Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:59:
En wat wil je met HDMI 1.4 doen als je tv nog "maar" HDMI 1.3 heeft? Inderdaad, dan kan je er nog niets mee. Plus dat de meerwaarde van HDMI 1.4 ook zo minimaal als maar zijn kan is: HDMI 1.3 zit nog niet eens op de max van het kunnen. Denon komt rond november met nieuwe modellen, dus wellicht dat er dan HDMI 1.4 op zit en een front HDMI-ingang. Nu zou je voor een AVR-4310 of hoger moeten gaan wil je front HDMI hebben op een Denon AVR.
HDMI 1.4 biedt naast netwerk mogelijkheden, ook ondersteuning voor Bluray 3D. Als ik een nieuwe TV nodig heb (de oude gaat kapot) is het wel fijn, als ik mijn versterker hiervoor niet hoef te vervangen. Omdat deze geen HDMI 1.4 kan doorgeven. Overigens, mag je meteen ook je HDMI kabels al gaan aanpassen. Want die moeten dan ook 1.4 proof zijn.

Nou ja, die 3D gedoe, ik geef toe, het is misschien wat overroepen. Netwerk via HDMI vind ik dan wel weer interessant. Dan kun je bv gaan surfen via je TV.

Sinds HDMI 1.0 is er nog niet zoveel "essentieel" veranderd. Je blijft digitaal beeld krijgen. Zij het dan zonder Deep Color, en Dolby True HD / DTS HD ondersteuning. Die zaken zijn allemaal later (met HDMI 2.0, 3.0, etc bij gekomen)

Je hebt natuurlijk een punt, dat je niet kunt blijven wachten. Want alles blijft maar veranderen. De aankoop van mijn versterker is wel niet zo dringend (ik kan gerust nog een jaar wachten). In die optiek, kan ik beter voor het allerlaatste model gaan (met de laatste HDMI standaard). Al geraakt hij een paar maand later, wel weer terug verouderd. Maar ja, daar moeten we mee leren leven hé :)
Als ik jouw was zou ik Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 eens doorlezen. En dan met name de technische kant van het verhaal. Onkyo heeft inderdaad veel features voor weinig geld, maar qua kwaliteit zijn ze tot en met de 800 serie gewoon letterlijk ondermaats. Wat te denken van 30 Watt vermogen in meerkanaals gebruik bij 8 Ohm. Gewoon omdat de voeding te zwak is. Het opgegeven vermogen is wel netjes, maar dat is gemeten bij 6 Ohm onder één kanaal. Dus iets wat je in de praktijk nooit zal doen. Want een 1.0 set-up is niet echt je van het. Idem met dat hele THX-gedoe: dat is ook alleen pure marketing. De Z-5500 van Logitech heeft ook een THX-logo. Maakt dat de Z-5500 dan beter dan een AVR-1910 of een Marantz zonder THX-logo?
Bedankt voor de info. Ik zal het eens doorlezen. Mijn ouders hebben een Onkyo en daar komt toch heel mooi geluid uit (moet ik zeggen). Echt slecht is dat dus zeker niet. Maar een degelijk A merk kun je die versterkers inderdaad niet noemen. Daar is Denon meer leider in (en anderen).
Persoonlijk zou ik voor een Denon gaan, maar goed die heb ik zelf dus ook. Reden is dat ik de Marantz inderdaad te warm vind en dat je dan snel een wollig geluid krijgt. Maar net wat ik zeg: er zijn genoeg mensen met een Marantz versterker (warm) met B&W speakers (ook warm) die die combinatie helemaal geweldig vinden. KEF is daarentegen weer haast kil op het hoog dus dan zou een Marantz dat mooi af kunnen vlakken dat het niet te kil over komt. Punt is alleen dat het ook verschilt wat iemand onder "warm" (of andere term) verstaat. Zo vind ik KEF dus haast kil klinken op het hoog, maar anderen noemen het weer "een zeer helder hoog.
Warm of Kil (ik weet het nog niet). Zal nog een paar keer moeten gaan luisteren. Die Marantz heeft wel leuke features (zoals IR afstandbediening, die je via de pc kan programmeren, of zelf lerend is). Op die manier kun je alles op één afstandbediening onder brengen. Net zoals netwerk aansluiting of USB aansluiting. Of eventueel blootooth ontvanger.

Vooral die netwerk aansluiting interesseert me wel. Naast volledige ondersteuning voor alle codecs natuurlijk (Dolby Digital, DTS, Dolby Digital HD, Dts HD, etc). Die HDMI front is wel echt handig (om er bv een portable WD TV player op aan te sluiten). Hoef ik niet achteraan met die kabels te zitten prutsen. Al kan ik altijd wel een kabeltje klaar leggen natuurlijk (via achter). Voor alles is er wel een mogelijkheid.

Ik ben er zelf dan ook nog niet helemaal uit. Wel wat de speakers betreft (Kef KT 3005 SE). Die kan ik aan 1200 euro krijgen (mooie prijs). Voor de versterker wens ik maximum ook zo iets uit te geven. De Kef Speakers kunnen tot 100 Wat aan (satteliet speakers + center). Dus de versterker moet dit zeker ook hebben. Een klein beetje meer (bv 110 wat of hoger) is daarbij zo slecht nog niet. Al moet je wel altijd opletten met die volume knop dan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39
Gent32m schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:54:
[...]
Bedankt voor de info. Ik zal het eens doorlezen. Mijn ouders hebben een Onkyo en daar komt toch heel mooi geluid uit (moet ik zeggen). Echt slecht is dat dus zeker niet. Maar een degelijk A merk kun je die versterkers inderdaad niet noemen. Daar is Denon meer leider in (en anderen).
Ik zeg ook niet dat het geluid niet goed is, ik zeg alleen dat ze kwalitatief gewoon niet meer zijn wat ze ooit waren. Vanaf de Onkyo TX-SR xx5 modellen is het bergafwaarts gegaan met Onkyo. Of je moet dus een Onkyo kopen als de TX-SR807 of hoger.
[...]
De Kef Speakers kunnen tot 100 Wat aan (satteliet speakers + center). Dus de versterker moet dit zeker ook hebben. Een klein beetje meer (bv 110 wat of hoger) is daarbij zo slecht nog niet. Al moet je wel altijd opletten met die volume knop dan.. :)
Jij gaat echt geen 100 Watt per kanaal naar die speakers sturen. Per kanaal heb je meer dan voldoende aan vijf Watt voor normaal gebruik en als je echt hard wilt gaan spelen is een vermogen van tien Watt al meer dan voldoende. Dus om een receiver te kopen die meer dan 100 Watt levert per kanaal omdat je speakers dat aan kunnen is niet nodig.

Weet overigens niet welke Denon (of Marantz) jij aan wilt schaffen, maar als je meer dan 100 Watt per kanaal continue vermogen wilt hebben dan zit je toch zeker wel te kijken naar een Denon AVR-3310 (als het niet hoger is). Want de opgegeven vermogens van Denon en Marantz zijn ook niet helemaal naar waarde. Ze wijken minder sterk af dan Onkyo (dus geen factor drie-vier kleiner), maar het opgegeven vermogen halen ze (net) niet.
[...]
Die Marantz heeft wel leuke features (zoals IR afstandbediening, die je via de pc kan programmeren, of zelf lerend is). Op die manier kun je alles op één afstandbediening onder brengen. Net zoals netwerk aansluiting of USB aansluiting. Of eventueel blootooth ontvanger.
Denon receivers hebben vanaf bepaalde modellen ook een remote met zelf lerende functie. Heb de mijne één keer ingesteld voor gebruik van de tv, Blu-ray speler, DVD-speler en natuurlijk de receiver. Maar betrap mezelf nog steeds erop dat ik naar de remote van het apparaat zelf grijp. Mede doordat ik geen zin heb om erbij na te denken dat ik de remote eerst moet instellen op het apparaat dat ik wil bedienen. Dus meer luiheid :P

Je vergeet een andere leuke optie/feature van Marantz: de POD >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hi FeaR1986,

Alvast bedankt voor je input !
Het is altijd leerrijk, van andere audio-fielen wat info op te doen :)

Nog een kort vraagje. Wat voor Denon heb jij in bezit ?
Type ?

Ik was inderdaad aan het kijken naar een Denon AVR-3310 of Marantz SR6004.

Van die POD problemen, heb ik gelezen. Maar in hoe verre, dit klopt, heb ik nog niet kunnen checken.
Ik zit zelf soms vaak te googlen (veelal op engelse sites). En lees dan van alles (in zover ik het ook snap :)

Er is ook zoiets als Bi Amp (heb ik gezien). Dat is (dacht ik) dat je je boxen met twee versterkers aanstuurt (maar dat heb ik allemaal niet nodig). Ik weet ondertussen hoe dik de kabels bij die Kef Speakers kunnen zijn (max 4mm2). Waar ik wel nog niets over gelezen heb, is of de aansluitingen tussen een versterker en je boxen altijd dezelfde zijn ? Is dit steeds een draadje "vast" draaien. Of heb je ook soms andere aansluitingen (bv via tulip stekkers ofzo). Dat moet ik nog eens doorgronden. Zodat wanneer ik mijn boeltje koop, ik zeker alles aansluiten kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215170

koboy schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:00:
[...]
Als je ze nog te pakken kunt krijgen is de 716W een prachtige keus.
Nogmaals wezen luisteren en de bestelling is gedaan: AVR 2310, DBP 1610, en twee keer Focal 716W :P
Zal pics posten als de spullen binnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

en je bevindingen en ervaring zou ik graag horen in de Focal topic aub... zit precies aan dezelfde set te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gent32m schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:25:
Nog een kort vraagje. Wat voor Denon heb jij in bezit ?
Type ?

Ik was inderdaad aan het kijken naar een Denon AVR-3310 of Marantz SR6004.
Ik zit hier met een AVR-2809, dus al weer een wat ouder beestje. De AVR-3310 is de opvolger daarvan met deels wat betere onderdelen en deels weer dingen die ze hebben weggelaten. Ben er nog steeds zeer tevreden mee. Wat ik niet kon zeggen van mijn Onkyo TX-SR806 die ik eerst had gekocht. Sony die ik voor de Denon had was ook wel oké voor een budgetreceiver, maar voor deze bedragen heb ik toch liever een ander merk.

Enige wat ik mis bij mijn AVR-2809 is dat deze alleen analoge beelden scaled en over HDMI stuurt. Dus HDMI - HDMI wordt niets mee gedaan. Op zich maakt me dat niet uit, maar ik heb geen volumeregeling op de tv zoals ik bij analoge bronnen wel heb. Maar goed, dat is maar een klein puntje. Zou je overigens met de nieuwere AVR-XX10 modellen geen last van hebben.

