Zowiezo is een auto niet duurzaam dus wat dat betreft hebben jij en JeroenH volledig gelijk. De taferelen gisteren bij de Tango gezien? *OEF*, dat is dus een voorbode voor ons hoogstwaarschijnlijk wanneer benzine schaarser gaat wordenJanJeen schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:18:
[...]
Niet helemaal duurzaam, maar ken je de Skoda Fabia stationwagen van hetzelfde concern al? Mocht je toch twijfelen over de ruimte... dezelfde motor, maar meer ruimte én lager verbruik.
Waarom hebben we dan al die jaren echt inefficiënte motoren gehad en kan het sinds het gunstige belastingklimaat en Euro-norm wetgeving wel? Zucht.
Ik hoop dat er met deze trend de komende jaren veel meer gaan gebeuren qua efficiëntie verbeteringen. Nu maar hopen dat dat niet alleen in Europa maar ook in de rest van de wereld mee gaat in de trend. (en dat het niet geheel teniet wordt gedaan door groter verbruik vanwege de groei van niet-westerse economieën)

Daarnet de specificaties bekeken van de Fabia en de Ibiza, apart is dat het exact dezelfde motor is terwijl de Fabia 89g/km uitstoot en de Ibiza 95g/km, dat is iets wat ik niet had verwacht, het zal vermoedelijk met de stroomlijn van de auto te maken hebben, dan had ik juist het tegenovergestelde verwacht. Nooit geweten dat een station gestroomlijnder kan zijn

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.