[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.087 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:10:
Fudzilla - ION 2 comes in Q4 2009

[...]

Pas designs met ION2 zullen in Q1 en Q2 van 2010 verschijnen en dan is het ook nog afwachten hoe goed en wanneer en voor welke prijs deze te verkrijgen zijn.
Thanks voor de info, komt er dus op neer dat ik Q4 2009 nog rustig ION 1 kan kopen. Prijzen zullen met een nieuwe release toch weer €50 hoger liggen waardoor het buiten mijn budget ligt, daarnaast draait ION 1 onder Linux met XBMC eigenlijk alles.

Hoe zijn overigens de ervaringen hier met ubunuti minimal + XBMC + sabnzbd op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ronwiel schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:28:
[...]

Hoe zijn overigens de ervaringen hier met ubunuti minimal + XBMC + sabnzbd op de achtergrond?
Bij mij tot nu toe slecht. SABNZBD is voor mij een nieuw programma, dus misschien doe ik iets fout.
Maar tot nu toe worden mijn instellingen niet onthouden, en dan vooral voor de tijdelijke download folder.
Als ik het goed gelezen heb, heeft SABNZBD moeite met het plotseling uitzetten van de computer zonder dat SABNZBD goed afgesloten wordt. En dat gebeurt dus niet met SABNZBD op de achtergrond.

Maar ik hoop dat ik iets fout doe, en dat ik hier de geniale tip lees. Ik ben er in iedergeval mee gestopt, aangezien het mij al veel te veel tijd heeft gekost.
Verder kan SABNZBD niet de computer uitzetten. Dat zou ik toch ook wel handig hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SABnzbd+ kan wel je computer uitschakelen O-) Config -> Scheduling
En anders 'On queue finish: shutdown, hibernate, standby of shutdown sabnzbd :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

Mart! schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

/offtopic Hoi Arfman \o/

En blijft je TV dan ook altijd op "Just Scan" staan? Ik stel hem steeds handmatig in op "Just Scan", maar het wil regelmatig voorkomen dat bij het opnieuw inschakelen van de TV -volgens mij met name als ik de Asrock later aan zet als de TV- de TV weer naar 16:9 gaat, dus met overscan. Dan moet ik eerst 6 keer het Aspect Ratio knopje indrukken op mijn AB om hem weer op "Just Scan" te krijgen :/
Hoi Mart! :D

Nee, geen last van. Had jij niet je HDMI shizzle via je versterker lopen, en zitten er daardoor niet meerdere apparaten op dezelfde HDMI poort op de TV? Omdat mijn versterker/receiver geen HDMI heeft, heeft elk apparaat z'n eigen poort, misschien is dat het?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:54:
SABnzbd+ kan wel je computer uitschakelen O-) Config -> Scheduling
En anders 'On queue finish: shutdown, hibernate, standby of shutdown sabnzbd :Y)
Hmm, ik heb wel de optie gezien shutdown sabnzbd, maar niet de andere, Ik zal dit nogmaals checken. Blijft het probleem dat de instellingen niet worden onthouden. In bovenstaand stukje, sprak ik dus ook over SABNZBD+....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 19:45
Ik heb sinds vandaag een nieuwe lcd en lcd tv met asrock ion 330 gekocht. Windows 7 erop geknald, maar kampt nu met een vreemd probleem. Er is frame drops bij de lcd tv (LG 32LF2500), en geen frame drops op mijn lcd monitor. De cpu usage is rond 40%. Tot nu toe heb ik alleen mpc-hc gebruikt met core avc, maar het probleem speelt zich af met zowel xvid als h.264 files. Ik kan alleen bij mpc-hc de dropped frames zien. De fps lijkt zich te cappen rond 20 fps. Als ik de lcd monitor aandoet, dan capt ie op 15 fps.

[ Voor 5% gewijzigd door pokkuhlag op 28-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil graag testen hoe een NFS share vanaf mijn Diskstation presteert met XBMC Live (vanaf usb stick) .
Ik vond onderstaande post, maar het is me niet geheel duidelijk hoe ik dit met XBMC Live zou kunnen invoeren.
blackd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:02:
[...]

Ik zag dat je een Synology hebt met XBMC op Ubuntu. Probeer eens op je Synology NFS (onder Network Services in de webinterface) aan te zetten en je shares te mounten via NFS op de XBMC machine.
  1. Je moet dan NFS installeren op je XBMC host:
    code:
    1

sudo apt-get install nfs-common
  2. Stel de NFS privileges in de Synology webinterface in:
    bij Privileges -> Shared Folders, dan per share de knop NFS privileges aanklikken en instellen
  3. mount die share op je XBMC host (bijv. /mnt/diskstation/share) en als dat werkt, voeg hem toe aan /etc/fstab zodat hij automatisch gemount wordt.
  4. voeg het mount path toe (pad overtypen: /mnt/diskstation/share) aan je sources in XBMC ipv je SMB share.
Mogelijk levert dit ook een performanceverbetering op. Ik haal met SMB van Synology naar een XP bak max 10MB/s, met NFS vanaf Synology naar Asrock Ion (in XBMC file manager) bijna 25 MB/s. Synology DSM versie 2.0-0728 (niet de laatste versie).
...
Edit:
Ik heb nfs ingesteld op m'n Diskstation, maar met testen onder Windows XP met de "Services for Unix Administration" kom ik er niet uit met de user name mapping en de password en group files. Zo'n bestand kan ik niet van de diskstation af plukken. Ik had deze tutorial gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 29-10-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Dit lijkt me heel erg leuk om XBMC te draaien.
Ik doe dit nu elders met veel pelzier op een mediacenter met Windows XP and een dikke Intel E8500
Deze kan probleemloos 1080p afspelen via de LAN.

Kan een set met de Atom 330 dat ook net zo mooi ?
En wie gaat dan het harde werk doen, de CPU of toch de GPU.
Of met andere woorden, kan XBMC hardware acceleratie aan van de Nvidia Ion ?

Linux is voor mij nog lastig en ik ben heel tevreden met Windows XP
Heeft Linux toch nog voordelen t.o.v. Windows XP (Of eventueel Windows 7) ?

Ik kan hierbij vooral naar hardware acceleratie en caching van streaming video om hikjes te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Laatst online: 07:27
Woodski schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:53:
Dit lijkt me heel erg leuk om XBMC te draaien.
Ik doe dit nu elders met veel pelzier op een mediacenter met Windows XP and een dikke Intel E8500
Deze kan probleemloos 1080p afspelen via de LAN.

Kan een set met de Atom 330 dat ook net zo mooi ?
En wie gaat dan het harde werk doen, de CPU of toch de GPU.
Of met andere woorden, kan XBMC hardware acceleratie aan van de Nvidia Ion ?

Linux is voor mij nog lastig en ik ben heel tevreden met Windows XP
Heeft Linux toch nog voordelen t.o.v. Windows XP (Of eventueel Windows 7) ?

Ik kan hierbij vooral naar hardware acceleratie en caching van streaming video om hikjes te voorkomen.
LEES DIT TOPIC EENS DOOR.

of begin iig bij de start post...

Ietsje vriendelijker kan ook wel :).

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 01-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
croxz schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

LEES DIT TOPIC EENS DOOR.

of begin iig bij de start post...
Heb ik doorgelezen en Windows lijkt geen goede keuze te zijn
Blijft de vraag of Linux een dikke MKV zonder hikjes via de LAN kan afspelen op een 330?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Woodski schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Blijft de vraag of Linux een dikke MKV zonder hikjes via de LAN kan afspelen op een 330?
wel goed doorlezen he ;)
maar het is geen enkel probleem, alles loopt gewoon vloeiend.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 29-10-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woodski schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:53:
Windows 7 is een goede keuze, XP lackt de juiste hardware acceleratie voor full hd video
Op de 330 zelf niet, op de ION 9400 IGP daarentegen wel, maar dat had je ook kunnen weten als je de mini FAQ had doorgenomen in de topic start (die er niet voor niets staat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Wiethoofd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:49:
Op de 330 zelf niet, op de ION 9400 IGP daarentegen wel, maar dat had je ook kunnen weten als je de mini FAQ had doorgenomen in de topic start (die er niet voor niets staat!)
Dat beantwoordt het decoding gedeelte van de vraag, maar nog niet het netwerk/streaming gedeelte. Je kunt hier in ieder geval vinden dat atom + linux prima netwerkperformance haalt, dus met dat streamen lijkt het mij wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de nodige reviews uit de topicstart doorgenomen waren en/of de vorige delen was dat ook wel naar boven komen drijven, wireless gaat het streamen van HD niet goed, maar HDTV en 480p en met mazzel 720p als je goed ontvangst hebt wel.

Ik zal het er wel bij zetten in de TS om extra zoekvragen te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Wiethoofd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:49:
[...]

Windows 7 is een goede keuze, XP lackt de juiste hardware acceleratie voor full hd video
Kijk, dat is leuk om te zien.
Heb je een link naar xbmc.org of zo waar ik hier wat over kan lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 19:45
pokkuhlag schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:31:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe lcd en lcd tv met asrock ion 330 gekocht. Windows 7 erop geknald, maar kampt nu met een vreemd probleem. Er is frame drops bij de lcd tv (LG 32LF2500), en geen frame drops op mijn lcd monitor. De cpu usage is rond 40%. Tot nu toe heb ik alleen mpc-hc gebruikt met core avc, maar het probleem speelt zich af met zowel xvid als h.264 files. Ik kan alleen bij mpc-hc de dropped frames zien. De fps lijkt zich te cappen rond 20 fps. Als ik de lcd monitor aandoet, dan capt ie op 15 fps.
Voor degene die hetzelfde probleem hebben met mpc-hc, ga deze downgraden naar v1.2.1000.0 svn. Hier werkte die oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
pokkuhlag schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:14:
Voor degene die hetzelfde probleem hebben met mpc-hc, ga deze downgraden naar v1.2.1000.0 svn. Hier werkte die oplossing.
Klopt... hier ook. Maar ik heb ondertussen het hele Windows+codec+verschillende players gedoe maar opgegeven, het is altijd wat. Met player A dit probleem, met player B dat probleem, oneindig gefrot met codecs... Zit nu qua video-playback geheel op XBMC (Live). Heeeelemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nu al ION sets waarbij je hd-tv kunt opnemen en wellicht analoge tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Gisteren toch begonnen aan Linus (XBMC live)
Het loopt goed met GPU acceleratie en zelfs m'n harmony werkt soepeltjes met custom settings.
Ik ben erg onder de indruk, mooi gemaakt.

Wel wat vragen.
Ik installeer naar een USB stick en krijg iedere keer het bootmenu bij opstarten.
De timeout in menu.lst heb ik op 0 gezet. Maar kan dat niet anders?
Hoe installeer ik een USB stick net als een HD (perm storage zonder menu)
Kan ik eventueel een HD naar de USB stick kopieeren ?

En een linux noob vraag.
Hoe zet ik een SMB share open op de XBMC host zodat ik vanaf een Windows laptop op de HD kan ?
En zit er ook een RDP host in XBMC live ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Misschien een domme vraag: zou je de Asrock330 ook rechtop(verticaal) kunnen gebruiken? Of valt dan je BluRay schijfje eruit als je de la opent. Dat zou naast mijn TV beter uitkomen, mede in verband met de koeling.
Als de nieuwe versie met de AB en WiFi nog dit jaar verschijnt, ga ik wachten. Dat is het me wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Zou super zijn indien de ION2 zou beschikken over een PAP om HD audio te kunnen bitstreamen. (eindelijk een low cost & silent oplossing)
Als iemand hier nieuws over hoort, laat het maar weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Woodski schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:16:
Gisteren toch begonnen aan Linus (XBMC live)
Het loopt goed met GPU acceleratie en zelfs m'n harmony werkt soepeltjes met custom settings.
Ik ben erg onder de indruk, mooi gemaakt.

Wel wat vragen.
Ik installeer naar een USB stick en krijg iedere keer het bootmenu bij opstarten.
De timeout in menu.lst heb ik op 0 gezet. Maar kan dat niet anders?
Hoe installeer ik een USB stick net als een HD (perm storage zonder menu)
Kan ik eventueel een HD naar de USB stick kopieeren ?

En een linux noob vraag.
Hoe zet ik een SMB share open op de XBMC host zodat ik vanaf een Windows laptop op de HD kan ?
En zit er ook een RDP host in XBMC live ?
op die linux noob vraag weet ik het antwoord :D
dat doe je met winSCP op je windows pc, dan kun je na het intikken van het ip adres van je linux bak de mappen benaderen (gebr naam en ww is standaard xbmc)
hanhub schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:
Misschien een domme vraag: zou je de Asrock330 ook rechtop(verticaal) kunnen gebruiken? Of valt dan je BluRay schijfje eruit als je de la opent. Dat zou naast mijn TV beter uitkomen, mede in verband met de koeling.
Als de nieuwe versie met de AB en WiFi nog dit jaar verschijnt, ga ik wachten. Dat is het me wel waard.
valt er niet uit, de drive is een slimline model waarbij je de cd/vd/bd vastklikt zoals je dat bijv. bij een laptop ook zou doen.
ik heb 'm zelf ook verticaal in gebruik, en dat werkt prima :)
op z'n zij staat ie overigens wel minder stabiel natuurlijk, bij mij geen probleem omdat ie ingeklemd staat tussen de PS3 en m'n receiver.
maar gewoon los zou ik 'm toch in iets van een standaard zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 30-10-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
shameete schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:57:
op die linux noob vraag weet ik het antwoord :D
dat doe je met winSCP op je windows pc, dan kun je na het intikken van het ip adres van je linux bak de mappen benaderen (gebr naam en ww is standaard xbmc)
Dat is volgens mij niet helemaal wat hij bedoelt. Hij wilt publieke shares aanmaken die direct (dus zonder software) toegankelijk zijn vanaf andere pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Woodski schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:45:
[...]

Kijk, dat is leuk om te zien.
Heb je een link naar xbmc.org of zo waar ik hier wat over kan lezen ?
XBMC heeft geen hw accelratie in windows. In XP niet, in vista niet en ook in W7 niet. Enkel via externe players kan je dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
croxz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Dat is volgens mij niet helemaal wat hij bedoelt. Hij wilt publieke shares aanmaken die direct (dus zonder software) toegankelijk zijn vanaf andere pc's.
Is inmiddels gelukt, kost me hooguit 4 uurtjes :)

Samba installeren en configureren
Mijn eerste stapjes in Linux :)
sudo apt-get install samba

De Remote Desktop zal VNC worden en dat is me nog niet helemaal gelukt.
Nu op zoek naar een kant en klare Ion HTPC zonder CD/DVD en een brick voeding

[ Voor 21% gewijzigd door Woodski op 30-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Woodski schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:34:
[...]

Is inmiddels gelukt, kost me hooguit 4 uurtjes :)

Samba installeren en configureren
Mijn eerste stapjes in Linux :)
sudo apt-get install samba

De Remote Desktop zal VNC worden en dat is me nog niet helemaal gelukt.
Nu op zoek naar een kant en klare Ion HTPC zonder CD/DVD en een brick voeding
VNC staat hier uitgelegd: http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-live-bedienen-via-vnc/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Auke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:18:
Ook ik heb een Asrock 330. Ik heb win7 in dualboot met xbmc geïnstalleerd. Nu heb ik een probleempje met win7 als ik de tv later aan zet. De HDMI wordt niet herkend, als de tv eerst uit heeft gestaan. Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan. Alleen een herstart werkt op dit moment. Iemand een idee hoe dit op te lossen??

Reden dat ik de tv vaak later aan zet is dat ik de Asrock met Realvnc vaak via de laptop bedien. TV hoeft dan dus niet aan te staan. Helaas selecteer Win7 dan dus de analoge uitgang en niet HDMI.
Iemand dit ook al tegengekomen, en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BamSlam_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:52:
Ik heb net via eBay de Acer R3600 besteld met Atom 330 dual core, 320GB harddisk en Windows 7 Home Premium. 329 Euro inc. verzending vanuit Belgie.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=250506990866
Hij is zojuist bezorgd, en het is de R3610!!! :P :9~ *O*
Met Atom 330, 2GB DDR2, 320GB HD, Franstalige Windows 7 Home Premium 64bit en het draadloze wired USB keyboard en muis. :)
Een koopje, voor 329 Euro! En hier in NL is er nog steeds geen enkele shop die hem levert. :)

[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 30-10-2009 22:05 . Reden: niet draadloos maar bedraad, Franstalige Windows ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met AZERTY tobo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Yep, maar ik typ toch blind. 8) Windows is trouwens Franstalig, voor mij geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 30-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
ik heb inmiddels 2 dagen een asrock ion binnen. Begonnen met w7 erop, coreavc aangeschaft en mediaportal geinstalleerd. Het kon mij toch niet bekoren. Met subtitles aan liepen 1080p mkv's stroef. Verder was de zwartweergave grijs, de kleuren flets en vond ik de weergave verder grainy en blokkerig t.o.v min wdtv. Toch maar de stap gewaagd naar xbmc, en terug was de souplesse, het zwart en de rijke kleuren. Balen is alleen dat mijn wifi dongle niet werkt en ik mijn iphone niet als wifi remote kan gebruiken. Terug naar windows wil ik eigenlijk niet meer. Iemand tips voor een wifi n dongle, ir receiver en remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Over die remotes lees ik wisselende berichten. De een zegt dat 't werkt de ander zegt van niet. O.a. lees ik berichten over weigerende hibernate bij gebruik van de eBay HP MCE remote setjes van €12,50.
Het zou handig zijn als je een remote kan gebruiken om de Asrock in en uit hibernate te krijgen.

Ik heb nog een Xbox remote liggen, en dacht eraan om een Philips OVU412000/00 te kopen. Maar ik heb geen idee of dat werkt onder zowel Windows 7 als XBMC (Ubuntu). Specifiek met hibernate op een Asrock.

Afbeeldingslocatie: http://www.remotecontrol.philips.com/library/images/OVU4120_small.gif

Edit:
Ik las net nog een berichtje op XBMCFreak over het aan de praat krijgen van audio over HDMI en SPDIF tegelijk. Wellicht handig...

[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 30-10-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Auke schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:24:
[...]

Iemand dit ook al tegengekomen, en een oplossing gevonden?
Ook al tegen gekomen, maar helaas nog geen oplossing voor gevonden.
Ik begreep eerst niet wat er aan de hand was, maar nu ik lees hoe het probleem zich bij jou heeft gemanifesteerd, snap ik ook waarom ik ineens geen beeld meer had op mijn TV via HDMI. Ik dacht ff dat de HDMI poort op de AsRock al de geest had gegeven. Mijn TFT via VGA aangesloten en daar had ik wel beeld op. Uiteindelijk moest ik hem echt uitzetten en weer aan zetten en toen werkte het wel weer.

Vaag probleempje...zou het Windows 7 gerelateerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:27:
zijn er nu al ION sets waarbij je hd-tv kunt opnemen en wellicht analoge tv?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ook ik ga waarschijnlijk kiezen voor de Asrock 330. Echter, ik zou graag voor de HT versie gaan i.v.m. WIFI. Is er al een winkel bekend waar deze te koop is? Ik kan hem iig nergens vinden. Als alternatief zo ik uiteraard ook een WIFI USB stick kunnen gebruiken op de oude 330. Omdat ik naar Linux wil overstappen zou ik graag willen weten welke (goedkope) USB WIFI stick er (goed) werkt onder Linux zonder te veel moeite.

Is er trouwens een winkel waar je ook de andere ION machines (van POV bijvoorbeeld) kan kopen? De Pricewatch is namelijk erg incompleet.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand een leuk kastje waar minimaal 2 3.5" harddisks in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
REDFISH schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:38:
Weet iemand een leuk kastje waar minimaal 2 3.5" harddisks in kunnen?
Gigabyte T5140, maar dan wel even de monitorsteun eraf halen.
Deze kast is net zo breed als een normale versterker/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

BounceMeister schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:58:
Ik heb nog een Xbox remote liggen, en dacht eraan om een Philips OVU412000/00 te kopen. Maar ik heb geen idee of dat werkt onder zowel Windows 7 als XBMC (Ubuntu). Specifiek met hibernate op een Asrock.
Ik heb dezelfde, en deze werkt gewoon. Hibernate weet ik niet, gebruik ik eerlijk gezegd (nog) niet, maar hij werkt zowel onder XBMC (Live) als Windows 7.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlashGear - NVIDIA Ion LE DirectX 10 hack suggests purposefully crippled features
It seems that the only thing preventing the Ion drivers installing on an Ion LE system is the absence of the latter’s device ID in the driver’s INF. Once that’s been added, the installation works and you’ve got DirectX 10 support on what was tipped as a lesser chipset.
Met een 'simpele' driverhack valt dus DX10 op de ION LE werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Iemand nog een goedkope aanrader voor een Linux WIFI adapter (USB)? Sowieso eentje die werkt met XBMC live, want voor mij is het een pre.

Ik kan de Acer Revo 3610 (is met 330) krijgen voor 300 via Pixmania, maar als ik via de Asrock goedkoper uitben heb ik dat liever.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

Ter info voor mensen met een ION systeem + Ubuntu

Nou ik heb de gok gewaagd om mijn ubuntu server 9.04 te upgraden naar 9.10. Helaas ging er iets mis, waarna ik besloot een kale installatie uit te voeren op mijn POV330 ion systeem.

installatie loopt goed alleen bij het opstarten krijg ik een error conflict melding op mijn ACPI Nforce_smbus
Na wat zoeken op google blijken meer mensen dit probleem te hebben.

Ik ga dus maar weer terug naar 9.04, want ik weet niet hoe ik het op kan lossen en of het in de toekomst voor onverwachte problemen gaat zorgen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dannydeman schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:46:
Ik kan de Acer Revo 3610 (is met 330) krijgen voor 300 via Pixmania, maar als ik via de Asrock goedkoper uitben heb ik dat liever.
Pixmania, zou je dat nou wel doen? Shopreview :?

[ Voor 50% gewijzigd door BamSlam_ op 01-11-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Het is de enige winkel die de 3610 verkoopt, maar heb een wijze les geleerd dat ik nooit meer iets bestel bij een winkel waar slechte shopreviews over geschreven staan, dus die optie valt af.

Zo'n asus EeBox is dan ook een optie, maar die zijn net weer te duur naar mijn mening, en ik vind dat design erg onhandig i.v.m. externe HDD die dan via de voorkant aangesloten moet worden. Zo'n Point of View systeem is ook erg leuk, alleen die maken erg veel herrie en zijn niet echt degelijk las ik, bovendien zit er geen WIFI in en is het enige voordeel dat ze 3 tientjes goedkoper zijn.

De Asrock 330 is dus nog steeds de beste optie, alleen WIFI is eigenlijk wel een must. Kan eventueel bridgen via de PC (windows), maar gebruik OSX86 en heb geen idee of dat uberhaupt wel mogelijk is.

Tevens denk ik dat een Wireless N USB adapater voor Linux sowieso al rond de 30 euro ligt, en dan is het zonde om voor die paar tientjes geen integrated WIFI te kiezen. Jammer genoeg is de keuze nog erg beperkt. Zelf bouwen is ook al geen optie, want dan kom je over het algemeen altijd duurder uit door de behuizing.

Edit: heeft die Eebox van Asus eigenlijk wel 5.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Je had via Pixmania ongetwijfeld ook een 3610 met Franstalige Windows geleverd gekregen. Weet niet of dat een probleem voor je is. Ik type dit bericht trouwens via mijn 3610 die ik via eBay heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik installeer sowieso mijn eigen Windows 7 / Linux combo (i.v.m. XBMC). En hoeveel heb je betaald op Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dannydeman schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:39:
Ik installeer sowieso mijn eigen Windows 7 / Linux combo (i.v.m. XBMC). En hoeveel heb je betaald op Ebay?
Zie mijn eerdere posts in dit topic, 329 Euro inc. verzending vanuit Belgie. Met Franstalige Windows 7 Home Premium 64bit (taal voor mij geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
iets naar boven kijken...

laat maar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 01-11-2009 18:42 . Reden: nevermind... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Denk dat Pixmania hem van dezelfde bron heeft. Je komt daar wel goedkoper uit met verzendkosten (9 euro). Dus opzich kan je het gokken, alleen rekening houden met het feit dat de aftersales niet deugt en dat het twee weken kan duren ( over het algemeen binnen 4 dagen).

Maar aan de andere kant, zo'n EEbox van Asus kost je ook maar 320 euro incl verzendkosten, en dan heb je vrijwel hetzelfde systeem, en zie zojuist dat er ook S/PDIF in zit, dus waarschijnlijk ook gewoon DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
R3610 heeft ook S/PDIFm aan de voorkant. Met DD / DTS pass through. Maar je hebt gelijk, vrijwel zelfde specs voor vrijwel hetzelfde geld. Ben benieuwd of de Asus inmiddels ook met Win7 wordt geleverd.

[ Voor 50% gewijzigd door BamSlam_ op 01-11-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
De Asus wordt sinds oktober met Windows 7 geleverd.
Maar hoe weet je dat hij ook DTS kan decoderen? Of is dat sowieso altijd als men vermelding maakt van S/PDIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Decodeert probleemloos DTS, waarvan akte.
Dannydeman schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:18:
De Asus wordt sinds oktober met Windows 7 geleverd.
Maar hoe weet je dat hij ook DTS kan decoderen? Of is dat sowieso altijd als men vermelding maakt van S/PDIF?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:44:
Maar aan de andere kant, zo'n EEbox van Asus kost je ook maar 320 euro incl verzendkosten, en dan heb je vrijwel hetzelfde systeem, en zie zojuist dat er ook S/PDIF in zit, dus waarschijnlijk ook gewoon DTS geluid.
Waar is de EEbox voor 320 te krijgen? In de pricewatch staat de EEBox met de N330 vanaf 390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:25:
[...]

Waar is de EEbox voor 320 te krijgen? In de pricewatch staat de EEBox met de N330 vanaf 390.
Dat is de EB1501. De EB1012 kun je voor een Euro of 320 inderdaad aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
De nieuwe ASrock 330/ION systemen:
ION 330Pro
ION 330HT
ION 330HT-BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al duidelijk wanneer deze leverbaar worden en wat er met de prijs gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:01
Wat zijn nu de daadwerkelijke verschillen met het huidige model? Ik zie het zou gauw niet :?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

renzo4000 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:14:
[...]

Wat zijn nu de daadwerkelijke verschillen met het huidige model? Ik zie het zou gauw niet :?
nieuws: ASRock komt met nieuwe versie van de Ion 330-nettop

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Pro heeft iig wel een Powered eSATA port, dat is wel relaxt als je je OS op een OZC Throttle wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik heb zojuist een Asrock 330 besteld. Hopelijk is de GUI in XBMC Windows een beetje smooth, want gebruik liever geen Linux omdat mijn AMBX systeem dan niet werkt. Ik ga sowieso CoreAVC met CUDA gebruiken, dan ben je tenminste niet afhankelijk van DXVA compatible films..

Het enige nadeel aan dit apparaat is dat er geen front USB poorten opzitten en dat je geen ingebouwde WIFI hebt. Voor mijn IR receiver dus even een verlengkabeltje gebruiken en met de tijd een Wireless N USB stick aanschaffen die ook in Linux werkt. Tot die tijd mijn laptop als internet bridge gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:57:
Hopelijk is de GUI in XBMC Windows een beetje smooth, want gebruik liever geen Linux omdat mijn AMBX systeem dan niet werkt.
Ik heb idd even zitten googlen en dat gaat (nog) niet werken, ik zal zodra ik m'n eSATA-stick heb en de 9.10 XBMC uit is ook eens knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik heb zojuist een Asrock 330 besteld. Hopelijk is de GUI in XBMC Windows een beetje smooth, want gebruik liever geen Linux omdat mijn AMBX systeem dan niet werkt. Ik ga sowieso CoreAVC met CUDA gebruiken, dan ben je tenminste niet afhankelijk van DXVA compatible films..

Het enige nadeel aan dit apparaat is dat er geen front USB poorten opzitten en dat je geen ingebouwde WIFI hebt. Voor mijn IR receiver dus even een verlengkabeltje gebruiken en met de tijd een Wireless N USB stick aanschaffen die ook in Linux werkt. Tot die tijd mijn laptop als internet bridge gebruiken :)
weet niet welke OS je erop ga zetten, maar de AMBX set werkt tot op heden niet op een x64 Win7 install :(
dus mijn ambx setje ligt tijdelijk even ongebruikt in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik ga sowieso gebruik maken van WIndows 7 32bit, AMBX werkt daar prima mee.
64 bit werkt echter ook? Heb het zelf ook gebruikt, je moet gewoon even de goede guide doornemen:

http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?p=10066#p10066

De enige bottleneck in Windows 7 is de GUI performance van XBMC. Ik gebruik zelf de Aeon skin, maar als het geheel schokkerig is zal dat erg jammer zijn. In Linux werkt het overigens wel smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 in "amBX Gaming System" heeft een hele duidelijke tutorial/guide/dingetje geschreven om je amBX onder W7 x64 aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
In Linux kan je gebruik maken van VMWARE Server edition met een Windows XP image. Dan kan je de basis dingen aan de praat krijgen, waaronder VLC. Ik zelf vraag me af hoe het uberhaupt mogelijk is om VLC aan de praat te krijgen? Lijkt mij dat het AMBX systeem enkel hetgeen oppakt wat in de Windows XP image draait? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Zjemm schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:07:
Ter info voor mensen met een ION systeem + Ubuntu

Nou ik heb de gok gewaagd om mijn ubuntu server 9.04 te upgraden naar 9.10. Helaas ging er iets mis, waarna ik besloot een kale installatie uit te voeren op mijn POV330 ion systeem.

installatie loopt goed alleen bij het opstarten krijg ik een error conflict melding op mijn ACPI Nforce_smbus
Na wat zoeken op google blijken meer mensen dit probleem te hebben.

Ik ga dus maar weer terug naar 9.04, want ik weet niet hoe ik het op kan lossen en of het in de toekomst voor onverwachte problemen gaat zorgen
Op mijn ASRock 330 ook mislukt.. Met het opstarten meteen foutmeldingen over X-config etc. Niet eens zin om het uit te zoeken eerlijk gezegd. Verwacht dat het met XBMC-9.10 opgelost is??
Gelukkig heeft Ubuntu dan weer een startup-manager ingebouwd waarmee je hem weer in de vorige kernel kunt laten opstarten. De nieuwe kernel verwijderen schijnt niet zo slim te zijn naar wat ik lees.. Gewoon startup-manager het werk laten doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Als je Linux enkel voor XBMC doeleinden gebruikt, wat is dan het nut van 9.10? Volgens mijn zijn er niet echt veel performance verschillen m.b.t. hetgeen wat XBMC doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:55:
Als je Linux enkel voor XBMC doeleinden gebruikt, wat is dan het nut van 9.10? Volgens mijn zijn er niet echt veel performance verschillen m.b.t. hetgeen wat XBMC doet?
9.10 heeft betere hardware acceleratie, en de 9.10 XBMC versie ondersteund weer meer en beter alle videoformaten.

Verder is de 9.10 sneller, ondersteund ext4 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
En hoe wil je XBMC CoreAVC laten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
MPC-HC als externe speler. Je merkt daar vrijwel niets van als je alles goed instelt. Alle basisfuncties werken, alleen je hebt geen mooi OSD menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:45:
[...]

Is er al duidelijk wanneer deze leverbaar worden en wat er met de prijs gaat gebeuren?
Volgens asrock.nl liggen de nieuwe modellen binnen een, hooguit twee weken, in de winkels. De oude (huidige) nettops gaan er uit. De prijzen zijn (nog) niet bekend maar baserend op dit artikel zal het vermoedelijk hoger zijn dan van de huidige ASRock 330 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Stom om het oude model te ditchen als de nieuwe modellen duurder worden? 250 euro is echt een perfecte prijs voor hetgeen je krijgt. Ik zelf had graag ingebouwde WIFI gehad, maar gezien de prijs is het acceptabel dat dit er niet in zit. Bovendien heb je al een goede Wireless N stick voor twee tientjes.

Het pro-model heeft als enige nieuwigheid een powered E-sata port. Ik begrijp dat dit best handig is voor sommige mensen, maar velen zullen het nooit gebruiken. Ik ben nog steeds blij met mijn 2TB My Book mirror-edition :)

Ik gok dat het pro model 275 euro gaat kosten, het middel model zo'n 300 euro en het bluray model rond de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
Hoi allemaal,

Zit hier nu al een weekje mee te lezen. Mijn laptop is het aan het begeven en ik zoek dus een goedkope all-in-one oplossing voor een studentenkamer.

Mijn vraag is dus; kan je met zo'n Asrock nou wel een beetje degelijk office taken uitvoeren, internetten, nieuwsgroepen, en af en toe een spelletje spelen (draait GTA IV hierop bv..)? Of zijn die dingen echt alleen maar geschikt voor multimedia?

Thx!

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
max2k9 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:37:
Mijn vraag is dus; kan je met zo'n Asrock nou wel een beetje degelijk office taken uitvoeren, internetten, nieuwsgroepen, en af en toe een spelletje spelen (draait GTA IV hierop bv..)? Of zijn die dingen echt alleen maar geschikt voor multimedia?
Multimedia is gamen, video's kijken en muziek afspelen :Y)

GTA IV gaat je zeker niet lukken met de 9400 IGP, internetten, nieuwsgroepen en tekstverwerken moet prima kunnen, Full HD Flash kan ook weer problemen opleveren als je de Atom 230 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
Okee, waar ligt ongeveer de grens qua gaming?

Ik neem aan dat oude langames (CS, CS source, FarCry en Rome Total War) geen probleem zijn?

Verder lijkt het me een perfect alleskunnertje! Ideaal voor studenten, zeker gezien de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
CSS moet kunnen, Far Cry ook, en waarschijnlijk Far Cry 2 op low detail en geen absurd hoge resolutie ook nog wel.

waar je vooral rekening mee moet houden is het feit dat het een IGP is en geen dedicated geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blitzkrieg_Bob schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:45:
waar je vooral rekening mee moet houden is het feit dat het een IGP is en geen dedicated geheugen heeft.
Maar zoals ik in de Topic Start heb staan kan je wel je te gebruiken videogeheugen vastzetten in het BIOS om zo hakkelige videoplayback te verminderen en ook ingame wat frames te winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Hoe zit dat met die MCE remote bij die nieuwe Asrock ION 330HT's.

Zit de IR ontvanger hier in gebouwd? Of krijg je een los kastje zoals bij de losse MCE remotes.? Kan hier niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
Volgens mij is het een RF remote, en zit deze ontvanger wel ingebouwd. De remote zelf is zeer slecht los verkrijgbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Wiethoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:51:
[...]

Maar zoals ik in de Topic Start heb staan kan je wel je te gebruiken videogeheugen vastzetten in het BIOS om zo hakkelige videoplayback te verminderen en ook ingame wat frames te winnen ;)
Ik heb zojuist het videogeheugen op 512Mb vastgezet in de BIOS waardoor mijn M2TS bestanden iets beter afspelen over het netwerk. Maar het haperd nog steeds, hij blijft telkens 'bufferen'..
Ik zie dat die films op 14Mbit draaien. De MKV bestanden doen dit gemiddeld op 7Mbit..
Is daar verder nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
lithje schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:01:
Is daar verder nog iets aan te doen?
Speel je via XBMC of onder Windows je .m2ts bestanden?

Zoals je zelf zegt zit ie constant te bufferen, wat als je alle andere netwerkapparaten en verbindingen eens stopzet en je hele netwerk ontlast, heb je er dan nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

lithje schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:49:
[...]

Op mijn ASRock 330 ook mislukt.. Met het opstarten meteen foutmeldingen over X-config etc. Niet eens zin om het uit te zoeken eerlijk gezegd. Verwacht dat het met XBMC-9.10 opgelost is??
Gelukkig heeft Ubuntu dan weer een startup-manager ingebouwd waarmee je hem weer in de vorige kernel kunt laten opstarten. De nieuwe kernel verwijderen schijnt niet zo slim te zijn naar wat ik lees.. Gewoon startup-manager het werk laten doen dus.
Bij mij had het echt te maken met de Nforce2 chip. ik denk dat dat in de loop van de tijd wel opgelost word, tot die tijd toch maar 9.04
ik weet niet of xbmc 9.10 dit gaat oplossen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Blitzkrieg_Bob schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:00:
Volgens mij is het een RF remote, en zit deze ontvanger wel ingebouwd. De remote zelf is zeer slecht los verkrijgbaar in Nederland.
Kan iemand dit bevestigen? Het zou aan de ene kant wel handig zijn, dan kan ik hem ook in een kast zetten.

Alleen dan werkt mijn Harmony er niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
Ow, ik was in de war met de Point of View afstandsbediening:
quote: PoV
Integrated 2.4 Ghz RF Transmitter (10M effective)
http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=123
Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/userfiles/product-images/Mobii/miniPC/Mobii_remote_control.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Blitzkrieg_Bob schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:05:
[...]

Speel je via XBMC of onder Windows je .m2ts bestanden?

Zoals je zelf zegt zit ie constant te bufferen, wat als je alle andere netwerkapparaten en verbindingen eens stopzet en je hele netwerk ontlast, heb je er dan nog steeds last van?
Ik heb XBMC geïnstalleerd over een volledige Ubuntu versie (VDPAU aan) op mijn ASRock 330.
De films staan op mijn Popcorn Hour die eigenlijk alleen nog als servertje staat te draaien boven.
De Popcorn draait op Linux met Samba. Zou daar het probleem zitten?
Alles is bedraad, geen wireless. Heb een Thomson wireless router/modem staan van UPC.

Ik heb ook nog een Windows 7 als dual-boot op de ASRock geïnstalleerd, daar eens onder proberen..
Werkt CoreAVC het beste onder Windows 7?

[ Voor 9% gewijzigd door lithje op 03-11-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
Als je een andere computer hebt die je even in het netwerk kunt hangen en de map of het bestand sharen en afspelen bevestigt al gauw of het aan je Popcorn Hour ligt of dat de huidige XBMC-versie nog niet .m2ts capable is.

Misschien ook een test is je grafische drivers bij te werken: meuk: Nvidia Linux Display Driver 190.42 biedt weer extra hardware acceleratie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lithje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:20:
Werkt CoreAVC het beste onder Windows 7?
Zolang je geen ondertiteling inschakelt werkt die inderdaad zeer vlekkeloos, ik kan al m'n mkv's in WMP12 en WMC afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Dannydeman schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:03:
MPC-HC als externe speler. Je merkt daar vrijwel niets van als je alles goed instelt. Alle basisfuncties werken, alleen je hebt geen mooi OSD menu.
Ben je dan niet beter met MediaPortal? Die heeft wel HW acceleratie in Windows.
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:24:
[...]

Zolang je geen ondertiteling inschakelt werkt die inderdaad zeer vlekkeloos, ik kan al m'n mkv's in WMP12 en WMC afspelen.
Als je CoreAVC goed instelt zijn subs geen probleem

[ Voor 30% gewijzigd door aval0ne op 03-11-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Blitzkrieg_Bob schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:23:
Als je een andere computer hebt die je even in het netwerk kunt hangen en de map of het bestand sharen en afspelen bevestigt al gauw of het aan je Popcorn Hour ligt of dat de huidige XBMC-versie nog niet .m2ts capable is.

Misschien ook een test is je grafische drivers bij te werken: meuk: Nvidia Linux Display Driver 190.42 biedt weer extra hardware acceleratie etc.
Ik heb nog een Windows 7, Vista en XP PC (triple boot?) in het netwerk hangen, zal er eens mee aan de gang gaan! Goed idee..

Oh ja, de Nvidia driver updaten.. even uitzoeken hoe dat ook al weer werkte bij Ubuntu, komt goed! (denk ik)

Subs zijn natuurlijk wel een must bij het kijken van een filmpje! ;)

Apparaatje is 64-bit toch..? Moet het weer even terug zoeken..

[ Voor 7% gewijzigd door lithje op 03-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
aval0ne schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:41:
[...]

Ben je dan niet beter met MediaPortal? Die heeft wel HW acceleratie in Windows.

[...]

Als je CoreAVC goed instelt zijn subs geen probleem
Ik heb Mediaportal tot twee weken geleden gebruikt, maar verlangde toch naar een wat betere UI. Mediaportal heeft nu eenmaal niet zulke mooie skins als XBMC dat heeft met bijv. Aeon.
De enige leuke skin is 'StreamedMP'. Bovendien is de UI is veel minder smooth dan in XBMC en is het allemaal niet echt een 'wow' ervaring, waar ik toch wel voor ga.

Maar je hebt inderdaad gelijk wat player betreft. Met dank aan de MPC-HC subtitle engine is Mediaportal momenteel de enige mediacenter software die in Windows DXVA ondersteuning biedt i.c.m. subtitles. Voor veel mensen dus de beste oplossing. Als je echter wat eye candy wil is XBMC een zeer goed alternatief. En voor de Linux freaks is XBMC sowieso al de ultieme mediacenter doordat het VDPAU ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Wiethoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:57:
[...]

9.10 heeft betere hardware acceleratie, en de 9.10 XBMC versie ondersteund weer meer en beter alle videoformaten.

Verder is de 9.10 sneller, ondersteund ext4 etc.
Volgens mij ondersteund 9.10 ook native windows 7 partities, hoef je niet meer van tevoren een ntfs partititie aan te maken met gparted (als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
lithje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:24:
Apparaatje is 64-bit toch..? Moet het weer even terug zoeken..
De atom 230 en 330 kunnen inderdad 64 bit aan, misschien een handig punt om in de openingspost neer te zetten. De netbook atoms zoals de N270 kunnen alleen x86 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Misschien een leuke tweak guide voor de XBMC op nettopjes?

http://lifehacker.com/539...media-center-on-the-cheap

:p Ik zit er heftig over te denken toch een EB1012 EeeBox te kopen. Just for the fun of it.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb weer een nieuw probleem met de Asrock ION 330.

Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 geluid uit over spdif onder Windows 7.
Hij blijft hardnekkig op stereo staan.

Ik heb al de drivers van Asrock opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.
Ik lees meer van dit soort problemen op internet, maar vind nergens een werkende oplossing.
Heeft iemand de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik heb al een tijdje interesse in de Asrock ION 330 serie nettop. Onlangs is dus bekend gemaakt dat Asrock met een nieuwe versie komt. :o
nieuws: ASRock komt met nieuwe versie van de Ion 330-nettop.

Naar aanleiding van dit bericht heb ik eens de werkelijke verschillen op een rijtje gezet. Volgens het persbericht van Asrock zijn de nieuwe specificaties als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/ilhi79.jpg
De belangrijkste verschillen tussen beide generaties:
  • SO-DIMM geheugen (voorheen DDR2-SDRAM geheugen)
  • 7.1 Kanaals audio met DTS support (voorheen 5.1 kanaals audio)
  • RAID 0,1 support (voorheen niet aanwezig)
  • 1x Powered eSATA/USB port (voorheen niet aanwezig)
  • Wireless LAN 802.11b/g/n (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
  • MCE Remote Controller (alleen 330HT/HT-BD, voorheen niet aanwezig)
Dus hoewel er aan de buitenkant niets verandert, krijgt het binnenwerk een kleine, doch interessante update. Ik ben benieuwd hoe de koeling deze keer geregeld is, aangezien het moederbord ontwerp aangepast is. Op die kleine, luidruchtige fans zit niemand te wachten natuurlijk.

Nu valt het mij op dat verschillende websites, waaronder Tweakers.net zelf, berichten dat er standaard een hardeschijf van 500GB in zal zitten in plaats van de huidige 320GB. Zowel het persbericht en de productpagina van Asrock, als een sheet van leverancier Qwerty spreken dit tegen. Wellicht een vertaalfout geweest van 2.5" HDD up to 500GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

makkie ;) schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:34:
Misschien een leuke tweak guide voor de XBMC op nettopjes?

http://lifehacker.com/539...media-center-on-the-cheap

:p Ik zit er heftig over te denken toch een EB1012 EeeBox te kopen. Just for the fun of it.
In die manual staan een aantal fouten. Eén ervan is dat de Acer Revo met behulp van een CD geinstalleerd kan worden met XBMC Live. Dit klopt niet aangezien de Acer Revo geen cd-speler heeft :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:52:
Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 geluid uit over spdif onder Windows 7.
Hij blijft hardnekkig op stereo staan.
Realtek HD Audiodrivers installeren werkte bij mij.
Erhnam schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:34:
In die manual staan een aantal fouten. Eén ervan is dat de Acer Revo met behulp van een CD geinstalleerd kan worden met XBMC Live. Dit klopt niet aangezien de Acer Revo geen cd-speler heeft :)
Nee, dat staat er niet, er staat dat je hem op een andere computer vanaf de CD kunt installeren naar de USB en dan de install op de revo afronden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Is het geluid van de onboard 5.1 een beetje te doen in de Asrock 330? Ik heb hier nog een USB Creative X-FI 5.1 liggen die prima geluid levert, maar dat is allemaal weer extra bandbreedte/processor kracht, dus ik ga liever voor de onboard oplossing. Ik heb sowieos een Z5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
Dannydeman schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:58:
Is het geluid van de onboard 5.1 een beetje te doen in de Asrock 330? Ik heb hier nog een USB Creative X-FI 5.1 liggen die prima geluid levert, maar dat is allemaal weer extra bandbreedte/processor kracht, dus ik ga liever voor de onboard oplossing. Ik heb sowieos een Z5500.
Als je je Asrock via toslink op je Z-5500 aan kunt sluiten zou ik dat zeker niet laten maar ook de analoge 5.1 valt prima te doen met de Realtek HD Audio-chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ach ik heb de externe kaart op pricewatch gezet, want heb een optische kabel, en qua geluid is dat exact hetzelfde volgens de geluidsguru aan wie ik het net vroeg (stuurt enkel het signaal door) :).

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.