[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.947 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M-Opensource schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:48:
[...]

Dit, terwijl ik op XBMC@Linux nog geen film heb gehad die het niet deed... Ik denk dat een hoop XBMC@Linux gebruikers het met me eens zullen zijn. Het kost je even wat research, maar dan heb je wel een dikke box :)
Jammer dat het toevoegen van TV functionaliteit (PVR), in tegenstelling tot W7, geen peace of cake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
M-Opensource schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:26:
[...]

Ubuntu Linux (de basis van XBMC) heeft tegenwoordig native NTFS support. Hier kwam ik achter doordat een collega van mij op de Asrock 330 HT z'n NTFS 1 TB disk aansloot, en deze automatisch binnen XBMC zichtbaar werd!

Je schijf anders formatteren is dus niet nodig.

Een ander punt wat ik in je verhaal lees, je wilt met WIFI je bestanden gaan streamen? Als dit dvd's en DIVX'jes zijn zal dit geen probleem vormen. Ik weet uit m'n hoofd niet of er G of N WIFI op de Asrock zit, maar als dit G is dan gaat dat niet lukken vrees ik.

De bitrate is te hoog voor een G netwerk om een vloeiende stream te krijgen met HD films is mijn ervaring. (als men andere ervaringen heeft, spreek mij aub tegen :))
Ah, dat wist ik niet van die NTFS support, dat maakt de boel weer makkelijker.

Ik wil niet perse gaan streamen via wireless, wat ik wil doen is eventueel een bestand wat ik op mijn laptop gedownload heb, naar de externe hdd die aangesloten is op de Asrock sturen. Dat hoeft niet razendsnel te gaan, ik heb de tijd ;) Wel moet daarvoor dus de direct op de Asrock aangesloten externe hdd wel benaderbaar zijn vanaf mijn windows 7 laptop.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 11:07
Ik heb de volgende componenten besteld om er een leuk media systeempje van te gaan maken:
- Zotac IONITX-D-E
- Gigabyte MIB T5140
- Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB
- OCZ Value OCZ2V8002G
- Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart
- Logitech Cordless MediaBoard Pro

Eigenlijk niet goedkoper dan een ASrock ION, maar wel zo leuk om zelf in elkaar te zetten. Daarnaast lijkt mij het Zotac moederboard nog iets beter presteren wat energie-verbruik, CPU-temperatuur en ventilator-geluid betreft.

Wat ik nog zoek is een simpele media-center afstandbediening inlcusief receiver. En de receiver wil ik graag inbouwen en niet extern via een USB laten lopen. Heeft iemand hiervoor nog tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Romoni op 22-12-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Romoni schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:58:
Wat ik nog zoek is een simpele media-center afstandbediening inlcusief receiver. En de receiver wil ik graag inbouwen en niet extern via een USB laten lopen. Heeft iemand hiervoor nog tips?
Mocht je een mooie IR-sensor tegen komen, dan is de afstandsbediening die ik gevonden had bij DealExtreme geen verkeerde: Deze review van mij over deze afstandsbediening moet met elke IR-sensor werken, dus kan je meteen meenemen in je shoppingspree op DX :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328826

Toch nog eens een vraag, ik krijg op google elkaar tegensprekende antwoorden.
Ik wil een systeem (nu of in de toekomst) met de volgende kenmerken:
1. Het liefst XBMC (vanwege eenvoud van opzetten)
2. Hardwarematige video-ondersteuning. (op basis ION)
3. Mogelijkheid tot spelen van spellen (zowel hedendaags als NES-emulatie).

Klopt het dat ik hiermee aan Windows vast zit? Aangezien XBMC Live en XBMC Linux geen standaard Windows-programmatuur ondersteunen, zonder dat ik moet emuleren met Wine? Klopt het ook dat DXVA niet werkt onder XBMC, maar wel onder Windows (Vista/XP)? Ik meende gelezen te hebben dat XBMC 9.11 beta dit wel ondersteunde. Verrek, ik zie net dat DXVA nog niet ondersteund wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 328826 op 16-12-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er mis met een dualboot of gewoon Windows installeren en XBMC Live CD draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 328826 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:43:
Klopt het dat ik hiermee aan Windows vast zit? Aangezien XBMC Live en XBMC Linux geen standaard Windows-programmatuur ondersteunen, zonder dat ik moet emuleren met Wine? Klopt het ook dat DXVA niet werkt onder XBMC, maar wel onder Windows (Vista/XP)? Ik meende gelezen te hebben dat XBMC 9.11 beta dit wel ondersteunde. Verrek, ik zie net dat DXVA nog niet ondersteund wordt.
Windows applicaties draaien inderdaad niet zomaar onder Linux, dus dat zal niet lekker gaan werken.

Verder denk ik dat je iets door elkaar haalt. De GPU acceleratie heet onder Windows DXVA en wordt door XBMC niet ondersteund. Op Linux heet GPU acceleratie VDPAU en dit wordt op Linux wel ondersteund.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328826

Wiethoofd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:33:
Wat is er mis met een dualboot of gewoon Windows installeren en XBMC Live CD draaien?
Op zich is daar weinig mis mee, ware het niet dat ik een dedicated systeem wil hebben, met idealiter maar een OS. Tevens ondersteunt XBMC geen DXVA. Ik wil gewoon een spel/emulator kunnen starten vanuit XBMC, maar ik denk dat ik daarvoor vast zit aan WinMCE of MediaPortal. 8)7
Dan zou ik dus moeten kiezen voor WinMCE of MP, am I correct? En hoe zit het tegenwoordig met mkv's en gelijktijdig het tonen van ondertitels binnen Mediaportal/XBMC/MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laundro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 21:20
Anoniem: 328826 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:53:
[...]

Op zich is daar weinig mis mee, ware het niet dat ik een dedicated systeem wil hebben, met idealiter maar een OS. Tevens ondersteunt XBMC geen DXVA. Ik wil gewoon een spel/emulator kunnen starten vanuit XBMC, maar ik denk dat ik daarvoor vast zit aan WinMCE of MediaPortal. 8)7
Dan zou ik dus moeten kiezen voor WinMCE of MP, am I correct? En hoe zit het tegenwoordig met mkv's en gelijktijdig het tonen van ondertitels binnen Mediaportal/XBMC/MP?
Je kan makkelijk externe programma's opstarten vanuit XBMC. Kijk bv hier: http://code.google.com/p/xbmc-launcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

k sta op het punt om de Asrock 330HT-BD aan te schaffen, ik heb hier nog een drietal vragen over.

Eerste vraagje mbt de XBMC live cd, Kan je via Ubuntu/XBMC ook gebruik maken van de BluRay speler in de Assrock of werkt dat alleen in windows?

Ik ga een NAS plaatsen in de meterkast, op de Asrock zal alleen een besturingssysteem moeten staan, heeft het dan zin om geld uit te geven voor een snelle HDD in de Asrock, ik zou kunnen kiezen voor een simpele 80GB 5400rpm schijf, deze zijn met 30 euro lekker goedkoop. Het apparaat zal toch altijd aanstaan dus veel last van de langzamere opstarttijden heb je ook niet

Maakt 2GB of 4GB RAM erg uit, op dit moment is mijn budget gelimiteerd, ik kan nu kiezen voor 2x 1GB, of ik koop 1x 2GB zodat ik later er nog een tweede bij kan plaatsen, nadeel is dan wel dat hij voorlopig single channel draait.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

MXL schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:20:
k sta op het punt om de Asrock 330HT-BD aan te schaffen, ik heb hier nog een drietal vragen over.

Eerste vraagje mbt de XBMC live cd, Kan je via Ubuntu/XBMC ook gebruik maken van de BluRay speler in de Assrock of werkt dat alleen in windows?
Zie tweede alinea van een vorige post: http://gathering.tweakers...message/33098819#33098819

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
Romoni schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:58:
Een ir receiver inbouwen heb ik slechte ervaringen mee, dat werkte bij mij niet, ik hem mijn elcheapo ontvanger gewoon onder mijn kast geplakt. Als je weet dat ie er zit, zie je hem, anders niet. Wil je toch inbouwen, kan je het beste denk ik voor bluetooth gaan. De ps3 remote zou moeten werken.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:49

XanderDrake

Build the future!

Ik lees trouwens dat Ion2 meer een discrete CPU is dan een IGP met Northbridge.
Kan een invloed gaan hebben op toekomstige all in mobos!
Koeling moet dan anders geregeld worden.

http://www.fudzilla.com/content/view/16887/1/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:45
M-Opensource schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:15:
[...]

lfs,

Ik heb een vraagje aan u, ik heb exact hetzelfde moederbord en ben van plan om ook de Gigabyte T5140 aan te schaffen met twee Samsung F2 Ecogreen schijven (1,5 tb, 5400 RPM). Ik zit echter zwaar te twijfelen aan de 60 watt voeding, ik heb namelijk niet het gevoel dat deze het gaat redden op twee schijven... of wellicht net wel...

Heb jij toevallig deze schijven en kan je met zekerheid zeggen dat je voeding niet te lijden heeft onder de belasting?

alvast thanks voor je antwoord :)
Heb je hier ondertussen al een antwoord op gevonden? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem :)

-edit-
Ik heb even wat gegoogled. Volgens de review van Wiethoofd zou het Zotac mobo onder 3dmark 43Watt verbruiken. En op internet vond ik ongeveer 6Watt voor een 1TB WD Green Caviar als max.
Dus stel 43 + 6 + 6 = 55Watt als absoluut maximum... Dus in principe zou dit dus mogelijk moeten zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door croontje op 17-12-2009 22:02 . Reden: Beetje gegoogled ]

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Als die voeding 100% efficiënt zou zijn...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Chimera schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:45:
Als die voeding 100% efficiënt zou zijn...
De inefficiëntie van de voeding zit al in die 43W meegenomen, dat is zo'n 20W

Verder is die 6W van je harde schijf redelijk ruim genomen, dit is als je driftig aan het seeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
croontje schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:05:
[...]

Heb je hier ondertussen al een antwoord op gevonden? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem :)

-edit-
Ik heb even wat gegoogled. Volgens de review van Wiethoofd zou het Zotac mobo onder 3dmark 43Watt verbruiken. En op internet vond ik ongeveer 6Watt voor een 1TB WD Green Caviar als max.
Dus stel 43 + 6 + 6 = 55Watt als absoluut maximum... Dus in principe zou dit dus mogelijk moeten zijn...
Helaas van lfs nog geen antwoord mogen ontvangen. in principe zou 55 watt inderdaad de maximum zijn. Maar als de voeding maar 60 watt kan leveren vind ik dat krap aan... Bij het aanzetten zullen de schijven pieken omdat ze allebei opspinnen, voor de rest zullen de schijven niet heel heftig gebruikt worden daar waar ik maar 1 film tegelijk kan kijken :)

Maar dan toch, 55 watt verbruik tov een 60 watt voeding... Bij een desktop zou ik dat net niet aandurven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 43W is ook nog eens onder full load, dat is ie tijdens het booten absoluut niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Ok, een kleine update :)
Ten eerste had ik me vergist bij die voeding. Die is namelijk 65 Watt :)

Ten tweede heb ik een antwoord gekregen op mijn mail naar Zotac. Ik heb geinformeerd of de betreffende voeding voldoende is voor 1 van hun moederborden ( IONITX-D-E )
Dear Sir,

The 60W power supply don't meet the minimum requirement of the IONITX board.
For the motherboard with memory, the minimum requirement is around 75W. Therefore, you need a 90W or above power supply.
Nu is de vraag natuurlijk of ik dit risico ga nemen. Ik vind het een beetje stom om het moederbord te bestellen waar de voeding van 90W al bijzit omdat ik dan eigenlijk dubbel betaal voor de voeding. Langs de andere kant, als ik het niet doe en ik kom te kort dan heb ik het aan mijn been...

Ik heb ook al gedacht om het risico te nemen en indien ik niet toekom wat wattage betreft gewoon ergens een aparte laptop voeding te bestellen met een hoger wattage. Zou dit niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet een Zotac A-E bestellen, heb je die 90W brick d'r keurig bij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Jep daar ben ik stillaan voorstandder van :p
Is die efficienter?

-edit-
En ik neem aan dat ik die andere voeding/prinplaat uit de case kan verwijderen?

[ Voor 41% gewijzigd door croontje op 18-12-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Pluppie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:45:
Heeft hier iemand al de combinatie ion330 - MCE Windows 7 - downloaden newsgroupen - extra raid controller?
Ik wil nl een all in one systeempje in mekaar steken, met 1x harddisk 2,5inch (besturingssystem), 6x harddisks 3,5inch (nas), downloaden en media center.
Zou dit te trekken zijn met een ION? Iemand anders een alternatief? Het moet low consumption zijn, max een 40 W in idle en fansoenlijk 1080p spelen.
Dat maximale verbruik kun je natuurlijk wel schudden. Met 7 harde schijven ga je nooit onder 40W blijven in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Ik heb me de afgelopen uren flink verdiept in de materie en er begint mij steeds meer duidelijk te worden.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Asrock 330-HT of het zelf samenstellen van een Jetway JC-203-B behuizing met een Zotac Ionitx-D-E. De laatste komt met een slimeline BD uit op 270 euro, de eerste is rond de 320 euro.

Het voordeel in mijn ogen is dat de Jetway behuizing iets langer is en voorzien is van 2x 6cm fans. Deze fan's zijn makelijk te vervangen door stille fan's of icm een fancontroler stil te krijgen. ik denk dat ik daarmee deze combinatie stiller en koeler krijg dan de asrock. De Jetway behuzing is verder met zijn 210 x 257 x 65mm klein en er zit een voeding bij waardoor je het iets goedkopere zotac mobo kan nemen. De Asrock heeft een RC met infrarood, maar in mijn geval komt er toch een dinovo mini.

Ik kan alleen over die Jetway behuizing niet echt een review vinden.

Zie ik iets over het hoofd of lijkt deze combo beter?

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Wiethoofd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:27:
Waarom niet een Zotac A-E bestellen, heb je die 90W brick d'r keurig bij :Y)
Voila :)

Ik heb de stap gezet. Hopelijk wordt alles snel verzonden. De Gigabyte MIB T5140 en het Zotac A-E mobo heb ik bij Zercom besteld. Zodra die verzending onderweg is bestel ik nog wat geheugen en een extra HD bij de lokale PC boer. Uiteindelijk resultaat gaat het volgende zijn:

Gigabyte MIB T5140
Zotac IONITX A-E
2x 1TB WD Caviar green (geen RAID)
4 GB RAM

Dit alles in het TV meubel en mag dienst doen als fileserver + mediacenter. En waarschijnlijk gaat het draaien op Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ben eigenlijk op zoek naar een zo klein mogelijke HTPC op basis van een ion 330, om xbmc op te gaan draaien. Echter zou ik het liefst via een intel pro 1000 nic op basis van pci express willen draaien, zodat ik er geen HD's in hoef te doen maar via de remote ISCSI boot firmware van intel kan draaien.

Vraag is nu of er uberhaupt ion 330 based systeempjes zijn waar een (low profile?) pci express slot in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 19:46
Ik heb een vervelend probleempje met mn ION systeempje en vroeg me af of iemand anders dit al is tegengekomen:

Ik heb alleen AC3Filter als extra codec geinstalleerd voor het DTS geluid, de rest kan mn Windows 7 installatie prima zelf af met ingebouwde codecs alleen heb ik nu een film waar DTS Vorbis in zit, en wat ik ook probeer ik krijg het geluid niet afgespeeld, iemand hier ervaring mee?
CoreVorbis helpt bijvoorbeeld niet, sterker nog het zorgt ervoor dat ik geheel geen films met DTS geluid kan afspelen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou kunnen kijken hoe ver je komt als je de ffdshow codec installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 19:46
Dat deed ik voorheen idd altijd maar verlies ik dan niet de hardwarematige decoding die al zo mooi is geimplementeerd binnen Windows 7?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat valt volgens mij wel mee, ik heb als enige FFDshow codec en CoreAVC geïnstalleerd, in GOMplayer aangeven dat ie externe codecs moet gebruiken of gewoon alles in WMP12/WMC afspelen gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 08:01
Hi. Wellicht een vraag die al eerder voorbij is gekomen (zo ja, mijn excuses, heb met de zoekfunctie gezocht maar geen antwoord gevonden). Ik heb een Asrock 330HT, met de ION 330 erin. 2gb geheugen etc etc.
De meeste bestanden speelt deze htpc vlekkeloos af, alleen krijg ik in 80% van de gevallen problemen bij .m2ts bestanden. Of het beeld hapert, of dit blijft een seconde of wat stilstaan en gaat dan weer verder, of het beeld lijkt vertraagd te worden afgespeeld... Ik heb de laatste versie van ffshow erop gezet, af proberen te spelen via Media Player Classic en BSPlay, reguliere Media Player en MEdiaCenter geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Is de ION330 dan gewoon niet krachtig genoeg voor dit beeldmateriaal? Of heb ik gewoon verkeerde instellingen?
Wellicht nog ter extra info: het gaat om zowel 'geremuxte' films als 'reguliere' BlueRay rips.. Zowel via netwerk als de interne harde schijf geprobeerd af te spelen ...
Ik hoop dat jullie me verder op weg weten te helpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 15:27
@marcodr55
Je maakt nu geen gebruik van de hardware accelaratie van de interne videokaart. De Atom trekt dat niet.
Je moet "Media Player Classic - Home Cinema" hebben of "CoreAVC" codec (kopen) voor in Mediacenter.

[ Voor 12% gewijzigd door Kozz op 20-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Kozz schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:12:
@marcodr55
Je maakt nu geen gebruik van de hardware accelaratie van de interne videokaart. De Atom trekt dat niet.
Je moet "Media Player Classic - Home Cinema" hebben of "CoreAVC" codec (kopen) voor in Mediacenter.
Kozz,
Dank voor je antwoord.

Sorry, typefoutje in mijn eerdere post. Heb idd en coreavc gedownload (usenet) en bij Klite Codec Pack werd ook Media Player Classic - Home Cinema mee geïnstalleerd, en die gebruik ik dan ook .. Ben ik wellicht vergeten iets in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Je hebt ook CUDA geactiveerd/aangevinkt in CoreAVC?
Als je Windows 7 draait moet je CoreAVC ook als primaire codec instellen.
Kan met de tool Win7DSFilterTweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wessel99 schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:27:
Vraag is nu of er uberhaupt ion 330 based systeempjes zijn waar een (low profile?) pci express slot in zit?
De Aspire Revo R3610 (de kleinste ION desktop van het moment) schijnt een mini-PCIe slot te hebben (de net zo grote EEEBox E1012 ook geloof ik) waar de wifi kaart in zit, misschien dat er geschikte ethernetwerkkaarten voor te koop zijn (eBay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:54:
[...]