Mijn AVR is genoeg voor nu, maar wil ooit (als ik geld over heb) een losse voor- en eindcombinatie kopen. Zo lijkt de nieuwe pre van Emotiva me zeer goed. En dat dan in combinatie met een eindbak. Maar goed, dan zit je wel in andere prijzen te kijken. Eerst maar eens nieuwe speakers :)

Vind alleen de keuzen voor een Denon AVR-3310 of Marantz SR6004 wel erg groot voor een simpel setje als de Kef KHT 3005 SE. Zo'n setje kan je nog draaien op een AVR-1610 als het moet. Natuurlijk werkt het ook op een receiver uit een hogere klasse, maar de verhouding is dan wel erg krom.
Gent32m schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:25:
Is dit steeds een draadje "vast" draaien. Of heb je ook soms andere aansluitingen (bv via tulip stekkers ofzo). Dat moet ik nog eens doorgronden. Zodat wanneer ik mijn boeltje koop, ik zeker alles aansluiten kan :)
Aansluitingen via tulp stekkers of XLR-pluggen heb je soms ook. Maar veelal alleen met een losse voor- en eindcombinatie. Als je een receiver koopt dan is het gewoon kwestie van plug los draaien, speakerkabel er tussen doen en de plug weer vast draaien. Waar de speakerkabel dan soms voorzien kan worden door banaanpluggen of spades om het makkelijker te maken. Maar het werkt altijd vanuit die draaiknoppen om het zo maar te zeggen :)

Setjes waarbij je speakerdraad hebt met daaraan de pluggen al vast (die je dan in de versterker moet klikken op volgorde van kleurtjes) is meer iets voor kant-en-klare setjes van merken als Philips :P
Anoniem: 318162 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:13:
en je bevindingen en ervaring zou ik graag horen in de Focal topic aub... zit precies aan dezelfde set te denken
Spammer de spam:
[Speakers] Het Focal Chorus Ervaringen Topic

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 07-02-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

vhal

ಠ_ಠ

Omdat ik toch beperkt ben in de aansluitmogelijkheden van mijn veredelde Philips DVD speler met bijbehorende 'surround' boxen, ben ik me eens aan het oriënteren in het aanschaffen van een echte receiver met degelijke boxen. Ik ben uitgekomen in het Denon topic na het doorlezen van de vele verzamel topics op tweakers. Eerlijk gezegd ben ik wel gecharmeerd van de vele positieve replies en de inbreng van Fear.

Een kleine shortlist zou zijn [budget +/- 1500] :

Denon AVR 1910 of Denon AVR 1610
Focal 716V of Focal 716W
Focal CC700V [optioneel]

Veel apparaten om aan te sluiten heb ik niet echt. Ik gebruik voornamelijk een mediacenter [Eminent 7080HD] om content te streamen [HD films, MP3, etc]. Deze heeft een HMDI + optical audio out. Verder heb ik nog een UPC digitale tuner [model Thomson met HDD], helaas heeft deze geen HDMI out [alleen scart]. Wel heeft dat ding een optical audio Out uitgang. Dus ik zal zowiezo iets moeten verzinnen om dat ding aan te sluiten op de bovengenoemde receiver. Ben even kwijt wat het type is van mijn [Philips] LCD tv, ik dacht een 7 serie ergens uit 2007/8.

Ik denk dat ik maar eens bij de Hobo langsrij om eens te kijken of zo'n set wat voor mij is. Geen idee waar ik eigenlijk op moet letten. Ik ben eigenlijk een persoon die het al snel 'goed' vind klinken. Al met al zal het wel een verbetering zijn.

Ik ben wel benieuwd :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Voor 1500 euro lijkt mij de dat je het beste voor de Denon AVR-1910 en 2x 716W kan gaan. En dan kun je later altijd nog de CC700V erbij kopen.

Waarom de 1910 tov de 1610? Meer mogelijkheden, en de versterker hoeft minder moeite te doen om de luidsprekers aan te sturen, het zal dus ook op wat hogere volumes beter blijven klinken.

Waarom de 716W tov de 716V. Dat zul je bij hobo vanzelf horen, die klinken gewoon een stuk beter. Je kan evt ook voor een paar euro meer de 816V (kan voor 550 nieuw bij hobo, even doorzeuren) ipv de 716W kopen. Even goed luisteren naar wat je zelf mooier vind.

Waarom (nog) geen center? Die kun je er later altijd bij kopen, en dan bljift er net wat meer budget over om voor de 1910 en de 716W (of 816V?) te gaan :)

Maar nogmaals, ga eerst maar eens luisteren, misschien zijn er wel andere luidsprekers die je ook heel erg goed aanstaan (Dali ikon (?) 6 hoor je veel over, ong zelfde prijsklasse als de 716W, en de Audio monitor RS6/8 of RX 6/8 kwamen bij mij ook goed in de buurt van de focals, of misschien is B&W of Klipsch wel wat voor jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

deadsy33 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:32:
Omdat ik toch beperkt ben in de aansluitmogelijkheden van mijn veredelde Philips DVD speler met bijbehorende 'surround' boxen, ben ik me eens aan het oriënteren in het aanschaffen van een echte receiver met degelijke boxen. Ik ben uitgekomen in het Denon topic na het doorlezen van de vele verzamel topics op tweakers. Eerlijk gezegd ben ik wel gecharmeerd van de vele positieve replies en de inbreng van Fear.

Een kleine shortlist zou zijn [budget +/- 1500] :

Denon AVR 1910 of Denon AVR 1610
Focal 716V of Focal 716W
Focal CC700V [optioneel]

Veel apparaten om aan te sluiten heb ik niet echt. Ik gebruik voornamelijk een mediacenter [Eminent 7080HD] om content te streamen [HD films, MP3, etc]. Deze heeft een HMDI + optical audio out. Verder heb ik nog een UPC digitale tuner [model Thomson met HDD], helaas heeft deze geen HDMI out [alleen scart]. Wel heeft dat ding een optical audio Out uitgang. Dus ik zal zowiezo iets moeten verzinnen om dat ding aan te sluiten op de bovengenoemde receiver. Ben even kwijt wat het type is van mijn [Philips] LCD tv, ik dacht een 7 serie ergens uit 2007/8.

Ik denk dat ik maar eens bij de Hobo langsrij om eens te kijken of zo'n set wat voor mij is. Geen idee waar ik eigenlijk op moet letten. Ik ben eigenlijk een persoon die het al snel 'goed' vind klinken. Al met al zal het wel een verbetering zijn.

Ik ben wel benieuwd :)
Met zuilen zou ik kiezen tussen ten minste de 1910 of eerder nog de 2310. Meer vermogen is niet echt nodig eigenlijk. De hogere modellen zijn alleen nuttig als je meer features wilt hebben en nog degelijkere componenten of zaken zoals een kleuren menu op je tv. Maar ik zou mn geld dan steken in inderdaad een mooie centerspeaker, onontbeerlijk en in sommige gevallen meer nodig dan surrounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 315874 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:28:
[...]Met zuilen zou ik kiezen tussen ten minste de 1910 of eerder nog de 2310. Meer vermogen is niet echt nodig eigenlijk.
Niet alleen dat, maar... zoals gezegd zijn Focals redelijk makkelijk aan te sturen door hun hoge gevoeligheid en een minimum vermogen wat zo rond de 40 Watt ligt. Echter is de minimale impedantie van de vloerstaanders zo rond de 3 Ohm en dat is niet echt een waarde die instap-receivers kunnen trekken. Nu valt een Denon AVR-2310 volgens Denon zelf nog steeds onder de instappers, maar in vergelijk met andere merken zit deze toch wel iets hoger. Waar je naar moet letten is dat de amp voldoende demping moet hebben, en in staat zijn stabiel te draaien bij lage impedanties. Alleen is dat zo uit de specificaties niet te halen. Want hoewel het vermogen bij 6 Ohm hoger is dan bij 8 Ohm, en het vermogen bij 4 Ohm hoger is dan bij 6 Ohm is in veel gevallen het vermogen bij 2 Ohm minder dan bij 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn set (AVR-3310 en DCD710ae) binnen, icm Monitor Audio RX8 :9

Vraagje betreffende de AVR-3310;

Mijn PS3 is via de receiver verbonden met de TV.
Kan ik ook de PS3 gebruiken, zonder dat ik de receiver inschakel ?
Ik dacht dat de uitgeschakelde receiver een doorschakeling maakte van het laatst gekozen kanaal , maar kon dit gisteren niet werkend krijgen…….

Hoe denken jullie over speakers ‘ indraaien’ ?
Ik snap dat je het volume een beetje beperkt moet houden in het begin, maar gebruiken
jullie gewoon alle muzieksoorten of speciale ‘ detox’ CD’s ?
In het verleden met Hifi in de auto eigenlijk alles gewoon laten in laten draaien ……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Glenn77 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:02:
Mijn PS3 is via de receiver verbonden met de TV.
Kan ik ook de PS3 gebruiken, zonder dat ik de receiver inschakel ?
Ik dacht dat de uitgeschakelde receiver een doorschakeling maakte van het laatst gekozen kanaal , maar kon dit gisteren niet werkend krijgen…….
Dat moet als het goed is ook werken. Alleen moet het laatst gekozen signaal dan natuurlijk wel de HDMI ingang zijn waarop de PS3 is aangesloten. En in het menu onder HDMI moet iets ingeschakeld staan geloof ik. Bij mijn Denon AVR was het iets van "HDMI Out AMP/TV". Heb dat één keer ingesteld en nu werkt het zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

FeaR1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:00:
[...]
Niet alleen dat, maar... zoals gezegd zijn Focals redelijk makkelijk aan te sturen door hun hoge gevoeligheid en een minimum vermogen wat zo rond de 40 Watt ligt. Echter is de minimale impedantie van de vloerstaanders zo rond de 3 Ohm en dat is niet echt een waarde die instap-receivers kunnen trekken. Nu valt een Denon AVR-2310 volgens Denon zelf nog steeds onder de instappers, maar in vergelijk met andere merken zit deze toch wel iets hoger. Waar je naar moet letten is dat de amp voldoende demping moet hebben, en in staat zijn stabiel te draaien bij lage impedanties. Alleen is dat zo uit de specificaties niet te halen. Want hoewel het vermogen bij 6 Ohm hoger is dan bij 8 Ohm, en het vermogen bij 4 Ohm hoger is dan bij 6 Ohm is in veel gevallen het vermogen bij 2 Ohm minder dan bij 4.
kan ik hieruit concluderen dat de 1910 geschikt is voor de 716W speakers? Of is het beter om toch naar de zogenoemde boekenplankspeakers te kijken. Vanavond maar even verder zoeken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:29
meh, speciale afspeel cd's die zogenaamd het kwaliteit verbeteren oof voor het inspelen, vind ik even grote onzin als kabels gesmeden door elven. Gewoon in het begin wat rustiger aan met je speakers doen, uitkijken met te hoge en te lage tonen (geldt trouwens ook voor ingespeelde speakers, bij hoge tonen). verder gewoon genietn.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
deadsy33 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:24:
[...]
kan ik hieruit concluderen dat de 1910 geschikt is voor de 716W speakers? Of is het beter om toch naar de zogenoemde boekenplankspeakers te kijken. Vanavond maar even verder zoeken...
Om eerlijk te zijn: ik zou het niet weten :$
Ben er zelf ook nog steeds niet uit wat er nu wel goed of niet goed matched (qua vermogen en impedanties) betreffende een Focal speaker en een Denon receiver. Zit hier met exact hetzelfde probleem namelijk: een Denon AVR-2809 en wil daar een complete Chorus set uit de 800-serie op. Maar meer en meer lijkt het lastig te worden door de lage impedantie van de speakers.

Veelal gaat een 2.0 set-up wel gewoon goed werken, maar meerkanaals zou dan een probleem vormen. Ik zie het zelf ook allemaal een beetje dubbel. Want aan de ene kant heb je dus makkelijk aan te sturen speakers, maar aan de andere kant wel met een zeer lage minimale impedantie.

Maar goed, dat is de theorie. Want in de praktijk zie je dus gewoon mensen met een "lichte" Denon receiver met daaraan een stel Focal Chorus speakers. Dus dan zou ik weer zeggen dat een AVR-1910 met twee maal een Chorus 716W moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
De 1910 op de 716W's zal zeker wel goedgaan. Als je straks wil gaan uitbreiden misschien niet op achterlijk hoge volume's, maar dan staan ze wel zo hard dat je de buren (in een vrijstaand huis) op bezoek krijgt. Op een normaal volume zal je nooit boven de 5 a 10 watt zitten. En echt hard denkik ook rond de 20. Als de versterker die vermogens af moet geven zal die echt niet zomaar inkakken en het er moeilijk mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
FeaR1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Dat moet als het goed is ook werken. Alleen moet het laatst gekozen signaal dan natuurlijk wel de HDMI ingang zijn waarop de PS3 is aangesloten. En in het menu onder HDMI moet iets ingeschakeld staan geloof ik. Bij mijn Denon AVR was het iets van "HDMI Out AMP/TV". Heb dat één keer ingesteld en nu werkt het zoals het moet :)
Thx.
Het zat idd in het menu 'HDMI' (hoe verrassend) ;)
Maar hier kreeg ik die 'OUT' optie pas, na het activeren van HDMI-control.
volgende keer iets nauwkeuriger mijn handleiding lezen :z

btw; waarom heeft Denon geen geaarde stekkers / apparatuur ?
Dat vind ik echt vreemd ..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Glenn77 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:25:
[...]
Thx.
Het zat idd in het menu 'HDMI' (hoe verrassend) ;)
Maar hier kreeg ik die 'OUT' optie pas, na het activeren van HDMI-control.
volgende keer iets nauwkeuriger mijn handleiding lezen :z
Net even in mijn Denon zitten kijken klopt inderdaad: eerst dat HDMI Control (HDMI CEC) aanzetten en dan komt die andere optie pas. Wel apart eigenlijk, want HDMI CEC houdt in principe alleen in dat apparaten kunnen communiceren, dus niet dat het signaal doorgestuurd zou moeten kunnen worden als de receiver in stand-by staat.

Nadeel is alleen wel dat zodra je je tv ook op HDMI CEC enabled zet dat de receiver dan aan gaat op het kanaal van de tv. Althans dat is hier wel zo: ik zet de tv aan en meteen springt de receiver op kanaal TV/CBL. Dus HDMI CEC staat hier op de tv uit. Ik wil zelf controle over wat ik aan zet en niet :P
Killed-1 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:58:
De 1910 op de 716W's zal zeker wel goedgaan. Als je straks wil gaan uitbreiden misschien niet op achterlijk hoge volume's, maar dan staan ze wel zo hard dat je de buren (in een vrijstaand huis) op bezoek krijgt. Op een normaal volume zal je nooit boven de 5 a 10 watt zitten. En echt hard denkik ook rond de 20. Als de versterker die vermogens af moet geven zal die echt niet zomaar inkakken en het er moeilijk mee hebben.
Probleem zit hem dus in die drie Ohm die de speakers veelal zullen nemen. De maximale impedantie ligt op acht Ohm en dat is standaard. Dat speakers soms wat minder nemen kan ook, maar drie Ohm (wat de meeste vloerstaanders van Focal dus hebben) is gewoon een lastige waarde.

Gewoon gebruik ligt trouwens op de 5-7 Watt. Met tien Watt krijg je de buren al op bezoek. Kan je nagaan wat je met 20 Watt doet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 08-02-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dat hangt natuurlijk ook van de gevoeligheid van de speakers af ;) En het is heus niet zo dat de versterker het bij 3 Ohm zo moeilijk krijgt dat het fout gaat, zeker op lagere volumes niet. Dus de 1910 icm de 716W is echt geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:55:
Dat hangt natuurlijk ook van de gevoeligheid van de speakers af ;) En het is heus niet zo dat de versterker het bij 3 Ohm zo moeilijk krijgt dat het fout gaat, zeker op lagere volumes niet. Dus de 1910 icm de 716W is echt geen verkeerde keuze.
We hadden het hier over Focals en met die gevoeligheid is 20 Watt genoeg voor een conflictje met de buren. En feit blijft dat waardes als 3 Ohm niet veel in manuals van receivers terug te vinden zijn. En vooral met een lichtere receiver als een AVR-1910 zou ik het er niet op wagen om een volledige 5.1 set te gaan trekken met dergelijke speakers. Een 2000-serie zou dan een betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Tuurlijk is de 2000 serie een betere keuze, alleen kost de 2310 bij de goedkoopste shop in NL rond de 825, en in duitsland is dat 650. Dan blijft er nog 675 (of 850 als hij naar duitsland gaat) over van zijn budget, en zou hij de 716W iig niet kunnen halen. De vraag is dan of hij zijn budget ietwat verder op wil/kan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Waarom een nieuwere lage serie halen als je ook een oudere hogere serie kan halen? Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar dan is het weer de vraag wat je wel of niet nodig hebt. Dingen als upscaling van HDMI-bronnen en Dolby Pro Logic IIz zitten niet op de oudere modellen.

Een tijd geleden was het nog de vraag of je bijvoorbeeld een AVR-2809 of een AVR-2310 zou moeten nemen. Ik zou het dan wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

HenkS

Da_king alias HenkS

Even graag jullie gedachtegang over het volgende:

Over 3 maanden ga ik verhuizen, en op dit moment heb ik niet veel aan audio. Ik ben geen audiofiel (noem je dat zo) maar ik heb me er flink proberen in te verdiepen door veel te lezen op dit forum en andere fora.

Nu ben ik opzoek naar een set die in beginsel als 2.1 set opgesteld zal worden en als na een dik jaar de vloer wordt vervangen (dan kunnen de kabels ook naar achteren toe) zal ik er een 5.1 set van maken (nog niet zeker maar ik wil wel de mogelijkheid hebben)

aan veel vermogen hecht ik geen waarde, wil gewoon een lekker geluidje met muziek, ik heb een ps3, philps hd lcd en straks ook schotel-tv (tja huis in Belgie).

nu ben ik na veel lezen van reviews uitgekomen op de volgende combi:
- denon avr 1610 (1910 heeft voor mij geen meerwaarde, ik hoef geen 7.1 of extra vermogen)
- subwoofer (bk gemini II) http://www.ra-subwoofers.nl/index_bestanden/Page665.htm
- 2 kleine frontspeakers (passen geen grote naast dressoir, erop ziet niet uit, dus dan kleine ophangen naast de tv) B&W M1

(deze komen samen uit onder de 1000,- wat ook mijn budget heeft).

ik sta graag open voor adviezen of hopelijk heb ik gewoon een goede combi samengesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Onze woonkamer is niet zo heel erg groot [5500*3350], dus de gehele installatie zal waarschijnlijk niet erg hard staan. Zullen de buren ws. niet waarderen [wonen nl. in een appartement].

Wat betreft het budget, die 1500 euro is wel een richtprijs die ik aan wil houden. De ervaring leert dat men toch altijd met iets duurder thuiskomt wat weer iets beter zou zijn dan hetgeen wat je eigenlijk eerst op het oog had :)

Een 5.1 set is in de toekomst wel de bedoeling. Vooralsnog zal het bij twee front speakers blijven, al dan niet met een frontspeaker.

Een oudere serie zou evt ook kunnen, maar dan moet je het garantieverhaal voor lief nemen. Verder is het lastiger om een bepaald model te vinden.

Verzending vanuit Duitsland is msschien ook een overweging.

Laten we eerst maar proberen om uberhaubt zuilen in het huis te krijgen, m'n vriendin noemt ze al gekscherend 'detectiepoorten" :X Kortom, het oog moet ook wat. Als het aan haar ligt komt er alleen maar Bose Lifestyle® spul in..."want dan zie je het niet"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
deadsy33 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:41:
Laten we eerst maar proberen om uberhaubt zuilen in het huis te krijgen, m'n vriendin noemt ze al gekscherend 'detectiepoorten" :X Kortom, het oog moet ook wat. Als het aan haar ligt komt er alleen maar Bose Lifestyle® spul in..."want dan zie je het niet"
Ga gewoon een keer met haar naar een setje Martin Logan electrostaten "luisteren". Dingen zijn veelal een meter of twee hoog. En ze moeten haast in het midden van een kamer geplaatst worden aangezien ze niet te dicht tegen een muur mogen staan. Als je dan die speakers als beginpunt neemt dan wordt elke andere zuilluidspreker opeens in verhouding een stuk kleiner en accepteert ze het wellicht wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Minimale vs Nominale Impedantie, leuke discussie. Zeker nu ik dit in 2 topics kan plaatsen. Hierbij de gedachten van een ouwe knar O-)

Theorie 1:
De nominale impedantie van de Focals is 8 ohm. De impedantie (lees weerstand) is echter niet voor het gehele frequentiebereik hetzelfde. De minimale impedantie van een Focal Chorus is in dit geval 2,9 ohm. Deze lage impedantie zit bij lage en ook bij hoge frequenties (ik heb helaas geen plaatje Freq vs Imp van de Focals). Dit betekent dat bij een lage impedantie een hogere stroom (en dus ook meer vermogen) door de speakers kan lopen. Dit lijkt in eerste instantie "vet" maar dat betekent ook dat de vervorming zich meer kan manifesteren. Volgens de specs van mijn 4310: 130W @ 8 ohm en 170W@6 ohm en kijk dan naar de Klirr factor.

