Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 116.123 views

Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic - Deel 3

Inleiding
Welkom in alweer het derde deel van het topic over het nieuwe Nvidia ION platform! Na het succesvolle eerste deel, gestart door Wiethoofd en de overname door Frank Martin van het tweede deel, is het nu tijd geworden voor een derde deel. Ook in dit derde deel is het de bedoeling om met name ontwikkelingen rondom het platform te volgen en te bespreken.

Ik zal proberen de startpost bij te blijven werken, maar daarvoor heb ik wel jullie input nodig. Bij deze nog even aandacht vestigen op de site XBMC Freak waar een bult info staat over het ION-platform, XBMC en Linux.

Inhoudsopgave
[list]• Nvidia Ion
Specificaties
Overzicht verkrijgbare producten
[list]• Barebone
Moederborden
Netbooks
Nettops
Previews / Reviews / Userreviews
Howto's
Mini FAQ
Links
Nawoord
Changelog

Nvidia Ion
In december 2008 kondigde Nvidia aan om hun chipset, de MCP79 - beter bekend als de nForce 730i - dusdanig aan te passen om ondersteuning te bieden voor de Intel Atom.1 Niet veel later (8 dagen) introduceerde Nvidia het Ion-platform.2 Een klein 'doosje' met een Intel Atom 330, een 1,6GHz dualcore, op een pico ITX bordje dat in combinatie met daarvoor geschikte software en drivers 1080p met zeer weinig CPU-load af kan spelen.

Precies 8 dagen later deelt Intel mee de Atom processor niet los te willen verkopen en alleen in combinatie met de eigen chipset te willen verkopen.3 Weer een paar dagen later staat op Fudzilla dat Intel door een communicatiefout verkeerde/onduidelijke informatie heeft uitgegeven en dat de Atom ook los verkocht zal worden,4 waardoor het Ion-platform toch tot leven gekomen is.

Ook kondigde Apple aan gebruik te gaan maken van het Ion-platform in hun Apple TV,5 al zou het volgens de geruchten ook de Apple's Mac Mini kunnen betreffen.

Hier een video van de CEO van Nvidia op de CES over het Ion-platform:

Inmiddels is de Nvidia in verschillende gedaanten op de markt te koop. Het platform is 'los' te koop als moederbord (met daarop geïntegreerde Atom processor + Nvidia graphics) maar ook als compleet systeem in de vorm van een nettop en in de draagbare versie als netbook.

Ondanks het kleine pico ITX formaat valt met de GeForce 9400 M nog wel een beetje te gamen, zo haalt het in 3DMark06 op standaard instellingen 1263 punten, ook ondersteund de IGP Nvidia's CUDA om zo PhysX via de GPU te laten berekenen en ook video's met behulp van Badaboom sneller dan realtime om te zetten.9

In Linux is het perfect mogelijk om HD-materiaal (bijvoorbeeld x264 encoded video in MKV bestanden) zonder processorbelasting te decoderen via de VDPAU technologie.

Specificaties
Hieronder een lijstje met wat over het algemeen als de specificaties van het Ion-platform gezien worden. Deze kunnen per product uiteraard afwijken.
ProcessorIntel Atom 230 / 330 (x86-x64) / Intel Atom N270 / N280 / Z520 (x86)
Processor snelheid12x133MHz (533MHz FSB)
Form Factorpico ITX / mini ITX / ITX
ChipsetMCP79 (nForce 730i)
GeheugeninterfaceDDR3 1066 MHz
DDR2 800 MHz
GeheugengrootteMoederbordafhankelijk
Grafische chipNvidia GeForce 9300 (M) / 9400 (M)
Grafische uitgangenD-Sub
Dual-link DVI
HDMI 1.3
USB-aansluitingen6x maar mogelijkheid tot 12x in een andere behuizing
Audio uitgangen7.1 Analoog (Azalia)
Coaxial / Optical S/PDIF
Netwerk1 Gbit LAN / 802.11b/g/n WLAN
(e)SATA aansluitingen4x SATAII (3Gbps)
2x eSATA
Maximale resolutie2560 x 1600 (dual-link DVI)
Stroomverbruik18~40W (externe voeding)
Afmetingen (H x B x D)3,8 cm x 14,5 cm x 11,2 cm (1,5" x 5,7" x 4,4")

Klik voor grote versieKlik voor grote versieKlik voor groot
Klik voor grootKlik voor groot

Overzicht verkrijgbare producten
Barebones
pricewatch: AOpen GP7A-BDR
pricewatch: AOpen GP7A-HD
pricewatch: AOpen GP7A-U
pricewatch: Asrock ION 330 Pro
pricewatch: Asrock ION 330HT-BD
pricewatch: Asus Pundit P4-P5N9300

Moederborden
pricewatch: Asrock A330ION
pricewatch: Asus AT3N7A-I
pricewatch: Point of View ION-MB230
pricewatch: Point of View ION-MB330
pricewatch: Point of View ION-MB330-1
pricewatch: Zotac GeForce 9300-ITX WiFi
pricewatch: Zotac IONITX-A-E
pricewatch: Zotac IONITX-B-E
pricewatch: Zotac IONITX-D-E
pricewatch: Zotac IONITX-F-E

Netbooks
pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1020SA
pricewatch: Point of View Mobii ION Mini notebook Groen / • Rood / • Zwart
pricewatch: Samsung N510-KA02 Zwart / • Wit

Nettops
pricewatch: Acer Aspire Revo 3600
pricewatch: Acer Aspire Revo R3600 Nettop
pricewatch: Acer Aspire AspireRevo R3610
pricewatch: Asrock ION 330-BD
pricewatch: Asrock ION 330 Zwart / • Wit
pricewatch: Asrock ION 330Pro Zwart / • Wit
pricewatch: Asrock ION 330HT Zwart / • Wit
pricewatch: Asrock ION 330HT-BD Zwart / • Wit
pricewatch: Asus Eee Box PC EB1012 Zwart / • Wit
pricewatch: Asus Eee Box PC EB1501
pricewatch: Asus Eee Top ET2002
pricewatch: Asus Eee Top ET2002T
pricewatch: Point of View ION-CS230-1 (Sydney)
pricewatch: Point of View ION-CS230-1-S (New York)
pricewatch: Point of View ION-CS330-1 (Sydney)
pricewatch: Point of View ION-CS330-2-B Zwart / • Wit
pricewatch: Prestigio ION Officer 330
pricewatch: Prestigio ION Visconte 330
pricewatch: Zotac MAG HD-ND01

Previews / Reviews / Userreviews
Previews
Legit Reviews - Nvidia Ion Benchmark Preview
Techgage - NVIDIA's ION Platform: Hands-On Impressions
HEXUS - NVIDIA's ION platform aims to make Intel Atom netbooks better
PC Perspective - NVIDIA Ion Platform Design and Benchmarks

Reviews
PC Perspective - NVIDIA ION Platform Review: Death (and Life) of the Netbook
Laptop Magazine - Nvidia Ion Reference PC review
Hot Hardware - NVIDIA Ion Reference PC Platform Deep Dive
Guru3d.com - NVIDIA ION platform review | preview
HardwareZone - NVIDIA's Ion 'Cannon' Lock and Loaded!
Tech Report - Nvidia's Ion platform (A GeForce for Atom)
Anandtech - NVIDIA's Ion Platform: Performance Preview
X-bit Labs - Nvidia ION Platform: GeForce 9400 + Intel Atom

HardwareZone - Acer AspireRevo review
HotHardware - Acer AspireRevo SFF NVIDIA Ion PC
Fudzilla - Acer Aspire Revo dissected
HotHardware - Zotac NVIDIA Ion Motherboard: SFF Goodness
The Tech Report - Zotac's IONITX-A Mini-ITX board
AnandTech - Zotac's Ion: The World's First mini-ITX Ion Board
Tom's Hardware - Zotac's Ion Board On Windows 7: Nvidia Re-Arms Intel's Atom
HardwareZone - The DIY Zotac ION Motherboard Kit
Nvidia ION Based Nettop with Your Own Hands: Zotac ION-ITX-C Mainboard Review
ASRock ION 330-BD Nettop - Affordable, Overclockable and 1080p HD
ASRock ION 330HT-BD - Unboxing and Undressing Video
ASRock Nettop ION 330 AMCP7A-ION HTPC
Pro-Clockers - Asrock Ion 330 Nettop PC review
HardwareZone.com - The Ion Lives - ASUS AT3N7A-1 NVIDIA Ion Motherboard review
EXPreview.com - A Pictorial Preview of Asus Ion-powered Motherboard
Silent PC Review - Asus EeeBox EB1501 ION Mini-PC
Hardware.info - Een nVidia Ion als Media Center: go or no-go?

Userreviews
productreview: Asus AT3N7A-I review door drikus
productreview: Asus AT3N7A-I review door Erhnam
productreview: Asus AT3N7A-I review door Probbel
productreview: Acer Aspire Revo R3600 NetTop review door Erhnam
productreview: Asrock ION 330-BD review door S2K
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door luckyjan
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door padacom
productreview: Asrock ION 330HT-BD 320G HDD Zwart review door Erhnam
productreview: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION230 review door biosbuddy
productreview: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330 review door mark_vb
productreview: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330 review door M-Opensource
productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd

Howto's
[LINUX] HOW-TO install XBMC for Linux on Asrock ION 330 with full Ubuntu Desktop
[LINUX] HOW-TO make a minimal install of Ubuntu on Acer Revo ION in under 25 minutes
[LINUX] HOW-TO make a minimal Ubuntu Jaunty install with XBMC
[LINUX] XBMScript - Easy installation for Ubuntu Jaunty Jackalope (9.04)
[LINUX] XBMC Setup Script - Automatic installation of XBMC for Linux
Ubuntu Nvidia ION HTPC with satellite TV

Mini Frequently Asked Questions
- Wat valt allemaal onder de ION-vlag?
- Het Nvidia ION platform is puur de MCP79 chipset, welke officieel onder de naam nForce 730i door het leven gaat. Deze chipset kan bij elke socket gesoldeerd worden en mag onder de ION-vlag verkocht worden. Zo zou de nieuwste Apple Macbook, welke gebruik maakt van een 9400M (de IGP van de MCP79-chipset) ook als ION verkocht mogen worden.

- Maar mijn moederbord heeft wel de ION-naam, maar een 9300 (M) IGP, klopt dit?
- Ja, de MCP79-chipset heeft de 9300(M) en 9400(M) als IGP, de 9300 is eigenlijk niets meer dan een underclockte 9400.

- Ik moet een kastje hebben voor m'n mini ITX moederbord, in de pricewatch staan er geen?
- Klopt, de kleine kastjes voor ITX moederborden zijn een nicheproduct, maar op Picco Computers staan er een heleboel. Anders even de vorige delen doorbladeren naar kastjes levert ook genoeg tips op.

- Mijn moederbord/nettop heeft een Atom 230/330, kan ik nu wel full HD afspelen?
- Ja, zolang de codec van het videobestand ondersteund wordt door de ION-chip valt deze via de grafische kaart te decoderen, in Windows is CoreAVC of shark007 benodigd voor die versnelling, in Linux moet VDPAU ingeschakeld worden.

- En via het netwerk afspelen van full HD dan?
- Via wi-fi kan het gaan haperen maar XBMC en Windows kunnen bedraad prima full HD afspelen over het netwerk of van een NAS.

- Mijn netbook/nettop heeft een Atom N2x0 / Z5x0, kan ik een 64-bits OS installeren?
- Nee, de mobiele Atom in de netbooks en in sommige nettops ondersteunt geen x64 instructies, de desktop Atom zonder de N of Z ervoor ondersteunt wel x86 en x64 instructies. Voor meer informatie zie Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors.

- Windows of Linux voor de hardware-acceleratie?
- In Linux kun je gebruik maken van XBMC, dit speelt alles zo'n beetje af, heeft een handige interface en is vanaf een Live CD te gebruiken. Wil je per se Windows dan is 7 aan te raden vanwege de hardware-acceleratie in de verscheidene mediaspelers. XP wordt afgeraden omdat deze niet de ION-chip volledig kan benutten.

- Mijn full HD video's stotteren ondanks dat alles goed ingesteld is, zelfs in XBMC.
- Een van de mogelijke oplossingen is het 'vastzetten' van het videogeheugen in het BIOS, zet deze niet op auto maar bijvoorbeeld op 512MB om zo een soepelere playback te krijgen.

- Is het ION-platform ook in het reference-design te koop?
- Nee, het referencedesign is pico ITX, de huidige verkochte producten zijn mini ITX en groter.

- Ik wil gebruik maken van twee schermen tegelijk, is dit mogelijk?
- In principe is de ION-chip/IGP prima in staat 2 schermen tegelijk aan te sturen, helaas kan dit niet 2x een scherm zijn via een digitale aansluiting (DVI + HDMI) maar 1x digitaal en 1x analoog (DVI of HDMI + D-Sub). Houdt hier dus rekening met het feit dat niet elk moederbord een analoge aansluiting heeft!

-
-

Links
1 Tweakers.net - Nvidia gaat chipset met Atom-ondersteuning uitbrengen
2 Tweakers.net - Nvidia presenteert Ion-platform voor nettops en netbooks
3 Tweakers.net - Intel haalt streep door Nvidia's Ion-plannen met Atom-cpu
4 Fudzilla - Intel reconsiders selling Atom processors
5 Tweakers.net - Apple gaat van Nvidia's Ion-platform gebruikmaken
6 Fudzilla - Nvidia Ion is almost ready
7 Fudzilla - Intel is ok with Ion platform
8 Fudzilla - Nvidia's Ion + Atom can fit in netbooks
9 Fudzilla - Ion-based PCs coming by late Q2/early Q3
Officiële Nvidia Ion-website
ION Based - Latest news and info about the NVIDIA ION platform
nieuws: HP voorziet Mini 311c-notebook van Ion LE-chipset
nieuws: Asus bouwt Eee Box met Ion-chipset
Piethein Strengholt's weblog - XBMC Freak

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je me een Direct Message sturen of het plaatsen in dit topic.

Changelog
• 21-01-2009Startpost deel 1 geplaatst.
• 12-08-2009Startpost deel 2 geplaatst.
• 15-10-2009Startpost deel 3 geplaatst.
• 16-10-2009Extra producten toegevoegd, Mini FAQ geïntroduceerd.
• 02-11-2009Extra producten toegevoegd en georganiseerd door de kleurvarianten niet meer los neer te zetten.

[Voor 216% gewijzigd door Wiethoofd op 16-01-2010 15:48]

Wiethoofds meuk en 'overige'

Externe 3,5" bay is een floppy-drive (of iets wat je daar in kunt stoppen)

Windows 7 is lichter dan vista, heeft betere hardware acceleratie en heeft ook media center aan boord.

Voor tooltjes om iso's af te spelen zou je naar XBMC onder windows kunnen kijken, al is XBMC onder linux soepeler qua afspelen van video's volgens mij.

Ik heb de Mini FAQ van een paar vragen en antwoorden voorzien, als er meer basic vragen zijn, schroom niet en stuur ze in via Direct Message of post ze in dit topic.

Dat Windows niet soepel wil lopen op de Atom is bull, W7 draait prima en waarom denk je dat alle EEE PC's een Atom hebben 8)

aval0ne schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:02:
Dit is wel een heel ongenuanceerde bewering.
Beter zou zijn:
Geen support voor SSA/ASS subs bij gebruik van VDPAU/XMBC in linux.
Helemaal correct zou zijn: Geen GPU-acceleratie voor HD-video met ondertiteling in Windows met shark007 en CoreAVC en met SSA/ASS-ondertiteling onder XBMC (linux).

:Y)

shameete schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:13:
maar gewoon een simpele video_ts of een MKV vanaf een netwerkshare is toch geen probleem voor de Asrock?
Inderdaad, die moeten gewoon soepel afspelen.
is het echt zo erg als ze beweren? ik vind ze zo doorslaan in "stel je voor dat je net die ene codec niet vloeiend kan spelen" :X

en in dat ene zeldzame geval dat een film niet goed speelt hercodeer je 'm toch gewoon met je normale pc of probeer'je 'm in een ander formaat te vinden?
Er zijn weinig niet ondersteunde, en als het niet werkt moet je een fatsoenlijk gecodeerde versie vinden of inderdaad zelf even hercoderen :Y)

croxz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:02:
Ik vond zelf Win7 niet zo soepel lopen op mijn Atom. Vooral de wachttijden bij het openen van applicaties kon oplopen. Maar goed ieder zo zijn mening.
Afhankelijk van je opslagmedium waarop je je OS hebt geïnstalleerd, ik heb het op een SSD, daar kan het verschil em inzitten.
Ik bedoelde DTS HD en Dolby TrueHD. Het fijne weet ik er niet vanaf want voor mij niet interessant, maar standaard kan de ION het niet.
Via optical S/PDIF aan de juiste versterker/boxenset schakelt de boel goed om. Mijn Z-5400 schakelde keurig naar DTS onder XBMC toen mijn video hiervan gebruikmaakte.
Dat is dus precies wat ik bedoel: sommige dingen werken alleen bij een bepaalde combinatie van software. Maar die zelfde combinatie kan voor andere dingen juist weer problemen opleveren.
Dat is met alles zo, maar met het ION-platform is het wel kenmerkend, maar ook de WD TV's en andere mediaspelers willen niet alles vlekkeloos (met ondertiteling) afspelen 8)

croxz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:29:
Nog een puntje voor de lijst: XBMC ondersteunt geen tv-kaarten.
Maar Linux wel, dus als je in plaats van een minimal ubuntu install een full ubuntu install doet is het wel mogelijk. Zo is ook makkelijker A2DP in te stellen, werkt Wi-fi out of the box 8)

pokkuhlag schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:25:
Het klinkt een beetje vreemd, maar kan er ook d-sub uit de hdmi poort van de asrock komen? Ik heb namelijk tijdelijk 2 x d-sub nodig.
Als je een verloopstukje van hdmi -> d-sub of hdmi -> dvi en dvi -> d-sub hebt is dat gewoon mogelijk hoor ;)

