Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Heb de 64-bit ultimate versie geinstalleerd, en de bijgeleverde bootcamp drivers geïnstalleerd.
Wat ik een verademing vind is dat de rechtclick nu gewoon met twee vingers kan worden gedaan zoals onder OS X.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik kan dat niet, heb je een instelling veranderd oid ?
En kan jij ook je toetsenverlichting aanpassen ? en je schermverlichting ?
Edit : Nevermind
[ Voor 10% gewijzigd door Bloemstukje op 26-10-2009 21:01 ]
gewoon nee.
Halverwege mn eerste zin van "Met relis van andel, ik had een macbook pro bij jullie-" werd ik onderbroken met het nieuws dat ze alsnog na met iets van 7 man bij apple te hebben gesproken dat ze alsnog garantie geven en mn macbook helemaal gratis wordt vergoedt!
Ben alsnog van plan hem te verkopen aangezien er weer een 8600 kaart in komt maar dat is natuurlijk fantastisch nieuws ^^
Met een beetje mazzel kost het niet veel om mn die mbp te verkopen en een 13" unibody te versieren, en dan apart daarvan als main mac een 27" i5/7 imac ^^
Na een paar keer bellen heeft Apple toch nog onder de coulance regeling een nieuw moederbord geplaatst. Dit terwijl ik eigenlijk een half jaar buiten de garantie zit.
Ik zou het in ieder geval nog even proberen bij Apple met een leuk verhaal. Zo'n apparaat van 2200,- mag niet na 1,5 jaar opeens niet meer werken.
Die van mij is nog geen weekje weggeweest en heb hem gisteren weer op kunnen halen.
[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 27-10-2009 08:18 ]
Misschien is Card Services dan ook niet zo'n goede service provider. Een overleden 8600m wordt namelijk de eerste 3 jaar gewoon door garantie gedekt. In contrast: een aantal maanden geleden besloot de 8600m in mijn mid-2007 MBP te overlijden. Ik ben naar MacHouse Woerden gereden, heb het ding ingeleverd, en werd 20 uur later gebeld met de mededeling dat de MBP weer klaar stond, met een nieuw logicboard, binnen garantie.Relis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:05:
Nou, vanmiddag aan de telefoon met Card services rotterdam om te zeggen dat ik het wrak dan maar kom ophalen zonder het te repareren
Halverwege mn eerste zin van "Met relis van andel, ik had een macbook pro bij jullie-" werd ik onderbroken met het nieuws dat ze alsnog na met iets van 7 man bij apple te hebben gesproken dat ze alsnog garantie geven en mn macbook helemaal gratis wordt vergoedt!
Ben alsnog van plan hem te verkopen aangezien er weer een 8600 kaart in komt maar dat is natuurlijk fantastisch nieuws ^^
Met een beetje mazzel kost het niet veel om mn die mbp te verkopen en een 13" unibody te versieren, en dan apart daarvan als main mac een 27" i5/7 imac ^^
En dat noem ik service!
Launching containers into space
Agreed, machouse Hilversum (die reparaties in Woerden laten uitvoeren) levert ook prima service. Zit nu te typen op een gratis vervangende macbook air, die ik meekreeg omdat mijn macbook white terug moest voor reparatie.Whieee schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:
[...]
Misschien is Card Services dan ook niet zo'n goede service provider. Een overleden 8600m wordt namelijk de eerste 3 jaar gewoon door garantie gedekt. In contrast: een aantal maanden geleden besloot de 8600m in mijn mid-2007 MBP te overlijden. Ik ben naar MacHouse Woerden gereden, heb het ding ingeleverd, en werd 20 uur later gebeld met de mededeling dat de MBP weer klaar stond, met een nieuw logicboard, binnen garantie.
En dat noem ik service!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ja, nou ja, ben allang blij dat hij gewoon wordt gerepareerdWhieee schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:
[...]
Misschien is Card Services dan ook niet zo'n goede service provider. Een overleden 8600m wordt namelijk de eerste 3 jaar gewoon door garantie gedekt. In contrast: een aantal maanden geleden besloot de 8600m in mijn mid-2007 MBP te overlijden. Ik ben naar MacHouse Woerden gereden, heb het ding ingeleverd, en werd 20 uur later gebeld met de mededeling dat de MBP weer klaar stond, met een nieuw logicboard, binnen garantie.
En dat noem ik service!
Duurde wel een tijdje, ben hem nu al meer dan 3 weken kwijt
Heeft iemand hier trouwens ervaring met macbizz.nl?
Ze boden 950 euro voor mn mbp als onderdeel van hun inruil programma, zijn ze betrouwbaar etc?
[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 27-10-2009 12:40 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
die zetten dus onder de mom van garantie een nieuwe videokaart in je mac. en verpatsen em weer.Relis schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:18:
[...]
Ja, nou ja, ben allang blij dat hij gewoon wordt gerepareerd
Duurde wel een tijdje, ben hem nu al meer dan 3 weken kwijt
Heeft iemand hier trouwens ervaring met macbizz.nl?
Ze boden 950 euro voor mn mbp als onderdeel van hun inruil programma, zijn ze betrouwbaar etc?
Ik zou het doen!
Als het goed is heb je nu een nieuwe revisie van het logicboard waarvan de 8600M GT niet meer kapot hoort te gaan. Tenminste dat is mij verteld toen m'n logicboard vervangen werd onder garantie.Relis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:05:
Nou, vanmiddag aan de telefoon met Card services rotterdam om te zeggen dat ik het wrak dan maar kom ophalen zonder het te repareren
Ik kan hier alleen niet echt bewijs van vinden op internet. (Dat de nieuwe revisies het Nvidia probleem niet meer hebben dus). Hij doet het echter alweer een aantal maanden als een zonnetje, dus ik zie het wel hoe lang hij het blijft doen.
Heb je niet dat je trackpad zo overgevoelig is voor klikke ? Ik kan gewoon bijna niet niet normaal start openen en naar afsluiten gaan, zonder dat ik van alles aanklik in het menu. Ik heb het er iig al weer afgehaald omdat ik het toch nouwelijks gebruik, en heb maar 160 kostbare gigabytjespimsaint schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:15:
Windows 7 draait als een zonnetje op mijn gloednieuwe MBP 13"
Heb de 64-bit ultimate versie geinstalleerd, en de bijgeleverde bootcamp drivers geïnstalleerd.
Wat ik een verademing vind is dat de rechtclick nu gewoon met twee vingers kan worden gedaan zoals onder OS X.
goed nieuws, ik wacht met smart op de nieuw update.enzoronald schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:48:
Er zijn nu nieuwe geruchten dat in de komende weken een nieuwe Macbook Pro lijn uitkomt :
http://9to5mac.com/macbook-pro-quad-core
Ben benieuwd, want was net van plan een macbook pro te kopen
Weet iemand wanneer deze nieuwe revisies zijn geimplementeerd en hoe ik kan zien of ik een nieuw type heb? Ik heb namelijk een MBP 2.2GHz 8600GT uit september 2007 en heb zo nu en dan last van een scherm dat zwart blijft nadat de MBP uit de sleep wordt gehaald. Ik heb het ook een enkele keer bij opstarten.Satch schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:58:
[...]
Als het goed is heb je nu een nieuwe revisie van het logicboard waarvan de 8600M GT niet meer kapot hoort te gaan. Tenminste dat is mij verteld toen m'n logicboard vervangen werd onder garantie.
Ik kan hier alleen niet echt bewijs van vinden op internet. (Dat de nieuwe revisies het Nvidia probleem niet meer hebben dus). Hij doet het echter alweer een aantal maanden als een zonnetje, dus ik zie het wel hoe lang hij het blijft doen.
/Edit: Oke, het lijkt toch serieuzer dan ik dacht. Vreemd dat ik een half uur met de helpdesk aan de telefoon heb gehangen en zij dit probleem niet aan hebben gekaart. Toen ik verleden week in de Apple store was voor mijn accu en ik dit verhaal opgooide vermoedde de verkoper direct dat mijn logicboard niet in orde was. Vreemd dacht ik toen, maar kennelijk een kern van waarheid.
http://support.apple.com/kb/TS2377
[ Voor 19% gewijzigd door Oyster op 27-10-2009 13:38 ]
Dus ik ga mijn order toch maar niet annuleren
Misschien dat er wel kleine updates komen? maar ik denk het niet eigenlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Executor16 op 27-10-2009 18:04 ]
btw ik wacht ook op die update met een dikke cpu, maar die moet wel vóór 1 febr 2010 komen want anders werkt mijn studentenkorting niet meer
[ Voor 23% gewijzigd door jeehaa op 27-10-2009 18:16 ]
Met andere woorden, zal het m'n performance ten goede komen of merk ik hier niet zoveel van?
Wat doe ik met m'n MBP, surfen, muziek, games etc
Als dit je gebruik is: nee, je gaat niets merken.Yorick81 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:31:
Ik overweeg om m'n RAM te upgraden naar 8 GB in m'n huidige MBP, nu weet ik alleen niet exact hoe OSX hier mee omgaat.
Met andere woorden, zal het m'n performance ten goede komen of merk ik hier niet zoveel van?
Betere investering is een snellere hd. (maar jij hebt al een ssd)
Zit al een SSD in als ik de sig zo zie. Ik denk dat je het vooral gaat merken als je iets van virtualisatie doet.dolby schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:46:
[...]
Als dit je gebruik is: nee, je gaat niets merken.
Betere investering is een snellere hd.
Dat ga je niet merken. Je hebt al een SSD, zo te zien, en een verdubbeling van je (toch al ruime ) geheugen merk je pas als je met virtual machines en zware videobewerking aan de wandel gaat.Yorick81 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:31:
Ik overweeg om m'n RAM te upgraden naar 8 GB in m'n huidige MBP, nu weet ik alleen niet exact hoe OSX hier mee omgaat.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Thnx, dat vermoeden had ik al, m'n onbekendheid met de geheugen allocatie van OSX zaaide alleen nog wat twijfel.Pixeltje schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:16:
[...]
Dat ga je niet merken. Je hebt al een SSD, zo te zien, en een verdubbeling van je (toch al ruime ) geheugen merk je pas als je met virtual machines en zware videobewerking aan de wandel gaat.
Heeft de geheugen allocatie niet zoveel mee te maken. Meer met hoeveel geheugen je daadwerkelijk gebruikt. Met 2Gb kun je nog steeds zonder problemen doen wat jij doet.Yorick81 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:21:
[...]
Thnx, dat vermoeden had ik al, m'n onbekendheid met de geheugen allocatie van OSX zaaide alleen nog wat twijfel.
Photoshop, of aperture of videobewerking, dat zijn geheugenvreters, die sabbelen stiekem je geheugen op
1. Een messenger die de offline berichten functie van live messenger helemaal werkend heeft, en voorderest ook goed is.
2. Het kunnen schrijven naar NTFS schijven
Voor nr 2 erger ik me aan, want ik weet dat het wel mogelijk is, maar ik kan het om een of andere reden niet begrijpen. Ik heb MacFuse al geinstalleerd, maar wat ik dan moet doen is mij niet duidelijk.
Heeft iemand hier antwoord op ?
Voorderest kan ik een mac alleen maar aanbevelen
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
AdiumX is nog steeds dé IM voor de Mac volgens mij.6pack15 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:58:
Ik ben helemaal verkocht aan de macbook pro 13,3 , ik heb eigenlijk maar 2 dingen die ik nog mis.
1. Een messenger die de offline berichten functie van live messenger helemaal werkend heeft, en voorderest ook goed is.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Results 45.84 System Info Xbench Version 1.3 System Version 10.6.1 (10B504) Physical RAM 4096 MB Model MacBookPro5,5 Drive Type Hitachi HTS545016B9SA02 Disk Test 45.84 Sequential 96.00 Uncached Write 103.84 63.76 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 100.03 56.60 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 74.05 21.67 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 117.14 58.88 MB/sec [256K blocks] Random 30.11 Uncached Write 11.00 1.16 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 69.61 22.28 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 59.25 0.42 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 93.43 17.34 MB/sec [256K blocks] |
Zoek eens hiertussen naar wat resultaten. Volgens mij kan het wel.unex154 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 04:08:
Weet iemand of deze waarden wel goed zijn? Ik verbaas me vooral over de random 4K blocks, zijn die niet extreem laag? Het is de stock 160 gb HDD.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Results 45.84 System Info Xbench Version 1.3 System Version 10.6.1 (10B504) Physical RAM 4096 MB Model MacBookPro5,5 Drive Type Hitachi HTS545016B9SA02 Disk Test 45.84 Sequential 96.00 Uncached Write 103.84 63.76 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 100.03 56.60 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 74.05 21.67 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 117.14 58.88 MB/sec [256K blocks] Random 30.11 Uncached Write 11.00 1.16 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 69.61 22.28 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 59.25 0.42 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 93.43 17.34 MB/sec [256K blocks]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Heb je dit probleem toevallig sinds de upgrade naar Snow Leopard? Zo ja, dan is het een bekend issue. Snow Leopard lijkt wat problemen te hebben met het battery-management. Tot nu toe lijkt het issue zich te beperken tot bepaalde non-unibody modellen. Ik heb gisteren mijn mid-2007 MBP naar Snow Leopard geupgrade en zag in een half uur mijn battery health van 95% naar 56% dalen, en een half uur later weer stijgen naar 87%. Hopelijk wordt het gefixed in 10.6.2domi235 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:39:
Mijn MBP SR 2.2 heeft de laatste maanden last van dementie, en weet dus niet meer hoe vol / leeg de accu is. Wanneer hij "denkt" dat deze leeg is sluit hij zelfs niet netjes af, maar slaat hij in 1 keer uit. Ik heb het SMC gereset maar dit mag helaas niet helpen. Is het probleem verholpen met een nieuwe accu of zit dit echt in de MBP / SMC?
@Relis:
3 weken voor een nieuw logicboard is belachelijk. Als ze vandaag dat onderdeel bestellen is het 90% zeker morgen bij Card Services, en kan jij overmorgen je MBP terughebben. Zo niet: ballentent.
Yeah oh well, ben nu nog aan het wachten tot voor hun de garantie status is geupdate zodat ze dat moederbord kunnen bestellen, en dan hebben ze het er zo in gezet...zeggen zeWhieee schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:34:
[...]
@Relis:
3 weken voor een nieuw logicboard is belachelijk. Als ze vandaag dat onderdeel bestellen is het 90% zeker morgen bij Card Services, en kan jij overmorgen je MBP terughebben. Zo niet: ballentent.
Enige wat een beetje onaangenaam is is dat ik vanaf morgen alweer 4 weken zonder mn macbook zit

Maar hier krijg je niet de melding als je een mail ontvangt bij hotmail toch ? aangezien ik dat ook wel fijn vind.breinonline schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:05:
[...]
AdiumX is nog steeds dé IM voor de Mac volgens mij.
Laatst upgrade van mijn MB 13" Aluminium gedaan. Van 160GB naar Western Digital Scorpio Black 320GB 7200 rpm en van 2GB geheugen naar 4GB. Hij is echt een heeeel stuk sneller. Echt een aanrader, ik zeg doen6pack15 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:12:
[...]
Heb je niet dat je trackpad zo overgevoelig is voor klikke ? Ik kan gewoon bijna niet niet normaal start openen en naar afsluiten gaan, zonder dat ik van alles aanklik in het menu. Ik heb het er iig al weer afgehaald omdat ik het toch nouwelijks gebruik, en heb maar 160 kostbare gigabytjes, moet nog een keer nieuwe schijf en geheugen kopen
R.D50
Het is iig rond dat tijdstip gebeurd ja, dus ik ga even de update afwachten en als dat niet helpt een nieuwe accu bestellenWhieee schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:34:
[...]