Zo kun je de conclusie trekken dat bij een 5.1 opstelling (5 speakers) met lage impedanties het vermogen van de receiver bij een hogere belasting snel zal inzakken. Gevolg: bij hoge volumes kan de receiver vooral bij de lage frequenties te weinig vermogen kan leveren -> gevolg geen controle over lage bassen (geldt touwens ook voor hoge freq's).
Conclusie: Bij een lichte versterker && te lage impedantie mis je gewoon controle en een stuk geluidsbeleving!
Voor jullie geruststelling: In de praktijk hangt dit sterk af van de kwaliteit receiver, speakers en opname of JIJ dit gaat ervaren/horen omdat je niet direct ander referentiemateriaal voor handen hebt.

Theorie 2:
Verder onderzoek bij bijv de Kef XQ40 leert dat deze, toch ook geweldige speaker, een nom.imp. heeft 8 ohm en een min.imp. van 3,2 ohm. Tja, kun je bovenstaande discussie weer opnieuw voeren...

Mijn conclusie: spec's zijn leuk maar luisteren met de uiteindelijke receiver/speaker combinatie is key!!!

Dus niet te veel lezen, denken, twijfelen maar gewoon luisteren, beleven en kopen!

Just my thoughts om wat mensen over de streep te trekken, zeker voor FeaR >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
iPatrick schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:45:
Just my thoughts om wat mensen over de streep te trekken, zeker voor FeaR >:)
Ik weet niet waar je het over hebt O-)

Zonder gekheid: lijkt wel of "iets" met tegen houdt om die speakers te kopen. Wilde morgen langs wat ketens gaan om te gaan luisteren, want had toch een ADV-dag. Wat denk je: wordt ik gebeld dat ik moet komen werken. Dus kan weer niet gaan luisteren en dit is al letterlijk de vierde keer dat dit voorkomt.

Toeval of... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FeaR1986 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:58:
Zonder gekheid: lijkt wel of "iets" met tegen houdt om die speakers te kopen. Toeval of... :P
Ha Ha. Dan doe ik die andere reclame wel: "Ik zeg: DOEN!"

P.S. Komend weekend kun je me tijdens de polonaise herkennen als die gek verkleed in een Focal-doos :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Ik weet niet of ik dit hier kan vragen....

maar ik woon in Eindhoven en kan dus redelijk makkelijk naar Duitsland rijden om daar een Denon te halen.

Mijn Duits is echter niet zo goed (lees:slecht) en als ik op de Denon.de site zoek naar een vestiging kom ik uit bij
Denon Deutschland
An der Kleinbahn 18
41334 Nettetal
Web: www.denon.de

Volgens mij de hoofdvestiging, maar weet iemand of ze daar ook daadwerkelijk een winkel hebben? of is dit puur kantoor? dit wordt me namelijk helemaal nergens duidelijk waar ik over de grens voor een Denon kan kijken

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
www.hifi-schluderbacher.de

Net over de grens, en ze hebben daar iemand die nagenoeg vloeiend nederlands spreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:48:
Vind alleen de keuzen voor een Denon AVR-3310 of Marantz SR6004 wel erg groot voor een simpel setje als de Kef KHT 3005 SE. Zo'n setje kan je nog draaien op een AVR-1610 als het moet. Natuurlijk werkt het ook op een receiver uit een hogere klasse, maar de verhouding is dan wel erg krom.

Aansluitingen via tulp stekkers of XLR-pluggen heb je soms ook. Maar veelal alleen met een losse voor- en eindcombinatie. Als je een receiver koopt dan is het gewoon kwestie van plug los draaien, speakerkabel er tussen doen en de plug weer vast draaien. Waar de speakerkabel dan soms voorzien kan worden door banaanpluggen of spades om het makkelijker te maken. Maar het werkt altijd vanuit die draaiknoppen om het zo maar te zeggen :)
Hi FeaR1986,

Alvast bedankt nog voor je info (ivm die bananenpluggen enzo ;-). Ik veronderstel dat dit allemaal niet zoveel uitmaakt voor je geluidskwaliteit (maar meer met installatie gemak te maken heeft).

Zo een Denon AVR-3310 is inderdaad wat overkill (klopt). In principe ben ik even goed af met een Denon AVR-2310. Die oa hier een heel goede review heeft gekregen. Alvast een veel beter review dan zijn groter broertje de Denon AVR-3310. Misschien komt dit voor een stuk door de hogere prijs klasse van de AVR-3310 (heeft die een slechtere prijs / kwaliteitsverhouding). Ofwel klinkt de AVR-3310 iets minder goed (Against: Low frequencies could be tighter; traces of thickness in dialogue) Al vind ik dat zelf wel raar aan die review. Het duurder model zou minder goed klinken dan zijn goedkoper broertje. Maar bon...

Wat die Denon AVR-3310 wel voorheeft, op de AVR-2310 is een netwerk aansluiting + usb poort. Maw je kan er muziek (WAV, MP3, etc) mee streamen. Of via een USB stick laten afspelen.

Dat laatste vind ik wel een handige gadget (net zoals een HDMI front, of een HDMI 1.4 versterker te hebben). Maar echt essentieel is dit allemaal niet.. Ik moet er nog eens een nachtje over slapen :)

Alsook opnieuw gaan luisteren. Wanneer ik de tijd daarvoor vind.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik zit nog te twijfelen tussen de AVR1910 en AVR2310. Ik wil een nieuwe receiver kopen en ik weet dat luisteren het beste is maar ik heb een 5.1 setje hangen dat niet meer verkocht wordt. (Tannoy FX5.1)
Nu ben ik van plan om 2 zuiltjes via Marktplaats te kopen (bijv. KEF Q4) en dan 2 Tannoy boxjes naar achteren te verplaatsen voor 7.1

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de combinatie Denon en mijn Tannoy 5.1? En/of het aanschaffen van 2 zuiltjes van KEF zoals de Q4 verstandig is in die combinatie?

Ik heb nu een Yamaha RXV-463 die best leuk klinkt maar ik had eigenlijk een Sony receiver gekocht maar die klonk zo slecht icm de Tannoy's dat ik hem weer heb teruggebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Gent32m schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:54:
Dat laatste vind ik wel een handige gadget (net zoals een HDMI front, of een HDMI 1.4 versterker te hebben). Maar echt essentieel is dit allemaal niet.. Ik moet er nog eens een nachtje over slapen :)
De "basis" moet goed zijn m.a.w. iets waarmee je na 2 maanden geen twijfels/spijt of "had ik toen maar een paar euro's meer uitgegeven"-gevoel. Zelf heb ik een 4310 waarvan ik weet dat ik sommige opties nu en over een tijdje niet gebruik (DSX krijg ik nu thuis niet verkocht). Van de andere kant weet je nooit waarvoor in de toekomst die extra features nodig zijn (HD videocamera oid).
Daarnaast is het ook leuk om gewoon te pielen met Audessey, streamen, iPos direct play, ...
friander schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:36:
En/of het aanschaffen van 2 zuiltjes van KEF zoals de Q4 verstandig is in die combinatie?
Ik had een 2105 aan mij Q5's hangen. Werkte perfect! Daarnaast komen deze Q5's snel beschikbaar ;)
Luister van te voren wel want de Q4s gaan niet diep in midden en laag vergeleken met bijv de eitjes. Je hebt dus zeker sub-ondersteuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
iPatrick schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:10:
[...]
Ik had een 2105 aan mij Q5's hangen. Werkte perfect! Daarnaast komen deze Q5's snel beschikbaar ;)
Luister van te voren wel want de Q4s gaan niet diep in midden en laag vergeleken met bijv de eitjes. Je hebt dus zeker sub-ondersteuning nodig.
Ik heb een actieve subwoofer bij die FX 5.1 en wil de Q4 gebruiken voor 2.1 stereo muziek te beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]
Alvast bedankt nog voor je info (ivm die bananenpluggen enzo ;-). Ik veronderstel dat dit allemaal niet zoveel uitmaakt voor je geluidskwaliteit (maar meer met installatie gemak te maken heeft).
Ach, sommigen zeggen dat je met banaanpluggen en spades een beter geluid krijgt omdat het contact beter is. Zit op zich wel een kern van waarheid in het deel van het betere contact, maar het betere geluid ben ik er nog niet door tegen gekomen. Spades maken de installatie een stukje makkelijker, maar banaanpluggen is wel zeer handig: kwestie van er letterlijk in steken en klaar. Alleen is het natuurlijk de vraag of je de prijs (banaanpluggen kosten snel een paar euro per twee) er voor over hebt als je je receiver niet dagelijks moet verplaatsen.
[...]
Zo een Denon AVR-3310 is inderdaad wat overkill (klopt). In principe ben ik even goed af met een Denon AVR-2310. Die oa hier een heel goede review heeft gekregen. Alvast een veel beter review dan zijn groter broertje de Denon AVR-3310.
Punt waarop een AVR-3310 minder scoort dan een AVR-2310 is inderdaad de prijs. De meerprijs van de AVR-3310 ten opzichte van de AVR-2310 is redelijk groot en op zich krijg je er niet heel veel voor terug. Al is dat vooral bekeken door het oog van de "gemiddelde consument". Dus wellicht heeft iemand als jij wel baat bij de extra's die de AVR-3310 heeft.

Sowieso moet je oppassen met welke sites je serieus neemt en Whathifi zou ik niet serieus nemen. Sony receivers daar scoren altijd goed en wel om de reden dat Sony een sponsor is van de site. Er zijn Sony's van een paar honderd euro die beter scoren op kwaliteit dan een Denon receiver van een veelvoud van het bedrag. Dat de prijs-prestatie wat kan verschillen kan ik me voorstellen. Maar de kwaliteit... Kijk liever bij sites als AreaDVD voor goede reviews en tests.
[...]
Wat die Denon AVR-3310 wel voorheeft, op de AVR-2310 is een netwerk aansluiting + usb poort. Maw je kan er muziek (WAV, MP3, etc) mee streamen. Of via een USB stick laten afspelen.
Dat zijn de keuzes inderdaad die je moet maken. Je kan je pc (waar je muziek vanaf streamt) ook gewoon aansluiten via een S/PDIF of een andere uitgang. Idee is dan hetzelfde als dat je geluid van de pc over de Denon hebt. Ikzelf stream alles via mijn PS3 die met de Denon via HDMI verbonden is, dus vandaar dat ik bijvoorbeeld niets om een netwerkaansluiting gaf. Maar dat moet je dus voor jezelf afwegen wat je wel of niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Glenn77 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:25:
[...]

btw; waarom heeft Denon geen geaarde stekkers / apparatuur ?
Dat vind ik echt vreemd ..............
Wie kan dit verklaren ?

:?

Kicken van een vraag binnen 24 uur is niet echt gewenst. Zie ook Het algemeen beleid

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 09-02-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glenn77 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Wie kan dit verklaren ?

:?

[MBR]Kicken van een vraag binnen 24 uur is niet echt gewenst. Zie ook Het algemeen beleid[/]
Het antwoord vind je in het volgende verhaal:

http://www.kempelektronik...oires/Cable-Isolator.aspx

vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hi,

Ik heb even zitten googlen in de handleiding van de Denon versterker (AVR-2310)

Ik vind nergens een "stereo jack IN" aansluiting terug, waardoor ik een MP3 speler (bv) erop zou kunnen aansluiten.

Er is wel een "microfoon jack", maar die dient om je versterker te 'calibreren'. Tenzij je die ook als "stereo jack" IN kunt gebruiken ?

Het zou nu wel raar zijn, als zo een aansluiting er niet op zou zitten... :/

Kan iemand (een Denon bezitter >= AVR-2310) dit bevestigen / ontkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt gewoon op een uitgang een kabeltje aansluiten tulp-> jack en die aansluiten op je mp3 en dan gewoon je versterker op deze uitgang instellen.

ipv Jack <-> jack wat jij bedoeld denk ik

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 09-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Killed-1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:34:
www.hifi-schluderbacher.de

Net over de grens, en ze hebben daar iemand die nagenoeg vloeiend nederlands spreekt :)
bedankt

ik heb ze eens gemaild wat de Denon 1610 kost, want ze hebben bij veel artikelen geen prijs staan, maar 'mit uns kann man prima reden' _/-\o_

dus we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
De 1610 durf ik je niet te vertellen, maar de 1910 (waarvan ik eigenlijk de meerwaarde wel van zie) kost daar 420 (wat ik in een mail terugkreeg). Als je het geld hebt zou ik daarvoor gaan ipv de 1610 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Killed-1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:00:
De 1610 durf ik je niet te vertellen, maar de 1910 (waarvan ik eigenlijk de meerwaarde wel van zie) kost daar 420 (wat ik in een mail terugkreeg). Als je het geld hebt zou ik daarvoor gaan ipv de 1610 :)
ja even afwachten wat de 1610 kost

want extra vermogen hoeft van mij niet en meer dan 5.1 ga ik nooit doen. verder zie ik geen voordelen, maar goed.. misschien is het prijsverschil zo klein dat ik tochvoor de 1910 ga...

ze zijn alleen niet snel met terugmailen :) maar bedankt voor je prijsinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Een normaal bedrijf is open van 8 tot 5 he, dus ik denk dat het nog wel eens even kan duren voordat je een reactie terug krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Killed-1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:52:
Een normaal bedrijf is open van 8 tot 5 he, dus ik denk dat het nog wel eens even kan duren voordat je een reactie terug krijgt ;)
vanmorgen al gemaild ;) maar goed. ik hou jullie op de hoogte want ik kan bijna niet wachten om een denon avr 1x10 te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gent32m schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:37:
Het zou nu wel raar zijn, als zo een aansluiting er niet op zou zitten... :/
Het antwoord op de vraag heb je al gehad. Maar het ligt niet aan Denon hoor. Zoek maar eens naar een AV Receiver met wel een 3,5mm jack ingang. Naar mijn weten zijn die er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338012

ik heb zelf de denon 2310.
ik heb in de winkel geluisterd naar de focal chorus 816 v,dit klonk zeer goed(heb ze nog niet gekocht)uit financieel oogpunt wil ik eerst deze 2 zuilen kopen en later uitbreiden met een center,surround en subwoofer(alle focal chorus)maar kan de denon 2310 dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344669

Ik ben sinds kort ook aan het orienteren voor een leuke surround set. Wellicht hebben jullie nog tips waaraan ik moet denken!

Mijn vriendin en ik zijn redelijke filmfanaten. Sinds we een half jaar terug een 42inch plasma hebben gekocht zijn we tevreden over het beeld (vooral de Blu-ray op mijn recent gekochte PS3!) maar is het nu tijd om wat aandacht aan het geluid te schenken!
Samen met de televisie hebben we toentertijd ook een stereosetje van Philips gekocht waar ik nu erg spijt van heb.. |:( Dus dacht ik een maand geleden, zonde van het setje, maar nu mot er echt geluid in huis komen! :9
Dus wij naar de Mediamarkt om ons te orienteren, zonder dat ik van te voren me had verdiept in de mogelijkheden. Na wat home cinema setjes kwam de verkoper uiteindelijk terecht bij Bose, waar hij me bijna een DVD home entertainment-systeem van Bose a EUR 2.000,- had verkocht. Gelukkig ben ik me daarna eens goed gaan verdiepen in de materie en heb ik al flink wat avondjes diverse topics gevolgd over HiFi. Ik kwam er al snel achter dat ik voor hetzelfde geld betere kwaliteitsspullen kon kopen, waardoor ik toch ook al snel bij Denon terecht kwam.
Om niet meteen bakken met geld te investeren aan HiFi voor die ultieme surround sound bedacht ik me om me eerst eens te focussen op een degelijke surround-reciever, een tuner en een tweetal floorspeakers met een tweetal surroundspeakers. Cd's zal ik de eerste tijd via de PS3 kunnen afspelen
Uiteindelijk zou ik nog een centerspeaker en een cd speler willen aanschaffen.

De surround set zal voornamelijk worden gebruiken voor het kijken van (blu ray) films op de Panasonic plasma 42inch en voor gaming op de PS3. Daarnaast is het natuurlijk ook de bedoeling om te kunnen genieten van de muziek die we luisteren. Verder gebruik ik een mediaserver voor digitale tv via UPC

Ik zit te denken aan:

Denon AVR 1910 / Denon AVR 2309 / Denon AVR 2310
Denon TU 1500AE
icm
Monitor Radio RX6
Monitor Audio / Radius 45 HD

Ik heb inmiddels al een luistersessie achter de rug, en ik ben erg te spreken over de Monitor Audio speakers.
Mijn twijfel zit m voornamelijk in de receiver. Aangezien de RX6 al een redelijke investering is neig ik naar de 1910 receiver, aangezien deze toch qua prijs interessanter is en ik eigenlijk ook niet wet wat ik met al die extra aansluitingen moet. Ik heb al wat prijzen ontvangen van onze Duitse buren, dat scheelt inderdaad aanzienlijk! Mijn budget ligt rond de 2.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Killed-1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:00:
ik heb reactie gehad (zat in mijn gmail spam folder 8)7 ) en hij kost 299
in nederland kost ie 365,- inclusief bezorgen, dus eens kijken of het de moeite waard is aangezien het ook 1 1/2 uur rijden heen en dan nog terug is. (dus benzine en dan zal ik er niet heel ver vandaan zitten)...

eens goed nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Illusion

(the art of)

Anoniem: 344669 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:04:
...
Ik zit te denken aan:

Denon TU 1500AE
icm
Monitor Radio RX6
Volgens mij heeft de gehele AVR lijn standaard een ingebouwde tuner. Dus tenzij die niet goed genoeg voor je is, kan je het geld voor die tuner al in je zak steken.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I
bedacht ik me om me eerst eens te focussen op een degelijke surround-reciever, een tuner
Wikipedia: receiver

Receiver
Een receiver is een radio-ontvanger met ingebouwde versterker, maar zonder luidsprekers. De luidsprekers moeten dus apart worden aangesloten.

succes met zoeken. wat je al goed vind klinken is gewoon prima. En een 1910 is da bomb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
HenkS schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:16:
[...]

ik heb reactie gehad (zat in mijn gmail spam folder 8)7 ) en hij kost 299
in nederland kost ie 365,- inclusief bezorgen, dus eens kijken of het de moeite waard is aangezien het ook 1 1/2 uur rijden heen en dan nog terug is. (dus benzine en dan zal ik er niet heel ver vandaan zitten)...

eens goed nadenken :)
En het is daar EUR 315,- incl. bezorgkosten....
De 1910 kost 435,- incl. bezorgen en de 2310 699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

friander schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:13:
[...]

En het is daar EUR 315,- incl. bezorgkosten....
De 1910 kost 435,- incl. bezorgen en de 2310 699,-
owww dat was me niet duidelijk

die 1910 is dus 435 inclusief bezorgkosten voor in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
HenkS schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:26:
[...]

owww dat was me niet duidelijk

die 1910 is dus 435 inclusief bezorgkosten voor in Nederland?
Ja, dat is de prijs die mij eergisteren is doorgegeven door een medewerker van Schluderbacher. Niet slecht hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

friander schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:31:
[...]

Ja, dat is de prijs die mij eergisteren is doorgegeven door een medewerker van Schluderbacher. Niet slecht hè!
nee zeker niet aangezien de 1610 in nederland inc bezorgkosten op 365,- zit op zijn goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
Even vraagje die hier wel kan omdat ik er bijna uit ben om een 1610 of 1910 te kopen. Zonder ernaar te luisteren, zou je dan al om bepaalde redenen een keuze kunnen maken tussen Jamo, Canton, Focal of eventuele andere merkren ? Gewoon puur op merk-reputatie o.i.d ?
Vind namelijk de Jamo S606 HCS6 wel interessant, maar ik moet er nog naar luisteren, maar wat mij o.a. aanspreekt zijn de zuilen die erbij zitten. Maar ik weet niet of zuilen van een eventueel minder merk het wellicht slechter doen dan kleinere (melkpakjes lees ik hier wel eens?) van een beter merk.
Ik wil me niet teveel blindstaren op de grootte (Size matters ? ;)) al vind ik het wel mooier staan.
En ik weet dat het het beste is om ernaar te luisteren om een keuze te maken, maar wellicht kan ik dan al een voorselectie maken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dapluiz op 10-02-2010 12:09 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Heeft iemand hier ook ervaring met een Denon stereo versterkers? Zoals bijv. PMA-2010AE in combinatie met speakers in de klasse van bijv. B&W 804 ?

Mijn vraag is vooral: raden jullie bijv. zo'n 2010 aan of is een 2000 al goed genoeg? Of heb ik het helemaal mis en moet ik nog veel zwaarder gaan :P (al verwacht ik dat dan weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Om niet meteen bakken met geld te investeren aan HiFi voor die ultieme surround sound bedacht ik me om me eerst eens te focussen op een degelijke surround-reciever, een tuner en een tweetal floorspeakers met een tweetal surroundspeakers. Cd's zal ik de eerste tijd via de PS3 kunnen afspelen
Uiteindelijk zou ik nog een centerspeaker en een cd speler willen aanschaffen.

De surround set zal voornamelijk worden gebruiken voor het kijken van (blu ray) films op de Panasonic plasma 42inch en voor gaming op de PS3. Daarnaast is het natuurlijk ook de bedoeling om te kunnen genieten van de muziek die we luisteren. Verder gebruik ik een mediaserver voor digitale tv via UPC

Ik zit te denken aan:

Denon TU 1500AE
icm
Monitor Radio RX6

Ik heb inmiddels al een luistersessie achter de rug, en ik ben erg te spreken over de Monitor Audio speakers.
Mijn twijfel zit m voornamelijk in de receiver. Aangezien de RX6 al een redelijke investering is neig ik naar de 1910 receiver, aangezien deze toch qua prijs interessanter is en ik eigenlijk ook niet wet wat ik met al die extra aansluitingen moet. Ik heb al wat prijzen ontvangen van onze Duitse buren, dat scheelt inderdaad aanzienlijk! Mijn budget ligt rond de 2.000,-
Ik snap niet dat je niet gelijk een centre koopt, ik weet dat er meer mensen zijn die 4.0 spelen, maar het heeft zeker niet mijn voorkeur. Voor films is de centre IMO een erg belangrijke speaker, daar komt alle spraak doorheen. Die zou je dan over je 2 fronts gaan verdelen wat naar mijn mening afbreuk doet aan het surround. Ik heb zelf een Denon en Radius HD combinatie en kan je die van harte aanbevelen voor films en games (ben zelf ook een film liefhebber). Voor muziek kan het altijd beter, maar de set voldoet zeker, en hij speelt muziek ook zeker lekker af.
Ik zie dat je ook nog niet aan een sub heb gedacht, met volwassen front speakers kan je daar idd mee wachten. Als je voor de radius HD kiest zou ik wel een sub overwegen. Een sub is een absolute meerwaarde bij films.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301451

Ik heb sinds kort een denon 1610 in mijn bezit waar ik erg tevreden over ben, ik heb echter 1 probleempje. Ik heb mijn laptop bijna altijd aangesloten via hdmi om muziek te kunnen afspelen, echter schiet hij als de de tv uit staat na 1 minuut op een soort van standby modus. Als ik mijn tv aan heb en op het tvscherm mijn uitgebreide desktop zie staan, blijft de muziek lekker spelen. Omdat ik niet wil dat mijn lcd tv zo lang aan blijft staan op het desktopbeeld heb ik hem liever uit. Iemand enig idee of ik deze functie kan uitschakelen?

Mvg,

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

dapluiz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:07:
Zonder ernaar te luisteren, zou je dan al om bepaalde redenen een keuze kunnen maken tussen Jamo, Canton, Focal of eventuele andere merkren ? Gewoon puur op merk-reputatie o.i.d ?
Daar zit ik simpel in: de bekende en tevens ook dure merken zijn meestal niet de beste keuze!
Hier komt factor "subjectiviteit" om de hoek kijken: hoe vindt JIJ de specifieke combo van versterker en speakers (incl bedrading, huisakoustiek,type muziek,...) klinken?

Ga maar eens naar een (speciaal)zaak waar je tussen meerdere speakers kunt schakelen: afhankelijk van je smaak komt er een merk/model naar voren. Ook ik heb te maken gehad met de "desillusie" dat significant duurdere speakers voor mijn muziek en versterker zwaar door de mand vielen. Dus niet alleen maar blind staren op de grote merken van weleer want ze hebben allemaal te maken met: instap-/reference modellen, terugdringen ontwerp/productiekosten, ... En ook niet blind staren op de "eindconclusies" van (gesponsorde) HiFi bladen (ook al zit er in de Duitse meer diepgang dan de Engelse). Het kan je wel een aanzett geven voor een long list.

Eindconclusie: Luisteren!!! bij voorkeur met de (kandidaat)versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el-jorge schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:04:
[...]

Ik snap niet dat je niet gelijk een centre koopt, ik weet dat er meer mensen zijn die 4.0 spelen, maar het heeft zeker niet mijn voorkeur. Voor films is de centre IMO een erg belangrijke speaker, daar komt alle spraak doorheen. Die zou je dan over je 2 fronts gaan verdelen wat naar mijn mening afbreuk doet aan het surround. Ik heb zelf een Denon en Radius HD combinatie en kan je die van harte aanbevelen voor films en games (ben zelf ook een film liefhebber). Voor muziek kan het altijd beter, maar de set voldoet zeker, en hij speelt muziek ook zeker lekker af.
Ik zie dat je ook nog niet aan een sub heb gedacht, met volwassen front speakers kan je daar idd mee wachten. Als je voor de radius HD kiest zou ik wel een sub overwegen. Een sub is een absolute meerwaarde bij films.
Tnx voor je reactie. Ik heb inderdaad de Sub nog even buiten beschouwing gelaten, daar ik met de RX6 floorspeakers toch enigzins verwacht ook de lage tonen te voelen. Echter is dit zeker nog een optie voor later.
Center speaker moet ik idd gaan overwegen, aangezien ik wel wil genieten van surround sound! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
iPatrick schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:23:
[...]

Eindconclusie: Luisteren!!! bij voorkeur met de (kandidaat)versterker
Bedankt voor je duidelijke redenering :)
Ga toch eens op zoek dan naar een hifi zaak hier in de omgeving (delft) waar ik dan kan luisteren :) (iemand tips ? ;) )

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339171

In Den Haag zijn Praalder, HOBO en Olie en Olie degelijke audiozaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Weet iemand dan ook toevallig goede audiozaken die Denon hebben te luisteren in de omgeving van Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
HenkS schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:02:
[...]

Weet iemand dan ook toevallig goede audiozaken die Denon hebben te luisteren in de omgeving van Eindhoven
www.audiohome.nl ff proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dapluiz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:07:
Even vraagje die hier wel kan omdat ik er bijna uit ben om een 1610 of 1910 te kopen. Zonder ernaar te luisteren, zou je dan al om bepaalde redenen een keuze kunnen maken tussen Jamo, Canton, Focal of eventuele andere merkren ? Gewoon puur op merk-reputatie o.i.d ?
Vind namelijk de Jamo S606 HCS6 wel interessant, maar ik moet er nog naar luisteren, maar wat mij o.a. aanspreekt zijn de zuilen die erbij zitten. Maar ik weet niet of zuilen van een eventueel minder merk het wellicht slechter doen dan kleinere (melkpakjes lees ik hier wel eens?) van een beter merk.
Ik wil me niet teveel blindstaren op de grootte (Size matters ? ;)) al vind ik het wel mooier staan.
En ik weet dat het het beste is om ernaar te luisteren om een keuze te maken, maar wellicht kan ik dan al een voorselectie maken ;)
Hmmm wat mij niet aanstaat bij die Jamo set is dat het een set is van zo'n 800 euro met van zulke poeiers van zuilen. Dat kan niet anders of de kwaliteit van vooral die zuilen is om te huilen. sowieso kunnen de 'betere' merken een veel sterker geluid halen uit kleinere boxen en zijn grote zuilen vaak alleen maar goed om het macho gevoel uit te stralen, met een zonodig goed geluid heeft het dan niet van doen. Voor mooie grote zuilen ligt het m echt in het gebruik van hele goede materialen en de juiste klankkast design. Vergelijk dat maar eens met die Focals die oa Fear al een jaar lang likkebaardend aanstaart ;) Dat is andere kost.
Kortom ik zou voor een merk gaan dat op zn minst goede kastjes maakt. En dat ze dan kleiner zijn, haha dat wordt wel gecompenseerd door het goede geluid. Tip: focals, canton, mordaunt short en de likes

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19
semicon schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:23:
Heeft iemand hier ook ervaring met een Denon stereo versterkers? Zoals bijv. PMA-2010AE in combinatie met speakers in de klasse van bijv. B&W 804 ?

Mijn vraag is vooral: raden jullie bijv. zo'n 2010 aan of is een 2000 al goed genoeg? Of heb ik het helemaal mis en moet ik nog veel zwaarder gaan :P (al verwacht ik dat dan weer niet).
De 2000 is gewoon de voorganger van de 2010 en zal dus hooguit in de details verschillen. Voldoet de 2010, dan voldoet de 2000, voldoet hij niet dan voldoet de 2000 ook niet aangezien ze in dezelfde klasse zitten en dezelfde grondopbouw hebben. Persoonlijk zou ik bij zulke klasse speakers naar versterkers vanaf de PMA-1500AE kijken. De 2000 serie is meer dan goed genoeg (is echt een dijk van een versterker).
Nu is dit persoonlijk. Als je geen disco houdt en niet het allerlaatste stukje controle nodig hebt zal een PMA-710AE waarschijnlijk ook al voldoen en indien je wel disco's houdt en een echte mierenneuker bent zul je niet met minder genoegen nemen dan met een Mark Levinson/McIntosh/Krell voor- eindversterker combinatie.
Maar als je naar de prijs en klasse van de speakers kijkt en wat daar gemiddeld bij hoort dan zou ik voor de PMA-1500AE/2000AE/2010AE gaan.

Opbouw PMA-2000AE:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_eb_PMA2000AE_inside1.jpg

Opbouw PMA-2010AE:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_eb_PMA2010AE_inside2.jpg

Opbouw PMA-1500AE:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_eb_PMA1500AE_inside1.jpg

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Even mini kickje van een vraag van mij tijd terug:

ik ga in eerste instantie de denon 1610 of 1910 voor een 2.1 setup gebruiken (wordt pas over 1+ jaar een 5.1 set ivm leggen nieuwe vloer) (of het wordt nooit een 5.1 set)

ik (en mijn vriendin) hoeven geen grote boxen en veel volume, gewoon kwaliteit (op ons niveau wat toch smaak blijft) maar is dit een setup die een goede combi is? :

Denon 1610/1910
B & W M1 speakers (http://www.kieskeurig.nl/speaker/b_en_w/m-1/258925/)
BK Gemini II (http://www.ra-subwoofers.nl/index_bestanden/Page665.htm)

Dan kom ik ook uit met mijn budget < 1000,-

Als iemand betere setup weet voor deze wensen/adviezen hoor ik het graag

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Even een kleine update

De planning was eigenlijk om gisteren even langs de verschillende audiozaken te rijden maar helaas gooide de sneeuw roet in het eten. Ik had geen trek om wéér in de file te staan.

Dus toch maar eens verder gekeken naar andere opties. De AVR 2309 is nu ook een kanshebber geworden, mede dankzij het feit dat deze relatief goedkoop wordt aangeboden in de diverse zaken [ongeveer hetzelfde prijsniveau als de 1910]. Omdat de 2309 toch wat hoger ligt dan de 1910, creeer ik toch een buffer om wat 'lastiger' aan te sturen speakers aan te schaffen [wellicht in de toekomst].

Verder ben ik [op papier] wel gecharmeerd van de KEF IQ luidspreker series [met name de IQ50]. Persoonlijk vind ik ze er strakker uitzien dan de Focal 716W die mijn inziens erg 'groot en aanwezig' zijn. De KEF IQ50 vind ik wat meer discreter
De Klipsch RF-xx zou kunnen, deze zou iets meer laag weergave hebben vergeleken met de Focal speakers die meer in het midden/hoog zitten [dacht ik..]. Bovengenoemde luidsprekers zitten ruim in budget.

Hopelijk kan ik binnenkort wat tijd vrijmaken om het e.e.a. te beluisteren, zo wil het niet echt vlotten :[

Strava

HenkS schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:24:
Even mini kickje van een vraag van mij tijd terug:

ik ga in eerste instantie de denon 1610 of 1910 voor een 2.1 setup gebruiken (wordt pas over 1+ jaar een 5.1 set ivm leggen nieuwe vloer) (of het wordt nooit een 5.1 set)

ik (en mijn vriendin) hoeven geen grote boxen en veel volume, gewoon kwaliteit (op ons niveau wat toch smaak blijft) maar is dit een setup die een goede combi is? :

Denon 1610/1910
B & W M1 speakers (http://www.kieskeurig.nl/speaker/b_en_w/m-1/258925/)
BK Gemini II (http://www.ra-subwoofers.nl/index_bestanden/Page665.htm)

Dan kom ik ook uit met mijn budget < 1000,-

Als iemand betere setup weet voor deze wensen/adviezen hoor ik het graag
Ik zou als goedkopere maar net zo goede optie daar aan toe voegen de mordaunt short alumni serie, mooi, niet duur en je kunt de kleine fronts + center en sub los kopen. Later kun je daar nog surrounds aan toe voegen. Ik kan je absoluut aanraden er 3.1 van maken, daar heb je geen spijt van. Een center speaker 'draagt' echt het geluid als je film of tv kijkt en met muziek kun je daarmee een heel mooi vol geluid ook produceren. Een plaatje hiervan (ik heb zelf trouwens de mordaunt short avant serie, een liefhebber dus :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.mordauntshort.com/assets/page_pictures/20080303_142817_alumni-group.jpg

Mocht je voor het beste willen gaan en 10000 euro kwijt willen dan is de mordaunt short premiere serie echt de bom, zie ook whathifi: http://www.whathifi.com/R...unt-Short-Performance-51/

Maar zoals gezegd, ik ben een M-S fan... en hou van de Londense kwaliteit. Ik vind dat ik dat maar als een goed alternatief moet verkopen hier tussen al dat Focal, Canton, Kef en B&W geweld (die ook mooi klinken trouwens) ;) , voel ik me wat minder lullig dat ik zo ongeveer als enige hier een Denon aan een M-S set heb hangen :P

success

Anoniem: 342983

Nu een tijdje in bezit van de 1910,in het begin zitten tobben met de instellingen kreeg het maar niet mooi.
Nieuwe speakers gekocht B&W 684,B&W center htm 62,als surround speaker heb ik me oude vloerstaanders staan en een subwoofer van koda.
Geluid is stukken beter.
Heb nog wel een vraag???
Crossoverfreq staat op 80 maar dan heb je nog lpf voor lfe hoe kan je die dan het beste instellen hij staat bij mij op 120,ik begrijp niet zo goed waar dit voor is dus het zal fijn zijn als iemand mij dat kan uitleggen.

Het is wel zeer de moeite waard om dit topic te volgen want er staan toch wel heel veel dingen op waar je wat van kan leren.

• vndk
deadsy33 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:21:
Even een kleine update

De planning was eigenlijk om gisteren even langs de verschillende audiozaken te rijden maar helaas gooide de sneeuw roet in het eten. Ik had geen trek om wéér in de file te staan.

Dus toch maar eens verder gekeken naar andere opties. De AVR 2309 is nu ook een kanshebber geworden, mede dankzij het feit dat deze relatief goedkoop wordt aangeboden in de diverse zaken [ongeveer hetzelfde prijsniveau als de 1910]. Omdat de 2309 toch wat hoger ligt dan de 1910, creeer ik toch een buffer om wat 'lastiger' aan te sturen speakers aan te schaffen [wellicht in de toekomst].

Verder ben ik [op papier] wel gecharmeerd van de KEF IQ luidspreker series [met name de IQ50]. Persoonlijk vind ik ze er strakker uitzien dan de Focal 716W die mijn inziens erg 'groot en aanwezig' zijn. De KEF IQ50 vind ik wat meer discreter
De Klipsch RF-xx zou kunnen, deze zou iets meer laag weergave hebben vergeleken met de Focal speakers die meer in het midden/hoog zitten [dacht ik..]. Bovengenoemde luidsprekers zitten ruim in budget.

Hopelijk kan ik binnenkort wat tijd vrijmaken om het e.e.a. te beluisteren, zo wil het niet echt vlotten :[
Onlangs heb ik ook een nwe set speakers gekocht, na 2 luistersessies.
De KEF's waren op papier (prijs) in 1e instantie mijn favoriet, echter is mijn mening dat merken zoals Klipsch, Focal, B&W en Monitor Audio een stapje hoger staan.
Qua geluid vond ik de KEF's echt minder t.o.v. de bovenstaande merken.
Zoals ik kon beoordelen, klinken de Klipsch-en erg helder / schel, met weinig laag. Zeker in een koele / harde ruimte. B&W vond ik te dof / wollig.
De Focal's en de MA's vind ik het meest plezierig klinken, ruim voldoende laag / mid, goed hoog.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor MA's.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 315874 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:48:
[...]

Ik zou als goedkopere maar net zo goede optie daar aan toe voegen de mordaunt short alumni serie, mooi, niet duur en je kunt de kleine fronts + center en sub los kopen. Later kun je daar nog surrounds aan toe voegen. Ik kan je absoluut aanraden er 3.1 van maken, daar heb je geen spijt van. Een center speaker 'draagt' echt het geluid als je film of tv kijkt en met muziek kun je daarmee een heel mooi vol geluid ook produceren. Een plaatje hiervan (ik heb zelf trouwens de mordaunt short avant serie, een liefhebber dus :) )
[afbeelding]

Mocht je voor het beste willen gaan en 10000 euro kwijt willen dan is de mordaunt short premiere serie echt de bom, zie ook whathifi: http://www.whathifi.com/R...unt-Short-Performance-51/

Maar zoals gezegd, ik ben een M-S fan... en hou van de Londense kwaliteit. Ik vind dat ik dat maar als een goed alternatief moet verkopen hier tussen al dat Focal, Canton, Kef en B&W geweld (die ook mooi klinken trouwens) ;) , voel ik me wat minder lullig dat ik zo ongeveer als enige hier een Denon aan een M-S set heb hangen :P

success
tnx voor je comment
Als ik de reviews lees en die langs de b & w m1 leg, vind ik de B & W m1 toch veel beter uit de reviews komen (afmetingen van boxen zijn zowat gelijk en ze worden ook in dezelfde categorie geplaatst). Dan heb ik toch een veel beter gevoel bij de B & W m1, waar ik dan een aparte sub bij koop.

Ik zou dan inderdaad (misschien sowieso goed?) nog een aparte center speaker bij kunnen kopen.

Ik vraag me af, als ik dan 3.1 doe, werkt dat goed met de Denon? verwacht hij dan niet automatisch ook achterspeakers. is het niet dat je of 2.1 hebt of 5.1, 7.1 etc? gaat een dergelijk systeem ook goed om met 3.1?

Anoniem: 77001

Ben nog steeds ZEER content met de 2310. Speel veel flac's vanuit een HDX-1000 met hdmi naar de Denon en die laat het in 2.1 met de fantastische Q-AV zooooo fijn klinken. Her en der wat scherpe sSss-jes, midden zou iets beter kunnen maar verder klinkt het zo prettig luisterbaar. Los van het goede 5.1 geluid bij films verbaast de muzikaliteit van de 2310 me elke keer weer. Elke euro dubbel en dwars waard _/-\o_

• FeaR
Anoniem: 315874 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:48:
[...]
Denk dat een Denon AVR-1910 daar toch zeker wel problemen mee krijgt om zo'n set aan te sturen :P

Enne... Fikkie: deeltje drie maar weer? :Y)

Anoniem: 275003

HenkS schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:13:
[...]

tnx voor je comment
Als ik de reviews lees en die langs de b & w m1 leg, vind ik de B & W m1 toch veel beter uit de reviews komen (afmetingen van boxen zijn zowat gelijk en ze worden ook in dezelfde categorie geplaatst). Dan heb ik toch een veel beter gevoel bij de B & W m1, waar ik dan een aparte sub bij koop.

Ik zou dan inderdaad (misschien sowieso goed?) nog een aparte center speaker bij kunnen kopen.

Ik vraag me af, als ik dan 3.1 doe, werkt dat goed met de Denon? verwacht hij dan niet automatisch ook achterspeakers. is het niet dat je of 2.1 hebt of 5.1, 7.1 etc? gaat een dergelijk systeem ook goed om met 3.1?
Ik heb de B&W M1's en de Mordaunt Shorts Alumni 2, allebij op een aparte denon avr. Maar de B&W vind ik iets beter klinken. Vooral het midden en laag (voor zover je daar van kunt spreken) is bij de M1 een stuk beter. De alumni 2 gaat gewoon minder laag. In het hoog vind ik de alumni iets analytischer klinken. Verder is bouwkwaliteit van beide speakertjes gewoon goed. De M1 is voor het gevoel een stuk degelijker omdat hij zwaarder is maar dat zegt niets over de kwaliteit zelf. Komt mede door de voet bij de M1. Bovendien kost de M1 2x zoveel als een alumni 2.

3.1 werkt prima op een denon. Stelt zich automatisch in.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:29
FeaR1986 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:15:

Denk dat een Denon AVR-1910 daar toch zeker wel problemen mee krijgt om zo'n set aan te sturen :P

Enne... Fikkie: deeltje drie maar weer? :Y)
Prima, ik ga der mee aan de slag, ff wat FAQ bijwerken wat jij altijd in dit topic post :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 275003 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:58:
[...]

