Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Anoniem: 313665 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:13:
[...]Ik wilde met mijn reactie je post ook alleen maar bevestigen :-)
Naast dat ze goed klinken zien ze er ook netjes uit. Ik had ook eerder gelezen dat de E-serie en de ES-serie veel verschillen en dat je niet voor de E moet gaan
:>

Niet dat je puur op de looks een speaker af moet kraken, maar het is wel een beetje aan de E80 te zien dat het niet echt veel bijzonders kan zijn. Een volledige staande speaker van over de 18 kilo met basreflexpoort twee tweeters en twee woofers voor een bedrag van nog geen €130,-.

Als je dan terug gaat rekenen naar wat de filters en woofers gekost zouden moeten hebben kom je op niet echt al te denderende materialen uit. Maar voor het oog heb je wel veel speaker staan dan, alleen koop je dat soort dingen meer voor het oor :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Apoca schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:55:
[...]

Nee het spijt me heb alleen maar de 99.26 luidsprekers beluisterd. Kan dus geen enkel oordeel geven over hoe een andere XTZ luidspreker zou klinken. Het spijt me zeer :)
Jammer, moet zeggen dat ik ook maar heel weinig kan vinden over de 89 serie. Alleen maar lyrische verhalen over de 99.26. Toch bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Ik ben van plan om geleidelijk aan over te stappen van stereo op 5.1/7.1. Ik heb nu een rotel 980 2x100w met b&w-dm6 (oudjes). Mijn idee is om eerst een versterker te kopen, dan front-speakers en vervolgens surround speakers en eventueel een subwoofer indien nodig.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 1910 en 2310. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om voor m'n frontspeakers de pre-out van de 2310 te gebruiken met m'n rotel als eindversterker. Die rotel klinkt goed en kan prima overweg met die ouwe b&w's.

Een andere afweging die mij bezig houdt is de balans tussen de verschillende speakers. Ik wil ook goed muziek kunnen luisteren en dus betere/grotere/duurdere frontspeakers aanschaffen. Voor de surroundspeakers wil ik echter niet al te grote speakers i.v.m. de ruimte. Is er dan nog een goede balans mogelijk bij het afspelen van films of gaat het surround ten onder aan de scheef gedimensioneerde verhouding tussen front- en surroundspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 23:11
elbandito schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:28:
Ik ben van plan om geleidelijk aan over te stappen van stereo op 5.1/7.1. Ik heb nu een rotel 980 2x100w met b&w-dm6 (oudjes). Mijn idee is om eerst een versterker te kopen, dan front-speakers en vervolgens surround speakers en eventueel een subwoofer indien nodig.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 1910 en 2310. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om voor m'n frontspeakers de pre-out van de 2310 te gebruiken met m'n rotel als eindversterker. Die rotel klinkt goed en kan prima overweg met die ouwe b&w's.

Een andere afweging die mij bezig houdt is de balans tussen de verschillende speakers. Ik wil ook goed muziek kunnen luisteren en dus betere/grotere/duurdere frontspeakers aanschaffen. Voor de surroundspeakers wil ik echter niet al te grote speakers i.v.m. de ruimte. Is er dan nog een goede balans mogelijk bij het afspelen van films of gaat het surround ten onder aan de scheef gedimensioneerde verhouding tussen front- en surroundspeakers?
Ik denk dat het een hele goede optie is om B&W's aan te sturen dmv de Rotel als eindversterker.
Voordeel hiervan is dat je wat meer vermogen overhoud op de overblijvende kanalen van de Denon.
De Denon kan dan je center speaker, surround en eventuele backsurround speakers aansturen. En evetueel de subwoofer natuurlijk.

Wat befreft de balans tussen je front en surround speakers zou ik me niet heel erg druk maken als je het houd bij films. Wellicht dat dit iets belangrijker word als je meer muziek luistert over 5 kanalen.
De balans tussen je frontspeakers en centerspeaker is wel veel belangrijker. Ik zou dan ook goed kijken of er misschien nog een centerspeaker te krijgen is uit de dezelfde serie als je huidige B&W's.

Edit:
Na een snelle google poging kwam ik op deze site . Deze meneer heeft ook B&W DM6 in surround opstelling. MIsschien geeft dit ideeen voor de centers en surrounds.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart_Denon op 18-12-2009 14:15 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
Bart_Denon schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat het een hele goede optie is om B&W's aan te sturen dmv de Rotel als eindversterker.
Voordeel hiervan is dat je wat meer vermogen overhoud op de overblijvende kanalen van de Denon.
De Denon kan dan je center speaker, surround en eventuele backsurround speakers aansturen. En evetueel de subwoofer natuurlijk.

Wat befreft de balans tussen je front en surround speakers zou ik me niet heel erg druk maken als je het houd bij films. Wellicht dat dit iets belangrijker word als je meer muziek luistert over 5 kanalen.
De balans tussen je frontspeakers en centerspeaker is wel veel belangrijker. Ik zou dan ook goed kijken of er misschien nog een centerspeaker te krijgen is uit de dezelfde serie als je huidige B&W's.

Edit:
Na een snelle google poging kwam ik op deze site . Deze meneer heeft ook B&W DM6 in surround opstelling. MIsschien geeft dit ideeen voor de centers en surrounds.
Tnx voor de snelle reactie. Mooi om te zien dat ik niet de enige ben die tevreden is met zo'n oude luidpsreker als de DM6. Het zijn echt lomp grote dingen, maar het geluid wat eruit komt is wel oke. Als ik dan dus flexibel wil zijn met een eventuel pre-out moet ik dus minimaal de 2310 aanschaffen.

Corrigeert de audissey meetmicrofoon ook verschillen in klankbeeld tussen speakers, dus worden er ook equalizer instellingen gedaan, of is het alleen vertraging van signalen v.w.b. de afstanden van luisterpositie t.o.v. luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 23:11
elbandito schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:57:
[...]

Tnx voor de snelle reactie. Mooi om te zien dat ik niet de enige ben die tevreden is met zo'n oude luidpsreker als de DM6. Het zijn echt lomp grote dingen, maar het geluid wat eruit komt is wel oke. Als ik dan dus flexibel wil zijn met een eventuel pre-out moet ik dus minimaal de 2310 aanschaffen.

Corrigeert de audissey meetmicrofoon ook verschillen in klankbeeld tussen speakers, dus worden er ook equalizer instellingen gedaan, of is het alleen vertraging van signalen v.w.b. de afstanden van luisterpositie t.o.v. luidsprekers?
Wat betreffende audyssey kun je het beste even hier klikken. en de Denon 2310 even opzoeken. Hier kun je precies lezen wat MultEQ ,Dynamic EQ en Dynamic Volume inhoud en wat het kan. In het kort: er wordt rekening gehouden met meerdere luisterposities. Afstanden tot luisterpositie worden bepaald en welke speakers harder of zachter moeten spelen. Daarnaast wordt er per speaker een 'ideaal' equalizer ingesteld voor jou kamer. Dus ja, het klankbeeld zal anders/beter zijn.
Lees het even op de Audyssey site daar wordt het exact uitgelegd.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 12:31

burgt

Starbass

elbandito schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:57:
[...]
Ja, de 2308 tenminste wel, ik verwacht dat de 2310 dit ook nog steeds doet.
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:18:
[...]
Niet dat je puur op de looks een speaker af moet kraken, maar het is wel een beetje aan de E80 te zien dat het niet echt veel bijzonders kan zijn. Een volledige staande speaker van over de 18 kilo met basreflexpoort twee tweeters en twee woofers voor een bedrag van nog geen €130,-.

Als je dan terug gaat rekenen naar wat de filters en woofers gekost zouden moeten hebben kom je op niet echt al te denderende materialen uit. Maar voor het oog heb je wel veel speaker staan dan, alleen koop je dat soort dingen meer voor het oor :P
Toch ben ik erg tevreden met mijn JBL 5.1 setje met oa 2x de E80, dat ik 2 jaar geleden gekocht heb. Voor een E80 durfde ze bij de MM 350 te vragen (daar heb ik hem niet gehaald). En in zijn prijsklasse kreeg hij toen ook erg goede reviews.
Het is niet altijd zo dat de qualiteit evenredig omhoog gaat met de prijs ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:50

reiker

dan jij!

reiker schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:30:
[...]

En als antwoord op bovenstaande vraag kreeg ik gisteren een bericht dat er gewacht wordt op een levering van Denon, die volgende week vrijdag (18/12) gepland staat. Tja... :)
Audio-Vision heeft gisteren de levering van Denon niet gekregen, dus het is nog even langer wachten op die 2310 :(

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
burgt schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:27:
[...]Toch ben ik erg tevreden met mijn JBL 5.1 setje met oa 2x de E80, dat ik 2 jaar geleden gekocht heb. Voor een E80 durfde ze bij de MM 350 te vragen (daar heb ik hem niet gehaald). En in zijn prijsklasse kreeg hij toen ook erg goede reviews.
Het is niet altijd zo dat de qualiteit evenredig omhoog gaat met de prijs ;)
Het is zeker niet dat een speaker van €1000,- meteen acht maal zo goed is als die van JBL. Maar zeker wel een aantal maal zo goed dat het de (meer)prijs waard is.

Ik vind de JBL gewoon heel erg tegenvallen voor wat je op het oog denkt te krijgen. En als ik dan tussen een Jamo S606 zou moeten kiezen of die dan zou ik het wel weten. Nu heb ik toevallig "ervaring" met beide speakers dus ik kan makkelijk praten :P

Maar die €350,- bij de MediaMarkt is wel heel erg slecht en over the top duur. Voor dat geld heb je speakers van merken die toch wel een stuk boven de JBL E-serie staan. Goed dat je ze daar niet hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik ben ook hard toe aan een nieuwe receiver, maar twijfel nog sterk tussen de 1910 en de 2310. Alle extra opties op de 2310 heb ik eigenlijk niet nodig, dus dan is het prijsverschil van bijna €300 wel erg veel. Een aantal dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Door drukte heb ik helaas geen gelegenheid om rustig te gaan luisteren naar de verschillen (ik weet het, dom, maar het is nou eenmaal zo, dus ik zal op jullie oordeel moeten afgaan..), mede ook omdat ik hem toch in Duitsland zal bestellen vind ik het ook niet eerlijk om dan uitgebreid bij een speciaalzaak te gaan zitten luisteren.

