Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 07:50
Na dit topic een beetje (oppervlakkig) gelezen te hebben, heb ik gisterenavond besloten ook sleepcycle eens te proberen op mijn Ipod Touch, 2e gen. ( wat overigens perfect werkte, ondanks dat de touch officieel niet ondersteund wordt? )

Deze grafiek kwam eruit ( geen idee of dit normaal slaapgedrag is :p)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34776zd.png

ik ging slapen om 0.11 wilde gewekt worden om 11.25. ( Went to bed / woke up: 00:11 / 11:24 )

Als ik het goed begrepen heb, maakt sleepcycle je op het "beste moment"wakker ( in een gebied van 30 minuten voor de gewenste wektijd, toch? )
Alleen vraag ik me af wanneer deze "berekening"ingaat? ( ik meen gelezen te hebben nadat sleepcycle 2 nachten geregistreerd heeft). De 1e nacht/vanacht ging de wekker van sleepcycle gewoon op de door mijn ingevoerde wektijd. Iemand dit dit kan verifiëren ?

anyway, het lijkt me een interessant programmatje om mijn slaap te registeren, zal hem deze week dan ook gebruiken als k ga slapen.

[edit] plaatje direct zichtbaar gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door fender89 op 02-02-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17
Lijkt me leuk om een keer te proberen, maar heb geen iPhone/Ipod Touch. Heb nu wel HappyWakeUp gedownload voor op mijn nokia, maar blijkbaar hebben ze de 7 dagen trial er uit gesloopt. Nu kun je hem alleen gratis uitproberen door het alarm maximaal 30 minuten later te zetten, wat dus betekent dat je maximaal 30 minuten kan slapen. Wat daar de functie van is snap ik niet, ik heb zelf minstens 30 minuten nodig om in slaap te vallen (dat in slaap vallen is nog een verhaal op zich bij mij, ben er verschrikkelijk slecht in :X )

Erg jammer, want ik ga niet betalen voor iets waarvan ik niet weet of het wel werkt. En ik ben ook niet van plan om een Ipod of een iPhone te kopen voor zulke apps, hoe leuk/nuttig ze ook zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fender89 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Na dit topic een beetje (oppervlakkig) gelezen te hebben, heb ik gisterenavond besloten ook sleepcycle eens te proberen op mijn Ipod Touch, 2e gen. ( wat overigens perfect werkte, ondanks dat de touch officieel niet ondersteund wordt? )

Deze grafiek kwam eruit ( geen pop-up, directe link) ( geen idee of dit normaal slaapgedrag is :p)

http://img197.imageshack.us/img197/8866/sleepnight1.jpg

ik ging slapen om 0.11 wilde gewekt worden om 11.25. ( Went to bed / woke up: 00:11 / 11:24 )

Als ik het goed begrepen heb, maakt sleepcycle je op het "beste moment"wakker ( in een gebied van 30 minuten voor de gewenste wektijd, toch? )
Alleen vraag ik me af wanneer deze "berekening"ingaat? ( ik meen gelezen te hebben nadat sleepcycle 2 nachten geregistreerd heeft). De 1e nacht/vanacht ging de wekker van sleepcycle gewoon op de door mijn ingevoerde wektijd. Iemand dit dit kan verifiëren ?

anyway, het lijkt me een interessant programmatje om mijn slaap te registeren, zal hem deze week dan ook gebruiken als k ga slapen.
Wow, 11 slapen is wel echt heeeel erg lang... :o

back ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@ stef,

vind je ? hehe ;-) nja k heb wel 7,15, 9.00 en 10.20 gezien ( ff met een lui oog) dus echt vaste slaap was t ook weer niet;-)

ik ga zo weer slapen, morgen 10.15 op, Ben benieuwd of sleepcycle me eerder wakker maakt? ( ... of gaat die functie pas in na 2 nachten registratie? zie mijn vraag in mn eerdere bericht)

offtopic: kwam er vandaag pas achter dat ik een screenshot van de ipod kan maken, door de on/off knop en menu toets tegelijk in te drukken .. en ik heb de touch al meer als een jaar ....-_-

anway, back on topic indeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Fender, heb je hem niet toevallig halverwege de nacht naast je bed gegooid? Anders moeten we concluderen dat je van zes tot elf hersendood bent geweest, en dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@ Patriot,

nee, zeker weten van niet;) hij lag vrij strak onder t matrasovertrek, en hij lag nog precies zo als toen ik ging slapen.

Wellicht weinig tot niet bewogen? ( als ik het goed begrepen heb, is de grafiek afhankelijk van je beweging in bed?)

anyway, ik ga nú slapen, dus morgen post ik wel weer mn grafiekje. ( ben eens benieuwd wat er op het einde v,d week uitkomt, al kan k t alleen nog dinsdag,woensdag en zondag doen)

[ Voor 26% gewijzigd door fender89 op 02-02-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je zult dan wel weinig hebben bewogen inderdaad, wat wel gek is voor iemand die licht genoeg slaapt om tijden op de klok te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Gusev schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Het werkt wel, maar is streng af te raden ;) ...Ben van plan om een iPod Touch aan te schaffen (niet voor SleepCycle :P , maar ach wil het ook wel eens proberen.) Dit staat op de website van SleepCycle:

[...]
UHm mijn scherm gaat gewoon uit en ik heb wel een ipod touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Drazzic schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:46:
[...]

UHm mijn scherm gaat gewoon uit en ik heb wel een ipod touch
Echt uit, of wordt het gewoon donker, omdat sleepcylce een donkere achtergond heeft? Bij mijn touch ging hij niet uit.

Een optie is trouwens JB + backgrounder. Ook voor iPhoners die het wel relaxed vinden nog even te kunnen reageren op een smsje of telefoontje aan te kunnen nemen na dat je je sleepcycle in hebt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Vannacht ( nacht 2 ) een heel andere grafiek, wat ik ook verwachte omdat:

- Ik gewerkt heb, dus was sowieso wat moe,
- wazige droom gehad heb, ( ..wat in nacht 1 niet het geval was, althans niet dat ik kan herinneren)
- de ipod iets lager/dichter bij mn hoofd gelegd t.o.v. nacht 1, maar dat zal zich max. 2 centimeter gescheeld hebben ofzo, dus weet niet of dat veel invloed heeft?
- tijden dat ik bewust wakker ben geweest/tijden gezien op wekker: 6.00 en 9.05 ( de kat moest dringend naar buiten :+ )

al met al is deze grafiek eruit gekomen ( de timer had ik gezet op 10.15 , maar ging eerder af)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/f5c7ba.jpg

de tijd tussen 9.05 en 9.51 heb ik dus ook niet meer geslapen, beetje liggen dommelen.
( dus vannacht niet hersendood geweest :+ )

[edit] misschien grappig om te vermelden. Bij nacht 1 was de ipod nog voor 55% vol toen ik ging slapen, en toen ik wakker werd 20 % ( rode batterij met melding "nog 20% over" ). Vannacht was de ipod echter 100 % vol toen ik ging slapen, en 30 % nog over, dus in principe is er meer stroomverbruik geweest dan bij nacht 1, raar?

[ Voor 17% gewijzigd door fender89 op 02-02-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Hallo,

Iemand enig idee of ik een nacht/grafiek uit het bestand kan wissen?
De tweede grafiek telt hij 'denk ik' als losse nacht, waardoor het gemiddelde wel een beetje omlaag gaat. En dat gemiddelde was al niet hoog! :P. Maar gezien dit een abnormale nacht was, waarin ik tussen 5 en 7 een oproep kreeg, zou ik deze graag willen wissen.

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/7739/img0049.png

Vanaf 7 uur was het echt Slaap/Wakker/Slaap/Wakker, kwam pas na een uur echt weer in slaap. Maar het lijkt me wel te kloppen aangezien ik het tweede deel echt in het begin weer een paar keer (half)wakker schoot en een tijdje voordat de wekker ging was ik ook halfwakker..

[ Voor 62% gewijzigd door Patavorene op 04-02-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Is er een maximum aantal nachten voor het bijhouden van de statistieken? De App heeft het namelijk 49 nachten prima gedaan en de wekker doet het nu ook nog, maar ik heb nu sinds 2 nachten geen statistieken meer. :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Tourniquet schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:39:
Is er een maximum aantal nachten voor het bijhouden van de statistieken? De App heeft het namelijk 49 nachten prima gedaan en de wekker doet het nu ook nog, maar ik heb nu sinds 2 nachten geen statistieken meer. :?
Ik heb precies hetzelfde.
Ineens van de ene op de andere dag geen statistieken meer, alleen alarm gaat af.
Misschien maar is even aan de makers vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ie gestopt na 40 nachten, maar de website zegt dit ;):
Update: new bug discovered
We have discovered a bug that, under rare circumstances, stops displaying graphs after using Sleep Cycle for around 30-40 nights. We are working on a fix for this problem and will post an update as soon as possible. In the meantime you can remove Sleep Cycle and then install it again as a work around (you will not be charged again). Note that this will remove your old graphs
zal dus (hopelijk binnenkort) een fix voor komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Hierbij mn weekoverzicht van 1e week sleepclycle gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/20h8wsw.jpg

leuk om te zien hoe je nou eigenlijk slaapt, maar ik merk nog niet zo heel veel van de beoogde effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Laatst online: 07-04-2017
Ypho schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:07:
Kan het kloppen dat de grafiek er zo uit ziet, of kan het zijn dat hij nog moet kalibreren (zoiets las ik in de HELP van het programma)? Hij heeft in ieder geval wel op de juiste manier in bed gelegen. Het lijkt wel alsof ik in coma heb gelegen. De tijden kloppen wel ongeveer, even voor zessen ben ik idd even wakker geweest omdat mijn broertje de deur uit ging.
Ja dat kan kloppen, ik heb hem al meerdere weken, en bijna iedere nacht raak ik in een diepe coma zoals bij jou...
Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=5b2a889e57&view=att&th=126af44511924d1c&attid=0.1.1&disp=emb&zw
Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=5b2a889e57&view=att&th=126af4653e05512b&attid=0.1.1&disp=emb&zw
En dan vond ik het gek dat ik me zo vaak verslaap :o
Je kan wel mooi zien dat een half uur voor ik wakker word, mijn wake-up light aangaat

[ Voor 4% gewijzigd door Oentje13 op 08-02-2010 21:31 ]

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
Gusev schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Het werkt wel, maar is streng af te raden ;) ...Ben van plan om een iPod Touch aan te schaffen (niet voor SleepCycle :P , maar ach wil het ook wel eens proberen.) Dit staat op de website van SleepCycle:

[...]
Je kan alsnog je scherm handmatig uitzetten. 't werkt alsnog ?

Verwijderd

Ik had net iemand gezien die het had gedaan met een touch, maar hoe werkt dat dan? Hoe kan die dat registreren?

Zal ongetwijfeld al ergens gestaan hebben maar het zijn best veel pagina's

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Ik heb het programma nu ook enkele daagjes in gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/IMG_0001.PNG Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/IMG_0002.PNG Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/IMG_0003.PNG

• fender89
je kan blijkbaar goed tegen weinig slaap ( mja wat is weinig, alles is relatief ;-) )

zo te zien beweeg je ook niet zoveel tijdens je slaap ?

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Mwah, valt op zich wel mee toch? Ben ik in ieder geval niet iemand die bijv. zit te voetballen in bed (zoals mijn vader, aldus m'n moeder :P)

De bewegingen die ik blijkbaar gemaakt heb volgens het programma, daar heb ik in ieder geval niets van gemerkt. Ben gelukkig een vaste slaper :z

Trouwens, ik heb (nog) geen lader bij m'n bed, maar het gaat ook prima zonder! iPhone gewoon een flight modus zetten (zonder kan eigenlijk ook wel) en programma aanzetten. Bij mij gaat er circa 20%-30% van de accu af. Gewoon zorgen dat je voordat je gaat slapen de iPhone, bijna, helemaal opgeladen hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door mauricedb op 11-02-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Inmiddels ook twee dagen geprobeerd. Vooralsnog iedere keer op de ingestelde tijd wakker geworden, wat betekent dat hij in het half uur daarvoor geen geschikter tijd kon vinden blijkbaar. Ik voel me dan ook niet wakkerder dan normaal, al is het wel een lekker muziekje om mee wakker te worden :) De grafiek ziet er verder 'normaal' uit, dus volgens mij werkt het wel. Het viel me wel op dat ik beide keren een uur eerder wakker werd en daarna blijkbaar toch weer in slaap viel, waarschijnlijk had dat er mee te maken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Trouwens, ik heb (nog) geen lader bij m'n bed, maar het gaat ook prima zonder!
precies, met mn touch heb ik paar keer met 50% accu geslapen. Volgende dag is hij dan nog +- 20 % vol.
( met minder dan 50% heb ik nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

mijn sleep cycle houdt na 36 nachten geen statistieken meer bij. Iemand een idee of dat het maximum is of dat het gereset kan worden :(

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
JaWa schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:17:
mijn sleep cycle houdt na 36 nachten geen statistieken meer bij. Iemand een idee of dat het maximum is of dat het gereset kan worden :(
Even een paar replies eerder kijken:

Verwijderd in "Je slaapgedrag bijhouden met Sleep Cycle..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartineV
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik heb hem net ook even gedownload en de test gedaan. Ik heb zelfs m'n man even gevraagd om op zijn helft een paar keer om te draaien, hehe. Werkt perfect, mijn bewegingen worden geregistreerd, die van hem niet. Ben benieuwd naar vannacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58
Het stomme is, ik ben er erg gewend aan geraakt. Gaat het alarm af, dan steek ik zo m'n hand onder het laken om'm uit te klikken. En dan slaap ik weer lekker verder :')

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Laatst online: 09:00
Is voor jullie alleen het alarm van SC genoeg?
Want ik heb altijd ook nog de wekker van m'n mobiel en m'n gewone wekker staan, want alleen van SC alarm word ik echt niet wakker. En op een gegeven moment gaat het alarm volgens mij ook gewoon uit, dan gaat ie niet meer af, ook al heb je hem niet uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

JaWa schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:17:
Ik ben zelf beta gebruiker van sleep cycle en ik kan bevestigen dat dit probleem in de nieuwste versie is opgelost. Net al een paar andere kleine bugs (bv. gemiddelde slaaptijd)

Alle grafieken en statistieken worden wel opgeslagen en zodra de update uit is zijn deze gegevens terug te zien. Bij het verwijderen en opnieuw installeren van de applicatie ben je al je sleepcycle data kwijt.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

Royal schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:13:
[...]
Alle grafieken en statistieken worden wel opgeslagen en zodra de update uit is zijn deze gegevens terug te zien. [...]
Kijk, dat is goed om te horen! :)
Enig idee wanneer de update uit zal komen?

• lredev
Wat ik erg jammer vind, en wellicht kan jij hier je licht op schijnen beta-gebruiker Royal, is dat de (gemiddelde) slaaptijd is gebaseerd op moment van inschakelen wekker en uitschakelen wekker. Ik ben iemand die niet altijd even snel in slaap komt (understatement v/h jaar) en zou het juist leuk vinden als hij slaaptijd registreert als je daadwerkelijk slaapt... Dat zou het programmaatje voor mij nog een stuk interessanter maken!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:21:
[...]

Kijk, dat is goed om te horen! :)
Enig idee wanneer de update uit zal komen?
Ik wil geen valse beloftes doen dus kan niks zeggen over wanneer de update uit zal komen, maar het zal niet lang meer duren.
lredev schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:29:
Wat ik erg jammer vind, en wellicht kan jij hier je licht op schijnen beta-gebruiker Royal, is dat de (gemiddelde) slaaptijd is gebaseerd op moment van inschakelen wekker en uitschakelen wekker. Ik ben iemand die niet altijd even snel in slaap komt (understatement v/h jaar) en zou het juist leuk vinden als hij slaaptijd registreert als je daadwerkelijk slaapt... Dat zou het programmaatje voor mij nog een stuk interessanter maken!
In de aankomende update zullen alle nachten meegenomen worden in de gemiddelde slaaptijd, dus ook de nachten dat je voor de aangegeven alarmtijd wakker werd. (met terugwerkende kracht)

Maar volgens mij niet helemaal hoe jij het graag zou willen, of wel?

• Liegebeest
Ik denk dat Iredev graag ziet dat SC pas begint met tellen op het moment dat ie merkt dat je, na inschakelen, in slaap valt. Ik lig ook vaak nog een half uur te morren en draaien voordat ik weg ben en dat zie je duidelijk in de grafiek terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

cailin_coilleach schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:17:
Ik denk dat Iredev graag ziet dat SC pas begint met tellen op het moment dat ie merkt dat je, na inschakelen, in slaap valt. Ik lig ook vaak nog een half uur te morren en draaien voordat ik weg ben en dat zie je duidelijk in de grafiek terug.
Hmm dat is wel een goed idee, zit nog niet in de aankomende update. Maar ik zal het in ieder geval doorgeven aan de ontwikkelaar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royal op 19-02-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Iemand al het probleem gehad dat hij de grafieken niet meer opslaat? Als ik naar de graphs ga is de laatste van vorige week en nieuwe komen er niet meer bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kijk eens zes posts boven je, van Royal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
cailin_coilleach schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:17:
Precies, dat zou ik graag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Ik heb sleepcycle via de app store binnengehaald, nu blijkt dat ze geen ipod Touch ondersteunen, wat wel jammer is. tot nog toe werkte het perfect op de iPod, en ik gebruik m'n versie die ik nu heb nog elke nacht. Het werkt echt perfect, al moet ik wel toegeven dat ik ook nog een reservewekker heb, want soms word ik van SC nie wakker. Het zou helpen als je je eigen *wekgeluiden* kan toevoegen, maar aangezien er geen iPod ondersteuning meer is zie ik het niet komen, spijtig genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/15rjs3k.png

Edit: ik lees net dat het enkel voor het scherm en de warmteontwikkeling is, maar da's geen probleem ;)

[ Voor 16% gewijzigd door b12e op 19-02-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
En ook ik heb zowaar interesse gekregen in deze app. Ik geloof er nog niet zo heel erg in dat je bewegingen ook echt aangeven of je wel/niet diep slaapt, maar het is zowiezo wel interessant te zien of ik uberhaupt veel beweeg. ;) Dat het een indicatie kan zijn voor hoe je slaapt, of in ieder gevak wanneer je ongeveer slaapt, dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
iew, ik zit op 43 nachten, en t was me nog niet opgevallen, maar hij is nu op 10-11 feb blijven steken, helemaal gemist, ik kijk ook niet elke x naar de grafiekjes. :/
Nu moet ik m gaan restoren, wel balen... Jammer dat ik niet alles kan bewaren, ik raak nu alle mn stats kwijt. :(

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
SeenD, dat is zelfs al twee keer op deze ene pagina besproken. Je stats ben je niet kwijt, ze staan er gewoon hij laat ze alleen niet zien door een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Eerste nacht een test gedaan. Zoals ik wel had verwacht kan je niet meteen een correlatie leggen tussen dromen en je bewegingen, dat is nogal persoons-afhankelijk en de grafiek vind wel heel snel dat je zou dromen. Ik denk dat je de de bewegingen onder het kopje "dreaming" kan verwaarlozen en pieken daarboven als flinke bewegingen waar je wakker van zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Gisteren is de update (Versie 2.0.2) bij Apple ingediend, het is nu wachten tot Apple de update heeft goedgekeurd.

In versie 2.0.2 zitten geen nieuwe features, die komen pas in versie 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuwe features, maar wel de 40-nachten bugfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:25:
Geen nieuwe features, maar wel de 40-nachten bugfix?
Yup, zitten een aantal bug fixes in.

De volgende bugs zijn sowieso gefixt:
- Graphs not being shown after about 30-50 days of usage
- Average sleep time being inaccurate sometimes
- A small minority of devices produce noisy accelerometer data, resulting in graphs that show you being awake almost all night

En daarnaast zijn er ook nog wat dingen veranderd in de manier waarop bewegingen worden geregistreerd waardoor de graphs nog accurater worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
b12e schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:46:
Ik heb sleepcycle via de app store binnengehaald, nu blijkt dat ze geen ipod Touch ondersteunen, wat wel jammer is. tot nog toe werkte het perfect op de iPod, en ik gebruik m'n versie die ik nu heb nog elke nacht. Het werkt echt perfect, al moet ik wel toegeven dat ik ook nog een reservewekker heb, want soms word ik van SC nie wakker. Het zou helpen als je je eigen *wekgeluiden* kan toevoegen, maar aangezien er geen iPod ondersteuning meer is zie ik het niet komen, spijtig genoeg.
[afbeelding]

Edit: ik lees net dat het enkel voor het scherm en de warmteontwikkeling is, maar da's geen probleem ;)
:? Waar haal je vandaan dat het(/ze?) geen iPod touch ondersteunt? Er staat nota bene dat het een iPhone/iPod touch-programma is en ik ken ook mensen die het op een iPod touch gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:36:
[...]

HappyWakeUp is monitoring your sleep with the microphone. Therefore it has to be near to you!
It makes statistical analysis of the quality of your sleep.

Das dus anders..

Maar zo'n armband van WakeMate lijkt me wel het meest accuraat!
Ik heb hier nog een sony ericsson xperia X1 zonder accelerometer. Weet iemand misschien of Bio Alarms hierop zal werken? Misschien via de microfoon zoals Happy Wake Up bijvoorbeeld?

Geweldig topic trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Waar haal je vandaan dat het(/ze?) geen iPod touch ondersteunt?
omdat dat in de omschrijving staat ;-)

werkt echter gewoon goed op de touch ( heb hem zelf draaien op touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Heb dit programma nu ook twee dagen in gebruik. De eerste nacht werkte die prima maar afgelopen nacht heb ik een grafiek waarvan lijkt dat ik de hele nacht (tussen het slapen gaan en wakker worden) in een diepe slaap heb gelegen. Beide nachten lag die op precies dezelfde plek. Iemand enig idee wat dit zou kunnen verklaren?

En ik las dat hier iemand beta tester was. Kunnen we straks (zonder de workaround) naar wat muziek/een audiobook luisteren voor het slapen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
t programma doet het wel goed, ik word nog steeds niet vrolijk wakker :P maar goed, het is inderdaad alleen wel een beetje jammer dat hij meteen begint met tellen vooral gezien het feit dat ik er nachten bij heb dat ik UREN wakker lig... en die app beweerd gewoon dat ik 8 a 10 uur per nacht slaap

(ja ik heb een slaap probleem :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb Sleep Cycle een tijd geleden ook gekocht, maar eigenlijk nog nooit gebruikt (ik kreeg een paar dagen later een Wake-Up Light). Aangezien ik al een Wake-Up Light heb, heb ik 'm niet meer nodig als wekker. Lijkt me toch wel leuk om die grafiekjes te zien, dus ik denk dat ik 'm vannacht weer eens ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Vanochtend werd ik om 7:05 wakker gemaakt voor een wekker die uiterlijk om 7:30 had moeten gaan. Ik voelde me niet fitter dan normaal. Het valt me in het grafiekje ook op dat ik wakker werd gemaakt op het moment dat ik net een kleine piek achter de rug had en al weer bijna ter hoogte van 'deep sleep' zat. Nogal vreemd moment om me wakker te maken dus, ik denk dat ik het prettiger gevonden had als er een tijdje gewacht was ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dehertog.net/zooi/slaap.jpg

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Hertog schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:34:
Vanochtend werd ik om 7:05 wakker gemaakt voor een wekker die uiterlijk om 7:30 had moeten gaan. Ik voelde me niet fitter dan normaal. Het valt me in het grafiekje ook op dat ik wakker werd gemaakt op het moment dat ik net een kleine piek achter de rug had en al weer bijna ter hoogte van 'deep sleep' zat. Nogal vreemd moment om me wakker te maken dus, ik denk dat ik het prettiger gevonden had als er een tijdje gewacht was ;)

[afbeelding]
Waarschijnlijk was het de verwachting (gezien eerdere pieken) dat je om 7:30 in een nog diepere slaap zou zitten en ben je daarom om 7:05 al gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Royal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Waarschijnlijk was het de verwachting (gezien eerdere pieken) dat je om 7:30 in een nog diepere slaap zou zitten en ben je daarom om 7:05 al gewekt.
Mja, zit op zich wat in, maar in die eerdere pieken heb je ook een paar keer kort dal en daarna een hogere piek, allemaal binnen een half uur. Het wordt maar twee keer 'echt' diepe slaap. Vind ik toch een beetje een vreemde gok eigenlijk.

Ik dacht ook dat het programma gewoon een grens nam en als je in dat half uur boven die grens komt wordt je wakker gemaakt, en anders op de wektijd zelf. Maar hij probeert dus ook 'na te denken'? Dat kan soms ook verkeerd uitpakken lijkt me zo..

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Versie 2.0.2 is vanaf nu te downloaden in de App store.

Laat vooral weten als er nog problemen zijn met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
vgroenewold schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:49:
En ook ik heb zowaar interesse gekregen in deze app. Ik geloof er nog niet zo heel erg in dat je bewegingen ook echt aangeven of je wel/niet diep slaapt, maar het is zowiezo wel interessant te zien of ik uberhaupt veel beweeg. ;) Dat het een indicatie kan zijn voor hoe je slaapt, of in ieder gevak wanneer je ongeveer slaapt, dat geloof ik wel.
Volgens mij is die relatie er wel degelijk... momenteel loop ik voor slaaponderzoek bij het Sint Lucas Andreas-ziekenhuis en ook daar gaf de neuroloog me een accelerometer mee. Ongetwijfeld is die nauwkeuriger en beter gepositioneerd dan met een mobiele telefoon, maar op Android geeft Smart Alarm Clock bij mij redelijke resultaten... en die app is volgens mij lang niet zo goed als Sleep Cycle.

Anyway, de WakeMate laat niet lang meer op zich wachten!

edit: Op de site van WakeMate staat een paper hierover: http://wakemate.com/media/docs/actigraphy.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door DeTinuxNL op 23-05-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik wil Sleep Cycle ook gaan proberen. Ik heb echter geen Ipod/Iphone dus die moet ik aanschaffen.

Heeft het zin om een Ipod Touch V4 8GB te kopen of is een V2 8GB net zo goed voor Sleep Cycle?

Het zou wel handig zijn als de display uitkon. Is dat inmiddels opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

iPod wordt inet langer ondersteund door Sleep Cycle. En de display gaat automatisch uit als je 'm met het scherm op het matras legt, onderste boven dus ;) Dat is iig bij de iPhone zo

[ Voor 8% gewijzigd door tdw op 14-04-2011 15:41 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

thanks
tdw schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:40:
iPod wordt inet langer ondersteund door Sleep Cycle.
dat las ik ja, maar ook dat de app prima werkt op de ipod touch.
________

Hadden jullie dit al gezien???

"The application is FAKE. If you place the phone on for instance a table over night instead it still shows statistics depicting a persons sleep. SO unless my apartment is haunted by ghosts I do not think the table moves around by itself.

Read more: http://www.148apps.com/re...larm-clock/#ixzz1JVKIgBEv

I like most of us was intrigued my the technology, data and potential for feeling better in the morning. The problem is, this app is SNAKE OIL....it's a lie. When placed on a table far away from you it will create a nice movement graph as if you have gone through sleep cycles all night. It will also awaken you at a random time. And this is based on WHAT?

I loved this app for a while until I discovered its a huge joke... I left my phone far away from me on the floor as well as on a dresser two nights in a row and magically I have a sleep cycle graph! Don't waste your money.

http://itunes.apple.com/e...m-clock/id320606217?mt=8#

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:40:
iPod wordt inet langer ondersteund door Sleep Cycle. En de display gaat automatisch uit als je 'm met het scherm op het matras legt, onderste boven dus ;) Dat is iig bij de iPhone zo
Maar hij werkt wel gewoon op mijn iPod v4, 32 GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Hebben we het zelf al geprobeerd? Eén roepende maakt nog geen waar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Klopt geen reet van. Mijne was een keer van me bed gevallen, keurig laten zien, na die tijd had je een rechte lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

cailin_coilleach schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:41:
[...]
Hebben we het zelf al geprobeerd? Eén roepende maakt nog geen waar verhaal.
Nee, want ik heb nog geen Ipod.

PS. niet 1 maar 3, waarvan 2 op de voor pagina bij Apple.

Edit: hier nog meer mensen die beweren dat het fake is.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De afgelopen week heb ik het programma ook een paar keer gebruikt. Alhoewel ik best geloof in het programma, heb ik gemerkt dat ik niet voor het programma geschikt ben. Ik word 'op tijd' wakker, doordat ik een regelmatig ritme heb. Daardoor heb ik meer baat bij een gewone wekker. Praktischer is dat ook: ik vond 'te vroeg' wakker worden zo vervelend dat ik weer verder ging slapen. Dan kom je dus te laat. :P Ik denk dat het meer baat heeft op het moment dat je onregelmatige wektijden hebt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DeTinuxNL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:03:
[...]
Anyway, de WakeMate laat niet lang meer op zich wachten!
haha, in mei had ik de hoop al opgegeven dat ie nog snel kwam ;). Ik heb hem gisteren na 16 maanden wachten ontvangen :) Afgelopen nacht de eerste nacht gehad, en zoals verwacht is het geheel nog erg buggy (Android that is, en ook op IE blijven de stats crashen).

Eigenlijk is het product gewoon nog niet af. Maar vermoed dat het vrijwel allemaal softwarematig op te lossen is. Dit is een kleine selectie uit de data:
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/wakematefirstnight.png

[ Voor 24% gewijzigd door Saus op 15-04-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15
Philflow schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:10:
[...]

Nee, want ik heb nog geen Ipod.

PS. niet 1 maar 3, waarvan 2 op de voor pagina bij Apple.

Edit: hier nog meer mensen die beweren dat het fake is.
Ik kijk nooit zo in de statistieken maar ik heb mijn iPhone twee weken geleden een keer op het nachtkastje gelegd met sleep cycle en ik zie alleen maar een rechte lijn die nacht.

Maar goed, zelfs al is het fake dan werkt het voor mij prima als placebomiddel want voor mijn gevoel slaap ik beter sinds ik deze app gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Of het echt goed werkt weet ik niet, maar als ik hem op mijn nachkastje leg krijg ik gewoon een rechte lijn in de grafiek. Ook maakt hij mij op variabele tijden wakker soms op de tijd dat ik hem instel, soms een kwartier eerder, soms een half uur eerder.

Het lijkt me echt niet fake. Zo ingewikkeld is die softwaren nu ook weer niet. De bewegingssensor laat via een grafiek zien hoeveel het apparaat beweegt en daar baseert hij de wektijd op.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Roamor schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:44:
[...]

Maar hij werkt wel gewoon op mijn iPod v4, 32 GB. :)
Dat klopt, maar je hoeft geen ondersteuning te verwachten bij de maker iig :P
Lijkt me sterk, hij laat bij mij iig netjes zien wanneer ik wakker ben (de kat uit de deur schop dus) of inderdaad wanneer de telefoon uit bed is gevallen.

Ik gebruik het programma zo'n twee maanden, en ik merk geen ene verbetering :P Voor mij werkt het iig niet, maar ik houd het wel want ik vind het heerlijk om rustig wakker gemaakt te worden in plaats van gebombardeerd met een of andere kutwekkertoon :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb deze app twee keer gebruikt, maar echt veel doet het niet. Ik sliep eerder slechter omdat ik onbewust continue in m'n achterhoofd bezig was met het feit dat m'n telefoon mij in de gaten hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Of het werkt of niet laat ik in het midden, maar 2x gebruiken is natuurlijk geen ritme. Deze app moet je langere tijd gebruiken zodat je lichaam zich erop kan gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg809/scaled.php?tn=0&server=809&filename=sleepgraphhg.jpg&xsize=640&ysize=640
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er zijn nog andere toepassingen :)

http://www.nu.nl/gadgets/...-meet-seksprestaties.html

"In detail meet de app de tijdsduur, het aantal stoten, de snelheid en de intensiteit van de seks. Na afloop wordt door middel van een aantal grafieken duidelijk hoe ‘goed’ de seks was."

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 12-05-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Net geïnstalleerd, deze nacht maar eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Ik lig niet bepaald stil precies:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/829511/sleepgraph1505.jpg

Vreemd, nochtans niet slecht geslapen deze nacht, rond 6 ben ik wel even wakker geweest denk ik, toen heb ik de klok gezien...

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 16-05-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig programmatje.
Ik gebruik het niet voor de wekker maar de grafiek ;)
Voor de rest werkt het prima zonder stroom mn telefoon was vanmorgen op 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen met updates die mogen er van mij wel komen :) er valt altijd wat te verbeteren toch?
Lekkere prijs oook...€0,79 :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste