Welk OS en bestandssysteem gebruik je? Ik gebruikte zelf namelijk eerst NTFS onder Linux (wat niet vooruit te branden was), maar de overstap naar ext3 zorgde voor een grote snelheidswinst.Truffeltje schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:53:
Hoi
Ben in het bezit van een POV ion en valt mij op dat het kopieren van bestanden van HD1 naar HD2 wel heel langzaam verloopt, max. 20MB per seconde.
Is dit normaal ofzo ?
Geen Atom, vandaar mijn verwijzing naar een alternatieve configuratie die je naar behoefte kan wijzigen. Til overigens niet te zwaar aan de "Atom ban" van Clark/Anysee..[b]enos schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:23:[/b
maar welke voldoet dan aan de eis van de anysee e30
Anoniem: 208108
help me dan ff op weg want ben niet heel erg thuis in de media center, ik zoek gewoon een media center die goed draait met de anysee en moet niet overdreven duur zijn,wsmaal schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:53:
[...]
Geen Atom, vandaar mijn verwijzing naar een alternatieve configuratie die je naar behoefte kan wijzigen. Til overigens niet te zwaar aan de "Atom ban" van Clark/Anysee..
de bedoeling is dat ik op mijn thuis netwerk audio en foto's kan delen, en verder wil ik digitaal tv kunnen kijken als vervanger voor mijn samsung setup box(wil kunnen opnemen en timeshiften) en dan later als het mogelijk is later een keer uitbreiden met een 2e anysee e30tc(maar dat is geen pre)
Even de HTPC Best Buy Guide er bij pakken, staan meerdere configuraties die je naar eigen wens aan zou kunnen passen: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:05:
help me dan ff op weg want ben niet heel erg thuis in de media center, ik zoek gewoon een media center die goed draait met de anysee en moet niet overdreven duur zijn,
is de amd dan beter geschikt dan de intel????Wiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:27:
[...]
Even de HTPC Best Buy Guide er bij pakken, staan meerdere configuraties die je naar eigen wens aan zou kunnen passen: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010
Kan je beter in dat topic vragen, zoals de topicwaarschuwing hier al zegt gaat het over Nvidia ION productenAnoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:42:
is de amd dan beter geschikt dan de intel????

Verder is 'beter' afhankelijk van eisen en budget
PVR-SD is i.c.m. Atom (2Ghz) ION/Anysee (1) en W7/WMC, zoals reeds vermeld (m.i.) een optie, ondanks de opvatting van Clark/Anysee. PVR-HD i.c.m. Atom/W7 is daarentegen geen optie.Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:05:
help me dan ff op weg want ben niet heel erg thuis in de media center, ik zoek gewoon een media center die goed draait met de anysee en moet niet overdreven duur zijn,
Anoniem: 338330
Ben al wezen kijken op de asrock website, maar kon het daar niet vinden.
Weet iemand wat het verschil is tussen de Asrock 330, Asrock BD, Asrock 330 Pro en de Asrock 330 HT?
Wat ik weet:
330-BD: Blu-ray speler.
330 HT: Remote controller.
330 PRO: Is een barebone 330.
330: Standaard versie.
edit: Ben meer info te weten te komen.
Weet iemand wat het verschil is tussen de Asrock 330, Asrock BD, Asrock 330 Pro en de Asrock 330 HT?
Wat ik weet:
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 338330 op 04-01-2010 02:52 . Reden: Meer info ]
Niet helemaal correct:Anoniem: 338330 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:53:
Ben al wezen kijken op de asrock website, maar kon het daar niet vinden.
Wat ik weet:
330 HT BD: Blu-ray speler + remote
330 HT: remote
330 PRO: geen remote
330: vorige versie (zonder remote)
330-BD: vorige versie met BD rom
330 BB: barebone
Voor xbmc is aan te raden dat het video geheugen via de BIOS op 512 Mb wordt gezet. Met W7 kreeg ik problemen (default is auto) met de schermafhandeling (dual boot daardoor minder praktisch). Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zal zijn.Wiethoofd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:14:
Vandaag maar eens XBMC op m'n eSATA stick zetten, twijfel tussen een XBMC Live install en een minimal ubuntu install en een install script. Eerst maar eens een live cd downloaden.
Al sinds ik m'n Zotac bord heb, heb ik m'n videogeheugen op 512MB vastgezet, in W7 kan ik alles prima afspelen en XBMC op m'n eSATA-stickje draait soepeler dan op m'n USB-stick.wsmaal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:21:
Voor xbmc is aan te raden dat het video geheugen via de BIOS op 512 Mb wordt gezet. Met W7 kreeg ik problemen (default is auto) met de schermafhandeling (dual boot daardoor minder praktisch). Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zal zijn.
De "dualboot" die ik heb is: SSD = W7, eSATA-stick er in is XBMC boot, werkt prima
Nu begreep ik dat de BD bij de combo XBMC (linux) en 330HT-BD (nog?)niet werk.
Maar kan ik dan wel mijn oude DVD's af spelen? ik wil nl de 330 ook als vervanging voor mijn DVD speler gaan gebruiken...
En wat voor opstart snelheden kan ik verwachten met W7, xbmc op ubuntu en xbmc live (op USB stick)
10 sc, 30 sec, 1 min, 2 min???
Maar kan ik dan wel mijn oude DVD's af spelen? ik wil nl de 330 ook als vervanging voor mijn DVD speler gaan gebruiken...
En wat voor opstart snelheden kan ik verwachten met W7, xbmc op ubuntu en xbmc live (op USB stick)
10 sc, 30 sec, 1 min, 2 min???
[ Voor 25% gewijzigd door agraaff op 04-01-2010 14:07 ]
Hangt zeer van je USB-stick af, een simpele usb-stick hoef je geen snelle boot van te verwachten en ik had m'n XBMC op een USB stick met een minimal install en een install script en een boottijd van een ruime 2 minuten. eSATA stick heeft de boottijd gereduceerd tot een nette 25 seconden, ditmaal een 'Live' install.
Dan mis je nog de WiFi functionaliteit van de HT versie volgens mijaval0ne schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:06:
[...]
Niet helemaal correct:
330 HT BD: Blu-ray speler + remote
330 HT: remote
330 PRO: geen remote
330: vorige versie (zonder remote)
330-BD: vorige versie met BD rom
330 BB: barebone
Ik heb de BIOS van mijn ASRock 330/ION naar de default waarden geladen (behalve de CPU freq.) Videogeheugen 512MB i.c.m. W7 geeft nu geen problemen.Wiethoofd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Al sinds ik m'n Zotac bord heb, heb ik m'n videogeheugen op 512MB vastgezet, in W7 kan ik alles prima afspelen en XBMC op m'n eSATA-stickje draait soepeler dan op m'n USB-stick.
De "dualboot" die ik heb is: SSD = W7, eSATA-stick er in is XBMC boot, werkt prima
Ik ga mijn network media tank het raam uitgooien
en de asrock 330 pro aanschaffen. Aangezien ik hem tweedehands voor een aantrekkelijke prijs kan kopen zit er geen afstandsbediening bij.
Is er een mogelijkheid om een aparte IR reciever aan te schaffen en dan te bedienen via mijn logitech 555 (all in one)?
Ik heb reeds vele pagina's van dit topic doorgelezen en worst steeds enthousiaster. Het jammere is dat ik mijn 3.5 1 TB schijf van de eminent niet kan hergebruiken. (eventueel in een extern kastje steken).
