Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Fear,

erg bedankt ik zal dit onthouden want vond het wel belangrijk omdat ik dus films kijk van me pc en dan niet steeds instellingen moet veranderen om goed geluid te krijgen.

heinhuis in enschede waar ik vandaan kom bied de Denon 1910 voor 475 aan dus dat is zeker een koopje omdat het in duitsland 450 euro kost incl verzenkosten.

Hoop dat ze deze snel op voorraad hebben dan kan ik ook genieten van de Denon kwaliteit.

Ik heb nu ook de DVI-HDMI aangesloten op me tv en het werkt perfect en merk dat het geluid ook wel beter is als dat maar niet tussen de oren zit :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 15-01-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330715

Met de Denon op een modus als "std" ingesteld zal de Denon altijd het signaal pakken wat het beste is.
Ok, duidelijk. Als ik de AVR-1910 op std zet en een film met DTS afspeel op de Western Digital HD TV mediaspeler, krijg ik op de 1910 Dolby pro logic II of DTS NEO6 en dat zijn toch codecs die van stereo 5.1 maken? Dan komt het DTS signaal dus niet over. (terwijl de mediaplayer zegt dat het geluid DTS digital is)

Misschien moet ik het eens proberen met een aparte optical kabel ipv alles over de HDMI.

Edit: geprobeerd, maar via geluid via optical doet ie hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 330715 op 16-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 03:34
Geluid over HDMI heeft de voorkeur.

Bij Digitaal via Coaxiaal of Optisch heb je alleen de volgende Codec's:
Dolby Digital / EX & DTS / ES

Bij HDMI heb je de beschikking over alle de de Receiver rijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:16
Anoniem: 330715 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:17:
[...]Ok, duidelijk. Als ik de AVR-1910 op std zet en een film met DTS afspeel op de Western Digital HD TV mediaspeler, krijg ik op de 1910 Dolby pro logic II of DTS NEO6 en dat zijn toch codecs die van stereo 5.1 maken? Dan komt het DTS signaal dus niet over. (terwijl de mediaplayer zegt dat het geluid DTS digital is)

Misschien moet ik het eens proberen met een aparte optical kabel ipv alles over de HDMI.

Edit: geprobeerd, maar via geluid via optical doet ie hetzelfde.
Staat de WD wel goed ingesteld? En pin me niet op dat "std" vast, want dat is op mijn Denon zo. Wellicht werkt het nu met modes als "direct" en dat soort dingen. Let wel dat je eerst je Denon aan zet en dan pas het apparaat waar je vanaf speelt. Als je het andersom doet kan het wel eens fout gaan met het doorsturen van de codes. Heb ik vanaf bijvoorbeeld de XBox 360 ook wel eens last van: zet ik eerst de console aan en dan pas de Denon dan zit ik ook aan maximaal 2.0 geluid. Doe ik het andersom dan start de console meteen op met Dolby Digital 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:41

reiker

dan jij!

FeaR1986 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:47:
[...]

Staat de WD wel goed ingesteld? En pin me niet op dat "std" vast, want dat is op mijn Denon zo.
[...]
Klopt wel wat je zegt, meerdere keren op 'std' drukken geeft meerdere opties :) Op mijn 2310 althans.

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 16-01-2010 14:06 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330715

Ik bleef maar stereo krijgen uit m'n mediaplayer en het beste wat de Denon daar mee kon doen was er DTS NEO6 van maken, maar dat is geen DTS, dat is gewoon opgeleukt stereo. Na een hele dag stekkers wisselen en alles proberen, bleek..... dat de mediaplayer de keuze heeft om het geluid stereo of digital af te spelen en dat staat standaard dus op stereo. Nu die ingesteld staat op digital, heb ik prachtig DTS geluid. En dat doet ie idd zelf als de Denon op std staat.

(ik zou de manual eens kunnen gaan lezen..... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 330715 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:59:
bleek..... dat de mediaplayer de keuze heeft om het geluid stereo of digital af te spelen en dat staat standaard dus op stereo. Nu die ingesteld staat op digital, heb ik prachtig DTS geluid.
Typisch gevalletje van |:( ofwel 8)7
Maar manual lezen is het laatste redmiddel. Beetje in het menu van de uitvoerende speler zitten spelen met instellingen is veelal het beste begin. Apparaten als receivers kiezen immers veelal gewoon het inkomende signaal en dus moet je het "probleem" dus veelal zoeken bij het uitvoerende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301451

Afgelopen maand heb ik een Denon AVR 1610 receiver aangeschaft. Op deze receiver heb ik een Canton Movie 80CX setje aangesloten welke ik 2ehands voor een erg aantrekkelijk prijsje kon aanschaffen. Ik wist dat deze satellietjes prima zouden functioneren bij films maar dat ze tekort zouden schieten bij muziek. Na enkele weken begin ik toch duidelijk te merken dat de middentonen gewoonweg niet geproduceerd kunnen worden.

Gister heb ik twee oudere 3weg JVC speakers aangesloten op de B zone van de receiver en heb muziek afgespeeld met A+B aan. Tot mijn verbazing klonk dit heerlijk warm maar tegelijk ook scherp door de satellietjes. Mijn vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen aangezien deze opstelling tijdelijk is. Over de surround en de center speaker ben ik dik tevreden. Deze gebruik ik alleen met films en doen hun werk goed. Is het verstandig om alleen de voorste 2 speakers te vervangen op Zone A? Of laat ik het complete canton setje hangen en sluit goede boxen aan op Zone B?

Graag tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Sluit op je speaker B uitgang de 'warme' speakers aan en schakel bij muziek over naar stereo op speakerset B. Als je de 2 voorste speakers vervangt krijg je klankkleurverschillen bij bijvoorbeeld een pratend persoon die van links in beeld naar rechts in beeld loopt en dit leidt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 19:44
Is het mogelijk een een AVR-3310 draadloos te laten communiceren / ontvangen met een ethernet/wireless converter?
zoiets al dit > http://www.vergelijk.nl/n...eless_lan_client_adapter/

Wie heeft er ervaring met een soortgelijke situatie?

ik ben van plan om de AVR-3310 te kopen, maar wil wel graag van te voren weten wat die ethernet aansluiting mij kan bieden.
Gewoon draadloos streamen, zoals mijn PS3 ook doet vanaf de laptop?
Updates en internetradio weet ik, maar daar gaat het mij niet om.

En kun je vanaf de versterker door mappen bladeren, of moet dat via de mediaserver op de laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door vndk op 19-01-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:06
Ik ken die D-link kastjes wel maar meestal worden ze andersom gebruikt. Dus inloggen op wireless en dan werkt het kastje als switch op je router.
Heb het eigenlijk nooit anders getest omdat ik hem zelf thuis niet heb maar wel eens heb moeten plaatsen bij klanten.
Maar eigenlijk doen die kastje niets meer dan wireless naar ethernet en ethernet naar wireless omzetten.
Deze vraag kun je denk ik ook beter kwijt in het Netwerken fora

Ik heb zelf een 3808 en gebruik internet radio dagelijks (FM gebruik ik helemaal niet ;) ) en hij scanned zelf het netwerk af. Dus me HTPC aan en hij ziet deze ook. Op me server draaien 2 services, 1tje van WHS maar deze kent geen .FLAC en Asset Upnp en deze ondersteund dat weer wel en bied ook betere sorteer mogelijkheden. (zoeken op titel, artiets, album etc en dan de optie om te "scrollen" of eerst een begin letter te kiezen)
Bij mij zou ik dat dus eigenlijk ook weer via me pda kunnen doen en dan ingelogd op de webinterface van me browser om zo vanuit de tuin me versterker te bedienen en zo ook muziek te kiezen.

Ethernet aansluiting is dus gewoon heel fijn maar ik zou zelf zweren bij bekabeld :)
En kun je vanaf de versterker door mappen bladeren, of moet dat via de mediaserver op de laptop?
Als bv Windows Media Player gebruikt en daarin mappen doet delen in me media bibliotheek en ziet je versterker deze wel verschijnen.

[ Voor 54% gewijzigd door The-Source op 19-01-2010 21:34 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Glenn77 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:16:
Ik heb zelf de 4130 en aangesloten via bedraad netwerk aan o.a. NAS (waarop Twonkey draait). Via de 2 regels van het display zie je per regel de mogelijke folders. Let wel op dat het echt streamen (DLNA) is en GEEN file sharing!!!! De denon is dan een "gewone" DLNA client. Muziek georganiseerd per map is dus door veel mappen scrollen.

Ook grappig maar totaal useless: Op mijn iPhone kan ik met Media Link Player Lite (DLNA/UPnP client) muziek vanaf de NAS streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Sinds de zomer beschik ik over de denon AVR 2809 in combinatie met de oppo BDP-83, een mooie combinatie. Hieraan hing het KEF systeem 2005.2 (de eitjes) waar ik erg over te spreken was, zeker in zijn oude setting (Pioneer VSX 812 + DVD 565).
Bij de denon viel me echter op dat de KEF eitjes front toch wat scherp en dun klonken met een wat bonkige sub. Zeker in vergelijking met mijn 10 jaar oude luidsprekers van B&W in de eetkamer. Paar weken geleden op zoek gegaan naar nieuwe fronts omdat ik van (jazz etc) muziek luisteren houd en het bij films sowieso meestal wel al snel redelijk goed klinkt door alle effecten.
Shortlist bestond uit o.a. vloerstaanders van Monitor Audio GS 20, Dali Ikon 7, Dynaudio excite 32 en KEF XQ30. Naar RAF Amsterdam gegaan om te luisteren. Die waren erg op hun eigen koers aan het varen en zagen een beetje vloerstaander met mijn Denon niet zitten. Nee ik was beter af met een Cyrus set en Dali luidsprekers en voor mijn (half jaar oude) Denon en Kef gaven ze € 850 terug dus ik was met ruim € 4000 bijbetalen klaar....! Hoezo luisteren naar de wensen van de klant? Toen ik vroeg wat er überhaupt dan mogelijk was met de mijn configuratie was het simpele antwoord, niets, gewoon doorsparen voor wat wij je adviseren, daar kwam het op neer. Een illusie armer maar weer weggegaan.
Uiteindelijk na wat twijfels en overleg redelijk impulsief gegaan voor de KEF XQ30 omdat ik al achterspeakers van KEF had (de eitjes). De XQ30 is een vloerstaander van zeer beschaafd formaat (ja de partner wil ook wat), mooi afgewerkt en uitermate geschikt voor het soort muziek dat ik luister (Alle soorten Jazz, vocal, crooners, frans etc.). Ben tevreden over mijn aankoop al moeten de luidsprekers nog wat los komen. Luister veelal op direct of pure direct en SACD over HDMI.
Audyssey heb ik voor nu maar even omzeild. Klonk niet na de laatste keer instellen en zal een nieuwe poging ondernemen om deze nog een keer in te stellen op basis van 6 meetpunten waarbij ik de microfoon via een statief op gehoor hoogte breng. Overigens was ik wel tevreden met het handmatig instellen op basis van het met de rolmaat meten van de afstand van alle luidsprekers tot mijn sweet spot op de bank. Dat vind ik ook geen zotte optie om het zo te doen. Mijn blu-ray films klonken al een stuk beter. De fronts heb ik nu ingesteld op 7,0 Db. Ik houd jullie op de hoogte van mijn verdere ervaringen met deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
automaiti schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:49:
Toen ik vroeg wat er überhaupt dan mogelijk was met de mijn configuratie was het simpele antwoord, niets, gewoon doorsparen voor wat wij je adviseren, daar kwam het op neer. Een illusie armer maar weer weggegaan.
Valt me toch wel zeer erg tegen van een keten als deze. De AVR-2809 is inderdaad niet de sterkste receiver die er is, maar moet toch een beetje set wel kunnen trekken. Zeker als je normaal om gaat met je spullen.

Dit is inderdaad een gevalletje van denkenof hopen een onwetende klant te hebben en deze wat geld lichter te kunnen maken. Sowieso een aparte gedachte, want een onwetende klant heeft geen AVR-2809 staan maar wellicht een kant-en-klare set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
thx voor de antwoorden, klaasbram en iPatrick.
beste optie (ik was er al bang voor);
kabel van de TV terugtrekken naar beginpunt (=meterkast), vervolgens weer retour met een ethernet kabeltje.
nu nog op zoek naar de gunstigste aanbieder in NL....

Wie heeft aankopen gedaan in Duitsland? Klopt de 3 jaar garantie, waar men mee adverteert?
ik vind dat Audio Schluderbacher erg gunstige prijzen hanteert.
Echter ben ik wat sceptisch betreffende eventuele garantie / ondersteuning.
Hoe zwaar moet dit wegen in een beslissing?
Ik ben best bereid om in NL meer te betalen voor genoemde zaken, maar het verschil loopt al snel in de enkele honderden euro's ( AVR-3310 icm DVD-2500 of DCD-1500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Glenn77 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:31:
Wie heeft aankopen gedaan in Duitsland?
:Y
Echter ben ik wat sceptisch betreffende eventuele garantie / ondersteuning.
Hoe zwaar moet dit wegen in een beslissing?
Begrijpelijk. Tot op heden heb ik nog maar een keer gehoord dat iemand zijn Denon binnen garantie om moest ruilen. Verder heb ik dat nog niet gehoord. Dus qua DOA of RMA is Denon wel redelijk zeker. Maar je kan natuurlijk altijd de pech hebben van een slechter exemplaar. Het is maar net binnen hoeveel tijd en kosten je naar Duitsland kan rijden voor een omruilactie.

Persoonlijk zou ik gewoon naar Duitsland gaan. Want je bent dan wel wat meer kwijt voor benzine, maar voor exact hetzelfde product betaal je gewoon letterlijk honderden euro's minder.

Maar goed, dat ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339293

[/quote]Valt me toch wel zeer erg tegen van een keten als deze.
[quote]
Mijn ervaring is hetzelfde (RAF-Amsterdam). De eerste keer toen er kwam om speakers uit te zoeken voor m'n 1910 werd ik de luisterruimte gedumpt. De versterker werd aangezet en "dit zijn de knoppen" voor de speakers en weg was de verkoper... Ben na 2 minuten de winkel uitgelopen. Van andere mensen heb ik gehoord dat zij de zelfde ervaring hadden, met een enkele verkoper als positieve utizondering.

Punt is wel dat RAF over het algemeen de laagste prijzen heeft, zeker in de uitverkoop, en meestal op voorraad. Derhalve ben ik na uitgebreide luisterproeven wel teruggegaan naar RAF voor de aankoop, scheelde mij toch zo'n 900 Euri,

Ik kocht mijn eerste B+W speakers bij RAF 30 jaar geleden (toen Rafalowitsch er nog zelf werkte) en de service was toen veel en veel beter. Men nam zeker 2 uur de tijd om mij te adviseren. Ik denk dat in de hudige intarnet tijd bepaalde zaken veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Sommige mensen (en vooral verkopers) kunnen zoooo overdrijven met benodigde versterking.
Zo beweren sommigen dat je voor 4 ohm speakers toch wel minimaal een 5*200 watt Rotel eindversterker nodig hebt. Maar ik ken ook iemand met een H/K AVR-4550 die 7(!!) 4 ohm speakers aangesloten heeft en prima een film op hoger volume kan draaien. Nu zijn die Dali's niet zo extreem lastig voor een laagohmige speaker (4 ohm nominaal en 3,6 ohm minimaal, geen gekke impedantie pieken of dalen of gekke faseverdraaiingen), maar als je die verkoper mag geloven zou die versterker al 100x van het clippen uit elkaar geknald moeten zijn.
Ik heb zelfs een tijdje 1 center van 8 ohm en 4 fronts en surround van 4 ohm op een Denon AVR-1905 gehad. Ok, op hogere volumes klonk hij wat onrustig en miste hij wat controle en bas en toen ik een Marantz SR8001 gekocht had klonk alles wel een stuk beter, maar hij heeft het voor een instapreceiver wel een paar jaar volgehouden.
Dat een AVR-2809 (2 modellen hoger) dus onmogelijk een paar Kef's aan kan sturen is dus onzin en waarschijnlijk had hij zijn target nog niet gehaald voor die maand. Natuurlijk moet je altijd uitproberen of een combinatie werkt, maar je mag er bij enigzins normale receivers (vanaf €400) en enigzins normale speakers (geen electrostaten of speakers die inzakken naar 2 ohm en gekke faseverdraaiingen hebben) vanuit gaan dat het wel werkt op normale volumes. Een dikkere versterking zal misschien verbetering geven, maar iemand een versterker van €5000 aansmeren omdat een mainstream Kef absoluut niet werkt op een Denon van €1200 is bijna oplichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 339293 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:57:
Mijn ervaring is hetzelfde (RAF-Amsterdam). De eerste keer toen er kwam om speakers uit te zoeken voor m'n 1910 werd ik de luisterruimte gedumpt. De versterker werd aangezet en "dit zijn de knoppen" voor de speakers en weg was de verkoper... Ben na 2 minuten de winkel uitgelopen. Van andere mensen heb ik gehoord dat zij de zelfde ervaring hadden, met een enkele verkoper als positieve utizondering.
Jammer om te lezen. Heb zelf geen ervaring met RAF, dus ging meer af op de "bekendheid" die ze hebben. Want veelal wordt RAF wel in het rijtje genoemd met winkels als Stassen, Hobo, Heinhuis en dergelijke. Dus ketens waar je wel goed geholpen wordt en goed advies krijgt.

Heb tot nu toe maar één keer te horen gehad dat een AVR-2809 een set Focal Chorus niet gaat trekken. En dat was bij de Hobo Rotterdam, maar die zei dat het "lastig" was dus niet eens onmogelijk. Zou het nu voor de grap wel eens naar willen vragen bij RAF, gewoon om te zien wat zij zeggen :P
Anoniem: 339293 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:57:
Punt is wel dat RAF over het algemeen de laagste prijzen heeft, zeker in de uitverkoop, en meestal op voorraad. Derhalve ben ik na uitgebreide luisterproeven wel teruggegaan naar RAF voor de aankoop, scheelde mij toch zo'n 900 Euri
En toch zou ik dan terug gaan naar de keten waar ik de speakers heb beluisterd en het hele gedoe gewoon voorleggen. Niet dat ik dan 900 euro korting zou willen, maar wel een goed bedrag er af. Want het gekregen advies van de winkel waar je geluisterd hebt, de tijd die ze in je gestoken hebben en de koffie is mij toch ook wel wat waard.
mac1987 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:14:
Natuurlijk moet je altijd uitproberen of een combinatie werkt, maar je mag er bij enigzins normale receivers (vanaf €400) en enigzins normale speakers (geen electrostaten of speakers die inzakken naar 2 ohm en gekke faseverdraaiingen hebben) vanuit gaan dat het wel werkt op normale volumes. Een dikkere versterking zal misschien verbetering geven, maar iemand een versterker van €5000 aansmeren omdat een mainstream Kef absoluut niet werkt op een Denon van €1200 is bijna oplichting ;)
Formule die veelal gebruik wordt is toch iets van:
Prijs receiver == gelijk aan prijs van één front speaker

Nu zit er met sommige merken en types tussen bovenstaande wel wat verschil. Maar denk dat je met die soms toch wel aan de hoge kant zit. Zou betekenen dat als je een set B&W 803S neer zet dat je dan een versterker moet kopen van drieduizend euro. Sowieso zijn meerkanaals receivers met die prijs toch wel schaars om over stereoexemplaren nog maar te zwijgen.

Maar goed, combinaties maken is het leuke van audio. En natuurlijk kan je een wat zwaardere versterker aanschaffen. Maar met je laatste zin ben ik het geheel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 08:50
Vraagje over de 1610, in de specs staat dat die upscaled naar max 1080i van component naar HDMI, maar als ik mijn xbox 360 met component aansluit en instel op 1080P, heeft die dan ook 1080P door naar HDMI ? Aangezien er dan niets opgescaled hoeft te worden.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dapluiz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:34:
Vraagje over de 1610, in de specs staat dat die upscaled naar max 1080i van component naar HDMI, maar als ik mijn xbox 360 met component aansluit en instel op 1080P, heeft die dan ook 1080P door naar HDMI ? Aangezien er dan niets opgescaled hoeft te worden.
Volgens mij niet, want de receiver moet toch scalen aangezien het van een analoog signaal naar een digitaal signaal gemaakt moet worden. Dus wellicht beter de XBox gewoon op de tv aansluiten en dan met een optische toslink naar de Denon. Want die laatste connectie moet je toch altijd maken voor digitaal (meerkanaals) geluid.

Maar proberen kan altijd natuurlijk, want de component kabel heb je sowieso in huis en de HDMI kabel om van de Denon naar de tv te gaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 16:19
Ik heb zelf een denon 1508. Geen klachten tot zover over de amp. Doet gewoon wat die moet doen. Nu heb ik alleen afgelopen weer een set Focal Chorus 816V gekocht bij Hobo. Die komen als het goed is deze week binnen. Nu ben ik alleen bang dat mijn amp te licht is. En bij bijvoorbeeld Hobo bieden ze nu een 2309 aan voor 650. Ik zit alleen nog wel met mijn oude amp, die moet dan wel weg (geld groeit me niet op de rug zegmaar). Alleen krijg ik er niet zoveel meer voor ben ik bang. En bij Hobo zeiden ze me dat de 2309 zelfs nog wat te licht is voor de Focals... Is dat ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:47
Versterkers zijn echt zelden te licht voor bepaalde speakers. Er zijn speakers die bij bepaalde frequenties een impedantiedip hebben waardoor sommige versterkers het wat moeilijker hebben als je daar hard mee speelt. Verder is het eigenlijk onzin.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42
Voor 650 kan je beter een 1910 halen of een 2310 in Duitsland :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 17-06 16:19
FikkieHo schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:24:
Voor 650 kan je beter een 1910 halen of een 2310 in Duitsland :)
Hmm,

ik las dat de 1910 in duitsland 420 euro ofzo moet kosten? De 2310 heeft toch alleen wat meer vermogen? Het heeft dus iig geen haast, dus kijk nog wel even de kat uit de boom. Iig bedankt voor t bevestigen van mijn vermoeden (dat dat "te weinig vermogen" onzin is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Het is niet zo dat je te weinig vermogen hebt maar als je zwaardere speakers volledig wilt benutten kun je dat beter doen met een versterker die meer vermogen leverd. Maar om dat uit te vinden kun je het beste gaan luisteren en aan de volume knop draaien en naar je favouriete muziek luisteren. heb ik ook gedaan met de denon 1910 en de focal speakers welliswaar de 700 serie.

ik ben er ook nog niet overuit of ik de denon 1910 in duitsland haal of ergens anders maar ik heb zelf ook geen haast en wacht geduldig todat ik op een juist besluit kom.

hou ons op de hoogte wat je gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:51:
[...]Iig bedankt voor t bevestigen van mijn vermoeden (dat dat "te weinig vermogen" onzin is) :)
Komt ook nog eens bij dat Focal Chorus 816V speakers een gevoeligheid hebben van 91,5 dB wat op zich een wat hogere waarde is dan gemiddeld. Verder zou 40 Watt bij 4.3 Ohm al voldoende moeten zijn om deze speaker aan te sturen. Maar nominaal ligt het gewoon op 8 Ohm.

Oftewel: Focals zijn best wel makkelijke speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339293

In de korte tijd had ik al wel grof mijn keus bepaald op een Monitor Audio of een Focal. Dus ik ben gericht naar lokale dealers gegaan.
En toch zou ik dan terug gaan naar de keten waar ik de speakers heb beluisterd en het hele gedoe gewoon voorleggen. Niet dat ik dan 900 euro korting zou willen, maar wel een goed bedrag er af. Want het gekregen advies van de winkel waar je geluisterd hebt, de tijd die ze in je gestoken hebben en de koffie is mij toch ook wel wat waard.
Ik begrijp wat je bedoeld. Deze korting was wel tijdens de RAF uitverkoop jl Januari, was normaal gesproken niet zo veel geweest. Ik heb inderdaad het verschil genoemd bij de dealer maar die zei dat hij met geen enkele mogelijkheid die korting zou kunnen geven, verschil zou dan nog steeds enkele honderden euri geweest zijn en dat is eerlijk een beetje teveel van het goede. Voor dat verschil heb ik nog een MA SW12 subwoofer gekocht (ook in de uitverkoop).
Klopt exact in mijn geval.
Maar goed, combinaties maken is het leuke van audio. En natuurlijk kan je een wat zwaardere versterker aanschaffen. Maar met je laatste zin ben ik het geheel eens...
Iemand heeft mij wel eens gezegd, er zijn geen perfekte speakers, versterkers enz. Maar er zijn wel perfekte combinaties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 17-06 13:42

Apoca

Array Technology Industry

FeaR1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:18:
[...]
Wil wel eens weten wie dat heeft bedacht, dat is in mijn ogen dus onzin. Als jij een AVR-2310 koopt welke nu ongeveer 699 doet over de grens, waarom zou je dan uberhaupt ook minimaal 699 euro per front luidspreker moeten uitgeven. Omdat de set dan in evenwicht is? Ja financieel gezien misschien volgens die regel, maar is dat kwa sound ook zo? Aangezien geluid een smaak kwestie is kun je daar geen prijs op plakken naar mijn mening. Als iemand voor 300 dan wel 400 of misschien wel 500 euro p.s. zijn sound in een bepaalde front luidspreker kan vinden moet je die kopen, en niet verder zoeken omdat de prijs gelijk moet zijn aan de receiver.

In dit topic komen best reële mensen naar mijn mening :P Maar er zijn ook gehele volksstammen welke een aankoop doen volgens de bovenstaande quote, omdat ze niet fatsoenlijk tussen de regels door kunnen lezen. En vandaar dat ik hier even een opmerking over wilde plaatsen. Al relativeer je het zelf ook al min of meer maar goed, dat het ff duidelijk is :)

En Fear wanneer komt die Focal set nu eens eindelijk, niet dat van uitstel afstel komt he. Je kunt ook gewoon rustig aan opbouwen. Neem niet aan dat je nog een keer wilt gaan luisteren, die fase hebben we toch al gehad niet?

Zegt de persoon welke 5 maanden heeft gedaan om zijn eigen luidsprekers te vinden... :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 20-01-2010 23:50 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Mee eens; hoewel ik van mening ben dat de redenering de andere kant op meer hout snijdt. Dus; dat je je dure B&W's, Focal's of Quads geen recht doet door ze aan te sturen met een wappie Midget-receiver met extra super-triple bass van de Aldi van een paar tientjes. Maar als dat iemands smaak is, dan hou ik 'm niet tegen :+

Om een onderhand behoorlijk bekende film-quote aan te halen:
They're more like guidelines anyway.
offtopic:
Degene die het als snelste weet mag zich per DM bij mij melden en krijgt een krulletje. Of een stickertje met een hondje als je heel snel bent. :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:44:
[...]Wil wel eens weten wie dat heeft bedacht, dat is in mijn ogen dus onzin. Als jij een AVR-2310 koopt welke nu ongeveer 699 doet over de grens, waarom zou je dan uberhaupt ook minimaal 699 euro per front luidspreker moeten uitgeven. Omdat de set dan in evenwicht is? Ja financieel gezien misschien volgens die regel, maar is dat kwa sound ook zo? Aangezien geluid een smaak kwestie is kun je daar geen prijs op plakken naar mijn mening. Als iemand voor 300 dan wel 400 of misschien wel 500 euro p.s. zijn sound in een bepaalde front luidspreker kan vinden moet je die kopen, en niet verder zoeken omdat de prijs gelijk moet zijn aan de receiver.
Het is semi (on)zin. Vind het in ieder geval een fijnere "regel" dan dat de gehele set gelijk moet zijn qua prijs van alleen de receiver. Dat wordt dan heel leuk als je een beetje set samen stelt met front speakers van meerdere honderden euro's. Met een stereo set-up zou er nog wat over te zeggen zijn, maar met een meerkanaals surround set-up wordt het wel prijzig.

Plus probleem is ook wat jij zegt dat je receivers in het buitenland goedkoper kan krijgen. Zo zou ik dan in Nederland voor speakers van 1299 euro per stuk mogen kijken en in Duitsland voor maar 999 euro. Dus daar zit ook een krommetje in.

Is dus meer iets om gemiddeld te nemen. Dus niet dat je een Denon AVR-4810 aan schaft en daar een mooie Harman Kardon setje aan hangt van 450 euro. En het kan ook andersom: ken iemand met speakers die per stuk meer kosten dan de receiver en dat gaat ook goed. Idem met dat je geen B&W 802D's op een AVR-1610 aan moet sluiten, maar dat moet je ook niet verwachten van speakers van ruim 6000 euro de stuk en die zo'n 500 Watt nodig hebben.

Weet me er eigenlijk ook niet helemaal uit te lullen, want je hebt gewoon gelijk :+
[...]En Fear wanneer komt die Focal set nu eens eindelijk, niet dat van uitstel afstel komt he. Je kunt ook gewoon rustig aan opbouwen. Neem niet aan dat je nog een keer wilt gaan luisteren, die fase hebben we toch al gehad niet?

Zegt de persoon welke 5 maanden heeft gedaan om zijn eigen luidsprekers te vinden... :Y)
Met alle respect: speakers waar ik naar aan het kijken ben zijn dus net geen duizend euro de stuk. Dus wil daar wel even goed over nadenken. Zeker omdat ik nu ook bezig ben met het op mezelf gaan wonen. Dus als dat kleiner uit valt dat gedacht zit ik er toch aan te denken om maar voor een setje 816V te gaan in plaats van een serie of twee hoger.

Moet nog steeds een keer gaan luisteren, maar gewoon simpelweg de tijd niet voor! Morgen heb ik vrij van werk, maar kreeg net bericht dat ik traning en een zakendiner heb, dus die dag gaat het ook al niet worden. Heb niet eens de tijd gehad om een nieuwe luister-cd in elkaar te zetten. Op de vorige stond ook muziek met veel lage tonen, maar dat luister ik toch niet veel. Maak liever cd-tje met wat meer Enya, Hans Zimmer en dat soort dingen.

En stiekem wacht ik ook nog steeds op een mooie deal op bijvoorbeeld HT-Forum O-)
reiker schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:56:
[...]
offtopic:
Degene die het als snelste weet mag zich per DM bij mij melden en krijgt een krulletje. Of een stickertje met een hondje als je heel snel bent. :+
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Over "the code" :)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 21-01-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 10:36
Is het eigenlijk mogelijk om 2 subwoofers aan te sluiten op een Denon? Ik heb een AVR 2309 en ik zie maar een aansluiting, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

SlasZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:
Is het eigenlijk mogelijk om 2 subwoofers aan te sluiten op een Denon? Ik heb een AVR 2309 en ik zie maar een aansluiting, of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij moet het mogelijk zijn om die ene aansluiting te splitsen, en er twee subwoofers op aan te sluiten. Je moet dan waarschijnlijk de volume/gain knop wel ietsje opdraaien...?

Andere mogelijkheid is een ongebruikte speaker-aansluiting te activeren, en een RCA-kabel naar de LFE-input of full-range input van je tweede sub te leiden. Je sub zal dan zelf (in het geval van de full-range input) het signaal langs een low-pass filter halen.

Ik ben geen expert op het gebied van subs; kijk ook eens op AV Forums, die hebben een aparte Subwoofer sectie. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 08:50
hmm, hier staat weer dat de 1610 juist "dom" de analoge signalen doorgeeft naar HDMI, dus dan zou het wel zo zijn dat het 1080P in en uit zou zijn. (zie eerder bij mijn xbox 360 voorbeeld)
The 1910 has full video scaling, of both analog and digital video, up to 1080p, and these video settings are adjustable by input. The 1610 has no scaling, and no adjustable settings; it simply automatically converts analog video to digital. Everything else goes out at the same resolution it came in (unless your TV doesn't accept 480i over HDMI, in which case the signal is deinterlaced 480i>480p)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

SlasZ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:
Zijn er ook niet subs die het mogelijk maken om er een andere sub op aan te sluiten? Ik dacht een keer zoiets te hebben gezien...soort van doorlussen dus. Moet kunnen, aangezien het toch om actieve subs gaat. Het enige nadeel is dat de crossover niet per sub bepaald kan worden dacht ik. Het voordeel is dat je 2de sub verder weg kan komen te staan, handig in hele grote (vooral voor lage) ruimtes. Maar meer weet ik er niet van.
[...]

Wil wel eens weten wie dat heeft bedacht, dat is in mijn ogen dus onzin. Als jij een AVR-2310 koopt welke nu ongeveer 699 doet over de grens, waarom zou je dan uberhaupt ook minimaal 699 euro per front luidspreker moeten uitgeven. Omdat de set dan in evenwicht is? Ja financieel gezien misschien volgens die regel, maar is dat kwa sound ook zo? Aangezien geluid een smaak kwestie is kun je daar geen prijs op plakken naar mijn mening. Als iemand voor 300 dan wel 400 of misschien wel 500 euro p.s. zijn sound in een bepaalde front luidspreker kan vinden moet je die kopen, en niet verder zoeken omdat de prijs gelijk moet zijn aan de receiver.
zoals fear zelf ook al aangaf is dit inderdaad een heel raar verhaal. Bij een gespecialiseerd zaakje heb ik geluisterd naar de combinatie Marantz (± 3000 euro) met simpele boekenplank speakers van Mordaunt-short (130 euro per stuk). Die combinatie liet oa een combinatie van Onkyo 906 (1500 euro) met B&W 683 (800 euro), wat dus feitelijk een 'betere' klik zou moeten hebben toch achter zich. Bij de M-S's zat er wel een actieve sub erbij, dat wel :)
Ik ben dus gegaan voor de denon 1910 met de Mordaunt shorts die volgens dit idee toch van te lage kwaliteit zouden moeten zijn icm de denon.
Mijn totale setup nu: denon 1910, Mordaunt short avant 902i fronts, Mordaunt short avant 902i rears (surround), Mordaunt short 309 sub en Mordaunt short 905 center.

Wat vooral prettig is, ze zijn van dezelfde serie en heel goed op elkaar afgestemd. Daarnaast zijn de boekenplank modellen klein maar fijn. Bovendien kan de 1910 qua vermogen deze combo meer dan ruimschoots aan en dat merk je in het klankbeeld.

Vaak zie je dus dat duurdere modellen vloerstaanders er vooral qua vermogen wel op vooruit gaan, maar dan dus minder goed aangestuurd gaan worden in bepaalde frequenties.

Naar mijn smaak zou die formule dus zo mogen luiden: vuistregel prijs receiver = ± prijs van 2 boekenplank fronts + sub :)
Voor stereo is de vuistregel natuurlijk anders maar hoe... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:43
Vandaag mijn AVR-1910 ophalen !! _/-\o_ werd tijd..

Bij de saturn in Aachen. Vandaag is die binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:

ha mooi! succes met installeren en welcome to the club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FeaR1986 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 01:47:
[...]
Met alle respect: speakers waar ik naar aan het kijken ben zijn dus net geen duizend euro de stuk. Dus wil daar wel even goed over nadenken. Zeker omdat ik nu ook bezig ben met het op mezelf gaan wonen. Dus als dat kleiner uit valt dat gedacht zit ik er toch aan te denken om maar voor een setje 816V te gaan in plaats van een serie of twee hoger.

Moet nog steeds een keer gaan luisteren, maar gewoon simpelweg de tijd niet voor! Morgen heb ik vrij van werk, maar kreeg net bericht dat ik traning en een zakendiner heb, dus die dag gaat het ook al niet worden. Heb niet eens de tijd gehad om een nieuwe luister-cd in elkaar te zetten. Op de vorige stond ook muziek met veel lage tonen, maar dat luister ik toch niet veel. Maak liever cd-tje met wat meer Enya, Hans Zimmer en dat soort dingen.

En stiekem wacht ik ook nog steeds op een mooie deal op bijvoorbeeld HT-Forum O-)
Ohh begrijp me ook niet verkeerd he, zat ook een beetje een sarcastische ondertoon in eigenlijk welke dus niet lekker uit de verf kwam merk ik :Y) Voor die prijs zou ik der ook goed over nadenken, je kunt je euri maar 1 keer uitgeven he. De Focals komen ook niet echt vaak voorbij op het HT-Forum. Maar dat zou natuurlijk wel supers zijn als je het daar voor een mooie prijs zou kunnen vinden. Of misschien ergens een mooie demo set, is ook vaak niet verkeerd.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FeaR1986 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 01:47:
Tja, dan kun je lang wachten want ik ben je concurrent :P

Deze aanbieding "geef" ik aan jou: http://www.intosurround.n...&product_id=838&Itemid=57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

:P Grappig dat je met de link van Into-Surround komt, die had ik ook al aan FeaR1986 door gezet. Maar voor dat geld is het zeker een mooie set als je in de markt bent voor een Focal setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dapluiz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:38:
hmm, hier staat weer dat de 1610 juist "dom" de analoge signalen doorgeeft naar HDMI, dus dan zou het wel zo zijn dat het 1080P in en uit zou zijn. (zie eerder bij mijn xbox 360 voorbeeld)[...]
Ik vind het vaag. Want hij scaled niet, maar kan wel component naar 1080p HDMI output om zetten. Naar mijn inziens is het dan scalen omdat je het converteert. Maar ik kan het ook fout hebben.

Gewoon eens langs een winkel gaan met een AVR-1610 en daar de boel aansluiten. Zie je vanzelf wat de tv als input krijgt.
Apoca schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:
[...]Ohh begrijp me ook niet verkeerd he, zat ook een beetje een sarcastische ondertoon in eigenlijk welke dus niet lekker uit de verf kwam merk ik :Y) Voor die prijs zou ik der ook goed over nadenken, je kunt je euri maar 1 keer uitgeven he. De Focals komen ook niet echt vaak voorbij op het HT-Forum. Maar dat zou natuurlijk wel supers zijn als je het daar voor een mooie prijs zou kunnen vinden. Of misschien ergens een mooie demo set, is ook vaak niet verkeerd.
Dat sarcastische had ik wel gemerkt. Dat "met alle respect" zeg ik vaak dus voor mij heeft het geen serieuze betekenis meer, maar voor anderen dus weer wel. Dus "fout" kwam van beide kanten :)

Probleem is gewoon ook dat je voor 1000 euro de stuk veel leuks kan kopen. Of als je na gaat denken over zelfbouw dan kom je nog een stuk verder. Maar zo kan je wel elke keer een stapje hoger doen en straks eindig ik bij een B&W 800-serie :P

Ik moet gewoon nog een keer naar de Focals gaan luisteren, maar zoals gezegd heb ik daar niet echt tijd voor. Ik had morgen een ADV-dag en dus tijd. Maar ben net gebeld of ik kon komen aangezien ze met de server aan de slag gingen. Dus weg ADV-dag en weg tijd om te gaan luisteren. Lijkt wel of iets of iemand mij tegen houdt om tot aanschaf over te gaan. Wellicht omdat er straks een Chorus 836W uit komt :P (dat zou helemaal een no-brainer zijn...).
iPatrick schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:17:
[...]Tja, dan kun je lang wachten want ik ben je concurrent :P

Deze aanbieding "geef" ik aan jou: http://www.intosurround.n...&product_id=838&Itemid=57
Tsja, ik heb nog steeds spijt van dat ik toen dat paar Chorus 836V voor iets meer dan €1100,- heb laten schieten. Want helaas komen Focals niet zo vaak voorbij als merken als B&W, KEF en dergelijke. Maar ik heb geduld (tot op zekere hoogte).
Apoca schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:54:
:P Grappig dat je met de link van Into-Surround komt, die had ik ook al aan FeaR1986 door gezet. Maar voor dat geld is het zeker een mooie set als je in de markt bent voor een Focal setup.
Alleen dus jammer dat het de 826V is en ik wil toch de 826W dan wel de 836V en dat de kleur niet is die ik wil. Maar voor dat geld zou je er bijna niet over na moeten willen denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Vlak voor kerst mijn vertrouwde Marantz SR8500 ingeruild voor een Denon 2310 (schluderbacher). Qua specs een stap voorruit, qua power een stap achteruit.
Ik heb echter ook mijn speakers vervangen, mijn vertrouwde Onix set (staat te koop) heb ik vervangen voor een Monitor Audio Radius HD surround set, bestaande uit de 4x HD270 en 1x de HD250.
Ik ben erg onder de indruk van de Denon. Plaatsing gaat met de audessy erg makkelijk, snel en accuraat, en de geluidsbel met films is er tov de Marantz echt op voorruit gegaan, en dan bedoel ik niet een beetje maar echt veel. Alle zaken zijn vrij makkelijk te vinden en in te stellen, mede door het OSD.

Wat mij gelijk opviel is dat de Denon zeker niet zo warm qua geluid is als dat je vaak leest (en wat ook mijn eigen ervaring is met oudere denon versterkers). Ik heb de Denon beluisterd en vergeleken met een Yamaha 1900 (die trouwens minder scherp was als dat men vaak van Yammie zegt). Gezien de combi die ik ging maken vond ik de meerprijs van Yammie niet waard, en ben ik voor de Denon gegaan. De Denon heeft imho een open karakter, hij neigt wel nog naar het warme, maar is zeker niet wollig te noemen.

Ook de MA radius in combi met de Denon blijkt een goede combi te zijn. Ik heb me van te voren ingelezen, en waar ik voorheen goed de tijd nam om combi's te luisteren heb ik deze combi blind aangeschaft. De MA is mede door de WAF gekomen, persoonlijk hadden de Onix best mogen blijven ik vind het nog steeds geweldige speakers, en de prijs kwaliteit is on-overtroffen. Ik heb dan ook echt met pijn in het hart afscheid van ze genomen.

Waar de Onix in combi met de Marantz ook erg sterk met stereo was, is dat met de MA en Denon wel iets minder geworden. De denon blinkt gewoon uit met films, een spetterende overweldigende ervaring is het tot nu toe. Het stereo geluid is dus wel duidelijk minder. Persoonlijk vind ik dit niet erg, de set wordt met name gebruikt voor films, en muziek staat toch vaak op de achtergrond aan waardoor de kwaliteit minder stoort dan vroeger.

Een ietwat uitgebreid verhaal, maar for short. Wie een echte film versterker zoekt, neem een Denon. Wie ook veel met muziek doet, zou ik wat anders aanraden

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Jah geen focal kopen.

Vind ut niemer leuk, dacht ik ook eens speakers te kopen die niet elk persoon heeft :'(
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Miss rare (stupid) vraag, maar als ik mijn Sony Bravia (met CI+) module via HDMI port 4 op de Denon AVR-1910 op de TV-in aansluit, zien ze elkaar wel maar krijg er geen geluid uit, doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:45:
Miss rare (stupid) vraag, maar als ik mijn Sony Bravia (met CI+) module via HDMI port 4 op de Denon AVR-1910 op de TV-in aansluit, zien ze elkaar wel maar krijg er geen geluid uit, doe ik iets verkeerd?
Waarschijnlijk is de HDMI 4 op je Bravia een HDMI-input, geen HDMI-output...
Ik gok dat je alleen audio van je tv naar je receiver kunt krijgen door een optische kabel, of een RCA-interlink (tulpjes).

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
reiker schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:49:
[...]

Waarschijnlijk is de HDMI 4 op je Bravia een HDMI-input, geen HDMI-output...
Ik gok dat je alleen audio van je tv naar je receiver kunt krijgen door een optische kabel, of een RCA-interlink (tulpjes).
Je hebt inderdaad gelijk: HDMI™-ingangen 4

Dus ik ben verplicht om hem met optisch aan te sluiten? kan ik die morgen aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:52:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk: HDMI™-ingangen 4

Dus ik ben verplicht om hem met optisch aan te sluiten? kan ik die morgen aanschaffen :P
Nouja, als je even checkt of je tv inderdaad een optische uitgang heeft :) Digitale coax is ook goed. Dan kun je gerust een van beide kabeltjes halen. Wellicht is er nog wel een extra instelling in je tv nodig om het geluid ook daadwerkelijk naar de receiver te sturen. Iets dat de eigen speakers in de tv uitzet, of de optische output activeert oid. Succes :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
reiker schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:02:
[...]Nouja, als je even checkt of je tv inderdaad een optische uitgang heeft :) Digitale coax is ook goed. Dan kun je gerust een van beide kabeltjes halen. Wellicht is er nog wel een extra instelling in je tv nodig om het geluid ook daadwerkelijk naar de receiver te sturen. Iets dat de eigen speakers in de tv uitzet, of de optische output activeert oid. Succes :)
Sony gebruikt net als veel andere merken optische S/PDIF als audio out. Philips is één van de weinig merken die digitale coax gebruikt voor de audio out.

Valt me wel op dat er echt zeer veel mensen zijn die denken dat het op bovenstaande manier werkt. Dus HDMI naar HDMI en het zou moeten werken. Terwijl er in elke manual toch duidelijk staat dat HDMI van tv's ingangen zijn. Maar goed, in elke manual staat ook dat voor audio naar externe sets een extra kabel nodig is.

Toch tijd dat er apparaten gaan komen met HDMI 1.4, want dan zijn we in ieder geval van dat "probleem" af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334280

DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:

Mooi man! Woont vast dan dichtbij.

Wat heb je er voor betaald? Zit zelf te denken om de 1909 te kopen. Bij Saturn Groningen 349 euro, wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 334280 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:38:
[...]Mooi man! Woont vast dan dichtbij.

Wat heb je er voor betaald? Zit zelf te denken om de 1909 te kopen. Bij Saturn Groningen 349 euro, wel een nette prijs.
Demo-model zeker? Want dat is voor een AVR-1909 een zeer nette prijs inderdaad. Zelfs in Duitsland liggen de prijzen nog hoger dan de 349 euro waar jij het over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:26:
[...]

Demo-model zeker? Want dat is voor een AVR-1909 een zeer nette prijs inderdaad. Zelfs in Duitsland liggen de prijzen nog hoger dan de 349 euro waar jij het over hebt...
Nope. Check de Saturn site maar eens, dan de folder van Saturn Groningen. Staat een foutje in zelfs. Als koptitel staat er zelfs 1910, maar bij specs zie je 1909 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Anoniem: 334280 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:39:
[...]

Nope. Check de Saturn site maar eens, dan de folder van Saturn Groningen. Staat een foutje in zelfs. Als koptitel staat er zelfs 1910, maar bij specs zie je 1909 staan.
LOL!

Had em bijna gekocht, maar het is wel een demo model.
Daarnaast zit er geen afstandsbediening/manual bij, die bestellen ze pas bij verkoop, krom he?!

Dus kun je pas later je afstandbediening ophalen, wat een lol.

Ook bevalt me het niet dat je mogelijk een bug kunt hebben met deze serie:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1177104

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 22-01-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:06
thx voor de antwoorden, klaasbram en iPatrick.
beste optie (ik was er al bang voor);
kabel van de TV terugtrekken naar beginpunt (=meterkast), vervolgens weer retour met een ethernet kabeltje.
nu nog op zoek naar de gunstigste aanbieder in NL....
Als je nu al een ethernet kabel er hebt liggen of anders in de buurt is een switch natuurlijk ook een mooie oplossing :)
Scheelt weer kabels trekken en Gbit switchen kosten ook geen drol meer (denon is overigens 10/100mbit ;) ) PS3 ook maar pc kan wel weer baat hebben bij Gbit als deze met een andere pc communiceert.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:26:
[...]

Wat die bug betreft.. Ik heb het nagevraagd en het blijkt voornamelijk dat het bij de US versies voorkomt en niet de europese.. Het kan zijn dat je net die ene faulty hebt, maar de kans is gering.. Het is echt maar een kleine groep die problemen heeft.. En om die reden nou geen 1909(wat een pracht apparaat is) niet te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FikkieHo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:18:
[...]

Wat die bug betreft.. Ik heb het nagevraagd en het blijkt voornamelijk dat het bij de US versies voorkomt en niet de europese.. Het kan zijn dat je net die ene faulty hebt, maar de kans is gering.. Het is echt maar een kleine groep die problemen heeft.. En om die reden nou geen 1909(wat een pracht apparaat is) niet te kopen..
Bedankt voor je reactie!

Ik was er niet van op de hoogte dat het probleem voornamelijk bij de US versies speelt...
Maar aangezien er geen afstandsbediening/manual bij zit (Saturn Gr) bedank ik voor de eer.

Verder ben ik te weten gekomen dat de Media Markt over zo'n twee weken met de grote sale gaat beginnen, wie weet wat daar voor moois tussen zit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
klaasbram schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:26:
[...]

Als je nu al een ethernet kabel er hebt liggen of anders in de buurt is een switch natuurlijk ook een mooie oplossing :)
Scheelt weer kabels trekken en Gbit switchen kosten ook geen drol meer (denon is overigens 10/100mbit ;) ) PS3 ook maar pc kan wel weer baat hebben bij Gbit als deze met een andere pc communiceert.
Momenteel heb ik alleen de router in de meterkast en communiceren de PS3 en de laptop draadloos.
Dus toch maar dat kabeltje trekken, denk ik.

Zit er trouwens veel verschil tussen de (oudere) AVR-3808 en de AVR-3310 ?
m.a.w.; welke versterker zouden jullie kiezen en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Glenn77 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:01:
Zit er trouwens veel verschil tussen de (oudere) AVR-3808 en de AVR-3310 ?
m.a.w.; welke versterker zouden jullie kiezen en waarom ?
Kijk even zelf voor de details: http://www.denon.de/site/...real&Pid=339&vPidN[0]=417

In grote lijnen is de 3808 net iets degelijker/muziekaler en zit iets "ruimer" in zijn jasje. Verder 2 DSP's, touch remote, iets meer aansluitingen(USB, iPod), ...
3808 is eigenlijk de voorloper van de huidige 4310 waar ik nu ook van geniet. :P

Bij oude Nederlandse prijzen zou ik voor de 3808 gaan. Woon je vlak bij de Oosterburen dan de 4310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Glenn77 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:01:
[...]m.a.w.; welke versterker zouden jullie kiezen en waarom ?
AVR-3808 (en dan wel de 3808A). Gewoon omdat dit een zeer goede receiver is, zeker voor het geld waar je ze nu voor kan krijgen. Maar komt mede omdat ik liever een oudere receiver heb van een hogere klasse dan een nieuwere receiver van een klasse lager. Zelfde als "liever een goede 2.0 set-up dan een slechte 5.1". Je mist dan wel wat HDMI-ingangen, maar kwalitatief (intern) heb je toch een wel wat beter receiver.

Verwacht overigens niet te veel van die touch screen-remote, want er zitten gewoon knopjes onder. Heb die remote namelijk ook bij mijn Denon zitten. Wel handig om de remote andere functies te leren en dus ook voor de tv of wat dan ook te gebruiken. Werkt ook zeer makkelijk met inleren van de remote: knop indrukken die je wilt programmeren, originele afstandsbediening er voor houden, de knop indrukken die over genomen moet worden en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 10:32
Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik bij Schluderbacher de 2310 gekocht, mede door de reacties op dit forum en de goede info van Fear en Chevy om geen Onkyo te kopen :P
Heb er 650 euri's voor betaald en denk dat dat een nette prijs is.
Ben nu al enige dagen aan de slag om alles 'goed' te installeren.

Helaas kan ik nog niet van de HDMI aansluiting gebruik maken omdat ik nog een 'gewone' televisie heb
die het nog prima doet (Loewe Xelos)..
DVD heb ik aangesloten via dig coax op de denon. De denon via de monitor uitgang op de TV. Ik krijg wel het menu van de Denon in beeld, maar geen beeld van de DVD :? Dus die maar via scart 8)7 op de tv
Is het mogelijk om dit op een andere 'betere' manier te doen?

Ook heb ik nog een ps2 via de tulp-stekkers verbonden met de denon via de dvr ingang, maar ook hier geen beeld en geluid :'(

Heb de manual bestudeerd maar kom er niet echt uit.. Iemand de gouden tip ?? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Laatst online: 21-03 13:57
degebruiker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 07:20:
DVD heb ik aangesloten via dig coax op de denon. De denon via de monitor uitgang op de TV. Ik krijg wel het menu van de Denon in beeld, maar geen beeld van de DVD :? Dus die maar via scart 8)7 op de tv
Is het mogelijk om dit op een andere 'betere' manier te doen?
Om te beginnen gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat je er een hoop plezier aan mag beleven!
Heb je de dvdspeler enkel en alleen met een SP/DIF-coaxiale kabel aangesloten? Als dat het geval is, is het niet zo vreemd dat je geen beeld krijgt, omdat deze alleen bedoeld is voor het doorgeven van geluid. Gebruik voor het beeld dan bijvoorbeeld een cinch-kabel (gele tulp). Andere mogelijkheid zou een s-video kabel zijn, maar dat zal qua beeldkwaliteit een matiger succes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
nielsdiy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:36:
[...]

Om te beginnen gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dat je er een hoop plezier aan mag beleven!
Heb je de dvdspeler enkel en alleen met een SP/DIF-coaxiale kabel aangesloten? Als dat het geval is, is het niet zo vreemd dat je geen beeld krijgt, omdat deze alleen bedoeld is voor het doorgeven van geluid. Gebruik voor het beeld dan bijvoorbeeld een cinch-kabel (gele tulp). Andere mogelijkheid zou een s-video kabel zijn, maar dat zal qua beeldkwaliteit een matiger succes zijn.
Als ik naar het plaatje van de achterkant van de receiver op pagina 1 kijk dan heb ik de dvd speler via de
coax 1 (dvd) aangesloten... dacht dat hier ook het beeld op werd doorgegeven :? Ook omdat er geen aparte cinch ingang voor dvd is alleen via dvr.. de ps2 heb ik via de cinch dvr ingang aangesloten maar ook daar heb ik geen beeld.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
degebruiker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Als ik naar het plaatje van de achterkant van de receiver op pagina 1 kijk dan heb ik de dvd speler via de
coax 1 (dvd) aangesloten... dacht dat hier ook het beeld op werd doorgegeven :? Ook omdat er geen aparte cinch ingang voor dvd is alleen via dvr.. de ps2 heb ik via de cinch dvr ingang aangesloten maar ook daar heb ik geen beeld.. 8)7
Stop anders de coax-kabel in 'coax-2' (SAT/CBL) en een cinch-kabel ook in de daarvoor bestemde 'SAT/CBL'. De naam van het kanaal kan je eventueel nog veranderen, mocht je dat willen.
Voor naar je televisie gebruik je dan ook een cinch, en die sluit je dan aan op 'VIDEO MONITOR' van je Denon.
Als het goed is moet het dan werken.
de ps2 heb ik via de cinch dvr ingang aangesloten maar ook daar heb ik geen beeld..
Zoals ik op een foto van de achterkant kan zien, is die dvr een uitgang..
Je kan je ps2 eventueel op de ipod-cinch aansluiten. En dan de naam van de ingang veranderen in bvb 'playstation'.

Ik zou nu ff lekker sparen voor een nieuwe televisie :P

[ Voor 15% gewijzigd door ponkrucker op 23-01-2010 09:31 . Reden: ps2-stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
nielsdiy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Stop anders de coax-kabel in 'coax-2' (SAT/CBL) en een cinch-kabel ook in de daarvoor bestemde 'SAT/CBL'. De naam van het kanaal kan je eventueel nog veranderen, mocht je dat willen.
Voor naar je televisie gebruik je dan ook een cinch, en die sluit je dan aan op 'VIDEO MONITOR' van je Denon.

Ok dank voor info, ga dit vanmiddag proberen, laat je weten of het gelukt is :*)
En ja sparen voor die tv ga ik doen, maar eerst maar weer veel lezen..
Twijfel nu vooral tussen Philips en Samsung Led.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
degebruiker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:31:
[...]

Ok dank voor info, ga dit vanmiddag proberen, laat je weten of het gelukt is :*)
En ja sparen voor die tv ga ik doen, maar eerst maar weer veel lezen..
Twijfel nu vooral tussen Philips en Samsung Led.. :+
Beetje off-topic, maar ik zou je een Panasonic G10-serie plasma aanraden. Fenomenaal beeld, en voor een 46" zit je nog onder de €1.000
Daar kunnen die LED's nog een puntje aan zuigen!
Heb zelf de 50", aangeschaft vlak na de release voor €1.700,- (dom, dom, dom), en die kun je nu krijgen vanaf zo'n €1.250 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47082

Van de week heb ik 2 KEF IQ50 speakers gekregen. Nu ben ik op zoek naar een receiver en DVD-speler. Ik ben geen audiofiel maar heb begrepen dat Kef's altijd 'goed' klinken met een Denon receiver. En zelf heb ik ook altijd een voorkeur gehad voor het merk Denon. Welke van de volgende receivers (of eventueel andere) zou een goede / genoeg vermogen leveren voor deze speakers;
  • Denon DRA-700AE
  • Denon AVR-1910
  • Denon DRA-700AE DAB (Volgens mij precies hetzelfde als de 700AE, alleen met digitale radio)
Ik wil de opstelling in stereo laten. Ik weet dat de AVR-1910 een surround receiver is, maar deze levert wel meer vermogen en is een paar jaar nieuwer (mocht dit voordelen hebben). Ik weet niet of dit uitmaakt en of dit voordelen/nadelen heeft. Kunnen jullie me advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:26:
[...]

LOL!

Had em bijna gekocht, maar het is wel een demo model.
Daarnaast zit er geen afstandsbediening/manual bij, die bestellen ze pas bij verkoop, krom he?!

Dus kun je pas later je afstandbediening ophalen, wat een lol.

Wat slecht zeg van Saturn. Kijk als je het foldertje alleen leest denk je dat het om een nieuwe gaat en die volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
nielsdiy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:26:
[...]

[...]

Zoals ik op een foto van de achterkant kan zien, is die dvr een uitgang..
Je kan je ps2 eventueel op de ipod-cinch aansluiten. En dan de naam van de ingang veranderen in bvb 'playstation'.

Ja het werkt, dank voor de info _/-\o_

Zit nog met 1 probleem, het beeld is zwart/wit, zowel de gui/dvd/playstation. als ik de playstation
rechtstreeks aansluit heb ik wel kleur. Mis ik nog een instelling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
degebruiker schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:59:
[...]

Ja het werkt, dank voor de info _/-\o_

Zit nog met 1 probleem, het beeld is zwart/wit, zowel de gui/dvd/playstation. als ik de playstation
rechtstreeks aansluit heb ik wel kleur. Mis ik nog een instelling :?
Heb zelf niet zo'n ding, maar je zou de handleiding er op na kunnen slaan.
Schijnbaar niet de gemakkelijkst te doorgronden handleidingen, maar ik weet zeker dat je daar nog een hoop nuttige informatie gaat vinden.
Niet alleen over dingen waar je nu niet uitkomt, maar ook over dingen waarvan je nu nog niet eens weet dat ze mogelijk zijn.

Deze jongen telt rustig af tot medio februari.. komt eindelijk m'n Marantz SR6004 binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311155

Dag iedereen,

Ik heb een vraag over het streamen van audio via een Denon met netwerkfunctionaliteit met een NAS. Wat ik een groot nadeel vind is dat er geen leuke afstandsbediening is waarop je kunt scrollen door je collectie met mp3's, zoals bijvoorbeeld de remote van de Squeezebox Duet.

Ik mis de zoekfunctionaliteit op een afstandsbediening i.c.m. album art. De remote van Denon vind ik te duur, en voldoet tevens ook niet aan mijn wensen. Is hiervoor een oplossing, behalve een iPhone?

Groet,
Rijsttafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334280 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:17:
[...]

Wat slecht zeg van Saturn. Kijk als je het foldertje alleen leest denk je dat het om een nieuwe gaat en die volledig is.
Ik schrok er ook wel van, zodra je weet dat het apparaat niet compleet is, dan bestel je toch direct een afstandbediening en wacht je niet met bestellen daarvan totdat er een klant om vraagt...

Het zijn overigens alleen maar demo modellen die in de verkoop zijn gegooid, vandaar ook de scherpe prijzen.

Er zijn wel meer dingen die niet kloppen daar, een medewerker v/d Saturn vertelde me laatst nog dat er door het personeel enorm veel wordt gestolen.
Ik begreep eigenlijk ook niet waarom hij me dat vertelde...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 23-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Zag zojuist een melding van nieuwe firmware op m'n 3310 maar dat blijkt niet helemaal te kloppen, het gaat om een feature genaamd "Audyssey DSX"
Kennelijk moet je deze echter kopen en wat ik tot nu toe gevonden heb is dat het een upgrade is van US$ 100 die vanaf 1 februari beschikbaar zou moeten zijn.
Het lijkt er op dit moment echter op dat m'n receiver iedere keer bij het inschakelen melding maakt van nieuwe firmware terwijl het eigenlijk om een betaalde feature gaat waarvan ik nog niet eens weet of ik die uberhaupt ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automaiti
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Even een update over mijn combinatie DENON AVR 2809, OPPO BRD 83 en mijn nieuwe KEF XQ30 vloerstaanders. Audyssey heb ik opnieuw zijn werk laten doen en en via 8 luisterpunten bij mijn bank de boel opnieuw ingemeten. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben. MultEQ XT heeft zijn werk bijna feilloos gedaan. Allen de afstanden tot de luisterpositie nog wat aangepast en de volumes tussen fronts (XQ30) en rears (Kef eitjes) nog ietsje aangepast. resultaat in stereo is verbluffend. Zo ook bij films met surround. Rustige detaillering in het hoog zonder dat het nu snerpend of schel wordt (dat was het eerst een beetje). De scherpe "S" klanken zijn uit de stemmen. Het laag is mooi dociel en geen gebonk meer door de kamer maar mooie droge bassen die hun weg vinden en in balans zijn met de gehele muziek. Zang en instrumentale solo's komen mooi los van de speaker en alles klinkt rustig en in balans. Dat blijft zo bij lage volumes maar ook bij de hogere. Het inmeten ook echt via een statief gedaan op oorhoogte dus helemaal via het boekje. Al met al zeer tevreden dus. Ben echt verbaasd over het effect van Audyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Als ik een film start op de PCH-A110 (AC3 + DTS 5.1) alleen krijg ik maximaal DTS uit de film geperst zeg maar?

is het iemand gelukt True-HD te krijgen, met AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

DaYwaLkUr schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:31:
Als ik een film start op de PCH-A110 (AC3 + DTS 5.1) alleen krijg ik maximaal DTS uit de film geperst zeg maar?

is het iemand gelukt True-HD te krijgen, met AC3?
Dat kan alleen maar als je Bijv Bluray content hebt met o.à. True-HD. Je kunt geen DD of DTS omzetten naar Dolby True-HD of DTS-HD of DTS-HD master audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 14:29
nielsdiy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:36:
[...]
Gebruik voor het beeld dan bijvoorbeeld een cinch-kabel (gele tulp). Andere mogelijkheid zou een s-video kabel zijn, maar dat zal qua beeldkwaliteit een matiger succes zijn.
De gele tulp is de slechts mogelijke aansluiting die je kunt gebruiken om de dvdspeler op de denon aan te sluiten. s-video is beter dan de gele tulp (composiet). Nog beter is rgb of component. Zit er bij de 2310 geen aansluitkaart waarop de mogelijkheden worden uitgelegd? Als je tv en dvd component aansluitingen hebben, 3 tulp stekkers (rood, groen, blauw), dan levert dat de beste kwaliteit op.
rgb en component zijn vergelijkbaar in kwaliteit. rgb gaat vaak via de scartkabel, dus dan heb je scart naar rgb/component kabels nodig om het via de denon te laten gaan. Zou een oplossing kunnen zijn, maar van meer factoren afhankelijk. Dus niet direct de eerste optie om te proberen.

Als je de dvdspeler met scart op je tv aansluit, gebruik je waarschijnlijk rgb (kan nog wel afhangen van welke scart aansluiting je op je tv gebruikt). En is eigenlijk een prima oplossing.

Ik heb zelf sindskort een 1910, maar heb mijn analoge sat-ontvanger ook via de scart direct op mijn tv aangesloten. Wel via de 1910 geprobeerd, want ik wilde alles via 1 apparaat. Het werkte wel, maar de component naar hdmi conversie werkt niet als de 1910 standby staat (logisch). Maar de voornaamste reden om het niet via de 1910 te doen is dat het minder flexibel is. Bij veel zaken je doet werd de videosource omgeschakeld, of voor eventjes onderbroken. Bijvoorbeeld bij het oproepen van het menu, schakelt de video naar osd, handig, maar niet altijd. Bovendien pakt mijn tv die omschakeling slecht op, duurt vaak > 5 seconde voordat hij weer beeld geeft. Dus daarom maar gewoon direct via scart. Hopelijk gaat het beter als ik tussen hdmi bronnen schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
Sjaaky schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:42:
[...]

De gele tulp is de slechts mogelijke aansluiting die je kunt gebruiken om de dvdspeler op de denon aan te sluiten. s-video is beter dan de gele tulp (composiet). Nog beter is rgb of component. Zit er bij de 2310 geen aansluitkaart waarop de mogelijkheden worden uitgelegd? Als je tv en dvd component aansluitingen hebben, 3 tulp stekkers (rood, groen, blauw), dan levert dat de beste kwaliteit op.
rgb en component zijn vergelijkbaar in kwaliteit. rgb gaat vaak via de scartkabel, dus dan heb je scart naar rgb/component kabels nodig om het via de denon te laten gaan. Zou een oplossing kunnen zijn, maar van meer factoren afhankelijk. Dus niet direct de eerste optie om te proberen.

Als je de dvdspeler met scart op je tv aansluit, gebruik je waarschijnlijk rgb (kan nog wel afhangen van welke scart aansluiting je op je tv gebruikt). En is eigenlijk een prima oplossing.

Ik heb zelf sindskort een 1910, maar heb mijn analoge sat-ontvanger ook via de scart direct op mijn tv aangesloten. Wel via de 1910 geprobeerd, want ik wilde alles via 1 apparaat. Het werkte wel, maar de component naar hdmi conversie werkt niet als de 1910 standby staat (logisch). Maar de voornaamste reden om het niet via de 1910 te doen is dat het minder flexibel is. Bij veel zaken je doet werd de videosource omgeschakeld, of voor eventjes onderbroken. Bijvoorbeeld bij het oproepen van het menu, schakelt de video naar osd, handig, maar niet altijd. Bovendien pakt mijn tv die omschakeling slecht op, duurt vaak > 5 seconde voordat hij weer beeld geeft. Dus daarom maar gewoon direct via scart. Hopelijk gaat het beter als ik tussen hdmi bronnen schakel.
Thanks info.

Ik heb de dvd nu inderdaad via scart aangesloten voor het beeld, en het geluid via dig coax aan de denon.
Ik bleef anders een zwart/wit beeld houden, en kon hiervoor de oorzaak niet vinden in de manual

Ga gewoon nu lekker sparen voor een nieuwe tv, dan kan alles via HDMI, ook staat nog een blue-ray speler
op het lijstje :9~ , maar wil er dan 1 die redelijk betaalbaar is en toch ook goed is in het weergeven van audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
degebruiker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:13:
[...]Ga gewoon nu lekker sparen voor een nieuwe tv, dan kan alles via HDMI, ook staat nog een blue-ray speler op het lijstje :9~ , maar wil er dan 1 die redelijk betaalbaar is en toch ook goed is in het weergeven van audio.
Je verbindt de Blu-ray speler toch met HDMI naar de Denon receiver en vanaf de Denon weer naar de tv. Althans, dat is de beste oplossing. De Denon decodeert in dat geval de audio en de Blu-ray speler doet niets. Dus een Blu-ray speler nemen met goede analoge uitgangen voor audio is dan een beetje zonde. Puur omdat je ze niet gebruikt.
En als zou je eerst de Blu-ray speler nemen en dan pas de nieuwe TV dan gaat nog het geluid via de receiver. En dat zou dan via de optische of coaxiale S/PDIF gaan. En ook dan doet de Denon al het decodeerwerk. Dus ook dan gaat bovenstaande op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
FeaR1986 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:20:
[...]

Je verbindt de Blu-ray speler toch met HDMI naar de Denon receiver en vanaf de Denon weer naar de tv. Althans, dat is de beste oplossing. De Denon decodeert in dat geval de audio en de Blu-ray speler doet niets. Dus een Blu-ray speler nemen met goede analoge uitgangen voor audio is dan een beetje zonde. Puur omdat je ze niet gebruikt.
En als zou je eerst de Blu-ray speler nemen en dan pas de nieuwe TV dan gaat nog het geluid via de receiver. En dat zou dan via de optische of coaxiale S/PDIF gaan. En ook dan doet de Denon al het decodeerwerk. Dus ook dan gaat bovenstaande op...
Fear,

ben het helemaal met je eens _/-\o_ Mijn beperking is nu de tv, dit is nog een ouderwetse crt, maar wel een goede, de Loewe Xelos.. heeft als nadeel dat je alleen kunt aansluiten via scart of s-video, en evt via een composiet ingang (gele tulp voor video en rood/wit voor audio..)

Mijn opmerking over het audio van de blue-ray (ja goed geschreven ;) ) gaat over het weergeven van audio in het algemeen, een reguliere cd-speler geeft dan betere audiokwaliteit dan een reguliere dvd-speler, vandaar dat ik nog twijfel over een losse cd-speler en een blue-ray speler of er moet er 1 zijn die in beide goed is en nog redelijk betaalbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
degebruiker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:46:
[...]de blue-ray (ja goed geschreven ;) )
Nee... het is "Blu-ray" :>
degebruiker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:46:
[...]of er moet er 1 zijn die in beide goed is en nog redelijk betaalbaar 8)7
Ik zou dan eerder gaan voor een "gewone" Blu-ray speler en een beter dan gemiddelde cd-speler. Denk dat je dan wat vrijer bent ik je keuze en wellicht ook nog goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degebruiker
FeaR1986 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:35:
[...]

Nee... het is "Blu-ray" :>

[...]

Ik zou dan eerder gaan voor een "gewone" Blu-ray speler en een beter dan gemiddelde cd-speler. Denk dat je dan wat vrijer bent ik je keuze en wellicht ook nog goedkoper uit bent.
fear,

bij dat je de grap over blu-ray begreep >:)

dus weer veel lezen.. zat al te kijken naar ervaringen met een denon cd-speler cdc-510..
blu-ray ben ik nog niet over uit O-).of geen cd-speler, en gaan voor de denon dbp-1610

[ Voor 4% gewijzigd door degebruiker op 25-01-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
degebruiker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:18:
[...]bij dat je de grap over blu-ray begreep >:)

dus weer veel lezen.. zat al te kijken naar ervaringen met een denon cd-speler cdc-510..
blu-ray ben ik nog niet over uit O-).of geen cd-speler, en gaan voor de denon dbp-1610
Volgens mij was mijn safety-smiley ook niet geheel duidelijk betreffende dat Blu-ray :$ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Het is ook best wel moeilijk in deze moderne snelle tijd en met Google en Bing 8)

P.S
Ja dat plaatje wilde niet lekker mee vanaf de zakelijke laptop

[ Voor 64% gewijzigd door iPatrick op 25-01-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Idd, nog moeilijker om een plaatje te posten :P :+

Om toch nog wat nuttigs bij te dragen.. Blijkbaar kan de Denon geen 4 weken zonder stroom.. Alle instellingen gewist :(

[ Voor 55% gewijzigd door FikkieHo op 25-01-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FikkieHo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:03:
Blijkbaar kan de Denon geen 4 weken zonder stroom.. Alle instellingen gewist :(
Is toch vreemd dat alles gewist is omdat er in de manual wordt gesproken over Personal Memory Plus en Laatste Functie Geheugen... Ik ga vanavond wel zoeken naar een complete SAVE/RESTORE-functie, wellicht via netwerk functionaliteit en anders via RS-232 poort.

P.S.
Net al gezocht want ik moest het nu weten!. Via web browser contact met de Denon en dan is er een SAVE optie. Heeft iemand deze al een keer gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/1479/denonsaveklein.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door iPatrick op 25-01-2010 18:38 . Reden: Voortschrijdend inzicht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:03:
Om toch nog wat nuttigs bij te dragen.. Blijkbaar kan de Denon geen 4 weken zonder stroom.. Alle instellingen gewist :(
Als in vier weken echt van het net af of vier weken uitgeschakeld zijn met de knop aan de voorzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
4 weken echt van het net af.. Dus hetzelfde als in een doos doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:43:
4 weken echt van het net af.. Dus hetzelfde als in een doos doen :)
Gelukkig. Zou ook wel extreem zijn als het de manier was waar ik op doelde. Maar dan de vraag: waarom heb jij je receiver vier weken niet in gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 23:07
automaiti schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:51:
Even een update over mijn combinatie DENON AVR 2809, OPPO BRD 83 en mijn nieuwe KEF XQ30 vloerstaanders. Audyssey heb ik opnieuw zijn werk laten doen en en via 8 luisterpunten bij mijn bank de boel opnieuw ingemeten. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben. MultEQ XT heeft zijn werk bijna feilloos gedaan. Allen de afstanden tot de luisterpositie nog wat aangepast en de volumes tussen fronts (XQ30) en rears (Kef eitjes) nog ietsje aangepast. resultaat in stereo is verbluffend. Zo ook bij films met surround. Rustige detaillering in het hoog zonder dat het nu snerpend of schel wordt (dat was het eerst een beetje). De scherpe "S" klanken zijn uit de stemmen. Het laag is mooi dociel en geen gebonk meer door de kamer maar mooie droge bassen die hun weg vinden en in balans zijn met de gehele muziek. Zang en instrumentale solo's komen mooi los van de speaker en alles klinkt rustig en in balans. Dat blijft zo bij lage volumes maar ook bij de hogere. Het inmeten ook echt via een statief gedaan op oorhoogte dus helemaal via het boekje. Al met al zeer tevreden dus. Ben echt verbaasd over het effect van Audyssey.
Werkt Audyssey ook in 2 kanaals stereo? Mijn Denon 3808A heb ik voorzien van 2 Kef's IQ90 en dub nog over uitbreiding. Misschien kan Audyssey nu al iets voor mij betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 18:14
Rocketman schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:36:
[...]

