Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
disclaimer: dit topic is eigenlijk alleen handig voor mensen die een iPhone hebben. Het gaat namelijk over de app Sleep Cycle, waarmee je je slaapgedrag kunt laten vastleggen. Het belangrijkste is echter dat de app uit dat slaapgedrag kan opmaken wanneer je het beste wakker gemaakt kunt worden zodat je uitgeruster opstaat. Het idee kun je een beetje vergelijken met (de veel duurdere) axbo wekker.

Het leek mij een leuk idee om met een groepje het eens in de praktijk te testen. Ik ben een moeilijke slaper, slaap over het algemeen lastig in en heb het gevoel erg lichtjes en onregelmatig te slapen (inclusief regelmatig wakker te worden). 's-Ochtends opstaan is dan ook vaak een crime (tig keer snoozen), en ik voel me vaak best wel brak overdag.

Hoe werkt het

In het kort: in de ene slaapfase beweeg je meer dan de andere slaapfase. door je iPhone dicht in de buurt naast je kussen te leggen, registreert de accelerometer in welke slaapfase je je bevindt. Voordat je gaat slapen geef je aan welke tijd je ongeveer gewekt gaat worden. Vervolgens bepaalt de app wanneer je je in je lichtste slaapfase rond dat tijdstip bevindt. Op dat moment wekt hij je, en word je, zo is de theorie, uitgerust en minder brak wakker.

Voor een uitgebreide review, zie: http://www.iphoneclub.nl/...stleggen-en-gewekt-worden

Mijn eerste nacht

Ik heb gister voor het eerst de app aangezet; rond 22.50, en om 6:30 wilde ik ongeveer gewekt worden. Uiteindelijk is de volgende grafiek er uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4041/4183715475_fb49c2b728.jpg

Ik begon met Studio Voetbal op de achtergrond aan en dommelde langzaam weg... Rond half 4 werd ik nog even wakker, om vervolgens voor 2 uurtjes diep in te slapen. Rond 6.15 werd ik gewekt (en dat ging vrij gemakkelijk).

So far so good. Kan niet zeggen dat ik me echt überfit voel, maar überbrak zoals ik meestal op maandag ben, ook weer niet. Over een nachtje kun je natuurlijk nog niet veel zeggen, dus ik ga het even een tijdje uitproberen.

Ik sta er nog wel een beetje sceptisch tegenover in hoeverre het wetenschappelijk waterdicht is, en of de uitvoering van het idee wel goed genoeg is. Maar ik moet zeggen de grafiek wel lijkt te kloppen zoals ik de nacht van gister heb beleefd (werd idd even kort wakker rond dat tijdstip om m'n laptop uit te zetten die nog aanstond).

Ben benieuwd of er nog meer mensen meedoen om elke dag een grafiekje te posten en hun ervaring of het overeen komt, en of het helpt uiteraard. De app is tijdelijk slechts 0,79, dus best grappig om eens uit te proberen denk ik.

edit: extra mededeling voor er weer een nieuwe TR komt: dit topic gaat idd over een iPhone app, maar is ook over slaap(problemen) in het algemeen. Vanwege de overlap staat dit topic dus in SG maar is er ook een alias in 3i.

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 15-12-2009 07:43 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

klinkt als een leuke app inderdaad! Ik heb wel de indruk dat de theorie erachter stevig onderbouwd is, ben benieuwd hoe je ervaringen zijn de komende tijd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Ik was er ook al benieuwd naar. Ben hem meteen maar even aan het downloaden. Vannacht kijken of ik het niet vergeet aan te zetten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
LuNaTiC schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:17:
Ik ben een moeilijke slaper, slaap over het algemeen lastig in en heb het gevoel erg lichtjes en onregelmatig te slapen (inclusief regelmatig wakker te worden).
[...]
Ik begon met Studio Voetbal op de achtergrond aan en dommelde langzaam weg...
Lijkt me wel verband met elkaar te houden...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De theorie erachter is volgens ook wel goed onderbouwd. Wake-up lights hebben hetzelfde principe, maar dan wordt je wakker door het licht op een voor jou gunstig moment ipv dat er iets gemeten hoeft te worden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Interessante app inderdaad. Heb 'm nu één nacht gebruikt. Krijg echter wel een aparte grafiek (zeker in vergelijking met jouwe). Volgens de grafiek ben ik circa 4 keer gedurende nacht klaarwakker, terwijl ik toch echt als een roos heb geslapen.

De wekker ging (op basis van de grafiek) vier minuten eerder dan ingesteld. Ik werd gemakkelijk wakker (relaxte wek-tonen ook in dit programma). Nu afwachten op basis van meerdere ervaringen (door mij én anderen) of het door de app komt of dat het een toevalstreffer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
zeeg schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:31:
[...]

Lijkt me wel verband met elkaar te houden...!?
zou je denken, maar ik heb die problemen al van kleins af aan en heb alles geprobeerd, van totale stilte, met muziek, tv, homeopathische middelen, warme douche/bad van tevoren, kop thee, vroeg naar bed, enz enz.

Het zit dus niet zo simplistisch in elkaar helaas ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Gebruik het nu al een week of twee en werkt prima! Vaak wekt ie me 5 a 10 minuten voor de tijd en is het net of je vanzelf wakker werd.

M;n grafiek is redelijk standaard, beetje op en neer :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Heb het maar eens aangeschaft, op zich is het namelijk wel een onderwerp dat me interesseert. Moet alleen ook wel even zeker weten dat ik wakker word, anders zijn ze op het werk niet blij :P

Maar even een extra wekker ernaast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Stoffel schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:44:
Heb het maar eens aangeschaft, op zich is het namelijk wel een onderwerp dat me interesseert. Moet alleen ook wel even zeker weten dat ik wakker word, anders zijn ze op het werk niet blij :P

Maar even een extra wekker ernaast dus.
Hij wekt je sowieso om de aangegeven tijd, met een marge van 30 minuten ervoor waarin die een lichtslaap moment zoekt dus.

En de wektonen zijn hard genoeg dat als die bijna naast je hoofd ligt (hoek van het bed) je er echt wel wakker van wordt :)

Maar moet toegeven dat ik de eerste keer ook mn oude wekker aan had :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik heb de app ook sinds zaterdag en zondag werkte het prima!
Vanochtend niet zo, want ik had voor de zekerheid ook de "normale" wekker gezet als fallback, die net iets eerder begon dan de app.

Ik ga het zeker nog een week proberen. En als tweaker zijnde zijn stats / graphs altijd cool natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.nl/images/got/sleepgraph.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 13:03
Aangezien ik soms ook erg brak kan zijn 's ochtends van het vroege opstaan, heb ik het appje ook maar even gedownload. Vannacht eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:35
Hehe, of het nou werkt of niet, voor 79 cent is het sowieso al grappig om te zien wat voor grafiekjes dat ding tekent van je slaappatroon.

Ik zie dat je 'm wel het best aan de lader kunt laten hangen, want deze applicatie is natuurlijk de hele nacht door actief....batterij zal anders na een nacht wel dood zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb slechte ervaringen met m'n iPhone als wekker. De laatste keer was hij 's nachts leeggelopen. Toen ik wakker werd, wilde ik kijken hoe laat het was, maar hij ging niet aan. Dus klapte ik mijn laptop open, waarna ik gelijk een berichtje kreeg van m'n collega met de vraag waar ik bleef. Het was toen al 10:00 uur.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Wat ik me trouwens nog bedacht: werkt dat wel goed als je met zijn tweeën in bed ligt? Ik heb die sensor net eens getest, en triggert echt bij iedere beweging. Als mijn vriendin zich ook om ligt te draaien kan er van die grafiek toch ook niet meer veel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Canaria schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Ik heb slechte ervaringen met m'n iPhone als wekker. De laatste keer was hij 's nachts leeggelopen. Toen ik wakker werd, wilde ik kijken hoe laat het was, maar hij ging niet aan. Dus klapte ik mijn laptop open, waarna ik gelijk een berichtje kreeg van m'n collega met de vraag waar ik bleef. Het was toen al 10:00 uur.
Dan was er waarschijnlijk een andere applicatie, ik verdenk meestal mail of safari, blijven hangen of iig veel CPU cycles aan het gebruiken.

Bij mij gebeurt dat namelijk als de mailserver (exchange) van m'n werk plat ligt, dan gaat ineens de batterij van m'n iphone 5x sneller dan normaal leeg. Ik gok dat 'ie steeds probeert verbinding te maken ofzo.

Safari heeft dat ook wel eens, omdat die dus wel in de achtergrond blijft draaien (itt tot alle apps die je zelf installeert), heb ik de indruk dat als je daar allerlei "zware" websites in open laat staan, dit dus wel degelijk CPU cycles blijft gebruiken.

Verder gebruik ik het ding elke dag als wekker en tot nu toe nog nooit gehad dat 'ie te leeg was om me te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So far so good. Kan niet zeggen dat ik me echt überfit voel, maar überbrak zoals ik meestal op maandag ben, ook weer niet.
Ik heb hetzelfde slaapprobleem, dat wil zeggen, ik slaap soms nachten niet, andere nachtern heel licht.
Probeer op zondag anders eens een Temazepam of iets dergelijks, mij heeft dat wel geholpen. Extra vroeg naar bed, zeg half 10, pammetje innemen en om 10 uur slaap je geheid.
Maar, en dit is vast een dooddoener, wat mij nog meer heeft geholpen is: regelmatig gaan sporten.
Een paar avonden in de week (direct uit het werk) krachttraining doen. 's Avonds ben ik dan over het algemeen zo moe gestreden dat ik, na even lezen, als een blok in slaap val.
Persoonlijk geloof ik ook niet zo erg in dit soort tovertrucjes, het doet mij altijd meer denken aan het om een probleem heen werken dan er daadwerlijk wat aan te doen (dat geldt voor het gebruik van Temazepam natuurlijk ook). Een vast ritme is veel belangrijker. Slaap overigens ook niet teveel. Sommige mensen hebben genoeg aan 5 uur slaap, sommige moeten 8 uur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Bij Sleep Cycle moet je je iphone in de lader houden.

Ik heb het nog niet geprobeerd zonder, maar kan me voorstellen dat de hele nacht de bewegingssensor uitlezen ook de batterij wel drained.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je elke minuut van je slaap nodig hebt 's ochtends, weegt het minder brak opstaan dan wel op tegen de mogelijkheid dat je tot een half uur eerder wakker gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:37:
Als je elke minuut van je slaap nodig hebt 's ochtends, weegt het minder brak opstaan dan wel op tegen de mogelijkheid dat je tot een half uur eerder wakker gemaakt wordt?
Die paar minuten in lengte ga je niet merken, gewerkt worden in je diepe slaap wel. In de praktijk is het me nog niet gebeurd dat ie me meer dan 10 minuten voor de opgegeven tijd wakker maakte overigens.

Ik mis trouwens alleen een snooze-functie :+

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Dus je iPhone moet bij je op bed liggen en aan de draad. Dat lijkt me recipe for disaster. Je gooit hem van het bed af, ketst hem tegen het hoofeinde of je sloopt de connector.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dr. Strangelove schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:40:
Dus je iPhone moet bij je op bed liggen en aan de draad. Dat lijkt me recipe for disaster. Je gooit hem van het bed af, ketst hem tegen het hoofeinde of je sloopt de connector.
Hij ligt gewoon op het hoekje van het bed, achter het kussen, daar kom je normaliter niet.

Als je een slaper bent die snachts wild om zich heen maait is het misschien niet zo'n goed idee nee.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2009/12/sleep-cycle-8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 10:08
Onder een hoeslaken moet het redelijk veilig willen al blijft een connector een zwak punt.

