Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Hoeveel cycles heeft je accu erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:39:
Hoeveel cycles heeft je accu erop zitten?
152cycles, zeer weinig wetende dat de MBP van maart 08 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je je cycles zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
System Profiler --> Hardware --> Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei

Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 5164
Volledig opgeladen: Ja
Bezig met opladen: Nee
Volledige laadcapaciteit (mAh): 5247
Statusinformatie:
Aantal cycli: 21
Conditie: Normaal
Batterij geïnstalleerd: Ja
Ampèrage (mA): 0
Voltage (mV): 12467

Lekker Lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een display-VGA poort gekocht en het werkt wel lekker het is wel even wennen.Waar ik bang voor was is dat je niet kon switchen tussen de schermen met de wacom ,maar dat is niet zo in tegendeel heb je een paar mogelijk heden waarmee je met een shortcut je cursor kan verplaatsen of de tablet verdeelt zich in tweeën.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
mijn macbook pro is ook binnen en na een middagje ermee gespeelt te hebben ben ik er zeer blij mee.

nu alleen alle snelkoppelingen vinden en shortcuts maar ik heb het idee dat ik en mn appletje nog vele dagen samen gaan hebben :D

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Is het scherm van de 17" 1680 x 1050 ook simpel te vervangen door een 1920 x 1200 door middel van het display alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08
Dat zal volgens mij wel te vervangen zijn, maar of het simpel is, is een tweede.
Ik zou als ik jou was dit niet uit gaan proberen, tenzij je natuurlijk ervaring heb ermee.
Sowieso vergaat je garantie als je aan het beeldscherm gaat klooien en er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een MacBook Pro 13" 2.26 Ghz. Daar zit 2 GB aan geheugen in.
Nu vraag ik mij af: op welk moment loont het om meer geheugen te installeren?
Ik hou mijn geheugenverbruik wat in het oog en hij geeft steeds aan dat er nog zo'n 500 mb vrij is, geheugen zat dus zou je denken. Zwaarste applicaties zijn Lightroom 2 en Football Manager 2010.

Concreet: ga ik een aanzienlijke prestatieboost merken met 4GB geheugen tov 2 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:30:
Ik hou mijn geheugenverbruik wat in het oog en hij geeft steeds aan dat er nog zo'n 500 mb vrij is, geheugen zat dus zou je denken. Zwaarste applicaties zijn Lightroom 2 en Football Manager 2010.

Concreet: ga ik een aanzienlijke prestatieboost merken met 4GB geheugen tov 2 GB?
Ik heb toevallig net een upgrade gedaan van naar 4GB geheugen. Persoonlijk merk ik dat hij een stuk sneller opstart, applicaties laadt, bestanden uitpakt en sneller films laadt.
Daarnaast moet ik wel even vermelden dat ik vorige week van de standaard 160Gb 5400 RPM schijf naar een Western Digital Scorpio Black 320Gb 7200 RPM ben overgestapt. Ik vind het met beide upgrades echt een enorme verbetering. Ik heb altijd heel veel applicaties tegelijk draaien en werk vaak (helaas) met Parallels Desktop, wat nogal wat performance vergt met veel draaiende applicaties.

In ieder geval een aanrader :Y)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:30:

Als je Lightroom 2 en FM 2010 draait, dan ga je het zeker merken ;)

@het bericht hierboven:
Parallels is heel wat anders als het gebruik van guRuh. Voor parallels is meer geheugen natuurlijk heerlijk, aangezien je 2+ OSen hebt draaien. Voor Lightroom 2 kan het nog wel van toepassing zijn, maar als je alleen maar resized en een beetje beheerd dan valt het wel mee. Je geeft zelf al aan dat er steeds 500MB vrij is, maar wat wordt er geswapped? Kijk eerder naar je Page Ins en Page Outs.

Zelf had ik in mijn witte MacBook 4GB Ram, en heb nu een unibody met 2GB ram.
Ik zou niet nog een keer 80 euro neerleggen voor 2x2GB, aangezien ik met 2GB perfect overweg kon. In eerste instantie was het te merken, alle apps startte de 2e keer een stuk sneller, aangezien ongeveer alles gecached kon blijven, maar als je het gewend bent dan valt het allemaal wel weer mee en achteraf neem ik nu niet weer 4GB. Puur omdat ik er kennelijk niet genoeg baat bij heb om dat bedrag voor mezelf te verantwoorden, en er liever wat anders mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodian50 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:18:
[...]

Ik heb toevallig net een upgrade gedaan van naar 4GB geheugen. Persoonlijk merk ik dat hij een stuk sneller opstart, applicaties laadt, bestanden uitpakt en sneller films laadt.
Daarnaast moet ik wel even vermelden dat ik vorige week van de standaard 160Gb 5400 RPM schijf naar een Western Digital Scorpio Black 320Gb 7200 RPM ben overgestapt. Ik vind het met beide upgrades echt een enorme verbetering. Ik heb altijd heel veel applicaties tegelijk draaien en werk vaak (helaas) met Parallels Desktop, wat nogal wat performance vergt met veel draaiende applicaties.

In ieder geval een aanrader :Y)
Thanks. Slecht nieuws voor de portemonnee... :)

Voor de zekerheid: "OCZ STANDARD 2 X 2GB LAPTOP GEHEUGEN DDR3-1066 PC3-8500 CL8" should do the trick voor een MacBook Pro 13"? (95 euro bij pixmania, dat is de helft van Apple...?)

thaan: dat werpt al ander licht op de zaak. Nu moet ik eerlijk zijn... het boeltje loopt echt wel vlot, ik heb niet te klagen. Echt noodzaak aan meer geheugen heb ik/de MBP dus niet echt. Denk ik :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:34:
[...]

Thanks. Slecht nieuws voor de portemonnee... :)

Voor de zekerheid: "OCZ STANDARD 2 X 2GB LAPTOP GEHEUGEN DDR3-1066 PC3-8500 CL8" should do the trick voor een MacBook Pro 13"? (95 euro bij pixmania, dat is de helft van Apple...?)
Kijk nou eerst even naar je Page Ins en Page Outs, of er dus wordt geswapped. Als er amper wordt geswapped, ga je 0,0 baat hebben bij 4GB ram.

-edit-
Meer geheugen klinkt als een thrill inderdaad, maar persoonlijk vond ik het zo enorm meevallen, dat ik nu liever een leuk PS3 spel van dat geld koop, waar ik langer plezier van heb, dan nog een keer 4GB. :Y)

Maargoed, het is een persoonlijke keuze, het is een investering, 2e hands is hij natuurlijk dan ook meer waard, maar als je dat niet van plan bent moet je het daar niet voor doen. Voor mij betekende die 4GB dat ik hem voor een mooie prijs kon verkopen.

iStat widget en activity monitor laat btw je Page Ins en Page Outs zijn.
Beide zijn vanzelfsprekend, laat het eens openstaan en kijk of het explosief stijgt tijden gebruik van lightroom 2 oid.

/edit
Ik weet niet hoe representatief mijn gebruik is (internetten, af en toe een photoshopje, veel mail en film) maar dit is dus mijn gebruik na 3 dagen en 14 uur uptime:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4adb8dc843f0c/4adb8dc8423bb-Screenshot_2009-10-18_at_11.41.09_PM.png

[ Voor 52% gewijzigd door thaan op 18-10-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

Hoe lang is garantie op de accu ? Ik dacht maar 1 jaar ?
Ik heb Applecare.
Heb zelf een penryn MBP early 2008 met een brakke accu. Is al een lange tijd <50% capaciteit. Maar ik veronderstel niet dat dit garantie is ?
Geen idee, nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RnB schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:31:
Dat zal volgens mij wel te vervangen zijn, maar of het simpel is, is een tweede.
Ik zou als ik jou was dit niet uit gaan proberen, tenzij je natuurlijk ervaring heb ermee.
Sowieso vergaat je garantie als je aan het beeldscherm gaat klooien en er iets mis gaat.
TFTFY.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
coptician schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:38:
Is het eigenlijk mogelijk om (zonder de garantie te verliezen) de DVD-drive uit een Unibody te halen en deze leeg te laten ivm gewicht en energieverbruik?
Je kan hem eruit halen en een SSD inzetten. Scheelt echter niet echt qua gewicht en energieverbruik, wel qua performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
dog4life schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Je kan hem eruit halen en een SSD inzetten. Scheelt echter niet echt qua gewicht en energieverbruik, wel qua performance ;)
Dat vraagt ie niet? Maar als ik jou goed begrijp is het dus wel toegestaan om de dvd-drive eruit te halen (ongeacht of je er daarna een SSD in stopt of niet), toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 18:07
Nu weet ik dat dit niet het juiste topic is om te vragen en er bij Apple nooit precies bekend is wanneer producten uitkomen, maar ik probeer het toch. Ik ben van plan om een macbook pro te gaan halen, alleen nu zijn er weer geruchten dat er een betere core gaat uitkomen. Is het verstandig om te wachten of gewoon halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Phil Ivey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:48:
Nu weet ik dat dit niet het juiste topic is om te vragen en er bij Apple nooit precies bekend is wanneer producten uitkomen, maar ik probeer het toch. Ik ben van plan om een macbook pro te gaan halen, alleen nu zijn er weer geruchten dat er een betere core gaat uitkomen. Is het verstandig om te wachten of gewoon halen?
het gerucht gaat dat er dinsdag nieuwe appletjes uitkomen.

hieruit:
[Geruchten] iMac redesign? Dag Mighty Mouse?

blijkt dat de MBP niet ge-update gaat worden.
En op macrumors zeggen ze dat de MBP in het midden van een cyclu's zit:

http://buyersguide.macrumors.com/

helaas is nooit iets zeker bij apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Phil Ivey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:48:
Alleen nu zijn er weer geruchten dat er een betere core gaat uitkomen.
Dat gerucht ging over de iMac naar ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
Sinds zaterdag heb ik m'n Macbook Pro, een 13 inch op 2.53 GHz. En jaaa, ik ben er blij mee!

Wat meteen opvalt als je Windows gewend bent: hij start bloedsnel op.

Wat ik me nu afvraag: blijft dat zo, of wordt OS X ook trager als je het langer in gebruik hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
janusja schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:15:
Sinds zaterdag heb ik m'n Macbook Pro, een 13 inch op 2.53 GHz. En jaaa, ik ben er blij mee!

Wat ik me nu afvraag: blijft dat zo, of wordt OS X ook trager als je het langer in gebruik hebt?
Ja, alhoewel veel Mac gebruikers de standby/slaapstand prefereren. Dat kost nauwelijks meer stroom en dat is openklappen genoeg om te kunnen beginnen met werken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
Kijk, dat zijn de antwoorden :9

Als long-time Windows gebruiker heb ik er een aversie tegen ontwikkeld om de slaapstand te gebruiken maar dat is omdat het vaak niet betrouwbaar werkte; dat is even wennen voor me ;)

Maar ik ga het vanavond eens even proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
janusja schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:36:
Kijk, dat zijn de antwoorden :9

Als long-time Windows gebruiker heb ik er een aversie tegen ontwikkeld om de slaapstand te gebruiken maar dat is omdat het vaak niet betrouwbaar werkte; dat is even wennen voor me ;)

Maar ik ga het vanavond eens even proberen, thanks!
Heel herkenbaar :) Zet m'n Mac inmiddels gedurende de dag niet meer uit, maar aan het eind van de dag nog wel ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik ben van plan om me deze week een Macbook Pro 15" aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje tussen het 2,53GHz en 2,6GHz model, vooral omwille van de dubbele grafische kaart in laatstgenoemde. Ik veronderstel dat bij 'normaal' gebruik (wat minor photoshop werk, geen high-end games,...) de 9400M meer dan voldoende is?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstar schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:43:
Ik ben van plan om me deze week een Macbook Pro 15" aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje tussen het 2,53GHz en 2,6GHz model, vooral omwille van de dubbele grafische kaart in laatstgenoemde. Ik veronderstel dat bij 'normaal' gebruik (wat minor photoshop werk, geen high-end games,...) de 9400M meer dan voldoende is?
Die is zeker voldoende. Heb zelf nog het model met de dubbele videokaart en gebruik de 9400M express ivm verbruik en warmte productie. Als er een 24 inch monitor aan hangt icm de 9600M GT en ik kijk (windowed) een filmpje (YouTube bijv.) dan wordt de laptop erg snel warm en begint te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik monteer uncompressed HD beelden met het 2.53Ghz op de 'mindere' videokaart.
Minder is hij eigenlijk niet, alleen voor games zou het handig zijn, CoD4 kan ik niet lekker op high spelen met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Ok, lijkt me duidelijk. Om te gamen heb ik m'n X360, dus op dat vlak heb ik de 9600 al zeker niet nodig.

