Er zijn iha meer dingen die bepalen of iets rendabel is. Stel dat de ZB een levensduur had van 200jr, en een tvt van 150jr, valt dat dan nog steeds onder het kopje 'rendabel'JAN-B schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:33:
[...]
@Q.Marc: Wat bedoel je precies met vele jaren![]()
Niet rendabel: als iets 20 jaar geld oplevert of zelfs langer, en het is na 15 jaar terugverdiend, noem ik dat toch rendabel.
Precies, iedereen heeft zijn tvt horizon waarbinnen hij zijn investering terugverdiend wil hebben, hetzij omdat hij dat gewoon wil, hetzij dat het geld dan voor andere investeringen / aankopen benodigd is...Ik kan me voorstellen dat iemand gek kijkt als je aankomt met 20 - 23 jaar, maar 10 -15 jaar lijkt mij toch redelijk.
Alhoewel je ook mensen hebt die al schrikken van 7 - 10 jaar en dan iets zeggen van: ik wil mijn investering toch wel in 3 - 4 jaar terugverdiend hebben.
Je kunt ook zeggen dat het eindelijk 'normale' producten worden, en dat je er dus net als bij een tv of auto of wat dan ook na een jaar gebruik meer van had verwacht dan in de praktijk is gebleken in zijn situatie. Nou en?Toch wel typisch dat in korte tijd al 2/3 tweakers (eerlijk) hebben verteld dat ze toch achteraf minder blij met hun ZB zijn.

Immers:
...blijft ook hiervoor van toepassing. Wat de één niet helemaal bevalt, hoeft voor de ander geen enkele belemmering te vormen om dat product wel aan te schaffen. Stel je voor dat het zo zwart/wit zou zijn zeg, dan zou er geen product meer op deze aardbol verkocht wordenMars Warrior schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:37:
Neemt niet weg dat het voor anderen wel degelijk een rendabele investering kan zijn, of dat men het gewoon leuk vind, het geld heeft en het rendabel zijn niet relevant is.
Maw, het nut van een duurzame investering blijft altijd persoonsgebonden, iets waar we het hier op het forum ondertussen wel over eens geloof ik
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs