Nog een vraag; ik heb dus een ZyXEL NWD-270N Wireless N-lite USB Adapter gekocht. Nieuwste drivers van Windows geinstalleerd (hij is gebaseerd op RALINK). De snelheid is echter bedroevend. Haalt downloadsnelheden van 10mbps, terwijl ik normaal gesproken 30 haal (met PCI wireless N en bedraad). Toen mijn laptop als networkbridge fungeerde haalde ik ook gewoon 30mbps met een crosskabel.
Zijn er instellingen die ik kan veranderen waardoor het eventueel sneller zou moeten kunnen gaan? Dit is namelijk erg teleurstellend.
Edit: Haal nu ongeveer 14mbps nadat ik hem in een andere USB port heb gedaan. Als ik de router op enkel Wireless-N zet, kan die niet eens connecten, het is toch echt een Wireless N stick (150mbps)
1) dit is een gare USB adapter
2) alle USB adapters zijn traag?
Edit2: kan nu met de Zyxcel (verouderde) driver wel connecten naar Wireless N. Haalt echter maar 65mbps en download niet sneller dan 1400kb/sec. Dit hoort dus 2800kb/sec te zijn. Ik ga nu de drivers van RALINK zelf proberen te vinden/installeren, misschien dat het helpt.
Edit3: Nieuwste Ralink drivers geinstalleerd, inclusief de console. Met deze nieuwste drivers gaat hij niet hoger dan 54MBPS (G dus) en haal ik ook maar rond de 1500kb/sec. Signaal ontvangst is rond de 90% en kwaliteit is rond de 50%. Wat ik tot nu toe ook doe, ik haal niet hoger dan 1550kb/sec met Usenet, en dit hoort dus rond de 2800kb/sec te liggen. Deze nieuwe driver kan echter niet connecten als de router in exclusieve Wireless N mode draait (dat doe ik normaal sowieso niet i.v.m. iphone, maar dat terzijde)
Of ik het nu in Wireless N heb draaien, of niet, maakt voor de snelheid van het internet niet uit.
Ik heb TXpower op 100% gezet, gaming/multimediamode op aan gezet in de gevanceerde instellingen. Word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd
Edit4:
OPGELOST:
Het blijkt gewoon dat het bereik niet al te best is van dat ding

heb nu met een twee USB verlengkabels in m'n USB hub de USB stick onder m'n bed weten te leggen (router staat een verdieping daaronder). Haal nu gewoon 3150kb/sec stabiel in Wireless-N mode. Het is een beetje een hakkietakkie oplossing, maar mijn snelheid is in ieder geval perfect op deze manier. Is nu zelfs sneller dan m'n main PC die maar 2800kb/sec haalt.
Enige nadeel vind ik dat hij in m'n USB hub zit, maar anderzijds, de infrarood ontvanger verbuikt vrijwel niets, dus zal er geen snelheidsissues door ervaren. En multiple USB verlengkabels en dan ook nog eens een hub klinkt niet echt alsof dit optimaal gaat werken. We zullen zien in de toekomst.
[
Voor 77% gewijzigd door
Dannydekr op 10-11-2009 19:57
]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.