Ik heb de B&W M1's en de Mordaunt Shorts Alumni 2, allebij op een aparte denon avr. Maar de B&W vind ik iets beter klinken. Vooral het midden en laag (voor zover je daar van kunt spreken) is bij de M1 een stuk beter. De alumni 2 gaat gewoon minder laag. In het hoog vind ik de alumni iets analytischer klinken. Verder is bouwkwaliteit van beide speakertjes gewoon goed. De M1 is voor het gevoel een stuk degelijker omdat hij zwaarder is maar dat zegt niets over de kwaliteit zelf. Komt mede door de voet bij de M1. Bovendien kost de M1 2x zoveel als een alumni 2.

3.1 werkt prima op een denon. Stelt zich automatisch in.
mooi dat iemand deze beide heeft :) (erg toevallig :)) ik ga inderdaad voor de M1, al ga ik ze wel ophangen ipv op de voet.

subwoofer is ook al uitgezocht en als ik weer wat geld heb, ga ik voor een center speaker erbij

tnx

• FeaR
FikkieHo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:36:
[...]Prima, ik ga der mee aan de slag, ff wat FAQ bijwerken wat jij altijd in dit topic post :)
Zoals? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
De kogel is door de kerk. Ik ga voor de 1910.
Nou zat ik gisteren te kijken naar een paar KEF Q7 speakers en ik zag op de achterkant staan "Made in China" . Ik vind dat nou niet echt een kwaliteits predikaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

friander schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:00:
Nou zat ik gisteren te kijken naar een paar KEF Q7 speakers en ik zag op de achterkant staan "Made in China" . Ik vind dat nou niet echt een kwaliteits predikaat......
Ik geloof dat alles uit china komt tegenwoordig ;) Denon zou ook uit Japan moeten komen maar daar hoor ik ook verschillende verhalen over.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26

reiker

dan jij!

deadsy33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Denon zou ook uit Japan moeten komen maar daar hoor ik ook verschillende verhalen over.
Zelfs dat is tegenwoordig niet meer helemaal waar :) Naar het schijnt komen alleen de modellen 3310 en hoger nog uit Japan. Tja.... :)

edit:
Thx Glenn77, ik had al het idee dat ik fout zat ;)
Maar je hebt gelijk vind ik, China of Japan lijkt me niet de belangrijkste reden voor een keuze...

[ Voor 18% gewijzigd door reiker op 12-02-2010 13:13 . Reden: nieuwe info, dank aan Glenn77 :) ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
reiker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:42:
[...]

Zelfs dat is tegenwoordig niet meer helemaal waar :) Naar het schijnt komen alleen de modellen 3310 en hoger nog uit Japan. Tja.... :)
Zelfs de 3310 komt uit China.

De modellen daarboven komen uit Japan idd.

Maar ik denk niet dat dit van invloed is op de kwaliteit.
Meestal is de kwaliteit het struikelblok bij de imitatie producten.

Ik zou me er niet druk om maken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kijk eens op de achterkant van een Rotel voor- of eindbak. Ook "made in China", dus het zegt helemaal niets. Vroeger kwamen alleen de instapmodellen uit China. Dus vanaf de AVR-2309 werd alles in Japan gemaakt. Maar nu is dat dus anders. Zelfs de AVR-2310 valt nu onder de instappers, dus dat is ook weer wat verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik met de Denon 1910 genoeg power hebben om de Monitor Audio RX6 AV12 set hier aan te sluiten?
Of heb ik hier toch minimaal de 2310 voor nodig?
Afbeeldingslocatie: http://www.salisburyhifi.co.uk/images/monitor%20audio/2009/rx6%20av12%20large.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 344669 op 12-02-2010 16:34 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Komt Toyota niet uit Japan? En zie nu eens wat die een gedoe hebben. Eerlijk gezegd "made in China" zou ik me niet zo druk over maken. Als je alle apparatuur in huis eens goed bekijkt en waar ze geproduceerd zijn dan blijk je waarschijnlijk meer in "Chinese producten" te hebben dan je dacht. Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee. En nog een hele zooi huishoudelijke apparatuur en telefoons etc. Mijn I-phone bijv. is ook in China gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:50:
[...]
Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee.
Denon AVR-2309 en hoger (dus ook de AVR-2809) komen uit Japan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Komt Toyota niet uit Japan? En zie nu eens wat die een gedoe hebben. Eerlijk gezegd "made in China" zou ik me niet zo druk over maken. Als je alle apparatuur in huis eens goed bekijkt en waar ze geproduceerd zijn dan blijk je waarschijnlijk meer in "Chinese producten" te hebben dan je dacht. Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee. En nog een hele zooi huishoudelijke apparatuur en telefoons etc. Mijn I-phone bijv. is ook in China gemaakt.
Beetje rare vergelijking om toyota erbij te halen. Dat is toch echt wel een stukje complexer dan een Denontje.

Alles komt tegenwoordig uit china, omdat het daar gewoon een stukje goedkoper is om te produceren. De kwaliteit wordt er vaak niet minder op. Alleen de replica producten zijn vaak wel een stuk slechter

offtopic:
Er zijn duizenden terugroepacties voor alle merken auto's maar omdat de media even toyota eruit pakt is het gelijk slecht.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
Kef is een aantal jaren geleden verkocht aan een chinees bedrijf. Dus Kef is nu een chinees bedrijf en niet meer engels. Volgens sommige "kenners" is toen de kwaliteit van Kef naar beneden gegaan. Alles wordt nu in China gemaakt. Gewoon gaan luisteren en dan zelf over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
Valt er iets zinnigs te zeggen over bepaalde merken speakers die "passen" bij een Denon versterker? M.a.w. zijn er merken die beter passen bij Denon en merken die juist niet zo goed bij Denon passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil ik de eindelijk de Denon 1910 bestellen bij schluderbacher duurt het 4 weken minimaal .
Weet iemand waar ze wel op voorraad zijn .

Wil hem niet in Nederland halen want hier is het prijsverschil te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Je hebt gelijk. Maar de 2310 en 3310 komen nu uit China en de 4310 uit Japan, als ik ze op de Duitse Denon site vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
friander schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:02:
Valt er iets zinnigs te zeggen over bepaalde merken speakers die "passen" bij een Denon versterker? M.a.w. zijn er merken die beter passen bij Denon en merken die juist niet zo goed bij Denon passen?
Nee...
Muziek en klank is persoonlijk en daarom is er niets te zeggen over wat goed of niet goed past in combinatie met een Denon. Er zijn wel merken die je vaker ziet in combinatie. Dat zijn vooral merken als KEF, Focal, Klipsch en dergelijk. Dus de merken met de wat "killere" hoge tonen. Warme speakers als B&W zie je minder, maar nog steeds zijn er genoeg mensen die de combinatie Denon met B&W hebben.

Is dus niets zinnigs over te zeggen.
automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:44:
[...]
Je hebt gelijk. Maar de 2310 en 3310 komen nu uit China en de 4310 uit Japan, als ik ze op de Duitse Denon site vergelijk.
Doelde er alleen op dat je fout zat met dat de AVR-2809 uit China kwam. Zoals gezegd kwamen tot en met de vorige modellen alleen de instappers uit China en de rest uit Japan. Tegenwoordig komen zelfs de middenklassers uit China en alleen de topmoddelen uit Japan. Dat was het hele punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap nooit zo goed waarom made in China zo slecht zou moeten zijn. In China is er een enorme concurrentie. Als je geen kwaliteit levert als fabrikant wordt er een ander gezocht. Ook voor leveranciers met een bodemprijs. Chinezen fabrikanten hebben een bepaalde trots. Er zullen best wat slechte tussen zitten maar over het algemeen geloof ik wel dat Chinezen prima kwaliteit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcu4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:04:
Wil ik de eindelijk de Denon 1910 bestellen bij schluderbacher duurt het 4 weken minimaal .
Weet iemand waar ze wel op voorraad zijn .

Wil hem niet in Nederland halen want hier is het prijsverschil te groot.
Dat prijsverschil vind ik wel meevallen hoor.
Heb de mijne in bestelling staan bij Steenweg.
Helaas is deze reciever ook daar niet op voorraad. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door fcu4 op 13-02-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

M3rcury schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Beetje rare vergelijking om toyota erbij te halen. Dat is toch echt wel een stukje complexer dan een Denontje.

Alles komt tegenwoordig uit china, omdat het daar gewoon een stukje goedkoper is om te produceren. De kwaliteit wordt er vaak niet minder op. Alleen de replica producten zijn vaak wel een stuk slechter

offtopic:
Er zijn duizenden terugroepacties voor alle merken auto's maar omdat de media even toyota eruit pakt is het gelijk slecht.
Toyota's (Avensis bijvoorbeeld) wordt allang niet meer in Japan gemaakt. Was het maar waar. De Japanse Camry's zijn nog steeds legendarisch, de rest komt bijvoorbeeld uit de UK. Daar gebruikt men wel het proces en de expertise van Toyota Japan, maar ze halen de kwaliteit -net- niet. Toch is het een goede auto.

Er bestaat overigens een groot verschil in kwaliteit tussen producten van een Chinees bedrijf made in China en die van een buitenlands bedrijf made in China.

Helaas zal er door het bizarre aantal dollars in chinese kas steeds meer van dat eerste soort zijn... Ook in hifi.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 77001 op 13-02-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Tijdje geleden me er in verdiept. Ben de website even kwijt, maar voor wat ik ervan meekreeg rolden ook de oudere modellen als de 2309, 2809 etc in china van de band, in de tijd dat alle productie aan het verhuizen was. Alles is nu zo ongeveer verhuist en vandaar dat er nu volmondig op alle modellen made in china staat. De oudere modellen als de 23/2806-09 etc. gingen aan het eind van het productieproces nog terug naar Japan, zodat daar het productieproces in china kon worden getest en kregen ze er nog een plakkertje op van made in Japan. Maar ach, het maakt allemaal niet uit, behalve dat er door het goedkopere productie in China er per exemplaar meer winst op zit en we in Duitsland ze zo goedkoop kunnen bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Laatst online: 03-03 23:30
Hoi!

Mijn 4310 wil een update uitvoeren bij het opstarten, ik kan echter nergens vinden wat die update nu precies is, en wat de meerwaarde ervan is, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit er aan te denken mijn Marantz SR5001 te vervangen door een Marantz SR6004 of een Denon 2310, wie heeft wel is beide naast elkaar gezet?
Speakers die ik gebruik zijn Front: 2x B&W CM1, 1x B&W Centre, 2x B&W 686 (surrounds).
Ik vind het geluid heel prettig van mijn Marantz SR5001 maar wil een stapje hoger en ik wil True HD en DTS HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.