Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Na wat verhalen te hebben gelezen over Sleep Cycle icm de iPod touch heb ik het er ook maar eens op gewaagd. Wi-fi uit, brightness minimaal en kijken hoe het werkt. Het resultaat: Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dg45eg.jpg

Het lijkt wel aardig te kloppen. Kan me nog wel een soort van herinneren halfwakker te zijn geweest, want ik dacht nog 'laat ik me omdraaien zodat hij weet dat ik "wakker" ben' :+ Had de wekker om 9:15 gezet, en hij maakte me dus om 8:55 wakker. Althans, dat probeerde hij, want ik ben er gewoon vol doorheen geslapen :') Het volume stond maximal en ik gebruikte morning mist als geluidje. Morgen maar even een andere proberen, want het werkt dus wel gewoon. iPod werd absoluut niet te heet en de batterij was ongeveer voor de helft leegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 113% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SC ook sinds een week, en hij doet het goed! De eerste ochtend heeft ie me gelijk een half uur eerder wakker gemaakt dan de bedoeling was, maar ik voelde top! Misschien zit dat tussen de oren maar dan nog...
Ook werd ik van de week ongeveer n half uur voor de wekker wakker, draaide me om en dacht: shit!! stil liggen anders gaat wekker... helaas, daar ging de wekker :p
Ook is het echt leuk om je activiteit in je slaap terug te kunnen zien... Vooral afgelopen nacht, aangezien ik zaterdag nacht ni geslapen heb dacht ik van zondag op maandag wel heel diep te slapen, maar het is mijn actiefste nacht geweest van deze week! :?

boeiende app! zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Tot nu toe ben ik niet zo te spreken over Sleep Cycle. Hij heeft me nu 4 keer gewekt, en 3 keer was ik erg moe toen ik wakker werd gemaakt. Ik ben tot nu meer te spreken over mijn wekkerradio met snooze functie die me gewoon om 7 uur wakker maakt, ipv 6:35 en midden in mijn slaap :/

Ik kijk het nog een paar dagen aan...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
beetje foute timing vanochtend:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2495/4205707252_bffa22d435_o.jpg

Wel gedroomd als een malle :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Slecht geslapen hier.. de 3 grafiekjes tot nu toe hadden wel 3 uur de allerlaagste 'deep sleep', die van vannacht duidelijk niet:

Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/sleepgraph.jpg

Voel me dan ook alsof het een lange dag gaat worden..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Erg leuk pogramma. Toevallig dacht ik er een aantal maanden terug aan om zo'n systeempje in een elektro hobbyprojectje te maken. Net als, ik meen, de commerciele SleepTracker wekker.

Overigens is het testen van de werking van zo'n programma lastiger dan het lijkt. Zelf word ik erg lastig wakker. Ik merk daarbij wel dat als ik mezelf de avond ervoor instel (programmeer) dat ik bijvoorbeeld 7 uur kan slapen en er om 8 uur uit _moet_ dat dat enorm helpt. Gewoon even een aantal keer "hardop" denken. Het bewustzijn van het gebruik van het programma kan hier natuurlijk veel invloed op hebben.

Jammer dat het programma er niet voor WinMo is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 22-12-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 114% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Is er ook een manier om het programma puur te laten meten? In de vakantie heb ik niet zo'n behoefte om aldoor een wekker te zetten, ook al berekent hij zelf de wakker wordt tijd kan het toch zijn dat je niet uitgeslapen hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Je kan ook de wekker veel later zetten dan je wakker wil worden.
Op deze manier word je niet gewekt door sleep cycle maar als je wakker ben druk je gewoon op de homeknop.
Volgens mij meet hij wel dan.

Ik vind het wel een interssant programma, ik heb nu 5 nachten gemeten met een gemiddelde slaapperiode van 8,5 uur. (komt ook door de vakantie)
ik heb al 3x gehad dat ik echt fit wakker werd door sleep cycle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 103% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Eergisteren maar kort geslapen, dus gisteren eens op tijd naar bed. Blijkbaar nogal onrustig geslapen. M'n grafiek is anders redelijk normaal.

sleepgraph3

Ik werd ook niet echt uitgerust wakker, ondanks de 9,5 uur in bed...

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij werkt het niet, ik krijg elke nacht dit soort grafiekjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a62sV9CIJhiE4gwAGbA64wTF/full.jpg

Als ik de placement test doe dan hoor ik bij elke beweging wel een piepje, dus de sensor werkt wel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ook, maar denk dat het komt doordat als ik alleen lig ik snel de andere kant op rol en hij de trillingen dan niet meer registreert? En als je met zijn tweeën ligt dan kan het niet werken lijkt mij.
Ik word wel bijna altijd twee keer in de nacht wakker en dat ziet hij dan weer wel, maar voor de rest alleen maar een coma streep ;).

[ Voor 25% gewijzigd door StephaN900 op 23-12-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Canaria schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:33:

[afbeelding]

Als ik de placement test doe dan hoor ik bij elke beweging wel een piepje, dus de sensor werkt wel.
Volgens mij werkt het programma dan best, ik heb ook zulke stretches in mijn grafiekjes, maar zodra ik wakker ben of onrustig dan registreert 'ie het wel degelijk!
nacht 1:nacht 2
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/1161/sleepgraphlv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9233/sleepgraphaz.jpg

nacht 3
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/8958/sleepgraphen.jpg

Het vreemde is, is dat ik me vandaag vermoeider voelde in de eerste 2 uur van de dag, terwijl die andere de dagen na korte slaap ik 'sochtends best fit was en in de middag pas erg moe.

Vanavond sowieso maar eens even goed bijslapen :P (dit is trouwens met een iPod Touch, 3rd gen, 32G)

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 23-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:33:

[afbeelding]

Of je slaapt alsin coma, of je rolt heel ver weg van de iphone en hij registreert je bewegingen niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb na een week dus nog steeds dit soort grafieken:

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/1mjY

De lijn komt bij mij nooit tot helemaal onderaan! :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

SleepCycle
20-21 dec21 - 22 dec22 - 23 dec

Sleep Cycles van de afgelopen paar dagen, vooral vannacht ben ik vaak wakker geweest. Ik had een paar glazen Port gehad en die zijn volgens mij niet zo goed gevallen.
Heb heel wazig gedroomd (over WoW, MW2, GoT, concerten, etc) :D Grappig dat je dat dan ook meteen terug kan zien.
Maandag nacht heb ik echt goed geslapen en toen Sleep Cycle me wekte was ik echt uitgerust. Dinsdag was ik gewoon nog in coma en was ik ook nog gaar toen ik opstond.

Ik zie nu ook heel duidelijk dat ik gewoon veel eerder moet gaan slapen. Zolang ik 8 uur + kan slapen ben ik goed uitgerust en gaat het ook allemaal wat beter 's ochtends :+

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik heb net bij sleepcycle een feature aangevraagd om op een betere manier je cycles ten toon te stellen.
Misschien een soort sleepcycle.com/seend, en maandelijkse overzicht oid...

Ik vraag me af hoe mn cycle eruit ziet in zomertijd. Of na een jetlag of vakantie?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Graag ontopic blijven. Het was maar een voorbeeld, waarbij het gaat om het idee, niet de link ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fastman schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:01:
wekker om 07u00
*drukt op off (de snooze knop maak jij mij niet wijs hoor )
iphone wekker om 07u05
*drukt op off
iphone wekker om 07u10
*drukt op off en denkt: ik kan tot 9u beginnen op m'n werk :+
en slaapt gewoon voort

en dan om 8u30 schiet ik automagisch wakker met 0,00% zin om op te staan, maar ik weet dat ik anders te laat kom. Eigenlijk hoef ik geen wekker, maar blijkbaar is 8u30 niet mijn ideale opsta-uur als ik m'n hoofd dan voel.
Dat ligt niet aan het absolute moment maar aan de periode tussen de momenten waarop je wakker bent. Anderhalf uur is zo'n beetje de slechtste keus daarvoor. Een half uur tot 40 minuten zal een stuk beter werken, probeer maar uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 24-12-2009 00:18 ]

Zoef

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:34 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Laatste twee graphjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4031/4208143913_9d3d15f022_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2588/4209987327_103fe9e664_o.jpg

Er is bij mij echt geen pijl op te trekken 8)7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

lredev schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:49:
[...]

Volgens mij werkt het programma dan best, ik heb ook zulke stretches in mijn grafiekjes, maar zodra ik wakker ben of onrustig dan registreert 'ie het wel degelijk!
Ik denk dat nu ook. Afgelopen nacht zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sAf14SvZBf29l3hzdGl13JtH/full.jpg

Dat eerste uur klopt, toen heb ik nog in bed gelezen, waarbij ik me verschillende keren heb omgedraaid. De andere kant van mijn bed lag vol met boeken en tijdschriften dus wegrollen van de iPhone kon niet. Blijkbaar slaap ik gewoon echt als Sneeuwwitje :P

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 100% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:34 ]

• SeenD
Als je hier http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/examples.html bij example 3 kijkt dan zie je ook een 'rare' grafiek met hobbeltjes op de nullijn(?)... dat betekent dat ie het niet kan detecteren.
Ofwel je iPhone ligt te ver weg...

Afbeeldingslocatie: http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/gfx/graphs/sleepgraph3.jpg
"This is how a graph will look like when the phone has trouble sensing your movements. If you see graphs like this make sure the placement test in sleep cycle works well. During the placement test the phone should make a sound every time you move in bed. You can also try placing the phone closer to your body."
Dus misschien de iPhone ter hoogte van je heupen leggen.
Of als je iPhone op het hoekje van matras ligt en je slaapt zelf in t midden, dan moet ie naast je hoofdkussen liggen, waar je het meeste op slaapt.

[ Voor 5% gewijzigd door SeenD op 24-12-2009 10:27 ]

Something something

• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50
Ik heb een Ipod touch en ik heb het toch eens geprobeerd :). Met de warmte viel het enorm mee en voor de rest geen problemen gehad ofzo, maar ik denk dat ik mijn ipod iets te dicht bij het kussen heb gelegd omdat ik een groot gedeelte wakker ben volgens de grafiek (misschien iets te gevoelig??). Ik post later wel ff die grafiek, maar ik ga het zeker gebruiken!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

devos50 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:47:
Ik heb een Ipod touch en ik heb het toch eens geprobeerd :). Met de warmte viel het enorm mee en voor de rest geen problemen gehad ofzo, maar ik denk dat ik mijn ipod iets te dicht bij het kussen heb gelegd omdat ik een groot gedeelte wakker ben volgens de grafiek (misschien iets te gevoelig??). Ik post later wel ff die grafiek, maar ik ga het zeker gebruiken!
Vannacht zelfde probleem hier. Ik ben van 2 uur tot 7 uur wakker geweest.
Ik denk dat mijn hand op de iPod heeft gelegen ofzo. Erg jammer.

Ook jammer is dat mijn matras zacht is, en dat de bewegingen van mijn vriendin ook worden geregistreerd :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hier het omgekeerde probleem: iPhone net naast m'n hoofdkussen, maar de hele nacht lang niets geregistreerd terwijl ik toch echt wel wakker ben geweest.
M'n vrouw lag er ook nog bij, en van haar dus ook geen bewegingen geregistreerd. Onze matras is vrij hard, misschien dat dat een invloed heeft? Bij de test maakte 'ie wel geluid maar enkel bij wat grotere bewegingen.
De iPhone ter hoogte van m'n heupen leggen vind ik echt geen optie, veel te veel kans dat je'm uit bed flikkert in je slaap of er op gaat liggen.
Blijkbaar is het nergens mogelijk om de gevoeligheid wat aan te passen of doet de app dat zelf voor een deel? Het was namelijk de eerste nacht met Sleep cycle.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels maak ik geen gebruik meer van het programma. Heb het 10 dagen geprobeerd en was leuk om te zien (al vond ik het meest interessante de slaaptijd :P) maar inmiddels een Philips Wakeup light met iPhone dock mogen ontvangen dus die heeft nu de eer mij wakker te maken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ik heb ook een wakeup light (geen Philips) maar die registreert natuurlijk je slaap niet. Ik gebruik Sleep Cycle niet als wekker (word toch wel gewekt door de kinderen).

De paar keren dat ik de lichtwekker gebruikte viel me het volgende op:
De ene keer word ik al wakker als het licht nog maar half aan is, de andere keer als hij al volop schijnt. Daar zit toch wel een kwartier of zo tussen. Waarschijnlijk hangt dat af van de diepte van de slaap.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinockio schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:53:
Ik heb ook een wakeup light (geen Philips) maar die registreert natuurlijk je slaap niet. Ik gebruik Sleep Cycle niet als wekker (word toch wel gewekt door de kinderen).
Klopt, maar het is het een of het ander. Registreren of de phone in de dock, waarbij ik dus voor de tweede mogelijkheid kies.
pinockio schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:53:
De paar keren dat ik de lichtwekker gebruikte viel me het volgende op:
De ene keer word ik al wakker als het licht nog maar half aan is, de andere keer als hij al volop schijnt. Daar zit toch wel een kwartier of zo tussen. Waarschijnlijk hangt dat af van de diepte van de slaap.
Ik denk het ook inderdaad, heb dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op zich werkt een wake-up-light hetzelfde als de SleepCycle, alleen subtieler door het gebruik van licht. Je hebt gewoon soms dat je licht slaapt er daardoor al wakker wordt van het zacht licht. Dan is het blijkbaar het beste om op te staan. Als je in je diepe slaap zit, maakt een wake-up-light je pas wakker als je daar weer uit bent.

Dat vind ik het fijne aan zo'n lamp (als je alleen het licht gebruikt), hij wekt je niet als je daar nog niet aan toe bent. Maar dan moet je dus wel ruim van tevoren dat ding aanzetten, anders ben je te laat op je werk. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SeenD schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:26:
Als je hier http://www.lexwarelabs.com/sleepcycle/examples.html bij example 3 kijkt dan zie je ook een 'rare' grafiek met hobbeltjes op de nullijn(?)... dat betekent dat ie het niet kan detecteren.
Ofwel je iPhone ligt te ver weg...

[afbeelding]
"This is how a graph will look like when the phone has trouble sensing your movements. If you see graphs like this make sure the placement test in sleep cycle works well. During the placement test the phone should make a sound every time you move in bed. You can also try placing the phone closer to your body."
Dus misschien de iPhone ter hoogte van je heupen leggen.
Of als je iPhone op het hoekje van matras ligt en je slaapt zelf in t midden, dan moet ie naast je hoofdkussen liggen, waar je het meeste op slaapt.
Ik lig zo ongeveer *op* mijn iPhone. Hij ligt ter hoogte van mijn schouders, naast m'n kussen. Ik heb een zachte boxspringmatras met een topmatras van traagschuim, misschien scheelt dat.

Maar het begint er een beetje op te lijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JyNjPHHsWYQsWv5iDojdf5CN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
hmm alweer niet meer geupdated, aangezien ik het ook ff een tijdje niet gebruikt heb... maar kom ontzettend lastig en moe m'n nest uit, dus ik zal hem vanavond voor de gein weer eens aanzetten, kijken of het dan weer verbetert :P (goede test hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Nou, ik heb de WakeMate zojuist besteld. Een paar jaar geleden al enorm gefascineerd geraakt door de Axbo, maar die €200,- vond ik echt te veel. Althans, zolang ik niet weet of het echt werkt. Als ik iedere morgen fris uit bed zou komen door zo'n wekker, zou ik er grif het dubbele voor over hebben. Tijdje geleden nog tot €135,- geboden op marktplaats op zo'n ding, maar toen heb ik me eigenlijk laten verleiden tot te hoog bieden. Gelukkig niet gekregen.
SleepCycle vond ik geen goede optie. Ik heb weinig zin om mijn iPhone op een hoekje van m'n hoogslaper te leggen.

De $50,- die zo'n wakemate kost vind ik nog wel een mooi bedrag om zeker eindelijk mijn nieuwsgierigheid eens te bevredigen en misschien wel veel vaker fris uit bed te komen. We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Phobophile schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:01:
Nou, ik heb de WakeMate zojuist besteld. Een paar jaar geleden al enorm gefascineerd geraakt door de Axbo, maar die €200,- vond ik echt te veel. Althans, zolang ik niet weet of het echt werkt. Als ik iedere morgen fris uit bed zou komen door zo'n wekker, zou ik er grif het dubbele voor over hebben. Tijdje geleden nog tot €135,- geboden op marktplaats op zo'n ding, maar toen heb ik me eigenlijk laten verleiden tot te hoog bieden. Gelukkig niet gekregen.
SleepCycle vond ik geen goede optie. Ik heb weinig zin om mijn iPhone op een hoekje van m'n hoogslaper te leggen.

De $50,- die zo'n wakemate kost vind ik nog wel een mooi bedrag om zeker eindelijk mijn nieuwsgierigheid eens te bevredigen en misschien wel veel vaker fris uit bed te komen. We zullen zien...
Ik verwacht een uitvoerige review ;-) Ben ook zeer benieuwd, sleepcyclen met de iPod touch ben ik mee gestopt, deel door de vakantie, waardoor ik de ipod veel minder gebruikte en te weinig consequent laadde, en deels omdat het toch beetje frustrerend is dat 'ie aanblijft etc en dus echt vers geladen mee naar bed moet. (iphone is onderweg, en ipod staat te koop ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Phobophile schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:01:
(...)
(...)
Kan gewoon tussen je matras en hoeslaken hoor, dan valt-ie er niet uit. Of ben je bang een keer met je slaperige kop je geliefde iPhone er vanaf te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien captain obvious maar ik merk wel dat het pas goed werkt bij echt genoeg slaap (8+). Ik haalde een tijd 6:40 en dan kan je met of zonder sleepcycle doen, maar echt lekker wakker word je er niet van :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MsG schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:46:
Misschien captain obvious maar ik merk wel dat het pas goed werkt bij echt genoeg slaap (8+). Ik haalde een tijd 6:40 en dan kan je met of zonder sleepcycle doen, maar echt lekker wakker word je er niet van :).
"Dankzij" Sleep Cycle ben ik er wel achtergekomen dat ik eigenlijk te weinig slaap. Gemiddeld 6u33m na 23 nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lol dat wist ik nog wel van mezelf gelukkig :). Ik zou het nu als bewijs kunnen gebruiken voor m'n ouders die denken dat ik altijd lang uitslaap, terwijl ik dan nog maar net 6 uur slaap heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tourniquet schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
[...]

"Dankzij" Sleep Cycle ben ik er wel achtergekomen dat ik eigenlijk te weinig slaap. Gemiddeld 6u33m na 23 nachten.
Ik 4u59m na 16 nachten, en dat is inclusief lezen (soms een paar minuten, soms een uur) :X
Moet er wel bij vertellen dat ik in het weekend en op mijn tweewekelijkse vrije dag de app nooit gebruik, terwijl ik dan 12 uur slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

iMars

Full time prutser

Tourniquet schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Als je elke dag met een wekker slaapt, kan je daar inderdaad makkelijk achter komen. Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat je hem niet aan kan zetten, en zelf bepalen wanneer ie stopt met registreren. In de weekeinden slaap ik meestal uit tot een uurtje of 10. Soms langer, maar dan zet ik de wekker om 10. Want stel dat ik de wekker op 12u zet, en vervolgens ben ik rond 11u klaar wakker, kan ik hem niet uitzetten, zonder dat de registratie vervalt.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja inderdaad dat mis ik ook, gewoon alleen een logmode. Dat je hem aanzet en zelf weer stopzet als je wakker bent geworden, puur voor de registratie. In het weekend zet ik hem maar niet omdat ik anders soms alsnog gewekt wordt. En als je juist veel eerder wakker bent is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik begin me een beetje te storen aan een aantal dingen inmiddels en denk dat ik maar weer terug ga naar de gewone wekker:

- Ik kan het vibreren niet uitzetten bij het alarm. (hierdoor kan ik niet het relaxte muziekje door laten spelen, want het vibreren is rete-irritant naast je hoofd)

- Ik kan niet snoozen (hierdoor verslaap ik me minimaal 1x in de week, want ik zet hem uit en val direct weer in slaap)

Verder zou inderdaad een log-only modus fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Ik vind het trillen ook irritant.

Eerst dat heerlijk rustgevende muziekje maar dan ineens trrr trrr trrr.....
Niet echt fijn zo naast je hoofd.

Ik blijf het wel gebruiken want ik vind vooral de average time interessant. (sta nu op 8:38) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het hele idee is juist dat je volgens dat ding juist op het goede tijdstip wakker bent en er meteen fris en fruitig uit gaat (hier nog nooit gemerkt though :P), dus niet weer indommelt. Zodra ik weer besluit even 10 minuten te gaan liggen zet ik hem even opnieuw.

Average time: 5h 36m ;(

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 07-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bosmonster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:31:
- Ik kan niet snoozen (hierdoor verslaap ik me minimaal 1x in de week, want ik zet hem uit en val direct weer in slaap)
Daarvoor heb ik ook een Nokia naast mijn bed liggen, waarvan de wekker ongeveer tien minuten later afgaat en die wel kan snoozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
Gister en vannacht voor het eerst geprobeerd met sleep cycle, wat resulteerde in de volgende graphs:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34pyhc6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9qh1s4.jpg

Gister lekkerder wakker geworden als vandaag, allejezus zeg.. maar dat blijkt ook wel in de grafiek dat ik nog een een diepe slaap was... ook een paar keer wakker geweest van de kou vannacht! (-8 hier in Twente)

Maar de 2 calibratiedagen zijn voorbij nu, hopelijk wekt ie me morgen beter! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Soms werkt kan het ook gewoon niet werken, hij wekt je namelijk minimaal een X tijd van tevoren, weet het zo even niet uit mijn hoofd maar bijvoorbeeld een half uur. Als mensen dus zelf te weinig slaap nemen dat je onmogelijk al echt halfwakker kan zijn op zo'n tijdstip word je nooit echt lekker wakker als wanneer je genoeg slaap neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05

Sebazzz

3dp

De volgende resultaten met Smart Alarm Clock op de Android (Motorola Milestone, Android 2.0). De telefoon ligt onder mijn hoofdkussen in de kussensloop. Ik denk dat de resultaten wel kloppen, maar ik weet niet of ik erg vaak uit bed ben geweest (de pieken).
Smart Alarm Clock
Zelfs al is het placebo, ik word denk ik wel lekkerder wakker. Daar doen we het voor toch :)
Het is bij de Milestone overigens niet nodig om hem aan de lader te hangen, je kan meerdere nachten met een accu doen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
Huh?
Trilt ie bij jullie dan?
Mn sleepcycle alarm trilt niet.

Ik moet uiterlijk om 0730 uit bed, de sleepcycle staat op 07:25, en wekt me meestal rond 7:15.
En om 0730 gaat het gewone alarm van mn iPhone. Voor t geval de app crashed of ik m uit doe in mn slaap.
De gewone heeft wel trillen.

Mn gemiddelde slaap is trouwen 7:26 gemeten over 20 dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door SeenD op 07-01-2010 16:32 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39
Meh... M'n dochter maakt me steeds om 0500 wakker, terwijl SC in het half uur voor 0525 af hoort te gaan. Mag ik opspringen, gauw terugrennen om SC stil te zetten zodat vrouwlief kan blijven slapen en kom ik dus gegarandeerd "te vroeg" m'n nest uit. Oh well..

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

SeenD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:32:
Huh?
Trilt ie bij jullie dan?

Ik moet uiterlijk om 0730 uit bed, de sleepcycle staat op 07:25, en wekt me meestal rond 7:15.
En om 0730 gaat het gewone alarm van mn iPhone. Voor t geval de app crashed of ik m uit doe in mn slaap.
De gewone heeft wel trillen.

Mn gemiddelde slaap is trouwen 7:26 gemeten over 20 dagen.
Welke versie heb je? Hier trilt ie ook hoor. Moet het nog storend gaan vinden, meestal ben ik er wel snel bij en ga ik er dan ook bijna uit. Of slaap nog even door en zet hem opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Ik begin me een beetje te storen aan een aantal dingen inmiddels en denk dat ik maar weer terug ga naar de gewone wekker:

- Ik kan het vibreren niet uitzetten bij het alarm. (hierdoor kan ik niet het relaxte muziekje door laten spelen, want het vibreren is rete-irritant naast je hoofd)

Verder zou inderdaad een log-only modus fijn zijn.
Geef het door aan de ontwikkelaar zou ik zeggen! Ik begin nu zelf ook behoefte aan beide opties die jij mist te krijgen. Als we nou met zijn alle dit als feature request indienen komt het er misschien in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36

[...]

[...]
De opzet van de app is juist dat je wakker wordt op het meest optimale moment en dus dat je makkelijker "direct" opstaat. Het lijkt me dan juist niet de bedoeling dat je nog lekker even gaat snoozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Croccifixio schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:47:
[...]

De opzet van de app is juist dat je wakker wordt op het meest optimale moment en dus dat je makkelijker "direct" opstaat. Het lijkt me dan juist niet de bedoeling dat je nog lekker even gaat snoozen.
Nee, maar soms heb je toch van die momenten dat je niet goed geslapen hebt, dan is het toch fijn dat je kan snoozen. Maar inderdaad is het niet de bedoeling om elke dag te gaan snoozen, dan heb je absoluut niks aan deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
Hmm vannacht me eerste test gedaan. Het opstaan ging niet zo optimaal :P ben nog 45 minuten in me bed blijven liggen/slapen :S. Meestal als ik nu in de ochtend een wekker hoor springen me ogen zo wakker en zet ik me telefoon direct af (heb sinds kort de iphone en sinds ik de iphone als wekker gebruik blijf ik "snoozen".

Jammer genoeg kan ik niet me iphone ergens anders leggen zodat ik moet opstaan om hem uit te zetten, dit maakt me meestal wel wakker :P agja wel leuk tooltje en zal hem de komende dagen eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

kom er nu pas achter dat er een heel topic is over Sleep Cycle... doh! Lekker uitgeslapen ;)

Relaxte app en ook ik heb nog wel wat feature requests die hierboven genoemd zijn. Verder vind ik dat de app cheat als ik iets eerder wakker ben (binnen het half uur van de marge) en ik me opricht. Dan gaat meneer ook in een keer af ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Remcov250 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:59:
Jammer genoeg kan ik niet me iphone ergens anders leggen zodat ik moet opstaan om hem uit te zetten, dit maakt me meestal wel wakker :P agja wel leuk tooltje en zal hem de komende dagen eens testen
De taalnazi's vinden het vast niet fe dat je voor de ge alles dat endigt (of klinkt) als e vervangt met een e. Het doet me in elk geval pe aan me ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik ben het nog niet langsgekomen: waarom zou de iPhone precies aan de lader moeten? Ik doe het al een maand zonder lader in Flight Mode en werkt prima. In de hele nacht gaat er nog geen 20% van de batterij af.

Dat je de vibratie niet uit kan zetten is inderdaad jammer.

Overigens ben ik erg blij met de app, niet omdat ik superwakker ben 's ochtends, maar omdat de grafiek echt klopt en ik vaak merk dat hij me inderdaad wakker maakt als ik half-slaap.

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SeenD schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:32:
Huh?
Trilt ie bij jullie dan?
Ja, maar hij trilt niet meteen. Eerst speelt 'ie een keer het muziekje af zonder te trillen (en wat zachter). De volgende keer doet 'ie het harder en met trillen. Mischien word jij al meteen bij de eerste keer wakker?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:12:
[...]

De taalnazi's vinden het vast niet fe dat je voor de ge alles dat endigt (of klinkt) als e vervangt met een e. Het doet me in elk geval pe aan me ogen.
Nou ben ik geen taalnazi maar ik vind het ontzettend dom overkomen. Me iphone, me auto, me dit, me dat. Ik ben blij dat je het opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@Cyber en de rest,
ja klopt, ik liet m vandaag aan staan, en toen begon ie korte pulsjes te trillen na een seconde of 15.
Ik denk dat ik m altijd op tijd uit had.
Stom, my bad...

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Ik heb nog steeds het probleem met Sleep Cycle dat grote bewegingen (bij het slapengaan en net voor het wakker worden) wel geregistreerd worden, maar gedurende de nacht ben ik volgens de app continue in deep sleep, wat onmogelijk is. Een hercalibratie lost het probleem helaas niet op. Nog iemand die dit probleem heeft (en eventueel opgelost)?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Stormbringer schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:51:
Ik ben het nog niet langsgekomen: waarom zou de iPhone precies aan de lader moeten? Ik doe het al een maand zonder lader in Flight Mode en werkt prima. In de hele nacht gaat er nog geen 20% van de batterij af.
Vreemd, die van mij is regelmatig dood (en maakt me dus NIET wakker) als ik'm niet aan de lader hang en nog 60% over heb aan het begin van de nacht. Vreemde zaak. Misschien vreet ie stroom omdat ik veel beweeg in m'n slaap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jazzper schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:11:
kom er nu pas achter dat er een heel topic is over Sleep Cycle... doh! Lekker uitgeslapen ;)

Relaxte app en ook ik heb nog wel wat feature requests die hierboven genoemd zijn. Verder vind ik dat de app cheat als ik iets eerder wakker ben (binnen het half uur van de marge) en ik me opricht. Dan gaat meneer ook in een keer af ;)
Ik merkte het vandaag ook idd. Ik checkte hoever ik nog mocht slapen en draaide de iPhone. En zag dat ik nog 15 minuten mocht. Prompt gaat ie af :). Opzich wel logisch want op dat moment ben je wakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Mijn biologische klok zegt dat ik om kwart voor 7 altijd wakker moet worden :P En dat terwijl mijn wekker om 7 uur gaat. Prompt ga ik dan nog even dummelen en wordt ik om 7 uur brak wakker. :(

Vannacht weer een hele brakke nacht gehad, volgens mij heb ik elk uur meegemaakt. Ik heb net de app aangeschaft, voor die 79 cent kan ik geen buil vallen. eens kijken of dit echt werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 11-01-2010 09:55 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Darkstar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:23:
Ik heb nog steeds het probleem met Sleep Cycle dat grote bewegingen (bij het slapengaan en net voor het wakker worden) wel geregistreerd worden, maar gedurende de nacht ben ik volgens de app continue in deep sleep, wat onmogelijk is. Een hercalibratie lost het probleem helaas niet op. Nog iemand die dit probleem heeft (en eventueel opgelost)?
Ja ik herken dat, zie ook de screenshots die ik heb geplaatst. Ik neem nu maar gewoon aan dat ik echt bewegingloos slaap, want af en toe zie ik wel pieken en niet alleen net voor het wakker worden, dus mijn bewegingen worden wel geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Canaria schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:55:
[...]

Ja ik herken dat, zie ook de screenshots die ik heb geplaatst. Ik neem nu maar gewoon aan dat ik echt bewegingloos slaap, want af en toe zie ik wel pieken en niet alleen net voor het wakker worden, dus mijn bewegingen worden wel geregistreerd.
Misschien hebben jullie een wat te hard matras, waardoor alleen ruwe bewegingen geregistreerd worden. Registreert de app alle bewegingen wel goed in testmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik heb gister de app ook maar eens gekocht nadat ik dit topic gevonden had. Korte toelichting, ik kamp al ruim 10 jaar met slaapproblemen, het moeilijk in slaap komen, en het niet wakker kunnen worden, resulterend in uiteindelijk verslapen en zeer brak de dag beginnen.

Nou heb ik 4 wekkers + m'n vriendin + m'n kat thuis en nog presteer ik het weleens om gewoonweg NIET wakker te kunnen worden,

zie onderstaande grafiek, ik ben rond 01:30 in slaap gevallen, dat zie je ook aan de grafiek. daarna heb ik bijna alleen in droomfase en/of wakker gelegen, kan mij hier alleen niets van herinneren, voor mijn gevoel heb ik ook van 01:30 tot 6:35 geslapen, kan mij ook geen dromen herinneren. (niet dat ik lekker heb geslapen, werd BRAK wakker)

rond 6:00 werd mijn vriendin wakker, ik kan mij iets herinneren dat mijn wekker om 6:35 ging, maar die heb ik uitgedrukt, uiteindelijk 07:05 uit bed gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kaizoku.nl/sleep/slaap1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door roodbwoy op 12-01-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tommzz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:19:
[...]
Misschien hebben jullie een wat te hard matras, waardoor alleen ruwe bewegingen geregistreerd worden. Registreert de app alle bewegingen wel goed in testmodus?
Ik heb juist een erg zachte matras, maar bewegingen worden wel geregistreerd in testmodus.

Afgelopen nacht zag m'n grafiek er weer iets normaler uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GX1zHivpYwm9SgjRr94LsV7O/full.jpg

Ruim 7 uur geslapen, maar ik werd alsnog enorm moe en niet uitgeslapen wakker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

@roodbwoy: niet dat het mijn zaken zijn, maar iets vroeger gaan slapen kan wel helpen natuurlijk ;)
Wat je doet kort voor je gaat slapen kan ook erg bepalend zijn of je goed in slaap kan vallen of niet. Alcohol voor het slapengaan, gamen net voor je naar bed gaat, etc. kunnen allemaal invloed hebben.

@canaria: mijn grafiek zag er vanacht ook iets beter uit, maar het kan nog altijd beter. Onze matras is vrij hard, en de test reageert ook niet zo gevoelig zoals dat zou moeten (die indurk heb ik toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Darkstar schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:48:
@roodbwoy: niet dat het mijn zaken zijn, maar iets vroeger gaan slapen kan wel helpen natuurlijk ;)
Wat je doet kort voor je gaat slapen kan ook erg bepalend zijn of je goed in slaap kan vallen of niet. Alcohol voor het slapengaan, gamen net voor je naar bed gaat, etc. kunnen allemaal invloed hebben.
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in, en ik moet ook zeggen dat die potjes Modern Warfare 2 die ik speelde voordat ik naar bed ging aardig spannend waren. Ik ben wel van mening dat min. 6 uur slaap voor een jong iemand (25 in mijn geval) voldoende moet zijn. Normaliter zit ik hier altijd ruim boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
pff, eerste nachtje dat ik deze software probeer, en natuurlijk praktisch geen oog dichtgedaan. Ik hoef niet te zeggen dat ik nou brak ben.

Afbeeldingslocatie: http://stuff.diender.eu/geenslaap.jpg

iets voor 1en ben ik nog even mijn bed uit geweest om beneden op de bank te zitten. Na half 5 inderdaad even geslapen en gedroomd. (dat dromen zie ik dan niet goed terug in de grafiek).

Misschien moet ik de calibratie even resetten, vannacht was (gelukkig) niet echt representatief voor een gemiddelde nacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 12-01-2010 13:15 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
ronaldlokers schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:33:
[...]

Geef het door aan de ontwikkelaar zou ik zeggen! Ik begin nu zelf ook behoefte aan beide opties die jij mist te krijgen. Als we nou met zijn alle dit als feature request indienen komt het er misschien in!
Ik heb als reactie gekregen dat beide opties in de toekomst erin komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
lol je hebt bijna niet geslapen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Sinds afgelopen week ben ik ook de software gaan gebruiken en ik weet niet of het het placebo effect betreft, maar ik heb wel het idee dat ik "beter" wakker word (ofzo). Ik heb dan nog wel op de dag dat ik vaak moe denk te zijn, zeker 's avonds, terwijl ik gewoon tussen de 6 en 8 uur slaap. Nouja, sowieso vind ik de deuntjes waarmee je wakkergemaakt wordt beter klinken dan die iphone wekkers, dus ik blijf het alleen daarom al wel gebruiken :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Ik heb niet echt gevoel dat deze app mij wakker maakt. heb al 2x gehad dat de app me helemaal neit wakker maakte (kan ook zijn dat ik hem heb uitgezet hehe)

maar als ik m'n wekker om 7:00 zet, wordt ik meestal om 7:00 gewekt jammergenoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Bij mij, op de iPod Touch werkt het echt ge-wel-dig ;)
Ik word er echt merkbaarder wakker van. Op de iPod Touch heb je ook geen last van de "vibreer-bug", aangezien de iPod Touch niet kán vibreren.

In de omschrijving wordt vermeld dat de iPod Touch niet word ondersteund, maar het werkt echt geweldig. Weet iemand waarom ze dat erin gezet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Deze is er ook voor Android, als deze applicatie. Helaas hebben de HTC Hero en nog twee of drie andere modellen sinds de laatste firmware een bug waardoor de G-sensor niet werkt als het scherm uit staat, hopelijk wordt dit gefixt bij de aankomende update naar Android Eclair. Ik wil dit topic niet kapen ofzo, maar las verschillende reacties van mensen die wachtten tot het uitkwam voor het Android-platform, daarom even deze melding.

[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-01-2010 00:43 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

roodbwoy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:09:
[...]

Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in, en ik moet ook zeggen dat die potjes Modern Warfare 2 die ik speelde voordat ik naar bed ging aardig spannend waren. Ik ben wel van mening dat min. 6 uur slaap voor een jong iemand (25 in mijn geval) voldoende moet zijn. Normaliter zit ik hier altijd ruim boven.
Ik zit op dezelfde lijn qua de average time, maar ik vind het niet echt gezond en de app helpt hier dan ook nog niet. Pas als ik langer slaap gaat het pas werken bij mij. Maar zoals vandaag wil ik best dat hij gelogt wordt qua slaap, maar ik heb geen zin om hem als wekker op een bepaalde tijd te zetten. Ik wil gewoon vanzelf wakker worden. Want die awakefunctie is gekoppeld aan het alarm uur. Als jij hem om 10 uur zet, maar om 6 uur ben je volgens dat ding al wakker-achtig dan gaat hij nog niet af, maar pas vanaf half 10 doet hij dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Let wel op dat Sleep Cycle een nacht alleen meetelt voor het gemiddelde als je het alarm af laat gaan. Als je dus eerder wakker bent en het programma uit zet, wordt de tijd niet meegerekend.

Ik heb het programma zo'n 10 nachten gebruikt, maar pas twee keer ben ik blijven liggen tot de wekker afging (kleine kinderen! 8)7 ). Zit nu op een gemiddelde van 5 uur (twee nachten). Behoorlijk bedroevend dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kom er achter dat geloof ik een mini wekker ook wordt gebruikt voor de gemiddelde slaapnachten 8)7 . Als ik er om 8 uur uit wil en hem om half 8 zet en ik dan om 20 over 7 al wakker ben zet ik hem even opnieuw, omdat er geen snooze in zit. Ik krijg dan geen grafiek, maar mn gemiddelde is nu 4 uur, dus dat moet haast wel daarvan komen. Beetje jammer eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:25
Torrentus schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:27:
Bij mij, op de iPod Touch werkt het echt ge-wel-dig ;)
Ik word er echt merkbaarder wakker van. Op de iPod Touch heb je ook geen last van de "vibreer-bug", aangezien de iPod Touch niet kán vibreren.

In de omschrijving wordt vermeld dat de iPod Touch niet word ondersteund, maar het werkt echt geweldig. Weet iemand waarom ze dat erin gezet hebben?
Het werkt wel, maar is streng af te raden ;) ...Ben van plan om een iPod Touch aan te schaffen (niet voor SleepCycle :P , maar ach wil het ook wel eens proberen.) Dit staat op de website van SleepCycle:
Do you support the iPod Touch?
No, we do not. This is because of limitations Apple has put on us developers. It is not possible for us to shut down the screen and keep the accelerometer running on the iPod Touch. With the screen being on all night the device can become warm. This is the only problem with Sleep Cycle on the iPod Touch and because of this we do not recommend using Sleep Cycle on the iPod Touch.

We will support the iPod Touch as soon as Apple gives us the possibility to shut off the screen without shutting down the accelerometer. Feel free to contact apple about this and maybe they will fix this problem in a future firmware version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Redelijk normale nacht denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gzKUI4ivESfeGXZcGIy4D6V0/full.jpg

En nu weet ik helemaal zeker dat ik gewoon doodstil lig als ik diep slaap en dat het dus niet aan de gevoeligheid van de sensor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Hallo,

Heb sinds zojuist ook even deze app gekocht. Omdat ik hem komende nacht al wil gebruiken heb ik toch een vraag (heb nu geen tijd meer om alles erover door te lezen, dus sorry als het al ergens staat). Binnen welke periode maakt deze app je wakker, dus hoeveel minuten maximaal 'overtime' en hoeveel minuten maximaal eerder dan de geplande tijd?

Groeten René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Overtime geloof ik gelukkig niet. Undertime een half uur meen ik. Dus als je gewoon te weinig slaap reserveert word je alsnog niet lekker wakker, omdat hij je wel móet wakker maken. Als je genoeg slaap neemt heeft de app wel meerwaarde, anders niet echt, behalve dan het grafiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

_eXistenZ_ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:40:
Deze is er ook voor Android, als deze applicatie. Helaas hebben de HTC Hero en nog twee of drie andere modellen sinds de laatste firmware een bug waardoor de G-sensor niet werkt als het scherm uit staat, hopelijk wordt dit gefixt bij de aankomende update naar Android Eclair. Ik wil dit topic niet kapen ofzo, maar las verschillende reacties van mensen die wachtten tot het uitkwam voor het Android-platform, daarom even deze melding.
Ha gebruik deze android app inderdaad ook al een tijd op mijn Milestone. Eerst een week of 3 gebruikt en toen een week of 3 niet> Sinds de laatste update leg ik mijn Milestone weer elke nacht onder mijn kussen, omdat ik doro deze app eigenlijk veel fijner wakker wordt dan met de normale wekker. Voor mij lijkt het dus te werken. Ik zal binnen kort eens wat screenshots posten.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
MsG schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:15:
Overtime geloof ik gelukkig niet. Undertime een half uur meen ik. Dus als je gewoon te weinig slaap reserveert word je alsnog niet lekker wakker, omdat hij je wel móet wakker maken. Als je genoeg slaap neemt heeft de app wel meerwaarde, anders niet echt, behalve dan het grafiekje.
Nou als je weinig slaapt heeft de app wel meerwaarde. Je krijgt namelijk door de grafiekjes en het gemiddelde best een idee hoe bedroevend het is gesteld :P ik krijg het idee dat dit wel effect heeft..

De 2 weken dat ik dit programma op mijn Touch draaide sliep ik gem. 4u, nu ik echter al weer een paar dagen het progje op mijn iPhone heb (jeeej :) ) zit ik op een gemiddelde van 6u... dat gaat de goede kant op.

Wel zou ik graag zien dat het progje inderdaad ook registreert naar een grafiekje als je inderdaad te vroeg opstaat. Draaien als achtergrond proces zou ook welkom zijn en wellicht exportable data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Laatst online: 09:00
De laatste paar dagen dat ik Sleep Cycle gebruik, lijkt het alsof die helemaal niks opslaat en alleen maar het alarm af laat gaan. Grafiekjes worden niet meer opgeslagen (de laatste is van dinsdag) en ook de gemiddelde slaaptijd en het aantal dagen veranderd niet.
Het is ineens gebeurd van de ene op de andere dag. Ik heb voor de rest niks veranderd of zo.
Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

lamaar :P eerst lezen voordat je post

[ Voor 80% gewijzigd door lex op 31-01-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Ik krijg helemaal nooit grafieken te zien :?
Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 11:15
Animal schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:08:
Oude versie? In 1.0 zat die optie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Laatst online: 09:00
Animal schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:08:
Maar er staat wel onderin de gemiddelde slaaptijd of dat ook niet?
Want als je Sleep Cycle uitzet voordat het alarm is afgegaan verschijnt er geen grafiekje, maar wordt de gemiddelde slaaptijd wel geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Ik ben maar gestopt met Sleepcylcle aangezien mijn iPhone serieus gloeiend heet wordt onder mijn kussen. (ik laad hem s'nachts op)

De telefoon, met name de metalen achterkant, is s'ochtends echt bijna te heet om vast te pakken 8)7

Meer mensen die dit ook hebben? (telefoon op de rand van het matras leggen resulteerd in wakker worden met een telefoon op de grond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Onder je kussen lijkt me ook niet zo'n goed idee. Kun je 'm niet gewoon onder je hoeslaken leggen? Gaat bij mij perfect en blijft goed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

G-PHREAK schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:00:
Ik ben maar gestopt met Sleepcylcle aangezien mijn iPhone serieus gloeiend heet wordt onder mijn kussen. (ik laad hem s'nachts op)

De telefoon, met name de metalen achterkant, is s'ochtends echt bijna te heet om vast te pakken 8)7

Meer mensen die dit ook hebben? (telefoon op de rand van het matras leggen resulteerd in wakker worden met een telefoon op de grond)
Iedere keer als je het alarm aanzet moet je een waarschuwingsvenstertje door waar letterlijk staat dat je hem niet onder je kussen moet leggen. De resultaten worden er slechter op en je iPhone krijgt het te warm, waarom je het dan toch doet is me een raadsel.

Probeer zoals mijn voorganger al tipte eens je iPhone onder je hoeslaken te leggen. Dat moet voorkomen dat de boel gaat schuiven, zonder dat je je iPhone als kookplaat laat fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Patriot schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:09:
[...]

De resultaten worden er slechter op en je iPhone krijgt het te warm, waarom je het dan toch doet is me een raadsel.
mja.. niet lezen waarschijnlijk :P
vannacht eens onder het hoeslaken proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

G-PHREAK schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:16:
[...]

mja.. niet lezen waarschijnlijk :P
vannacht eens onder het hoeslaken proberen..
Zeker doen, want het is een heerlijk tooltje (placebo of niet) om mee wakker te worden. Ik kan niet zeggen dat ik minder moe wakker wordt, want daar slaap ik geregeld te weinig voor, maar ik kan wel zeggen dat ik 's ochtends geen hartverzakking meer krijg van een loeiende wekker.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste