subsidie tafereel:
ik had een nieuwe schuifpui besteld,(10-2009 onder de 40/60 regeling met hr++ bon)
door de vorst is deze uitgesteld, logisch toch ? met de afgelopen 2 maanden.
echter is nu de periode (oktober-februari) van de subsidie glas bon verlopen.
ikke agentschap-nl bellen, 58 minuten in de wacht en 4x weggedrukt,
uiteindelijk de mededeling gekregen dat dit niet aan mij is om hier vragen over te stellen, de glaszetter is alleen bevoegd, en dat terwijl de bon op mijn naam staat met bsn erop...
mijn glaszetter moet nu verklaren dat hij door de vorstverlet gefaald heeft (gelukkig wil hij dat wel doen)
nadat mijn glaszetter met agentschap-nl belde, kreeg deze de mededeling dat alleen de eigenaar van de bon dit kan doen (grandioze dwaling van notabene dezelfde persoon aan de lijn, ik zal de naam maar niet noemen)
even de advocaat laten bellen, maar verder dan : "we zullen zien" komt agentschap-nl niet.
blijkbaar is de realiteit niet meer iets wat bij dit agentschap bekend is, ontmoedigingsbeleid alom, en hand op de knip. je moest dus in januari je gevel eruit laten zagen, met een sneeuwjacht in de huiskamer om voor 8 tientjes subsidie in aanmerking te komen.
er zit zo`n enorme discrepantie tussen de mooie website en de praktijk&realiteit,
dat ik heb besloten nooit meer welke vorm van subsidie dan ook te gebruiken of aan te vragen,
het is tenenkrommend.
dat word dus gewoon weer voorleggen aan de rechter (*), om over redelijkheid en billikheid door een andere partij te laten oordelen, gelukkig is dit voor mij om de hoek, en ik weet ook al de uitkomst...
*zucht*
maar het kost weer zoveel tijd en energie...
(*) duur subsidiebonnetje word dat dan weer voor onze overheid...
de subsidieregeling was er vanaf 1 oktober met terugwerkende kracht vanaf 1 juli.
levertijden zijn 16-18 weken, voor glas, kozijnen en puien.
op dat moment is het al winter, en die winter was koud, winderig en streng.
bij agentschap-nl willen ze hier geen rekening mee houden, geen coulance, geen logica.
de regeling is nu gesloten.
de regeling omvat dus plaatsing van isolatieglas midden in een winterperiode,
vrijwel niemand heeft de bon nog laten verzilveren.
(mijn leverancier was 1,5 maand met vorstverlet, arbo-technisch mag hij niet eens plaatsen...)
complete NEEderlandse subsidie waanzin.
/edit :
heeh, blijkbaar heb ik iets bereikt :
http://www.meermetminder.nl/subsidieregeling_isolatieglasLET OP: aanpassing voorwaarden wegens winterweer
Het ministerie van WWI heeft het voornemen om de voorwaarden voor de subsidieregeling voor isolatieglas aan te passen. Voor waardebonnen die zijn uitgegeven van oktober t/m december 2009 zou dit betekenen dat de termijn, waarbinnen het glas geplaatst moet worden, verlengd wordt tot 1 mei 2010. Normaal gesproken zijn de waardebonnen na de afgiftedatum vier maanden geldig.
Reden voor de verlenging is het feit dat veel glaszetters vanwege het aanhoudende winterweer geen glas kunnen plaatsen. Wel moet er aantoonbaar sprake zijn van vertraging door weersomstandigheden. Voor glas dat is geplaatst vóór 1 oktober 2009 blijft de declaratieperiode voor glaszetters in elk geval ongewijzigd op vier maanden. Als de voorwaarden definitief zijn gewijzigd, melden we dit op deze pagina.
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2010 10:47
]