Wij hebben een combiketel met een boilervaatje van 25 liter. Dat werkt prima. Er komt te allen tijde water van 62 graden uit de ketel. En als de ZB warmer is dan 62 graden, dan vult ook dit vaatje zich met het hete water. De mengklep achter de ketel regelt dan het koude water erbij zodat het toch weer op 62 uitkomt.SasJo schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:45:
[...]
Als mijn vrouw dit leest, komt er geen zonneboiler bij ons, graag reactie of meer mensen dit hebben.
IJsbeer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:32:
[...]
Ik vind het juist een mooi voorbeeld van de vervuiler betaald. Overhead komt puur omdat je nu zo zoveel aan het scheiden bent (en ook hier ga ik regelmatig aan de wandel met een zak gebruikte luiers...). Wij betalen overigens iets van 4,60 per lichting, ongeacht het aantal kilo's.
Diftar staat toe dat als je niet wil scheiden, prima, je gaat je gang maar, maar je betaald er ook voor. Beter dan veel gemeentes waar eht gewoon vaste waardes zijn per huishouding.
Precies, in ons geval vind ik het financiëel ook wel prettig, want wij doen ons uiterste best om die container niet vol te storten met van alles en nog wat. Maar als ik daardoor ontdek dat je je container achter slot en grendel moet zetten, alle perkjes en slootjes her en der steeds vol liggen met afval, omliggende gemeentes die legitimatieplicht hebben in moeten voeren omdat minder sociale burgers uit mijn gemeente ergens anders heen rijden, dan denk ik; laat maar.JeroenH schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:42:
[...]
Dat zou een eerlijk systeem zijn, maar volgens mij zie je dan in de omgeving een toename van gedumpt afval en autoritjes naar de vuilverwerkingsbedrijven van naburige gemeenten zonder dergelijke regelingen. Men wil nog niet echt aan 'de vervuiler betaalt'....
In sommige wijken gaat het best goed, maar ik denk dat iedereen de situatie zich kan voorstellen in wijken waar men zich alleen bekommert om het "eigen nest".
Ik las onlangs in een blaadje van een andere gemeente dat ze daar geen Diftar invoeren omdat ze bij ons even gekeken hebben hoe diftar verloopt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.