[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.042 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 12:26
Ik las net dat ze er al op staan. (andere categorie = logisch natuurlijk |:( ) Kun je ze in je topicstart meenemen?

Thanx ;)

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
Anoniem: 328826 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:37:
Wat dat betreft zit ik echt te wachten op ION2, meer grafische power en je kunt er waarschijnlijk zelf een 775 processor op schroeven. Volgens mij heb je dan met een leuke Pentium-Dualcore aardig wat rekenkracht in huis, terwijl die dingen niet echt warm worden.
Ik las dat ION 2 geen Intel Atom ondersteunt omdat ze geen licentie hebben op de DMI-interface en om die reden andere sockets gaan implementeren. :/

Bron: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2485224
Org Bron: http://www.fudzilla.com/content/view/15883/34/

Bron extra GPU power in ION 2: http://www.fudzilla.com/content/view/14468/41/

[ Voor 17% gewijzigd door MadHost op 25-11-2009 14:57 . Reden: Add bronnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328826

MadHost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:51:
[...]

Ik las dat ION 2 geen Intel Atom ondersteunt omdat ze geen licentie hebben op de DMI-interface en om die reden andere sockets gaan implementeren. :/

Tja, dat vind ik eigenlijk alleen maar wenselijk. Alleen vanuit het verbruiksoogpunt kun je opteren voor de Atom (v2, of hoe dat ding ook mag gaan heten). Een Pentium-Dualcore doet ook max. zo'n 65 Watt, tegen een graadje of 35. Dat lijkt me wel te koelen met een aftermarket LP-koeler. Een 775 heeft vrijwel per definitie meer power in huis dan een Atom, of ze moeten bij Intel echt met een Atombomb komen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadHost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:08:
Ik las net dat ze er al op staan.
Er is een barebone en een nettop-versie.
Kun je ze in je topicstart meenemen?
Done ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07 11:11
MadHost schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:51:
[...]

Op fudzilla staat toch echt dat ION 2 wel de Atom en P4 zal ondersteunen, maar niet Core i5 mobile, omdat die juist van DMI gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 328826 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:50:
Een Pentium-Dualcore doet ook max. zo'n 65 Watt, tegen een graadje of 35.
Een Pentium Dual Core doet max zo'n 35W, die "65W TDP" geldt voor de complete Core 2 Duo lijn tot en met de E8xxx serie (met veel hogere klok en 3x zoveel cache). Zelfs de Celeron (die in de praktijk niet boven de 20W uitkomt) heeft een 65W TDP stickertje.

Maar ik vraag me af wat ION2 nou zo briljant gaat maken. De 9300, de beste en duurste IGP op de markt, is geflopt op S775. Het is al overkill. Er is gewoon geen vraag naar een 'premium' mobo met IGP. Nu komt nVidia als opvolger met....een nog snellere IGP! Als die bordjes 50-60 euro gaan kosten en head-on tegen de G41 worden gezet, dan gaat het wel een succes worden maar als ze weer 90-110 euro gaan kosten wordt het weer een prachtig nicheprodukt dat alleen gekocht wordt door een handjevol HTPC zelfbouwers. Met ION heeft nVidia geprofiteerd van Intel die alleen een bejaarde 945GC in de aanbieding had voor de Atom, op andere platforms is er veel meer keus. ATi heeft het met de 780G goed bekeken: al is het niet de allerbeste IGP, prijs 'm laag genoeg en de (veel grotere) budget PC markt koopt je chipset.

Het 'probleem' van ION/Atom is de trage Atom, het probleem van 9300-op-S775 de prijs. Van wat ik er nu over lees gaat ION2 weinig veranderen aan die situatie...

[ Voor 53% gewijzigd door Dreamvoid op 26-11-2009 00:21 ]

• MadHost
Anoniem: 328826 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:50:
[...]

Tja, dat vind ik eigenlijk alleen maar wenselijk. Alleen vanuit het verbruiksoogpunt kun je opteren voor de Atom (v2, of hoe dat ding ook mag gaan heten). Een Pentium-Dualcore doet ook max. zo'n 65 Watt, tegen een graadje of 35. Dat lijkt me wel te koelen met een aftermarket LP-koeler. Een 775 heeft vrijwel per definitie meer power in huis dan een Atom, of ze moeten bij Intel echt met een Atombomb komen... :+
Ik ben er niet op tegen maar het nadeel is dat je naar een CPU gaat met een TDP van 25 tot 65 watt in plaats van een compleet systeem wat het zelfde wattage (max 60 watt voeding) uit het stopcontact trekt.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat je meer CPU power in het systeem krijgt en voor een aantal toepassingen is dat inderdaad wenselijk. Het is wel zo dat er telkens meer hardwarematige versnelling komt voor de GPU zoals Flash, IE/Firefox (DirectX) en kun je je natuurlijk afvragen of je de extra CPU power nodig hebt in zo'n bakje...

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:20
Even een vraag waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Ik heb thuis alleen laptops en geen vaste PC. Ik denk binnenkort een ASRock ION aan te schaffen. Is het gewoon mogelijk om deze rechtstreeks aan de HDMI poort van de TV te koppelen, zodat hij daarop ook direct word geinstalleerd? Of heb ik per sé een monitor nodig om de installatie af te ronden?

Alvast bedankt :)

• MadHost
ksborg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:37:
Even een vraag waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Ik heb thuis alleen laptops en geen vaste PC. Ik denk binnenkort een ASRock ION aan te schaffen. Is het gewoon mogelijk om deze rechtstreeks aan de HDMI poort van de TV te koppelen, zodat hij daarop ook direct word geinstalleerd? Of heb ik per sé een monitor nodig om de installatie af te ronden?

Alvast bedankt :)
Geen probleem. Je tv is eigenlijk niets anders dan gewoon een monitor maar dan wat groter. :)

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:20
MadHost schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:40:
[...]

Geen probleem. Je tv is eigenlijk niets anders dan gewoon een monitor maar dan wat groter. :)

Was al een tijdje aan het oriënteren naar een vervanging voor m'n CFULLHDMA. Nu gevonden :)

MadHost schreef op donderdag 26 november 2009 @ 08:17:
[...]

Ik ben er niet op tegen maar het nadeel is dat je naar een CPU gaat met een TDP van 25 tot 65 watt in plaats van een compleet systeem wat het zelfde wattage (max 60 watt voeding) uit het stopcontact trekt.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat je meer CPU power in het systeem krijgt en voor een aantal toepassingen is dat inderdaad wenselijk. Het is wel zo dat er telkens meer hardwarematige versnelling komt voor de GPU zoals Flash, IE/Firefox (DirectX) en kun je je natuurlijk afvragen of je de extra CPU power nodig hebt in zo'n bakje...
Zoals DreamVoid al terecht aangaf is die TDP echt de absolute max. Mijn oude e2160 doet ook zo'n 30W. Met een PicoPSU of ASrock-kloon daarvan kun je dat gemakkelijk trekken. En die hardwarematige versnelling vind ik prachtig, maar zoals DreamVoid -opnieuw- heel terecht aangaf is de VDPAU/PureVideo niet de bottleneck, maar de Atom. Daar komt bij dat ik denk dat die hardwarematige acceleratie nog in de kinderschoenen staat; toch weer geklooi met codecs, drivers etc. Ook wordt e.e.a. nog niet helemaal ondersteund door de diverse platformen en softwarematige mediaspelers.

Ik wil graag een systeem dat aan de volgende eisen voldoet;
1. Klein designkastje, niet veel grotere footprint dan de ASrock ION of MacMini.
2. Fatsoenlijke IGP, die idealiter HD ondersteunt maar ook andere filmbestanden kan accelereren.
3. Fatsoenlijke processor.
4. Ik wil op deze machine kunnen PES'sen --> leuk voor in de huiskamer.

