in nederland mag het gewoonweg niet, zelfs niet op 1 stop, want je bent hier gebonden aan regelgeving.
alleen mag het wel met een ups, met erachter een computer (?)
de netbeheerder verbied het expliciet, maar op de vraag of ik achter de meter een lijn mag maken pv=stop1 en huiskamer is stop 2 met een u-boog via de ups, op de hoofdspanning, aka de huiskamer = verlengsnoer,
krijg je gewoon geen antwoord meer.
wat ik had geprobeert was dit, en de ups ingeregeld tussen de 218 en 249 volt pure sinus,en dat werkte perfect. de ups sluipt slechts 12 watt teruglevering weg, het was een smart ups 1400 van apc,
die is netspannings sensor, afschakelaar, en buffer, en doet dat al factory default, precies zoals een omvormer, het is een zonnestroom-boiler dan.
je kunt vrij je hoofschakelaar aan en uit zetten, alles draait door, en de ups heeft zelfs ook een lastafschakelaar.
bij netspanningsverlies, zet de ups met een relais de stroom dus uit naar het grid, geen gevaar, en checked wanneer deze terug komt, zoals it`ers dat gewend zijn met een server in een bedrijf.
(dat mag dan weer wel?)
...Vergeet niet dat de CO2 uitstoot van zonnepanelen 50-60gr/kwh bedraagt....
Daar wil ik een klein nuance bij plaatsen. Als je uitgaat van een energetische terugverdientijd van 2 jaar en een levensduur van 20 jaar, valt dat getal te rechtvaardigen.
non-issue, want als dit een discussie waard is, dan is het stalen hek bij een kolencentrale ook aan die discussie toe te voegen. het hoeft zonnepanelen niet zo moeilijk gemaakt te worden met punten die er dan elders ineens niet meer toe doen. we kunnen beter focussen op de impact van de genoten energie op onze "lebensraum", bp toont ons dat nu even fijntjes, of deze :
CREG meldt dat Belgische elektriciteitsproducenten in de periode 2005-2009 bijna 1,7 miljard euro winst hebben gemaakt door gratis toegekende CO2-rechten door te rekenen aan de klanten.
bron vilt.be
huiskamer-1(10A) pv-2(10A)
|stop 1 10A |stop 2 10A
| ________________|
|
ups
|
stop3 25A
|___________stop -4-5-6
meter
|
hoofdschakelaar