oZner schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:40:
[...]
Alleen lijkt het me dat de functies dan geminimaliseerd zijn. Het lijkt me ook wel prettig als ik vanaf mijn desktop pc bij de harde schijf kan om er zo content op te zetten, bijvoorbeeld...
De functies zijn zo minimaal als jij ze wilt maken, ik snap niet waarom mensen dat van Linux nog steeds niet doorhebben
Het is gewoon Linux, dus als je vanaf je Windows pc een film erop wilt zetten, dan installeer je een Samba server en deel je je video-map. Wat simpelweg volstaat met het volgen van een handleiding van internet
Je hoeft geen doorgewinterde Linux gebruiker te zijn om dit voor elkaar te krijgen.
(edit) Even een kleine vergelijking van een ION pc'tje met Linux of Windows (dit is mijn eigen ervaring, met meerdere ION setups! En ik kan je verzkeren dat ik geen Windows beginner ben.
Linux:
- XBMC Live installeren (15 minuten)
- GPU acceleratie aanzetten (5 seconden)
- Samba server opzetten (10-20 minuten)
Alle films werken!!!
Windows:
- Windows Vista/7 installeren (30 minuten)
- ION drivers installeren (10 minuten)
- Codecpacks downloaden en installeren (10 minuten)
- Codecpacks configureren en testen/tweaken (tel kwijt geraakt...)
- XBMC downloaden en installeren (10 minuten)
En nog niet elke film wordt goed door de GPU opgepakt
Ik heb eerlijk waar nog geen Windows systeem opgezet waarbij AL m'n films naar de GPU gingen of waar ik OVERAL subtitles bij had (voornamelijk MKV's met meerdere subs).
Plus, XBMC op Windows ondersteund geen DXVA (GPU acceleratie), dus je moet met MediaPortal gaan werken (mooi pakket, maar neem maar 2 uur voor het configureren) of external players bij XBMC gaan gebruiken...
Dit, terwijl ik op XBMC@Linux nog geen film heb gehad die het niet deed... Ik denk dat een hoop XBMC@Linux gebruikers het met me eens zullen zijn. Het kost je even wat research, maar dan heb je wel een dikke box
[
Voor 45% gewijzigd door
M-Opensource op 15-12-2009 22:01
]