De ASrock ION voldoet m.i. aan punt 1, niet aan punt 3, en ik vraag me af in hoeverre aan punt 2. Het lijkt me dat ik (vanwege eis 4) vastzit aan Windows + een mediacenterpakket. De keuze die dan overblijft is XBMC, Media Portal of Media Center. Ik vraag me echter erg af hoe een Atom bijv. Windows 7 (Starter) draait. En in hoeverre is er met de 9400 IGP + Atom te gamen? Ik weet dat ik geen HD5870 + i7-prestaties hoef te verwachten, maar is de framerate acceptabel op bijv. 1024 x 768? Op de website van Nvidia staat een filmpje met de framerate van CoD4, en dat lijkt me alleszins decent te draaien.

Anoniem: 310184

Anoniem: 328826 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:28:
[...]
Ik wil graag een systeem dat aan de volgende eisen voldoet;
1. Klein designkastje, niet veel grotere footprint dan de ASrock ION of MacMini.
2. Fatsoenlijke IGP, die idealiter HD ondersteunt maar ook andere filmbestanden kan accelereren.
3. Fatsoenlijke processor.
4. Ik wil op deze machine kunnen PES'sen --> leuk voor in de huiskamer.
de nieuwe AOpen GP7A minipc, met een geschikte cpu, lijkt me dan toch de beste keus - als hij tenminste definitief materialiseert. Merkwaardig dat hij ineens weer van alle AOpen sites verdwenen is. Het lijkt alsof er ergens is afgesproken dat er geen snellere cpu's dan Atom bij de ION chipset mogen. Stel je voor dat de gemiddelde gebruiker besluit dat zo'n kleine (goedkope) PC snel zat is voor alle dagelijkse activiteiten, dan kunnen ze dure PC's alleen nog verkopen aan hardcore gamers.

Voor mij zit de ASrock 330 op het randje van wat ik nodig heb, met een snellere cpu kan ik er veel meer mee (gaat ie langer mee, ook weer goed voor het milieu enzo).

Tja, op dat Zotac 9300 mItx-bord kun je toch echt de snellere 775's wel kwijt. Het verschil tussen de 9300m en de 9400m is niet echt wereldschokkend te noemen. En ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat de meeste gebruikers met een dergelijk PC'tje van een euro of 300 toe kunnen.

Die Aopen minipc is inderdaad een leuk dingetje, maar ik denk dat 'ie veel duurder gaat worden dan de ASrock Ion, wanneer je in gedachten houdt dat er nog een obscure socket P-processor, DDR3-geheugen en een HDD en een optische slimline drive in moet. Het kastje zelf zal al wel niet goedkoop worden, geen native Wifi en geen afstandsbediening, kortom; laat maar. Prachtige form-factor, ziet er leuk uit, en ook adverteren met "Intel Core 2 Duo"-ondersteuning lijkt op het eerste gezicht mooi, maar in werkelijkheid gaat dit apparaatje zo'n twee keer duurder worden dan een ASrock Ion. En die ION heeft wel wifi en een afstandsbediening.

Ik denk dat ik of nog even wacht, of ga voor de Aopen S120A, met daarin een leuke dualcore en een Zotac-bordje.

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 08:12
Ik ben nu sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een zelf samengesteld ION systeem. De specs:

Behuizing: Gigabyte T5140 (met 65Watt voeding)
Moederbord: Asus AT3N7A-I
Geheugen: 2 x 1GB DDR2
HDD: 1 x Samsung F1 320GB en 1 x Samsung F2 1500GB

Zodra Windows 7 erop stond coreAVC en Windows Media Player Classic geïnstalleerd en ja hoor, hij speelt een 1080p film perfect af op mijn full hd tv. Ik heb dit systeem via een toslinkkabel heb aangesloten op mijn versterker (Sony STR-D685). De versterker staat ingesteld op auto detect (speelt af wat voor signaal hij krijgt).

Nu heb ik dus problemen om dolby surround werkend te krijgen. Ik heb het eerst geprobeerd met de standaard drivers die in Windows 7 zitten. Als ik dan bij afspeelapparaten bij staat “Digitale audio (S/PDIG)” als standaard apparaat ingesteld. Als ik dan bij de eigenschappen onder het tap Ondersteunde indelingen kijk staat alleen Dolby Digital aangevinkt (mijn versterker ondersteund ook gewoon DTS, maar als ik dit “test” hoor ik niets uit mijn speakers komen). Als ik deze test dan hoor ik ook gewoon geluid uit al mijn speakers komen maar als ik in een film 5.1 Dolby Surround geluid selecteer krijg ik alsnog maar gewoon stereo geluid (geeft me versterker ook aan). Dit heb ik ook als ik handmatig (via apperaatbeheer) de goede drivers instaleer.

Als ik de setup uitvoer die bij de drivers zit, dan installeert hij ook een mooi programma van VIA. Hierin is ook nergens in te stellen dat hij een 5.1 signaal over de toslink kabel moet gooien en krijg ik ook alleen maar 2.0 geluid.

Ik ben nu al dik 2 dagen bezig om dit te fixen, maar tot nu toe heb ik nog geen succes. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
Heeft iemand nog een idee over mijn vorige vraag?
@Jeroen 797, heeft je TV geen digitale audio output? Dan stuur je je audio gewoon via HDMI uit en link je het via je TV door naar je versterker.

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 22:26
Jeroen797 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:17:
Ik ben nu sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een zelf samengesteld ION systeem. De specs:

Behuizing: Gigabyte T5140 (met 65Watt voeding)
Moederbord: Asus AT3N7A-I
Geheugen: 2 x 1GB DDR2
HDD: 1 x Samsung F1 320GB en 1 x Samsung F2 1500GB

Zodra Windows 7 erop stond coreAVC en Windows Media Player Classic geïnstalleerd en ja hoor, hij speelt een 1080p film perfect af op mijn full hd tv. Ik heb dit systeem via een toslinkkabel heb aangesloten op mijn versterker (Sony STR-D685). De versterker staat ingesteld op auto detect (speelt af wat voor signaal hij krijgt).
Hey ik heb zo'n beetje dezelfde config (maar dan 1x2gig). Geluid probeer ik ook nog steeds via optical naar de versterket te krijgen maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo heel veel tijd in heb gestoken.

Mischien kan je mij helpen met een vraag:

Ik heb namelijk ook CoreAVC draaien. Maar krijg in MPC problemen met het geluid. het geluid valt namelijk af en toe weg. Heb jij daar ook last van gehad en hoe heb je hem ingesteld.

• Jeroen797
Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:00:
[...]

Hey ik heb zo'n beetje dezelfde config (maar dan 1x2gig). Geluid probeer ik ook nog steeds via optical naar de versterker te krijgen maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo heel veel tijd in heb gestoken.

Misschien kan je mij helpen met een vraag:

Ik heb namelijk ook CoreAVC draaien. Maar krijg in MPC problemen met het geluid. het geluid valt namelijk af en toe weg. Heb jij daar ook last van gehad en hoe heb je hem ingesteld.
Ik heb geen last van wat jij hierboven beschrijf. Ik heb net de film Transformers gekeken en heb hier geen last van gehad, Even in het kort wat ik heb gedaan:
- Windows 7 HP geinstaleerd
- Drivers (GPU, chipset, audio (heb ik nu dan weer verwijdert), bluetooth geinstaleerd
- CoreAVC geinstaleerd (gewoon alleen maar volgende geklikt).
- MPC geinstaleerd (net als CoreAVC, alle instellingen zo gelaten als ze waren).

Meer heb ik niet gedaan en ik heb dan ook geen problemen met het geluid.

Ik bedenk me nu wel net dat als ik de drivers van VIA had geinstaleerd (met de setup, dus niet handmatig), dat mijn geluid soms wel wat haperden (was niet echt storend, wel iritant). Dit heb ik dus opgelost door de geluidsdrivers weer te deinstaleren.

Anoniem: 1886

Net een Point of View CS330 Sydney besteld. d:)b

239,- eurootjes bij Dollarshops.eu.

Het feit dat er 3,5" schijven in gaan heeft de doorslag gegeven. Zo kan ik indien nodig later goedkoop upgraden naar bijv. 1,5TB. Desnoods een tweede schijf erbij voor RAID-1. Scheelt weer aanschaf van een NAS.

Wordt een XBMC mediaspeler + usenet downloader.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1886 op 26-11-2009 18:56 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 328826 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:05:
Die Aopen minipc is inderdaad een leuk dingetje, maar ik denk dat 'ie veel duurder gaat worden dan de ASrock Ion, wanneer je in gedachten houdt dat er nog een obscure socket P-processor, DDR3-geheugen en een HDD en een optische slimline drive in moet. Het kastje zelf zal al wel niet goedkoop worden, geen native Wifi en geen afstandsbediening, kortom; laat maar. Prachtige form-factor, ziet er leuk uit, en ook adverteren met "Intel Core 2 Duo"-ondersteuning lijkt op het eerste gezicht mooi, maar in werkelijkheid gaat dit apparaatje zo'n twee keer duurder worden dan een ASrock Ion. En die ION heeft wel wifi en een afstandsbediening.
Waarom niet die config die ik een paar posts hiervoor doe? Antec ISK300-65 (incl externe voeding), Celeron, Zotac 9300. Net zo duur als een Asrock ION, en net zo klein.

Op zich is dat een kastje/setup die aan mijn voorwaarden voldoet, ware het niet dat ik hem niet zo mooi vind, en dat hij een stuk groter is. De Antec is bijna 3 cm hoger, 2 cm breder en 14 cm langer. De Aopen S120A komt dichter in de buurt van de afmetingen van de ASrock. Toch bedankt voor je suggestie, die Celeron houd ik even in gedachten. In hoeverre heeft een Celeron meer prik dan een Atom-dualcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ga ook een ION MB aanschaffen.
Ik ga hem gebruiken voor:
- HTPC, XBMC via HDMI, MS MCE remote
- Server (WWW, FTP, SAMBA)
- Router (FTTH 100mbit -> GIGABIT LAN)
Helaas heb ik nog geen ION boardtje gevonden die 2 ethernet poorten heeft.
Dat is jammer want nu moet ik de PCI-X op offeren voor een extra ethernet aansluiting.

Ik zie te kijken naar de Zotac ION ITX-F-E of ION ITX-G-E.
Helaas zijn die nog niet gangbaar verkrijgbaar in nederland.
Mijn voorkeur gaan wel uit naar ION-F-E. versie F heeft PCI-E 16x ipv 1 en een Wifi boardtje inbrepen.

Ik wil ook nog een TV kaart hebben. Maar PCI-E slot is al bezet.
Daarom zit ik te denken om een mini-PCI-E naar PCI-E extender aan te schaffen. (PE4L with PM3N)
Voor +-55 euro te koop bij HW-Tools
Dit geeft me weer een extra PCI-e slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik heb momenteel een point of view 330 in een ms-tech 1200 gebouwd. Echter zit er in de kast een 350 watt voeding die herrie maakt. Nu zeggen collega's van mij " je hebt een 350 wat voeding die maar 45 watt verbruikt, de fan kan je dus gewoon loshalen"

kan dit inderdaad? dan wordt mijn kast een stuk stiller.

heeft iemand de fan/koelblokken van zijn ion al veranderd/gemod?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
Wiethoofd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:53:
@Jeroen 797, heeft je TV geen digitale audio output? Dan stuur je je audio gewoon via HDMI uit en link je het via je TV door naar je versterker.
Mijn tv zit ook gewoon optisch aan mijn versterker en ik heb de HTPC via een HDMI kabel aan de tv geknoopt. Ik kwam er dus 2 weken geleden toen ik mijn Xbox 360 op de tv aansloot dat ik ook geen 5,1 had. Dit kwam erdoor dat mijn tv dus blijkbaar alleen maar 2 kanaals geluid via de HDMI kan ontvangen en doorsturen via optisch, daarom moet het zoals het nu is.

Om een een of andere vage reden werkt 5,1 en DTS nu gewoon als ik bestanden afspeel via Windows Media Center, het probleem is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jeroen797 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:50:
[...]

Mijn tv zit ook gewoon optisch aan mijn versterker en ik heb de HTPC via een HDMI kabel aan de tv geknoopt. Ik kwam er dus 2 weken geleden toen ik mijn Xbox 360 op de tv aansloot dat ik ook geen 5,1 had. Dit kwam erdoor dat mijn tv dus blijkbaar alleen maar 2 kanaals geluid via de HDMI kan ontvangen en doorsturen via optisch, daarom moet het zoals het nu is.

....
Dit probleem komt vaker voor. Heb je toevallig een Samsung lcd tv? Die stuurt namelijk geen 5.1 geluid van HDMI door naar de optische uitgang. Je bent dan genoodzaakt het direct op de versterker aan te sluiten met lipsync problemen als gevolg.
Dat zijn de gevolgen van de krampachtige kopieerbeveiligingen die niet werken, maar alleen maar irriteren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat vinden we hier van? Allerlei configuraties van ION + Atom 330 voor zeer redelijke prijzen.

http://stores.shop.ebay.d...2B+atom+330&submit=Finden

[ Voor 11% gewijzigd door EdGnoj op 28-11-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35844

als je een ION heb gekocht die dedicated gebruikt gaat worden door XBMC , is het dan beter om XBMC Live te gebruiken of gewoon XBMC onder Windows ?

(als je kijkt naar out of the box werken van een afstandbediening enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
iemand toevallig een link om de laatste nvidia driver te installeren onder full install van ubuntu karmic?
Ik heb het gister heel de avond geprobeerd en de tutors die ik als linuxn00b gevolgd heb liepen op niets uit.
linux starte niet meer naar de grafische modus op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
drikus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:08:
Ga er niet al te veel woorden aan wijden maar nogmaals HD encryptie gaat prima hoor. shots zeggen genoeg Voor de liefhebbers dit is xbmc met pvr-testing branch (VDR)
Overtuigend. Als pvr/anysee een "peace of cake" zou zijn, dan is de keus snel gemaakt (xbmc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Laatst online: 30-08-2024
wsmaal schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:56:
[...]

Overtuigend. Als pvr/anysee een "peace of cake" zou zijn, dan is de keus snel gemaakt (xbmc).
Ik heb in ieder geval al een extra 2.5inch harddisc besteld om eens te gaan experimenteren met ubuntu+xbmc+pvr+cardreader.

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Met de nieuwe 2.6.32 kernel voor Ubuntu en de nieuwste lmsensor is het eindelijk zonder poespas
mogelijk om de temperatuur van de ION CPUs uit te lezen.

sensors-detect werkt nu ook en vind "coretemp" als module.

sensors-detect (perl script) vindt je op:en alle 3 pakketten voor de nieuw kernel hier:Ik heb de volgende geinstalleerd op mijn 64bits versie:
  • linux-headers-2.6.32-020632rc8_2.6.32-020632rc8_all.deb
  • linux-headers-2.6.32-020632rc8-generic_2.6.32-020632rc8_amd64.deb
  • linux-image-2.6.32-020632rc8-generic_2.6.32-020632rc8_amd64.deb
met wget en dpkg -i en een reboot werkt sensors meteen!

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
JePe schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:19:
[...]

Ik heb in ieder geval al een extra 2.5inch harddisc besteld om eens te gaan experimenteren met ubuntu+xbmc+pvr+cardreader.
Indien je Windows wilt behouden heb je met Wubi geen extra schijf nodig. Gezien mijn ervaringen met Wubi, zou ik nu ook voor een "linux" disk, in een Nvidea Ion systeem, opteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
remcoXP schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:45:
iemand toevallig een link om de laatste nvidia driver te installeren onder full install van ubuntu karmic?
Ik heb het gister heel de avond geprobeerd en de tutors die ik als linuxn00b gevolgd heb liepen op niets uit.
linux starte niet meer naar de grafische modus op :(
Welke versie heb je geïnstalleerd? 185 of 190? Je moet 190 hebben en deze werkt bij mij in 1x na een clean install. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ahh, ik word helemaal gek. Ik heb de Asrock ION 330-HT BD. Windows 7 erop. XBMC erop. Remote werkt, maar wat is de back button (oftewel de actie rechtermuisknop/backspace)? Er zit een pijltje links toets op (en in Explorer gaat die naar de vorige pagina), maar in XBMC doet die niets....
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaat het niet via de "wis (clear)" toets?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

BeyondThunder

Lost Lightning

Anoniem: 35844 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 08:28:
als je een ION heb gekocht die dedicated gebruikt gaat worden door XBMC , is het dan beter om XBMC Live te gebruiken of gewoon XBMC onder Windows ?

(als je kijkt naar out of the box werken van een afstandbediening enzo)
XBMCLive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of XBMC onder Linux voor de betere hardware acceleratie en een vrije DVD-speler :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 07:23
Wiethoofd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:56:
[...]

Of XBMC onder Linux voor de betere hardware acceleratie en een vrije DVD-speler :Y)
Je kunt XBMC Live op de harde schijf installeren.
Dan heb je een vrije DVD-speler én een razendsnelle opstarttijd.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigfoot87 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:38:
Je kunt XBMC Live op de harde schijf installeren.
Dat is dan feitelijk gewoon Ubuntu met XBMC :Y)
Dan heb je een vrije DVD-speler én een razendsnelle opstarttijd.
Klopt, ik wacht op XBMC 9.11 stable en ga dan m'n OCZ Throttle 16GB bestellen en daarop dan maar eens XBMC zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Wiethoofd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:43:
[...]

Klopt, ik wacht op XBMC 9.11 stable en ga dan m'n OCZ Throttle 16GB bestellen en daarop dan maar eens XBMC zetten.
Is de eSata poort van het Zotac ION bordje powered?
Een eSata drive met 2 kabels stroom en data lijkt me niet zo ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeyDude schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:51:
Is de eSata poort van het Zotac ION bordje powered?
Een eSata drive met 2 kabels stroom en data lijkt me niet zo ideaal...
Nee is niet powered, maar 1x USB kan ik wel opofferen, heb er toch genoeg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13
Volgens mij is deze guide nog niet langs gekomen: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=62696 . Een uitstekende guide om met voorgebuilde packages een xbmc + pvr installatie op te zetten. Voor mij in ieder geval overtuigend genoeg om te gaan voor een op linux gebaseerde installatie voor mijn toekomstige htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 21:31
Vrijdag Asrock 330 binnen gekregen... blijkt het de verkeerde te zijn. Stond verkeerd in de pricewatch, en vergeten extra te controleren (Dom!).

Het gaat om de Barebone Asrock 330 Pro (de nieuwe lijn dus).

Ik ga hem dus terugsturen, tenzij iemand hem wilt overkopen. Als je in de kop van NH woont, of in Friesland kan ik hem langs komen brengen. Met als voordeel dus dat je hem vanavond al binnen kan hebben. Daarnaast kan ik nog voor een mooie prijs een z.g.a.n. Microsoft MCE remote erbij verkopen.

Ik wil er 205 euro voor hebben, goedkoper vind je hem niet. Hij is nog niet uitgepakt, en inc. garantie. Oftewel helemaal nieuw.

Wel snel reageren, anders stuur ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
generator schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:50:
Zet em ook even in de Vraag&Aanbod, staat ie er ook nog bij op de frontpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

generator schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:50:

Als je nou een email adres had ingevuld of DM had geactiveerd...
Dan maar via deze weg: stuur mij een DM aub...

[ Voor 3% gewijzigd door HeyDude op 29-11-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
Sorry, had maar even de tijd. Ik ben nu aan het werk, zou je me willen mailen op nicknamegenerator[at]gmail.com? Ev. inc. telefoonnummer zodat ik je straks kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Laatst online: 30-06 23:03
Ik heb de POV ion 330, Windows 7 x64 met alle updates van de grafische kaart, en XBMC. Maar hij weigert 1080p films af te spelen zonder te stotteren. Dit is na een herinstallatie, toen had ik ook x64, maar toen had ik CoreAVC geinstalleerd en de shark007 codec pack, en dat werkte ook niet. Er stond iets over automatisch videogeheugen in de startpost maar ik zie in de bios geen optie om dat automatisch te doen, je kunt alleen de grootte instellen de grootte is 512MB.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devil777 schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:58:
Er stond iets over automatisch videogeheugen in de startpost maar ik zie in de bios geen optie om dat automatisch te doen, je kunt alleen de grootte instellen.
Het moet juist niet (!) automatisch staan, het moet een vaste grootte hebben om zo alle CPU-tijd naar het decoderen van je video te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Net de vorige post aangepast. De grootte staat nu op 512MB, stond eerst op 256MB. Maar dat maakt geen verschil. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik het apart vind dat die automatische optie niet op mijn moederbord zit, terwijl er wel naar verwezen wordt in de startpost.
Ik heb nu ook shark007 geinstalleerd en met XBMC werkt het nog steeds schokkerig.

edit: CPU gebruik bij een 720p film is 50%, dus het moet wel aan de hardwareversnelling liggen

[ Voor 26% gewijzigd door Devil777 op 30-11-2009 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

Arfman

Drome!

Ik heb ook even zitten prutsen met die hardware-accelerated Flash ondersteuning, maar het draait absoluut niet soepel. Ik heb eerst alle versies van Flash eraf gegooid, toen de 10.1 geinstalleerd, toen de nieuwste nVidia ION drivers geinstalleerd (waar expliciet bijstond dat het ondersteuning voor HW-accelerated Flash video's in zich had), gereboot, maar als ik een HD filmpje bekijk op YT (zoals de Muppets - Bohemian Rhapsody in 1080P) schiet de CPU naar 100% en hakkelt het beeld. En ja, Enable GPU Acceleration staat aan in Flash. Wat kan ik nog meer proberen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:55
Wiethoofd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:56:
Wat heb ik gemist (ben ff op vakantie geweest) dta XMBC onder Linux een betere HW-acc. geeft dan XBMC Live?

