[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.959 views

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
kickassmen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:46:
Een vraagje,

Ik heb ook een ion systeem besteld:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=235352 (asus ion moederbord)
en
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=226881 (aopen s135b kast)

Ik hoop eea deze week binnen te krijgen. Een vraag waar ik nog niet uitkom, het asus moederbord heeft een atx stroom aansluiting en een P4 aansluiting. Nu heb ik geen ATX voeding, maar zit er bij de kast zo'n externe voeding met intern een omvormer. Deze voeding kan, neem ik aan, toch gewoon het moederbord voeden?
Ik heb dezelfde kast. Ik kon deze gewoon aansluiten op mij POV-330. Er zit inderdaad een externe voeding bij met en in de kast zit een omvormer, dit is trouwens maar een klein printplaatje. Op die printplaat zitten gewoon de kabels gesoldeerd die normaal ook aan een ATX-voeding hangen.

Deze kast is trouwens echt een aanrader voor de mensen die niet al te veel aan een behuizing uit willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik heb een Asrock 330. Ik heb win7 in dualboot met xbmc geïnstalleerd. Nu heb ik een probleempje met win7 als ik de tv later aan zet. De HDMI wordt niet herkend, als de tv eerst uit heeft gestaan. Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan. Alleen een herstart werkt op dit moment. Iemand een idee hoe dit op te lossen??

Reden dat ik de tv vaak later aan zet is dat ik de Asrock met Realvnc vaak via de laptop bedien. TV hoeft dan dus niet aan te staan. Helaas selecteer Win7 dan dus de analoge uitgang en niet HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02
Asus EB1501 heeft dus ingebouwde IR? Valt dit ook zonder windows te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou graag van jullie willen weten met welke software jullie werken om video af te spelen en wat daarvan volgens jullie de voor- en nadelen zijn.
De nadruk ligt dan vooral op bluray materiaal (mkv en m2ts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321428

Pfff, Ik kan door de bomen het bos niet meer zien,
ik wil graag ook zo`n systeem nemen maar ik kan gewoon geen keuze maken.
Er is eigenlijk te veel keuze.
Ik twijfel tussen de zotac mag of de acer revo (die nieuwe)
alleen de acer wordt waarschijnlijk niet in NL verkocht: http://www.xbmcfreak.nl/acer-revo-r3610/#comments en de Zotac mag wordt toch aardig warm: http://www.techpowerup.co...tac/MAG_ION_Nettop/5.html
Asrock wil ik niet omdat deze geen esata aansluiting heeft.
Is dan zelfbouw de beste keuze? Nadeel is natuurlijk dat het meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:06:
De nadruk ligt dan vooral op bluray materiaal (mkv en m2ts).
Disclaimer: /me Wiethoofd download alleen .avi/.mp4/.mkv

Linux XBMC en Windows Media Player 12 spelen alles prima af qua full HD, zelf speel ik al m'n lagere resolutiemeuk via GOM Player, die werkt wel fatsoenlijk met mijn: Wiethoofds meuk en 'overige': Cheapass DealExtreme PC remote review door Wiethoofd :Y)
Anoniem: 321428 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16:
Is dan zelfbouw de beste keuze? Nadeel is natuurlijk dat het meer kost.
Op individuele garantie claimen, je eigen onderdelen uitkiezen, de lol hebben van het zelf in elkaar zetten en niet vast zitten aan een lelijke behuizing of een herrie makende fan of een te warm wordend systeem zijn voor mij genoeg redenen om zelf te bouwen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Als ik het hier zo lees gebruikt een groot deel (waaronder ik zelf) XBMC onder Linux. Dit, omdat NVIDIA koud een jaar geleden de geniale zet heeft gedaan om in de Linux driver voor hun grafische chips VDPAU (video acceleratie) te introduceren en de ontwikkelaars van XBMC en andere video libraries hier vol op gedoken zijn.

Daarbij komt dat een geinstalleerde XBMC Live erg snel opstart....

Bluray materiaal kan prima worden afgespeeld, echter, bluray images (iso's of de gewone bluray directory structuur) worden nog niet goed ondersteund, mede omdat er nog geen oplossing bestaat onder Linux (zelfs niet closed source) om de discs legaal te decrypten.

Maar goed, volgens mij werkt video acceleratie onder Windows ook prima. Ik zelf heb echter geen ervaring hiermee.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 10:27
john19_386 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:42:
[...]

Ik heb dezelfde kast. Ik kon deze gewoon aansluiten op mij POV-330. Er zit inderdaad een externe voeding bij met en in de kast zit een omvormer, dit is trouwens maar een klein printplaatje. Op die printplaat zitten gewoon de kabels gesoldeerd die normaal ook aan een ATX-voeding hangen.

Deze kast is trouwens echt een aanrader voor de mensen die niet al te veel aan een behuizing uit willen geven.
Weet je ook of er bij de kast een converter voor de slimline dvd speler zit, van ide 50 (slimline) naar sata?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
BounceMeister schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:38:
- Even tussendoor -

Aargh! 8)7 |:( :X

Wat ben ik toch blij dat niet alles op ubuntu moet draaien. Wat een omslachtig gedoe allemaal zeg.
Na vele, vele pogingen lukt het niet om een werkend systeem te krijgen mét Nvidia drivers. Ik ben al de hele dag tutorials stap voor stap aan het volgen, maar steeds zonder het gewenste resultaat en meestal een re-install. Ik kan nu even geen terminal venster meer zien.
Die XBMC scripts leidden alleen tot een systeem wat bleef hangen tijdens het booten.

Ik probeer nu nog een iso van iemand waar de nvidia drivers al in moeten zitten, anders gewoon windows waar je wel normaal een driver kan installeren.
Sorry maar je doet toch echt duidelijk iets fout denk ik, of je denkt veels te moeilijk. Als je de nvidia-driver wilt installeren ga je naar System->Administration->Hardware Drivers. Daar geeft hij aan dat de restricted nvidia driver voor je systeem beschikbaar is. Aanvinken, even laten installeren en rebooten maar. Ik heb laatst bij iemand een Ubuntu+XBMC installatie gedaan op ION en geen terminal gezien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Crackh34d schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Sorry maar je doet toch echt duidelijk iets fout denk ik, of je denkt veels te moeilijk. Als je de nvidia-driver wilt installeren ga je naar System->Administration->Hardware Drivers. Daar geeft hij aan dat de restricted nvidia driver voor je systeem beschikbaar is. Aanvinken, even laten installeren en rebooten maar. Ik heb laatst bij iemand een Ubuntu+XBMC installatie gedaan op ION en geen terminal gezien? :?
Wat raar dat er bij mij bij de hardware drivers geen enkele driver stond. Ik gebruik gewoon de Ubuntu 9.04 full iso. Daar kan je aan de installatie weinig verklooien behalve je gebruikersnaam en de systeemtijd?
Voor elke vraag of elk probleem wat ik google, komt er een oplossing waar je steeds weer die "dos" commando's tegenkomt die je in de terminal moet invoeren. Nu is dat verder niet zo heel erg, maar als er dan niet gebeurt wat er moet gebeuren, weet je verder ook niet waar je mee bezig was en wat je moet doen.

Ik had ineens wel nvidia drivers erop en xbmc werkte ook, alleen was de playback erg schokkerig. Hij ging steeds bufferen, terwijl de bandbreedte toch echt genoeg is.

Vervolgens iets met dat xbmscript geprobeerd, maar toen ging hij xbmc half over m'n ubuntu heen zetten, waardoor hij bleef hangen met opstarten.

Ik ben nu Windows 7 32bit aan het proberen. Windows XP 32bit met VLC of XBMC (voor windows) wilde al helemaal niet lekker lopen.

Zijn er ook kant en klare iso's te vinden waarmee je specifiek de Asrock ION in één keer geïnstalleerd hebt met een volledig werkende setup? Die "silky smooth" playback waar in reviews over lees, heb ik nog niet gezien. XBMC Live vond ik ook niet vloeiend afspelen namelijk (Met VDPAU aan en 512MB shared).
eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:29:
<knip>
Daarbij komt dat een geinstalleerde XBMC Live erg snel opstart....

Bluray materiaal kan prima worden afgespeeld, echter, bluray images (iso's of de gewone bluray directory structuur) worden nog niet goed ondersteund, mede omdat er nog geen oplossing bestaat onder Linux (zelfs niet closed source) om de discs legaal te decrypten.
<knip>
De .mt2s bestanden zijn uit een iso afkomstig idd. Elk ander formaat is geconverteerd, en dat wil ik juist niet. Het gekke is dat op mijn eigen PC deze bestanden via XBMC (voor windows) wel gewoon afspelen. Pakt hij dan een externe decoder oid?

[ Voor 16% gewijzigd door BounceMeister op 21-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 16:06
Amelandbor schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:38:
[...]

Hmm, heb maar ff een mailtje gestuurd naar Asrock.
Ondertussen heb ik ook nog de fan losgehaald van het moederbord, wel lekker stil maar na een kwartier spelen van een aflevering Planet Earth kwam de temperatuur van de CPU toch wel boven de 70 graden. Van Asrock een mail terug gehad met als antwoord dat enig geluid wel normaal is, maar moeilijk om te bepalen van afstand of die van mij kapot is.

Wel als tip gekregen om misschien eens naar een fan controller te kijken. Dus ik ga ff eentje halen en ook gelijk maar ff nieuwe koelpasta aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:29:
Maar goed, volgens mij werkt video acceleratie onder Windows ook prima. Ik zelf heb echter geen ervaring hiermee.
Ja, maar niet in XBMC. Tenzij je externe players oproept maar dat is niet zo handig werken.
Media portal ondersteunt HW acceleratie via CoreAVC wel.

[ Voor 8% gewijzigd door aval0ne op 21-10-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
BounceMeister schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Vervolgens iets met dat xbmscript geprobeerd, maar toen ging hij xbmc half over m'n ubuntu heen zetten, waardoor hij bleef hangen met opstarten.

Ik ben nu Windows 7 32bit aan het proberen. Windows XP 32bit met VLC of XBMC (voor windows) wilde al helemaal niet lekker lopen.

Zijn er ook kant en klare iso's te vinden waarmee je specifiek de Asrock ION in één keer geïnstalleerd hebt met een volledig werkende setup? Die "silky smooth" playback waar in reviews over lees, heb ik nog niet gezien. XBMC Live vond ik ook niet vloeiend afspelen namelijk (Met VDPAU aan en 512MB shared).
Ik heb alleen de minimal install gedaan van ubuntu en daar over heen dat xbmscript geinstalleerd met de laatste nightly build van XBMC. Dat heb ik echter wel een paar keer opnieuw moeten doen omdat zodra ik in de Gnome Desktop Manager kwam en van daaruit iets deed, hij ook bleef hangen met opstarten. Dus vervolgens geen desktop geïnstalleerd.
Werkt nu prima, terwijl ik eerder ook last had van stotterende beelden en veel bufferen.

Had alleen gisteren nog veel stotteren bij een aflevering van Planet Earth, maar toen zat ook de fan van m'n cpu niet aangesloten. Enige probleem dat ik nog wel heb is soms dropouts in het geluid voor bijvoorbeeld een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Amelandbor schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:25:
[...]

Ik heb alleen de minimal install gedaan van ubuntu en daar over heen dat xbmscript geinstalleerd met de laatste nightly build van XBMC. Dat heb ik echter wel een paar keer opnieuw moeten doen omdat zodra ik in de Gnome Desktop Manager kwam en van daaruit iets deed, hij ook bleef hangen met opstarten. Dus vervolgens geen desktop geïnstalleerd.
Werkt nu prima, terwijl ik eerder ook last had van stotterende beelden en veel bufferen.

Had alleen gisteren nog veel stotteren bij een aflevering van Planet Earth, maar toen zat ook de fan van m'n cpu niet aangesloten. Enige probleem dat ik nog wel heb is soms dropouts in het geluid voor bijvoorbeeld een seconde.
Die minimal install vond ik nogal vaag. Hij vraagt enorm veel dingen waarvan ik niet weet wat het is en of ik het nodig heb. Waarschijnlijk werkt dat script alleen op de minimal, en verklooit hij een full install.

Ik heb net Windows 7 Pro 32-bit via mediaplayer 12 zonder haperen een bluray bestand laten afspelen. Het kán dus wel! Ik vond de weergave ook vele malen vloeiender dan XBMC.

Alleen vind ik de werking van WMP 12 nogal vaag, je kan niet normaal door mappen bladeren van je netwerkshare. Hij laat alles in een grote lijst zien, dat vind ik helemaal niet handig, want ik heb alles in verschillende mappen staan (bluray, mkv, dvd, avi etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:
Alleen vind ik de werking van WMP 12 nogal vaag, je kan niet normaal door mappen bladeren van je netwerkshare. Hij laat alles in een grote lijst zien, dat vind ik helemaal niet handig, want ik heb alles in verschillende mappen staan (bluray, mkv, dvd, avi etc.).
Gewoon die map openen in verkenner en dan de boel afspelen, WMP is nooit een ster geweest in libraries/bibliotheken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27

KL643

beeldaandemuur

Ik draai nu al een hele tijd MediaPortal 1.1.0 BETA 1 op mijn ASRock ION 330 met Win7 X64 Ultimate en ben daar erg tevreden over! Ik lees dat veel mensen moeite hebben met XBMC/Ubuntu om alles soepel te laten afspelen (MKV,Bluray). Bij mij loopt dit allemaal als een tierelier :)
In mijn ASRock zit een Postville SSD 80GB en start daardoor lekker snel op. Op Ebay voor 8 Eurie een AB met usb receiver gekocht. Het ging mij vooral om de usb receiver. Mijn Logitech Harmony ingesteld en dat werkt ook allemaal naar behoren. Mijn muziek wordt afgespeeld vanaf de ASRock en de rest (Films, Foto's) vanaf mijn Qnap NAS. Er ligt een 8GB usb stikje bij de ASRock met daarop XBMC Live voor het geval M.P. het begeeft maar tot op heden niet gebruikt. Ik heb mijn Popcornhour A-100 nog geen minuut gemist :). Het enige nadeel voor mij is het geluid van de fan (case fan) maar daar valt mee te leven. Dus voor de ASRock bezitters die er met XBMC/Ubuntu niet uikomen....probeer eens M.P.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
BounceMeister schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:
[...]

Die minimal install vond ik nogal vaag. Hij vraagt enorm veel dingen waarvan ik niet weet wat het is en of ik het nodig heb. Waarschijnlijk werkt dat script alleen op de minimal, en verklooit hij een full install.
Dat script werkt idd alleen op de minimal. Maar zoveel vage dingen vraagt ie toch niet :?
Welke opties snap je niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

KL643 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:Mijn Logitech Harmony ingesteld en dat werkt ook allemaal naar behoren.
Hoe heb jij de Harmony precies ingesteld? MCE Keyboard of wat? Da's het enige wat ik nog niet lekker heb werken.

Voor de rest werkt alles zoals ik het zou willen, met de volgende setup:

-Windows 7 Ultimate
-XBMC voor de series en alles wat niet HD is
-PowerDVD 9 voor de Blu-Rays
-Zoomplayer met CoreAVC en DirectVobSub voor de MKV-tjes

Werkt als een tierelier! Ook nog Ubuntu met XBMC geprobeerd, en dat werkt opzich ook prima, alleen werkt uitzendinggemist.nl niet of zeer brak en kun je onder Linux (nog) geen Blu-Rays afspelen. Als XBMC voor Windows ook eindelijk hardware offloading gaat ondersteunen ben ik helemaal blij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:09
Hoe heb jij de Harmony precies ingesteld? MCE Keyboard of wat? Da's het enige wat ik nog niet lekker heb werken.
Ingesteld als Media Center maar de meeste knoppen overgenomen van mijn 8 Eurie A.B. (I.R opdrachten leren). MediaP. remote ingesteld op keyboard.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Al een paar weken volg ik dit topic (en zijn voorgangers) met veel interesse. Ik was eigenlijk op zoek naar een "simpele" mediaplayer maar het ION platform heeft mijn interesse gewekt en lijkt me een goed alternatief, de mogelijkheden zijn in mijn ogen wat breder.

Ik heb echter een vraag wat ik hier in het topic nog niet ben tegengekomen. Ik zou hem voornamelijk als mediaplayer willen gebruiken om zo films e.d. af te spelen. Dit zullen geen HD films worden aangezien ik het nog met een "ouderwetse" beeldbuis moet doen ;) Nou vraag ik mij af of het mogelijk is om bijv. de Asrock/zelfbouw/etc. aan te kunnen sluiten op de televisie middels scart. Kan dit bijv. door een verloopkabel VGA naar scart? En hoe zit het dan met het geluid, moet ik dat dan weer apart aansluiten of is de aansluiting op de scart voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Ik heb mijn Asus ION moederbord bestelling geannuleerd, kon voor 104 euro incl verzenden ook een J&W mini ITX 780g moederbord kopen (bij 4launch, was laatste exemplaar, normaal 170 euro), heb hier een sempron bijgekocht. Dus 10 euro meer kwijt dan het Asus moederbord.

Denk dat ik wel een iets hoger verbruik als ION/Atom heb, maar daarvoor wel meer performance. Ook omdat ik Windows wil gebruiken icm XBMC of Boxee dan is de processor ook belangrijk.

Maar goed, dit gaat niet meer over de ION, dus zal er dit forum niet mee vervuilen ;)

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
RAM1979 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:16:
Al een paar weken volg ik dit topic (en zijn voorgangers) met veel interesse. Ik was eigenlijk op zoek naar een "simpele" mediaplayer maar het ION platform heeft mijn interesse gewekt en lijkt me een goed alternatief, de mogelijkheden zijn in mijn ogen wat breder.

Ik heb echter een vraag wat ik hier in het topic nog niet ben tegengekomen. Ik zou hem voornamelijk als mediaplayer willen gebruiken om zo films e.d. af te spelen. Dit zullen geen HD films worden aangezien ik het nog met een "ouderwetse" beeldbuis moet doen ;) Nou vraag ik mij af of het mogelijk is om bijv. de Asrock/zelfbouw/etc. aan te kunnen sluiten op de televisie middels scart. Kan dit bijv. door een verloopkabel VGA naar scart? En hoe zit het dan met het geluid, moet ik dat dan weer apart aansluiten of is de aansluiting op de scart voldoende?
je zal iets van een VGA naar SCART converter nodig hebben , zoiets als: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=11672

hou er wel rekening mee dat een computersignaal naar een normale tv altijd bagger is, films e.d. werkt wel maar gewoon een bureaublad en icoontjes e.d. zal niet zo lekker weergegeven worden.

[ Voor 59% gewijzigd door Shanquish op 21-10-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Amelandbor schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Ondertussen heb ik ook nog de fan losgehaald van het moederbord, wel lekker stil maar na een kwartier spelen van een aflevering Planet Earth kwam de temperatuur van de CPU toch wel boven de 70 graden. Van Asrock een mail terug gehad met als antwoord dat enig geluid wel normaal is, maar moeilijk om te bepalen van afstand of die van mij kapot is.

Wel als tip gekregen om misschien eens naar een fan controller te kijken. Dus ik ga ff eentje halen en ook gelijk maar ff nieuwe koelpasta aanbrengen.
Fancontrollertje ertussen gezet en heerlijk geen geluid en temperaturen onder de 45 graden. _/-\o_

Nu zit ik alleen nog met de slaapstand die niet helemaal jofel werkt. Krijg m schijnaar wel in slaap, waarbij de fans nog steeds draaien :?, maar krijg m er niet meer uit. Geen enkele manier schijnt te werken, zelfs niet de power knop??
Moet ik hiervoor misschien nog iets installeren in ubuntu??

[ Voor 17% gewijzigd door Amelandbor op 21-10-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
kickassmen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:29:
[...]

Weet je ook of er bij de kast een converter voor de slimline dvd speler zit, van ide 50 (slimline) naar sata?
Ik heb er bij mij geen speler inzitten, maar ik heb wel een kabel liggen waarvan ik me al afvroeg waarvoor die was :P Na een beetje googlen blijkt dat inderdaad zo'n converter te zijn, ik weet alleen niet meer of die bij mij kast zat of het moederbord. Normaal gesproken zitten dat soort dingen bij het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 18:14
Ik heb hier al het één en ander ingelezen en wil de Asrock ION 330-BD of de Asus Eee Box PC EB1501 kopen.

Ik wil hierop HD video afspelen, met een grote hardeschijf voor multimedia doeleinden. Helaas kom ik uit aantal dingen niet uit.
  1. Kunnen zowel de ION 330 en de EB150 HD video vloeiend afspelen op 1080p?
  2. Kunnen deze apparaten ook geluid doorgeven via HDMI (ik heb een versterker met HDMI 1.3)?
  3. Maakt het voor de snelheid uit of ik een hardeschijf met USB 2.0 of een eSATA hardeschijf aansluit en merk je dat op dit soort computertjes?
Voor zover ik kan bekijken heeft de Asus wel een eSATA aansluiting en de Asrock niet. De meerprijs bedraagt al gauw 150 euro (Windows 7 licentie niet meer gerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeyJIJdaar schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:03:
1. Kunnen zowel de ION 330 en de EB150 HD video vloeiend afspelen op 1080p?
De topic start van dit deel doorgenomen? En dan met name de 'mini FAQ'
2. Kunnen deze apparaten ook geluid doorgeven via HDMI (ik heb een versterker met HDMI 1.3)?
Tenzij niet anders vermeld is het gewoon mogelijk gebruik te maken van alle HDMI 1.3 features op je moederbord.
3. Maakt het voor de snelheid uit of ik een hardeschijf met USB 2.0 of een eSATA hardeschijf aansluit en merk je dat op dit soort computertjes?
Ja, helemaal als je hier je OS op zet, eSATA is dan velen malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
shameete schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

je zal iets van een VGA naar SCART converter nodig hebben , zoiets als: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=11672

hou er wel rekening mee dat een computersignaal naar een normale tv altijd bagger is, films e.d. werkt wel maar gewoon een bureaublad en icoontjes e.d. zal niet zo lekker weergegeven worden.
Hmm, dat is niet echt ideaal. Ik heb aan de zijkant van de televisie nog de volgende aansluitingen zitten:

S-VHS
Video
R audio
L audio

Vraag blijft gelijk, kan ik dan bijvoorbeeld de vga uitgang gebruiken voor aansluiting op de televisie? Ik ben aan het googelen gegaan en heb ook gekeken naar het Grote tv-out FAQ maar daar kon ik er niet echt achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas... op enkele videochips na (ik weet niet precies welke) en met een speciaal gesoldeerde connector en de juiste "modelines" (onder Linux eenvoudiger in te stellen dan onder Windows) kan het mogelijk zijn om VGA naar scart om te zetten, mits je TV de RGB signalen vreet.

Maar goed, toen ik nog een CRT tv had heb ik snel dat soort constructies uit m'n hoofd gezet en gewoon een NVIDIA 8400GS kaart (club3d) gekocht en op een normaal mobo in een PCI-E slot gedrukt. Die heeft namelijk nog een s-video uitgang.

Ik heb m'n ION aanschaf expres uitgesteld tot ik een LCD had vanwege bovenstaande redenen. Dat ding van trust zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn maar dat is dus echt een converter met eigen electronica. Zal waarschijnlijk minder goed beeld geven dan een gewone videokaart met een s-video aansluiting.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
KL643 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:50:
Ik draai nu al een hele tijd MediaPortal 1.1.0 BETA 1 op mijn ASRock ION 330 met Win7 X64 Ultimate en ben daar erg tevreden over! Ik lees dat veel mensen moeite hebben met XBMC/Ubuntu om alles soepel te laten afspelen (MKV,Bluray). Bij mij loopt dit allemaal als een tierelier :)
In mijn ASRock zit een Postville SSD 80GB en start daardoor lekker snel op. Op Ebay voor 8 Eurie een AB met usb receiver gekocht. Het ging mij vooral om de usb receiver. Mijn Logitech Harmony ingesteld en dat werkt ook allemaal naar behoren. Mijn muziek wordt afgespeeld vanaf de ASRock en de rest (Films, Foto's) vanaf mijn Qnap NAS. Er ligt een 8GB usb stikje bij de ASRock met daarop XBMC Live voor het geval M.P. het begeeft maar tot op heden niet gebruikt. Ik heb mijn Popcornhour A-100 nog geen minuut gemist :). Het enige nadeel voor mij is het geluid van de fan (case fan) maar daar valt mee te leven. Dus voor de ASRock bezitters die er met XBMC/Ubuntu niet uikomen....probeer eens M.P.
Ik ben nu even MediaPortal aan het testen op mijn gewone PC, maar ik zie in de folders van m'n NAS geen .m2ts bestanden staan? Hoe heb je die zichtbaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik heb geen losse .m2ts bestanden....alleen bluray ISO bestanden (alcohol 120%)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Voor de rest werkt alles zoals ik het zou willen, met de volgende setup:

-Windows 7 Ultimate
-XBMC voor de series en alles wat niet HD is
-PowerDVD 9 voor de Blu-Rays
-Zoomplayer met CoreAVC en DirectVobSub voor de MKV-tjes

Werkt als een tierelier! Ook nog Ubuntu met XBMC geprobeerd, en dat werkt opzich ook prima, alleen werkt uitzendinggemist.nl niet of zeer brak en kun je onder Linux (nog) geen Blu-Rays afspelen. Als XBMC voor Windows ook eindelijk hardware offloading gaat ondersteunen ben ik helemaal blij.
Kan jij met PowerDVD 9 wel doorspoelen in een .m2ts bestand (bluray (40GB)?
KL643 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
Ik heb geen losse .m2ts bestanden....alleen bluray ISO bestanden (alcohol 120%)
Dat verklaart dan waarschijnlijk dat hij geen m2ts ondersteunt, alhoewel er in een iso precies hetzelfde zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BounceMeister schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:
[...]

Kan jij met PowerDVD 9 wel doorspoelen in een .m2ts bestand (bluray (40GB)?
Geen idee, ik heb alleen maar de Band of Brothers Blu-Ray en een zooi .mkv's :P
Zoomplayer al geprobeerd? Die vreet ook best veel, prettige player eigenlijk wel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:12:
[...]

Geen idee, ik heb alleen maar de Band of Brothers Blu-Ray en een zooi .mkv's :P
Zoomplayer al geprobeerd? Die vreet ook best veel, prettige player eigenlijk wel.
Zoomplayer pakt op m'n pc in ieder geval de m2ts bestanden.
Ik moet het op de Asrock nog proberen. Hopelijk zit er ook iets van Nvidia versnelling in, anders trekt de Atom het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Ik hoop dat ik met mijn vraag goed zit in dit topic. Het gaat om het volgende:

Ik heb sinds kort een AsRock ION 330 nettop pc. Zoals de naam al zegt, is dit ding gebaseerd op het Nvidia ION platform. Ik heb er Windows 7 op gezet en heb er een Verbatim 1,5TB USB 2.0 externe harddisk op aangesloten. Tot zover niks vreemds natuurlijk.

Nu wilde ik gisteravond een image maken van de C: drive m.b.v. een BartPE bootcd en DriveImage XML.
Deze combinatie werkte vorige keer, op mijn Windows XP machine, voortreffelijk.

Bij het booten van de BartPE cd wordt Windows XP gestart (althans, niet de volledige XP natuurlijk). Vervolgens kan ik DriveImage XML starten. Die ziet een C: en een D: drive, terwijl ik in Windows alleen een C: drive heb (achteraf gezien sowieso niet handig).

De door DriveImage XML herkende C: drive is een drive van 100mb en is volgens mij een soort van bootpartitie van AsRock. De D: drive is de partitie die in Windows bekend is als C: drive. Ik weet niet of dit bij een restore nog problemen kan veroorzaken, maar ik vermoed van niet.

Nu kan ik de output, het daadwerkelijke image, natuurlijk niet op dezelfde partitie kwijt. De NIC in de AsRock wordt niet herkend (niet zo vreemd), dus backuppen / imagen naar mijn externe LAN HD gaat niet werken.
Ik wil nu dan ook dat hij rechtstreeks gaat backuppen naar mijn USB harddisk, maar die wordt ook niet herkend door DriveImage!?

Heeft een van jullie een idee hoe dit kan? Kan DriveImage niet overweg met USB harddisks? Herkent BartPE de ION chipset niet en daardoor de USB devices niet? Of is er een andere oorzaak? En hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen?
Heeft één van jullie al eens gepoogd een image te maken van hun ION based systeem en zo ja, lukte dat en met welke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows 7 maakt automatisch een 100MB verborgen herstelpartitie aan, zit je in W7 zie je em niet, boot je in een ander OS ziet ie em wel. Tijdens de install echt handmatig aangeven dat de install de hele schijf moet benutten voorkomt het aanmaken van die 100MB partitie.

Wat je ook kunt doen is gewoon met DriveImage XML onder W7 zelf je image gaan maken naar een andere harde schijf. Dit is op m'n Zotac met W7 gelukt voordat ik m'n review ging maken en dus benchprogramma's ging installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53
Erg interessant.. http://www.dailymania.nl/ De Acer Revo 3600 Gaming

211 euro, met een 9400m chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:14

knakworst

Get more sats!

rscheper schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:22:
Erg interessant.. http://www.dailymania.nl/ De Acer Revo 3600 Gaming

211 euro, met een 9400m chip
Het is wel de langzame processor (Atom 230) en voglens mij geen harde schijf, dus ten opzichte van de Asrock vind ik het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:42

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

knakworst schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:05:
[...]

Het is wel de langzame processor (Atom 230) en voglens mij geen harde schijf, dus ten opzichte van de Asrock vind ik het wel meevallen.
Zit gewoon een harddisk in. Ik heb dezelfde thuis staan. Verder is de Atom230 inderdaad geen dualcore maar snel genoeg voor het afspelen van FullHD video.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net via eBay de Acer R3600 besteld met Atom 330 dual core, 320GB harddisk en Windows 7 Home Premium. 329 Euro inc. verzending vanuit Belgie.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=250506990866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BounceMeister schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:40:
[...]

Zoomplayer pakt op m'n pc in ieder geval de m2ts bestanden.
Ik moet het op de Asrock nog proberen. Hopelijk zit er ook iets van Nvidia versnelling in, anders trekt de Atom het niet.
Als je CoreAVC installeert wel, volgens mij zit het niet ingebouwd in ZP (maar 100% zeker weten doe ik het niet, ik heb zoveel software geïnstalleerd en gedeinstalleerd .. ). CoreAVC kost je iets van 15 dollar, denk dat ik het wel ga kopen, werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Erhnam schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Zit gewoon een harddisk in. Ik heb dezelfde thuis staan. Verder is de Atom230 inderdaad geen dualcore maar snel genoeg voor het afspelen van FullHD video.
geen enkele Atom processor is krachtig genoeg om fullHD af te spelen, dat zal echt de GPU in zulke systemen voor hun rekening moeten nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
timothee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:51:

Heeft één van jullie al eens gepoogd een image te maken van hun ION based systeem en zo ja, lukte dat en met welke software?
yup, gisteravond toevallig. :)

met Acronis True image home 11.

ging perfect.

oeps, excuses voor de dubbele post

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 23-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BamSlam_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:52:
Ik heb net via eBay de Acer R3600 besteld met Atom 330 dual core, 320GB harddisk en Windows 7 Home Premium. 329 Euro inc. verzending vanuit Belgie.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=250506990866
Revo 3610 heeft dual core atom (330). Specs R3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Och, zolang de N330 er maar inzit (zie de specs op eBay). Er zijn daar trouwens ook diverse aanbieders uit Hong Kong te vinden die R3600s met N330 aanbieden. De 3610 is nog vapourware, ik heb nog geen enkele shop kunnen vinden die hem aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Acer Aspire AspireRevo R3610 :Y) Staat gewoon (prijsloos) in de Pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Precies, vapourware. Zoals ik al schreef is er nog geen winkel die hem kan leveren. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:27:
Precies, vapourware. Zoals ik al schreef is er nog geen winkel die hem kan leveren. :z
Leveren en aanbieden zijn twee verschillende dingen, prijzen zijn al wel beschikbaar: http://buy.fudzilla.com/a475769.html alleen is NL nog niet voorzien van een leverancier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
RAM1979 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:16:
Als je toch geen HD materiaal wilt afspelen, zou ik je adviseren om op Marktplaats een oude Xbox te kopen en die te laten softmodden als dat nog niet is gebeurd. Je kunt daar dan XBMC op zetten en dan heb je voor 40 euro een volwaardige mediaplayer waar de moderne players nog steeds niet aan kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:40:
[...]

Leveren en aanbieden zijn twee verschillende dingen, prijzen zijn al wel beschikbaar: http://buy.fudzilla.com/a475769.html alleen is NL nog niet voorzien van een leverancier ;)
Nog nergens op voorraad, uiteenlopende inschattingen van de leverdatum, kortom: vapourware.

Enfin, het maakt mij niet uit of er 3600 of 3610 op het labeltje staat, zolang die N330 er maar in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
timothee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:51:

Image for Dos (zit bij Image for Windows in)kan moeiteloos een backup maken van je windows, xbmc, linux partititie maken.

Werkt gewoon met een bootable cd:
http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:40:
[...]

Rond de te verwachten €300 in NL is de Acer Revo 3610 een concurrent van o.a. de Asus EB1501. De ASRock is duurder dan de Revo 3610, indien je (legaal) Windows (7) er op wil hebben..

O.a. eSATA (Acer en Asus) vind ik een pre (t.o.v. ASRock), maar gezien mijn gebruiksdoel (groene PVR i.c.m. Anysee 30C), die ook de reclames uit (HD) films verwijderd (gb-pvr/comskip), wordt het modificeren (o.a. SSD i.p.v. HD) of toch zelf bouwen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet iemand of de dvd-drive uit de Asrock ION 330 op termijn te vervangen is door een Blu-ray drive? Ik heb nu geen Blu-ray discs, maar je weet maar nooit wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrwolf schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:29:
Weet iemand of de dvd-drive uit de Asrock ION 330 op termijn te vervangen is door een Blu-ray drive? Ik heb nu geen Blu-ray discs, maar je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Is een standaard slimline SATA brander, dus als je een slimline sata BR-speler vindt moet dat prima kunnen.

En er is de standaard BR-versie: pricewatch: Asrock ION 330-BD 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 23-10-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die BD-versie ken ik, maar ik heb nu geen Blu-ray nodig... en dus bespaar ik 35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Auke schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:01:
[...]

Image for Dos (zit bij Image for Windows in)kan moeiteloos een backup maken van je windows, xbmc, linux partititie maken.

Thanks voor de reply. Ik begrijp inmiddels dat het imagen wel gewoon lukt. Het zou ook met DriveImage XML moeten werken. Het is me dan toch nog een raadsel waarom DriveImage XML mijn externe USB harddisk niet ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Even een algemeen vraagje:

Als je je ION alleen via hdmi aansluit op je tv, kan je dan ook wel gewoon in de BIOS etc.? Of werkt de HDMI pas in Windows/Ubuntu?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
kickassmen schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:31:
Even een algemeen vraagje:

Als je je ION alleen via hdmi aansluit op je tv, kan je dan ook wel gewoon in de BIOS etc.? Of werkt de HDMI pas in Windows/Ubuntu?
Werkt ook met de BIOS. Anders zou je bijv. ook geen splash screen / boot screen zien bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59

tismij

???

en hier een extra bevestiging, ben hem net aan het installeren met alleen een plasma eraan, bios kom ik goed in ook om te flashen dus geen monitor nodig alleen HDMI werkt prima.

Even op een zijspoor, weet er iemand of je de asrock ook in kunt stellen dat hij eerst probeert van usb te booten? (zie die optie niet in boot order in de bios helaas)
Leek me wel makkelijk om windows op HD te zetten en een usbstick met xbmc te maken dan media afspelen met usbstick en de rest zonder usb stick.

Edit: lamaar nieuwe bios zit usb ook in de bootorder.

[ Voor 6% gewijzigd door tismij op 24-10-2009 14:37 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Ben sinds 1 week ook trotse bezitter van een POV-330-1, maar...

Heb problemen met i-net op die machine, krijg +- elke 1.5 uur een 15 minuten geen contact met i-net?
Heb er W7 x64 ultimate opstaan, heb al 4 verschillende virusscanners geprobeerd, maar ben maar terug gegaan naar mijn oude quadcore met Vista.
Ik moet nog uitproberen of Vista, dan wel XP en of Ubuntu wel werkt, maar vind het toch een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ben zojuist eens bezig geweest om win7 erop te installeren, maar ik krijg toch bepaalde dingen niet lekker voor elkaar.

* ondertitelingen bij HD films (en dan voornamelijk AVCHD)

ik heb in elk geval een standaard 64 bits win7 pro installatie met uiteraard alle ION drivers, en daarnaast heb ik nog shark007 en coreAVC geinstalleerd, met CUDA enabled.

zijn er bepaalde instellingen die ik nog moet goedzetten, of zie ik iets over het hoofd?

en nog iets anders, bij MPC kun je realtime de info van een film zien, bijvoorbeeld de FPS.
is zoiets ook als los programma oid. te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ondertitelingen doe ik met DirectVobSub. Werkt ook goed met MKV's, AVCHD's heb ik niet (is dat niet dat PS3 formaat?). If so: YMMV, maar met MKV's werkt het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:02:
Ondertitelingen doe ik met DirectVobSub. Werkt ook goed met MKV's, AVCHD's heb ik niet (is dat niet dat PS3 formaat?). If so: YMMV, maar met MKV's werkt het iig.
yup, idd PS3
.
bij zo'n AVCHD zit de ondertiteling er los bij met een SRT file.

maar ondanks dat ik directvobsub bij subtitle control in shark007 heb aanstaan pakt ie 'm toch niet op,
in MKV's werkt de ondertiteling na een herstart wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shark007 + ondertiteling = geen hardware acceleratie via GPU

De volgende HW.info-artikelen zou ik even doorlezen mbt Nvidia ION en codecs in windows 7 (icm full hd video en net hd-capable hardware:
http://www.hardware.info/..._Media_Center_go_or_nogo/
http://www.hardware.info/...ZGGa/Codecs_in_Windows_7/
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Top, bedankt voor deze artikelen. Dat werkt verhelderend.

Ik heb gisteren een asrock 330 ion besteld en nu heb ik al gelezen dat XBMCLive goed en eenvoudig werkt. Echter heb ik geen utp kabel in de buurt van mijn tv en dus moet ik uitwijken naar mediaportal ivm wifi. Nou zal het wel gaan lukken om de juiste codecs te installeren om in mediaportal gpu acceleratie voor mekaar te krijgen, maar ik lees over problemen met ondertitels in mkv. Heeft iemand dat al getackeld in mediaportal? En betreft het alleen de ingebakken subs? Zo ja, dan zou ik nog een losse srt kunnen downloaden. Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC in Linux heeft volgens mij geen problemen met GPU-acceleratie en ondertiteling, ikzelf kijk alles zonder subs dus zou het je niet met zekerheid kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Wiethoofd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:59:
XBMC in Linux heeft volgens mij geen problemen met GPU-acceleratie en ondertiteling, ikzelf kijk alles zonder subs dus zou het je niet met zekerheid kunnen bevestigen.
Klopt, maar dan ga ik mijn wifi dongle niet geinstalleerd krijgen. Linux installeren is voor mij nog een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC Live CD had ik een werkende wifi-verbinding if I recall correctly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:27:
shark007 + ondertiteling = geen hardware acceleratie via GPU

De volgende HW.info-artikelen zou ik even doorlezen mbt Nvidia ION en codecs in windows 7 (icm full hd video en net hd-capable hardware:
http://www.hardware.info/..._Media_Center_go_or_nogo/
http://www.hardware.info/...ZGGa/Codecs_in_Windows_7/
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/
tnx, verhelderend (en dat voor hwi :P )

had ik win7 nou maar een dag eerder geinstalleerd :( nu heb ik gisteravond naar revenge of the fallen met 10 FPS zitten kijken :X
en zojuist starte ik de film in WMP12 icm coreAVC en dat liep meteen goed. :)

in elk geval schijnt 29 okt. de nieuwe XBMC uit te komen, en hopelijk is VDPAU icm. ondertiteling dan gefixed, zou wel erg fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Kan ik wel bevestigen: geen problemen met GPU-acceleratie en ondertitels :) onder Linux

Werkt vlekkeloos.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 12:31
Ik heb op mijn ASROCK ION 330 DVD windows 7 geïnstalleerd en het installeren ging goed.
Alleen heb ik nu een probleem met het doorsturen van 1080P formaat. Het bureaublad + films valt aan de randen gedeeltelijk uit beeld. (Panasonic TX-37G15)
Om het beeld passende te krijgen moet ik de resolutie aanpassen. Maar dit lijkt mij toch niet goed.
Is hier een oplossing voor zodat ik het bureaublad + films etc. correct op mijn tv zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb thuis inmiddels m'n eerste M2TS downloads (bd-rip) met aparte SRT bestanden voor de NL ondertitelingen en dat werkt in XBMC (XBMC live 9.04 met XBMC ge-update volgens de SVN repo's) voor zover ik kan zien prima, op m'n vorige week vers nieuw binnen gekomen Asus AT3N7-I bordje ;).

Wat nog niet helemaal prima gaat is het afspelen van BCC Earth (ook bd-rip). Deze schokt nogal erg bij camera-'pans'. Ook het hervatten van een film ergens middenin of 'doorspoelen' voorbij ong. 14 minuten lijkt nog helemaal in de soep te lopen. Dit ging bij m'n vorige hardware combi (Asus m2a-vm + GeForce 8400gs) goed.

Ik hoop eerdaags nog een keer wat uitgebreider mijn bevindingen met m'n nieuwe Asus AT3N7-I bordje te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
shameete schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:59:
in elk geval schijnt 29 okt. de nieuwe XBMC uit te komen, en hopelijk is VDPAU icm. ondertiteling dan gefixed, zou wel erg fijn zijn :)
Ehm? Welk probleem met VDPAU icm ondertiteling? Ik draai al enkele maanden XBMC Live met allerhande media content en heb tot heden nog geen issue gehad met ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241234

Auke schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:01:
[...]

Ik maak mijn images altijd met acronis true image. Geweldig programma vind ik zelfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 241234 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:40:
[...]
Ik maak mijn images altijd met acronis true image. Geweldig programma vind ik zelfd.
I second that! Gebruik True Image ook al jaren naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:08:
[...]

Ehm? Welk probleem met VDPAU icm ondertiteling? Ik draai al enkele maanden XBMC Live met allerhande media content en heb tot heden nog geen issue gehad met ondertitels?
en dat is gewoon out of the box met die live cd?
volgens mij haal ik dan bepaalde zaken door elkaar, zit ook zo te klooien met allerlei OSen op m'n ION. :X
zal vanavond eens proberen of MKV's vloeiend afspelen mét ondertiteling in XBMC live.

EDIT: niet allemaal dus, ik heb een MKV van revenge of the fallen én van gladiator en die geeft geen subtitle's weer, ondanks dat dit wel staat aangegeven in het menuutje dat je tijdens de film kan opvragen.
maar bijv. de MKV van Braveheart geeft weer wel subtitle's weer.

is er een bepaalde subtitlestroming oid, die nog niet wordt 'herkend' door XBMC ofzo?

voor de win7 gebruikers vond ik onderstaand artikel, wel leuk om eens door te lezen.
http://www.hack7mc.com/20...malists-on-windows-7.html
uiteraard wel even H264 uitschakelen in FFDShow ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Shanquish op 26-10-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
catchingfire schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:08:
[...]

XBMC en ondertitels gaat dus goed, maar kun je binnen xbmc live een wifi dongle geinstalleerd krijgen? Of moet je dan eerst volledig linux installeren en vervolgens nog eens xbmc? Dit lijkt me voor een noob als ik niet echt ideaal. Ik kan helaas geen lan kabel naar mijn asrock krijgen. Zijn er wifi dongels die out of the box werken in xbmc live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasj schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:19:
Ik kan helaas geen lan kabel naar mijn asrock krijgen.
Powerline / DLAN / HomePlugs al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat vind ik iets te kort door de bocht;
shameete schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:22:
[...]

en dat is gewoon out of the box met die live cd?
volgens mij haal ik dan bepaalde zaken door elkaar, zit ook zo te klooien met allerlei OSen op m'n ION. :X
zal vanavond eens proberen of MKV's vloeiend afspelen mét ondertiteling in XBMC live.

EDIT: niet allemaal dus, ik heb een MKV van revenge of the fallen én van gladiator en die geeft geen subtitle's weer, ondanks dat dit wel staat aangegeven in het menuutje dat je tijdens de film kan opvragen.
maar bijv. de MKV van Braveheart geeft weer wel subtitle's weer.

is er een bepaalde subtitlestroming oid, die nog niet wordt 'herkend' door XBMC ofzo?
maar wellicht kijk ik ergens gigantisch overheen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik lees nu een tijdje mee en wordt ook steeds enthousiaster voor een htpc op deze manier :).

Toch wil ik even wat vragen. Is het zinvol om op het ION2 platform te wachten dat nVidia waarschijlijk dit jaar zal uitbrengen? Of zullen de prijzen een stuk hoger gaan liggen? En zie ik buiten het sodimm verschil iets over het hoofd bij de POV ion-mb330-1 vs. pv/ion330?

Overigens zit ik nu op het volgende systeem, wat precies binnen mijn budget valt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte MIB T5140€ 64,-€ 64,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2S5/2G€ 30,90€ 30,90
1Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330€ 115,-€ 115,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 78,90€ 78,90
ImporterenTotaal€ 288,80

[ Voor 94% gewijzigd door Ronwiel op 27-10-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Klinkt interessant, maar uiteindelijk wordt mijn asrock dan toch nog een vrij dure oplossing natuurlijk. Ik ga denk ik eerst maar eens een poging doen om in W7 met mediaportal mkv's met ondertiteling voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

drogba schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:44:
Ik heb op mijn ASROCK ION 330 DVD windows 7 geïnstalleerd en het installeren ging goed.
Alleen heb ik nu een probleem met het doorsturen van 1080P formaat. Het bureaublad + films valt aan de randen gedeeltelijk uit beeld. (Panasonic TX-37G15)
Om het beeld passende te krijgen moet ik de resolutie aanpassen. Maar dit lijkt mij toch niet goed.
Is hier een oplossing voor zodat ik het bureaublad + films etc. correct op mijn tv zie.
Op mijn Samsung had ik dit ook. Ik moest in het menu van de TV "Just Scan" aanzetten op de HDMI poort waar de ION op zit aangesloten.

Net nog even aflevering 6 van Band of Brothers op Blu-Ray gekeken .. het blijft fantastisch, zowel de serie als de beeld- en geluidskwaliteit _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
Ik zit dit topic ook met veel interesse te volgen. Ik wil binnenkort een keuze maken voor een NMT, een ION (bijv de Asrock Ion en een "echte" HTPC. Aangezien ik momenteel nog mijn Xbox gebruik als mediacenter (i.c.m. XBMC uiteraard), is XBMC voor mij een zeer serieuze kandidaat om ook op mijn volgende apparaat als mediacenter te dienen (geldt uiteraard alleen voor een ION of een HTPC). Als ik alles goed begrepen heb, zijn dit de verschillende voor- en nadelen van de verschillende oplossingen:
Goedkope NMT (bijvoorbeeld WD Live TV)
Pro:
  • Prijs
  • Eenvoud
  • Energieverbruik
  • Standaard IR remote
Con:
  • Kan niet alle films goed afspelen (niet alle codecs worden ondersteund)
  • Geen TrueHD/DTS-HD support
  • Geen DVD speler
  • Geen SD/HD Post processing
Asrock ION
Pro:
  • Prijs
  • XBMC draait erop
  • Kan de meeste videos afspelen zonder stotteren
  • Speelt TrueHD/DTS-HD af als 7.1 LPCM
  • Energieverbruik
  • DVD speler
  • Goede samenwerking met MythTV (in XBMC)
Con:
  • Speelt niet alle films goed af (vooral problemen met VC1 codec?)
  • Geen Blu-ray speler (als je XBMC onder Linux gebruikt wat ik wel van plan was)
  • Atom cpu te zwak voor SD/HD Post Processing(?)
  • Subtitle problemen onder Windows (mocht ik dat toch gaan gebruiken)
  • IR remote zul je apart bij moeten kopen
  • Ingewikkelder setup
Duurdere NMT (bijv: Popcorn Hour C200)
Pro:
  • Eenvoudige bediening
  • Kan de meeste films afspelen
  • Kan als Blu-ray speler dienen
  • Geeft TrueHD/DTS-HD als dusdanig door
  • Design past bij audioapparatuur
Con:
  • Prijs (zeker met Blu-ray speler en harde schijf erbij)
  • Speelt nog steeds niet alles
  • Geen flashy interface
  • SD/HD Post processing? (hier kan ik totaal geen info over vinden, maar ik vermoed dat ie hier weinig aan doet)
  • Geen samenwerking met MythTV(?)
"echte" HTPC (Bijvoorbeeld de BBG HTPC)
Pro:
  • Speelt echt alles
  • Meest toekomstvast
  • Kan als Blu-ray speler dienen
  • Zeer goede SD/HD Post processing
  • Kan TrueHD/DTS-HD als 7.1 LPCM doorgeven
  • Design past bij audioapparatuur (afhankelijk van de kast uiteraard)
  • Kan altijd subtitles spelen
Con:
  • Prijs
  • Energieverbruik
  • Moeilijkere configuratie
Klopt dit lijstje een beetje in jullie ogen? Zijn er nog mensen die genoemde punten hier kunnen ontkrachten of aanvullen? Met name van de post processing van een ION platform zou ik best wat meer willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan wel even de cons van de ION uitlichten:
* Speelt niet alle films goed af (vooral problemen met VC1 codec?)
Ben nog geen film tegengekomen die hij niet afspeelde. Moet daar wel bijzeggen dat ik alleen goede MKV's heb, van een goede bron.
* Geen Blu-ray speler (als je XBMC onder Linux gebruikt wat ik wel van plan was)
Klopt, maar wat niet is kan nog komen. XBMC draait onder Linux echt perfect, grootste 2 nadelen die ik ondervond met mijn Linux setup (zowel XBMC Live als full blown Ubuntu geprobeerd): geen BluRay mogelijkheid en uitzendinggemist.nl superbrak.
* Atom cpu te zwak voor SD/HD Post Processing(?)
Dat doet de Geforce kaart toch :?
* Subtitle problemen onder Windows (mocht ik dat toch gaan gebruiken)
Geen problemen mee, zowel met ingebakken subs in MKV's als losse srt's.
* IR remote zul je apart bij moeten kopen
Klopt, maar de meeste mensen die enigszins serieus met home cinema/tv/audio bezig zijn hebben toch al een Harmony. Moet je echter nog wel een IR ontvanger los bij kopen a 15 euro.
* Ingewikkelder setup
Mwah. De link die shameete gaf over minimalist MKV onder Windows 7 zou de truc al moeten doen. Hooguit DirectVobSub erbij voor de subs, dan werkt het al. CoreAVC heb je ook nog nodig voor de GPU, kost ook 15 dollar.

EDIT: ik heb dus zelf een Popcorn Hour A-110 gehad. Wat mij daarbij vooral tegenstond was de brakke interface, de zeer beperkte mogelijkheden qua audio/subtitle delay en een algeheel gebrek aan gebruiksvriendelijkheid. Dat laatste gaat je vooral opvallen als je van XBMC komt. Ik zou iemand zoals jij, die zelf al veel research heeft gedaan en kennis van zaken heeft, geen PCH aanraden, dan kom je van een koude kermis thuis IMHO.

[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 26-10-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
Klopt niet. Gelieve (zeker als topicstarter) geen verkeerde informatie te verspreiden. Ik zal het nogmaals herhalen voor mensen die het vorige keren gemist hebben:

XBMC in windows: geen hardware versnelling voor videos, mogelijk wel met externe player via Purevideo HD (vista/w7), CoreAVC (xp, vista/w7), of DXVA (xp maar geen subs,vista/w7 wel subs)

XBMC live (linux): wel hardwareversnelling dmv VDPAU, maar geen support voor SSA/ASS subs

Media Portal (enkel windows): wel hardwareversnelling dmv CoreAVC (xp, vista/w7)

[ Voor 4% gewijzigd door aval0ne op 27-10-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@aval0ne: Hoezo verspreidt Wiethoofd verkeerde informatie? Feitelijk heeft hij gelijk, wan tGPU acceleratie en SRT ondertiteling werkt onder Linux gewoon zonder een centje pijn.

Dat SSA/ASS subs niet ondersteund wordt, tsja... dat beweerde hij ook niet (en al helemaal niet met zekerheid). Er is iig een formaat wat wel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kon in XP wel DXVA + subs gebruiken, dus jij verspreidt ook foute informatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Een nieuwtje! ASROCK komt met een opvolger van hun ASROCK ION330 model;

http://www.xbmcfreak.nl/e...eneration-ion-ht-blu-ray/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:06:
Een nieuwtje! ASROCK komt met een opvolger van hun ASROCK ION330 model;

http://www.xbmcfreak.nl/e...eneration-ion-ht-blu-ray/
ik snap alleen die ondersteuning voor DTS niet, want die heeft het huidige model ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

shameete schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:23:
[...]

ik snap alleen die ondersteuning voor DTS niet, want die heeft het huidige model ook.
7.1 geluid over analoog denk ik. Kijk maar op de achterkant van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gelukkig zijn ze nu wel zo slim geweest om een remote en dus IR oog (??) toe te voegen. Ben je van die losse usb rommel af.

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 27-10-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:30:
Gelukkig zijn ze nu wel zo slim geweest om een remote en dus IR oog (??) toe te voegen. Ben je van die losse usb rommel af.
mag hopen dat het geen IR is maar RF, meestal werkt dat net ff wat fijner.

leuk trouwens dat er wifi op zit, maar om streaming content te bekijken is dat natuurlijk verre van ideaal.
gebruik je dat echter om vooraf eerst materiaal op de HDD te zetten dan werkt het wel, hetzij wel trager als wired...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
99% van de apparatuur werkt met IR. Net zoals het gros van alle universal remotes. Ik hoop dus gewoon IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

WiFi is redelijk nutteloos IMHO. Leuk om even te browsen op Internet, maar je wilt echt niet je MKV'tjes gaan streamen over WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eensch, zolang niet alle betaalbare (lees: niet alleen de luxe) afstandsbedieningen RF ondersteunen lijkt RF me ook een luxe-optie en kiezen ze beter voor IR.

Overigens wel een gemiste kans dat er weer geen kaartlezer in zit....

Verder denk ik, dat als er ook dual-band wireless N op zou zitten, HD streamen op zich wel moet kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:58:
99% van de apparatuur werkt met IR. Net zoals het gros van alle universal remotes. Ik hoop dus gewoon IR.
niet in HTPC land, de meeste MCE remote's werken met RF.
maar los daarvan kan ik op de afbeelding geen IR oog ontdekken.

EDIT: ik moet m'n post iets nuanceren.. voor zover ik het nu kan zien is het een beetje fifty fifty qua verdeling IR / RF.
maar goed... als je gezegend bent met een Harmony dan heeft IR toch wel de voorkeur denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Shanquish op 27-10-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe kom je daarbij? De standaard MCE remote van Microsoft is gewoon IR, en al die dingen die je bij TV-kaarten krijgt bijgeleverd ook. Zelfs de Apple Remote is gewoon IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat denken jullie, is het de moeite waard om op het nVidia ION 2 platform te wachten? Ben zelf namelijk bang dat de prijzen een flink stuk hoger gaan liggen, of zullen de specs. daar ook naar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fudzilla - ION 2 comes in Q4 2009
Just as we suggested more than half a year ago, Nvidia's ION 2 is still scheduled to launch in Q4 2009 but we are not sure when exactly will that take place.

ION is doing fine and this business is picking up with Nvidia and ION 2 with more than two times the graphics power of its predecessor has a big chance to get things even better.
Pas designs met ION2 zullen in Q1 en Q2 van 2010 verschijnen en dan is het ook nog afwachten hoe goed en wanneer en voor welke prijs deze te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Laatst online: 29-11-2024
Arfman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:40:
[...]Op mijn Samsung had ik dit ook. Ik moest in het menu van de TV "Just Scan" aanzetten op de HDMI poort waar de ION op zit aangesloten.
/offtopic Hoi Arfman \o/

En blijft je TV dan ook altijd op "Just Scan" staan? Ik stel hem steeds handmatig in op "Just Scan", maar het wil regelmatig voorkomen dat bij het opnieuw inschakelen van de TV -volgens mij met name als ik de Asrock later aan zet als de TV- de TV weer naar 16:9 gaat, dus met overscan. Dan moet ik eerst 6 keer het Aspect Ratio knopje indrukken op mijn AB om hem weer op "Just Scan" te krijgen :/
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Nvidia Ion topic gaat over Nvidia Ion producten en niet over andere zaken; houd het on-topic :-)

Tevens is "wat moet ik kopen" ook niet toegestaan.