HDMI 1.4 biedt naast netwerk mogelijkheden, ook ondersteuning voor Bluray 3D. Als ik een nieuwe TV nodig heb (de oude gaat kapot) is het wel fijn, als ik mijn versterker hiervoor niet hoef te vervangen. Omdat deze geen HDMI 1.4 kan doorgeven. Overigens, mag je meteen ook je HDMI kabels al gaan aanpassen. Want die moeten dan ook 1.4 proof zijn.FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:59:
En wat wil je met HDMI 1.4 doen als je tv nog "maar" HDMI 1.3 heeft? Inderdaad, dan kan je er nog niets mee. Plus dat de meerwaarde van HDMI 1.4 ook zo minimaal als maar zijn kan is: HDMI 1.3 zit nog niet eens op de max van het kunnen. Denon komt rond november met nieuwe modellen, dus wellicht dat er dan HDMI 1.4 op zit en een front HDMI-ingang. Nu zou je voor een AVR-4310 of hoger moeten gaan wil je front HDMI hebben op een Denon AVR.
Nou ja, die 3D gedoe, ik geef toe, het is misschien wat overroepen. Netwerk via HDMI vind ik dan wel weer interessant. Dan kun je bv gaan surfen via je TV.
Sinds HDMI 1.0 is er nog niet zoveel "essentieel" veranderd. Je blijft digitaal beeld krijgen. Zij het dan zonder Deep Color, en Dolby True HD / DTS HD ondersteuning. Die zaken zijn allemaal later (met HDMI 2.0, 3.0, etc bij gekomen)
Je hebt natuurlijk een punt, dat je niet kunt blijven wachten. Want alles blijft maar veranderen. De aankoop van mijn versterker is wel niet zo dringend (ik kan gerust nog een jaar wachten). In die optiek, kan ik beter voor het allerlaatste model gaan (met de laatste HDMI standaard). Al geraakt hij een paar maand later, wel weer terug verouderd. Maar ja, daar moeten we mee leren leven hé
Bedankt voor de info. Ik zal het eens doorlezen. Mijn ouders hebben een Onkyo en daar komt toch heel mooi geluid uit (moet ik zeggen). Echt slecht is dat dus zeker niet. Maar een degelijk A merk kun je die versterkers inderdaad niet noemen. Daar is Denon meer leider in (en anderen).FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:59:
Als ik jouw was zou ik Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 eens doorlezen. En dan met name de technische kant van het verhaal. Onkyo heeft inderdaad veel features voor weinig geld, maar qua kwaliteit zijn ze tot en met de 800 serie gewoon letterlijk ondermaats. Wat te denken van 30 Watt vermogen in meerkanaals gebruik bij 8 Ohm. Gewoon omdat de voeding te zwak is. Het opgegeven vermogen is wel netjes, maar dat is gemeten bij 6 Ohm onder één kanaal. Dus iets wat je in de praktijk nooit zal doen. Want een 1.0 set-up is niet echt je van het. Idem met dat hele THX-gedoe: dat is ook alleen pure marketing. De Z-5500 van Logitech heeft ook een THX-logo. Maakt dat de Z-5500 dan beter dan een AVR-1910 of een Marantz zonder THX-logo?
Warm of Kil (ik weet het nog niet). Zal nog een paar keer moeten gaan luisteren. Die Marantz heeft wel leuke features (zoals IR afstandbediening, die je via de pc kan programmeren, of zelf lerend is). Op die manier kun je alles op één afstandbediening onder brengen. Net zoals netwerk aansluiting of USB aansluiting. Of eventueel blootooth ontvanger.FeaR1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:59:
Persoonlijk zou ik voor een Denon gaan, maar goed die heb ik zelf dus ook. Reden is dat ik de Marantz inderdaad te warm vind en dat je dan snel een wollig geluid krijgt. Maar net wat ik zeg: er zijn genoeg mensen met een Marantz versterker (warm) met B&W speakers (ook warm) die die combinatie helemaal geweldig vinden. KEF is daarentegen weer haast kil op het hoog dus dan zou een Marantz dat mooi af kunnen vlakken dat het niet te kil over komt. Punt is alleen dat het ook verschilt wat iemand onder "warm" (of andere term) verstaat. Zo vind ik KEF dus haast kil klinken op het hoog, maar anderen noemen het weer "een zeer helder hoog.
Vooral die netwerk aansluiting interesseert me wel. Naast volledige ondersteuning voor alle codecs natuurlijk (Dolby Digital, DTS, Dolby Digital HD, Dts HD, etc). Die HDMI front is wel echt handig (om er bv een portable WD TV player op aan te sluiten). Hoef ik niet achteraan met die kabels te zitten prutsen. Al kan ik altijd wel een kabeltje klaar leggen natuurlijk (via achter). Voor alles is er wel een mogelijkheid.
Ik ben er zelf dan ook nog niet helemaal uit. Wel wat de speakers betreft (Kef KT 3005 SE). Die kan ik aan 1200 euro krijgen (mooie prijs). Voor de versterker wens ik maximum ook zo iets uit te geven. De Kef Speakers kunnen tot 100 Wat aan (satteliet speakers + center). Dus de versterker moet dit zeker ook hebben. Een klein beetje meer (bv 110 wat of hoger) is daarbij zo slecht nog niet. Al moet je wel altijd opletten met die volume knop dan..