Propane schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:23:
[...]
Staat de QNH wel goed ingesteld dan? Je kan dat ding wel op 2992 zetten (of 1013,25hPa), maar als de weersituatie anders is krijg je een verkeerde lezing natuurlijk. 4000ft afwijking is wel redelijk pittig, maar je weet maar nooit

.
Thanks voor je reactie, maaarrrrr.....

in al het zoeken wordt die suggestie steeds gedaan... en daar schiet ik dus helaas niks mee op, omdat dat het eerste was wat ik zelf ook al had geprobeerd.
Heb net m'n fsx.cfg weg gepleurd omdat het vast ergens in het meters vs. feet zou zitten en in eerste opzicht werkte het... Op KATL stonden alle indicators goed. Eenmaal airborne op weg naar KJFK, op ongeveer 1/4e van de vlucht gebeurde er iets vreemds, tegelijk met het updaten van het weer door REX, mijn altitude indicator draaide ongeveer 4000 ft (toevallig

) naar beneden. Ik moest van FL230 naar FL290 en daar was ik al even mee bezig en ineens zat ik dus weer onder FL210... en die ATC maar zeuren dat ik es moest opschieten...
Maar goed, aangekomen bij JFK, na de daling LOC en APP ingeschakeld en kist scheert prachtig mooi op 7000ft over de baan heen....

toen heb ik alle AP meuk uitgeslingerd, heb ik een mooi circuitje gevlogen en ben ik maar op visual/manual geland, want de AP ging ik niet meer vertrouwen... en ik ben geen Turk (nofi, maar falende hoogtemeters betekent ingrijpen

)
(eenmaal op de grond, stond de altitude indicator weer prachtig mooi op -4000ft, net als eerst op KATL)
M.a.w. het probleem ontstond dus weer midden in m'n vlucht...
oja, en tijdens final app zei JFK tower tegen me dat ik m'n QNH maar even op 3502 moest zetten... nou dat begreep m'n copiloot maar niet.... kan die eigenlijk wel zo hoog ?
Het rommelt dus, dus als iemand nog ideëen heeft ? FSX.cfg weggooien helpt dus op zich wel, maar ergens tijdens het aanpassen van het weer door REX lijkt het weer mis te gaan...
[
Voor 3% gewijzigd door
Gulf_5 op 16-05-2010 23:50
]
iets met foto's...