De Aspire Revo R3610 (de kleinste ION desktop van het moment) schijnt een mini-PCIe slot te hebben (de net zo grote EEEBox E1012 ook geloof ik) waar de wifi kaart in zit, misschien dat er geschikte ethernetwerkkaarten voor te koop zijn (eBay)?
Waarom zou je een ethernetkaart in een R3610 willen stoppen? Het ding is standaard voorzien van een ethernetpoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Kozz schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:40:
Ik ga dit zodra ik thuis ben direct proberen. Moet ik alle andere codecs die zijn geinstalleerd (via bijv. K-Lite en dergelijke) de-installeren? Of kunnen die probleemloos blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma als croontje. Ik wil graag een zotac boardje in de Gigabyte case stoppen met 65w voeding. Echter wil ik maar 1 'green' hd aansluiten, 2x 1GB mem en geen dvddrive(s).

Iemand die hiermee ervaring heeft, of denkt waarom dit niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 11:46
Ben mezelf nu ook aan het orienteren op een Asrock ION 330 systeem. Heb hier een goede pc staan, maar ik speel geen games meer, dus die kan de deur uit. Enige wat ik me nog afvraag ik het volgende. Het zwaarste waar ik m'n huidige pc nog wel eens voor gebruik is het omzetten van een avi + sub naar dvd doormiddel van ConvertX to DVD 3. Gaat een Asrock ION 330 dit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:59:
Het zwaarste waar ik m'n huidige pc nog wel eens voor gebruik is het omzetten van een avi + sub naar dvd doormiddel van ConvertX to DVD 3. Gaat een Asrock ION 330 dit trekken?
Dit zou je met de juiste tools door je ION-chip af kunnen laten handelen, de Atom is hier zeker niet geschikt voor als het snel moet, je GeForce 9400 kan hier beter mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Het is niet zo dat het snel moet. Desnoods doet hij er een nachtje over. Het gaat mij er meer om dat hij het kan en ik niet met een dvd-tje met schokkerige beelden zit. Maar zoals je zegt moet de grafische chip dit dus kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Atom is een CPU, net als elke andere, het is alleen dat bij de mobiele versies geen x64 ondersteund wordt, de desktop-versie is een zeer degelijk CPU, op het punt van snelheid dan na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Niek_ schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:59:
Ben mezelf nu ook aan het orienteren op een Asrock ION 330 systeem. Heb hier een goede pc staan, maar ik speel geen games meer, dus die kan de deur uit. Enige wat ik me nog afvraag ik het volgende. Het zwaarste waar ik m'n huidige pc nog wel eens voor gebruik is het omzetten van een avi + sub naar dvd doormiddel van ConvertX to DVD 3. Gaat een Asrock ION 330 dit trekken?
Ik vond net een recente review bij Toms hardware: grafieken / vergelijkings materiaal / diverse toepassingsgebieden.

Wellicht beantwoordt dat veel van je vragen?

[ Voor 33% gewijzigd door HeyDude op 21-12-2009 16:24 . Reden: verkeerde qoute... ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
BamSlam_ schreef op maandag 21 december 2009 @ 07:51:
[...]

Waarom zou je een ethernetkaart in een R3610 willen stoppen? Het ding is standaard voorzien van een ethernetpoort. :)
Ik wil een intel CT gigabit ethernet nic gebruiken, zodat ik via ISCSI vanaf mijn san thuis kan booten. Geen harddisk, geen warmte, geen lawaai. En ik kan mooi een snapshot maken van de iscsi lun waar de htpc dan van gaat booten. Gaat er ooit iets mis hoef ik alleen de snapshot terug te zetten. Vandaar ;-)

De revo heeft idd een mini-pcie slot, ala dat van een laptop. Heb hier (nog) geen intel nic voor kunnen vinden die de iscsi remote boot firmware ondersteunt. Vermoed dat ik toch uit ga komen bij iets dat een pci-x16 slot gebruikt helaas (terwijl ik maar x1 nodig heb :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
marcodr25 schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:57:
[...]

Ik ga dit zodra ik thuis ben direct proberen. Moet ik alle andere codecs die zijn geinstalleerd (via bijv. K-Lite en dergelijke) de-installeren? Of kunnen die probleemloos blijven staan?
Oké, ben benieuwd! :)

Zelf ben ik niet zo'n fan van codec packs. Ik wil namelijk zelf kiezen welke codec ik gebruik. Dus geen onnodige codec's uit een pakket die weer conflicten kunnen veroorzaken. Maar dat is mijn mening.

Op mijn pc staat CoreAVC (+Matroska filter), DivX, XviD, Vobsub en AC3 filter. Hiermee kan ik alles vloeiend afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
De Ion's worden tegenwoordig ook in koffieboon vorm geproduceerd.

Wel erg duur...
Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Artopz/Artopz_Minitopz_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Artopz/Artopz_Minitopz_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Artopz/Artopz_Minitopz_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Artopz/Artopz_Minitopz_02.jpg

Bron:
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=31616&catid=2

[ Voor 2% gewijzigd door HeyJIJdaar op 21-12-2009 20:42 . Reden: Links gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Anoniem: 122995 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:28:
Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma als croontje. Ik wil graag een zotac boardje in de Gigabyte case stoppen met 65w voeding. Echter wil ik maar 1 'green' hd aansluiten, 2x 1GB mem en geen dvddrive(s).

Ja, alleen heb ik het POV bordje. Daarbij 1x2GB, 2x5400 RPM schijven. 1TB WD Green en 1.5 Samsung. De 65W voeding is blijkbaar voldoende want het systeem draait nu al weken probleemloos. Copy over SSH met 10 MB/s kan ook gewoon tijdens het afspelen van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 146875 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:40:
[...]

Ja, alleen heb ik het POV bordje. Daarbij 1x2GB, 2x5400 RPM schijven. 1TB WD Green en 1.5 Samsung. De 65W voeding is blijkbaar voldoende want het systeem draait nu al weken probleemloos. Copy over SSH met 10 MB/s kan ook gewoon tijdens het afspelen van 1080p.
Op dit antwoord zat ik te wachten, ik ga eens een bestelling plaatsen deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 22:02
HeyJIJdaar schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:41:
De Ion's worden tegenwoordig ook in koffieboon vorm geproduceerd.

Wel erg duur...

