar boven de 30! Nader onderzoek wijst uit dat in deze tijd het aantal gebruikte cores geleidelijk van 1 naar 4 verhoogt wordt! En dat voor de volle 100%.

Ik ben happy O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:02
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-64A1_4BEB0AAE.jpg

Even een topic aanvulling ^^ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Nice! Zelf net vluchtje gedaan Dublin -> Gran Canaria. Mag ik vragen waarom zonder winglets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
alexbl69 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:30:
[...]

Kannone :*) . Na al deze verhalen ben ik even bezig gegaan om te kijken hoe ver ik mijn huidige systeem kan overklokken. Nou, die 860 gaat dus mooi de deur nog niet uit. Heb hem nu stabiel op 4,02Ghz. draaien!

Daarnaast heb ik met behulp van Nick N's FSX setup guide alles opnieuw geïnstalleerd en ben diep onder de indruk van het resultaat.

Mijn traditionele default vlucht begint op de active van LaGaurdia (KLGA). Je hoeft de lucht niet in. Als de fps hier goed is kun je overal fatsoenlijk vliegen. Als ik de eyecandy opschroefde zakte de boel hier echter flink in elkaar (<10fps). Maar met deze overclock en install kom ik niet onder de 20.

En wat nog mooier is. Binnen een minuut stijgt de fps van ca. 20 naar boven de 30! Nader onderzoek wijst uit dat in deze tijd het aantal gebruikte cores geleidelijk van 1 naar 4 verhoogt wordt! En dat voor de volle 100%.

Ik ben happy O-) .
Ik zit op 4.3 Ghz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Martijn-HK schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:30:
[...]

Nice! Zelf net vluchtje gedaan Dublin -> Gran Canaria. Mag ik vragen waarom zonder winglets?
Haha, dit was een test vlucht. Gewoon vol gas en de lucht in. Zag ineens dat het screenwaardig was.
Op V geramt en uploaden maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Welk programma gebruiken jullie om een goede OPT en MAX flightlevel te bepalen? Het lijkt me dat je gewicht van het vliegtuig daar ook in meeneemt qua bepaling en of je Oost-West-Noord of Zuid vliegt. TOPCAT berekent alleen de optimale take-off & landing snelheden en gewichten, maar houdt zich verder niet bezig met FL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Kensei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:09:
Welk programma gebruiken jullie om een goede OPT en MAX flightlevel te bepalen? Het lijkt me dat je gewicht van het vliegtuig daar ook in meeneemt qua bepaling en of je Oost-West-Noord of Zuid vliegt. TOPCAT berekent alleen de optimale take-off & landing snelheden en gewichten, maar houdt zich verder niet bezig met FL's.
Kijk altijd op CRZ page van de FMC.

PS I7 860 users.

Hebben jullie meer info over de overclock setup?
Ik heb de mijne draaien op 3.8 en wil hoger maar zie graag wat volts enz voorbij komen.

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Remco Tr op 13-05-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Weet iemand een mooie Fokker 50, mag payware zijn maar het liefst freeware. En 1 die gewoon wel werkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Virtuacol Fokker 50, het is wel payware. Zelf ooit gedownload om te proberen, maar ik vind payware vliegtuigen wel ingewikkeld om "even" te vliegen, ik heb geen geduld om alle handleidingen te lezen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Remco Tr schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Dat hangt van je kist af. Met een Ariane zie je alleen de ingestelde CRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Remco Tr schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:18:
[...]

PS I7 860 users.

Hebben jullie meer info over de overclock setup?
Ik heb de mijne draaien op 3.8 en wil hoger maar zie graag wat volts enz voorbij komen.

Bedankt!
Atm hem ik het zo draaien

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/clock%204.2.png

Crash 1 x in de 2 dagen ofzo. Heb vandaag ff tijd om het te tunen ;p
Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Pittig voltage :P

Heb die van mij op 4.3 hangen met een voltage van 1.368

Hoger kan die denk ik wel, maar pas bij een voltage van 1.41 of iets.... ( Weet niet of dat net een H50 gaat lukken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Laatst online: 22-03 01:02
Ik heb een vraag; sinds 2 maanden heb ik weer de standaard versie van FSX, dus vond ik het wel leuk om eens een 'flight video' te maken zoals in het learning centre staat, maar nu kan ik de opties en de flight video niet vinden. Dus weet iemand hoe en waar ik hem kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

HELP !! ;)
wat ik nou weer aan m'n fiets heb hangen ;)
Tot vorige week draaide m'n FSX helemaal prima, als een zonnetje, ik helemaal blij :D
nu het volgende... Ik wilde met m'n Captain757 een FSpax vluchtje gaan doen, in combinatie met m'n nieuwe add-on MultiCrewExperience.
Eerst startten m'n engines niet en gingen er nog wat dingen mis.... na een hele hoop ge-eikel en ge*ut, inclusief het de- en reinstallen van Captain757, krijg ik nu dan m'n engines eindelijk aan t pruttelen... maar als ik op KATL sta, geeft ie een altitude aan van -4000 bij een altimetersetting 2992. Terwijl de airport hoort te zijn: 1054ft ofzo, en wat ik ook probeer, lees, zoek en doe... ik krijg het er niet uit.... de default 737 laden helpt wel, maar zodra ik weer terug keer naar de 757 is het weer mis... :?
Overigens ook op EHAM geprobeerd, eerst leek t goed te gaan, maar na 10 sec bevond EHAM zich ineens op ongeveer een halve km boven zeeniveau.... en dat is voorzover ik weer nog lang t geval niet...
hoop dat iemand me kan helpen... :) alvast bedankt

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gulf_5 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:16:
HELP !! ;)
wat ik nou weer aan m'n fiets heb hangen ;)
Tot vorige week draaide m'n FSX helemaal prima, als een zonnetje, ik helemaal blij :D
nu het volgende... Ik wilde met m'n Captain757 een FSpax vluchtje gaan doen, in combinatie met m'n nieuwe add-on MultiCrewExperience.
Eerst startten m'n engines niet en gingen er nog wat dingen mis.... na een hele hoop ge-eikel en ge*ut, inclusief het de- en reinstallen van Captain757, krijg ik nu dan m'n engines eindelijk aan t pruttelen... maar als ik op KATL sta, geeft ie een altitude aan van -4000 bij een altimetersetting 2992. Terwijl de airport hoort te zijn: 1054ft ofzo, en wat ik ook probeer, lees, zoek en doe... ik krijg het er niet uit.... de default 737 laden helpt wel, maar zodra ik weer terug keer naar de 757 is het weer mis... :?
Overigens ook op EHAM geprobeerd, eerst leek t goed te gaan, maar na 10 sec bevond EHAM zich ineens op ongeveer een halve km boven zeeniveau.... en dat is voorzover ik weer nog lang t geval niet...
hoop dat iemand me kan helpen... :) alvast bedankt
Staat de QNH wel goed ingesteld dan? Je kan dat ding wel op 2992 zetten (of 1013,25hPa), maar als de weersituatie anders is krijg je een verkeerde lezing natuurlijk. 4000ft afwijking is wel redelijk pittig, maar je weet maar nooit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
al wat bekend over release van schiphol x ? me vakantie geld wacht er al op.. al is de kans extreem groot dat ik het niet eens kan draaien om me pc maar toch.. na 5 jaar werken op schiphol moet ik het ook zelf zien in fsx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wat voor werk doe je op schiphol :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Propane schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:23:
[...]
Staat de QNH wel goed ingesteld dan? Je kan dat ding wel op 2992 zetten (of 1013,25hPa), maar als de weersituatie anders is krijg je een verkeerde lezing natuurlijk. 4000ft afwijking is wel redelijk pittig, maar je weet maar nooit :P.
Thanks voor je reactie, maaarrrrr..... :(
in al het zoeken wordt die suggestie steeds gedaan... en daar schiet ik dus helaas niks mee op, omdat dat het eerste was wat ik zelf ook al had geprobeerd.
Heb net m'n fsx.cfg weg gepleurd omdat het vast ergens in het meters vs. feet zou zitten en in eerste opzicht werkte het... Op KATL stonden alle indicators goed. Eenmaal airborne op weg naar KJFK, op ongeveer 1/4e van de vlucht gebeurde er iets vreemds, tegelijk met het updaten van het weer door REX, mijn altitude indicator draaide ongeveer 4000 ft (toevallig :+) naar beneden. Ik moest van FL230 naar FL290 en daar was ik al even mee bezig en ineens zat ik dus weer onder FL210... en die ATC maar zeuren dat ik es moest opschieten...
Maar goed, aangekomen bij JFK, na de daling LOC en APP ingeschakeld en kist scheert prachtig mooi op 7000ft over de baan heen.... :? :X toen heb ik alle AP meuk uitgeslingerd, heb ik een mooi circuitje gevlogen en ben ik maar op visual/manual geland, want de AP ging ik niet meer vertrouwen... en ik ben geen Turk (nofi, maar falende hoogtemeters betekent ingrijpen ;))
(eenmaal op de grond, stond de altitude indicator weer prachtig mooi op -4000ft, net als eerst op KATL)
M.a.w. het probleem ontstond dus weer midden in m'n vlucht...
oja, en tijdens final app zei JFK tower tegen me dat ik m'n QNH maar even op 3502 moest zetten... nou dat begreep m'n copiloot maar niet.... kan die eigenlijk wel zo hoog ? :?
Het rommelt dus, dus als iemand nog ideëen heeft ? FSX.cfg weggooien helpt dus op zich wel, maar ergens tijdens het aanpassen van het weer door REX lijkt het weer mis te gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Gulf_5 op 16-05-2010 23:50 ]

iets met foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen, probeer het eens zonder REX... Gewoon FSX-weer instellen of op default laten staan en dan kijken of het weer fout gaat. Als het dan wel goed gaat, weet je in ieder geval dat het aan REX ligt. En anders zoeken we verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gulf_5 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:47:
[...]
Het rommelt dus, dus als iemand nog ideëen heeft ? FSX.cfg weggooien helpt dus op zich wel, maar ergens tijdens het aanpassen van het weer door REX lijkt het weer mis te gaan...
Wauw, wat een realisme! Je hebt vast bij je walkaround voor de vlucht (doe je toch wel hé?) de tape over de static ports gemist. Is al eens eerder misgegaan (linkje) :*).

On topic: inderdaad compleet onverklaarbaar. Het kan bijna geen verkeerde luchtdrukinstelling zijn, want een verschil van 4000 feet is daarmee niet te overbruggen. Sluit me bij het eerdere advies aan om het eens met FSX default weer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het heeft iets te maken met weer. Want een 35.02 is wel een hele hoge luchtdruk :P Omgerekend is dat een QNH van 1161 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Tuzla: Aerosoft EHAM voor FSX wordt overmorgen verwacht. Je kan 'm al bestellen/reserveren.

@Gulf_5: heb je toevallig nog een backup van voordat je multicrewexperience hebt geinstalleerd? Ik lees nl uit je verhaal dat het daarna pas fout is gegaan. Anders zou het misschien helpen (als je geen backup hebt) om nu eerst een backup te maken, dan FXS.cfg weg te gooien en multicrew te deinstaleren. Aangezien je ook aangeeft dat met een schone *.cfg de QNH tijdens een vlucht mis gaat, kan je misschien beter ook even een default vlucht nemen (default 737) en geen addons zoals REX, GEX, UTX, FEX, ASE...die dingen allemaal niet opstarten cq uitvinken in de scenery. Kortom...back to basic en kijken wat de QNH dan doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 17-05-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Kensei schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:09:
@Tuzla: Aerosoft EHAM voor FSX wordt overmorgen verwacht. Je kan 'm al bestellen/reserveren.
Heb je dat van het Aerosoft-forum?
Laatste wat ik daar omtrent EHAM-X heb vernomen is dat Aerosoft door de makers van EHAM niet echt op de hoogte wordt gehouden van wanneer die klaar zal zijn. Volgens mij kunnen we er nog wel een aantal weken op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Rdulca: klik op de link ;-) Bij BOL staat dat ze 'm morgen verwachten. Ik hoop dat dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mr.Joker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:40:
Wat voor werk doe je op schiphol :P ?
Ik zat er 4.5 jaar in de Beveiliging, was de jongste, was de jongste supervisor tussen 2007/2009 daar.
Maar nu begin ik bij de Douane.

Snap de idioten niet op bol.com die bij Schiphol x al een review geven zonder dat ze de scenery al hebben, janken over de release-date en klagen over details die vrij easy te fixen/patchen zijn als aerosoft het wilt of aan toe komt, sommige mensen echt 8)7

Beetje druk maken over de ING of Rabobank reclame op de bruggen, kom op zeg

[ Voor 37% gewijzigd door FSXnoob op 18-05-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Er zijn betaversies verspreid onder mensen die regelmatig op SPL komen, dus die review kan daarop gebaseerd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tuzla schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Snap de idioten niet op bol.com die bij Schiphol x al een review geven zonder dat ze de scenery al hebben, janken over de release-date en klagen over details die vrij easy te fixen/patchen zijn als aerosoft het wilt of aan toe komt, sommige mensen echt 8)7

Beetje druk maken over de ING of Rabobank reclame op de bruggen, kom op zeg
De FS2004 versie is ook al een tijdje uit, dus daar kan het ook op gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
De site van bol.com geeft nu aan dat de levertijd 2-4 dagen is. Lijkt er dus op alsof EHAM X inderdaad is gereleased hoewel...Luchtvaarthobbyshop geeft aan dat EHAM X is vertraagd tot juli/augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ja idd.. ik durf het ook niet te bestellen bij bol.com, als het echt uit was dan zou het ook heus wel op de frontpage van aerosoft site staan lijkt me.. 2-4 dagen kan dan makkelijk 2-4 maanden worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:18
De scenery is nog lang niet klaar. Deze wordt ontwikkeld door DreamFactoryStudio (Cornel), die ook EBBR, ESSA en LSGG heeft gedaan. Zowieso wordt altijd eerst de downloadversie beschikbaar gesteld en daarna pas een boxed versie. Ik zou zeggen, kijk even op het Aerosoft forum en je weet het als eerste...

@Tuzla, ik vond het wel een goede review... Geeft in ieder geval gedetailleerd aan wat er wel en niet goed aan is. Overigens denk ik ook dat dit een review is van de FS2004 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz... nu heb ik eens leuke freeware A320 gevonden mét virtual cockpit, en dan krijg 'k hem niet werkend :(
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-5BFC_4BF44C53.jpg
Weet iemand hier raad mee?

't heb het toestel hier gedownload: http://www.avsimrus.com/f....html?action=download&hl=

Zeg met niet dat het cyrillisch in oa aircraft.cfg en panel.cfg de oorzaak is ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 125883 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:40:
Hmmz... nu heb ik eens leuke freeware A320 gevonden mét virtual cockpit, en dan krijg 'k hem niet werkend :(
[afbeelding]
Weet iemand hier raad mee?

't heb het toestel hier gedownload: http://www.avsimrus.com/f....html?action=download&hl=

Zeg met niet dat het cyrillisch in oa aircraft.cfg en panel.cfg de oorzaak is ;_;
Is die niet enkel voor FSX? Daarin werkt hij bij mij namelijk zo te zien perfect.

Nog wat performance tips en tricks voor FSX trouwens. Deze twee dingen hebben bij mij redelijk wat geholpen, vooral dat eerste tooltje:

http://www.forum.aerosoft...=220488&st=0&#entry220488

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=283701&st=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:51:
[...]
Is die niet enkel voor FSX? Daarin werkt hij bij mij namelijk zo te zien perfect.
Verdorie :o
Je hebt gelijk >_<
Ik was er thans 100% zeker van dat ik in de FS2004 library aan't zoeken was :(
Tja ... verder zoeken maw :3
Ofwel de tijd nemen om die wilco airbus onder de knie te krijgen >> FMC D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Overigens: de eerste patch voor de Aerosoft EHAM fs2004 versie verschijnt tussen nu en twee weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
We hebben nog Rotterdam X als troost dan maar.. als schiphol X uit komt dan is flight simulator 11 ook al uit :o

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SCTH2NT1HKs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 19:49
Er!k schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:26:
Overigens: de eerste patch voor de Aerosoft EHAM fs2004 versie verschijnt tussen nu en twee weken!
Bron? Ik kan nlk niet vinden op het Aerosoft forum hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Spitfire123 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:05:
[...]
Bron? Ik kan nlk niet vinden op het Aerosoft forum hierover?
Zie hier de announcement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
Iemand nog tips om je fsx te tweaken?

[ Voor 119% gewijzigd door White_Collar op 24-05-2010 17:05 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pieterbas12 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:02:
De release van NL2000 zou je evantuel ook nog op kunnen wachten. Die komt namelijk deze maand uit.

* Anoniem: 135195 heeft het pakket stiekem al en hij is echt prachtig!! :o
Euh... op de site van NL2000 zie ik alleen screenshots uit 2008...? En niet echt veel info...? Is er ergens wat meer up to date info hierover te vinden?

EDIT:
Mwah... ik zie al wat nieuwere screenshots: is 'gewoon' photorealistic scenery (niet echt scherp en met de gebruikelijke vreemde gebouwen in fout perspectief) plus hier een daar wat 3D dingen die nogal afsteken tegen de ondergrond... Of heb ik het mis? Lijkt me wel leuk om wat echt goede scenery van NL te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 23-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

Anoniem: 135195 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Euh... op de site van NL2000 zie ik alleen screenshots uit 2008...? En niet echt veel info...? Is er ergens wat meer up to date info hierover te vinden?

EDIT:
Mwah... ik zie al wat nieuwere screenshots: is 'gewoon' photorealistic scenery (niet echt scherp en met de gebruikelijke vreemde gebouwen in fout perspectief) plus hier een daar wat 3D dingen die nogal afsteken tegen de ondergrond... Of heb ik het mis? Lijkt me wel leuk om wat echt goede scenery van NL te hebben.
hehe je blaft nu gewoon DE scenery van NL af. Maar mijn gelijk heb je. Die shit moet nog veel scherper en mooier. Alleen FSX beperkt dat. Althans de engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:34:
[...]

hehe je blaft nu gewoon DE scenery van NL af. Maar mijn gelijk heb je. Die shit moet nog veel scherper en mooier. Alleen FSX beperkt dat. Althans de engine
O, sorry... :+ :+ :+ Ik zal het alsnog wel gaan downloaden, denk ik: lijkt me wel leuk om eens uit te proberen. Over scherper en mooier gesproken: PNW van Orbx ziet er mooi uit: da's dan wel generic natuurlijk, niet photorealistic, maar het is op zich best wel mogelijk om scenery 'echter' te maken. Maar goed, met photoreal textures zouden de bestanden wel erg groot gaan worden, natuurlijk. Het zal nog wel minstens 10 jaar duren voordat een en ander in de buurt komt van wat ik zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Nog nieuws over de PMDG NG-X?

En heeft er nog iemand interesse in mijn PMDG MD11?

[ Voor 48% gewijzigd door Dani86 op 24-05-2010 17:48 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Dani...je hebt dan schijnbaar niet opgelet mbt je MD-11 :) Ik had je gemailed en ge PM'ed en zelfs in dit topic een reactie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kensei schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:59:
@Dani...je hebt dan schijnbaar niet opgelet mbt je MD-11 :) Ik had je gemailed en ge PM'ed en zelfs in dit topic een reactie gegeven.
MD11 voor FSX verkocht aan Kensei.

[ Voor 22% gewijzigd door Dani86 op 26-05-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Concorde-x _/-\o_

Wat een heerlijk ding, alleen extreem moeilijk te vliegen, om maar te zwijgen over landen :X
Ik heb het nu beetje door, maar het is echt heel anders dan een normaal vliegtuig, dit ding heeft geen flaps en spoilers dus afremmen er van gaat puur via pitch en power, als je dan van 500 kts naar +- 200 moet voor de approach pff.. neus naar beneden doen mag je ook pas doen <280 kts, 500 > 280 kts = lastig maar het moeilijke begint dan pas allemaal met lage snelheden en veel spelen met pitch en power..

Manual landen en helemaal volgens het boekje is haast onmogelijk, daarnaast is de AP ook behoorlijk moeilijk en ingewikkeld dus je krijgt niks cadeau met dit vliegtuig haha

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K3Q-0En8LTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

Hoe zit het eigenlijk met 3D?
Als de pc in staat is 30 fps te berekenen en de helft gaat naar het linkeroog en de helft naar het rechter houdt je netto toch maar 15 fps over of niet?
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

MD11 het huis uitgezet en teruggegaan naar m'n grote liefde de B747-400. Er is alleen 1 probleem:

De letters passen niet allemaal op de schermen van de 2D cockpit. Heeft dit met mijn windows font-size te maken? (Windows 7 x64)

edit:

FF een vluchtje gemaakt van EHAM naar EGLL, want ik had een "demo" ( :P ) gedownload van Mega Airport Heathrow X. Wat een fps killende @#$% scenery is dat zeg, ik kon de baan niet eens zien! Pas de laatste meters voor de baan werd deze pas goed weergegeven, daarvoor was het één grote waas. Gelukkig weet ik hoe ik dat ILS goed in moet stellen bij de 747 :)

edit2:

FFS waarom zie ik de landingsbanen pas als ik erboven vlieg? bij FS9 zag ik ze al vanaf kilometers afstand. Nu worden ze fucking laat gerendered. Ik heb alles al geprobeerd, graphics laag hoog en het maakt geen zier uit! :@

[ Voor 63% gewijzigd door Dani86 op 27-05-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329584

Ik heb een core2duo e8400 @ 3ghz...
4gb geheugen

Videokaart is een Radeon HD 4870 512mb ICEQ4+ versie..
Draai op Vista 64bit..

Draai alles op High maar wil op ultra high schokvrij kunnen spelen, dat gaat met deze kaart echt niet. Welke videokaart raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Is meer cpu gelimit ipv. videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor processor zou ik dan moeten nemen, videokaart hoeft dus niet perse geupgraded worden. Morgen wou ik naar de pc zaak dus tips van hier zouden handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 329584 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:10:
Ik heb een core2duo e8400 @ 3ghz...
4gb geheugen

Videokaart is een Radeon HD 4870 512mb ICEQ4+ versie..
Draai op Vista 64bit..

Draai alles op High maar wil op ultra high schokvrij kunnen spelen, dat gaat met deze kaart echt niet. Welke videokaart raden jullie mij aan?
Hmm, ik heb een E8400 + HD4850 IceQ4 en kan toch redelijk schokvrij spelen op 1680x1050 (8x AA via CCC). Alleen mijn E8400 draait op 4GHz, dat is letterlijk een wereld van verschil FSX. Misschien overclocken een poging geven voor je geld gaat neerleggen voor een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn dan jou verdere display instellingen...? Alles op ultra High lijkt me sterk...
Wat bedoel je precies met 8x AAA via CCC? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 329584 op 28-05-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Fireworks1: kijk en lees anders eerst even onze mooie uitgebreide topicstart! Daar staan wat adviezen in die her en der verzameld zijn en ook uit eigen ervaring daar zijn gepost.
Die startpost is er natuurlijk niet voor niks ;-)

Kort gezegd: UltraHigh is niet altijd te doen, ook niet met het meest moderne systeem, omdat FS nu eenmaal geen game is maar een simulatie en Microsoft destijds heeft gekozen voor een bepaalde manier van renderen van de beelden (niet vector-driven). Wil je upgraden en een wat vloeiendere sim, dan zal je over moeten stappen naar een i7 systeem met zo'n 6GB RAM en je FS op een Raptor moeten zetten.
Lees dus de openingspost aub.

ow...CCC -> Catalyst Control Center (van je ATi videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wie kan en wil mijn vragen beantwoorden ^^ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 329584 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:30:
Wat zijn dan jou verdere display instellingen...? Alles op ultra High lijkt me sterk...
Wat bedoel je precies met 8x AAA via CCC? :P
Alle sliders staan gewoon vol open, de enige uitzondering is AI traffic, omdat ik nog wel wil kunnen landen zonder om de haverklap een go around te hoeven maken ;). Die staan rond allemaal tussen de 40-60%. Verder staat Lens Flare uit, en speel ik onder DX9 met de bloom/hdr plugin. De enige momenten waarop het niet echt vloeiend loopt is op de grond en tijdens approach op drukke vliegvelden.

Edit @ Dani: Probeer dit tooltje anders eens, heeft bij mij wat laad problemen opgelost waardoor ik soms ook zwarte vlakken zag en runways wat laat werden geladen. Ik heb gewoon alle instellingen die daarin worden meegenomen op de voorgestelde waarde laten zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Propane op 28-05-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Dani86: je zou kunnen proberen even je FSX.CFG veilig weg te zetten (move), daarna FSX starten zodat deze een nieuwe, schone *.cfg file aanmaakt met de default installingen. Dan eens zien hoe het beeld er dan uitziet (wel uiteraard even je goede resolutie instellen, de rest (sliders etc...) kan later alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
M.b.t. prestaties: ik heb enkele weken geleden alles op m'n (dedicated) FSX PC nieuw geïnstalleerd (dus inclusief OS), met behulp van Nick N's FSX setup guide.

Tezamen met een fikse overclock (van 2,8 naar nu net iets onder de 4Ghz) verdubbelde mijn fps hierdoor!!! Op de zwaarste scenery die ik toen kon vinden betekende dit een sprong van minder dan 10fps naar een stabiele 20fps (staat ook gelocked op 20).

Maar... ik heb nu 2 uitzonderingen. De eerste is Mega Airport Frankfurt (ca. 12-15fps) en het hierboven genoemde Heathrow. Hier zakt ik bij de approach naar 6-7fps. Na een aantal sliders naar links te hebben verplaatst ging dit weer naar een (net) acceptabele 14-16fps, maar het blijft idd een hele zware kluif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Aerosoft staat er (helaas) om bekend dat hun scenery nogal zwaar kan zijn. EDDF en EGLL zijn daar voorbeelden van ja. laten we hopen dat EHAM dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ok ik ga dat allemaal proberen.

Iemand enig idee waarom de letters op de displays in de 2D cockpit te groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 22:34
Na een aantal maal FSX geinstalleerd te hebben en er uit frustratie vanwege de irritante besturing (toetsenbord) er weer af te gooien, had ik van de week toch een moment van 'ik koop gewoon een joystick en zie het wel'... Het werd de Logitech Force 3D Pro.

Het resultaat: dat had ik bij de eerste installatie al moeten doen! Wat is het vliegen ineens leuk! Ik geloof dat ik er een verslaving bij heb. Nu alleen nog de graphics oppoetsen. Dat zullen 83 delen speurwerk worden ben ik al achter na lezen van een aantal pagina's hier...

Dat NL 2000 uit de startpost, is daar ook iets soortgelijks van voor FSX? Laat ik eerst de Nederlandse bodem eens mooi krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
MistaDevine schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:14:
Na een aantal maal FSX geinstalleerd te hebben en er uit frustratie vanwege de irritante besturing (toetsenbord) er weer af te gooien, had ik van de week toch een moment van 'ik koop gewoon een joystick en zie het wel'... Het werd de Logitech Force 3D Pro.
Ik moest lachen :P Toetsenbord en een flight sim game? noway :'(

NL2000 is een addon scenery voor FSX. Binnenkort komt versienummer 4 uit. Nog even geduld dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb laatst nog eens even op St. Barths zitten oefenen, erg leuke approach over die heuvel. Uiteindelijk maar met een trainer jet gaan proberen. Takeoff vanaf TNCM, 30% fuel en dan maar hopen dat je kunt stoppen voor het einde van de runway:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FMDeCLSYJ5s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30
En NL-2000 is airborne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

35GB torrenten *slik*. Gaat wel even duren. Maar het is het waard!

Link: http://www.nl-2000.com/nu...News&file=article&sid=250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:54:

Mooi, alles staat te downloaden, als het klaar is kijk ik wel even of ik het op nieuwsgroepen kan zetten, dat gaat nogal wat sneller (en aangezien ze zelf die links nog niet up hebben).

Edit: Ik download met 1,1MB/s en upload met 4MB/s :P. Schiet op zo ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Propane op 29-05-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
NL-2000, jammer dat het zo groot is.
Wou een SSD kopen, speciaal voor FSX van 40GB, maar met die 35GB die ik moet downloaden wordt dat hem toch niet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 23:34
Mr.Joker schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:42:
NL-2000, jammer dat het zo groot is.
Wou een SSD kopen, speciaal voor FSX van 40GB, maar met die 35GB die ik moet downloaden wordt dat hem toch niet.. :P
Modulaire installatie: installeer alleen de delen die u wilt gebruiken.
als ik het goed begrijp kun je ook dingen van nl2000 weg laten waardoor de installatie misschien wat kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Vertraagd NL2000 je FSX niet enorm?
Ziet er wel gelikt uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cpt.skydiver schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:54:

Hm, wel handig dat ze alles in losse onderdelen aanbieden! :) Ik dacht al even dat je 32 Gb in 1 keer moest binnenhalen... Maar nu ga ik het toch maar even proberen. Natuurlijk eerst m'n eigen provincie. ;) Als het echt wat is, download ik die andere provincies t.z.t. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drentm0nk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:44:
[...]

Ik moest lachen :P Toetsenbord en een flight sim game? noway :'(

NL2000 is een addon scenery voor FSX. Binnenkort komt versienummer 4 uit. Nog even geduld dus _/-\o_
Zo gek is dat toch niet :3
Ik heb ook jaren met een keyboard gespeeld en pas onlangs diezelfde Logitech Force 3D Pro gekocht. Ik vind het een serieuze aanpassing moet ik zeggen :/ Nu zijn de laatste paar meters bij landen veel bumpier dan toen ik het met het toetsenbord deed. Ik wijk nogal graag af of het vliegtuig wiebelt een beetje bij touchdown... Niet zo leuk voor de mensen achterin ;)

NL2000, zit daar ook een stuk België in? En werkt dat samen met Ultimate Terrain Europe? Ik heb zo het idee dat die 2 producten niet zo goed bij mekaar horen en deels hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
dragon9114 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:52:
[...]

[...]

als ik het goed begrijp kun je ook dingen van nl2000 weg laten waardoor de installatie misschien wat kleiner wordt.
Als ik het doe doe ik het gelijk goed :)

Misschien dat ik dan wel gewoon een raptor aanschaf voor fsx en een ssd gewoon voor me systeem.

Ben nu alles aan het torrenten :)

Ook zei je dan bijna alles weg moeten halen.

FSX met REX en andere addons is al ongeveer 34GB wat NET zou passen op een 40GB SSD

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 29-05-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30
Werkt gewoon samen met Ultimate Terrain als het goed is. Moet je wel zorgen dat NL-2000 in de lib boven UTE staat dan gebruikt ie UTE niet op de plekken waar NL-2000 spul zit.

Volgens mij zit er geen stuk België in maar kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Propane schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:31:
Edit: Ik download met 1,1MB/s en upload met 4MB/s :P. Schiet op zo ;).
Meuh... het is hier niet vooruit te branden: zit zelfs op B/s i.p.v. Kb/s... dus da's echt wel BS... :| Duurt nog wel ff voordat ik een provincie kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:20:
[...]

Meuh... het is hier niet vooruit te branden: zit zelfs op B/s i.p.v. Kb/s... dus da's echt wel BS... :| Duurt nog wel ff voordat ik een provincie kan uitproberen.
Als ik alles binnen heb zet ik het wel op nieuwsgroepen, ik weet niet of je dat gebruikt? Kun je in ieder geval aan volle snelheid downloaden. Uploaden gaat met zo'n 4MB/s naar nieuwsgroepen, dus dat staat er lekker snel op. Flevoland ziet er in ieder geval goed uit!
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.