[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.037 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:37

Zjemm

...

dCY schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:03:
[...]

Deze melding krijg ik ook met een clean install Ubuntu 9.10 minimal icm PoV 330 Ion mobo.
Ik ben ook nog opzoek naar de oorzaak/oplossing hiervoor.
ik heb het bios als een keer gereset. maar er valt verder weining aan in te stellen. ik heb zowel de minumal als de full server installatie gedaan en zowel 64 bit als 32 bit maar dat maakt niets uit.

beetje jammer, het moet iets softwarematigs zijn. want in 9.04 had ik nergens last van

de xbmc live install werkt ook goed alleen vind ik die te beperkt tov een full server installatie

ik ga nu nog een keer 9.04 proberen

als je nog een keer een oplossing vind post hem dan even hier. (i'll do the same)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 22:26
Ik zit hier een beetje met mijn handjes in het haar, heb een ION systeem samen gesteld met een ASUS AT3N7A-I bordje(Nu op 2 ghz) in een mooie gigabyte kast. Met O.a. de intentie full HD af te spelen door middel van de GPU.

Nu is het zo dat ik graag bij Win 7 wil blijven icm Media portal maar krijg het maar niet voor elkaar. heb bijv. de cyberlink H264 codec en de Core avc geprobeerd maar krijg full hd niet goed werkend. 720P wel.

Iemand hier met ervaring met een ION systeem icm media portal die mij hiermee zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zjemm schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:10:
[...]

ik heb het bios als een keer gereset. maar er valt verder weining aan in te stellen. ik heb zowel de minumal als de full server installatie gedaan en zowel 64 bit als 32 bit maar dat maakt niets uit.

beetje jammer, het moet iets softwarematigs zijn. want in 9.04 had ik nergens last van

de xbmc live install werkt ook goed alleen vind ik die te beperkt tov een full server installatie

ik ga nu nog een keer 9.04 proberen

als je nog een keer een oplossing vind post hem dan even hier. (i'll do the same)
iedergeval niet de enige:
Bug nforce2 Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Kabbie_Kabbie schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:18:
Ik zit hier een beetje met mijn handjes in het haar, heb een ION systeem samen gesteld met een ASUS AT3N7A-I bordje(Nu op 2 ghz) in een mooie gigabyte kast. Met O.a. de intentie full HD af te spelen door middel van de GPU.

Nu is het zo dat ik graag bij Win 7 wil blijven icm Media portal maar krijg het maar niet voor elkaar. heb bijv. de cyberlink H264 codec en de Core avc geprobeerd maar krijg full hd niet goed werkend. 720P wel.

Iemand hier met ervaring met een ION systeem icm media portal die mij hiermee zou kunnen helpen?
Volg mss even deze instructies.

Er is echter wel 1 opmerking. Als ik in windows 7 na het opstarten MP direct opstart dan werkt alles behoorlijk. Maar na een tijdje idle of na een paar andere programma's opnieuw MP opstarten resulteert in een trage navigatie. HD films (720p of 1080p) spelen 'schokkerig' af. Het is precies alsof heel het pctje (asrock ion330 @2.1GHz) naar de vaantjes is. Pas na opnieuw op te starten gaat het weer vlotjes. Kheb de laatste drivers geinstalleerd en geraak er maar niet aan uit wat het probleem is.
Wss ligt het toch aan de lage prestaties in het algemeen van de nettop. Mijn 4core pc ondervindt geen enkele hinder met exact dezelfde MP setup. Iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Hoe lossen jullie storage problemen op? Een ION systeem lijkt me mooi maar ik moet toch nog mijn desktop aanzetten als ik bij mijn 4TB films wil en dan is het enerziezuinige er natuurlijk niet meer. Gebruiken jullie externe HD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-07 16:10
Synology DS409 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 11:55
synology DS 209

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 07:58
Vraagje, kom er nog niet helemaal uit. Situatie: ik heb thuis een windows 7 64 bits servertje draaien met 2 GB geheugen en een adm 3200+ proc. Die gebruikt ik om torrents te downloaden met Azureus en als webservertje. Daarnaast staat Tversity erop om films te streamen naar de xbox360. Dat werkt aardig maar liever zou ik de xbox en de server vervangen door bv de ASrock 330. Die ga ik dan rechtstreeks op de TV aanluiten. Kan dat, is het systeem daar snel genoeg voor? Om én torrents te downloaden, en film af te spelen (divx, wellicht later ook HD content) en dan ook nog als webserver te dienen (kleine site, amper bezoekers). Op internet las ik ergens dat de ion 330 slechter presteert dan een adm 2200+? En kan ik de processor later nog upgraden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 146875 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:23:
Hoe lossen jullie storage problemen op? Een ION systeem lijkt me mooi maar ik moet toch nog mijn desktop aanzetten als ik bij mijn 4TB films wil en dan is het enerziezuinige er natuurlijk niet meer. Gebruiken jullie externe HD's?
Ik gebruik inderdaad externe HD's, en een externe Blu-ray/HD-DVD-brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 22:26
Anoniem: 246008 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:15:
[...]

Volg mss even deze instructies.

-knip-
Ja ik heb die gevolgd maar toen had ik ineens geen geluid meer bij DVD bestanden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Expecho, meerdere dingen tegelijk zoals torrents downloaden en HD-content afspelen en een kleine site hosten moeten prima kunnen als je harde schijf en internetverbinding snel genoeg zijn.

De Atom kan je niet vervangen omdat deze op je bord gesoldeerd zit, dan zou je uit moeten wijken naar de Zotac 9300-ITX en er een S775 processor op drukken, wel iets minder zuinig maar wel sneller en voor upgrades vatbaar

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 08-07 19:37

Zjemm

...

die had ik inderdaad ook gevonden. Niet de enigste dus :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Bij one day fly een XXODD FIONO 330 ION voor 520 euro.

http://www.1dayfly.nl/

Klinkt redelijk duur voor een Atom 330 / 4GB / 500GB HD / incl windows 7
De behuizing ziet er wel cool uit, iemand een idee welk merk/type dit is?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
HeyDude schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:49:
Bij one day fly een XXODD FIONO 330 ION voor 520 euro.

http://www.1dayfly.nl/

Klinkt redelijk duur voor een Atom 330 / 4GB / 500GB HD / incl windows 7
De behuizing ziet er wel cool uit, iemand een idee welk merk/type dit is?
costum pro case behuizing is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:55:
[...]

Ja ik heb die gevolgd maar toen had ik ineens geen geluid meer bij DVD bestanden :S
Dan zul je wel iets verkeerd hebben ingesteld. Ik het de SAF methode al meerdere malen gevolgd en nooit problemen mee gehad. Ik kan je wel nog zeggen dat ik ac3filter gebruik voor al men geluid. Mss ook even de laatste audio drivers installeren voor alle zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:08
Ik ben er onlangs achtergekomen dat je voor HD content een heel andere pakket kan downloaden waardoor het (bij mij in iedergeval) een stuk beter afspeelt.

Geen reclame of iets dergelijks, maar voor Windows 7 gebruikers die problemen hebben met (full)hd content op een ION systeem download dan eens dit pakket: Shark007 windows 7 codec pack.

En dan:
On the H264 TAB select 'use MPC-HC codec' on the righthand side.
I.c.m met Media Player Classic Homecinema draai ik nu perfect 1080P en 720P zonder problemen!

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik ben nou al de hele dag aan het zoeken naar een ION systeem of bordje met N330 wat 2 keer analoog VGA uit kan sturen. Hoe maakt me niet zoveel uit, maar wel onboard. Bij Zotac leek dat te gaan werken, totdat ik bij de specificaties las dat de DVI uitgang DVI-D (dus alleen digitaal) is, evenzo bij Inno3d. Op de foto lijkt echter een DVI-I-connector (dus met analoog) te zitten. Kan iemand bevestigen dat die DVI uitgang alleen digitaal is?

En/of weet iemand toevallig een bordje wat aan bovenstaande eis voldoet?

Ik zou d'r in ieder geval ontzettend mee geholpen zijn.

Een losse videokaart in het PCI-E slot is geen optie ivm de hoogte.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet het per se een analoog signaal zijn of is een verloopstukje DVI -> D-Sub ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Kent iemand een ION bordje met PCI (geen Express) buiten de Asus?
De Asus verbruikt een pak meer stroom (50W) dan de andere boardjes. Ik zoek dus een low power Dual Atom board met pci om een PVR150 in te steken.
PCI express heb ik wel al gevonden, maar ik heb nog een PVR150 liggen en 't is wat jammer om alweer 80-100 euro extra te moeten uitgeven aan een nieuwe tvkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle ION-moederborden in de pricewatch zal die even toevoegen aan de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Mijn probleem met strepen over het beeld opgelost, was mijn eigen schuld ik had altijd de gedachte dat HD-ready 1280x768 was ipv 1280x720 probleem dus opgelost. Het werkt allemaal erg fijn en naar behoren.

Alleen nog een probleempje met mijn Logitech harmony one aan de praat krijgen in Linux. Ik heb lirc geinstalleerd en mijn receiver ingesteld als Microsoft Media Center (als ik handmatig zoek krijg ik alleen een Linux power on ding). De receiver detecteert hij ook niet als ik automatisch zoek. Vervolgens naar Logitech, die update gedaan en dan ziet hij alleen de 665 maar die werkt niet..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28
ik zou graag het pov330 boardje halen. maar ik zit met een vraag waar ik zelf niet uitkomt.
als ik 3 schijven aan wil sluiten trekt de voeding dat zeer waarschijnlijk niet. aan de reviews te zien.
maar als ik eeen picco voeding aanschaf moet ik dan nog los een zwaardere adapter erbijkopen?

of zeggen jullie een kast met ingebouwde voeding die alles wel aankan.

wat is verstandig als ik 3 en mogelijk 4 schijven wil gaan aansluiten?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zwaar is de voeding die er bij zit? Ik heb een 90W brick bij m'n zotac, en omdat ik maar 45W full load slurp met 1 schijf aangesloten kunnen er daar nog wel een paar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 19:35
Net op internet gelezen: http://www.liliputing.com...acceleration-arrives.html
Dus de nieuwste adobe flash release die nu al beschikbaar is ondersteunt GPU accelration. Dus hiermee kan je 1080p Flash Video afspelen op je Atom ION systeempje. Komt dus net op tijd nu youtube ook met 1080p video streams begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog een 10.1 prerelease hoor: http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html
Maar mooi dat eindelijk die acceleratie er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wiethoofd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:40:
Moet het per se een analoog signaal zijn of is een verloopstukje DVI -> D-Sub ook voldoende?
Een verloopstukje is natuurlijk ook goed, maar dan moet die dvi wél dvi-i of dvi-a zijn natuurlijk... en da's nou net de crux: de meesten hebben een dvi-i aansluiting, maar vervolgens zeggen de specificaties dat het een dvi-d uitgang is, en dus geen analoog via dvi...

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Wooldoor schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:02:
[...]
Alleen nog een probleempje met mijn Logitech harmony one aan de praat krijgen in Linux. Ik heb lirc geinstalleerd en mijn receiver ingesteld als Microsoft Media Center (als ik handmatig zoek krijg ik alleen een Linux power on ding). De receiver detecteert hij ook niet als ik automatisch zoek. Vervolgens naar Logitech, die update gedaan en dan ziet hij alleen de 665 maar die werkt niet..
Ik heb een "echte" MCE computer (een HP bijv.) moeten selecteren in de Logitech software, daarna is de aansturing ook in de Harmony One actief.

Je Linux config kun je checken met het commando "irw", als je dan een knop indrukt op je AB verschijnt de keycode etc in je SSH terminal.

Daarna nog wat aanklooien met de gevoeligheid in de Harmony software en het werkt redelijk.
Ben nog niet helemaal tevreden, de AB reageert niet lekker soepel of XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Romoni schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:48:
Dus de nieuwste adobe flash release die nu al beschikbaar is ondersteunt GPU accelration. Dus hiermee kan je 1080p Flash Video afspelen op je Atom ION systeempje.
Mooi, nou Silverlight nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-07 13:31
Wooldoor schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:02:
....
Ik had begrepen dat je bij de nieuwe ASRock een MCE remote krijgt en dat die goed werkt met linux (XBMC).
Misschien moet je bij de logitech software effe zoeken op MCE remote.
Heb ik nu al een tijd goed werkend met mijn 525 en Mediaportal onder windows.
Laatst XBMC effe getest onder windows en die werkte ook goed aardig met mijn 525 als MCE remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:58
Kenden jullie de XXODD FIONO 330 ION al?

Ik zag dat 1dayfly hem vandaag in de aanbieding heeft. Een mooi klein kastje. Maar vind hem wel erg duur, voor een Ion, met 500gb en Windows 7 Premium.

http://www.1dayfly.nl/?TR...=531&4dsid=1&4dkn=webkoop

Specificaties:
Compacte aluminium mini-PC behuizing
Intel Atom 330 Dual Core (1,6GHz, 533MHz FSB, 1MB cache)
Chipset nVIDIA ION (MCP7A)
nVIDIA ION grafische processor (GeForce 9400)
DirectX 10.0 compatible
Full-HD video support
High Definition audio
5.1 en 7.1 digitaal
4GB DDR2 800MHz (1x 4GB) Werkgeheugen
500GB 5400RPM Serial-ATA (8Mb cache) HD
54Mbps 802.11 b/g WLAN
Gigabit LAN ethernet
5x USB2.0 connector
eSATA poort
HDMI v1.3
DVI (inclusief DVI naar VGA adapter)
Koptelefoon/lijn uitgang
Microfoon/lijn ingang
SP/DIF digitaal optisch
Gigabit Ethernet RJ45
SD / SDHC / MMC aansluiting
Windows 7 Home premium 64 bit
2 jaar carry-in garantie
Afmetingen 136mm (B) x 94mm (D) x 55mm (H)
Gewicht 1,1Kg

Misschien wat om dit apparaat toe te voegen aan de Ion lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38

knakworst

Get more sats!

HeyJIJdaar schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:08:
Kenden jullie de XXODD FIONO 330 ION al?
Gezien de reactie van gister om 12.49 uur, laat het antwoord zich raden. Gezien de prijs van de Asrock die icm het gratis XBMC ook alles kan afspelen, vind ik deze 1dayfly ook een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:58

XanderDrake

Build the future!

Nvidia heeft een nieuwe set drivers gelanceerd, en deze beschikken over de verwachtte Flash 10.1 acceleratie!
Hier zaten al veel mensen op te wachten die Youtube HD e.a niet vloeiendkonden bekijken op hun single-core Ion machientjes. En tevens gaat het helpen met de nieuwe 1080p optie van Youtube, die nog een stuk zwaarder is!

