Niet alleen in dit topic - de hele samenleving zou zich over deze uiterst belangrijke vragen moeten buigen. Maar de mainstream media begint het slechts langzaam te ontdekken, en dan niet altijd op een positieve manier.
Ben ik het helemaal mee eens. Het onderwerp is alleen niet even iets wat 1-2-3 op iemands bord kan leggen denk ik. Veel mensen die ik geprobeerd heb te informeren, hebben echt andere dingen aan hun hoofd.
Ja, absoluut. Dat is voorbereiden op de toekomst. En vergeet niet dat er meer is dan 'van duurzame energie voorzien'. Besparen komt eerst!
Nu al beginnen en goed ook zorgt er alleen maar voor dat je bij de eerste de beste crisis nog goed door kan komen. I.t.t. de meesten.
Dat nog niet, maar ik ben toevallig twee weken geleden wel begonnen met een simpel maar effectief hydrocultuursysteem om kruiden te kweken (om te beginnen). Als het goed gaat kan ik dat vrij eenvoudig uitbreiden naar grotere hoeveelheden groenten.
Kijk dat is al een goede investering als je het mij vraagt. Mensen gaan gewoon niet aan hun appels en aardappeltjes komen als deze een heel stuk duurder zijn.

Laat staan specerijen, die zal je toch echt zelf moeten kweken denk ik.
We hebben onze auto jaren geleden al weggedaan. Eén van de grootste stappen die je kunt maken om je leven Peak Oil-bestendig te maken. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken is het prima mogelijk, mits je een paar slimme keuzes maakt (lokatie huis, werk, etc.)
Good on you! Dat zal geen grote verandering zijn voor jou.
Nee. Ik ga binnenkort wel een klein noodvoorraadje aanleggen, maar dat is meer om een natuurramp te overleven dan als voorbereiding op Peak Oil. Ik verwacht op korte termijn geen Max Max-taferelen, dus dat zie ik niet zitten.
Ik zat er ook aan te denken. Tuurlijk gaat het niet zo dramatisch worden, maar ik ben heel blij als ik het tegen die tijd in huis heb. Al is het maar voor een weekje.
Nee, dat niet, maar we stoken wel verstandig omdat ik het gewoon niet nodig vind onvervangbaar aardgas te verstoken als dat niet hoeft.
Ik heb het wel een tijdje gedaan, gewoon om te kijken hoe klote het zou zijn. Viel best mee, truitje aan.
Earth hour daaraantegen was echt hinderlijk haha. Toen zag ik gelijk al dat een zonnepaneel zo
ontzettend nuttig kan zijn.
Uhm, nee, waarom zou ik het proces nog meer gaan versnellen? Ook met de trein kun je binnen Europa op zeer mooie plekken komen, daar is het vliegtuig helemaal niet voor nodig. Het is alleen zo jammer dat door verschillende factoren de trein zo enorm veel duurder is dan het vliegtuig, dus veel te weinig mensen doen het.
Ja dat is jammer. Ik hoor dat argument wel vaker, "kom op nog even genieten nu het nog kan".
Met name de eerste vraag is hier schering en inslag. Heb je wel alle 263 pagina's gelezen voor je ging posten?
Het was geen vraag direct aan jullie. Ik dacht dat er
nog meer belangstelling voor zou zijn.
Wat is daar nu weer de logica achter?
Het is inderdaad niet logisch, maar logisch is wel dat als jij je een deel van je geld al kwijt bent aan andere vaste lasten, dat je je boontjes of wat dan ook liever niet koopt als ze stukken duurder zijn. Tenslotte is een hoge olieprijs in transport en landbouw flink te merken. Ook voor je portemonnee.
Mijn huis was 8º van de winter, behalve de woonkamer (als ik er was). Ben ik nu goedgekeurd?
Dat is frisjes. Ik keur jou goed.
Nee, we zijn natuurlijk lekker aan het rondscheuren in die diesel-mobiel. Nu het nog kan.
Maak je ook even een kleine-pitstop bij de supermarkt voor flinke zak blikvoer? Tenslotte wil je niet in diesel-mobiel gaan rijden als ritje naar de supermarkt evenveel als een maand boodschappen kost.
Dat nog niet, maar ik ben toevallig twee weken geleden wel begonnen met een simpel maar effectief hydrocultuursysteem om kruiden te kweken (om te beginnen). Als het goed gaat kan ik dat vrij eenvoudig uitbreiden naar grotere hoeveelheden groenten.
Klinkt erg leuk. Als je de ruimte hebt zekerrrr doen!!
@ Hierboven: de komende 15 jaar loopt het wel los denk ik. Maar dan? Tot die tijd is besparen voor je eigen portemonnee / CO2 geweten geen verkeerd argument.
Hoezo zozeer de komende 15 jaar denk je?
Neem je vele artikelen die zeggen dat het echt eerder gaat -stormen- niet serieus? Of heb je ze gewoon niet niet gelezen?
Oja..ik denk persoonlijk dat in
2014/2015 dingen/zaken/prijzen óf drastisch aan het veranderen zijn óf dat het door begint te dringen dat de planeet
keihard aan het verneuken zijn.
[
Voor 44% gewijzigd door
whersmy op 01-04-2010 14:02
]