[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 118.946 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

het kan niet aan de remote liggen dat als je 4 opties hebt dat je dan wel van optie 1 naar 2 kan en andersom maar niet van 2 naar 3 of van 3 naar 4 of andersom. dat zou nergens op slaan. maar om het toch maar even te controleren kun je een toetsenbord aansluiten of iets dergelijks. dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Met Kerst wilde ik een geleende blu-ray DVD afspelen in mijn Asrock 330HT-BD. Is niet gelukt. Schijfje werd wel herkend, maar de film wilde met geen enkel prog afspelen. Ik heb Windows7 met WMP, KMPlayer, XBMC en Media Player Classic geprobeerd. Alle formaten op de hdd, ook mkv, speelt de ION tot nu toe zonder problemen. Waar kan ik het beste een blu-ray schijfje mee afspelen? De meegeleverde tijdelijke versie van WinDVD heb ik niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanhub schreef op zondag 27 december 2009 @ 05:58:
Waar kan ik het beste een blu-ray schijfje mee afspelen? De meegeleverde tijdelijke versie van WinDVD heb ik niet geinstalleerd.
Toch zul je met PowerDVD of WinDVD je BD-schijfje af moeten spelen onder Windows.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Werkt de remote van de HT versie eigenlijk al in Linux? Dat is het enige wat we houd van het kopen van dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 12:00
Anoniem: 312857 schreef op zondag 27 december 2009 @ 04:19:
het kan niet aan de remote liggen dat als je 4 opties hebt dat je dan wel van optie 1 naar 2 kan en andersom maar niet van 2 naar 3 of van 3 naar 4 of andersom. dat zou nergens op slaan. maar om het toch maar even te controleren kun je een toetsenbord aansluiten of iets dergelijks. dan weet je het zeker.
Met toetsenbord of muis kan ik overal komen en door alle opties van het menu bladeren maar ja ik had deze remote nog liggen van mijn oude pc met mediacenter edition 2005.
En veel mensen hebben het schijnbaar toch voorelkaar gekregen in windows 7.

Nou ja, dan maar eens gaan kijken om een alternatief.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:34
Ik zie in de Mini-FAQ het volgende:
- Mijn netbook/nettop heeft een Atom N2x0 / Z5x0, kan ik een 64-bits OS installeren?
- Nee, de mobiele Atom in de netbooks en in sommige nettops ondersteunt geen x64 instructies, de desktop Atom zonder de N of Z ervoor ondersteunt wel x86 en x64 instructies. Voor meer informatie zie Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors.

Als ik in die lijst kijk, zie ik voor de Asrock Ion 330 (op de Asrock site: Intel® Atom™ 330 1.6GHz (Dual core)) dat dit de Diamondville Atom 330 SLG9Y zou moeten zijn. Nu weet ik alleen niet hoe ik kan zien of deze wel of niet 32 of 64 bit windows moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik snap er niks meer van :{

pricewatch: Asrock ION 330HT-BD Zwart Als ik doorklik naar 4Launch staat dat er geen geheugen inzit standaard, klopt dit? Nu heb ik toevallig net een nieuwe upgrade gedaan en 4x1GB DDR2 "over", kan ik die er gewoon inzetten dan (2x1GB dus) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 13:43
Niek_ schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:40:
Ik zie in de Mini-FAQ het volgende:
- Mijn netbook/nettop heeft een Atom N2x0 / Z5x0, kan ik een 64-bits OS installeren?
- Nee, de mobiele Atom in de netbooks en in sommige nettops ondersteunt geen x64 instructies, de desktop Atom zonder de N of Z ervoor ondersteunt wel x86 en x64 instructies. Voor meer informatie zie Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors.

Als ik in die lijst kijk, zie ik voor de Asrock Ion 330 (op de Asrock site: Intel® Atom™ 330 1.6GHz (Dual core)) dat dit de Diamondville Atom 330 SLG9Y zou moeten zijn. Nu weet ik alleen niet hoe ik kan zien of deze wel of niet 32 of 64 bit windows moet hebben?
Op een asrock ion kan gewoon een 64 bit besturingssysteem draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:40:
Een makkelijkere 'regel' om te weten of je atom x64 ondersteund is: Desktop Atom ondersteund 64-bit, een mobiele Atom niet, tenzij anders aangegeven.

Cartman! schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:49:
pricewatch: Asrock ION 330HT-BD Zwart Als ik doorklik naar 4Launch staat dat er geen geheugen inzit standaard, klopt dit? Nu heb ik toevallig net een nieuwe upgrade gedaan en 4x1GB DDR2 "over", kan ik die er gewoon inzetten dan (2x1GB dus) ?
Dat is de barebone versie, dus zonder harde schijf en geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:09:
Dat is de barebone versie, dus zonder harde schijf en geheugen
Maar kan ik daar gewoon DDR2 geheugen in kwijt dan? Een harde schijf heb ik niet nodig, ik heb een 4GB USB stick waar ik XMBC Live op installeer en een 1TB harddisk via USB2 waar de content op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de 4Launch-site staat er: # Geheugen: 2x DDR2 PC6400 SODIMM (Max. 4GB) dus lijkt het me SO-DIMM geheugen (laptopgeheugen) wat je er in moet stoppen, je zou een mail naar 4Launch kunnen sturen om dat bevestigd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik loop hier even langs WLAN-shop, die verkoopt ze ook. Zie nu inderdaad dat ze barebones verkopen en de complete versie. Enige verschillen zijn volgens mij het geheugen, harde schijf en de afstandbediening. Voor 80 tot 100e verschil met de barebone is nog best een goede deal imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122960

Anoniem: 255075 schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:33:
Werkt de remote van de HT versie eigenlijk al in Linux? Dat is het enige wat we houd van het kopen van dat ding...
Het schijnt te werken in Linux. De drivers zijn vorige week vrijgegeven (http://www.asrock.com/Net...p?Model=ION%20330HT&o=All). Zie ook het XBMC forum: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840&page=17.

Ik krijg de Drivers nog niet aan de praat onder XBMC Live, maar de HT afstandsbediening doet het prima met mijn oude USB MCE receiver dus ik ben blij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122960

Niek_ schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:13:
[...]

Interessant, ben erg benieuwd naar je ervaringen (welke synology heb jij trouwens aangeschaft?). En ik zie dat je de barebone variant hebt, hoeveel ram heb je erbij besteld?
Ik heb er 2GB ram bij, de NAS is een Synology DS209.

Heb vandaag de boel opgetuigd en ben tot nu toe erg tevreden. Ik draai XBMC Live (geïnstalleerd op schijf) en het opstarten is retensnel. Vanaf het moment dat ik 'aan' knop induw op de remote staat het XBMC binnen een halve minuut klaar. Het systeem is ook retestel met de SSD. De Asrock staat in een kast en ik hoor'm niet. Communicatie met de NAS gaat briljant. De Synology is behoorlijk snel en het geheel werkt moeiteloos samen.

