[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.091 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey;

Bedankt voor je reactie.
Ik ken de sites inderdaad, en wil ook voor een linux install gaan, maar zie door de bomen het bos niet meer...

Ik wil hem alleen voor XBMC gaan gebruiken, niets anders... is zo een live-cd install dan de uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Absoluut :-). Zeker met een ION systeem gaat dat gewoon goed draaien. Voor tweaks hierop is dus www.xbmcfreak.nl een uitkomst voor nuttige HOWTO's.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ AXNcore, in de mini FAQ in de topicstart had je je antwoord ook al gevonden, daar staat het wel iets algemener, maar het komt op hetzelfde neer.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me eens goed inlezen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Is het op een PoV board mogelijk om Dual channel geheugen te draaien ipv 1x 2GB?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wooldoor schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:00:
Is het op een PoV board mogelijk om Dual channel geheugen te draaien ipv 1x 2GB?
Als een moederbord 2 geheugensloten heeft is het inderdaad mogelijk om dual channel te draaien tenzij specifiek vermeldt wordt dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Toch wat problemen met mijn Asrock ION 330...

Lijkt er op dat wanneer mijn systeem inactief is voor bijvoorbeeld een uur (standby heb ik uitstaan i.v.m. soms lange downloads). Dat Windows 7 gewoon helemaal vastslaat. Dit merkte ik o.a. in XBMC toen ik na 30 minuten gepauzeerds te hebben verder wou kijken naar mijn film, de ION na 1 minuut helemaal vast zat.

Ik dacht dat het misschien door de overclock kwam, wat dus niet zo is, want ik heb het teruggeclockt. Ik merk dat wanneer ik Windows een tijd niet gebruik (maar dat die wel aanstaat) de ION ook vastslaat. Ik kan dan de muis nog bewegen, de cursor beweegt dan. Hierna slaat het gehele systeem vast en moet ik dus een hardreset doen..

Ik heb alle laatste NVIDIA drivers en alle hardware devices zijn up to date. Heb tevens de laatste bios (1.6)..

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik zie dus geen BSOD of enige error reporting.

Overigens, zolang ik het systeem blijf gebruiken is er niets aan de hand. Gisteren probleemloos van 6 uur 's avonds tot 11 uur 's avonds series gekeken.

edit: ik heb de powersettings aangepast. Misschien dat het kwam doordat de HDD in powermode gaat na 20minuten, en dat de ION hier problemen mee heeft. Heb dit naar 120minuten verzet. Ben benieuwd of het werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Dannydekr op 09-11-2009 18:21 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dannydeman schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:16:
Toch wat problemen met mijn Asrock ION 330...
...
Ik merk dat wanneer ik Windows een tijd niet gebruik (maar dat die wel aanstaat) de ION ook vastslaat. Ik kan dan de muis nog bewegen, de cursor beweegt dan. Hierna slaat het gehele systeem vast en moet ik dus een hardreset doen..

Ik heb alle laatste NVIDIA drivers en alle hardware devices zijn up to date. Heb tevens de laatste bios (1.6)..
...
He, dat probleem ken ik. Ik heb het ook een aantal keren met mijn Acer R3610 gehad. Heb hem een aantal keren hard gereset, maar ook eens gewoon een kwartier laten staan: toen reageerde Windows weer. Waar het aan ligt? Geen idee.

[ Voor 36% gewijzigd door BamSlam_ op 09-11-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MythTV 0.22 is gereleased, met o.a. VDPAU en DVB-S2 ondersteuning! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik vindt de Asrock 330 teveel lawaai maken. Volgens mij is het bij mij de 50x50 fan.

Ik heb hem open gehad. Er zitten in:
50x50x20mm
Y.S. Tech
DC Brushless Fan
FD 125020ML
DC 12V 0.10A

en een:
30x30x10
Y.S. Tech
DC Brushless Fan
FD 123010LS
DC121V 0.07A

Op internet geen exacte info te vinden, maar wat in de buurt komt is te vinden op:
http://www.ystech.com.tw/frameset/index-frameset.htm

Ik zit nu te twijfelen tussen:
Recom ventilator Yellow Blade ( 50x50x10mm ) 19dBa
Fractal Design Fan Silent Series 50mm retail 19dBA
http://www.aquatuning.nl/...vhnr19lpfo9lq7j6bc2uu7337

dan nog 2 keer: GELID Fan Speed Controller manual RPM control (kleiner dan de zalman Fan Mate2)
http://www.aquatuning.nl/...r-manual-RPM-control.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
Ik heb laatst een PoV nvidia Ion moederbord gekocht, en ik krijg het niet voor elkaar om full HD content af te spelen.

Ik heb windows geinstalleerd, alle drivers, en de goede codecs. Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om 1080p content vloeiend af te spelen, en zelfs 720 loopt niet echt lekker. De framerate blijft bij MKV zelfs onder de 10 fps, en mijn CPU heeft een load van meer dan 70%.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? of moet ik toch echt linux installeren met XBMC om full hd af te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joren90 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:32:
Ik heb windows geinstalleerd, alle drivers, en de goede codecs. Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om 1080p content vloeiend af te spelen.
Misschien wel handig om te vermelden welke codecs je geïnstalleerd hebt, met CoreAVC en dan CUDA ingeschakeld met de juiste nvidia drivers moet prima in Windows Media Player 12 720p en 1080p af te spelen zijn. En dan niet zeggen dat je niet in WMP af wilt spelen, maar als het daarin soepel speelt moet het in andere mediaspelers ook willen.

Verder is het ook handig om ffdshow codec te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik ben ook aan het twijfelen over een Ion systeempje.
Momenteel heb ik een XP5000+ met 4GB ram en Windows 7 MCE. Alles draait, maar soms hapert het systeem. Het is nog een oud moederbord en heeft geen hardwarematige gpu ondersteuning. Een nieuw mobo kopen kost mij ook al snel 50 Euro, en ik blijf met die grote kast zitten.
Ik zou dus zo'n Ion systeempje willen kopen, maar zit met een aantal vragen;
Ik wil liefst W7 gebruiken met Media Center en Media browser. Mijn films staan op 2 NAS systemen. Kan ik W7 media center vlot krijgen met subs (vooral 1080p mkv's en HDWMV's).
Gaan wmv's ook DTS doorgeven? Ik heb met mijn huidige chipset problemen om DTS uit HDWMV's te halen, en moet daarvoor een pak omwegen doen.
Ik wil niet naar linux, want ik wil het systeem ook gebruiken om te downloaden van newsgroupen. Ik ken niks van linux dus newsreaders onder linux zijn voor mij een no go. Een dual boot setup is ook niks, want hij hangt rechtstreeks aan de tv zonder keyboard. Zo kan ik niet selecteren welk besturingssysteem ik wil dualbooten. Tenzij iemand hier iets op weet?
Verder vraag ik me af waarom er zo weinig zelfbouwers zijn? De ZOTAC ION ITX F-E heeft bv wireless N, en een vrij pci-e slot voor een tv tuner. Steek dat in een JCP MI 102 (http://xi0.info/img/5376/...sures-home-and_5376_1.jpg) en je hebt toch een mooi systeem?
Met een ASUS AT3N7A-I kom je zelfs nog 40 euro goedkoper uit als je het wireless gedeelte laat vallen? Dan kan je tenminste een tv tuner gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

Pluppie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 02:04:
Ik ben ook aan het twijfelen over een Ion systeempje.
Momenteel heb ik een XP5000+ met 4GB ram en Windows 7 MCE. Alles draait, maar soms hapert het systeem. Het is nog een oud moederbord en heeft geen hardwarematige gpu ondersteuning. Een nieuw mobo kopen kost mij ook al snel 50 Euro, en ik blijf met die grote kast zitten.
Ik zou dus zo'n Ion systeempje willen kopen, maar zit met een aantal vragen;
Ik wil liefst W7 gebruiken met Media Center en Media browser. Mijn films staan op 2 NAS systemen. Kan ik W7 media center vlot krijgen met subs (vooral 1080p mkv's en HDWMV's).
Gaan wmv's ook DTS doorgeven? Ik heb met mijn huidige chipset problemen om DTS uit HDWMV's te halen, en moet daarvoor een pak omwegen doen.
Ik wil niet naar linux, want ik wil het systeem ook gebruiken om te downloaden van newsgroupen. Ik ken niks van linux dus newsreaders onder linux zijn voor mij een no go. Een dual boot setup is ook niks, want hij hangt rechtstreeks aan de tv zonder keyboard. Zo kan ik niet selecteren welk besturingssysteem ik wil dualbooten. Tenzij iemand hier iets op weet?
Verder vraag ik me af waarom er zo weinig zelfbouwers zijn? De ZOTAC ION ITX F-E heeft bv wireless N, en een vrij pci-e slot voor een tv tuner. Steek dat in een JCP MI 102 (http://xi0.info/img/5376/...sures-home-and_5376_1.jpg) en je hebt toch een mooi systeem?
Met een ASUS AT3N7A-I kom je zelfs nog 40 euro goedkoper uit als je het wireless gedeelte laat vallen? Dan kan je tenminste een tv tuner gebruiken.
Ik heb windows 7 geinstalleerd en xbmc op USB, usb erin en hij boot xbmc, usb er niet in en hij boot windows, geen TV nodig :)
Uit alles wat ik heb gelezen en zelf heb geprobeerd werkt xbmc gewoon het snelste en makkelijkste als mediaspeler, windows is dan voor mij weer makkelijk om kindersoftware te gebruiken zodat de kids op de grote TV spelletjes kunnen doen (moet zeggen dat bubbleshooter op een 42" plasma best grappig is :) ).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een Asrock ION330 aangeschaft, en nu al erg tevreden over.

XBMC Live erop geinstalleerd, met dus een minimale Ubuntu install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
En hoe gaat de 802.11n met 1080p? Ik heb een 802.11n router, trekt de wireless het om fullhd te streamen?
Dat zou super zijn, dan neem ik het bakje en zet ik het in de keuken of slaapkamer zonder met ethernet kabels te zitten sukkelen.
Welke usb wireless 802.11n keys zijn ondersteund onder xbmc? Of kan ik ook gewoon Win7 MCE vlotjes draaien met subs icm CoreAVC en elke cheapo usb key gebruiken? Ik lees hier dubbele reacties. De ene zegt dat subs en CoreAVC geen prob zijn, de andere zegt van wel...
Welk IR kan je gebruiken? Ik heb een Windows MCE remote, maar da's zo'n grote bak. Bestaat er geen mini receivertje dat je gewoon kan plakken aan de zijkant van de case en bijna niet opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:19:
Gister een Asrock ION330 aangeschaft, en nu al erg tevreden over.

XBMC Live erop geinstalleerd, met dus een minimale Ubuntu install.
Idem voor mij, alleen heb ik een volledige ubuntu instal gedaan, en daar XBMC op geinstaleerd. Ging makkelijker als verwacht, alleen mijn wireless pikt hij nog niet.
USB netwerkkaart met de RTL8781L chipset. Hij ziet het netwerk wel, logt ook netjes in en krijgt via dhcp keurig een ip, maar internet werkt niet. Ook een simpele ping naar de router faalt. Hier moet ik nog eens wat tijd in steken. Voorlopig maar bedraad aangesloten.

Maar XBMC werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Pluppie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:17:
En hoe gaat de 802.11n met 1080p? Ik heb een 802.11n router, trekt de wireless het om fullhd te streamen?
Dat zou super zijn, dan neem ik het bakje en zet ik het in de keuken of slaapkamer zonder met ethernet kabels te zitten sukkelen.
Welke usb wireless 802.11n keys zijn ondersteund onder xbmc? Of kan ik ook gewoon Win7 MCE vlotjes draaien met subs icm CoreAVC en elke cheapo usb key gebruiken? Ik lees hier dubbele reacties. De ene zegt dat subs en CoreAVC geen prob zijn, de andere zegt van wel...
Welk IR kan je gebruiken? Ik heb een Windows MCE remote, maar da's zo'n grote bak. Bestaat er geen mini receivertje dat je gewoon kan plakken aan de zijkant van de case en bijna niet opvalt?
Ik heb nog helaas nog geen ervaring met Wireless N routers maar deze moeten in theorie iig voldoende bandbreedte leveren voor 1080P. De wirelessondersteuning is flink verbeterd in Ubuntu v9.10 en zal in de nieuwe versie v9.11 van XBMC zitten. De wireless N adapter van Netgear (WNDA3100) werkt in ieder geval op 2.4 Ghz :)

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Auke schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:41:
Ook ik vindt de Asrock 330 teveel lawaai maken. Volgens mij is het bij mij de 50x50 fan.
Ik zit nu te twijfelen tussen:
Recom ventilator Yellow Blade ( 50x50x10mm ) 19dBa
Fractal Design Fan Silent Series 50mm retail 19dBA
http://www.aquatuning.nl/...vhnr19lpfo9lq7j6bc2uu7337

dan nog 2 keer: GELID Fan Speed Controller manual RPM control (kleiner dan de zalman Fan Mate2)
http://www.aquatuning.nl/...r-manual-RPM-control.html
Bij mij is het dus de 30mm fan. Ik ga denk ik beide fans vervangen, met op allebei een hardwarematige fan speed controller. Die van mij wordt zonder de 30mm fan nu 72 graden, dus dat wordt denk ik een probleem aankomende zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Weet iemand of de bijgeleverde (MCE) IR-afstandsbediening van de nieuwe ASRock 330HT-BD met XBMC onder Windows7 kan werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zal probleemloos gaan werken als het echt een standaard MCE versie is.
erkani101 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:44:
Weet iemand of de bijgeleverde (MCE) IR-afstandsbediening van de nieuwe ASRock 330HT-BD met XBMC onder Windows7 kan werken? :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:53:
Die zal probleemloos gaan werken als het echt een standaard MCE versie is.

[...]
Als dat zo blijkt te zijn lijkt dit toch wel de beste oplossing om mijn media te gaan afspelen aangezien de "kant en klare oplossingen" het tot nu toe nog steeds niet helemaal zijn! (Popcorn hour C-200 en HDI Dune base/prime 3.0)
Het enige wat ik nog ff wil afwachten is de Yuixx van Conceptronic, maar anders wordt dit 'm!
Thanks voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Atom proccesoren worden niet meer ondersteund in 10.6.2

http://www.liliputing.com...support-not-included.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
BamSlam_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:45:
[...]

