Closed lid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb sinds kort mijn mbp gesloten in een stand staan en deze aangesloten op een extern scherm, muis/tobo etc.
Maar wanneer ik de oplader MagSafe er echter uit haal gaat hij constant naar standby.
Wanneer ik met de muis klik gaat hij naar het scherm om in te loggen, maar na enkele seconde alweer op standby.
Als ik de MagSafe erin laat dan blijft hij gewoon aan.
Ik kan natuurlijk wel gewoon mijn laptop open gebruiken zonder MagSafe.

Heeft iemand enig idee of dit een instelling is of iets dergelijks?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insomniaX is een programma dat ervoor zorgt dat je mac niet in sleep gaat als je hem sluit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het gelezen ja. Ik dacht misschien als hier een specifieke instelling voor is kan ik die gebruiken.
Nu moet ik er maar aan wennen om hem eerst op standby te zetten als ik hem in een tas doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23
Hier is geen instelling voor bespaar je de moeite om het te zoeken, ik heb het zelfde ''probleem''

Er zijn wat programma's om dit te voorkomen (insomniaX), maar ik zou het gewoon standaard laten, anders klap je dadelijk je macbook eens dicht en wanneer je hem open doet is je batterij leeg..
Er is wel mee te leven, kwestie van wennen, ik heb trouwens bijna altijd het scherm open waardoor ik 2 schermen heb is ook nog wel eens handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RVE_NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:44:
Hier is geen instelling voor bespaar je de moeite om het te zoeken, ik heb het zelfde ''probleem''

Er zijn wat programma's om dit te voorkomen (insomniaX), maar ik zou het gewoon standaard laten, anders klap je dadelijk je macbook eens dicht en wanneer je hem open doet is je batterij leeg..
Er is wel mee te leven, kwestie van wennen, ik heb trouwens bijna altijd het scherm open waardoor ik 2 schermen heb is ook nog wel eens handig.
Ok, bedankt voor de info!
Ik heb mijn mbp naast een 24" scherm in een Book Arc staan, dus daar is hij altijd gesloten.
Maar het is verder geen probleem dat ik er dan altijd de stekker in moet laten, maar dan weet ik dat.
Het lijkt me inderdaad vervelend als ik m'n macbook op school sluit en in m'n tas doe en hij blijft een lange tijd aan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggystardust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
Wat met de Energy Saver Preferences aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbooks zijn volgens mij zo gemaakt dat je hem niet kan gebruiken in clamshell mode zonder de adapter erin te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziggystardust schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:04:
Wat met de Energy Saver Preferences aan te passen?
Nee, daar valt weinig aan te passen.
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:08:
Macbooks zijn volgens mij zo gemaakt dat je hem niet kan gebruiken in clamshell mode zonder de adapter erin te hebben zitten.
Ik denk het ook, ik ga proberen een tool te zoeken. Anders geeft het niet, er moet toch meestal wel een lader in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Waarom gaan ze zonder adapter erin eigenlijk op stand-by in clamshell mode.

Ik zou verwachten dat het aansturen van een extern scherm minder energie kost dan het eigen scherm laten branden, en dat de batterij dus eigenlijk nog minder belast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Maar met de gedachte erachter dat het een mobiel apparaat is, dus als je er dus een extern scherm aan hangt, dat er dan ook wel een adapter bij kan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Voor zover ik weet heb je geen dubieuze "tool" nodig om je laptop in gesloten toestand te kunnen gebruiken. Ik hang zelf al jaren m'n laptop (zonder voeding!) aan m'n TV met wireless toetsenbord en muis.

Kwestie van TV aansluiten en laptop ontwaken met de Apple remote. Gewoon een druk op de Menu knop op de remote en hij wordt wakker :) Meer hoef je niet te doen. Sleep, reboot, ales gaat gewoon probleemloos via de TV. :)

[ Voor 10% gewijzigd door baquelappe op 05-02-2010 01:30 ]

Pagina: 1