Zo na en paar zonnige dagen word het weer eens tijd om eens terug te kijken.
Ik lees de laatste dagen dat de heer P.S ( een of ander vaag zonnig type)
Zich wel goed voelt op zijn troon op de vierde verdieping.
En zo rustig over zijn hemel rijk heen kijkt

onder steunt door de grote hoeveelheid diverse documenten ,welke inmiddels een groot gedeelte van zijn hersens cellen hebben gevuld.
Nu over cellen gesproken…. Die zonnepanelen met zonne cellen.
….. 700 stuks met flash data uit een container.
….. welke je zelfs gelukt is om deze van twee verschillende leveranciers te ontfrutselen.
U heb het voor elkaar gekregen om deze 700 stuks in volgorde te verwerken in U cellen.
Nu Watt.
.. ja WAT Watt.. dat is interessant voor het verkoop verhaaltje.
.. U heeft het verkoop verhaaltje netjes in grafieken neergesabeld.
Zo dat het voor ons de gewone mens een leuk plaatje is om naar te kijken.
Nu zei Anne vdr Bom.. ik heb niets aan te merken op die grafieken .. (een onderdaag van Uw koningrijk? …volgeling …?).
Noauwww ik wel ….
Kijk Watt krijg je pas als je stroom er door heen jaagt.
Net zo iets als de drijf jacht bij het koninklijk volk.. waar bij gedurende de jacht het wild geschoten word.
Om het nog een simpeler uit te leggen ..
U doet in Appeltaarten.. heb ik inmiddels wel vernomen uit U dagelijkse gepen op uw site
( uit U nucleaire gevoede oven .brrrrr.)
Stel .. de Appeltaart .. zetten we in serie ..Zeg maar op elkaar … stapelen .. zeg maar.
Nu indien ALLE A..taarten binnen 1% gelijk zijn van elkaar …. Zal gedurende het stapelen de onderste A..taart het totale gewicht dragen van alle A..taarten.
En als eerste geplet worden door het totale gewicht ( tenzij je weer een wedstrijd uitschrijft).
Nu in U productie proces gaat het wel eens iets minder dan anders.
( we zijn allemaal jong geweest, U nucleaire gevoede oven krijgt soms… iets minder energie..soms een wolkje voor U ogen..bla bla bla).
Nu zullen er op sommige plaatsten meer appels zitten dan krenten..of deeg.
Waardoor de stapel met A..taarten een voorkeur kan krijgen om niet de onderste A..taart te pletten maar enkelen daar boven.
ENNN het zou zelfs zou kunne zijn dat de stapel A..taarten omvalt ..oei oei oei.
Nu weer even terug op Uw 700 cellen met flash data ( flash=zeker net zo iets als even afbakken met de gril ;-)
U sorteert ze netjes op Watt.
Maar ik ben benieuwt naar de stroom !!! die zegt zo veel meer … te weinig stroom geeft ook weinig Watts.
Dus kunt vast wel nog meer Karel appel tekeningen maken waarbij de stroom ons de lijdraad kan geven.
Daarnaast zou ik ook graag de FilFactor FF verwerkt zien in Uw Peter Segaar –Appel kunstwerk.
Nu terug naar een opmerking van uwe hoogheid … welke luide.
al vele jaren de numero uno bij Ton Peters in Spijk City. Al moet ik toegeven dat zijn positie inmiddels van diverse fronten ernstig wordt bedreigd met nog mooiere (? niet slaan beste Ton...) voorbeelden (Ericplan: om te zoenen...
Lijken de staven in de “moderne”grafieken niet erg veel op de staven in U kerker .. net een gevangenis in moderne tijden( alleen dichter tegen elkaar aan en soms zelfs glimmende staven).
Natuurlijk lijkt het werk van Ton Peters de Derde van het rijk SpijkCity …. op spijker schrift voor de jongste onder ons.
Maar ja.
.. duidelijk leesbaar
.. duidelijk uitlegbaar
.. je kan er zelfs aan rekenen ( voor de gene die het nog niet verleert zijn, Of nog moeten leren)
De afgelopen week zag ik wat bijzonders .. dus dacht ..ik neem screenshot …. En volgende dag weer een.
( nee nee.. shot …. niet verslaaft… is gewoon computer term van de moderne tijd)
Alle zonne panelen hebben rendement verlies als de temperatuur stijgt( gelukkig worden ze nooit zo warm als een A..taart).
En .. als de zon achter de wolken vandaan komt weten we dat de Watt opbrengst goed hoog kunnen pieken
(meest iets hoger dan Uw hoogste toren spits van U koningrijk).
Op 8-4 2010 viel mij de piek op na dat de zon ( nee niet zonnig type)..tevoorschijn kwam achter de wolken.
Dus heb ik de volgende dag (9-4-2010..in het oranje )er overheen gezet.
Let op de temperatuur .. de sensor gaat veel te snel omhoog in temperatuur.
De zonne cellen gaan heel rustig omhoog in temperatuur.. en je ziet het vermogen dan ook rustig zakken.
Nu nog eens de boel eens goed bekijken van uit het A..taart principe.. en wat valt op.
In het laatste stukje(14:00) 5 graden en iets van 70 Watt verschil.
Dus uitgerekend 70/2700W = 2.59% verschil bij 5 graden
per graad is dat 2,59 %/5= 0,51% vermogen verlies per graad .. lijkt wel veel op de data in de data sheet ;-)
En hier 210 Watt en 15 graden verschil. (= 0,51% vermogen verlies per graad )
Probeert U dat maar eens te zien op een grafiek welke veel lijkt op de metalen staven uit Uw kerker.
Inmiddels zag ik net dat U ook al u vee…. (zonnepanelen vermomd als geiten)binnen de stads poorten laat grazen.
Mvg Uw Hofnar

.... in afwachting van P.S-Appel kunstwerken.
De bovenstaande tekst is aardig gepeperd..dus voeg wat zout toe en het recept is weer leesbaar.