Bron:
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=31616&catid=2
Waar zou zo'n apparaat willen plaatsen ?! 8)7 Ik kan er nog geen plekje voor vinden in de huiskamer...

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Kozz schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:28:
[...]

Oké, ben benieuwd! :)

Zelf ben ik niet zo'n fan van codec packs. Ik wil namelijk zelf kiezen welke codec ik gebruik. Dus geen onnodige codec's uit een pakket die weer conflicten kunnen veroorzaken. Maar dat is mijn mening.

Op mijn pc staat CoreAVC (+Matroska filter), DivX, XviD, Vobsub en AC3 filter. Hiermee kan ik alles vloeiend afspelen.
Vanmorgen even K-Lite eraf gehaald, en een van de films die van de week niet goed afspeelde doet het nu inderdaad wel ... Ik ga gauw weer even de anderen downloaden, kijken of ze het allemaal goed doen ..

Resultaat laat ik nog weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:40:
[...]

Thanks lfs, ik ga ook maar eens bestellen. Had een zotac in mijn hoofd maar dat kan misschien nog een POV worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317643

Weet iemand een winkel in Utrecht waar ik een ASRock ION330 HT zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 317643 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:30:
Weet iemand een winkel in Utrecht waar ik een ASRock ION330 HT zou kunnen kopen?
Ik woon in Utrecht maar moet zeggen dat ik 'm hier nog nergens heb zien liggen. Winkels als MediaMarkt en Saturn zullen dit soort hardware niet snel verkopen. Jan met de Pet zal zo'n ding niet snel kopen omdat er nog teveel aan software moet gebeuren, winkels als deze branden hun vingers daar niet aan...

Waarschijnlijk omdat de doelgroep/afzetmarkt te klein is, of het support te risicovol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
HeyDude schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:23:
[...]

Ik vond net een recente review bij Toms hardware: grafieken / vergelijkings materiaal / diverse toepassingsgebieden.

Wellicht beantwoordt dat veel van je vragen?
Bedankt voor je tip. Het beantwoord inderdaad veel van mijn vragen. Als HTPC is het apparaat dus super-geschikt. Ook het encoden is te doen, je moet het alleen niet snel af willen hebben en daar kan ik mee leven.

Hoe staat het ondertussen trouwens met het opnemen van tv-signaal met deze mooie apparaten? Zou helemaal top zijn als m'n oude brakke hd-recorder eindelijk de deur uit kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Niek_ op 22-12-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Dat vroeg ik mij idd ook af.. je ziet niet zo snel een TV kaart in deze systemen zitten. Ik heb een foto gezien van het moederbord van de ASROCK ion330 maar daar zie ik ook geen vrij slot en geen opening aan de achterkant(al kan die wel zelf gmaakt worden natuurlijk) :-)

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niek_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:39:
[...]

Bedankt voor je tip. Het beantwoord inderdaad veel van mijn vragen. Als HTPC is het apparaat dus super-geschikt. Ook het encoden is te doen, je moet het alleen niet snel af willen hebben en daar kan ik mee leven.

Hoe staat het ondertussen trouwens met het opnemen van tv-signaal met deze mooie apparaten? Zou helemaal top zijn als m'n oude brakke hd-recorder eindelijk de deur uit kan.
Na een aantal weken testen ben ik er toch achter gekomen dat 1080p af en toe nog wel schokt. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug op de xmbc forums. De CPU blijft altijd rond de 10-20% maar er zijn nog wel framedrops. Soms schokt het beeld ook zonder dat er framedrops zijn. Het schokken gebeurd ook op onregelmatige momenten. Ik zat zelf dus te denken aan een VDPAU driver probleem.

De schokjes zijn wel zo klein dat het de WAF test met succes doorstaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
Kozz schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:40:
Nou, ik heb ook getest met Harry Potter 6 (een remux versie). Deze gaf van de week de meeste problemen, dit gaat nu beter, zij het nog niet geheel vlekkeloos...
Overigens las ik ergens dat je in je taakbalk ofzo een 'groen' icoontje zou moeten krijgen als CUDA wordt gebruikt, maar dit krijg ik niet .. Doe ik dan toch alsnog iets verkeerd?

Overigens nog dank voor de eerdere tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb een probleem. Ik heb een Point of View 330 gekocht, maar die heeft een 24pins atx aansluiting. Mijn voeding heeft een 20pins ATX en een 4Pins atx apart (van 3 jaar geleden), hoe sluit je zoiets aan? Ik vind een hoop figuren, maar niet met de kabelkleuren zoals mij.
Niet dat ik het boardje al opblaas eerdat ik hem aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Anoniem: 122995 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:28:

Volgens mij is dit te doen. Maar aangezien ik van Zotact advies gekregen had dat het mobo 75 Watt nodig heeft heb ik besloten om het risico niet te lopen en straks met een mobo te zitten dat ik misschien niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pluppie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:57:
Ik heb een probleem. Ik heb een Point of View 330 gekocht, maar die heeft een 24pins atx aansluiting. Mijn voeding heeft een 20pins ATX en een 4Pins atx apart (van 3 jaar geleden), hoe sluit je zoiets aan?
Druk eerst eens je 20pins er in, dan weet je waar de andere 4pins atx hoort. al is het wel zo dat als het een losse 4pins atx is dat deze niet bij de 20+4 hoort O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Wiethoofd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:11:
[...]

Druk eerst eens je 20pins er in, dan weet je waar de andere 4pins atx hoort. al is het wel zo dat als het een losse 4pins atx is dat deze niet bij de 20+4 hoort O-)
Ik heb het net ook gevonden. Nu maar hopen dat 'm boot.
Toch raar, geen handleiding, geen info op website, enkel een stom papiertje met welke connector waar moet... Support 0,0, dat heb ik al gemerkt terwijl ik het mobo ineen steek. Zelfs op hun website vind je niks.
Thx voor de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Tussen haakjes, de manual is van pov ion330-1. Daar staat een extra esata poort op, met een interne connector. Had je dan 4+1 sata drives kunnen steken intern, dus 5? Damn, dat boardje was dan beter. Ik bouw een NAS icm media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

croontje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:04:
[...]

Volgens mij is dit te doen. Maar aangezien ik van Zotact advies gekregen had dat het mobo 75 Watt nodig heeft heb ik besloten om het risico niet te lopen en straks met een mobo te zitten dat ik misschien niet kan gebruiken.
Mja, mij lijkt het sterk dat het mobo met een n330 zoveel gaat trekken. Alle reviews wijzen eerder op 25W-35W.

Ik denk dat ik de gok maar ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:56
na een poos dit topic in de gaten gehouden te hebben heb ik ook een ION systeem aangeschaft.
ik heb een POV 330 systeem aangeschaft met windows 7.
nu heb ik de codecs voor 99% voor elkaar.
ik heb zover ik weet nu alleen nog een probleem met m2ts bestanden.
ik kan deze wel in MCE en windowsmedia player classic Home Theater afspelen maar niet in windowsmedia player 12.

opzich is dit voor mij geen ramp maar ik krijg met deze bestanden in MCE direct vobsub niet aan de praat. is hier een oplossing voor of is dit gewoon simpelweg niet mogelijk?

en zijn er ook displays tekoop voor in een 2,5" front aansluiting om zo de status van de mediacenter aftelezen net zoals bij een normale dvd-speler?

[ Voor 12% gewijzigd door H143 op 22-12-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexswart schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:26:
na een poos dit topic in de gaten gehouden te hebben heb ik ook een ION systeem aangeschaft.
ik heb een POV 330 systeem aangeschaft met windows 7.
nu heb ik de codecs voor 99% voor elkaar.
ik heb zover ik weet nu alleen nog een probleem met m2ts bestanden.
ik kan deze wel in MCE en windowsmedia player classic Home Theater afspelen maar niet in windowsmedia player 12.

opzich is dit voor mij geen ramp maar ik krijg met deze bestanden in MCE direct vobsub niet aan de praat. is hier een oplossing voor of is dit gewoon simpelweg niet mogelijk?

en zijn er ook displays tekoop voor in een 2,5" front aansluiting om zo de status van de mediacenter aftelezen net zoals bij een normale dvd-speler?
xbmc speelt het wel af, tenminste onder Linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijk, zonet de 195.81 beta driver en de 10.1 flash beta geïnstalleerd, zelfs 2 youtube 1080p video's tegelijk (1 op achtergrond tab) spelen gewoon soepel af. Niet dat ik daar vaak youtube kijk, maar voor de uitzendinggemist, RTL gemist etc. zou het wel leuk zijn als Silverlight ook hw-acceleratie kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:
[...]

xbmc speelt het wel af, tenminste onder Linux ;)
Heb xbmc ook al geprobeerd maar kom hier hellemaal niet uit en werk liever onder een windows omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
ben inmiddels een stapje verder denk ik met de subtitels.
als ik nu eem .m2ts file afspeel opent directvobsub ook. echter krijg ik geen ondertitels in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
alexswart schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:47:
ben inmiddels een stapje verder denk ik met de subtitels.
als ik nu eem .m2ts file afspeel opent directvobsub ook. echter krijg ik geen ondertitels in beeld.
Kan je mij eens zeggen hoe je subtitles gekregen hebt icm CoreAVC? Welke versie van CoreAVC gebruik je? Welke andere codecs nog? Ik wil MCE gebruiken, maar krijg geen ondertitels werkend met CoreAVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:48:
[...]

Na een aantal weken testen ben ik er toch achter gekomen dat 1080p af en toe nog wel schokt. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug op de xmbc forums. De CPU blijft altijd rond de 10-20% maar er zijn nog wel framedrops. Soms schokt het beeld ook zonder dat er framedrops zijn. Het schokken gebeurd ook op onregelmatige momenten. Ik zat zelf dus te denken aan een VDPAU driver probleem.

De schokjes zijn wel zo klein dat het de WAF test met succes doorstaat :D
Is dat wellicht te verhelpen door de variant zonder HD en geheugen te kopen en hier dan 4GB intern geheugen in te stoppen? Iemand die zijn Ion al van 4GB voorzien heeft? Er word in dit topic meerdere malen over gesproken, maar ervaringen van personen die een 4GB variant hebben zie ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Niek_ op 23-12-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Pluppie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 05:31:
[...]

Kan je mij eens zeggen hoe je subtitles gekregen hebt icm CoreAVC? Welke versie van CoreAVC gebruik je? Welke andere codecs nog? Ik wil MCE gebruiken, maar krijg geen ondertitels werkend met CoreAVC
ik heb met shark007 windows media foundation uitgeshakeld.
ik heb helaas ook nog geen subtitels met alle bestanden.

download anders een Shark007 codec pack. deze heeft eigelijk alle codecs in zich die je nodig hebt voor een HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pluppie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 05:31:Kan je mij eens zeggen hoe je subtitles gekregen hebt icm CoreAVC? Welke versie van CoreAVC gebruik je? Welke andere codecs nog? Ik wil MCE gebruiken, maar krijg geen ondertitels werkend met CoreAVC
Dat ligt aan MCE. MediaPortal heeft hetzelfde probleem. Probeer eens MPC Home Cinema ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ik zit er zelf overigens aan te denken om de volgende opstelling te maken:
- Netgear Readynas Duo met 1,5TB (voor opslag/torrents/enz, geplaatst in meterkast)
- Asrock Ion 330HT-BD (aan normaal pc-scherm en middels HDMI aan tv)

Nu vraag ik me een aantal dingen af:
- heeft het zin om HDD in de Ion te vervangen door een SSD? Ik ga hem alleen gebruiken voor internet/email/office/film kijken. Iemand die hier ervaring mee heeft?
- Als het netwerk geen beperking is (Gbit LAN), zou ik een avi/mpg/enz dan op de Readynas kunnen laten staan en afspelen op de Ion/tv? Zonder dat dit schokkerig gaat?
- is er eigenlijk een (snel)toetsencombinatie om in windows snel van scherm te wisselen? Moet nu steeds via bureaublad, instellingen en dan het ene scherm aanzetten en de andere uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:15:
- Als het netwerk geen beperking is (Gbit LAN), zou ik een avi/mpg/enz dan op de Readynas kunnen laten staan en afspelen op de Ion/tv? Zonder dat dit schokkerig gaat?
Ik stream 4/8/12 GB bestanden via 100mbit lijn, dit gaat prima. Al doe ik dit via XBMC, het opstarten duurt soms een paar seconden (bufferen) en het skippen of vooruit/achteruit spoelen kan haperen. Ik denk dat dit het een 1gbit lanverbinding een stuk beter zal gaan zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Dus ik ga op geen enkele manier ondertitels krijgen onder MCE? Ik dacht dat je met CoreAVC wel op één of andere manier ondertitels kreeg?
Ik wil hem ook gebruiken als recorder, dus het moet media center zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Pluppie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:04:
Dus ik ga op geen enkele manier ondertitels krijgen onder MCE?
Onzin, werkt prima hier. CoreAVC v1.9.5 en DirectVobSub v2.39.
Wel Autoload VSfilter value op "yes" zetten in Haali Media Spitter options.
Met "Filter Tweaker for Windows 7" CoreAVC als prefered decoder voor H264 zetten. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
marcodr25 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:Doe ik dan toch alsnog iets verkeerd?
Ja, het icoontje moet inderdaad groen zijn. Anders (blauw) heb je geen hardware acceleratie. Heb je CUDA aangevinkt in CoreAVC?

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kozz schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:46:Onzin, werkt prima hier. CoreAVC v1.9.5 en DirectVobSub v2.39.
Met "Filter Tweaker for Windows 7" CoreAVC als prefered decoder voor H264 zetten. Succes.
Ook bij .m2ts bestanden :? Zou wel erg relax zijn !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pluppie
Kozz schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:46:
[...]

Onzin, werkt prima hier. CoreAVC v1.9.5 en DirectVobSub v2.39.
Idd bij mkv met ingebouwde subs werkt het. Merci.
Maar als ik een srt bestand heb bijgevoegd, neemt hij het niet.
Ik heb veel series in mkv, daar krijg ik toch geen subs mee.
Enig idee hoe ik dat klaar krijg?

Anoniem: 214333

Asrock 330HT IR linux drivers zijn gereleased! :

http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840&page=14

Ik heb het apparaatje nog niet binnen anders had ik ze wel getest.
Anoniem: 214333 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:49:
Asrock 330HT IR linux drivers zijn gereleased! :

http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840&page=14

Ik heb het apparaatje nog niet binnen anders had ik ze wel getest.
Dat is nog best snel moet ik zeggen, m'n collega heeft de 330HT, ik ga eens checken of ze werken.

• marcodr25
Kozz schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:50:
[...]

Ja, het icoontje moet inderdaad groen zijn. Anders (blauw) heb je geen hardware acceleratie. Heb je CUDA aangevinkt in CoreAVC?
Ja, heb ik inderdaad aangevinkt .. Ik krijg overigens zelfs geen blauw icoontje ..
Heb ik iets niet geinstalleerd wellicht? Heb de drivers van NVidia website (zal morgen of straks een kijken of ik kan zien welke) ...

Anoniem: 336786

Hallo allen,

Ik ben van plan om een Asrock 330HT of Asus EEE EB1012 met xbmc als mediacenter te gebruiken. Nu is over de Asrock meer dan genoeg info te vinden, en uit de gebruikerservaringen komt naar voren dat de 30mm CPU-fan een irritant hoog zoemgeluid maakt. Ik ken niemand met het apparaat, en misschien valt het allemaal best mee, maar om het zekere voor het onzekere te nemen is de Asus EEE EB1012 een goed alternatief. Bovendien ziet ie er een stuk gelikter uit.

De hardwareverschillen zijn verwaarloosbaar, de Asus heeft 70gig minder op de ingebouwde HD en hij heeft geen ingebouwde IR. Maar dat vind ik een stuk minder belangrijk dan de geluidsproductie.

Wat ik me afvraag is waarom het onmogelijk lijkt om van de Asus gebruikerservaringen op het internet te vinden. Heeft iemand hier de EB1012, en zo ja, is die aan te raden?

Alvast bedankt voor de hulp.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou persoonlijk ietsje dieper in de beurs tasten en voor een Asus EB1501 gaan. Als je een voorkeur voor Windows (7) als basis OS zou hebben dan verdiend deze Asus zeker een aanbeveling.

Testing, one, two ...

offtopic:
XBMC 9.11 final is uit, nog betere compatibiliteit met ION producten

Anoniem: 122960

Niek_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:15:
Ik zit er zelf overigens aan te denken om de volgende opstelling te maken:
- Netgear Readynas Duo met 1,5TB (voor opslag/torrents/enz, geplaatst in meterkast)
- Asrock Ion 330HT-BD (aan normaal pc-scherm en middels HDMI aan tv)

- heeft het zin om HDD in de Ion te vervangen door een SSD? Ik ga hem alleen gebruiken voor internet/email/office/film kijken. Iemand die hier ervaring mee heeft?
- is er eigenlijk een (snel)toetsencombinatie om in windows snel van scherm te wisselen? Moet nu steeds via bureaublad, instellingen en dan het ene scherm aanzetten en de andere uit.
Ik heb ongeveer dezelfde overweging gehad ;-) En ik heb net maandag een Asrock 33HT barebone besteld, met een SSD (de Kingston die gisteren op Tweakers gereviewd werd) en een Synology NAS. Als mijn pakket vandaag nog komt, zal ik na de kerst mijn ervaringen posten. Ik ben van plan er XBMC op te gaan draaien.

• Arfman
  • Laatst online: 12:50

Arfman

Drome!

Wiethoofd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:43:
offtopic:
XBMC 9.11 final is uit, nog betere compatibiliteit met ION producten
Ook hardwarematige decoding van films/series op het Windows platform? Kan het zo 1-2-3 niet vinden op de website, wel DirectX support, maar da's toch niet hetzelfde?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BamSlam_
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:52:
[...]
Ook hardwarematige decoding van films/series op het Windows platform? Kan het zo 1-2-3 niet vinden op de website, wel DirectX support, maar da's toch niet hetzelfde?
Helaas, DXVA-support zit nog niet in XBMC 9.11: http://www.xbmcfreak.nl/dxva-niet-in-xbmc-9-11/

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah, helaas. Voorlopig nog maar even aanmodderen met 3 verschillende programma's dan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• H143
is er niet iemand die een How to kan schrijven hoe ik de codec's moet installeren op windows 7 met een ion systeempje?
alexswart schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:17:
is er niet iemand die een How to kan schrijven hoe ik de codec's moet installeren op windows 7 met een ion systeempje?
Er is weinig how-to nodig voor 'accept > next > next > prog openen, vinkje hier en hier zetten en klaar.

