je hebt ook nog RTL ventielen. dat is een "thermostaat" die niet de omgeving, maar de watertemp meet, en aan de hand daarvan open of dicht gaat, en dan wel, pas open als het water onder een bepaalde temperatuur komt, en dat is dan de temperatuur waaree het uit de vloer stroomt, dus de retour temperatuur. je monteert een rtl ventiel niet gewoon in de plaats van een radiator, maar na de retour uit uitgang van een radiator. het water stroomt dan al redelijk afgekoeld in de vloer, en stroomt pas door als het onder een bepaalde temperatuur komt.het nadeel wat daar aan zit is in mijn ogen dat je er dus een tweede thermostaatkraaan bij krijgt waar je bij moet kunnen en dat is niet erg fraai in een badkamer denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:21:
[...]
Volgens mij heb je die vloerverwarmingsverdeler, ook nodig ivm de doorstroming van je vloer.
Als je de vloer rechtstreeks aan je installatie zou knopen, heb je kans dat het warme water niet door je vloerverwarmingsslangen gaat lopen.
Die slangen hebben meer weerstand als de radiatoren. Je kan dan het risco lopen dat de vloer maar voor de helft of minder warm wordt.
ik zat dus wel te denekn aan een vloerverwarmingsverdeler, aar asl die dan weer ( mete en standaardpomp) minstens 30 watt gebruikt vind ik dat vrij "duur"