@TheFlyingV: is dat dan 1920x1200 resolutie op je 24" scherm? Haal je dan degelijke performance met de 9400 op datzelfde scherm?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Snel samengevat:
*MBP feb '08 dood, graphicskaart heeft mn moederboard het laten begeven.
*Weggebracht, ze zouden hem aansluiten voor een bepaalde code die bepaald of ik garantie heb

Nou krijg ik te horen dat ik geen garantie krijg omdat ze die bepaalde code niet kunnen krijgen vanwege een defect moederboard, en dat ik dan maar de helft van de kosten moet betalen..
Dit klink echt ontzettend idioot, omdat hun protocol niet deugt word ik nou gewoon genaaid?
Ik ken 2 andere mensen (1 met een mbp en een andere met een HP) ook met een 8600 kaart, waarvan hun moederboards ook gaar waren, en daarvoor viel het gewoon in de garantie..
En hoe doen ze dat dan als ze een defect moederboard hebben, valt dat dan nooit binnen de garantie?
Ik vind het allemaal zo ontzettend teleurstellend van een bedrijf als apple dat het op deze manier moet....

Heeft iemand advies/hetzelfde gehad want ik ben eigenlijk gewoon radeloos.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Relis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:32:
Snel samengevat:
*Weggebracht, ze zouden hem aansluiten voor een bepaalde code die bepaald of ik garantie heb

Nou krijg ik te horen dat ik geen garantie krijg omdat ze die bepaalde code niet kunnen krijgen vanwege een defect moederboard, en dat ik dan maar de helft van de kosten moet betalen..
Dit klink echt ontzettend idioot, omdat hun protocol niet deugt word ik nou gewoon genaaid?
Ik ken 2 andere mensen (1 met een mbp en een andere met een HP) ook met een 8600 kaart, waarvan hun moederboards ook gaar waren, en daarvoor viel het gewoon in de garantie..
En hoe doen ze dat dan als ze een defect moederboard hebben, valt dat dan nooit binnen de garantie?
Ik vind het allemaal zo ontzettend teleurstellend van een bedrijf als apple dat het op deze manier moet....

Heb je het systeem als privépersoon aangeschaft? Dan zou ik het via de consumentenregeling proberen. Hiervoor moet je wel bij de leverancier van je apparaat zijn (en dat kan dus een andere winkel/keten zijn dan waar hij nu ter reparatie ligt), maar dat je mag verwachten dat een product als deze langer dan een jaar meegaat. Dit kan misschien een oplossing bieden. Win hiervoor natuurlijk wel advies in via sites als Consuwijzer en rechtsbijstand/consumentenbond over hoe je het beste verder kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Laatst online: 27-06 18:07
janusja schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:15:

Jah, maar in het zelfde artikel stond hetzelfde voor de Macbook Pro's.
Maarja het blijven geruchten en je weet het nooit met Apple.

Ik vind het alleen zo zonde als ik nu een Macbook Pro haal en ik over één maand zie dat ze er een betere core in hebben of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Relis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:32:
Snel samengevat:

Ach, nog een gebruiker met vervelende ervaringen met Apple. Ik zelf ook, achteraf gezien had ik liever een ander merk gekocht. Maarja, ik heb een Apple nodig voor m'n studie (Filmacademie). Hoe m'n mening zo gekomen is...?

Halverwege september vorig jaar een Macbook Pro gekocht, de oude aluminium behuizing nog. Daar was ik in het begin erg blij mee. Mooi systeem, lekker snel, makkelijke en goede bediening. Voor zo ver ik weet liep alles prima, op wat spontane afsluiters van Mail na. Helaas kreeg ik na een aantal maanden problemen dat meer programma's spontaan uitvielen en last van corrupte data. Dit begon in juli echt op te vallen.

Dus hij ging ter reparatie naar iCentre Uitgeest. Daar kwamen ze na een week achter dat het moederbord defect was... Moederbord vervangen en ik kreeg hem weer terug. Helaas was dat ook in de periode dat m'n studie weer begon en ik hem nodig had. Ik had nog steeds 'vage' problemen dat programma's er wel eens spontaan mee ophielden. Dus wéér terug naar iCentre met dat ding...

De Macbook stond daar weer een paar dagen zonder updates van de reparatiestatus, tot er op een gegeven moment de status was veranderd en dat de Macbook weer een defect moederbord had en ook een defecte videokaart. Moederbord wederom vervangen en na ruim een week weer terug gekregen. Toen kwam ik er achter dat ze World of Warcraft hadden geprobeerd te spelen. Dat is erg fijn, aangezien ik dat spel niet speel en überhaupt niet eens heb. Dat hebben ze zelf dus geïnstalleerd, terwijl dat (in mijn ogen) helemaal niet relevant is. Helaas waren de problemen nog steeds niet opgelost... ze waren er nog.

Toen weer voor de derde keer weggeweest. Op 1 dag na ben ik hem toen 3 weken kwijt geweest. We hebben in de tussentijd zo'n 4 a 5 keer gebeld naar hen (iCentre Uitgeest), omdat de reparatiestatus online niet werkte en ze zelf ook niet van zich lieten horen. Elke keer werd beloofd ons terug te bellen en elke keer werd dat niet nagekomen. Een enorm zware tegenvaller dus. Uiteindelijk hebben ze het geheugen vervangen en de harde schijf. Na dus bijna 3 weken van afwezigheid kreeg ik hem terug. Gelijk na de eerste keer aanzetten stopte er al weer een programma mee... een herinstallatie van Leopard maakte niets uit.

Naar mijn idee is het dus een slechte serie, maar ook slechte service. Oké, het apparaat is elke keer kosteloos "gerepareerd" (mag ook wel met garantie + AppleCare), maar elke keer kwamen dezelfde problemen naar voren. Daarbij is meerdere keren beloofd ons terug te bellen en is dat elke keer niet nagekomen. Dan spreek ik niet over 1 keer, maar over 7 a 8 keer (alle drie de reparaties bij elkaar). Blijkbaar weten ze zelf ook niet precies waar het probleem zich bevindt. Ik houd het zelf op een productiefout van het type en warmte.

Drie reparaties later, vele keren het 0900-nummer bellen en dezelfde problemen later is de maat nu vol. Ik wil een andere en krijg die gelukkig ook. Gelukkig toch een goede service met positieve afloop!? Ik hoop het, want op dit moment vind ik Apple nog steeds slechte service hebben. Er is door iCentre Uitgeest een vervangend model aangeboden met onder andere een 320GB 7200rpm schijf (m'n oude schijf was een 200GB 7200rpm). De vervanging moet verder rechtstreeks met Apple verlopen en dit is dan ook gaande. Apple wil opeens extra kosten voor de schijf gaan berekenen... Daarbij zijn ze telefonisch amper tot eigenlijk niet te bereiken en mailen ze maar 1 keer in de week.

Ik wacht dus al ruim 3 weken op een vervanger, maar communiceren is blijkbaar te veel gevraagd. Word je een aanbod gedaan na 3 grote defecten zonder verbetering, moet je alsnog gaan bijbetalen op hun aanbod? Terwijl ze ondertussen erg slecht te bereiken zijn.

Kortom, ik hoop dat ik mijn vervanger ooit nog krijg en dat die wel goed blijft werken. Ik heb ook al te veel defecte Apple's (Macbook's en Mac Pro's) gezien op de academie, dus veel vertrouwen heb ik er nu niet in. Qua stabiliteit, duurzaamheid en service komen ze niet boven Acer uit. Ik ben dus erg ontevreden over hen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb even een vraag, hoop dat dat in dit topic mag. Ik ga binnenkort m'n Macbook Pro opnieuw installeren. Alleen vroeg ik me af of het mogelijk is om "opgeslagen netwerken" in de Aiport settings te exporteren. Op mijn school is het namelijk redelijk lastig om met een Mac op het netwerk te komen, en aangezien het bij mij nu werkt, wilde ik dat eigenlijk op m'n nieuwe installatie ook zo houden :P.

Dus is dat op een of andere manier mogelijk, of moet ik in de nieuwe installatie toch maar weer gaan klooien om verbinding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Spido schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:57:
Ik heb even een vraag, hoop dat dat in dit topic mag. Ik ga binnenkort m'n Macbook Pro opnieuw installeren. Alleen vroeg ik me af of het mogelijk is om "opgeslagen netwerken" in de Aiport settings te exporteren. Op mijn school is het namelijk redelijk lastig om met een Mac op het netwerk te komen, en aangezien het bij mij nu werkt, wilde ik dat eigenlijk op m'n nieuwe installatie ook zo houden :P.

Dus is dat op een of andere manier mogelijk, of moet ik in de nieuwe installatie toch maar weer gaan klooien om verbinding te krijgen?
Hm, als je een Time-Machine backup maakt kun je die na installatie gewoon terugzetten. Je kunt met de migratie-assistent je instellingen en documenten terugzetten. Als je dat wilt kun je ook je programma's terugzetten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
Je kunt volgens mij ook de data in je KeyChain kopieëren. Daar staan namelijk ook al je opgeslagen pw's in van mailaccounts, server w.w.'s en WiFi w.w.'s (?)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Nu apple de nieuwe mac book heeft aangekondigd begin ik meer te twijfelen tussen de MBP en de MB.
Qua specs verschillen ze zeer weinig ( als ik naar de apple website kijk )
Het enige toonbare verschil is de behuizing. ( ik vind de MBP behuizing mooier dan de voorganger MB)
Maar nu apple de unibody bij MB ook heeft doorgevoerd ziet deze er een stuk beter uit.

Wat zijn de verschillen qua hardware tussen de ''oude'' MB en de nieuwe MB unibody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

peak schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:58:
Nu apple de nieuwe mac book heeft aangekondigd begin ik meer te twijfelen tussen de MBP en de MB.
Qua specs verschillen ze zeer weinig ( als ik naar de apple website kijk )
Het enige toonbare verschil is de behuizing. ( ik vind de MBP behuizing mooier dan de voorganger MB)
Maar nu apple de unibody bij MB ook heeft doorgevoerd ziet deze er een stuk beter uit.

Wat zijn de verschillen qua hardware tussen de ''oude'' MB en de nieuwe MB unibody?
Dat kun je lezen op de site, maar bijvoorbeeld de harde schijf is gegroeid; van 160 Gb standaard naar 250 Gb nu. De processor; van 2.13Ghz naar 2.26Ghz, het geheugen is nu DDR3 geheugen. Het scherm is een LED scherm, en de behuizing is nu unibody.

Wat je mist, is een Firewire poort.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yip
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 12:38

Yip

Weet iemand met een MBP of windows 7 er goed op draait of dat je weer een hele dag moet sleutelen om alles werkend te krijgen?

OSX is leuk maar er is niet altijd genoeg ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No problemo! ;) klik (overigens eerste hit op Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
1. Bootcamp partitie aanmaken
2. windows DVD in de drive en opnieuw opstarten
3. Windows 7 installeren en opstarten
4. Snow Leopard DVD in de drive doen en de drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Rox_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:35:
[...]

Heb je het systeem als privépersoon aangeschaft? Dan zou ik het via de consumentenregeling proberen. Hiervoor moet je wel bij de leverancier van je apparaat zijn (en dat kan dus een andere winkel/keten zijn dan waar hij nu ter reparatie ligt), maar dat je mag verwachten dat een product als deze langer dan een jaar meegaat. Dit kan misschien een oplossing bieden. Win hiervoor natuurlijk wel advies in via sites als Consuwijzer en rechtsbijstand/consumentenbond over hoe je het beste verder kunt gaan.
Nee, heb het via het bedrijf van mn vader gedaan zodat ik geen btw hoefde te betalen, ik neem aan dat het dan gewoon game over is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Pixeltje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:12:
[...]

Dat kun je lezen op de site, maar bijvoorbeeld de harde schijf is gegroeid; van 160 Gb standaard naar 250 Gb nu. De processor; van 2.13Ghz naar 2.26Ghz, het geheugen is nu DDR3 geheugen. Het scherm is een LED scherm, en de behuizing is nu unibody.

Wat je mist, is een Firewire poort.
... + een SD-kaart lezer en niet te vergeten een verlicht toetsenbord.
Maar het prijsverschil zit 'm met name in de aluminium behuizing. Vooral de aluminium behuizing is mij het prijsverschil dubbel en dwars waard. Ik had hiervoor een witte 13-inch MacBook en het blijft karig dat "plastic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Relis schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Nee, heb het via het bedrijf van mn vader gedaan zodat ik geen btw hoefde te betalen, ik neem aan dat het dan gewoon game over is? :/
Eigenlijk wel ja. Ik denk dat ik zou proberen een second opinion aan te vragen of te kijken of er een andere manier is om aan te tonen dat de gpu defect is en dat de klachten onder het probleem vallen. Maar ik denk dat dat een heel lastig geval gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Wie van jullie laat de HDD en het geheugen tijdens de bestelling upgraden?
Ik heb dus een oog op de MBP 13,3 goedkoopste variant en dat ik dan zelf ergens anders een HDD + geheugen koop aangezien het via Apple duurder is.

Wie van jullie doet zelf de upgrade en wat doen jullie met de extra HDD en geheugen ? Heb je deze nodig voor het geval je de MBP moet opsturen naar een reparatie centrum?

Ik vind het jammer dat de MBP 2x 1GB heeft, aangezien je dan of 90 euro kwijt bent bij Apple of 80 euro kwijt bent met 2x 2 GB als je het zelf doet, maar je hebt dan nog wel 2x 1 GB over, dus zou je dit kunnen verkopen.
Idem dito met de hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Upgraden via Apple is duur, geldt voor alles. Zou 't gewoon lekker zelf upgraden, is tegenwoordig erg makkelijk, veel meer keus en goedkoper. Overigens kan je 2x2GB DDR3 al kopen voor zo'n 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Jolly_Jumper schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:46:
Upgraden via Apple is duur, geldt voor alles. Zou 't gewoon lekker zelf upgraden, is tegenwoordig erg makkelijk, veel meer keus en goedkoper. Overigens kan je 2x2GB DDR3 al kopen voor zo'n 50 euro.
Ja ik vind het ook duur, maar wat doe je met de overige 2x 1 GB ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik heb m'n geheugen bij m'n vorige Macbook Pro ook geupgrade en heb de 2x1 GB reepjes gewoon bewaard, aangezien verkopen (10 euro voor beide reepjes) gewoon niet lukte. Heb je in ieder geval reservegeheugen, mocht je 2x2 defect raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Denken jullie dat er dit jaar ook nog updates komen voor de MacBook Pro 15" ? Ik vraag met af of het slim is om nu een nieuwe te kopen. Volgens de buyersguide is het "Neutral". Days Since Update. 136 (Avg = 200). Dus het zou kunnen dat er binnen 2 maanden weer een upgrade komt. Maar ja hoe groot is die kans? Zijn er al geruchten of iets dergelijks. En zou de upgrade groot zijn, of alleen wat kleine specs die omhoog gaan.

Jammer dat ik geen toekomst kan kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Executor16 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:49:
Als ik deze gave had, zou ik niet kijken of er een nieuwe Macbook Pro uitkomt, maar kijken wat de winnende lotto cijfers worden voor de hoofdprijs :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:49:
Denken jullie dat er dit jaar ook nog updates komen voor de MacBook Pro 15" ? Ik vraag met af of het slim is om nu een nieuwe te kopen. Volgens de buyersguide is het "Neutral". Days Since Update. 136 (Avg = 200). Dus het zou kunnen dat er binnen 2 maanden weer een upgrade komt. Maar ja hoe groot is die kans? Zijn er al geruchten of iets dergelijks. En zou de upgrade groot zijn, of alleen wat kleine specs die omhoog gaan.

Heb je een nieuwe laptop nodig? Zo ja, kopen. Anders is 't blijkbaar niet nodig en kun je dus je geld bij je houden :P Er komt altijd weer een nieuwe macbook pro, als je daar steeds op gaat zitten wachten kom je er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Kan iemand mij wat ervaringen delen met een Apple LED Cinema display 24" ? :)

Ik kan er 2 heel goedkoop krijgen, maar ik weet niet of ik het zal doen ja of nee !
Wat is nou echt te toegevoegde waarde ?:)

Ik kan ze voor 775 per stuk krijgen :o, vrij goedkoop toch ?
Als iemand anders er belang bij heeft kan je wel even contact opnemen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik snap niet hoe je er bij komt dat ze "heel goedkoop" zijn. Via Apple kosten ze 850 euro en als ik ze via Surfspot in de Apple store bestel, kost 'ie 764 euro. 500 euro ofzo zou goedkoop zijn geweest, maar jouw aanbieding is totaal niet interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door Jolly_Jumper op 22-10-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kleine vraag: ik ben overgestapt van een Macbook naar Macbook Pro via Time Machine, maar van de map Films maakte ik geen backup, zodat er op de Macbook Pro geen map Films meer in het systeem staat. Ik weet dat ik gewoon in de Bibliotheek een mapje met de naam Films kan aanmaken, maar dan zit die niet "in" het systeem (cfr. het icoon klopt niet). Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Kleine vraag, ik wil mijn harde schijf vervangen, niet vanwege de snelheid maar gewoon het simpele feit van te weinig geheugen.
Welke harde schijf kan ik het beste aanschaffen... 5400, 7200 maakt niks uit, kwaliteit gaat boven kwantiteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij moet in je home dir staan, en mischien moet 'ie 'Movies' heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
The Great HooD schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:33:
Kleine vraag, ik wil mijn harde schijf vervangen, niet vanwege de snelheid maar gewoon het simpele feit van te weinig geheugen.
Welke harde schijf kan ik het beste aanschaffen... 5400, 7200 maakt niks uit, kwaliteit gaat boven kwantiteit..
Welke Macbook Pro heb je? Voor een 13,3 inch is vanwege de warmte een 7.200 rpm schijf niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

CyBeR schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:33:
Hij moet in je home dir staan, en mischien moet 'ie 'Movies' heten.
en in die directory moet nog een bestandje .localized staan als je wilt dat-ie in het Nederlands verschijnt. Dat kun je maken door een Terminal venster te openen, en daarin te typen:
cd Movies
touch .localized

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:57:
[...]

en in die directory moet nog een bestandje .localized staan als je wilt dat-ie in het Nederlands verschijnt. Dat kun je maken door een Terminal venster te openen, en daarin te typen:
cd Movies
touch .localized
Nog even
killall Finder

en het werkt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Jolly_Jumper schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:49:
[...]

Welke Macbook Pro heb je? Voor een 13,3 inch is vanwege de warmte een 7.200 rpm schijf niet aangeraden.
13 inch inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:17

amphora

Websites & Fotografie

SanderPS3 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:00:
Kan iemand mij wat ervaringen delen met een Apple LED Cinema display 24" ? :)
Ik heb er 1 aan mijn 15" MBP hangen. Beste accessoire ooit! :)
Voor mijn MBP had ik een 22" samsung aan mijn acer laptop hangen. Vond het prachtig. Toen ik de MBP kocht en die aan mijn samsung koppelde zag ik pas hoe slecht de kleurweergave op de samsung was. Dat kon dus echt niet en die 24" LED moest en zal op m'n buro komen (januari dit jaar). En dat was echt een verademing. Ingebouwde voeding is ideaal, scheelde me weer een extra voeding kopen (1 voor thuis, 1 op kantoor). Kleuren en helderheid overtreffen het MBP scherm. Geluid is niet super, maar zeker beter dan de standaard speakers in de laptop (mag ook wel natuurlijk); voor achtergrondmuziek tijdens werken is het prima. Wat ik alleen een gemiste kans vind is dat je 3 stekkers iedere keer moet aansluiten (displayport, usb, voeding). De meeste laptop fabrikanten hebben een dock connector, zou mooi zijn als apple hier ook een extra poort voor zou hebben bedacht aan de andere kant houden ze het nu wel lekker universeel. Een nadeel: Ik heb de monitor onlangs een week moeten missen omdat hij geen beeld meer gaf. Bleek het displayport stekkertje te zijn geweest dus hebben ze de kabel moeten vervangen, en dat vind ik dus een beetje vreemd. De stroomstekker kan je lostrekken maar de kabel waar usb/dp/voeding doorheen gaat zit dus echt vast en is niet zelf te vervangen. VGA monitors uit het jaar nul hadden al losse kabels. Maar ik blijf er blij mee!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

amphora schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

VGA monitors uit het jaar nul hadden al losse kabels. Maar ik blijf er blij mee!
offtopic:
monitoren hadden in het CRT tijdperk ook meestal "vaste" kabels

[ Voor 69% gewijzigd door Jay-v op 23-10-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
WD Scorpio schijfjes worden vaak aangeraden. Zoiets zou je dan kunnen nemen: pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT. Mocht 500GB teveel zijn, dan kan je uiteraard ook de 320GB (of minder) variant nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 15:00
Jay-v schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:24:
[...]

offtopic:
monitoren hadden in het CRT tijdperk ook meestal "vaste" kabels
offtopic:
en de eerste TFT's ook

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:45:
[...]

WD Scorpio schijfjes worden vaak aangeraden. Zoiets zou je dan kunnen nemen: pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT. Mocht 500GB teveel zijn, dan kan je uiteraard ook de 320GB (of minder) variant nemen.
Mooi schijfje, dit is zeker een mooie grootte!

Danke schone.. (Ik weet nog steeds niet hoe je dubbele puntjes boven op de 'o' zet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Graag gedaan :). Kon ook niet wennen aan de "Mac-manier" voor 't zetten van die puntjes e.d. Heb m'n toetsenbord daarom maar ingesteld op "VS Internationaal" zodat alles op de oude Windows methode gaat O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

* Darkstar meldt zich als kersvers MacBook Pro 15" gebruiker en first-time Mac gebruiker

Ik had al een heel klein beetje ervaring met een Hackintosh maar omg, wat een ervaring :)
Alleen het uitpakken vond ik al leuk :+
Alles wat ik tot nu toe gelezen had over de MBP is gewoon waar, het is een fantastisch gebouwd ding. Ik kom van een Dell XPS, en dat vond ik al een leuk toestel, maar in vergelijking met de MBP... nja, 'nuff said.
Me = happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

Danke schone.. (Ik weet nog steeds niet hoe je dubbele puntjes boven op de 'o' zet...)
Optie-U en dan de O. öööÖÖÖ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:49
Wooohoo! Net even een hartslagvan +/- 200 gehad! Ik stootte per ongeluk mijn glas sprite om maar het ging net niet over mijn Macbook heen! :+ Het liep er heel mooi langs omheen... Verder nog steeds erg tevreden over de Macbook! Van de week een Wireless toetsenbord en misschien de Magic Mouse ophalen! Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Sinds Snow Leopard heb ik een probleem met mn Apple remote control. Voorheen als ik op het play/pause knopje drukte gebeurde er niks, behalve als iTunes/Plex/VLC open staat. Dan doet hij play/pause natuurlijk wel.

Nu als ik in VLC een film kijk en ik druk op de play/pause knop dan opent iTunes. Als ik de film weer wil afspelen hoor ik muziek en het geluid vd film door elkaar.

M.a.w. de play/pause knop opent sowieso iTunes. Kan dat ergens aangepast worden, want dit is heel hinderlijk.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Laatst online: 04-01 12:18
The Great HooD schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

alt+u o ö ;)

Edit: Ik had kunnen eten dat er eentje me hier voor zou zijn en deleten kan ik deze post niet...

