Een iPhone kan NIET multitasken, behalve als je er een jailbreak op toepast.
Anoniem: 339392
Ja dat heb ik wel maar dan?Anoniem: 315035 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:50:
Bij sommige IM clients kan je dan ingelogd blijven. Je krijgt dan een push notificatie als iemand met je wil chatten. Bij Beejive IM is het mogelijk om zo maximaal een week online te blijven.Anoniem: 339392 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:47:
Ik heb een paar vraagjes, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die beantwoorde niet mijn vragen.
Sorry als ik er over heen gekeken heb.
* Ik gebruik msn IM en ik heb Ebuddy, bij allemaal word je uitgelogd nadat je op de thuisknop drukt. Is er een mogelijkheid dat je online blijft EN verder kan spelen met de iphone?
In principe kan dat geen kwaad. Zo vaak zal je de iPhone toch ook niet aansluiten op de PC? Er zit een li-ion batterij in de iPhone die je juist niet steeds helemaal moet leegmaken voordat je gaat opladen. Die moet je juist gewoon gebruiken. Dus soms helemaal leeg laten lopen, soms al gedeeltelijk opladen etc.* Als ik de iphone achter de pc aansluit voor Itunes kan ik dan ook ergens instellen dat hij de iphone NIET oplaad. Ik ben bang dat mn accu zo kapot gaat als ik hem steeds op de lader doe terwijl die nog niet leeg is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik las net in een ander topic dat als ik hem geunlocked heb dan de push dan al moet werken.
Dus als ik het goed begrijp had het al zo moeten werken zoals ik het graag wil.
Op moet ik nog iets aanzetten?
Oke ik heb hem sinds donderdag dus nu zit hij wel elke dag achter de pc, maar dat wordt nog wel minder
Bedankt voor je snelle antwoorden!
Oke ik heb hem sinds donderdag dus nu zit hij wel elke dag achter de pc, maar dat wordt nog wel minder
Even in Cydia de app "Backgrounder" en "ProSwitcher" binnenhengelen. Backgrounder zorgt voor het op de achtergrond draaien van de applicaties en ProSwitcher laat je op een makkelijke manier door de applicaties tasken.
Dat komt omdat je bij surfen graag wilt lezen wat er op je scherm staat -> Scherm staat aan (incluis verlichting), WiFi/3G staat aan, en dat zijn de grootste batterijvreters op dit moment (op GPS na dan, afaik)MsG schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:06:
Ik vind het juist vervelend dat als hij wel wat minder wordt je niet voor 10 euro een nieuw batterijtje koopt, maar dat je 80 euro oid mag lappen voor een of andere inbouw-service. Ik heb bij mijn 3G in mijn half jaar gebruik nooit een significante vermindering gemerkt, maar wel dat hij snel leeg loopt als je een beetje surft. Als ik een uurtje surf met mijn huidige 3GS kan hij zo 70% aangeven ipv 100%. Echter als ik niks doe dan muziek luisteren valt het weer mee.
Muziek zet je 1 keer aan en dan laat je je scherm uit. Wellicht dat je een keer een nummer skipt maar dat valt echt in het niet bij internetten. mede omdat je voor muziek luisteren geen WiFi/3G nodig hebt.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bij eBuddy kun je instellen of je ingelogd wil blijven. Dan krijg je idd push notificaties als iemand iets zegt. Ik gebruik het regelmatig en het werkt erg goedAnoniem: 339392 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:47:
Ik heb een paar vraagjes, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die beantwoorde niet mijn vragen.
* Ik gebruik msn IM en ik heb Ebuddy, bij allemaal word je uitgelogd nadat je op de thuisknop drukt. Is er een mogelijkheid dat je online blijft EN verder kan spelen met de iphone?
* Als ik de iphone achter de pc aansluit voor Itunes kan ik dan ook ergens instellen dat hij de iphone NIET oplaad. Ik ben bang dat mn accu zo kapot gaat als ik hem steeds op de lader doe terwijl die nog niet leeg is.
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Ik gebruik ebuddy ook regelmatig maar als ik op de thuisknop druk, schakelt ebuddy toch echt uit.WoBaDijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:07:
[...]
Bij eBuddy kun je instellen of je ingelogd wil blijven. Dan krijg je idd push notificaties als iemand iets zegt. Ik gebruik het regelmatig en het werkt erg goed
Shazam en NAVIGON blijven trouwens ook maar vragen of ze m'n locatie mogen gebruiken, echt heel hinderlijk. Dat terwijl ik al 1000 keer heb gezegd dat dat niet mag (bij navigon dus wel
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Koop BeejiveIM, die kan je wel blijven pushen terwijl je aan het gamen bent. Kost wat, maar werkt erg goedAnoniem: 339392 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:47:
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Super dank je wel!Froggle schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:04:
[...]
Even in Cydia de app "Backgrounder" en "ProSwitcher" binnenhengelen. Backgrounder zorgt voor het op de achtergrond draaien van de applicaties en ProSwitcher laat je op een makkelijke manier door de applicaties tasken.
Dat kan wel, alleen niet met Apps uit de App Store. Je kunt gewoon muziek luisteren tijdens het internetten, en je mail wordt ook gewoon opgehaald tijdens het gamen. Om tussen Apps te kunnen switchen moet je inderdaad een jailbreak hebben, maar het hele verhaal dat de iPhone niet kan multitasken is onzin.Anoniem: 315035 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:50:
Nou muziek misschien als enige. Browser wordt alleen bij veel ram onthouden maar ga jij maar eens typen in notes en dan een sms krijgen. Dan sluit het andere programma helemaal af. Dat vind ik dus ook zo gruwelijk slecht aan deze telefoon maar ja stel je voor dat het bij Pietje een x schokt met 5 games open en 3 chatclients. Om dat maar te voorkomen stoppen we het er maar helemaal niet in.
Is er iets voor dat kantelen? Ik keek gister wat vodcasts in bed maar dat is niet normaal te doen op je zij
Is er iets voor dat kantelen? Ik keek gister wat vodcasts in bed maar dat is niet normaal te doen op je zij
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De browser heeft natuurlijk niets met multitasken te maken. Dat zal je op elke moderne smartphone hebben. Als het ram nodig is, dan wordt het vrijgemaakt. Het wordt er niet veel bruikbaarder op, als het helemaal niet wordt vrijgemaaktMsG schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:32:
Nou muziek misschien als enige. Browser wordt alleen bij veel ram onthouden maar ga jij maar eens typen in notes en dan een sms krijgen.
Dan sluit het andere programma helemaal af.

Met notes heb ik gelukkig niet die ervaring. Op zich werkt de save-state prima en het is een redelijk alternatief voor multitasking. Alleen vind ik het jammer dat niet alle ontwikkelaars van (third party) apps dat op een fatsoenlijke / handige manier inbouwen.
True. Maar dat blijft een afweging die je maakt als fabrikant. De concurrentie doet wel aan multitasking en dat heeft ook nadelen. Op de lange termijn is het natuurlijk wel de vraag of Apple dit kan en hoeft vol te houden. De hardware wordt immers ook steeds krachtiger, waardoor multitasking in principe niet meer voor problemen zou mogen zorgen.Dat vind ik dus ook zo gruwelijk slecht aan deze telefoon maar ja stel je voor dat het bij Pietje een x schokt met 5 games open en 3 chatclients. Om dat maar te voorkomen stoppen we het er maar helemaal niet in.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Welke nadelen heeft multitask? Die zie ik dus echt niet. Het bied je meer, maar je hoeft het niet te gebruiken.
Stel je zit in een SMSje, dan krijg je doodleuk een pushbericht (moet je ook nog eens 3G of wifi voor hebben, anders heb je dus GEEN multitask) van iemand. Wil je er op reageren dan word je SMS app toch echt wel afgesloten, dus hoezo multitask. Vervolgens moet je weer het sms-programma opnieuw starten. Nee Apple, zet die gebruikservaring van mensen maar eens wat lager, en bedien ook eens de mensen die al van een uitgebreide telefoon afkwamen.
Het ramgedeelte was misschien een slecht voorbeeld, maar heel veel dingen bij Apple worden gewoon geconvert naar een JPG'je en dan er dingen mee gedaan. Optisch is het slim, maar het is dus soms nep. Zo zie je soms je tabs nog staan maar als je er op klikt laad hij de hele site opnieuw. Dat heb je bij windows mobile dus niet. Zelfde voor scrollen. Scroll bij Apple maar eens op een pagina met iets dat beweegt, en je zult zien dat het stilstaat op het moment dat je beweegt, maar ondertussen maakt het dus een soort screenshot van de pagina en laat die heen en weer bewegen in plaats van dat je écht scrollt. Mijn ervaring is dan ook dat het vooral pretendeert sneller te zijn, maar dit vooral doet door veel truukjes en optisch bedrog. Vaak niet erg, maar soms prik je er doorheen en zie je dat er wel degelijk consessies op de features wordt gedaan om maar zo soepeltjes over te komen.
Stel je zit in een SMSje, dan krijg je doodleuk een pushbericht (moet je ook nog eens 3G of wifi voor hebben, anders heb je dus GEEN multitask) van iemand. Wil je er op reageren dan word je SMS app toch echt wel afgesloten, dus hoezo multitask. Vervolgens moet je weer het sms-programma opnieuw starten. Nee Apple, zet die gebruikservaring van mensen maar eens wat lager, en bedien ook eens de mensen die al van een uitgebreide telefoon afkwamen.
Het ramgedeelte was misschien een slecht voorbeeld, maar heel veel dingen bij Apple worden gewoon geconvert naar een JPG'je en dan er dingen mee gedaan. Optisch is het slim, maar het is dus soms nep. Zo zie je soms je tabs nog staan maar als je er op klikt laad hij de hele site opnieuw. Dat heb je bij windows mobile dus niet. Zelfde voor scrollen. Scroll bij Apple maar eens op een pagina met iets dat beweegt, en je zult zien dat het stilstaat op het moment dat je beweegt, maar ondertussen maakt het dus een soort screenshot van de pagina en laat die heen en weer bewegen in plaats van dat je écht scrollt. Mijn ervaring is dan ook dat het vooral pretendeert sneller te zijn, maar dit vooral doet door veel truukjes en optisch bedrog. Vaak niet erg, maar soms prik je er doorheen en zie je dat er wel degelijk consessies op de features wordt gedaan om maar zo soepeltjes over te komen.
Iets duidelijker graag. Wat bedoel je met unlocken? Een legale sim unlock voor 120 bij T-Mobile is namelijk ook unlocken. Of bedoel je dat je hem softwarematig hebt geunlockt? Als je hem daarvoor wel geactiveerd is heb je gewoon Push. Heb je hem niet geactiveerd dan mag je het gehele proces overnieuw doen om Push te krijgen.Anoniem: 339392 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:03:
Ik las net in een ander topic dat als ik hem geunlocked heb dan de push dan al moet werken.
[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 10-01-2010 12:42 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Er zijn natuurlijk nadelen: stroomgebruik, geheugen/gebruik van resources en noodzakelijkheid van een taskmanager. Daarbij kan je problemen krijgen als er echt intensieve applicaties openstaan en de telefoon traag wordt (en de beginnende gebruiker geen idee heeft waardoor het komt). Daarbij zit je nog een interface probleem bij multitasken, eigenlijk vind ik dat alleen Palm dat netjes heeft opgelost. Maar het Web OS heeft weer andere nadelenMsG schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:40:
Welke nadelen heeft multitask? Die zie ik dus echt niet. Het bied je meer, maar je hoeft het niet te gebruiken.
Het SMS-programma wordt ook wel afgesloten, maar door de save-state merk je daar niets van. Hij onthoudt precies waar je bent gebleven. Dat is waar het om gaat. Bij het multitasken bij de concurrentie kun je ook maar één app tegelijk op het scherm toveren. Natuurlijk gaat het switchen iets sneller (alhoewel dat bij de 3GS wel meevalt). Maar het enige waar je (ik iig) echt multitasking mist is bijv. het luisteren naar internetradio terwijl je ondertussen iets anders wilt doen. En dus bij app's die de save-state niet of niet goed hebben geïmplementeerd.
Ja maar dat bedoel ik, je kan er voor kiezen om het niet te gebruiken (bij een goed OS). En de iPhone laat ook safari en ipod in het geheugen staan. Een non-JB gebruiker kan dat niet eens killen. Ik kill altijd iPod en Safari met SBSettings, maar ik heb het ook weleens niet gedaan en dat merk je wel een beetje heb ik het idee.
Hij onthoud wel waar ik ben, maar het is niet instant, op een 3G moest je behoorlijk lang wachten op die SMSdatabase. Ik neem dus niet genoegen met dat hij het onthoud, dat noem ik eerder single tasking met savestate dan echt multitasken, maar goed ik ben dan ook van mening dat de Apple gebruiker vooral een gebruiker is die eerst een simpele sony telefoon had met goede muziekspeler, en alles wat nu ook maar beter is dan dat ding de hemel in prijst, de power users missen allemaal dezelfde features, daar ligt een kans voor Apple. Maar ze geven liever de begin-user een beperking waardoor hij het nooit sloom zal ervaren dan dat ze hem leren hoe het bedoeld is zodat hij in redelijke mate multitasking heeft.
Elk normaal desktop OS gaat multitasken toch ook niet inperken omdat het niet werkt met 4 games 3D max, firefox en virusscanner aan. Nee die users snappen dat het wel werkt, maar niet tot in het oneindige, dus wel mail en firefox, maar niet 10 games. Zo ook op een telefoon lijkt me.
Waar ik zelf een stukje optisch bedrog mis is als ik een tab sluit met een zware website zoals een tweakers forum. Dan hangt hij even totdat hij gesloten is, terwijl ze net zo goed visueel al de sluit animatie hadden kunnen doen en dat hij onderwater nog afsluit.
Hij onthoud wel waar ik ben, maar het is niet instant, op een 3G moest je behoorlijk lang wachten op die SMSdatabase. Ik neem dus niet genoegen met dat hij het onthoud, dat noem ik eerder single tasking met savestate dan echt multitasken, maar goed ik ben dan ook van mening dat de Apple gebruiker vooral een gebruiker is die eerst een simpele sony telefoon had met goede muziekspeler, en alles wat nu ook maar beter is dan dat ding de hemel in prijst, de power users missen allemaal dezelfde features, daar ligt een kans voor Apple. Maar ze geven liever de begin-user een beperking waardoor hij het nooit sloom zal ervaren dan dat ze hem leren hoe het bedoeld is zodat hij in redelijke mate multitasking heeft.
Elk normaal desktop OS gaat multitasken toch ook niet inperken omdat het niet werkt met 4 games 3D max, firefox en virusscanner aan. Nee die users snappen dat het wel werkt, maar niet tot in het oneindige, dus wel mail en firefox, maar niet 10 games. Zo ook op een telefoon lijkt me.
Waar ik zelf een stukje optisch bedrog mis is als ik een tab sluit met een zware website zoals een tweakers forum. Dan hangt hij even totdat hij gesloten is, terwijl ze net zo goed visueel al de sluit animatie hadden kunnen doen en dat hij onderwater nog afsluit.
Ja en nee. Het is best moeilijk om dat allebei aan te bieden. Daarbij heeft Apple natuurlijk wel een mooie sweetspot gevonden. Als poweruser zijn er inmiddels ook prima alternatieven met alle Android telefoons. Daarbij is voor de echte enthousiastelingen nog een N900 met Maemo. Daarbij komt over een tijdje Windows 7 uit, waarmee Microsoft waarschijnlijk ook weer een goed alternatief kan aanbieden.MsG schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:57:
Ja maar dat bedoel ik, je kan er voor kiezen om het niet te gebruiken (bij een goed OS). En de iPhone laat ook safari en ipod in het geheugen staan. Een non-JB gebruiker kan dat niet eens killen. Ik kill altijd iPod en Safari met SBSettings, maar ik heb het ook weleens niet gedaan en dat merk je wel een beetje heb ik het idee.
De iPhone is zeker beperkt, maar daar staat ook wel veel gebruikersvriendelijkheid tegenover. Je moet niet vergeten dat de meeste consumenten juist geen Tweakers zijn
Voor jou werkt het wel zo. Maar volgens Steve Jobs hebben consumenten andere verwachtingen bij een telefoon: het moet bovenal gewoon werkenElk normaal desktop OS gaat multitasken toch ook niet inperken omdat het niet werkt met 4 games 3D max, firefox en virusscanner aan. Nee die users snappen dat het wel werkt, maar niet tot in het oneindige, dus wel mail en firefox, maar niet 10 games. Zo ook op een telefoon lijkt me.
In het kader Warom kan een Iphone niet Multitasken...
Zoals al gezecht... het kost te veel geheugen en andere recources.
Ik kan me nog herinderen dat ik hier erg veel last van had op mijn Symbian S60 toestel. Er stonden vaak progs open op de achtergrond... en alles werd traag.
Nu heeft Apple hier een oplossing voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Echter de meeste 3th party apps... zijn slecht om deze functie heen geprogrameerd.
Zoals MSG al zij..
Elk programma wat afgesloten word... kan een TAG meekrijgen waar in staat:
- huidigge staat van de app (welk scherm er open staat)
- gegevens die ingevoerd zijn in de app
- gestarte processen binnnen de app...
Deze TAG kan weer opgestart worden bij de eerst volgende keer dat de app opstart. Zodat je in de zelfde staat terug keert... (zoals hij dus was als je hem afsloot.)
Dus je klikt binnen je app op een adres.... de app sluit af en MAPS word geopend.... je sluit maps af en je opend je App weer... en je komt weer in het zelfde scherm terug.
Ofwel... er draaien geen processen op de achtergrond... er word een TAG bestand... (zo noem je het niet hoor) aangemaakt... met de status van de app..
Geen recources in gebruik.... zelfde functionaliteid.
ECHTER zoals ik al zij.... de meeste 3th party apps zijn slecht geprogrammeerd... en hebben deze functie niet mee gekregen. Ofwel ... Geen TAG is niet kunnen onthouden van de laatste stand van de app.
ZELFS APPLE DOET DIT NIET IN IEDERE APP>>>> met als rede dat wij 3th party app developers, een betere app kunnen maken dan Apple dat zelf deed... (dis is wat ze willen... apple wil een platform bouwen, en geen apps.)
Dus Geen multitasking is gewoon vooruitgang. !!!!!!!!!!
*edit : klinkt dit intresant.... check dan ff de apple developer forum... en bekijk de filmpjes. Dan pas snap je waarom een Iphone wel gewoon soepel loopt 7 dagen online te zijn.
Ik kreeg het er warm van toen ik de filmpjes bekeek.. TOEN werd mij pas duidelijk... dat er vooruitgang kan zijn in programeren... zonder dat users daar iets van zien. Er ging een wereld van programere open voor deze Hardware man.
edit
Ik kan me nog herinderen dat ik hier erg veel last van had op mijn Symbian S60 toestel. Er stonden vaak progs open op de achtergrond... en alles werd traag.
Echter de meeste 3th party apps... zijn slecht om deze functie heen geprogrameerd.
Zoals MSG al zij..
Deze TAG kan weer opgestart worden bij de eerst volgende keer dat de app opstart. Zodat je in de zelfde staat terug keert... (zoals hij dus was als je hem afsloot.)
Dus je klikt binnen je app op een adres.... de app sluit af en MAPS word geopend.... je sluit maps af en je opend je App weer... en je komt weer in het zelfde scherm terug.
Ofwel... er draaien geen processen op de achtergrond... er word een TAG bestand... (zo noem je het niet hoor) aangemaakt... met de status van de app..
ECHTER zoals ik al zij.... de meeste 3th party apps zijn slecht geprogrammeerd... en hebben deze functie niet mee gekregen. Ofwel ... Geen TAG is niet kunnen onthouden van de laatste stand van de app.
ZELFS APPLE DOET DIT NIET IN IEDERE APP>>>> met als rede dat wij 3th party app developers, een betere app kunnen maken dan Apple dat zelf deed... (dis is wat ze willen... apple wil een platform bouwen, en geen apps.)
*edit : klinkt dit intresant.... check dan ff de apple developer forum... en bekijk de filmpjes. Dan pas snap je waarom een Iphone wel gewoon soepel loopt 7 dagen online te zijn.
Ik kreeg het er warm van toen ik de filmpjes bekeek.. TOEN werd mij pas duidelijk... dat er vooruitgang kan zijn in programeren... zonder dat users daar iets van zien. Er ging een wereld van programere open voor deze Hardware man.
edit
[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 10-01-2010 13:44 ]
FreeReef.nl
Iemand advies over een Dock om de iPhone op de stereo aante sluiten?
Leukste die ik tot nu toe gezien heb is de Dexim AV Dok.
Het is een beetje puzzelen met de manier van schrijven en de typfouten, maar ik denk wel dat ik het snap.Decon Frost schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:40:
*knip, te lange tekst om te quoten*
Alleen de conclusie 'Geen multitasking is een vooruitgang' vind ik wel beetje kort door de bocht. Ik bedoel, als ik internetradio wil luisteren van 3FM, en ik krijg een smsje die ik wil beantwoorden heb je geen ene fluit aan die tag, want je muziek stopt ermee. Dan kan je hem later wel weer aanzetten, maar het zou toch 10x makkelijker zijn als ie gewoon doorspeelt.
En het klopt ook wat er eerder is gezegd door iemand (ik weet zo niet wie), dat de meeste 'simpele' consumenten niet weten hoe multitasking in elkaar zit en dat als Apple multitasking zou toelaten meer mensen zouden klagen (langzaam, accu snel leeg enzovoort). Dus ik weet niet wat beter zou zijn. Ik heb gewoon gekozen voor jailbreaken en het zelf maar te 'activeren'.
[ Voor 51% gewijzigd door Ruubster op 10-01-2010 17:41 ]
Je kan gewoon de meegeleverde dock gebruiken in elk geval. Daar zit gewoon een line out op. Bij mij wel in elk geval (iPhone 2G)hjs schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:49:
Apple heeft trouwens ook nog de universal dock met een IR afstandsbediening.
Edit: Sorry, ik wist niet dat die dock tegenwoordig niet meer meegeleverd wordt. Ik snapte al niet zo waar de vraag dan vandaan kwam.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 10-01-2010 18:57 ]
bijgeleverdGekkePrutser schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:42:
[...]
Je kan gewoon de meegeleverde dock gebruiken in elk geval. Daar zit gewoon een line out op. Bij mij wel in elk geval (iPhone 2G)
Apple heeft trouwens ook nog de universal dock met een IR afstandsbediening.
Ik gebruik gewoon bitesms. Kan je in elke applicatie reageren op smsjes. Wel een jailbreak voor nodig, maar werkt super
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Bij de eerste generatie iPhones werd er nog een Dock standaard meegelerd. Nu moet de je deze los kopen. De Universal Dock heeft een 3.5 mm uitgang voor geluid.
Anoniem: 323548
Ik zoek In-Ear oordopjes met Remote en Mic. Mijn budget is eigenlijk maar 15 tot 20euro. Zou iets realiseerbaar zijn?
Ik zie dat jullie allemaal dure earphones kopen, dat heb ik ook meerdere keren gedaan, maar de goedkope in-eur plugs van de Action zijn identiek aan de Creative EP-630 qua uiterlijk en geluidskwaliteit.
Ik zie dat jullie allemaal dure earphones kopen, dat heb ik ook meerdere keren gedaan, maar de goedkope in-eur plugs van de Action zijn identiek aan de Creative EP-630 qua uiterlijk en geluidskwaliteit.
Ik heb de standaard oordoppen die je bij de iphone 3GS krijgt. Maar die gebruik ik niet omdat ik al weet dat die voor mij niet werken. Mocht dat zijn wat je zoekt, dan kan je me DM'en. Maar volgens mij zijn verder de oordoppen met afstandsbediening alleen maar van apple (voor de nieuwe generaties ipod) en behoorijk geprijsd inderdaad. Ben zelf ook op zoek omdat de standaard dingen voor mij neit werken. Maar heb tot nu toe niets gevonden behalve de dure Apple dingen.Anoniem: 323548 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:27:
Ik zoek In-Ear oordopjes met Remote en Mic. Mijn budget is eigenlijk maar 15 tot 20euro. Zou iets realiseerbaar zijn?
Nee hoor. Ga naar nederland.fm, start de stream (en druk evt. op de home-button om Safari af te sluiten). De muziek speelt nu in de achtergrond door, ook als je een andere applicatie start (en dus ook als er een SMS binnen komt).Ruubster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:39:
[...]
Het is een beetje puzzelen met de manier van schrijven en de typfouten, maar ik denk wel dat ik het snap.
Alleen de conclusie 'Geen multitasking is een vooruitgang' vind ik wel beetje kort door de bocht. Ik bedoel, als ik internetradio wil luisteren van 3FM, en ik krijg een smsje die ik wil beantwoorden heb je geen ene fluit aan die tag, want je muziek stopt ermee. Dan kan je hem later wel weer aanzetten, maar het zou toch 10x makkelijker zijn als ie gewoon doorspeelt.
Geen jailbreak voor nodg. Het enige dat je niet kunt terwijl een stream afspeelt is Safari gebruiken, dan moet je even een andere browser aanzetten (FullBrowser vind ik wel OK).
Heb een zwart Dealextreme dockje in bestelling (€3,50 oid), met line-out. Zal wel even laten weten hoe het bevalt.hjs schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:49:
Zoef
Klopt, maar werkt in mijn geval niet goed. Mijn telefoon stopt soms (meestal na 10 minuten) met afspelen van de muziek, en dan moet ik 2x de stream opnieuw opstarten. Dus ik gebruik gewoon de app van 3FM zelf, of Q music, want dan blijft ie wel draaien. Zal wel iets met mijn telefoon of het netwerk thuis zijn, maar dat maakt me verder niks uitZpottr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:50:
[...]
Nee hoor. Ga naar nederland.fm, start de stream (en druk evt. op de home-button om Safari af te sluiten). De muziek speelt nu in de achtergrond door, ook als je een andere applicatie start (en dus ook als er een SMS binnen komt).
Geen jailbreak voor nodg. Het enige dat je niet kunt terwijl een stream afspeelt is Safari gebruiken, dan moet je even een andere browser aanzetten (FullBrowser vind ik wel OK).
Mwoah ik ben het niet met je eens. Bij je S60 telefoon had je tenminste keuze, wél multitask gebruiken, dan zelf de consequentie dragen van teveel games en apps open. Maar je kon er ook voor kiezen je apps normaal te sluiten. Bij Apple word je gedwongen alles te sluiten en word je afgescheept met een slurpend alternatief via internet/wifi. Terwijl multitasken nadelig word gezien vanwege de batterij. Nou ik weet wel zeker dat push meer vreet dan even wat apps op de achtergrond. Wil je snel switchen met nummers kopiëren e.d. is het gewoon rete irritant dat Apple je applicatie echt laat sluiten. Gebruikersvriendelijkheid is een subjectief begrip, maar dat wordt bij mij niet geheel waar gemaakt. Helaas heeft de gemiddelde gebruiker zichzelf dus niet in de hand waardoor een kunstmatige beperking nodig blijkt. Gelukkig kan ik daar omheen werken met een JailbreakDecon Frost schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:40:
Zoals MSG al zij..
*edit : klinkt dit intresant.... check dan ff de apple developer forum... en bekijk de filmpjes. Dan pas snap je waarom een Iphone wel gewoon soepel loopt 7 dagen online te zijn.![]()
edit
Wat ik me afvroeg; ik kan nu wel op de t-mobile site telkens gaan kijken hoeveel smsjes en belminuten ik nog over heb. Maar is er niet een manier om dit direct op men iPhone te zien?
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Jup, Belstatus of Belbundel. Zie Appstore voor meer details.ThE_OwNeR schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:18:
Wat ik me afvroeg; ik kan nu wel op de t-mobile site telkens gaan kijken hoeveel smsjes en belminuten ik nog over heb. Maar is er niet een manier om dit direct op men iPhone te zien?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Whow, heb sinds mei 2007 een iPhone 2G (gehaald in NY, laatste batch voordat de 3G kwam). Deze werkt nog steeds prima en de batterij gaat ook met gemak 2 dagen mee. Toch heb ik afgelopen weekend een 3GS gehaald in Antwerpen en wat een verschil. De snelheid is echt geweldig! Gelijk TomTom erop gezet en dat is echt genieten.
Wel jammer dat je er geen dock bij krijgt. Moet ik dat weer opnieuw kopen. Stond ook wel even te kijken van het kleine nieuwe doosje waarin hij wordt geleverd (kleine adapter).
Oude iPhone heeft mijn vriendin nu in gebruik en is er blij mee
edit: viel me op dat toen roaming uitstond in Antwerpen (op de 2G trouwens), hij nog veel langer meeging op een batterij. Had de 4 dagen wel kunnen halen denk ik.
Wel jammer dat je er geen dock bij krijgt. Moet ik dat weer opnieuw kopen. Stond ook wel even te kijken van het kleine nieuwe doosje waarin hij wordt geleverd (kleine adapter).
Oude iPhone heeft mijn vriendin nu in gebruik en is er blij mee
edit: viel me op dat toen roaming uitstond in Antwerpen (op de 2G trouwens), hij nog veel langer meeging op een batterij. Had de 4 dagen wel kunnen halen denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 11-01-2010 09:48 ]
PSN: Sluuz
Wat je vertelt is een gedeeltelijke oplossing van het niet-kunnen-multitasken-probleem. Het opslaan van waar je was in de het programma is niet per ce Apple-specifiek, dat zou je zelfs voor normale programma's op de PC/Mac kunnen doen (alleen zijn daar navigatie-gebaseerde programmas niet zo gebruikelijk, in tegenstelling tot de meeste iPhone apps). Ook voor S60 programmas zou je hetzelfde toe kunnen passen. Kortom, het principe het is erg algemeen.Decon Frost schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:40:
*knip*
Nadeel van die methode is enerzijds dat het het probleem niet volledig oplost, en anderzijds dat het ándere resources kost in vergelijking met multitasking.
Niet voor elk programma kun je opslaan waar je mee bezig was. Een navigatieprogramma kan hooguit de bestemming opslaan, en als je opnieuw opstart de route opnieuw berekenen omdat de vorige positie waarschijnlijk veranderd is (route berekenen is een goede resource-killer). Een programma als Skype afsluiten om even een internetpagina op te zoeken is ook funest: dan ben je je (wifi-)telefoongesprek gewoon kwijt.
Andere resources zoals het opnieuw berekenen van een route, het opnieuw opzetten van een (Skype-telefoon-)sessie (of elke andere betaalsessie bijvoorbeeld) zijn simpelweg 'dure' oplossingen voor het niet kort kunnen multitasken. De genoemde oplossing, opslaan waar je was, kost natuurlijk ook gewoon schijfruimte en met name voor de ontwikkelaar veel moeite om op elk mogelijk punt op te slaan voor als het programma afgesloten wordt. Al die checks 'vreten' ook resources (vreten is vreselijk overdreven natuurlijk, het valt wel mee).
Ik ben niet tegen de manier waarop Apple het oplost. Op deze manier wordt het voor héél veel gebruikers een stuk gebruikersvriendelijker. Wat je hoort bij bijvoorbeeld S60 telefoons, 'hij wordt zo traag na een dag aanstaan', heb je simpelweg niet omdat dat niet kan bij een iPhone. En het werkt op zich ook prima! Er zijn wat beperkingen (het niet een internetpagina op kunnen zoeken terwijl je aan het skypen bent), maar de meesten zijn acceptabel. Het voordeel van Apple's beslissing is duidelijk, zie hoe populair die hele iPhone is! Voor de echte tweakers onder ons (dit is nog steeds GoT toch?
In het kader van: kl&te dat multitasken niet werkt: Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor de ingebouwde wekker app. De apps in de appstore lijken allemaal te moeten blijven draaien om actief te blijven, waardoor de batterij behoorlijk snel leeg gaat, laat staan als je 's nachts een sms krijgt. Dan sluit het programma af, en is het alarm uit
De eigen app van de Iphone blijft netjes op de achtergrond draaien, maar zijn er alternatieven die dit ook kunnen?
De eigen app van de Iphone blijft netjes op de achtergrond draaien, maar zijn er alternatieven die dit ook kunnen?
[ Voor 8% gewijzigd door mrwolf op 11-01-2010 21:28 ]
Maar of je nou het programma op de voorgrond actief of in de achtergrond terwijl je andere dingen doet, je batterij zal er net zo snel van leeg gaan. Misschien is SleepCycle wat voor je. Er is een heel topic over
: Je slaapgedrag bijhouden met Sleep Cycle op de iPhone
Anoniem: 195854
Heb alle instellingen nagelopen maar kan het niet vinden hoe je vanaf je pc foto's of muziek op je Iphone kan zetten. Bij mijn vorige toestel ( N97 ) plug je hem aan de pc en via massa opslag kon je dan foto's etc.op de C,D of E schijf zetten. Of moet dat via iTunes? Itunes kan ik niet gebruiken aangezien mijn pc op Windows 98 draaid en niet op XP of Vista. Kan iemand mij de juiste weg wijzen?
En wanneer je een jailbreak toepast op je iPhone en die na 6 maanden weer ongedaan maakt kunnen ze bij een service point zien dat dit ooit is toegepast en vervalt je garantie dan ?
En wanneer je een jailbreak toepast op je iPhone en die na 6 maanden weer ongedaan maakt kunnen ze bij een service point zien dat dit ooit is toegepast en vervalt je garantie dan ?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 12-01-2010 12:07 . Reden: Windows 98 i.p.v. Windows 7. ]
iTunes werkt ook gewoon onder Windows hoor. Neem aan dat W7 ook wel ondersteund word inmiddels. Je kunt doormiddel van WinAmp ook wel syncen, maar dan kun je hem niet meer met iTunes syncen.
Ik had wel wat problemen met iTunes en Windows, maar met versie 9.x van iTunes werkt het zoals ik zou willen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Sorry dat ik niet zo duidelijk ben geweest maar ik heb nog Windows 98 op mijn pc staan en niet Windows 7.
Windows 98? Daar zou ik eerst wat aan doen!Anoniem: 195854 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:08:
Heb alle instellingen nagelopen maar kan het niet vinden hoe je vanaf je pc foto's of muziek op je Iphone kan zetten. Bij mijn vorige toestel ( N97 ) plug je hem aan de pc en via massa opslag kon je dan foto's etc.op de C,D of E schijf zetten. Of moet dat via iTunes? Itunes kan ik niet gebruiken aangezien mijn pc op Windows 98 draaid en niet op XP of Vista. Kan iemand mij de juiste weg wijzen?![]()
Maar voor wat jij wil heb je wel iTunes nodig vrees ik
Heeft iemand nog meer last van toch wel erg veel vingerafdrukken op het scherm met het 'anti-vingerafdrukken' laagje erop?

there's no tweak without the tweaker
Anoniem: 307734
Jawel maar het handige van het laagje is dat je die vingerafdrukken er zo makkelijk afkrijgt.virtualJac schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:54:
Heeft iemand nog meer last van toch wel erg veel vingerafdrukken op het scherm met het 'anti-vingerafdrukken' laagje erop?
over een tijdje loopt mijn abbo af en dan wil ik ook een iPhone gaan nemen bij m'n nieuwe abbo. Maar ik heb eerst een technische vraag mbt hoe de apps worden geinstalleerd.
Ik heb gezien met apps die ik gedownload heb in de app-store dat dat in feite gewoon losse bestanden zijn die in een map in de iTunes-map bewaard worden. Maar mijn vraag is of die bestanden (van de apps dus) bij de installatie op de iPhone uitgepakt worden of dat die gewoon hun vorm zoals ik ze gezien heb behouden?
Dit zou ik heel graag willen weten, dus bij voorbaat dank voor alle reacties!!
Ik heb gezien met apps die ik gedownload heb in de app-store dat dat in feite gewoon losse bestanden zijn die in een map in de iTunes-map bewaard worden. Maar mijn vraag is of die bestanden (van de apps dus) bij de installatie op de iPhone uitgepakt worden of dat die gewoon hun vorm zoals ik ze gezien heb behouden?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Idd, ik veeg die vingerafdrukken er met mn shirt meestal met gemak af! Gaat best goedAnoniem: 307734 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:15:
[...]
Jawel maar het handige van het laagje is dat je die vingerafdrukken er zo makkelijk afkrijgt.
Volgens mij worden ze gewoon uitgepakt. Op mijn iPhone wordt n mapje aangemaakt, met daarin de app en (flink) aantal bestanden en mappen. Onder andere icoontjes en weetikveelwatnogmeer.Lau26 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:52:
over een tijdje loopt mijn abbo af en dan wil ik ook een iPhone gaan nemen bij m'n nieuwe abbo. Maar ik heb eerst een technische vraag mbt hoe de apps worden geinstalleerd.
Anoniem: 226626
virtualJac schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:54:
Had ik ook veel last van met mijn eerste case, was een doorzichtige case van Belkin met een screenprotector. Erg snel vingerafdrukken die je er wel redelijk makkelijk kon afvegen.Anoniem: 307734 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:15:
[...]
Jawel maar het handige van het laagje is dat je die vingerafdrukken er zo makkelijk afkrijgt.
Nu heb ik een case van Switcheasy, echt superkwaliteit. Alles erop en eraan, aangepaste docking adapters in wit en zwart
Er komen bijna geen vingerafdrukken op en je veegt ze er supergemakkelijk terug af.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 226626 op 12-01-2010 17:09 ]
Right. Gister mn glas & digitizer vervangen (zat een scheur in) met de dealextreme.com $26 vervangingssetje. Prima, werkt als een trein, ware het niet dat ik met mn onkunde (
) een scheurtje in de LCD heb gemaakt
Daarnaast is het met een fohn loshalen van de lijm waarmee die digitizer vast zit ook niet optimaal: het framepje verbuigt ietsje (acceptabel, trekt wel recht), maar met name de rubber rand loopt wat beschadegingen op. Dusch, vandaag een LCD besteld (ijzeren backplate schijnt herbruikbaar te zijn, anders die alsnog ook bestellen) en een nieuw framepje. Bij dat laatste moet je goed opletten dat je er eentje bestelt waar óók een home-knop en óók een speaker en óók de rest in zit, anders moet je die overzetten (wat bij de speaker niet schijnt te kunnen).
Kortom: morgen weer aan de klus!

iemand een idee over het volgende: Mijn password van mijn werk (Exchange server) moet ik een keer in de 2 maanden veranderen. Als ik dat ook niet doe op mijn iphone met de hand (in de regel vergeet ik dat) dan blijft de iphone foute passwords sturen en lockt mijn inlogaccount en mag ik weer langs systeembeheer. Ik wil dat de iphone gewoon kapt als het password fout is.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ow is dat de truc! Ik zou graag een scherm zien waar de vingerafdrukken in de eerste instantie niet op blijven zitten. Ben dat geveeg elke keer beu.Anoniem: 307734 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:15:
[...]
Okee, super bedankt voor de info!Ruubster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:02:
[...]
Volgens mij worden ze gewoon uitgepakt. Op mijn iPhone wordt n mapje aangemaakt, met daarin de app en (flink) aantal bestanden en mappen. Onder andere icoontjes en weetikveelwatnogmeer.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Welke versie van de iPhone heb je? Het glas van mijn orginele iPhone (2G) heeft zijn laatste valpartij niet overleefd. Het schijnt helaas zo te zijn dat bij de orginele iPhone het glas en de LCD aan elkaar zijn verlijmd (met een dun filmpje ertussen). Vervangen van het glas alleen is vrijwel onmogelijk (dit i.t.t. de 3G(s)).DRvDijk schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:20:
Right. Gister mn glas & digitizer vervangen (zat een scheur in) met de dealextreme.com $26 vervangingssetje. Prima, werkt als een trein, ware het niet dat ik met mn onkunde () een scheurtje in de LCD heb gemaakt
Daarnaast is het met een fohn loshalen van de lijm waarmee die digitizer vast zit ook niet optimaal: het framepje verbuigt ietsje (acceptabel, trekt wel recht), maar met name de rubber rand loopt wat beschadegingen op. Dusch, vandaag een LCD besteld (ijzeren backplate schijnt herbruikbaar te zijn, anders die alsnog ook bestellen) en een nieuw framepje. Bij dat laatste moet je goed opletten dat je er eentje bestelt waar óók een home-knop en óók een speaker en óók de rest in zit, anders moet je die overzetten (wat bij de speaker niet schijnt te kunnen).
3G gelukkig, dus niet verlijmd gelukkigtollo71 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:49:
[...]
Welke versie van de iPhone heb je? Het glas van mijn orginele iPhone (2G) heeft zijn laatste valpartij niet overleefd. Het schijnt helaas zo te zijn dat bij de orginele iPhone het glas en de LCD aan elkaar zijn verlijmd (met een dun filmpje ertussen). Vervangen van het glas alleen is vrijwel onmogelijk (dit i.t.t. de 3G(s)).
Voor 2g kun je wel apart een glas kopen, maar om die monteren is een monnikenwerk. Het alternatief zou de complete LCD display te kopen en die erin te zetten.
Vreemd, mijn iPhone toont elke keer een wachtwoord scherm als ik m'n Exchange wachtwoord heb gewijzigd, waarna ik het kan aanpassen.Jazzper schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:07:
iemand een idee over het volgende: Mijn password van mijn werk (Exchange server) moet ik een keer in de 2 maanden veranderen. Als ik dat ook niet doe op mijn iphone met de hand (in de regel vergeet ik dat) dan blijft de iphone foute passwords sturen en lockt mijn inlogaccount en mag ik weer langs systeembeheer. Ik wil dat de iphone gewoon kapt als het password fout is.
Ik heb wel het volgende opgegeven bij de username:
your_exchange_domain\user_name
(let op de backslash)
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 13-01-2010 13:21 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
30 seconden lopen met de phone in de broekzak en hij is cleanvirtualJac schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:33:
[...]
Ow is dat de truc! Ik zou graag een scherm zien waar de vingerafdrukken in de eerste instantie niet op blijven zitten. Ben dat geveeg elke keer beu.
gewoon nee.
Ik durf dat hele laagje niet te gebruiken. Volgens Google krast het veel sneller dan de 3G. Heb dan ook maar mooi een Brando ultraclear over mijn schermpje geplakt
, dan maar een vlek af en toe.
Ik heb (nog) geen iphone en lees met intresse dit topic. Als ik het zo een beetje samenvat is het grootste nadeel van de iphone dat hij niet kan multitasken. (Ik heb de voors en tegens hier gelezen)
Wat ik mij nu afvraag is het volgende;
Als ik via safari naar internet radio luister (bijvb. radio 1, 3 of 538) kan ik dan daarnaast nog andere dingen doen met mijn iphone?
Dus kan ik dan bijvoorbeeld nog op een andere pagina surfen? Een andere applicatie gebruiken? Bellen/sms'en? zonder dat de radio op dat moment wordt uitgezet?
Als ik via safari naar internet radio luister (bijvb. radio 1, 3 of 538) kan ik dan daarnaast nog andere dingen doen met mijn iphone?
Dus kan ik dan bijvoorbeeld nog op een andere pagina surfen? Een andere applicatie gebruiken? Bellen/sms'en? zonder dat de radio op dat moment wordt uitgezet?
Je kan gewoon een gratis radio app installeren die wel op de achtergrond blijft doorspelen. Maar als je radio luistert via Safari dan neemt de iPod functionaliteit het afspeelgedeelte over. Als je dan op je Home button klikt, dan blijft hij gewoon afspelen hoor. Je kan andere dingen doen zoals mailen, foto's etc. Alleen als je gebeld wordt dan gaat de iPod functie op pauze.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Als je de iphone jailbreakt kan je applicaties installeren waardoor je apps in de background kan laten doorgaan, hierdoor kan je dan meerdere applicaties open laten staan.chippie777 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:11:
Ik heb (nog) geen iphone en lees met intresse dit topic. Als ik het zo een beetje samenvat is het grootste nadeel van de iphone dat hij niet kan multitasken. (Ik heb de voors en tegens hier gelezen)
Zelf een vraag, heeft iemand ervaring met bescherm laagjes? ik heb zelf nu 2 thuis liggen, ben alleen bang dat het scherm plakt wil ik zon beschermlaagje eraf halen.
edit: meh net te laat met posten
Anoniem: 226626
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de meegeleverde screenprotector bij een Belkin case geen sporen achterliet bij het verwijderen, alsook die van mijn nieuwe Switcheasy case.Remcov250 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:37:
[...]
Zelf een vraag, heeft iemand ervaring met bescherm laagjes? ik heb zelf nu 2 thuis liggen, ben alleen bang dat het scherm plakt wil ik zon beschermlaagje eraf halen.
edit: meh net te laat met posten
Ik ben ZEER tevreden van de kwaliteit van de screenprotector (en case) van Switcheasy!
Heb hem in een leren mapje (waar ik hem elke keer uithaal). Dus dat helpt nietSanderPS3 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:19:
[...]
30 seconden lopen met de phone in de broekzak en hij is cleanbij mij iig wel
.
Zo'n kabeltje heb ik zelf inmiddels ook gekocht, en het internet probleem heb ik ook opgelostThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:02:
[...]
Kabeltjes hebben ze bij DealExtreme ook wel hoor. voor $1.76
Hoe zorg ik er voor dat ik op m'n iPhone 2G alleen via WiFi op internet kan?
Ik heb nu namelijk nog prepaid, en als ik dan op internet ga (terwijl ik denk dat ik op WiFi zit) dan stookt ie zo al m'n beltegoed er doorheen.
Kabeltje bevalt goed, en internet kun je slopen door op je iPhone met Safari naar unlockit.co.nz te gaan en dan "Disable Data (FakeAPN)" te kiezen.
Nu krijg ik bij alle apps de melding: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk", oftewel mijn beltegoed is weer veilig gesteld
Anoniem: 234657

Blijft leuk even een avondje bieren en er achter komen dat iedereen eigenlijk wel een iphone heeft, of zelfs 2
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 16-01-2010 10:25 ]
^^ en dat iedereen frituurvet smeert op de achterkant van zijn iphone? 
Zijn er hier ook mensen die vinden dat sommige apps af en toe wel wat trager beginnen te lopen met de 3G? Vooral een aantal spelletjes heeft ie soms moeite mee. Licht niet aan lange standby want ik reboot hem met enige regelmaat, maar eerder aan app updates.
Zijn er hier ook mensen die vinden dat sommige apps af en toe wel wat trager beginnen te lopen met de 3G? Vooral een aantal spelletjes heeft ie soms moeite mee. Licht niet aan lange standby want ik reboot hem met enige regelmaat, maar eerder aan app updates.
Ja ik had het idee toen ik een 3G nog had dat DoodleJump wat slomer liep dan ik op youtube zag met een 3GS, maar ik had/heb dan ook een jailbreak met SBSettings altijd op de achtergrond, dat moet hoe dan ook wat resources kosten lijkt me. Maar echt noemenswaardig vond ik het niet, dat hebben ze wel mooi voor elkaar bij apple. Alleen sms laden is bij de 3G traag ivm de 3GS.
Anoniem: 271406
Kreeg vanmiddag via iTunes een carrier update. Zag dat ik tethering aan kan zetten via netwerk instellingen. Alleen schijnt niet te werken nog. Betekend dit dat
we straks gratis kunnen tetheren? Of dat het een nieuw soort abbo functie wordt?
we straks gratis kunnen tetheren? Of dat het een nieuw soort abbo functie wordt?
Waarschijnlijk een betaald extra'tje.Anoniem: 271406 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:14:
Kreeg vanmiddag via iTunes een carrier update. Zag dat ik tethering aan kan zetten via netwerk instellingen. Alleen schijnt niet te werken nog. Betekend dit dat
Zie ook http://www.iphoneclub.nl/...obile-internet-tethering/.
Nou dat valt ook wel mee hoorMsG schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:38:
Ik durf dat hele laagje niet te gebruiken. Volgens Google krast het veel sneller dan de 3G. Heb dan ook maar mooi een Brando ultraclear over mijn schermpje geplakt, dan maar een vlek af en toe.
Ik vind het heerlijk werken. Op m'n oude iPhone versmeerde je op een gegeven moment de troep alleen maar. Nu veeg je even je telefoon af en het is gewoon weg
[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 17-01-2010 00:18 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het viel mij laatst op tijdens een feestje van een vriend van me, dat men of een Iphone heeft of een Black Berry. En die laatste zijn vooral de vrouwen (en een aantal mannen).Anoniem: 234657 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:24:
[afbeelding]
Blijft leuk even een avondje bieren en er achter komen dat iedereen eigenlijk wel een iphone heeft, of zelfs 2
Naar aanleiding van mijn vragen heb ik begrepen dat er wel applicaties zijn die op de achtergrond draaien. Met name een internet radio applicatie lijkt mij handig. Zo kan ik bijvb sport luisteren en eventueel toch ook nog rond surfen.
Het is niet mogelijk om een eigen ringtone te maken voor het ontvangen van sms'jes. Het is niet heel belangrijk maar wel apart dat dat bij een telefoon van 20 euro wel kan. Maar goed dat is geen reden om geen iphone te nemen.
De bluetooth mogelijkheden zijn beperkt (zo kan je geen bestanden tussen verschillende telefoons versturen) maar het belangrijkste werkt (verbinden met een carkit)
Daarnaast is het gebruik als modem (nog) niet mogelijk.
Uiteraard weet ik dat met een jailbreak een hoop van deze "nadelen" zijn op te lossen maar het gaat mij in eerste instantie om een normale standaard iphone.
Heb ik het zo een beetje goed samengevat of mis ik nog een belangrijk "nadeel"?
Het is niet mogelijk om een eigen ringtone te maken voor het ontvangen van sms'jes. Het is niet heel belangrijk maar wel apart dat dat bij een telefoon van 20 euro wel kan. Maar goed dat is geen reden om geen iphone te nemen.
De bluetooth mogelijkheden zijn beperkt (zo kan je geen bestanden tussen verschillende telefoons versturen) maar het belangrijkste werkt (verbinden met een carkit)
Uiteraard weet ik dat met een jailbreak een hoop van deze "nadelen" zijn op te lossen maar het gaat mij in eerste instantie om een normale standaard iphone.
Helaas kun je bij een "standaard" iPhone die niet gejailbreakt is geen applicaties op de achtergrond draaien. Met uitzondering van een aantal standaardapplicaties die door Apple al zijn meegeleverd (mail, iPod).chippie777 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:45:
Naar aanleiding van mijn vragen heb ik begrepen dat er wel applicaties zijn die op de achtergrond draaien. Met name een internet radio applicatie lijkt mij handig. Zo kan ik bijvb sport luisteren en eventueel toch ook nog rond surfen.
Ik wilde van het weekend een app uit de app store aanschaffen verschijnt er op mijn scherm bestand groter dan 10MB gebruik WiFi ! Ik kon met mijn standaard internet verbinding de app niet downloaden alleen met WiFi, is dit niet ergens in te stellen? Of weer een van de beperkingen op de iPhone?
Wel grappig, ik had die melding namelijk ook. Klikte hem weg, en tapte nog een keer op het incoontje van de te installeren app en hij ging gewoon verder met installeren
Even 'just to make sure':
Als ik twee keer op mijn thuis knop druk in standbye dan krijg ik bediening voor mijn iPod. Deze begint halfverwege een nummer als ik daar gestopt was met luisteren.
Is het nu niet zo dat deze nog in de background batterij vreet? Er zit geen stop knop op in de player, dus je moet hem op pauze zetten als je hem afsluit (om te voorkomen dat hij doorspeeld).
Kun je hem niet uitschakelen door alles te stoppen? Dat je de volgende keer ook niet halfverwege het nummer begint? Met filmpjes hetzelfde. Ik spoel hem altijd door naar het einde zodat deze er zelf mee stopt. Is er geen makkelijkere manier? Of is dit niet nodig?
Als ik twee keer op mijn thuis knop druk in standbye dan krijg ik bediening voor mijn iPod. Deze begint halfverwege een nummer als ik daar gestopt was met luisteren.
Is het nu niet zo dat deze nog in de background batterij vreet? Er zit geen stop knop op in de player, dus je moet hem op pauze zetten als je hem afsluit (om te voorkomen dat hij doorspeeld).
Kun je hem niet uitschakelen door alles te stoppen? Dat je de volgende keer ook niet halfverwege het nummer begint? Met filmpjes hetzelfde. Ik spoel hem altijd door naar het einde zodat deze er zelf mee stopt. Is er geen makkelijkere manier? Of is dit niet nodig?
Ik schakel hem vaak uit via SBsetting -> processesvirtualJac schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:22:
A life? Where can I download it??
Het zal op de achtergrond hooguit wat geheugen gebruiken. Maar de impact op de batterijduur is echt verwaarloosbaar. Daarbij maakt het natuurlijk geen verschil of je de iPod in pauze of stop-stand verlaat. Het is namelijk één van de processen die toch op de achtergrond mag draaien.virtualJac schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:22:
Ik zou het echt iets meer loslaten, dat micromanagen is op een iPhone echt niet nodig
Je kunt de iPod app "hard" afsluiten:virtualJac schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:22:
- Open de iPod app
- Houd de power button ingedrukt tot het scherm komt met de rode slider bovenin waarmee je de iPhone uit kunt zetten.
- Houd nu de home knop ingedrukt totdat de iPod app verdwijnt
Dit werkt met alle Apps trouwens
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Bedankt voor de antwoorden. Ik vroeg me gewoon af of ik hem echt af kon sluiten in plaats van pauzeren, maar aangezien het weinig verschil maakt, laat ik het gewoon zo.
Ik ben misschien een mierenneuker, maar ik houd er gewoon niet van als er iets op de achtergrond draait. Clean clean clean
Ik ben misschien een mierenneuker, maar ik houd er gewoon niet van als er iets op de achtergrond draait. Clean clean clean
Is ook wel logisch, het kost wel ram en batterij.virtualJac schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:58:
Bedankt voor de antwoorden. Ik vroeg me gewoon af of ik hem echt af kon sluiten in plaats van pauzeren, maar aangezien het weinig verschil maakt, laat ik het gewoon zo.
Nauwelijks en niet.MsG schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:04:
Is ook wel logisch, het kost wel ram en batterij.
Je moet ergens bijhouden welk nummer afgespeeld wordt en op welke positie je bent. Dat kost wel een paar honderd bytes ram. En als iPod.app niet draait kost het geen CPU, want de app genereert geen interrupts. Pas als je het afspelen weer start gaat er een timertje lopen wat interrupts genereert, buffers heen en weer schuift en gedecodeerde audio naar de D/A's schuift.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Docking station is binnen van Dealextreme, ligt momenteel bij een vriend maar ik krijg hem morgen. Dus morgen meer.
Heb het idee dat mijn iPhone wat trager werkt, duurt allemaal wat langer. Heb 1 pagina met Apps. 359 Nummers. 4,7 GB ( Van de 7.1GB ) is nog vrij. Apps zijn niet zo zwaar. Paar simpele Apps.
Wat kan ik hier aan doen? Alleen schoonmaken?
Thanks!
Heb het idee dat mijn iPhone wat trager werkt, duurt allemaal wat langer. Heb 1 pagina met Apps. 359 Nummers. 4,7 GB ( Van de 7.1GB ) is nog vrij. Apps zijn niet zo zwaar. Paar simpele Apps.
Wat kan ik hier aan doen? Alleen schoonmaken?
Thanks!
ik lees telkens andere problemen over 'geen service'.
Ik heb het vreemd genoeg zelf soms op het moment dat ik op de bel knop druk. Hij maakt dan verbinding, gesprek mislukt 'geen service'

na een seconde of 20 is hij weer full up en kan ik bellen.
Het gebeurt bij mij dus uitsluitend op het moment dat ik bel.
Ik denk zo 1 op de 10 keer.
te verhelpen?
Ik heb het vreemd genoeg zelf soms op het moment dat ik op de bel knop druk. Hij maakt dan verbinding, gesprek mislukt 'geen service'
te verhelpen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dit probleem heb ik ook. En heb nog niets kunnen vinden om het probleem op te lossen.paQ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:29:
ik lees telkens andere problemen over 'geen service'.
te verhelpen?
A life? Where can I download it??
Ligt niet zozeer aan de iPhone, meer aan telco <> Apple afspraken.Anoniem: 195854 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:42:
Ik wilde van het weekend een app uit de app store aanschaffen verschijnt er op mijn scherm bestand groter dan 10MB gebruik WiFi ! Ik kon met mijn standaard internet verbinding de app niet downloaden alleen met WiFi, is dit niet ergens in te stellen? Of weer een van de beperkingen op de iPhone?
JB > 3G unrestrictor does the job.
Op dit moment synchroniseer ik mijn iPhone met iTunes op OS X 10.5.8.
Ik heb nu een nieuw systeem met iTunes op Windows Vista.
Hoe kan ik overstappen tussen deze twee systemen met behoud van mijn Apps (incl highscores, instellingen etc), SMSjes, mailinstellingen etc?
Google / GoT leverde tot nu toe niets op, terwijl het toch mogelijk moet zijn lijkt me.
Hoe kan ik overstappen tussen deze twee systemen met behoud van mijn Apps (incl highscores, instellingen etc), SMSjes, mailinstellingen etc?
Google / GoT leverde tot nu toe niets op, terwijl het toch mogelijk moet zijn lijkt me.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Tja leuk gezegd, maar uiteindelijk zit die beperking (kunstmatig that is) in de iPhone zelf. Dus inderdaad weer "zo'n" iPhone beperking.UltraSub schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:33:
[...]
Ligt niet zozeer aan de iPhone, meer aan telco <> Apple afspraken.
JB > 3G unrestrictor does the job.
Het is helemaal geen beperking, de iPhone kan het prima aan. Alleen de providers worden niet blij als iedereen TomTom/Navigon via 3G gaat downloaden.MsG schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:19:
[...]
Tja leuk gezegd, maar uiteindelijk zit die beperking (kunstmatig that is) in de iPhone zelf. Dus inderdaad weer "zo'n" iPhone beperking.
Als jouw auto 250km/h kan, terwijl je op de snelweg maar 120km/h mag is dat ook geen beperking van jouw auto.
iTunes Library kopiëren naar nieuwe Mac/PC?NielZ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:30:
Op dit moment synchroniseer ik mijn iPhone met iTunes op OS X 10.5.8.
Je Library zit in: ~/Users/$username/Music/iTunes
[ Voor 36% gewijzigd door Emile|IA op 20-01-2010 18:42 ]
Op Mac OS X is de ~ al de huidige user, en zou het dus ~/Music/iTunes zijnEmile schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:28:
[...]
[...]
iTunes Library kopiëren naar nieuwe Mac/PC?
Je Library zit in: ~/Users/$username/Music/iTunes
Voor zover ik weet zit in de XML file van de library op Windows PC's de links naar de muziekbestanden hardcoded,
Als ik de XML file van de library op Mac OS X zo bekijk, is dat onder Mac OS X ook zo, en gaat het overzetten van die library dus niet werken.
Windows zal deze locatie immers niet snappen:
code:
1
| <string>file://localhost/Users/Thaan/Music/iTunes/iTunes%20Music/Alphabeat/This%20Is%20Alphabeat/30%20Fascination.mp3</string> |
Dus dat zal niet zomaar werken, dat over kopieeren crossplatform. Van Windows naar Windows wel, en van Mac OS X naar Mac OS X ook, heb ik vaak genoeg gedaan.
Anoniem: 308200
Kan op de 18e van februari mijn abonnement verlengen bij T-Mobile. Ben dan van plan om over te stappen naar een iPhone abo waarbij ik dan ook een iPhone kan krijgen (3GS).
Alleen nu zit ik te twijfelen. Zal ik de 18e gelijk een iPhone 3GS bestellen of toch maar wachten tot de 4G, waarbij ik misschien nog tot juni, juli moet wachten?
Wat denken jullie want ik kan werkelijk waar niet wachten om een iPhone in mijn handen te hebben.
Ik gebruik al anderhalf jaar een iPod Touch, en och wat werkt dat geweldig. Vandaar dat ik zo snel mogelijk wil overstappen naar een iPhone.
Dus, wat moet ik doen? Wachten tot de 4G er is, of niet?
Alleen nu zit ik te twijfelen. Zal ik de 18e gelijk een iPhone 3GS bestellen of toch maar wachten tot de 4G, waarbij ik misschien nog tot juni, juli moet wachten?
Wat denken jullie want ik kan werkelijk waar niet wachten om een iPhone in mijn handen te hebben.
Ik gebruik al anderhalf jaar een iPod Touch, en och wat werkt dat geweldig. Vandaar dat ik zo snel mogelijk wil overstappen naar een iPhone.
Dus, wat moet ik doen? Wachten tot de 4G er is, of niet?
Dat is een dilemma waar ik ook me zit. Na veel rond gekeken te hebben op het net verwacht ik niet dat er snel een hardware matige iphone update zal komen. Ik verwacht eerder een firmware update naar 4G nieuw OS (4.0). Maar dat is wat ik verwacht, niemand weet dit zeker. A.s. weekend komt apple met een conferentie met nieuwe spullen. Ik wacht die af en als daar niets nieuws bij zit stap ik over naar de huidige iphone (kan omzetten per 22 jan.)
Maar goed dat is hoe ik het ga doen, ongetwijfeld zijn er zat mensen die toch wachten tot juli. (maar dat kan ik niet meer
)
Maar goed dat is hoe ik het ga doen, ongetwijfeld zijn er zat mensen die toch wachten tot juli. (maar dat kan ik niet meer
Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat er van de zomer een nieuwe iPhone komt. De vraag is of je zo lang wilt wachten.chippie777 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:59:
Dat is een dilemma waar ik ook me zit. Na veel rond gekeken te hebben op het net verwacht ik niet dat er snel een hardware matige iphone update zal komen. Ik verwacht eerder een firmware update naar 4G. Maar dat is wat ik verwacht, niemand weet dit zeker. A.s. weekend komt apple met een conferentie met nieuwe spullen. Ik wacht die af en als daar niets nieuws bij zit stap ik over naar de huidige iphone (kan omzetten per 22 jan.)
Maar goed dat is hoe ik het ga doen, ongetwijfeld zijn er zat mensen die toch wachten tot juli. (maar dat kan ik niet meer)
Dat zit er helaas niet in. Om met je telefoon op een 4G netwerk te kunnen heb je 4G-hardware nodig. Waarschijnlijk zal ongeveer tegelijkertijd met de nieuwe iPhone een nieuwe iPhone OS uitkomen, die kun je wel op de 3GS draaien.chippie777 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:59:
Ik verwacht eerder een firmware update naar 4G.
Ik denk dat chippie777 4.0 bedoelt en gewoon een verkeerde term gebruikte
.
You're rightMarcoC schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:17:
Ik denk dat chippie777 4.0 bedoelt en gewoon een verkeerde term gebruikte.

maar mijn auto kan 180 bij wijze van als ik het gaspedaal hard indruk. Zonder workarounds kan een iPhone geen tethering met 3.1.2 Dat hij daar technisch toe in staat is doet daar niets aan af. Dus een 3G kan volgens jou ook filmen en multitask? Zo ken ik er nog 1.Emile schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:28:
[...]
Het is helemaal geen beperking, de iPhone kan het prima aan. Alleen de providers worden niet blij als iedereen TomTom/Navigon via 3G gaat downloaden.
Als jouw auto 250km/h kan, terwijl je op de snelweg maar 120km/h mag is dat ook geen beperking van jouw auto.
Filmen sowiesoMsG schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:07:
[...]
maar mijn auto kan 180 bij wijze van als ik het gaspedaal hard indruk. Zonder workarounds kan een iPhone geen tethering met 3.1.2 Dat hij daar technisch toe in staat is doet daar niets aan af. Dus een 3G kan volgens jou ook filmen en multitask? Zo ken ik er nog 1.
gewoon nee.
Ik heb een raar probleem. Als ik uitzendinggemist kijk staat het volume op maximaal. Echter kan ik met geen mogelijkheid het volume naar beneden. Ik kan op de volumeknoppen drukken wat ik wil, maar toch reageerd hij nergens op. Hij gaat niet harder of zachter.
Weet iemand raad?? Mijn oren doen zeer van Pauw en Witteman op max volume....
Jailbreak met Blackrain. 3.1.x
Heb je hem (de app) al eens een keer opnieuw geinstallereerd? Heb het namelijk ook eens gehad en dat hielp bij mij.TokkieB schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:21:
Ik heb een raar probleem. Als ik uitzendinggemist kijk staat het volume op maximaal. Echter kan ik met geen mogelijkheid het volume naar beneden. Ik kan op de volumeknoppen drukken wat ik wil, maar toch reageerd hij nergens op. Hij gaat niet harder of zachter.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 8
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 8
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.