@Canaria: als het zo kritisch is dan heeft zo'n app ook weinig zin vrees ik. Iets eerder naar bed is dat wel (wat een app natuurlijk heel duidelijk inzichtelijk kan maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Stoffel schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Wat ik me trouwens nog bedacht: werkt dat wel goed als je met zijn tweeën in bed ligt? Ik heb die sensor net eens getest, en triggert echt bij iedere beweging. Als mijn vriendin zich ook om ligt te draaien kan er van die grafiek toch ook niet meer veel kloppen?
Dat lijkt me ook een aardig struikelblok inderdaad. Blijkbaar is dit een app voor vooral de hippe single nerd ;)

Ook het feit dat ie aan de lader moet hangen, en onder je kussen staat me een beetje tegen, als je een wilde slaper bent mep je 'm zo je bed uit; Verder zat er hier nog een wekkerradio-met-iphone-dock in de planning, dat combineert niet goed met het in bed leggen van je telefoon :P

Niettemin vind ik het op zich wel een interessante app, ben benieuwd naar de ervaringen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Stoffel schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Als ik de comments zo doorlees in het iPhoneclub artikel, hangt het van enkele factoren af. In theorie zou je eigen lichaam (aangezien de iPhone niet tussen jullie inligt) de bewegingen moeten blokken en zou het dus niet van invloed zijn.

Maar dat kan dan weer afhangen of je vriendin een hele wilde slaper is; ook het bedtype kan uitmaken: twee gescheiden boxspringhelften zou een hoop helpen, een waterbed is in veel gevallen helemaal onbruikbaar. Ik denk dat het wel kan, maar je moet even goed testen wat de ideale afstand is om je iPhone neer te leggen.

Ik denk zover mogelijk van je af, maar nog wel net dichtbij genoeg dat ie je bewegingen registreert (moet je dus even de testfunctie voor gebruiken).

Overigens heb ik altijd mijn iPhone (omdat ik het altijd als wekker gebruik) op de rand van het bed liggen, en is hij er nog nooit vanaf gepleurd. Nu heb ik dan ook wel royaal de ruimte, maar heb er dus nog nooit problemen mee gehad. Het connectortje is wel vrij verrot merk ik (tenminste, het draadje), maar werkt nog steeds naar behoren en heb ook meerdere kabeltjes, dus niet zo'n ramp).

Als je trouwens bang bent dat ie van bed afflikkert, zou ik gewoon iets zachts naast je bed leggen, bv wat kleren, of een wasmand met wat handdoeken (gewoon om te testen).
Chiron schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:33:
[...]

Dat lijkt me ook een aardig struikelblok inderdaad. Blijkbaar is dit een app voor vooral de hippe single nerd ;)

Ook het feit dat ie aan de lader moet hangen, en onder je kussen staat me een beetje tegen, als je een wilde slaper bent mep je 'm zo je bed uit; Verder zat er hier nog een wekkerradio-met-iphone-dock in de planning, dat combineert niet goed met het in bed leggen van je telefoon :P

Niettemin vind ik het op zich wel een interessante app, ben benieuwd naar de ervaringen :)
Onder je kussen moet je hem sowieso niet leggen, want dan kan het allemaal wat te warm worden omdat ie oplaadt. Wel onder je laken, en als je dat handig aanpakt is het risico minimaal dat je hem uit je bed gooit.

[ Voor 20% gewijzigd door LuNaTiC op 14-12-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Op iPhoneclub las ik ook meerdere berichten van mensen die de iPhone niet aan de lader hadden hangen maar wel de telefoon in flight mode. 's Ochtends was de telefoon dan ca 20 % in batterij gedaald. Hoeft dus beslist niet aan de prik, tenzij je weet dat er af en toe bepaalde processen extraveel stroom vreten waardoor je nogals risico op een lege Phone hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:30
Werkt het ook met een iPod Touch ?

* ThinkPad heeft geen iPhone, maar een iPod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind draden in bed gevaarlijk. Straks stik je jezelf in je slaap.
En iPhones vliegen ook nog wel eens in de fik, daar moet je ook niet op hopen dan s'nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Touch wordt officieel niet (meer) ondersteund volgens de makers, dus zou ik niet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
ThinkPadd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:23:

Ja en nee. Het lijkt wel te werken, maar doordat de ontwikkelaars een ipod niet in standby krijgen, wordt het ding heet en daarom raden ze het af dit met een touch te doen. Jammer. * onkl heeft ook een touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:23:

Volgens de beschrijving niet. Een iPod Touch kan z'n scherm niet uitschakelen zonder ook de app af te sluiten. Ik geloof dat deze app gebruikt maakt van de mogelijkheden van de proximity sensor. Die sensor zit dus niet op de iPod Touch.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:27:
En iPhones vliegen ook nog wel eens in de fik, daar moet je ook niet op hopen dan s'nachts.
M'n iPhone ligt naast m'n kussen waarvan de draad richting de adapter onder het bed loopt. Hoe je in zo'n situatie wilt stikken in de draad is me een raadsel hoor. En sowieso hoeveel iPhones ziijn er in de brand gevlogen? 10 op de zoveel miljoen? Sowieso is dat risico er ook met je gewone wekker zolang die maar electrisch is. :)

-----

Toevallig heb ik de App gisteravond ook gekocht en vannacht voor het eerst uitgeprobeerd. Voor die 80 cent hoef ik het niet te laten.

SleepCyclegrafiek
Ben idd een aantal keer kort wakker geweest kan ik me herinneren. Kwam niet meteen makkelijk m'n bed uit nadat de wekker ging, maar nadat ik nog even 30 minuten was blijven liggen voelde ik me vrij goed toen ik uit bed was. Normaal ben ik minder wakker op dat tijdstip als student zijnde. :P
Ik had ook m'n gewone wekker gezet als backup. (doe ik altijd aangezien m'n iPhone 2G wel eens vastloopt als hij standby staat). Eerste ervaringen zijn i.i.g positief, ga het de komende nachten verder uitproberen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Satch op 14-12-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze app toevallig ook gekocht gisteravond, hier is mijn grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://img158.yfrog.com/img158/1610/nm7k.jpg

Ik vind 't een erg leuke app en zeker de 79 cent waard. Ik merkte nou niet echt direct verschil bij het wakker worden maar ik wil 't nog wel even blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
sleepcycle

Van vannacht. Redelijk stabiel patroon volgens mij.

Kan me overigens niet herinneren wakker te zijn geworden, dus dat zal wel heel oppervlakkig/kort geweest zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 14-12-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik zal hem vannacht ook eens aanzetten en kijken of ik eerder wakker wordt van de wake-up light of van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Ik heb deze app een maand geleden aangeschaft, toen de gegevens nog niet werden bijgehouden. Ik heb het ongeveer een week gebruikt en ik ben een aantal keren ruim eerder gewekt dan de opgegeven wektijd; en dat is toch wel waar het om gaat bij deze app, dat je misschien wel eerder wordt gewekt, maar wel op een moment dat je wat minder diep slaapt.