[ Voor 17% gewijzigd door sjun op 24-10-2009 15:51 . Reden: geen delete mogelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Laatst online: 04-01 12:18
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:50:
Graag gedaan :). Kon ook niet wennen aan de "Mac-manier" voor 't zetten van die puntjes e.d. Heb m'n toetsenbord daarom maar ingesteld op "VS Internationaal" zodat alles op de oude Windows methode gaat O-).
Da's nog eens een wereldse tip. Ik werk namelijk niet enkel op mijn MBP. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

nadroJ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:24:
Sinds Snow Leopard heb ik een probleem met mn Apple remote control. Voorheen als ik op het play/pause knopje drukte gebeurde er niks, behalve als iTunes/Plex/VLC open staat. Dan doet hij play/pause natuurlijk wel.

Nu als ik in VLC een film kijk en ik druk op de play/pause knop dan opent iTunes. Als ik de film weer wil afspelen hoor ik muziek en het geluid vd film door elkaar.

M.a.w. de play/pause knop opent sowieso iTunes. Kan dat ergens aangepast worden, want dit is heel hinderlijk.
Voor zover ik weet kan dat gedrag niet worden aangepast. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de play/pause knop op mijn MBP maar kon geen workaround vinden. Wat je met een beetje zoekwerk wel kan vinden zijn topics op verschillende fora waar hopen gebruikers hun beklag doen over bovenstaande "feature".

Hopelijk brengt Apple hiervoor een fix uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sandman I schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:55:
Wooohoo! Net even een hartslagvan +/- 200 gehad! Ik stootte per ongeluk mijn glas sprite om maar het ging net niet over mijn Macbook heen! :+ Het liep er heel mooi langs omheen... Verder nog steeds erg tevreden over de Macbook! Van de week een Wireless toetsenbord en misschien de Magic Mouse ophalen! Ik ben benieuwd! :)
Is dat nu de kracht van de mac? ;)

Heb dat een keer gehad met bier... liep langs mijn mac, en ónder de HP van mijn buurman door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10

B2

wa' seggie?

Merk sinds een week dat mn superdrive (HL-DT-ST GSA-S10N) weer 5 van de 10 lege dvd's uitspuugt. Al de tweede keer in een jaar dat de superdrive kapot is... (Originele is ook al vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoda
  • Laatst online: 20-11-2024
Deze alternatieve IR-driver lost het probleem momenteel op. (zelf nog niet getest)

http://www.iospirit.com/labs/candelair/
fanatic_david schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Voor zover ik weet kan dat gedrag niet worden aangepast. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met de play/pause knop op mijn MBP maar kon geen workaround vinden. Wat je met een beetje zoekwerk wel kan vinden zijn topics op verschillende fora waar hopen gebruikers hun beklag doen over bovenstaande "feature".

Hopelijk brengt Apple hiervoor een fix uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24
B2 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:02:
Merk sinds een week dat mn superdrive (HL-DT-ST GSA-S10N) weer 5 van de 10 lege dvd's uitspuugt. Al de tweede keer in een jaar dat de superdrive kapot is... (Originele is ook al vervangen)
Wat voor een MBP heb je? Een unibody model, of nog "ervoor"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10

B2

wa' seggie?

SyS_ErroR schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

Wat voor een MBP heb je? Een unibody model, of nog "ervoor"?
Net het model 'ervoor'. Lees op discussions.apple.com meer problemen met dit type superdrive (en nog een andere). Zie ook OMT
Maar goed, dit is nu al de tweede superdrive in deze MBP die kapot gaat. Gelukkig heb ik nog Applecare tot 2011, maar goed ik moet mn MBP wel weer een paar dagen missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
nadroJ schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:24:

Schijnt dat deze bug wordt opgelost in 10.6.2. Althans, dat heb ik ergens gelezen.
Kan alleen de bron niet vinden.

Gevonden:
IOHIDFamily: Access to IR Remote HID device fix
Link

[ Voor 10% gewijzigd door Marcusso op 25-10-2009 19:10 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

zoda schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:42:
Deze alternatieve IR-driver lost het probleem momenteel op. (zelf nog niet getest)

http://www.iospirit.com/labs/candelair/

[...]
Voor mensen zoals nadroJ misschien, die gebruik maken van een remote. Ik wens gewoon de play/pause knop van het toetsenbord van mijn MBP naar behoren te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Kan iemand mij advies geven waar ik het beste mijn MBP (dead logicboard/gpu) wrak kan verkopen (als mensen dat uberhaupt willen kopen :P)
Enige wat ik niet mee verkoop is de harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik wil de dvd drive wel hebben.. Heb een macbook hier met een kapotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Relis schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:04:
Kan iemand mij advies geven waar ik het beste mijn MBP (dead logicboard/gpu) wrak kan verkopen (als mensen dat uberhaupt willen kopen :P)
2dehandsmac , Tweakers V&A , marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat je geen garantie meer hebt? Heb je geen Santa Rosa MBP met een 8600M GT? Daar is namelijk verlengde garantie voor. (Als het het bekende probleem is tenminste). En anders kan je nog aardig wat krijgen voor je laptop sowieso. Vooral als je onderdelen los verkoopt. Het scherm is voornamelijk veel waard. Ook de onderkant en bovenkant van de behuizing kan je een leuke cent opleveren. Net zoals de accu. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 25-10-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24
Weet je zeker dat je geen garantie meer hebt? Probeer apple te bellen, en vraag om direct doorverbonden te worden met Apple Customer Relations. Nadat je bent doorverbonden is, als je daadwerkelijk het 8600M GT probleem hebt, het probleem binnen 15 minuten opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Satch schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

Weet je zeker dat je geen garantie meer hebt? Heb je geen Santa Rosa MBP met een 8600M GT? Daar is namelijk verlengde garantie voor. (Als het het bekende probleem is tenminste). En anders kan je nog aardig wat krijgen voor je laptop sowieso. Vooral als je onderdelen los verkoopt. Het scherm is voornamelijk veel waard. Ook de onderkant en bovenkant van de behuizing kan je een leuke cent opleveren. Net zoals de accu. :)
SyS_ErroR schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:39:
[...]

Weet je zeker dat je geen garantie meer hebt? Probeer apple te bellen, en vraag om direct doorverbonden te worden met Apple Customer Relations. Nadat je bent doorverbonden is, als je daadwerkelijk het 8600M GT probleem hebt, het probleem binnen 15 minuten opgelost.
Het is een penryn mbp met een 8600 kaart (feb 08) maar omdat ik hem via mn vaders bedrijf had gekocht gold de speciale 2 jaar regeling van nvidia niet en ik had geen applecare gekocht dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Relis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:05:
[...]

[...]

Het is een penryn mbp met een 8600 kaart (feb 08) maar omdat ik hem via mn vaders bedrijf had gekocht gold de speciale 2 jaar regeling van nvidia niet en ik had geen applecare gekocht dus...
Geldt die regeling niet voor bedrijven? Wat een onzin :/ .
Maar zoals al geopperd; probeer de onderdelen te verkopen;) Of informeer wat het kost om buiten garantie het logic board te laten vervangen. Als dat 100 euro kost is je mac dat nog wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Een vraag :

Ik wil Windows 7 op mijn macbook pro installeren, alleen google spreekt zichzelf tegen :P
De een beweert dat hij W7 al draaiend heeft onder bootcamp, terwijl mac volgens de tweakers frontpage pas eind dit jaar W7 drivers vrij geeft !

Wat is nou de waarheid ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De waarheid is dat je dat helemaal niet wilt :P

Maar wat 't waarschijnlijk is, is dat 't prima werkt maar dat je het mischien nog even zonder drivers voor je iSight enzo moet doen.

Oh, en 'mac' geeft sowieso niets vrij. Apple mischien.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 26-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Aah sorry :)
Nee het gaat om een stom spel wat we op school spelen :P
Als mijn trackpad maar gewoon werkt ( niet persee multi touch ) maar isight enzo maakt me niet zo veel uit :)

Bedankt in ieder geval :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:24:
Een vraag :

Ik wil Windows 7 op mijn macbook pro installeren, alleen google spreekt zichzelf tegen :P
De een beweert dat hij W7 al draaiend heeft onder bootcamp, terwijl mac volgens de tweakers frontpage pas eind dit jaar W7 drivers vrij geeft !

Wat is nou de waarheid ? :)
Je kan gewoon standaard drivers gebruiken voor een groot deel van je hardware. Over het algemeen werken de nieuwste versies van de bootcamp drivers ook prima voor Windows 7, aangezien deze ook al gebruikt werden voor Vista en wel compatible zijn.

Als je x64 Windows gaat gebruiken moet je even googlen naar Vista x64 op een Macbook Pro, daar kun je wel een tutorial voor vinden (met bijbehorende driver pack). Die drivers werkten hier prima op Windows 7 RC. Dan is het gewoon eerst bootcamp installeren (de gedownloade versie) en daarna eventueel nVidia drivers en audio drivers updaten.

@hieronder
Dit was inderdaad een tijdje terug, het zou kunnen dat de SL dvd gewoon up-2-date drivers heeft die meteen op Windows 7 werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je Snow Leopard hebt kun je simpelweg via Boot Camp Windows 7 installeren, en daarna de benodigde drivers vanaf je Snow Leopard DVD installeren. Ik snap dus niet goed wat er allemaal gezaagd wordt over ondersteuning vanaf eind dit jaar, want alle drivers staan gewoon al op de DVD van Snow Leopard. :P
(Ook echt met verwijzingen naar Win7 in de mapnamen etc.)

Dit geldt overigens ook voor de 64 bits versie, dat werkt gewoon, je hoeft geen gekke fratsen (meer) uit te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-10-2009 10:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Idd heb het hier ook zonder problemen werkend (wel 32 bit versie) en die gebruik ik zowel onder bootcamp als parallels (1 disk partie)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Er zijn nu nieuwe geruchten dat in de komende weken een nieuwe Macbook Pro lijn uitkomt :

http://9to5mac.com/macbook-pro-quad-core

Ben benieuwd, want was net van plan een macbook pro te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
enzoronald schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:48:
Er zijn nu nieuwe geruchten dat in de komende weken een nieuwe Macbook Pro lijn uitkomt :

http://9to5mac.com/macbook-pro-quad-core

Ben benieuwd, want was net van plan een macbook pro te kopen :)
ok dat zou zo kut zijn heb net 2 weken een mbp :P

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

angel00008 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Doet die het dan opeens minder goed ofzo? Of verwachtte je dat na jouw macbook pro de ontwikkeling zou staken? :P

Anyway, de macbook pro is niet oud genoeg voor een complete make-over. Zou dus hoogstens sneller worden.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 26-10-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Pixeltje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:56:
[...]

Geldt die regeling niet voor bedrijven? Wat een onzin :/ .
Maar zoals al geopperd; probeer de onderdelen te verkopen;) Of informeer wat het kost om buiten garantie het logic board te laten vervangen. Als dat 100 euro kost is je mac dat nog wel waard!
Was het maar zo, de reparatie is 1000 euro, nou hebben ze me coulance aangeboden zodat het nog maar 500 is maar ja, ze zetten er weer precies dezelfde 8600 kaart in dus na anderhalf jaar zit ik dan weer met een kapotte moederbord en dan kost het me wel 1000.
Als ik dan voor 1.5-3 jaar 1500 aan reparaties moet gaan betalen pass ik liever :P.
Denk dat ik dan liever voor die nieuwe i5/i7 imacs ga :)

[ Voor 3% gewijzigd door Relis op 26-10-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Relis schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Was het maar zo, de reparatie is 1000 euro, nou hebben ze me coulance aangeboden zodat het nog maar 500 is maar ja, ze zetten er weer precies dezelfde 8600 kaart in dus na anderhalf jaar zit ik dan weer met een kapotte moederbord en dan kost het me wel 1000.
Als ik dan voor 1.5-3 jaar 1500 aan reparaties moet gaan betalen pass ik liever :P.
Denk dat ik dan liever voor die nieuwe i5/i7 imacs ga :)
laat em repareren en verpats em dan?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
angel00008 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Die van mij is nu onderweg.. Ik zit alweer te twijfelen om hem terug te sturen :/
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.