Verder ben ik van plan om win 7 te installeren en xbmc te gaan gebruiken op een stick. Echter las ik hier dat je Xbmc kan installeren op de stick en dan boot bij direct naar xbmc. Ik heb echter deze link gevonden. Daar gaat het echter om xbmc op de usb te zetten zodat je hem op andere media kan installeren. Of denk ik verkeerd?
@hierbeneden
Nee wil xbmc niet installeren op mijn asrock maar wil hem afspelen van mijn usb stick
Is er een mogelijkheid om een aparte IR reciever aan te schaffen en dan te bedienen via mijn logitech 555 (all in one)?
Ik heb reeds vele pagina's van dit topic doorgelezen en worst steeds enthousiaster. Het jammere is dat ik mijn 3.5 1 TB schijf van de eminent niet kan hergebruiken. (eventueel in een extern kastje steken).
Verder ben ik van plan om win 7 te installeren en xbmc te gaan gebruiken op een stick. Echter las ik hier dat je Xbmc kan installeren op de stick en dan boot bij direct naar xbmc. Ik heb echter deze link gevonden. Daar gaat het echter om xbmc op de usb te zetten zodat je hem op andere media kan installeren. Of denk ik verkeerd?
@hierbeneden
[ Voor 5% gewijzigd door dread op 05-01-2010 14:36 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
maar als je de 330-BD hebt, kan je die dan ook gebruiken als DVD spelen?Wiethoofd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:26:
Je Asrock 330 pro heeft een DVDspeler, maak hier gewoon gebruik van met je XBMC install.
Onder Windows7 mediacenter denk ik wel maar ook onder linux /xbmc?
iemand ervaring met: http://www.xbmcfreak.nl/coreavc-onder-ubuntu/
draait dit een beetje onder ion. met name beeld via hdmi en geluid via optisch van films in mkv containers met dts en full hd) ?
Tot nu toe zijn alle prog's (met uitzondering van XBMC) niet krachtig genoeg om onder ubuntu het bovenstaande goed af te spelen. dit heeft naar mijn oordeel als linux n00b te maken met de codec/vdaup onderstuening in deze players. Core avc heeft zich op windows meerdere malen bij mij bewezen op gare hardware. als dit op linux draait hebben we hier een oplossing om buiten xbmc toch in linux een filmpje te kunnen kijken.
draait dit een beetje onder ion. met name beeld via hdmi en geluid via optisch van films in mkv containers met dts en full hd) ?
Tot nu toe zijn alle prog's (met uitzondering van XBMC) niet krachtig genoeg om onder ubuntu het bovenstaande goed af te spelen. dit heeft naar mijn oordeel als linux n00b te maken met de codec/vdaup onderstuening in deze players. Core avc heeft zich op windows meerdere malen bij mij bewezen op gare hardware. als dit op linux draait hebben we hier een oplossing om buiten xbmc toch in linux een filmpje te kunnen kijken.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
--------------------------------------------------------------------------------
hoi nou ben zelf ff wezen zoeken
ik zoek dus een media center pc waar mee ik digitale tv van ziggo kan kijken en mijn muziek en foto's kan sharen op thuis netwerk via media player op mijn plasma en homecinema
ik begreep van jouw dat de asrock niet helemaal goed gaat werken , hij moet mijn samsung 360 gaan vervangen en verder wil ik kunnen opnemen en timeshiften
gaat dit dan wel goed werken!!!?? moet dan nog wel een anysee e30tc en win 7 bij maar is een begin toch??
Uw configuratie 1
Asus P3-P5G43 € 129.00
Intel Core 2 Duo E7500 2x2.93 GHz, 3MB cache € 119.00
Dane-Elec Premium 2GB DDR2-800 € 54.95
Samsung Spinpoint 500GB SATA-2 € 49.95
Samsung SH-S223F +/- SATA DVD Writer (incl.Nero 7) € 29.95
Onboard Multimedia Cardreader € 0.00
ATI Radeon HD4350 512MB 1xVGA, 1xDVI, 1xHDMI HDCP Support (SILENT) € 39.95
Onboard geluidskaart € 0.00
Assembleren en testen van onderdelen + alle updates € 39.95
Totaal € 462.75
of optie 2
Asus P4-P5N9300 € 159.00
Onboard VGA kaart 1xVGA, 1xHDMI € 0.00
Totaal€ 452.80
of deze 3
Uw configuratieAsus T3-M3N8200 € 129.00
AMD Athlon II X2 240 (2x2800 MHz, 2MB cache) € 57.50
2 jaar send-in garantie € 0.00
Totaal€ 401.25
alleen wil ik mijn geluid via versterker later loppen via optische kabel kan ik alle niet wijzer in worden als dat nu kan
ik hoop dat je mij kan helpen hier mee, het moet gewoon een lowbudget systeem zijn die eventueel later uitbreidbaar is
als hij maar vloeiend werkt voor dagelijks gebruik
ik zoek dus een media center pc waar mee ik digitale tv van ziggo kan kijken en mijn muziek en foto's kan sharen op thuis netwerk via media player op mijn plasma en homecinema
ik begreep van jouw dat de asrock niet helemaal goed gaat werken , hij moet mijn samsung 360 gaan vervangen en verder wil ik kunnen opnemen en timeshiften
gaat dit dan wel goed werken!!!?? moet dan nog wel een anysee e30tc en win 7 bij maar is een begin toch??
Uw configuratie 1
Asus P3-P5G43 € 129.00
Totaal € 462.75
of optie 2
Asus P4-P5N9300 € 159.00
Onboard VGA kaart 1xVGA, 1xHDMI € 0.00
Totaal€ 452.80
of deze 3
Uw configuratieAsus T3-M3N8200 € 129.00
AMD Athlon II X2 240 (2x2800 MHz, 2MB cache) € 57.50
2 jaar send-in garantie € 0.00
Totaal€ 401.25
alleen wil ik mijn geluid via versterker later loppen via optische kabel kan ik alle niet wijzer in worden als dat nu kan
ik hoop dat je mij kan helpen hier mee, het moet gewoon een lowbudget systeem zijn die eventueel later uitbreidbaar is
[ Voor 210% gewijzigd door Anoniem: 208108 op 05-01-2010 23:06 ]
Ik denk dat je je vraag even in een ander topic moet stellen, dit topic is puur voor Nvidia ION gerelateerde discussies/vragen. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1387023/Anoniem: 208108 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:00:
--------------------------------------------------------------------------------
..............
"Find what you love and let it kill you"
Goed ik heb em gisteren opgehaald en even in het bios zitten kijken maar nu moet ik nog een schijfje vinden. Momenteel zit er 2*1 gig kingston geheugen in.dread schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:18:
Ik ga mijn network media tank het raam uitgooienen de asrock 330 pro aanschaffen. Aangezien ik hem tweedehands voor een aantrekkelijke prijs kan kopen zit er geen afstandsbediening bij.
Nu ben ik op zoek naar een 2.5 HDD die erg weinig stroom verbruikt (nu doen ze dit al maar ik vroeg me af of er zoals bij de WD een soort green bestaat?) HEt moet toch een sata 2.5 gig zijn he
Verder wil ik mijn 3.5 1 TB sata schijf er ook aan hangen. Nu heeft de asrock powered esata aansluiting. Is het dan kwestie van mijn hdd er direct aan te verbinden of moet ik een bay kopen waar ik hem inschuif en zo ook externe stroom heb?
Ben van plan deze erin te zetten: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT (Sata 300)
[ Voor 9% gewijzigd door dread op 06-01-2010 11:05 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
@ dread, zuinig, stil en snel: SSD's zijn allemaal 2,5"
Verder is SataII ook wel Sata-300 en SataI Sata-150, de formfactor is 2,5" of 3,5" of zelfs 1,8" 
2*1GB is prima voor simpel gebruik, het is als je photoshop wilt gaan draaien dat je naar meer geheugen moet gaan kijken.
2*1GB is prima voor simpel gebruik, het is als je photoshop wilt gaan draaien dat je naar meer geheugen moet gaan kijken.
Eigenlijk alle 2.5" harde schijven zijn wel zuinig. De meeste komen niet boven de 3 watt uit.
If it ain't broken, tweak it!
Ja dacht ik ook al hoor maar heb zo lang een servertje gedraaid dat werkelijk tientallen euro's per jaar kostte. Vrees dat ik wat ben doorgeslagen naar de andere kant 
Niemand verder een idee of je een 3.5 hdd sata gewoon zonder externe stroomvoorziening aan het estat slot kan hangen. Hij is powered dus zou in theorie moeten kunnen.
Voor de MCE IR module zal ik eens in andere topics kijken. Het lijkt me dat deze niet in winkels verkocht worden. HEb werkelijk al op verschillende manieren gegoogled maar niets gevonden..
Niemand verder een idee of je een 3.5 hdd sata gewoon zonder externe stroomvoorziening aan het estat slot kan hangen. Hij is powered dus zou in theorie moeten kunnen.
Voor de MCE IR module zal ik eens in andere topics kijken. Het lijkt me dat deze niet in winkels verkocht worden. HEb werkelijk al op verschillende manieren gegoogled maar niets gevonden..
Als je de juiste kabel van powered eSATA naar sata + sata-power hebt zou het in theorie moeten werken, of je de juiste voltages en amperages krijgt om de boel op te laten spinnen en draaiend te houden is een tweede.
Voor een simpele IR-module: www.dealextreme.com << desnoods haal je een combo met een simpele afstandsbediening zoals de mijne en kan je evt de knoppen nog inleren op je andere remote.
Voor een simpele IR-module: www.dealextreme.com << desnoods haal je een combo met een simpele afstandsbediening zoals de mijne en kan je evt de knoppen nog inleren op je andere remote.
Dag mensen,
Momenteel heb ik de Asrock ION330 in bestelling en verwacht ik deze vandaag aan huis geleverd. Alleen er is één ding waar ik momenteel niet uitkom en dat is: Welk OS kan ik het best kiezen voor de Asrock 330HT is dat Windows 7 of Linux?
Hieronder is een opsomming van de dingen die de Asrock hoe dan ook voor mij moet kunnen:
- XBMC icm met de Asrock
- XBMC moet bedienbaar zijn met de Asrock afstandsbediening of een alternatieve universele afastandsbediening.
- Hij moet zonder stotteringen of hapering HD-Ready content afspelen (Het mooist zou ook nog FULL-HD content zijn maar aangezien mijn TV HD-Ready is, ik daar tot op heden nog niets aan heb.
- Ik wil graag eenvoudig bestanden kunnen delen over het thuisnetwerk zo ook op de Asrock ION 330HT
- De Asrock ION 330HT moet, middels een HDMI kabel, met de TV verbonden zijn.
- De Asrock ION 330HT moet, icm met een logitech z5500, 5.1 dolby digital surround sound (DTS) kunnen afspelen.
Dus wat is volgens jullie de beste optie voor mij? Is dat Windows 7 of Linux? Ik denk zelf momenteel dat dat Linux is maar als iemand anders me kan overtuigen om Windows 7 te nemen dan heel graag!
Met vriendelijke groet,
Fjerpje
Momenteel heb ik de Asrock ION330 in bestelling en verwacht ik deze vandaag aan huis geleverd. Alleen er is één ding waar ik momenteel niet uitkom en dat is: Welk OS kan ik het best kiezen voor de Asrock 330HT is dat Windows 7 of Linux?
Hieronder is een opsomming van de dingen die de Asrock hoe dan ook voor mij moet kunnen:
- XBMC icm met de Asrock
- XBMC moet bedienbaar zijn met de Asrock afstandsbediening of een alternatieve universele afastandsbediening.
- Hij moet zonder stotteringen of hapering HD-Ready content afspelen (Het mooist zou ook nog FULL-HD content zijn maar aangezien mijn TV HD-Ready is, ik daar tot op heden nog niets aan heb.
- Ik wil graag eenvoudig bestanden kunnen delen over het thuisnetwerk zo ook op de Asrock ION 330HT
- De Asrock ION 330HT moet, middels een HDMI kabel, met de TV verbonden zijn.
- De Asrock ION 330HT moet, icm met een logitech z5500, 5.1 dolby digital surround sound (DTS) kunnen afspelen.
Dus wat is volgens jullie de beste optie voor mij? Is dat Windows 7 of Linux? Ik denk zelf momenteel dat dat Linux is maar als iemand anders me kan overtuigen om Windows 7 te nemen dan heel graag!
Met vriendelijke groet,
Fjerpje
Ik zit eraan te denken om een Asrock barebone te kopen die ik enkel voor XBMC Live (dus Linux) wil gebruiken. Ik heb daarover 2 vragen en ik hoop dat er mede Tweakers die, al dan niet uit eigen ervaring, hier een antwoord op kunnen geven:
- Is 4 GB intern geheugen aan te raden of is 2 GB ook wel voldoende om XBMC goed te laten werken?
- Ik zit eraan om de Asrock enkel te laten booten en functioneren op een OCZ Throttle eSata stick. Zal dit goed werken (ook met suspend en stand-by) of zal er toch een HD of SSD in moeten t.b.v. XBMC?
@ Fjerpje, XBMC Live op een harde schijf installeren of een leuk eSATA stickje en je bent klaar. Eventueel je Z-5500 aan je TV koppelen en de audio laten doorlussen zou ook DTS moeten kunnen decoderen en anders video via HDMI en audio via toslink. Samba installeren en je shares zijn ook zo opgezet en anders Webmin.
@ Ted_W, 2GB werkt perfect, ook de eSATA-stick moet prima gaan werken, helemaal omdat bepaalde typen Asrock ION's een powered eSATA hebben. De eSATA wordt op m'n Zotac herkend als een harde schijf, dus gedraagt zich ook zo.
@ Ted_W, 2GB werkt perfect, ook de eSATA-stick moet prima gaan werken, helemaal omdat bepaalde typen Asrock ION's een powered eSATA hebben. De eSATA wordt op m'n Zotac herkend als een harde schijf, dus gedraagt zich ook zo.
Met samba bedoel je dus Linux? En ondersteund dat ook al mijn specificaties? Ik neem aan dat Samba gewoon met een GUI kan instellen? Zonder interventie van een commandline? Ik heb zelf namelijk wel linux gehad maar dat is ondertussen al weer 5 jaar geleden.Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:55:
@ Fjerpje, XBMC Live op een harde schijf installeren of een leuk eSATA stickje en je bent klaar. Eventueel je Z-5500 aan je TV koppelen en de audio laten doorlussen zou ook DTS moeten kunnen decoderen en anders video via HDMI en audio via toslink. Samba installeren en je shares zijn ook zo opgezet en anders Webmin.
[ Voor 10% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 13:14 ]
Er zijn afstandsbedieningen die onder XBMC ondersteund worden, en Samba is een stukje software (Wikipedia: Samba (software)) voor onder Linux om netwerkshares op je ION op te zetten, netwerkshares benaderen is standaard al beschikbaar in XBMC.
En omdat iedereen al ION+Atom+XBMC draait moet dat asrock ook kunnen

Oke, bedankt maar nogmaals ondersteund Linux dus al mijn bovenstaande specificaties?Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:14:
Er zijn afstandsbedieningen die onder XBMC ondersteund worden, en Samba is een stukje software (Wikipedia: Samba (software)) voor onder Linux om netwerkshares op je ION op te zetten, netwerkshares benaderen is standaard al beschikbaar in XBMC.
Mijn Asrock 330 werkt prima met m'n 555 en een goedkope chinese eBay IR receiver.dread schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:18:
Duurt wel 2 a 3 weken voor zoiets aankomt met de post.
Ik heb het via commandline geinstalleerd en ingesteld. Het is mogelijk dit via een gui te doen, echter vermoed ik dat je dan een desktop environment moet installeren zoals Gnome. (ervan uitgaande dat je XBMClive gebruikt).Fjerpje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Met samba bedoel je dus Linux? En ondersteund dat ook al mijn specificaties? Ik neem aan dat Samba gewoon met een GUI kan instellen? Zonder interventie van een commandline? Ik heb zelf namelijk wel linux gehad maar dat is ondertussen al weer 5 jaar geleden.
Als je gewoon ubuntu installeert en daarna XBMC erover, dan heb je al een gui. Echter durf ik niet te zeggen of het draaien van een full ubuntu op de achtergrond wat performance wegneemt.
Het scheelt iig in boottijdM-Opensource schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:45:
Als je gewoon ubuntu installeert en daarna XBMC erover, dan heb je al een gui. Echter durf ik niet te zeggen of het draaien van een full ubuntu op de achtergrond wat performance wegneemt.

Maar ctrl+alt+F2, inloggen met de ingestelde wachtwoord en gebruikersnaam en
apt-get install samba
Het installeren is ook niet moeilijk, maar het configureren kan nog wel eens irritant zijn. Als je het nooit eerder gedaan hebt. Als je een beetje linux ervaring hebt, moet dat best goed komen.Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:46:
[...]
Het scheelt iig in boottijd
Maar ctrl+alt+F2, inloggen met de ingestelde wachtwoord en gebruikersnaam en
is niet al te moeilijkapt-get install samba
In het verleden gebruikte ik deze manual wel eens: https://help.ubuntu.com/c...%20Manual%20Configuration
* Wiethoofd heeft Webmin er op gezet. Met behulp van deze tutorial en de nieuwste versie van de webmin-site en kan nu heerlijk remote in z'n filesystem kutten

IKheb net m'n oude Linux boek er even weer bij gepakt en ik moet zeggen dat er weer heel wat boven komt drijven. Echter vraag ik me dan af hoe je XBMC direct wil starten nadat de commandline is opgestart. Maar Full Linux maakt helemaal niets uit in Prestatie omdat je in de init/confg ofzo kon ik me herinneren dat je daar verschillende runlevels kon instellen. Dus als je eerst alles in de GUI doet en vervolgens opnieuw boot in de commandline dan staat ook alles geconfigureerde neem ik aan?M-Opensource schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:56:
[...]
Het installeren is ook niet moeilijk, maar het configureren kan nog wel eens irritant zijn. Als je het nooit eerder gedaan hebt. Als je een beetje linux ervaring hebt, moet dat best goed komen.
In het verleden gebruikte ik deze manual wel eens: https://help.ubuntu.com/c...%20Manual%20Configuration
Dus als ik m'n media center aanzet dan komt ie dus meteen in de commandline neem ik aan? En daarna staat XBMC automatische toegewezen aan CTRL + ALT + F7? Maar kan dat niet geautomatiseerd worden dat eerst CTRL + ALT + F7 opstart inplaats van de commandline? Nu zal dat voor mij geen probleem zijn maar de rest van de familie moet er ook mee kunnen werken en aangezien die geen programmeurs zijn...Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:31:
Je kunt met Ctrl+Alt+F2 (CLI) en Ctrl+Alt+F7 (XBMC GUI) heel makkelijk schakelen, dus in de een download je via de command line het nodige of doe je je updates en in de ander speel je alles af, standaard start de live install op in de XBMC GUI
Hiermee bedoel ik te zeggen dat eingelijk alles via de afstandsbediening regelbaar moet zijn als alles geconfigurreerd is zonder dat er een toetsenbord of muis aan te pas hoeft te komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 14:43 ]
Oke, hartelijk dank voor je hulp ik zou alleen dan nog graag 1 ding willen weten. Ik heb namelijk XBMC op Windows 7 getest (portable) en in die versie vond ik geen optie om handig m'n shares te kunnen bedienen. Dus mijn vraag aan jou is eingelijk kan dit in XBMC live wel? En wat zijn zo'n beetje de kern verschillen tussen de portable Windows versie en de Linux live versie. Behalve dan degene die er al genoemd zijn.Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:50:
Nee, komt meteen in XBMC, met Ctrl+Alt+F2 schakel je dan meteen naar de command line, dat doe je dus alleen als je daar zelf zin in hebt.
Dit heeft in mijn geval alles te maken met het feit dat ik op andere forums veel mensen tegenkom die switchen van Linux naar Windows 7.
[ Voor 9% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 14:59 ]
Hangt er vanaf hoe jij je shares wilt benaderen. Ik kan in XBMC aangeven welke mappen ik aan m'n library toe wil voegen, hier hoef je standaard niets voor te installeren en alleen op je Windows computers je mappen en bestanden delen.
Dit valt ook, na inschakeling van UPnP, via een browser op een andere computer in je netwerk te doen, misschien is het handig om even een kijkje in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV te nemen
Dit valt ook, na inschakeling van UPnP, via een browser op een andere computer in je netwerk te doen, misschien is het handig om even een kijkje in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV te nemen
Zoals eerder gezegd, XBMC kan zelf niet shares beheren, daar moet je dus Windows Share of SMB share voor gebruiken (of webmin op Linux). Als je vanuit XBMC naar shares toe wilt connecten, dan moet je even in je Network opties kijken bij je instellingen. Daar staat de mogelijkheid om netwerk connecties te leggen.Fjerpje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:57:
[...]
Oke, hartelijk dank voor je hulp ik zou alleen dan nog graag 1 ding willen weten. Ik heb namelijk XBMC op Windows 7 getest (portable) en in die versie vond ik geen optie om handig m'n shares te kunnen bedienen. Dus mijn vraag aan jou is eingelijk kan dit in XBMC live wel? En wat zijn zo'n beetje de kern verschillen tussen de portable Windows versie en de Linux live versie. Behalve dan degene die er al genoemd zijn.
Dit heeft in mijn geval alles te maken met het feit dat ik op andere forums veel mensen tegenkom die switchen van Linux naar Windows 7.
