Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:03:
Ik vind het alleen opvallend dat er niet veel mensen zijn die dit duo hebben, los van elkaar doen ze mee met de beste in hun prijs klasse, maar is dit dan geen goede combinatie ofzo?
Een Lamborghini is ook een goede auto, maar er zijn ook niet veel mensen die dat soort wagens rijden...

Op het gebied van audio zijn er zo veel te maken combinaties mogelijk dat je niet heel veel dezelfde combinaties zal zien. Natuurlijk zijn er combinaties die je meer ziet omdat het over het algemeen lekker klinkt, maar ook daar moet je niet blind op af gaan. Audio is persoonlijk en je kan het dus zo gek maken als je zelf wilt. Dus omdat iemand iets niet heeft of je het niet vaak ziet is geen reden om iets niet te nemen. Dingen als "beste in hun prijsklasse" bestaat dan ook niet echt in de audio. Want wat voor de ene persoon goed klinkt kan voor de ander wel niet goed klinken. Dus een product het "beste" noemen kan gewoon niet eigenlijk.

Vind een AVR-1910 alleen best wel veel voor een simpel setje als die Harman Kardon. Zou dan eerder naar een AVR-1610 kijken. Maar goed, het is jouw geld.

Mja, spuit 11 enzo :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb anders nog wel een 1508 tekoop die voor weinig weg mag! DM/mail me maar ofzo.

Ik ga namelijk over naar een 1910 of 2310 (moet nog de keuze maken!) Ik heb trouwens niet de Focal Chorus 816v gehaald, maar de 826v. Stonden voor een mooi bedrag op marktplaats :) En nog in nieuwstaat! Alleen de kleur is net niet wat ik zocht (mokka ipv ebbony) maargoed, daarvoor kond ik ze niet laten staan :D Nu was het plan eerst om de 1910 aan de 816v te hangen, maar nu de fronts toch ook een stapje groter zijn ga ik denkik toch voor de 2310. Prijsverschil is zo'n 220 euro.

Klankmatig is er geen verschil tussen de 1910 en de 2310 toch? Alleen wat meer vermogen en aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik snap wel wat je bedoelt, op film gebied moet het gewoon optimaal zijn,
ik zie dat de 1909 ook die HD-formaten had, maar die is al uit de schappen, voor zover ik kon vinden.
B&W speakers oid worden het nu niet, dat kan ik niet betalen..
ik begin rustig aan, maar wil wel zeker 5 jaar meekunnen.
Het blijft erg lastig een goede combi te zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:
ik zie dat de 1909 ook die HD-formaten had, maar die is al uit de schappen, voor zover ik kon vinden.
B&W speakers oid worden het nu niet, dat kan ik niet betalen..
ik begin rustig aan, maar wil wel zeker 5 jaar meekunnen.
Het blijft erg lastig een goede combi te zoeken..
Klopt absoluut wat je zegt over de goede combi :) Wat altijd aan te raden is, als je op zoek bent naar zo'n kaliber audio-set, is zelf te gaan luisteren. Wat voor-onderzoek kan natuurlijk nooit kwaad. Zoek wat luidsprekers uit die je aanstaan, lees er wat over, en zoek een dealer die alle/zoveel mogelijk items van je shortlist heeft staan om te laten horen. Als je ongeveer weet wat voor speakers (warm, helder, etc) je wilt, kun je er een geschikte versterker/receiver bij zoeken. Maar ja, dat is wel iets waarvoor je niet naar de MediaMarkt, Saturn, Scheer & Foppen of BCC hoeft te gaan... :)

Ik denk dat je ook tweedehands nog hele goeie deals kunt vinden. Op Marktplaats staan wel advertenties van receivers uit 2008, 2007 die HD-audio doen (tip: een receiver hoeft niet per sé HD-audio te kunnen decoderen, als de bron het zelf decodeert en in LPCM doorstuurt dan kun je zelfs met vrij oude receivers HD audio krijgen!). Of de poster boven je :) Andere (Nederlandse) audio-fora hebben ook wel "marktplaats" afdelingen. Hififorum.nl, hifi.nl, htforum.nl, dat soort plaatsen. Sterkte!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:
Ik ga namelijk over naar een 1910 of 2310 (moet nog de keuze maken!) Ik heb trouwens niet de Focal Chorus 816v gehaald, maar de 826v. Stonden voor een mooi bedrag op marktplaats :) En nog in nieuwstaat! Alleen de kleur is net niet wat ik zocht (mokka ipv ebbony) maargoed, daarvoor kond ik ze niet laten staan :D Nu was het plan eerst om de 1910 aan de 816v te hangen, maar nu de fronts toch ook een stapje groter zijn ga ik denkik toch voor de 2310. Prijsverschil is zo'n 220 euro.
Had die set ook zien staan inderdaad. Maar laten staan omdat het Mokka is en geen Ebbony. Die Mokka ziet er op foto's een stuk donkerder uit dan in het echt en dat is niet mijn smaak. Maar goed, zo te zien waren ze toch al weg geweest :P

Maar ga je in stereo draaien met die Chorus? Want dan kan je net zo goed een mooie stereoversterker aanschaffen in plaats van een surround exemplaar. En mocht je wel meerkanaals gaan draaien: dan heb je de verkeerde advertentie aangeklikt. Stond ook een complete 5.0 set ergens met een CC800V als center en natuurlijk ook rear speakers :P
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:
Waarom perse die nieuwe HD Audio-formaten? HD Audio heeft pas echt meerwaarde met een goede 7.1 set-up. En tegenwoordig is het nog steeds veelal een upmix van 5.1 naar 7.1 wat er op Blu-rays staat. Plus dat je het verschil met een dergelijke set toch bij langa na niet gaat horen.

Plus dat zinnen als "optimaal zijn" gewoon niet rijmen met het Harman Kardon setje wat je aan wilt schaffen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dank je! Ook voor het aanbod, zal er even naar kijken.
Ik Blijf dit forum in de gaten houden, ben er nog niet uit nee, ik heb mijn prioriteiten net andersom neergezet..
Wou een goede receiver/versterker met die decoders. Maar krijg al door dat ik het beter andersom had kunnen doen..
LPCM verhaal weetniet of dat voor mij geld, heb veel mkv bestanden..
was van plan over te stappen nadatik bij een vriend DTS gehoord had (logitec Z5500 geloof ik) op bluray,
gelijk een stap hoger gaan weer. Ben wel iemand die het eigenlijk gelijk goed wil doen vandaar,
dus niet iedere 2 jaar overstappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Waarschijnlijk omdat hij toch die lampjes wilt zien branden :+

Maar ontopic - Een logitech setje is toch vergeleken met een Denon een wereld van verschil.. Maar een beetje standaard receiver (oude modellen) ondersteunen DTS, dus interessant voor jouw dus een lager model dan de 1910 of 2de hands.. Want je ziet maar weinig mkvtjes met DTS-HD..

Ook moet je htcp/laptop hdmi hebben die DTS-HD kan bitstreamen.. En pcm - dts- dts-hd.. Meestal hoor je het verschil toch niet, zoals fear zei :D

[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 27-01-2010 13:03 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:49:
[...]

Waarom perse die nieuwe HD Audio-formaten? HD Audio heeft pas echt meerwaarde met een goede 7.1 set-up. En tegenwoordig is het nog steeds veelal een upmix van 5.1 naar 7.1 wat er op Blu-rays staat. Plus dat je het verschil met een dergelijke set toch bij langa na niet gaat horen.

Plus dat zinnen als "optimaal zijn" gewoon niet rijmen met het Harman Kardon setje wat je aan wilt schaffen natuurlijk...
Voor een satalliet-set is dit toch redelijk optimaal? Of heb er eentje gemist?
Ik heb er al aardig wat bekeken moet ik zeggen :/ Die HKTS 7 zelfs al in het echt gezien, daarom kwam ik ook op het idee.. ivm met mijn tv-sound.
En ik wou die hd-audio erin omdat ik dus niet om de 2 jaar wil vervangen..
Het verschil stereo-DTS kon ik wel behoorlijk goed horen (was gelijk verkocht)
maar jij geeft nu dus aan dat het verschil DTS tenover DTS-HD/True HD te verwaarlozen is?
En als ik zeg maar hiermee begin.. en dan mocht niet goed genoeg blijken, 2 centerspeakers over 2 jaar neem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:02:

Maar ontopic - Een logitech setje is toch vergeleken met een Denon een wereld van verschil.. Maar een beetje standaard receiver (oude modellen) ondersteunen DTS, dus interessant voor jouw dus een lager model dan de 1910 of 2de hands.. Want je ziet maar weinig mkvtjes met DTS-HD..

Ook moet je htcp/laptop hdmi hebben die DTS-HD kan bitstreamen.. En pcm - dts- dts-hd.. Meestal hoor je het verschil toch niet, zoals fear zei :D
Ok dit wist ik niet.. :) Nee het gaat me niet om het lampje :9
Heb net mn pc ook verkocht voor een leuk bedrag, dus zodoende zoekende voor opties;-)
Ik weet dat Denon een zwaar veel betere sound heeft dan Logitech, ik blijft er eigenlijk bij dat ik dat eigenlijk ook zoek, maar naar het bitstream verhaal heb ik nog niet gekeken..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:02:
* FeaR zoekt zijn knopje om mensen te bannen :+
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:04:
[...]Voor een satalliet-set is dit toch redelijk optimaal? Of heb er eentje gemist?
Als jij dat setje goed vind klinken gewoon doen. Maar er zijn beter opties dan satellieten. Maar goed, dan zit je ook weer met een heel andere budget en dergelijke.
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:04:
[...]Het verschil stereo-DTS kon ik wel behoorlijk goed horen (was gelijk verkocht)
maar jij geeft nu dus aan dat het verschil DTS tenover DTS-HD/True HD te verwaarlozen is?
Het verschil tussen stereo en DTS is ook niet echt te vergelijken. De ene is slechts 2.0 en de andere 5.1. En dan kan je ook nog het verschil hebben tussen digitaal en analoog, maar dat doet er niet heel veel toe. En zoals gezegd is de Z-5500 niet echt een goede referentie om het verschil met DTS op te horen. Veelal is DTS net wat harder opgenomen dan bijvoorbeeld Dolby Digital. En omdat het harder klinkt vinden de meeste mensen het ook meteen beter klinken. Maar dat zit dus tussen je oren. Want het verschil is sowieso al miniem en op een Z-5500 dus ook nog eens te verwaarlozen.

Verschil tussen DTS en DTS HD (en Dolby Digital en Dolby TrueHD) is zeker te verwaarlozen. Je hebt een flinke set nodig om daar verschil tussen te horen. En nogmaals: het gaat vooral om de 7.1 set-up die de HD Audio hebben ten opzichte van de 5.1 van de normale versies. Verschil in geluid is te horen, maar dat zit veelal tussen de oren. Zijn mensen die verschil denken te horen op setjes van een paar honderd euro. Dat kan je dus vergeten. Het zit snel in volumeverschillen en dergelijke en dan klinkt het dus meteen anders.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-01-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Dankje voor deze uitleg, HD is meer n marketing truck dus :|
Toch ben ik wel benieuwd erna, Satalliet systeem wordt het sowieso, mijn appartenment (huiskamer) is 6bij5, laminaat) dus en met buren eronder en boven en opzij:D speakers boven de 500 vind ik het dan ook niet waard.

misschien moet ik me dan toch maar in het bitstream gebeuren verdiepen:P en alleen die HKTS set halen, ook nog een optie, ik ga er me eerst nog even verder orienteren, overnadenken en misschien ook beluisteren..

Vriend van me had ook die Onkyo-set gehaald all-in-one zeg maar, ook met hd-decoders erin. Zal eens kijken of ik mag testen.. denk alleen niet dat kan tippen aan Denon :z

Dank voor de hulp, als ik er niet uitkom plaats ik wel n bericht 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:
misschien moet ik me dan toch maar in het bitstream gebeuren verdiepen :P
Zie ook deze post. Daar is een stukje getyped (door moi :>) over het hele bitstream en LPCM-gebeuren. En hier nog een stukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed zal zo of vanavond ff doorspitten:D intressante optie dat wel!
Ik zag iets over de PS3 slim, ik heb wel alleen die oudere variant.. hopelijk geen probleem.
anders ben ik natuurlijk met n laptop klaar, en de boxen dan natuurlijk.. Weet je toevallig ook of de HKTS 7 voldoet in mijn geval? of is de HKTS 11 een betere choice, wellicht verkeerde topic hierzo :D
Maar ik denk dat jij er wel wat vanaf weet als ik het zo lees, en in ieder geval die ervaring heb met audio die ik dan nog niet heb..
Je hoort er nog van als ik er niet uitkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:05:
Ik zag iets over de PS3 slim, ik heb wel alleen die oudere variant.. hopelijk geen probleem.
De oudere PS3 decodeert intern audio al naar LPCM. Dus als je een receiver hebt met alleen HDMI dan zou het al genoeg zijn. Want de PS3 Fat stuurt dus kant-en-klare informatie naar de receiver en deze hoeft dan niets te decodernen (LPCM). Met bitstream stuurt het apparaat (de PS3 Slim) een pakketje met data wat nog door de receiver moet worden gedecodeert. Maar goed, dat staat dus in die linkjes waar ik naar verwees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
FeaR1986 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:49:

Had die set ook zien staan inderdaad. Maar laten staan omdat het Mokka is en geen Ebbony. Die Mokka ziet er op foto's een stuk donkerder uit dan in het echt en dat is niet mijn smaak. Maar goed, zo te zien waren ze toch al weg geweest :P

Maar ga je in stereo draaien met die Chorus? Want dan kan je net zo goed een mooie stereoversterker aanschaffen in plaats van een surround exemplaar. En mocht je wel meerkanaals gaan draaien: dan heb je de verkeerde advertentie aangeklikt. Stond ook een complete 5.0 set ergens met een CC800V als center en natuurlijk ook rear speakers :P
Achja, ik zie straks wel of de kleur gaat passen in mijn huis! :D Zo niet, dan gaan ze OF MP weer op OF ik ga zelf eens aan de slag :Y)

Ik ga trouwens in de (nabije?) toekomst wel uitbouwen naar 5.0 ja, en dan idd met de focal 800 set. Die aanbieding waar je het over hebt heb ik ook zien staan (2000 toch?) Alleen dat geld heb ik op het moment gewoon niet. Dat komt nog :) Eerst een andere receiver.

(en los kun je de CC800V voor 400 (of minder) krijgen, en de 806V voor 420 voor een set (misschien nog wel goedkoper))

[ Voor 5% gewijzigd door TFDev op 27-01-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:35:
[...]Achja, ik zie straks wel of de kleur gaat passen in mijn huis! :D Zo niet, dan gaan ze OF MP weer op OF ik ga zelf eens aan de slag :Y)

Ik ga trouwens in de (nabije?) toekomst wel uitbouwen naar 5.0 ja, en dan idd met de focal 800 set. Die aanbieding waar je het over hebt heb ik ook zien staan (2000 toch?) Alleen dat geld heb ik op het moment gewoon niet. Dat komt nog :) Eerst een andere receiver.

(en los kun je de CC800V voor 400 (of minder) krijgen, en de 806V voor 420 voor een set (misschien nog wel goedkoper))
Soms gaat het koopje boven de kleur inderdaad. Heb nu nog steeds spijt van de niet aangeschafte Focal Chorus 836V voor €1100,- voor een paar! Maar goed, die zijn nu reeds verkocht en waren dus ook mokka in plaats van wat ik wilde. Maar goed, ooit komt er wel weer zo'n koopje aanwaaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Fear, ik weet niet of je handig bent (en ja dit is een beetje offtopic) maar check dit eens. Als ik dit eerder had geweten. :P

http://www.zalytron.com/ (en dan links op focal klikken)

en volgende voor uitgebreide specs enzo

http://www.falcon-acoustics.co.uk/pdf_focal_units2001.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:44:
Fear, ik weet niet of je handig bent...
Nee :P

Maar als je deze tekening ziet van de binnenkant van de Chorus 836V is zoiets maken best wel lastig. Zeker met die "touwtjes" die alles aan de binnenkant recht houden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

JuriaanBakx schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:24:
Mag ik vragen welke speakers jij op jouw denon 4310 heb aangesloten? Ik heb de b&w 685 Theatre.
Ik heb nu de Kef Q5's als fronts maar ben voornemens over te stappen de Focals 826w. Ik ben nog op zoek naar de juiste winkel om meerdere Focals daar te beluisteren. Deze receiver verdient gewoon goede speakers!
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:
Ok Dankje voor deze uitleg, HD is meer n marketing truck dus :|
Nee, Audio in HD is geen marketing truc! en ook gewoon in 5.1 opstellingen te gebruiken. Op mijn set (Dune Base, 4310, Kef Q5's) hoor je meer geluidsinformatie maar dan moet je inderdaad wel de juiste geluidssporen bij de juiste flims hebben: full BD (-rips) dus van films en concerten.
HD-audio bevat een groter freq.breedte en bij sommige filmeffecten hoor je dat goed!

[ Voor 39% gewijzigd door iPatrick op 27-01-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fear,ik heb de tekst gelezen..
vraag me een ding af, als je op deze manier ook alle decoders kunt krijgen zit hierin dan verschil in kwaliteit met de manier als je de decoding al aan boord heb?Zo niet waarom doet niet iedereen dit?puur voor meer wattage per kanaal ofzo?
Ken nu wel heel anders zoeken, Denon blijft mn voorkeur houden..moet alleen ff goed, opletten, uitzoeken welke decoders ik nou wel nodig heb:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:15:
fear,ik heb de tekst gelezen..
vraag me een ding af, als je op deze manier ook alle decoders kunt krijgen zit hierin dan verschil in kwaliteit met de manier als je de decoding al aan boord heb?Zo niet waarom doet niet iedereen dit?puur voor meer wattage per kanaal ofzo?
Ken nu wel heel anders zoeken, Denon blijft mn voorkeur houden..moet alleen ff goed, opletten, uitzoeken welke decoders ik nou wel nodig heb:d
Over het algemeen is HD audio gedecodeerd door een receiver exact hetzelfde als HD-audio gedecodeerd door een externe bron, en gebitstreamed. Keuze is puur en alleen het lampje op de receiver.

Er zijn echter mensen die wel zeggen dat er verschil is. Zo zeggen ze dat sommige apparaten er gewoon beter in zijn dan anderen; Blu-ray players zouden beter HD-audio kunnen decoden dan sommige receivers. Het argument is puur omdat dat is waar ze voor gemaakt zijn...

Beetje de vergelijking die ik "vroeger" in een audio-speciaalzaak hoorde, toen ik in mijn onwetendheid vroeg of ik mijn audio-CD's niet gewoon via een DVD-speler kon afspelen, dat scheelde immers een extra apparaat. "Tja, je kunt heus een ton zand vervoeren in een BMW, en je kunt ook best personen vervoeren in een dump-truck. Maar het is niet wat ze het beste kunnen; sommige combinaties zijn gewoon beter dan andere." 8)

Of je het verschil tussen de twee HD-audio's ook kunt horen is een tweede. Ik heb geen idee, ik ben zelf aanhanger van de gedachte dat HD-audio op beide manier exact hetzelfde zal klinken, maar ergens zie ik wel iets in de argumenten van het "dedicated-decoder" idee.

[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 27-01-2010 23:36 . Reden: volgorde veranderd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Yups, maar de meeste mensen kopen nu een Blu-ray eerder voor het "mooiere" beeld. Niet zozeer geluid. Een receiver zou juist beter moeten zijn met de audio. Immers, er zit niets voor niets een enorme plank in die audio decode..

Je hebt eerder discussies over de upscaling tussen - blurayspeler - receiver - tv.

In mijn ogen zal HD-audio beter klinken dan LPCM. Waarom? Omdat wij als consumenten dat maar moeten geloven, aangezien je daarvoor betaald.. En het geeft een super gevoel :+

Samenvatting van vele teksten hierboven: Kies wat JIJ wil en mooit klinkt en niet wat de verkoper/sites/dealers/lampjes zeggen :) Natuurlijk naar ervaringen vragen is een must.

Oh, reiker zei het al
Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijker? Ik zal je niet vertellen wat je moet of mag kopen, ik probeer je te laten inzien dat je niet zoveel geld hoeft uit te geven, omdat eigenlijk "alles" wel al voldoet voor de speakers die je eraan wilt koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Ik zit zelf ook een beetje in hetzelfde schuitje als bierkrat. Ook ik zit te denken aan eerst de aanschaf van een reciever als de 1910 die dan meteen alle formaten en dergelijke ondersteund. Ook de upscale functionaliteit tot 1080p wil ik gaan gebruiken voor mijn Philips dvd-speler.

Nu heb ik echter alleen maar "krijgertjes" staan. Een oude Samsung 28 inch beeldbuis (wel vlak scherm, maar ook een enorme toeter er achter), een Yamaha A-520 versterker met daaraan 2 Leak Sandwich 300 spekers. (Superhip, aluminimum met piepschuim er tussen! 40 jaar geleden wel jah....)

Verder heb ik een Marantz CD-72 cd-speler die ik waarschijnlijk wel wil houden (of gaat een blu-ray speler dat beter kunnen? CD's afspelen?)

Het idee is dus dat ik graag eerst een nieuwe reciever zou willen kopen. Gewoon omdat deze wat kleine defectjes begint te vertonen. Dus een Denon 1910 of iets dergelijks. Daarna zou ik willen upgraden met een TV of een 5.1 speakerset. En daarna een blu-ray speler. Allemaal binnen ongeveer 2 jaar.

Muziek luisteren is erg belangrijk, dus stereo geluid moet wel goed zijn, maar ik zal sowieso wel versteld staan van het verschil met deze oude Yamaha. 5.1 is wel fijn als dat lekker klinkt, maar muziek gaat voor films.

Daarnaast gaat het om een studentenkamer van 16 m2, dus echt veel vermogen is niet nodig en daarom wil ik ook ivm ruimtegebrek, waarschijnlijk geen zuilen, maar kleine front-speakers. Het hoeven geen melkpakjes te zijn, maar ze moeten wel op een plankje of aan een beugel.

Ik snap dat over 2 jaar weer betere recievers te verkrijgen zijn die weer meer formaten ondersteunen, maar ik heb bij het kopen van een oudere Denon reciever het gevoel bij het moment van aankoop al achter te lopen. Langs de andere kant, ga ik het verschil horen tussen al die HD Audio formaten? Of is voor mijn studentenkamer een leuk setje van marktplaats afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
In hoeverre oud is het kopen van een oudere Denon receiver? Want de 1909 is nie oud :) Voor je cd-speler/bluray kwestie hoef je geen zorgen te maken. Je kan namelijk gewoon beide aansluiten, en als de 1 beter bevalt dan de ander, dan gebruik je die toch ;)

Er zal elk jaar een nieuwe receiver uitkomen. Maar elke keer wordt er een klein beetje geupdate. Het belangrijkste blijft hetzelfde, namelijk, er komt goed geluid uit (subjectief). Dus, met een 1910 zit je zeker wel goed, namelijk genoeg hdmi poortjes, 1080p scaling voor je dvd. En HD-audio :D

Ik ben zelf ook student (fear ook? iig, hij heeft een kleine kamer) en dus ook met een kleine kamer. Als je gewoon wil genieten van mooi geluid, dan kan je prima met een 1910.

Verder kan je een paar dingen doen: Hang daar een "duurdere" stereo-boekenplank opstelling aan, en breidt hem uit naarmate je budget toelaat. Voorbeeldjes, (BW 685, MA silver, etc)
Of doe goedkoop, zoals ik, en hang er een sateliet systeempje in van qua 300-400 euro. 5.1 prima geluid voor een starter, maar, dan kan je in principe qua geluid ook voor een goedkopere receiver gaan.

En geloof me, laat je niet misleiden door al die HD-audio formaten. Ik genieten prima van DTS - Dolby Digital - PCM. (aangezien mijn hdmi geen hogere toelaat). En vooral, als je in een kleine kamer zit, waar ook het akoestiek van je kamer "slecht" is, hoor je het verschil toch niet echt.
Want je geniet van de muziek, niet om de herztjes en dbtjes die verschillen :) (althans, ikkuh.) Als je de meeste post van Fear in dit topic leest, dan zie je hem vaak genoeg herhalen dat HD-nonHD niet relevant is voor de doorsnee persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik begin het redelijk te begrijpen nu waarom ik een goedkopere receiver moest nemen..
het verschil blijft natuurlijk ook dat er bij LPCM de geluidsbron eral in moet zitten dan en bij een receiver met hdmi en de decoding aan boord, de geluidsbron van normaal dolby surround (voorbeeld) nog dts-hd ken maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:24:
ok ik begin het redelijk te begrijpen nu waarom ik een goedkopere receiver moest nemen..
het verschil blijft natuurlijk ook dat er bij LPCM de geluidsbron eral in moet zitten dan en bij een receiver met hdmi en de decoding aan boord, de geluidsbron van normaal dolby surround (voorbeeld) nog dts-hd ken maken?
Nee, dat dan weer niet; sowieso is het niet mogelijk om Dolby om te zetten in DTS (twee verschillende bedrijven,ieder hun eigen codec), maar iets van "normaal" upscalen naar HD kan niet. De informatie om HD te worden is er gewoon niet.

Wat je precies bedoelt met dat de geluidsbron er al in moet zitten zie ik niet helemaal, maar het idee is dit: LPCM is een universeel formaat voor een signaal met discrete kanalen. LPCM kan dus HD-audio bevatten, maar hoeft niet per sé.
De HD-audio in LPCM is gewoon één stap eerder gedecodeerd (namelijk in de bron, je Blu-ray speler) dan wanneer je bron het in een bitstream uitstuurt, in dat laatste geval moet de receiver het nog decoderen.

Veel oudere receivers zijn wel in staat om LPCM te ontvangen, maar niet om de HD-audio te decoderen. Maar omdat ze dus LPCM ontvangen, kun je er wél gewoon HD-audio mee realiseren!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor juist bij de Denon 2310 wel het verschil tussen DTS en DTS-MA, waar ik dat bij mijn Onkyo 606 totaal niet kon horen. Vooral op lagere volumes is DTS-MA op de 2310 prachtig, heel 'sprankelend' geluid. Erg prettig in het gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Weet iemand nog goede Duitse HIFI zaken (net over de grens) waar ik de 1910 zou kunnen bestellen/afhalen.
Ik wacht nu al bijna 4 weken bij Audiovision-shop.de :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:46:
Ik hoor juist bij de Denon 2310 wel het verschil tussen DTS en DTS-MA, waar ik dat bij mijn Onkyo 606 totaal niet kon horen. Vooral op lagere volumes is DTS-MA op de 2310 prachtig, heel 'sprankelend' geluid. Erg prettig in het gehoor.
DTS is gewoon harder opgenomen dan de andere formaten en daarom klinkt het al meteen een stuk beter. Want harder = beter op één of andere manier. Maar dat je op de AVR-2310 wel het verschil hoort tussen DTS HD en DTS en op een Onkyo TX-SR606 niet zit volgens mij meer tussen je oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
pietbuks schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:28:
Weet iemand nog goede Duitse HIFI zaken (net over de grens) waar ik de 1910 zou kunnen bestellen/afhalen.
Ik wacht nu al bijna 4 weken bij Audiovision-shop.de :O
Ik heb hem bij Schluderbacher gekocht (http://www.hifi-schluderbacher.de/) en dat ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Wat je precies bedoelt met dat de geluidsbron er al in moet zitten zie ik niet helemaal, maar het idee is dit: LPCM is een universeel formaat voor een signaal met discrete kanalen. LPCM kan dus HD-audio bevatten, maar hoeft niet per sé.
De HD-audio in LPCM is gewoon één stap eerder gedecodeerd (namelijk in de bron, je Blu-ray speler) dan wanneer je bron het in een bitstream uitstuurt, in dat laatste geval moet de receiver het nog decoderen.

Veel oudere receivers zijn wel in staat om LPCM te ontvangen, maar niet om de HD-audio te decoderen. Maar omdat ze dus LPCM ontvangen, kun je er wél gewoon HD-audio mee realiseren!
Ik bedoelde ,dat de receiver de dts-track niet kan upgraden naar dts-hd ook al heb je de decoding wel aan boord?(in receiver)maar als ik het nu goed begrepen heb, werkt het zo niet? ..en is dat dus ook geen voordeel tenover LPCM, waarbij het natuurlijk alleen uitzend wat er in de video zit?zit ik nu goed>?:!d
sorry ik ben echt een noob met audio,receivers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 23:22
Tijmus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:00:
[...]

Ik heb hem bij Schluderbacher gekocht (http://www.hifi-schluderbacher.de/) en dat ging vlekkeloos.
Ook ik heb m'n avr-2310 bij schluderbacher gekocht en dat ging ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:50:
[...]Ik bedoelde ,dat de receiver de dts-track niet kan upgraden naar dts-hd ook al heb je de decoding wel aan boord?(in receiver)maar als ik het nu goed begrepen heb, werkt het zo niet? ..en is dat dus ook geen voordeel tenover LPCM, waarbij het natuurlijk alleen uitzend wat er in de video zit?zit ik nu goed>?:!d
sorry ik ben echt een noob met audio,receivers .
De decoders die een receiver aan boord heeft zijn niet om DTS naar DTS HD te upmixen of wat dan ook. De decoders die receivers hebben zijn om de gecodeerde bestanden uit te pakken die naar de receiver worden gestuurd. Dus als een Blu-ray speler bitstream DTS HD stuurt heeft de receiver DTS HD decoders nodig om deze codec uit te pakken. Als de receiver dat niet heeft dan kan het DTS HD codec niet worden uitgepakt en hoor je niets over de speakers. Althans, geen DTS HD. Je hoort wel DTS want in DTS HD zit de core van DTS.

Maar het heeft dus niets met het upmixen van DTS naar DTS HD te maken.
Dat is dus het voordeel van LPCM: dat signaal hoeft niet meer gedecodeert te worden en het wordt meteen afgespeeld. Zo kan je dus zelfs met een oude receiver de nieuwere codes afspelen. Maar dan moet je wel over de geschikte ingangen als meerkanaals analoog in beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:31:
[...]

DTS is gewoon harder opgenomen dan de andere formaten en daarom klinkt het al meteen een stuk beter. Want harder = beter op één of andere manier. Maar dat je op de AVR-2310 wel het verschil hoort tussen DTS HD en DTS en op een Onkyo TX-SR606 niet zit volgens mij meer tussen je oren...
Ik weet het niet, maar over het algemeen vind ik de DTS-MA sporen extreem prettig in het gehoor liggen. Meer details. En als het tussen de oren zit dan laat ik het lekker zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:40:
[...]Ik weet het niet, maar over het algemeen vind ik de DTS-MA sporen extreem prettig in het gehoor liggen. Meer details. En als het tussen de oren zit dan laat ik het lekker zitten :)
Er kan verschil zitten tussen DTS en de DTS HD-variant. Idem dat er ook verschil kan zitten tussen Dolby Digital en DTS, want het zijn gewoon aparte codecs. Maar over het algemeen is het verschil gewoon te verwaarlozen, of je moet een zeer goede set hebben staan. En dan is het dus nog steeds maar echt goed hoorbaar bij een 7.1 set-up. Maar als jij het lekker vindt klinken is er toch niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Nou moet zeggen dat ik gisteren een oude film had gezien op DVD (rambo 1 First Blood) en die had alleen Dolby Digital track en als ik dat dan vergelijk met TrueHD (matrix trilogy) of DTS-MA (The Bourne trilogy) dan hoor je echt heel erg goed het verschil. Zelfde geld overigens ook voor andere DVD's met Dolby Digital tracks.
Moet er wel bij zeggen dat ik het nog niet direct heb vergeleken met DTS tracks waarbij ik verwacht dat het verschil kleiner zal zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
nou ja, je moet eigenlijk, van dezelfde film, DD, DTS, DTS-MA vergelijken. Zo kan je pas horen waar de verschillen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Plus dat je nu een zeer oude film zit te vergelijken met nieuwere films. Kan best dat het origineel een 2.0 track heeft en dat daarvan een 5.1 track is gemaakt. Maar codecs van diverse films vergelijken is niet echt de manier om verschillen te horen. En dan nog: er zijn mensen die het verschil zeggen te horen op een Z-5500 die analoog is aangesloten of op JBL E80 speakers, niet echt iets wat zou moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Maar ook nieuwere films, wat ik ook al aan gaf maar misschien niet al te duidelijk, is het verschil goed hoorbaar.
Nou kan ik The matrix op 2 bronnen checken en overigens ook bijna gelijktijdig.
Het is natuurlijk ook weer niet zo dat het een verschil is van kraken en glashelder maar je merkt wel degelijk verschil tussen een HD track en DD track. Maar of het met DTS track en HD track nog goed te horen is moet ik nog eens checken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
degebruiker schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:03:
[...]

Ook ik heb m'n avr-2310 bij schluderbacher gekocht en dat ging ook prima...
Ik heb mijn 4310 gewoon bij Steenweg Electronics besteld, in Utrecht.
In ieder geval voor een scherpe prijs vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook afhankelijk van hoe de sound engineers de track hebben opgenomen/ge-edit etc.

Met mt2s containers kun je overigens goed switchen tussen DD, DTS en DTS-MA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:39:
[...]
Maar het heeft dus niets met het upmixen van DTS naar DTS HD te maken.
Dat is dus het voordeel van LPCM: dat signaal hoeft niet meer gedecodeert te worden en het wordt meteen afgespeeld. Zo kan je dus zelfs met een oude receiver de nieuwere codes afspelen. Maar dan moet je wel over de geschikte ingangen als meerkanaals analoog in beschikken.
ok begrijp het nu , het is dus puur afhankelijk vd audio-track.
ik zag trouwens dat die 1610 die je noemde ook hd-decoding erin had, helemaal niet duur ook.wat n verschil met die 1910
maar ken nu dus kijken voor een goeie Denon zonder, nog aanraders of stap je ervan af..;)
het gaat nu dus alleen nog om een receiver met subliem film geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:55:
[...]het gaat nu dus alleen nog om een receiver met subliem film geluid..
Arcam AVR-600 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ssssshhht, Denon-topic :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Zo, als het een beetje meezit komt zondag iemand mijn 1508 halen! Maar ik moet dan wel geluid hebben natuurlijk. Iemand enig idee of ze de 2310 in het zwart op voorraad hebben bij schluderbacher? Ik bel morgen zowieso wel even, maar wil het graag nu weten :D

Heb de keuze tussen de 1910 en de 2310 eigenlijk wel zo goed als gemaakt. Wat ik (vooral op de engelse) hifi fora's lees is dat de 2310 toch beter klinkt, en dat inc het ietwat extra vermogen en die niet zo extreme meerprijs ("maar 220 euro" ga ik denkik toch daar maar voor...

In Amerika zijn ze trouwens helemaal spotgoedkoop... 650 dollar voor een 2310. dat is omgerekend 465 euro :/ Alleen komen daar natuurlijk wel verzendskosten bij (aka 150 euro waarschijnlijk) en je bent vies de pineut met de douane waarschijnlijk. Dan kun je hem weer beter in Duitsland halen :P Wat hebben degene die hem in Duitsland gehaald hebben er eigenlijk voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:10:
In Amerika zijn ze trouwens helemaal spotgoedkoop... 650 dollar voor een 2310. dat is omgerekend 465 euro :/ Alleen komen daar natuurlijk wel verzendskosten bij (aka 150 euro waarschijnlijk) en je bent vies de pineut met de douane waarschijnlijk.
19% over het product én de verzendkosten en nog eens 3% vanwege andere invoerdingen. Ga er maar van uit dat de verzending inderdaad zo'n $150,- is.

Garantie wordt dan ook een feest mocht je dat nodig hebben. En let wel dat Amerikaanse modellen anders zijn dan de Nederlande/Europese. Hoe het met 220 Volt en 110 Volt zit weet ik niet, maar anders komt er ook nog een coverter bij.

En dan ben je dus niet eens zo veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 23:22
Zo, als het een beetje meezit komt zondag iemand mijn 1508 halen! Maar ik moet dan wel geluid hebben natuurlijk. Iemand enig idee of ze de 2310 in het zwart op voorraad hebben bij schluderbacher? Ik bel morgen zowieso wel even, maar wil het graag nu weten :D

Heb de keuze tussen de 1910 en de 2310 eigenlijk wel zo goed als gemaakt. Wat ik (vooral op de engelse) hifi fora's lees is dat de 2310 toch beter klinkt, en dat inc het ietwat extra vermogen en die niet zo extreme meerprijs ("maar 220 euro" ga ik denkik toch daar maar voor...

In Amerika zijn ze trouwens helemaal spotgoedkoop... 650 dollar voor een 2310. dat is omgerekend 465 euro :/ Alleen komen daar natuurlijk wel verzendskosten bij (aka 150 euro waarschijnlijk) en je bent vies de pineut met de douane waarschijnlijk. Dan kun je hem weer beter in Duitsland halen :P Wat hebben degene die hem in Duitsland gehaald hebben er eigenlijk voor betaald?
Ik had gemaild/gebeld. Incl verzendkosten was de 2310 bij Schluderbacher 699 euro, maar omdat ik
toch naar Duitsland moest, deze opgehaald en 650euro betaald :*) Heb hier op het forum ook nog
eens het bedrag van 620 euro voorbij zien komen, maar dat volgens mij in een deal met speakers o.i.d.

In vergelijk met de beste prijs die ik in NL kon vinden, in de actie bij EP in Hoorn, 875 euro, toch 225 euro
goedkoper :+
Bovendien kun je als je bij Schluderbacher koopt, je bij de Duitse Denon owners club aanmelden waar
je dan ook 'gewoon' 3 jaar garantie krijgt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uray schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Heb mijn 2310 daar ook vandaan. Was allemaal snel geregeld, keurig bezorgd, pinnen aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uray schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Wil je vertellen hoeveel je er voor betaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Foutje

mocht iemand het in de gauwigheid toch gelezen hebben, postorders tot max 150,- ipv 430,-

[ Voor 89% gewijzigd door Christian_Ku op 29-01-2010 10:02 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

[...]
Wat hebben degene die hem in Duitsland gehaald hebben er eigenlijk voor betaald?
€699 bij Audio-Vision, geen verzendkosten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Christian_Ku schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:00:
Foutje

mocht iemand het in de gauwigheid toch gelezen hebben, postorders tot max 150,- ipv 430,-
En zoals je ziet tellen verzendkosten ook mee bij de invoerprijs, want daar betaal je dus ook gewoon de volle 19% over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nou, ik heb een telefoontje naar Duitsland gedaan, er staat een 2310 in t zwart op me te wachten! Morgen halen :) Ik ben heeeeeeeel benieuwd. Enige nadeel is dat ik ze nog niet aan kan sluiten op de focals ;( Eerst de sleutel van mijn huisje! Mijn kamer heeft namelijk EN een bout-akoestiek EN er staan al 2 veel te grote Kef 4weg transmissielijn luidsprekers van mijn pa ruimte in te nemen :P

O, enne, die plaatjes bovenaan t topic (pricewatch links) kloppen niet helemaal met de tekst die eronder staat :P Volgens mij staat bij de 2310 het plaatje van de 3310 (de 2310 heeft geen klepje aan de vorokant dacht ik?) en bij de 3310 staat weer een plaatje van een kleiner model.

[ Voor 26% gewijzigd door TFDev op 29-01-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:11:
O, enne, die plaatjes bovenaan t topic (pricewatch links) kloppen niet helemaal met de tekst die eronder staat :P Volgens mij staat bij de 2310 het plaatje van de 3310 (de 2310 heeft geen klepje aan de vorokant dacht ik?) en bij de 3310 staat weer een plaatje van een kleiner model.
Welke plaatjes/advertenties?
Ow die ik niet zie omdat ik dat advertentie-vrije GoT heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
O, ik dacht dat de pricewatch links bij dit topic horen. Evenals dat je bij het PS3 topic de verschillende PS3 pacs/accessoires te zien krijgt (ik heb het niet over google links enzo he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en natuurlijk het budget:d Zo heb eventueel een vervanger voor de HKTS, Canton movie 80CX..
Heeft goede recensie's , is dit merk een beetje behendig icm een Denon AVR?
Heb bij Harman een beetje het idee dat het snel kapot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Ik dacht dat je de HKTS al had gekocht, en de Canton 80CX is.. uh niet veel verschillend?

Je moet het beste toch een keer naar een hifi winkel om zelf te kijken en niet via recensies..

Ik heb zelf de Canton 150CX.. Een stapje hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:05:
Ik dacht dat je de HKTS al had gekocht, en de Canton 80CX is.. uh niet veel verschillend?

Je moet het beste toch een keer naar een hifi winkel om zelf te kijken en niet via recensies..

Ik heb zelf de Canton 150CX.. Een stapje hoger..
nee nog niet, wou eerst kijken of iik de goede combi kon vinden:!d
achteraf wel slim, zie nu dit setje, echt goed, en mooi als ik zo bekijk..die 150CX.,voldoet beetje goed geluid? blijft toch moeilijk, jullie hebben me wat aan het nadenken gebracht..
zag dat de speakers hier gewoon dezelfde prijs hadden, als in duitsland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Laatst online: 21-08-2023
Sinds deze week ook de trotse eigenaar van een AVR 2310 icm een setje KEF 2005.3 speakers.
Daarop aangesloten via HDMI mijn dreambox 800HD, PS3 en ingesteld volgens het Audyssey microfoontje.

Wat mij nu opvalt is dat bij iedere uitzending of film de AVR 2310 altijd wanneer ik op de afstandsbediening op STD Cinema of Music druk kiest voor de decoder PLII Cinema of PLII Music bij muziek. Of DTS NEO bij dubbelklikken. Ik heb het hele ''onduidelijke DENON'' boekwerk al doorgenomen maar word er bij Surround niet veel wijzer van. Wel zie ik dat de receiver een A4 vol aan decoders heeft maar dat hij bij mij altijd maar op bovengenoemde gaat staan. Mijn vraag is dus of dit wel goed is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.beisser schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:24:
Sinds deze week ook de trotse eigenaar van een AVR 2310 icm een setje KEF 2005.3 speakers.
Daarop aangesloten via HDMI mijn dreambox 800HD, PS3 en ingesteld volgens het Audyssey microfoontje.

Wat mij nu opvalt is dat bij iedere uitzending of film de AVR 2310 altijd wanneer ik op de afstandsbediening op STD Cinema of Music druk kiest voor de decoder PLII Cinema of PLII Music bij muziek. Of DTS NEO bij dubbelklikken. Ik heb het hele ''onduidelijke DENON'' boekwerk al doorgenomen maar word er bij Surround niet veel wijzer van. Wel zie ik dat de receiver een A4 vol aan decoders heeft maar dat hij bij mij altijd maar op bovengenoemde gaat staan. Mijn vraag is dus of dit wel goed is???
Ik denk dat dit aan de aanvoer van de ps3 of dreambox ligt. Voeren deze wel een DTS/DD aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Wil je vertellen hoeveel je er voor betaald heb?
Niet verder vertellen...

€1549,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Yeah Denon 1910 vanochtend opgehaald @ Audiovision DE :9~
Kan nog niet testen in 7.1 ivm verhuizing, maar in stereo wordt ik al blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:33:
[...]

Ik denk dat dit aan de aanvoer van de ps3 of dreambox ligt. Voeren deze wel een DTS/DD aan?
Goed dat je het zegt dan zal ik even in de instellingen van die apparaten moeten kijken. Het is wel vreemd dat hij alleen maar PLII of DTS NEO doorgeeft zelfs bij een blu-ray dvd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
m.beisser schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:48:
[...]Goed dat je het zegt dan zal ik even in de instellingen van die apparaten moeten kijken. Het is wel vreemd dat hij alleen maar PLII of DTS NEO doorgeeft zelfs bij een blu-ray dvd :S
Eerst de AVR aanzetten en dan pas bijvoorbeeld de PS3?
Heb hier namelijk hetzelfde: als ik eerst de PS3 aan zet en dan pas de Denon dan wordt er maximaal 2.0 stereo herkent. En daarmee dus ook dingen als DTS Neo: 6 en Dolby Pro Logic II. Zet ik eerst de AVR aan en dan pas de PS3 dan wordt er gewoon Dolby Digital herkent of Multi Ch. In (LPCM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.beisser schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:48:
[...]

Goed dat je het zegt dan zal ik even in de instellingen van die apparaten moeten kijken. Het is wel vreemd dat hij alleen maar PLII of DTS NEO doorgeeft zelfs bij een blu-ray dvd :S
PLII en DTS neo zijn ingebouwde decoders die van een stereo signaal een 5.1 kunnen maken. Met name PLII is krek niet slecht.

Maar goed, ik denk dat je PS3 niet op bitsream staat (of wellicht heet het raw, weet het niet, heb geen PS3). Dan stuur je gewoon het ongecodeerde signaal door je hdmi of optische kabel. Dan stuurt ie waarschijnlijk een stereo signaal door waar je DENON 5.1 van poogt te maken.

Heb je het inmiddels al kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag de denon gekocht (AVR-1910 bij schluderbacher in duitsland voor 420 euro) en heb een vraagje. ik heb nog een oud setje met boxen van een oud surround systeem (ja ik heb geen geld om alles tegelijk aan te kopen. dus eert de receiver dan de boxen)
maar ik heb een passieve sub met een plus en min draadje. kan ik die ook aansluiten? ik kan het nergens vinden.

alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nu heb ik mijn 2310 vandaag opgehaald (:D) maar nu wil ik mijn focals op Front A aansluiten, en de luidsprekers van mijn pa op Front B. Tot zover lukt dat wel, daarvoor hoef je geen raketgeleerde te zijn. Maar hoe wissel ik tussen front a en b? Ben er al een uur mee bezig, en zowel het menu van de receiver, als de handleiding, als google helpen me niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw op dit forum,

Sinds een aantal weken in het bezit van een denon 1910 en ook al een aantal weken bezig om er een goed geluid uit te krijgen,surround zijn veel te aanwezig en als het wat harder gaat dan klink het heel schel.
Heb een bezoek gebracht aan een betere audio zaak en die kwam tot de conclusie dat het aan me speakers ligt[mission m70 serie surround en center]voorspeakers vloerstaanders zijn wel goed.
Nu heb ik maar andere gekocht bowers en wilkins vloerstaanders 684 en een center htm 62 en als surround de vloerstaanders die ik voor had staan.
De denon op fabrieksinstellingen gezet en alles weer opnieuw gedaan,en eindelijk kan ik nu zeggen ja daar zit een goed geluid in.
Wil alleen nog wat doen met de crossover freq weet alleen niet hoe ik deze moet instellen,dus advies gevraagd.
Verder heb ik er een blu-ray speler aangesloten via hdmi naar de denon en van de denon hdmi naar de tv,maar als ik een cd op heb staan dan kan ik niet tergelijke tijd tv kijken is dit misschien op te lossen doormiddel van een instelling?
Binnenkort zet ik mijn instellingen wel even in een bericht misschien staat het een en ander nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
FeaR1986 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:09:
[...]

Eerst de AVR aanzetten en dan pas bijvoorbeeld de PS3?
Heb hier namelijk hetzelfde: als ik eerst de PS3 aan zet en dan pas de Denon dan wordt er maximaal 2.0 stereo herkent. En daarmee dus ook dingen als DTS Neo: 6 en Dolby Pro Logic II. Zet ik eerst de AVR aan en dan pas de PS3 dan wordt er gewoon Dolby Digital herkent of Multi Ch. In (LPCM).
Oke, bedankt voor de tips. Ik ben er eens mee aan de slag gegaan en zie in het menu van mijn ps3 bij audio instellingen: Meervoudige audio uitvoer op uit staan... kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik zie nu wel op mijn Denon display: Multi CH IN staan en als ik nu de STD knop indruk voor het kiezen van surround geluid doet hij niets en blijft hij op deze stand staan...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.beisser schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:24:

Bij mij is dat ook zo. Maar die functie gebruik ik nooit. Mijn ps3 staat gewoon op bitstream en meervoudige audio uitvoer staat uit. Dit is alleen voor als je analoog EN digitaal wil uitsturen. Ik heb mn denon bijna altijd op de optie " direct" staan. Dan schakelt hij automatisch over naar dts, dolby digital e.d. op basis van het inkomende signaal. De functie die jij gebruikt is alleen voor t upschalen van stereo signalen naar surround. Iets wat is sowiezo al niet doe. Hooguit de optie 5 channel stereo simulatie bij feestjes en dergelijke. Eigenlijk kun je je STD cinema/music optie alleen goed gebruiken voor films die alleen een stereo track hebben. Maar dat is mijn bescheiden mening. Maar om een kort antwoord op je vraag te geven; volgens mij werkt het bij jou zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
m.beisser schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:55:
[...]Oke, bedankt voor de tips. Ik ben er eens mee aan de slag gegaan en zie in het menu van mijn ps3 bij audio instellingen: Meervoudige audio uitvoer op uit staan... kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik zie nu wel op mijn Denon display: Multi CH IN staan en als ik nu de STD knop indruk voor het kiezen van surround geluid doet hij niets en blijft hij op deze stand staan...???
Multi CH IN betekent dat de Denon kant-en-klare audio van de PS3 ontvangt. De PS3 heeft de audio dus eerst zelf gedecodeert en stuurt LPCM uit. Omdat de PS3 het kant en klaar aanlevert kan de Denon er niets meer mee en zal je ook minder keuzes hebben qua instellingen.
Als je de PS3 instelt op bitstream dan zal de receiver het decodeerwerk doen en zal je dingen als DTS en Dolby Digital zien. Geen DTS HD en Dolby TrueHD als je over de oudere PS3 beschikt overigens, want dat kan alleen met de PS3 Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:21:
[...]

Bij mij is dat ook zo. Maar die functie gebruik ik nooit. Mijn ps3 staat gewoon op bitstream en meervoudige audio uitvoer staat uit. Dit is alleen voor als je analoog EN digitaal wil uitsturen. Ik heb mn denon bijna altijd op de optie " direct" staan. Dan schakelt hij automatisch over naar dts, dolby digital e.d. op basis van het inkomende signaal. De functie die jij gebruikt is alleen voor t upschalen van stereo signalen naar surround. Iets wat is sowiezo al niet doe. Hooguit de optie 5 channel stereo simulatie bij feestjes en dergelijke. Eigenlijk kun je je STD cinema/music optie alleen goed gebruiken voor films die alleen een stereo track hebben. Maar dat is mijn bescheiden mening. Maar om een kort antwoord op je vraag te geven; volgens mij werkt het bij jou zoals het hoort :)
Helemaal top! bedankt voor de handige info. Dus als ik het goed lees moet ik de denon altijd in de direct stand laten staan en dan doet hij de rest vanzelf?
Ik zal morgen mijn ps3 ook direct op bitstreamen zetten.
Hebben jullie ook nog tips wat betreft het gebruiken van die audyssey volume, eq techniek e.d. ik heb die nu constant aan staan. Het geluid dat uit die KEF's komt is trouwens wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

m.beisser schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:10:
[...]

Helemaal top! bedankt voor de handige info. Dus als ik het goed lees moet ik de denon altijd in de direct stand laten staan en dan doet hij de rest vanzelf?
Ik zal morgen mijn ps3 ook direct op bitstreamen zetten.
Hebben jullie ook nog tips wat betreft het gebruiken van die audyssey volume, eq techniek e.d. ik heb die nu constant aan staan. Het geluid dat uit die KEF's komt is trouwens wel erg mooi.
Zelf heb ik het uitgezet. Ik ben niet zo van die nieuwerwetse techniek :+ al die aanpassingen doe ik zelf wel als ik het nodig vind :)
Maar dat is helemaal aan jou natuurlijk; experimenteer er mee, als je het mooi vind klinken moet je het gebruiken en je niks aantrekken van wat anderen vinden. Beetje wat voor alles wat audio is opgaat dus. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal wat geexperimenteerd met allerlei instellingen en Audyssey standen de 4 weken sinds ik de 1910 heb, maar uiteindelijk ga ik toch altijd weer terug naar de "Pure" stand. Noem me maar een puritein, maar uiteindelijk ik vind dat toch het mooiste resultaat geven op mijn MA RS8.

Voor home theater ga ik uiteraard naar de Cinema stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
En ik kwam er net achter hoe ik kan wisselen tussen Front A en Front B, eigenlijk ook o zo simpel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over de denon AVR-1910.
mijn display op de denon zelf valt na enkele seconden steeds weg. weet iemand hoe ik die in beeld kan blijven houden? ik heb denk ik tijdens het testen iets ingedrukt, maar geen idee welk knopje deze functie uitschakelt. Als ik het geluid harer of zachter zet zie ik dat wel maar daarna valt het beeld weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:29:
mijn display op de denon zelf valt na enkele seconden steeds weg. weet iemand hoe ik die in beeld kan blijven houden? ik heb denk ik tijdens het testen iets ingedrukt, maar geen idee welk knopje deze functie uitschakelt. Als ik het geluid harer of zachter zet zie ik dat wel maar daarna valt het beeld weg.
Hmmm staat ie in de Pure stand? Als je die uit zet komt de display weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:29:
Volgens mij staat de avr dan idd in "Pure stand". Even een kwestie van het knopje d/st indrukken voor 2 kanaals bronnen. Dan moet het display weer gaan oplichten.

Ik heb nu trouwens de PS op bitstream gezet maar las ergens dat je dan geen gebruik kunt maken van die HD decoders?
En voor normaal TV kijken staat hij nu op stereo zodat de subwoofer ook weer mee kan doen. Miste de subwoofer namelijk bij de Pure en Direct stand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:45:
En ik kwam er net achter hoe ik kan wisselen tussen Front A en Front B, eigenlijk ook o zo simpel :')
"Speakers A - B"-knopje op de remote?
m.beisser schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:07:
[...]
Ik heb nu trouwens de PS op bitstream gezet maar las ergens dat je dan geen gebruik kunt maken van die HD decoders?
Ligt aan de versie van de PS3 die je hebt. Zoals ik hier onder andere al zei kan alleen de PS3 Slim de HD Audio over bitstream sturen. De PS3 Fat kan HD Audio alleen maar zelf decoderen en versturen. Dan moet je dus LPCM aan hebben staan. Met bitstream aan kan je op de PS3 Fat dan inderdaad geen gebruik maken van HD Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
FeaR1986 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:19:

"Speakers A - B"-knopje op de remote?
Nou, dat knopje zit bij mij niet op de remote hoor? (nog niet gevonden iig, ook niet onder het klepje aan de andere kant ;) ) Maar via 1 van de knoppen onder het scherm op de receiver zelf (die platte, die zag ik over t hoofd)

edit: @ mike0000, het scherm kun je dimmen van volle sterkte tot uit in 4 standen. Het kan ook zijn dat je de verlcihting van het scherm uit hebt staan. Dan gaat ie even aan als je iets aanklikt, en dan na een paar sec ook weer uit (maar het kan evengoed ook de pure stand zijn idd)

[ Voor 27% gewijzigd door TFDev op 31-01-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Volgens mij staat de avr dan idd in "Pure stand". Even een kwestie van het knopje d/st indrukken voor 2 kanaals bronnen. Dan moet het display weer gaan oplichten." Of weer op Pure drukken dan gaat ie in the "off" mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Ik heb de knoop doorgehakt.
Het gaat een AVR-3310 met DD-710 worden, icm Monitor Audio RX8 speakers.

Hebben jullie ervaring met, zoals Denon aangeeft, 6-8 ohm versterker en 4 ohm speakers?
Het lijkt mij niet dat er problemen kunnen optreden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:42:
[...]Nou, dat knopje zit bij mij niet op de remote hoor? (nog niet gevonden iig, ook niet onder het klepje aan de andere kant ;) ) Maar via 1 van de knoppen onder het scherm op de receiver zelf (die platte, die zag ik over t hoofd)
Op de receiver zelf had ik hem wel gezien, iets van derde knopje van links of zo. Maar op de remote moet zoiets toch ook wel staan. Is op mijn AVR-2809 ook en zelfs op mijn oude Sony van een paar honderd euro zat die knop.
[b]Glenn77 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:37:[/b
Hebben jullie ervaring met, zoals Denon aangeeft, 6-8 ohm versterker en 4 ohm speakers?
Het lijkt mij niet dat er problemen kunnen optreden......
Met normaal gebruik inderdaad niet. Er zijn wel wat risico's als je heel hard gaat spelen en dat soort dingen. Maar bij normaal gebruik moet het goed gaan. En als je rare geluiden gaat horen gewoon alles uit zetten en niet te lang wachten. Maar dat spreekt voor zich natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.beisser schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Volgens mij staat de avr dan idd in "Pure stand". Even een kwestie van het knopje d/st indrukken voor 2 kanaals bronnen. Dan moet het display weer gaan oplichten.

En voor normaal TV kijken staat hij nu op stereo zodat de subwoofer ook weer mee kan doen. Miste de subwoofer namelijk bij de Pure en Direct stand...
ik zal het even proberen. als het niet lukt dan horen jullie het vanzelf

edit: het was inderdaad het pure knopje. zoals ik al zei. heb van alles zitten testen vanaf gisteren dus alle knopjes zijn langs gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander vraagje. heeft iemand ervaring met de boxen die ik hier nu link in combinatie met de denon AVR-1910?
Ik zoek een setje waar ik ook thuis mee aan kan komen (m.a.w. wat mijn vrouw niet te groot en lelijk vind)

zie hier het setje wat ik op het oog heb.

http://www.teufel.de/Heim...=test&report_id=598#unten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:04:
Ander vraagje. heeft iemand ervaring met de boxen die ik hier nu link in combinatie met de denon AVR-1910?
Ik zoek een setje waar ik ook thuis mee aan kan komen (m.a.w. wat mijn vrouw niet te groot en lelijk vind)

Grappig, ik ben ook opzoek naar de ervaringen met de denon 1910. Heb zelf net een Concept S set aangeschaft. Iemand die wat meer over de teufel/denon combi kan zeggen. Mijn huidige panasonic versterker (heel wat jaren oud, toen ze ooit nog fatsoenlijke versterkers maakten...) klinkt wat kil/schel en denon staat bij mij bekend om het wat warmere geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:04:

Ik heb zelf de KEF 2005.3 speakers achter mijn 2310 hangen. Bevalt erg goed. Mooi geluid en strak design (goed gekeurd door mijn dame des huizes iig ;))
Ik heb mijn keuze bepaald door er zelf even onderzoek naar te doen op kieskeurig, what hifi e.d. en ben toen ook een dag gaan luisteren. Ik denk toch dat luisteren naar de combi het belangrijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Ik ben daarnet eens naar de website van Denon gesurfd (Surround Receivers; United Kingdom)

Blijkbaar bestaat er geen enkel model met een HDMI Front aansluiting !
Is dat echt zo ? (kan ik maar moeilijk geloven)

HDMI 1.4 (voor 3D tv) ondersteunen ze ook nog niet.

Zal nog maar even wachten, voor ik tot een aankoop overga... :/

[ Voor 22% gewijzigd door Gent32m op 01-02-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gent32m schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:13:
Ik ben daarnet eens naar de website van Denon gesurfd (Surround Receivers; United Kingdom)

Blijkbaar bestaat er geen enkel model met een HDMI Front aansluiting !
Is dat echt zo ? (kan ik maar moeilijk geloven)

HDMI 1.4 (voor 3D tv) ondersteunen ze ook nog niet.

Zal nog maar even wachten, voor ik tot een aankoop overga... :/
Sowieso moet je naar de Duitse site van Denon kijken, want de Engelse (en Amerikaanse) modellen kunnen verschillen met de Nederlandse.

Denon's hebben vanaf de Denon AVR-4310 een HDMI Frontaansluiting, dus ze zijn er zeker wel. En HDMI 1.4 is nog geen gemeengoed, dus om een receiver te vinden met HDMI 1.4 moet je sowieso goed zoeken. Dat is niet alleen bij Denon zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Zelf ga ik denk ook een Denon kopen, mijn oog is op de 1610 gevallen. Iedereen raad me aan om voor Denon of Marantz te gaan i.c.m. mijn B&W CM1's. Ik snap zelf ook wel dat de 1910 hier geschikter voor is, alleen mijn budget laat me het niet toe ± €350,-.

Zou dit een verstandige keuze zijn, of zou ik door moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Een paar maanden wachten en hem in Duitsland halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou net zeggen...

doe er 100 euro bij en je hebt een 1910 in duitsland

heb je dit al beluisterd icm b&w cm1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:24:
heb je dit al beluisterd icm b&w cm1?
Wou net zeggen :+

Want Denon in combinatie met B&W speakers zie je niet heel veel. Komt mede door de wat warme klank die dan snel wollig over kan komen. Maar wellicht vindt jij dat lekker klinken, dat kan...

Alleen waarom een AVR-receiver als je maar twee speakers hebt (althans, zo lees ik het). Zou een goede stereoversterker dan geen betere optie zijn? Zeker met dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag? heb een blu-ray speler via hdmi aan mijn denon 1910 aangesloten en van mijn denon naar mijn tv hdmi, nu wil ik muziek luisteren en tergelijke tijd naar tv kunnen kijken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zodra ik hem op de tv zet gaat het wel goed maar zodra ik tergelijke tijd een cd wilt luisteren kan ik geen tv kijken schakeld gelijk over naar de speler.
Tv aangesloten via scart .
Wie weet een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je dan gewoon met de afstandsbediening via AV op de tv stand zetten en dan gewoon tv kijken en dan loopt je cd-dvd gewoon door met geluid.

zoals ji zegt doe je eerst je tv aan en dan cd erin en dan schakeld hij over. dat klopt ook. maar dan zou je telkens weer moeten zoeken naar de tv uitgang zal wel ext 1 ofzo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is inderdaad ext 1 op mijn tv maar zodra ik hem via mijn afstandsbediening op ext 1 zet dan onderbreekt hij de blu-ray speler en dus ook geen geluid meer moet hem dan eerst weer op play drukken maar dan gaat hij automatische weer op blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:48:
even een vraag? heb een blu-ray speler via hdmi aan mijn denon 1910 aangesloten en van mijn denon naar mijn tv hdmi, nu wil ik muziek luisteren en tergelijke tijd naar tv kunnen kijken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zodra ik hem op de tv zet gaat het wel goed maar zodra ik tergelijke tijd een cd wilt luisteren kan ik geen tv kijken schakeld gelijk over naar de speler.
Tv aangesloten via scart .
Wie weet een oplossing???
Scart stekker er zo snel mogelijk uit trekken.
Ik snap echt niet wat scart te maken heeft met een TV-AVR-Bluray combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb digitale tv upc en die heeft geen hdmi aansluiting dus via mijn digtale ontvanger rechtstreeks met scart naar tv.Geluid heb ik via digitale aansluiting van upc naar mijn denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:45:
Vraag:
Ik heb sinds kort de 1910 aangesloten. 3.1 setup in de tv kamer, met een blu-ray via HDMI die ook fungeert als cd speler. Daarnaast 2 Zone 2 luidsprekers. Nu is het zo dat in de handleiding staat dat voor Zone 2 geen digitale input afgespeeld kan worden. Als ik dus een CD wil afspelen en die wil horen in zowel de tv kamer EN de andere kamer (Zone 2), hoe doe ik dat??? Want HDMI is toch digitaal audio signaal...
Ik kom er niet uit met alleen pagina 51 van de manual.
Is het mogelijk om de blu ray dan dubbel aan te sluiten? Ik heb een LG BD370 die eigenlijk alleen digitale audio out heeft. Is het mogelijk om de audio out van de video out te gebruiken?? Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/LG-BD370-aansluitingen.jpg

Heel graag input hiervoor!!

Verder draait de 1910 nu volop, ben mijn Mordaunt short Avant set aan het inspelen (36 uur!!!). Maar de beheersing van de 1910 over deze set is nu al erg mooi. Klinkt als een klok, zelfs terwijl wij thuis houten vloeren hebben en het er 3m hoog is... :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.