Nu een paar weken tweaken en prutsen en zien het het dan loopt. Mijn geringe Linus kennis maakt dat ik de HT remote driver nog niet geïnstalleerd heb weten te krijgen, maar daar komen we wel uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ghe, bedankt voor je reactie. Ik kon m'n geduld niet bewaren. Heb gisteren de Asrock Ion 330 HT-BD besteld, de synology DS209 en een Hitachi Deskstar 7K2000 (2TB). Grappig om te lezen dat jij de DS209 ook hebt. Asrock vandaag opgehaald, de rest morgen. Ga nu optuigen en prutsen. Moet nog steeds een keuze maken tussen XBMC en Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Niek_ schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:13:
Ghe, bedankt voor je reactie. Ik kon m'n geduld niet bewaren. Heb gisteren de Asrock Ion 330 HT-BD besteld, de synology DS209 en een Hitachi Deskstar 7K2000 (2TB). Grappig om te lezen dat jij de DS209 ook hebt. Asrock vandaag opgehaald, de rest morgen. Ga nu optuigen en prutsen. Moet nog steeds een keuze maken tussen XBMC en Windows 7.
dualboot??

Voor mediaplayer xbmc live

Voor downloaden, en zorgen dat de media goed geordend is, en af en toe eens uitzendgemist: Windows.

Dit omdat ik weinig verstand heb van linux, heb van alles met linux geprobeerd, maar voor een Noob zoals ik, kost mij dit gewoon teveel tijd. Dit is voor mij nu dus de beste combi... Totdat XBMC perfect draait op windows.

http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
voor de mensen die graag m2ts willen afspelen kan je het volgende doen:

Schakel Mediafoundation uit door in system32 en syswow64 het bestand mfds.dll te hernoemen naar mfds_old.dll

download vervolgens de standalone filters van wmc (MpegSplitter.ax)
hier te vinden (http://www.xvidvideo.ru/content/view/834/1/)

kopier deze in de map c:\windows\system32 en c:\windows\syswow64

Open kladblok en kopier er de volgende tekst in:

code:
1
@%SystemRoot%\System32\regsvr32.exe MpegSplitter.ax

en sla deze op als install.bat

maak nog een bestand aan en kopier hier de volgende tekst in:

code:
1
@%SystemRoot%\Syswow64\regsvr32.exe MpegSplitter.ax

en noem deze instal64.bat

open nu vervolgens deze bestanden als administrator (rechtermuisknop - als administrator uitvoeren)

open nu kladblok weer en kopier hier de volgende tekst in

code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Media Type\Extensions\.m2ts]
"Source Filter"="{1365BE7A-C86A-473C-9A41-C0A6E82C9FA3}"
noem dit bestand mcem2ts.reg[/small]

open het bestand.

Download ffdshow en stel de decoder voor h264 op disabled.

nu kan je met de win7dsFiltertweaker (even googlen) de codecs instellen
kies hier bij h264 voor MPC - Video Decoder
en bij VC-1 ook voor MPC-Video Decoder.

als het goed is kan je nu in MCE m2ts bestanden kijken met de kracht van je videokaart.

[ Voor 24% gewijzigd door H143 op 29-12-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb toch een Asrock 330 HT-BD gekocht. Onder Windows 7 draait XBMC en Boxee prima :)
Ik heb er standaard een 320gb HD in, en wil uitbreiden. Voor zover ik las kan er een interne HD van max 500 gb in en een eSata van <geen idee hoeveel> gb.

Klopt dat? Kan er geen 1 tb disk in? En tot hoe groot gaat de ondersteuning van een eSata disk?
Ik kan op de Asrock site weinig info vinden... Welke intere HD is aan te raden? Of maakt dat weinig uit (compatibiliteit enzo?!)

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 29-12-2009 17:04 . Reden: iPhone typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:29
Voor iedereen met een HTPC heeft Lenovo een wireless keyboard + trackball uitgebracht. Voor diegenen die hem elcheapo willen: DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Asrock heeft overigens 25-12 een BIOS update uitgebracht voor de ION 330 serie. Update van 1.00 naar 1.10 Klik. De omschrijving die erbij staat: Update NVMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
Anoniem: 122960 schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:40:
[...]

Het schijnt te werken in Linux. De drivers zijn vorige week vrijgegeven (http://www.asrock.com/Net...p?Model=ION%20330HT&o=All). Zie ook het XBMC forum: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61840&page=17.

Ik krijg de Drivers nog niet aan de praat onder XBMC Live, maar de HT afstandsbediening doet het prima met mijn oude USB MCE receiver dus ik ben blij genoeg.
Zou iemand uit kunnen leggen hoe je die drivers installeert onder XMBC Live? Ik kan wel CTRL+ALT+F1 doen, maar hoe ik dan vervolgens die dirver van mijn usb stick afkrijg en geïnstalleert....Is er geen grafische omgeving waarin je dit kan doen? Heb niet zo'n zin om Linux te leren.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

gewoon deze guide volgend:
http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=462925&postcount=62

Je kan het beste putty downloaden(kun je knippen/plakken ;) ) en verbinding maken met XMBC install of er een toetsenbord aanhangen en ctrl+alt+F1 en dan inloggen met de user en pw die je hebt aangeven tijden de install.
Wel ff de readme/install notes van ASRock lezen!!!!
code:
1
2
3
4
5
6
sudo -i
wget "http://europe.asrock.com/downloadsite/drivers/Nettop/Ubuntu/IR(9.10).zip"
unzip "IR(9.10).zip"
cd "Ubuntu9.10"
dpkg -i lirc-nct677x-1.0.1-ubuntu9.10.deb
dpkg-reconfigure lirc

[ Voor 3% gewijzigd door brid op 29-12-2009 22:24 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Thanx...dat werkte redelijk eenvoudig...moest wel twee keer de laatste regel uitvoeren, voor ik de Nuvoton in het lijstje zag staan....AB lijkt nu te werken (kreeg iig de Ion aan met de AB).

Nu alleen nog het stotteren van DVD's oplossen (MKV en MTS gaan wel perfect, maar een ISO stottert....) en uitvinden waarom hij beelden altijd op 50Hz uitstuurt, terwijl de projector op 60Hz staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

MasterMaceMichu schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:28:
Thanx...dat werkte redelijk eenvoudig...moest wel twee keer de laatste regel uitvoeren, voor ik de Nuvoton in het lijstje zag staan....AB lijkt nu te werken (kreeg iig de Ion aan met de AB).

Nu alleen nog het stotteren van DVD's oplossen (MKV en MTS gaan wel perfect, maar een ISO stottert....) en uitvinden waarom hij beelden altijd op 50Hz uitstuurt, terwijl de projector op 60Hz staat....
Je zult voor het laatste probleem je videokaart moeten instellen zodat deze op 60Hz beelden uitstuurt. Je kunt X starten met "X -verbose 6" en vervolgens de juiste modelines in je xorg.conf zetten. Met google vind je daar een hoop tutorials voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die lirc wil bij mij niet :{

code:
1
2
 * Stopping execution daemon: irexec                                     [fail]
 * Starting execution daemon: irexec                                     [fail]

Doe dit via putty en krijg wel netjes een lijstje te zien waar ik mn ontvanger kan kiezen, daar staat niet degene bij die t moet zijn. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb XBMC Live geinstalleerd op m'n USB stick vanmiddag en thats it. Of werkt dit alleen als je eerst Ubuntu hebt geinstalleerd en daarna los XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Had ik ook. Ik heb de setup nog een keer gedraaid, toen werkte het wel....
Anoniem: 146875 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:47:
[...]

