tw_eek schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:42:
[...]
Nou ja, ik denk dat ze alleen met vertraging rekening houden. 1-6-2010 is echt geen verlopen datum en 1-1-2010 is zeker geen uitstel.
Maar goed, ik zit in de molen en tot nu toe gaat het goed en heb geen problemen met Senternovem/Agentschap en Stedin de netbeheerder. Als je op tijd, netjes en correct communiceert dan kom je een heel eind. Misschien ontlok ik hiermee ongewilt een reactie van Zonnigtype of andere doorgewinterde ervaren groene forumvrinden...

tja er worden hier wel eens instanties van onwil en tegenwerking beschuldigd, maar dat is volgens mij volgens mij vaak gewoon slechts het gevolg van 1 richting denken, en nog niet volledig uist ontwikkelde zaken.
zoals je zegt, met duidelijke communicatie( dus ook duidelijk voor de ontvanger) kom je een heel eind. je zult er rekning mee moeten houden dat niet elke ontvanger een hoog nivo heeft, of verder kan, wil, of mag kijken dan de standaardprocedures.
1-1-2010 is wel reeds verlopen, en daarom bieden ze je de mogelijkheid de datum aan te passen. dat het dan geen "uitstel" is, blijkt dus slechts een taalkundige fout in de begeleidende communicatie / brief te zijn dan een onmogelijkheid in het systeem, dat is dus beter dan dan dat het wel onmogelijk of verboden of gedwarsboomde zaak zou zijn, om met "terugwerkende kracht" wijzigingen door te voeren.
ik bedoel.. greenchoice is wel positief, maar ook niet altijd even redelijk.
ik ben recent verhuisd. 8 februari. ik kon pas later de definitieve eindstand doorgeven dan op de verhuisdatum ( briefje met standen was in een verhuisdoos verdwaald) greenchoice heeft al 14 februari de standen via de verhuurder ontvangen. pas op 28 februari heb ik de verhuisdatum en standen doorgegeven, die toen al in de systemen van greenchoice bleken te staan ( via de verhuurder dus)
vervolgens kreeg ik een eindafrekening voor de periode TOT 4 MAART !
ik bellen. en toen zeiden ze dat ze niet met terugwerkende kracht iets voor me konden doen, omdat alles afhankelijk is van de NETBEHEERDER.
ik dus gebeld met de netbeheerders en die gaven aan dat het einde van het levering door greenchoice is aangegeven op 4 maart. dat was dus totaal onnodig, maar levert ze wel 4 weken extra levering en vastrecht op.
dat ze niet akkoord zouden gaan met een einddatum van 8 februari kan ik me voorstellen omdat ze niet eerder een officiele melding hebben gekregen, maar ze kunnen met redelijek zekerheid stellen dat de levering wel was geeindigd op zijn laatst op 12 februari.
ik bedoel. ik ben geen weglopende klant die nog nagtrapt moet worden oid. ik ben op mijn nieuwe adres al zeker een jaar klant, en heb dus minstens zolang dubbel betaald voor levering en vastrecht, en hoge voorschotten betaald zonder daadwerkelijk gebruik( renteverlies voor mij, en voor hun "rente-opbrengst"
zo "redelijk zijn ze bij greenchoice ook weer nietr altijd.
maar omdat ik alleen van de laatste week kan zeggen dat ik het onterecht vind dat ik nog betaal voor transport en vastrecht en zo, en het dus om maar weinig euro's gaat vind ik het bijna niet de moeite om daar nu weer een hele tijd aan de telefoon te gaan hangen..