Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:15:
Is het trouwens schadelijk om je MacBook te verplaatsen als hij aan staat? Ik zie regelmatig mensen een laptop die aan staat oppakken en er mee rondlopen. Ik vraag me af of dat niet schadelijk is voor de hardeschijf, oid?
nee natuurlijk niet. het is toch een mobiel apparaat! 8)7

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Is inderdaad niet schadelijk. Moet op school zo vaak van werkplek wisselen en sleep 'm dan gewoon opengeklapt van de ene naar de andere verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel de CD eruit halen, of de laptop niet verplaatsen als er iets van gelezen word...
(macbooks eten cd's dan snel op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:44:
Is inderdaad niet schadelijk. Moet op school zo vaak van werkplek wisselen en sleep 'm dan gewoon opengeklapt van de ene naar de andere verdieping.
Je kunt 'm beter dichtklappen, dan valt 'ie binnen een seconde of 5 in slaap (lampje rechtsonder gaat gloeien) en dan weet je zeker dat je 'm veilig kunt vervoeren. Bovendien zul je dan niet zo makkelijk met het scherm ergens tegenaan stoten e.d. dan wanneer je er opengeklapt mee gaat lopen. Als je 'm weer openklapt is 'ie binnen 2 of 3 seconden weer klaar voor gebruik.

Ik denk ook dat het beter is om er geen CD of DVD in te laten zitten als je 'm vervoert (zelfs niet als 'ie uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
Als die uitstaat staat die uit, dus dan kan er weinig mee gebeuren. Vorige week rondjes gelopen met mijn macbook pro toen die een cd aan het branden was. Geen probleem tegengekomen daarbij :s Als je maar geen rare bewegingen maakt komt het denk wel goed daarbij. Of ik heb mijn geluk op de proef gesteld (living on the edge you know ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
jj71 schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:12:
[...]

Je kunt 'm beter dichtklappen, dan valt 'ie binnen een seconde of 5 in slaap (lampje rechtsonder gaat gloeien) en dan weet je zeker dat je 'm veilig kunt vervoeren. Bovendien zul je dan niet zo makkelijk met het scherm ergens tegenaan stoten e.d. dan wanneer je er opengeklapt mee gaat lopen. Als je 'm weer openklapt is 'ie binnen 2 of 3 seconden weer klaar voor gebruik.

Ik denk ook dat het beter is om er geen CD of DVD in te laten zitten als je 'm vervoert (zelfs niet als 'ie uit staat).
Ja, waarom zou je hem niet gewoon dichtklappen ? Het is geen windows ofzo :P , paar seconden en je kan meteen weer aan de slag in je volgende les, zelfs in de les klap ik hem soms even dicht als ik moet opletten. Daarna weer open en kan ik weer door met aantekeningen maken ( kuch cod4 kucH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:37
Nou als ik met mjin mnp ga lopen gaat de HD piepen en rare geluidjes maken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Dat hoort niet. Hij hoort, als het bewegen toch te heftig word, de harddisk in 'parkeer'-stand te zetten, waardoor in principe (op dvd na) alle bewegende onderdelen stil zijn gelegd die er schade van kunnen ondervinden. Piepende geluiden van je HD is niet zo best...

EDIT:

Vraagje; Zijn er mensen die Call Of Duty: Modern Warfare2 op XP/win7 (bootcamp) spelen? Hoe gaat dat?

[ Voor 17% gewijzigd door Tijn89 op 15-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Tijn89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:12:
EDIT:

Vraagje; Zijn er mensen die Call Of Duty: Modern Warfare2 op XP/win7 (bootcamp) spelen? Hoe gaat dat?
Daar ben ik dus ook benieuwd na, via crossover is zeker niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Gisteravond zat ik lekker op de bank met mijn Macbook Pro en kwam achter het volgende probleem met de batterij

Afbeeldingslocatie: http://rs85.com/drop/mbpbatt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rs85.com/drop/mbpbatt2.jpg
(sorry voor de crappy iphone pics)

Zojuist contact gehad met Applecare en ik krijg een nieuwe thuis gestuurd. (Wat mijn "geluk" is want de batterij had al helemaal geen capaciteit meer)

[ Voor 27% gewijzigd door Royal op 16-11-2009 10:51 . Reden: Pics zelf gehost, ipv twitpic ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ziet eruit als een bijna ontploffende batterij ? zou dat ding zsm naar de chemische stort brengen als ik jou was

en anders in een container mocht dat ding ploffen.

opladen zou ik in iedergeval no way meer doen!

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

angel00008 schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:03:
ziet eruit als een bijna ontploffende batterij ? zou dat ding zsm naar de chemische stort brengen als ik jou was

en anders in een container mocht dat ding ploffen.

opladen zou ik in iedergeval no way meer doen!
Ik moet hem terug sturen naar Apple voor onderzoek anders wordt mijn creditcard in rekening gebracht voor de nieuwe batterij

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
Royal schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:06:
[...]

Ik moet hem terug sturen naar Apple voor onderzoek anders wordt mijn creditcard in rekening gebracht voor de nieuwe batterij
zoiets had ik ook wel verwacht.

verpak hem maar stevig dan en wat stickers erop :+

zal je net zien dat postbode die zooi over zich heenkrijgt tijdens het afleveren ><

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:00

Ik speel hier Modern Warfare 2 welliswaar op een mac mini, maar die heeft ook een nVidia 9400M en het gaat nog redelijk goed, zolang je maar niet verwacht dat je alles op high kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

souljah1h schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:23:
[...]

volgens codeweavers staat hij op 'known not to work'. Nuff said, helaas.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dan moet er maar is gebootcampt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik maak me zorgen om mn nieuwe speeltje, een MBP 13". Ik zie namelijk met coconutbattery zienderogen de accu capaciteit achteruit gaan. Het zou zijn gestart bij 5450mAh en dat loopt nu al (nog geen maand) terug naar 5265 (96%) en als ik naar hoeveelheden kijk, gister stond het nog op 5298 en nu ineens al 5265 :S?
En ik gebruik m vrij netjes al zeg ik het zelf, opladen en ontladen, ik laat m iig niet zomaar aan de stroom hangen.
Is dit geen reden tot zorgen of moet ik het na gaan vragen? Ondertussen 21 cycles.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

96%... wat is daar zorgwekkend aan?
Gewoon je laptop gaan gebruiken waarvoor ie gemaakt is. Flikker dat soort programma's er ook af, je maakt je zo druk om niks. Ik laad em op als het nodig is en heb em vaak aan de lader hangen. Maak mij geen moment druk om die accu. Pas als je zelf merkt dat de prestaties achteruit gaan zou ik er naar gaan kijken. Net als al die andere tooltjes om je Mac schoon te houden en weet ik veel. Ik gebruik zo weinig mogelijk utilities. Gewoon puur wat ik nodig heb en de rest kijk ik niet naar om. Het is geen PC.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Haha true, nja ik vond het beetje jammer dat er al 4% weg zou zijn, aan de andere kant het is maar een getalletje en het zegt nog niks over merkbare veranderingen. Ok ik negeer het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
bokkow schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:09:
[...]
En ik gebruik m vrij netjes al zeg ik het zelf, opladen en ontladen, ik laat m iig niet zomaar aan de stroom hangen.
Is dit geen reden tot zorgen of moet ik het na gaan vragen? Ondertussen 21 cycles.
Het is helemaal niet nodig de lader steeds af te koppelen als de accu vol is. Gewoon gebruiken dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het advies van Apple over de accu's in notebooks: gewoon aan de lader is niet erg, als je hem af en toe maar even op de batterij laat draaien. Optimaal is volgens die site de "gemiddelde forens" die in de trein een uurtje per dag op de accu werkt en de rest van de dag aan de kabel. Voor dat uurtje in de trein mag je natuurlijk ook een vergadering nemen, of iets anders waardoor je even een tijdje de accu gebruikt.

Aangezien ik zelf op 5 minuten fietsen van m'n werk woon, begin ik meestal 's ochtends zonder stroomkabel en hang dan na een half uurtje à een uur de kabel eraan. Of niet. Of ik hang gelijk de kabel eraan. Of ik loop de hele dag vergadering in, vergadering uit en ben blij dat ie tussendoor even aan de kabel kan om bij te tanken. Heb mijn Early 2009 15" MBP inmiddels 7 maanden dag in, dag uit in gebruik op deze manier en nog altijd 100% health.

Niet al te druk om maken, dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-11-2009 20:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Tom schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:40:
96%... wat is daar zorgwekkend aan?
Gewoon je laptop gaan gebruiken waarvoor ie gemaakt is. Flikker dat soort programma's er ook af, je maakt je zo druk om niks.
helemaal mee eens, als ik zie wat veel tweakers zitten te hyperen over de conditie van de accu. vind het echt sneu. elk procentje word bijgehouden en hup direct maar weer apple bellen. 8)7 . anyway gooi idd die domme tools eraf. werk met je apple zoals je hem nodig hebt maar heb geen apple om alleen maar tooltjes te installeren die de boel moeten bijhouden/opschonen/monitoren of weet ik veel wat.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Nope, ik heb mijn accu van 3 maanden vast op 99% in ene zien ''droppen'' naar 94% health volgens iStat. Hij zit nu weer lekker op 98% :-) Programma is wel leuk om te checken hoe het er bij staat, maar je moet je er echt zorgen om gaan maken wat al gezegd is.

CoD speelbaar op een mac mini... Ok, dan maak ik mij geen zorgen om speelbaarheid. Net ook nog even gekeken op youtube en ik gaat morgen dat spel maar is installeren dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
rammes schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:57:
[...]

helemaal mee eens, als ik zie wat veel tweakers zitten te hyperen over de conditie van de accu. vind het echt sneu. elk procentje word bijgehouden en hup direct maar weer apple bellen. 8)7 . anyway gooi idd die domme tools eraf. werk met je apple zoals je hem nodig hebt maar heb geen apple om alleen maar tooltjes te installeren die de boel moeten bijhouden/opschonen/monitoren of weet ik veel wat.
offtopic:
Kerel doe ns rustig aan! :)
Ik vroeg het alleen maar HIER en loop niet bepaalt te hyperen :p het is btw het enige systemtooltje wat ik heb, naast AJA om met mn SSD te pronken, ik ben wel beetje storage/throughput/netwerk gek :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

souljah1h schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:23:
[...]

Ik speel 'em op mijn MacBook Pro onder bootcamp en dat gaat uitstekend, meestal zet ik alles wel op low (behalve resolutie) zodat je een hoge framerate blijft houden ook bij online gamen. Werkt prima! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Step schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:57:
[...]

Ik speel 'em op mijn MacBook Pro onder bootcamp en dat gaat uitstekend, meestal zet ik alles wel op low (behalve resolutie) zodat je een hoge framerate blijft houden ook bij online gamen. Werkt prima! :)
Zou je ook eens willen kijken hoe heet je Macbook word tijdens het spelen van MW2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
heb mijn MBP nu een jaar en nog steeds 97% capacity.

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/ChC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Kreeg vandeweek een folder in de bus van iForYou. Adverteren ze met een Apple 20" inch Cinema Display zelfde model als de huidige 24". Voor een prijs van 529 euro. Had ik nog nooit gezien, maar blijkt ook niet te bestaan. Het wekte iig wel me aandacht;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 07:50
In één jaar 57 cycles. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik heb nu in 2 jaar en 2 maanden zo'n 600+ cycles en ik vind dat ik 'm niet eens héél intensief gebruik. M'n health ligt nu op de 50% ongeveer.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

nadroJ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:11:
In één jaar 57 cycles. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik heb nu in 2 jaar en 2 maanden zo'n 600+ cycles en ik vind dat ik 'm niet eens héél intensief gebruik. M'n health ligt nu op de 50% ongeveer.
dat vind ik nu weer veel ;) 27 cycles in 3 maanden, dus zo'n cycle per 3 dagen. als je vooral aan de netstroom werkt is dat heel makkelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Vorig jaar november gekocht en ik zit op 180 cycles met 97% health :) Conclusie; aantal cycles zegt niets over de health

Edit: Wat wordt eigenlijk als een cycle gezien? 0% of 20-25% ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Tijn89 op 17-11-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 10-09 17:11
Tijn89 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:30:
Vorig jaar november gekocht en ik zit op 180 cycles met 97% health :) Conclusie; aantal cycles zegt niets over de health

Edit: Wat wordt eigenlijk als een cycle gezien? 0% of 20-25% ofzo?
Een cycle is een volledige laadbeurt. Dit kan van 0% naar 100% zijn of 10x van 90% naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Ik gebruik mijn mac, wel, voor mij normaal. Het is het eerste model unibody, 2.53ghz, in december gekocht. Eens in de twee weken ongeveer laat ik hem helemaal leeg lopen, en laad ik hem weer volledig op. Zodoende zit ik op mijn stats. Als ik nu op de accu werk, schommelt de standby tijd tussen de 4.5/6 uur resterend.

Ook als ik maar voor 30% op accu heb gewerkt, gaat ie helemaal leeg, en dan pas aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
3 maanden, battery health 99%, maar kzit ook al op 47 cycles hoor, vind 57 ook wel weinig haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Als we toch bezig zijn. Zat bij m'n vorige unibody MBP na 11 maanden op 400+ cycles (laptop is inmiddels verkocht). Met m'n nieuwe unibody zit ik na 2 maanden op 95 cycles (health is toevallig ook 95% :)).

[ Voor 8% gewijzigd door Jolly_Jumper op 17-11-2009 23:21 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ja, op win 7 64 bit. Gaat met 1024 resolutie net lekker. (unibody 15 2.4 met 256mb 9600M GT)

Maar hij werd wel 2x zo heet dat hij zichzelf op standby zette. Dat kwam omdat ik hem op een kussen op mijn schoot had staan. Op een tafel is het geen probleem, hoewel de letter E wel erg heet wordt aan je vinger. :)

ACCU:
Late 2008 unibody 15", zit nu op 268 cycles. Ik maak me er niet echt druk om (een nieuwe batterij kost niet zoveel, en ook als je hem niet gebruikt gaat hij achteruit), maar ik heb een 17" besteld met zo'n 1000 cycle batterij. Op zich wel een lekker idee dat je dan na 750 cycles nog steeds een jaartje kan. :)

[ Voor 46% gewijzigd door cornelixnootje1 op 19-11-2009 06:40 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Is het realistisch om te verwachten dat de MacBook Pro een update gaat krijgen rond de Kerst? Ik wil upgraden naar de 17 inch, maar ik hoop eigenlijk op een wat snellere videokaart, een Blu-Ray drive en een HDMI uitgang :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Utopist
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:59:
Is het realistisch om te verwachten dat de MacBook Pro een update gaat krijgen rond de Kerst? Ik wil upgraden naar de 17 inch, maar ik hoop eigenlijk op een wat snellere videokaart, een Blu-Ray drive en een HDMI uitgang :)
http://buyersguide.macrumors.com/

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:59:
Die snellere GPU zit er wel in, maar die andere 2 gaan niet gebeuren. Apple heeft overduidelijk gekozen voor mini Displayport, en Blu-Ray zie ik ook niet gebeuren, gezien Apple's eerdere statements erover.

Launching containers into space

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Whieee schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:27:
[...]

Die snellere GPU zit er wel in, maar die andere 2 gaan niet gebeuren. Apple heeft overduidelijk gekozen voor mini Displayport, en Blu-Ray zie ik ook niet gebeuren, gezien Apple's eerdere statements erover.
ik verwacht dat er in het top sigment de mogelijkheid zal zijn om wel bluray te kunnen kiezen als optie. Apple kan niet eeuwig bluray blijven negeren.

Ik zou het doen!

• page404

page404

Website says no

rammes schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:48:
[...]

ik verwacht dat er in het top sigment de mogelijkheid zal zijn om wel bluray te kunnen kiezen als optie. Apple kan niet eeuwig bluray blijven negeren.
en toch zitten veel mensen daar niet op te wachten. ik heb geluiden gehoord dat bluray voor 2012 alweer uitgefaseerd gaat worden. lekker dan, net al je hardware en je hele collectie vervangen en dan mag je weer opnieuw beginnen. ik zit er niet op te wachten dat Apple het nu gaat ondersteunen, maar dat is mijn mening. Ik vind het zeker geen gemis.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

page404 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:24:
[...]

en toch zitten veel mensen daar niet op te wachten. ik heb geluiden gehoord dat bluray voor 2012 alweer uitgefaseerd gaat worden. lekker dan, net al je hardware en je hele collectie vervangen en dan mag je weer opnieuw beginnen. ik zit er niet op te wachten dat Apple het nu gaat ondersteunen, maar dat is mijn mening. Ik vind het zeker geen gemis.
ik heb ook iets gehoord. "640K ought to be enough for anybody"

nee maar zonder dollen. ookal zal het niet standaard worden in de macs toch verwacht ik de mogelijkheid wel. En natuurlijk komt er weer iets nieuws dat bluray opvolgt dit is alleen maar logisch. Maar wil niet zeggen dat bluray al ten dode is opgeschreven

Ik zou het doen!

• page404

page404

Website says no

rammes schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:36:
[...]

ik heb ook iets gehoord. "640K ought to be enough for anybody"
eeey, gaan we nou kattig doen ;)
nee maar zonder dollen. ookal zal het niet standaard worden in de macs toch verwacht ik de mogelijkheid wel. En natuurlijk komt er weer iets nieuws dat bluray opvolgt dit is alleen maar logisch. Maar wil niet zeggen dat bluray al ten dode is opgeschreven
het is mij vooral ingegeven door artikelen als deze.
Verbazend als de industrie is het zelf zegt. Neemt niet weg dat ik niet de barricaden op ga als Apple besluit een MBP of iMac met bluray te gaan leveren. Maar tegen de tijd dat die aangekondigd wordt doemt de EOL van Bluray al aan de horizon op. En dat vind ik een bizarre situatie op zich.

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb mn MBP nu twee weken en iedere dag wel gebruikt, maar ik kan hem overal gewoon aan de stroom leggen (en dat doe ik dan ook). Zodoende zit ik nu dus ook nog op 0 cycles en 100% health.

Maar als ik het zo lees kan ik hem het beste dus iedere dag een uurtje ofzo op de batterij laten draaien?

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:30
Kom ik afgelopen weekend thuis na 2 weken vakantie, klap ik m'n slapende MBP (17" unibody early 2009) open en ik zie het scherm even flitsen, hoor een klein piepje en dood is mijn MBP. Niet meer op te starten, aan en uit knop geeft geen enkele response. Amper 9 maanden heeft hij het feilloos gewerkt maar nu echt overleden. Ik heb 'm maandag naar de TD van LJS gebracht maar die konden me niet vertellen wat er loos is en zijn nu aan het onderzoeken wat er kapot is. Zit nu al 5 dagen zonder MBP :'(

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

• cornelixnootje1
Ik snap blu ray niet. Films downloaden (ook legaal) komt ook in HD resolutie. En er zijn geen software blu rays die je moet hebben toch?

Enige reden voor een optical drive lijkt me het installeren van een OS, of wellicht het branden van iets voor iemand. Maar dan is het weggeven van een USB stick ook nog een optie.

• Tijn89
Blu ray drives zijn gewoon nodig om de behoeften van de klant te voorzien. Niet iedereen wil downloaden, of een download cadeau doen enz. Er zijn zat redenen te bedenken voor Blu Ray. Verder kan het een handig back-up middel zijn (10-20 x zoveel als dvd's), verder heb je sowieso hardware nodig om je tv aan te sturen die 1080 aankan...

@Page404: Je verwijst naar een artikel van een jaar geleden. 1 hij had ongelijk, 2008 was naar mijn idee niet het jaar van Blu-Ray, begint naar mijn idee net pas op gang te komen als ik naar de winkels kijk. Er begint nu eindelijk een beetje schapruimte voor te komen in de winkels. Daarbij bepaald de industrie niets, dat doen wij, kijk maar naar VHS, CD en DVD.

Of Apple ooit aan de blu-ray gaat is moeilijk te voorspellen. Al verwacht ik zelf wel de ondersteuning in de nieuwe mac pro's (ik hoor nu al het gejuich bij de conferentie... voor iets wat een jaar geleden al er had moeten zijn...) en mischien ook de mogelijkheid voor de macbook pro's. Maar zijn er al slim-drives gemaakt de maten die apple gebruikt?

• cornelixnootje1
Tijn89 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:04:
Blu ray drives zijn gewoon nodig om de behoeften van de klant te voorzien. Niet iedereen wil downloaden, of een download cadeau doen enz.
Ik vraag me af of de klant ook bereid is daar X euro extra voor te betalen. Wellicht een goed idee het dan als upgrade optie te doen. Hoeveel kost een blu ray drive doorgaans extra in laptops als upgrade?

• Dr. Strangelove
Ik wil blu-ray omdat ik mijn MacBook op reis gebruik en zo nu en dan een filmpje koop. Dat doe ik op blu-ray omdat het een stuk mooier is dan DVD en ik er thuis in mijn HT ook op 1080p van kan genieten.

Het was niet mijn bedoeling een discussie over BR te starten. Het boeit me niet of iemand hier of een fabrikant denk dat het een jaar of tien jaar stand houdt. Ik wil wel graag zelf de keuze hebben, vooral als alle andere fabrikanten die keuze wel aanbieden.

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 13:49
Hebben meer mensen last van dat als ze de MBP loskoppelen van een Led cinema display de mac dan vastgeloopt ? Het enige wat help is de Mac hard te resetten.
Het gebeurt alleen als de mac in slaapstand is en ik de mac loskoppel.

Ik heb de slaapstand al verandert zodat er geen geheugen dump word gemaakt naar de hd, ook heb ik een clean instal gedaan
Dit probleem had ik niet bij mijn 15" MBP late 2008 en 17" early 2009 alleen maar bij de 17" mid 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:09:
Ik wil blu-ray omdat ik mijn MacBook op reis gebruik en zo nu en dan een filmpje koop. Dat doe ik op blu-ray omdat het een stuk mooier is dan DVD en ik er thuis in mijn HT ook op 1080p van kan genieten.

Het was niet mijn bedoeling een discussie over BR te starten. Het boeit me niet of iemand hier of een fabrikant denk dat het een jaar of tien jaar stand houdt. Ik wil wel graag zelf de keuze hebben, vooral als alle andere fabrikanten die keuze wel aanbieden.
Zijn er externe USB/FW alternatieven mogelijk op de Mac? En zo ja, wat kost dat?

In dat geval heb je alsnog zelf de keus natuurlijk om je geld uit te geven aan een techniek die binnenkort obsolete is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 07:50
cornelixnootje1 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 06:37:
[...]
ACCU:
Late 2008 unibody 15", zit nu op 268 cycles. Ik maak me er niet echt druk om (een nieuwe batterij kost niet zoveel, en ook als je hem niet gebruikt gaat hij achteruit).
Heb je toevallig een tip voor me waar ik goedkoop een accu kan halen voor de 2007 MBP?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

cornelixnootje1 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 06:37:
[...]

Ja, op win 7 64 bit. Gaat met 1024 resolutie net lekker. (unibody 15 2.4 met 256mb 9600M GT)

Maar hij werd wel 2x zo heet dat hij zichzelf op standby zette. Dat kwam omdat ik hem op een kussen op mijn schoot had staan. Op een tafel is het geen probleem, hoewel de letter E wel erg heet wordt aan je vinger. :)

ACCU:
Late 2008 unibody 15", zit nu op 268 cycles. Ik maak me er niet echt druk om (een nieuwe batterij kost niet zoveel, en ook als je hem niet gebruikt gaat hij achteruit), maar ik heb een 17" besteld met zo'n 1000 cycle batterij. Op zich wel een lekker idee dat je dan na 750 cycles nog steeds een jaartje kan. :)
Windows XP hier met een mid 2009 MBP 2.66 GHz, mijne wordt minder warm (aantal graden is niet uit te lezen want bij alt tab wordt de gpu en cpu minder belast. :) Het toetsenbord is gewoon normaal te gebruiken, weliswaar iets warmen linksboven in maar prima te gebruiken! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 02:27:
[...]

Zijn er externe USB/FW alternatieven mogelijk op de Mac? En zo ja, wat kost dat?
Vast wel, maar dan kan ik net zo goed mijn PS3 slim mee gaan slepen. Wat een extern ding kost interesseert me geen moer, ik wil dat Apple het aanbiedt als optie ipv de SuperDrive. Dan is iedereen blij lijkt me, ik kijk mijn BRtjes en jij houdt krampachtig vast aan DVD ;)

Ik ben overigens in Engeland op moment, en blu-ray gaat hier erg lekker vergeleken met de laatste keer dat ik er was in april. De blu-ray afdeling bij de locale HMV is sindsdien vier keer zo groot geworden, allemaal ten koste van DVD terwijl de prijzen gekelderd zijn, alles 2 voor 20 of 2 voor 25 pond deals met recente titels. Doet me denken aan de rise of DVD van tien jaar terug, dus ik denk dat het wel meevalt met de levensduur van BR.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-11-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:36:
[...]

Doet me denken aan de rise of DVD van tien jaar terug, dus ik denk dat het wel meevalt met de levensduur van BR.
Lijkt me toch dat de toekomst meer in streamen zit. Ik zit nu ook buiten NL, en hier is het netflix streaming en AppleTV of OnDemand op je TiVo opkomende. In de rij staan bij de videotheek of winkel is toch een beetje 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:40:
[...]

Lijkt me toch dat de toekomst meer in streamen zit. Ik zit nu ook buiten NL, en hier is het netflix streaming en AppleTV of OnDemand op je TiVo opkomende. In de rij staan bij de videotheek of winkel is toch een beetje 1999.
vertaal dat dan eens practisch naar laten we zeggen november 2009 :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
nadroJ schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:15:
[...]

Heb je toevallig een tip voor me waar ik goedkoop een accu kan halen voor de 2007 MBP?
Deze zijn op Ebay volop te koop. Zou wel op Ebay.com kijken, aangezien ze daar goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Zijn die Ebay batterijen wel echte Apple batterijen?

Lijkt me wellicht was risicovol als dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Uiteraard moet je wel "uitkijken" bij welke koper je koopt (feedback checken), aangezien er inderdaad ook veel imitatie te koop is. Toen ik nog een oude Macbook Pro had, heb ik er eentje gekocht uit Amerika (een nieuwe) en dat was gewoon een echte, netjes in doos met boekjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:40:
[...]

Inderdaad.....sinds ik een Popcorn heb, gebruik ik geen schijfjes meer.....en ik gebruikte er heel wat.
Is toch niet meer van deze tijd om gaatjes in een verflaag te branden en die later weer proberen uit te lezen?

Maar goed.....nog een paar dagen en dan arriveert mijn MBP 15" , ter vervanging van mijn al weer 7 jaar oude Dell (die het overigens altijd netjes gedaan heeft!)....zit ik weer een beetje dieper in het appelmoeras: eerst iPods, toen een iPhone en nu een MBP....waar zal het eindigen....nog een iMacje erbij?

Zo....de popcorn maar weer opstarten en een aflevering van een serie bekijken in HD-kwaliteit.....die aflevering is gisteravond uitgezonden in de US.....en nu hier.....zonder tussenkomst van optische schijfjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ridder schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:20:
[...]

Maar goed.....nog een paar dagen en dan arriveert mijn MBP 15" , ter vervanging van mijn al weer 7 jaar oude Dell (die het overigens altijd netjes gedaan heeft!)....zit ik weer een beetje dieper in het appelmoeras: eerst iPods, toen een iPhone en nu een MBP....waar zal het eindigen....nog een iMacje erbij?
wat dacht je van een time capsule? ;)
Zo....de popcorn maar weer opstarten en een aflevering van een serie bekijken in HD-kwaliteit.....die aflevering is gisteravond uitgezonden in de US.....en nu hier.....zonder tussenkomst van optische schijfjes. 8)
handig he! sinds ik een hdx heb ben ik ook geen films meer 'kwijt' in torenhoge stapels schijfjes. daarmee kan je toch veilig het volgende decennium in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Natuurlijk is een gratis download te prefereren boven een betaald schijfje, maar dat is geen eerlijke vergelijking ;)

Gister nog maar eens met de 17inch en de 15inch gespeeld bij een nieuwe geopende Apple Store, ik moet zeggen dat ik de stap van 13 naar 15 groter vind dan van 15 naar 17. Helaas wordt het prijsverschil tussen de 15 en de 17 wel erg klein als je persé de 9600 wil hebben... ik wacht geduldig op de volgende upgrade. Ik heb al wel gezien dat ik hem in de VS ga halen, het prijsverschil is werkelijk absurd op moment, ruim 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Laatst online: 15-09-2023
Ridder schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:20:
[...]

Inderdaad.....sinds ik een Popcorn heb, gebruik ik geen schijfjes meer.....en ik gebruikte er heel wat.
Is toch niet meer van deze tijd om gaatjes in een verflaag te branden en die later weer proberen uit te lezen?

Vergeet de mac mini niet.... ter vervanging van je popcorn natuurlijk als media center :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Kuif schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:21:
Kom ik afgelopen weekend thuis na 2 weken vakantie, klap ik m'n slapende MBP (17" unibody early 2009) open en ik zie het scherm even flitsen, hoor een klein piepje en dood is mijn MBP. Niet meer op te starten, aan en uit knop geeft geen enkele response. Amper 9 maanden heeft hij het feilloos gewerkt maar nu echt overleden. Ik heb 'm maandag naar de TD van LJS gebracht maar die konden me niet vertellen wat er loos is en zijn nu aan het onderzoeken wat er kapot is. Zit nu al 5 dagen zonder MBP :'(

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ik heb dezelfde soort problemen gehad met een MBP 15". Waag er een (dramatisch) mailtje aan naar Apple zelf. Ik kreeg een gloednieuwe MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Pfff... Dat is best wel zaad, moet er niet aan denken dat mij hetzelfde zou overkomen :|

Maar als ze niets voor je kunnen betekenen op de TD dan zou ik idd ook even contact opnemen met Apple zelf.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dr. Strangelove schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:08:
Natuurlijk is een gratis download te prefereren boven een betaald schijfje, maar dat is geen eerlijke vergelijking ;)
Netflix/AppleTV/Comcast on Demand zijn echt niet gratis. Het zijn legale, snellere, gemakkelijkere alternatieven voor een videotheek. En nu ook in NL komt dit op.

Tenzij je graag een kast vol schijfjes hebt, is blu ray ten dode opgeschreven. En er was een tijd dat iedereen graag een kast vol VHS had... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Niek, ik denk dat iedereen het hier met je eens is (me included ;-) ). Punt is alleen dat wij maar een klein deel zijn van de klanten, zeg 10%, die zich bewust zijn van die download diensten. In Nederland zijn die dingen nog echt niet mainstream. Amerika is daar verder in, in Europa heb je door die verschillende landen ook overal andere contracten e.d. waar Apple/Netflix zich mee moet bemoeien.
En ik ken mensen die graag een rij cd/dvd-hoesjes hebben (ook me included ;-) ). Zolang het nog niet goed geregeld is dat downloaden, ben ik blij met dvd's en blu-ray's. Verder vind ik dat download's wel degelijk goedkoper moeten zijn dan echte cd's/dvd's.

Maar goed het gaat niet meer over Macbook pro's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Dr. Strangelove schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:08:

Gister nog maar eens met de 17inch en de 15inch gespeeld bij een nieuwe geopende Apple Store, ik moet zeggen dat ik de stap van 13 naar 15 groter vind dan van 15 naar 17. Helaas wordt het prijsverschil tussen de 15 en de 17 wel erg klein als je persé de 9600 wil hebben... ik wacht geduldig op de volgende upgrade. Ik heb al wel gezien dat ik hem in de VS ga halen, het prijsverschil is werkelijk absurd op moment, ruim 30%.
heb het zelfde..

Zit laatste tijd toch wel eens regelmatig te denken om mijn 13" pro te verkopen,, en een 15 inch te halen..
alleen om al wat meer werk ruimte te hebben..
Specificaties mogen het zelfde zijn. Heb nu de 2.53 ghz 13"pro.. wat er dus op neer komt de goed koopste 15"
Zit nu in canada nog steeds.. zijn hier iets duurder dan in USA>
maar nog steeds veel goed koper dan in NL.
Scheelt 300 euro of meer. Tax al mee gerekend.
Maar dan moet ik eerst deze kwijt.. Om 2 MBP te hebben word te veel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Niet vergeten dat je (officieel) bij het importeren dan nog 19% btw af moet dragen. Tenzij je officieel naar Canada geemigreerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
valt nog steeds altijd te proberen om hem mee te nemen.
Enige klote is dat ik elke 3 weken zowiezo bijna wel vlieg..
Dus kans dat je dan gecontroleerd word is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit nu in Singapore, en ga vandaag of morgen ed 17" MBP halen, ter vervanging van mijn zwarte MB early 2008 (geloof ik). Scheelt zo 380 euro, en vlieg over Londen terug dus een douanecheck is er ook niet. (paspoortcontrole wel though). Ik zou kunnen wachten op een nieuwe, maar dat schiet denk ik niet echt op, bovendien zou ik na de upgrade ook nog moeten wachten op een vakantie in een land waar ie iets goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dog4life schreef op maandag 23 november 2009 @ 04:35:
Ik zit nu in Singapore, en ga vandaag of morgen ed 17" MBP halen, ter vervanging van mijn zwarte MB early 2008 (geloof ik). Scheelt zo 380 euro, en vlieg over Londen terug dus een douanecheck is er ook niet. (paspoortcontrole wel though). Ik zou kunnen wachten op een nieuwe, maar dat schiet denk ik niet echt op, bovendien zou ik na de upgrade ook nog moeten wachten op een vakantie in een land waar ie iets goedkoper is :)
Je denkt dat je de EU inkomt zonder douanecheck? Die doen ze dan in Groot Britannië wel hoor ;) Afhankelijk van je overstap tenminste, maar waarschijnlijk is 't toch gewoon in Amsterdam omdat je de groene bag-tags mist.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 23-11-2009 05:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 23 november 2009 @ 05:02:
[...]

Je denkt dat je de EU inkomt zonder douanecheck? Die doen ze dan in Groot Britannië wel hoor ;) Afhankelijk van je overstap tenminste, maar waarschijnlijk is 't toch gewoon in Amsterdam omdat je de groene bag-tags mist.
Hmm, dus ik moet me nu nog zorgen gaan maken ook? :o
Met de UK heb ik toch niks te maken qua tax etc? Heb een zooitje foto's, documenten en muziek op een USB stick gezet, die zet ik er sowieso op voor de zekerheid, om te laten zien dat ik hem al wat langer dan vandaag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Volgens mij wil je niet op het punt komen dat je tegen ze staat aan te liegen met je docus en muziek, dan ben je pas echt het bokje zodra ze je serienummer checken. Speel dan liever dom zou ik zeggen, of zorg in ieder geval dat je accu leeg is.

Hoe dan ook, de kans is heel klein dat je in de problemen komt, maar mocht het gebeuren ligt de bewijslast bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
cornelixnootje1 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:21:
[...]

Netflix/AppleTV/Comcast on Demand zijn echt niet gratis. Het zijn legale, snellere, gemakkelijkere alternatieven voor een videotheek. En nu ook in NL komt dit op.

Tenzij je graag een kast vol schijfjes hebt, is blu ray ten dode opgeschreven. En er was een tijd dat iedereen graag een kast vol VHS had... :+
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4goEa75I/AAAAAAAAApM/VO3PGHj7_Fw/DSC_0485.jpg?imgmax=640

:P

Ik heb in mei op vacantie in Florida een in de UK gekochte MacBook gekregen van een vriend (hem betaald om hem daar te laten kopen, was toen extreem goedkoop). Ik hoopte bijna dat ze me zouden controleren bij de douane op Schiphol, dan hadden ze vet pech gehad met hun serienummer check ;) Ik had zelfs de boekjes en stickers in de sleeve erbij gedaan om ze te stangen :)

Volgend jaar ga ik weer naar de VS en dan wil ik er eentje daar kopen, dat scheelt bijna 750 euro op een 17 inch... voor dat bedrag kan je zelfs die 19% nog wel verantwoorden, dan ben je nog 400 euro goedkoper uit dan in Nederland. Punt is dat ik ook een PS3 Slim mee wil nemen, en nog een MacBook voor een vriendin, en mijn zusje is OOK van plan een PS3 en MacBook mee terug te nemen. Als je dan als familie gesnaaid wordt heeft de douane in 1 keer een goede maand ;)

Je kan natuurlijk pokeren: De PS3 Slim aangeven, daar een paar tientjes over betalen en dat als afleidingsmanoeuvre gebruiken om de MacBooks erdoor te sneaken ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
@dr. stranglove.

Ik weet het niet hoor. Maar als ik in amerika een macbook pro 17 inch koop dan komt ik omgerekend op een bedrag uit van 1800 euro. Dat is dus een verschil van 500 euro.
Je bent namelijk vergeten om de sales tax erbij te rekenen die trouwens per staat verschilt. Ik uitgerekend in een slecht geval van 8 procent.
Daarnaast moet je natuurlijk rekening houden dat elke keer als je macbook mee naar het buitenland neemt je een risco loopt om gepakt te worden. Ze mogen het bij de douane altijd vragen ook al vlieg je binnen de eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zal best, maar ik heb meer dan 100x gevlogen sinds ik laptops bij me draag en ik ben 1x gecheckt bij de douane en mijn laptop werd toen niet eens bekeken.

De sales tax vergeet ik inderdaad omdat ik bestel bij Amazon en laat versturen naar een andere staat dan Washington (of de verkoper waarvoor Amazon als tussenpersoon fungeert). De prijs bij Amazon is sowieso lager:

http://www.amazon.com/App...ics&qid=1258978491&sr=8-5

$2266 ipv $2499, Amazon geeft aan dat mijn CC voor 1584 euro belast wordt, zelf kom ik op 1518 euro met de huidige koers. Dat is dus 716 tot 782 euro goedkoper dan in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog serieuze rumors over upgrades voor de Macbook Pro voor dit jaar?

Zou iemand een foto willen posten van een Macbook Pro die 1 jaar intensief gebruikt is? Mijn Dell 6400 heeft namelijk echte plekken gekregen waar mijn handpalmen rusten.. Waarschijnlijk van het zweet oid, is dit ook bij de aluminium behuizing? Want het is echt lelijk...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik heb even zitten rondekijken op Google en het blijkt dus mogelijk te zijn om via Bootcamp Linux (Fedora) te installeren. Ik wou graag een triple-boot erop zetten. Dus OS X,Windows en Linux (het liefst ubuntu).

Weet iemand of dit mogelijk is?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Eerste hit op google: KLIK!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
@Eldariel: Je kunt andere operating systems ook in een virtuele machine draaien, bijvoorbeeld met VirtualBox (of VMWare of Parallels) dan hoef je niet je harddisk helemaal opnieuw in te delen.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:17:
Zijn er nog serieuze rumors over upgrades voor de Macbook Pro voor dit jaar?
Kijk eens hier http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Het lijkt me sterk dat er in 2009 nog een update komt voor de MBP, maar als Intel volgend jaar met mobiele versies van de Core i5 en/of i7 komt dat komen er vast en zeker vroeg of laat MBP's met die nieuwe processors.

[ Voor 53% gewijzigd door jj71 op 23-11-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Op MacRumors verwachten ze de arrandale in 2010: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=668803

Maar of je daar wat aan hebt vraag ik me af. Spellen worden beinvloedt door de videokaart, en het dagelijks gebruik gaat sneller met een SSD. Wellicht als je veel mp3 of divx encode? Maar wie doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:35
Spellen maken wel degelijk gebruik van meer cpu-kracht! GTA4 of Crysis bv., slecht programmeerwerk of niet, Arrendale zou wel degelijk handig komen. De 9600M GT kan trouwens ook een update gebruiken, nVidia heeft genoeg meerwaarde in hun portfolio.

@ Homer,
Een goede foto kan ik niet maken, maar mijn MBP uit november 2008 ziet er nog steeds piekfijn uit, na een jaar pendelen als kotstudent. Enkel 4 krasjes onderaan door gebruik op de schoot (rits..), maar geen erosie, zwakke plekken, noch deuken. Het zwarte toetsenbord blinkt wel van handenvet zonder dat je het kan kuisen, en op het touchpad is er een ovaaltje zichbaar door gebruik. Meer gebruikssporen zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,
Ook ik heb besloten de overstap te maken naar de mac en daarbij is mijn keuze gevallen op de MBP. Nu ben ik er alleen nog niet helemaal over uit of ik een 13 of 15 inch ga nemen. Heb de MBP vooral nodig bij mijn studie. Doe een grafische opleiding dus veel photoshop, videobewerking etc. Daarbij lijkt een 15 inch mij misschien iets makkelijker vanwege het grotere scherm, maar de 13 is voor mij weer veel makkelijker om mee te vervoeren in mijn tas. Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring met zowel een 13 als een 15 inch en wat zouden jullie mij dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:11:
heey,
Ook ik heb besloten de overstap te maken naar de mac en daarbij is mijn keuze gevallen op de MBP. Nu ben ik er alleen nog niet helemaal over uit of ik een 13 of 15 inch ga nemen. Heb de MBP vooral nodig bij mijn studie. Doe een grafische opleiding dus veel photoshop, videobewerking etc. Daarbij lijkt een 15 inch mij misschien iets makkelijker vanwege het grotere scherm, maar de 13 is voor mij weer veel makkelijker om mee te vervoeren in mijn tas. Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring met zowel een 13 als een 15 inch en wat zouden jullie mij dan aanraden?
Ik heb beide, en ik zou in jouw geval zeker een 15" overwegen. 1280x800 is echt heel erg weinig als je serieus met photoshop of videobewerking aan de gang gaat. Een 15" vormt dan misschien wel het beste compromis tussen draagbaarheid en schermresolutie. Ik neem aan dat de 17" buiten je budget ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Heb nu 24 uur een 17 inch, en kan nu al niet meer zonder het hoge resolutiescherm. Als ik terug ga naar mijn 15 inch wil ik steeds uitzoomen. :+

De 13 inch van mijn vriendin lijkt niet veel meer kwijt te kunnen dan mijn iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:04:
Heb nu 24 uur een 17 inch, en kan nu al niet meer zonder het hoge resolutiescherm. Als ik terug ga naar mijn 15 inch wil ik steeds uitzoomen. :+

De 13 inch van mijn vriendin lijkt niet veel meer kwijt te kunnen dan mijn iPhone. :)
Doe eens pics van de 3 naast elkaar voor vergelijking? Geeft waarschijnlijk een beter beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik tegenwoordig wel eens de audio in van mijn MBP (november 2008) maar alleen de linkeringang doet het. Nu heeft mijn laptop wat schade aan de linkerkant en hoor ik veel horrorverhalen over de service van Apple (zelfs met Applecare). Heeft het überhaupt zin om er mee terug te gaan? Hij is nu iets langer dan een jaar geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK nou dan ben ik er nu wel uit dat het een 15 inch gaat worden. Een 17 inch is idd nog mooier, maar voor mij als student niet betaalbaar en daarnaast erg onhandig bij het telkens vervoeren in tas etc. Nu nog even een vraagje, in de onlineshop van apple valt te lezen dat er aanstaande vrijdag speciale kortingen zullen zijn op het gehele assortiment. Iemand enig idee hoeveel die kortingen zullen bedragen aangezien ik via surfspot ook al bijna 200 euro korting kan krijgen op de MBP 2,66Ghz en ik niet verwacht dat ik daarnaast ook nog eens de korting van aanstaande vrijdag erover heen zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:19:
OK nou dan ben ik er nu wel uit dat het een 15 inch gaat worden. Een 17 inch is idd nog mooier, maar voor mij als student niet betaalbaar en daarnaast erg onhandig bij het telkens vervoeren in tas etc. Nu nog even een vraagje, in de onlineshop van apple valt te lezen dat er aanstaande vrijdag speciale kortingen zullen zijn op het gehele assortiment. Iemand enig idee hoeveel die kortingen zullen bedragen aangezien ik via surfspot ook al bijna 200 euro korting kan krijgen op de MBP 2,66Ghz en ik niet verwacht dat ik daarnaast ook nog eens de korting van aanstaande vrijdag erover heen zal krijgen.
Ik DENK dat je wel studentenkorting en de black friday korting kan krijgen, maar er is vast iemand hier die het zeker weet.

Wat ik je even mee wil geven:
Via sommige onderwijsinstellingen kan je nog meer korting krijgen dan via surfspot. Vraag aan medestudenten of bel Apple-store om het te vragen. Normale studentenkorting is 6%, via surfspot vaak 8% geloof ik... maar het maximale is 12%. Dit verschilt per onderwijsinstelling.

Ik zou zeggen, ga er niet vanuit dat het 12% is... ik wil je geen valse hoop geven. Maar het kan de moeite lonen om het even na te vragen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Whieee schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:12:
[...]

Doe eens pics van de 3 naast elkaar voor vergelijking? Geeft waarschijnlijk een beter beeld ;)
Nog beter, 3 screenshots. :)

1. 13 inch 1200x800
2. 15 inch 1440x900
3. 17 inch 1920x1200

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0102/Screen_shot_2009-11-24_at_10_58_02_AM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0295/Screen_shot_2009-11-24_at_10_57_46_AM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0767/Screen_shot_2009-11-24_at_10_54_51_AM.jpg

The only way is up baby!

1. 13 inch 1200x800
2. 15 inch 1440x900
3. 17 inch 1920x1200

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 24-11-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Doe toch de foto's maar, de reso is leuk, maar met name het geringe verschil in formaat tussen 15 en 17 is leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Vandaag zou mijn MBP 15" arriveren uit de US via UK....maar helaas.....FedEx is wat traag en het wordt een dag later.....25e laat in de middag.....

Dus nu nog even op de oude Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Whieee schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:29:
Doe toch de foto's maar, de reso is leuk, maar met name het geringe verschil in formaat tussen 15 en 17 is leuk :P
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0246/IMG_0808.jpg

Tevreden? :+

Het verschil is inderdaad best klein. Met name omdat de zwarte band om het scherm bij de 17 inch smaller is. Hij is een paar cm groter en een halve kilo zwaarder. Niet echt een groot verschil. Qua portabiliteit is er weinig verschil. Behalve dan de 13, dat is een heel andere categorie dan de 15/17.

Als er geen prijsverschil was zou ik niemand de 15 inch kunnen aanraden tov de 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je een gamer bent is er wel een reden om voor de 15 inch te kiezen; qua oppervlakte van het scherm is het verschil niet gigantisch, maar je levert op de 17 inch wel aardig wat fps in als je op de native resolutie wil gamen... voor mij een reden om de 15 inch nog niet uit te vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:22:
Als je een gamer bent is er wel een reden om voor de 15 inch te kiezen; qua oppervlakte van het scherm is het verschil niet gigantisch, maar je levert op de 17 inch wel aardig wat fps in als je op de native resolutie wil gamen... voor mij een reden om de 15 inch nog niet uit te vlakken.
2 opmerkingen daarover:

1. Is de Macbook pro uperhaupt geschikt om in native te gamen? COD MW2 op de 15 inch moest in 1024, want anders ging het schokkend.
2. Kun je het verschil echt goed zien? Het leek mij allemaal scherp. Het helpt dat het allemaal beweegt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Als ik naar de screen van de 17" kijk dan kan ik de letters net lezen. Ik heb zelf nog zitten twijfelen tussen de 15 en 17 maar ik ben nu toch blij dat ik voor de 15 ben gegaan. Anders moet ik steeds met een bril achter de computer...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb de 17" Unibody. Bij ons op de studievereniging zijn er zat mensen met een 15", maar die vind ik elke keer redelijk klein. De 17" is op de schoot of in de trein prima te gebruiken! Hij lijkt groot, maar hij is best compact.

Call of Duty Modern Warfare 2 kan ik op native resolutie en alles op high "spelen". Het is acceptabel, met ongeveer 20 fps op een normale map. Ga ik terug naar 1280x800 is het perfect speelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Fab1Man schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:14:
Ik heb de 17" Unibody. Bij ons op de studievereniging zijn er zat mensen met een 15", maar die vind ik elke keer redelijk klein. De 17" is op de schoot of in de trein prima te gebruiken! Hij lijkt groot, maar hij is best compact.

Call of Duty Modern Warfare 2 kan ik op native resolutie en alles op high "spelen". Het is acceptabel, met ongeveer 20 fps op een normale map. Ga ik terug naar 1280x800 is het perfect speelbaar!
1280*800 is wel de native resolutie van de 13" MBP! Dus dan lever je behoorlijk (understatement) in op de scherpte van het beeld!

Ik werk momenteel met een mid-2007 15" MBP. Heb nog even een 13" MBP overwogen, maar het ding is me simpelweg te klein. 15" is een perfecte maat, (en als ik wat minder vaak met het OV / fiets zou gaan, dan is een 17" perfect!) die halve kilo extra boeit een auto niet echt.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
DrumandBass schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:56:
Als ik naar de screen van de 17" kijk dan kan ik de letters net lezen. Ik heb zelf nog zitten twijfelen tussen de 15 en 17 maar ik ben nu toch blij dat ik voor de 15 ben gegaan. Anders moet ik steeds met een bril achter de computer...
Weet je zeker dat je dat zo kan zeggen? Je moet dus wel ver genoeg inzoomen zodat het hele plaatje niet meer op je desktop past. Maar dan nog, kun je het pas echt goed zien als je daadwerkelijk een 17" vast hebt.
Fab1Man schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:14:

Ik heb hem nog niet op de 17 geprobeerd, maar op de 15 (zelfde specs toch behalve de 2.8 ipv 2.4 processor?) schokte hij wel degelijk op native. Als in, onacceptabel. Was op Win 7 64 bit. Hoe speelde jij hem?

[ Voor 40% gewijzigd door cornelixnootje1 op 24-11-2009 22:30 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.