Mijn wekker staat altijd op 5 uur en ik ben een aantal keer rond 4:35 uur gewekt. Dat is behoorlijk vroeger, maar ik moet zeggen dat ik wel lekker wakker werd, beter dan wanneer de wekker om 5 uur begint te tetteren.

Afgelopen week heb ik met een collega afgesproken dat ik deze week de app weer ga gebruiken, nu ze de gegevens bijhouden, om eigenlijk hetzelfde te doen als dit topic, het vergelijken van de grafieken. Ik zal de grafieken ook hier posten.

De kans dat ik de app echter langdurig ga gebruiken is niet heel erg groot. Vroeger wakker worden heeft voor mij namelijk niet echt veel zin (ook al zou ik lekkerder wakker worden), want het pand gaat 'pas' om 6 uur open (met 5 uur opstaan ben ik er rond 6:15 uur). En ik heb eigenlijk ook geen zin om 's ochtends om 5 uur eerst nog een half uur thuis rond te hangen. Op dat tijdstip wil ik gewoon de auto in en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb die app gisteren ook gedownload. Niet dat ik het echt nodig heb, maar altijd wel leuk voor de stats :P Alleen nog niet gebruikt, omdat ik nog even goed moet kijken hoe ik mn iphone neerleg, zodat ie niet op de grond stuitert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
wellicht dat mensen gewoon wat zachts op de grond naast het bed kunnen zetten als je daar bang voor bent, of bijv een wasmand met handdoeken, of weet ik veel. Als je hem tactisch onder je hoeslaken legt, lijkt het me toch vrij moeilijk voor elkaar te krijgen, maar goed.

Trouwens zag op hun website ter referentie een grafiekje wat zij een 'typical sleep graph' noemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/gfx/graphs/sleepgraph1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:27:
Liever dat hij naast me in brand vliegt dan beneden in de huiskamer. In het eerste geval ben ik gegarandeerd op tijd wakker om hem te blussen voordat hij de kans krijgt de benedenverdieping in lichterlaaie te zetten :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
He te gek draadje, dit! Ik had de app ook al aangeschaft. Echter ik heb geen stopcontact bij m'n bed, dus had het erop gewaagd met 60% batterij nou, je raad het al: batterij leeg de volgende ochtend. :)
Ik werd overigens ruim 2 uur voor de wekker wakker, omdat m'n telefoon 's ochtends vroeg op de grond viel met enorm veel kabaal (geen tapijt; houten vloer) dus dat was niet echt relaxed wakker worden. :(

Ik heb met de 'test' al ontdekt dat de app ook goed (prima??) je bewegingen kan registreren als je je telefoon onder je matras legt. Mietert 'ie hopelijk niet meer op de grond en mag de app mij wakker maken, als ik lekker zen lig te slapen...

[ Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 14-12-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik ga 'm vanavond ook proberen! :)
Al moet ik wel zeggen dat ik de gedachte van een telefoon aan de oplader die onder mn laken ligt niet echt een prettige gedacht vind. Misschien wordt ik wel relax wakker, maar ik zal zeker niet relaxed in slaap vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gedownload, vannacht maar eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:25
Geniale app. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
De grafiek van vannacht:

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/8905/20091215.jpg

Went to bed / woke up: 22:17 / 04:40
Total time: 6h 22m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Diepe slaap FTW ! :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gCduI19VtbR0vmQq4bUx7Mtc/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Als de graph klopt: Holy shit dude, I envy you :P

maar ik vermoed dat je dat ding even opnieuw moet testen, zie ook het derde voorbeeld: http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/examples.html

Mijne van vannacht:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2616/4186382561_b82544c635_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik weet niet in hoeverre ik op deze app zou vertrouwen. Ze gebruiken wel hetzelfde mechanisme dat ook in 'slaapcentra' om iemands slaap bij te houden, maar het een en ander is niet zo eenvoudig te interpreteren.Dan heb ik meer vertrouwen in bijvoorbeeld http://www.wakemate.com/ of http://www.myzeo.com/. Over die eerste heb ik wat goede verhalen van 'beta' gebruikers gelezen; die tweede is al wat langer in de markt, maar ook een stuk prijziger. Bij die eerste heb ik in ieder geval de indruk dat de ontwikkelaars echt de moeite hebben genomen verstand van 'slaap' te krijgen... dat kan ik van de ontwikkelaar van een app van 79ct niet zeggen..

Sowieso is dat ding gewoon ergens neerleggen natuurlijk weinig betrouwbaar, wat de reden is dat de twee bovengenoemden iets aan je lichaam bevestigen. Zijn er polsbanden oid. waarmee je de iPhone aan jezelf vast kunt maken voor de nacht? Dan krijg je in ieder geval betere metingen.

[ Voor 54% gewijzigd door Confusion op 15-12-2009 07:26 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Confusion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 07:20:
Ik weet niet in hoeverre ik op deze app zou vertrouwen. Ze gebruiken wel hetzelfde mechanisme dat ook in 'slaapcentra' om iemands slaap bij te houden, maar het een en ander is niet zo eenvoudig te interpreteren.
Vandaar dit topic ook, ik ben benieuwd :) Ook vraag ik me af in hoeverre een placebo-effect van toepassing is. Maar goed, dat maakt ook niet heel veel uit, als het voor iemand werkt, perfect toch? :P
Dan heb ik meer vertrouwen in bijvoorbeeld http://www.wakemate.com/ of http://www.myzeo.com/. Over die eerste heb ik wat goede verhalen van 'beta' gebruikers gelezen; die tweede is al wat langer in de markt, maar ook een stuk prijziger. Bij die eerste heb ik in ieder geval de indruk dat de ontwikkelaars echt de moeite hebben genomen verstand van 'slaap' te krijgen... dat kan ik van de ontwikkelaar van een app van 79ct niet zeggen..
Ik denk dat je dat laatste in een wat breder perspectief moet zien; de schaal/grootte en gemak van een appstore is natuurlijk een veel makkelijkere afzetmarkt om relatief goedkope ontwikkelkosten eruit te halen. Sowieso is de gemiddelde app-koper niet bereid om hoge bedragen neer te tellen.

Wat ik heb begrepen is dat deze app maanden intensief is getest voor het uit is gebracht; fwiw natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Vannacht ook even getest en dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/1293/1415dec.jpg

Volgens het appje ben ik dus een vrij vaste slaper! Of ik er lekkerder van wakker ben geworden, kan ik nog niet zeggen omdat ik uit mezelf om 6:58 wakker werd (app ingesteld op 7:00). Gelijk naar m'n iPhone gegrepen om te kijken of ie niet uit bed was gevallen; dat was niet het geval gelukkig. Wel grappig dat van al die beweging de wekker afging. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Confusion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 07:20:
Ik weet niet in hoeverre ik op deze app zou vertrouwen. Ze gebruiken wel hetzelfde mechanisme dat ook in 'slaapcentra' om iemands slaap bij te houden, maar het een en ander is niet zo eenvoudig te interpreteren.Dan heb ik meer vertrouwen in bijvoorbeeld http://www.wakemate.com/ of http://www.myzeo.com/. Over die eerste heb ik wat goede verhalen van 'beta' gebruikers gelezen; die tweede is al wat langer in de markt, maar ook een stuk prijziger. Bij die eerste heb ik in ieder geval de indruk dat de ontwikkelaars echt de moeite hebben genomen verstand van 'slaap' te krijgen... dat kan ik van de ontwikkelaar van een app van 79ct niet zeggen..

Sowieso is dat ding gewoon ergens neerleggen natuurlijk weinig betrouwbaar, wat de reden is dat de twee bovengenoemden iets aan je lichaam bevestigen. Zijn er polsbanden oid. waarmee je de iPhone aan jezelf vast kunt maken voor de nacht? Dan krijg je in ieder geval betere metingen.
Het hangt er heel erg vanaf hoe je de app gebruikt. Als je ernstige slaapproblemen hebt, dan denk ik niet dat een app als deze je daarbij kan helpen, dan moet je gewoon naar de dokter.

Maar voor iemand als LuNaTiC kan het in ieder geval misschien wel wat inzicht geven in zijn slaappatroon. Als je kijkt naar zijn grafiek van vannacht kan ik me voorstellen dat hij redelijk brak is, aangezien hij nauwelijks een langere periode een regelmatige diepe slaap heeft bereikt. En dat zijn toch de perioden waarin je lichaam zich herstelt (tenminste, dat hoor/lees ik).

Ik gebruik het eigenlijk alleen om eens te kijken of ik op een rustigere manier wakker kan worden, in plaats van wakker te schrikken van de wekker; als dat kan door al iets eerder wakker te worden, op een moment dat ik minder diep slaap, prima.
Verder heb ik de hoop dat de kerstman dit jaar een Philips Wake-Up Light meeneemt en daar ga ik dus tegen die tijd ook even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Amras schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 07:37:
Vannacht ook even getest en dit is het geworden:

[afbeelding]

Volgens het appje ben ik dus een vrij vaste slaper!
Nee, je iPhone heeft je bewegingen gewoon niet geregistreerd. Dit patroon zou de app alleen moeten tonen als je van 00:30 tot 05:00 dood bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

LuNaTiC schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 07:19:
Als de graph klopt: Holy shit dude, I envy you :P
Misschien ligt het er aan dat het de eerste nacht is dat ik 'm gebruik.
Ik had 'm even snel getest en hij leek bewegingen goed te registreren. Ook lag hij vanmorgen nog op exact dezelfde plek. We zien het in de loop van de week wel, misschien slaap ik echt wel zo diep :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Confusion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:03:
[...]

Nee, je iPhone heeft je bewegingen gewoon niet geregistreerd.
Zou kunnen, maar op andere momenten zou hij het dan wel registreren.
Dit patroon zou de app alleen moeten tonen als je van 00:30 tot 05:00 dood bent geweest.
Het is geen hartslagmeter he. ;)

Maargoed, ik ga het gewoon eens een paar nachten proberen. Misschien slaap ik heel vast; misschien klopt het tooltje niet. Over meerdere nachten valt daar misschien iets zinnigers over te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
Confusion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:03:
[...]

[...] Dit patroon zou de app alleen moeten tonen als je van 00:30 tot 05:00 dood bent geweest.
Hahaha :P.
Je hebt geen idee hoe droog dat klinkt...
Ik ga deze tool ook proberen, aangezien ik altijd wakker wordt met humeur :P.
Moet alleen wachten op me iPhone die over een week of 4 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img69.yfrog.com/img69/3969/sleepgraphsiy.jpg

Redelijk stabiel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Croccifixio schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 07:54:
[...]

Het hangt er heel erg vanaf hoe je de app gebruikt. Als je ernstige slaapproblemen hebt, dan denk ik niet dat een app als deze je daarbij kan helpen, dan moet je gewoon naar de dokter.

Maar voor iemand als LuNaTiC kan het in ieder geval misschien wel wat inzicht geven in zijn slaappatroon. Als je kijkt naar zijn grafiek van vannacht kan ik me voorstellen dat hij redelijk brak is, aangezien hij nauwelijks een langere periode een regelmatige diepe slaap heeft bereikt.
Ik moet zeggen, het valt erg mee vandaag, tot nu toe dan. Op zich heb ik niet heel slecht geslapen, op één keer wakker worden dan. Ik heb inderdaad geen lange periode van een volledige diepe slaap gehad, maar nadat ik weer insliep is m'n grafiekje toch laag in de diepe slaap regionen gebleven... Ik werd vrij makkelijk wakker en voelde me niet überbrak.

Tot nu toe een interessant appje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:21

Hoite

Goed verhaal

hier mijn grafiek na mn eerste nachtje testen,
Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/troep/grafiek_sleepcycle.jpg

kan dit ongeveer kloppen?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem trouwens in vliegtuig stand gezet, ~30% battery kwijt.. valt wel mee dus. Wat ik me afvraag, hoe meet hij of je wakker bent of niet? Beweeg je dan harder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 09:07
LuNaTiC schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:05:
wellicht dat mensen gewoon wat zachts op de grond naast het bed kunnen zetten als je daar bang voor bent, of bijv een wasmand met handdoeken, of weet ik veel. Als je hem tactisch onder je hoeslaken legt, lijkt het me toch vrij moeilijk voor elkaar te krijgen, maar goed.

Trouwens zag op hun website ter referentie een grafiekje wat zij een 'typical sleep graph' noemen:

[afbeelding]
Ik heb Sleep Cycle vanacht ook eens getest, erg leuk! En volgens mij heb ik redelijk normale slaap gehad vanacht :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/14snxgo.jpg
Mijn slaap

Afbeeldingslocatie: http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/gfx/graphs/sleepgraph1.jpg
'typical sleep graph'

[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 15-12-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Eerste nacht met app:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3XExtztzLPuN0PhtlWb8cMEQ/full.jpg

Maar toen de app me wakker maakte heb ik stiekem nog snel de wekker van mijn andere telefoon ingesteld op 20 minuten later :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Uiteindelijk toch maar gekocht gisteren, 79 cent, what the hell :)

Wel grappig om een grafiekje te zien met hoe je beweegt over de nacht. Batterij viel me ook heel erg mee, had 'm wel op flightmode staan. Voor mn gevoel werd ik vanmorgen wel makkelijker wakker, maar kan ook tussen de oren zitten uiteraard. Vannacht weer proberen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vanacht ook zonder lader en in flight-mode aangezet. Vanmorgen was die hardstikke leeg dus ik denk dat het niet helemaal goed gegaan is... Heb tot 10 voor 4 stats en toen is die uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste nacht met app:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/i71vf4.jpg

Heb een onrustige nacht gehad en het grafiekje geeft dat weer, dat lijkt goed te kloppen. Blijf het de komende dagen proberen. Overigens heb ik de telefoon echt naast m'n kussen gehad op m'n matras. Hij staat flink gevoelig volgens de test.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Ook mijn eerste nacht met de app:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/v5iskx.jpg

Heb redelijk geslapen. Werd alleen wakker gemaakt door het licht van mijn philips wake up light.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Sleep statistics for 14 - 15 dec (di).

Went to bed / woke up: 00:00 / 06:00
Total time: 5h 59m

Analysis made by Sleep Cycle.

My sleep graph for the entire night:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mhc9di.jpg

Ik wilde niet met mijn telefoon in de lader slapen, dus heb ik hem op flightmode gezet en wifi uit. Vanmorgen had ik nog zo'n 80% batterij over (Iphone 3G). App werkt leuk. Helaas is mijn zoon altijd vroeg wakker en blijkbaar ga ik bewegen als mijn zoon gaat piepen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik vanmorgen een half uur eerder wakker werd dan gepland. Was wel lekker vroeg op 't werk :*) Ben verder redelijk brak vandaag, maar goed, dat ligt aan het feit dat ik te laat naar m'n nest was.

[ Voor 7% gewijzigd door Rexomnium op 15-12-2009 11:37 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Sleep Cycle
Mijn Sleep Cycle grafieken
12-12-200913-12-200914-12-2009
15-12-2009

Hier ook een grote Sleep Cycle Fan ;)

Zaterdag (de tweede grafiek) is mijn iPhone op mn nachtkastje gevallen, vandaar de 'diepe' slaap.

Ik begrijp alleen niet waarom hij mij vanochtend (de laatste grafiek) niet eerder heeft gewekt. Ik had de wekker om 06:30 uur en hij wekte me om 06:29 uur. Waarom laat hij mij in een diepe slaap gaan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:04:
Sleep Cycle
Mijn Sleep Cycle grafieken
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Hier ook een grote Sleep Cycle Fan ;)

Zaterdag is mijn iPhone op mn nachtkastje gevallen, vandaar de 'diepe' slaap. Ik begrijp alleen niet waarom hij mij vanochtend niet eerder heeft gewekt. Ik had de wekker om 06:30 uur en hij wekte me om 06:29 uur. Waarom laat hij mij in een diepe slaap gaan?
Als hij op je nachtkastje ligt meet hij niets en het lijkt me dat hij "denkt" dat je niet beweegt en daarom denkt dat je in een diepe slaap ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:30:
[...]

Als hij op je nachtkastje ligt meet hij niets en het lijkt me dat hij "denkt" dat je niet beweegt en daarom denkt dat je in een diepe slaap ligt?
Ik verwees naar de tweede grafiek. Daar zie je geen beweging (grootste gedeelte van de nacht)
De laatste grafiek die je ziet was van afgelopen nacht. Daar ging mijn vraag over :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Onderzoek bewees toch uit dat je minder goed slaapt als er een telefoon naast je hoofd ligt omdat die er voor zorgt dat je hersenen actiever blijven? Voor de moeilijke slaper lijkt me deze app dan niet echt handig.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Wijs mij ajb even op dat onderzoek. Je kan trouwens gewoon je iphone in airplane mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
idd airplane mode, maar volgens mij spreken de verschillende onderzoeken elkaar nog steeds tegen.

Volgens mij is er simpelweg nog te weinig sluitend bewijs dan wel voor of tegen voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nu slaap ik zelf van nature prima en heb geen moeite met opstaan dus ik denk: even zien of het wat is voor de gein, kan nooit kwaad (op mijn vrije dag niet te lang blijven liggen bv).
Heb echter een Tempur matras, waardoor ik niet veel aan de app heb. Wel bijzonder interessant om de iPhone op deze manier te gebruiken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Vannacht voor het eerst gebruikt, maar ik was een beetje te geinteresseerd dat ik wakker werd (anderhalf uur voor wektijd) en mijn telefoon pakte om te zien hoe laat het was. Toen ging hij af en is mijn patroontje dus verknaaid. Vannacht nog maar eens proberen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Vannacht ook geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~havingaw/sleepgraph.jpg

Hij ging trouwens gewoon precies op de ingestelde tijd af, maar goed. Wel grappig om zo'n grafiekje ervan te zien, ik vraag me alleen af of 'ie alles wel meepakt, als ik de test probeer hoor ik wel het piepgeluid zodra ik me omdraai, maar niet als ik bv. alleen maar m'n arm beweeg ofzo (weet ook niet of dat de bedoeling is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Mijn eerste nacht met Sleep Cycle:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/14u9pc6.png

Ik zou volgens die grafiek dus een behoorlijk onrustige nacht moeten hebben gehad, dat was voor mijn gevoel niet echt het geval.
Vanavond dus gewoon nog een keer proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een erg intressant topic, hopen dat deze App ook snel komt voor andere toestellen dan Iphone's.
Heb hier wel intresse in, ben niet echt een ochtend mens...

Ik houd het iig in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
De grafiek van vannacht:

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/4664/20091216.jpg

Went to bed / woke up: 21:45 / 04:55
Total time: 7h 09m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Vannacht voor de eerste keer geprobeerd, hier de uitslag:

Sleep statistics for 15 - 16 Dec (Wed).

Went to bed / woke up: 12:20 AM / 6:30 AM
Total time: 6h 09m

Afbeeldingslocatie: http://dump.ypho.nl/slaap_ivo_1.JPG

Kan het kloppen dat de grafiek er zo uit ziet, of kan het zijn dat hij nog moet kalibreren (zoiets las ik in de HELP van het programma)? Hij heeft in ieder geval wel op de juiste manier in bed gelegen. Het lijkt wel alsof ik in coma heb gelegen. De tijden kloppen wel ongeveer, even voor zessen ben ik idd even wakker geweest omdat mijn broertje de deur uit ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 16-12-2009 09:08 . Reden: Onnodige tekst verwijderd ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
De mijne van eergisternacht:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/kesx2d.jpg

Vond 'em erg goed werken! Ik werd om 7:48 wakker gemaakt (wekker gezet om 8 uur) en was ook gewoon klaarwakker.

Ik zie trouwens veel mensen zonder beweging 5 uur lang ofzo: dan heeft 'ie je bewegingen gewoon niet opgepikt. Het is niet normaal zo lang in een diepe slaap te zitten. Slaap gaat als het goed is in cycles van diep naar licht naar bijna wakker.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Niet zo goed geslapen... :O

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4189141071_ac2f3bbedf_o.jpg

Rond 1-en wakker geworden, vervolgens niet meer echt in slaap kunnen komen tot een uur of 3-4. Had hem om 6.55 aangezet, werd rond 6.30 wakker gemaakt. Kan niet echt zeggen dat ik echt klaarwakker was, zodat ik hem maar uit heb gezet en m'n ogen dicht gedaan (backup wekker ging om 7.05).

Uiteindelijk denk ik niet echt snooz goed gebruikt, werd uiteindelijk om 8.37u alsnog wakker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:32
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/347cozl.jpg

Dit is mijn grafiekje van de eerste nacht. Hij lijkt niet helemaal te kloppen, hoewel ik meerdere keren die test functie heb gebruikt om te zien of 'ie goed lag. Kan me ook niet herinneren dat ik wakker werd, maar dat ligt misschien aan mij. :P

Overigens werd ik eerder wakker dan de wekker en viel daarna weer in slaap en begon te dromen. Toen ik daar uit kwam ging meteen de wekker, dus dat lijkt wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mensen die een grafiek hebben waarin staat dat je langer als 2 uur in een diepe slaap bent geweest, hebben hem gewoon niet goed liggen. Bij mij werkt het ook niet als ik hem op de hoek van m'n matras lag, m'n matras is best hard, dus alleen als ik redelijk overdreven omdraai merkt ie het. Vannacht in een hoesje in m'n kussen gedaan, en toen had ik wel een mooie grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Muthas schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:02:
Mensen die een grafiek hebben waarin staat dat je langer als 2 uur in een diepe slaap bent geweest, hebben hem gewoon niet goed liggen. Bij mij werkt het ook niet als ik hem op de hoek van m'n matras lag, m'n matras is best hard, dus alleen als ik redelijk overdreven omdraai merkt ie het. Vannacht in een hoesje in m'n kussen gedaan, en toen had ik wel een mooie grafiek.
Die van mij ligt ook onder m'n kussen. Op de hoek registreert 'ie het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:03

iMars

Full time prutser

Oh wat een leuk en interessant topic! Ik heb hem gelijk gedownload en ga het vanavond uitproberen! Ben erg benieuwd naar mijn resultaten. :*)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hydra schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:03:
[...]

Die van mij ligt ook onder m'n kussen. Op de hoek registreert 'ie het ook niet.
Dat ligt heel erg aan het matras dat je hebt. Ik heb een redelijk zacht matras en ik stop m'n iPhone onder de hoeslaken op de hoek van het matras. Ik heb de calibratie gedaan (waarbij je steeds op je buik en rug moet gaan liggen) en elke keer was hij zelfs overgevoelig (hij piepte al als ik ook maar een klein beetje bewoog).

Ik heb de app twee nachten gebruikt. Alleen dat waren twee nachten dat ik laat naar bed ging (01.30 uur) en die nachten zijn niet echt representatief voor mijn normale slaapgedrag. Normaal ga ik meestal rond 23.00 - 23.30 uur slapen.

Ik merk overigens wel dat ik in het begin een normaal ritme heb (diep, middel, diep, middel etc), maar dat ik 's ochtends vanaf een uurtje of 07.00 vrij licht slaap. Dat klopt wel, want ik wordt eigenlijk altijd wel wakker 's ochtends. Daarna ben ik dan altijd voor m'n gevoel ook wakker (maar ondertussen slaap je nog wel een beetje half).

Ondanks de twee late nachten werd ik verrassend fit wakker! Ik had echt het gevoel dat de app werkte (misschien placebo-effect?). Maar met mijn normale slaappatroon van 23.00 tot 07.30 uur ben ik eigenlijk altijd fit. Dus in principe heb ik de app niet nodig, maar ik vind het wel geinig om je slaappatroon te zien.

offtopic:
Hoe posten jullie de screen van je iPhone hier? :$

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

LuPo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:28:
[...]

Dat ligt heel erg aan het matras dat je hebt. Ik heb een redelijk zacht matras en ik stop m'n iPhone onder de hoeslaken op de hoek van het matras. Ik heb de calibratie gedaan (waarbij je steeds op je buik en rug moet gaan liggen) en elke keer was hij zelfs overgevoelig (hij piepte al als ik ook maar een klein beetje bewoog).

Ik heb de app twee nachten gebruikt. Alleen dat waren twee nachten dat ik laat naar bed ging (01.30 uur) en die nachten zijn niet echt representatief voor mijn normale slaapgedrag. Normaal ga ik meestal rond 23.00 - 23.30 uur slapen.

Ik merk overigens wel dat ik in het begin een normaal ritme heb (diep, middel, diep, middel etc), maar dat ik 's ochtends vanaf een uurtje of 07.00 vrij licht slaap. Dat klopt wel, want ik wordt eigenlijk altijd wel wakker 's ochtends. Daarna ben ik dan altijd voor m'n gevoel ook wakker (maar ondertussen slaap je nog wel een beetje half).

Ondanks de twee late nachten werd ik verrassend fit wakker! Ik had echt het gevoel dat de app werkte (misschien placebo-effect?). Maar met mijn normale slaappatroon van 23.00 tot 07.30 uur ben ik eigenlijk altijd fit. Dus in principe heb ik de app niet nodig, maar ik vind het wel geinig om je slaappatroon te zien.

offtopic:
Hoe posten jullie de screen van je iPhone hier? :$
Home button + lock button (boven op je iPhone) maakt een screenschot.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 19:58
Kan het zijn dat de eerste 2 nachten je gewoon om op de ingestelde tijd wakker wordt (hij heeft 2-4 dagen nodig om te leren staat er ook)? Want ik lees hier wel dat mensen eerder wakker gemaakt worden maar ik weet niet hoe lang ze het al gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05

Nakebod

Nope.

Er is vast geen Windows Mobile en/of Android clone voor he? :+
Klinkt wel interessant namelijk, maar om er nu een iPhone voor aan te schaffen gaat mij iets te ver :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
6killer schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:48:
Kan het zijn dat de eerste 2 nachten je gewoon om op de ingestelde tijd wakker wordt (hij heeft 2-4 dagen nodig om te leren staat er ook)? Want ik lees hier wel dat mensen eerder wakker gemaakt worden maar ik weet niet hoe lang ze het al gebruiken.
Ik werd gelijk de eerste keer al 20 minuten eerder wakker gemaakt. De tweede keer idemdito.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com//ext/sleepgraph.jpg
Dit was dus mijn eerste nacht, hier heeft het programma gewoon duidelijk niet goed gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com//ext/sleepgraph2.jpg
Dit is de grafiek van mijn tweede nacht, toen ik hem in m'n kussen had gedaan. Nu werkte ie dus wel goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 18-09-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Muthas schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:03:
[afbeelding]
Dit was dus mijn eerste nacht, hier heeft het programma gewoon duidelijk niet goed gewerkt.
Het programma en de telefoon hebben waarschijnlijk prima gewerkt, maar jij lag gewoon te ver van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Muthas schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:02:
In mijn grafiek van afgelopen nacht ben ik 1x wakker geworden en heb 2x in hele diepe slaap gelegen. Lijkt mij ook niet helemaal te kloppen. Accu heeft het nu wel volgehouden. Vanacht poging 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13-09 14:38
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/9aab6d/sleepgraph.jpg

Mijne :) 1e nacht, eigenlijk 2e, de 1e nacht liep het programma blijkbaar vast rond een uur of 3?

ben trouwens niet gewekt door dat ding. Denk dat het geluid uitstond ofzo.

@hierboven, zag dat iemand hem onder de kussen plaatste, dat zou ik niet doen tijdens het laden, omdat het dan warm kan worden. (Kan, misschien kleine kans.. maar toch :) )

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 16-12-2009 11:46 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik gebruik 'm nu twee nachten.

Eerste nacht:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/akfu5x.jpg
Wekker ingesteld op 6:00 en werd om 5:32 gewekt.

Tweede nacht:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2b1f8l.png
Wekker ingesteld op 6:15 en werd om 5:59 gewekt.

Ik heb het idee dat hij iets te gevoelig m'n bewegingen registreert, want de periodes van diepe slaap zijn wel erg weinig/kort terwijl ik toch niet echt het idee heb dat ik zo licht slaap. :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Confusion schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:26:
[...]

Het programma en de telefoon hebben waarschijnlijk prima gewerkt, maar jij lag gewoon te ver van je telefoon?
Het programma raadt een bepaalde plek op je matras aan, dat werkt bij mij dus duidelijk niet. Waarschijnlijk dus omdat ik een redelijk hard matras heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb zelf last van pavor nocturnus, wat inhoud dat ik snacht's hele spannende dingen ga doen :P
Wat wel een bijzondere grafiek kan gaan opleveren, want tijdens mijn 'nog niet diepe slaap', kan ik spontaan uit bed springen en rondjes gaan sprinten.
Ik zal de app vannacht testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ZpAz schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:46:
@hierboven, zag dat iemand hem onder de kussen plaatste, dat zou ik niet doen tijdens het laden, omdat het dan warm kan worden. (Kan, misschien kleine kans.. maar toch :) )
Heb er op gelet, hij wordt nauwelijks warm. Natuurlijk zeggen ze dat omdat ze geen zin hebben in claims enzo, maar tijdens 't laden komt 'ie niet in de buurt van 'heet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ga het vannacht ook maar eens proberen. :)

Slaap alleen wel altijd met een vriendinnetje naast me, weet niet of dat nog veel uitmaakt voor de werking? Kan me voorstellen dat het de werking wel kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

MrAcid schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:08:
Ga het vannacht ook maar eens proberen. :)

Slaap alleen wel altijd met een vriendinnetje naast me, weet niet of dat nog veel uitmaakt voor de werking? Kan me voorstellen dat het de werking wel kan beïnvloeden.
Hangt ervan af wat je doet en wanneer je de applicatie start ;)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik wilde het er zelf al bijzetten om die opmerking te voorkomen. ;)

Maar even serieus, hoe goed werkt dit bij een tweepersoonsbed waar ook daadwerkelijk twee mensen in slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
MrAcid schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:34:
Ik wilde het er zelf al bijzetten om die opmerking te voorkomen. ;)

Maar even serieus, hoe goed werkt dit bij een tweepersoonsbed waar ook daadwerkelijk twee mensen in slapen?
Ligt aan je matras. Zelf heb ik er 2 en ik verwacht niet dat dat dinge last heeft van de ander. Moet 'em ook onder m'n kussen leggen anders registreert 'ie weinig.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste