Pfwoah, wat een lekker apparaat zeg! Ik heb sinds vrijdag de 13.3" MBP. Vroeger ervaring gehad met een witte 2.0 Ghz C2D, en daardoor nu de eis dat het een aluminium laptop zou worden. Na aanschaf wou ik wel gelijk spelen, maar had andere dingen te doen, dus kon ik hem alleen maar aan de lader leggen en volledig op laten laden. Na hem opnieuw geinstalleerd te hebben (iPhoto/iWeb/... eraf, hoef ik er niet op), updates erop en xcode geinstalleerd gelijk de trein in naar huis. Zegt dat ding dat-ie nog ruim 7 uur kan op de accu!

Natuurlijk heeft hij die 7 uur niet gehaald; ik ging gelijk heel erg spelen met dat ding. Toch pas na 4 of 5 uur de batterij leeg. Prima!
Coconut battery heb ik geïnstalleerd. Nu 3 cycles, maximaal 5325 mAh laadvermogen van de 5450 die er 'ooit' in heeft gekund. 97% health dus

Op mijn oude witte macbook had ik juist de ervaring dat de batterij beter was dan origineel, daar paste iets van een paar honderd mAh meer in dan origineel, en werd pas na bijna een jaar wat minder. Aan de andere kant las ik ook een post in dit topic dat die health-vermindering van 3% eigenlijk helemaal niks zegt, dat dit soort tooltjes je alleen maar bang maakt, en dat is ook wel zo. Toch ben ik maar even aan het proberen de batterij helemaal leeg te trekken om hem vervolgens geheel weer op te laden, zoals Apple dat adviseert voor het kalibreren van de batterij. Iemand anders hier nog ervaringen mee?
Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik de standaard 2x 1GB geheugen ga vervangen door 2x 2GB of zelfs 2x 4GB. Voor m'n iMac heb ik wel de stap van 2GB naar 4GB gemaakt. Aangezien ik die computer nu niet meer ga gebruiken voor Parallels om daar Windows op te draaien (laptop wordt de werk-computer, die mee gaat naar kantoor, en dus Windows moet kunnen draaien) ben ik ook nog aan het twijfelen of ik het geheugen van de iMac en de MBP niet zal omwisselen als ik daar tenminste geen hamer voor nodig zou hebben
Dan tot slot nog een opmerking over het taalgebruik hier. Normaal reageer ik niet op inhoudsloze discussies over ff vs even en windoos vs Windows en zou ik hooguit een topic report indienen als het uit de hand loopt, maar ik moest wel lachen om de misser, temeer omdat ik mijn Parallels Windows 7 installatie net Losedows genoemd heb

Om dat weer goed te maken voor de Microsoft-liefhebbers heb ik mijn MacBook weer TrashBook genoemd

Over het algemeen geldt op Tweakers volgens mij de regel dat je geen flames moet veroorzaken door Windows expres verkeerd te gaan schrijven (sorry als ik dat dan dus ook doe

), en op dezelfde manier andere merken niet op vergelijkbare manieren moet afzeiken. 'Even' afkorten naar 'ff' lijkt me dan weer geen probleem, aangezien dat geen flames veroorzaakt.
Anyway de samenvatting: wat een relaxt apparaat is die MacBook pro zeg!