/me Wiethoofd bedankt pokkuhlag voor het herinneren van de dualscreen optie die even in de mini FAQ behandeld moet worden

Tegelijk output gaat niet lukken, helemaal niet als je de boel gesplitst uit wilt sturen, dan zit je echt aan 2 geluidskaarten in 1 systeem vast...

F_demon schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:11:
Heeft iemand misschien iets meer beelden van hoe de voorkant er uit ziet?
Ik geloof dat er al een foto was langsgekomen, maar ik kan hem niet meer vinden. :X
nieuws: Asus geeft zijn EeeBox een nieuw uiterlijk met EB1501-model misschien 8)

tismij schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:22:
Wiethoofd hoe bevalt je zelfbouw ION systeempje? (zeker stil dus als je temps goed blijven is het toch interessanter dan de asrock 330 denk ik)
Bevalt zeer, het is alleen dankzij het duurdere moederbord niet goedkoper dan een AsRock ION :Y)
Zou je systeempje ook nog op temp blijven met een gewone HD of gaat dat alleen werken met een SSD?
Hier staat inmiddels Wieferich@Home op alle 4 de threads 24/7 te draaien en haal daarbij max CPU temps van 52 graden en is daarbij net zo stil als idle omdat de fan op 1000 rpm blijft draaien 8) Met die temps en een SSD dan zal het met een HDD nauwelijks verschil maken.

tismij schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:22:
Kun je met dat Zotac bord net als bij de asrock 330 gewoon tegelijk VGA en HDMI gebruiken?
(voor dualscreen dus ik ga tzt een kleine touchscreen aan de VGA hangen).
Volgens mij is het net als met elk ander moederbord, je kunt 1 analoge en 1 digitale uitgang tegelijk gebruiken om twee schermen aan te sturen, dus D-Sub+DVI of D-Sub+HDMI.

tismij schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:36:
kan het zo niet meer vinden maar moet je nu lowprofile geheugen hebben om die scythe erop te parkeren of maakt dat niet uit?

Hier de boel van bovenaf gezien, onderin zit het geheugen,en bovenin is nog genoeg ruimte om de fan door te schuiven, dus koelers met exotische finnen gaan niet passen, maar een setje Corsair Dominator moet wel kunnen, al weet ik dan niet hoe je uitkomt bij de aansluitingen voor de harde schijf.

tismij schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:45:
heb je nu full size dimms (zie er maar 1 vandaar) of lowprofile dimms?
Het bewuste setje:
En nu ik toch zo kijk, hoe heb je die scythe vastzitten?
Ligt er los bovenop, zit onderop een fangrill om hem zo naar boven te kunnen laten blazen.

BounceMeister schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:06:
De nadruk ligt dan vooral op bluray materiaal (mkv en m2ts).
Disclaimer: /me Wiethoofd download alleen .avi/.mp4/.mkv

Linux XBMC en Windows Media Player 12 spelen alles prima af qua full HD, zelf speel ik al m'n lagere resolutiemeuk via GOM Player, die werkt wel fatsoenlijk met mijn: Wiethoofds meuk en 'overige': Cheapass DealExtreme PC remote review door Wiethoofd :Y)
angeloloi schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16:
Is dan zelfbouw de beste keuze? Nadeel is natuurlijk dat het meer kost.
Op individuele garantie claimen, je eigen onderdelen uitkiezen, de lol hebben van het zelf in elkaar zetten en niet vast zitten aan een lelijke behuizing of een herrie makende fan of een te warm wordend systeem zijn voor mij genoeg redenen om zelf te bouwen ;)

BounceMeister schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:
Alleen vind ik de werking van WMP 12 nogal vaag, je kan niet normaal door mappen bladeren van je netwerkshare. Hij laat alles in een grote lijst zien, dat vind ik helemaal niet handig, want ik heb alles in verschillende mappen staan (bluray, mkv, dvd, avi etc.).
Gewoon die map openen in verkenner en dan de boel afspelen, WMP is nooit een ster geweest in libraries/bibliotheken etc.

HeyJIJdaar schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:03:
1. Kunnen zowel de ION 330 en de EB150 HD video vloeiend afspelen op 1080p?
De topic start van dit deel doorgenomen? En dan met name de 'mini FAQ'
2. Kunnen deze apparaten ook geluid doorgeven via HDMI (ik heb een versterker met HDMI 1.3)?
Tenzij niet anders vermeld is het gewoon mogelijk gebruik te maken van alle HDMI 1.3 features op je moederbord.
3. Maakt het voor de snelheid uit of ik een hardeschijf met USB 2.0 of een eSATA hardeschijf aansluit en merk je dat op dit soort computertjes?
Ja, helemaal als je hier je OS op zet, eSATA is dan velen malen sneller.

Windows 7 maakt automatisch een 100MB verborgen herstelpartitie aan, zit je in W7 zie je em niet, boot je in een ander OS ziet ie em wel. Tijdens de install echt handmatig aangeven dat de install de hele schijf moet benutten voorkomt het aanmaken van die 100MB partitie.

Wat je ook kunt doen is gewoon met DriveImage XML onder W7 zelf je image gaan maken naar een andere harde schijf. Dit is op m'n Zotac met W7 gelukt voordat ik m'n review ging maken en dus benchprogramma's ging installeren.

