Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik momenteel in 't bezit ben van een zware zwarte doos, terwijl ik liever een Denon AVR-3806 zoe zien. Met andere woorden... er komt geen piep meer uit het toestel sinds ik het ding afsloot op m'n vorige en aansloot op m'n huidige adres.
De 'hardware' bestaat uit volgende elementen
- Denon AVR-3806
- Canton Speakers (5x)
- TMA Subwoofer
- Philips 37" HD Tv
- Philips DVD speler (geen hdmi uitgang)
- Xbox360
- Dreambox 800
Momenteel heb ik volgende verbindingen
- Dreambox-Denon -> optisch OPT1
- DVD-Denon -> optisch OPT2
- Xbox360-TV -> hdmi
Ik dacht me in eerste instantie te buigen over hoe ik alle audio & video signalen langs de Denon kan laten gaan, maar die vraag komt nu op 't achterplan, want ik slaag er maar niet in om ook maar iets van klank te krijgen door m'n speakers.
De Denon herkent alle speakers en de sub en toont ze ook op scherm. Heb getest en deze zijn zeker niet defect... maar er wordt maar niks doorgegeven.
Ik heb al een full reset gedaan van alle factory settings, maar ook dat bracht geen soelaas.
Enige klank die ik er al uitgekregen heb op heden is als ik toestel op Stereo/Direct zet, en de DVD aansluit met gewone stekkers, dan heb ik geluid via front links & rechts, maar ook dan blijven center, sub en surround zwijgen als vermoord. De Dreambox heeft alleen een optische out, dus als ik die klank op de boxen wil weergeven, moet ik via die weg gaan.
Ik vermoed héél sterk dat het puur aan de instellingen ligt, want heb de Denon zacht en omzichtig behandeld tijdens verhuis en aangezien er toch iets van klank uitkomt.... maar ik raak er totaal niet meer aan uit. Kan iemand ondergetekende (niet-techneut, niet-audiofiel) aub helpen om de correcte instellingen in te voeren zodat ik opnieuw kan genieten van degelijk geluid?
Ik besef zeer goed dat het geen evidente vraag is en wellicht op deze manier zeer moeilijk om te beantwoorden, en misschien is dit forum helemaal niet bedoeld voor dergelijke vragen... maar ik kan maar even vragen voor ik (ongetwijfeld betalende) externe hulp ga moeten inroepen (misschien via één of andere winkel of men kan/wil helpen?? geen idee) ; de receiver kocht ik intussen drie jaar terug bij Stassen in NL en deed tot voor m'n verhuis prima z'n ding.
Bedankt alvast
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 139713 op 24-12-2009 12:09
]