Even over die batterij van de iPhone. Ik heb nog steeds mijn originele 2G uit 2007 (eind 2007, volgens het serienummer is hij in week 51 gemaakt). die is nu dus meer dan 2 jaar oud.
En nog steeds doe ik veel langer dan een dag met de originele accu (meestal meer dan de helft nog over) Daarbij moet ik nog vermelden dat ik 24/7 bluetooth en wifi aan heb staan, overdag de email elke 15 min laat checken via WiFi, heel veel van apps gebruik maak en zeker een uur per dag aan de telefoon hang via een Bluetooth headset (mijn totale talktime loopt dan ook in de weken nu
Het is met al dat gebruik nog nooit voorgekomen dat ik hem tijdens de dag moet opladen en 's nachts gaat hij toch in zijn dock op mijn nachtkastje.
Ik vind dat echt netjes van Apple. Ik heb collega's met een Palm Treo die met een volle accu na een half uurtje in de auto te bellen, hem voor de lunch alweer op moeten laden. En zelf heb ik een Nokia E60 die het 2 uur uit houdt op de WiFi en elke 6 maanden zowiezo een nieuwe accu nodig heeft omdat hij geen lading meer pakt. En ja, ik gebruik officiele Nokia accu's. Meestal neem ik van die goedkope Nokia prepay toestelletjes, daar zit precies zo'n accu bij en het is goedkoper dan een losse accu. En dan heb je nog een nood telefoontje liggen voor erbij
Ik weet niet of dat met de nieuwere modellen nog zo is, maar een duurtest van een 3GS accu van 2 jaar zal je nog niet vinden dus ik dacht ik meld het maar even
Al met al vind ik dus dat Apple hun battery management erg netjes heeft aangepakt, en kennelijk ook goede accu's gebruikt die het niet na 6 maanden zwaar gebruik opgeven.