Bron

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Romoni schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:48:
Net op internet gelezen: http://www.liliputing.com...acceleration-arrives.html
Dus de nieuwste adobe flash release die nu al beschikbaar is ondersteunt GPU accelration. Dus hiermee kan je 1080p Flash Video afspelen op je Atom ION systeempje. Komt dus net op tijd nu youtube ook met 1080p video streams begint!
Heb 10.1 beta zojuist geinstalleerd onder Win7 op m'n Acer R3610 en het werkt prima! Heerlijk, Youtube video's full screen vloeiend kunnen bekijken. Ook in 1080p werkt het lekker. Ik heb bv. getest met deze video. :9

Ik heb overigens de 195.39 beta-drivers van Nvidia nog in gebruik. Ga zodadelijk de nieuwe 195.55 beta maar even installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 18-11-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Is er hier iemand die een ASUS AT3N7A-I heeft en optisch of coax gebruikt?

Bij optisch geluid heeft mijn versterker eigenschap om alle stemmen weg te laten. Ik wil het vanavond of morgen met coax proberen om te zien wat mijn versterker dan doet, maar wellicht hebben andere mensen ook problemen met het geluid van dit bord. Bij andere geluidsbronnen heeft mijn versterker trouwens geen problemen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Laatst online: 16-04-2021
Ik heb nog steeds problemen met m2ts bestanden en avchd.. m2ts die lopen niet lekker over het netwerk en avchd spelen zelfs helemaal niet. Ook niet wanneer het ISO-bestanden zijn.

Even voor de zekerheid. Dit ligt globaal aan XBMC toch? En niet aan de combinatie Atom 330/ION (ASRock 330) Die moet dat toch makkelijk aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 20:30

JC

- minimalistic -

knakworst schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:11:
[...]

Gezien de reactie van gister om 12.49 uur, laat het antwoord zich raden. Gezien de prijs van de Asrock die icm het gratis XBMC ook alles kan afspelen, vind ik deze 1dayfly ook een beetje duur.
Het aanbod van 1dayfly was inclusief een aantal upgrades zoals meer intern geheugen (4 Gb i.p.v. 2 Gb), grotere harde schijf (500 Gb i.p.v. 160 Gb) en een besturingssysteem (Windows 7 i.p.v. geen besturingssysteem). Als je die upgrades weglaat dan kost het bij Xxodd 329 euro. Hmmm.... nog steeds niet goedkoop in vergelijking met de Asrock ;)

Wat ik me afvraag: hoe kunnen ze de hardware in zo'n allemachtig kleine kast stoppen bij de Xxodd 330? Ik dacht dat mijn Minibox M350 klein was, maar deze Xxodd is nog een slag kleiner :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die zit waarschijnlijk net als de Aspire Revo R3610 en EEEBox EB1012 (ook allebei een stuk kleiner dan de Minibox) op een custom 'laptop' mobo incl SO-DIMMs? Het zou zelfs nog kleiner kunnen, stel je maar eens voor hoe klein een Macbook Air zou worden als je scherm, toetsenbord en accu eruit zou slopen.

De Revo is officieel in NL niet te koop, maar de 4 GB versie met 500 GB en W7 is in Frankrijk en de UK rond de 350-400 euro. Dus dat maakt deze XXODD niet echt een goede deal, tenzij je per se een Nederlandse W7 wilt hebben (je kan nou eenmaal niet van taal wisselen bij Home Premium).

De budget versie van de Revo is in de UK trouwens echt heel goedkoop vind ik (179 pond = 200 euro bij Amazon.co.uk). Dan heb je maar 160 GB, 1GB en geen W7 licensie, maar dat is natuurlijk naar keuze uit te breiden. Zit eraan te denken om die te nemen: SSD, 4 GB en het oude Broadcom mini-PCI kaartje uit mijn Dell laptop erin en dan Snow Leopard draaien.

[ Voor 101% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

lithje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:45:
Ik heb nog steeds problemen met m2ts bestanden en avchd.. m2ts die lopen niet lekker over het netwerk en avchd spelen zelfs helemaal niet. Ook niet wanneer het ISO-bestanden zijn.

Even voor de zekerheid. Dit ligt globaal aan XBMC toch? En niet aan de combinatie Atom 330/ION (ASRock 330) Die moet dat toch makkelijk aankunnen?
m2ts ingepakt in bluray iso's werken bij mij ook niet. Uitgepakte m2ts wel.
Ik heb geen ION maar ik zou zoiets testen door het af te spelen als m2ts bestand vanaf de lokale machine dan weet je waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

stimpyrulez schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:32:
[...]

[...]
Hmm, de in de ogen van Logitech noodzakelijke gebruiksvriendelijkheid van de Harmony software is mij soms wat te veel van het goede. Gedwongen allerlei menu opties aflopen en dan hopen dat het werkt...
Maar goed, het is niet anders.

In welke menu's vind je deze optie? Ik kan geen MCE remote vinden HELP! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
HeyDude schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:54:
[...]

Hmm, de in de ogen van Logitech noodzakelijke gebruiksvriendelijkheid van de Harmony software is mij soms wat te veel van het goede. Gedwongen allerlei menu opties aflopen en dan hopen dat het werkt...

De logitech Harmony software is idd een groot drama.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-07 13:31
HeyDude schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:54:
[...]

Heb hem in de harmony software staan onder:
Media Center-pc

aangezien het al een tijdje geleden is, en de software ook weer niet TE duidelijk is heb ik volgens mij het volgende gedaan:

apparaat toevoegen
dan kiezen voor PC en dan media center pc
dan kiezen voor mircosoft
en dan gewoon het voorbeeld overnemen volgens mij.

Nadeel is wel dat niet alle knoppen op een logische plek zitten op je harmony, dus daar moet je wel het 1 en ander aan tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 20:30

JC

- minimalistic -

Dreamvoid schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:37:
Die zit waarschijnlijk net als de Aspire Revo R3610 en EEEBox EB1012 (ook allebei een stuk kleiner dan de Minibox) op een custom 'laptop' mobo incl SO-DIMMs? Het zou zelfs nog kleiner kunnen, stel je maar eens voor hoe klein een Macbook Air zou worden als je scherm, toetsenbord en accu eruit zou slopen.
Ah, that explains! Macbook Air is dan inderdaad nog een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:48
Waarom kunnen er eigenlijk maar schijven in van max 500 gigabyte? Is dit niet te omzeilen?

Een aangezien je de tweede HDD onder de eerste plakt, zou dit dan geen 3,5" kunnen zijn? Dit scheelt namelijk nogal in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
BamSlam_ schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:52:
[...]

Heb 10.1 beta zojuist geinstalleerd onder Win7 op m'n Acer R3610 en het werkt prima! Heerlijk, Youtube video's full screen vloeiend kunnen bekijken. Ook in 1080p werkt het lekker. Ik heb bv. getest met deze video. :9

Ik heb overigens de 195.39 beta-drivers van Nvidia nog in gebruik. Ga zodadelijk de nieuwe 195.55 beta maar even installeren.
Moet je veder nog iets instellen in Firefox of grijpt flash automatisch naar gpu ondersteuning :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

generator schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:37:
Waarom kunnen er eigenlijk maar schijven in van max 500 gigabyte? Is dit niet te omzeilen?

Een aangezien je de tweede HDD onder de eerste plakt, zou dit dan geen 3,5" kunnen zijn? Dit scheelt namelijk nogal in de kosten.
dat staat er omdat 500GB een lange tijd de max was op een 2,5" schijf omdat die gewoon niet groter konden. nu is de max voor een 2,5" opgekrikt naar 640GB maar groter dan dat bestaat nog niet. je kunt nu dus wel gewoon een 640GB schijf erin hangen ipv de standaard hdd die geleverd wordt. je kunt nu dus maximaal 2 x 640GB gebruiken. en nu je kunt niet 1 3,5" pakken ipv 2 2,5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Dreamvoid schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:37:
De Revo is officieel in NL niet te koop, maar de 4 GB versie met 500 GB en W7 is in Frankrijk en de UK rond de 350-400 euro.
En het kan nog goedkoper ... een amazon uk advertentie bracht mij op deze toko : http://www.simplyacer.com/Acer_Revo_R3610_655106.html

Acer Revo R3610 Intel Atom 330 Dual Core Processor, Windows 7 Home Premium, 4GB RAM, 500GB HDD, nVidia ION Graphics, Wireless Keyboard + Mouse Included £297.97

Da's maar 335 euro voor een welhaast over-kompleet systeem!

1 probleem : Free delivery ... maar alleen in UK :-(

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

p_van_logchem schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:18:
[...]

Da's maar 335 euro voor een welhaast over-kompleet systeem!

1 probleem : Free delivery ... maar alleen in UK :-(
van de site:
In some instances we can arrange for deliveries outside of the United Kingdom. The exact cost for shipping varies from country to country, so if you would like to arrange to send an item to a non-UK country, please email us before ordering so we can advise how much shipping costs will amount to. Please note, any orders shipped outside of the UK Mainland may not be covered by a next working day service.
Als je er meer dan 1 besteld (wellicht met anderen samen?) zullen de kosten wel meevallen.
Al heb ik bij pakketjes uit de UK veel variaties gezien in kosten van laag tot hoog: dus alleen mailen helpt denk ik.

Anoniem: 180749

HeyDude schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:02:
[...]

[...]

Als je er meer dan 1 besteld (wellicht met anderen samen?) zullen de kosten wel meevallen.
Al heb ik bij pakketjes uit de UK veel variaties gezien in kosten van laag tot hoog: dus alleen mailen helpt denk ik.
Ik heb ze even gemaild wat de verzendkosten zijn en kreeg het volgende antwoord:

HI

Unfortunately we do not deliver outside the UK

Kind Regards,

SimplyAcer Team
- 0121 260 0040
- 0121 281 0011
- salesteam@simplyacer.com

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 18:28
Beetje jammer, heb ik eindelijk de PC remote controller binnen van Deal Extreme, werkt het niet :(
Het ging me alleen om de infrarood ontvanger maar die pakt dus niet de MCE commando's.

Met zijn eigen brakke afstandsbediening werkt het weer wel onder XBMC live.
Weet iemand welk type remote ik op de Harmony moet kiezen voor deze ontvanger ?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welke heb je?

Toevallig Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_27596_1.jpg

Dan heb ik die ook, deze heb ik met de hand moeten invoeren, werkt helaas nog niet top, aangezien logitech mij het advies gaf om deze RAW in te voeren, dit had niet gemoeten.

Het betreft de: Chinavasion CVSB-983

misschien dat die nu wel te vinden is.
edit: Hij is te vinden. Zal eens kijken of hij nu beter werkt

[ Voor 7% gewijzigd door Auke op 19-11-2009 21:46 ]

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
stimpyrulez schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:32:
[...]

Ik had begrepen dat je bij de nieuwe ASRock een MCE remote krijgt en dat die goed werkt met linux (XBMC).
Laatst XBMC effe getest onder windows en die werkte ook goed aardig met mijn 525 als MCE remote.
Waar heb je die info gevonden dat bij de nieuwe Asrock de remote goed met linux werkt?
Volgens dezereview werkt e bijgeleverde remote namelijk niet met XBMC live.

• cyberbird
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 14:18
Ik heb de nieuwe ASRock 330 HT-BD aangeschaft.
In combinatie met Linux XBMC-Live werkt het als een trein (full HD .mkv via netwerk) output via HDMI naar TV.

Wat alleen niet werkt is mijn remote. Is ge-enabled in de BIOS.
lirc daemon start korrekt, module lirc_mceusb geladen.

irw geeft echter ook al geen sjoege.

Iemand enig idee?
Andere mensen met een nieuwe ASRock waarbij de AB ook niet werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door cyberbird op 19-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Woodski schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:26:
[...]
Weet iemand welk type remote ik op de Harmony moet kiezen voor deze ontvanger ?
Je kunt geen losse remote kiezen:
  • Voeg een device toe: kies voor een Computer -> Microsoft Media Center -> Type (maakt niet uit wat)
  • Dit voegt een PC toe met de bijbehorende MCE (compatible) remote.
  • Daarna kun je een Video activiteit toevoegen op je remote.
Nadeel is wel dat mijn configuratie ook UIT gaat als ik wissel tussen XBMC mode en TV.
En hoe krijg je het voor elkaar voor elkaar dat dat niet gebeurt in deze (stout woord) software.Deze ION fungeert namelijk ook als servertje

cyberbird schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:51:
[...]
lirc daemon start korrekt, module lirc_mceusb geladen.
[...]
Volgens mij moet je MCE versie 2 kiezen: LIRC_MODULE="lirc_mceusb2" in de lirc config.
Zie hier voor een lange en goede uitleg.

[ Voor 21% gewijzigd door HeyDude op 20-11-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Ik wil een asrock 330 ht gaan bestellen als xmbc media player. Ik ga hem eventueel ook inzetten als squeezecenter. Hoe zinvol is het om het geheugen naar 4gb te upgraden? Mav zou iemand met een asrock even zijn geheugen gebruik met xmbc onder linux willen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 10:30
Ik heb de Asrock inmiddels ook draaien. Ik heb er echter nog 1 vraag over. Weet dat dit niet helemaal in dit topic thuis hoort, maar ik waag het toch even, wellicht heeft iemand hetzelfde issue.
Ik heb aan de Asrock een Nanovision UM-740 hangen, dit omdat ik dan de TV niet aan hoef te zetten om Squeezecenter te bedienen, Newsleecher te bekijken en dergelijke, jullie kennen het wel ;) . Ik log ook met RDC in op de Asrock om downloads aan te zetten, ook dat kennen jullie wel ;) . Echter, het volgende is het probleem:
Omdat er geen toetsenbord / muis aan de Asrock hangt, gaat de Nanovision ook niet meer aan nadat ik remote ingelogd ben geweest. Ik heb al geprobeerd om de remote gebruiker af te melden in Windows (in plaats van gewoon RDC af te sluiten). Ook zou je verwachten als je op het schermpje van de Nanovision tikt (het is een touchscreen) dat Windows dit interpreteert als een "muisbeweging" en hij dus het Windows login scherm laat zien, waarna je op de betreffende user kunt klikken. Echter, dit gebeurt niet en ik kom er niet achter waarom niet. Het lijkt erop dat hij het aanraken van het scherm niet als muisbeweging ziet? Dit probleem is er alleen wanneer ik remote ingelogd ben geweest. Wanneer hij op de screensaver springt als ik thuis ben, doet hij het wel gewoon als ik op het scherm tik. Ook wanneer de monitor na een bepaalde tijd uitgaat kan ik hem gewoon weer aantikken en heb ik beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

edm schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:32:
Ik wil een asrock 330 ht gaan bestellen als xmbc media player. Ik ga hem eventueel ook inzetten als squeezecenter. Hoe zinvol is het om het geheugen naar 4gb te upgraden? Mav zou iemand met een asrock even zijn geheugen gebruik met xmbc onder linux willen posten.
Die wil ik ook deze week gaan kopen. Waar ik nog niet uit ben is of ik nou windows+xbmc of linux+xbmc moet kiezen. Ik wil het systeem eigenlijk enkel voor xbmc gebruiken.

Windows 7:
-Makkelijke installatie
-Remote control werkt in Windows WEL
-Flash hardware acceleratie
-Wel mogelijkheid om blu ray af te spelen

Voordelen Linux:
-Gratis os
-Sneller??
-?

