XBMCFreak meldt het verkeerd en dat wordt overgenomen, dat gebeurt nog wel eens. Ik ben erg benieuwd wanneer de de 330 HT-BD in de schappen ligt, ik wil 'm graag hebbenBee.nl schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:24:
[..]
Nu valt het mij op dat verschillende websites, waaronder Tweakers.net zelf, berichten dat er standaard een hardeschijf van 500GB in zal zitten in plaats van de huidige 320GB. Zowel het persbericht en de productpagina van Asrock, als een sheet van leverancier Qwerty spreken dit tegen. Wellicht een vertaalfout geweest van 2.5" HDD up to 500GB
Verwijderd
Eeste ervaringen met de ASUS EB1501 met ion chipset en windows 7 home premium 32bits.
Ik zocht een mini pc tje die mijn Popcorn hour A-100 kon vervangen.
Mijn basis eisen waren:
Stil
Afspelen HD films van diverse codecs
Goede audio interface, in mijn geval iTunes met remote via de iphone.
Foto's
Daarbij uitzending gemist, rtl gemist, sbs gemist, youtube.
Meegenomen is browsen.
Hij is aangesloten op een Philips LCD.
Content wordt gestreamd vanaf een Windows 2003 server
Beseld bij 4launch en binnen 4 dagenin huis.
De EB1501 wordt geleverd met bedraad toetsenbord en muis, afstands bediening.
De quickguide komt niet verder dan aansluiten en aanzetten.
Windows 7 begint dan direct met installeren.
Na installatie de virus scanner van Trend micro er af gehaald, deze verbuikte in rust al 4% CPU.
Ook de probeer versie van microsoft office er af gehaald.
Nu delaatste versie van Media Player Classic Home Cinema v1.3.1249.0 geinstalleerd.
MKV 1080P films met ondertitels en AVC codec gaan goed zonder hapering met ca. 20% CPU tijd.
Ook 1080P VC1 codec films gaan goed echter dan met 35 a 40% CPU tijd.
Windows 7 voelt lekker vlot aan.
Geluid produceerd hij niet, ik hoor hem niet, mijn laptop maakt meer lawaai.
Kortom mijn eerste ervaringen zijn prima en de PCH A100 is niet meer aangeweest en zal ook wel uitblijven.
Ik zocht een mini pc tje die mijn Popcorn hour A-100 kon vervangen.
Mijn basis eisen waren:
Stil
Afspelen HD films van diverse codecs
Goede audio interface, in mijn geval iTunes met remote via de iphone.
Foto's
Daarbij uitzending gemist, rtl gemist, sbs gemist, youtube.
Meegenomen is browsen.
Hij is aangesloten op een Philips LCD.
Content wordt gestreamd vanaf een Windows 2003 server
Beseld bij 4launch en binnen 4 dagenin huis.
De EB1501 wordt geleverd met bedraad toetsenbord en muis, afstands bediening.
De quickguide komt niet verder dan aansluiten en aanzetten.
Windows 7 begint dan direct met installeren.
Na installatie de virus scanner van Trend micro er af gehaald, deze verbuikte in rust al 4% CPU.
Ook de probeer versie van microsoft office er af gehaald.
Nu delaatste versie van Media Player Classic Home Cinema v1.3.1249.0 geinstalleerd.
MKV 1080P films met ondertitels en AVC codec gaan goed zonder hapering met ca. 20% CPU tijd.
Ook 1080P VC1 codec films gaan goed echter dan met 35 a 40% CPU tijd.
Windows 7 voelt lekker vlot aan.
Geluid produceerd hij niet, ik hoor hem niet, mijn laptop maakt meer lawaai.
Kortom mijn eerste ervaringen zijn prima en de PCH A100 is niet meer aangeweest en zal ook wel uitblijven.
@pa3,
Heb je in CoreAVC wel de CUDA mogelijkheden benut neem ik aan?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ik heb dus Cuda gebruikt in combinatie Ion en Atom 280 in Windows 7 en hij zeurt bij mediaplayer classic de hele tijd om direct x nog wat
Update dan je DirectX
http://www.filehippo.com/download_directx/
Of de fabrikant levert verschillende configuraties in verschillende landen. Bijvoorbeeld: mijn Acer R3610 komt uit Frankrijk en heeft een 320GB HD. Dat staat ook vermeld op Acer.fr. Koop je de R3610 echter in Duitsland, dan krijg je een 160GB HD, zoals vermeld op Acer.de.Rafe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:53:
[...]
XBMCFreak meldt het verkeerd en dat wordt overgenomen, dat gebeurt nog wel eens. Ik ben erg benieuwd wanneer de de 330 HT-BD in de schappen ligt, ik wil 'm graag hebben
Verwijderd
Ik heb niets extra geinstalleerd, alleen MPC-HCDannydeman schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:27:
@pa3,
De Asrock ION 330 heeft tovh een VIA audiochip, de VIA VT1708S? BronWiethoofd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:39:
[...]
Realtek HD Audiodrivers installeren werkte bij mij.
Realtekdrivers veranderden niets aan m'n systeem, toen kwam ik erachter dat het een VIA geluidschip is.
VIA drivers veranderen wel iets aan de instelmogelijkheden, maar ik kan voor de spdif alleen maar 2 kanaals mogelijkheden aanklikken. Wanneer ik echter een test doe voor DD5.1 of DTS (in de driver settings) dan schakelt m'n versterker naar DTS of DD5.1 over.
Wanneer ik een DD5.1 of DTS film afspeel, gaat die steeds gewoon op stereo. Ik heb MPC-HC, VLC, PowerDVD en WMP geprobeerd.
Vervolgens eens gaan klooien met de audioinstellingen in WMPC-HC, en daar op een gegeven moment wel 5.1 geluid uit de speakers gekregen. Alleen lukt het nu niet meer op het terug op 2.0 te zetten voor de TV middels het aanklikken van de default audio device in windows. De TV geeft geen geluid en de versterker slaat helemaal op hol.
Even makkelijk audio uit het systeempje krijgen is er dus niet bij helaas.
Ik weet niet of dit misschien teveel off-topic is, maar ik wou nog iets vragen over XMBC.
Is er een groot performance-verschil tussen een dedicated XMBC installatie (die stripped Linux install) en XMBC die gewoon op Windows 7 of XP draait?
Is het mogelijk een dualboot in te stellen met XMBC en WinXP?
Dit omdat ik zo'n nettop ook gewoon als werkcomputer zou willen gebruiken.
Is er een groot performance-verschil tussen een dedicated XMBC installatie (die stripped Linux install) en XMBC die gewoon op Windows 7 of XP draait?
Is het mogelijk een dualboot in te stellen met XMBC en WinXP?
Dit omdat ik zo'n nettop ook gewoon als werkcomputer zou willen gebruiken.
Dualboot is gewoon mogelijk zolang je 2 partities aanmaakt waar je op de ene Windows hebt staan en de andere een live cd install van xbmc.
Verder zou ik W7 boven XP verkiezen voor de hardwareacceleratie en weer XBMC in linux boven die in Windows omdat je dan VDPAU volledig kunt benutten.
Verder zou ik W7 boven XP verkiezen voor de hardwareacceleratie en weer XBMC in linux boven die in Windows omdat je dan VDPAU volledig kunt benutten.
Okee thanks 
Dan is het nu wachten op de nieuwe modelletjes van Asrock
Dan is het nu wachten op de nieuwe modelletjes van Asrock
Ik heb hetzelfde Asus EB1501 apparaatje achter tegen mijn plasma aangeschroefd en mijn bevindingen zijn zowat even positief te noemen. Het apparaattje maakt natuurlijk wel wat geluid maar dit is inderdaad nauwelijks hoorbaar.
Ik gebruik bij voorkeur echter Windows 7 MCE en de MCE a.b. en niet de meegeleverde Asus versie (vooral wegens het ontbreken van de groene knop). Onder MCE heeft het apparaat soms moeite met 1080P materiaal (ik zeg Earth en Bird) en dit schijnt vooral veroorzaakt te worden door de aanwezige ondertitel in MKV bestanden. Ik heb gebruik gemaakt van deze guide bij het installeren en instellen. Iemand nog een gouden tip om het e.e.a. stottervrij te krijgen onder MCE?
Geluid via HDMI is me ook nog niet gelukt maar rampzalig is dit niet omdat ik natuurlijk gebruik kan maken van de optical uit.
Ik gebruik bij voorkeur echter Windows 7 MCE en de MCE a.b. en niet de meegeleverde Asus versie (vooral wegens het ontbreken van de groene knop). Onder MCE heeft het apparaat soms moeite met 1080P materiaal (ik zeg Earth en Bird) en dit schijnt vooral veroorzaakt te worden door de aanwezige ondertitel in MKV bestanden. Ik heb gebruik gemaakt van deze guide bij het installeren en instellen. Iemand nog een gouden tip om het e.e.a. stottervrij te krijgen onder MCE?
Geluid via HDMI is me ook nog niet gelukt maar rampzalig is dit niet omdat ik natuurlijk gebruik kan maken van de optical uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:41:
[...]
Ik heb niets extra geinstalleerd, alleen MPC-HC
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2009 20:36 ]
Testing, one, two ...
@hardware-lover, heb je je video-geheugen op 512MB in de BIOS vastgezet ipv op auto? Het kan zijn dat dit net de truc is om vloeiende(re) playback te krijgen.
Ga ik zo dadelijk even proberen, als ik tenminste de TV even van mijn kinderen mag lenenBlitzkrieg_Bob schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:36:
@hardware-lover, heb je je video-geheugen op 512MB in de BIOS vastgezet ipv op auto? Het kan zijn dat dit net de truc is om vloeiende(re) playback te krijgen.
Update: dat brengt helaas geen zichtbare verbetering.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2009 20:56 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Bij mij werkt geluid via HDMIhardware-lover schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:34:
[...]
Voor alle duidelijkheid, ik zie ook wel zichtbare activiteit (test_signaal) als ik HDMI audio als standaard selecteer, ik hoor alleen niets via mijn TV.
Testing, one, two ...
Werkt inderdaad maar pas nadat ik in het audio menu (2x) HDMI moest invullen anders werkte het niet.
De 2e optie moest ik zelfs handmatig (Custom) invullen.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
speelt je muziek dan nog wel normaal af? bij mij ging muziek ineens 10% sneller afspelen.HeyDude schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:16:
[...]
Werkt inderdaad maar pas nadat ik in het audio menu (2x) HDMI moest invullen anders werkte het niet.
kwam er na veel zoeken achter dat het daaraan lag, iets met dat muziek 44KHZ zou zijn en de output 48KHZ.
nu heb ik de bovenste op HDMI staan en de onderste op default, en dat gaat goed.
Dit kan je oplossen door het volgende op te nemen in je advancesettings.xml
<advancedsettings>
<audio>
<resample>44100</resample>
</audio>
</advancedsettings>
<advancedsettings>
<audio>
<resample>44100</resample>
</audio>
</advancedsettings>
shameete schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:10:
[...]
speelt je muziek dan nog wel normaal af? bij mij ging muziek ineens 10% sneller afspelen.
kwam er na veel zoeken achter dat het daaraan lag, iets met dat muziek 44KHZ zou zijn en de output 48KHZ.
nu heb ik de bovenste op HDMI staan en de onderste op default, en dat gaat goed.
Heb je het nu over de audio instellingen onder Windows 7? Zo ja, wat bedoel je precies met "audio menu (2x) HDMI"?
HeyDude schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:16:
[...]
Testing, one, two ...
MCE is niet zo geschikt voor 1080P materiaal. In Windows 7 zit echter wel HW ondersteuing in de default codec, maar MCE ondersteunt geen DXVA in combinatie met ondertiteling waardoor dit wegvalt (vrijwel geen enkele player kan dit, op MPC-HC na). Ik denk dat je in jouw geval het beste Mediaportal kunt gebruiken. Dit is een volwaardige MCE vervanger (en meer) en deze heeft dus wel ondertiteling support in combinatie met hardwareversnelde MKV bestanden want deze gebruikt onderdelen uit MPC-HC.hardware-lover schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:34:
Ik heb hetzelfde Asus EB1501 apparaatje achter tegen mijn plasma aangeschroefd en mijn bevindingen zijn zowat even positief te noemen. Het apparaattje maakt natuurlijk wel wat geluid maar dit is inderdaad nauwelijks hoorbaar.
[...]
Je kan overigens ook wat informatie zoeken over het veranderen van de MCE codec in CoreAVC 0.95. Dan kan je CUDA aanzetten, en dan valt volgens mij dat hele ondertiteling/hw probleem weg en heb je gewoon vloeiende films in MCE.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ik bedoel de settings in XBMC: Geluidshardware / Geluidsuitvoer apparaat / Doorgifte Geluidsuitvoer apparaathardware-lover schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:47:
Heb je het nu over de audio instellingen onder Windows 7? Zo ja, wat bedoel je precies met "audio menu (2x) HDMI"?
[...]
Zie deze uitleg over de settings o.a. HDMI en het 4e plaatje in het volgende verhaal:
http://mobile.hardware.in..._Media_Center_go_or_nogo/
(wat een lange vertaling naar NL in XBMC, ik gebruik gelukkig Engels...)
Die review was er enkel nadat er geklaagd was door de reageerders op een voorgaand artikel, en is lekker leesvoer al zeg ik het zelf. VDPAU werkt overigens een beetje als DXVA als ik me niet vergis, dus inderdaad codec afhankelijk. CUDA daarentegen is codec onafhankelijk en zal voor iedere film werken die met (in dit geval) CoreAVC wordt afgespeeld. Daarom denk ik dat de conclusie is dat de Asrock ION 330 wel als volwaardige mediacenter kan dienen, mits je het maar goed instelt...
Quote uit de gelinkte rieview:HeyDude schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:31:
[...]
Ik bedoel de settings in XBMC: Geluidshardware / Geluidsuitvoer apparaat / Doorgifte Geluidsuitvoer apparaat
Zie deze uitleg over de settings o.a. HDMI en het 4e plaatje in het volgende verhaal:
http://mobile.hardware.in..._Media_Center_go_or_nogo/
(wat een lange vertaling naar NL in XBMC, ik gebruik gelukkig Engels...)
"Voor normaal gebruik is het prima, maar voor wanneer je een spannende film gaat kijken, maken de twee aanwezige ventilators echt te veel lawaai."
Ik weet niet welke "spannende film" ze gekeken hebben, maar ik hoor echt geen lawaai van de fans als ik een Bluray film aan het kijken ben van 38GB met DTS geluid en ondertiteling.
Ik heb de fan speed op Auto staan in de BIOS. De CPU draait op 2,0GHz.
Misschien moet ik eens met Orthos testen.
Hoe warm wordt je CPU eigenlijk onder 2GHZ?
Heeft iemand al die kleine fan in de Asrock Ion 330 vervangen?
Deze maakt voor mijn smaak te veel herrie
Ik zag bij Scythe zo snel geen 30mm fan
[ Voor 16% gewijzigd door Woodski op 04-11-2009 20:20 ]
Die maakte mij ook teveel herrie. Ik heb een fancontroller erop gezet. Temperaturen blijven netjes onder de 50 graden.
Welke fancontroller?Amelandbor schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:02:
Die maakte mij ook teveel herrie. Ik heb een fancontroller erop gezet. Temperaturen blijven netjes onder de 50 graden.
http://www.ikbenstil.nl/C...ing-en-CPU-fans::336.html
kwam bovenstaande tegen welke me wel wat lijkt..
Gewoon simpel de fanmate 2 van zalman. Heb m onder de klep doorlopen naar buiten toe.
Misschien een beetje krom, maar welke bluraydrive is er geschikt om de huidige DVD brander te vervangen? In de toekomst zou ik hier misschien wel behoefte aan hebben namelijk.
Edit: dat is in de Asrock.
[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2009 22:41 ]
Een slimline (laptop) Bluray drive. Er staat er nog maar 1 in de pricewatch (Sony NEC Optiarc BC5600S-01, en die is duurDannydeman schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:39:
Misschien een beetje krom, maar welke bluraydrive is er geschikt om de huidige DVD brander te vervangen? In de toekomst zou ik hier misschien wel behoefte aan hebben namelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 04-11-2009 22:47 ]
Sow! Ben ik even blij dat ik 100 euro meer heb bijgelegd voor de BD versie!mrwolf schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:46:
[...]
Een slimline (laptop) Bluray drive. Er staat er nog maar 1 in de pricewatch (Sony NEC Optiarc BC5600S-01, en die is duur
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mocht die ooit rond de 80 euro kosten, dan zal ik hem overwegenmrwolf schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:46:
[...]
Een slimline (laptop) Bluray drive. Er staat er nog maar 1 in de pricewatch (Sony NEC Optiarc BC5600S-01, en die is duur
Edit: ik kan altijd nog een USB2.0 versie overwegen: http://www.alternate.nl/h...=Blu-ray&l3=Blu-ray+Combo
[ Voor 19% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2009 23:08 ]
Bij mij zit er dezelfde op als bij Wiethoofd: een Scythe Kaze Jyu Slim, 100mm, 1000rpm muisstil.Woodski schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:55:
Nb het is wel een Zotac bordje met een wellicht ander koellichaam, de fan is wat groter en zit ook niet vast met schroeven. Temperaturen rond de 40 graden belast.
Ik heb een Asrock ion 330 systeem gehaald als erbij voor mijn vriendin, die niet altijd op een laptop wilt werken. Nu heb ik er windows 7 op staan en opzich draait alles wel redelijk soepel maar het is het toch niet helemaal. Ik heb het al een beetje overklokt naar 2.1Ghz maar zou er graag nog wat extra performance uit willen krijgen.
De dingen die ze er voornamelijk mee doet is surfen, tekstverwerken, een website bijhouden met dreamweaver en zo nu en dan wat photoshoppen. De programma's starten wat langzaam op, maar als ze eenmaal lopen is het wel werkbaar.
Wat zou het meest bij dragen aan het gevoel achter een vlotte computer te zitten; 4GB ram ipv de standaard 2GB, of een SSD ipv een 5400rpm HDD?
Ik dacht aan ram, zodat win7 meer in met prefetch/superfetch oid kan doen. Dit werkt alleen dan met de veel gebruikte programma's, maar niet alle programma's worden regelmatig gebruikt. Daarom dacht ik aan een SSD, zodat het lezen van bestanden, ongeacht wat, sowieso snel is.
Uiteindelijk wil ik ze beide upgraden, maar het geld is een beetje op, dus ben ik nu even opzoek naar maximale "bang-for-buck".
Iemand ervaringen ermee?
De dingen die ze er voornamelijk mee doet is surfen, tekstverwerken, een website bijhouden met dreamweaver en zo nu en dan wat photoshoppen. De programma's starten wat langzaam op, maar als ze eenmaal lopen is het wel werkbaar.
Wat zou het meest bij dragen aan het gevoel achter een vlotte computer te zitten; 4GB ram ipv de standaard 2GB, of een SSD ipv een 5400rpm HDD?
Ik dacht aan ram, zodat win7 meer in met prefetch/superfetch oid kan doen. Dit werkt alleen dan met de veel gebruikte programma's, maar niet alle programma's worden regelmatig gebruikt. Daarom dacht ik aan een SSD, zodat het lezen van bestanden, ongeacht wat, sowieso snel is.
Uiteindelijk wil ik ze beide upgraden, maar het geld is een beetje op, dus ben ik nu even opzoek naar maximale "bang-for-buck".
Iemand ervaringen ermee?
Denk dat je meer hebt aan een gedragsverandering dan een pc upgrade. Deze machines zijn nu eenmaal niet de vlotste. Meer geduld of beter nog: minder programma's tegelijk draaien! Zoeken naar lichtgewicht alternatieven voor zware app's kan ook nog winst bieden.
Mensen wat prefereren jullie voor hd bestanden af te spelen voor programma? Zelf gebruik ik power dvd maar soms heeft ie wel moeite met 1080P
Ik heb een mailtje naar Asrock geschoten over die kleine fan.
Zelfs met fancontroller in de laafste stand maakt deze mij te veel herri.
Zelfs met fancontroller in de laafste stand maakt deze mij te veel herri.
XBMC LiveAmdwarrior schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:14:
Mensen wat prefereren jullie voor hd bestanden af te spelen voor programma? Zelf gebruik ik power dvd maar soms heeft ie wel moeite met 1080P
GOM player, gratis en goed!Amdwarrior schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:14:
Je kan gewoon het beste MPC-HC als player gebruiken, deze heeft nu eenmaal de beste opties voor Hardware ondersteuning. GOM player volgens mij niet echt?
Dan moet je toch eens de filter-instellingen van GOM bekijken. Volgens mij net zo uitgebreid in te stellen welke codec voor welk formaat moet worden gebruikt als bij MPC-HC.Dannydeman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:55:
Je kan gewoon het beste MPC-HC als player gebruiken, deze heeft nu eenmaal de beste opties voor Hardware ondersteuning. GOM player volgens mij niet echt?
ZoomPlayer met CoreAVC.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Heb je dit wel aangevinkt?Amdwarrior schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:14:

Werkt goed bij mij, zelfs 35GB blu-ray rips draaien vlekkeloos.
Ik heb zelf een PoV @ 2.0Ghz met 4GB ram en 512MB voor video ingesteld.
Ook op originele settings werkt het goed, maar die 2Ghz geeft net dat beetje extra souplesse met werken.
Zojuist Windows 7 op m'n binnegkomen Asrock geinstalleerd, werkt perfect. XBMC (DX build) met Aeon Hitched werkt ook erg lekker. De backdrops van de films laden weliswaar minder snel dan op mijn CD2 systeem, maar het is niet storend en de animaties zijn soepel en niet schokkend. Door je systeem een beetje te overklokken zal dat ongetwijfeld sneller gaan..
Ik gebruik MPC-HC als externe player met de Microsoft H264 codec (die heeft hele goede DXVA ondersteuning). De killasampla.mkv heeft geen framedrops en een stabiele 24fps. Dat haalde mijn oude systeem met een ATI mobility 3450 nog niet eens, want daar had ik artifacts en moest ik Direct3D fullscreen gebruiken
CPU is gewoon tussen de 0 en 5 procent tijdens het afspelen van een 1080P DTS film. DTS/DB Digital worden ook goed aangestuurd.
Tot nu toe hoor je mij dus niet klagen, en ik zie ook geen enkele reden om naar Linux te gaan, buiten het feit om dat XBMC daar gebruik kan maken van de interne player.
Straks nog even de bios updaten en instantboot installeren.
Ik gebruik MPC-HC als externe player met de Microsoft H264 codec (die heeft hele goede DXVA ondersteuning). De killasampla.mkv heeft geen framedrops en een stabiele 24fps. Dat haalde mijn oude systeem met een ATI mobility 3450 nog niet eens, want daar had ik artifacts en moest ik Direct3D fullscreen gebruiken
CPU is gewoon tussen de 0 en 5 procent tijdens het afspelen van een 1080P DTS film. DTS/DB Digital worden ook goed aangestuurd.
Tot nu toe hoor je mij dus niet klagen, en ik zie ook geen enkele reden om naar Linux te gaan, buiten het feit om dat XBMC daar gebruik kan maken van de interne player.
Ik heb veel instellingen geprobeerd, maar ik krijg GOM niet soepel met 1080p, al kan het ook komen omdat ik 'external filters' uitgevinkt heb omdat ik anders geen kleurinstellingen kan doen.... Zal dat nog eens testen, want dan hoef ik ook geen gebruik meer te maken van Media Center om m'n amBX ook bij full hd te krijgen
Verwijderd
Dit heeft niets met dit topic te maken
.
[ Voor 86% gewijzigd door Thandor op 06-11-2009 18:39 ]
Sorry: Wellicht dat mijn ervaringen met GOM van voor mijn ION tijdperk zijn, ikWiethoofd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:47:
[...]
Ik heb veel instellingen geprobeerd, maar ik krijg GOM niet soepel met 1080p, al kan het ook komen omdat ik 'external filters' uitgevinkt heb omdat ik anders geen kleurinstellingen kan doen.... Zal dat nog eens testen, want dan hoef ik ook geen gebruik meer te maken van Media Center om m'n amBX ook bij full hd te krijgen

Hier wordt KM player als "de beste" gekozen maar of dit met de ION GPU werkt?
En deze link geeft een complete uitleg over hoe DXVA in MPC HC kan worden geactiveerd.
Genoeg om te proberen zo te zien...
Hoe krijgen jullie DTS aan de praat via HDMI? Welke driver hebben jullie daarvoor geinstalleerd. Bij mij wordt alleen stereo doorgegeven op mijn ONKYO-507 terwijl DTS (en zelfs TRUE HD) met mijn HDX-1000 geen probleem is.Dannydeman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:38:
Zojuist Windows 7 op m'n binnegkomen Asrock geinstalleerd, werkt perfect. XBMC (DX build) met Aeon Hitched werkt ook erg lekker. De backdrops van de films laden weliswaar minder snel dan op mijn CD2 systeem, maar het is niet storend en de animaties zijn soepel en niet schokkend. Door je systeem een beetje te overklokken zal dat ongetwijfeld sneller gaan..
Ik gebruik MPC-HC als externe player met de Microsoft H264 codec (die heeft hele goede DXVA ondersteuning). De killasampla.mkv heeft geen framedrops en een stabiele 24fps. Dat haalde mijn oude systeem met een ATI mobility 3450 nog niet eens, want daar had ik artifacts en moest ik Direct3D fullscreen gebruiken![]()
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
@vraag over audio: Ik gebruik gewoon een optische kabel naar mijn Z5500 setje. Heb geen audiodrivers geinstalleerd, Windows 7 heeft dat zelf al geinstalleerd.
Overigens vind ik dat instantboot op deze asrock maar tegenvallen. Afsluiten duurt 110 seconden, want hij restart de PC namelijk nog een keer automatisch. Daarna zet hij hem gewoon in Hibernate, en als je hem aanzet slaat hij de post over en resumed die Windows gewoon. Ik start hem in ieder geval gewoon op en heb instantboot uitgezet.
Overigens vind ik dat instantboot op deze asrock maar tegenvallen. Afsluiten duurt 110 seconden, want hij restart de PC namelijk nog een keer automatisch. Daarna zet hij hem gewoon in Hibernate, en als je hem aanzet slaat hij de post over en resumed die Windows gewoon. Ik start hem in ieder geval gewoon op en heb instantboot uitgezet.
Geduld is een kunst... vandaar dat ik net Asrock even heb gebeld over hun tweede generatie Ion nettops (330HT en 330Pro). De beste man wist me te vertellen dat ze al wel units in Nederland hadden, maar dat deze nog naar de distributeur (Copaco) moesten en daarna pas bij de winkel terecht zou komen.Hij schatte dat het nog 'enkele weken' zou duren voordat ze in de winkel zouden liggenRafe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:53:
[...]
Ik ben erg benieuwd wanneer de de 330 HT-BD in de schappen ligt, ik wil 'm graag hebben
Central Point heeft de nieuwe Asrocks wel al in de webshop staan:
http://www.centralpoint.n...ock+ion&searchButton=Zoek
Verwachte voorraaddatum is 10 november. Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen met de versies met BB erachter, die aanzienlijk goedkoper zijn.
Verwachte voorraaddatum is 10 november. Ik vraag me wel af wat het verschil is tussen met de versies met BB erachter, die aanzienlijk goedkoper zijn.
Volgens mij staat dat voor barebone. Dus dan krijg je waarschijnlijk alleen de behuizing en het moederbord (met cpu).generator schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:54:
Central Point heeft de nieuwe Asrocks wel al in de webshop staan:
De specs zijn wel hetzelfde, maar misschien zijn die gewoon nog niet aangepast.Volgens mij staat dat voor barebone. Dus dan krijg je waarschijnlijk alleen de behuizing en het moederbord (met cpu).
Heb je nog gevraagd wat de adviesprijs gaat worden?Rafe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:48:
[...]
Geduld is een kunst... vandaar dat ik net Asrock even heb gebeld over hun tweede generatie Ion nettops (330HT en 330Pro). De beste man wist me te vertellen dat ze al wel units in Nederland hadden, maar dat deze nog naar de distributeur (Copaco) moesten en daarna pas bij de winkel terecht zou komen.Hij schatte dat het nog 'enkele weken' zou duren voordat ze in de winkel zouden liggen
Net even een 1080P film gekeken met 15mb bitrate en DTS (17GB).
Op ongeveer 1 uur van de film crashte het systeem volledig en bleef het geluid hangen. Niets reageerde meer en een poweroff/poweron was noodzakelijk. Dit komt waarschijnlijk doordat ik hem heb overgeklokt naar 1.9ghz en of omdat ik moest restarten i.v.m. een SATA driver. Heb hem dus teruggezet naar 1.8ghz voor de zekerheid, en hij is niet meer vastgelopen of iets dergelijks. Temperatuur blijft volgens CoreTemp onder de 50 graden tot nu toe. Ik heb de fan op "auto" gezet, ik zelf heb geen last van het geluid namelijk en heb liever een goed gekoeld systeem dan een ultra stil systeem.
Film liep overigens perfect, 24FPS, geen framedrops
Zal morgen wel het e.e.a. filmen en op YouTube zetten.
Op ongeveer 1 uur van de film crashte het systeem volledig en bleef het geluid hangen. Niets reageerde meer en een poweroff/poweron was noodzakelijk. Dit komt waarschijnlijk doordat ik hem heb overgeklokt naar 1.9ghz en of omdat ik moest restarten i.v.m. een SATA driver. Heb hem dus teruggezet naar 1.8ghz voor de zekerheid, en hij is niet meer vastgelopen of iets dergelijks. Temperatuur blijft volgens CoreTemp onder de 50 graden tot nu toe. Ik heb de fan op "auto" gezet, ik zelf heb geen last van het geluid namelijk en heb liever een goed gekoeld systeem dan een ultra stil systeem.
Film liep overigens perfect, 24FPS, geen framedrops
Zal morgen wel het e.e.a. filmen en op YouTube zetten.
Gisteren heb ik op mijn Acer R3610 Power DVD Ultra 7.3 geinstalleerd (werd destijds geleverd bij mijn LG GGW-H20L Blu-ray / HD-DVD brander, die nu via USB op de R3610 is aangesloten). Werkt perfekt onder Windows 7.Zowel Blu-Rays als HD-DVDs spelen perfekt af, dankzij de Nvidia Purevideo ondersteuning in PowerDVD. Ik heb AnyDVD HD op de achtergrond draaien om beveiligingen er af te slopen cq ISO's op HD te zetten. Je moet trouwens niet upgraden naar een nieuw build van Power DVD 7.3, dan krijg je A/V sync problemen met HD-DVD's. Ook het afspelen van Blu-Ray/HD-DVD ISO's m.b.v.Virtual Clone Drive gaat perfekt. Ik heb getest met de Blu-Ray van The Dark Knight en HD-DVD's van Transformers en Smokey and the Bandit.
[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 06-11-2009 07:58 ]
Ik heb de technische support van Asrock hulp gevraagt voor mij probleem met de kleine fan die herrie maakt.
Antwoord 1 was dat ik voor technische support niet bij technische support moest zijn.
Ik moet naar de dealer.
Antwoord 2 na aandringen was dat zonder deze fan de boel stuk kan gaan.
Please notice that provide the necessary air flowing for system is required.
Ik baal dat een systeem wat zo stil zou zijn herrie maakt
Nu maar naar de dealer
Alternatief kan ik ergens een 30mm fan kopen natuurlijk
Antwoord 1 was dat ik voor technische support niet bij technische support moest zijn.
Ik moet naar de dealer.
Nu maar naar de dealer
Ik had ivm het aanpassen van de kleuren/contrast in GOM Player het gebruik van External codecs uitgeschakeld, zodra ik die inschakelde en GOM herstartte had ik soepele 1080p playback.HeyDude schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:21:
Sorry: Wellicht dat mijn ervaringen met GOM van voor mijn ION tijdperk zijn, ikwellicht even.
wat verwacht je van de dealer?Woodski schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:23:
Ik heb de technische support van Asrock hulp gevraagt voor mij probleem met de kleine fan die herrie maakt.
Ik moet naar de dealer.
Nu maar naar de dealer
Na veel wikken en wegen heb ik ook de 330 gekocht en ook ik vind hem teveel herrie maken maar dat wist ik eigenlijk vantevoren.
Voorlopig doe ik het er even mee en als ik meer tijd heb ga ik wel op zoek naar oplossingen (eigenlijk hoop ik dus dat iemand anders een mooie oplossing zoekt dan kopieer ik die lekker
Er zijn altijd mogelijkheden om hem stiller te maken, als je hiertoe niet bereid bent moet je niet de 330 kopen maar zelf een ION systeem samenstellen (had ik ook gedaan maar was duurder en nu even teveel tijd en moeite, momenteel te druk om echt te hobby-en).
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Vreemd dat ik de meeste ASrock ION bezitters hoor klagen over de 30mm fan. Volgens mij is het toch echt de case fan die het meeste lawaai maakt. Ik heb hem al een paar keer open gemaakt en beide stekkers (cpu en case) eruit getrokken om te kijken welke van de 2 het meeste herrie maakte. Had een aantal 50mm fans uit Singapore meegenomen maar dat was het ook niet....toen maar de 12v lijn doorgeknipt van 1 van de meegenomen 50mm fan's en dat is beter. Draait nu op 5v en dat is een stuk beter
Lekkere support is dat. Nu weet ik in ieder geval dat ik niet snel Asrock zal kopen. Wat weet de dealer nou van de inner workings van zo'n product.Woodski schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:23:
Ik moet naar de dealer.
Ik heb sinds kort een Compaq Mini 311c en heb een probleem (ik weet niet of ik daarvoor in het juiste topic zit, maar ik probeer het toch)
Als ik m'n netbook dichtklap (en hij in Standby gaat) en ik hem openklap krijg ik netjes het inlogscherm van XP
maar vrijwel direct daarna valt de netbook uit...
(edit: hij komt wel goed uit slaapstand, maar alleen Standby vormt een probleem...)
Komt iemand dit probleem bekend voor?
Als ik m'n netbook dichtklap (en hij in Standby gaat) en ik hem openklap krijg ik netjes het inlogscherm van XP
maar vrijwel direct daarna valt de netbook uit...
(edit: hij komt wel goed uit slaapstand, maar alleen Standby vormt een probleem...)
Komt iemand dit probleem bekend voor?
[ Voor 11% gewijzigd door A_to_the_S op 06-11-2009 13:39 ]
Hier nog even een 'ontwikkeling' m.b.t. het Asus AT3N7A-I bord.
Bij LegitReviews was er even voor de launch van dit bord een artikel, waarin een nieuwe fan voor het mainboard werd gereviewd. Kort gezegd zou die nieuwe fan op alle retail versies van het bord terecht moeten komen (zo niet, zou de nieuwe fan gratis opgestuurd worden na contact met support). De fan zou de ergste geluidsproblemen op moeten lossen.
Ik heb meerdere pogingen gedaan Asus support hierop te wijzen maar helaas, ze beweren dat er geen nieuwe fan is en (gechargeerd) dat ik niet moet zeuren, of dat ik m'n bord maar naar de retailer moet RMA'en.
Ik heb deze vraag voorgelegd op het forum van Legitreviews en de moderator heeft er contact over gehad met z'n contactpersoon bij Asus. Deze vroeg of er een verzameling van moederbord serienummers gemaakt kan worden, zodat hij kan kijken of hier iets mis gaat in de communicatie of dat het beleid alleen maar voor bepaalde regio's geldt....
http://forums.legitreviews.com/about23024.html
Bij LegitReviews was er even voor de launch van dit bord een artikel, waarin een nieuwe fan voor het mainboard werd gereviewd. Kort gezegd zou die nieuwe fan op alle retail versies van het bord terecht moeten komen (zo niet, zou de nieuwe fan gratis opgestuurd worden na contact met support). De fan zou de ergste geluidsproblemen op moeten lossen.
Ik heb meerdere pogingen gedaan Asus support hierop te wijzen maar helaas, ze beweren dat er geen nieuwe fan is en (gechargeerd) dat ik niet moet zeuren, of dat ik m'n bord maar naar de retailer moet RMA'en.
Ik heb deze vraag voorgelegd op het forum van Legitreviews en de moderator heeft er contact over gehad met z'n contactpersoon bij Asus. Deze vroeg of er een verzameling van moederbord serienummers gemaakt kan worden, zodat hij kan kijken of hier iets mis gaat in de communicatie of dat het beleid alleen maar voor bepaalde regio's geldt....
http://forums.legitreviews.com/about23024.html
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is de 30mm bij mij.KL643 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:15:
Vreemd dat ik de meeste ASrock ION bezitters hoor klagen over de 30mm fan. Volgens mij is het toch echt de case fan die het meeste lawaai maakt. Ik heb hem al een paar keer open gemaakt en beide stekkers (cpu en case) eruit getrokken om te kijken welke van de 2 het meeste herrie maakte. Had een aantal 50mm fans uit Singapore meegenomen maar dat was het ook niet....toen maar de 12v lijn doorgeknipt van 1 van de meegenomen 50mm fan's en dat is beter. Draait nu op 5v en dat is een stuk beter
Die 50mm is muisstil
Ik denk dat ik uiteindelijk zelf maar een nieuw papst of zo koop en de 30mm vervang.
Dat het herrie maakt kan ik nog begrijpen.
Maar verkoop 'm dan niet als super stil en vergelijk 'm dan ook niet met het geluidsnivo van een stuk hout.
Ik begrijp het geklaag over de herrie niet 
Ik heb mijn Asrock op 2.1GHz draaien, en tenzij ik er vlak voor ga liggen hoor ik dat ding niet, ook niet tijdens 1080P playback (dan luister ik namelijk naar de film).
Ik heb mijn Asrock op 2.1GHz draaien, en tenzij ik er vlak voor ga liggen hoor ik dat ding niet, ook niet tijdens 1080P playback (dan luister ik namelijk naar de film).
Ik heb de fan op auto staan (en 1.8ghz) en hoor ook helemaal geen herrie.
heb even snel een filmpje gemaakt met de iPhone 3GS. Je zal zien dat XBMC in Windows 7 erg goed draait, zelfs met de Aeon skin:
http://www.youtube.com/watch?v=fePXP2kjPOg (HQ)
heb even snel een filmpje gemaakt met de iPhone 3GS. Je zal zien dat XBMC in Windows 7 erg goed draait, zelfs met de Aeon skin:
http://www.youtube.com/watch?v=fePXP2kjPOg (HQ)
Ach, iedereen heeft gewoon z'n eigen idee van wat ie "herrie" vindt.
Ik vind alles wat meer geluid maakt dan hoogstens een heel klein zacht briesje al te hard. Als ik ook maar enigszins iets van een "motor" geluidje van een fan hoor of dat er toonhoogte in een luchtstroom zit vind ik het al iritant, hoe zacht het ook is.
Ik vind alles wat meer geluid maakt dan hoogstens een heel klein zacht briesje al te hard. Als ik ook maar enigszins iets van een "motor" geluidje van een fan hoor of dat er toonhoogte in een luchtstroom zit vind ik het al iritant, hoe zacht het ook is.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hou je ook je adem in als je film kijk
?
Soms is er in een film een spannend moment waar je inderdaad je adem inhoudt
Als je dat de ventilator hoort is dat gewoon shit.
Alsof er geen andere al dan niet storende omgevingsgeluiden zijn (auto's in de buurt, andere geluiden buiten). Maar inderdaad, het is allemaal erg subjectief.Woodski schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:19:
[...]
Soms is er in een film een spannend moment waar je inderdaad je adem inhoudt
Als je dat de ventilator hoort is dat gewoon shit.
[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 06-11-2009 15:29 ]
In mijn optiek is de Asrock stiller dan mijn voorgaande mediacenters:
-Xbox
-Dell Inspiron 1525
-Dell Studio 15
Die laatste was al erg stil, maar kon soms opeens voor een aantal seconden blazen. Deze ION hoor ik persoonlijk niet, maar dat kan ook komen door waar die staat en op welke positie je zit als je kijkt. Als het muisstil is hoor je het inderdaad een klein beetje, maar dat is zeker niet storend en die situatie komt bijna niet voor..
-Xbox
-Dell Inspiron 1525
-Dell Studio 15
Die laatste was al erg stil, maar kon soms opeens voor een aantal seconden blazen. Deze ION hoor ik persoonlijk niet, maar dat kan ook komen door waar die staat en op welke positie je zit als je kijkt. Als het muisstil is hoor je het inderdaad een klein beetje, maar dat is zeker niet storend en die situatie komt bijna niet voor..
Asus EB1012 voor 309 euri gespot bij OBCS.
Al 2 x toegevoegd aan Pricewatch, maar ze halen de entry op een of andere manier steeds weg... dus ik tip jullie hier maar even ;-)
Al 2 x toegevoegd aan Pricewatch, maar ze halen de entry op een of andere manier steeds weg... dus ik tip jullie hier maar even ;-)
Kleine review van de nieuwe Asrock: http://forums.ocworkbench.com/showthread.php?p=454469
Hmm, 2 minuten lang kabels uitpakken, maar het ding zelf krijgen we niet te zien?hanhub schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:58:
Kleine review van de nieuwe Asrock: http://forums.ocworkbench.com/showthread.php?p=454469
Deel 2 en deel 3 ook bekeken?
http://www.youtube.com/watch?v=gRg0f0GSzPY
http://www.youtube.com/watch?v=gwQi1wj08yw
http://www.youtube.com/watch?v=esHXXPMYad8
http://www.youtube.com/watch?v=gRg0f0GSzPY
http://www.youtube.com/watch?v=gwQi1wj08yw
http://www.youtube.com/watch?v=esHXXPMYad8
Gezien het doelgerichte bedienen van de AB hou ik het op IR.
mrwolf schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:11:
Is er al duidelijkheid over die remote? Is die RF of IR?
Testing, one, two ...
Klopt denk ik, want de driver is een Novoton CIR driver. Is te downloaden op de Asrock site.hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:41:
Gezien het doelgerichte bedienen van de AB hou ik het op IR.
Hier staat nog een 'uitpakparty' van de nieuwe ASRock ION 330HT.
Verwijderd
Titan TFD-3007M12S - 30 x 30 x 7 mm al gezien ? Iemand ervaring mee ? Geef 19 dBA maxWoodski schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:55:
En de 50mmx50mm vervangen door een Fractal Design Silent 50mm x 50 mm van ook 19 dBA. En je systeem maakt 7 dBA minder geluid.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 00:00 ]
weet iemand zo de maten van die ventilatoren in de asrock 330?
(anders meet ik het na het weekend zelf op en post het hier wel)
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Met simpel teruglezen kun je er achter komen dat dit een 30 en een 50mm fan zijn.tismij schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 07:27:
weet iemand zo de maten van die ventilatoren in de asrock 330?
Ik wil graag een externe 3.5" hdd van minimaal 1 TB op de Asrock aansluiten om al mijn muziek, films en foto's af te kunnen spelen. Het mooiste zou zijn om de powered eSATA aansluiting hiervoor te gebruiken, zodat de extere hdd aan- en uitgaat met de Asrock. Dus geen aparte voeding op de extere hdd. Gaat dit lukken? Zou de eSATA van de Asrock 5 en 12 volt leveren?
Ik bedoel dan ook meer dikte van de 2 fans en "spareroom" bij de 30mm fan.Wiethoofd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 07:41:
[...]
Met simpel teruglezen kun je er achter komen dat dit een 30 en een 50mm fan zijn.
Verwijderd
Ik ben gaan zoeken het het ziet ernaar uit dat "power over esata" een combinatie is van esata en de power die een usb poort geeft. Dat betekent dat 3.5" schijven niet gaan werken. Ik heb opgezocht welke 2.5" schijven dan zo'n "power over esata" poort hebben en het enige dat ik kon vinden is deze enclosure: pricewatch unsorted: Delock 2.5 enclosure - Storage enclosure - SATA-300 - Hi-Speed USB - 2.5" .hanhub schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 08:04:
Ik wil graag een externe 3.5" hdd van minimaal 1 TB op de Asrock aansluiten om al mijn muziek, films en foto's af te kunnen spelen. Het mooiste zou zijn om de powered eSATA aansluiting hiervoor te gebruiken, zodat de extere hdd aan- en uitgaat met de Asrock. Dus geen aparte voeding op de extere hdd. Gaat dit lukken? Zou de eSATA van de Asrock 5 en 12 volt leveren?
Als je de 330HT haalt dan zit er wel een wifi in.Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:57:
Ik heb zojuist een Asrock 330 besteld. Hopelijk is de GUI in XBMC Windows een beetje smooth, want gebruik liever geen Linux omdat mijn AMBX systeem dan niet werkt. Ik ga sowieso CoreAVC met CUDA gebruiken, dan ben je tenminste niet afhankelijk van DXVA compatible films..
Het enige nadeel aan dit apparaat is dat er geen front USB poorten opzitten en dat je geen ingebouwde WIFI hebt. Voor mijn IR receiver dus even een verlengkabeltje gebruiken en met de tijd een Wireless N USB stick aanschaffen die ook in Linux werkt. Tot die tijd mijn laptop als internet bridge gebruiken
Heb al een externe Zyxcel besteld voor 22euro incl verzendkosten 
Mocht ik ooit een keer Linux gaan gebruiken, hoop ik echter dat die werkt..maar dat is een probleem voor de toekomst.
Mocht ik ooit een keer Linux gaan gebruiken, hoop ik echter dat die werkt..maar dat is een probleem voor de toekomst.
Bij mij is het ook de 30mm die de herrie veroorzaakt. Ik heb hem nu 2 dagen in huis, maar vind het behoorlijk tegenvallen. Ze zullen wel verschillende soorten/merken fans hebben gebruikt, aangezien anderen hem juist fluisterstil vinden. Geloof me, het is echt irritant en duidelijk luider dan 26dB.Woodski schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:08:
[...]
Het is de 30mm bij mij.
Die 50mm is muisstil
Ik denk dat ik uiteindelijk zelf maar een nieuw papst of zo koop en de 30mm vervang.
Wat ik nu gedaan heb ik de 30mm fan losgetrokken. Verder staat de fan control in de BIOS op Auto. Nu is hij echt fluisterstil, alleen wordt de core temperature volgens de Nvidia tool nu 72 graden. Zou dat kwaad kunnen? Ik hoop het niet, want het vervangen van die 30mm fan zal denk ik niet veel uitmaken, die kleine krengen blijven herrie maken.
Met de 30mm fan aan wordt hij overigens 63 graden, dus zo veel scheelt het nu ook weer niet.
Hier de prijzen van de tweede generatie ASRock 330 systemen...Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:45:
[...]
Is er al duidelijk wanneer deze leverbaar worden en wat er met de prijs gaat gebeuren?
[ Voor 3% gewijzigd door wsmaal op 08-11-2009 20:17 ]
Verwijderd
Dus de nieuwe kosten zeg maar 120 euro meer t.o.v de oude.
Dus 120 euro voor:
- SO-DIMM geheugen (voorheen DDR2-SDRAM geheugen)
- 7.1 Kanaals audio met DTS support (voorheen 5.1 kanaals audio)
- RAID 0,1 support (voorheen niet aanwezig)
- 1x Powered eSATA/USB port (voorheen niet aanwezig)
- Wireless LAN 802.11b/g/n (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
- MCE Remote Controller (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
Wat ik miste bij de oude was Wifi en een AB (en bijbehorende receiver). Dat zou mij nu dus 120 euro kosten.
Hmmm, keuzes, ga ik de oude kopen en de overige onderdelen los kopen (zal ongeveer 55 euro kosten) of voor de nieuwe gaan ...
Denk toch dat ik voor het laatste ga ...
Dus 120 euro voor:
- SO-DIMM geheugen (voorheen DDR2-SDRAM geheugen)
- 7.1 Kanaals audio met DTS support (voorheen 5.1 kanaals audio)
- RAID 0,1 support (voorheen niet aanwezig)
- 1x Powered eSATA/USB port (voorheen niet aanwezig)
- Wireless LAN 802.11b/g/n (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
- MCE Remote Controller (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
Wat ik miste bij de oude was Wifi en een AB (en bijbehorende receiver). Dat zou mij nu dus 120 euro kosten.
Hmmm, keuzes, ga ik de oude kopen en de overige onderdelen los kopen (zal ongeveer 55 euro kosten) of voor de nieuwe gaan ...
Denk toch dat ik voor het laatste ga ...
De vermelde bedragen zijn advies- richtprijzen. Voor bv. de 330 staat bijna €295 vermeld. In de Pricewatch rond de €250.. M.a.w. ik vermoed dat de prijzen van de 2e generatie ASRock nettops bij andere leveranciers fors lager zullen zijn.
Ik zit ook te kijken naar de Asrock ION, maar die DVD speler vind ik een twijfelachtig. Voor mij zou het systeem de vervanger worden van zowel DVD speler als CD speler. Ik vind zo'n slimline laptop achtig ding echter altijd een beetje gammel en volgens mij gaat een jochie van 3 dat ook niet snappen danwel correct gebruiken (hij vindt het nu leuk om zelf zijn cds in de cd speler te doen). Wat is jullie ervaring met die speler in de Asrock?
Als het echt die prijzen worden, dan ga ik liever voor de Asus Eee Box EB1501. Die kost 20 euro meer, maar dan zit het wel in een mooi doosje. Ik heb toch nog een MCE remote met ontvanger liggen.
Jammer dat je ook betaald voor windows 7, maar dan probeer ik die wel weer te verkopen.
Jammer dat je ook betaald voor windows 7, maar dan probeer ik die wel weer te verkopen.
Euhm, volgens mij is doorverkopen van OEM Windows licenties als je het strict neemt illegaal
Ben wel benieuwd waar nou die 2de HD geplaatst kan worden als ik naar het filmpje kijk..Romoni schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:34:
Hier staat nog een 'uitpakparty' van de nieuwe ASRock ION 330HT.
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Ik sta op het punt om een Asrock ION330 aan te schaffen,
maar heb eigenlijk 1 simpele (maar belangrijke) vraag
Speelt de Asrock ION330, 1080p materiaal (mkv rond de 10GB)
vlekkeloos af icm XBMC ... op een 100mbit netwerk?
Nee, ben ik vergetengenerator schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:15:
Heb je nog gevraagd wat de adviesprijs gaat worden?

Staat in de handleidingFRoSTy schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:13:
[...]
Ben wel benieuwd waar nou die 2de HD geplaatst kan worden als ik naar het filmpje kijk..
10 x 1024 x 8 / 1.5 / 60 / 60 = 15mbitVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:04:
Lijkt me ruim voldoende
Zelfs 20GB zou vlotjes moeten kunnen spelen.
ps Een gigabit routertje kost tegenwoordig ook niet zo veel
[ Voor 6% gewijzigd door Woodski op 09-11-2009 13:44 ]
jahoor, geen enkel probleem, ook MKV's van ruim 20GB zijn geen enkel probleem.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:04:
Verwijderd
Top, bedankt voor de snelle reacties.. ik ga er zo een halen.
Nog tips welk os ik moet installen?
Lees veel over een XBMC live cd icm Ubuntu
Nog tips welk os ik moet installen?
Lees veel over een XBMC live cd icm Ubuntu
AXNCore: Hoe veel moeite is het nou om even dit topic door te bladeren of desnoods het topic over XBMC? Dan kom je allerlei links tegen, o.a. naar www.xbmc.org en www.xbmcfreak.nl . Eat your heart out, have fun reading & downloading ;-).
Je zal er dan o.a. achter komen dat voor XBMC, zeker icm. ION, Linux hét platform is, dat je nu ook een live cd-versie van de aankomende 9.11 release van XBMC kan downloaden (nog wel alpha). ETC.
Je zal er dan o.a. achter komen dat voor XBMC, zeker icm. ION, Linux hét platform is, dat je nu ook een live cd-versie van de aankomende 9.11 release van XBMC kan downloaden (nog wel alpha). ETC.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)
Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)
Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.