BamSlam_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:27:
Precies, vapourware. Zoals ik al schreef is er nog geen winkel die hem kan leveren. :z
Leveren en aanbieden zijn twee verschillende dingen, prijzen zijn al wel beschikbaar: http://buy.fudzilla.com/a475769.html alleen is NL nog niet voorzien van een leverancier ;)

mrwolf schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:29:
Weet iemand of de dvd-drive uit de Asrock ION 330 op termijn te vervangen is door een Blu-ray drive? Ik heb nu geen Blu-ray discs, maar je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Is een standaard slimline SATA brander, dus als je een slimline sata BR-speler vindt moet dat prima kunnen.

En er is de standaard BR-versie: pricewatch: Asrock ION 330-BD 8)

[Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 23-10-2009 21:33]

shark007 + ondertiteling = geen hardware acceleratie via GPU

De volgende HW.info-artikelen zou ik even doorlezen mbt Nvidia ION en codecs in windows 7 (icm full hd video en net hd-capable hardware:
http://www.hardware.info/..._Media_Center_go_or_nogo/
http://www.hardware.info/...ZGGa/Codecs_in_Windows_7/
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

XBMC in Linux heeft volgens mij geen problemen met GPU-acceleratie en ondertiteling, ikzelf kijk alles zonder subs dus zou het je niet met zekerheid kunnen bevestigen.

XBMC Live CD had ik een werkende wifi-verbinding if I recall correctly

Fudzilla - ION 2 comes in Q4 2009
Just as we suggested more than half a year ago, Nvidia's ION 2 is still scheduled to launch in Q4 2009 but we are not sure when exactly will that take place.

ION is doing fine and this business is picking up with Nvidia and ION 2 with more than two times the graphics power of its predecessor has a big chance to get things even better.
Pas designs met ION2 zullen in Q1 en Q2 van 2010 verschijnen en dan is het ook nog afwachten hoe goed en wanneer en voor welke prijs deze te verkrijgen zijn.

SABnzbd+ kan wel je computer uitschakelen O-) Config -> Scheduling
En anders 'On queue finish: shutdown, hibernate, standby of shutdown sabnzbd :Y)

Woodski schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:53:
Heb ik doorgelezen en Windows lijkt geen goede keuze te zijn
Windows 7 is een goede keuze, XP lackt de juiste hardware acceleratie voor full hd video
Blijft de vraag of Linux een dikke MKV zonder hikjes via de LAN kan afspelen op een 330?
Op de 330 zelf niet, op de ION 9400 IGP daarentegen wel, maar dat had je ook kunnen weten als je de mini FAQ had doorgenomen in de topic start (die er niet voor niets staat!)

Als de nodige reviews uit de topicstart doorgenomen waren en/of de vorige delen was dat ook wel naar boven komen drijven, wireless gaat het streamen van HD niet goed, maar HDTV en 480p en met mazzel 720p als je goed ontvangst hebt wel.

Ik zal het er wel bij zetten in de TS om extra zoekvragen te voorkomen :P

SlashGear - NVIDIA Ion LE DirectX 10 hack suggests purposefully crippled features
It seems that the only thing preventing the Ion drivers installing on an Ion LE system is the absence of the latter’s device ID in the driver’s INF. Once that’s been added, the installation works and you’ve got DirectX 10 support on what was tipped as a lesser chipset.
Met een 'simpele' driverhack valt dus DX10 op de ION LE werkend te krijgen.

Die Pro heeft iig wel een Powered eSATA port, dat is wel relaxt als je je OS op een OZC Throttle wilt zetten.

Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:57:
Hopelijk is de GUI in XBMC Windows een beetje smooth, want gebruik liever geen Linux omdat mijn AMBX systeem dan niet werkt.
Ik heb idd even zitten googlen en dat gaat (nog) niet werken, ik zal zodra ik m'n eSATA-stick heb en de 9.10 XBMC uit is ook eens knutselen ;)

alex3305 in "amBX Gaming System" heeft een hele duidelijke tutorial/guide/dingetje geschreven om je amBX onder W7 x64 aan de praat te krijgen.

Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:55:
Als je Linux enkel voor XBMC doeleinden gebruikt, wat is dan het nut van 9.10? Volgens mijn zijn er niet echt veel performance verschillen m.b.t. hetgeen wat XBMC doet?
9.10 heeft betere hardware acceleratie, en de 9.10 XBMC versie ondersteund weer meer en beter alle videoformaten.

Verder is de 9.10 sneller, ondersteund ext4 etc.

Blitzkrieg_Bob schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:45:
waar je vooral rekening mee moet houden is het feit dat het een IGP is en geen dedicated geheugen heeft.
Maar zoals ik in de Topic Start heb staan kan je wel je te gebruiken videogeheugen vastzetten in het BIOS om zo hakkelige videoplayback te verminderen en ook ingame wat frames te winnen ;)

lithje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:20:
Werkt CoreAVC het beste onder Windows 7?
Zolang je geen ondertiteling inschakelt werkt die inderdaad zeer vlekkeloos, ik kan al m'n mkv's in WMP12 en WMC afspelen.

BounceMeister schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:52:
Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 geluid uit over spdif onder Windows 7.
Hij blijft hardnekkig op stereo staan.
Realtek HD Audiodrivers installeren werkte bij mij.
Erhnam schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:34:
In die manual staan een aantal fouten. Eén ervan is dat de Acer Revo met behulp van een CD geinstalleerd kan worden met XBMC Live. Dit klopt niet aangezien de Acer Revo geen cd-speler heeft :)
Nee, dat staat er niet, er staat dat je hem op een andere computer vanaf de CD kunt installeren naar de USB en dan de install op de revo afronden. ;)

Ik heb veel instellingen geprobeerd, maar ik krijg GOM niet soepel met 1080p, al kan het ook komen omdat ik 'external filters' uitgevinkt heb omdat ik anders geen kleurinstellingen kan doen.... Zal dat nog eens testen, want dan hoef ik ook geen gebruik meer te maken van Media Center om m'n amBX ook bij full hd te krijgen :Y)

HeyDude schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:21:
Sorry: Wellicht dat mijn ervaringen met GOM van voor mijn ION tijdperk zijn, ik :z wellicht even.
Ik had ivm het aanpassen van de kleuren/contrast in GOM Player het gebruik van External codecs uitgeschakeld, zodra ik die inschakelde en GOM herstartte had ik soepele 1080p playback.

tismij schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 07:27:
weet iemand zo de maten van die ventilatoren in de asrock 330?
(anders meet ik het na het weekend zelf op en post het hier wel)
Met simpel teruglezen kun je er achter komen dat dit een 30 en een 50mm fan zijn.

@ AXNcore, in de mini FAQ in de topicstart had je je antwoord ook al gevonden, daar staat het wel iets algemener, maar het komt op hetzelfde neer.

Wooldoor schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:00:
Is het op een PoV board mogelijk om Dual channel geheugen te draaien ipv 1x 2GB?
Als een moederbord 2 geheugensloten heeft is het inderdaad mogelijk om dual channel te draaien tenzij specifiek vermeldt wordt dat dit niet zo is.

Joren90 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:32:
Ik heb windows geinstalleerd, alle drivers, en de goede codecs. Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om 1080p content vloeiend af te spelen.
Misschien wel handig om te vermelden welke codecs je geïnstalleerd hebt, met CoreAVC en dan CUDA ingeschakeld met de juiste nvidia drivers moet prima in Windows Media Player 12 720p en 1080p af te spelen zijn. En dan niet zeggen dat je niet in WMP af wilt spelen, maar als het daarin soepel speelt moet het in andere mediaspelers ook willen.

Verder is het ook handig om ffdshow codec te installeren ;)

Raven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:30:
Daar TS niet per DM bereikt kan worden, dan maar even zo
Er zit een typevautje in het rijtje met links naar deel 2 en 1 ;)
Inmiddels fixed, :)
En even een vraagje tussendoor. In de startpost staat "XP wordt afgeraden omdat deze niet de ION-chip volledig kan benutten.". Heb dit en de vorige 2 topics beetje door zitten bladeren, en enigste wat mij zo opviel was dat er wat geluidsproblemen zijn en dat het wat stoeien is met instellingen om alles (zo'n beetje) werkend te krijgen. Maar wat is nu de hoofdreden van dat XP afgeraden wordt?
XP heeft niet dezelfde hardware acceleratie voor video's als Vista/7 en linux dat hebben (VDPAU), de kans is dan groot dat je full HD video onder XP niet perfect soepel afspeelt maar onder W7 zonder te haperen speelt is aanwezig

Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:44:
7 al wel eens geprobeerd, is heel erg wennen. Denk niet dat ik any time soon (helemaal) ga overstappen.
Als je 7 puur op je ION zet is er weinig aan de hand. Het enige wat ik doe is beetje internetten in Firefox, GOM Player aanslingeren en het enige wat anders is, is het even op gang krijgen van je netwerk shares, dat eenmaal voor elkaar en naar de andere instellingen van W7 hoef je niet meer te kijken.

Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:50:
Weet dan alleen nog niet of "7" geschikt is om 24/7 te kunnen draaien.
Ik heb hier een Distributed Computing bak met W7 er op die af en toe ook wat van nieuwsgroepen voor me mag binnentrekken maar die draait hier nu al meer dan anderhalve maand full load stable, ook de ION bij m'n bed heeft W7 er op en zonder problemen en vanwege het lage verbruik staat deze altijd aan.

VDPAU ingeschakeld, videogeheugen in je BIOS op 512MB vast gezet ipv op auto?

@Expecho, meerdere dingen tegelijk zoals torrents downloaden en HD-content afspelen en een kleine site hosten moeten prima kunnen als je harde schijf en internetverbinding snel genoeg zijn.

De Atom kan je niet vervangen omdat deze op je bord gesoldeerd zit, dan zou je uit moeten wijken naar de Zotac 9300-ITX en er een S775 processor op drukken, wel iets minder zuinig maar wel sneller en voor upgrades vatbaar

Moet het per se een analoog signaal zijn of is een verloopstukje DVI -> D-Sub ook voldoende?

Hoe zwaar is de voeding die er bij zit? Ik heb een 90W brick bij m'n zotac, en omdat ik maar 45W full load slurp met 1 schijf aangesloten kunnen er daar nog wel een paar bij.

Geqxon schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:27:
Waarom iedereen hier XBMC met Ubuntu gebruikt? Je zegt het zelf al, ik heb het even voor je onderstreept. ;)
En dat niet alleen, een XBMC Live CD'tje werkt ook gewoon als je deze er in drukt en media via het netwerk of van je (externe) harde schijf afspeelt, dat zie ik geen enkele Windows versie doen 8) Ook VDPAU is natuurlijk niet verkeerd voor je full HD video's, 1 vinkje zetten en het werkt, geen gekloot met codecs en tig instellingen ;)

MadHost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:08:
Ik las net dat ze er al op staan.
Er is een barebone en een nettop-versie.
Kun je ze in je topicstart meenemen?
Done ;)

@Jeroen 797, heeft je TV geen digitale audio output? Dan stuur je je audio gewoon via HDMI uit en link je het via je TV door naar je versterker.

Of XBMC onder Linux voor de betere hardware acceleratie en een vrije DVD-speler :Y)

Bigfoot87 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:38:
Je kunt XBMC Live op de harde schijf installeren.
Dat is dan feitelijk gewoon Ubuntu met XBMC :Y)
Dan heb je een vrije DVD-speler én een razendsnelle opstarttijd.
Klopt, ik wacht op XBMC 9.11 stable en ga dan m'n OCZ Throttle 16GB bestellen en daarop dan maar eens XBMC zetten.

HeyDude schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:51:
Is de eSata poort van het Zotac ION bordje powered?
Een eSata drive met 2 kabels stroom en data lijkt me niet zo ideaal...
Nee is niet powered, maar 1x USB kan ik wel opofferen, heb er toch genoeg :Y)

generator schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:50:
Wel snel reageren, anders stuur ik hem gewoon terug.
Zet em ook even in de Vraag&Aanbod, staat ie er ook nog bij op de frontpage ;)

Devil777 schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:58:
Er stond iets over automatisch videogeheugen in de startpost maar ik zie in de bios geen optie om dat automatisch te doen, je kunt alleen de grootte instellen.
Het moet juist niet (!) automatisch staan, het moet een vaste grootte hebben om zo alle CPU-tijd naar het decoderen van je video te krijgen.

stefimke schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:59:
Wat heb ik gemist (ben ff op vakantie geweest) dta XMBC onder Linux een betere HW-acc. geeft dan XBMC Live?
Dit was een reactie op het feit dat XBMC onder Windows gebruikt zou gaan worden.

Met de 10.1 flash versie en de juiste nvidia drivers schijnt het te moeten werken. Maar dit is ook nog twijfelachtig, de een heeft het wel werkend, de ander weer niet.

http://www.guru3d.com/new...r-core-2-duo--nvidia-ion/
AOpen XC Mini GP7A-HD << officiële naam van het beestje, heeft DDR3 en Core2 duo ondersteuning, leuke barebone idd.

[Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 01-12-2009 14:55]

Let wel dat er DDR3 geheugen in moet, compleet andere prijsrange zit dat nog in, pas halverwege komend jaar zullen de prijzen richting DDR2-prijzen gaan. Maar idd, een beetje leuke C2D er in een 2,5" SSD'tje en wat DDR3 geheugen en je hebt een retesnel bakkie ;)

mbsaerens schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:04:
Je CPU heeft een TDP van 65W en je case heeft een voeding van 65W.
TDP: Thermal Design Power, a value describing the thermal limits of a computer system
Die waarde geeft de warmte afgifte aan, niet het stroomverbruik.

Tito129 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:16:
Maar de meeste moederborden hebben of geen digitale geluidsuitgang of ze hebben veel extra zooi..
Tegenwoordig zit op vrijwel elk moederbord een TOSLINK-aansluiting.

Je grafische prestaties gaan er wel op vooruit met het snellere DDR3 geheugen, en als de chipset het ondersteund is het gewoon een leuke feature waar gebruik van wordt gemaakt.
Je kunt hier niet eens een i5 inzetten, alleen maar een paar obscure socket P processors met een minimale prijs van €60,-. Wil je een beetje decente prestaties hebben kun je dat bedrag nog eens verdubbelen.
Inderdaad, er zijn 3 versies van die GP7A, de -U, de -HD en de -BDR en alleen de Socket P wordt ondersteund.

De AOpen GP7A-xx ook toegevoegd aan de pricewatch, nu wachten totdat er meer info over de verkrijgbaarheid is ;)
pricewatch: AOpen GP7A-BDR
pricewatch: AOpen GP7A-HD
pricewatch: AOpen GP7A-U

raytje192 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:23:
Een 9300 is een ion (feitelijk een ondergeklokte 9400 zelfde chip verder), enigste verschil is dat er andere CPU op kan/zit?
• Een 9300 is een undergeclockte 9400.
• De ION-chipset is niet voorbehouden aan de Atom, het is dat de Atom goedkoop is en icm de ION-chip toch full hd kan afspelen dus gaan veel fabrikanten voor die oplossing.

Misschien is het wel een van deze: nieuws: Scythe introduceert nieuwe dunne 120mm-fans die is 12mm dik. Ik gebruik hiervan de versie van 100mm in doorsnee en koelt m'n Zotac prima.

De geïnstalleerde versie is Nvidia ION 8.16.11.9107 => 191.07 ;) Dus die van de nvidia site is nieuwer.

Controleer in je Nvidia Control Panel eens onder Display de 'Ajust desktop color settings' Die staan bij mij op 3x 50%, 1.00 en 0°

Het klopt dat de Brightness, Contrast en Dig. vibrance op 50% horen, dat bedoelde ik idd met m'n 3x 50% ;) Maar mooi dat het dus nu weer goed/beter staat ;)

Als je toch bezig bent kun je ze bij de Video 'Adjust video color settings' ook weer instellen dat de videospeler die instelling beheert.

De huidige keuze met het ION-platform is:
Atom 330 + ION
Atom 230 + ION
(Socket 775 + 9300)

Het is dat de mobo's DDR2 of SO-DIMM DDR2, wel of geen pci of pci-e slot hebben, onboard wifi, het aantal usb-aansluitingen, d-sub/dvi/hdmi-aansluitingen wisselt, maar qua basis zijn ze allemaal hetzelfde en kunnen ze allemaal 1080p en W7 aan :Y)

3GB SO-DIMM is geen perfecte keuze, geen dual channel....
Verder zijn er weinig mini ITX-borden met SO-DIMM en een los voedingsblok, wel ATX-voedingsaansluitingen waar je dan weer een pico voeding voor zou kunnen regelen.

Kastjes kun je zoeken op www.picco.nl en qua airflow is een simpele 8cm fan eigenlijk al voldoende om een atom 330 te koelen maar hier is het ook zo dat grote fans over het algemene stiller zijn. Een Atom 230 is passief koel te houden, zo weinig warmte produceert het geheel.

De M350 heeft geen ruimte voor een voeding er bij, daar is ie simpelweg te klein voor :Y)

Sjefke_koning schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:36:
PC heb ik 3,5 jaar geleden laten bouwen. Is deze Asus vergelijkbaar qua performance of ga ik erop achteruit.?
Volgens mij ga je er wel in CPU-performance op achteruit, maar qua GPU-acceleratie op vooruit, ook krijg je DX10 ondersteuning, niet echt spannend, maar Aero in W7 is wel leuk :+

Dat is het nadeel van een digitaal signaal, je versterker moet zich intern inschakelen, kheb er ook last van met m'n Z-5400 via Toslink

Erhnam schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:40:
Voor alle XBMC gebruikers onder ons. Ik heb een speciale XBMC Live versie voor de Nvidia ION gemaakt: http://www.xbmcfreak.nl/n...k-9-11-beta2-live-versie/
En deze Live versie is ook te installeren op een USB-stick/HDD ?

@rubenvanvliet: Voor het afspelen van video's zou de snelheid van je geheugen niet uit mogen maken, het is meer dat je er met gamen "last" van kunt gaan hebben.

@oZner, Blu-ray afspelen is op het moment nog Windows only en ook maar met een kleine selectie programma's, Blu-ray-iso's spelen volgens mij wel af onder linux XBMC. Qua OS is het testen van een XBMC Live CD onzettend makkelijk omdat je hier gewoon vanaf boot en alleen VDPAU in hoeft te schakelen.

Over de codecs en GPU acceleratie is het puur de codec die bepaalt of het door de hardware versneld kan worden, als je dan de juiste codecs geïnstalleerd hebt in Windows (CoreAVC of shark007) of in linux VDPAU hebt ingeschakeld neemt de GPU-hardware acceleratie het werk automatisch over van de CPU.

Romoni schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:58:
Wat ik nog zoek is een simpele media-center afstandbediening inlcusief receiver. En de receiver wil ik graag inbouwen en niet extern via een USB laten lopen. Heeft iemand hiervoor nog tips?
Mocht je een mooie IR-sensor tegen komen, dan is de afstandsbediening die ik gevonden had bij DealExtreme geen verkeerde: Deze review van mij over deze afstandsbediening moet met elke IR-sensor werken, dus kan je meteen meenemen in je shoppingspree op DX :Y)

Wat is er mis met een dualboot of gewoon Windows installeren en XBMC Live CD draaien?

Chimera schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:45:
Als die voeding 100% efficiënt zou zijn...
De inefficiëntie van de voeding zit al in die 43W meegenomen, dat is zo'n 20W

Verder is die 6W van je harde schijf redelijk ruim genomen, dit is als je driftig aan het seeken bent.

Die 43W is ook nog eens onder full load, dat is ie tijdens het booten absoluut niet :Y)

Waarom niet een Zotac A-E bestellen, heb je die 90W brick d'r keurig bij :Y)

Je zou kunnen kijken hoe ver je komt als je de ffdshow codec installeert.

Dat valt volgens mij wel mee, ik heb als enige FFDshow codec en CoreAVC geïnstalleerd, in GOMplayer aangeven dat ie externe codecs moet gebruiken of gewoon alles in WMP12/WMC afspelen gaat prima.

Niek_ schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:59:
Het zwaarste waar ik m'n huidige pc nog wel eens voor gebruik is het omzetten van een avi + sub naar dvd doormiddel van ConvertX to DVD 3. Gaat een Asrock ION 330 dit trekken?
Dit zou je met de juiste tools door je ION-chip af kunnen laten handelen, de Atom is hier zeker niet geschikt voor als het snel moet, je GeForce 9400 kan hier beter mee omgaan.

De Atom is een CPU, net als elke andere, het is alleen dat bij de mobiele versies geen x64 ondersteund wordt, de desktop-versie is een zeer degelijk CPU, op het punt van snelheid dan na.

Pluppie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:57:
Ik heb een probleem. Ik heb een Point of View 330 gekocht, maar die heeft een 24pins atx aansluiting. Mijn voeding heeft een 20pins ATX en een 4Pins atx apart (van 3 jaar geleden), hoe sluit je zoiets aan?
Druk eerst eens je 20pins er in, dan weet je waar de andere 4pins atx hoort. al is het wel zo dat als het een losse 4pins atx is dat deze niet bij de 20+4 hoort O-)

Heerlijk, zonet de 195.81 beta driver en de 10.1 flash beta geïnstalleerd, zelfs 2 youtube 1080p video's tegelijk (1 op achtergrond tab) spelen gewoon soepel af. Niet dat ik daar vaak youtube kijk, maar voor de uitzendinggemist, RTL gemist etc. zou het wel leuk zijn als Silverlight ook hw-acceleratie kreeg.

offtopic:
XBMC 9.11 final is uit, nog betere compatibiliteit met ION producten

alexswart schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:17:
is er niet iemand die een How to kan schrijven hoe ik de codec's moet installeren op windows 7 met een ion systeempje?
Er is weinig how-to nodig voor 'accept > next > next > prog openen, vinkje hier en hier zetten en klaar.

Het is meer dat afhankelijk van je gekozen mediaspeler en af te spelen bestandsformaten er een aantal codecs zijn vereist. Ik speel alleen maar .wmv, .avi en .mkv af en kan me prima redden met GOM Player, WMP12, WMC als mediaspelers, CoreAVC en ffdshow codec als codecs waar ik in de eerste een vinkje heb gezet bij 'enable CUDA' en bij de tweede de tray icons heb uitgeschakeld.

En omdat ik nooit (full HD) video kijk met ondertiteling en 720p te decoderen valt met subs er in of als los bestand zit ik niet te kloten met hardwareacceleratie die ik mis.

Wel heb ik nu een OCZ Throttle eSATA 16GB stick besteld om daarop XBMC 9.11 te zetten en zo een 'dualbootje' te hebben.

[Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 24-12-2009 20:21]

hanhub schreef op zondag 27 december 2009 @ 05:58:
Waar kan ik het beste een blu-ray schijfje mee afspelen? De meegeleverde tijdelijke versie van WinDVD heb ik niet geinstalleerd.
Toch zul je met PowerDVD of WinDVD je BD-schijfje af moeten spelen onder Windows.

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True