Hier zie ik eigenlijk vooral iedereen xbmc icm Ubuntu gebruiken. Kan iemand me zeggen wat daar precies de voordelen van de Ubuntu combo zijn t.o.v. Windows 7?

Is het 100% zeker dat de remote niet werkt in Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Anoniem: 255075 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:42:
[...]

Die wil ik ook deze week gaan kopen. Waar ik nog niet uit ben is of ik nou windows+xbmc of linux+xbmc moet kiezen. Ik wil het systeem eigenlijk enkel voor xbmc gebruiken.

Windows 7:
-Makkelijke installatie

Voordelen Linux:
-Gratis os
-Sneller??
-?

Hier zie ik eigenlijk vooral iedereen xbmc icm Ubuntu gebruiken. Kan iemand me zeggen wat daar precies de voordelen van de Ubuntu combo zijn t.o.v. Windows 7?

Ik heb al maanden een Asrock onder mn plasma en die wordt alleen voor XBMC gebruikt.
Als jij dat ook gaat doen adviceer ik je om XBMC live gewoon op je schijf te installeren. Werkt als een speer.

Je kan , indien je de ruimte niet nodig heb een SSD instoppen.Werkt ook lekker.Vanaf dat ik de power button druk totdat XBMC klaar is duurt ongeveer 25 sec :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Erhnam schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:01:
Is er hier iemand die een ASUS AT3N7A-I heeft en optisch of coax gebruikt?

Bij optisch geluid heeft mijn versterker eigenschap om alle stemmen weg te laten. Ik wil het vanavond of morgen met coax proberen om te zien wat mijn versterker dan doet, maar wellicht hebben andere mensen ook problemen met het geluid van dit bord. Bij andere geluidsbronnen heeft mijn versterker trouwens geen problemen.
Als de stemmen weg zijn, heb je dan niet een instelling fout staan bijv 5.1 en stereo.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
  • Laatst online: 18-06 14:18
xburchartz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:10:
[...]

Waar heb je die info gevonden dat bij de nieuwe Asrock de remote goed met linux werkt?
Volgens dezereview werkt e bijgeleverde remote namelijk niet met XBMC live.
In de review lees ik niet dat iemand de remote werkend heeft met Linux/XBMC.
Ik heb de ASRock 330 HT-BD (second generation), XBMC live erop en de remote werkt idd niet. Gezien de diverse berichten in fora ben ik niet de enige. Ik heb ASRock gemailed t.a.v. een Linux driver voor de remote. en dit "probleem" is bekend. Hieronder de mail van ASRock (ik heb ook een mail naar Nuvoton (fabrikant van de IR chipset) gestuurd maar nog geen reply)

Hello,

We have more requests coming in for this issue. I have asked our HQ in Taiwan to contact the IR controller manufacturer and check if they can provide or create drivers. The IR controller is a Nuvoton W836x7HG.

If you know some skilled Linux programmers that can write drivers, then I can try to bring them in contact with Nuvoton, in case they need any help with that. Please do not put my mail address on some forum, but ask those programmers to contact us via the form on our website that you have also used, using UK or Netherlands as Country. Or you can make the contact. I want to do everything I can to get you and the other Linux users suitable drivers.

It might help if more people also contact Nuvoton directly to ask for such drivers.

Best regards,

ASRock Support

ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 255075 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:42:
[...]

Windows 7:
-Makkelijke installatie

Voordelen Linux:
-Gratis os
-Sneller??
-?

Waarom iedereen hier XBMC met Ubuntu gebruikt? Je zegt het zelf al, ik heb het even voor je onderstreept. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:27:
Waarom iedereen hier XBMC met Ubuntu gebruikt? Je zegt het zelf al, ik heb het even voor je onderstreept. ;)
En dat niet alleen, een XBMC Live CD'tje werkt ook gewoon als je deze er in drukt en media via het netwerk of van je (externe) harde schijf afspeelt, dat zie ik geen enkele Windows versie doen 8) Ook VDPAU is natuurlijk niet verkeerd voor je full HD video's, 1 vinkje zetten en het werkt, geen gekloot met codecs en tig instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Wiethoofd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:47:
[...]

En dat niet alleen, een XBMC Live CD'tje werkt ook gewoon als je deze er in drukt en media via het netwerk of van je (externe) harde schijf afspeelt, dat zie ik geen enkele Windows versie doen 8) Ook VDPAU is natuurlijk niet verkeerd voor je full HD video's, 1 vinkje zetten en het werkt, geen gekloot met codecs en tig instellingen ;)
Precies. De installatie is zoveel keer makkelijker. Daarnaast is Linux een stuk zorgelozer dan Windows.

Maar het grootste voordeel is dat het gratis is, in plaats van minstens 75 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 21-11-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Dit ziet er ook interessant uit:

http://www.guru3d.com/new...r-core-2-duo--nvidia-ion/

AOpen komt met een core 2 duo op een ION chipset. Lijkt een best of both worlds combi te worden. Warmte productie van deze processor schijnt met speciale koeling te worden gemanaged..

Pff keuze wordt er niet makkelijker op.. :(

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Laatst online: 14-04-2021
Mad-X schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:51:
Dit ziet er ook interessant uit:

http://www.guru3d.com/new...r-core-2-duo--nvidia-ion/

AOpen komt met een core 2 duo op een ION chipset. Lijkt een best of both worlds combi te worden. Warmte productie van deze processor schijnt met speciale koeling te worden gemanaged..

Pff keuze wordt er niet makkelijker op.. :(
Het bewuste model lijkt me in ieder geval geen concurent van de ASRock ion330HT-BD!
Hij heeft sowieso geen Blu-ray speler aan boord en men zal zelf een OS, geheugen en interne hardeschijf moeten plaatsen aangezien het een barebone systeem betreft.
Betreffende het "slechts" 5.1 audio geluid is ook niet duidelijk wat voor aansluitingen hiervoor zijn opgenomen. (SPDif, coaxiaal of mini jack's?)
Ook is er schijnbaar geen afstandsbediening bij.
Het enige voordeel is volgens mij dat hij een Core 2 Duo processor heeft i.p.v. een Atom!
Voor mij is de keuze al gemaakt (ASRock ion330HT-BD Black) maar ieder heeft natuurlijk andere eisen betreffende de specs.

En betreffende de XXODD Fiono 330 dit is een prachtig klein systeempje alleen vind ik de antenne aan de achterzijde een beetje afbreuk aan het geheel doen. Bij de Asrock is voor een mooiere wijze gekozen om de antenne intern en dus uit zicht te houden. Zeker voor zo'n design modelletje als de xxodd is dit een beetje jammer maar misschien kun je de antenne een kwartslag draaien zodat hij niet omhoog maar naar de zijkant achter de xxodd wijst... Hierdoor zal de ontvangst waarschijnlijk wel iets minder worden.
Ook vind ik het jammer dat de xxodd geen interne CD/DVD of Blu-ray speler heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door erkani101 op 23-11-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

(nog) een vraag over gebruik van een ASRock 330 systeem voor andere toepassingen dan alleen mediacenter:

hoe bruikbaar is zo'n systeem voor internetten, email, simpel office en fotobewerking? Ik gebruikte tot voor kort een Gigabyte mini-PC met 2.4 GHz P4-celeron, Intel945 onboard graphics, 1 GB RAM en WinXP. Niet zo snel, maar ook bijv. Photoshop CS2 werkte daarop voor mij nog acceptabel.
Helaas is het mainboard ineens gaar, ik zoek dus een vervanger en de AS330 lijkt een moderne versie van mijn eerdere systeem. Kan ik minstens dezelfde prestaties verwachten, of is dat te optimistisch? Het is bedoeld als tijdelijke oplossing, en dan volgend jaar gebruiken als mediacenter etc. plus een echte fotobewerkings-PC erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mad-X schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:51:
Raar eigenlijk dat ze een Core 2 Duo nemen en geen Celeron of Pentium Dual Core? Of is het een mobile C2D zoals in de Mac Mini? (edit: ah ze bedoelen volgens mijn gewoon dat er een S775 in zit)
hoe bruikbaar is zo'n systeem voor internetten, email, simpel office en fotobewerking?
Een Atom 330 is qua cpu performance vergelijkbaar met een (single core) 3 GHz P4 of 2 GHz Athlon 64 van drie jaar terug. Daar was destijds al prima Vista mee te draaien, dus je gaat er iets op vooruit. Maar waar je echt mee vooruit gaat is 4 GB RAM erin.

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 23-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 310184 schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:35:
(nog) een vraag over gebruik van een ASRock 330 systeem voor andere toepassingen dan alleen mediacenter:

hoe bruikbaar is zo'n systeem voor internetten, email, simpel office en fotobewerking? Ik gebruikte tot voor kort een Gigabyte mini-PC met 2.4 GHz P4-celeron, Intel945 onboard graphics, 1 GB RAM en WinXP. Niet zo snel, maar ook bijv. Photoshop CS2 werkte daarop voor mij nog acceptabel.
Helaas is het mainboard ineens gaar, ik zoek dus een vervanger en de AS330 lijkt een moderne versie van mijn eerdere systeem. Kan ik minstens dezelfde prestaties verwachten, of is dat te optimistisch? Het is bedoeld als tijdelijke oplossing, en dan volgend jaar gebruiken als mediacenter etc. plus een echte fotobewerkings-PC erbij.
Ik kan niet helemaal dezelfde benchmarkvergelijking vinden, maar het geeft wel een indruk. De Celeron is iets krachtiger. De Atom in de Asrock kun je nog wel iets overklokken.

http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=91&p2=72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Die Celeron uit de Anandtech benchmark is een Core 2 Duo/Conroe-based Celeron 440, geen P4-based Celeron, die waren echt stukken trager. deze vergelijking is handiger: pak grofweg 70% van de score van die Pentium 4. Deze benchmark lijst is er ook nog. Er is altijd veel discussie over PassMark (is een optelsom van verschillende benches) maar het geeft wel een idee.

[ Voor 84% gewijzigd door Dreamvoid op 23-11-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, dan is die AS330 voor mij zeker een vooruitgang. Het nieuwe AOpen systeem klinkt ook aantrekkelijk met die snellere processor, dus misschien nog even afwachten tot prijs en levertijd daarvan bekend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
Is het jullie ook opgevallen dat de ION330-HT-BD vandaag in prijs is gedaald, van 375,- naar 320,-
Dat is een mooi goedkoop blueray mediaspelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
313,78 zelfs. Dan lijkt me de normale HT versie met 305 euro in verhouding weer relatief duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Laatst online: 14-04-2021
Tito129 schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:48:
Is het jullie ook opgevallen dat de ION330-HT-BD vandaag in prijs is gedaald, van 375,- naar 320,-
Dat is een mooi goedkoop blueray mediaspelertje!
Pas op (en goed lezen bij de spec's) dit betreft een barebone system dus zonder geheugen en harde schijf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246966

erkani101 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:07:
[...]

Pas op (en goed lezen bij de spec's) dit betreft een barebone system dus zonder geheugen en harde schijf! ;)
Idd goed opletten!!
Bij Azerty is het de barebone voor €313,78.
Bij de wlanshop voor €319,- is de versie mét 2GB ram en 320 GB hard disk ;)

edit: niet onbelangrijk, bij de wlanshop is de verzending ook nog eens gratis en in totaal goedkoper dan bij Azerty :9

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 246966 op 23-11-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 246966 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:18:
[...]

Idd goed opletten!!
Bij Azerty is het de barebone voor €313,78.
Bij de wlanshop voor €319,- is de versie mét 2GB ram en 320 GB hard disk ;)

edit: niet onbelangrijk, bij de wlanshop is de verzending ook nog eens gratis en in totaal goedkoper dan bij Azerty :9
Idd, Maar dan vraag ik me toch af, waarom ineens die prijsdrop. zou er wat mis zijn met deze serie..

zijn idd veel BB systemen, net of ze verkeerd in de shops staan..

[ Voor 6% gewijzigd door Tito129 op 23-11-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is het type ION330-HT-BD-BB compleet met alle noodzakelijke hardware? Volgens mij slaat die BB op het einde van het typenummer op BareBone? Als dit zo is dan hebben ze bij wlan shop de verkeerde specificaties onder het artikel staan en betreft het niet de "volledige" versie. Even opletten dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246966

hardware-lover schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:07:
Is het type ION330-HT-BD-BB compleet met alle noodzakelijke hardware? Volgens mij slaat die BB op het einde van het typenummer op BareBone? Als dit zo is dan hebben ze bij wlan shop de verkeerde specificaties onder het artikel staan en betreft het niet de "volledige" versie. Even opletten dus.
Nu zie ik het ook, dat was me nog niet opgevallen. :$
Zoals ik ook van te voren heb gedaan, de shop mailen welke versie het precies is en hopelijk zullen ze ook fouten corrigeren mits die er zijn.(in mijn geval gemaild welke PoV versie het betrof)

edit: op de site van Asrock kan ik niet eens een BareBone zonder memory/hdd vinden, kijk ik er overheen of bestaat die niet? :S

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 246966 op 23-11-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
Ik heb net een barebone 330HT gekocht. Ik heb hier 2 500GB HDD's bij gekocht, maar zitten hier ook alle kabeltjes etc. bij om deze te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 21:52
Ik zag ook die prijsdaling en heb een change verzoek ingeziend voor de pricewatch om de volgende typenummers te verwijderen:

ION330HT-BD-B
ION330-HT-BD-BB

Dit zijn barebone edities!

Eigenlijk zouden deze thuis horen in een nieuw product maar weet niet hoe je die kan aanmaken in Pricewatch... 8)7

System specs | Asus B202 Black as thin client

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadHost schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:35:
maar weet niet hoe je die kan aanmaken in Pricewatch... 8)7
http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct << Nieuw product toevoegen ;) Leef je uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier nog wat nuttige informatie voor mensen, zoals ik, opzoek zijn naar een ION MB met 2 ethernet aansluitigen.

Ik heb point of view gemaild of er een type komt met 2 ethernet aansluitingen. En dit was hun reactie.
Hi, Mr. van Dorst,

For your reference, you may try USB 2.0 Gigabit Ethernet Adapter or WIFY MINI-PCIE CARD.
Hope it can get improved.

Or, you may consider our new version with 2 LAN ON BOARD PINEVIEW M/B by coming January.

Any quesiton, pls feel free to contact us, thanks.

Irene
In januari 2010 komt er een.

Ik hoop dat tie eerder komt.
Ik wil graag een ION MB als media server. En ik wil hem ook als router gebruiken.
Zo'n combinatie heb ik nu ook staan alleen wat ouder.

----------------- EDIT ------
Als ik zo kijk naar de nieuws berichten over de PINEVIEW.
Dan lijk me dit geen echte concurrent voor de ION.
Op het gebied van multimedia.

[ Voor 10% gewijzigd door vDorst op 24-11-2009 14:24 . Reden: Extra commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Meer informatie over de nieuwe AOpen GP7A staat nu ook op de Nederlandse site van AOpen.

http://www.aopen.nl/produ...gr=74&Auno=3014&mdstl=343

Schijnbaar komen er 2 versies BB: de GP7A-HD met DVD speler en de GP7A-U zonder speler.

Ben erg benieuwd naar de prijs van dit systeem. :9

Edit: Schijnbaar slapende honden wakker gemaakt bij Aopen. Had ze n.l. gebeld voor de levertijd en de prijs van dit systeem. Ze zouden mij terugbellen. Zie nu dat de GP7A niet meer op de NL site staat.. :(

[ Voor 25% gewijzigd door Mad-X op 25-11-2009 15:36 ]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
Hier wat prijsinformatie:

http://www.hardware.info/...iniPC_GP7AHD_91M01010120/

Maar wat heeft deze minder dan de Asrock (Nog geen processor, hdd en geheugen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Zaterdag mijn Asrock 330HT-BD ontvangen. Allereerst een 2e hdd van 500gb bijgeplaatst. Dit lukte met een beetje geduld wel. Het is een behoorlijk gepruts, de ruimte is echt heel beperkt. Er zaten een extra SATA kabeltje en 4 schroefjes in de doos. Vervolgens gestart en Windows 7 geinstalleerd. Geluidsniveau van de fan is aan de hoge kant, dat valt toch een beetje tegen. Daar ga ik nog wat aan doen.
Nog lang niet alles uitgeprobeerd. DVD speelt prima af met WMP of KMplayer. Blu-Ray schijfjes heb ik niet. DivX, mkv en Xvid gaat allemaal goed. MP3's speel ik af met Winamp via een 7" LCD van Samsung. Geluid is prima. WiFi nog niet getest(staat nog uit in BIOS) Remote werkt redelijk, is alleen goed bruikbaar met WMC. Ik wil echt naar XBMC zodra ik tijd heb.
Mijn probleempje is misschien een beetje off-topic:
De Asrock zit in mijn bekabeld netwerk met een tweede(Vista) en een derde(Win7) PC. Ik kreeg de gedeelde partities van de Asrock alleen zichtbaar op de andere PC's als ik de Gast-account activeerde op de Asrock. Het activeren van de gast-account houdt wel in dat de Asrock niet langer doorstart naar het bureaublad. Je moet nu eerst een gebruiker kiezen.(ik of gast) Omdat ik heel vaak alleen maar MP3's wil spelen, wil ik niet de plasma aanzetten, maar alleen de kleine 7" LCD, waar Winamp zichtbaar wordt met opstarten. Dat lukte dus prima voor de gast-account. Alleen had ik toen geen goed netwerk.
Hoe krijg ik Windows 7 zo ver, dat hij doorstart naar het bureaublad. Ik vond iets met: Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

generator schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:11:

Maar wat heeft deze minder dan de Asrock (Nog geen processor, hdd en geheugen?)
inderdaad, als de informatie van de vermelde leveranciers klopt (vrij grote prijsverschillen...) dan moet je nog veel toevoegen voordat je iets hebt dat vergelijkbaar is met de AS330 basissystemen. Alleen de benodigde cpu kost al bijna evenveel als de goedkoopste AS330 barebone, een kompleet systeem wordt ruim 2x zo duur.

De verwachte leverdatum van 8 december, is een hele verbetering vergeleken met 'voorlopig alleen in Japan' van vorige week. Lijkt me een heel mooi systeem, maar ik zou liever een komplete set zien met alles erin en Win7 erop (voor een goede prijs, uiteraard). Ik kan helaas van mijn vorige (gecrashte) PC bijna niks meer gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Arfman

Drome!

hanhub schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:22:
Hoe krijg ik Windows 7 zo ver, dat hij doorstart naar het bureaublad. Ik vond iets met: Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2, maar dat werkt niet.
Start -> Uitvoeren -> netplwiz :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
In deel 2 is de Anysee digitale kabeltuner i.c.m. een Atom/ION aan de orde geweest. Onlangs heeft Anysee.nl een document gepubliceerd waarin o.a. te lezen is dat Anysee geen ondersteuning geeft als de Anysee i.c.m. met een Atom systeem wordt gebruikt.

Inmiddels gebruik ik de nettop ASRock 330 als desktop vervanger (W7/32 bit) en PVR (Anysee E30C) voor uitsluitend de SD kanalen (Ziggo). HD Live encrypted is een te zware belasting voor de dual core atom (stotteren van beelden/geluid en vrijwel 100% CPU belasting).

Naast de triviale desktop taken (surfen, mailen, etc,) wordt gedurende TVSD recording, file conversie (wtv naar dvr-ms) en verwijderen van reclames uit films (comskip), de CPU nauwelijks zwaarder belast dan gemiddeld 50-55%. De Atom N330/ION i.c.m. Anysee E30C SD (encrypted) is m.i. een werkbare combinatie, HD encrypted echter niet. Dat Anysee Atom niet ondersteunt heb ik begrip. Wellicht dat Anysee t.z.t. SD/Atom wel gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 17:48
wsmaal schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:54:
In deel 2 is de Anysee digitale kabeltuner i.c.m. een Atom/ION aan de orde geweest. Onlangs heeft Anysee.nl een document gepubliceerd waarin o.a. te lezen is dat Anysee geen ondersteuning geeft als de Anysee i.c.m. met een Atom systeem wordt gebruikt.
Goed dat je dit even vermeld voor de degenen die een al naar mijn mening overprice-de anysee aankoop overwegen en support belangrijk vinden. Maar wil toch niet onvermeld laten dat het afspelen met HD ziggo content met Anysee E30 TC Plus op een ASUS AT3N7A-I met Ubuntu Karmic en eerder met Jaunty prima werkt. 5 a 10% cpu. De interne kaartlezer op de anysee is overigens niet bruikbaar, voor de ziggo smartcard gebruik ik nu een smargo usb reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Afspelen van HD content op een Atom/ION is geen enkel probleem, opnemen daarentegen wel. De Anysee heeft een softcam, waardoor de CPU de DVB-C signalen moet decrypten, hetgeen voor HD content te veel gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Laatst online: 30-08-2024
wsmaal schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:05:
Afspelen van HD content op een Atom/ION is geen enkel probleem, opnemen daarentegen wel. De Anysee heeft een softcam, waardoor de CPU de DVB-C signalen moet decrypten, hetgeen voor HD content te veel gevraagd is.
Vreemd, daar ik normaal EuroSport/Ned1/2/3 HD kan kijken via de AnySee. CPU load is zo'n 20% bij Ned 1 HD (niet gecodeerd) en 67% bij de andere HD zenders (50% CPU load voor non-HD encrypted zenders). CPU draait wel op 2Ghz i.p.v. 1.6Ghz. Ik snap de verhalen niet zo dat het niet zou gaan, zelfde verhalen lees ik ook op FireDTV forum. Ik draai gewoon Windows 7 32-bit zonder extra codecs.

Ik heb zelfs al een 2e AnySee besteld om te kijken of ie een dual-tuner opstelling kan trekken (als de driver er is), weliswaar alleen voor SD content denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door JePe op 24-11-2009 19:20 ]

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
JePe schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:18:
[...]
Vreemd, daar ik normaal EuroSport/Ned1/2/3 HD kan kijken via de AnySee. CPU load is zo'n 20% bij Ned 1 HD (niet gecodeerd) en 67% bij de andere HD zenders (50% CPU load voor non-HD encrypted zenders). CPU draait wel op 2Ghz i.p.v. 1.6Ghz.
Mijn CPU draait default 1.6Ghz. Kennelijk is 2Ghz voor HDTV (net) voldoende. Anysee gaat uit van Intel Core 2 Duo or AMD Athlon X2 Dual-Core with at least 3.0GHZ or Higher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Ga er niet al te veel woorden aan wijden maar nogmaals HD encryptie gaat prima hoor. shots zeggen genoeg (screenshots zelf zorgt ook nog nog voor een paar cycles omdat het bmp lappen van 5/6 MB zijn.