Heb je dit probleem toevallig sinds de upgrade naar Snow Leopard? Zo ja, dan is het een bekend issue. Snow Leopard lijkt wat problemen te hebben met het battery-management. Tot nu toe lijkt het issue zich te beperken tot bepaalde non-unibody modellen. Ik heb gisteren mijn mid-2007 MBP naar Snow Leopard geupgrade en zag in een half uur mijn battery health van 95% naar 56% dalen, en een half uur later weer stijgen naar 87%. Hopelijk wordt het gefixed in 10.6.2
@Relis:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
6pack15 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:08:
[...]
Maar hier krijg je niet de melding als je een mail ontvangt bij hotmail toch ? aangezien ik dat ook wel fijn vind.

[ Voor 32% gewijzigd door Executor16 op 30-10-2009 12:53 ]
Verwijderd
Heb net zelf even Xbench gedraaid, bij mij kwam er dit uit:unex154 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 04:08:
Weet iemand of deze waarden wel goed zijn? Ik verbaas me vooral over de random 4K blocks, zijn die niet extreem laag? Het is de stock 160 gb HDD.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Results 45.84 System Info Xbench Version 1.3 System Version 10.6.1 (10B504) Physical RAM 4096 MB Model MacBookPro5,5 Drive Type Hitachi HTS545016B9SA02 Disk Test 45.84 Sequential 96.00 Uncached Write 103.84 63.76 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 100.03 56.60 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 74.05 21.67 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 117.14 58.88 MB/sec [256K blocks] Random 30.11 Uncached Write 11.00 1.16 MB/sec [4K blocks] Uncached Write 69.61 22.28 MB/sec [256K blocks] Uncached Read 59.25 0.42 MB/sec [4K blocks] Uncached Read 93.43 17.34 MB/sec [256K blocks]

Als ik dit vergelijk met jouw waardes is er volgens mij niets raars aan de hand
Hoeveel ben je er op achteruit gegaan qua gebruiksduur van de accu met die 7200 rpm schijf?rodian50 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:19:
[...]
Laatst upgrade van mijn MB 13" Aluminium gedaan. Van 160GB naar Western Digital Scorpio Black 320GB 7200 rpm en van 2GB geheugen naar 4GB. Hij is echt een heeeel stuk sneller. Echt een aanrader, ik zeg doen
Welk geheugen heb je gebruikt voor de upgrade? Wil ook binnenkort sowieso mijn harde schijf gaan vervangen voor een grotere. Want die 160 GB heb ik gewoonweg niet genoeg aan. Maar zit ook sterk te twijfelen of ik het geheugen ook maar meteen zal verdubbelen. Maar heb nogal wat ervaringen gelezen van mensen die problemen kregen na upgrade van geheugen.rodian50 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:19:
[...]
Laatst upgrade van mijn MB 13" Aluminium gedaan. Van 160GB naar Western Digital Scorpio Black 320GB 7200 rpm en van 2GB geheugen naar 4GB. Hij is echt een heeeel stuk sneller. Echt een aanrader, ik zeg doen
Maximaal 40 minuten denk ik. Nog niet echt getest eigenlijk. Maar qua performance een hele verbeteringJeebus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:01:
[...]
Hoeveel ben je er op achteruit gegaan qua gebruiksduur van de accu met die 7200 rpm schijf?
Ik heb Kingston geheugen gebruikt die speciaal voor Apple bedoeld is. Geen problemen mee gehad en aantal vrienden hebben dit ook gedaan en zij hebben ook geen problemen ondervonden.Haazzz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:15:
[...]
Welk geheugen heb je gebruikt voor de upgrade? Wil ook binnenkort sowieso mijn harde schijf gaan vervangen voor een grotere. Want die 160 GB heb ik gewoonweg niet genoeg aan. Maar zit ook sterk te twijfelen of ik het geheugen ook maar meteen zal verdubbelen. Maar heb nogal wat ervaringen gelezen van mensen die problemen kregen na upgrade van geheugen.
[ Voor 11% gewijzigd door rvd50 op 30-10-2009 16:05 ]
R.D50
Speciaal apple geheugen is echt nergens voor nodig. Geheugen moet het gewoon doen, ongeacht of het nou een Apple is of niet, daar zit qua chipset en processor geen verschil in t.o.v. andere computers.
[ Voor 31% gewijzigd door Jeebus op 30-10-2009 16:15 ]
Okey, thanks. Weet wel dat het niet nodig is om speciaal Apple geheugen te kopen. Elk geheugen met de goede specificatie zou gewoon moeten werken. Maar koop wel graag in een keer geheugen die bij mensen al draaiende is.Jeebus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:13:
Ik heb er twee van deze in zitten. Twee weken geleden bij Mycom gekocht voor 37.50 per stuk, ik zag dat ze nu goedkoper zijn geworden. Ze doen het perfect.
Speciaal apple geheugen is echt nergens voor nodig. Geheugen moet het gewoon doen, ongeacht of het nou een Apple is of niet, daar zit qua chipset en processor geen verschil in t.o.v. andere computers.
Ze zijn btw niet goedkoper geworden bij MyCom voor zover ik kan zien, ik zie ze alleen staan voor 37,99
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je gaat trouwens ook heel vaak gestures gebruiken in windows die dus niet werken
Ik zit steeds te vloeken in windows dat er geen spotlight is
Ik zou het doen!
Bij mijn vorige macbook had ik dit 'probleem' niet... Wil wel graag weten of ik mogelijk een brakke accu heb. (momenteel geen tijd om de accu helemaal te ontladen etc. Dus hopelijk kan iemand bevestigen of dit toch normaal is, of juist niet)
Een percentage wordt berekend door software. Dat kan nog weleens scheef gaan.zeromussov schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:26:
Net mijn nieuwe MBP binnen. De accu is nu helemaal opgeladen, maar geeft aan dat die maar voor 96% is opgeladen... hoe kan dit? (wordt dit opgelost als ik hem een keer helemaal leegtrek en weer oplaad?)
Bij mijn vorige macbook had ik dit 'probleem' niet... Wil wel graag weten of ik mogelijk een brakke accu heb. (momenteel geen tijd om de accu helemaal te ontladen etc. Dus hopelijk kan iemand bevestigen of dit toch normaal is, of juist niet)
Kijk even in je Systeem Informatie tap onder Stroomvoorziening oid en bekijk dan de werkelijke capaciteit.
Echter heb ik net de accu er even uitgehad en er weer ingedaan, nu laad dit al verder. (momenteel 98%) Dus waarschijnlijk is het wel oké, toch beetje raar/stom dat die af en toe niet verder oplaad.
Appeltje -> About this Mac - More info -> Power
kan je vast wel vinden.
Die vraag had ik hier idd ook eerder gesteld antwoord was toen:zeromussov schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:39:
Kan het niet vinden?
Echter heb ik net de accu er even uitgehad en er weer ingedaan, nu laad dit al verder. (momenteel 98%) Dus waarschijnlijk is het wel oké, toch beetje raar/stom dat die af en toe niet verder oplaad.
Je batterij zal namelijk niet beginnen te laden als die voor 95% of meer is opgeladen. Als je bij minder dan dat je laadsnoer aansluit en aangesloten laat zal die normaal wel doorladen naar 100%.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Klopt; er zit een beveiliging tegen overladen in je mac, die zorgt ervoor dat de accu opgeladen wordt tot 100%, en dan wordt het laden gestopt. Als de batterij dan leeggelopen is tot 95% van de laadcapaciteit, gaat hij weer opladen, enzovoorts. Je kunt je accu dus in principe ook niet overladen. Als je 'm uit het stopcontact trekt kan het dus zijn dat je accu voor 96% vol is, maar dat scheelt maar een paar minuten;)robbinonline schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:14:
[...]
Die vraag had ik hier idd ook eerder gesteld antwoord was toen:
Je batterij zal namelijk niet beginnen te laden als die voor 95% of meer is opgeladen. Als je bij minder dan dat je laadsnoer aansluit en aangesloten laat zal die normaal wel doorladen naar 100%.
Ja irritant. Stond net op het punt om deze week een macbook pro 13 inch te halen, omdat ik toch dacht dat het nog wel even kon duren, krijg je ditbart155 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:53:
http://www.9to5mac.com/new-quad-core-macbook-pros
Phil is een liegenaar!
Nu besloten om toch nog even te wachten deze maand. Er zijn me iets te veel geruchten,etc. en Black Friday op 27 november. Tot dan wacht ik in ieder geval
Wat is de snelste manier op 'm gefixt te krijgen? Is dat morgenochtend direct bellen met Apple of gewoon direct naar Hilversum (is dat de MacHouse) of Woerden gaan? Ik heb daar recent in dit topic nog goede ervaringen over gehoord.
Ik kom uit Almere. Heeft iemand ervaring met de iCentre daar?
Sowieso schrijf je zo!
Helaas moet ik die van mij ook weer inleveren, want ik heb nog steeds last van het feit dat wanneer ik veel gebruik maak van de 9400M, en deze warm wordt, dat m'n scherm flikkert. Heb nu met iCentre afgesproken dat hij, wanneer m'n MBP aankomt in Uitgeest (waar hij wordt gerepareerd), dat diegene die het eerste contact heeft met Apple deze in behandeling neemt. Beide willen we namelijk graag weten wat nu het probleem is. Als het niet opgelost is na een volgende reparatie (of niet opgelost kan worden), dan kan ik een vervangend model (lees nieuw) vragen... Ben benieuwd!
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
De interne speakers lijken een soort heel erg hoog piep geluid te maken, het gaat weg als ik m'n koptelefoontjes inplug...
Wordt hier wel een beetje moedeloos van..
Edit:
Even getest via systeemvoorkeuren, alle geluid via rechts laten lopen en vervolgens komt er geen muziek uit, ze hebben dus mn rechter speaker kapot gemaakt tijdens de reparatie van mn logicboard...
Dit is echt idioot, lijkt wel alsof ze bij card services echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn
Ze deden het perfect voor die card mensen hem in handen kregen..
Ik kan toch gewoon eisen dat ze het fixen?
[ Voor 42% gewijzigd door Relis op 05-11-2009 23:36 ]
Bij het tweede keer terugbrengen van m'n MBP (zie boven) hadden ze ook nog eens vergeten m'n serial terug te zetten op het nieuwe logicboard en gaf m'n MBP ook nog eens aan dat hij 100+ jaar oud was (???). Aangezien hij toch weer terug moet voor reparatie, heb ik er ook maar gelijk gezegd dat dit hersteld moet worden.
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Verwijderd
Hij zit in de drive maar de macbook ziet hem niet...
Misschien via de command line? http://snipplr.com/view/3...d-from-os-x-command-line/Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 04:15:
Weet iemand hoe ik een cd uit de mbp haal?
Als je bij het opstarten de Eject knop ingedrukt houdt moet de cd er dacht ik uitkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 04:15:
Weet iemand hoe ik een cd uit de mbp haal?
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Naar Woerden rijden en inleveren. Goede ervaringen mee. De mijne was binnen 24 uur gerepareerdnadroJ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:03:
Pfff... Kom net thuis, pak mn mid 2007 mbp uit de tas die ik nog een uur geleden heb gebruikt en warempel, geen beeld. Echt zoooo irritant. Ik denk dat de 8600M GT is overleden.
Wat is de snelste manier op 'm gefixt te krijgen? Is dat morgenochtend direct bellen met Apple of gewoon direct naar Hilversum (is dat de MacHouse) of Woerden gaan? Ik heb daar recent in dit topic nog goede ervaringen over gehoord.
Ik kom uit Almere. Heeft iemand ervaring met de iCentre daar?
Je moet niet de Eject knop inhouden, maar de muisknop.WoBaDijk schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:29:
[...]
Als je bij het opstarten de Eject knop ingedrukt houdt moet de cd er dacht ik uitkomen.
Eerlijk gezegd kan het allebei, alleen bij de eject knop gebeurt het pas nádat de firmware alle aangesloten drives heeft getest of ervan opgestart kan worden. Als daar iets misgaat werkt het dus niet.Jolly_Jumper schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:49:
[...]
Je moet niet de Eject knop inhouden, maar de muisknop.
Hier stond achterhaalde informatie…
Ja was ik van plan te doen, had je post gelezen. Maar er was zo'n dikke lange file naar woerden (A2 vanaf Amsterdam) dat ik er maar van af heb gezien. Wat ook niet heeft geholpen is dat na dik 45 min in de wacht gestaan te hebben bij het 0900 nummer van MacHouse de verbinding werd verbroken.Whieee schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:41:
[...]
Naar Woerden rijden en inleveren. Goede ervaringen mee. De mijne was binnen 24 uur gerepareerd
Ik heb hem maar lang iCentre bij A'dam CS gebracht. Dit was dondermiddag uurtje van 12.30. Gistermiddag om 17u kreeg ik een telefoontje dat hij gereed was. Heb hem vanochtend opgehaald. Eenmaal thuis aangekomen bleek dat het geluid niet werkte
Sowieso schrijf je zo!
Dat is inderdaad geen uitermate nette kwaliteitscontrole...nadroJ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:53:
[...]
Ja was ik van plan te doen, had je post gelezen. Maar er was zo'n dikke lange file naar woerden (A2 vanaf Amsterdam) dat ik er maar van af heb gezien. Wat ook niet heeft geholpen is dat na dik 45 min in de wacht gestaan te hebben bij het 0900 nummer van MacHouse de verbinding werd verbroken.
Ik heb hem maar lang iCentre bij A'dam CS gebracht. Dit was dondermiddag uurtje van 12.30. Gistermiddag om 17u kreeg ik een telefoontje dat hij gereed was. Heb hem vanochtend opgehaald. Eenmaal thuis aangekomen bleek dat het geluid niet werkte![]()
![]()
Echt enorm balen. Weer terug naar iCentre, daar hebben ze nog een en ander getest, maar hij moest echt weer ingenomen worden. Super irritant. Ik snap niet dat ze het even goed testen als er een nieuw Logic Board in geplaatst wordt. Maar goed.
Voor MacHouse moet je overigens niet met een 0900 nummer bellen, maar gewoon lekker met: 034-8484 999. Je kan ook zonder afspraak langsgaan met je Mac. Het walk-in repair centre (weer eens iets anders dan een koelkast
Met windows vista en msn zijn er problemen met het gebruik van de iSight webcam.
Hebben hier meer mensen last van gehad en hiervoor een oplossing?
WinXP met de bootcamp-drivers van leopard deed alles het prima, maar sinds ik een nieuwe install heb gedaan en de bootcamp-drivers van snow leopard heb gepakt, werkt de geluidskaart niet zoals het hoort..
De optical-out blijft de hele tijd branden, het systeemgeluid kan niet zo hard als in osx (zo lijkt het iig, niet onderbouwd) en er is geen goede support voor de apple pro speakers (usb, die mooie bolletjes).
Het betreft de nieuwste 13" mbp, snow leopard / winXP.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Op dit moment werk ik op een Q9550 met 2GB ram.
Opzich ben ik hier best tevrede over maar wil graag mobiel zijn.
Hoe zijn de prestaties van de MBP vs een Q9550?
en ik hoop dat jullie kunnen helpen
ik heb een macbook pro 8600m gt versie.. (datum van aanschaf weet ik niet)
met 2gb 667mhz geheugen.
ik wil daar graag 4gb van maken.
en heb voor goedkoop 800mhz ram gevonden.
gaat dit goed?
het is overgens kingston KTA geheugen.
maar ik vraag me af of dat terugclockt.....
Ben benieuwd wanneer de Amac hem gerepareerd heeft en bovendien wat er allemaal gerepareerd is!
Verwijderd
Voor amateurwerk is een MBP prima, wil je er meer uithalen en serieus gaan afmixen word het een imac,Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:48:
Ik overweeg ook een MBP 17" maar dan voor music production.
Op dit moment werk ik op een Q9550 met 2GB ram.
Opzich ben ik hier best tevrede over maar wil graag mobiel zijn.
Hoe zijn de prestaties van de MBP vs een Q9550?