He, dat probleem ken ik. Ik heb het ook een aantal keren met mijn Acer R3610 gehad. Heb hem een aantal keren hard gereset, maar ook eens gewoon een kwartier laten staan: toen reageerde Windows weer. Waar het aan ligt? Geen idee.
Erg vreemd. De poweroptions voor de HDD aanpassen hielpen niet. Ik denk dat dit een driver probleem moet zijn en dat het in de Nvidia drivers zit. Het vreemde is dat de muis beweegt maar Windows zelf dus niet. Mouseclicks worden niet geregistreerd. Na ongeveer 5 seconden muis bewegen slaat alles dus helemaal vast. Ik heb niet het geduld kunnen opbrengen om 15 minuten te wachten, zal erg vreemd zijn als alles opeens weer responsief wordt na zo'n harde vastloper..

iemand anders met Windows 7 die dit probleem kent/ een oplossing weet?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Nog een vraag; ik heb dus een ZyXEL NWD-270N Wireless N-lite USB Adapter gekocht. Nieuwste drivers van Windows geinstalleerd (hij is gebaseerd op RALINK). De snelheid is echter bedroevend. Haalt downloadsnelheden van 10mbps, terwijl ik normaal gesproken 30 haal (met PCI wireless N en bedraad). Toen mijn laptop als networkbridge fungeerde haalde ik ook gewoon 30mbps met een crosskabel.

Zijn er instellingen die ik kan veranderen waardoor het eventueel sneller zou moeten kunnen gaan? Dit is namelijk erg teleurstellend.

Edit: Haal nu ongeveer 14mbps nadat ik hem in een andere USB port heb gedaan. Als ik de router op enkel Wireless-N zet, kan die niet eens connecten, het is toch echt een Wireless N stick (150mbps) 8)7

1) dit is een gare USB adapter
2) alle USB adapters zijn traag?

Edit2: kan nu met de Zyxcel (verouderde) driver wel connecten naar Wireless N. Haalt echter maar 65mbps en download niet sneller dan 1400kb/sec. Dit hoort dus 2800kb/sec te zijn. Ik ga nu de drivers van RALINK zelf proberen te vinden/installeren, misschien dat het helpt.

Edit3: Nieuwste Ralink drivers geinstalleerd, inclusief de console. Met deze nieuwste drivers gaat hij niet hoger dan 54MBPS (G dus) en haal ik ook maar rond de 1500kb/sec. Signaal ontvangst is rond de 90% en kwaliteit is rond de 50%. Wat ik tot nu toe ook doe, ik haal niet hoger dan 1550kb/sec met Usenet, en dit hoort dus rond de 2800kb/sec te liggen. Deze nieuwe driver kan echter niet connecten als de router in exclusieve Wireless N mode draait (dat doe ik normaal sowieso niet i.v.m. iphone, maar dat terzijde)

Of ik het nu in Wireless N heb draaien, of niet, maakt voor de snelheid van het internet niet uit.

Ik heb TXpower op 100% gezet, gaming/multimediamode op aan gezet in de gevanceerde instellingen. Word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd |:(

Edit4:

OPGELOST:

Het blijkt gewoon dat het bereik niet al te best is van dat ding :) heb nu met een twee USB verlengkabels in m'n USB hub de USB stick onder m'n bed weten te leggen (router staat een verdieping daaronder). Haal nu gewoon 3150kb/sec stabiel in Wireless-N mode. Het is een beetje een hakkietakkie oplossing, maar mijn snelheid is in ieder geval perfect op deze manier. Is nu zelfs sneller dan m'n main PC die maar 2800kb/sec haalt. _/-\o_

Enige nadeel vind ik dat hij in m'n USB hub zit, maar anderzijds, de infrarood ontvanger verbuikt vrijwel niets, dus zal er geen snelheidsissues door ervaren. En multiple USB verlengkabels en dan ook nog eens een hub klinkt niet echt alsof dit optimaal gaat werken. We zullen zien in de toekomst.

[ Voor 77% gewijzigd door Dannydekr op 10-11-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Even een vervolg op mijn 30mm fan die herrie maakt.

2x overleg met Asrock in ik gok China/taiwan liep op niets uit.
"Ga naar de dealer"

De dealer snapt mij niet en ik wilde niet aandringen
"Wij kunnen geen 30mm fan leveren"

Mailtje gedaan naar Asrock USA en vandaag reply gekregen
van Asrock NL. Ik mag de Ion 330 naar mijn dealer terug sturen.
Die kan 'm dan voor reparatie aanbieden bij Asrock.
Ik heb aangegeven dat ik liever een goed fannetje ontvang.
Nog geen reply gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de ion330 systemen ook bij de mediamarkt verkrijgbaar, of zijn ze daar relatief duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar TS niet per DM bereikt kan worden, dan maar even zo (of kan ik het beste in het spelvautjes topic posten?).
Er zit een typevautje in het rijtje met links naar deel 2 en 1 ;)

Changelog
• 21-01-2009 Startpost deel 1 geplaatst.
• 12-08-2009 Startpost deel 1 geplaatst. <--- moet deel 2 zijn ;)
• 15-10-2009 Startpost deel 3 geplaatst.

En even een vraagje tussendoor. In de startpost staat "XP wordt afgeraden omdat deze niet de ION-chip volledig kan benutten.".
Heb dit en de vorige 2 topics beetje door zitten bladeren, en enigste wat mij zo opviel was dat er wat geluidsproblemen zijn en dat het wat stoeien is met instellingen om alles (zo'n beetje) werkend te krijgen.
Maar wat is nu de hoofdreden van dat XP afgeraden wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-11-2009 20:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dAF2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:11
Woodski schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:12:
Even een vervolg op mijn 30mm fan die herrie maakt.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat de ventilator nogal lawaai maakt door het koellichaam waar 't op zit. Als ik de ventilator vastpak met m'n duimen dan wordt 't al een stuk minder. Misschien dat een stukje rubber ofzo tussen de ventilator en koellichaam al veel oplost. Heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:30:
Daar TS niet per DM bereikt kan worden, dan maar even zo
Er zit een typevautje in het rijtje met links naar deel 2 en 1 ;)
Inmiddels fixed, :)
En even een vraagje tussendoor. In de startpost staat "XP wordt afgeraden omdat deze niet de ION-chip volledig kan benutten.". Heb dit en de vorige 2 topics beetje door zitten bladeren, en enigste wat mij zo opviel was dat er wat geluidsproblemen zijn en dat het wat stoeien is met instellingen om alles (zo'n beetje) werkend te krijgen. Maar wat is nu de hoofdreden van dat XP afgeraden wordt?
XP heeft niet dezelfde hardware acceleratie voor video's als Vista/7 en linux dat hebben (VDPAU), de kans is dan groot dat je full HD video onder XP niet perfect soepel afspeelt maar onder W7 zonder te haperen speelt is aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Raven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:30:
Maar wat is nu de hoofdreden van dat XP afgeraden wordt?
Volgens mij het volgende: Windows 7 ondersteunt native de hardwarematige versnelling van de ION chipset in WMC, XBMC onder Linux ook. Onder Windows XP werkt dat niet en ben je aangewezen op bijvoorbeeld MPC-HC.

Vraag van mijn kant aan de ION bezitters: Hoe bevalt die DVD drive? Ik zou mijn HTPC willen gebruiken om zowel mijn CD player als mijn DVD player als mijn Xbox (die alleen voor XBMC gebruikt wordt) te vervangen. Ik zie alleen de eerste functie niet zo zitten. Nu vind mijn zoontje van 2 1/2 het leuk om een cdtje op te zetten, maar gaat ie dat voor elkaar krijgen denken jullie met zo'n laptop-achtige drive? Mijn ervaringen met die dingen zijn dat ze meestal nogal gammel aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
de ASRock ION330HT-BD-B Blu-Ray R/C black
is nu al beperkt leverbaar in nederland
http://www.youtube.com/wa...Q&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/wa...U&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dannydeman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:47:
Het blijkt gewoon dat het bereik niet al te best is van dat ding :) heb nu met een twee USB verlengkabels in m'n USB hub de USB stick onder m'n bed weten te leggen (router staat een verdieping daaronder).
Dat is nauwelijks nog een draadloos netwerk te noemen . ;) Je kunt onderhand net zo goed een gaatje boren en een ethernetkabel naar je router trekken. Met die 3150KB/sec ga je het ook niet altijd redden om 1080pgoed te streamen, veel Blu-rays hebben uitschieters naar bijna 5000KB/sec. Met een 100mbit touwtje ga je dat wel trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 10-11-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:)
Wiethoofd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:45:

[...]

XP heeft niet dezelfde hardware acceleratie voor video's als Vista/7 en linux dat hebben (VDPAU), de kans is dan groot dat je full HD video onder XP niet perfect soepel afspeelt maar onder W7 zonder te haperen speelt is aanwezig
martdj schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:46:
[...]

Volgens mij het volgende: Windows 7 ondersteunt native de hardwarematige versnelling van de ION chipset in WMC, XBMC onder Linux ook. Onder Windows XP werkt dat niet en ben je aangewezen op bijvoorbeeld MPC-HC.
Okee.
Maar CoreAVC ondersteund dat toch wel? (CUDA.)
Ik hoef geen media center omgeving namelijk ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
dAF2000 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat de ventilator nogal lawaai maakt door het koellichaam waar 't op zit. Als ik de ventilator vastpak met m'n duimen dan wordt 't al een stuk minder. Misschien dat een stukje rubber ofzo tussen de ventilator en koellichaam al veel oplost. Heb ik nog niet geprobeerd.
Er zijn diverse dingen te koop, misschien dat hier wat voor je tussen zit??

http://www.aquatuning.nl/...1uhkd1l671ddnkahgmevptijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
BamSlam_ schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:48:
[...]

Dat is nauwelijks nog een draadloos netwerk te noemen . ;) Je kunt onderhand net zo goed een gaatje boren en een ethernetkabel naar je router trekken. Met die 3150KB/sec ga je het ook niet altijd redden om 1080pgoed te streamen, veel Blu-rays hebben uitschieters naar bijna 5000KB/sec. Met een 100mbit touwtje ga je dat wel trekken.
Ik doe niet aan streamen, alles wordt gedownload naar en afgespeeld vanaf een externe USB HDD. De internetverbinding is enkel voor het downloaden van films etc. (30mbit UPC Fiber). De reden dat het bereik van deze stick zo slecht is zal waarschijnlijk komen omdat het ding nogal el-cheapo is ;)
Momenteel heeft hij 100% link quality en 95% signaal sterkte, dus als het zo mocht blijven hoor je mij niet klagen

Ben benieuwd naar de interne WIFI in de nieuwe Asrock though..
Hopelijk komt dat ding met antenne, anders ben ik bang dat men dezelfde problemen heeft die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en inmiddels beginnen de nieuwe nettops hun intrede te doen op de prijslijsten van shops, oa:

http://www.informatique.n...ART&G=186&V=ASROCK&view=1

staan ook plaatjes bij, maar ik zie er geen wifi antenne opzitten.
Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/img/extra_content/12798101.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Shanquish op 11-11-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
http://www.informatique.n...ART&G=186&V=ASROCK&view=1
staan ook plaatjes bij, maar ik zie er geen wifi antenne opzitten.
De wifi antennes zitten aan de voorkant in de kast verwerkt (er staat ergens een Youtube filmpje waar dit wordt getoond).

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Post verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door HeyJIJdaar op 11-11-2009 10:31 . Reden: foutje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

@ Heyjijdaar: Er zit zo te zien nog geen harddisk in :) Geheugen ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door sebastius op 11-11-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Heeft er iemand ervaring met de ASRock ion 330 en bediening hiervan onder Windows(7) met het Logitech Dinovo mini toetsenbordje?
Kun je de ASRock hiermee via instant boot uit slaapmodus halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Je kan sowieso dat ding niet uit instantboot halen met remotecontrols of iets dergelijks. Instantboot is overigens een lachertje als je de regular modes gebruikt, afsluiten duurt 100 seconden (hij reboot en sluit extra af) en Windows 7 gaat gewoon in Hibernate. Misschien dat hij in de speed-mode (daarbij moet hij wel voorzien zijn van stroom) wel gewaked kan worden met een toetsenbord, hangt er een beetje vanaf.

[ Voor 12% gewijzigd door Dannydekr op 11-11-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Dat weet je toch van te voren met InstantBoot. Je bent toch ook niet verplicht om dit prog te gebruiken of te installeren. De meeste mensen willen hun mediaplayer heel snel opstarten om iets af te kunnen spelen. Daar is het voor bedoeld. Hoe lang een PC of mediaplayer er over doet om af te sluiten zal je toch een worst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:
[...]

:)

[...]

[...]

Okee.
Maar CoreAVC ondersteund dat toch wel? (CUDA.)
Ik hoef geen media center omgeving namelijk ;)
In short (en erg specifiek): ION330 systeem + XP + MPC&CoreAVC (CUDA) = schokvrij HD beeldmateriaal afspelen? Of niet... Dat is eigenlijk wat ik wilde weten :P

Oscar Wilde

• BamSlam_
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:52:
[...]

In short (en erg specifiek): ION330 systeem + XP + MPC&CoreAVC (CUDA) = schokvrij HD beeldmateriaal afspelen? Of niet... Dat is eigenlijk wat ik wilde weten :P
Dat hangt van je videomateriaal af. Blu-ray H.264 zou goed moeten gaan. Flash en Quicktime H.264 kan je daarentegen vergeten. Ik heb zelf een Ion-systeempje met Win7 en CoreAVC. Speel ik de MP4 van Big Buck Bunny daarop af, dan komt CoreAVC niet in actie. Maar dankzij de DXVA-ondersteuning van Win7 wordt hij toch vloeiend afgespeeld. Ook dat kun je onder XP vergeten, want XP heeft geen DXVA-ondersteuning zoals Win7 die heeft.Ik denk dat je ipv XP beter Win7 kunt draaien.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:27:
[...]

Dat hangt van je videomateriaal af. Blu-ray H.264 zou goed moeten gaan. Flash en Quicktime H.264 kan je daarentegen vergeten. Ik heb zelf een Ion-systeempje met Win7 en CoreAVC. Speel ik de MP4 van Big Buck Bunny daarop af, dan komt CoreAVC niet in actie. Maar dankzij de DXVA-ondersteuning van Win7 wordt hij toch vloeiend afgespeeld. Ook dat kun je onder XP vergeten, want XP heeft geen DXVA-ondersteuning zoals Win7 die heeft.Ik denk dat je ipv XP beter Win7 kunt draaien.
"Quicktime" H.264 bestaat niet meer, Apple is inmiddels over naar standaard H.264-in-MP4 en dat zou CoreAVC gewoon zelf moeten doen (desnoods na hernoemen van MOV naar MP4). Misschien is dit Silverlight H.264?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 12-11-2009 08:40 ]

• BamSlam_
  • Niet online
Dreamvoid schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:39:
[...]

"Quicktime" H.264 bestaat niet meer, Apple is inmiddels over naar standaard H.264-in-MP4 en dat zou CoreAVC gewoon zelf moeten doen (desnoods na hernoemen van MOV naar MP4). Misschien is dit Silverlight H.264?
Ik krijg het onder Win7 met geen mogelijkheid voor elkaar om CoreAVC de Big Buck Bunny MP4 af te laten spelen. Al van alles geprobeerd om CoreAVC wel te laten gebruiken, en dat in diverse spelers (MPC HD, GOM, KMplayer, WMP etc) Een probleem is het echter niet, aangezien de ingebouwde Win7 codec hem al vloeiend weet af te spelen.

• BamSlam_
  • Niet online
Dannydeman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:34:
[...]
iemand anders met Windows 7 die dit probleem kent/ een oplossing weet?
Inmiddels is er het "Vaak "freeze" van Windows 7"-topic.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BamSlam_ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:27:
[...]

Hmm, okee.
Ehm, waarom flash niet? Die heeft toch hardwareacceleratie? (Staat hier onder XP zelfs aan.) Of is dat een geval van, werkt alleen in Vista/7?

Tsja, "7" ken ik nog niet genoeg om die gelijk 24/7 in te zetten.
Zit (in gedachten ;) ) namelijk een minder stroom verbruikend alternatief te zoeken voor m'n download-pc die ook dagelijks gebruikt wordt voor 't kijken van tv-series in 720p. ION leek dan de beste oplossing, maar wil wel bij XP blijven. Dat kan ik dan dus vergeten denk ik :P

Oscar Wilde

• martdj
  • Laatst online: 11:07
Toch nog even mijn vraag over de dvd speler in de Asrock ION herhalen: Hoe krakkemikkig is dat ding? En is het echt zo'n laptop geval van knopje indrukken en dan komt ie er een beetje uit en moet je 'm zelf er helemaal uittrekken, DVD erin doen en weer terug duwen?

• hjs
  • Niet online

hjs

Naar aanleiding van dat Dell Zino systeem nu op de fp.
Wat zijn de voordelen van een 330HT boven de Zino :?

Als ik bij bv informatique een 330HT in elkaar zet met een 2de HD en windows 7 zijn ze ongeveer even duur.

Het gaat om een nieuwe PC voor mijn vader die er verder niet echt veel bijzondere dingen mee doet.
(internet, foto's bewerken, administratie, postzegel programma's, etc)

(persoonlijk trekt de Dell me iets meer omdat het ATI spullen gebruikt, die naar aanleiding van het overlijden van mijn nVidia 8600M GT)

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 12-11-2009 13:12 ]

• Arfman
  • Laatst online: 15:39

Arfman

Drome!

@Raven: waarom bij zo'n "verouderd" OS blijven? Probeer 7 eens 30 dagen uit, kijk hoe het bevalt. Vind je het dan nog steeds niks, zet je er lekker XP op, alhoewel ik vermoed dat veel fabrikanten na de release van 7 primair daarvoor gaan ontwikkelen.
martdj schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:00:
Toch nog even mijn vraag over de dvd speler in de Asrock ION herhalen: Hoe krakkemikkig is dat ding? En is het echt zo'n laptop geval van knopje indrukken en dan komt ie er een beetje uit en moet je 'm zelf er helemaal uittrekken, DVD erin doen en weer terug duwen?
Jep, echt zo'n standaard laptop ding. Ik heb de BluRay versie, en dat is ook zo'n laptopding. Verder niks mis mee trouwens, werkt prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• eymey
  • Nu online
[b]hjs schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:11

(persoonlijk trekt de Dell me iets meer omdat het ATI spullen gebruikt, die naar aanleiding van het overlijden van mijn nVidia 8600M GT)
Ik denk dat een heleboel mensen hier in dit topic juist voor ION kiezen (NVIDIA dus) omdat ze ATI als de pest willen mijden. Nou zal ATI onder windows7 ook vast wel goede hardware accell. geven, maar in Linux land is ATI/AMD compleet afgeschreven voorlopig (daarom is er ook zo veel belangstelling voor ION-based systeempjes).

Maar goed, het is maar net wat je wil ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
hjs schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:11:
Naar aanleiding van dat Dell Zino systeem nu op de fp.
Wat zijn de voordelen van een 330HT boven de Zino :?

Als ik bij bv informatique een 330HT in elkaar zet met een 2de HD en windows 7 zijn ze ongeveer even duur.
Voordeel 330HT:
- Wireless N adapter (met extra mini PCI-E moet dit ook mogelijk zijn in de Zino maar nog niet aangeboden.)
- DTS 7.1
- RAID 0,1 ondersteuning (met 2e hardeschijven)
- Inclusief MCE afstandsbediening
- Betere Linux ondersteuning door ION platform (VDPAU)

Laatste punt is voor jou niet van toepassing ;)

Voordeel Zino:
- Max 8GB aan memory
- Mogelijkheden design kleuren
- Front USB
- 2x eSATA
- Cardreader
- Mogelijkheid zwaardere CPU

Dit is wat ik er even snel uit op maak als ik naar de specs kijk op beide websites.

System specs | X

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arfman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:30:
@Raven: waarom bij zo'n "verouderd" OS blijven? Probeer 7 eens 30 dagen uit, kijk hoe het bevalt. Vind je het dan nog steeds niks, zet je er lekker XP op, alhoewel ik vermoed dat veel fabrikanten na de release van 7 primair daarvoor gaan ontwikkelen.
Omdat ik XP, sinds dat het uitkwam, gewend ben en ik al weet dat die zonder problemen 24/7 kan draaien (mits om de ~3 maanden pc geherstart wordt).
Daarnaast, creature of habit, hou niet van veranderingen ;)

7 al wel eens geprobeerd, is heel erg wennen. Denk niet dat ik any time soon (helemaal) ga overstappen.

Oscar Wilde

• CremersDH
  • Laatst online: 03-05 20:15
drikus schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:38:
In deel 2 aangekondigd dat ik een passief gekoelde Hush technologies kast uit 2004 met een mini-ITX EPIA M2K ging ombouwen met een ION board in dit geval de ASUS AT3N7A-I, zojuist hier review geplaatst

Het is gelukt :P een volledig passief gekoelde oplossing !

Echter verbaasd me een aantal dingen wel, nl de temp reading van de GPU lijkt mij altijd een te hoge waarde aan te geven. Passief gekoeld of niet het is altijd te hoog a 65 a 70 graden. In linux uit te lezen middels nvidia-settings -c :0 -tq GPUCoreTemp en het bevreemd mij dat speedstep niet mogelijk is met deze Atom'sop ION boards. Gezien de toepassingen van dit platform wel vreemd.
Ik heb hetzelfde boardje in een kast zonder verdere fans (dus alleen onboard fannetje) en heb met hezelfde commando net gekeken en heb een temperatuur van 52 graden...

• eymey
  • Nu online
CremersDH schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:18:
[...]

Ik heb hetzelfde boardje in een kast zonder verdere fans (dus alleen onboard fannetje) en heb met hezelfde commando net gekeken en heb een temperatuur van 52 graden...
En bij mij 43 graden (46 na playback fullhd) in een redelijk ruime kast (OrigenAE X10) waar ook een full-size atx bord in past, met een 12 cm fan die over het bord heen blaast....

• croxz
  • Laatst online: 10:53
MadHost schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:59:
[...]

Voordeel 330HT:
- Wireless N adapter (met extra mini PCI-E moet dit ook mogelijk zijn in de Zino maar nog niet aangeboden.)
- DTS 7.1
- RAID 0,1 ondersteuning (met 2e hardeschijven)
- Inclusief MCE afstandsbediening
- Betere Linux ondersteuning door ION platform (VDPAU)

Laatste punt is voor jou niet van toepassing ;)

Voordeel Zino:
- Max 8GB aan memory
- Mogelijkheden design kleuren
- Front USB
- 2x eSATA
- Cardreader
- Mogelijkheid zwaardere CPU

Dit is wat ik er even snel uit op maak als ik naar de specs kijk op beide websites.
Je mist het verbruik nog: Atom + ION verbruikt ongeveer 40/45 watt, Zino 65-75 watt.
Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:44:
7 al wel eens geprobeerd, is heel erg wennen. Denk niet dat ik any time soon (helemaal) ga overstappen.
Als je 7 puur op je ION zet is er weinig aan de hand. Het enige wat ik doe is beetje internetten in Firefox, GOM Player aanslingeren en het enige wat anders is, is het even op gang krijgen van je netwerk shares, dat eenmaal voor elkaar en naar de andere instellingen van W7 hoef je niet meer te kijken.

• Auke
  • Niet online
Auke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:18:
Ook ik heb een Asrock 330. Ik heb win7 in dualboot met xbmc geïnstalleerd. Nu heb ik een probleempje met win7 als ik de tv later aan zet. De HDMI wordt niet herkend, als de tv eerst uit heeft gestaan. Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan. Alleen een herstart werkt op dit moment. Iemand een idee hoe dit op te lossen??

Reden dat ik de tv vaak later aan zet is dat ik de Asrock met Realvnc vaak via de laptop bedien. TV hoeft dan dus niet aan te staan. Helaas selecteer Win7 dan dus de analoge uitgang en niet HDMI.

Ik heb geloof ik een manier gevonden om dit probleem te omzeilen:

Een klein programmaatje genaamd: Turn off Monitor
http://www.rtsoftwares.com/

Met een hotkey kun je deze inschakelen, en dan even bewegen met de muis, en er is weer beeld.

• Dreamvoid
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:50:
Ehm, waarom flash niet? Die heeft toch hardwareacceleratie? (Staat hier onder XP zelfs aan.) Of is dat een geval van, werkt alleen in Vista/7?
Het enige wat Flash onder "hardware acceleratie" verstaat is scaling (dus van je 640x480 filmpje naar je native beeldscherm reso). Voor het decoden van de H.264 stream zelf (het echte rekenintensieve werk) doet hij geen fluit. Net zomin als Silverlight overigens. Da's het nadeel van die crossplatform frameworks: nul prioriteit voor al die platformspecifieke grappen (QuartzExtreme, DXVA, VDPAU, etc).

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 12-11-2009 22:06 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee.
Laat ie dat aan de cpu over? Dan kom je met een Atom niet ver dan denk ik.
Wiethoofd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:00:
[...]

Als je 7 puur op je ION zet is er weinig aan de hand. Het enige wat ik doe is beetje internetten in Firefox, GOM Player aanslingeren en het enige wat anders is, is het even op gang krijgen van je netwerk shares, dat eenmaal voor elkaar en naar de andere instellingen van W7 hoef je niet meer te kijken.
Hmm, ok.
Maar ik gebruik 'm (dan) ook voor downloaden (torrent/emule).
Weet dan alleen nog niet of "7" geschikt is om 24/7 te kunnen draaien.

Oscar Wilde

• Dreamvoid
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:50:
Okee.
Laat ie dat aan de cpu over? Dan kom je met een Atom niet ver dan denk ik.
Klopt. Kijk maar eens hoeveel cpu een HD filmpje van YouTube trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dreamvoid schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:03:
[...]
Het enige wat Flash onder "hardware acceleratie" verstaat is scaling (dus van je 640x480 filmpje naar je native beeldscherm reso). Voor het decoden van de H.264 stream zelf (het echte rekenintensieve werk) doet hij geen fluit. Net zomin als Silverlight overigens. Da's het nadeel van die crossplatform frameworks: nul prioriteit voor al die platformspecifieke grappen (QuartzExtreme, DXVA, VDPAU, etc).
Windows Media-streams gaan dan wel weer goed op mijn R3610 / Win7. Bijvoorbeeld de 1.5mbit 720x404 pixels RTL Gemist streams (die trouwens worden afgespeeld m.b.v. Silverlight) spelen gewoon vloeiend, zowel windowed als full screen. En dat zowel in de browser als in MCE met de RTL Gemist plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 07:59:
[...]

Windows Media-streams gaan dan wel weer goed op mijn R3610 / Win7. Bijvoorbeeld de 1.5mbit 720x404 pixels RTL Gemist streams (die trouwens worden afgespeeld m.b.v. Silverlight) spelen gewoon vloeiend, zowel windowed als full screen. En dat zowel in de browser als in MCE met de RTL Gemist plugin.
Waar heb je hem vandaan bamslam? Ik kan hem binnen nederland nog nergens vinden.
Ook vraag ik me af hoe het met de koeling in de acer revo 3610 zit.. is die passief of met een fan? En zoja: hoe stil is ie?
De Asrocks hebben de neiging om lawaaierig te zijn, vooral als ze al een tijdje gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:50:
Weet dan alleen nog niet of "7" geschikt is om 24/7 te kunnen draaien.
Ik heb hier een Distributed Computing bak met W7 er op die af en toe ook wat van nieuwsgroepen voor me mag binnentrekken maar die draait hier nu al meer dan anderhalve maand full load stable, ook de ION bij m'n bed heeft W7 er op en zonder problemen en vanwege het lage verbruik staat deze altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:51:
[...]
Waar heb je hem vandaan bamslam? Ik kan hem binnen nederland nog nergens vinden.
Ook vraag ik me af hoe het met de koeling in de acer revo 3610 zit.. is die passief of met een fan? En zoja: hoe stil is ie?
De Asrocks hebben de neiging om lawaaierig te zijn, vooral als ze al een tijdje gebruikt worden.
Ik heb hem via eBay uit (Franstalig) België. De koeling is m.b.v. een fan. Die is temperatuurgeregeld en maakt naar mijn mening geen storend geluid, ook niet tijdens het afspelen van een 1080p-film. Je hoort hem alleen tijdens hele zachte geluidspassages, en dan nog moet je er echt op letten. Als je de R3610 aanzet begint 'ie even op volle snelheid te draaien en dan is het net een stofzuiger, maar daarna treedt de tempregeling in werking en is het niet storend meer. Ik heb de R3610 trouwens op mijn TV aangesloten en zit tijdens gebruik op 1 tot 3 meter afstand van de R3610.

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 13-11-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 07-09 15:02
BamSlam_ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:14:
[...]

Ik heb hem via eBay uit (Franstalig) België. De koeling is m.b.v. een fan. Die is temperatuurgeregeld en maakt naar mijn mening geen storend geluid, ook niet tijdens het afspelen van een 1080p-film. Je hoort hem alleen tijdens hele zachte geluidspassages, en dan nog moet je er echt op letten. Als je de R3610 aanzet begint 'ie even op volle snelheid te draaien en dan is het net een stofzuiger, maar daarna treedt de tempregeling in werking en is het niet storend meer. Ik heb de R3610 trouwens op mijn TV aangesloten en zit tijdens gebruik op 1 tot 3 meter afstand van de R3610.
Hmmm klinkt goed allemaal. En de grootte spreekt mij ook meer aan dan de Asrock. Hopelijk komt er snel een leverancier in Nederland. Via expansys zijn ze al te bestellen maar gezien de reviews van deze webshop blijf ik daarbij uit de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 14:39
erkani101 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:44:
Ook een vraagje over de nieuwe ASRock 330 HT (BD) versie.
Zit hier ook al een IR ontvanger in?
Of krijg je die er bij geleverd?

Had laatst een filmpje gezien over de 330 (oude versie), maar daar zag ik niet bij dat er een ontvanger in zat (er werd toen dan ook geen AB meegeleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:23:
[...]
Hmmm klinkt goed allemaal. En de grootte spreekt mij ook meer aan dan de Asrock. Hopelijk komt er snel een leverancier in Nederland. Via expansys zijn ze al te bestellen maar gezien de reviews van deze webshop blijf ik daarbij uit de buurt :)
Het rare is dat de R3610 op de site van Acer Nederland nog steeds niet te vinden is. Wel op de Amerikaanse, Franse en Duitse sites. En dan ook nog in verschillende configuraties: in USA krijg je draadloze toetsenbord en muis (in Europa bedraad), en in Frankrijk een 320GB harddisk (in USA en Duitsland 160GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
stimpyrulez schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:54:
[...]

Ook een vraagje over de nieuwe ASRock 330 HT (BD) versie.
Zit hier ook al een IR ontvanger in?
Of krijg je die er bij geleverd?

Had laatst een filmpje gezien over de 330 (oude versie), maar daar zag ik niet bij dat er een ontvanger in zat (er werd toen dan ook geen AB meegeleverd).
op alle versies van de ht serie(home theatre) word een afstandbediening meegeleverd
alleen op de pro serie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wiethoofd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:55:
[...]

Ik heb hier een Distributed Computing bak met W7 er op die af en toe ook wat van nieuwsgroepen voor me mag binnentrekken maar die draait hier nu al meer dan anderhalve maand full load stable, ook de ION bij m'n bed heeft W7 er op en zonder problemen en vanwege het lage verbruik staat deze altijd aan.
Hmm, dan is 7 al meer dan stabiel genoeg lijkt me :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
qonstant schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:01:
[...]

op alle versies van de ht serie(home theatre) word een afstandbediening meegeleverd
alleen op de pro serie niet
Ja ok, dat had ik begrepen!
alleen de vraag is of de IR ontvanger ingebouwd is, of gewoon los is?
Dus zit de IR ontvanger in het kastje of wordt deze los bij geleverd.

Heb namelijk een MCE AB + ontvanger, alleen is het natuurlijk mooier als hij al ik het kastje is weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
stimpyrulez schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:01:
[...]

Heb namelijk een MCE AB + ontvanger, alleen is het natuurlijk mooier als hij al ik het kastje is weg gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=Hu-qrsNsCOU
zo te zien zit het er gebouwd er zit een extra gaatje bij de startknop van het systeem
http://www.asrock.com/nettop/photo/ION%20330HT(Enlarge).jpg

[ Voor 3% gewijzigd door qonstant op 13-11-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Kzie dat ze ook 'lege' asrock ion 330 HT BD verkopen, zonder memory en hd. Is wel handig, dan kun je er tenminste zelf gelijk 4GB instoppen, alleen zit te twijvelen of de 500GB seagate momentus met 7200 rpm een goeie keuze is.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Daar zat ik idd ook aan te denken. Gelijk 500GB schijf erin (is maximum toch?).

Die barebone is alleen zonder HDD en geheugen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRoSTy schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:01:
Kzie dat ze ook 'lege' asrock ion 330 HT BD verkopen, zonder memory en hd. Is wel handig, dan kun je er tenminste zelf gelijk 4GB instoppen, alleen zit te twijvelen of de 500GB seagate momentus met 7200 rpm een goeie keuze is.
Waar heb je dat gezien dan ? CentralPoint? Of heb ik dat bericht gemist ?

kheb het al gevonden: Google -> "ION 330HT barebone" en ik kwam bij de betreffende webshop terecht.

Interessant.!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:01:
[...]

Zit ingebouwd, net als de wifi antennes, zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2rdw468.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asrock ION heeft instant boot. Om dit in te kunnen schakelen moet ik Windows installeren. Heb ik dit goed begrepen?

Dat zou nogal vreemd zijn, dat om een functie die ze sterk promoten te kunnen gebruiken je eerst een peperdure licentie aan moet schaffen.... :?

Waarom kan ik het niet in het BIOS inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Omdat instant boot een windows programmaatje is, die eerst je computer opnieuw opstart, dan uit gaat, en dan heb je na starten in een paar seconden windows er weer voor staan. Dus opstarten gaat erg snel, uitzetten duurt meer dan een minuut. Het is net wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:01:
Omdat instant boot een windows programmaatje is, die eerst je computer opnieuw opstart, dan uit gaat, en dan heb je na starten in een paar seconden windows er weer voor staan. Dus opstarten gaat erg snel, uitzetten duurt meer dan een minuut. Het is net wat je wil.
Op mijn Macbook heb ik dat als ik het scherm dichtklap, mijn volledige geheugen naar de HDD geschreven wordt, en hij daarna in S3 gaat. Wat ik er van denk is dat InstantBoot hetzelfde doet, maar jij zegt dat elke keer als ik even ga plassen, mijn complete systeem reboot, en daarna in S3 gaat?

Dit kan toch gewoon buiten het OS om, zonder een peperduur Windows besturingsysteem? And if so, waarom zou het niet onder Linux kunnen?

Ik bedoel, een besturingssysteem van meer dan 200 euro op een computer van nog geen 300 euro, lol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:04:
[...]

Zit ingebouwd, net als de wifi antennes, zie afbeelding:
[afbeelding]
Thx voor de foto, das een duidelijk verhaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Voor de mensen die ook last hebben van het Freeze probleem in Windows 7 met de Asrock ION 330. Hier de oplossing:

Ik had er op mijn Asrock ION 330 last van als ik bijvoorbeeld de PC een tijdje niet gebruikte. Als ik dan weer gebruik wou maken van Windows na bijvoorbeeld een half uur, bewoog de muis voor enkele seconden alvorens alles vastslaat. Heb alles geprobeerd, maar de oplossing is erg simpel. Bij mijn systeem lijkt het alsof de HD actief moet blijven, dus ik heb de standaard fotoscreensaver aangezet die na 10 minuten zijn intrede doet. Heb in ieder geval geen 'freeze' meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Gister en vandaag al mijn spullen binnen gekregen en mijn ion systeem gebouwd, ik gebruik een PoV ion 330. Ubuntu geinstalleerd en met wat pijn en moeite alles aan de gang gekregen. Het enige probleem dat ik nog heb ik dat als er veel actie in een film zit de film niet gelijk lijkt te lopen met mijn tv. Het lijkt een refresh rate probleem oid. Iemand tips wat ik hieraan kan doen?

Het gebeurt alleen als er veel actie is waardoor je zeg maar een soort van strepen precies in het midden van het beeld zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VDPAU ingeschakeld, videogeheugen in je BIOS op 512MB vast gezet ipv op auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:19:
[...]

Op mijn Macbook heb ik dat als ik het scherm dichtklap, mijn volledige geheugen naar de HDD geschreven wordt, en hij daarna in S3 gaat. Wat ik er van denk is dat InstantBoot hetzelfde doet, maar jij zegt dat elke keer als ik even ga plassen, mijn complete systeem reboot, en daarna in S3 gaat?

Dit kan toch gewoon buiten het OS om, zonder een peperduur Windows besturingsysteem? And if so, waarom zou het niet onder Linux kunnen?

Ik bedoel, een besturingssysteem van meer dan 200 euro op een computer van nog geen 300 euro, lol. :P
Ik heb mij niet verdiept in hoe het werkt. Ik heb geen zin in die lange afsluittijd, en met dualboot (win7+xbmc) vindt ik het al helemaal niet handig. Maar via google heb ik wel het volgende gevonden, hoop dat het voor jou wat duidelijk maakt. http://www.asrock.com/feature/instantboot/index.asp

edit:
Toch uit nieuwschierigheid bovenstaande link even doorgelezen, wat ik er nu van begrijp is dat het enige "voordeel" van instant boot is, dat je een schoon opgestart systeem hebt. Dat zou bij S3/S4 niet het geval zijn, waardoor volgens de link, je computer na verloop van tijd zou gaan vertragen en dergelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door Auke op 15-11-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Wiethoofd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:36:
VDPAU ingeschakeld, videogeheugen in je BIOS op 512MB vast gezet ipv op auto?
Check en check
Ik heb ook nog even vsync uitgezet en wat settings van refresh rate aangepast in xbmc maar het mocht niet baten. Dus hopelijk is het iets anders, de resolutie staat op het max van mijn tv: 1280x768 @ 50HZ

Is er binnen xbmc een mogelijkheid om je fps en temperatuur te kunnen zien tijdens het afspelen van een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:53:
[...]

edit:
Toch uit nieuwschierigheid bovenstaande link even doorgelezen, wat ik er nu van begrijp is dat het enige "voordeel" van instant boot is, dat je een schoon opgestart systeem hebt. Dat zou bij S3/S4 niet het geval zijn, waardoor volgens de link, je computer na verloop van tijd zou gaan vertragen en dergelijke.
Vandaar dus dat de tool enkel voor Windows is gescrheven, een schoon opgestart systeem is onder Linux niet nodig, daar kun je prima een uptime van maanden nodig hebben. Thx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wooldoor schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:34:
Het gebeurt alleen als er veel actie is waardoor je zeg maar een soort van strepen precies in het midden van het beeld zie.
Deinterlacing ingeschakeld? Hoewel het raar is dat je de strepen in het midden van het beeld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
BamSlam_ schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:26:
[...]

Deinterlacing ingeschakeld? Hoewel het raar is dat je de strepen in het midden van het beeld ziet.
Problem solved ik heb V-sync uitgezet en alle refresh synchronisaties uitgezet en het werkt nu naar behoren.
De snelheid van het systeem valt me echt mee, binnen een minuut is Ubuntu gestart en dan nog 3-5 seconde voor XBMC. Ik heb nu een dual boot draaien met Ubuntu en Windows 7, ook windows 7 loopt als een tiet.

Vandaag nog even de remote werkend krijgen met mijn Harmony one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Zjemm

...

Zijn er hier al mensen die Ubuntu 9.10 geinstalleerd hebben op den ION systeem?
ik heb zelf een POV 330 ION maar na een verse installatie van 9.10 krijg ik een conflict melding bij het booten van linux

sm_bus nforce2 conflict

bij 9.04 had ik hier geen problemen mee. Iemand een idee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Zjemm schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:21:
Zijn er hier al mensen die Ubuntu 9.10 geinstalleerd hebben op den ION systeem?
ik heb zelf een POV 330 ION maar na een verse installatie van 9.10 krijg ik een conflict melding bij het booten van linux

sm_bus nforce2 conflict

bij 9.04 had ik hier geen problemen mee. Iemand een idee?
Yup eergister alles binnen gehad en gelijk geïnstalleerd met Ubuntu 9.10 heb geen problemen gehad met de installatie. Misschien ff je bios een keer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nah als ik een beetje zoek zie ik weinig mensen met problemen.

ACPI: I/O resource nForce2_smbus [0x700-0x73f] conflicts with ACPI region SM00 [0x700-0x73f]
[ 6.629661] ACPI: Device needs an ACPI driver
[ 6.629663] nForce2_smbus 0000:00:01.1: Error probing SMB2.

is de melding

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Je krijgt die melding niet als je gewoon de Ubuntu live cd opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een ION boardtje met 2 ethernet aansluitingen onboard. Of 2/meer PCI/-E slotten.
Ik vind het jammer om de PCI/PCI-E slot op te offeren voor een extra ethernet kaart.
Terwijl ik daar iets van een TV-kaart in kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:19:
[...]

200+ euro ?
je mag gewoon een OEM licentie gebruiken hoor, dan kost het je zo'n 9 tientjes... en in het meest uitgebreide geval (ultimate) 160 euro,

uit de productreview: Asrock ION 330 Zwart review door luckyjan heb ik dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/8735/as11.jpg

over de werking van Instant boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Wooldoor schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:18:
Je krijgt die melding niet als je gewoon de Ubuntu live cd opstart.
nou ik gebruik de ubuntu server variant, daar zit niet echt een live optie bij
en bij de desktop zie ik alleen maar een grafische omgeving dus dat weet ik niet.

maar omdat het mn nforce2 chip betreft (ik dacht dat het een ION moest wezen maar goed) zou het wel eens voor onaangename problemen kunnen zorgen en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk

waarom ga ik dan niet terug naar 9.04? dat heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier als ik de officiele installatie procedure volg die ik eerder ook had gevolgt van xbmc loopt het bij het installeren van xbmc mis. (weet ff de foutmeldingen niet meer)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zjemm schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:54:
Nah als ik een beetje zoek zie ik weinig mensen met problemen.

ACPI: I/O resource nForce2_smbus [0x700-0x73f] conflicts with ACPI region SM00 [0x700-0x73f]
[ 6.629661] ACPI: Device needs an ACPI driver
[ 6.629663] nForce2_smbus 0000:00:01.1: Error probing SMB2.

is de melding
Deze melding krijg ik ook met een clean install Ubuntu 9.10 minimal icm PoV 330 Ion mobo.
Ik ben ook nog opzoek naar de oorzaak/oplossing hiervoor.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.