Werkt Audyssey ook in 2 kanaals stereo? Mijn Denon 3808A heb ik voorzien van 2 Kef's IQ90 en dub nog over uitbreiding. Misschien kan Audyssey nu al iets voor mij betekenen?
Audyssey werkt ook in 2 kanaals stereo.
Ik heb een 2310 i.c.m. 2 stuks iQ50 en verder nog niks, daar werkt Audyssey ook goed mee.
Er is een duidelijk verschil, en je kan gewoon aangeven welke kanalen je gebruikt bij de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik ben al een tijdje in het bezit van een denon 1610.
Dit is mijn eerste receiver en ben er tot nu toe heel tevreden over.

Ik vroeg me echter nog af op welke manier ik het beste een MP3 plauer (niet noodzakelijk ipod) kan aansluiten op de receiver?
Dus zonder het gebruik van de Ipod Dock, want daar wil ik niet voor betalen.

Welke kabel heb ik dan nodig en voor welke ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fooraap schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:26:
Ik vroeg me echter nog af op welke manier ik het beste een MP3 plauer (niet noodzakelijk ipod) kan aansluiten op de receiver?
Dus zonder het gebruik van de Ipod Dock, want daar wil ik niet voor betalen.

Welke kabel heb ik dan nodig en voor welke ingang?
Als je de iPod-dock niet wilt gebruiken wordt het een kwestie van aansluiten op de oude manier. Dus gewoon met een 3,5 mm jack (gaat in de iPod) naar twee maal RCA male om naar de receiver te linken. De ingang maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47082

Anoniem: 47082 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:49:
Van de week heb ik 2 KEF IQ50 speakers gekregen. Nu ben ik op zoek naar een receiver en DVD-speler. Ik ben geen audiofiel maar heb begrepen dat Kef's altijd 'goed' klinken met een Denon receiver. En zelf heb ik ook altijd een voorkeur gehad voor het merk Denon. Welke van de volgende receivers (of eventueel andere) zou een goede / genoeg vermogen leveren voor deze speakers;
  • Denon DRA-700AE
  • Denon AVR-1910
  • Denon DRA-700AE DAB (Volgens mij precies hetzelfde als de 700AE, alleen met digitale radio)
Ik wil de opstelling in stereo laten. Ik weet dat de AVR-1910 een surround receiver is, maar deze levert wel meer vermogen en is een paar jaar nieuwer (mocht dit voordelen hebben). Ik weet niet of dit uitmaakt en of dit voordelen/nadelen heeft. Kunnen jullie me advies geven?
Heeft iemand toevallig nog een antwoord op bovenstaande vraag? Heb namelijk ook een nieuwe TV en het zou ook zonde zijn om die HDMI, welke wel aanwezig is op de AVR 1910, niet te benutten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 47082 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12:
[...]Heeft iemand toevallig nog een antwoord op bovenstaande vraag? Heb namelijk ook een nieuwe TV en het zou ook zonde zijn om die HDMI, welke wel aanwezig is op de AVR 1910, niet te benutten, toch?
Als je stereo gaat draaien en het bij stereo houdt dan gewoon voor een stereoversterker gaan. Deze bestaat dan prijstechnisch uit veel betere componenten dan de AV-receiver van hetzelfde bedrag. Want in de stereoversterker zitten vele malen minder onderdelen waardoor het kwalitatief een stuk beter is. Wordt gezegd dat een stereoversterker van €250,- het net zo goed dan al niet beter doet dan een AV-receiver van zo'n €750,-.

Dus ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Laatst online: 12-06 07:57
Wat is nu eigenlijk nog meer het verschil tussen de AVR-4310 en AVR-3310, zit even te vergelijken en kom tot de conclusie dat 10 W meer per kanaal, Audyssey DSX, HDCD-Decoder, 1 32-Bit Floating point-DSP meer, 3 DSP programma's meer, DENON LINK, 1 Independent Power Supply meer en een hdmi aansluiting meer het verschil wel is, is dit de 600 euro extra wel waard? En Audyssey DSX is nu ook beschikbaar tegen betaling voor de 3310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

JuriaanBakx schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:41:
Wat is nu eigenlijk nog meer het verschil tussen de AVR-4310 en AVR-3310, zit even te vergelijken en kom tot de conclusie dat 10 W meer per kanaal, Audyssey DSX, HDCD-Decoder, 1 32-Bit Floating point-DSP meer, 3 DSP programma's meer, DENON LINK, 1 Independent Power Supply meer en een hdmi aansluiting meer het verschil wel is, is dit de 600 euro extra wel waard? En Audyssey DSX is nu ook beschikbaar tegen betaling voor de 3310.
Grappige vraag. Heb ik enkele weken hier ook gesteld. Dus begin hier maar te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33212925#33212925

Vanuit eigen luisterervaring tussen de 3310 en 4310 kan ik je vertellen dat de laatste het geluid bij hogere volumes beter onder controle houdt. Dat zie je terug o.a. in een veeel grotere voeding. Alhoewel ik sommige features zeker (nog) niet ga gebruiken wil ik nu wel een apparaat hebben waar alles al in zit ipv extra updates e.d. Daarnaast geniet ik nog dagelijks van de iPod interface (Direct Play).
Tja, of dat voor jouw 600 euro waard is....? Over een gebruiksperiode van 5 jaar is dat 120 E/jr, is 33 eurocent per dag.
Dat is een moeilijke beslissing die alleen jij kan nemen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Laatst online: 12-06 07:57
iPatrick schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:13:
[...]

Grappige vraag. Heb ik enkele weken hier ook gesteld. Dus begin hier maar te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33212925#33212925

Vanuit eigen luisterervaring tussen de 3310 en 4310 kan ik je vertellen dat de laatste het geluid bij hogere volumes beter onder controle houdt. Dat zie je terug o.a. in een veeel grotere voeding. Alhoewel ik sommige features zeker (nog) niet ga gebruiken wil ik nu wel een apparaat hebben waar alles al in zit ipv extra updates e.d. Daarnaast geniet ik nog dagelijks van de iPod interface (Direct Play).
Tja, of dat voor jouw 600 euro waard is....? Over een gebruiksperiode van 5 jaar is dat 120 E/jr, is 33 eurocent per dag.
Dat is een moeilijke beslissing die alleen jij kan nemen! 8)
Mag ik vragen welke speakers jij op jouw denon 4310 heb aangesloten? Ik heb de b&w 685 Theatre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342129

Goeiemiddag, ik volg dit forum nu al een tijdje..
Ik zit nu zelf ook te denken een Denon AVR 1910 te kopen (desnood in duitsland|)
Maar ik wil ook de Harman HKTS 7 BQ erbij hebben (nu 289eur bij bcc)
Ik vind het alleen opvallend dat er niet veel mensen zijn die dit duo hebben, los van elkaar doen ze mee met de beste in hun prijs klasse, maar is dit dan geen goede combinatie ofzo?
Gebruik ''hem'' trouwens voor PS3 en film kijken..heb een PS3, Philips 42 fullhd tv en Humax hd ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Anoniem: 342129 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:03:
Goeiemiddag, ik volg dit forum nu al een tijdje..
Ik zit nu zelf ook te denken een Denon AVR 1910 te kopen (desnood in duitsland|)
Maar ik wil ook de Harman HKTS 7 BQ erbij hebben (nu 289eur bij bcc)
Ik vind het alleen opvallend dat er niet veel mensen zijn die dit duo hebben, los van elkaar doen ze mee met de beste in hun prijs klasse, maar is dit dan geen goede combinatie ofzo?
Gebruik ''hem'' trouwens voor PS3 en film kijken..heb een PS3, Philips 42 fullhd tv en Humax hd ontvanger.
Ik denk dat je de combinatie niet vaak vindt, omdat een receiver van rond de 500 euro als de 1910 behoorlijk overkill is voor een sat/sub setje van 250 euro zoals je die aanhaalt (of, eigenlijk elk sat/sub setje?).
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het best een leuke combinatie zou kunnen zijn. Maar tenzij je allerlei video-processing capaciteit nodig hebt, zal een simpeler en vooral goedkopere receiver, zoals bijvoorbeeld de Denon 1610, ook prima voldoen. Hoewel ik persoonlijk dat ook nog een beetje uit verhouding zou vinden, maar dat is slechts een mening natuurlijk. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342129

Hoe bedoel je uitverhouding? Ik wil wel alle decoders aan boord hebben, HKTS 11 kan eventueel ook nog..
Maar ik ben net op mezelf, en mn stereo geluid van mijn tv, is niet optimaal tenoemen..
Ik wil het eigenlijk gelijk goed doen, voor niet al teveel geld (in duitsland?)
Ik las ook bij een andere site (weet niet of ik naam mag noemen) dat ze behoorlijk wat konden hebben...
En Denon de beste receiver voor films is.
1+1=2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Anoniem: 342129 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:17:
Hoe bedoel je uitverhouding? Ik wil wel alle decoders aan boord hebben, HKTS 11 kan eventueel ook nog..
Maar ik ben net op mezelf, en mn stereo geluid van mijn tv, is niet optimaal tenoemen..
Ik wil het eigenlijk gelijk goed doen, voor niet al teveel geld (in duitsland?)
Ik las ook bij een andere site (weet niet of ik naam mag noemen) dat ze behoorlijk wat konden hebben...
En Denon de beste receiver voor films is.
1+1=2 ?
Met uit verhouding bedoel ik het volgende. Voor die 500 euro (om en nabij) die een 1910 kost, koop je een zéér capabele receiver. Eentje waar je nog veel plezier van kunt hebben, ook als je (wellicht) later je speakers gaat upgraden naar een wat serieuze set. Maar, als je dat upgraden (wat ook een vervelend dure hobby kan worden :)) in de nabije toekomst (±2 jaar?) nog niet van plant bent, dan ben je in elk geval financieel beter uit wanneer je nu een wat goedkopere receiver koopt.
De speakerset die je aanwijst is namelijk nou niet echt een uitdaging voor zo'n receiver, om het maar zo te noemen. Een receiver die een stuk simpeler en goedkoper is zal ze ook met de twee spreekwoordelijke vingers in de neus kunnen aansturen.

Als je dus nu minder uitgeeft aan de receiver (zeg, 250 euro ofzo, of koop iets tweedehands? Een mooie 1509 of dergelijks), dan spaar je een hoop geld uit wat je later weer kunt besteden aan een betere receiver als je ook betere speakers gaat kopen. In de bovengenoemde twee jaar kan er namelijk een hele hoop veranderen. Geen idee wat. Ik denk niemand :)

Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijker? Ik zal je niet vertellen wat je moet of mag kopen, ik probeer je te laten inzien dat je niet zoveel geld hoeft uit te geven, omdat eigenlijk "alles" wel al voldoet voor de speakers die je eraan wilt koppelen.

offtopic:
FeaR :w

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.