• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42
FeaR1986 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:15:

Denk dat een Denon AVR-1910 daar toch zeker wel problemen mee krijgt om zo'n set aan te sturen :P

Enne... Fikkie: deeltje drie maar weer? :Y)
Prima, ik ga der mee aan de slag, ff wat FAQ bijwerken wat jij altijd in dit topic post :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:00

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 275003 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:58:
[...]

Ik heb de B&W M1's en de Mordaunt Shorts Alumni 2, allebij op een aparte denon avr. Maar de B&W vind ik iets beter klinken. Vooral het midden en laag (voor zover je daar van kunt spreken) is bij de M1 een stuk beter. De alumni 2 gaat gewoon minder laag. In het hoog vind ik de alumni iets analytischer klinken. Verder is bouwkwaliteit van beide speakertjes gewoon goed. De M1 is voor het gevoel een stuk degelijker omdat hij zwaarder is maar dat zegt niets over de kwaliteit zelf. Komt mede door de voet bij de M1. Bovendien kost de M1 2x zoveel als een alumni 2.

3.1 werkt prima op een denon. Stelt zich automatisch in.
mooi dat iemand deze beide heeft :) (erg toevallig :)) ik ga inderdaad voor de M1, al ga ik ze wel ophangen ipv op de voet.

subwoofer is ook al uitgezocht en als ik weer wat geld heb, ga ik voor een center speaker erbij

tnx

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42
FikkieHo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:36:
[...]Prima, ik ga der mee aan de slag, ff wat FAQ bijwerken wat jij altijd in dit topic post :)
Zoals? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
De kogel is door de kerk. Ik ga voor de 1910.
Nou zat ik gisteren te kijken naar een paar KEF Q7 speakers en ik zag op de achterkant staan "Made in China" . Ik vind dat nou niet echt een kwaliteits predikaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44

vhal

ಠ_ಠ

friander schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:00:
Nou zat ik gisteren te kijken naar een paar KEF Q7 speakers en ik zag op de achterkant staan "Made in China" . Ik vind dat nou niet echt een kwaliteits predikaat......
Ik geloof dat alles uit china komt tegenwoordig ;) Denon zou ook uit Japan moeten komen maar daar hoor ik ook verschillende verhalen over.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

reiker

dan jij!

deadsy33 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Denon zou ook uit Japan moeten komen maar daar hoor ik ook verschillende verhalen over.
Zelfs dat is tegenwoordig niet meer helemaal waar :) Naar het schijnt komen alleen de modellen 3310 en hoger nog uit Japan. Tja.... :)

edit:
Thx Glenn77, ik had al het idee dat ik fout zat ;)
Maar je hebt gelijk vind ik, China of Japan lijkt me niet de belangrijkste reden voor een keuze...

[ Voor 18% gewijzigd door reiker op 12-02-2010 13:13 . Reden: nieuwe info, dank aan Glenn77 :) ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
reiker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:42:
[...]

Zelfs dat is tegenwoordig niet meer helemaal waar :) Naar het schijnt komen alleen de modellen 3310 en hoger nog uit Japan. Tja.... :)
Zelfs de 3310 komt uit China.

De modellen daarboven komen uit Japan idd.

Maar ik denk niet dat dit van invloed is op de kwaliteit.
Meestal is de kwaliteit het struikelblok bij de imitatie producten.

Ik zou me er niet druk om maken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kijk eens op de achterkant van een Rotel voor- of eindbak. Ook "made in China", dus het zegt helemaal niets. Vroeger kwamen alleen de instapmodellen uit China. Dus vanaf de AVR-2309 werd alles in Japan gemaakt. Maar nu is dat dus anders. Zelfs de AVR-2310 valt nu onder de instappers, dus dat is ook weer wat verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344669

Zou ik met de Denon 1910 genoeg power hebben om de Monitor Audio RX6 AV12 set hier aan te sluiten?
Of heb ik hier toch minimaal de 2310 voor nodig?
Afbeeldingslocatie: http://www.salisburyhifi.co.uk/images/monitor%20audio/2009/rx6%20av12%20large.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 344669 op 12-02-2010 16:34 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Komt Toyota niet uit Japan? En zie nu eens wat die een gedoe hebben. Eerlijk gezegd "made in China" zou ik me niet zo druk over maken. Als je alle apparatuur in huis eens goed bekijkt en waar ze geproduceerd zijn dan blijk je waarschijnlijk meer in "Chinese producten" te hebben dan je dacht. Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee. En nog een hele zooi huishoudelijke apparatuur en telefoons etc. Mijn I-phone bijv. is ook in China gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:50:
[...]
Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee.
Denon AVR-2309 en hoger (dus ook de AVR-2809) komen uit Japan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Komt Toyota niet uit Japan? En zie nu eens wat die een gedoe hebben. Eerlijk gezegd "made in China" zou ik me niet zo druk over maken. Als je alle apparatuur in huis eens goed bekijkt en waar ze geproduceerd zijn dan blijk je waarschijnlijk meer in "Chinese producten" te hebben dan je dacht. Mijn Denon AVR 2809 en Kef XQ 30 zijn ook "made in China" en daar is niets mis mee. En nog een hele zooi huishoudelijke apparatuur en telefoons etc. Mijn I-phone bijv. is ook in China gemaakt.
Beetje rare vergelijking om toyota erbij te halen. Dat is toch echt wel een stukje complexer dan een Denontje.

Alles komt tegenwoordig uit china, omdat het daar gewoon een stukje goedkoper is om te produceren. De kwaliteit wordt er vaak niet minder op. Alleen de replica producten zijn vaak wel een stuk slechter

offtopic:
Er zijn duizenden terugroepacties voor alle merken auto's maar omdat de media even toyota eruit pakt is het gelijk slecht.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:27
Kef is een aantal jaren geleden verkocht aan een chinees bedrijf. Dus Kef is nu een chinees bedrijf en niet meer engels. Volgens sommige "kenners" is toen de kwaliteit van Kef naar beneden gegaan. Alles wordt nu in China gemaakt. Gewoon gaan luisteren en dan zelf over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Valt er iets zinnigs te zeggen over bepaalde merken speakers die "passen" bij een Denon versterker? M.a.w. zijn er merken die beter passen bij Denon en merken die juist niet zo goed bij Denon passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Wil ik de eindelijk de Denon 1910 bestellen bij schluderbacher duurt het 4 weken minimaal .
Weet iemand waar ze wel op voorraad zijn .

Wil hem niet in Nederland halen want hier is het prijsverschil te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Je hebt gelijk. Maar de 2310 en 3310 komen nu uit China en de 4310 uit Japan, als ik ze op de Duitse Denon site vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
friander schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:02:
Valt er iets zinnigs te zeggen over bepaalde merken speakers die "passen" bij een Denon versterker? M.a.w. zijn er merken die beter passen bij Denon en merken die juist niet zo goed bij Denon passen?
Nee...
Muziek en klank is persoonlijk en daarom is er niets te zeggen over wat goed of niet goed past in combinatie met een Denon. Er zijn wel merken die je vaker ziet in combinatie. Dat zijn vooral merken als KEF, Focal, Klipsch en dergelijk. Dus de merken met de wat "killere" hoge tonen. Warme speakers als B&W zie je minder, maar nog steeds zijn er genoeg mensen die de combinatie Denon met B&W hebben.

Is dus niets zinnigs over te zeggen.
automaiti schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:44:
[...]
Je hebt gelijk. Maar de 2310 en 3310 komen nu uit China en de 4310 uit Japan, als ik ze op de Duitse Denon site vergelijk.
Doelde er alleen op dat je fout zat met dat de AVR-2809 uit China kwam. Zoals gezegd kwamen tot en met de vorige modellen alleen de instappers uit China en de rest uit Japan. Tegenwoordig komen zelfs de middenklassers uit China en alleen de topmoddelen uit Japan. Dat was het hele punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap nooit zo goed waarom made in China zo slecht zou moeten zijn. In China is er een enorme concurrentie. Als je geen kwaliteit levert als fabrikant wordt er een ander gezocht. Ook voor leveranciers met een bodemprijs. Chinezen fabrikanten hebben een bepaalde trots. Er zullen best wat slechte tussen zitten maar over het algemeen geloof ik wel dat Chinezen prima kwaliteit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcu4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:04:
Wil ik de eindelijk de Denon 1910 bestellen bij schluderbacher duurt het 4 weken minimaal .
Weet iemand waar ze wel op voorraad zijn .

Wil hem niet in Nederland halen want hier is het prijsverschil te groot.
Dat prijsverschil vind ik wel meevallen hoor.
Heb de mijne in bestelling staan bij Steenweg.
Helaas is deze reciever ook daar niet op voorraad. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door fcu4 op 13-02-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77001

M3rcury schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Beetje rare vergelijking om toyota erbij te halen. Dat is toch echt wel een stukje complexer dan een Denontje.

Alles komt tegenwoordig uit china, omdat het daar gewoon een stukje goedkoper is om te produceren. De kwaliteit wordt er vaak niet minder op. Alleen de replica producten zijn vaak wel een stuk slechter

offtopic:
Er zijn duizenden terugroepacties voor alle merken auto's maar omdat de media even toyota eruit pakt is het gelijk slecht.
Toyota's (Avensis bijvoorbeeld) wordt allang niet meer in Japan gemaakt. Was het maar waar. De Japanse Camry's zijn nog steeds legendarisch, de rest komt bijvoorbeeld uit de UK. Daar gebruikt men wel het proces en de expertise van Toyota Japan, maar ze halen de kwaliteit -net- niet. Toch is het een goede auto.

Er bestaat overigens een groot verschil in kwaliteit tussen producten van een Chinees bedrijf made in China en die van een buitenlands bedrijf made in China.

Helaas zal er door het bizarre aantal dollars in chinese kas steeds meer van dat eerste soort zijn... Ook in hifi.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 77001 op 13-02-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

FeaR1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:51:
[...]

Tijdje geleden me er in verdiept. Ben de website even kwijt, maar voor wat ik ervan meekreeg rolden ook de oudere modellen als de 2309, 2809 etc in china van de band, in de tijd dat alle productie aan het verhuizen was. Alles is nu zo ongeveer verhuist en vandaar dat er nu volmondig op alle modellen made in china staat. De oudere modellen als de 23/2806-09 etc. gingen aan het eind van het productieproces nog terug naar Japan, zodat daar het productieproces in china kon worden getest en kregen ze er nog een plakkertje op van made in Japan. Maar ach, het maakt allemaal niet uit, behalve dat er door het goedkopere productie in China er per exemplaar meer winst op zit en we in Duitsland ze zo goedkoop kunnen bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:17
Hoi!

Mijn 4310 wil een update uitvoeren bij het opstarten, ik kan echter nergens vinden wat die update nu precies is, en wat de meerwaarde ervan is, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit er aan te denken mijn Marantz SR5001 te vervangen door een Marantz SR6004 of een Denon 2310, wie heeft wel is beide naast elkaar gezet?
Speakers die ik gebruik zijn Front: 2x B&W CM1, 1x B&W Centre, 2x B&W 686 (surrounds).
Ik vind het geluid heel prettig van mijn Marantz SR5001 maar wil een stapje hoger en ik wil True HD en DTS HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.