De kernverschillen voor XBMC: XBMC op windows ondersteunt GEEN hardware-acceleratie en op Linux wel met VDPAU op Nvidia GPU's.
Daarnaast zijn de voordelen/nadelen van XBMC op Windows/Linux al erg vaak besproken. (klein beetje eigen research zou niet verkeerd zijn
wiethoofd dan ff via hierWiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:45:
[...]
Kan je beter in dat topic vragen, zoals de topicwaarschuwing hier al zegt gaat het over Nvidia ION producten
Verder is 'beter' afhankelijk van eisen en budget
bij de laatste configuratie had ik begrepen dat het moederbord en ingetreerde video kaart heeft zo niet wat adviseer je me dan om er in te stoppen
heb trouwens die set up van :
http://www.hardware.info/...Center_PC__december_2009/
Ik dacht even de holy grail gevonden te hebben maar helaas.. geen SPDIF/COAX-audio uitgang.. sigh.. hoe kunnen ze dat nu weglaten (en wel een COM-poort toevoegen)???Wiethoofd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:02:
De AOpen GP7A-xx ook toegevoegd aan de pricewatch, nu wachten totdat er meer info over de verkrijgbaarheid is
pricewatch: AOpen GP7A-BDR
pricewatch: AOpen GP7A-HD
pricewatch: AOpen GP7A-U

Ehhrrmm, vlgs de Aopen spec lijst is er toch echt een "Digital audio output via S/PDIF"aanwezig.catchingfire schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:34:
[...]
Ik dacht even de holy grail gevonden te hebben maar helaas.. geen SPDIF/COAX-audio uitgang.. sigh.. hoe kunnen ze dat nu weglaten (en wel een COM-poort toevoegen)???
[afbeelding]
Maar op de diverse pic's is inderdaad geen uitgang te vinden

Nu maar hopen dat de header op t bordje aanwezig is, even met de dremmel aan de gang om een opening te maken
Bedenk me net, wellicht zit er een audio jack -> toslink verloopje bij, of je daar nu blij van moet worden weet ik zo net nog niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Pantagruel op 07-01-2010 17:21 ]
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Audio via HDMI geen optie?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ah... in de quick install guide staat iets van een of ander "dopje" wat erbij zit die je in de line-in kunt duwen waar je vervolgens dan een optische output mee verkrijgt. Vaag, nooit eerder gezien.Pantagruel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:54:
Ehhrrnn, vlgs de Aopen spec lijst is er toch echt een "Digital audio output via S/PDIF"aanwezig.
Qua prijs gaat 't wel nogal uit de hand lopen in vergelijking met een Atom-based ION. Als ik zo zie dat de HD-versie (met DVD-drive) al 302 euro kost, dan nog een CPU, mem, HDD (200+ euro)

edit: nee, ik heb geen receiver die hdmi beeld+geluid kan handlen
[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 07-01-2010 16:29 ]
Als je een HDMI versterker hebt wel, anders toch lastigArfman schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:08:
Audio via HDMI geen optie?
Mini-toslink -> toslink (S/PDIF). Ik heb het ook op m'n X-Fi Extreme Gamer en werkt verrassend goedcatchingfire schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:20:
Ah... in de quick install guide staat iets van een of ander "dopje" wat erbij zit die je in de line-in kunt duwen waar je vervolgens dan een optische output mee verkrijgt. Vaag, nooit eerder gezien.
Weet ik, maar misschien heeft hij wel zo'n dingagraaff schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:23:
[...]
Als je een HDMI versterker hebt wel, anders toch lastig
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is wel wat genuanceerder dan jij het voorstelt.M-Opensource schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:07:
[...]
De kernverschillen voor XBMC: XBMC op windows ondersteunt GEEN hardware-acceleratie en op Linux wel met VDPAU op Nvidia GPU's.
Daarnaast zijn de voordelen/nadelen van XBMC op Windows/Linux al erg vaak besproken. (klein beetje eigen research zou niet verkeerd zijn)
Video acceleratie in XBMC + windows kan prima als je mpc-hc en dxva gebruikt. Nadeel is dan weer dat een extern programma lastig te bedienen is met enkel de remote.
XBMC + Linux ondersteunt idd out of the box video acceleratie met vdpau maar daar staat dan weer tegenover dat multi channel audio over hdmi niet werkt. Plus Blu-ray schifjes afspelen kan je al helemaal vergeten.
Ik denk dat geen van beide systemen perfect is, het hangt er gewoon vanaf wat je wil en waarmee je teverden bent.
Heeft u helemaal gelijk in, maar het feit blijft dat XBMC hardware-acceleratie niet ondersteund op Windows.aval0ne schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:13:
[...]
Het is wel wat genuanceerder dan jij het voorstelt.
Video acceleratie in XBMC + windows kan prima als je mpc-hc en dxva gebruikt. Nadeel is dan weer dat een extern programma lastig te bedienen is met enkel de remote.
XBMC + Linux ondersteunt idd out of the box video acceleratie met vdpau maar daar staat dan weer tegenover dat multi channel audio over hdmi niet werkt. Plus Blu-ray schifjes afspelen kan je al helemaal vergeten.
Ik denk dat geen van beide systemen perfect is, het hangt er gewoon vanaf wat je wil en waarmee je teverden bent.
En de reden dat m'n antwoord vrij kort was, was omdat deze vraag al vrij vaak behandeld is en met een beetje moeite de antwoorden best te vinden zijn
Dat "dopje" wordt ook bij de Asus EB1501 gebruikt en werkt verder probleemloos.
catchingfire schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:20:
[...]
Ah... in de quick install guide staat iets van een of ander "dopje" wat erbij zit die je in de line-in kunt duwen waar je vervolgens dan een optische output mee verkrijgt. Vaag, nooit eerder gezien.
Testing, one, two ...
Quick installation guide van de aopen is overigens hier te downloaden:
http://global.aopen.com/u...px?RecNo=11976&Model=3015
Andere zaken die opvallen vanuit de guide:
Optioneel zijn Wlan, Bluetooth en tv tuner toe te voegen (ATSC/DVB-T)
Ondersteunde processoren:C2D T9600/T9400/P9500/P8600/P8400
Ik ga hem zeker wel overwegen. 4 GB, P8600, Kingston SSD. Wordt een bruut bakje...
ben allen nog benieuwd naar de geluidsproductie van dat ding. De Asrock vond ik nog wat te veel (en te hoog) geluid maken.
http://global.aopen.com/u...px?RecNo=11976&Model=3015
Optioneel zijn Wlan, Bluetooth en tv tuner toe te voegen (ATSC/DVB-T)
Ondersteunde processoren:C2D T9600/T9400/P9500/P8600/P8400
Ik ga hem zeker wel overwegen. 4 GB, P8600, Kingston SSD. Wordt een bruut bakje...
ben allen nog benieuwd naar de geluidsproductie van dat ding. De Asrock vond ik nog wat te veel (en te hoog) geluid maken.
Correct, aangepast.
[ Voor 13% gewijzigd door bassio op 07-01-2010 19:21 ]
DVB-T toch?bassio schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:12:
Optioneel zijn Wlan, Bluetooth en tv tuner toe te voegen (ATSC/DVB-S)
Deze worden zeker ondersteund, zijn als voorbeeld in het lijstje gezet.Ondersteunde processoren:C2D T9600/T9400/P9500/P8600/P8400
Beide geven "26dB" op...ben allen nog benieuwd naar de geluidsproductie van dat ding. De Asrock vond ik nog wat te veel (en te hoog) geluid maken,
http://global.aopen.com/products_detail.aspx?Auno=3014
http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330
Anoniem: 255075
Dus via hdmi kun je geen surround geluid krijgen met linux/xbmc??? Lijkt me toch vrij essentieel voor een media center...aval0ne schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:13:
[...]
...maar daar staat dan weer tegenover dat multi channel audio over hdmi niet werkt...
Dit moet je dan oplossen door de digitale out te gebruiken? Daar heb je wel multichannel?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 255075 op 08-01-2010 00:10 ]
Ik heb men Zotax ION ITX A in men Gigabyte MIB5140 gestoken, Windows 7 geinstalleerd met MPC-HC. Divx en dergelijke lijkt allemaal goed te spelen. Nu heb ik ergens dat killa.sampla.x264.mkv file gevonden en dit eens getest en ik lijk lichte haperingen waar te nemen.
Als ik nu die statistieken opzet in MPC-HC. Welke framerate hebben jullie bij deze file dan? (ik neem aan dat er nog mensen zijn die deze gebruikten om te testen
). En hoe hoog mag die jitter waarde max zijn?
Ik heb geen codecs installed. Enkel Windows 7 en de geluid en chipset drivers van de Zotac website.
Als ik nu die statistieken opzet in MPC-HC. Welke framerate hebben jullie bij deze file dan? (ik neem aan dat er nog mensen zijn die deze gebruikten om te testen
Ik heb geen codecs installed. Enkel Windows 7 en de geluid en chipset drivers van de Zotac website.
Dan zou ik toch eens CoreAVC of Shark007 gaan installerencroontje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:59:
Hehehe,
Daar was ik ondertussen ook al mee aan het prullen. En met behulp van volgende guide settings aangepast:
http://nunnally.ahmygodde...device-architecture-cuda/
Het lijkt nog steeds niet echt vloeiend
CPU zit rond de 35%, jitter rond de 14. En het CoreAVC bolletje is groen maw normaal gezien gebruikt hij de GPU als ik het goed begrepen heb
Nu begin ik te twijfelen of mijn MKV wel ok is
----EDIT----
Mmm,
er is nog iets anders niet in orde. Met een gewone DIVX heb ik ook zeer lichte haperingen.
Daar was ik ondertussen ook al mee aan het prullen. En met behulp van volgende guide settings aangepast:
CPU zit rond de 35%, jitter rond de 14. En het CoreAVC bolletje is groen maw normaal gezien gebruikt hij de GPU als ik het goed begrepen heb
----EDIT----
Mmm,
er is nog iets anders niet in orde. Met een gewone DIVX heb ik ook zeer lichte haperingen.
[ Voor 11% gewijzigd door croontje op 09-01-2010 00:06 ]
Anoniem: 146875
Dit kan aan 2 dingen liggen:croontje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:52:
Hehehe,
----EDIT----
Mmm,
- Als je framerate van je mkv afwijkt van de framerate van je tv krijg je inderdaad schokken. Je zal je moeten instellen dat deze op bv. 24 fps kan draaien
- Sommige software, zoals xbmc, geeft framedrops met HD materiaal. Andere software, zoals mplayer, doet dat niet. Je kan dus een ander programma proberen
Mja, ik heb dus 2 GB geheugen en het geheugen stond standaard vast op 256, ik had dit gisteren dan ook verhoogd naar 512 maar het is nog steeds het geval.Wiethoofd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:54:
En zoals vaker voorgesteld en ook in de mini FAQ terug te lezen is: je videogeheugen in het BIOS vastzetten op die 512MB (als >2GB beschikbaar is) en anders voor 256MB kiezen bij 1GB intern geheugen.
Straks nog eens rustig bekijken want ik ben op mijn "werk"
Anoniem: 228688
In welke nettop kun je die nieuwe Crystal HD kaart van Braodcom plaatsen. Ik wil het systeem gebruiken met windows 7, xbmc of boxee en toch hd materiaal via de gpu (ion330) laten lopen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb het nog eens getest. Raar maar waar, ik heb MPC HC eraf gesmeten en nu ik gomplayer gebruik is alles vloeiend
Hier speelt MPC HC alles 100% soepel en zonder tearing, zonder extra codecs. Je kunt achtergrondtaken gewoon laten lopen en je hoeft dus niets te installeren. Beetje omslachtig maar perfect resultaat:croontje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:59:
Ik heb men Zotax ION ITX A in men Gigabyte MIB5140 gestoken, Windows 7 geinstalleerd met MPC-HC. Divx en dergelijke lijkt allemaal goed te spelen. Nu heb ik ergens dat killa.sampla.x264.mkv file gevonden en dit eens getest en ik lijk lichte haperingen waar te nemen.
Als ik nu die statistieken opzet in MPC-HC. Welke framerate hebben jullie bij deze file dan? (ik neem aan dat er nog mensen zijn die deze gebruikten om te testen). En hoe hoog mag die jitter waarde max zijn?
Ik heb hiervoor "D3D fullscreen" bij output opties aangevinkt (icm Bicubic A=-1.00 PS2.0 voor beste resultaat).
Nadeel is dat tijdens het afspelen van een video het menu niet meer bereikbaar is, behalve tijdbalk dus alleen scrollen en pauzeren. Wanneer ik een filter wil selecteren (bijv. als een bdr rip de ondertitel niet automatisch laadt), zet ik voor het inladen van de video "D3D Fullscreen GUI support" aan (rechtermuisklik in scherm; renderer settings; presentation). Na instellen dit vinkje weer uit en afspelen.
Anoniem: 264983
Heeft iemand de atom 330 & ion combinatie al succesvol getest met tv tunerkaart in mini pci express slot?
Ik zou graag ineens ook tv opnemen op de ion hardware, maar vrees dat deze niet krachtig genoeg is om op te nemen van analoge tv signaal naar harde schijf + tesamen media af te spelen van HD.
Ik zou graag ineens ook tv opnemen op de ion hardware, maar vrees dat deze niet krachtig genoeg is om op te nemen van analoge tv signaal naar harde schijf + tesamen media af te spelen van HD.
Ik heb net een artikel over satellietontvangst i.c.m. een Asrock ION 330HT gepubliceerd ...Anoniem: 264983 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:37:
Heeft iemand de atom 330 & ion combinatie al succesvol getest met tv tunerkaart in mini pci express slot?
Gebruikt er iemand de ion/atom combinatie samen met windows 7 / windows media center en de library functies in W7?
Het gaat allemaal zo vreselijk traag, de atom kan echt niet volgen lijkt het wel.
Het gaat allemaal zo vreselijk traag, de atom kan echt niet volgen lijkt het wel.
Ik heb een ASRock ION 330HT-BD voorzien van W7 64bit. Ik maak veelvuldig gebruik van MCE om content van mijn NAS af te spelen en inderdaad de bediening gaat erg traag. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal.aval0ne schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:05:
Gebruikt er iemand de ion/atom combinatie samen met windows 7 / windows media center en de library functies in W7?
Dat zou heel wel aan WMP kunnen liggen, want mijn ASRock HT-BD speelt met Win7/XBMC alle muziek en films goed af van NAS en andere PC's in het netwerk.
Hij schrijft dat de bediening traag gaat, niet dat de content hapert oid. En MCE is idd retetraag in bediening.
Het cpu gebruik gaat dikwijls naar 100%, ik verdenk de library functie en het constant monitoren van bepaalde folders als oorzaak.
Het gaat inderdaad om de responsiveness van het programma, soms "hangt" ie een paar seconden terwijl muziek/video wel probleemloos blijft verder lopen.
Het gaat inderdaad om de responsiveness van het programma, soms "hangt" ie een paar seconden terwijl muziek/video wel probleemloos blijft verder lopen.
Anoniem: 219067
Weet iemand waar deze case kan gekocht worden in Nederland of Belgie?
http://www.hardware.info/...ITX_behuizing_gelanceerd/
Ebay: zoek op SPM210BAnoniem: 219067 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:18:
In Nederland in ieder geval hier.
Anoniem: 219067 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:18:
Testing, one, two ...
Zotac MAG Nettop Reportedly Packs ION 2 Platform
http://news.softpedia.com...N-2-Platform-131990.shtml
http://news.softpedia.com...N-2-Platform-131990.shtml
'Allo collega tweakers,
Ik ben van plan de Asrock 330 aan te schaffen en heb zelf nog een microsoft mce remote + ontvanger. Mijn vraag is; zit er een interne usb connector in de 330? Ik kan hier maar niet achterkomen. In dat geval mod ik de ontvanger ( lees; sloop open..) en prop ik die in de behuizing.
Ik ben van plan de Asrock 330 aan te schaffen en heb zelf nog een microsoft mce remote + ontvanger. Mijn vraag is; zit er een interne usb connector in de 330? Ik kan hier maar niet achterkomen. In dat geval mod ik de ontvanger ( lees; sloop open..) en prop ik die in de behuizing.
3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike
Een kaart als de aloude Hauppauge PVR150 (PCI, met encoding chip) doet het makkelijk, maar analoge TV opnemen zonder hardwarematige MPEG-2 encoding zal tricky worden. Met bv zo'n simpele tuner als een HVR950 (de cpu doet de MPEG-2 encoding) raadt zo'n fabrikant zelf (zie http://www.hauppauge.com/site/products/data_hvr950.html ) toch wel wat snellers aan: "2.8 GHz P4 of Core Duo". Nou is een Atom 330 met zijn 2 x 1.6 GHz misschien in theorie dus wel genoeg (qua benchmarks ongeveer vergelijkbaar met een 2.8 GHz single core P4), maar ik vraag me af of hoe goed multithreaded die encoders zijn.Anoniem: 264983 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:37:
Thuis heb ik de Asrock Ion 330 (eerste versie, maar volgens mij verschilt deze niet zo heel veel met de opvolgers) en ben van plan om naast het HTPC gebeuren er ook een karaoke mee af te spelen. Mijn vraag is nu hoe ik het beste een microfoon aan de Asrock kan aansluiten. Ik heb thuis zowel een microfoon met dikke stekker (plus verloop jack naar 3.5mm) en een usb-microfoon. Het gewoon aansluiten via usb of microfoon aansluiting krijg ik wel geluid echter gaat dit met een vertraging van 1 seconde. Weet iemand een oplossing waarbij het geluid direct zonder vertraging wordt weergegeven? Of is de Asrock gewoon niet geschikt hiervoor?
Hmm, je zou verwachten dat aansluiten van een gewone microfoon op de microfooningang geen vertraging geeft. Je hebt daarmee wel weer het risico op "rondzingen" (heel toepasselijk bij karaokepipo01 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:14:
Thuis heb ik de Asrock Ion 330 (eerste versie, maar volgens mij verschilt deze niet zo heel veel met de opvolgers) en ben van plan om naast het HTPC gebeuren er ook een karaoke mee af te spelen. Mijn vraag is nu hoe ik het beste een microfoon aan de Asrock kan aansluiten. Ik heb thuis zowel een microfoon met dikke stekker (plus verloop jack naar 3.5mm) en een usb-microfoon. Het gewoon aansluiten via usb of microfoon aansluiting krijg ik wel geluid echter gaat dit met een vertraging van 1 seconde. Weet iemand een oplossing waarbij het geluid direct zonder vertraging wordt weergegeven? Of is de Asrock gewoon niet geschikt hiervoor?
Zelf gebruik ik (nog) geen karaokeprogramma en heb ik de microfoon gewoon aanstaan in windows 7. Dan heb ik eigenlijk al de vertraging van ongeveer 1 seconde. Dit is dan als ik de microfoon in de jackingang heb zitten. De USB-microfoon krijg ik nog geen geluid uitBounceMeister schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:47:
[...]
Hmm, je zou verwachten dat aansluiten van een gewone microfoon op de microfooningang geen vertraging geeft. Je hebt daarmee wel weer het risico op "rondzingen" (heel toepasselijk bij karaoke). Werk je via een karaokeprogramma of hoor je al microfoongeluid zonder dat er een programma draait in windows?
Voor karaoke gebruik ik momenteel youtube, maar daar als firefox draait heb ik niet het idee dat de vertraging beter/slechter wordt. Iemand een idee om de vertraging te verhelpen?
Op onze ION 330 wordt het programma Ultrastar gebruikt onder Windows 7 en i.c.m. de draadloze USB microfoons van Sony (Singstar). Bij gebruik van dit programma wordt zichtbaar dat de registratie van het geluid geen vertraging heeft (loopt synchroon met woord balken in beeld) maar dit gaat niet op voor de daadwerkelijke weergave van de stem. Deze loopt wat achter zodat een duidelijke, en ook hinderlijke, echo ontstaat. Gelukkig kan de weergave van de microfoonstemmen met een gerust hart uitgeschakeld worden bij Ultrastar zonder dat dit afbreuk doet aan het doel van de software maar dit heeft bij Karaoke natuurlijk weinig zin. Dan gaat het natuurlijk vooral om de weergave van de microfoonstem.
Ik heb overigens ook gemerkt dat het uitschakelen van HDMI_audio in het Nvidia configuratie scherm (vinkje weg) een positief effect heeft op de vertraging (minder vertraging dus). HDMI audio wordt in onze situatie helemaal niet gebruikt dus uitschakelen kan geen kwaad.
Ik heb overigens ook gemerkt dat het uitschakelen van HDMI_audio in het Nvidia configuratie scherm (vinkje weg) een positief effect heeft op de vertraging (minder vertraging dus). HDMI audio wordt in onze situatie helemaal niet gebruikt dus uitschakelen kan geen kwaad.
Testing, one, two ...
Kan iemand me doorverwijzen naar een overzicht van alle Zotac ION ITX boards, met al die versie nummer is het verwarrend vind ik ... de Zotac website schept ook geen duidelijkheid, wat een rommelige site.
Buiten Zotac welke merken zijn nog goed/gekend om hun ION ITX moederborden? Welke zijn aan te raden?
Zijn er ION boards die bluetooth en/of RF aan boord hebben?
Buiten Zotac welke merken zijn nog goed/gekend om hun ION ITX moederborden? Welke zijn aan te raden?
Ik had precies hetzelfde idee en was tijdens het googlen op dit topic uit gekomen!.
Misschien is dit een optie voor je: http://www.etherboot.org/ (metname gPXE). Die heeft ook een iSCSI stack aan boord.
Ik zat met precies dezelfde vraag voor mijn ION-based XBMC doos. Stomtoevallig kwam ik tijdens een poging XBMClive op een USB key te zetten (wil ook geen harddisks, zit nu een veel te dure SSD in m'n ION systeem) ook een optie tegen om het op een iSCSI target te installeren, waarbij vervolgens alleen nog een usb stickje nodig was voor de initial boot image.
Verdere discussie hier hierover is misschien wat off-topic en ik weet niet of ik tijd heb om er helemaal diep in te duiken, maar ik ga de komende tijd zeker kijken of via het netwerk booten m.b.v. iSCSI een serieuze optie is
edit: http://code.google.com/p/xbmc-image/wiki/SanBoot misschien is dit voor je. Het eerste stuk, het configureren van ietd.conf, is niet van toepassing op mij omdat ik een Synology nas heb met iscsi support. Dat gedeelte heb ik uitgevoerd door de XBMClive iso te koppelen aan een virtualbox machine die verder geen harddisks gedefinieerd heeft staan. Je krijgt dan de optie een iSCSI target te initialiseren. Verder ben ik nog niet gekomen
Misschien is dit een optie voor je: http://www.etherboot.org/ (metname gPXE). Die heeft ook een iSCSI stack aan boord.
Ik zat met precies dezelfde vraag voor mijn ION-based XBMC doos. Stomtoevallig kwam ik tijdens een poging XBMClive op een USB key te zetten (wil ook geen harddisks, zit nu een veel te dure SSD in m'n ION systeem) ook een optie tegen om het op een iSCSI target te installeren, waarbij vervolgens alleen nog een usb stickje nodig was voor de initial boot image.
Verdere discussie hier hierover is misschien wat off-topic en ik weet niet of ik tijd heb om er helemaal diep in te duiken, maar ik ga de komende tijd zeker kijken of via het netwerk booten m.b.v. iSCSI een serieuze optie is
edit: http://code.google.com/p/xbmc-image/wiki/SanBoot misschien is dit voor je. Het eerste stuk, het configureren van ietd.conf, is niet van toepassing op mij omdat ik een Synology nas heb met iscsi support. Dat gedeelte heb ik uitgevoerd door de XBMClive iso te koppelen aan een virtualbox machine die verder geen harddisks gedefinieerd heeft staan. Je krijgt dan de optie een iSCSI target te initialiseren. Verder ben ik nog niet gekomen
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 14-01-2010 19:21 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
De Asus AT3n7a-i heeft bluetooth aan boord, alleen deze werkt (nog) niet onder Linux. Wat bedoel je eigenlijk met RF?Anoniem: 219067 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:23:
Kan iemand me doorverwijzen naar een overzicht van alle Zotac ION ITX boards, met al die versie nummer is het verwarrend vind ik ... de Zotac website schept ook geen duidelijkheid, wat een rommelige site.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
In deze pdf staat rechtsonderin een tabel met de verschillende uitvoeringen. Als je met R(adio)F(requency) WIFI bedoel dan hebben bepaalde Zotacs dat, maar ik vemoed dat je een RF receiver bedoel en ik ken geen moederbord die dat heeft. Voor bluetooth heb je mini dongles voor 2 euro (incl. verzendkosten!).Anoniem: 219067 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:23:
Ik heb zelf de Zotac IONITX-A-E besteld sinds ik zag dat die in de aanbieding is bij Pixmania. Scheelt bijna 30 euro met andere webshops.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Tip voor diegenen die CoreAVC nog niet hebben aangeschaft: ik vond zojuist een mail met een kortingscode in mijn mailbox. Daarmee kun je CoreAVC 2.0 voor US$7.95 aanschaffen. 
Hello,
BamSlam_, we want to thank you for our most successful product
launch to date with CoreAVC 2.0. We are grateful for all your support and would like
to pass on a $5.00 off discount code ($7.95 purchase price). This discount can be
used for friends, family or maybe you need CoreAVC 2.0 for an additional computer.
Discount code: FAMILY
Use it here: https://customers.corecodec.com/cart.php
You can share and use the code above as many times as needed until February 28th, 2010.
Thank you.
Regards,
Dan Marlin
CEO/CoreCodec, Inc.
http://corecodec.com
http://twitter.com/corecodec
Thanks! Voor 5 euro nogiets kon ik het niet laten liggen, heb dus maar gebruik gemaakt van die code
nieuws: Nvidia Ion 2 bevat GeForce G310-gpu
Aan de hand van bovenstaand nieuws ga ik vanmiddag even bezig met deel 4 van deze Nvidia Ion topicserie en zal dus meteen ION 2 toevoegen aan de vernieuwde topicstart.
Aan de hand van bovenstaand nieuws ga ik vanmiddag even bezig met deel 4 van deze Nvidia Ion topicserie en zal dus meteen ION 2 toevoegen aan de vernieuwde topicstart.
Anoniem: 328826
Op dit nieuws zit ik nu al 5 maanden te wachten. De IGP van ION"2" is bekend, en het valt me zeker niet tegen. Hier kun je ook nog een beetje op gamen. Nu alleen nog wachten welke processorsockets er officieel ondersteund gaan worden. En dan begint het wachten op een ION2-moederbordje...
Ik ga me een Zotac Ion A-E bodrje aanschaffen.
Welk geheugen steek ik hier best in, ben niet zo thuis in al de verschillende geheugen modules.
Er moet DDR2 in heb ik begrepen. Ik wil er 2GB in, ik veronderstel dat dit voldoende is voor HTPC gebruik?
Moet het in 1 latje of twee latjes van 1GB?
Ik zie 6400 en ook 8500 ... hoe zit het hier mee? Welke merk is aan te raden?
Welk geheugen steek ik hier best in, ben niet zo thuis in al de verschillende geheugen modules.
Er moet DDR2 in heb ik begrepen. Ik wil er 2GB in, ik veronderstel dat dit voldoende is voor HTPC gebruik?
PC2-5400 (DDR2-667) en PC2-6400 (DDR2-800) zijn geschikt. 2 Gb is genoeg en verdeeld over de 2 geheugenbanken maak je gebruik van "Dual Channel" mode en heb je iets snelheidsvoordeel (zie pagina 10 van de handleiding). Ik heb zelf deze besteld . Als je helemaal veilig wil zijn, dan kan je ook de lijst van "ION ITX Tested on Memory" raadplegen (zie link op deze pagina).Anoniem: 219067 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:48:
Ik ga me een Zotac Ion A-E bodrje aanschaffen.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Iemand een idee om het rondzingen te voorkomen, maar wel dat je het stemgeluid blijft horen? Want nu lijkt het alsof je de echo aan heb staan en in het begin is dat geinig, maar snel hinderlijk.pipo01 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:53:
[...]
Zelf gebruik ik (nog) geen karaokeprogramma en heb ik de microfoon gewoon aanstaan in windows 7. Dan heb ik eigenlijk al de vertraging van ongeveer 1 seconde. Dit is dan als ik de microfoon in de jackingang heb zitten. De USB-microfoon krijg ik nog geen geluid uit
Voor karaoke gebruik ik momenteel youtube, maar daar als firefox draait heb ik niet het idee dat de vertraging beter/slechter wordt. Iemand een idee om de vertraging te verhelpen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)
Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)
Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.