Je zult voor het laatste probleem je videokaart moeten instellen zodat deze op 60Hz beelden uitstuurt. Je kunt X starten met "X -verbose 6" en vervolgens de juiste modelines in je xorg.conf zetten. Met google vind je daar een hoop tutorials voor.
Hmmm...halve avond zitten googlen, maar dat X -verbose werkt al niet.....

[ Voor 75% gewijzigd door MasterMaceMichu op 30-12-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb de setup al wel 10 keer gedraaid zonder verschil :{ Straks nog eens naar kijken na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Hmmm...volgens mij had ik de eerste keer bij allebei de opties [None] gekozen en de tweede keer stond [Nuvoton Transceivers/Remotes] ineens in het rijtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Cartman! schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:21:
Die lirc wil bij mij niet :{

code:
1
2
 * Stopping execution daemon: irexec                                     [fail]
 * Starting execution daemon: irexec                                     [fail]

Doe dit via putty en krijg wel netjes een lijstje te zien waar ik mn ontvanger kan kiezen, daar staat niet degene bij die t moet zijn. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb XBMC Live geinstalleerd op m'n USB stick vanmiddag en thats it. Of werkt dit alleen als je eerst Ubuntu hebt geinstalleerd en daarna los XBMC?
Wat gebeurd er als je het commando lircd geeft?
Bestanden van asrock zijn niet perfect en er komt weleens een error voorbij, belangrijkste is dat je de juiste remote kan kiezen
MasterMaceMichu schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:50:
Hmmm...volgens mij had ik de eerste keer bij allebei de opties [None] gekozen en de tweede keer stond [Nuvoton Transceivers/Remotes] ineens in het rijtje....
Dit is correct, staat ook in de readme van asrock

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Heb vandaag mijn eerste Bluray iso afgespeeld. draait soepel met power dvd.
maar als ik hem open in windows media center dan opent hij de geintegreerde powerdvd speler maar niet op volledig scherm ik krijg rond om een rand en het beeld word niet volledig gevuld dit doet het echter wel als ik een film afspeel zonder powerdvd in MCE.

ook heb ik het probleem dat er bij MKV bestanden wel subtitels geladen worden maar als er externe subs zijn worden deze niet geladen. dan wordt er de engelse taal geladen.

in Haali heb ik de instellingen voor subtitel al op dut staan maar hij draait toch de engelse subs.

[ Voor 29% gewijzigd door H143 op 30-12-2009 23:07 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:34
Vandaag mijn asrock ion 330 HT binnen. Inmiddels loopt de cpu op 2,17 ghz ipv 1,6ghz en de gpu op 600, 1300 ipv 450, 1100. En dat alles zonder voltage verhogingen. Best netjes denk ik zo :) GPU heeft zowiezo nog wat rek denk ik (dit is vrij hersenloos verhoogd zeg maar)
Nu is al even (stabiel) aan t stressen op 3dmark vantage.

edit: gpu inmiddels ook op de max settings: 600, 1350 :P zo maar eens n spelletje installeren. Fanspeed even op manual en dan normal gezet ivm de hoge fluittoon die je anders hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door savale op 31-12-2009 00:51 ]

• Cartman!
  • Niet online
Waarom je ion overclocken? Het ding is snel genoeg voor wat het moet doen imo.

Anoniem: 146875

MasterMaceMichu schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:19:
Had ik ook. Ik heb de setup nog een keer gedraaid, toen werkte het wel....

[...]

Hmmm...halve avond zitten googlen, maar dat X -verbose werkt al niet.....
http://www.xbmcfreak.nl/x...e-en-hogere-refreshrates/
Tutorial die wel werkt

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:58:
Waarom je ion overclocken? Het ding is snel genoeg voor wat het moet doen imo.
Tsja, je bent een Tweaker of je bent het niet. ;) Waarom beklimt een bergbeklimmer de Mount Everest? "Omdat die berg er staat." Waarom overclockt een Tweaker zijn/haar systeem? "Omdat het kan." :)

[ Voor 23% gewijzigd door BamSlam_ op 31-12-2009 10:08 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:34
plus nu kan net dat ene schuifje van low naar medium in de game die ik net geïnstalleerd heb. Of het echt nuttig is? nee, maar wel leuk ;P Draai nu trouwens fifa 10 soepel op 1080p (alles low, behalve textures op medium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Heeft iemand van jullie misschien een Panasonic TZ7? Ik word bijna ontoerekeningsvatbaar vanwege de pogingen tot het afspelen van de filmpjes die hieruit komen. Ze kunnen eruit komen als .MTS (AVCHD) en als .MOV, beide 720p.

Ik wil de filmpjes af kunnen spelen vanuit Picasa (!) op m'n ASRock ION330 maar ook op m'n Macbook (en nog op andere Windows sytemen, maar dat is niet zo relevant want met een fatsoenlijke CPU werkt het altijd wel). Het MTS formaat valt af, want dat snapt Picasa op de Mac niet. MOV echter stottert all over the place in Picasa op de ASRock. Als ik ze niet vanuit Picasa maar met Quicktime afspeel gaat het wel goed. Iemand enig idee hoe ik MOV's fatsoenlijk vanuit Picasa kan afspelen op een Asrock?

Zucht... ik wacht met smart op een ASRock achtig doosje met een ION(2) in combinatie met een fatsoenlijke low-power CPU (Intel CULV 4100/7300 lijkt me ideaal) waar enigszins wat power in zit. Dan val je tenminste niet meteen door de mand als je iets moet doen waar wat CPU-rekenkracht voor nodig is.... bijvoorbeeld een Youtube HD filmpje bekijken. Is er al iets bekend of en wanneer er zoiets op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Laatst online: 29-05 12:00
Hoi

Ben in het bezit van een POV ion en valt mij op dat het kopieren van bestanden van HD1 naar HD2 wel heel langzaam verloopt, max. 20MB per seconde.

Is dit normaal ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31

Arfman

Drome!

@Stefimke: YouTube HD kun je al bekijken met 1) de nieuwste nVidia drivers in combinatie met 2) de Flash Player beta van http://labs.adobe.com

FYI :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
catchingfire schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:16:
Heeft iemand van jullie misschien een Panasonic TZ7?
Ik wil de filmpjes af kunnen spelen vanuit Picasa (!) op m'n ASRock ION330
Picasa is in principe een fotoview programma. Filmpjes als mov kun je het best bekijken met een meer geschikt programma als Quicktime of KMplayer. Dat lukt prima op mijn ASrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Arfman schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:13:
@Stefimke: YouTube HD kun je al bekijken met 1) de nieuwste nVidia drivers in combinatie met 2) de Flash Player beta van http://labs.adobe.com
Ik moet idd eens even kijken welke flash player en nvidia drivers ik heb geinstalleerd... thanks for reminding!
hanhub schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 05:33:
Picasa is in principe een fotoview programma. Filmpjes als mov kun je het best bekijken met een meer geschikt programma als Quicktime of KMplayer. Dat lukt prima op mijn ASrock.
In principe is het een foto-programma inderdaad, maar je kunt er tegenwoordig zelfs al wat montagewerk mee doen met filmpjes en uploaden naar Youtube.

Wat ik persoonlijk erg mooi vind aan Picasa is dat je als je de familie over de vloer hebt en je wilt wat foto's laten zien (en wat korte filmpjes die ik met m'n digicam maak en gewoon bij de foto's zet) dat je dat dan gewoon vanuit Picasa zelf allemaal kunt bekijken in de slideshow mode. Erg knullig om bij een stotterend filmpje naar explorer te moeten gaan, het filmpje opzoeken en openen met een movieplayer, en dan weer terug naar picasa om de foto op te zoeken waar we gebleven waren.

De ASRock kan het afspelen, dat is een feit, maar mis ik dan net een of andere codec die Picasa niet kan vinden waardoor het niet soepel speelt?

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 02-01-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:41

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Heren experts, zoals ik jullie voor de handigheid even noem omdat er een aantal al flink wat ervaring hebben met een HTPC met ION platform. Aangezien ik deze topics al een tijdje volg heb ik al een beetje een idee wat ik nodig heb e.d.. Ik zit eigenlijk met een paar vraagjes en zou graag van jullie antwoorden/advies willen.

Probleem:
Vriendin wil een laptop om te internetten/mailen in de woonkamer. Ik wil graag een nieuwe tv ter vervanging van een Vestel 2191RF 55cm beeldbuis een Sony KDL-32V5500 of 32W5500, dat hangt nog af van de 50 vs 100 hz.

Dus ik leg uit dat je met een HTPC ook kunt internetten op je tv dus de laptop daardoor kan worden vervangen. Deze hebben ongeveer dezelfde prijs dus alles duidelijk en klaar.

Dus nu is de keuze: Asrock of zelf eentje bouwen.

Asrock Ion 330HT-BD of Asrock ion 330HT

of zelf bouwen
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT3N7A-I€ 111,-€ 111,-
1Corsair Value Select VS2GB667D2G€ 37,-€ 37,-
1Gigabyte MIB T5140€ 52,90€ 52,90
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI€ 84,-€ 84,-
ImporterenTotaal€ 284,90

Zelfbouw
+ meer HDD ruimte
+ eventueel nog van DVD naar BR ombouwen
+ DVD-drive nog in bezit dus hoef ik niet meer te kopen
+ HIFI-look behuizing of andere keuze
+ kan dus goedkoper

- geen IR-oog voor afstandsbediening dus losse module

Asrock
+ IR-oog ingebouwd
+ nu al keuze uit DVD of BR

- maar 320 GB HDD eventueel nog de verhogen naar 500GB (of meer ??)
- is in verhouding dus duurder

Ook wil ik nog een Logitech Harmony kopen om het een en ander te bedienen en ook een draadloos htpc-tobo staat op het verlanglijstje.

Verlanglijstje:
- Logitech Harmony
- DLink Dir-655 router voor het gigabit (cat. 6) netwerk in huis
- HTPC-toetsenbord
- langere sata kabels voor in MIBT5140

Ik wil dus gebruik gaan maken van Full Ubuntu + XBMC. Ook meen ik gelezen te hebben dat er vanuit XBMC externe applicaties kunnen worden gestart, misschien Thunderbird en Firefox (?) of toch 2 partities met XBMCLive en Windows 7 o.i.d.??

Daarnaast is het in geen van beide mogelijk om er een PVR van te maken. Dit is natuurlijk op te lossen door een andere behuizing te kiezen, eventueel met IR-oogje om het zelfbouw-minpunt op te lossen. PVR is nog geen prioriteit ook omdat XBMC dit nog niet ondersteunt. Dus weten jullie nog andere behuizingen of oplossingen voor het IR-oog ?? Graag jullie reacties!!

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook een Barebone versie van de AsRock halen en je eigen harde schijf en geheugen er in stoppen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het internetten op je tv je nog een beetje tegen gaat vallen. Zo'n groot scherm is nou niet helemaal lekker om een tijdje naar te kijken als je aan het internetten bent.

Daarnaast is misschien een barebone versie van de Asrock een optie? Kan je zelf extra HDD ruimte kiezen.

A la Wiethoofd dus die net ietsjes eerder was... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 02-01-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219067

Dag allemaal, dit is mijn eerste post in deze thread.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar NAS systemen en nu recent HTPC systemen.

Ik dacht eerst te gaan voor een setup QNAP 219P NAS + Xtreamer player maar zou nu precies voor een ION based systeem willen gaan en beide trachten te combineren.

Wat zoek ik:

- Systeem waar min. 2x 3.5" harddisks in kunnen (als het kan zou 4x wel leuk zijn) en een behoorlijke throughput mee kan gehaald worden
- Systeem waar ik bittorrent client en mail server (voor eigen gebruik, low volume) kan op draaien
- eSata aansluiting
- gigabit ethernet
- eventueel RAID support

- Streaming van media files in full HD
- Afstandbediening mogelijk
- eventueel mogelijkheid om een BD lezer in te bouwen

- Near silent, als het kan zelfs volledig passief gekoeld?

Afmetingen en uitzicht van de kast speelt niet zo'n rol ... mooi meegenomen maar geen must.

De asrock ion 300 HT komt aardig in de buurt maar er kunnen geen 3.5 schijven in en blijkbaar toch ook niet bepaald stil om naast de tv te staan in de huiskamer?

Is het uberhaut mogelijk om een performante NAS + Media speler te combineren in een stil systeem. Ik vind vooral NAS systemen (qnap, synology) die dan weer geen media capabilities hebben en anderzijds de Media spelers asrock etc. die dan weer geen NAS functionaliteit hebben.

Iemand die het klaarheeft gespeeld om zo'n machine in elkaar te knutselen? Alle input welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:41

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Wiethoofd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:11:
Je kunt ook een Barebone versie van de AsRock halen en je eigen harde schijf en geheugen er in stoppen :>
Wordt hij wel weer duurder.... AsRock ION 330HT-BB € 230
en 2,5 " 500 GB voor de prijs van 3,5 1 TB
Niek_ schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:13:
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat het internetten op je tv je nog een beetje tegen gaat vallen. Zo'n groot scherm is nou niet helemaal lekker om een tijdje naar te kijken als je aan het internetten bent.
Heb je zelf hier ervaringen mee of misschien iemand anders??

misschien is mijn zelfbouw + extern IR-oog wel de goedkoopste en ook een flexibele opstelling.
Behuizing kan nog worden aangepast en onderdelen ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Viper op 02-01-2010 13:57 ]

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Soms als ik een filmpje aan het kijken ben en even wat IMDb info op wil zoeken, ga ik even het internet op. De nadelen die ik tegenkom (welke allemaal missschien wel op te lossen zijn, maar goed):
- groot scherm, maar tekst is te klein om fatsoenlijk te internetten
- ontzettende bak licht van het scherm, ondanks energiezuinige instelling enz.
Dit zijn wel de 2 grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Niek_ punt 1 valt op te lossen door de DPI van je windows hoger te zetten, dan worden teksten etc. keurig vergroot in verhouding. Heb ik ook en op 150% ipv 100 kan ik op 2 meter afstand de boel nog net lezen waar dat met 100% onmogelijk is.

Punt 2 is gewoon de helderheid terugschroeven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:55:
@Niek_ punt 1 valt op te lossen door de DPI van je windows hoger te zetten
Of CTRL+0 gebruiken om met de zoomfunctie van je browser in te zoomen. Werkt prima bij mij (23" LCD TV op 2 meter afstand icm Firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208108

hallo

nu hoor ik allemaal verhalen over full hd ,nu wil ik de asrock ook aanschaffen en en icm met anysee e30tc icm win7
ik wil eigelijk alleen weten als de asrock deze volledig ondersteund
*timeshiften
*opnemen
*digitaal tv kijken via ziggo (als vervanger voor samsung 360)

verder wil ik de asrock gebruiken als opslag voor muziek en foto's
films kijk ik bijna niet en als ik dat al doe via dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:16:
hallo

nu hoor ik allemaal verhalen over full hd ,nu wil ik de asrock ook aanschaffen en en icm met anysee e30tc icm win7
*timeshiften
*opnemen

Bekijk dit item eens door, het tweede deel behandelt de Anysee: http://www.hardware.info/...C_ontvanger__HDTV_Nieuws/

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:16:
hallo

*timeshiften
*opnemen

Anysee ondersteunt de Atom niet. Hardware.info is daarover erg duidelijk.. Desondanks kijk of record ik (W7-32/WMC, CNO Anysee December beta driver) met mijn Asrock/ION (CPU 2Ghz) icm Anysee E30C, (soms) SD Ziggo. HD live TV icm W7/Atom N330 kan je vergeten, tenzij je xbmc (linux) installeert (pvr-testing branche).

De PVR functie in combinatie met lichte desktop taken alsmede data opslag is, in achtneming van bovenstaand, goed te doen met de ASRock 330. Er zijn gebruikers die de (beta) anysee CNO driver hebben vervangen door DVBLink TVSource, waardoor de DPC latency onder de 0.5 msec blijft en bovendien de CPU belasting tijdens (encrypted) SDTV veel lager is dan met de Anysee (beta) drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de snelle reactie!!!
maar zijn er ook alternatieven voor de asrock en zo ja welke???
vond de asrock wel leuk geprijst

of kanje evtueel aangeven wat er nodig is voor zelfbouw?? zoals ik al eerder aangaf vind ik timeshift erg belangrijk en opde late avond een keer een serrie of film opnemen en dowloaden van films doe ik bijna niet misschien straks een keer via de online videotheek van de commercieelen
wsmaal schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Anysee ondersteunt de Atom niet. Hardware.info is daarover erg duidelijk.. Desondanks kijk of record ik (W7-32/WMC, CNO Anysee December beta driver) met mijn Asrock/ION (CPU 2Ghz) icm Anysee E30C, (soms) SD Ziggo. HD live TV icm W7/Atom N330 kan je vergeten, tenzij je xbmc (linux) installeert (pvr-testing branche).

De PVR functie in combinatie met lichte desktop taken alsmede data opslag is, in achtneming van bovenstaand, goed te doen met de ASRock 330. Er zijn gebruikers die de (beta) anysee CNO driver hebben vervangen door DVBLink TVSource, waardoor de DPC latency onder de 0.5 msec blijft en bovendien de CPU belasting tijdens (encrypted) SDTV veel lager is dan met de Anysee (beta) drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enos, in de topic start staan de nettops/desktops aangegeven, evenals de barebones. Zelfbouw is een moederbord uitzoeken, eveneens uit de topicstart, en kijken wat er bij geleverd wordt aan voedingen boel en fans en dan zoeken naar configuraties in de eerdere twee delen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:04:
bedankt voor de snelle reactie!!!
maar zijn er ook alternatieven voor de asrock en zo ja welke???
vond de asrock wel leuk geprijst

of kanje evtueel aangeven wat er nodig is voor zelfbouw?? zoals ik al eerder aangaf vind ik timeshift erg belangrijk en opde late avond een keer een serrie of film opnemen en dowloaden van films doe ik bijna niet misschien straks een keer via de online videotheek van de commercieelen
Wellicht een HTPC Systeem? (lees vooral de reacties...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:17:
enos, in de topic start staan de nettops/desktops aangegeven, evenals de barebones. Zelfbouw is een moederbord uitzoeken, eveneens uit de topicstart, en kijken wat er bij geleverd wordt aan voedingen boel en fans en dan zoeken naar configuraties in de eerdere twee delen van dit topic.
oke

dus ik begin met het uitzoeken van een moederbord daarna de rest

maarwelke voldoet dan aan de eis van de anysee e30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
Truffeltje schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:53:
Hoi

Ben in het bezit van een POV ion en valt mij op dat het kopieren van bestanden van HD1 naar HD2 wel heel langzaam verloopt, max. 20MB per seconde.

Is dit normaal ofzo ?
Welk OS en bestandssysteem gebruik je? Ik gebruikte zelf namelijk eerst NTFS onder Linux (wat niet vooruit te branden was), maar de overstap naar ext3 zorgde voor een grote snelheidswinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
[b]enos schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:23:[/b
maar welke voldoet dan aan de eis van de anysee e30
Geen Atom, vandaar mijn verwijzing naar een alternatieve configuratie die je naar behoefte kan wijzigen. Til overigens niet te zwaar aan de "Atom ban" van Clark/Anysee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wsmaal schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:53:
[...]

Geen Atom, vandaar mijn verwijzing naar een alternatieve configuratie die je naar behoefte kan wijzigen. Til overigens niet te zwaar aan de "Atom ban" van Clark/Anysee..
help me dan ff op weg want ben niet heel erg thuis in de media center, ik zoek gewoon een media center die goed draait met de anysee en moet niet overdreven duur zijn,

de bedoeling is dat ik op mijn thuis netwerk audio en foto's kan delen, en verder wil ik digitaal tv kunnen kijken als vervanger voor mijn samsung setup box(wil kunnen opnemen en timeshiften) en dan later als het mogelijk is later een keer uitbreiden met een 2e anysee e30tc(maar dat is geen pre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:05:
help me dan ff op weg want ben niet heel erg thuis in de media center, ik zoek gewoon een media center die goed draait met de anysee en moet niet overdreven duur zijn,
Even de HTPC Best Buy Guide er bij pakken, staan meerdere configuraties die je naar eigen wens aan zou kunnen passen: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:27:
[...]

Even de HTPC Best Buy Guide er bij pakken, staan meerdere configuraties die je naar eigen wens aan zou kunnen passen: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010
is de amd dan beter geschikt dan de intel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:42:
is de amd dan beter geschikt dan de intel????
Kan je beter in dat topic vragen, zoals de topicwaarschuwing hier al zegt gaat het over Nvidia ION producten O-)

Verder is 'beter' afhankelijk van eisen en budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Anoniem: 208108 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:05:
PVR-SD is i.c.m. Atom (2Ghz) ION/Anysee (1) en W7/WMC, zoals reeds vermeld (m.i.) een optie, ondanks de opvatting van Clark/Anysee. PVR-HD i.c.m. Atom/W7 is daarentegen geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338330

Ben al wezen kijken op de asrock website, maar kon het daar niet vinden.

Weet iemand wat het verschil is tussen de Asrock 330, Asrock BD, Asrock 330 Pro en de Asrock 330 HT?

Wat ik weet:

330-BD: Blu-ray speler.
330 HT: Remote controller.
330 PRO: Is een barebone 330.
330: Standaard versie.

edit: Ben meer info te weten te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 338330 op 04-01-2010 02:52 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag maar eens XBMC op m'n eSATA stick zetten, twijfel tussen een XBMC Live install en een minimal ubuntu install en een install script. Eerst maar eens een live cd downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
Anoniem: 338330 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:53:
Ben al wezen kijken op de asrock website, maar kon het daar niet vinden.

Weet iemand wat het verschil is tussen de Asrock 330, Asrock BD, Asrock 330 Pro en de Asrock 330 HT?

Wat ik weet:

330-BD: Blu-ray speler.
330 HT: Remote controller.
330 PRO: Is een barebone 330.
330: Standaard versie.

edit: Ben meer info te weten te komen.
Niet helemaal correct:

330 HT BD: Blu-ray speler + remote
330 HT: remote
330 PRO: geen remote

330: vorige versie (zonder remote)
330-BD: vorige versie met BD rom

330 BB: barebone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:14:
Vandaag maar eens XBMC op m'n eSATA stick zetten, twijfel tussen een XBMC Live install en een minimal ubuntu install en een install script. Eerst maar eens een live cd downloaden.
Voor xbmc is aan te raden dat het video geheugen via de BIOS op 512 Mb wordt gezet. Met W7 kreeg ik problemen (default is auto) met de schermafhandeling (dual boot daardoor minder praktisch). Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wsmaal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:21:
Voor xbmc is aan te raden dat het video geheugen via de BIOS op 512 Mb wordt gezet. Met W7 kreeg ik problemen (default is auto) met de schermafhandeling (dual boot daardoor minder praktisch). Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zal zijn.
Al sinds ik m'n Zotac bord heb, heb ik m'n videogeheugen op 512MB vastgezet, in W7 kan ik alles prima afspelen en XBMC op m'n eSATA-stickje draait soepeler dan op m'n USB-stick.

De "dualboot" die ik heb is: SSD = W7, eSATA-stick er in is XBMC boot, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Laatst online: 31-05 14:47
Nu begreep ik dat de BD bij de combo XBMC (linux) en 330HT-BD (nog?)niet werk.
Maar kan ik dan wel mijn oude DVD's af spelen? ik wil nl de 330 ook als vervanging voor mijn DVD speler gaan gebruiken...

En wat voor opstart snelheden kan ik verwachten met W7, xbmc op ubuntu en xbmc live (op USB stick)

10 sc, 30 sec, 1 min, 2 min???

[ Voor 25% gewijzigd door agraaff op 04-01-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt zeer van je USB-stick af, een simpele usb-stick hoef je geen snelle boot van te verwachten en ik had m'n XBMC op een USB stick met een minimal install en een install script en een boottijd van een ruime 2 minuten. eSATA stick heeft de boottijd gereduceerd tot een nette 25 seconden, ditmaal een 'Live' install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 14:54
aval0ne schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Niet helemaal correct:

330 HT BD: Blu-ray speler + remote
330 HT: remote
330 PRO: geen remote

330: vorige versie (zonder remote)
330-BD: vorige versie met BD rom

330 BB: barebone
Dan mis je nog de WiFi functionaliteit van de HT versie volgens mij

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:14:
[...]

Al sinds ik m'n Zotac bord heb, heb ik m'n videogeheugen op 512MB vastgezet, in W7 kan ik alles prima afspelen en XBMC op m'n eSATA-stickje draait soepeler dan op m'n USB-stick.

De "dualboot" die ik heb is: SSD = W7, eSATA-stick er in is XBMC boot, werkt prima
Ik heb de BIOS van mijn ASRock 330/ION naar de default waarden geladen (behalve de CPU freq.) Videogeheugen 512MB i.c.m. W7 geeft nu geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ik ga mijn network media tank het raam uitgooien ;) en de asrock 330 pro aanschaffen. Aangezien ik hem tweedehands voor een aantrekkelijke prijs kan kopen zit er geen afstandsbediening bij.

Is er een mogelijkheid om een aparte IR reciever aan te schaffen en dan te bedienen via mijn logitech 555 (all in one)?

Ik heb reeds vele pagina's van dit topic doorgelezen en worst steeds enthousiaster. Het jammere is dat ik mijn 3.5 1 TB schijf van de eminent niet kan hergebruiken. (eventueel in een extern kastje steken).
Verder ben ik van plan om win 7 te installeren en xbmc te gaan gebruiken op een stick. Echter las ik hier dat je Xbmc kan installeren op de stick en dan boot bij direct naar xbmc. Ik heb echter deze link gevonden. Daar gaat het echter om xbmc op de usb te zetten zodat je hem op andere media kan installeren. Of denk ik verkeerd?

@hierbeneden ;) Nee wil xbmc niet installeren op mijn asrock maar wil hem afspelen van mijn usb stick ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dread op 05-01-2010 14:36 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je Asrock 330 pro heeft een DVDspeler, maak hier gewoon gebruik van met je XBMC install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Laatst online: 31-05 14:47
Wiethoofd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:26:
Je Asrock 330 pro heeft een DVDspeler, maak hier gewoon gebruik van met je XBMC install.
maar als je de 330-BD hebt, kan je die dan ook gebruiken als DVD spelen?
Onder Windows7 mediacenter denk ik wel maar ook onder linux /xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die BD is een combodrive van een Blu-ray lezer en een DVD-(DL)-brander, dus kan je gewoon je DVD'tjes mee afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:04
iemand ervaring met: http://www.xbmcfreak.nl/coreavc-onder-ubuntu/
draait dit een beetje onder ion. met name beeld via hdmi en geluid via optisch van films in mkv containers met dts en full hd) ?

Tot nu toe zijn alle prog's (met uitzondering van XBMC) niet krachtig genoeg om onder ubuntu het bovenstaande goed af te spelen. dit heeft naar mijn oordeel als linux n00b te maken met de codec/vdaup onderstuening in deze players. Core avc heeft zich op windows meerdere malen bij mij bewezen op gare hardware. als dit op linux draait hebben we hier een oplossing om buiten xbmc toch in linux een filmpje te kunnen kijken.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--------------------------------------------------------------------------------
hoi nou ben zelf ff wezen zoeken

ik zoek dus een media center pc waar mee ik digitale tv van ziggo kan kijken en mijn muziek en foto's kan sharen op thuis netwerk via media player op mijn plasma en homecinema

ik begreep van jouw dat de asrock niet helemaal goed gaat werken , hij moet mijn samsung 360 gaan vervangen en verder wil ik kunnen opnemen en timeshiften

gaat dit dan wel goed werken!!!?? moet dan nog wel een anysee e30tc en win 7 bij maar is een begin toch??

Uw configuratie 1

Asus P3-P5G43 € 129.00
Intel Core 2 Duo E7500 2x2.93 GHz, 3MB cache € 119.00
Dane-Elec Premium 2GB DDR2-800 € 54.95
Samsung Spinpoint 500GB SATA-2 € 49.95
Samsung SH-S223F +/- SATA DVD Writer (incl.Nero 7) € 29.95
Onboard Multimedia Cardreader € 0.00
ATI Radeon HD4350 512MB 1xVGA, 1xDVI, 1xHDMI HDCP Support (SILENT) € 39.95
Onboard geluidskaart € 0.00
Assembleren en testen van onderdelen + alle updates € 39.95
Totaal € 462.75

of optie 2

Asus P4-P5N9300 € 159.00
Intel Core 2 Duo E7500 2x2.93 GHz, 3MB cache € 119.00
Onboard VGA kaart 1xVGA, 1xHDMI € 0.00
Totaal€ 452.80

of deze 3

Uw configuratieAsus T3-M3N8200 € 129.00
AMD Athlon II X2 240 (2x2800 MHz, 2MB cache) € 57.50
Onboard Multimedia Cardreader € 0.00
ATI Radeon HD4350 512MB 1xVGA, 1xDVI, 1xHDMI HDCP Support (SILENT) € 39.95
2 jaar send-in garantie € 0.00
Totaal€ 401.25

alleen wil ik mijn geluid via versterker later loppen via optische kabel kan ik alle niet wijzer in worden als dat nu kan

ik hoop dat je mij kan helpen hier mee, het moet gewoon een lowbudget systeem zijn die eventueel later uitbreidbaar is

als hij maar vloeiend werkt voor dagelijks gebruik

[ Voor 210% gewijzigd door Anoniem: 208108 op 05-01-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 208108 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:00:
--------------------------------------------------------------------------------
hoi nou ben zelf ff wezen zoeken

..............

als hij maar vloeiend werkt voor dagelijks gebruik
Ik denk dat je je vraag even in een ander topic moet stellen, dit topic is puur voor Nvidia ION gerelateerde discussies/vragen. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1387023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:18:
Ik ga mijn network media tank het raam uitgooien ;) en de asrock 330 pro aanschaffen. Aangezien ik hem tweedehands voor een aantrekkelijke prijs kan kopen zit er geen afstandsbediening bij.

Is er een mogelijkheid om een aparte IR reciever aan te schaffen en dan te bedienen via mijn logitech 555 (all in one)?
Goed ik heb em gisteren opgehaald en even in het bios zitten kijken maar nu moet ik nog een schijfje vinden. Momenteel zit er 2*1 gig kingston geheugen in.
Nu ben ik op zoek naar een 2.5 HDD die erg weinig stroom verbruikt (nu doen ze dit al maar ik vroeg me af of er zoals bij de WD een soort green bestaat?) HEt moet toch een sata 2.5 gig zijn he ;) (stat2? sata 150 or sata 300?)
Verder wil ik mijn 3.5 1 TB sata schijf er ook aan hangen. Nu heeft de asrock powered esata aansluiting. Is het dan kwestie van mijn hdd er direct aan te verbinden of moet ik een bay kopen waar ik hem inschuif en zo ook externe stroom heb?

Ben van plan deze erin te zetten: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT (Sata 300)

[ Voor 9% gewijzigd door dread op 06-01-2010 11:05 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ dread, zuinig, stil en snel: SSD's zijn allemaal 2,5" 8) Verder is SataII ook wel Sata-300 en SataI Sata-150, de formfactor is 2,5" of 3,5" of zelfs 1,8" ;)

2*1GB is prima voor simpel gebruik, het is als je photoshop wilt gaan draaien dat je naar meer geheugen moet gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:03
Eigenlijk alle 2.5" harde schijven zijn wel zuinig. De meeste komen niet boven de 3 watt uit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de gemiddelde 2,5" schijf draait op 5400rpm, sowieso zuiniger dan de 7200rpm van een 3,5" schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ja dacht ik ook al hoor maar heb zo lang een servertje gedraaid dat werkelijk tientallen euro's per jaar kostte. Vrees dat ik wat ben doorgeslagen naar de andere kant ;)

Niemand verder een idee of je een 3.5 hdd sata gewoon zonder externe stroomvoorziening aan het estat slot kan hangen. Hij is powered dus zou in theorie moeten kunnen.

Voor de MCE IR module zal ik eens in andere topics kijken. Het lijkt me dat deze niet in winkels verkocht worden. HEb werkelijk al op verschillende manieren gegoogled maar niets gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de juiste kabel van powered eSATA naar sata + sata-power hebt zou het in theorie moeten werken, of je de juiste voltages en amperages krijgt om de boel op te laten spinnen en draaiend te houden is een tweede.

Voor een simpele IR-module: www.dealextreme.com << desnoods haal je een combo met een simpele afstandsbediening zoals de mijne en kan je evt de knoppen nog inleren op je andere remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 18:05
Dag mensen,

Momenteel heb ik de Asrock ION330 in bestelling en verwacht ik deze vandaag aan huis geleverd. Alleen er is één ding waar ik momenteel niet uitkom en dat is: Welk OS kan ik het best kiezen voor de Asrock 330HT is dat Windows 7 of Linux?

Hieronder is een opsomming van de dingen die de Asrock hoe dan ook voor mij moet kunnen:

- XBMC icm met de Asrock
- XBMC moet bedienbaar zijn met de Asrock afstandsbediening of een alternatieve universele afastandsbediening.
- Hij moet zonder stotteringen of hapering HD-Ready content afspelen (Het mooist zou ook nog FULL-HD content zijn maar aangezien mijn TV HD-Ready is, ik daar tot op heden nog niets aan heb.
- Ik wil graag eenvoudig bestanden kunnen delen over het thuisnetwerk zo ook op de Asrock ION 330HT
- De Asrock ION 330HT moet, middels een HDMI kabel, met de TV verbonden zijn.
- De Asrock ION 330HT moet, icm met een logitech z5500, 5.1 dolby digital surround sound (DTS) kunnen afspelen.

Dus wat is volgens jullie de beste optie voor mij? Is dat Windows 7 of Linux? Ik denk zelf momenteel dat dat Linux is maar als iemand anders me kan overtuigen om Windows 7 te nemen dan heel graag!

Met vriendelijke groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 30-05 11:53
Ik zit eraan te denken om een Asrock barebone te kopen die ik enkel voor XBMC Live (dus Linux) wil gebruiken. Ik heb daarover 2 vragen en ik hoop dat er mede Tweakers die, al dan niet uit eigen ervaring, hier een antwoord op kunnen geven:
  • Is 4 GB intern geheugen aan te raden of is 2 GB ook wel voldoende om XBMC goed te laten werken?
  • Ik zit eraan om de Asrock enkel te laten booten en functioneren op een OCZ Throttle eSata stick. Zal dit goed werken (ook met suspend en stand-by) of zal er toch een HD of SSD in moeten t.b.v. XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Fjerpje, XBMC Live op een harde schijf installeren of een leuk eSATA stickje en je bent klaar. Eventueel je Z-5500 aan je TV koppelen en de audio laten doorlussen zou ook DTS moeten kunnen decoderen en anders video via HDMI en audio via toslink. Samba installeren en je shares zijn ook zo opgezet en anders Webmin.

@ Ted_W, 2GB werkt perfect, ook de eSATA-stick moet prima gaan werken, helemaal omdat bepaalde typen Asrock ION's een powered eSATA hebben. De eSATA wordt op m'n Zotac herkend als een harde schijf, dus gedraagt zich ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:55:
@ Fjerpje, XBMC Live op een harde schijf installeren of een leuk eSATA stickje en je bent klaar. Eventueel je Z-5500 aan je TV koppelen en de audio laten doorlussen zou ook DTS moeten kunnen decoderen en anders video via HDMI en audio via toslink. Samba installeren en je shares zijn ook zo opgezet en anders Webmin.

@ Ted_W, 2GB werkt perfect, ook de eSATA-stick moet prima gaan werken, helemaal omdat bepaalde typen Asrock ION's een powered eSATA hebben. De eSATA wordt op m'n Zotac herkend als een harde schijf, dus gedraagt zich ook zo.
Met samba bedoel je dus Linux? En ondersteund dat ook al mijn specificaties? Ik neem aan dat Samba gewoon met een GUI kan instellen? Zonder interventie van een commandline? Ik heb zelf namelijk wel linux gehad maar dat is ondertussen al weer 5 jaar geleden.

[ Voor 10% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn afstandsbedieningen die onder XBMC ondersteund worden, en Samba is een stukje software (Wikipedia: Samba (software)) voor onder Linux om netwerkshares op je ION op te zetten, netwerkshares benaderen is standaard al beschikbaar in XBMC.

En omdat iedereen al ION+Atom+XBMC draait moet dat asrock ook kunnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:14:
Er zijn afstandsbedieningen die onder XBMC ondersteund worden, en Samba is een stukje software (Wikipedia: Samba (software)) voor onder Linux om netwerkshares op je ION op te zetten, netwerkshares benaderen is standaard al beschikbaar in XBMC.

En omdat iedereen al ION+Atom+XBMC draait moet dat asrock ook kunnen O-)
Oke, bedankt maar nogmaals ondersteund Linux dus al mijn bovenstaande specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 17:01
dread schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:18:
Mijn Asrock 330 werkt prima met m'n 555 en een goedkope chinese eBay IR receiver.
Duurt wel 2 a 3 weken voor zoiets aankomt met de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjerpje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Met samba bedoel je dus Linux? En ondersteund dat ook al mijn specificaties? Ik neem aan dat Samba gewoon met een GUI kan instellen? Zonder interventie van een commandline? Ik heb zelf namelijk wel linux gehad maar dat is ondertussen al weer 5 jaar geleden.
Ik heb het via commandline geinstalleerd en ingesteld. Het is mogelijk dit via een gui te doen, echter vermoed ik dat je dan een desktop environment moet installeren zoals Gnome. (ervan uitgaande dat je XBMClive gebruikt).

Als je gewoon ubuntu installeert en daarna XBMC erover, dan heb je al een gui. Echter durf ik niet te zeggen of het draaien van een full ubuntu op de achtergrond wat performance wegneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-Opensource schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:45:
Als je gewoon ubuntu installeert en daarna XBMC erover, dan heb je al een gui. Echter durf ik niet te zeggen of het draaien van een full ubuntu op de achtergrond wat performance wegneemt.
Het scheelt iig in boottijd O-)

Maar ctrl+alt+F2, inloggen met de ingestelde wachtwoord en gebruikersnaam en
apt-get install samba
is niet al te moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:46:
[...]

Het scheelt iig in boottijd O-)

Maar ctrl+alt+F2, inloggen met de ingestelde wachtwoord en gebruikersnaam en
apt-get install samba
is niet al te moeilijk
Het installeren is ook niet moeilijk, maar het configureren kan nog wel eens irritant zijn. Als je het nooit eerder gedaan hebt. Als je een beetje linux ervaring hebt, moet dat best goed komen.

In het verleden gebruikte ik deze manual wel eens: https://help.ubuntu.com/c...%20Manual%20Configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Wiethoofd heeft Webmin er op gezet. Met behulp van deze tutorial en de nieuwste versie van de webmin-site en kan nu heerlijk remote in z'n filesystem kutten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
M-Opensource schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:56:
[...]

Het installeren is ook niet moeilijk, maar het configureren kan nog wel eens irritant zijn. Als je het nooit eerder gedaan hebt. Als je een beetje linux ervaring hebt, moet dat best goed komen.

In het verleden gebruikte ik deze manual wel eens: https://help.ubuntu.com/c...%20Manual%20Configuration
IKheb net m'n oude Linux boek er even weer bij gepakt en ik moet zeggen dat er weer heel wat boven komt drijven. Echter vraag ik me dan af hoe je XBMC direct wil starten nadat de commandline is opgestart. Maar Full Linux maakt helemaal niets uit in Prestatie omdat je in de init/confg ofzo kon ik me herinneren dat je daar verschillende runlevels kon instellen. Dus als je eerst alles in de GUI doet en vervolgens opnieuw boot in de commandline dan staat ook alles geconfigureerde neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt met Ctrl+Alt+F2 (CLI) en Ctrl+Alt+F7 (XBMC GUI) heel makkelijk schakelen, dus in de een download je via de command line het nodige of doe je je updates en in de ander speel je alles af, standaard start de live install op in de XBMC GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:31:
Je kunt met Ctrl+Alt+F2 (CLI) en Ctrl+Alt+F7 (XBMC GUI) heel makkelijk schakelen, dus in de een download je via de command line het nodige of doe je je updates en in de ander speel je alles af, standaard start de live install op in de XBMC GUI
Dus als ik m'n media center aanzet dan komt ie dus meteen in de commandline neem ik aan? En daarna staat XBMC automatische toegewezen aan CTRL + ALT + F7? Maar kan dat niet geautomatiseerd worden dat eerst CTRL + ALT + F7 opstart inplaats van de commandline? Nu zal dat voor mij geen probleem zijn maar de rest van de familie moet er ook mee kunnen werken en aangezien die geen programmeurs zijn...

Hiermee bedoel ik te zeggen dat eingelijk alles via de afstandsbediening regelbaar moet zijn als alles geconfigurreerd is zonder dat er een toetsenbord of muis aan te pas hoeft te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, komt meteen in XBMC, met Ctrl+Alt+F2 schakel je dan meteen naar de command line, dat doe je dus alleen als je daar zelf zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wiethoofd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:50:
Nee, komt meteen in XBMC, met Ctrl+Alt+F2 schakel je dan meteen naar de command line, dat doe je dus alleen als je daar zelf zin in hebt.
Oke, hartelijk dank voor je hulp ik zou alleen dan nog graag 1 ding willen weten. Ik heb namelijk XBMC op Windows 7 getest (portable) en in die versie vond ik geen optie om handig m'n shares te kunnen bedienen. Dus mijn vraag aan jou is eingelijk kan dit in XBMC live wel? En wat zijn zo'n beetje de kern verschillen tussen de portable Windows versie en de Linux live versie. Behalve dan degene die er al genoemd zijn.

Dit heeft in mijn geval alles te maken met het feit dat ik op andere forums veel mensen tegenkom die switchen van Linux naar Windows 7.

[ Voor 9% gewijzigd door Fjerpje op 06-01-2010 14:59 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.