De MBP zou een batterijduur van tegen de 7 uur aan moeten hebben. Wat is jullie ervaring met de batterijduur? De een zegt namelijk dat 7 uur goed te doen is met een beetje surfen etc, en de ander haalt 5 uur niet eens met idle zijn. Voor mij is de accuduur erg belangrijk aangezien ik gewoon zo lang mogelijk wil kunnen werken zonder stopcontact.
Los hiervan, verwachten jullie dat er mogelijkerwijs een Core i5 MBP uitgebracht zal worden op korte termijn? Een eventuele nieuwe Core i5 MBP zou voor mij dan een optie zijn maar alleen als de prijzen niet zullen stijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 09-11-2009 10:22 ]
_@/'
Ik haal zo'n 6 uur bij normaal werken, surfen en tekstedit. Je moet geen filmpjes kijken want flash gebruikt erg veel cpu op een mac. Als je windows in vmware draait zakt het tot 3 a 4 uur.Steephh schreef op maandag 09 november 2009 @ 02:59:
De MBP zou een batterijduur van tegen de 7 uur aan moeten hebben. Wat is jullie ervaring met de batterijduur? De een zegt namelijk dat 7 uur goed te doen is met een beetje surfen etc, en de ander haalt 5 uur niet eens met idle zijn. Voor mij is de accuduur erg belangrijk aangezien ik gewoon zo lang mogelijk wil kunnen werken zonder stopcontact.
Los hiervan, verwachten jullie dat er mogelijkerwijs een Core i5 MBP uitgebracht zal worden op korte termijn? Een eventuele nieuwe Core i5 MBP zou voor mij dan een optie zijn maar alleen als de prijzen niet zullen stijgen.
Ja er komen nieuwe macbooks aan ooit, ze hebben een pdf gevonden (de apple freaks) waarin de zogenaamde 6x serie macbook pro wordt genoemd door Apple. Wat en hoe die 6x serie eruit gaat zien is op alle fronten niet bekend.
merk het niet eigenlijk omdat ik normaal in clamshell mode werk. binnen kort maar even naar een icentre.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Ik haal gemiddeld rond de 5 uur met de hele tijd surfen om de paaar seconden switchen naar andere websites.
van een Core i5 MBP geen idee.
toen ik hem kocht 2 maanden geleden zeiden ze dat er geen niuwe moddelen zouden uitkomen dus tja ik weet het niet.
Ik wil deze oa voor school gebruiken om te programmeren en thuis of in de trein een filmpje (1080p) te kijken.. Thuis wat msnen en internetten en af en toe een spelletje.Abominabilis schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:52:
Hant er naatuurlijk vanaf wat je er mee gaat doen en de battery gaat naar verloop van tijd natuurlijk achteruit maar met sommige tests haalt de MBP zelfs 8 uur.
Ik haal gemiddeld rond de 5 uur met de hele tijd surfen om de paaar seconden switchen naar andere websites.
van een Core i5 MBP geen idee.
toen ik hem kocht 2 maanden geleden zeiden ze dat er geen niuwe moddelen zouden uitkomen dus tja ik weet het niet.
_@/'
R.D50
Ik zou het lekker via DVI doen. Dit is een converter van Apple, de HDMI-converter is van andere makelarij. Ook kan je deze port nog gebruiken voor een xbox / playstation / dvdspeler / digitale-TV receiver, etc.rodian50 schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:36:
Ik ga een nieuw LCD-scherm kopen om aan me MacBook te hangen. Het scherm (Dell SX2210) heeft ook een HDMI input. Ik kan via dealextreme.com een MiniDisplayport to DVI of MiniDisplayport to HDMI kopen. Is er enig verschil? Wat raden jullie me aan?
HDMI is niks anders dan DVI + geluid, maar aangezien de MiniDisplayport - HDMI converter geen geluid output heb je er toch geen enkel voordeel aan!
Het voordeel als je hem naar HDMI koopt. Je kan er ook DVI mee aansturen doormiddel van een HDMI naar DVI kabel. Zo zit het ook bij mijn laptop.
Op de TV gaat hij van Mini display naar HDMI en dan HDMI naar HDMI
op me computer scherm Mini display naar HDMI en dan HDMI naar DVI kabel.
Zo'n soort tas heb ik dus: (Maar dan in het wit).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Dagelijks naar werk, school en vriendin.Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:21:
Even een klein vraagje: Neemt iemand zijn MBP 15 inch wel eens mee naar school/werk/familie? En zo ja, wat voor soort tas gebruiken jullie dan? Ik heb zelf een eastpack en ik weet niet zeker of hij daar in past. (Kan het natuurlijk niet even proberen bij de lokale apple winkel)
[afbeelding]
Gaat allemaal prima in een crumpler sticky date 17" schoudertas wat prima af te stellen is op de 15.4".
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
dezeEldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:21:
Even een klein vraagje: Neemt iemand zijn MBP 15 inch wel eens mee naar school/werk/familie? En zo ja, wat voor soort tas gebruiken jullie dan? Ik heb zelf een eastpack en ik weet niet zeker of hij daar in past. (Kan het natuurlijk niet even proberen bij de lokale apple winkel)
[afbeelding]

maar dan in het zwart
gebruik hem voor werk/familie/buiten
zit een appart vak in voor de laptop en appart vak voor je spullen.
kijk eens in het "Neem je Macbook mee-topic". Hier vind je honderden oplossingen om je Macbook goed en makkelijk mee te sleurenEldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:21:
[afbeelding]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik wil een Pro kopen, alleen lees ik hier en daar dat nu niet de slimste tijd is om het te doen.
A. Misschien update aangezien hier en daar nieuwe parts nummer zijn opgedoken
B. November blackfriday ?
Is punt A waar ? En komt er dit jaar ook weer een BlackFriday waar we in Nederland gebruik van kunnen maken ?
I don't hate you, I nothing you
Ik neem m'n mbp 15" dagelijks mee in mijn eastpack (zelfde als jij hebt). Het past net niet lekker, maar gaat nog goed. Wel is de rits naar z'n malletje, maar dat hoeft niet perse aan die laptop te liggen, kan ook gewoon de leeftijd zijn ;-)Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:24:
Bedankt voor de info. Ik zal even in het sleur je macbook mee topic kijken.
Dus ik denk dat het daar bij bleef, maar nu tijdens het installeren van mw2 leun ik naar achteren (20 minsRelis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:56:
Heel fijn... heb ik eindelijk mn mbp terug, heeft meer dan een maand geduurt krijg ik het volgende probleem op m'n bord...
De interne speakers lijken een soort heel erg hoog piep geluid te maken, het gaat weg als ik m'n koptelefoontjes inplug...
Wordt hier wel een beetje moedeloos van..
Edit:
Even getest via systeemvoorkeuren, alle geluid via rechts laten lopen en vervolgens komt er geen muziek uit, ze hebben dus mn rechter speaker kapot gemaakt tijdens de reparatie van mn logicboard...
Dit is echt idioot, lijkt wel alsof ze bij card services echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn
Ze deden het perfect voor die card mensen hem in handen kregen..
Ik kan toch gewoon eisen dat ze het fixen?

Misschien dat er mensen zijn met hele positieve ervaringen bij CARD services in R'dam maar tot nu toe is het allemaal bijzonder teleurstellend voor mij

Ik gebruik zelf een Crumpler 15 seater, erg stevige tas ben der best tevreden mee, hij had misschien iets kleiner gekunt alleenEldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:21:

[ Voor 20% gewijzigd door Relis op 10-11-2009 10:53 ]
a: bij apple is het nooit zeker dat er iets nieuws komt. je moet je zelf afvragen, heb ik NU iets nodig of kan het nog wachten. Overigens is de buyersguide erg handig http://buyersguide.macrumors.com/ipazza schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:58:
Even een vraagje:
Ik wil een Pro kopen, alleen lees ik hier en daar dat nu niet de slimste tijd is om het te doen.
A. Misschien update aangezien hier en daar nieuwe parts nummer zijn opgedoken
B. November blackfriday ?
Is punt A waar ? En komt er dit jaar ook weer een BlackFriday waar we in Nederland gebruik van kunnen maken ?
b: vorig jaar waren niet alle producten goedkoper. ook daar is het weer afwachten wat de aanbiedingen zullen zijn.
Aangezien ik zelf ook zit te wachten heb ik voor mezelf besloten als er op de blackfriday een 100euro korting is, ik een macbookpro 13inch aanschaf.
offtopic:
mag het aub weer over macbook pro's gaan en niet over tassen? daar is namelijk een ander topic voor.
Ik zou het doen!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Afgelopen donderdag mbp binnengebracht bij iCentre voor het Nvidia issue. Zaterdagochtend opgehaald, maar het geluid deed het niet. Erg slordig vond ik al. Meteen teruggebracht, krijg ik nu een offerte van 209 euro voor een Left I/O Board en Left I/O Board Flex reparatie. Meteen gebeld, twee reparateurs kwamen er niet uit en nu moet Apple gebeld worden voor reparatie onder coulance. Het lijkt me wel dat het gerepareerd wordt. Ongelooflijk...
Sowieso schrijf je zo!
Morgenvroeg dus meteen weer terug naar de a-mac!
Verwijderd
Tijdens het spelen van Football Manager that is.
MBP 13" 2.26 GHz...
Yep, dat kan.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:15:
Is het normaal dat mijn CPU tot 90° warm wordt?
Tijdens het spelen van Football Manager that is.
MBP 13" 2.26 GHz...
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Verwijderd
Je mag toch wel verwachten dat het ding "gezond" is bij normaal gebruik. Apple moet het maar beter koelen/ontwerpen. Geen denken aan dat ik extra hardware ga kopen om het ding koeler te houden.Shadak schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:43:
Gezond is natuurlijk anders.
Al eens gedacht aan een laptop stand
Gaat hij kapot, dan hebben ze er een ontevreden klant bij, simple as that
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 23:45 ]
Dat laatste houdt in dat het moederbord vervangen is. Een eventuele 'gevoeligheid' is dan blijkbaar gewoon volgens spec, of je moet er toevallig twee met hetzelfde probleem gekregen hebben. (Die poort zit vast op 't mobo.)tomtommie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:32:
Nog zo'n verhaal hier! Vandaag mijn mbp opgehaald (scherm gerepareerd) maar ik erger me aan de manier waarop hij weer in elkaar gezet is! Zeeeer slordig vind ik, de rubberen rand zit niet egaal erin, het scherm zit scheef gemonteerd zodat de onder- en bovenkant niet goed op elkaar passen. Verder is mijn aangegeven probleem met een gevoelige headphones poort erkend maar niet verholpen en is er geen serial nummer meer zichtbaar in de system profiler...
Morgenvroeg dus meteen weer terug naar de a-mac!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.