Ik ben sinds kort ook aan het orienteren voor een leuke surround set. Wellicht hebben jullie nog tips waaraan ik moet denken!
Mijn vriendin en ik zijn redelijke filmfanaten. Sinds we een half jaar terug een 42inch plasma hebben gekocht zijn we tevreden over het beeld (vooral de Blu-ray op mijn recent gekochte PS3!) maar is het nu tijd om wat aandacht aan het geluid te schenken!
Samen met de televisie hebben we toentertijd ook een stereosetje van Philips gekocht waar ik nu erg spijt van heb..

Dus dacht ik een maand geleden, zonde van het setje, maar nu mot er echt geluid in huis komen!
Dus wij naar de Mediamarkt om ons te orienteren, zonder dat ik van te voren me had verdiept in de mogelijkheden. Na wat home cinema setjes kwam de verkoper uiteindelijk terecht bij Bose, waar hij me bijna een DVD home entertainment-systeem van Bose a EUR 2.000,- had verkocht. Gelukkig ben ik me daarna eens goed gaan verdiepen in de materie en heb ik al flink wat avondjes diverse topics gevolgd over HiFi. Ik kwam er al snel achter dat ik voor hetzelfde geld betere kwaliteitsspullen kon kopen, waardoor ik toch ook al snel bij Denon terecht kwam.
Om niet meteen bakken met geld te investeren aan HiFi voor die ultieme surround sound bedacht ik me om me eerst eens te focussen op een degelijke surround-reciever, een tuner en een tweetal floorspeakers met een tweetal surroundspeakers. Cd's zal ik de eerste tijd via de PS3 kunnen afspelen
Uiteindelijk zou ik nog een centerspeaker en een cd speler willen aanschaffen.
De surround set zal voornamelijk worden gebruiken voor het kijken van (blu ray) films op de Panasonic plasma 42inch en voor gaming op de PS3. Daarnaast is het natuurlijk ook de bedoeling om te kunnen genieten van de muziek die we luisteren. Verder gebruik ik een mediaserver voor digitale tv via UPC
Ik zit te denken aan:
Denon AVR 1910 / Denon AVR 2309 / Denon AVR 2310
Denon TU 1500AE
icm
Monitor Radio RX6
Monitor Audio / Radius 45 HD
Ik heb inmiddels al een luistersessie achter de rug, en ik ben erg te spreken over de Monitor Audio speakers.
Mijn twijfel zit m voornamelijk in de receiver. Aangezien de RX6 al een redelijke investering is neig ik naar de 1910 receiver, aangezien deze toch qua prijs interessanter is en ik eigenlijk ook niet wet wat ik met al die extra aansluitingen moet. Ik heb al wat prijzen ontvangen van onze Duitse buren, dat scheelt inderdaad aanzienlijk! Mijn budget ligt rond de 2.000,-