Ondanks alles: NL doet het nog niet zo slecht.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 02:09:
[...]
Het grote verschil is dat we in Nederland de energievoorziening ook anders op kunnen lossen. Vervoer betekent nou eenmaal beweging en beweging betekent geluid. Daarnaast kan jij ook waarschijnlijk niet zeggen dat die spoorrails er niet al lag toen je er ging wonen. Deshalve mag je er eigenlijk ook niet over klagen.
Zoals ik al eerder zei, we hebben nu de kans onze energievoorziening grondig te verbeteren en duurzaam te maken, laten we dan in godsnaam niet dezelfde fouten maken die we in het verleden hebben gemaakt (zij het op een ander vlak) en het gewoon in één keer goed doen. Dan hoeven onze kinderen één en ander niet wederom recht te breien.
Daarnaast, je kan allemaal dingen verzinnen die verkeerd zijn, maar dat maakt de geluidsproductie van windmolens niet beter. Dat is dat geen argument, hooguit apathie (als wij, dan zij ook).
Dan combineer ik dit:

Met de cijfers over geinstalleerd vermogen per WindkW / km2 van WSH http://home.kpn.nl/windsh/009-NL.html
Waar iemand woont kun je geen windmolen plaatsen. Zo te zien worden de overige locaties in NL relatief goed gebruikt. Voor aanzienlijk dunner bevolkte landen is het makkelijker meer windvermogen op te stellen dan het hier in NL mogelijk is.
Alhoewel er wat mij betreft waar mogelijk bijgeplaatst mag worden. Ook wat repowering zou goed zijn. In de flevopolder staan diverse uitgerangeerde 2 wiekers dus er is potentieel.