Heeft iemand trouwens een bijgewerkte guide voor het instellen van de video/player settings van XBMC onder Linux/Live op een ION systeempje? Er zijn nogal wat knoppen/mogelijkheden bijgekomen. Hebt gisteren bovengenoemnde Live versie even vluchtig geinstalleerd en een 720p mkv (Desp. Housew.) gekeken maar zie af en toe een stotter in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:17:
Ik heb ook even zitten prutsen met die hardware-accelerated Flash ondersteuning, maar het draait absoluut niet soepel. Ik heb eerst alle versies van Flash eraf gegooid, toen de 10.1 geinstalleerd, toen de nieuwste nVidia ION drivers geinstalleerd (waar expliciet bijstond dat het ondersteuning voor HW-accelerated Flash video's in zich had), gereboot, maar als ik een HD filmpje bekijk op YT (zoals de Muppets - Bohemian Rhapsody in 1080P) schiet de CPU naar 100% en hakkelt het beeld. En ja, Enable GPU Acceleration staat aan in Flash. Wat kan ik nog meer proberen?
Ik heb de indruk dat Flash video's minder soepel spelen sinds ik een paar dagen terug de meest recente Nvidia-drivers (195.62 WHQL) heb geinstalleerd. Vanavond ga ik terug naar 195.39 beta, eens kijken of het dan weer soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:59:
Wat heb ik gemist (ben ff op vakantie geweest) dta XMBC onder Linux een betere HW-acc. geeft dan XBMC Live?
Dit was een reactie op het feit dat XBMC onder Windows gebruikt zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 16:55
Weet iemand of men onder een Atom N330 ook full hd films van youtube kan afspelen? Vriendje van mn zusje wil namelijk zo'n nettop kopen, maar wil dit wel zeker weten (90% van zn tijd hangt hij namelijk op Youtube ;))

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de 10.1 flash versie en de juiste nvidia drivers schijnt het te moeten werken. Maar dit is ook nog twijfelachtig, de een heeft het wel werkend, de ander weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
De limiet van 500GB per harde schijf voor de Asrock Ion, zal dat later nog omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

dat ligt aan de harde schijf fabrikanten. ze hebben dat limiet er neer gezet omdat het limiet momenteel voor een 2,5" HDD 500GB is. volgens mij is er trouwens ook al een 640GB versie uit. er is momenteel gewoon geen 2,5" HDD uit die een hogere capaciteit heeft als 500GB (misschien 640GB). heeft dus niks met Asrock zelf te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 30-11-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 10:06

Kiswum

Gadget reviewer

EdGnoj schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:04:
Wat vinden we hier van? Allerlei configuraties van ION + Atom 330 voor zeer redelijke prijzen.

http://stores.shop.ebay.d...2B+atom+330&submit=Finden
Voor die prijs: EUR 397,00 koop ik liever een Asrock ion HT0-BD met een kleinere HDD + geheugen, maar met 7.1 geluid, wifi en een winkel bij me in de buurt (4Launch).
Meer geheugen breidt ik zelf wel uit en de data staat op een Nas.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 09:43
Ben op dit moment een beetje aan het rondkijken voor het samenstellen van een HTPC, voornamelijk om hem straks aan te sluiten op me Full HD tv maar wil er eigenlijk ook een (web)servertje van maken. Nu vraag ik me af in hoeverre de atom 330 krachtig genoeg is om een full install van ubuntu met eventuele server taken te combineren met afspelen van een Full HD film? (Wil niet dat als ik een film afspeel in XBMC dat dan me website plat ligt ;) )

Zat zelf te denken als de 330 niet krachtig genoeg is om dan een HTPC te bouwen op basis van de Zotac 9300-wifi met een Intel e3200, heeft dan iets meer stroomverbruik maar dat neem ik voorlief als het nodig om de server taken uit te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Heeft iemand een antwoord? MKV's zouden toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn persoonlijke ervaring is dat het met XBMC minder soepel draait dan onder Mediaportal. Full-HD (MKV's) onder MP gaat over het algemeen prima echter niet onder XBMC. Mogelijk heb ik bij XMBC iets niet goed ingesteld maar ik zie zo 1-2-3 niet waarmee ik het zou kunnen verbeteren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 04-07 19:21
Dreamvoid schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:42:
Ik zit overigens nog een beetje te dubben tussen een Aspire Revo R3610 (4GB, 500GB, W7, 390 euro) en dit setje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec ISK 300-65€ 59,44€ 59,44
1Intel Celeron E3200€ 36,37€ 36,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10004GK€ 61,50€ 61,50
1Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT€ 44,15€ 44,15
1Zotac 9300-ITX WiFi€ 113,42€ 113,42
ImporterenTotaal€ 392,65

Doel is een 'pure' HTPC om icm een pricewatch: Anysee E30S2 als sat-ontvanger/PVR te fungeren. Die Celeron loopt rondjes rond de Atom 330 (zit zelfs dichtbij een X2 240), is even zuinig in idle, en dat voor bijna exact hetzelfde geld. Nadeel: minder mooie behuizing en iets hoger piekverbruik (Atom 12W vs Celeron 20W, dus zeg maar 10W extra uit de muur als er hard gewerkt moet worden). Ik wil best een AMD setup overwegen (al lever je dan de Linux en Hackintosh optie in), maar waar blijven toch de mITX bordjes met 785G?

Waarom zou ik eigenlijk nog een Atom/ION overwegen? Waar denk ik verkeerd?
Dat bord had het nadeel dat het geen wake on USB had (oftewel je niet je systeem aan kon zetten met een afstandsbediening). Is dat probleem al opgelost? Voor de ION/Atom bordjes zou Zotac het gaan oplossen, maar over dit bordje heb ik niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 09-07 15:18

Zjemm

...

Voor mensen met een ION en ubuntu karmic probleem zoals ik eerder in het topic aangaf
"nforce2 smbus conflict"

Er word aan gewerkt geloof ik
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/440780

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 08:14

Arfman

Drome!

Knakker schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:06:
Weet iemand of men onder een Atom N330 ook full hd films van youtube kan afspelen? Vriendje van mn zusje wil namelijk zo'n nettop kopen, maar wil dit wel zeker weten (90% van zn tijd hangt hij namelijk op Youtube ;))
Ik heb het werkend, bij sommige filmpjes werkt het (bv. de 1080P trailer van Up), maar bij sommige andere weer niet (Muppets - Bohemian Rhapsody). Maar er wordt dus druk aan gewerkt, zowel bij Adobe als nVidia, dus ik denk dat het een kwestie van weken is en dan werken alle YouTube filmpjes er mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor de geinteresseerde; Ik heb de Asrock ION 330HT-BD Zwart getest. Mijn bevindingen staan hier:

productreview: Asrock ION 330HT-BD Zwart review door Erhnam

Een kopie van het artikel is trouwens ook hier te vinden: http://www.xbmcfreak.nl/a...0-ht-en-windows-7-review/

Binnenkort ga ik met XBMC Live aan de slag om te kijken of de ASROCK ION 330 dan wel goed werkt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 07:30
Erhnam schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:13:
Voor de geinteresseerde; Ik heb de Asrock ION 330HT-BD Zwart getest. Mijn bevindingen staan hier:

productreview: Asrock ION 330HT-BD Zwart review door Erhnam

Een kopie van het artikel is trouwens ook hier te vinden: http://www.xbmcfreak.nl/a...0-ht-en-windows-7-review/

Binnenkort ga ik met XBMC Live aan de slag om te kijken of de ASROCK ION 330 dan wel goed werkt.
Mooie review, ik kijk erg uit naar de vervolg review. Wil opzich ook voor de BD uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:55
Erhnam schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:13:
Zit met smacht te wachten op iemand die kan vertellen wat de meest optimale settings zijn voor XMBC Live wat de player betreft! Er zijn enkele instellingsmogelijkheden bijgekomen sinds 9.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan duikt plotseling de Aopen GP7Axx weer op. De ene dag is 'ie weg, de volgende dat is 'ie weer aanwezig. Heeft iemand al een prijs kunnen vinden voor dit beestje?

Aopen's nieuwe barebone

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 328826 op 01-12-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.guru3d.com/new...r-core-2-duo--nvidia-ion/
AOpen XC Mini GP7A-HD << officiële naam van het beestje, heeft DDR3 en Core2 duo ondersteuning, leuke barebone idd.

[ Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 01-12-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328516

Ik heb een Acer revo 3600 (windows 7 ultimate) en af en toe gaat het geluids balkje aan en uit. dit is zelfs na het installeren van de hdmi geluidsdriver kan iemand mij helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil dat ding echt interessant worden, dan zal 'ie rond de € 200/250 moeten kosten. Je moet er zelf nog een processor, HDD en geheugen ingooien. Wordt hij veel duurder dan het genoemde bedrag, kan 'ie nooit de concurrentie aan met de ION. Feitelijk betaal je dan alleen veel meer voor de mogelijkheid een andere processor te kiezen. Deze Aopen ontbeert native een afstandsbediening en Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel dat er DDR3 geheugen in moet, compleet andere prijsrange zit dat nog in, pas halverwege komend jaar zullen de prijzen richting DDR2-prijzen gaan. Maar idd, een beetje leuke C2D er in een 2,5" SSD'tje en wat DDR3 geheugen en je hebt een retesnel bakkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Dreamvoid schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:42:
Ik zit overigens nog een beetje te dubben tussen een Aspire Revo R3610 (4GB, 500GB, W7, 390 euro) en dit setje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec ISK 300-65€ 59,44€ 59,44
1Intel Celeron E3200€ 36,37€ 36,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10004GK€ 61,50€ 61,50
1Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT€ 44,15€ 44,15
1Zotac 9300-ITX WiFi€ 113,42€ 113,42
ImporterenTotaal€ 392,65
Je CPU heeft een TDP van 65W en je case heeft een voeding van 65W. Denk je niet dat dit problemen gaat geven wanneer je CPU 100% bleast gaat worden?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbsaerens schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:04:
Je CPU heeft een TDP van 65W en je case heeft een voeding van 65W.
TDP: Thermal Design Power, a value describing the thermal limits of a computer system
Die waarde geeft de warmte afgifte aan, niet het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:50

knakworst

Get more sats!

Wiethoofd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:07:
[...]

TDP: Thermal Design Power, a value describing the thermal limits of a computer system
Die waarde geeft de warmte afgifte aan, niet het stroomverbruik.
Maar als hij zoveel warmte afgeeft geeft dat bij mij te denken hoeveel stroom hij verbruikt :?

edit: Hij verbruikt inderdaad @ piek slechts 20W
http://www.xbitlabs.com/a...eleron-e3300_8.html#sect0

2e edit: Gezien de rest van de componenten ga je het bij nader inzien toch niet redden denk ik, aangezien de 9300 veel meer stroom verbruikt dan de ion:
http://www.bit-tech.net/h...e-9300-itx-wifi-review/10

[ Voor 30% gewijzigd door knakworst op 01-12-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:04:
Let wel dat er DDR3 geheugen in moet, compleet andere prijsrange zit dat nog in, pas halverwege komend jaar zullen de prijzen richting DDR2-prijzen gaan. Maar idd, een beetje leuke C2D er in een 2,5" SSD'tje en wat DDR3 geheugen en je hebt een retesnel bakkie ;)
DDR3, waarom in hemelsnaam? Je kunt hier niet eens een i5 inzetten, alleen maar een paar obscure socket P processors met een minimale prijs van €60,-. Wil je een beetje decente prestaties hebben kun je dat bedrag nog eens verdubbelen. Ik snap werkelijk niet waarom er niet een Zotac-Wifi bordje in zit, die wel de low-budget Celerons en Pentium-Duo's accepteert. Nu kun je dat wel zelf gaan doen, maar dan moet je weer €100 bij de prijs optellen. Zo warm worden die dingen echt niet, mooie LP-aftermarket koeler erop en klaar is Kees of Bennie of wie er ook maar mee bezig is. 8)7

Waarom toch niet een gewone, kleine BB die de normale 775's accepteert, budget-DDR2 vreet en idealiter ook wifi en remote on-board heeft? De ASrock Ion doet dat allemaal, behalve het eten van 775's. Ik wacht nog wel even op ION2

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 328826 op 01-12-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben heel erg geinteresseerd in de ASRock ION 330 (HT of HT-BD). Maar niet erg thuis in het ION platform of Atom processors.

Momenteel heb ik een XBMC installatie op een Athlon 64 X2 met XP draaien. In principe gaat alles goed (XBMC AEON, 720p content, Youtube/ Quicktime en Uitzending- en RTL-gemist), behalve sommige 1080i/p bestanden (die schokken elke seconde even).
Ik weet dat het ION platform 1080p goed kan afspelen (maar welke codecs zijn nu wel en niet geschikt?). Maar las dat een atom wel moeite heeft met bijvoorbeeld uitzending gemist of youtube. Die twee zijn wel een prioriteit in een HTPC.
Iemand ervaringen over ditgene? Of handige links waar ik dat kan nazoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
Anoniem: 328826 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:
[...]

Waarom toch niet een gewone, kleine BB die de normale 775's accepteert, budget-DDR2 vreet en idealiter ook wifi en remote on-board heeft? De ASrock Ion doet dat allemaal, behalve het eten van 775's. Ik wacht nog wel even op ION2
Het probleem is dat er op dit moment weinig ion moederborden zijn. Aangezien nvidia alleen nog een beetje ondersteunt wordt in linux. Amd werkt video accerlatie nog niet.
De intel 4500hd speelt de vogelscene niet af.

Ik ben zelf nu aan het zoeken naar een goedkoop moederbordje die digitaal uit heeft en waar ik een lose nvidia gt210 in zet.
Maar de meeste moederborden hebben of geen digitale geluidsuitgang of ze hebben veel extra zooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tito129 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:16:
Maar de meeste moederborden hebben of geen digitale geluidsuitgang of ze hebben veel extra zooi..
Tegenwoordig zit op vrijwel elk moederbord een TOSLINK-aansluiting.

Je grafische prestaties gaan er wel op vooruit met het snellere DDR3 geheugen, en als de chipset het ondersteund is het gewoon een leuke feature waar gebruik van wordt gemaakt.
Je kunt hier niet eens een i5 inzetten, alleen maar een paar obscure socket P processors met een minimale prijs van €60,-. Wil je een beetje decente prestaties hebben kun je dat bedrag nog eens verdubbelen.
Inderdaad, er zijn 3 versies van die GP7A, de -U, de -HD en de -BDR en alleen de Socket P wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
oZner schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:06:
Momenteel heb ik een XBMC installatie op een Athlon 64 X2 met XP draaien. In principe gaat alles goed (XBMC AEON, 720p content, Youtube/ Quicktime en Uitzending- en RTL-gemist), behalve sommige 1080i/p bestanden (die schokken elke seconde even).
Hoe heb je RTL Gemist aan de praat gekregen onder XBMC (Windows-versie)? Ik krijg alleen maar foutmeldingen van de plugin.
Maar las dat een atom wel moeite heeft met bijvoorbeeld uitzending gemist of youtube. Die twee zijn wel een prioriteit in een HTPC. Iemand ervaringen over ditgene? Of handige links waar ik dat kan nazoeken?
De RTL Gemist-plugin werkt prima op mijn Acer R3610 (Atom 330) in Windows Media Center van Windows 7. De 1.5mbit 720x404 WMV9 streams worden vloeiend afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 312857 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:07:
dat ligt aan de harde schijf fabrikanten. ze hebben dat limiet er neer gezet omdat het limiet momenteel voor een 2,5" HDD 500GB is. volgens mij is er trouwens ook al een 640GB versie uit. er is momenteel gewoon geen 2,5" HDD uit die een hogere capaciteit heeft als 500GB (misschien 640GB). heeft dus niks met Asrock zelf te maken.
Western Digital brengt eerste 2,5"-hdd van 1TB uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328826 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:

Waarom toch niet een gewone, kleine BB die de normale 775's accepteert, budget-DDR2 vreet en idealiter ook wifi en remote on-board heeft? De Asrock Ion doet dat allemaal, behalve het eten van 775's.
weinig keus inderdaad, helaas. Vorige week waren er diverse GP7A-HD prijzen te vinden bij NL leveranciers, 250-300 euro (incl. DVD loopwerk en verder kaal). Met daarbij een leverdatum van 'over twee weken' die blijft opschuiven, dus niemand weet het. Wat de prijsopgave waard is kun je je dan ook afvragen. Als je kijkt naar andere AOpen barebones zou het me verbazen als de GP7A uiteindelijk goedkoper wordt dan 250-300 euro.

