Delerium schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:06:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan nog in combinatie met Aperture. Ik heb zelf veel verschil ontdekt in Leopard (10.5) en Snow Leopard (10.6) op dezelfde machine met 4 Gb. Voor de upgrade liep het systeem hopeloos vast in strandballen want het geheugen zat propvol. Na de upgrade naar Snow Leopard was onder dezelfde workload nog ongeveer 500 Mb vrij en draaide het systeem erg soepel.
Dus dat vlotte werken hangt ook nog deels van je OS af.
* Delerium heeft dit in praktijk als enige verschil tussen biede OS'sen ervaren.
[...]
Eens. Puur op basis van de lol van het gamen heb ik een iMac 27" gekocht ipv wachten tot de volgende update van de MBP. Portabiliteit is handig en een krachtige GPU is voor games leuk, maar ik schat zo in dat het nog vele updates van de MBP gaat kosten voordat deze de i5-860 / Radeon 4850 qua prestaties gaat inhalen. Het zal gerust met stappen van 20% vooruitgaan per update maar de iMac heeft nu een behoorlijk gat geslagen met het mobiele front, terwijl men vroeger ongeveer dezelfde mobiele onderdelen gebruikte. Nu niet meer.
* Delerium gaat voor combo iMac en iPad.
Die 4850 is een laptop GPU hoor, niet de desktop versie. Er zijn krachtigere GPU's in laptops dan die iMac die beter presteren in games dus het is niet zo moeilijk voor Apple om met een laptop te komen die beter presteert in games dan een i7 iMac

Maar je koopt natuurlijk geen Mac voor games.
Ja tuurlijk dat de i7-860 sneller is dan een core i7 laptop versie, maar zo'n iMac kan je niet mee uit huis nemen als je ergens anders wilt werken. Maar ja, daarvoor heb ik ook een desktop thuis voor echte rekenkracht.
Voor de meeste mensen is het misschien niet nodig die slechts internetten en msnen, maar ik kan die extra rekenkracht heel goed gebruiken. En OS prestatie is geen probleem, Linux loopt ook als een trein als een OSX installatie niet lukt op je "PC".
Ik wacht gewoon lekker. Apple gaat zeker weten komen met nieuwe MBP binnenkort omdat iedereen ook met core i5 en core i7 laptops verschijnt. Ze kunnen het niet maken om slechts C2D blijven te verkopen

Volgende maand heb ik een nieuwe i7 Macbook Pro
edit: De nieuwe MAC Pro's zijn wel leuk voor games, omdat die naar geruchten met de HD5870 ( desktop ) GPU komt. 12-core MAC Pro met zo'n leuke GPU is wel aantrekkelijk, maar ik ga nu geen nieuwe desktop kopen omdat die van mij goed genoeg is op dit moment

Maar het is wel de eerste serieuze MAC waar je goed op kan gamen in ieder geval

Vooralals je meerdere HD 5870 kaarten in kan doen

Maar toch blijf ik erbij dat je geen MAC moet kopen voor gamen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 208019 op 03-02-2010 12:08
]