Over een maand zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Ik van alle deelnemende partijen in mijn woonplaats Hilversum de verkiezingsprogramma's goed doorgelezen en een overzichtje gemaakt van de duurzame punten. Het zijn de 'usual suspects' die veel duurzame punten hebben.
De woorden CO2, klimaat en duurzaam komen hier en daar in de verkiezingsprogramma's voor, maar fossiel en Peak Oil zijn nergens terug te vinden. Daar ga ik alle partijen nog eens over mailen, want goedkope energie is voor Hilversum van levensbelang.
Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen - er zijn natuurlijk nog veel meer factoren dan alleen duurzaamheid.
-edit-
Dit is de mail zoals ik die tot nu toe heb kunnen bedenken:
De woorden CO2, klimaat en duurzaam komen hier en daar in de verkiezingsprogramma's voor, maar fossiel en Peak Oil zijn nergens terug te vinden. Daar ga ik alle partijen nog eens over mailen, want goedkope energie is voor Hilversum van levensbelang.
Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen - er zijn natuurlijk nog veel meer factoren dan alleen duurzaamheid.
-edit-
Dit is de mail zoals ik die tot nu toe heb kunnen bedenken:
Heeft er iemand nog ideeën hierover?Geachte heer/mevrouw,
Voor mijn website, www.solarwebsite.nl, doe ik onderzoek naar hoe de lokale politieke partijen in Hilversum omgaan met duurzaamheid. Ik heb daarom op mijn website al een overzicht gepubliceerd van alle duurzame punten uit de verkiezingsprogramma's van de verschillende politieke partijen. Wat ik echter in alle programma's mis is aandacht voor Peak Oil en andere probemen die voortkomen uit het gebruik van fossiele brandstoffen.
Omdat ik graag wil weten hoe de politieke partijen daarover denken stuur ik u deze e-mail met een paar vragen over dat onderwerp. Ik zou uw antwoorden graag willen publiceren op mijn website, dus daarvoor vraag ik u bij deze uw toestemming.
De vragen:
1. Bent u bekend met het begrip Peak Oil?
2. Denkt u dat Peak Oil gevolgen gaat hebben voor Hilversum? Zo ja, welke?
3. Als u denkt dat Peak Oil een probleem voor Hilversum is, welke plannen heeft uw partij om deze problemen te voorkomen / minder ernstig te maken?
Deze mail is verstuurd naar alle politieke partijen die in Hilversum deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010. Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Haringman
www.solarwebsite.nl
[ Voor 48% gewijzigd door JeroenH op 03-02-2010 13:04 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant