[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.096 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raytje192 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:23:
Een 9300 is een ion (feitelijk een ondergeklokte 9400 zelfde chip verder), enigste verschil is dat er andere CPU op kan/zit?
• Een 9300 is een undergeclockte 9400.
• De ION-chipset is niet voorbehouden aan de Atom, het is dat de Atom goedkoop is en icm de ION-chip toch full hd kan afspelen dus gaan veel fabrikanten voor die oplossing.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:39:

• POV bordje wordt erg warm. Ik heb een grote 12 CM fan met tie-wraps op het koelblok en aan de behuizing vastgemaakt. De behuizing staat dan wel strak op de koeler. Idle is de GPU zonder koeler niet vast te houden...

Hoe hoog is jouw 12 cm fan dan? Want ik krijg met hetzelfde moederboard en kast de kast niet dicht, ook gebruik makend van een 12 cm fan.
http://www.alternate.nl/h...l1=Behuizingen&l2=Koelers
Deze heeft een hoogte van 25mm

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het wel een van deze: nieuws: Scythe introduceert nieuwe dunne 120mm-fans die is 12mm dik. Ik gebruik hiervan de versie van 100mm in doorsnee en koelt m'n Zotac prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Wiethoofd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:19:
Misschien is het wel een van deze: nieuws: Scythe introduceert nieuwe dunne 120mm-fans die is 12mm dik. Ik gebruik hiervan de versie van 100mm in doorsnee en koelt m'n Zotac prima.
Ziet er inderdaad uit als een perfecte fan.
Heb nu al een tijd ubuntu draaiend met XBMC, waar XBMC er in het begin nog vrij regelmatig uit klapte is dat nu niet meer het geval. Dit had echt puur te maken met de skin, AEON lijkt niet echt heel erg stabiel te zijn vergeleken met de Confluence of Transparency.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Vraagje video driver: mijn Asrock 330ht-bd(win7) zegt dat er Nvidia ION 8.16.11.9107 van 27-9-2009 is geinstalleerd. Op de site van Nvidia is 195.62 te downloaden voor ION. Dat lijkt er niet erg op. Is dat wel een goeie, nieuwere driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De geïnstalleerde versie is Nvidia ION 8.16.11.9107 => 191.07 ;) Dus die van de nvidia site is nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooldoor schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:14:
[...]

Hoe hoog is jouw 12 cm fan dan? Want ik krijg met hetzelfde moederboard en kast de kast niet dicht, ook gebruik makend van een 12 cm fan.
http://www.alternate.nl/h...l1=Behuizingen&l2=Koelers
Deze heeft een hoogte van 25mm
Ik moest even zoeken maar ik heb 'm gevonden:
pricewatch: Scythe S-Flex SFF21D, 120mm

Deze past goed in de kast. Het zit wel strak tegen de behuizing maar je hebt wel een onhoorbaar systeem dat ook nog koel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:05:
[...]

De tie-wraps komen me bekend voor :) Al zit heb bij mij wel wat strakker in de kleine kast.

Wat betreft fanart, gebruik je ook confluence als skin?
Gebruik op dit moment inderdaad Confluence. Werkt prima :)
Misschien begrijp ik je wel verkeerd. Bedoel je dat het laden van de fanart zelf langzaam gaat? Of dat het scrollen door je films traag is (omdat tie steeds fanart moet laden).

Van dat laatste heb ik namelijk ook last gehad in een aantal skins, maar bij Confluence heb ik daar geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik heb Ubuntu + XBMC geinstalleerd op mn Asrock ION 330HT. Weet iemand hoe ik de Asrock d.m.v. de afstandsbediening aan kan zetten als hij in standby staat?
Dit werkt namelijk wel als het systeem helemaal uit staat, maar niet als hij in Standby/Hibernate staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:15:
[...]

Gebruik op dit moment inderdaad Confluence. Werkt prima :)
Misschien begrijp ik je wel verkeerd. Bedoel je dat het laden van de fanart zelf langzaam gaat? Of dat het scrollen door je films traag is (omdat tie steeds fanart moet laden).

Van dat laatste heb ik namelijk ook last gehad in een aantal skins, maar bij Confluence heb ik daar geen problemen mee :)
Ik bedoel meer het scrollen door films in fanart mode. Het scrollen door films gaat nogal traag en het duurt dan een tijd voordat je de cover van de films op je scherm ziet. Als je dan op een film staat duurt het nog ca. 3-4 seconde voordat de fanart (achtergrond) geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens aan, de eerste review over de EEE Top ET2002: http://hothardware.com/Articles/Asus-EeeTop-PC-ET2002/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:54:
Kijk eens aan, de eerste review over de EEE Top ET2002:
ziet er goed uit; zulke systemen zijn voor veel gebruikers m.i. voldoende, kan een nuttige bijdrage leveren voor energieproblematiek en milieu (weinig materiaal). Er waren trouwens al meer reviews, o.a. deze (wat beperktere):
http://www.liliputing.com...ee-top-et2002-review.html

Volgens Pricewatch hier alleen te krijgen met touch en kleine 250 GB harddisk, en helaas weer eens veel duurder (ET2002 kost $ 550 in de VS, rekening houdend met BTW zou dat hier 450 euro kunnen zijn ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laundro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:31
Heeft iemand al XBMC op Linux kunnen besturen met de remote die bij de ION-330-HT standaard meegeleverd wordt?

En heeft iemand met die remote ook in Windows 7 al de context menu button gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Laundro schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:10:
Heeft iemand al XBMC op Linux kunnen besturen met de remote die bij de ION-330-HT standaard meegeleverd wordt?

En heeft iemand met die remote ook in Windows 7 al de context menu button gevonden?
De remote kan onder Linux nog niet worden gebruikt. Zie dit topic op xbmc.org voor de laatste informatie/vorderingen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Laundro schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:10:
Ik gebruik LM Remote en heb daar de context button in geprogrammeerd (keystroke C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste berichten over ION2 druppelen ook binnen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 23:18 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Is er IEMAND die Windows 7 64 bit gebruikt en hardware acceleratie werkend heeft bij x264 films? Ik heb een POV bord, en ik krijg het totaal niet werkend, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd behalve de 32 bits versie van windows.

Zou die persoon PRECIES de gebruikte software kunnen specificeren? Ik word nu echt gek ervan dat ik het niet werkend krijg.

Ik heb Mediaportal geprobeerd, XBMC, MP12, MPC en het geeft allemaal schokkerig beeld, zelfs in 720p. Ik gebruik Nvidia driverversie 195.62 Het shared videogeheugen is ingesteld op 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Devil777 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 04:49:
Is er IEMAND die Windows 7 64 bit gebruikt en hardware acceleratie werkend heeft bij x264 films? Ik heb een POV bord, en ik krijg het totaal niet werkend, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd behalve de 32 bits versie van windows.

Zou die persoon PRECIES de gebruikte software kunnen specificeren? Ik word nu echt gek ervan dat ik het niet werkend krijg.
...
H.264 speel ik vloeiend af op mijn Acer R3610 met Win7 64bit m.b.v. PowerDVD Ultra 7.3 , zoals geleverd bij mijn LG Bluray/HD-DVD drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:38:
[...]

Ik gebruik LM Remote en heb daar de context button in geprogrammeerd (keystroke C).
Om ook op mezelf te antwoorden: deze link http://xbmc.org/forum/sho...54216&posted=1#post454216 is perfect gebleken voor gebruikers van de remote die standaard bij de ION-330-HT wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil777 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 04:49:

Ik heb Mediaportal geprobeerd, XBMC, MP12, MPC en het geeft allemaal schokkerig beeld, zelfs in 720p. Ik gebruik Nvidia driverversie 195.62 Het shared videogeheugen is ingesteld op 512MB.
Wat is schokkerig? Af en toe een "judder", of echt onbekijkbaar beeld? Indien het eerste, moet je er op letten dat de frequentie die je HTPC naar je TV doorstuurt aangepast wordt aan de content. Als je HTPC via VGA aan de TV hangt, kan dat al niet; enkel via HDMI kan bv 24p doorgestuurd worden.

Edit: zie ook deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33042245

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Powerdvd 9 i.c.m. Windows 7 64 bit op een PoV bordje. Sommige mkv's werken niet maar de rest gaat wel vloeiend, zelfs een 1:1 blu-ray rip van Angels & Demons gaat perfect. Als ik de pc echt als mediaspeler wil gebruiken op de tv laat ik ubuntu 9.10 met xbmc opstarten. Dan werken de mkv's ook die niet in Windows werken. (ik heb geen zin om te gaan kloten om alles in windows te laten werken, als ik op de tv wil kijken zet ik ubuntu/xbmc wel aan :$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Heeft iemand hier toevallig weleens geprobeerd om een ION bordje in een Silverstone LC16M in te bouwen? Hoewel de charme van ION natuurlijk wel is, dat alles heel klein kan blijven, maar een kast die even groot is als mijn AV receiver met display, IR oog en play/stop/etc toetsjes heeft ook wel wat en ik kan deze goedkoop 2e hands krijgen. Vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:33:
Heeft iemand hier toevallig weleens geprobeerd om een ION bordje in een Silverstone LC16M in te bouwen? Hoewel de charme van ION natuurlijk wel is, dat alles heel klein kan blijven, maar een kast die even groot is als mijn AV receiver met display, IR oog en play/stop/etc toetsjes heeft ook wel wat en ik kan deze goedkoop 2e hands krijgen. Vandaar dus.
Dan moet je kijken naar de grootte van het bordje en van de kast. Als je een ITX bord in een ATX kast wil stoppen zal dat waarschijnlijk niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Laatst online: 07-09 18:36
Ik gebruik HDMI. Het beeld gaat stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Devil777 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:11:
Ik gebruik HDMI. Het beeld gaat stotteren.
Welke acties heb je inmiddels zelf ondernomen op basis van de reacties die eerder zijn geplaatst? :?

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers onder ons, ik heb een vraagje betreft de ASrock ion 330 pro, deze heb ik zelf in bezit namelijk.
Ik ben erg tevreden over mijn kastje, heb hem standaard uit de doos gelijk opengeschroefd en er twee 2,5 HD's van 500 Gb (Western Digital) ingestopt en Raid gezet, en het standaard geheugen vervangen door GEIL geheugen 2 x 2 Gb, en heb de ION Chip 512 Ram toegewezen, ik draai Windows 7 Home Premium, en heb de NVIDIA 195.62 Drivers momenteel geinstalleerd, nu komt de vraag als ik opstart zijn de icoontjes en mijn bureaublad achtergrond heel even perfect, daarna verspringen de kleuren bij het opstarten, vooral rood blauw en groen lijken te Fel te staan? Het is op zich mee te leven, alleen lijken de kleuren wel erg warm te staan als ik een serie aan het afspelen ben op mijn Philips TV (42PFL9664H12), iemand een idee wat voor een instelling het is?

Groeten AC!D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Controleer in je Nvidia Control Panel eens onder Display de 'Ajust desktop color settings' Die staan bij mij op 3x 50%, 1.00 en 0°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd bedankt alvast voor je snelle Reply, met jou kan ik zaken doen. :-) Ik heb precies gedaan zoals je zei met die drie keer 50% nam ik aan dat je bedoelde Brightness (50%) Contrast (50%) Digital vibrance (50% stond 90% standaard !) mijn Gamma staat op 1.00 en Hue staat op 0 graden. Heb hem nog niet gereboot maar de kleuren zijn al een stuk beter! Thanks by AC!D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het klopt dat de Brightness, Contrast en Dig. vibrance op 50% horen, dat bedoelde ik idd met m'n 3x 50% ;) Maar mooi dat het dus nu weer goed/beter staat ;)

Als je toch bezig bent kun je ze bij de Video 'Adjust video color settings' ook weer instellen dat de videospeler die instelling beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd na opstarten geen probleempjes meer met mijn ION 330 Pro, de kleuren zijn perfect, maar het blijft vreemd dat die Digital vibrance op 90% stond, terwijl mijn pc die ook aangesloten staat op mijn TV, dezelfde drivers heeft voor zijn Vista 32 bit, en daar stonden de settings wel standaard op 3 x 50% ;-) Misschien de nieuwigheid van Windows 7 (32 bit) en zijn de Nvidia Drivers voor die Ion Chipjes nog niet helemaal Bug vrij wie zal het zeggen. Voor de rest heb ik alles onder controle met het afspelen van Video geen stotteringen of haperingen zelfs niet in Full HD, Ik gebruik de laatste K-lite Codec Pack met Media Player Classic, om video af te spelen, en gebruik ook Cyberlink Power DVD 8. Wel in beide programma's [Enable hardware acceleration (nVidia PureVideo)] aanvinken, anders gaat het processortje wel hikken...

Groeten AC!D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:08
Uhm.. guys... misschien erg lomp maar zit met een 'issue'. Ik wil snel een htpc a-la deze ION 330 in elkaar zetten. Begrijp ik het goed dat dit beestje zo'n beetje het huidige topmodel is om gewoon als mediacenter te dienen voor 1080p films en om Win7 te draaien? Dan hoef ik niet meer zoveel te zoeken... :) (jah, ik ben lui...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De huidige keuze met het ION-platform is:
Atom 330 + ION
Atom 230 + ION
(Socket 775 + 9300)

Het is dat de mobo's DDR2 of SO-DIMM DDR2, wel of geen pci of pci-e slot hebben, onboard wifi, het aantal usb-aansluitingen, d-sub/dvi/hdmi-aansluitingen wisselt, maar qua basis zijn ze allemaal hetzelfde en kunnen ze allemaal 1080p en W7 aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
Toppos! Thanks man! Laat ik nou net nog wat SO-DIMM hebben liggen (3GB) van een vrij recente laptop. :) Maakt het volgende lijstje 'sense' als ik een een leuke HD vervanger wil hebben voor mijn ouwe XBMC xbox1?

Atom330, 3GB SO-DIMM
120GB 2,5" 7200rpm SATA HDD (storage is apart over GB-LAN, dus puur voor W7 en XBMC)
Uh.. en dan... kastje? voeding? Ik wil eigenlijk een kleine adapter i.p.v. een grote PC-voeding...
(overigens, deze bak komt in een klein dressoirtje te staan - zei het met airflow... - dus wordt tamelijk warm)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3GB SO-DIMM is geen perfecte keuze, geen dual channel....
Verder zijn er weinig mini ITX-borden met SO-DIMM en een los voedingsblok, wel ATX-voedingsaansluitingen waar je dan weer een pico voeding voor zou kunnen regelen.

Kastjes kun je zoeken op www.picco.nl en qua airflow is een simpele 8cm fan eigenlijk al voldoende om een atom 330 te koelen maar hier is het ook zo dat grote fans over het algemene stiller zijn. Een Atom 230 is passief koel te houden, zo weinig warmte produceert het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg
Hmmm... ff kijken over het hoe en wat. Qua geheugen is wellicht de 2GB DC dan een betere keuze. Zit net bij Info'tique te kijken. Best nog duur dat PicoPSU spul. In de States betaal je $70 voor een 102W voeding. Maar ja, shipping costs... Kan je die 330 in een picco.nl M350 kast stoppen overigens? Lekker klein en goedkoop. Alleen dan zit ik weer met die PSU.... Hmmm.... Wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De M350 heeft geen ruimte voor een voeding er bij, daar is ie simpelweg te klein voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn freecom mp-35 was ook aan vervanging toe en heb dus zojuist ook een 330HT besteld.

Nu heb ik een 42" panasonic plasma. Deze is HD ready en draait native 1024*768 en zou dus het beste op 720p de beelden binnen kunnen krijgen.

Kan ik hierbij nog problemen verwachten mbt scaling oid?

Daarnaast wil ik het systeempje gebruiken om in W7 mijn films/series af te spelen op mijn tv met geluid via toslink op mijn DTS receiver; in eerste instantie vanuit windows maar later wil ik met XBMC gaan klooien.

Als ik ook lekker vanaf de bank wat kunnen surfen. Heb daarom ook een RF Logitech ex100 setje gekocht. Als ik draai op 1024*768; wat denken jullie dat ik dan kan verwachten kwa performance met surfen/youtube etc? Aangezien de meesten waarschijnlijk ok een hogere reso draaien dacht ik dat 1024* 768 wellicht wat voordelen hierin biedt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse in de Asus Eee Box PC EB1501 omdat ik graag een kleine PC op mijn bureau wil plaatsen.

Nu heb ik op dit moment een PC met de volgende CPU en videokaart (en 2 gig intern geheugen):
CPU: Amd Athlon 64 X2 3800+ Manchester S939 2.0ghz 2x512kb (Athlon 64 X2,Manchester,128KB + 128KB,512KB x2,2Ghz,2Ghz,Ja)
Videokaart: Asus Geforce 7600 Gs 256mb Ddr2 Pci-e 1xdvi En7600gs Silent Htd 256m

PC heb ik 3,5 jaar geleden laten bouwen. Is deze Asus vergelijkbaar qua performance of ga ik erop achteruit.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Wat grappig, ik heb een zeer goedkope IR ontvanger voor de Asrock 330 gekocht in China en die werkt.
Alleen deed XBMC bij iedere klik 2 stapjes ipv 1 met mijn Harmony 550.
Dat kreeg ik niet goed met delays etc

Ik emuleerde de Pinnacle MCE.
Alles gewist en zelfbouw MCE gekozen voor de Harmony
Nu loopt alles soepeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:36:
PC heb ik 3,5 jaar geleden laten bouwen. Is deze Asus vergelijkbaar qua performance of ga ik erop achteruit.?
Volgens mij ga je er wel in CPU-performance op achteruit, maar qua GPU-acceleratie op vooruit, ook krijg je DX10 ondersteuning, niet echt spannend, maar Aero in W7 is wel leuk :+

• martdj
  • Laatst online: 11:07
Ik hoor hier eigenlijk vrij weinig mensen klagen over het lawaai dat de Asrock ION maakt, terwijl daar op andere plaatsen (Silentpcreview.com en avforums bijvoorbeeld) wel stevig over geklaagd wordt. Zijn jullie niet kritisch of hebben jullie toevallig allemaal hele goede Asrocks gekregen waarvan de fans wel aardig stil zijn (er schijnt nogal wat variatie in te zitten op dat punt)?

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
martdj schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:33:
Ik hoor hier eigenlijk vrij weinig mensen klagen over het lawaai dat de Asrock ION maakt, terwijl daar op andere plaatsen (Silentpcreview.com en avforums bijvoorbeeld) wel stevig over geklaagd wordt. Zijn jullie niet kritisch of hebben jullie toevallig allemaal hele goede Asrocks gekregen waarvan de fans wel aardig stil zijn (er schijnt nogal wat variatie in te zitten op dat punt)?
Als je een beetje door het forum heen leest, zie je wel degelijk wat klachten terugkomen maar een echte Tweaker vervangt zelf de fans 8)

System specs | X

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Er zijn wel wat mensen die daarover geklaagd hebben, waaronder ik ;) . Simpele fancontroller ertussen en probleem opgelost.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Amelandbor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:51:
Er zijn wel wat mensen die daarover geklaagd hebben, waaronder ik ;) . Simpele fancontroller ertussen en probleem opgelost.
Ik klaag (nog) niet. Oke, je hoort hem. Maar de fan van mijn Panasonic TX-P42G10 hoor ik ook, evenals (weliswaar in mindere mate) de harde schijf van mijn DVR van UPC.

Echter, in het geval ik mij wel ga storen aan de fan(s?) van mijn ASRock ION 330HT-BD aan welke fancontroller moet ik dan denken?

• Amelandbor
Ik heb een simpele fanmate 2 van zalman gebruikt.

• RicoK
Amelandbor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:43:
Ik heb een simpele fanmate 2 van zalman gebruikt.
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad een oplossing.

Indien ik mij ga storen aan het 'lawaai' van de standaardfan zou ik in eerste instantie de fan zelf gaan vervangen voor een (theoretisch) stiller exemplaar. Een stiller exemplaar zou bijvoorbeeld kunnen zijn de 50mm Fractal Design "Silent Series" (http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=14). Deze is o.a. verkrijgbaar bij 4Launch (http://www.4launch.nl/sho...fans#p-4-productid-074586).

• Amelandbor
Als je last hebt van de grote fan is dat inderdaad een optie alleen het probleem bij mij was de kleine fan op de cpu.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb m'n Asrock ION 330 nu op 2GHz overgeklokt en de fan instellingen op auto laten staan in de BIOS. Nu ik het apparaat ongeveer een maandje heb, valt het me op dat als het verder helemaal stil is in de woonkamer, dat ik dan de fan van de Asrock kan horen als ik op de bank zit (2~3 meter afstand). Zodra ik het geluid zachtjes aan zet van de TV, hoor ik de fan al niet meer. Dat in tegenstelling tot m'n Xbox360 die er wel een straaljager bij lijkt.
Het is overigens een rustig zoemend geluid, ik ervaar het niet als irtritant.

De DVD drive hoor je wel goed, maar ook weer lang niet zo hard als de Xbox360.

Een stillere fan is natuurlijk altijd mooi, maar de koeling moet wel goed zijn als hij op 2GHz draait.
Amelandbor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:11:
Als je last hebt van de grote fan is dat inderdaad een optie alleen het probleem bij mij was de kleine fan op de cpu.
Heb je daar een goede vervanger voor gevonden? E.v.t. een grotere, of past dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 10-12-2009 15:15 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem: ik kan geen goede resolutie selecteren als ik mijn Asrock 330 aansluit met HDMI op mijn Samsung LE2681B (HD ready) tv.
Met VGA is er niets aan de hand en krijg ik keurig de resolutie van 1360 * 768. Deze kan ik niet selecteren over HDMI. Iemand enig idee wat dat zijn kan?

• Amelandbor
BounceMeister schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:14:
[...]

[...]

Heb je daar een goede vervanger voor gevonden? E.v.t. een grotere, of past dat niet?
Zoals je hierboven kan lezen heb ik een fancontroller gebruikt. En een grotere fan zal niet 123 passen, dan moet eigenlijk de dvd drive eruit.

• RicoK
Amelandbor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:11:
Ai, verkeerd begrepen....

Ik had inderdaad 'ooit ergens' gelezen dat iemand last van de geluidsproductie van de kleine 30mm fan. Diegene was dus jij........... ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou je nu niet via je video-kaart instellingen HDMI HD resoluties moeten kiezen?
Dus 720P / 1080i? Ik neem aan dat je TV type LE26R81B moet zijn?
Gumball schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:02:
Ik heb een probleem: ik kan geen goede resolutie selecteren als ik mijn Asrock 330 aansluit met HDMI op mijn Samsung LE2681B (HD ready) tv.
Met VGA is er niets aan de hand en krijg ik keurig de resolutie van 1360 * 768. Deze kan ik niet selecteren over HDMI. Iemand enig idee wat dat zijn kan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:32:
Zou je nu niet via je video-kaart instellingen HDMI HD resoluties moeten kiezen?
Dus 720P / 1080i? Ik neem aan dat je TV type LE26R81B moet zijn?

[...]
ja, dat zou moeten, echter zie ik daar geen 1360 * 768 bij staan. Wel 1360*720. Echter geeft dit raar beeld op mijn TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik vraag me het volgende af.Heb mijn Asrock (waar XBMC live op geinstalleerd is) via HDMI aangesloten op mn TV.
Nu is het zo dat bij het starten van een film of het opstarten van een andere song er steeds een seconden of 2 geen geluid is.
Dit schijnt te maken te hebben dat het geluid via HDMI gaat.

Zal dit ooit opgelost kunnen worden of is dat onmogelijk?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het nadeel van een digitaal signaal, je versterker moet zich intern inschakelen, kheb er ook last van met m'n Z-5400 via Toslink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Amelandbor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:04:
[...]

Zoals je hierboven kan lezen heb ik een fancontroller gebruikt. En een grotere fan zal niet 123 passen, dan moet eigenlijk de dvd drive eruit.
Ik had dat kabeltje van dat kleine fannetje er ff uitgetrokken wat een rust :), moet ook maar zon fancontrolller aanschaffen. Hoe laag kun je um zetten? :)

Hier is btw ook iemand creatief geweest http://asrockion.wiki.zoh...ng-the-ASRock-ION330.html

[ Voor 12% gewijzigd door FRoSTy op 11-12-2009 16:50 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb de
Fractal Design Fan Silent Series 50mm retail 19dBA aangeschaft

dan nog 2 keer: GELID Fan Speed Controller manual RPM control. (kleiner dan de zalman Fan Mate2, en tot 12 volt in tegenstelling tot de Fan Mate2)

beide via http://www.aquatuning.nl/ aangeschaft. (geen reclame, maar wel moeilijk te vinden in duo ivm verzendkosten)

De Fractal Design is zeker stiller, maar hij koelt duidelijk minder dan de originele Fan. Om de zelfde koeling te bereiken moet je dus in de bios de snelheid omhoog zetten. Dit levert dus al met al niet minder geluid op. Ik heb er dus voor gekozen om de originele fan terug te zetten met een speed controller. Ik ben nu redelijk tevreden.
Bij mij was het dus de 50mm fan die teveel lawaai veroorzaakt.

Verder had ik de Asrock overgeklokt via bios. Dit heb ik wat teruggeschroeft, waardoor de warmteproductie ook weer wat lager is. In dagelijks gebruik merk ik geen verschil in snelheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Auke op 12-12-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Auke schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 07:25:
Ik heb de
Fractal Design Fan Silent Series 50mm retail 19dBA
http://www.aquatuning.nl/...vhnr19lpfo9lq7j6bc2uu7337

dan nog 2 keer: GELID Fan Speed Controller manual RPM control (kleiner dan de zalman Fan Mate2)
http://www.aquatuning.nl/...r-manual-RPM-control.html aangeschaft.
Je linkjes werken niet ;) Ik ben ook wel op zoek naar wat geluiddemping, want ik vind het geluid net wat te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor alle XBMC gebruikers onder ons. Ik heb een speciale XBMC Live versie voor de Nvidia ION gemaakt: http://www.xbmcfreak.nl/n...k-9-11-beta2-live-versie/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Erhnam schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:40:
Voor alle XBMC gebruikers onder ons. Ik heb een speciale XBMC Live versie voor de Nvidia ION gemaakt: http://www.xbmcfreak.nl/n...k-9-11-beta2-live-versie/
Vet, ben hem aan het downloaden en ga hem uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En deze Live versie is ook te installeren op een USB-stick/HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:40:
[...]
Ik vind het ook raar dat die decryptie zoveel cpu cycles vreet - de decryptie algoritmes in HDTV (MediaGuard, etc) zijn helemaal niet complex en zouden hooguit een paar procent belasting moeten geven (zoals uit dat XBMC screenshot ook blijkt trouwens). Gooi er een shader via CUDA/OpenCL tegenaan en het moet helemaal met 2 vingers in de neus kunnen. Werk aan de winkel voor de Anysee softcam/driver devs?
Het wordt na de meest recente (beta) release (10 december 2009) van de Anysee CNO (W7) driver duidelijk dat de performance niet is verbeterd. Met name de DPC latency is veel te hoog, ook voor de veel krachtiger CPU's dan Atom/ION.... Daarover kan je hier meer lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

even een vraagje:
Ik heb nog een WinXP licentie liggen.
Als ik dan die XBMC Live versie draai; gaat het dan kwa performance goed?
Las dat XP niet voldoende in huis heeft om gebruik te maken van die gpu en ergens anders las ik dat die Live weer gebruik maakt van een soort mini linux distro die standalone draait...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beschuitfluiter schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:51:
even een vraagje:
Ik heb nog een WinXP licentie liggen.
Als ik dan die XBMC Live versie draai; gaat het dan kwa performance goed?
Las dat XP niet voldoende in huis heeft om gebruik te maken van die gpu en ergens anders las ik dat die Live weer gebruik maakt van een soort mini linux distro die standalone draait...
Dat klopt beide. Windows Xp is drivertechnisch niet in staat om alle film-decoding info naar de GPU door te sturen. Je moet minimaal Windows Vista draaien.

XBMClive draait op een minimale Ubuntu installatie, echter om het te installeren en simpelweg te gebruiken heb je geen Linux kennis nodig. Meestal, maar dit is niet altijd, werkt het out of the box voor een ION systeem. (afgezien van de remote die bij de Asrock ION komt).

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Nou, 't draait al haha!
Beeld via hdmi en geluid via optisch naar mijn dts receiver.
Mijn oude freecom mediaplayer op de usb aangesloten en die werd meteen herkend.
Ook het RF usb toetsenbord en muis werken

Ik zeg: dikke prima!
Tzt wil ik de ion ook als minimaal surf ding gaan gebruiken zodat ik ook kan YouTuben en zo, maar dat komt tzt wel. Dit weeken kan ik alvast pimpen :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wiethoofd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:31:
[...]

En deze Live versie is ook te installeren op een USB-stick/HDD ?
Yep!

Op USB zetten met: http://www.xbmcfreak.nl/x...ken-met-unetbootin-beta1/
Installeren met: http://www.xbmcfreak.nl/x...-installatie-handleiding/

[ Voor 30% gewijzigd door Erhnam op 12-12-2009 15:25 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Auke schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 07:25:
Ik heb de
Fractal Design Fan Silent Series 50mm retail 19dBA aangeschaft

dan nog 2 keer: GELID Fan Speed Controller manual RPM control. (kleiner dan de zalman Fan Mate2, en tot 12 volt in tegenstelling tot de Fan Mate2)

....
Ik kan niet zo goed de stekker zien op die website, is deze controller nou voor de grote of de kleine fan?

[ Voor 5% gewijzigd door FRoSTy op 12-12-2009 16:25 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Laatst online: 08-09 21:21
Hallo

Ben in het bezit van de Point of View ION-CS330-1 (Sydney) die ik gebruik als dowloadbak van films.
Hier draait windows 7 op, en nog goed ook.
Het probleem is echter dat wanneer ik de film kopieer naar mijn server ( via een GB router ) dit zeer zeer langzaam gaat, 4 a 5 MB per seconde.
En dit terwijl mijn internet toch behoorlijk snel is.
PoV heeft 1GB netwerk, mijn router heeft 1GB netwerk en mijn server heeft 1 GB netwerk waarom gaat het kopieren van films dan zo langzaam ?

Heeft iemand hier een verklaring voor ?

Hoe kan ik dit verbeteren ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FRoSTy schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:20:
[...]

Ik kan niet zo goed de stekker zien op die website, is deze controller nou voor de grote of de kleine fan?
past op beide fans, daarom heb ik maar direct 2 besteld. Hoewel ik tot nu toe alleen de 50mm via een controller heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Ik heb een ION 330 Pro aangeschaft omdat de verkoper mij vertelde dat ook in de PRO de Infrarood ontvanger zat, maar dat er enkel geen afstandsbediening wordt bijgeleverd. Aangezien ik al 3 MCE ab`s heb leek me dat dus ideaal. Ook Wifi heb ik niet nodig omdat ik een LAN kabel heb liggen bij mijn huidige MCE.

Maar tijdens het installeren zei de driver installer van de CIR dat hij de IR poort niet kon vinden. Dus even kijken in de case en idd, er zit niets aangesloten op de IR poort (helaas). Nu zit ik dus te twijfelen of die terug moet en dat ik hem moet ruilen voor de ION 330HT. Maar dan ben ik weer duurder uit voor dingen die ik niet nodig heb.

Weet iemand wat voor IR ontvanger boardje er in zit (het is een Nuvoton, dat weet ik wel) en of dat er later ingezet kan worden. Of zit het IR oogje op een plek waarvoor een gaatje in het front panel zit zodat het IR licht er doorheen kan? Ik heb ook al gekeken of ik een oude MCE receiver uit elkaar kon halen en die kon inbouwen maar dan moet er wel weer wat geknutseld worden en dan gaat ongetwijfeld me garantie vervallen. Hoewel het wel leuk is om te doen uiteraard :) .

Zijn er misschien ook al foto`s opgedoken van de binnezijde van het Frontpanel? In die Unboxing video zeiden ze dat ze dat niet voor elkaar kregen....

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoi Allemaal,

Ik heb een korte vraag. Ik ben op zoek naar een simpel media center waarmee ik mijn 1080p mkv's vanaf mijn server kan afspelen. Daarnaast zou DTS ook een leuke optie zijn..

Mijn oog is nu gevallen op Asrock ION 330HT. Tot mijn verbazing zag ik dat ik dit mooie apparaatje ook zonder geheugen en HDD kan aanschaffen. Nu heb ik nog oud 2x 1GB geheugen liggen (afkomstig uit 2x 1000he) en een 2,5" HDD, dus ik dacht.. mooi dat wordt een koopje! :)

Nu schoot me alleen te binnen dat het geheugen gebruikt wordt door de videokaart en aangezien het geheugen alleen maar PC5300 (wat ik heb liggen) is ipv PC6400 (die normaal wordt meegeleverd). Zou ik hiermee problemen krijgen bij het afspelen van 1080p?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Iemand nog antwoorden op vragen in mijn post van een tijdje terug?
  • Hoe presteert de AsRock ION330 HT-BD met XBMC + AEON skin? Gewoon in het browsen van libraries met fanart. Maar ook hoe YouTube en de XoT (en/ of andere streaming plugins) presteren. Kun je fatsoenlijk video's kijken?
  • Ik zit nog in dubio over het OS: xbmc live (op hd), linux met xbmc of windows met xbmc. Ik heb begrepen dat onder linux de AB het niet goed en onder windows de GPU acceleratie klote is (is wel een vereiste gezien de 1080p mkv films e.d.). Wat zou een goede keuze zijn? Werkt bluray in xbmc op alle platformen?
  • Is er overigens nog verschil tussen de codecs/containers in GPU acceleratie op verschillende platformen?
  • Zoals ik in mijn vorige post al zei. Nu draait XBMC + AEON skin op een Athlon 64 x2 4200+ cpu met 2gb geheugen. Ik heb geen idee hoe ik aan prestatie inlever als ik zo'n asrock ding ga gebruiken.
Hoop dat iemand me wat info kan geven, zou graag snel de knoop doorhakken om m'n media center in te richten.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 13-12-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rubenvanvliet: Voor het afspelen van video's zou de snelheid van je geheugen niet uit mogen maken, het is meer dat je er met gamen "last" van kunt gaan hebben.

@oZner, Blu-ray afspelen is op het moment nog Windows only en ook maar met een kleine selectie programma's, Blu-ray-iso's spelen volgens mij wel af onder linux XBMC. Qua OS is het testen van een XBMC Live CD onzettend makkelijk omdat je hier gewoon vanaf boot en alleen VDPAU in hoeft te schakelen.

Over de codecs en GPU acceleratie is het puur de codec die bepaalt of het door de hardware versneld kan worden, als je dan de juiste codecs geïnstalleerd hebt in Windows (CoreAVC of shark007) of in linux VDPAU hebt ingeschakeld neemt de GPU-hardware acceleratie het werk automatisch over van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee vragen over de 2.5inch SATA harddisk in de Asrock ION 330HT:

1. welke 320GB schijf (merk/type) wordt standaard geinstalleerd?
2. heeft iemand een tip voor een harddisk met meer kapaciteit (stil, betrouwbaar en als het kan sneller)?
Het schijnt dat de Seagate 500GB 7200rpm problemen vertoont, maar misschien geldt dat wel voor meer recente types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Wiethoofd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:15:Over de codecs en GPU acceleratie is het puur de codec die bepaalt of het door de hardware versneld kan worden, als je dan de juiste codecs geïnstalleerd hebt in Windows (CoreAVC of shark007) of in linux VDPAU hebt ingeschakeld neemt de GPU-hardware acceleratie het werk automatisch over van de CPU.
Ik heb laatst in een magazine (PCM uitgave geheel gewijd aan Windows 7) gelezen dat de hardwareversnelling bij het gebruik van shark007 i.c.m. ingeschakelde ondertiteling niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Wiethoofd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:15:
@rubenvanvliet: Voor het afspelen van video's zou de snelheid van je geheugen niet uit mogen maken, het is meer dat je er met gamen "last" van kunt gaan hebben.

@oZner, Blu-ray afspelen is op het moment nog Windows only en ook maar met een kleine selectie programma's, Blu-ray-iso's spelen volgens mij wel af onder linux XBMC. Qua OS is het testen van een XBMC Live CD onzettend makkelijk omdat je hier gewoon vanaf boot en alleen VDPAU in hoeft te schakelen.

Over de codecs en GPU acceleratie is het puur de codec die bepaalt of het door de hardware versneld kan worden, als je dan de juiste codecs geïnstalleerd hebt in Windows (CoreAVC of shark007) of in linux VDPAU hebt ingeschakeld neemt de GPU-hardware acceleratie het werk automatisch over van de CPU.
Ik heb al wat todo's gezien over het afspelen van Blu-Ray's onder ubuntue, het moet mogelijk zijn, maar wel via omslachtige manier. Ook is het automatisch mounten en afspelen van Blu-Ray's iso's onder XBMC icm ubuntu nog niet mogelijk, wel kun je de iso's handmatig mounten en dan vanuit de stream map de video afspelen.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:15
Inderdaad, blu-ray iso's afspelen wil nu onder XBMC Linux nog absoluut niet. Ik vind het persoonlijk erg iritant om steeds de ISO eerst handmatig te moeten mounten/uitpakken en dan naar de stream map te moeten gaan, maar goed... het is niet irritant genoeg om het verder perfecte XBMC er helemaal voor links te moeten laten liggen en naar iets over te stappen wat het nooit bij XBMC gaat halen.....

Wat dat betreft snap ik persoonlijk niet waarom de ontwikkelaars hier niet meer haast achter zetten.... ze weten toch zelf (neem ik aan) ook wel dat encryptie geen issue hoeft te zijn omdat de meesten toch van rips zullen spelen...

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oZner schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:08:
  • Ik zit nog in dubio over het OS: xbmc live (op hd), linux met xbmc of windows met xbmc. Ik heb begrepen dat onder linux de AB het niet goed en onder windows de GPU acceleratie klote is (is wel een vereiste gezien de 1080p mkv films e.d.). Wat zou een goede keuze zijn? Werkt bluray in xbmc op alle platformen?
XBMC Live op HD = Ubuntu Minimal + XBMC. Ik zou niet de moeite nemen om Ubuntu minimal te installeren en vervolgens XBMC te configureren als XBMC Live je precies hetzelfde geeft, in een erg snel en vloeiend jasje.

De GPU acceleratie is onder Linux (VDPAU) aanwezig, en werkt naar mijn ervaring nagenoeg perfect. Onder Windows is er voor XBMC geen GPU Acceleratie, tenzij je met external players gaat werken, wat in mijn ogen een gedoe is...

De remote werkt inderdaad nog niet, maar er worden wel stappen gemaakt, ik vermoed dat het niet lang meer zal duren.
  • Is er overigens nog verschil tussen de codecs/containers in GPU acceleratie op verschillende platformen?
Ja, zie vorig punt. Op Linux is het echter nog niet mogelijk om Blu-Ray ISO's af te spelen, wel kan je de .m2ts bestanden eruit slopen en deze afspelen. Ook hier vermoed ik, kwestie van tijd totdat iemand uitvind hoe het werkt. Met MKV's heb ik nog nooit een probleem gehad, WMV's spelen over het algemeen altijd af, maar het skippen door een film wil niet altijd even lekker.
  • Zoals ik in mijn vorige post al zei. Nu draait XBMC + AEON skin op een Athlon 64 x2 4200+ cpu met 2gb geheugen. Ik heb geen idee hoe ik aan prestatie inlever als ik zo'n asrock ding ga gebruiken.
Ik draai met een Point of View ION 330 bordje met de Confluence skin in XBMC. Af en toe kost het een seconde om fanart te laden, persoonlijk vind ik het niet storend. De werking van XBMC over het algemeen is prima!

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de AEON skin niet veel zwaarder is... Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:39:

Het systeem is een POV ION 330, 2GB DDR2 667 en 2x 5400 RPM SATA2 schijven. De kast is een Gigabyte T5140 met ingebouwde (laptop)voeding. De bijgeleverde 60W voeding is genoeg voor het systeem inclusief 5400 RPM schijven. Als software gebruik ik archlinux icm XBMC beta 1.
Nadelen tot dusver:
Al met al ben ik er erg tevreden mee omdat het systeem geheel stil is (fan draait rond de 1000 toeren) en alle content vloeiend afspeelt.
lfs,

Ik heb een vraagje aan u, ik heb exact hetzelfde moederbord en ben van plan om ook de Gigabyte T5140 aan te schaffen met twee Samsung F2 Ecogreen schijven (1,5 tb, 5400 RPM). Ik zit echter zwaar te twijfelen aan de 60 watt voeding, ik heb namelijk niet het gevoel dat deze het gaat redden op twee schijven... of wellicht net wel...

Heb jij toevallig deze schijven en kan je met zekerheid zeggen dat je voeding niet te lijden heeft onder de belasting?

alvast thanks voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
RicoK schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:49:
[...]

Ik heb laatst in een magazine (PCM uitgave geheel gewijd aan Windows 7) gelezen dat de hardwareversnelling bij het gebruik van shark007 i.c.m. ingeschakelde ondertiteling niet werkt!
Toch wel, hangt van je instellingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voordelen en nadelen van een ASRock ION 330HT (met xbmc live erop) ten opzichte van een WD TV Live? Komt dit uiteindelijk neer op meer flexibiliteit en een betere user interface bij de ION, maar geen afstandsbediening?
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:13:
Wat zijn de voordelen en nadelen van een ASRock ION 330HT (met xbmc live erop) ten opzichte van een WD TV Live? Komt dit uiteindelijk neer op meer flexibiliteit en een betere user interface bij de ION, maar geen afstandsbediening?
Dank.
De voordelen van een XBMC install wordt uitgebreid besproken in dit topic, even stukje terugbladeren en inlezen zou ik je willen adviseren :)

(de startpost geeft veel nuttige informatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan had ik graag je instellingen om onder Windows 7 MCE de hardwareversnelling actief te hebben i.c.m. ondertitels.
aval0ne schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:54:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:34:
[...]

De voordelen van een XBMC install wordt uitgebreid besproken in dit topic, even stukje terugbladeren en inlezen zou ik je willen adviseren :)

(de startpost geeft veel nuttige informatie).
Het gaat mij vooral om hoe eenvoudig de boel in gebruik zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:08:
twee vragen over de 2.5inch SATA harddisk in de Asrock ION 330HT:

1. welke 320GB schijf (merk/type) wordt standaard geinstalleerd?
De HT-BD heeft een 2,5” Seagate Momentus 5400.6 320GB met typenummer ST9320325AS.
oZner schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:08:

[list]
• Hoe presteert de AsRock ION330 HT-BD met XBMC + AEON skin? Gewoon in het browsen van libraries met fanart. Maar ook hoe YouTube en de XoT (en/ of andere streaming plugins) presteren. Kun je fatsoenlijk video's kijken?
Youtube gaat uitstekend uit eigen ervaring. Verwacht wel wat vertraging door de Atom.

Youtube op Full HD gaat (nog) niet, daar nekt de Atom 330 hem. Echter komt Flash 10.1 binnenkort uit (zit nu nog in een beta-fase) en die ondersteund hardware-acceleratie (van de 9400M dus).

[ Voor 50% gewijzigd door Bolletje op 15-12-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:05:
[...]

Het gaat mij vooral om hoe eenvoudig de boel in gebruik zal zijn...
Ik vind XBMC erg eenvoudig in gebruik, ik kan alles met m'n Logitech Harmony vanaf de bank besturen. Maar, daar blijft bij dat eenvoud in gebruik een subjectief iets is. Sommigen vinden het geen probleem om een toetsenbord erbij te pakken, andere weigeren dat en willen alles met de remote doen.

Download en brand XbmcLive en speel er een keer mee, dan merk je zelf hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om zo'n ION PC te voorzien van een (tweede) Videokaart, bijvoorbeeld een sterke HD 5850, en die dan alleen te gebruiken bij een zwaardere game?
En zodra je dus niks zwaars draait, dat die losse videokaart niet benut wordt (standby of uit oid) maar alleen je zuinige ION GPU, en je PC ook daadwerkelijk kan draaien als een echt zuinige ION PC/servertje? (En dat zonder fysiek eruit halen van de sterke kaart natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Op deze plek staat een goede review van de Asus EB1501. conclusie: goed performance, maakt weinig geluid, koeling voldoende. Enigste nadeel is de hogere prijs en geen blue-ray player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan ik als eigenaar van een EB1501 alleen maar bevestigen, al vind ik de nieuwprijs eigenlijk nog wel meevallen gezien het aanbod.

Overigens werd mijn EB1501, in tegenstelling tot de gereviewde versie, met bekabelde desktop-set geleverd. Volgens Asus specificaties is een draadloze muis/toetsenbord set dan ook geen standaard ass. maar versie afhankelijk. Voor toekomstige kopers mogelijk iets om rekening mee to houden voor aankoop.
Romoni schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:02:
Op deze plek staat een goede review van de Asus EB1501. conclusie: goed performance, maakt weinig geluid, koeling voldoende. Enigste nadeel is de hogere prijs en geen blue-ray player

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2009 20:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:49:
Is het ook mogelijk om zo'n ION PC te voorzien van een (tweede) Videokaart, bijvoorbeeld een sterke HD 5850, en die dan alleen te gebruiken bij een zwaardere game?
En zodra je dus niks zwaars draait, dat die losse videokaart niet benut wordt (standby of uit oid) maar alleen je zuinige ION GPU, en je PC ook daadwerkelijk kan draaien als een echt zuinige ION PC/servertje? (En dat zonder fysiek eruit halen van de sterke kaart natuurlijk).
nee dat gaat niet. ook al kon het wel, dan kon je nog geen zware spellen spelen omdat de processor gewoonweg te sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Heeft hier iemand al de combinatie ion330 - MCE Windows 7 - downloaden newsgroupen - extra raid controller?
Ik wil nl een all in one systeempje in mekaar steken, met 1x harddisk 2,5inch (besturingssystem), 6x harddisks 3,5inch (nas), downloaden en media center.
Zou dit te trekken zijn met een ION? Iemand anders een alternatief? Het moet low consumption zijn, max een 40 W in idle en fansoenlijk 1080p spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
aval0ne schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:54:
Humm, en welke zijn dat dan?
hardware-lover schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:45:
Dan had ik graag je instellingen om onder Windows 7 MCE de hardwareversnelling actief te hebben i.c.m. ondertitels.
Zoals verzocht, ik wil dan ook heel graag deze instellingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

M-Opensource schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:05:
XBMC Live op HD = Ubuntu Minimal + XBMC. Ik zou niet de moeite nemen om Ubuntu minimal te installeren en vervolgens XBMC te configureren als XBMC Live je precies hetzelfde geeft, in een erg snel en vloeiend jasje.
Alleen lijkt het me dat de functies dan geminimaliseerd zijn. Het lijkt me ook wel prettig als ik vanaf mijn desktop pc bij de harde schijf kan om er zo content op te zetten, bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oZner schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:40:
[...]
Alleen lijkt het me dat de functies dan geminimaliseerd zijn. Het lijkt me ook wel prettig als ik vanaf mijn desktop pc bij de harde schijf kan om er zo content op te zetten, bijvoorbeeld...
De functies zijn zo minimaal als jij ze wilt maken, ik snap niet waarom mensen dat van Linux nog steeds niet doorhebben :)

Het is gewoon Linux, dus als je vanaf je Windows pc een film erop wilt zetten, dan installeer je een Samba server en deel je je video-map. Wat simpelweg volstaat met het volgen van een handleiding van internet :)

Je hoeft geen doorgewinterde Linux gebruiker te zijn om dit voor elkaar te krijgen.

(edit) Even een kleine vergelijking van een ION pc'tje met Linux of Windows (dit is mijn eigen ervaring, met meerdere ION setups! En ik kan je verzkeren dat ik geen Windows beginner ben.

Linux:
- XBMC Live installeren (15 minuten)
- GPU acceleratie aanzetten (5 seconden)
- Samba server opzetten (10-20 minuten)
Alle films werken!!!

Windows:
- Windows Vista/7 installeren (30 minuten)
- ION drivers installeren (10 minuten)
- Codecpacks downloaden en installeren (10 minuten)
- Codecpacks configureren en testen/tweaken (tel kwijt geraakt...)
- XBMC downloaden en installeren (10 minuten)
En nog niet elke film wordt goed door de GPU opgepakt :(

Ik heb eerlijk waar nog geen Windows systeem opgezet waarbij AL m'n films naar de GPU gingen of waar ik OVERAL subtitles bij had (voornamelijk MKV's met meerdere subs).

Plus, XBMC op Windows ondersteund geen DXVA (GPU acceleratie), dus je moet met MediaPortal gaan werken (mooi pakket, maar neem maar 2 uur voor het configureren) of external players bij XBMC gaan gebruiken...

Dit, terwijl ik op XBMC@Linux nog geen film heb gehad die het niet deed... Ik denk dat een hoop XBMC@Linux gebruikers het met me eens zullen zijn. Het kost je even wat research, maar dan heb je wel een dikke box :)

[ Voor 45% gewijzigd door M-Opensource op 15-12-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

@M-Opensource

Omdat ik dacht dat je aan xmbc live niet veel meer kon veranderen... én omdat ik een linux noob ben :)
Maar ik krijg het vast wel voor elkaar... heb net een ION besteld :D

Trouwens, ligt dat aan windows 7 of aan xbmc dat die video's niet via de gpu lopen? External players bij xbmc is echt zwaar klote, net zoals mediaportal configureren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oZner schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:41:
@M-Opensource

Omdat ik dacht dat je aan xmbc live niet veel meer kon veranderen... én omdat ik een linux noob ben :)
Maar ik krijg het vast wel voor elkaar... heb net een ION besteld :D

Trouwens, ligt dat aan windows 7 of aan xbmc dat die video's niet via de gpu lopen? External players bij xbmc is echt zwaar klote, net zoals mediaportal configureren ;)
Weer een ION fan erbij ;)

Het ligt aan XBMC omdat zij deze functie nog niet ondersteunen. XBMC voor Windows komt met een codecpakket zodat je na het installeren klaar bent om alles af te spelen. Echter ondersteunen zij deze GPU acceleratie (nog) niet.

Windows 7 kan er prima mee overweg, de drivers zijn gewoon beschikbaar, MediaPortal is een van de applicaties die ze gebruikt. Ik geloof dat Windows Media Player dit ook al (out of the box?) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zijn hier ook mensen aanwezig die een keer LinuxMCE hebben geprobeerd op een Ion 330 systeem?

LinuxMCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:21
Ik ben aan het overwegen een Asrock ION 330 HT BD aan te schaffen en daar dan XMBC live op te zetten. Omdat ik de 320GB wat beperkt vind, wil ik dat uitbreiden met een externe HD. Deze wil ik dan direct aansluiten op de Asrock. Aangezien ik geen kabels door mijn huis wil trekken, wil ik gebruk maken van wifi(n). Mijn laptop draait windows 7. Ik heb verder eigenlijk geen ervaring met Linux.

Ik heb wel nog enkele vraagjes dan?
-Ik heb in dit topic gelezen dat je via een samba share de asrock kunt bereiken. Kan ik via het netwerk ook gewoon de externe HD bereiken?
- Hoe moet ik de exterene HD formateren zodat ik geen problemen met grote bestanden krijg?
- Kan ik de externe HD dan ook nog gewoon aan mijn windows systeem aansluiten?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

The_Fes schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:08:
Ik ben aan het overwegen een Asrock ION 330 HT BD aan te schaffen en daar dan XMBC live op te zetten. Omdat ik de 320GB wat beperkt vind, wil ik dat uitbreiden met een externe HD. Deze wil ik dan direct aansluiten op de Asrock. Aangezien ik geen kabels door mijn huis wil trekken, wil ik gebruk maken van wifi(n). Mijn laptop draait windows 7. Ik heb verder eigenlijk geen ervaring met Linux.

-Ik heb in dit topic gelezen dat je via een samba share de asrock kunt bereiken. Kan ik via het netwerk ook gewoon de externe HD bereiken?
- Hoe moet ik de exterene HD formateren zodat ik geen problemen met grote bestanden krijg?
Er worden ook 'legen' verkocht, zodat je er zelf een hd en memory in kunt zetten. Heb ik ook gedaan, heb er nu een 7200 rpm 500gb met 4gig mem in :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:08:

Ubuntu Linux (de basis van XBMC) heeft tegenwoordig native NTFS support. Hier kwam ik achter doordat een collega van mij op de Asrock 330 HT z'n NTFS 1 TB disk aansloot, en deze automatisch binnen XBMC zichtbaar werd!

Je schijf anders formatteren is dus niet nodig.

Een ander punt wat ik in je verhaal lees, je wilt met WIFI je bestanden gaan streamen? Als dit dvd's en DIVX'jes zijn zal dit geen probleem vormen. Ik weet uit m'n hoofd niet of er G of N WIFI op de Asrock zit, maar als dit G is dan gaat dat niet lukken vrees ik.

De bitrate is te hoog voor een G netwerk om een vloeiende stream te krijgen met HD films is mijn ervaring. (als men andere ervaringen heeft, spreek mij aub tegen :))

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.