Zit er verschil in de geluidskwaliteit tussen beide receivers? Tuurlijk heeft de 2310 wat meer reserves als je echt hard speelt, maar ik zit hier in een flat, dus alles even vol open zetten is er toch al niet bij. Wel komen er kwaliteitsspeakers aan te hangen (voor de kenners, zelfbouw Seas Excel).

Daarnaast... zit er nog verschil in opbouw van het front? Is de 2310 beter afgewerkt / voelt hij degelijker aan dan de 1910, of worden voor beiden dezelfde materialen toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

Apoca

Array Technology Industry

Gaat het een 2.0 / 2.1 setup worden? Dan is in 95% van de gevallen een 1910 zeker meer dan genoeg. Ga je echter naar 3.0 / 3.1 of meer, dan is voor veel mensen al snel een 2310 intressant gezien het extra vermogen dat de 2310 kan leveren.

En de 23xx range en hoger is wel "beter geassembleerd" dan de 19xx en downrange. Maar dit doet natuurlijk niets af aan de prijs / kwaliteit welke een 1910 receiver doet leveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Apoca op 21-12-2009 21:52 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323379

Hallo

Ik ben van plan volgende combi aan te schaffen:
center: Monitor Audio RX Centre
fronts: Monitor Audio RX8
rears: Monitor Audio RXFX
woofer REL Quake
receiver Yamaha AVR1900 of Denon avr2310/3310

wie helpt me bij mn beslissing?

Ik vind de Yamaha In België enkel in zaken zoals saturn voor 1200 a 1300 euro. In Duitsland zag ik in de saturn deze zelfde staan voor 999. Zou je voor garantie naar Duitsland terug moeten rijden of bij de saturn om de hoek binnenbrengen?

De Denon(999) heb ik nog niet kunnen horen naast de Yamaha maar is in Duitsland makkelijk goedkoper te vinden: 899 en minder. jammer genoeg geen usb input. de 3310 is een stuk duurder vermoed ik en wordt minder beoordeeld op bvb what-hifi.

PS: dit zijn geen hifi versterkers maar de versterker moet ook hifi-muziek cd dvd's kunnen afspelen met een degelijke kwaliteit.. verhouding film/ muziek: 70/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Ik heb mijn speakers omgeruild voor ongeveer die setup (alleen RX1 als rears / geen sub) en vind dat i.c.m de denon 2310 erg goed klinken (voor mijn ruimte al genoeg bas iig) en muziek (flacs d.m.v optisch vanaf pc) staat nu zoveel aan dat de verhouding film&games/muziek op zo'n 40/60 ligt ondertussen ;)

Vooral met muziek erg in mijn nopjes ermee =)

Volgens mij kan je het beste even kijken op avforums.com daar wordt de vraag yamaha/denon wat vaker gesteld en beantwoord =)

edit:
.. en natuurlijk proberen te beluisteren ergens

[ Voor 5% gewijzigd door yamAUchi op 21-12-2009 23:35 ]

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Apoca schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:47:
Gaat het een 2.0 / 2.1 setup worden? Dan is in 95% van de gevallen een 1910 zeker meer dan genoeg. Ga je echter naar 3.0 / 3.1 of meer, dan is voor veel mensen al snel een 2310 intressant gezien het extra vermogen dat de 2310 kan leveren.

En de 23xx range en hoger is wel "beter geassembleerd" dan de 19xx en downrange. Maar dit doet natuurlijk niets af aan de prijs / kwaliteit welke een 1910 receiver doet leveren.
Nee het wordt een 5.1 setup, hoewel ik denk ik 50% van de tijd wel muziek zal luisteren, waarbij de muziekkeuze echt varieert van top40 tot Pink Floyd tot rock. Voor zover ik heb begrepen krijgen ze allebei dezelfde voeding mee, wanneer verder het voedingscircuit ook hetzelfde is opgebouwd zou je zeggen dat het ook voor de 1910 niet mag uitmaken of hij 2 of 5 speakers moet aansturen toch?

Wat versta jij onder beter geassembleerd? Alleen meer functies, of ook echt betere componenten in- en/of uitwendig? Uiterlijk tonen ze hetzelfde vanaf de foto's, maar volgens mij heb ik de 1910 een paar maanden geleden gevoeld en was dat een nogal wiebelige plastic volumeknop. Ik weet niet of ik echt de goede voor me heb, maar daar was ik minder gecharmeerd van; als de 2310 dat bijv niet heeft maakt dat de keuze al wat makkelijker. (je moet toch wat argumenten zoeken om het prijsverschil voor jezelf te rechtvaardigen he? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Bij mij staat ondertussen een zilveren 2310 8)
Alle speakers klinken meteen veel voller/krachtiger (kom van een klein jvc versterkertje af).
Zeer mooie functie is die PSII waar het stereo geluid over alle speakers klinkt, maar de stemmen alleen uit de centerspeaker komen. Voordat ik de receiver had twijfelde ik hierover, maar het is een zeer leuke functie.

Ben nu mn tv-meubel aan het bouwen en zal mn zooi binnenkort op het thuis-bios topic zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Heeft iemand de 2809 en 2310 naast elkaar beluisterd. Nu ze in prijs bijna gelijk zijn ben ik toch wel benieuwd welke van de 2 je beter kan aanschaffen? De 2310 omdat die nieuwer is, of de 2809 omdat die wat beter uitgerust is? De versterker gaat aan een set MA Radius geknoopt worden.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
Bart_Denon schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:11:
[...]

Edit:
Ik heb nog even zitten googlen en ik kan in de handleidingen van denon niets vinden of de frontspeakers met een aparte eindversterker aangestuurd kunnen worden. zoals ik het lees, kun je alleen een 7.1 pre-out aansluiten.

De Cambridge audio 650R bijv. kan 7.1 pre-out of 2.0 pre-out.
http://www.cambridgeaudio...php?PID=493&Title=Support (p.43)
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek, frontspeakers eventueel met een aparte eindversterker. Is dit op deze manier mogelijk met Denon's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

elbandito schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:17:
[...]

Ik heb nog even zitten googlen en ik kan in de handleidingen van denon niets vinden of de frontspeakers met een aparte eindversterker aangestuurd kunnen worden. zoals ik het lees, kun je alleen een 7.1 pre-out aansluiten.

De Cambridge audio 650R bijv. kan 7.1 pre-out of 2.0 pre-out.
http://www.cambridgeaudio...php?PID=493&Title=Support (p.43)
Dit is eigenlijk precies wat ik zoek, frontspeakers eventueel met een aparte eindversterker. Is dit op deze manier mogelijk met Denon's?
Volgens mij kunnen alle kanalen naar hun eigen pre-out gestuurd worden, waardoor je dus ook in 5.1 je fronts via een aparte versterker kunt aansturen. Daar mik ik iig wel op als m'n 2310 geleverd wordt; pre-out van de fronts naar m'n Marantz PM7000 om een setje B&W CM4's van signaal te voorzien :)

edit: ik denk dat ik het zinnetje zie waardoor je denkt dat je alleen volledig 7.1 kunt "pre-outten"; maar volgens mij moet je het zo lezen, dat het voor álle kanalen mogelijk is ze als pre-out aan te sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door reiker op 22-12-2009 17:33 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323379

Ik vind de Yamaha rx-v1900 In België enkel in zaken zoals saturn voor 1200 a 1300 euro. In Duitsland zag ik in de saturn deze zelfde staan voor 999.idem voor de denon 2310. hier 999, daar 899 en n sommige online shops 699. Zou je voor garantie naar Duitsland terug moeten rijden of kan je bij de saturn om de hoek je toestel binnenbrengen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
el-jorge schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:20:
Heeft iemand de 2809 en 2310 naast elkaar beluisterd. Nu ze in prijs bijna gelijk zijn ben ik toch wel benieuwd welke van de 2 je beter kan aanschaffen? De 2310 omdat die nieuwer is, of de 2809 omdat die wat beter uitgerust is? De versterker gaat aan een set MA Radius geknoopt worden.
AVR-2809 heeft niet alleen voordelen ten opzichte van de AVR-2310. Zo heeft de AVR-2310 Dolby Pro Logic IIz en upscaling van HDMI bronnen tot 1080p. De AVR-2809 heeft Dolby Pro Logic IIx en alleen upscaling van analoge bronnen over HDMI tot 1080p. Plus dat de AVR-2310 weer een extra HDMI poort in heeft ten opzichte van de AVR-2809. En zo zijn er wel meer "kleine" dingetjes wat de ene receiver wel heeft en de andere niet.

Persoonlijk zou ik voor een AVR-2809 gaan. Je zit toch een serie hoger en het model is nog niet eens zo heel oud. Als je nu over een AVR-2808 zou praten zou het toch anders zijn. Al zijn er ook mensen die nu een AVR-3806 kopen. Puur omdat het een zeer goede receiver is en nu bijna wordt weggegeven. Je hebt dan wel wat minder HDMI ingangen, maar kwalitatief een stuk beter dan bijvoorbeeld een AVR-1910 die ongeveer. hetzelfde kost.

Maar goed, dat ben ik en jij moet de keuze maken gelukkig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

FeaR1986 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:34:
[...]

AVR-2809 heeft niet alleen voordelen ten opzichte van de AVR-2310. Zo heeft de AVR-2310 Dolby Pro Logic IIz en upscaling van HDMI bronnen tot 1080p. De AVR-2809 heeft Dolby Pro Logic IIx en alleen upscaling van analoge bronnen over HDMI tot 1080p. Plus dat de AVR-2310 weer een extra HDMI poort in heeft ten opzichte van de AVR-2809. En zo zijn er wel meer "kleine" dingetjes wat de ene receiver wel heeft en de andere niet.

Persoonlijk zou ik voor een AVR-2809 gaan. Je zit toch een serie hoger en het model is nog niet eens zo heel oud. Als je nu over een AVR-2808 zou praten zou het toch anders zijn. Al zijn er ook mensen die nu een AVR-3806 kopen. Puur omdat het een zeer goede receiver is en nu bijna wordt weggegeven. Je hebt dan wel wat minder HDMI ingangen, maar kwalitatief een stuk beter dan bijvoorbeeld een AVR-1910 die ongeveer. hetzelfde kost.

Maar goed, dat ben ik en jij moet de keuze maken gelukkig... :P
Ha Fear, maar jij ben toch de trotse bezitter van de 2809? dan is het natuurlijk 2809 _/-\o_
Persoonlijk vind ik dat je pas vanaf de 38xx serie van een klasse hoger kunt spreken. Hoewel de prijzen van bijv de 2809/3310 al doen vermoeden dat er meer 'klasse' in zou zitten, dit maar zeer beperkt het geval is.
Verder weet ik het zo net nog niet. Een kennis van me heeft de 2310 als opvolger van de 2808 en vind het geluid kwalitatief stukken beter, zonder dus te kijken naar toeters en bellen als aansluitingen. Waar overigens veel te veel op gefocussed wordt (nog meer bij de onkyo's trouwens). De 2310 is een heel strak apparaat, volledig gefeatured voor die prijs met een geluid wat beslist niet onder doet voor of zelfs beter is dan de xx09 serie vanwege de (kleine) veranderingen onder de motorkap en de modernere chips (andere maak). De 2809 heeft zich al bewezen, is een superding (Fear ;) ), maar is natuurlijk na de jaarwisseling een oud ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 315874 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:10:
[...]Ha Fear, maar jij ben toch de trotse bezitter van de 2809? dan is het natuurlijk 2809 _/-\o_
Persoonlijk vind ik dat je pas vanaf de 38xx serie van een klasse hoger kunt spreken. Hoewel de prijzen van bijv de 2809/3310 al doen vermoeden dat er meer 'klasse' in zou zitten, dit maar zeer beperkt het geval is.
Verder weet ik het zo net nog niet. Een kennis van me heeft de 2310 als opvolger van de 2808 en vind het geluid kwalitatief stukken beter, zonder dus te kijken naar toeters en bellen als aansluitingen. Waar overigens veel te veel op gefocussed wordt (nog meer bij de onkyo's trouwens). De 2310 is een heel strak apparaat, volledig gefeatured voor die prijs met een geluid wat beslist niet onder doet voor of zelfs beter is dan de xx09 serie vanwege de (kleine) veranderingen onder de motorkap en de modernere chips (andere maak). De 2809 heeft zich al bewezen, is een superding (Fear ;) ), maar is natuurlijk na de jaarwisseling een oud ding :+
Ik heb een AVR-2809 inderdaad. Maar ik zie ook dat er wat voordelen zijn van de AVR-2309 ten opzichte van de AVR-2809. Dus die kaart ik dan gewoon aan, sociaal hè :Y)

Vanad de 3000-serie zit je pas echt een klasse hoger, daarom heb ik ook gekozen voor "serie". Maar door de komst van de AVR-3310 en het verdwijnen van de AVR-38xx serie is er een gat gekomen. Dus er zijn wat discusies of de AVR-3310 nu in de plaats komt van de AVR-3808A of dat het gewoon een "mindere" serie is en daarom ook niet de AVR-3800-serie mag heten. Dus dan klopt het vergelijken van oude en nieuwe modellen ook niet meer als het gaat om "klassen" of "series". Intern kan je wel zien dat het één en ander toch "verslechterd" is... Maar goed, persoonlijk lig ik daar niet wakker van aangezien mijn beestje het nog goed doet. Plus dat zoals gezegd ouder zeker niet altijd slechter is. Ik ken genoeg mensen die een eindbak hebben van vele jaren oud, maar die nog steeds gebruiken. Maar als dat ding doet wat het moet doen, waarom zou je dan wisselen. Mijn Denon is ook maar voor "tijdelijk" zodra ik wat meer liquide middelen heb wil ik toch ook voor een combinatie gaan van losse receiver en losse eindtrap. Als het goed is kan je die eindtrap dan blijven gebruiken. Mocht de receiver dan een keer inputs gaan missen of niet meer voldoen hoef je alleen die te vervangen. Maar tot die tijd doet de AVR-2809 het dus gewoon goed hier en tot op heden gewoon geen spijt van die aankoop gehad. En mis verder ook niets waarvoor ik nu een xx10-model zou (moeten) kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 23-12-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
reiker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:31:
[...]

Volgens mij kunnen alle kanalen naar hun eigen pre-out gestuurd worden, waardoor je dus ook in 5.1 je fronts via een aparte versterker kunt aansturen. Daar mik ik iig wel op als m'n 2310 geleverd wordt; pre-out van de fronts naar m'n Marantz PM7000 om een setje B&W CM4's van signaal te voorzien :)

edit: ik denk dat ik het zinnetje zie waardoor je denkt dat je alleen volledig 7.1 kunt "pre-outten"; maar volgens mij moet je het zo lezen, dat het voor álle kanalen mogelijk is ze als pre-out aan te sturen.
Maar waar sluit je je eindversterker dan aan achterop de 2310? Op onderstaande foto van de achterkant van de 2310 zie ik alleen een subwoofer pre-out.
http://www.sobefoto.com/r...enon2310ci-large-back.jpg

Op de foto in de onderstaande link zie je rechtsboven een hoek waar elk kanaal van de 7.1 apart aangesloten kan worden naar een eindversterker.
http://www.cambridgeaudio...ocuments/650R-Reverse.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

FeaR1986 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:46:
[...]

Ik heb een AVR-2809 inderdaad. Maar ik zie ook dat er wat voordelen zijn van de AVR-2309 ten opzichte van de AVR-2809. Dus die kaart ik dan gewoon aan, sociaal hè :Y)

Vanad de 3000-serie zit je pas echt een klasse hoger, daarom heb ik ook gekozen voor "serie". Maar door de komst van de AVR-3310 en het verdwijnen van de AVR-38xx serie is er een gat gekomen. Dus er zijn wat discusies of de AVR-3310 nu in de plaats komt van de AVR-3808A of dat het gewoon een "mindere" serie is en daarom ook niet de AVR-3800-serie mag heten. Dus dan klopt het vergelijken van oude en nieuwe modellen ook niet meer als het gaat om "klassen" of "series". Intern kan je wel zien dat het één en ander toch "verslechterd" is... Maar goed, persoonlijk lig ik daar niet wakker van aangezien mijn beestje het nog goed doet. Plus dat zoals gezegd ouder zeker niet altijd slechter is. Ik ken genoeg mensen die een eindbak hebben van vele jaren oud, maar die nog steeds gebruiken. Maar als dat ding doet wat het moet doen, waarom zou je dan wisselen. Mijn Denon is ook maar voor "tijdelijk" zodra ik wat meer liquide middelen heb wil ik toch ook voor een combinatie gaan van losse receiver en losse eindtrap. Als het goed is kan je die eindtrap dan blijven gebruiken. Mocht de receiver dan een keer inputs gaan missen of niet meer voldoen hoef je alleen die te vervangen. Maar tot die tijd doet de AVR-2809 het dus gewoon goed hier en tot op heden gewoon geen spijt van die aankoop gehad. En mis verder ook niets waarvoor ik nu een xx10-model zou (moeten) kopen.
Ik heb al veel leeswerk gedaan. Wat ik begrepen heb is dat je de 3310 kan zien als de opvolger van de 2809. Waarom ze niet gewoon dat ding 2810 genoemd hebben is een raadsel. De 2310 is wel de opvolger van de 2309, maar in de 2310 zijn wel op hoop technieken gebruikt van de "hogere serie", vandaar dat de reviews ook zo lovend zijn over de 2310. Ik kan helaas bijna niet meer een 2809 vinden, en al helemaal niet voor een vriendelijke prijs :(, de 2310 kan ik echter voor een zeer goede prijs krijgen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

elbandito schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:59:
[...]

Maar waar sluit je je eindversterker dan aan achterop de 2310? Op onderstaande foto van de achterkant van de 2310 zie ik alleen een subwoofer pre-out.
http://www.sobefoto.com/r...enon2310ci-large-back.jpg

Op de foto in de onderstaande link zie je rechtsboven een hoek waar elk kanaal van de 7.1 apart aangesloten kan worden naar een eindversterker.
http://www.cambridgeaudio...ocuments/650R-Reverse.jpg
Ah, kijk, je hebt een plaatje van een AVR-2310CI te pakken. Volgens mij is dat een versie die in de VS wordt verkocht, niet voor Europese markt! Kan het mis hebben... Maar volgens mij wordt hier in Europa de niet-CI versie geleverd, en daarvan zie je hier een plaatje van de achterkant. Waarop je duidelijk een vakje met "pre-out" voor alle kanalen vindt :)

Overigens heb ik zojuist een mailtje van Audio-Vision gekregen dat mijn op 6 december bestelde 2310 vandaag verzonden is! Dus hopelijk komende maandag oid in huis..

edit:
Na een beetje zoekwerk gevonden dat de toevoeging CI mogelijk niet zoveel met de verkoop-regio te maken heeft. Zie quote:
To emphasize the inclusion of special features and capabilities geared toward professional custom installers, Denon has added the initials "CI" (for Custom Integration) in the model numbers.

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 23-12-2009 14:18 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Gezien de meeste fabrikanten multi eq XT verwijderd hebben uit de nieuwere "low/mid" receivers, ben ik nog steeds blij met men 2809.
Voor die prijs (999 euro toen ie net uit was), krijg je volgens mij tegenwoordig geen fatsoenlijke receiver met multeq XT. Tenminste een aantal weken geleden naar gezocht voor mijn broer, maar er was nix beschikbaar onder de 1000 euro.
Net even de 3310 bekeken, en ook die heeft geen XT O-)

Lijkt dus erop dat de 2809 cq 3808A nog steeds een zeer leuke receiver is (2de hands ofzo).
De oudere multeq XT zonder dyn eq zou ik persoonlijk niet aanschaffen, gezien het geluid dan echt levenloos/plat is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Unique op 23-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139713

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik momenteel in 't bezit ben van een zware zwarte doos, terwijl ik liever een Denon AVR-3806 zoe zien. Met andere woorden... er komt geen piep meer uit het toestel sinds ik het ding afsloot op m'n vorige en aansloot op m'n huidige adres.