Veel duurder dan de Asrock AS330 barebones dus, maar een alternatief voor de AS330 met snellere cpu (en minstens even snelle graphics) zou ik ook niet weten. Als AOpen deGP7A barebone wat completer zou leveren (met cpu, geheugen, HD, Win7 licentie) is het prijstechnisch wellicht interessanter, maar dat zit er zo te zien niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

BamSlam_ schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:07:
[...]

Hoe heb je RTL Gemist aan de praat gekregen onder XBMC (Windows-versie)? Ik krijg alleen maar foutmeldingen van de plugin.

[...]

De RTL Gemist-plugin werkt prima op mijn Acer R3610 (Atom 330) in Windows Media Center van Windows 7. De 1.5mbit 720x404 WMV9 streams worden vloeiend afgespeeld.
Volgens mij met de XOT plugin. Niet alles werkt, helaas. Volgens mij is de script community ook niet heel erg actief :(

Ok, en is dat een goed ding? De ASRock zou dat dus ook aan moeten kunnen? En hoe is youtube en quicktime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:01:
[...]
Veel duurder dan de Asrock AS330 barebones dus, maar een alternatief voor de AS330 met snellere cpu (en minstens even snelle graphics) zou ik ook niet weten. Als AOpen deGP7A barebone wat completer zou leveren (met cpu, geheugen, HD, Win7 licentie) is het prijstechnisch wellicht interessanter, maar dat zit er zo te zien niet in.
De enige mogelijkheid die ik zie om in een dergelijke behuizing zo'n -betaalbaar- systeem te huisvesten is door een Zotac 9300-Wifi moederbord in een Aopen S120A plaatsen. Goedkopere processor, geheugen, HDD en PicoPSU er in en voor €300 ben je wel zo'n beetje klaar. Alleen erg prettig van Aopen dat ze de "lagen" voor op de basiseenheid niet gaan maken/verkopen, zo lieten de Taiwanezen mij vandaag per email weten. Dus een DVD/BluRay-drive inbouwen kan ik nu ook wel vergeten. 8)7

Verder niemand suggesties voor een kastje met een footprint van ca. 20 x 20 cm, die een DVD-speler kan huisvesten? De Minibox 350 valt hiermee af, laat staan dat ik die geperforeerde lunchtrommel in de huiskamer wil hebben. :+

Kunnen die ASrock ION's niet gewoon als behuizing verkocht worden? Please?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 328826 op 02-12-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

Anoniem: 328826 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:28:
[...]
Verder niemand suggesties voor een kastje met een footprint van ca. 20 x 20 cm, die een DVD-speler kan huisvesten? De Minibox 350 valt hiermee af, laat staan dat ik die geperforeerde lunchtrommel in de huiskamer wil hebben. :+
Zit hier niet iets van je gading tussen ?

En anders misschien wat knutselen met plexiglas, fohn, etc ?
Hier kan je een mooi voorbeeld van wat knutselwerk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
HeyDude schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:35:
Met de nieuwe 2.6.32 kernel voor Ubuntu en de nieuwste lmsensor is het eindelijk zonder poespas
mogelijk om de temperatuur van de ION CPUs uit te lezen.

sensors-detect werkt nu ook en vind "coretemp" als module.

sensors-detect (perl script) vindt je op:en alle 3 pakketten voor de nieuw kernel hier:Ik heb de volgende geinstalleerd op mijn 64bits versie:
  • linux-headers-2.6.32-020632rc8_2.6.32-020632rc8_all.deb
  • linux-headers-2.6.32-020632rc8-generic_2.6.32-020632rc8_amd64.deb
  • linux-image-2.6.32-020632rc8-generic_2.6.32-020632rc8_amd64.deb
met wget en dpkg -i en een reboot werkt sensors meteen!
ik heb de tutorials van de sites uitgevoerd en ook een guide die op xbmc.com forms te vinden is.
echter lukt het me niet, hij blijft fouten geven dat hij eerst moet detecteren. terwijl ik dit gedaan heb en hij heeft daar sensors gevonden. zou je misschien een beknopt stappenplan kunnen schrijven hoe dit op een ion mobo als point of view voor elkaar te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die ION330 en ION330Pro?
Ze hebben beiden dezelfde specs. Zit er gewoon een remote poort op de pro? Kan je deze gebruiken onder Windows en XBMC, maw zijn er drivers voor? Zitten deze in de standaard installatie van XBMC Live, want ik ken bijna niks van Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AOpen GP7A-xx ook toegevoegd aan de pricewatch, nu wachten totdat er meer info over de verkrijgbaarheid is ;)
pricewatch: AOpen GP7A-BDR
pricewatch: AOpen GP7A-HD
pricewatch: AOpen GP7A-U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb tussen haakjes ook al een order lopen bij Amazon. Acer R3610 met 1Gb en 160Gb harddisk voor 210 Euro incl verzending. Nog 1Gb erbij voor 25 Euro en heb een superleuk systeem. Alleen wordt hij pas geleverd in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:02:
De AOpen GP7A-xx ook toegevoegd aan de pricewatch, nu wachten totdat er meer info over de verkrijgbaarheid is ;)
bij Centralpoint staat hij nog steeds te koop voor 250 ex BTW; leverdatum feitelijk onbekend. Van buitenlandse sites krijg ik de indruk dat er veel belangstelling is voor dit produkt. Misschien willen ze in NL/EU eerst nog wat oude AOpen barebones opruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Ik heb nu ook een POV ION 330 en al mijn videos spelen vloeiend af. Daarvoor heb ik getest met BD rips, m2ts streams en MKV bestanden. Er zijn nog geen video's geweest die schokken of andere problemen geven zoals framedrops.
  • DVD-video, Divx, XviD, etc. werkt zonder problemen
  • HD 720p TV episodes. Deze gebruiken <10% CPU.
  • HD x264: vloeiend rond 5-15% cpu
  • VC-1: vloeiend rond 5-15% cpu
  • Beruchte bird scene: vloeiend en rond 5%-20 cpu.
  • Testen met WMV films moet nog gebeuren
  • Met systeem fan wordt de CPU rond de 40C en de GPU rond de 55C bij het afspelen van HD.
Het systeem is een POV ION 330, 2GB DDR2 667 en 2x 5400 RPM SATA2 schijven. De kast is een Gigabyte T5140 met ingebouwde (laptop)voeding. De bijgeleverde 60W voeding is genoeg voor het systeem inclusief 5400 RPM schijven. Als software gebruik ik archlinux icm XBMC beta 1.
Nadelen tot dusver:
  • POV bordje wordt erg warm. Ik heb een grote 12 CM fan met tie-wraps op het koelblok en aan de behuizing vastgemaakt. De behuizing staat dan wel strak op de koeler. Idle is de GPU zonder koeler niet vast te houden...
  • Processor is enorm traag. 720P is niet af te spelen zonder VDPAU ondersteuning.
  • Het laden van fanart gaat niet erg snel in XBMC dankzij de trage processor.
In sommige forums wordt er gemeld dat bepaalde bestandsformaten niet goed afspelen. Daar heb ik zelf nog geen last van gehad, terwijl ik toch met meer dan 15 verschillende HD films heb getest.

Al met al ben ik er erg tevreden mee omdat het systeem geheel stil is (fan draait rond de 1000 toeren) en alle content vloeiend afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Weet iemand of de bij de Point-Of-View ION-CS330-1 Sydney standaard Windows wordt geleverd?

Het rare is namelijk dat op http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=83 staat dat "Windows 7 Home Premium" er bij zit.

Maar Alternate en Informatique vermelden expliciet dat er geen besturingsysteem op zit. Maar de andere 3 winkels uit de pricewatch pricewatch: Point of View ION-CS330-1 (Sydney) vermelden dat er wel een OS op zit. Zou het gaan om typefouten? Of bestaan er 2 versies op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07 19:10
Anoniem: 146875 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:39:
  • POV bordje wordt erg warm. Ik heb een grote 12 CM fan met tie-wraps op het koelblok en aan de behuizing vastgemaakt. De behuizing staat dan wel strak op de koeler. Idle is de GPU zonder koeler niet vast te houden...
Zoiets? :+ http://tweakers.net/ext/f/E0Oeyam2uuOteMPUUG7hGIkp/full.jpg
  • Het laden van fanart gaat niet erg snel in XBMC dankzij de trage processor.
Dit is volgens mij erg skin afhankelijk, bij sommige skins had ik hier wel last van, maar bij de nieuwe beta1 bijvoorbeeld weer niet. Komt omdat bij de beta1 skin er bijvoorbeeld een kleine vertraging is tot het tonen van fanart, daardoor kan je lekker snel door je films scrollen, zonder dat je hoeft te wachten tot de fanart 1 voor 1 geladen is. Zodra je stopt bij een film is de fanart meestal gewoon binnen 1 seconde geladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:20:
Weet iemand of de bij de Point-Of-View ION-CS330-1 Sydney standaard Windows wordt geleverd?

Het rare is namelijk dat op http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=83 staat dat "Windows 7 Home Premium" er bij zit.

Maar Alternate en Informatique vermelden expliciet dat er geen besturingsysteem op zit. Maar de andere 3 winkels uit de pricewatch pricewatch: Point of View ION-CS330-1 (Sydney) vermelden dat er wel een OS op zit. Zou het gaan om typefouten? Of bestaan er 2 versies op de markt?
Ik zie op een andere page van de POV site staan:
Microsoft Windows 7 will be available on Point of View Mobii products from 22 October 2009. Please note that the XP license is still available for netbooks and that the availability of the Mobii product line in combination with Windows 7 (or other OS) can vary by country or retailer.
De andere shops van Alternate en Informatique, hebben daarom mogelijk/waarschijnlijk onterecht Windows erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
knakworst schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:10:
[...]

Maar als hij zoveel warmte afgeeft geeft dat bij mij te denken hoeveel stroom hij verbruikt :?

edit: Hij verbruikt inderdaad @ piek slechts 20W
http://www.xbitlabs.com/a...eleron-e3300_8.html#sect0

2e edit: Gezien de rest van de componenten ga je het bij nader inzien toch niet redden denk ik, aangezien de 9300 veel meer stroom verbruikt dan de ion:
http://www.bit-tech.net/h...e-9300-itx-wifi-review/10
Een 9300 is een ion (feitelijk een ondergeklokte 9400 zelfde chip verder), enigste verschil is dat er andere CPU op kan/zit?
Heb zelf de Gigabyte MIB T5140 besteld inmiddels met de Zotac 9300 en een E3200 meer mensen die denken dat de 65 watt voeding het niet gaat trekken ? (Overige componenten: 320gb samsung hdd 3.5" en DVD brander )

[ Voor 6% gewijzigd door raytje192 op 04-12-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:50

knakworst

Get more sats!

raytje192 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:23:
[...]

Een 9300 is een ion (feitelijk een ondergeklokte 9400 zelfde chip verder), enigste verschil is dat er andere CPU op kan/zit?
Heb zelf de Gigabyte MIB T5140 besteld inmiddels met de Zotac 9300 en een E3200 meer mensen die denken dat de 65 watt voeding het niet gaat trekken ? (Overige componenten: 320gb samsung hdd 3.5" en DVD brander )
De processor in de daar gebruikte testopstelling verbruikt 10 watt extra, dat kan je eraf halen. Maar het blijft erg krap denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264351

Ik heb een Asrock ION-330-HT-BD, met Win7 er op geïnstalleerd en de laatste beta NVidia drivers er op gezet. Er zit 3Gb geheugen in, dus in de BIOS heb ik die mem optie op 512Mb gezet.

Met HD content heb ik precies toch nog wat problemen:
- Bji afspelen van (legale) BD (met ArcSoft TotalMedia Theater of met Cyberlink PowerDVD 9; zijn er alternatieven?) heb ik soms toch nog beeld dat stottert (vnl bij pans);
- .mkv's, gaan slecht tot vrij goed in MPC-HT. Het bizarre is dat Killa Sample vrij goed gaat, terwijl sommige andere HD files enkel haperend kunnen worden afgespeeld;

Als mediacenter gebruik ik XBMC, en ik wil Win7 behouden om gemakkelijk legale Blu-Ray disks te kunnen afspelen.

Welke tips hebben jullie om optimaal beeld te krijgen? En welke tools kan ik gebruiken om te meten of er geen frame gedropt worden edm?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
knakworst schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:44:
[...]

De processor in de daar gebruikte testopstelling verbruikt 10 watt extra, dat kan je eraf halen. Maar het blijft erg krap denk ik.
Ok, nou ja zie het wel dan, als ik terug ben uit Gambia ligt het spul op me te wachten, kan dan altijd nog de externe meegeleverde adapter vervangen voor een exemplaar met wat meer vermogen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264351 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:56:
Ik heb een Asrock ION-330-HT-BD, met Win7 er op geïnstalleerd en de laatste beta NVidia drivers er op gezet. Er zit 3Gb geheugen in, dus in de BIOS heb ik die mem optie op 512Mb gezet.

Met HD content heb ik precies toch nog wat problemen:
- Bji afspelen van (legale) BD (met ArcSoft TotalMedia Theater of met Cyberlink PowerDVD 9; zijn er alternatieven?) heb ik soms toch nog beeld dat stottert (vnl bij pans);
Schokkend beeld komt meestal doordat je TV op een andere refresh rate loopt dan de content die je afspeelt. De problemen bij pans die jij beschrijft kun je zo oplossen:
Veel films hebben 24 fps terwijl je TV meestal 50, 60 of 100 HZ heeft. Je zult de videokaart moeten instrueren om maar drie modes te gebruiken:
1920x1080 24Hz, 50Hz en 60Hz. Afhankelijk van je TV kan deze dit wel of niet aan, de meeste kunnen dit wel.
Als je nu een film afspeelt met 24Hz en je TV loopt op 24Hz dan heb je geen schokken meer. Onder Linux kun je dit doen door ModeLines toe te voegen aan xorg.conf. Onder windows? Geen idee.
Ten tweede moet je VDPAU gebruiken voor het afspelen en niet een software of opengl renderer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deismyna schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:28:
[...]

Zoiets? :+ http://tweakers.net/ext/f/E0Oeyam2uuOteMPUUG7hGIkp/full.jpg

[...]

Dit is volgens mij erg skin afhankelijk, bij sommige skins had ik hier wel last van, maar bij de nieuwe beta1 bijvoorbeeld weer niet. Komt omdat bij de beta1 skin er bijvoorbeeld een kleine vertraging is tot het tonen van fanart, daardoor kan je lekker snel door je films scrollen, zonder dat je hoeft te wachten tot de fanart 1 voor 1 geladen is. Zodra je stopt bij een film is de fanart meestal gewoon binnen 1 seconde geladen. :)
De tie-wraps komen me bekend voor :) Al zit heb bij mij wel wat strakker in de kleine kast.

Wat betreft fanart, gebruik je ook confluence als skin?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.