Het is meer dat afhankelijk van je gekozen mediaspeler en af te spelen bestandsformaten er een aantal codecs zijn vereist. Ik speel alleen maar .wmv, .avi en .mkv af en kan me prima redden met GOM Player, WMP12, WMC als mediaspelers, CoreAVC en ffdshow codec als codecs waar ik in de eerste een vinkje heb gezet bij 'enable CUDA' en bij de tweede de tray icons heb uitgeschakeld.

En omdat ik nooit (full HD) video kijk met ondertiteling en 720p te decoderen valt met subs er in of als los bestand zit ik niet te kloten met hardwareacceleratie die ik mis.

Wel heb ik nu een OCZ Throttle eSATA 16GB stick besteld om daarop XBMC 9.11 te zetten en zo een 'dualbootje' te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 24-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Wiethoofd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:20:
[...]

Er is weinig how-to nodig voor 'accept > next > next > prog openen, vinkje hier en hier zetten en klaar.

Het is meer dat afhankelijk van je gekozen mediaspeler en af te spelen bestandsformaten er een aantal codecs zijn vereist. Ik speel alleen maar .wmv, .avi en .mkv af en kan me prima redden met GOM Player, WMP12, WMC als mediaspelers, CoreAVC en ffdshow codec als codecs waar ik in de eerste een vinkje heb gezet bij 'enable CUDA' en bij de tweede de tray icons heb uitgeschakeld.

En omdat ik nooit (full HD) video kijk met ondertiteling en 720p te decoderen valt met subs er in of als los bestand zit ik niet te kloten met hardwareacceleratie die ik mis.

Wel heb ik nu een OCZ Throttle eSATA 16GB stick besteld om daarop XBMC 9.11 te zetten en zo een 'dualbootje' te hebben.
Als ik her en der rondkijk op dit forum zie ik dat er toch nog best veel mensen met het probleem zitten om hun codecs goed in te stellen maar niet precies weten hoe en wat met name om het af te spelen in MCE of media player.
voor xbmc lijkt dit allemaal voor de hand liggender maar windows doet een beetje moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

alexswart schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:17:
Ik heb helemaal geen extra codecs geinstalleerd, lijkt me ook niet nodig. Alles behalve MKV files laat ik binnen XBMC afspelen, voor MKV's start XBMC Media Player Classic Home Cinema die prima alle HD files afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een week geleden ook een Asrock ION 330HT-BD gekocht.
Ik heb er Windows 7 en XBMC Live op gezet.
De nieuwe IR drivers voor linux werken prima onder XBMC Live (zorg wel dat je de 2e release hebt anders werkt IR on boot niet meer.
Wireless aan de praat krijgen was even wat lastiger maar dat is uiteindelijk ook gelukt.
Hij speelt alles onder XBMC prima af. Alleen de Blu-ray nog niet getest. Dat ga ik deze week maar eens even doen.

Hij maakt inderdaad wel een irritant geluid als je er te dicht bij zit (< 2 meter) maar dat is bij mij gelukkig niet het geval. Mocht ik me er toch ooit aan gaan ergeren dan zet ik er wel een andere fan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je 720p/1080p hardware accelerated wilt kijken met subs, heb je DirectVobSub nodig. Werkt prima, ik gebruik zelf ZoomPlayer voor de .mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Anoniem: 122960 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:50:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde overweging gehad ;-) En ik heb net maandag een Asrock 33HT barebone besteld, met een SSD (de Kingston die gisteren op Tweakers gereviewd werd) en een Synology NAS. Als mijn pakket vandaag nog komt, zal ik na de kerst mijn ervaringen posten. Ik ben van plan er XBMC op te gaan draaien.
Interessant, ben erg benieuwd naar je ervaringen (welke synology heb jij trouwens aangeschaft?). En ik zie dat je de barebone variant hebt, hoeveel ram heb je erbij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:13
Ik heb al enkele weken n Asrock ION 330HT in gebruik. Ik heb hier Ubuntu 9.10 64 bit en XBMC 9.11 op gezet.
Ik heb de barebone gekocht en hier 4GB RAM en n 640GB laptop schijf in gezet. Als keyboard/muis gebruik ik de Logitech Dinovo Edge.
Het bevalt me heel erg goed!
Ook de snelheid valt me heel erg mee. Linux boot erg vlot, bestanden heen-en-weer kopieren gaat met 80MByte/s (via samba!) en 1080P materiaal speelt perfect vloeiend af.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, een Dinovo Edge wil ik misschien ook nog kopen ja. Al is die nog wel best duur...

Heb je de AB al gebruikt? (volgens mij deed hij het nu wel onder Linux, ergens in dit topic stond dat)

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 26-12-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:13
Bolletje92 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:34:
Hmm, een Dinovo Edge wil ik misschien ook nog kopen ja. Al is die nog wel best duur...

Heb je de AB al gebruikt? (volgens mij deed hij het nu wel onder Linux, ergens in dit topic stond dat)
Nee, ik kreeg de lirc driver zo snel nog niet geinstalleerd. Maar ik ga daar binnenkort nog eens naar kijken

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304166

Pluppie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:08:
Tussen haakjes, de manual is van pov ion330-1. Daar staat een extra esata poort op, met een interne connector. Had je dan 4+1 sata drives kunnen steken intern, dus 5? Damn, dat boardje was dan beter. Ik bouw een NAS icm media center.
Pluppie,
ik wou je "direct messagen" maar dat lukte niet

ik vroeg me af heb jij nou een (hw!) raid kaartje zitten in die 330ion of niet ?
gewoon benieuwd naar de performantie (lan speed) /systeem response...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Laatst online: 02-06 19:07
Hallo

Het is misschien buiten het topic maar er wordt hier veel over deze systemen gesproken dus vandaar mijn vraag hier.
Ben in het bezit van het POV ion systeem ( Point of View ION-CS330-1 (Sydney)) en heb daarop windows 7 draaien.
Nu heb ik een Microsoft remote (model 1039) die nogal wat steekjes laat vallen.
Zo kan ik onder media center maar beperkt navigeren.

Voorbeeld :
Als in het menu 4 keuzes staan dan kan ik alleen maar tussen de eerste 2 kiezen want de remote wil niet verder.

Dit is de remote:
Afbeeldingslocatie: http://www.mythtv.org/w/images/c/c1/MCE-Remote-2.jpg

Ligt dit aan de remote ?
Driver is automatisch geinstalleerd. ( kan ook geen vinden )

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.