Apoca schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:44:
[...]Wil wel eens weten wie dat heeft bedacht, dat is in mijn ogen dus onzin. Als jij een AVR-2310 koopt welke nu ongeveer 699 doet over de grens, waarom zou je dan uberhaupt ook minimaal 699 euro per front luidspreker moeten uitgeven. Omdat de set dan in evenwicht is? Ja financieel gezien misschien volgens die regel, maar is dat kwa sound ook zo? Aangezien geluid een smaak kwestie is kun je daar geen prijs op plakken naar mijn mening. Als iemand voor 300 dan wel 400 of misschien wel 500 euro p.s. zijn sound in een bepaalde front luidspreker kan vinden moet je die kopen, en niet verder zoeken omdat de prijs gelijk moet zijn aan de receiver.
Het is semi (on)zin. Vind het in ieder geval een fijnere "regel" dan dat de gehele set gelijk moet zijn qua prijs van alleen de receiver. Dat wordt dan heel leuk als je een beetje set samen stelt met front speakers van meerdere honderden euro's. Met een stereo set-up zou er nog wat over te zeggen zijn, maar met een meerkanaals surround set-up wordt het wel prijzig.
Plus probleem is ook wat jij zegt dat je receivers in het buitenland goedkoper kan krijgen. Zo zou ik dan in Nederland voor speakers van 1299 euro per stuk mogen kijken en in Duitsland voor maar 999 euro. Dus daar zit ook een krommetje in.
Is dus meer iets om gemiddeld te nemen. Dus niet dat je een Denon AVR-4810 aan schaft en daar een mooie Harman Kardon setje aan hangt van 450 euro. En het kan ook andersom: ken iemand met speakers die per stuk meer kosten dan de receiver en dat gaat ook goed. Idem met dat je geen B&W 802D's op een AVR-1610 aan moet sluiten, maar dat moet je ook niet verwachten van speakers van ruim 6000 euro de stuk en die zo'n 500 Watt nodig hebben.
Weet me er eigenlijk ook niet helemaal uit te lullen, want je hebt gewoon gelijk

Apoca schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:44:
[...]
En Fear wanneer komt die Focal set nu eens eindelijk, niet dat van uitstel afstel komt he. Je kunt ook gewoon rustig aan opbouwen. Neem niet aan dat je nog een keer wilt gaan luisteren, die fase hebben we toch al gehad niet?
Zegt de persoon welke 5 maanden heeft gedaan om zijn eigen luidsprekers te vinden...
Met alle respect: speakers waar ik naar aan het kijken ben zijn dus net geen duizend euro de stuk. Dus wil daar wel even goed over nadenken. Zeker omdat ik nu ook bezig ben met het op mezelf gaan wonen. Dus als dat kleiner uit valt dat gedacht zit ik er toch aan te denken om maar voor een setje 816V te gaan in plaats van een serie of twee hoger.
Moet nog steeds een keer gaan luisteren, maar gewoon simpelweg de tijd niet voor! Morgen heb ik vrij van werk, maar kreeg net bericht dat ik traning en een zakendiner heb, dus die dag gaat het ook al niet worden. Heb niet eens de tijd gehad om een nieuwe luister-cd in elkaar te zetten. Op de vorige stond ook muziek met veel lage tonen, maar dat luister ik toch niet veel. Maak liever cd-tje met wat meer Enya, Hans Zimmer en dat soort dingen.
En stiekem wacht ik ook nog steeds op een mooie deal op bijvoorbeeld HT-Forum

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Over "the code"
[
Voor 6% gewijzigd door
FeaR op 21-01-2010 01:53
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.