De 'hardware' bestaat uit volgende elementen
- Denon AVR-3806
- Canton Speakers (5x)
- TMA Subwoofer
- Philips 37" HD Tv
- Philips DVD speler (geen hdmi uitgang)
- Xbox360
- Dreambox 800

Momenteel heb ik volgende verbindingen
- Dreambox-Denon -> optisch OPT1
- DVD-Denon -> optisch OPT2
- Xbox360-TV -> hdmi

Ik dacht me in eerste instantie te buigen over hoe ik alle audio & video signalen langs de Denon kan laten gaan, maar die vraag komt nu op 't achterplan, want ik slaag er maar niet in om ook maar iets van klank te krijgen door m'n speakers.
De Denon herkent alle speakers en de sub en toont ze ook op scherm. Heb getest en deze zijn zeker niet defect... maar er wordt maar niks doorgegeven.
Ik heb al een full reset gedaan van alle factory settings, maar ook dat bracht geen soelaas.

Enige klank die ik er al uitgekregen heb op heden is als ik toestel op Stereo/Direct zet, en de DVD aansluit met gewone stekkers, dan heb ik geluid via front links & rechts, maar ook dan blijven center, sub en surround zwijgen als vermoord. De Dreambox heeft alleen een optische out, dus als ik die klank op de boxen wil weergeven, moet ik via die weg gaan.

Ik vermoed héél sterk dat het puur aan de instellingen ligt, want heb de Denon zacht en omzichtig behandeld tijdens verhuis en aangezien er toch iets van klank uitkomt.... maar ik raak er totaal niet meer aan uit. Kan iemand ondergetekende (niet-techneut, niet-audiofiel) aub helpen om de correcte instellingen in te voeren zodat ik opnieuw kan genieten van degelijk geluid?

Ik besef zeer goed dat het geen evidente vraag is en wellicht op deze manier zeer moeilijk om te beantwoorden, en misschien is dit forum helemaal niet bedoeld voor dergelijke vragen... maar ik kan maar even vragen voor ik (ongetwijfeld betalende) externe hulp ga moeten inroepen (misschien via één of andere winkel of men kan/wil helpen?? geen idee) ; de receiver kocht ik intussen drie jaar terug bij Stassen in NL en deed tot voor m'n verhuis prima z'n ding.

Bedankt alvast

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 139713 op 24-12-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

HvB83 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:57:
[...]
Wat versta jij onder beter geassembleerd? Alleen meer functies, of ook echt betere componenten in- en/of uitwendig?
De 23xx range en up is allemaal geassembleerd in Japan, op de zelfde lijn waar men ook de high-end assembleerd van Denon, en dat zou daardoor hoogwaardiger moeten zijn volgens de semi-experts. De 19xx en down komt allemaal uit de fabriek in China.

Tevens is er wel degelijk intern een verschil:

AVR-1910
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avr1910.jpg

AVR-2310
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/avr2310.jpg

Trouwens vandaag de XTZ 99.26 luidsprekers binnen gekregen, dat gewoon klinkt als een klokje in combi met de Denon receiver. Al staat het nu natuurlijk mooi rustig op stand 60 in te spelen, voor de power der goed op kan. Over 2 maanden nog de center van XTZ, en dan ben ik klaar voorlopig :P Zal in het nieuwe jaar een review schrijven over de luidsprekers...

[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 23-12-2009 21:26 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Anoniem: 139713

Speakerstest vanuit het settingsmenu zonet ook geprobeerd, maar die start zelfs niet, blijft staan op WAIT ...

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 139713 op 24-12-2009 12:25 ]

• el-jorge

el-jorge

Toch voor de 2310 gekozen. De 2809 bleek toch wel erg moelijk leverbaar te zijn (vandaag, aangezien ik mijn Marantz SR8500 verkocht heb). En ik kreeg een erg scherpe prijs bij onze oosterburen. Ben hem nu met de audessy aan het inregelen.

Spielerei...

• FeaR
Apoca schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:15:
[...]
Trouwens vandaag de XTZ 99.26 luidsprekers binnen gekregen, dat gewoon klinkt als een klokje in combi met de Denon receiver. Al staat het nu natuurlijk mooi rustig op stand 60 in te spelen, voor de power der goed op kan. Over 2 maanden nog de center van XTZ, en dan ben ik klaar voorlopig :P Zal in het nieuwe jaar een review schrijven over de luidsprekers...
Doe dit jaar maar vast foto's maken en posten, hoef je dat volgend jaar niet meer te doen :P

Maar komt er wel geluid uit de speakers op standje 60 (neem aan dat je -60.0dB bedoeld)? Want als ik mijn Denon op -50.0dB zet hoor ik al bijna niets meer. Moet ik echt voor de speaker zitten wil ik nog tekst en/of melodie herkennen...

[...]

De 23xx range en up is allemaal geassembleerd in Japan, op de zelfde lijn waar men ook de high-end assembleerd van Denon, en dat zou daardoor hoogwaardiger moeten zijn volgens de semi-experts. De 19xx en down komt allemaal uit de fabriek in China.

Tevens is er wel degelijk intern een verschil:

AVR-1910
[afbeelding]

AVR-2310
[afbeelding]

Ook de 2310 modellen worden in China gemaakt, zie hierboven het gelinkte plaatje van de achterkant van de europese 2310 modellen...
Overigens kijkt Denon wel uit dat er in de assemblage verschillen komen te zitten in kwaliteit tussen de onderlinge modellen. Vooralsnog is het kwaliteits verschil tussen de modellen puur een kwestie van voeding, features ed. ipv assemblage of productielijn verschillen.
De 2809 en de 3808 zijn de laatste modellen van de lagere series die in japan zelf werden gemaakt
De 3310 bijv. komt ook van de band rollen in china. Maar dat maakt allemaal niks uit.
el-jorge schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:56:
Toch voor de 2310 gekozen. De 2809 bleek toch wel erg moelijk leverbaar te zijn (vandaag, aangezien ik mijn Marantz SR8500 verkocht heb). En ik kreeg een erg scherpe prijs bij onze oosterburen. Ben hem nu met de audessy aan het inregelen.
Hou je in de gaten dat er wel eens een firmwareupdate voor je europese 2310 nodig kan zijn? zie link
http://www.avsforum.com/a...p?p=17512496#post17512496

}:O

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 24-12-2009 20:30 ]

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:29
Hmm, vergeet de 2309 niet die ook in Japan gemaakt is :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

FikkieHo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:27:
Hmm, vergeet de 2309 niet die ook in Japan gemaakt is :)
Waarom strelen wij toch zo onze eigen receivers/versterkers... _/-\o_ :)

• FeaR
Anoniem: 315874 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:32:
[...]Waarom strelen wij toch zo onze eigen receivers/versterkers... _/-\o_ :)
Aard van de mens.
Als ik zeg dat de AVR-2309 de grootst kutreceiver is zou je je wellicht ook aangevallen voelen >:)

Maar "Made in China" zegt ook niet zo heel veel meer. Zolang het maar goed en kwalitatief in elkaar is gezet mag het van mij overal vandaan komen. Al moet ik zeggen dat die binnenkant van de AVR-1910 naast die van de AVR-2310 er wel redelijk goedkoop uit ziet. Maar komt vooral door het koelblok denk ik zo :)

Anoniem: 156051

Anoniem: 139713 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:10:
Speakerstest vanuit het settingsmenu zonet ook geprobeerd, maar die start zelfs niet, blijft staan op WAIT ...
Denk toch aan een defect, het zou de processor kunnen zijn. Misschien iets toch niet helemaal goed gegaan met de verhuizing? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

[...]

Met alle respect, gisteren een kersverse AVR-2310 uitgepakt, maar de opdruk zegt toch echt "made in China" (zowel doos als de AVR).
Over de binnenkant kan ik niets zeggen, ga hem niet openen voor zoiets.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pantagruel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:10:
[...]Met alle respect, gisteren een kersverse AVR-2310 uitgepakt, maar de opdruk zegt toch echt "made in China" (zowel doos als de AVR).
Over de binnenkant kan ik niets zeggen, ga hem niet openen voor zoiets.
Voor de xx10-modellen gaat het niet meer op. De xx09-modellen werden vanaf de AVR-2309 in Japan gemaakt en werden daardoor dus gezien als beter. Maar met de xx10-modellen worden alleen de echte high-end exemplaren nog in Japan gemaakt. Dus vanaf de AVR-4310 en hoger, want zelfs de AVR-3310 komt uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

FeaR1986 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:13:
[...]

Voor de xx10-modellen gaat het niet meer op. De xx09-modellen werden vanaf de AVR-2309 in Japan gemaakt en werden daardoor dus gezien als beter. Maar met de xx10-modellen worden alleen de echte high-end exemplaren nog in Japan gemaakt. Dus vanaf de AVR-4310 en hoger, want zelfs de AVR-3310 komt uit China.
Weer wat wijzer.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over de AVR-2310, wellicht nog even de setup rondschuiven (en later de 5.1 set verbeteren) om te zien of t geluidsbeeld nog verbeterd.
Maar voorlopig mag de setup hier beneden ons door de kerstdagen helpen:

LG 42 SL9000
LG BD390
Denon AVR-2310
Jamo A102 HCS 5

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pantagruel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:30:
[...]Weer wat wijzer.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben over de AVR-2310...
Ik zie de "noodzaak" ook niet echt in van dat de receiver beter zou zijn als deze uit Japan zou komen dan wel uit China. Met merken als deze moet het apparaat gewoon goed zijn waar deze ook vandaan komt. Rotel wordt ook in China gemaakt en ik heb nog nooit iemand horen klagen dat die apparatuur niet goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:41
Ik heb vrijdag de denon 1610 gekocht.

Hierbij heb ik mijn upc HDTV kastje en mijn PS3 erop aangesloten, maar ik loop tegen het volgende probleem aan.

Geluid via hdmi loopt prima via de PS3, alleen via het upc kastje krijg ik het niet voor elkaar.

zijn er hier mensen die tegen het zelfde probleem zijn aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St!nG schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:37:

zijn er hier mensen die tegen het zelfde probleem zijn aangelopen?
ja!

Even terugbladeren hier in dit forum...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 315874 op 28-12-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36712

Afgelopen donderdag de AVR-1910 gekocht (ging eigenlijk voor de Onkyo sr607...) met HK ks11 speakers. Krijg alleen de automatische setup (met audessey) niet voor elkaar. Soms vindt-ie linksvoor al meteen niet, dan stopt-ie dus gelijk. ALs-ie wel doorgaat, vindt-ie rechtsvoor eigenlijk nooit en soms de achterspeakers ook niet. Zelf hoor ik de betreffende speakers wel tijdens het testen. Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dit heeft normaal te maken met een kabel probleem, de luidspreker zet niet genoeg weerstand op de kabel waardoor de receiver denkt dat er geen luidspreker is aangesloten. Kijk of de luidspreker goed is aangesloten, en ik neem aan dat je toch minimaal 2 x 2,5mm gebruikt ( Gamma/Praxis kabel werkt normaal gesproken trouwens ook hoor, maar als je 100de euro's voor luidsprekers kunt uitgeven kun je ook wel 20 euro ofzo voor een paar meter fatsoenlijke kabel uitgeven. Is geen persoonlijke aanval, maar als je ziet wat mensen er soms tussen duwen... ). Zelf gebruik ik 4 x 2,5mm ( Canare 4S11 ) per luidspreker met banana plugs en dan als 2 x 5mm per kanaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 28-12-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reaktie!
De frontspeakers heb ik aangesloten met de kabel die er bij zat en deze is inderdaad erg dun. Achter heb ik met bijgekochte kabel aangesloten: 2 x 1.5 mm, moet voldoende zijn toch? Dit kostte overigens wel iets meer dan de 20 euro die je noemt. Heb nog een stuk over van de 1.5 mm, zal voor daar ook eens mee aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Canare 4S11 kost 5,10 per meter, en Canare 4S8 kost 2,90 per meter. Zeker de laatste is voor dat geld gewoon erg goede kabel voor een mooie prijs. Maar goed, andere zweren weer bij Van den Hul en weer andere mensen horen weer iets in een ander merk. Kabel hoeft zeker niet zoveel % van je budget te zijn voor een HT, koop je voor dat geld liever een mooie DVD/CD speler ofzo.

@FeaR1986
Zucht wat zijn ze mooi :P Maar beter nog, ze klinken geweldig. Kan niet wachten tot ik de center kan gaan halen voor de set weer iets uit te bouwen. Wil uiteindelijk voor een 3.1 opstelling gaan :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/6175/xtz.jpg
FeaR1986 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:03:
Maar komt er wel geluid uit de speakers op standje 60 (neem aan dat je -60.0dB bedoeld)? Want als ik mijn Denon op -50.0dB zet hoor ik al bijna niets meer. Moet ik echt voor de speaker zitten wil ik nog tekst en/of melodie herkennen...
Yeps op -60.0dB is nog steeds sound waarneembaar uit de luidsprekers. Kan films goed op -42,50dB volgen, al staat de Denon tegenwoordig gewoon rond -37,50dB wat echt meer dan voldoende is voor films / TV en muziek.

[ Voor 101% gewijzigd door Apoca op 28-12-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Laatst online: 30-05 09:52
Nu is eindelijk het moment aangebroken dat ik een nieuwe Versterker kan kopen.

Heb dus bij onze oosterburen een AVR-3310 besteld, omdat ik de 4310 net een tikkie te duur vindt.
En de 2310 het ook niet is in mijn situatie.
Echter, lees ik nogal wisselende berichten over deze versterker. zijn er hier mensen met ervaringen uit eerste hand ?

Of had ik beter toch meteen een 4310 kunnen kopen ?

Speaker Setup:
Front: Xanadu DS17e
Center: Xanadu C10
Rear: Xanadu DS14

En natuurlijk wat andere rand apparatuur, maar het gaat voornamelijk om het geluid natuurlijk.
Sony Bravia KDL46X3500
Senyo Media Center
PS3
XboX360
Wii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:07:
@FeaR1986
[i]Zucht wat zijn ze mooi :P Maar beter nog, ze klinken geweldig. Kan niet wachten tot ik de center kan gaan halen voor de set weer iets uit te bouwen.

Yeps op -60.0dB is nog steeds sound waarneembaar uit de luidsprekers. Kan films goed op -42,50dB volgen, al staat de Denon tegenwoordig gewoon rond -37,50dB wat echt meer dan voldoende is voor films / TV en muziek.
Had echt nog nooit van het merk gehoord totdat jij er over begon. Maar winkels hier in de buurt verkopen het ook niet, dus dan is het ook lastig.

Reden dat mijn receiver veelal op de hogere volumes staat is omdat ik zon 3,5 meter van mijn speakers af zit. Dus dan moet er wat meer volume uit komen om alles nog goed mee te krijgen. Andere punt is dat de opstelling nu niet je van het is, dus ook dat moet gecompenseerd worden.

Maar heb gereageerd op een eigen huisje (appartement), dus als dat wordt wordt dan pas komt de goede opstelling. Maar ben aan de ene kant aan het twijfelen om een Rotel eindbak te kopen. Alleen twijfel tussen een 5 x 120 Watt @ 8 Ohm exemplaar om daar alle speakers op aan te sluiten. Of een exemplaar van 2 x 200 Watt @ 8 Ohm en daar dan alleen de fronts op aan sluiten.

De 5 x 120 Watt doet mijn Denon bijna zelf, dus dat zou zonde zijn. Vandaar dat het dan een 2 x 200 Watter zou gaan worden. Maar aan de andere kant wil ik dus Focal speakers omdat die lekker klinken met een Denon receiver. En als ik daar een Rotel tussen hang dan is dat weg... Plus dat het dus nog steeds de vraag is of mijn AVR-2809 het wellicht alleen aan kan. Dus eerst nieuwe speakers en dan kan er altijd nog een eindbak komen voor de fronts. Want center en rears moeten altijd wel lukken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Is er misschien iemand die de handleiding / manual van de AVR-2310 in PDF heeft (nederlands)?

Ik kan deze via Google niet vinden in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oké, wellicht de meest slechte vraag ooit maar het was me nog nooit opgevallen.
Alle apparaten die ik heb zijn via HDMI aangesloten en die gebruik ik ook 99% van de tijd. Dit zijn de PS3, XBox 360 en de Blu-ray speler. Vandaag eens een DVD gekeken via de DVD-speler welke via composiet is aangesloten en dan via HDMI de Denon uit. Maar als ik het volume wijzig met DVD ingesteld komt er over het beeld een volumebalk. Ook het menu en dergelijke kan ik oproepen met daarachter de film draaiende. Bij de digitale beelden kan dit niet aangezien het menu dan op een zwart beeld draait en iets als een volumebalk is dan niet eens te zien.

Heb ik een instelling gemist of kan het met een AVR-2809 alleen maar analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Is hier precies het zelfde op de 2309, heb de manual ook nog eens der op nageslagen destijds maar dat werkt dus alleen bij de analoog aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zal wellicht iets te maken hebben met dat de series tot en met de AVR-2809 geen digitale beelden upscalen of wat dan ook. Dus er dan misschien ook geen informatie aan toe kunnen voegen in de trant van een volumebalk of wat dan ook.

Nu mis ik het niet echt, want het menu stel je één keer in en volume gaat toch op het gehoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb hetzelfde bij mijn 1909: alleen analoog aangesloten is er een volumebalk e.d. tezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Die volumebalk is volgens mij idd alleen mogelijk als de Denon daarbij kan, ik weet even niet of die receivers die jullie noemen ook een HDMI signaal kunnen upscalen/etc.

Uhm, dat was zo te zien al gezegd =), de 2310 kan iig wel volumebalk/menu weergeven bij inkomende HDMI signalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cue schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:05:
Is er misschien iemand die de handleiding / manual van de AVR-2310 in PDF heeft (nederlands)?

Ik kan deze via Google niet vinden in het Nederlands.
Zie eerdere post van mij met een link naar de pdf. Wel engelstalig, NL handleiding heb ik nog nooit gezien van denon
Apoca schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:34:
Is hier precies het zelfde op de 2309, heb de manual ook nog eens der op nageslagen destijds maar dat werkt dus alleen bij de analoog aansluitingen.
xx09 is zoooo 2009.

mijn 1910 gaat deze week komen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:37:
Nu mis ik het niet echt, want het menu stel je één keer in en volume gaat toch op het gehoor :)
Bij mijn onkyo (is dit wel de juiste draad? ;) ) is dat ook en heeft te maken met de beeldverwerkingchip. Het menu kan daar in komen bij signalen die geen 1080p zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Beste serie ooit gemaakt :P
Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:32:
[...]
NL handleiding heb ik nog nooit gezien van denon.
Neem aan in PDF dat je bedoelt, heb bij mijn AVR gewoon een full NL handleiding gekregen. Maar goed wie leest nog de handleiding van Denon, de BATPIG'S "DENON-TO-ENGLISH DICTIONARY" is alles wat je nodig hebt. En een EN-NL woordenboek als je slecht in Engels bent B)

[ Voor 56% gewijzigd door Apoca op 29-12-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yamAUchi schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:10:
Uhm, dat was zo te zien al gezegd =), de 2310 kan iig wel volumebalk/menu weergeven bij inkomende HDMI signalen
Dus dan zou de AVR-3808A het ook moeten laten zien, want die kan wel HDMI signalen upscalen. Maar goed, lig er niet wakker van :)
Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:32:
[...]xx09 is zoooo 2009.

mijn 1910 gaat deze week komen... 8)7
*hap*

Helaas loopt mijn AVR-2809 nog steeds rondjes om jouw AVR-1910 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:18
Vandaag eindelijk me 2310 binnengekregen na 2 maand wachten. Moet zeggen dat het een aardige verbetering is ten opzichte van me HK AVR230, vooral het Audyssey maakt de de setup erg makkelijk.

Zit alleen met een vraag. Aan de bovenzijde van de behuizing zitten allemaal gleuven voor de koeing (vrij normaal) alleen aan de rechterkant van de boven zijde zit nog een doorzichtig plastic plaatje (24 bij 15 cm) ook met sleuven. Deze zit vast met 6 "stripjes/klemmetjes". Iemand enig idee waar dit voor is? Bescherming tijdens het vervoer of hoort dit te blijven zitten voor als je er bijvoorbeeld een blu-ray speler boven op zet?

Er staat niets over in de handleiding en heb ook geen idee hoe ik het zou moeten verwijderen.

edit:

Op dit plaatje is het ook te zien: Afbeeldingslocatie: http://cdn.cbsi.com.au/story_media/339284635/denon_avr-3808_1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door damouzer op 30-12-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hier zit het er ook op :)

Persoonlijk denk ik dat het is voor de stralingshitte van het koelelement. Waarschijnlijk is de behuizing daar iets warmer, en door dat extra laagje vangen ze dat op. Lijkt me dat je zonder dat extra laagje niet echt je vingers er aan kunt verbranden, maar goed wie ben ik he :Y)

Zal wel weer een EU regeltje zijn ergens hoe warm de behuizing mag worden...

[ Voor 99% gewijzigd door Apoca op 30-12-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dinokiller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:07:
Bescherming tijdens het vervoer of hoort dit te blijven zitten voor als je er bijvoorbeeld een blu-ray speler boven op zet?
Dat zou ik sowieso niet doen. Ik had het eerst zelf ook: een DVD-speler op de Denon. Aan de achterzijde was alles vrij, dus de ruimte van 3 centimeter tussen de speler en de receiver aan de voorzijde leek me wel oké. Maar omdat het toch begon te knagen een nieuw kastje gemaakt (laten maken, eerlijk is eerlijk...) en nu staat de receiver helemaal vrij. En deze wordt nu merkbaar minder warm omdat de warme lucht nu overal vrij weg kan. Plus de warme lucht blaast dan niet van onder tegen bijvoorbeeld je Blu-ray speler en dat is ook weer positief :)
Apoca schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:07:
Om die nog maar een keer aan te halen :Y)
Vandaag SAW VI gekeken en dat ging goed met de speakers op -45.0 dB. Gewoon goed verstaanbaar (zowel spraak als het kraken van botten >:) ). Maar schijnt ook aan de producent van films te liggen, want zo schijnt de auditrack op DVD's van Dutch Filmworks nogal eens ronduit crap te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:29:
Oké, wellicht de meest slechte vraag ooit maar het was me nog nooit opgevallen.
Alle apparaten die ik heb zijn via HDMI aangesloten en die gebruik ik ook 99% van de tijd. Dit zijn de PS3, XBox 360 en de Blu-ray speler. Vandaag eens een DVD gekeken via de DVD-speler welke via composiet is aangesloten en dan via HDMI de Denon uit. Maar als ik het volume wijzig met DVD ingesteld komt er over het beeld een volumebalk. Ook het menu en dergelijke kan ik oproepen met daarachter de film draaiende. Bij de digitale beelden kan dit niet aangezien het menu dan op een zwart beeld draait en iets als een volumebalk is dan niet eens te zien.

Heb ik een instelling gemist of kan het met een AVR-2809 alleen maar analoog?
Ik geloof dat je het volume enkel in beeld krijgt als de scaler voor die source is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Heeft iemand een Denon versterker met Tannoy ( Wel met Dual Concentric speakers erin) speakers aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
FeaR1986 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:29:
.
Alle apparaten die ik heb zijn via HDMI aangesloten en die gebruik ik ook 99% van de tijd. Dit zijn de PS3, XBox 360 en de Blu-ray speler.
Wat voor blu ray speler heb je? Vraag ik me af, omdat je een PS3 hebt die al een redelijk goeie BR speler heeft. En een goeie BR speler zit je al snel op min. 500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 15:18
Apoca schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:13:
Hier zit het er ook op :)

Persoonlijk denk ik dat het is voor de stralingshitte van het koelelement. Waarschijnlijk is de behuizing daar iets warmer, en door dat extra laagje vangen ze dat op. Lijkt me dat je zonder dat extra laagje niet echt je vingers er aan kunt verbranden, maar goed wie ben ik he :Y)

Zal wel weer een EU regeltje zijn ergens hoe warm de behuizing mag worden...
Klinkt logisch. Volgens mij wordt de Denon niet zo warm dat je er ooit je vinger aan kan branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:29
FeaR1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 04:42:

Dat zou ik sowieso niet doen. Ik had het eerst zelf ook: een DVD-speler op de Denon. Aan de achterzijde was alles vrij, dus de ruimte van 3 centimeter tussen de speler en de receiver aan de voorzijde leek me wel oké. Maar omdat het toch begon te knagen een nieuw kastje gemaakt (laten maken, eerlijk is eerlijk...) en nu staat de receiver helemaal vrij. En deze wordt nu merkbaar minder warm omdat de warme lucht nu overal vrij weg kan. Plus de warme lucht blaast dan niet van onder tegen bijvoorbeeld je Blu-ray speler en dat is ook weer positief :)
Op de reclames staat wel altijd een bluray speler van Denon bovenop de receiver :) Dus heel veel kwaad zou het wel niet zijn.. Maar ik heb ook liever gewoon niks erboven..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

dinokiller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:07:
[...]

Zit alleen met een vraag. Aan de bovenzijde van de behuizing zitten allemaal gleuven voor de koeing (vrij normaal) alleen aan de rechterkant van de boven zijde zit nog een doorzichtig plastic plaatje (24 bij 15 cm) ook met sleuven. Deze zit vast met 6 "stripjes/klemmetjes". Iemand enig idee waar dit voor is? Bescherming tijdens het vervoer of hoort dit te blijven zitten voor als je er bijvoorbeeld een blu-ray speler boven op zet?

[...]
Ook ik heb gisteren mijn 2310 binnengekregen, zij het na "slechts" 3 weken en een paar dagen wachten. En ik verbaasde me ook over dat plaatje! Alleen bij mijn zwarte uitvoering is ook het plaatje zwart. Het nut ervan ontgaat me compleet, aangezien hier ook gewoon sleufjes inzitten, net als in de rest van de bovenkant. Het enige wat ik kan verzinnen is dat het dient als een soort van versteviging, maarja; dan hadden ze het ook wel wat beter vast kunnen zetten, want nu is het nog behoorlijk beweegbaar. Onduidelijk dus.

De aansluiting van de pre-outs valt me wat tegen, het signaal is zo laag dat ik de volumeknop van mijn Marantz PM7000 érg ver open moet draaien (rond de 1-uur stand!) om een beetje aardig geluidsniveau uit mijn fronts (B&W CM4) te krijgen. Voelt niet helemaal goed, ondanks dat meerdere bronnen vertellen dat dat geen kwaad kan..
In principe was het aansluiten niet zo'n punt. Het enige is dat ik alleen nog m'n DVD-speler en DVB-C ontvanger erop heb aangesloten voor het geluid, dus ik heb nog niet zoveel aan de beeldverwerkingscapaciteiten van het apparaat. Maar het is een investering in de toekomst, ik verwacht binnen een jaar wel een plasma-tv en een Blu-ray speler te gaan neerzetten :) En het begint toch wat te kriebelen om een BK sub aan te schaffen... O-)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Unknown Alien schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:35:
Heeft iemand een Denon versterker met Tannoy ( Wel met Dual Concentric speakers erin) speakers aangesloten?
Ja, ik. Denon AVR4306 met Tannoy Eyris DC3 (front), DC1 (rear), DCC (center) en een REL Q401E (sub). Denon en Tannoy is een veel gemaakte combi, net als Denon en B&W.

De 06 is qua eindversterker niet noemenswaardig anders dan de 08 en 10. Alleen de processor, deïnterlacer, scaler en voorversterker hebben een flinke update gehad. Maar omdat de 4306 192KHz 8 kanaals LPCM aan kan, heeft een nieuwe versterker voor mij geen zin. TrueHD en DTS-MA is gewoon lossless compressed LPCM.

Mocht je willen luisteren dan ben je van harte welkom. Bluray, DVD, DVD audio, SACD of mp3 geen probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 30-12-2009 14:23 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Unknown Alien schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:40:
[...]
Wat voor blu ray speler heb je? Vraag ik me af, omdat je een PS3 hebt die al een redelijk goeie BR speler heeft. En een goeie BR speler zit je al snel op min. 500 euro
Ik heb een Pioneer speler, destijds getest als de beste speler voor tot en met €500,- dus ik zit precies goed ;)

Maar ik heb geen losse speler gekocht omdat de PS3 een slechte speler is. De stand-alone speler heeft gewoon opties of andere pluspunten die ik fijner vindt dan wat de PS3 biedt. Denk aan onder andere 34 Watt gebruik ten opzichte van de 160 Watt van mijn PS3, bitstream audio output wat mijn PS3 niet heeft, stiller dan mijn PS3 en de beeldkwaliteit is ook net wat beter.

Voor meer van die punten zie hier, want in dat topic had ik al een stukje geschreven.
FikkieHo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:02:
[...]
Op de reclames staat wel altijd een bluray speler van Denon bovenop de receiver :) Dus heel veel kwaad zou het wel niet zijn.. Maar ik heb ook liever gewoon niks erboven..
Tegen een boom aanrijden met de huidige auto's kan ook niet echt kwaad met dingen als kreukelzones en airbags, maar in real life doe ik het ook liever nog steeds niet >:)

Maar zonder gekheid: hoe vaak zie je op reclames dingen die gewoon niet kunnen qua indeling en/of opstelling. En het gaat wellicht ook wel goed, maar niets er op werkt gewoon beter met de afvoer van warme lucht. Niet dat mijn Denon (of andere apparatuur) ooit in de beveiliging is gesprongen, maar voorkomen is beter dan genezen. Zelfde idee dus als wat jij zegt. Plus ik vind een groot audio-meubel met veel apparaten er in ook gewoon er leuk uit zien :P

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 30-12-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik ben echt een leek op gebied van Audio :)

Was vandaag bij een aantal winkels gaan luisteren, vooraf had ik me een beetje zitten inlezen hier op GOT.

Dus ik wilde vooraf de Denon 1909 Receiver. Echter op een andere receiver de speakers gehoord van Harman Kardon de HKTS11.

Ik ben niet echt super veeleisend kwa geluid, maar bij al die speakers luisteren hoorde ik niet echt super veel verschil :)

Zou het een goede keus zijn. Om voor de Denon 1909 te kiezen icm HKTS11 speakers?

Edit: Zie in Duitsland de 1910 te koop voor dezelfde prijs als de 1909 in NL kost :o

[ Voor 8% gewijzigd door DaYwaLkUr op 30-12-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Klopt, in Duitsland zijn merken als Denon nu eenmaal een heel stuk goedkoper. En het gaat om exact dezelfde modellen als hier in Nederland worden verkocht. Importeur van Nederland zit in Geldermalsen (ook importeur van Klipsch), maar alles komt via Eindhoven binnen. Van daar gaat het dan soms weer richting Duitsland. Zo was mijn Denon ook al in Nederland geweest voordat ik hem via een Duitse shop kreeg. Dus iets over de grens kijken kan meer dan de moeite waard zijn...

Maar welke receiver heb je nog meer gehoord dan? Want als het een Onkyo is dan kan ik me voorstellen dat je minder verschil hoort. Een Marantz of Rotel daarentegen hebben wel weer een andere sound. Al dan niet merkbaar met alle soorten speakers...

Of het een goede keuze is ligt maar aan één ding en dat ben je zelf (of wellicht nog een andere "ding" en dat is de WAF). Als jij het setje goed vind klinken en het het geld waard vindt gewoon kopen dan. Maar verder luisteren en meer opties bekijken/aanhoren kan nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
FeaR1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:38:
Klopt, in Duitsland zijn merken als Denon nu eenmaal een heel stuk goedkoper. En het gaat om exact dezelfde modellen als hier in Nederland worden verkocht. Importeur van Nederland zit in Geldermalsen (ook importeur van Klipsch), maar alles komt via Eindhoven binnen. Van daar gaat het dan soms weer richting Duitsland. Zo was mijn Denon ook al in Nederland geweest voordat ik hem via een Duitse shop kreeg. Dus iets over de grens kijken kan meer dan de moeite waard zijn...

Maar welke receiver heb je nog meer gehoord dan? Want als het een Onkyo is dan kan ik me voorstellen dat je minder verschil hoort. Een Marantz of Rotel daarentegen hebben wel weer een andere sound. Al dan niet merkbaar met alle soorten speakers...

Of het een goede keuze is ligt maar aan één ding en dat ben je zelf (of wellicht nog een andere "ding" en dat is de WAF). Als jij het setje goed vind klinken en het het geld waard vindt gewoon kopen dan. Maar verder luisteren en meer opties bekijken/aanhoren kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik had de harmon/kardon en de Onkyo gehoord.

Ik zal morgen eens luisteren naar de marantz. Op de Denon heb ik overigens ook nog niks gehoord...

Maar zou ik het als "leek" dan moeten merken?

Verkoper gaf wel aan dat het geluid via een surround set altijd minder klinkt als via een normale versterker klopt dit? en dat Harmon/kardon volgens hem het meest verkocht merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DaYwaLkUr schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:24:
[...]
Maar zou ik het als "leek" dan moeten merken?

Verkoper gaf wel aan dat het geluid via een surround set altijd minder klinkt als via een normale versterker klopt dit? en dat Harmon/kardon volgens hem het meest verkocht merk is.
Je zou eventueel wel verschil kunnen horen inderdaad, zelfs als "leek". Ik ga nu echter niet zeggen waar je vooral op moet letten qua tonen. Want dan bestaat de kans dat je alleen daar op let en dan verschil gaat horen omdat je het wilt horen.

Beste is gewoon een nummer op te zetten wat je goed kent en dat eerst via receiver X laten lopen en daarna op receiver Y. Dan kan je snel genoeg horen wat het verschil is. Mits dat er is, want het hoeft er zeker niet te zijn. Mocht je niets horen dan moet je eens vragen of je het nummer mag luisteren op een Rotel. Dit is namelijk één van de merken welke cd's zeer natuurgetrouw weergeven, daar hoor je wellicht wel verschil op.

Wat is, volgens de verkoper, de reden dat het geluid via een combinatie losse receiver - losse versterker/eindbak beter zou klinken dan een apparaat waar beide "onderdelen" in één kast zitten. Er zit een kern van waarheid in. Zoek maar eens een afbeelding van een open geschroefde eindbak, dan zie je dat het er heel anders uitziet dan in een receiver. Simpelweg omdat daar in een receiver de ruimte niet voor is en ten tweede omdat de receiver niet te betalen zou zijn. Maar zou me over het niet goed klinken geen zorgen maken, want aparte voorversterker / receiver / eindbak is een heel ander budget dan een Denon AVR-1900-serie.

Betreffende Harman/Kardon zou ik het zo niet weten. Maar een veel verkocht merk hoeft natuurlijk niet persé dan ook het beste te zijn. Ik kan merken opnoemen waar maar zeer weinig mensen van hebben gehoord, maar die kwalitatief (veel) beter zijn dan de bekende merken. Dus dat argument zou ik niet te zwaar opvatten. Gewoon kijken en luisteren wat jij het beste vindt. En mocht dat dan niet het meest verkochte merk zijn dan daar lak aan hebben en gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

dinokiller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:18:
[...]

Klinkt logisch. Volgens mij wordt de Denon niet zo warm dat je er ooit je vinger aan kan branden :)
Het wordt iig warm genoeg voor een kat, ik heb verdorie allemaal dekentjes/kussentjes/verwarmingen/krabpaal units in huis, maar nee ... mevrouw vind de versterker het lekkerste plekje =)

Anoniem: 206513

Ik heb onlangs een Denon AVR-3310 aangeschaft.
Nu wil ik deze op mijn netwerk aansluiten.
Ik krijg keurig internet radio etc.

Verbinding maken met mijn PC (ACER Aspire M7711) lukt niet. Hij komt wel zichtbaar bij Media Server, maar geeft de meliding "not authorised". Ik heb wel de bestanden gedeeld op mijn PC (gebruik overigens Vista), maar kom er niet achter wat ik nog meer moet doen.

Wie kan mij helpen??

Volgens mij moet je ergens in je netwerkinstellingen aangeven dat gebruikers ook gebruik mogen maken van je gedeelde mappen, zonder wachtwoord (is veranderd t.o.v. XP).

• danielsan11
  • Laatst online: 05-06-2022
Hallo,

Op basis van o.a. dit forum heb ik besloten om een 1910 te kopen. Nu heb ik deze in huis, maar nog geen speakers .
Ik wil de Piega TS3 speakers (4x) en de Piega TS 4 (center) kopen. Deze Piega speakers zijn 4 Ohm. De Denon 1910 geeft aan 6 of 8 Ohm.

Kan deze setup, of gaat het dan niet goed met de speakers of receiver?

Alvast bedankt en een prettige jaarwisseling.

Daniel.

• DaYwaLkUr
Ik heb vandaag de Infinity TSS-800 Speakerset gehoord tov de Harman Kardon HKTS7 op de Denon 1910. (Deze is overigens in Duitsland nergens meer leverbaar?)

De Infinity klonk een stuk beter btw! zag op internet ook de TSS-1200 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
danielsan11 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:17:
Op basis van o.a. dit forum heb ik besloten om een 1910 te kopen. Nu heb ik deze in huis, maar nog geen speakers .
Ik wil de Piega TS3 speakers (4x) en de Piega TS 4 (center) kopen. Deze Piega speakers zijn 4 Ohm. De Denon 1910 geeft aan 6 of 8 Ohm.

Deze vraag zit mij ook dwars. Ik ben van plan om mijn home cinema stapsgewijs te gaan upgraden. Eerst de oude set weg en vervangen door een Denon 1910 (met behoud van de huidige speakers). Als dat werkt, rondkijken/luisteren naar nieuwe speakers. Maar net wat Danielsan11 zegt, de speakers geven aan dat ze 140Watt op 4 Ohm lusten, maar de 1910 geeft alleen 6 of 8 Ohm aan output. Trekken de huidige speakers dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
danielsan11 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:17:
Er zijn meerdere topics geweest op GoT over het aan te sluiten als het gaat om impedantie van speakers welke niet overeenkomen met de receiver. Onder andere hier en hier. Maar lang verhaal kort is dat het eigenlijk altijd wel moet lukken. Vooral deze reactie en deze zijn mooie.

Lang verhaal kort is dat het veelal wel moet lukken, maar lees die laatste twee linkjes maar eens door en het moet wel een stuk duidelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206513

Anoniem: 36712 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:52:
Volgens mij moet je ergens in je netwerkinstellingen aangeven dat gebruikers ook gebruik mogen maken van je gedeelde mappen, zonder wachtwoord (is veranderd t.o.v. XP).
Thanks. Moest in netwerkcentrum bij Media delen ook speciale toegang voor de Denon aanvinken. De muziekbestanden van mijn PC zijn nu via de receiver af te spelen.
Afbeeldingen is nog niet gelukt (moet dus nog even verder zoeken wat ik hier kennelijk fout heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaYwaLkUr schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:11:
Ik heb vandaag de Infinity TSS-800 Speakerset gehoord tov de Harman Kardon HKTS7 op de Denon 1910. (Deze is overigens in Duitsland nergens meer leverbaar?)

De Infinity klonk een stuk beter btw! zag op internet ook de TSS-1200 staan.
Gisteren de Denon 1910 eindelijk (na 2 maanden... 8)7 ) binnengekregen van Schluderbacher. Service was verder uitstekend, zodra ze hem binnen hadden had ik m binnen 48 uur. Nu nog uitpakken en installeren van alles, keep you posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 16:39
Anoniem: 315874 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Gisteren de Denon 1910 eindelijk (na 2 maanden... 8)7 ) binnengekregen van Schluderbacher. Service was verder uitstekend, zodra ze hem binnen hadden had ik m binnen 48 uur. Nu nog uitpakken en installeren van alles, keep you posted...
Hmm, dat is wel bijzonder vreemd dat het zo lang heeft geduurd bij jou. Ik had ook de Denon 1910 bij Schluderbacher besteld. Op 15 december besteld en op 24 december binnen. Misschien dat de kleur er toe doet, ging bij mij om de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat kost de 1910 bij Schluderbacher? Van audiovision-shop kreeg ik vorige week een prijsopgaaf van 449 euro, incl verzendkosten (dwz iets meer dan de 429 van beck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
FeaR1986 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:02:
[...]

Er zijn meerdere topics geweest op GoT over het aan te sluiten als het gaat om impedantie van speakers welke niet overeenkomen met de receiver. Onder andere hier en hier. Maar lang verhaal kort is dat het eigenlijk altijd wel moet lukken. Vooral deze reactie en deze zijn mooie.

Lang verhaal kort is dat het veelal wel moet lukken, maar lees die laatste twee linkjes maar eens door en het moet wel een stuk duidelijker worden.
Ah, iets helderder. Als ik het goed begrijp zou het moeten kunnen mits ik geen feestje geef waar het geluid voluit moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
r3v0ss schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:47:
[..]
Ah, iets helderder. Als ik het goed begrijp zou het moeten kunnen mits ik geen feestje geef waar het geluid voluit moet. :)
Dan is het niet "iets" helderder, maar dan heb je het gewoon goed begrepen. Komt er vooral op neer dat die 6 Ohm voor receivers een hele veilige waarde is. Maar zolang je normaal met de set om gaat kan er niet veel fout gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 16:39
jurk738 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:03:
Wat kost de 1910 bij Schluderbacher? Van audiovision-shop kreeg ik vorige week een prijsopgaaf van 449 euro, incl verzendkosten (dwz iets meer dan de 429 van beck).
Ik heb hem bij Schluderbacher voor 444 euro incl. verzendkosten (419 excl.) kunnen kopen. Die verschillende prijsopgaven van audiovision-shop zijn wel vreemd, aangezien ze mij twee weken geleden een opgave van 479 gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 21:42
Ik ben afgelopen woensdag 30-12-2009 naar Hifi-Schluderbacher geweest. :*)
Eerst een prijsopgaaf gedaan bij Hifi-Schluderbacher en Audio-Vision.

Audio-Vision: (zwart)
Denon AVR-1910 € 449,00
Denon AVR-2310 € 699,00

Hifi-Schluderbacher: (zwart)
Denon AVR-1910 € 420,00
Denon AVR-2310 € 620,00 :)

Het was even een lange rit (vanuit Friesland) maar rond 18:15 waren we er.
Van te voren even telefonisch contact gehad omdat er via de mail wel werd gezegd dat alles - normaal- op voorraad is, maarja het is niet altijd -normaal- :+
Het bleek dus ook dat de 1910 niet meer op voorraad was, welke eerst op de planning stond, de 2310 was er nog wel. Deze heb ik dus maar gereserveerd met de mededeling dat ik onderweg was.

Het fijne was ook dat er bij 1 medewerker gewoon nederlands gesproken kon worden,
dat maakt het voor mij net even iets makkelijker praten.

Ook nog een setje KEF iQ50 beluisterd, en deze zijn uiteindelijk ook mee naar huis gegaan.
In de kleur walnoot, ik vindt het een genot om naar te luisteren _/-\o_ en de prijs was ook netjes vond ik, 550 euro voor een paar.

Dus ondertussen geniet ik hier ook van de 2310 :9~
Later de boel maar uitbreiden met een sub en rears en een center.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Erg nette prijs voor de Denon AVR-2310, goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:18:
Erg nette prijs voor de Denon AVR-2310, goede keuze :)
Niet alleen voor die AVR-2310, ook die KEFjes zijn een mooie aankoop voor die prijs. Prijzen hier in Nederland liggen een stuk hoger. Dacht zo tegen de 300 euro de stuk. Dus scheelt niet heel veel, maar al met al wel een trip vanuit Friesland waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 13:57
Momenteel 'zwaar' in dubio over aanschaf nieuwe receiver + speakers.

Qua speakers ben ik al volledig overtuigd; dat worden twee KEF iQ90's als fronts. Die vervangen dan de fronts van m'n KEF KHT 2005.2. Ben deze nu een aantal keren gaan luisteren en die keuze staat vast.

Wat de receiver betreft; ik twijfel nog erg tussen de Marantz SR6004 en de Denon AVR3310. In eerste instantie was ik 100% overtuigd van de Marantz. De goede stereo weergave, de looks, en de prijs. Want Foka biedt deze aan voor €699, tegen de adviesprijs van €999.
Maarrrrr..... na wat vervolgonderzoek op diverse fora stuitte ik op "the Pop of Death", en dat baart mij toch wat zorgen. Ik heb hier contact over gehad met D&M (importeur). Zij erkennen het probleem niet en doen het af als een eenmalig incident, terwijl er toch al een boel mensen met dit euvel te vinden zijn op diverse fora, de mensen die het daar niet melden nog daargelaten!
Tevens vraag ik me af of de Marantz (qua vermogen) de iQ90's goed kan 'handelen' in stereo weergave.

Na die twijfels ben ik terecht gekomen bij de Denon AVR-3310. In Nederland alleen 2x zo duur dan de Marantz!! Dat vind ik nog al wat, daarom een offerte aangevraagd bij Schluderbacher en zij sturen 'm op voor €995! Kijk, dat zijn de betere prijzen!!

Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring heeft met de combinatie 3310 en KEF iQ90? Of eventueel een andere recente Denon receiver. Hier bij Correct staan ze aangesloten op een NAD surround receiver, en dat klonk echt waanzinnig. Heb gevraagd de speakers voor mij aan te sluiten op de Marantz en de Denon, maar dat is blijkbaar teveel moeite, want daar kreeg ik een verbaasde blik en een resolute "nee" op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 14:47
Ik heb de Kef's wel gehoord op een AVR-2809 en dat klonk best mooi. Maar smaken verschillen, dus ik zou een afspraak maken met een goede hifi-zaak of vragen of ze hem in Duitsland willen aansluiten. Het kost wat benzine, maar is ook wel een leuke roadtrip als je er een dagje uit van maakt.
Correct en extra service is geen synoniem ;) Ze wilden mij een receiver van €1400 verkopen zonder hem aan te sluiten. Uiteindelijk heb ik na ergens anders te luisteren een andere gekocht dus maar goed dat ik toch ergens anders ben gaan luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 13:57
Tja, Correct, wat kan ik daar aan toevoegen? Had vandeweek de versterker daar een beetje opengedraaid om wat speakers te vergelijken, komt er meteen zo'n mannetje aanrennen "of het wat zachter kan". En het volume was echt nog wel acceptabel!

Ik vind het toch wel frappant dat het prijsverschil met onze oosterburen bijna 30% is.. niet te geloven wat een woekermarges er hier in Nederland overheen gegooid worden!

Nog een andere rede dat ik nu meer naar de 3310 neig, is dat hier een 'normale' platenspeler op aangesloten kan worden. Bij de Marantz ontbreekt de aansluiting daartoe.

Als de Denon nu de looks had van de Marantz.. maarja, zoiets als 'de perfecte' is sowieso een utopie. Niet dat ik de 3310 lelijk vind, verre van dat zelfs, maar het minimalistische, industriele van de 6004 spreekt mij enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 14:47
Als het je puur om de phono-ingang gaat kan je van het prijsverschil makkelijk een platenvoorversterker kopen (vanaf euro of 15, kwalitatief redelijke vanaf 30).
Grotere verschillen zitten er in klankafstemming (wil hier niet zeggen dat de een beter is of slechter, kwestie van smaak), Bluetooth voor de Marantz, een betere videosectie in de Denon en een compleet ander design van de apparaten. Qua getest vermogen ontlopen ze elkaar niet zoveel. Wil je een zo klein mogelijke kans op technische problemen dan is Denon een van de merken met de minste problemen. Marantz is redelijk betrouwbaar, maar wil nog wel eens wat kleine probleempjes hebben (pas 7.1 PCM na firmware-update en problemen met loodvrije soldeer bij eerste modellen van de SRx001 serie, problemen met versterkerblokken bij sommige modellen van de SRx300 serie en nu mogelijk een zogenaamde 'Plop of Death' bij sommige SR6004's).
Qua betrouwbaarheid lijkt Denon dus iets beter. De klank en het uiterlijk zijn echter zoveel anders dat ik dat zwaarder zou laten wegen. Marantz heeft namelijk niet meer problemen dan de meeste merken (H/K en Onkyo hebben volgens diverse bronnen vaker problemen en ook bijvoorbeeld NAD heeft niet minder problemen, Yamaha en Cambridge Audio bijv. doen het gemiddeld wel iets beter, net als Denon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Vandaag de Denon AVR-1910 besteld, bij de duitse Saturn voor 469 ,- erg netjes! was inderdaad niet op voorraad waarschijnlijk kwam deze 14 Januari binnen.

Alleen over de speakers kom ik niet uit, maar heb nog even tijd ;) de vrouw wilt alleen de HKTS11 vanwege het design haha. Voor muziek af te spelen viel deze erg tegen (vooral na het luisteren naar andere speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11

Bedankt voor de info. Het is me duidelijk. Kan dus prima, als het volume maar niet voluit staat...
Vandaag de Denon AVR-1910 besteld, bij de duitse Saturn voor 469 ,- erg netjes! was inderdaad niet op voorraad waarschijnlijk kwam deze 14 Januari binnen.
Ik heb de 1910 in NL gekocht voor 465 bij Steenweg hifi in Utrecht. De receiver hebben ze op voorraad in het zwart en ik kon het direct ophalen. Voordeel is dat er Nederlandse garatie op zit en dat je niet hoeft te wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

r3v0ss schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:12:
[...]
Deze vraag zit mij ook dwars. Ik ben van plan om mijn home cinema stapsgewijs te gaan upgraden. Eerst de oude set weg en vervangen door een Denon 1910 (met behoud van de huidige speakers). Als dat werkt, rondkijken/luisteren naar nieuwe speakers. Maar net wat Danielsan11 zegt, de speakers geven aan dat ze 140Watt op 4 Ohm lusten, maar de 1910 geeft alleen 6 of 8 Ohm aan output. Trekken de huidige speakers dat?
Ik dacht wel dat door een lagere weerstand van de speakers meer warmte ontstaat in de receiver. Het kan zo zijn dat bij 7.1 of 5.1 met alle speakers een weerstand van 4Ohm de receiver eerder oververhit raakt. Ik dacht dat het iets te maken had met opgenomen vermogen.

Maar misschien dat iemand die het echt weet jullie daar wel antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
danielsan11 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Bedankt voor de info. Het is me duidelijk. Kan dus prima, als het volume maar niet voluit staat...

[...]

Ik heb de 1910 in NL gekocht voor 465 bij Steenweg hifi in Utrecht. De receiver hebben ze op voorraad in het zwart en ik kon het direct ophalen. Voordeel is dat er Nederlandse garatie op zit en dat je niet hoeft te wachten :-)
Duitsland is voor mij dichterbij :) en hier hebben ze een jaar langer garantie (toch?)

Welke speakers heb je erbij gecombineerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:21:
[...]

Duitsland is voor mij dichterbij :) en hier hebben ze een jaar langer garantie (toch?)

Welke speakers heb je erbij gecombineerd?
Ik heb nog geen speakers gekocht. Zit / zat te denken aan de Piega TS3 + TS4, maar dit zijn 4Ohm speakers. Ga toch weer eens langs een audio zaak om naar andere speakers te luisteren.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.