Nee, het moet puur over USB of RS232 praten. De sensors worden aangesloten op mijn NAS, en daar draait linux op. Digitemp is zelfs beschikbaar als IPKG package in de repository.el jonco schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:35:
[...]
Moet kunnen. Je zit vast aan USB of RS232 of mag het ook TCP/IP zijn? In dat laatste geval: zojuist vernam ik dat er met de Barionet 100 ook (tot 50) 1-wire sensoren gecommuniceerd kan worden (en je via TCP/IP een modbus, een RS422 en een RS232 poort op de koop toe krijgt) en dat er binnenkort een aanbieding komt mét Europese shipping mogelijkheid. Tot nu toe betaal je je bont en blauw (=50% van de aanschafprijs extra) om het vanuit Zwitserland via de US naar NL te krijgen of shippen ze in UK niet naar NL.
Anderen bedankt voor tips over precisie en e-bay.
Mag gewoon zelfbouw zijn, in elk geval geen exotische apparatuur, die weer een eigen voeding nodig heeft, etc etc. Desnoods neem ik voor iedere sensor een eigen USB2serial converter, maar dat is nogal overkill omdat 1-wire een over een bus babbelt. Er schijnen ook USB 1-wire hubs te zijn.
Het moet daarnaast ook gewoon goedkoop zijn.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.