NED3 HD encrypted
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1267904/screenshot016.jpeg

NED1 HD FTA
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1267904/screenshot017.jpeg

Voor de liefhebbers dit is xbmc met pvr-testing branch (VDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Laatst online: 30-08-2024
drikus schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:08:
Ga er niet al te veel woorden aan wijden maar nogmaals HD encryptie gaat prima hoor. shots zeggen genoeg (screenshots zelf zorgt ook nog nog voor een paar cycles omdat het bmp lappen van 5/6 MB zijn.

Voor de liefhebbers dit is xbmc met pvr-testing branch (VDR)
Hmmm, jummie, heb je een link voor me hoe ik dit zelf eens kan proberen? XBMC is subliem, ik wacht echter nog steeds op TV functionaliteit (schijnt er dus al te zijn, wist ik niet).

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
JePe schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:18:
[...]

Hmmm, jummie, heb je een link voor me hoe ik dit zelf eens kan proberen? XBMC is subliem, ik wacht echter nog steeds op TV functionaliteit (schijnt er dus al te zijn, wist ik niet).
We moeten het wel on topic houden hoor maar, let wel tis nog steeds pvr-testing branch maar het is nu redelijk bruikbaar, ene digten heeft op het sat4all forum een prima start post gemaakt die je snel op weg helpt. Deze blog post is ook goed voor het overzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door drikus op 24-11-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
JePe schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:18:
[...]

Vreemd, daar ik normaal EuroSport/Ned1/2/3 HD kan kijken via de AnySee. CPU load is zo'n 20% bij Ned 1 HD (niet gecodeerd) en 67% bij de andere HD zenders (50% CPU load voor non-HD encrypted zenders). CPU draait wel op 2Ghz i.p.v. 1.6Ghz. Ik snap de verhalen niet zo dat het niet zou gaan, zelfde verhalen lees ik ook op FireDTV forum. Ik draai gewoon Windows 7 32-bit zonder extra codecs.
Ik vind het ook raar dat die decryptie zoveel cpu cycles vreet - de decryptie algoritmes in HDTV (MediaGuard, etc) zijn helemaal niet complex en zouden hooguit een paar procent belasting moeten geven (zoals uit dat XBMC screenshot ook blijkt trouwens). Gooi er een shader via CUDA/OpenCL tegenaan en het moet helemaal met 2 vingers in de neus kunnen. Werk aan de winkel voor de Anysee softcam/driver devs?

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 24-11-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hoeft niet, de barebone-versies van de Asrock Ion 330 staan er al een weekje in:
pricewatch: Asrock ION 330 Pro
pricewatch: Asrock ION 330HT-BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik zit overigens nog een beetje te dubben tussen een Aspire Revo R3610 (4GB, 500GB, W7, 390 euro) en dit setje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec ISK 300-65€ 59,44€ 59,44
1Intel Celeron E3200€ 36,37€ 36,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10004GK€ 61,50€ 61,50
1Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT€ 44,15€ 44,15
1Zotac 9300-ITX WiFi€ 113,42€ 113,42
ImporterenTotaal€ 392,65

Doel is een 'pure' HTPC om icm een pricewatch: Anysee E30S2 als sat-ontvanger/PVR te fungeren. Die Celeron loopt rondjes rond de Atom 330 (zit zelfs dichtbij een X2 240), is even zuinig in idle, en dat voor bijna exact hetzelfde geld. Nadeel: minder mooie behuizing en iets hoger piekverbruik (Atom 12W vs Celeron 20W, dus zeg maar 10W extra uit de muur als er hard gewerkt moet worden). Ik wil best een AMD setup overwegen (al lever je dan de Linux en Hackintosh optie in), maar waar blijven toch de mITX bordjes met 785G?

Waarom zou ik eigenlijk nog een Atom/ION overwegen? Waar denk ik verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 24-11-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dreamvoid schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:42:

Waarom zou ik eigenlijk nog een Atom/ION overwegen? Waar denk ik verkeerd?
Je doet niets verkeerd maar je bent nu wel 390 euro kwijt. De ASrock 330 komt uit op zo'n 260. Dat is dan zo'n 50% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 13:00

tismij

???

knakworst schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:26:
[...]

Je doet niets verkeerd maar je bent nu wel 390 euro kwijt. De ASrock 330 komt uit op zo'n 260. Dat is dan zo'n 50% extra.
niet helemaal, er is 77,- meegeteld voor windows 7 en die krijg je met de asrock niet, ook zit er 4Gb geheugen in en geen 2Gb, daarintegen zit er weer geen dvd-brander in die de asrock weer wel heeft.
Is gewoon een ander concept denk ik, de asrock is makkelijk en compleet, het systeem dat je los samengesteld hebt moet je zelf in elkaar zetten en verbruikt iets meer stroom.
Kortom makkelijk en snel klaar is de asrock, minder makkelijk maar wel krachtiger is het andere systeem.
Moet er wel bij zetten dat je waarschijnlijk beter af bent met het andere systeem als je sateliet erbij wil doen, gewoon meer CPU reserve met de celeron die je met de atom niet hebt.

Zelf heb ik ook enorm lang getwijfeld of ik niet liever een 9300-itx systeem wilde en heb uiteindelijk alleen maar voor de asrock gekozen om ik nu snel klaar wilde zijn.
Zodra ik meer tijd heb stel ik ook een nieuw systeempje samen (dan ook voor sateliet ontvangst) en dan doe ik de asrock weer weg (of zet hem boven), het blijft een super mediaspeler waar geen popcornhour tegen op kan vind ik :)
Voortijds ga ik wel eens testen met de usb anysee, kijken hoe goed dat werkt met die asrock, die wil ik uiteindelijk toch hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door tismij op 25-11-2009 09:42 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad-X schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:28:
Meer informatie over de nieuwe AOpen GP7A staat nu ook op de Nederlandse site van AOpen.

http://www.aopen.nl/produ...gr=74&Auno=3014&mdstl=343

Schijnbaar komen er 2 versies BB: de GP7A-HD met DVD speler en de GP7A-U zonder speler.
De GP7A lijkt vandaag alweer verdwenen van de website, er staan nu alleen nog maar mini barebones zonder Ion chipset. Zou dit model dan voorlopig toch alleen voor de Japanse markt zijn? De leverdatum bij de leveranciers is ook alweer verdwenen (handig, al dat automatisch doorlinken van gegevens - het ziet er betrouwbaar uit maar ondertussen ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328826

Vraagje voor de ION/ ASrock ION 330 gebruikers: hoe presteert zo'n 9300/9400 IGP nu in games? Ik wil namelijk heel graag een klein machientje bouwen/kopen als HTPC voor in de woonkamer, maar ik wil er eigenlijk ook wel op kunnen PES'sen. Wellicht dat de Atom dan de bottleneck gaat worden, maar wie heeft er daadwerkelijk geprobeerd op zo'n ION/9300 systeempje te gamen?

Wat dat betreft zit ik echt te wachten op ION2, meer grafische power en je kunt er waarschijnlijk zelf een 775 processor op schroeven. Volgens mij heb je dan met een leuke Pentium-Dualcore aardig wat rekenkracht in huis, terwijl die dingen niet echt warm worden.

En heeft iemand nog een mooie suggestie voor een ASrock ION look-alike-behuizing? De meeste mini-ITX kastjes die ik kan vinden zijn of groter, of duurder (Psile) of hebben geen DVD/BluRay slot. De Aopen S120a komt nog wel het dichtst in de buurt, maar daar moet je dan weer extra lagen opzetten.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.